quote:Op zondag 20 februari 2005 19:05 schreef WaSTeiL het volgende:
Even een schaamteloze TVP plaatsen.
Zit ik gewoon op mijn kamertje te niksen.... kijk ik ineens naar buiten.... is het gewoon witquote:
Tja, áls je het dan doet, doe het dan goedquote:Op dinsdag 22 februari 2005 09:19 schreef UNDERTAKER het volgende:
ik ben al geweest
heb een nieuw bord nodig, de mijne kapot geboard tegen een boom![]()
Iemand nog tips over een goede boardwinkel met goede prijs / kwaliteit verhoudingen eventueel online
http://snow.plus.ru/collection/quote:Op woensdag 23 februari 2005 11:51 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Wat was het adres ook alweer van die japansachtige site waar je snowboardfilms kon downloaden? Hij is in de snowboard-topicreeks ook al een paar keer langsgeweest, maar ik weet 'em niet meer... iemand?
[training voor zaterdag tijdstip]quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:03 schreef beerke het volgende:
Gisteren mijn Carbon P1's terug gebracht omdat er een aantal beschadigingen aan zaten. En, na achteraf bleek, ook nog een flinke verborgen. Werd ik vandaag gebeld door Duijvestein dat ze bij Burton momenteel geen spare-parts meer hebben liggen. Die worden pas weer eind dit seizoen verwacht. Alles, maar dan ook echt alles van alle bindingen is pleiten. Ik wist dat alles snel ging, maar dat in Februari alles weg zou zijn had ik echt niet verwacht.
Wat je krijgt zijn waarschijnlijk 'nieuwe' onderdelen van andere kapotte bindingen.quote:Op donderdag 24 februari 2005 10:52 schreef beerke het volgende:
Och, als ik iedere keer een paar nieuwe bindingen krijg vind ik het best dat ze maar twee weken mee gaan. Niet dat ik er blij mee ben, want het liefst heb ik gewoon dat alles heel blijft. Maar op de een of andere manier gaan dingen bij mij altijd kapot. En ik heb een Asus-moederbordje in m'n PC hangen.
mietje, je hebt training nodig
Zo doen ze dat blij Flow altijd, standaardonderdeel van de bedrijfsvoering gezien het hoge aantal retourzendingenquote:Op donderdag 24 februari 2005 12:41 schreef XL het volgende:
[..]
Wat je krijgt zijn waarschijnlijk 'nieuwe' onderdelen van andere kapotte bindingen.
De economische naam binnen bedrijven hiervoor is RMA. Je merkt het vaak niet eens. Flow zal het ook wel doen.... en alle andere binding-merken. Als je plaat gebroken is, maar de straps zien er goed uit... dan schroef je de straps toch op een binding waarvan de straps gebroken waren en hopsa... daar is je nieuwe binding.quote:Op donderdag 24 februari 2005 12:58 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Zo doen ze dat blij Flow altijd, standaardonderdeel van de bedrijfsvoering gezien het hoge aantal retourzendingen
Ik weet zeker dat er nog een stuk of 30 termen bestaan die allemaal hetzelfde betekenen. Ik vind het overigens ook volledig verantwoord, zolang de kwaliteit er maar niet onder lijdt. Scheelt hun en uiteindelijk dus de consument in kosten.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:06 schreef XL het volgende:
[..]
De economische naam binnen bedrijven hiervoor is RMA.
Toch is mijn ervaring met computer-hardware op het gebied van RMA (voor snowboard-onderdelen handel ik helaas geen rma's af) dat RMA producten een hoger percentage uitval hebben dan volledig nieuwe producten. Dit heb ik echter niet significant onderzocht en berust op een aantal subjectieve ervaringen. Er zijn zelfs aannemelijke verklaringen voor te bedenken ;-)quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:38 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat er nog een stuk of 30 termen bestaan die allemaal hetzelfde betekenen. Ik vind het overigens ook volledig verantwoord, zolang de kwaliteit er maar niet onder lijdt. Scheelt hun en uiteindelijk dus de consument in kosten.
Ik wil je niet laten schrikken enzo... en die atomic is btw geweldig plankje, maar ook wel ander type boardje he. Maar die Devun Walsh is gewoon GEWELDIGquote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:20 schreef 360sjors het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar je creatie Lars, een dezer weken een avondje Tilburg?
Ik heb net een nieuw board besteld, nu de Santa Cruz helaas zijn beste tijd heeft gehad... Die gebruik ik voortaan als ragplank.
Meet the Atomic Rapture:
[afbeelding]
De laatste die nog aanwezig was blij Blue Tomato (lengte 156 )
Ik zat te twijfelen tussen deze plank en de Devun Walsh (50 euro goedkoper) van dit seizoen.. Het is toch deze geworden, ondanks de mooie dingen die ik van Chris heb gehoord over zijn plankje
Samen met de Firestarter het vlaggenschip van Atomic dit seizoen, de specs zijn in ieder geval veelbelovend:
"The perfect freestyle deck for all conditions? Maybe. With it's new Spoontech construction the board offers optimal edge hold at speed and in icy conditions but when put on the flat or on a rail the edges rise to make it forgiving and playable.
All the best and newest Atomic technology squeezed into a shit hot looking board. The titanium sprocket power boosters give the board the bang boom bang it needs for aggressive riding, team this with the Spoontech and there are no limits, just the size of your balls!
The Sintered 7600 base makes sure the board is damn fast, while the Truth 3 CNC woodcore ensure a low weight and therefore a highly maneuverable deck.
Go big... if you don't we will come and get the board back off you as it will be a crime not to rock on this deck!"
Ik ben benieuwd naar het 'Spoontech' idee; het komt op mij over als een lichte variant van wat Bataleon met haar boards doet (geen 3d-base, maar wel trucage met de kanten/contactpunten). En met een Sintered 7600 base moet hij in ieder geval glijden als een raket![]()
Het gaat om de pimpin' toplaag op die Atomic... Als Forum dat nou ook zou hebbenquote:Op zondag 27 februari 2005 16:08 schreef Thermo het volgende:
[..]
Ik wil je niet laten schrikken enzo... en die atomic is btw geweldig plankje, maar ook wel ander type boardje he. Maar die Devun Walsh is gewoon GEWELDIG
Nah zonder gein, heb nu de 2004 EN de 2005 waar jij over twijfelde, met inserts ipv sliders, de 2005 net gekocht voor het mooie bedrag van 180 euro NIEUW , en ik kon er ook 2 kopen als je het eff had gezegd dat je intresse had.
( dit naast mijn nieuwe Burton Dominant 159 waar ik werkelijk waar zo blij mee ben dat dat een mid-wide is )
Maar keuze tussen die atomic of een FORUM pro DEVUN WALSH ride-machine... voor 180 euro..
Makkelijke keuze dacht ik zo
Ik ga volgende jaar gewoon over op Rome bindingen, en geen carbon meer.quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:54 schreef beerke het volgende:
Nou, als je nog eens een opgelapte zwarte Asus-brander hebt liggen, die voor een zacht prijsje de deur uit mag...
Maar eerlijk gezegd maakt het mij niet zo veel uit hoe ze mijn CP1's oplappen. Als het maar fatsoenlijk wordt gedaan. Want als na 2 weken boarden de foamlaag op de highback en de anklestraps weer afscheuren, dan krijgen ze die gewoon terug. Maar ik heb niet echt het idee dat ze moeilijk gaan doen.
d'r zit ook een barst in m'n highback...
Joh, mijn witte DW nog niet zien pimpen met witte bindingen er op etc zekerquote:Op zondag 27 februari 2005 16:11 schreef XL het volgende:
[..]
Het gaat om de pimpin' toplaag op die Atomic... Als Forum dat nou ook zou hebben![]()
Is al wit... en dan blijft de sneeuw er nog op plakken ook ;-)quote:Op zondag 27 februari 2005 16:15 schreef Thermo het volgende:
[..]
Joh, mijn witte DW nog niet zien pimpen met witte bindingen er op etc zeker![]()
Hierbij moet ik je even aanvullen; destijds had ik de indruk dat dit (sneeuwvrije toplaag) bij alle Atomic-boards zo was. Dit is niet zo. Het betreft volgens mij alleen het model Alibi.quote:Op zondag 27 februari 2005 20:01 schreef XL het volgende:
[..]
Is al wit... en dan blijft de sneeuw er nog op plakken ook ;-)
Atomic boardjes zijn geil omdat de sneeuw er niet op blijft liggen....
Ik kom eigenlijk niet op andere snowboardsites dan dit topic. Volgens las ik vroeger wel eens op ultimate-snowboardiing.nl of .com. Dat was een Nederlandstalige site met het een en ander aan informatie.quote:Op maandag 28 februari 2005 08:58 schreef UnleashMitch het volgende:
Dus als eerste, zijn er goede (liefst Nederlands-talige) sites die veel uitleg en informatie bieden over welke soort boards waarvoor gebruikt worden, welke lengte, welke bindingen waarvoor handig zijn, welke schoenen waarvoor gebruikt worden etc etc.
Heel zwart wit kun je stellen dat je voor freestyle een flexibel board nodig hebt en voor snelheden van 60 km/h en hoger een heel stijf board. Ik krijg zelf de indruk dat echte beginnersboardjes stukken beter zijn dan beginnersboardjes in mijn beginnerstijd. Die planken begonnen bij 20 km/h al te wapperen/klapperen. Een voorrecht dat volgens mij tegenwoordig alleen nog bij CrazyCreek is te vinden. Sommige boards voor gevorderde rijders stellen zware eisen aan de berijder, zeer aggresief rijden bijvoorbeeld. Misschien is dit vloeken voor de freestylers, maar ik denk dat freestyle boardjes over het algemeen het makkelijkste zijn om op te leren rijden. Een goede freestyleplank zou voor een beginner goed moeten zijn en ook buiten het freestyle-genre kun je er denk ik lang op blijven rijden.quote:Daarnaast ben ik dus op zoek naar nieuw (of 2e hands) materiaal waarmee ik lekker kan snowboarden. Ik ben op zoek naar spullen die tussen freeride en freestyle in liggen. Als ik het goed heb dus een board waarmee ik lekker kan boarden, bochtjes maken etc etc en in een later stadium ook wat mee kan springen en funparks meepikken. Het board dient ook stabiel te zijn, zeker op hogere snelheden (60km+) en veel grip hebben als ik een bocht maak.
Dat systeem heet Flow. Het is een stuk zwaarder dan overige bindingen en dat is het enige nadeel. Zeker bij freestyle is dat belangrijk. Voor de rest is het systeem in alle opzichten superieur aan andere bindingsystemenquote:De schoenen zullen wel softboots worden en ik was qua bindingen eigenlijk erg gecharmeerd van de bindingen die over heel je schoen liggen en die je met een scharnier aan de achterkant vast trekt. Erg belangrijk vind ik namelijk dat ik nergens speling heb als ik m'n board wil draaien, ik wil zo direct mogelijk contact met m'n board.
Een goede freestyler ben ik dus geneigd te zeggenquote:Ik ben ook nadrukkelijk op zoek naar een intermediate board. Ik heb in die week vakantie toch aardig leren snowboarden en ik weet nu al dat ik op een beginners board binnen no time uitgekeken ben.
Gewicht en schoenmaat zijn nog van belang met het oog op de lengte en de breedte van ja plank.quote:Zoals ik al zei heb ik op dit moment 0,0 verstand van materiaal dus het zou zomaar kunnen zijn dat ik eisen stel die niet met elkaar verenigbaar zijn. Zo kan ik me voorstellen dat bv stabiliteit op hoge snelheden niet te bereiken is met een board waarmee je het funpark in wil.
Huurboards zijn meestal amper geslepen en dus heb je vaak minder grip dat het board eigenlijk zou bieden. Ik ken de rally 6 nietquote:Ik heb op de vakantie geboard op een board met een witte/creme onderkant, bruine bovenkant met aan beide kanten een zwarte golvende baan strook erop. Ik ben het merk vergeten maar er stond ook nog Rally 6 op. Ik vond persoonlijk dat ik niet echt veel grip had toen ik van een wat hardere en steilere piste afkwam, de stabiliteit op snelheid was wel aardig maar voor tricks leek ie wat te groot maar ja ik heb geen lengtemaat opgemeten dus daar kunnen jullie niets mee
iig bedankt voor de tips na het lezen van m'n lange verhaal
Even zoeken op internet levert wel wat op, onder andere op de site die XL net noemde. Maar in principe kun je in de voorgaande delen inderdaad alles vinden wat je nodig denkt te hebbenquote:Ik kom eigenlijk niet op andere snowboardsites dan dit topic. Volgens las ik vroeger wel eens op ultimate-snowboardiing.nl of .com. Dat was een Nederlandstalige site met het een en ander aan informatie.
Hier wil ik nog even wat nuances in aanbrengen, zonder de aloude strijd Strap vs Flow weer te ontketenen. Nog 2 nadelen van Flow zijn vrij vrij hoge prijs (hoewel er uiteraard evengoed extreem dure strapbindingen te vinden zijn) en de iets minder directe controle die je hebt. Een paar weken gelden heb ik een uurtje op Flow geboard en het verschil was goed merkbaar, op een of andere manier voelde het allemaal iets logger aan. Je kunt Flow op een of andere manier nooit zo strak aantrekken als straps, en persoonlijk hou ik van extreem strak aangetrokken bindingen (zelf heb ik straps). Flow is daarentegen wat comfortabeler en sneller aan te trekken.quote:Dat systeem heet Flow. Het is een stuk zwaarder dan overige bindingen en dat is het enige nadeel. Zeker bij freestyle is dat belangrijk. Voor de rest is het systeem in alle opzichten superieur aan andere bindingsystemen
Met de prijs ben ik het niet meer eens. Strapbindingen zijn afgelopen jaren flink duurder geworden terwijl flow ongeveer dezelfde prijzen hanteert. Misschien dat een instapmodel bij flow ontbreekt, goede strapbindingen kosten echter al snel 200 euro en dat kosten goede flowbindingen ook.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:32 schreef 360sjors het volgende:
Hier wil ik nog even wat nuances in aanbrengen, zonder de aloude strijd Strap vs Flow weer te ontketenen. Nog 2 nadelen van Flow zijn vrij vrij hoge prijs (hoewel er uiteraard evengoed extreem dure strapbindingen te vinden zijn) en de iets minder directe controle die je hebt. Een paar weken gelden heb ik een uurtje op Flow geboard en het verschil was goed merkbaar, op een of andere manier voelde het allemaal iets logger aan. Je kunt Flow op een of andere manier nooit zo strak aantrekken als straps, en persoonlijk hou ik van extreem strak aangetrokken bindingen (zelf heb ik straps). Flow is daarentegen wat comfortabeler en sneller aan te trekken.
http://www.blue-tomato.at/shop/ProductDetail.asp?CategoryID=9248&CategoryLink=197&TopCategoryID=80&PPP=5&isLast=0&NextPage=%2Fshop%2FProductDetail%2Easp%3FCategoryID%3D9248%26NextPage%3D%252Fshop%252FProductDetail%252Easp%253FCategoryID%253D7719%2526NextPage%253Dquote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:09 schreef UnleashMitch het volgende:
Maar wat zijn dan boards/merken die volgens jullie een goed board afleveren voor een leuke prijs ? Ik denk dat ik uiteindelijk totaal op de 400,- wil blijven steken. Dat is weinig dat weet ik maar dit is naast een beginnende hobby ook nog eens m'n tweede dure hobby dus vandaar![]()
Gaan we generaliseren... sorry, aanwijzen? Ik probeer me bewust buiten deze discussie te houden. En ja hoor, word ik er toch weer bij betrokken...quote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:21 schreef XL het volgende:
[..]
Het tweede punt ben ik het ook niet mee eens, -- blaat --. Als ik zie hoeveel goedkope strapbindingen ruimte laten tussen de hi-back en de hiel. Dan kun je beter flowbindingen hebben... Die 'capstraps' (8-)) van jullie lossen dat probleem pas op, maar voor beginners is dat materiaal niet te huren/betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |