Dit was aanwijzen, geen generaliseren.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 14:43 schreef beerke het volgende:
[..]
Gaan we generaliseren? Ik probeer me bewust buiten deze discussie te houden. En ja hoor, word ik er toch weer bij betrokken...
mbt flow:quote:Op dinsdag 1 maart 2005 18:43 schreef 360sjors het volgende:
...
Ik weet hoe flow werkt....quote:
.. en ik weet ook dat je ze niet zo strak aan kan trekken als straps. Ik had beloofd hier geen discussiepunt van te maken dus zal het hierbij laten; ik heb er geen zin in. Iets toegeven doe je toch nooit in een discussie; het is zodoende niet echt aantrekkelijk om met je in polemiek te blijven treden...quote:Steviger ook dan je hem daar zelf in kan stoppen.
Mooi woord, Polemiek, ik kende het nog niet...quote:Op woensdag 2 maart 2005 01:34 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ik weet hoe flow werkt....
[..]
.. en ik weet ook dat je ze niet zo strak aan kan trekken als straps. Ik had beloofd hier geen discussiepunt van te maken dus zal het hierbij laten; ik heb er geen zin in. Iets toegeven doe je toch nooit in een discussie; het is zodoende niet echt aantrekkelijk om met je in polemiek te blijven treden...
Leuk detail is overigens dat ze bij de uitslagen spreken van de categorie 'senioren'quote:uitslagen metal battle peer
Gisteren vond in Snowvalley te Peer de allereerste editie van de Metal Battle plaats. Twee Belgische pro riders (Pieter Simons en Rob Cornelissen) hebben daar eigenhanding het freestyle park uitdagend verbouwd : ze bouwden er nieuwe rails (down box, down rail, kink box, daredevil box,...) en een Big Air met een table van maar liefst 12,5 meter! Omdat je voor zo'n lange table flink wat snelheid moet hebben, bouwden ze bovenaan de freestylepiste een toren van 4 meter hoog om sneller naar beneden te kunnen vlammen. Dat de formule werkt, bewees het grote aantal deelnemers, net geen 100 man, 99 om precies te zijn.
De Metal Battle bestond uit 2 verschillende onderdelen : enerzijds de Big Air competitie en anderzijds het battelen op de rails. Bij Big Air is het de bedoeling dat de deelnemer een zo spectaculair mogelijke sprong maakt. Bij de beoordeling wordt er rekening gehouden met de moeilijkheidsgraad, de technische uitvoering, de hoogte en niet onbelangrijk de stijl waarmee de sprong werd uitgevoerd.
Pieter Simons en Rob Cornelissen behoren beiden tot de Belgische snowboard top: Rob is Belgisch Kampioen Big Air 2004 en Internationale Teamrider van Apocalypse Snowboards. Pieter was derde op het Belgisch Kampioenschap Big Air 2004 en traint o.a. het Belgische freestyle team. Riders uit dit team, zijn de laatste jaren steeds meer in de top 10 en top 5 van belangrijke internationale wedstrijden terug te vinden is.
Die avond zou ik er eerst wel heen gegaan zijn maar der niet meer geraakt, dag ervoor was ik er wel.quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:29 schreef 360sjors het volgende:
Dan is de strijdbijl bij deze begraven
Overigens Chris, was jij hier toevallig bij? Omdat je vrij regelmatig in Peer rondhangt
[..]
Leuk detail is overigens dat ze bij de uitslagen spreken van de categorie 'senioren'
http://www.ultimate-snowboarding.com/posts.php?topicID=5839 Opmerkelijke advertentie
Maart is een drukke maand, het zal dus wel april worden.. Ik heb nog een Atomic die getest moet worden, je hoort het als ik tijd hebquote:
Vrijwel alle reviews die je op internet vindt zijn natuurlijk subjectief en vaak geschreven door de eigenaar zelf. Die vindt zijn eigen materiaal natuurlijk geweldig, zie daarvoor ook de periodieke flow-strap-discussies in dit topic....quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:06 schreef UnleashMitch het volgende:
Goed ik ben wel weer wat verder gekomen en ook al ben ik heel erg gecharmeerd van de Burton Canyon, ik denk niet dat ik daar nu al het geld in wil steken. Ik zat nu dus even wat verder rond te kijken op de Duijvestein site en ik zag een paar leuke boardjes staan voor een aantrekkelijkere prijs dan de Canyon.
Het gaat om deze nieuwe snowboards:
Atomic Exeter
Burton Bullet (zwaarder, minder responsive)
K2 Illusion Wide
Rossignol Discrict +
Rossignol Scope + (beginnersboard waar men snel uit zou groeien)
Zijn er nou eigenlijk boards of merken die eigenlijk niet zo veel voorstellen ? Als ik de reviews van de boards lees zie ik eigenlijk voornamelijk dat men helemaal lyrisch is over het board, het is het perfect board etc etc maar daar kom ik dus niet verder mee. Ik heb van 2 boards twee kleine minpunten kunnen vinden. That's it. Zo wordt het wel erg moeilijk om een gedegen beslissing te nemen. Iemand die hier nog iets meer licht op kan laten schijnen ?
Ik was zelf in eerste instantie t meest gecharmeerd van deze, zeker in combinatie met de prijs.quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:37 schreef XL het volgende:
Atomic is goed spul, dat moet ook wel als zo'n bekend skimerk een snowboardaandeel wil veroveren.
Dat idee kreeg ik idd ook al.quote:Burton is overpriced goed spul
de reviews spreken hier erg positief over, nog meer positief dan over de anderenquote:Rossignol maakt heel goede boards (voor vaak wat lichtere rijders)
Dat ziet er idd erg gaaf uit, veel foto's van snowkiten staan ook op het vliegerforum. Vandaag is er ook een groep mensen die een poging gaan wagen om te ijsbuggyen op het schildmeer in het puntje van Groningen, daar worden ook vandaag beelden geschoten door iemand met een erg goede camera dus ben erg benieuwdquote:Op vrijdag 4 maart 2005 22:03 schreef 360sjors het volgende:
Respect voor deze gast:
Was gisteren bij het nieuws ook een fragment te zien van een kerel die aan het kite-snowboarden was
Zou dit een nieuw project van die 'Trainspotter' zijn?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 22:03 schreef 360sjors het volgende:
Respect voor deze gast:
[afbeelding]
Was gisteren bij het nieuws ook een fragment te zien van een kerel die aan het kite-snowboarden was
Ik heb hetzelfde board, ben er erg tevreden over; vrijwel nooit meer toe/heeldrag, in de poeder rijdt hij echt meesterlijk gewoonquote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:50 schreef DaMadKow het volgende:
Nadat ik afgelopen najaar al een eigen snowboarduitrusting wilde kopen, maar dat uiteindelijk niet doorging omdat ik een andere auto moest kopenis het er nu uiteindelijk toch van gekomen:
[afbeelding]
Een burton bullet 162, met burton freestyle bindingen en northwave freedom boots
Morgen de boel maar eens uitproberen in landgraaf![]()
Ik denk dat je aan 400,- voor een complete set inderdaad net te weinig hebt. Ik heb november nog een compleet nieuwe set gekocht, totaal voor 575,-; de Bullet, Burton Custom bindingen en Salomon boots. Ben over alles erg tevreden, hoewel ik niet echt een goed referentiekader heb, kan ik toch wel zeggen dat alles het goed uithoudt. M'n board heeft me al een paar keer verbaasd hoe sterk het wel niet was (tegen blokken ijs geklapt/ tree runs), en m'n bindingen doen het so far ook prima, al is het wel jammer dat je de high back van de nieuwe Customs niet meer vast kunt maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 15:23 schreef UnleashMitch het volgende:
Maar iig als ik zo eens lees en zo eens rondkijk dan is een bedrag van rond de 400,- eigenlijk een slag te weinig om echt op een beetje normaal niveau in te stromen ? Ik probeer vaak m'n budget laag te houden maar ik accepteer geen (half)slechte spullen, dan steek ik er liever 200,- bij en koop ik goed spul. Budget is geen spijkerharde restrictie, zoals ik het nu zie kan ik er beter geld bijstoppen omdat ik anders allemaal met net-niet materiaal uit ga komen.
Ik kom nu op 329,- voor een Rossignol Scope+ met de bijbehorende Unit Binding Pack (ofzo), daar nog de schoenen bij. Ik weet alleen niet hoe goed de bindingen zijn. Totaal dus rond de 400,- a 450,-. Dan nog hopen op een uitverkoop ergens aangezien ik verwacht dat ik het setje over een mand of 2 pas ga kopen.quote:Op zondag 6 maart 2005 11:35 schreef -Mzraki- het volgende:
Ik denk dat je aan 400,- voor een complete set inderdaad net te weinig hebt. Ik heb november nog een compleet nieuwe set gekocht, totaal voor 575,-; de Bullet, Burton Custom bindingen en Salomon boots.
Ik zou voor boots toch echt minimaal 150 euro rekenen, en ik denk dat je dan nog vrij laag zit. Maar je hebt wel een punt, het is het einde van het seizoen, en dus zijn er vaak enorme kortingen te vinden. Nadeel van het einde van het seizoen is wel weer dat er minder keus is.quote:Op zondag 6 maart 2005 12:17 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ik kom nu op 329,- voor een Rossignol Scope+ met de bijbehorende Unit Binding Pack (ofzo), daar nog de schoenen bij. Ik weet alleen niet hoe goed de bindingen zijn. Totaal dus rond de 400,- a 450,-. Dan nog hopen op een uitverkoop ergens aangezien ik verwacht dat ik het setje over een mand of 2 pas ga kopen.
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 01:02 schreef beerke het volgende:
Enfin, mijn CP1's hebben wel degelijk een beschermlaag over het carbon heen zitten. En juist in die laag is een barst gekomen. Maar goed, die gasten bij Burton lossen het allemaal netjes op zoals het er nu naar uit ziet.
nah, 2002/2003 had je de C14 al met carbon, eerste revisie snapte door te dunne versteviging, 2de door te stijf bij de bevestigingspunten, C16 is van afgelopen jaar en is beter, lichter, stijver.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 17:59 schreef NoComment het volgende:
Hmm, wel minder dat ze zo snel stuk gaan.. je zou toch verwachten dat ze even nadenken voor ze zoiets produceren. Dit was trouwnes het eerste jaar dat er bindingen met carbon Highbacks waren toch, zo ja dan denk ik dat ze volgend jaar wel verbeterde modellen uitbrengen. Lijkt me in ieder geval vrij logisch als ze zowat alle carbon highbacks terug krijgen
Ik heb de C16's sinds vorig jaar april ofzo, voor 200 euro toen geen slechte deal.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:13 schreef beerke het volgende:
Yup, de P1 was vorig jaar ook al met carbon-highback verkrijgbaar. Echter, het kwam geregeld voor dat mensen bij het instappen van de lift hun highback versplinterden. Vandaar dat er dit jaar een beveiliging op de P1 is gekomen om dit te voorkomen. Bij een harde tik tegen de highback klapt deze naar binnen.
Overigens ben ik het helemaal met je eens hoor. Die highback moet gewoon heel blijven. Ongeacht wat voor vorm van snowboarden je beoefent. Zeker die C16 moet zich goed blijven houden bij freestylen. Die CP1 is nou niet de meest ideale binding om mee over een schans of rail te knallen.
Ik dacht overigens dat jij de C60 had, maar het is toch de versie van vorig jaar begrijp ik.
Ik wil je hoop op nog goedkoper spul niet verpesten maar de uitverkoop is op dit moment in volle gang en het wordt nu echt niet meer goedkoper... de laatste vier weken zijn de prijzen spectaculair gedaald en nu is het gewoon heel snel je slag slaan voordat het echt op is. Kans op nog lagere prijzen heb je denk ik niet meer. Ik zou iig zeker ff bij Duijvestein gaan kijken die hebben veel materiaal afgeprijsd nu. Schoenen zou ik nu voor rond de ¤150-160 kopen, dat zijn nu de modellen die normaal rond de ¤200 kosten en dat zijn prima schoenen. Maarreh... wat is je schoenmaat, je gewicht en je lengte? Dat speelt namelijk een héél belangrijke rol bij het kiezen van een board & binding en daar heb ik je nog niet over gehoord geloof ikquote:Op zondag 6 maart 2005 12:17 schreef UnleashMitch het volgende:
Ik kom nu op 329,- voor een Rossignol Scope+ met de bijbehorende Unit Binding Pack (ofzo), daar nog de schoenen bij. Ik weet alleen niet hoe goed de bindingen zijn. Totaal dus rond de 400,- a 450,-. Dan nog hopen op een uitverkoop ergens aangezien ik verwacht dat ik het setje over een mand of 2 pas ga kopen.
hm, ik zou eerder denken dat het andersom was, afgaande op mijn eigen ervaringenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:13 schreef onanymous het volgende:
[...]
de eerste 4-5 weken loop je toch nog vrij veel kans op beschadigingen die je later niet meer oploopt
Snowboardleraar + reisleider, seizoener in de sneeuw en waarschijnlijk al veel meer weken poeder gezien dan wij bij elkaar.quote:walter kouw
Zojuist bereikte ons het vreselijke bericht dat Walter Kouw (psaiko), onze zeer toegewijde US collega is omgekomen bij een lawine in Mayrhofen (Oostenrijk). Walter werkte daar als reisleider.
Wij zijn totaal geschokt en kunnen op dit moment niets anders dan aan zijn familie en vrienden denken.
rust in vrede walt
Ken je hem dan??? Wel minder...quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:02 schreef fs180 het volgende:
psaiko dood?![]()
![]()
fuck men.. komt het toch wel iet wat dichtbij allemaal...![]()
neh dat weer niet, maar tis toch stuk anders dan dat je ergens hoort dat iemand ooit is doodgegaan door een lawinequote:Op zondag 13 maart 2005 11:06 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ken je hem dan??? Wel minder...![]()
Never underestimate the force of nature...
Klinkt echt prachtig dude, heb je wat mooie plaatjes?? Deze paar regeltjes van je doen me weer in La Plagne wanenquote:Op zaterdag 12 maart 2005 18:48 schreef Kentaro het volgende:
zo ook weer terug, echt lekker geboard. heel veel bijgeleerd - oa dat uit een heli springen op 3600 meter best wel scary isWel heel veel off piste kilometers gemaakt. Een paar hele mooie couloirs genomen. Zelf ook nog een tricky situatie gemaakt op een extreem steile helling waar alles begon te schuiven. Gelukkig was het in een bos waardoor het niet zo heel breed afbreekt maar al met al blij dat alles goed is gegaan. Zeker als je thuis komt en je hoort wat er allemaal weer mis is gegaan met Nederlandse boarders. Gelukkig waren wij met supergoede Franse gidsen. Dat is uiteraard geen garantie maar die jongens waren echt heel voorzichtig en proffessioneel. Door echt steile couloirs werd iedereen met de walkie talkie begeleidt. Die walkie talkies zijn echt super wanneer je off piste bent.
quote:Op zondag 13 maart 2005 13:38 schreef 360sjors het volgende:
[..]
tot ik me realiseer dat het hier zo koud is omdat de fucking verwarming weer eens naar de klote is.
Wat zijn je schoenmaat en je gewicht?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 09:53 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
verhaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |