abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25417912




Ik ben verliefd.. wat een box
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_25418044
mooie foto-s
pi_25420384
Enfin, mijn CP1's hebben wel degelijk een beschermlaag over het carbon heen zitten. En juist in die laag is een barst gekomen. Maar goed, die gasten bij Burton lossen het allemaal netjes op zoals het er nu naar uit ziet.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_25420555
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 01:02 schreef beerke het volgende:
Enfin, mijn CP1's hebben wel degelijk een beschermlaag over het carbon heen zitten. En juist in die laag is een barst gekomen. Maar goed, die gasten bij Burton lossen het allemaal netjes op zoals het er nu naar uit ziet.


Dit is 2de keer dat ze scheuren dus.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_25424927
Dat zijn geen leuke berichten over die scheurende carbon highbacks Ik heb net een setje Burton P1 Carbon aangeschaft omdat ik directere controle over mijn board wil. Nou ja, ik merk het wel als ik over 2 weken in de sneeuw zit!
pi_25427787
Hmmmmmm, dat ziet er inderdaad erg lelijk uit. Mijn bindingen liggen bij de shop, dus ik kan er momenteel geen foto van maken. Maar bij mij betreft het de rechterbinding. Daarvan is ook de foamlaag grotendeels is afgescheurd. Boven de "adjustable forwardlean" zit 'n barst die naar rechts loopt. Ik ben overigens geneigd buschaffeur Raamon de schuld ervan te geven. Dit aangezien ik de laatste avond mijn bindingen nog had bekeken en ik op de laatste dag boarden niks had gemerkt van een minder reagerende binding. En dat lijkt me toch wel een vereiste van een gebroken highback.
Waar heb jij overigens je "breuken" opgelopen? Tijdens het freestylen in het park of tijdens een run op of buiten de pistes. Want daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
Ik snap overigens wel dat je na twee keer breken over gaat stappen op een andere binding. Ik geef ze voorlopig toch nog het voordeel van de twijfel. Dit omdat ik absoluut het geld niet heb om een nieuw paar te kopen. En voor het geld dat die CP1's mij hebben gekost mag dit na twee weken boarden absoluut niet gebeuren. Maar ik neem aan dat jij daar hetzelfde over denkt en je bindingen ook al lang en breed weer terug hebt liggen bij de shop...
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  dinsdag 8 maart 2005 @ 17:59:25 #82
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_25428260
Hmm, wel minder dat ze zo snel stuk gaan.. je zou toch verwachten dat ze even nadenken voor ze zoiets produceren. Dit was trouwnes het eerste jaar dat er bindingen met carbon Highbacks waren toch, zo ja dan denk ik dat ze volgend jaar wel verbeterde modellen uitbrengen. Lijkt me in ieder geval vrij logisch als ze zowat alle carbon highbacks terug krijgen
Life's like music, get the rhythm..
pi_25428355
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 17:59 schreef NoComment het volgende:
Hmm, wel minder dat ze zo snel stuk gaan.. je zou toch verwachten dat ze even nadenken voor ze zoiets produceren. Dit was trouwnes het eerste jaar dat er bindingen met carbon Highbacks waren toch, zo ja dan denk ik dat ze volgend jaar wel verbeterde modellen uitbrengen. Lijkt me in ieder geval vrij logisch als ze zowat alle carbon highbacks terug krijgen
nah, 2002/2003 had je de C14 al met carbon, eerste revisie snapte door te dunne versteviging, 2de door te stijf bij de bevestigingspunten, C16 is van afgelopen jaar en is beter, lichter, stijver.
Alleen dat stijve is soms nogal een probleem.
P1 had je vorig jaar al in carbon en dit jaar weer, verder doet Ride ook al jaren wat met Carbon maar dan meer in vlokken om niet echt de super stijfheid te krijgen maar wel gewichtsbesparingen etc.
En ook een paar met een kruis van carbon voor stijfheid etc.

Het is gebeurd bij het freestylen... maargoed moet gewoon heel blijven dat ding.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_25429721
Yup, de P1 was vorig jaar ook al met carbon-highback verkrijgbaar. Echter, het kwam geregeld voor dat mensen bij het instappen van de lift hun highback versplinterden. Vandaar dat er dit jaar een beveiliging op de P1 is gekomen om dit te voorkomen. Bij een harde tik tegen de highback klapt deze naar binnen.
Overigens ben ik het helemaal met je eens hoor. Die highback moet gewoon heel blijven. Ongeacht wat voor vorm van snowboarden je beoefent. Zeker die C16 moet zich goed blijven houden bij freestylen. Die CP1 is nou niet de meest ideale binding om mee over een schans of rail te knallen.
Ik dacht overigens dat jij de C60 had, maar het is toch de versie van vorig jaar begrijp ik.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_25431101
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 20:13 schreef beerke het volgende:
Yup, de P1 was vorig jaar ook al met carbon-highback verkrijgbaar. Echter, het kwam geregeld voor dat mensen bij het instappen van de lift hun highback versplinterden. Vandaar dat er dit jaar een beveiliging op de P1 is gekomen om dit te voorkomen. Bij een harde tik tegen de highback klapt deze naar binnen.
Overigens ben ik het helemaal met je eens hoor. Die highback moet gewoon heel blijven. Ongeacht wat voor vorm van snowboarden je beoefent. Zeker die C16 moet zich goed blijven houden bij freestylen. Die CP1 is nou niet de meest ideale binding om mee over een schans of rail te knallen.
Ik dacht overigens dat jij de C60 had, maar het is toch de versie van vorig jaar begrijp ik.
Ik heb de C16's sinds vorig jaar april ofzo, voor 200 euro toen geen slechte deal.
C16's zijn trouwens matig geschikt voor freestyle. Kicker rijden is niet zo'n probleem maar lekkere rotatie inzetten is toch wat lastiger met zo'n stijve binding heb ik gemerkt ( ook een cartel aangehad dit seizoen ) en rails gaan ook veel fijner met een soepelere binding. Maargoed.
Nieuwe P1 is trouwens wel een veel betere binding geworden dan vorig jaar zeg, vorig jaar waren ze toch echt te zwaar.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_25437603
Heeft er iemand ervaring met een Burton Triumph? Ik heb laatst op E-bay een 160 aangeschaft en ga hem over 10 dagen een weekje proberen in Frankrijk.
pi_25471269




_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_25474313
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:17 schreef UnleashMitch het volgende:
Ik kom nu op 329,- voor een Rossignol Scope+ met de bijbehorende Unit Binding Pack (ofzo), daar nog de schoenen bij. Ik weet alleen niet hoe goed de bindingen zijn. Totaal dus rond de 400,- a 450,-. Dan nog hopen op een uitverkoop ergens aangezien ik verwacht dat ik het setje over een mand of 2 pas ga kopen.
Ik wil je hoop op nog goedkoper spul niet verpesten maar de uitverkoop is op dit moment in volle gang en het wordt nu echt niet meer goedkoper... de laatste vier weken zijn de prijzen spectaculair gedaald en nu is het gewoon heel snel je slag slaan voordat het echt op is. Kans op nog lagere prijzen heb je denk ik niet meer. Ik zou iig zeker ff bij Duijvestein gaan kijken die hebben veel materiaal afgeprijsd nu. Schoenen zou ik nu voor rond de ¤150-160 kopen, dat zijn nu de modellen die normaal rond de ¤200 kosten en dat zijn prima schoenen. Maarreh... wat is je schoenmaat, je gewicht en je lengte? Dat speelt namelijk een héél belangrijke rol bij het kiezen van een board & binding en daar heb ik je nog niet over gehoord geloof ik .

Ik zou iig ook nog zeker geen te duur board nemen meteen de eerste 4-5 weken loop je toch nog vrij veel kans op beschadigingen die je later niet meer oploopt, om het even diplomatiek te zeggen . Je kan dus beter een leuk aftrapboardje kopen, desnoods 2e hands.

[ Bericht 11% gewijzigd door onanymous op 11-03-2005 15:22:52 ]
  vrijdag 11 maart 2005 @ 17:36:25 #89
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25475949
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 15:13 schreef onanymous het volgende:
[...]

de eerste 4-5 weken loop je toch nog vrij veel kans op beschadigingen die je later niet meer oploopt
hm, ik zou eerder denken dat het andersom was, afgaande op mijn eigen ervaringen

maar wel gewoon een cheap plankje zoeken om mee te beginnen natuurlijk
pi_25486017
Gewicht is 80/90kg, lengte is 196. Ik had zelf deze al wat ingerekend in het lengte van het board.

Ik heb sowieso een wide model nodig met m'n maat 46/46.5. Lengte van het board zit ik te denken aan een cm of 165. Op dit moment heb ik helaas geen tijd om goed te kijken maar wellicht dat ik begin april even een tripje naar Duijvestein ga wagen
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_25487931
Iedereen heeft vanochtend natuurlijk in de krant gelezen...dat er een 21 jarige nederlander is overleden in oostenrijk. Mensen hebben direct vooroordelen over het wel of niet bekwaam zijn van mensen offpiste, zeker na het gedoe met die 4 aussies + die nederlander die vast zaten.

Ik vond de foto in de telegraaf vanochtend redelijk confronterend.


DIt is het bericht wat vanochtend op US stond over Walter
quote:
walter kouw

Zojuist bereikte ons het vreselijke bericht dat Walter Kouw (psaiko), onze zeer toegewijde US collega is omgekomen bij een lawine in Mayrhofen (Oostenrijk). Walter werkte daar als reisleider.

Wij zijn totaal geschokt en kunnen op dit moment niets anders dan aan zijn familie en vrienden denken.

rust in vrede walt
Snowboardleraar + reisleider, seizoener in de sneeuw en waarschijnlijk al veel meer weken poeder gezien dan wij bij elkaar.

De natuur blijft gewoon altijd de baas over ons, never forget that.

R.I.P
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  zaterdag 12 maart 2005 @ 13:02:26 #92
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_25488235
psaiko dood?
fuck men.. komt het toch wel iet wat dichtbij allemaal...
pi_25492470
zo ook weer terug, echt lekker geboard. heel veel bijgeleerd - oa dat uit een heli springen op 3600 meter best wel scary is Wel heel veel off piste kilometers gemaakt. Een paar hele mooie couloirs genomen. Zelf ook nog een tricky situatie gemaakt op een extreem steile helling waar alles begon te schuiven. Gelukkig was het in een bos waardoor het niet zo heel breed afbreekt maar al met al blij dat alles goed is gegaan. Zeker als je thuis komt en je hoort wat er allemaal weer mis is gegaan met Nederlandse boarders. Gelukkig waren wij met supergoede Franse gidsen. Dat is uiteraard geen garantie maar die jongens waren echt heel voorzichtig en proffessioneel. Door echt steile couloirs werd iedereen met de walkie talkie begeleidt. Die walkie talkies zijn echt super wanneer je off piste bent.
  zondag 13 maart 2005 @ 11:06:40 #94
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_25503529
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 13:02 schreef fs180 het volgende:
psaiko dood?
fuck men.. komt het toch wel iet wat dichtbij allemaal...
Ken je hem dan??? Wel minder...

Never underestimate the force of nature...
Life's like music, get the rhythm..
  zondag 13 maart 2005 @ 12:26:36 #95
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_25505052
quote:
Op zondag 13 maart 2005 11:06 schreef NoComment het volgende:

[..]

Ken je hem dan??? Wel minder...

Never underestimate the force of nature...
neh dat weer niet, maar tis toch stuk anders dan dat je ergens hoort dat iemand ooit is doodgegaan door een lawine
  zondag 13 maart 2005 @ 13:38:03 #96
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25506887
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 18:48 schreef Kentaro het volgende:
zo ook weer terug, echt lekker geboard. heel veel bijgeleerd - oa dat uit een heli springen op 3600 meter best wel scary is Wel heel veel off piste kilometers gemaakt. Een paar hele mooie couloirs genomen. Zelf ook nog een tricky situatie gemaakt op een extreem steile helling waar alles begon te schuiven. Gelukkig was het in een bos waardoor het niet zo heel breed afbreekt maar al met al blij dat alles goed is gegaan. Zeker als je thuis komt en je hoort wat er allemaal weer mis is gegaan met Nederlandse boarders. Gelukkig waren wij met supergoede Franse gidsen. Dat is uiteraard geen garantie maar die jongens waren echt heel voorzichtig en proffessioneel. Door echt steile couloirs werd iedereen met de walkie talkie begeleidt. Die walkie talkies zijn echt super wanneer je off piste bent.
Klinkt echt prachtig dude, heb je wat mooie plaatjes?? Deze paar regeltjes van je doen me weer in La Plagne wanen

tot ik me realiseer dat het hier zo koud is omdat de fucking verwarming weer eens naar de klote is.
  zondag 13 maart 2005 @ 13:39:55 #97
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_25506960
quote:
Op zondag 13 maart 2005 13:38 schreef 360sjors het volgende:

[..]

tot ik me realiseer dat het hier zo koud is omdat de fucking verwarming weer eens naar de klote is.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 09:53:28 #98
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_25517930
mensen, ik heb even jullie mening nodig.
ik zit te denken om een Burton Air met Flow bindingen aan te schaffen en ik wil graag jullie mening hierover horen. even over mijn ervaringen op het gebied snowboarden. ik ben 2 keer op wintersport geweest in Frankrijk. daarvoor ben ik al een aantal keren indoor geweest in Zoetermeer, daar had ik het ook voor het eerst gedaan en geleerd. de eerste keer op wintersport was het niet helemaal een suc6, want ik had toen maar 3 dagen kunnen snowboarden omdat ik mijn elleboog toen had gekneusd. ik had toen overigens wel les gehad. de 2e keer (nog maar 1 week geleden teruggekomen) had ik wel de volle 6 dagen kunnen boarden en het ging echt super lekker voor mijn gevoel. bochtjes draaien gaat al allemaal lekker vanzelf en ik heb ook het gevoel dat ik mijn boarden goed onder controle had. ik had op mijn laatste vakantie een board van rossignol 160 cm. ik zit te denken om een 161 cm lange board te nemen aangezien het anders 157 wordt en dat vind ik toch een fractie te kort. voor mij is het voornamelijk gewoon op de piste te boarden en nog niet echt in de funpark te gaan stunten. dus gewoon lekker de piste afgaan. dit was het volgens mij wel een beetje, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. alvast bedankt
  dinsdag 15 maart 2005 @ 10:18:19 #99
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25518294
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 09:53 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
verhaal
Wat zijn je schoenmaat en je gewicht?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 15 maart 2005 @ 10:57:35 #100
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_25518564
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 10:18 schreef XL het volgende:

[..]

Wat zijn je schoenmaat en je gewicht?
met me gear aan ongeveer 85 kilo, lengte ongeveer 173 cm en schoenmaat 44/45
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')