abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25520803
quote:
Op zondag 13 maart 2005 13:38 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Klinkt echt prachtig dude, heb je wat mooie plaatjes?? Deze paar regeltjes van je doen me weer in La Plagne wanen
ik heb helemaal geen foto's gemaakt maar ik krijg nog wel de foto's van mijn medecampers als het de moeite is dan post ik ze nog.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 17:47:29 #103
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_25523575
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 14:29 schreef onanymous het volgende:

[..]

Hm je bent vrij zwaar voor je lengte maar ik zou als jij 173 bent zéker geen 161 nemen die wordt wel erg lang dan. Ik denk dat je het best kan kiezen voor een wide board en dan een tandje kleiner; de maatstaf is over het algemeen 15 tot 20 centimeter kleiner dan je lichaamslengte wat in jouw geval neerkomt op een 153 tot 159 maximaal. Je schoenmaat is echter wel weer wat groter dus ik zou in jouw geval sowieso voor een wide board gaan. Een soortgelijk board als de air uit de stal van burton is dan de Canyon en ik zou dan de 156 centimeter nemen. Misschien vind je een kleiner board niet stoer ofzo maar je leert er echt veel beter op boarden en bovendien rijdt iedereen op een board van 15-20 cm onder zijn eigen lengte. Bochten gaan veel makkelijker dan.
ik had tijdens mijn vakantie ook een board van 160 en dat was echt een super lekker board en het ging ook super lekker dus ik snap eigenlijk niet goed waarom ik er dan met een air(of een andere board) er zoveel onder moet gaan zitten. mij was altijd vertelt dat de lengte van je board goed is als hij ongeveer op neus hoogte zit(of was het nou mond, weet het niet meer precies). zo groot hoofd heb ik nou ook niet dus zou je toch denken dat een board rond de 160 goed is. tevens zoek ik ook een board waar ik een aantal jaren mee kan en waar ik er nog mee kan groeien en volgens de kenmerken van de air is dat een uitstekend board ervoor en bovendien vind ik het design van de air super gaaf.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 18:17:24 #104
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25523887
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:47 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
nieuw verhaal
Weet je ook welke plank je had. Een hoop planken van Rossignol geven het gevoel korter te zijn dan ze in werkelijkheid zijn (bijv. de RS). 160 is een goede maat bij 85 kilo, wide kan voordelen bieden als je er mee gaat poederen. Wide heeft (meen ik) ook rijeigenschappen die meer overeenkomen met langere planken. Een wideplank van 160 kan dus misschien faken dat hij 163 is. Een wideplankje van 160 moet kunnen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 15 maart 2005 @ 18:33:24 #105
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_25524014
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 18:17 schreef XL het volgende:

[..]

Weet je ook welke plank je had. Een hoop planken van Rossignol geven het gevoel korter te zijn dan ze in werkelijkheid zijn (bijv. de RS). 160 is een goede maat bij 85 kilo, wide kan voordelen bieden als je er mee gaat poederen. Wide heeft (meen ik) ook rijeigenschappen die meer overeenkomen met langere planken. Een wideplank van 160 kan dus misschien faken dat hij 163 is. Een wideplankje van 160 moet kunnen
het was idd een Rossignol RS 160 plank
pi_25525952
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 18:17 schreef XL het volgende:
wide kan voordelen bieden als je er mee gaat poederen. Wide heeft (meen ik) ook rijeigenschappen die meer overeenkomen met langere planken.
Wide is vooral bedoeld met mensen van schoenmaat 44 en hoger om te voorkomen dat hun tenen of hielen de sneeuw raken tijdens het draaien met valpartijen als gevolg.

Maja als je m'n advies in de wind wil slaan moet je dat vooral doen, ik zou iig ff langs een boardshop gaan en daar vragen wat ze ervan vinden. Ik denk sowieso dat je aan een wide board MOET met maat 44-45 en dus bindingmaat L, als je dat niet doet steekt je voet gewoon te ver uit je board en ga je valpartijen creëren. De air zou ik dus uit mijn hoofd zetten als ik jou was...
pi_25527391
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 23:57 schreef onanymous het volgende:

[..]

Wide is vooral bedoeld met mensen van schoenmaat 44 en hoger om te voorkomen dat hun tenen of hielen de sneeuw raken tijdens het draaien met valpartijen als gevolg.
Heb je helemaal gelijk in. Maar het is zeker geen must, want de ene plank is breder dan de ander. En dan hoeft het echt geen wide-plank te zijn. Ik kan op mijn niet-wide plank prima uit de voeten met m'n maat 45. En m'n CP1's zitten er op alsof ze ervoor gemaakt zijn. Uiteraard maat L...
quote:
Maja als je m'n advies in de wind wil slaan moet je dat vooral doen, ik zou iig ff langs een boardshop gaan en daar vragen wat ze ervan vinden. Ik denk sowieso dat je aan een wide board MOET met maat 44-45 en dus bindingmaat L, als je dat niet doet steekt je voet gewoon te ver uit je board en ga je valpartijen creëren. De air zou ik dus uit mijn hoofd zetten als ik jou was...
Je hebt blijkbaar niet alleen een hoge dunk van jezelf op het gebied van muziek, maar ook op dat van snowboarden. Dat gaat vast en zeker weer leuke discussies opleveren...
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 @ 16:23 schreef onanymous het volgende:

Ben jij nou de *censuur* van XL of ben je gewoon een kloon van hem. Je bent het elke keer roerend met hem eens in zijn kromme redeneringen in dit topic. Beiden dezelfde avatar maakt het geheel niet geloofwaardiger
Heb je al gezien hoeveel avatars er hier op elkaar lijken?

[ Bericht 0% gewijzigd door beerke op 16-03-2005 11:11:39 ]
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_25527455
Voor een ervaren boarder met grote voeten moet je echt geen groter board dan een mid-wide board pakken.
Sterker nog, alles groter dan mid-wide is gewoon minder handelbaar en veel logger.
vanaf 26 wordt de kantenwissel gewoon te traag en heb je veel minder directe response.

Ow ik ben trouwens niet de enige die dat denkt, maar een zooi snowboard ontwerpers denken er ook zo over
Dat de markt vraagt naar bredere boards betekend niet dat het technisch geschikt is.

En iemand die lomp beweerd dat je met 44 altijd uitsteekt en je daarmee ook nog eens valpartijen creërt, wordt echt neit serieus genomen in dit topic.

het mag dan wel fok zijn maar dat betekend niet dat er hier geen mensen met verstand van snowboarden zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Thermo op 16-03-2005 02:26:53 ]
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  woensdag 16 maart 2005 @ 07:42:16 #109
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25527984
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 23:57 schreef onanymous het volgende:

[..]

Inderdaad zeg, wat een aap die XL...
Dat een wideplank een groter raakvlak heeft met de sneeuw en dus meer drijfvermogen in de poeder, dat is natuurlijk klinkklare onzin... Wat denkt die gast wel niet!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 16 maart 2005 @ 07:43:02 #110
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25527987
Kutcookies!
  woensdag 16 maart 2005 @ 07:55:02 #111
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25528026
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 18:33 schreef Bar-Le-Duc het volgende:

[..]

het was idd een Rossignol RS 160 plank
Dat was een hele mooie plank voor een verhuur!
Redelijk speels voor zo'n 'lange' plank en misschien niet representatief voor andere lange planken die vaak eerder een loge indruk maken (zoals sommige wide-boards). Volgens mij begin ik een redelijke indruk te krijgen van goede planken voor je. De Rossignol RS (160) zelf natuurlijk, de Hammer Condense (162), de F2 Eliminator (164) zijn lange planken die zich ook op lichtere rijders richten. Directe concurrenten die van die RS (waar ik zelf ook half op loer in de uitverkoop), je kunt daar als iets zwaardere rijder prima mee uit de voeten (zeker met niet zoveel ervaring). Als je met jou stance je voeten nog altijd niet kwijt kunt, dan kan een wideboard nog steeds. Ik zou dan wel iets teruggaan in lengte, 157/158 bijvoorbeeld.
  woensdag 16 maart 2005 @ 08:17:31 #112
71115 Rnej
I walk the line
pi_25528137
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 17:04 schreef UnleashMitch het volgende:
Dat is inderdaad wel erg interessant ja! Binnenkort zijn we vast wel weer te vinden in Snowworld, nog meer verslaafden maken en vrijkaartjes opmaken.

Ik heb 2e hands ook een Burton Canyon gezien, Wide en precies mijn lengte (163cm), helaas kan ik die op dit moment nog even niet betalen. Lijkt me trouwens zeker geen misselijk koop als ik zo eens de reviews lees
ik heb sinds 4 weken een canyon... geniale plank... uberstabiel op snelheid en carved ook lekker weg...

en freestylen is er ook best mee te doen als je groot genoeg bent
heb ook de 163, die is voor mij aan de korte kant, maar het boardt erg lekker moet k zeggen
pi_25530698
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 02:21 schreef Thermo het volgende:
En iemand die lomp beweerd dat je met 44 altijd uitsteekt en je daarmee ook nog eens valpartijen creërt, wordt echt neit serieus genomen in dit topic.
Dat zeg ik dus ook niet... dat hangt van het board af en in dit geval is dat zo.
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 02:07 schreef beerke het volgende:
Je hebt blijkbaar niet alleen een hoge dunk van jezelf op het gebied van muziek, maar ook op dat van snowboarden. Dat gaat vast en zeker weer leuke discussies opleveren...
Als je nou in plaats van op de man te spelen eens met argumenten kwam...

Een simpel bezoek aan burton.com leert dat een Air in maat 157 gewoon niet geschikt is voor maat L bindingen, en dus niet voor schoenmaten van 43.5 en hoger. Ik kan het weten ook, want toevallig héb ik de Air 157 icm Burton P1 maat M, en dat is al krap (ivm gaspedaal). En zoals ik al zei is een groter board kiezen voor hem denk ik niet slim omdat ie niet zo heel lang is. En dan ga je dus naar een wide board kijken... die zijn er ook niet voor niets.

bron: http://www.burton.com/burton/gear/boardSpecs.asp?productID=19

[ Bericht 5% gewijzigd door onanymous op 16-03-2005 15:09:57 ]
  woensdag 16 maart 2005 @ 16:36:21 #114
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_25531112
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 15:04 schreef onanymous het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus ook niet... dat hangt van het board af en in dit geval is dat zo.
[..]

Een simpel bezoek aan burton.com leert dat een Air in maat 157 gewoon niet geschikt is voor maat L bindingen, en dus niet voor schoenmaten van 43.5 en hoger. Ik kan het weten ook, want toevallig héb ik de Air 157 icm Burton P1 maat M, en dat is al krap (ivm gaspedaal). En zoals ik al zei is een groter board kiezen voor hem denk ik niet slim omdat ie niet zo heel lang is. En dan ga je dus naar een wide board kijken... die zijn er ook niet voor niets.

Ik sta met large Flow-bindingen op een board dat 2,5 cm smaller is.
Stance is 9/-9

Past makkelijk!
pi_25531213
quote:

ik ben met je eens dat de Air te smal is maar waarom hij geen langer board zou kunnen kiezen vanwege zijn lengte ontgaat me. Een board reageerd op je gewicht niet op je lengte. Ook wbt de stance maakt het practisch niet uit of een board iets langer is. Als je met 85 kg een allround board zoekt moet je echt niet onder de 160 gaan, ik zou eerder richting de 162, 163 gaan. Anders vouwt zo'n plank helemaal op op snelheid.

Ik denk dat hij met een mid-wide board van rond de 160 het beste af is. Bv een Burton Triumph, Atomic Triarc of een Hammer Private.
pi_25532306
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 16:36 schreef XL het volgende:
Ik sta met large Flow-bindingen op een board dat 2,5 cm smaller is.
Stance is 9/-9

Past makkelijk!
Ik geef toe, zo'n gaspedaal maakt de binding langer, maar t gaat natuurlijk voornamelijk om de schoen. Daarnaast zet Burton niet voor niets op hun site dat het niet de bedoeling is. Mijn stance is 15/-9 goofy en dan zit de binding net over de rand vh board bij de teen en hij staat nog een stuk naar beneden (in de breedte) op het board geschroefd. Welk board heb jij btw dan in godsnaam met een waist van 223mm (en welke lengte)??

En oja wat betreft de lengte (fok is nu te traag om meer te gaan quoten ): hoe langer je bent, hoe meer je je gewicht kan verdelen en dus hoe makkelijker je kan sturen, is de theorie die ik ooit eens hoorde (ik geloof dr wel in). We weten allemaal dat kleinere boarden sowieso makkelijker sturen (normaal gesproken, dus niet mierenneuken svp ) dus iedereen moet altijd een board op goede lengte kiezen, maar kleinere mensen helemaal omdat die met een langer board dus in feite twee keer nadeel hebben.

Wat btw ook nog een oplossing is, zit ik net te bedenken, zijn de Burton Elevators (wel duur: ¤59).
quote:
Taste Magazine #1 2004:
Heb je maatje 44-45 ( )... dan zijn de Elevators iets voor jou. Je komt twaalf millimeter hoger op je board te staan waardoor je voeten verder bij de sneeuw wegblijven bij stevig gesneden bochten.
  woensdag 16 maart 2005 @ 22:20:39 #117
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_25532434
zo dat zijn een hoop reacties, bedankt hiervoor btw.

inplaats een hoop te gaan quoten zal ik gewoon mijn reactie/verhaal zo vertellen.
om te beginnen, alle reactie/tips/adviezen zijn welkom en ik zal ze allemaal meenemen voor als ik een besluit zal nemen, dus ook de jouwe onanymous dus niet gelijk zo beledigt voelen door "Maja als je m'n advies in de wind wil slaan moet je dat vooral doen" te zeggen, als dat voor mij was bedoelt.

ik zal zeker niet voor een board kiezen die onder de 160 is. wat betreft het beter is om te leren en bochtjes op een kleiner board, ben ik het wel met jou eens, maar echt "leren boarden" hoef ik niet meer want die fase ben ik al voorbij, niet opschepperig bedoelt. het is een beetje lastig te beoordelen voor jullie, maar ik ben niet iemand meer die nog moet leren boarden. ik zoek idd, wat kentaro al zei, een allround board waar ik zeker een aantal jaren mee vooruit kan. volgens mij is de 161 burton air een goed board voor. het enige probleem zou dus of de board niet te klein is voor mijn voeten. ik snap ook wel dat hij niet te groot of te klein moet zijn, maar daarvoor kan ik het beste naar mijn lokale boardshop gaan. de meningen zijn hier nog al verdeelt zie ik.
pi_25532532
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 22:14 schreef onanymous het volgende:

En oja wat betreft de lengte (fok is nu te traag om meer te gaan quoten ): hoe langer je bent, hoe meer je je gewicht kan verdelen en dus hoe makkelijker je kan sturen, is de theorie die ik ooit eens hoorde (ik geloof dr wel in).
Flauwekul, je hebt net zoveel gewicht te verdelen. Kleinere mensen hebben juist het voordeel dat hun zwaartepunt lager ligt. Het is geen toeval dat bijna alle pro's van die korte mannetjes zijn. En makkelijk sturen met een korter board dat gaat ook alleen op in korte bochten. Als je met 85 kg op een 155 op snelheid (laat staan in de poeder) mooie wijde bochten wil draaien dan breekt zo'n board aan alle kanten uit.
  woensdag 16 maart 2005 @ 22:33:01 #119
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_25532675
heeeey

daar ben ik weer

Voor het zoeken naar een board is er maar 1 oplossing.
Zoek een board dat bij je past qua lengte (tussen je kin en je neus ongeveer), de breedte van je voeten en wat je wil doen met het board.
Dan kan de verkoper (mits je naar een goeie winkel gaat) verder wel aangeven welk board het beste bij je gewicht past.
En als je wat zwaar bent, moet je gewoon jou maximale lengte gaan rijden. Vaak is dat de oplossing. Maar neem het niet blind aan....

Ik ben trouwens bijna weer thuis.
Vanaf zondag zullen jullie dus wel regelmatig weer iets van mij te horen krijgen hahaha

c jullie dan
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_25532954
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 22:20 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
ik zal zeker niet voor een board kiezen die onder de 160 is. wat betreft het beter is om te leren en bochtjes op een kleiner board, ben ik het wel met jou eens, maar echt "leren boarden" hoef ik niet meer want die fase ben ik al voorbij, niet opschepperig bedoelt. het is een beetje lastig te beoordelen voor jullie, maar ik ben niet iemand meer die nog moet leren boarden. ik zoek idd, wat kentaro al zei, een allround board waar ik zeker een aantal jaren mee vooruit kan. volgens mij is de 161 burton air een goed board voor. het enige probleem zou dus of de board niet te klein is voor mijn voeten. ik snap ook wel dat hij niet te groot of te klein moet zijn, maar daarvoor kan ik het beste naar mijn lokale boardshop gaan. de meningen zijn hier nog al verdeelt zie ik.
Kijk ff voor de specificaties van alle Burton Air boards op http://www.burton.com/burton/gear/boardSpecs.asp?productID=19
(klik op Europe-English als je burton.com nooit eerder hebt bezocht)

Dan heb ik nog een paar aanmerkingen
1. Boardlengte is gemiddeld ALTIJD 15-20 cm onder je lichaamslengte, ook als je een supergoede rider bent. Offpiste boarders kiezen iets vaker voor een groter board omdat dat lekkerder poeder rijdt (meer oppervlakte). Freestylers kiezen juist liever een iets kleiner boardje omdat je iets wendbaarder bent. Ik heb dus, zoals gezegd, zelf de Burton Air 04/05 157cm en ben zelf 181 lang, maar weeg wel weer wat minder, 68kg (zal 75 zijn met gear aan ofzo). En ja, de Air is inderdaad een fantastisch board .

2. Zoals je op bovenstaande website kan zien zou de Burton Air 161 theoretisch wel een L binding aankunnen. Wat XL opmerkte is inderdaad wel treffend; als je geen gaspedaal hebt op je binding (dat is dat de binding tot onder je tenen komt en je dus meer controle hebt; hebben vooral de duurdere modellen) kan je daar best wat in moffelen, een L binding zonder pedaal zal soms niet uitsteken terwijl een L met pedaal dat wel doet. Ik zou echter zeggen hou vooral ook rekening met je schoenmaat want als die hoger is dan 44 dan zou ik, óók op de 161, heel goed voelen of je niet snel sneeuw schept want die burton elevators die ik in mijn vorige post noemde zijn niet voor niets uitgevonden.

3. Sla NU je slag als je board/binding/boots goedkoop wil aanschaffen; alle shops verkopen nu hun 04/05 collectie voor dumpprijzen, dus als je geen (duur) 05/06 board wil is het zeker aan te bevelen. De Burton Air heb ik op deze wijze voor ¤350 op de kop getikt . Nadeel; de 161cm Air is overal uitverkocht (daarom ben ik ook voor de 157 gegaan (omdat ik dus ook al iets lichter ben).

Voorbeeldje: ik was eergister bij The Old Man Amsterdam en die hebben nu overal 20% op. Dat is al gauw ¤150 besparing op een board/binding/boot setje. Ook Duijvestein is natuurlijk goedkoop, die zijn vaak zelfs nog iets scherper geprijsd.

4. Wat betreft Flow Bindingen; ik weet niet of je op de hoogte bent maar Burton heeft sinds dit jaar de zgn. Cap Strap op hun bindingen (zoek maar ff via google, dat is duidelijker dan een lap uitleg), die zitten op alle modellen vanaf de mission (= ¤190 of hoger) en hebben mij voor burton ipv flow doen kiezen; je zit echt veel lekkerder in je binding dan het normale strapsysteem. Ik weet niet hoeveel je uit wil geven aan je setje maar wellicht is het een tip (te meer omdat Flow bindingen pas echt goed worden als je boven de ¤200 zit (maja das bij elk merk een beetje zo ).)

Ik zou iig dus adviseren snel te kopen en te kiezen voordat het overal al weg is. Suc6 iig
pi_25533154
voor de liefhebbers, de burton 2006 collectie
http://burton2006.iwarp.com/photo.html
  woensdag 16 maart 2005 @ 23:09:56 #122
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_25533394
om te beginnen bedankt voor je aanmerkingen.

ik heb begin deze week een amerikaanse site gevonden waar je de air 161 verkochten voor $254.99 en omgerekend is dat ongeveer 190 euro. ik net kijken en ja hoor de 161 is uitverkocht! gelukkig zijn er nog andere site die ze aanbieden maar die liggen rond de 220 euro(nog goedkoop als je het verlijkt met hier). niet gedacht dat hij zo uitverkocht zou worden. ik hoop hem eigenlijk te krijgen met mijn verjaardag en dat is nog zo'n ongeveer 3 maanden verder. toch maar eens gauw met me ouders rond de tafel gaan zitten mocht het zover zijn dan zal ik nog eens op het net en in het land gaan kijken. ook even langs de plaatselijk snowboard boer. daar is ook nog 1 air te koop maar die is nog niet afprijsd. het ging mij eigenlijk in eerste instantie om eerst wat info hier te krijgen voordat ik uberhaupt echt ga kopen, maar ik kan daar maar beter niet al te lang mee wachten. ik zal er een werk van maken
pi_25533599
Hou ook rekening met flinke vervoerskosten in het buitenland. Vaak zit je onder de ¤250 op rond de ¤20-50 vervoerskosten en ook moet de boel nog langs de douane ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat met snowboards gaat. In ieder geval zou ik idd snel gaan kopen ja. Oriënteer je in ieder geval even op bindingen (hou er ook rekening mee dat Flow bindingen niet zonder meer passen op Burton boards ivm andere schroefgaten.) Hoeveel wil je daar ongeveer aan uitgeven?

BTW Boots zou ik in de winkel hier gewoon kopen; dat moet je echt goed voelen anders doe je een miskoop. Daarnaast is een shop als Duijvestein niet veel duurder dan internet wat dat betreft.
  woensdag 16 maart 2005 @ 23:33:45 #124
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_25533939
ik had eerlijk gezegt ook niet verwacht dat als ik het in het buitenland bestel dat ik alleen rond die 250 zou zitten. er zouden ongetwijfeld nog wel wat bij komen aan kosten, maar ik zat de vergelijkt te maken met de orignele prijs van een air dus rond de 450. ik verwachtte ook niet dat ze nog in de uitverkoop zouden komen omdat ik eigenlijk verwachtte dat ze voor die tijd allemaal allang de deur uit zijn, aangezien ze zeer gewild zijn(heb ik mij laten vertellen), maar mocht ik er een tegenkomen hier ergens in nederland die in de aanbieding is en in mijn maat dat zou ik het sowieso eerder hier kopen.
quote:
Hoeveel wil je daar ongeveer aan uitgeven?
wat bedoel je? alles bij elkaar of de bindingen?
weet ik niet. ligt eraan hoeveel pappie en mammie er aan mee willen betalen maar de totaal prijs van alles bij elkaar verwacht niet dat het onder de 500 euro zou komen dus het wordt sowieso mij rekening plunderen
  woensdag 16 maart 2005 @ 23:39:35 #125
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_25534070
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/670905/3/50#25533599]woensdag 16 maart 2005 23:19
BTW Boots zou ik in de winkel hier gewoon kopen; dat moet je echt goed voelen anders doe je een miskoop. Daarnaast is een shop als Duijvestein niet veel duurder dan internet wat dat betreft.
dat zaakje bij snowworld in zoetermeer is toch ook een duijvestein? binnenkort toch maar weer eens een bezoekje brengen daar
pi_25534711
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 23:39 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
dat zaakje bij snowworld in zoetermeer is toch ook een duijvestein? binnenkort toch maar weer eens een bezoekje brengen daar
Die ja. De Air 161 hebben ze daar niet meer weet ik iig, maar voor boots zou ik daar ff kijken en hun basistas is ook goed geprijsd (¤37 voor een tas waarin je board + binding + schoenen past met een verstevigde onderkant). Spaart toch weer gauw ¤20 uit en de tas is prima kwaliteit. Hun boardassortiment is iig heel groot daar en ze zijn nu ook in de aanbieding allemaal. Zeker langsgaan!
pi_25534742
quote:

Tja, er zijn weinig topics waarin ik actief ben op dit forum. En jouw reactie vond ik zo buitensporig destijds, dat bij het zien van je avatar en nick het mij direct weer te binnen schoot. En uiteraard versterkte jouw reactie "Maja als je m'n advies in de wind wil slaan moet je dat vooral doen." het beeld dat ik al van je had gekregen.
Maar eerlijk is eerlijk, je hebt je aardig herpakt vandaag. Ten minste niet zo'n "ik heb verstand van alles" insteek. Ga zo voort.
Ik kan Bar-le-duc alleen maar adviseren om binnenkort inderdaad eens binnen te springen bij een van de vele boardshops. Zeker gezien het feit dat hij er ook een paar bindingen bij wilt kopen. Daar kunnen ze je het beste advies geven. Wat dat betreft kan ik de de shop in de Uithof in Den Haag absoluut aanraden.

Komakie, welkom terug kerel. Laat die mooie verhalen maar eens horen. Want wat is er in gods naam met je Nemesis gebeurd?
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:27:16 #128
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_25541899
Hier nog iemand met zo'n avatar

Die smalle plank van XL is trouwens een Nidecker Picto 158, heb ik zelf ook (wel een jaartje jonger) maar die gaat best lekker Misschien voor volgend jaar eens naar een ander boardje gaan kijken, maar eerst en vooral bindingen...

IK WIL SNEEEEEEEUW!!!
Life's like music, get the rhythm..
pi_25544683
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:27 schreef NoComment het volgende:
Hier nog iemand met zo'n avatar
Speaking of avatar's, moeten jullie ze niet even updaten naar 2005? Of alvast 2006?

En wie moet je pijpen om zo'n avatar te krijgen? .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:13:05 #130
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25561563
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 15:42 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Speaking of avatar's, moeten jullie ze niet even updaten naar 2005? Of alvast 2006?

Die zijn niet te koop gangster, priceless

Updates komen nog wel eens, ze zijn ondertussen reeds wat verouderd ja
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:49:46 #131
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_25562370
Tja het was True Life 2004, maar aangezien ik dit jaar niet mee ben gegaan met sjors, XL en Beer...

Volgend jaar weer een kans om een nieuwe avatar te verdienen!

zijn er al plannen voor een True Life Summercamp part III trouwens??
pi_25564207
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 15:42 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

dude!

You've got the bling @ avatar.

Keep them rollin'
pi_25567012
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 13:04 schreef Thermo het volgende:

[..]

dude!

You've got the bling @ avatar.

Keep them rollin'
True, deze hou ik nog wel een tijdje hoor, .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  vrijdag 18 maart 2005 @ 18:20:35 #134
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25570304
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:49 schreef NoComment het volgende:

zijn er al plannen voor een True Life Summercamp part III trouwens??
Die zijn er zeker... Ik hou je op de hoogte
  zaterdag 19 maart 2005 @ 13:28:09 #135
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_25585405
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 18:20 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Die zijn er zeker... Ik hou je op de hoogte
Mja ik vroeg of er plannen zijn.. maar ik vrees dat meegaan moeilijker wordt Ik ga al drie weken engeland doen, en de rest zal het waarschijnlijk werken zijn (maar misschien nog last minute vrij vragen.. )
pi_25585742
3 weken surfcamp @ bali

Nu albiez nog zo ver krijgen dat hij mee wil
  zaterdag 19 maart 2005 @ 14:15:26 #137
71115 Rnej
I walk the line
pi_25586248
nog even over de canyon, mocht je die overwegen;

ik heb een canyon 163, weeg 130 kilo en ben 1m92 lang .... plank houdt me makkelijk
pi_25605896
Hey,
Kheb ff een gekke praktische vraag en hoop dat iemand er ervaring mee heeft en mij kan helpen.
Kga nl dit jaar eens met de bus op wintersport en ik heb gelezen dat je je bindingen van je board moet halen, maar wtf doe ik dan met die losse bindingen... Die dingen zijn zo mega groot dat ik ze nergens fatsoenlijk kwijt kom... Ik ga trouwens met Husk reizen en denk eraan om ze gewoon erop te laten zitten, maar kheb ook nie veel zin om ze vlak voor vertrek er nog af te moeten schroeven, dus help!!
"Don't wanna come back down from this cloud..."
  zondag 20 maart 2005 @ 11:31:20 #139
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_25606276
moet je ff navragen bij Husk dan, alleen bij ons zeiden ze dat ze eraf moesten imv de ruimte, maar er gingen maar een paar boards mee dus er was genoeg ruimte dus moochten ze erop blijven
pi_25606366
Ik ben nu drie keer met de bus richting de alpen geweest en heb de bindingen er nog nooit afgehaald. Sterker nog een vriend van mij stop zijn boots en slaapzak er ook nog bij in. Eén keer kreeg die een opmerking van de buschauffeur, maar dat was meer in de trant dat er best veel in een boardtas kan.
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
pi_25606638
Okeej, dan denk ik dat ik ze er gewoon op laat en het er op waag en mijn schoenen er ook gewoon bij stop en dan zie ik t wel...
Thnx iig voor de reacties
  zondag 20 maart 2005 @ 16:02:36 #142
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25612365
Zo'n probleem is het toch niet om ff je bindingen er af te schroeven...

Maar bij Husk kom je zelfs weg met een boardbag die is volgestampt met alles wat je er mogelijkerwijs in zou willen stoppen
pi_25612617
Ben afgelopen vakantie ook met Husk geweest. In het reisbescheiden stond zelfs dat ze liever geen hard-case koffers wilden zien. Maar goed, kunt de mensen natuurlijk altijd een beetje afschrikken, net zoals met bindingen los van het board. Hoe minder bagage de mensen meenemen, hoe goedkoper. Maar bindingen zullen toch mee moeten, maar ook bij Husk deden ze niet lastig als je een ietwat grote boardtas had (volgestopt met andere shit)..
pi_25613961
Okeej, komt dus allemaal wel goed...
En neej het is ook geen werk om de bindingen er af te schroeven, maar dan zit je dus met 2 van die losse biningen, waar laat je die dan... Niet in je tas met schoenen want dat past niet en in je tas met kleren is ook zo zonde want dan kun je minder meenemen en ja, ben en blijf tog een vrouw hè ;-)
  zondag 20 maart 2005 @ 22:24:10 #145
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_25621792
Heeey ik ben weer thuis

Hoewel ik het boarden wel onwijs ga missen denk ik ook wel dat ik weer blij ben om thuis te zijn
Had het dorp daaro ook wel weer een beetje gezien.

Anyway, we kunnen wel allemaal mooie magazine pics gaan uploaden maar ik hou het bij mijn eigen foto's.
Ik ben alleen niet zo'n geweldige springer dus daar zie je er niet zo veel van.
Ach, poederfoto's zijn toch het mooiste denk ik dan....

Uitzicht vanuit de kamer als het sneeuwt

Klein natuurwondertje???
iig een prachtig verschijnsel

Hoezo ik rij stijlvol???

another hard day at the office

poederrijden is leuk.... maar let niet op dat gat in de sneeuw op de achtergrond

Wat is boarden met een lekker zonnetje toch fijn

Volgens mij heb ik alleen maar mooie foto's van mijn frontside bochten....

Met een minidisk op je kop ga je vanzelf "air guitar'en"

spray van mijn kamergenoot

En een spray van de buurman

Ok we hebben nog wel een leuk roadgab je gemaakt"

En er is ook over gesprongen

Hey toch nog een backside bocht van me (en wat voor 1)

Dit is een leuke trick (jah ik ben echt blijven staan)

Dit vind ik persoonlijk de mooiste foto van mijn seizoen

Hoewel deze ook wel vet is

Een klein klifjumpje

Als je gaat rodelen moet je ook eens een 50/50 proberen over een rail

Of met zo veel mogelijk op 1 slee proberen te gaan zitten

Dit is een frontside bellyslide

Ik heb echt een hekel aan hiken

Maar je moet wat overhebben voor de perfecte poeder

First tracks!!!!

Je moet dan alleen wel uitkijken voor lawines (tussen de bomen)

Hier kun je goed zien dat hij door iemand van ons veroorzaakt werd.... (ben er niet echt trots op...)

Goed dat was mijn seizoen en dat van de rest van The Hot Zone Crew
Niet heel erg veel poeder gereden maar er waren toch een paar hele mooie dagen bij
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  zondag 20 maart 2005 @ 22:58:12 #146
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25622710
mooie plaatjes, je hebt het goed naar je zin gehad volgens mij
pi_25623349
Hele mooie plaatjes, direct weer zin om de bergen in te gaan

over magazine pics.. is meer inspiratie gozer
Sinds mijn digitale camera het voor gezien hield voor de wintersport en als je terug bent je toch graag nog wat moois ziet.. ga je dan op zoek hé ....
  zondag 20 maart 2005 @ 23:46:25 #148
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_25624129
quote:
Op zondag 20 maart 2005 23:19 schreef Thermo het volgende:
Hele mooie plaatjes, direct weer zin om de bergen in te gaan

over magazine pics.. is meer inspiratie gozer
Sinds mijn digitale camera het voor gezien hield voor de wintersport en als je terug bent je toch graag nog wat moois ziet.. ga je dan op zoek hé ....
Weet ik, maar ik moest ff een inleiding hebben voor mijn foto's
  maandag 21 maart 2005 @ 10:37:04 #149
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_25629754
btw ik ga waarschijnlijk nog naar de afsluitingsweek in Val Tho
pi_25632143
quote:
Op zondag 20 maart 2005 22:24 schreef Komakie het volgende:
Heeey ik ben weer thuis
Erg mooie foto's, vooral die twee in de poeder .

Wat was die 'leuke trick' waarbij je bent blijven staan btw, een nose manual?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 21 maart 2005 @ 13:05:08 #151
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_25633142
quote:
Op maandag 21 maart 2005 12:17 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Erg mooie foto's, vooral die twee in de poeder .

Wat was die 'leuke trick' waarbij je bent blijven staan btw, een nose manual?
Soort van hele hoge Tailwheely (of manual) in de poeder.
Niet een lange tailwheely maar ff je nose helemaal omhoog poppen.
Doordat ik in de poeder zat bleef ik staan volgens mij.
Maar het vage is dat me board bijna verticaal tov de berg is....
Noujah, ik wist niet dat ik bij die trick zo hoog kwam haha
pi_25633446
Hier nog iemand met maat 12 die paar mooie Thirthy Two TM-Two's kan gebruiken?

maar dan in het bruin.
  maandag 21 maart 2005 @ 15:38:52 #153
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_25636469
Kewle kleur wel

btw mijn schoenen zijn na 1 seizoen helemaal afgeragd.
Ik heb de Burton SL7 maar die dingen zijn al afgeschreven. Stijfheid is er helemaal uit.
Hij heeft nog wat kleine dingetjes die er kapot aan zijn dus ik ga ze maar opsturen naar Burton in de hoop dat ik een paar nieuwe krijg.
Niet geschoten.... Eerst nog ff verder stukmaken natuurlijk

Anyway, ik ben al bezig met me board voor volgend seizoen.
Tot nu toe heb ik de Burton Baron ES, K2 Nemesis en de Salomon Link. Alle3 1.64m en ze zien er bijna hetzelfde uit (qua uiterlijke specs)
Categorie: Freestyle/Freeride (oftewel: All-Mountain)

Volgend jaar maar verder kijken maar ik vind het zo leuk om nou al ff een beetje rond te kijken
Iemand nog meer opties in die categorie???
Er moet iemand op kunnen met een Maat M binding, schoenmaat 10.5/11
Goed kunnen carven, Jibben en poeder rijden. Kortom, all-round.

Op naar volgend jaar (of nog naar Valtho voor de afsluitingsweek )
pi_25638603
mooie foto's komakie, ziet er goed uit daar in Gerlos. Zie ik het nou goed dat je op een Burton Triumph rijdt, ben je eindelijk verstandig geworden
  maandag 21 maart 2005 @ 17:29:01 #155
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_25639270
quote:
Op maandag 21 maart 2005 17:03 schreef Kentaro het volgende:
mooie foto's komakie, ziet er goed uit daar in Gerlos. Zie ik het nou goed dat je op een Burton Triumph rijdt, ben je eindelijk verstandig geworden
Dat is meer noodzaak dan eigen keuze.

Mijn board hebben ze een beetje stuk gemaakt in de shop. Ik kon een nieuw board uitzoeken uit de verhuur (de verhuur was pas 2 weken open dus een zo goed als nieuw board) en ze hadden bijna alleen maar Burton boards.

Ik kon uiteindelijk kiezen tussen een Burton Raven en een Triumph.
Die Raven was niet breed genoeg en reed kut dus heb ik de Triumph maar genomen.
Rijdt op zich prima trouwens, hoewel ik wel een klein beetje stijfte mis enzo maar verder kan ik er prima mee rijden.
Volgend jaar gewoon een nieuw board en dan wordt die Triumph mijn poeder boardje (1.69m lang en ook nog kleinere tail dan tip)
  maandag 21 maart 2005 @ 17:35:24 #156
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_25639447
extremen manual (geen nose dan) lijkt mij
ik heb trouwens wel gemerkt hoe lastig het is om echt beetje poeder te kunnen rijden, eerste 10 min kon ik nog maar net blijven staan.. tis echt een wereld van verschil, maar wel meesterlijk relaxt
pi_25639586
voor de poeder is het heerlijk, zeker met 169 maar ik begrijp wat je bedoelt met die stijfheid. Op de piste wil je gewoon een plank waar mee je harder kan. Daarom heb ik een Gian Simmen van SC gekocht. Burton heeft gewoon geen plank meer zoals bv de Johan, een harde all mountain plank.

Je zou naar een SC Duo Shield kunnen kijken of (als je het er voor over hebt) een Duo GLX. Wat ook een super knalbak is, de Atomic Firestarter. Maar dit zijn allemaal planken met een waist van 25 cm. een Nitro Shogun is mischien nog beter, die is iets breder. Anyway het wordt nu zomer, dus ik zou lekker wachten op wat het volgende modeljaar allemaal weer voor moois brengt.
  maandag 21 maart 2005 @ 20:10:56 #158
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_25643367
quote:
Op maandag 21 maart 2005 17:40 schreef Kentaro het volgende:
voor de poeder is het heerlijk, zeker met 169 maar ik begrijp wat je bedoelt met die stijfheid. Op de piste wil je gewoon een plank waar mee je harder kan. Daarom heb ik een Gian Simmen van SC gekocht. Burton heeft gewoon geen plank meer zoals bv de Johan, een harde all mountain plank.

Je zou naar een SC Duo Shield kunnen kijken of (als je het er voor over hebt) een Duo GLX. Wat ook een super knalbak is, de Atomic Firestarter. Maar dit zijn allemaal planken met een waist van 25 cm. een Nitro Shogun is mischien nog beter, die is iets breder. Anyway het wordt nu zomer, dus ik zou lekker wachten op wat het volgende modeljaar allemaal weer voor moois brengt.
ohw dat doe ik zeker
maar je alvast een beetje orienteren kan nooit kwaad

Ik denk dat het een Baron ES wordt of een Nemesis.

btw opzich bleef hij op snelheid nog best controleerbaar. Zeker ook door zijn lengte.
Het probleem vond ik echter dat hij net niet stijf genoeg was tussen de bindingen om echt extreem te carven. Ik kreeg me bochten gewoon minder scherp dan bij bijvoorbeeld de nemesis.
pi_25655347
Hallo, ik ben een beetje nieuw hier .

Dit ene topic op dit forum loopt gewoon sneller dan al die andere forums (dutchsnow, US, BoardStyle) op het internet .

Magoed mijn vraag: wie gaat er hier nog meer naar de Dutch Closure (sluitweek) Val Thorens? Ik ga dit jaar voor 't eerst en ben best benieuwd naar hoe de sneeuw er is want het is de afgelopen dagen alleen maar aan 't dooien... en we moeten nog een ruime maand

[ Bericht 2% gewijzigd door LordOfTheBoard op 22-03-2005 11:14:17 ]
  dinsdag 22 maart 2005 @ 21:09:37 #160
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_25668785
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 10:58 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Hallo, ik ben een beetje nieuw hier .

Dit ene topic op dit forum loopt gewoon sneller dan al die andere forums (dutchsnow, US, BoardStyle) op het internet .

Magoed mijn vraag: wie gaat er hier nog meer naar de Dutch Closure (sluitweek) Val Thorens? Ik ga dit jaar voor 't eerst en ben best benieuwd naar hoe de sneeuw er is want het is de afgelopen dagen alleen maar aan 't dooien... en we moeten nog een ruime maand
Ik ga misschien
Maar ik denk het eigenlijk niet omdat ik dan waarschijnlijk verplichtingen heb in nederland.
Maar jah, dat zien we dan wel
  woensdag 23 maart 2005 @ 19:19:57 #161
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25690551
he Kentaro, ik heb een filmpje gevonden van een van je backcountry afdalingen:

http://media.skoopy.com/vids/vid_00511.wmv

pi_25690759
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 19:19 schreef 360sjors het volgende:

.

De klassieker .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 23 maart 2005 @ 21:44:05 #163
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_25694452
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 19:19 schreef 360sjors het volgende:

1 van zijn bindingen schiet gewoon uit...
Hoe zwaar kun je ten val komen
pi_25695593
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 21:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

1 van zijn bindingen schiet gewoon uit...
Hoe zwaar kun je ten val komen
Hoe kan een snowboardbinding uberhaupt uitvallen? Het zijn toch geen skies?
pi_25696702
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 22:31 schreef RichardX het volgende:

[..]

Hoe kan een snowboardbinding uberhaupt uitvallen? Het zijn toch geen skies?
straps kunnen breken.
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:11:42 #166
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_25703874
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:11 schreef Thermo het volgende:

[..]

straps kunnen breken.
Denk niet dat ie daar zonder botbreuken vanaf is gekomen...
  donderdag 24 maart 2005 @ 12:37:26 #167
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_25704311
Ik denk het ook niet
Schroeven kunnen trouwens ook los schieten
Heb ik een keer gezien maar was wel bij een mickey-mouse-merk geloof ik...
Maar dat was niet het geval hier volgens mij
pi_25704444
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:37 schreef Komakie het volgende:
Ik denk het ook niet
Schroeven kunnen trouwens ook los schieten
Heb ik een keer gezien maar was wel bij een mickey-mouse-merk geloof ik...
Maar dat was niet het geval hier volgens mij
Mijn plates waren een keer versleten, daardoor schoot binding 30 graden verder ofzo, was ook niet echt fijn
  donderdag 24 maart 2005 @ 14:19:08 #169
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_25706638
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 12:45 schreef Thermo het volgende:

[..]

Mijn plates waren een keer versleten, daardoor schoot binding 30 graden verder ofzo, was ook niet echt fijn
Vergeten je bindingen los te maken voordat je een stoeltjeslift in gaat is ook niet echt aan te bevelen... wat ik op dat moment dacht, geen idee, denk dat ik een beetje gaar was ofzo

Heb wel zin om weer eens te gaan boarden trouwens, van mijn part indoor, ik wil het gevoel weer ff hebben
  donderdag 24 maart 2005 @ 14:48:47 #170
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_25707349
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 14:19 schreef NoComment het volgende:

[..]

Vergeten je bindingen los te maken voordat je een stoeltjeslift in gaat is ook niet echt aan te bevelen...
? ..omdat?
pi_25708962
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 14:48 schreef fs180 het volgende:

[..]

? ..omdat?
Idd, je moet alleen zorgen dat je frontside kant niet in de sneeuw hapt, verder is er niets mis mee. Aangezien ik 99% van de keren toch alleen in die stoeltjeslift zit ( schijtskiërs).
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  donderdag 24 maart 2005 @ 16:22:37 #172
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_25709406
Je behoort je achterste binding los te hebben in een lift.
Met 2 voeten vast kun je bijvoorbeeld niet corrigeren en meestal is het voor de mensen die bij je in de lift zitten ook nog eens irritant.

Bij mensen die dat doen heb ik altijd het idee dat ze niet met 1 binding los kunnen boarden....
Als je een beetje fatsoenlijk kunt boarden dan heb je gewoon 1 binding los in de lift.
pi_25709453
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 16:22 schreef Komakie het volgende:
Met 2 voeten vast kun je bijvoorbeeld niet corrigeren en meestal is het voor de mensen die bij je in de lift zitten ook nog eens irritant.

Bij mensen die dat doen heb ik altijd het idee dat ze niet met 1 binding los kunnen boarden....
Als je een beetje fatsoenlijk kunt boarden dan heb je gewoon 1 binding los in de lift.
juist

Enige keren dat ik 2 bindingen aan heb is bij echt hele oude liftjes in frankrijk, waar er nog geen stang zit om je board op te laten rusten.
Mijn enkel vind het niet fijn als er schuin een board aan hangt.
Carbon binding is zo stijf dat hij niks meegeeft, dus dan knelt het bij je boots.
pi_25711979
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 16:22 schreef Komakie het volgende:

Als ik met meerdere mensen in een lift zit dan doe ik ook altijd m'n achterste binding los. Met 1 binding los boarden is, zolang de helling maar niet te stijl is, ook helemaal geen probleem. Maar wanneer je toch alleen in die lift zit, waarom zou je dan helemaal de moeite nemen je binding onder los, en boven weer vast te maken?

Dat viel me van het voorjaar echt op, heel vaak stond ik wel met 3 of 4 andere skiërs (bij een 6 persoons stoeltjeslift) voor de poortjes, maar was ik de enige die dan doorging. Dan ging ik uit verveling, aangezien tegen jezelf praten ook zo eentonig is, m'n binding maar alvast in de lift vastmaken. Ging altijd prima .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_25712018
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 17:56 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Dat viel me van het voorjaar echt op, heel vaak stond ik wel met 3 of 4 andere skiërs (bij een 6 persoons stoeltjeslift) voor de poortjes, maar was ik de enige die dan doorging. Dan ging ik uit verveling, aangezien tegen jezelf praten ook zo eentonig is, m'n binding maar alvast in de lift vastmaken. Ging altijd prima .
Dat is niks bijzonders, op 1 of andere manier willen kliekjes nooit bij andere mensen zitten ofzo.
Ski kliekjes dan toch, snowboarders komen er altijd gezellig bij zitten
pi_25712678
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 17:57 schreef Thermo het volgende:

[..]

Dat is niks bijzonders, op 1 of andere manier willen kliekjes nooit bij andere mensen zitten ofzo.
Ski kliekjes dan toch, snowboarders komen er altijd gezellig bij zitten
Ah, gelukkig. Ik dacht al, stink ik ofzo? Of zie ik er zo eng uit?

Maar het blijkt dus heel normaal te zijn, mooi, dan weet ik dat ook weer. .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  donderdag 24 maart 2005 @ 20:04:13 #177
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_25714875
had ik ook altijd hoor dat skiers zover mogelijk weg blijven
  vrijdag 25 maart 2005 @ 01:09:48 #178
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_25722570
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 18:25 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Ah, gelukkig. Ik dacht al, stink ik ofzo? Of zie ik er zo eng uit?
Nou dat is het eigenlijk maar we wilden het beschaafd houden...
quote:
Maar het blijkt dus heel normaal te zijn, mooi, dan weet ik dat ook weer. .
niet dus

btw Valtho is dus geboekt, maar ik zit nog met me SL7 schoenen.
Stijfheid is er helemaal uit. Nou moet ik dus daar nog een week op gaan boarden
Noujah, het is ff niet anders....
  vrijdag 25 maart 2005 @ 10:35:24 #179
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25726407
Hmm, ik zit toch vrij vaak met groepjes skieërs in de lift.. Maar het boeit me op zich niet zoveel als ik eens alleen zit, ik kan op een zonnige dag zonder wind uitstekend genieten van de rustige stoeltjesliftmomenten.

..Zodat je daarna daarna op de piste weer goed uitgerust bent om asociale, zondagskieënde Duitsers uit te kafferen. Totaal uitgeput van alle scheldkannonades kom je weer aan bij de lift, waar je het betere glibber- en ellebogenwerk wacht om een stoeltje te veroveren

Een flink pak plaksneeuw mee de lift in nemen is ook een aanrader, met name als je met een boardbuddie bent. Zodra je dan een drukke piste kruist kan je de bommen droppen...

Anderzijds kan je op sommige punten ook mensen in de lift bekogelen als je zelf op de piste o(of offpiste) bent; het voordeel is dan dat je over ongelimiteerde muntie beschikt. Nadeel: je opereert vanaf een lager gelegen positie, wat tactisch vrij nadelig is in de gemiddelde veldslag

Stoeltjesliften zijn voor mij dus niet zo'n ramp, eerder een bron van vermaak
  vrijdag 25 maart 2005 @ 12:09:59 #180
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_25728726
Zouden stoeltjesliften dan een ramp zijn
Ik vind alleen dat we wel gediscrimineerd worden want de stangen om je board/skies op te zetten in stoeltjesliften, zijn eigenlijk gemaakt voor skies....

Anyway, Met je minidisc op in de lift is ook heerlijk rustgevend
pi_25729144
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 12:09 schreef Komakie het volgende:
Zouden stoeltjesliften dan een ramp zijn
Ik vind alleen dat we wel gediscrimineerd worden want de stangen om je board/skies op te zetten in stoeltjesliften, zijn eigenlijk gemaakt voor skies....

Anyway, Met je minidisc op in de lift is ook heerlijk rustgevend
Ipod op in de lift altijd Heerlijk.. ook als ik aan het boarden ben zo fijn.
Idd die stangen zijn al niet board vriendelijk, maar echt zonder die stangen is het als boarder nog een groter drama
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:25:27 #182
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_25730823
ik heb jet anders altijd zonder gedaan..
tjah.. dan moet je ff gaan zitten om je benen weer bloed te geven boven maarja..
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:56:17 #183
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25731617
Als er genoeg ruimte is in de stoeltjeslift zit ik meestal 'verkeerd om'', dus met de achterkant van mijn board (waar de binding los is gedaan) over de voetsteun. Zit echt stukken comfortabeler dan de normale houding...

Zat net ff op US te kijken, de nieuwe Santa Cruz collectie ziet er echt weer schitterend uit... Kunnen de dudes bij Burton een voorbeeld aan nemen

hebben hebben hebben
pi_25731780
Ik zat ook al een beetje te surfen en ik heb mijn schoenen voor volgend jaar al gevonden. 32 305's maar dan wel de zwarte

vrijdag 25 maart 2005 @ 14:11:38 #186
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_25731992
die forecasts *kwijl*
  vrijdag 25 maart 2005 @ 14:12:06 #187
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25732000
.. en voor een aantal mensen, waaronder mijzelf, is dit erg interessant nieuws... Ik dacht dat de plannen waren doodgebloed, maar kennelijk is men er toch erg serieus mee bezig:
quote:
concrete plannnen indoorpiste terneuzen!

Als alles gaat zoals de ontwikkelaar wil openen we in september 2006 Skidôme Terneuzen, een sneeuwcentrum 10.000 m2 groot met 2 pistes naast elkaar 180 mtr effectieve lengte en 100 mtr lengte voorzien van 4 sleepliften en de nodige lopende banden.

De intentie overeenkomst tussen Skidôme en de ontwikkelaar is getekend. De vergunning aanvraag naar de gemeente is weg cq gaat weg (zie de internet site van de gemeente Terneuzen, alles staat erop).

Nu maar hopen dat alles doorgaat !
Skidôme Rucphen gaat ervoor.

gr nicky broos.

Ontwikkeling Leisurecenter Terneuzen

Aan de zuidzijde van Terneuzen, in de Koegorspolder, worden plannen ontwikkeld voor de realisatie van een groot vrijetijdscentrum (leisurecenter). Het plan omvat onder andere een skipiste, een tuincentrum, een discotheek, een wokrestaurant, een pool- en bowlinghal en een health & wellnesscenter. Alle functies worden samengebracht in één gebouw met een bruto vloeroppervlakte van ruim 28.000 vierkante meter. Het leisurecenter krijgt een eigen parkeerterrein met ruim 450 plaatsen, een bushalte en plaatsen voor de fiets. De verwachting is dat het leisurecenter 450.000 bezoekers per jaar zal trekken en een werkgelegenheid van 210 arbeidsplaatsen voor de regio zal opleveren.

meer info: http://www.terneuzen.nl/actueel/plannen/leisure
Terneuzen kan wel een opkikkertje gebruiken, en als dit doorgaat kunnen ze zichzelf eindelijk eens een mooi imago aanmeten.. Nu is het gewoon een saaie stad die zich nergens in onderscheidt. Als die hal er daadwerkelijk komt ga ik zonder meer vaker heen en weer forenzen...
  vrijdag 25 maart 2005 @ 14:19:11 #188
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25732166
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:03 schreef Kentaro het volgende:
Ik zat ook al een beetje te surfen en ik heb mijn schoenen voor volgend jaar al gevonden. 32 305's maar dan wel de zwarte

[afbeelding]
ziet er goed uit, ik weet al wat ik voor mijn verjaardag ga vragen
pi_25733138
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:03 schreef Kentaro het volgende:

[afbeelding]
32

* Thermo 32 fanboy is

Iemand nog een paar kopen jongens?
pi_25735941
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:12 schreef 360sjors het volgende:
.. en voor een aantal mensen, waaronder mijzelf, is dit erg interessant nieuws... Ik dacht dat de plannen waren doodgebloed, maar kennelijk is men er toch erg serieus mee bezig:
[..]

Terneuzen kan wel een opkikkertje gebruiken, en als dit doorgaat kunnen ze zichzelf eindelijk eens een mooi imago aanmeten.. Nu is het gewoon een saaie stad die zich nergens in onderscheidt. Als die hal er daadwerkelijk komt ga ik zonder meer vaker heen en weer forenzen...
tja, als je er in de buurt woont is het natuurlijk goed nieuws. maar 180m. daar kun je toch eigenlijk niet meer mee aankomen. SWZ is al 250 en SWL 500. dus 180 en 100m. zijn echt van die lesgeef baantjes.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 17:58:03 #191
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25737228
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 16:54 schreef Kentaro het volgende:

[..]

tja, als je er in de buurt woont is het natuurlijk goed nieuws. maar 180m. daar kun je toch eigenlijk niet meer mee aankomen. SWZ is al 250 en SWL 500. dus 180 en 100m. zijn echt van die lesgeef baantjes.
Dat klopt, maar zolang er wat rails/kickers zijn is het voor mij ok. Voor lange afdalingen ga je toch niet naar een binnenbaan..
  vrijdag 25 maart 2005 @ 20:48:15 #192
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_25741786
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 17:58 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Dat klopt, maar zolang er wat rails/kickers zijn is het voor mij ok. Voor lange afdalingen ga je toch niet naar een binnenbaan..
Ook daar zit wat in....
Ik ga er uberhaupt eigenlijk nooit heen.
Vind er geen zak aan en rails en kickers zijn aan mij niet zo besteed. Tenminste, rails helemaal niet en die funpark kickers ook niet. Geef mij maar een lekkere backcountry kicker
  zaterdag 26 maart 2005 @ 00:43:40 #193
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_25748484
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:59 schreef Thermo het volgende:

[..]

32

* Thermo 32 fanboy is

Iemand nog een paar kopen jongens?
Ik heb al een paar 32's, de lashed Ondertussen wel weer twee seizoenen gebruikt, wat bij mij neerkomt op 2x een tiendaagse reis, dus ze kunnen nog wel even mee. Misschien dat m'n volgende paar schoenen uitgerust zullen zijn met een boa systeem, lijkt me wel handig..

Misschien na mijn afstudeerperiode (dat zal weer rond januari zijn) kijken of ik eens een wat langere tijd kan doorbrengen in mijn favo vakantiegebied, de Alpen Drie weken lang dag in, dag uit boarden lijkt me echt helemaal geweldig...

Maargoed, van de zomer eerst engeland maar eens gaan checken... drie weken lang
  zondag 27 maart 2005 @ 11:37:39 #194
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25776354
Nieuwe Nitro collectie:

http://shinato.free.fr/photo/nitro/
  zondag 27 maart 2005 @ 11:40:56 #195
72282 360sjors
King of the Hill
pi_25776407
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 00:43 schreef NoComment het volgende:

Misschien dat m'n volgende paar schoenen uitgerust zullen zijn met een boa systeem, lijkt me wel handig..
Lijkt mij ook erg handig... totdat het kapot gaat of niet werkt. Bij ouderwetse veters kan je het dan gewoon zelf oplossen, bij zo'n systeem gaat dat niet meer zo eenvoudig..
pi_25788728
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 12:23 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ipod op in de lift altijd Heerlijk.. ook als ik aan het boarden ben zo fijn.
Zo fijn omdat het rustgevend is?
In de lift is het nog daar aan toe, maar op de pistes board ik liever zonder muziek. Zeker als het wat drukker is, vind ik het toch wel prettig om alle geluiden om me heen te horen. Ook wel veiliger toch?
pi_25788956
quote:
Op zondag 27 maart 2005 20:34 schreef RichardX het volgende:

[..]

In de lift is het nog daar aan toe, maar op de pistes board ik liever zonder muziek. Zeker als het wat drukker is, vind ik het toch wel prettig om alle geluiden om me heen te horen. Ook wel veiliger toch?
Boarden met muziek op vind ik in de meeste gevallen ook niet echt chill nee, ik hoor liever wat er allemaal om me heen gebeurd. Meestal doe ik gewoon m'n mp3 speler vol aan, dan hoor je de beats nog wat, en als je dan in de lift zit kun je hem zo weer opdoen .

Vind het wel zo verantwoord dat je hoort wanneer er een duitser weer scheisse aan het schelden is omdat je hem perongeluk ondergesprayed hebt .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 27 maart 2005 @ 21:13:31 #198
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_25789901
quote:
Op zondag 27 maart 2005 20:41 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Vind het wel zo verantwoord dat je hoort wanneer er een duitser weer scheisse aan het schelden is omdat je hem perongeluk ondergesprayed hebt .
!

damn.. ik moet weer ff paar uurtjes indoor boarden.. begint langzaam te knagan
  zondag 27 maart 2005 @ 23:11:40 #199
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_25793675
quote:
Op zondag 27 maart 2005 21:13 schreef fs180 het volgende:

[..]

!

damn.. ik moet weer ff paar uurtjes indoor boarden.. begint langzaam te knagan
Goh, hier nog een Binnenkort die skihal in spaarnwoude maar weer eens onveilig maken
pi_25798476
quote:
Op zondag 27 maart 2005 20:34 schreef RichardX het volgende:

[..]

Nee hoor,
Niet alleen rustgevend. Het geeft mij juist energie. Ik hoef geen omgevings geluid te horen om te anticiperen op de mensen rond miij. Kan heel erg goed mijn omgeving inschatten en het geluid staat altijd zacht genoeg om echte noodkreten heus wel te horen. Het is gewoon een vorm van stimulans om tricks beter uit te voeren en stijl beter uit te werken
  maandag 28 maart 2005 @ 12:23:23 #201
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_25802490
quote:
Op maandag 28 maart 2005 02:13 schreef Thermo het volgende:

[..]

Nee hoor,
Niet alleen rustgevend. Het geeft mij juist energie. Ik hoef geen omgevings geluid te horen om te anticiperen op de mensen rond miij. Kan heel erg goed mijn omgeving inschatten en het geluid staat altijd zacht genoeg om echte noodkreten heus wel te horen. Het is gewoon een vorm van stimulans om tricks beter uit te voeren en stijl beter uit te werken
Zeker weten!
Ik rij zelf niet met muziek op als ik op drukke pistes bezig ben. Maar zo gauw het een beetje rustig is, zet ik lekker me koptelefoontje op en ga ik lekker rijden.
Ik heb er dan best veel profeit van. Ik ga harder en doe me tricks hoger en beter.
Daarnaast is het in de lift erg chill
pi_25802682
Zeg, kun je je staalkanten ook in de olie zetten ofzo om het roesten tegen te gaan?

Ik bedoel, wat nu de bling bling is, moet dat volgend jaar ook nog zijn, wat doen jullie?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')