abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25046556

Welkom bij het enige echte hiphop slowchat topic op Fok!
Wat begon als een voorzichtig probeerseltje is inmiddels uitgegroeid tot een bloeiende reeks waarbij je eindelijk eens wat verder kunt kijken dan de top40 rappers die het de hele dag over geld, geweld en vrouwen hebben.
Alle nieuwtjes over releases, concerten en andere wetenswaardigheden kun je hier kwijt. En of je nou helemaal down bent met Old School of dat je uit je dak gaat op nieuwe platen, zolang het over hiphop gaat is dit the place to be.

Handige Links
Ohhla, Lyrics Site
Reviews, handig als je nieuwe shit wil checken
Dutch Hip-Hop Lyrics
HipHop startpagina, alles in 1 dus
Hiphop Concerten in Nederland
All Music, veel info over alle artiesten
Spammen Voor Cosmick!
Franse HipHop Site
Belgische HipHop Site
Hier zijn een heel hoop Rap
music video's te vinden

Internet radio station

Oude Deeltjes
Hiphop Central I The Jump Off
Hiphop Central II Ill Communication
HipHop Central III: Planet Rock
HipHop Central IV: Things Come Together
HipHop Central V: Midnight Marauders
HipHop Central VI: Bridging The Gap
HipHop Central VII :At the speed of life
HipHop Central VIII : Step In The Arena
HipHop Central IX: 8th Wonder
Hip Hop Central X : Goin' Off
HipHop Central XI : Memory Lane
Hiphop Central XII: Critical Beatdown
Hiphop Central XIII : Ready to Die
Hiphop Central XV : Things Fall Apart
Hiphop Central XV Part II: Paid In Full
Hiphop Central XVI: Raising Hell
Hiphop Central XVII: Death Certificate
Hiphop Central XVIII: The Foundation
Hiphop Central XIX : Funcrusher +
Hiphop Central XX: Return Of The Boom Bap
Hiphop Central XXI - Cherchez La Ghost
Hiphop Central XXII: Bacdafucup
Hiphop Central XXIII: Quality Control
Hiphop Central XXIV: Enter The Wu-Tang
Hiphop Central XXV: Fear Of A Black Planet
Hiphop Central XXVI: Labcabincalifornia
Hiphop Central XXVII: Home Field Advantage
Hiphop Central XXVIII: Da Dirty 30
Hiphop Central XXIX: L' École du Micro D'Argent
Hiphop Central XXX : Yo! Bum Rush the Show
Hiphop Central XXXI : One for All
Hiphop Central XXXII : Stakes Is High
Hiphop Central XXXIII: Business As Usual
Hiphop Central XXXIV: Word...Life
Hiphop Central XXXV: Muddy Waters
Hiphop Central XXXVI: Black Sunday
Hiphop Central XXXVII: Mecca And The Soul Brother
Hip Hop Central XXXVIII: Lifestylez ov da poor and dangerous
Hip Hop Central XXXIX : Southernunderground
Hiphop Central XL: Violent By Design
Hip Hop Central XLI : The Infamous
Hip Hop Central XLII : Wildstyle
Hip Hop Central XLIII : Revolutionary vol.2
Hiphop Central XLIV: Train Of Thought

En nu verder met Main Source

pi_25046593
en nu?
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_25046619
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 20:46 schreef Jett het volgende:
en nu?
Nu mag jij vertellen wat je van Hiphop vind
pi_25046650
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 20:48 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Nu mag jij vertellen wat je van Hiphop vind
Hip Hop is mijn leven
pi_25047050
ok het was eigenlijk het vorige topic wat mijn aandacht trok, want ja, Reflection Eternal.... heftig natuurlijk.... en van deze topic-titel had ik nog nooit gehoord, maar goed....

er staan veel hele goede dingen in de vorige topic titels! dus er zijn toch nog meer mensen met goede muziek-smaak! ok, ik ken vooral van de old school dingen niet echt veel, maar daar ben ik dan ook hier voor....

Jay. .
  vrijdag 11 februari 2005 @ 21:29:56 #6
82589 S-Two
barba macacu
pi_25047389
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 21:12 schreef sugarJay het volgende:
ok het was eigenlijk het vorige topic wat mijn aandacht trok, want ja, Reflection Eternal.... heftig natuurlijk.... en van deze topic-titel had ik nog nooit gehoord, maar goed....

er staan veel hele goede dingen in de vorige topic titels! dus er zijn toch nog meer mensen met goede muziek-smaak! ok, ik ken vooral van de old school dingen niet echt veel, maar daar ben ik dan ook hier voor....

Jay. .
Daar is dit idd voor Ik heb ook al veel "oude" muziek ontdekt via dit forum .
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_25047955
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 21:12 schreef sugarJay het volgende:

Jay. .
Ach, als je mij anderhalf jaar geleden had gevraagd naar Main Source had ik je ook vreemd aangekeken Erg waardevolle topicreeks dit!
Maar ik zou dit album dus zeker checken.
  zaterdag 12 februari 2005 @ 00:51:54 #8
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_25050232
Hmmm is het misschien niet ook een ideetje om www.the-breaks.com bij de handige sites te zetten? Daar kun je zien waar je favoriete artiesten de mosterd halen

Ben nu dan ook naar Bernard Wright - Spinnin' aan het luisteren; u allen welbekend als Skee-Lo - I wish. Dat plaatje gaat me gewoon niet vervelen; ook na al die jaren niet. Weet iemand wat er eigenlijk met die knakker gebeurd is na dit ene hitje?
Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
  zaterdag 12 februari 2005 @ 10:06:22 #9
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25053049
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 20:45 schreef Mar10Segovia het volgende:
[afbeelding]
En nu verder met Main Source
[afbeelding]
Super!
pi_25053809
Zeer dope album 'Breaking Atoms'! Goed gedaan TS!

En ik ben deze Hiphop Central ook weer van de partij!

Laters!!

AA
MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
  zaterdag 12 februari 2005 @ 12:37:35 #11
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25054912
Om nog ff op die bijzondere enquete terug te komen (zie vorig topic).

Hip-Hop enquete:

Je bent een: M/V

M

Wat vind je van Hip-Hop?

Hiphop kan bijzonder dope zijn.

Als je aan Hip-Hop denkt waar denk je dan als eerste aan?

Vette beats

Wat vind je van de kledingstijl?

Doe mij maar gewoon een 501, Crosstrainers en een t-shirt
Ik vind hiphop geen ruk met de kledingstijl te maken hebben.
De gasten met de meest overdreven outfits hebben het minste verstand van hiphop.

Wat vind je van de mensen die Hip-Hop muziek maken?

De mensen die ik ken zijn erg relaxed. 't Is sowieso natuurlijk erg prettig dat als je het over een bepaalde sample, beat of scratch hebt, de ander precies weet waar je het over hebt. En da's uniek.

Wat denk jij dat de artiesten met de muziek willen bereiken?

Emm.... tja. To entertain the peeps. Iedereen laten swingen op de beats.

Vind je dat er meer hiphopmuziek moet komen in cafee’s en discotheken?

Hoeft niet persé. In cafés hoor ik ook net zo lief blues, funk of soul. In discotheken kom ik sowieso niet (meer) .. maar als er ook echte hiphop gedraaid wordt, dan kan dat nog best eens veranderen

Denk je dat de Hip-Hop in de toekomst de rest van de muziekstijlen gaat vervangen?

Tuurlijk niet. Laat hiphop maar hiphop blijven.

Wie vind jij de beste artiest?

Onmogelijk. Zit nu naar Tuff Crew te luisteren en die hebben zonder twijfel enorm lekkere tracks gemaakt

Maar ik heb wel wat favo producers en dj's.
Producers: Paul C of Marley Marl denk ik. DJ's Marley Marl, Mr. Mixx, Jazzy Jeff, Aladdin, DJ Pooh, Mixmaster Mike, Shameek, DJ Ak Shun, Too Tuff

Welke betekenis heeft Hip-Hop voor jou? Vind je het gewoon mooi om naar te luisteren of is er een andere reden?

Hiphop is toch wel een deel van mijn leven en gaat dus verder dan "het gewoon mooi" vinden.
Hiphop is voor mij the whole package.. de muziek natuurlijk (beats, cuts 'n raps), breakdance (helaas ben ik daar altijd te weinig atletisch voor geweest) en graffiti of course "writing my name in graffiti on the wall".

Word.
pi_25055170
thx peeps for so far..
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 20:50 schreef Jett het volgende:

[..]

Hip Hop is mijn leven
vertel.. ben benieuwd naar de mening van een vrouwtje
  zaterdag 12 februari 2005 @ 13:46:56 #13
82589 S-Two
barba macacu
pi_25055914
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:53 schreef Ez3 het volgende:
thx peeps for so far..
[..]

Juh, ik ook wel... Ken persoonlijk eigenlijk geen dame die echt van hiphop houdt dus....
pi_25056057
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:53 schreef Ez3 het volgende:
thx peeps for so far..
[..]

Ik ben opgegroeit met Hip Hop, maar eigelijk luister ik meer naar oude hip hop, dan nu die commerciele hip hop
money cash hoes stond me nooit zo heel veel aan.. mja
pi_25066392
en de rest van de vragen
  zondag 13 februari 2005 @ 11:59:36 #16
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25070283
tvptje

ken dit album niet
is dat erg??

zondag 13 februari 2005 @ 15:55:21 #17
82589 S-Two
barba macacu
pi_25073568
Beste hiphop-liefhebbers,

Een tijd geleden kreeg ik een mailtje van Bojhan, de webmaster van www.rapcity.nl. Hij was samen met een paar anderen bezig een goede nederlandstalig hiphop-website op poten te zetten. Omdat er eigenlijk simpelweg nog geen goede nederlandstalige hiphopsite is. Ik was erg geïnteresseerd en had mijn medewerking toegezegt. Ook Thijs (beter bekent als Tony_Montana) stak veel tijd in dit grote project, alleen hij moest helaas wegens prive-omstandigheden afhaken. Hierdoor zijn er nu eigenlijk nog maar 2 writers over. Namelijk JimJim en ikzelf.

Daarom hebben we besloten om hier een oproep te doen! Wij zoeken enthousiaste hiphop fans die ons willen helpen dit project tot een groot succes te maken. We zijn vooral op zoek naar mensen die een persoonlijke twist aan RaCity.NL kunnen geven zoals biografien, colunms, editorials en Album reviews.

Ons doel op de korte termijn is om een beta versie online te zetten met een redelijke hoeveelheid informatie omdat tenslotte een gevulde website beter oogt dan een lege. Om dit te kunnen realiseren hebben we veel nieuwe mensen nodig. Het is echter wel een vereiste om de informatie van een kwalitatief hoog niveau te houden. Dat wil zeggen dat je er veel tijd in moet steken.

Een paar dinge op onze website :

- Artiesten
Informatie over artiesten, hieronder vallen o.a. Biografieën, Discografieën, Interviews, Downloads, Lyrics. Ook hechte inside informatie die net dat beetje extra geeft.

- Colunms
Colunms over de dagelijkse dingen rond Hiphop en toekomstvisies geschreven door onze Senior Editors.

- Lyrics
Een archief met enkele duizenden lyrics, netjes ingedeeld in categorieën om zo makkelijk je weg te kunnen vinden.

- Nieuws
Uitgebreide informatie over nieuwe ontwikkelingen in Hiphop en in Nederhop.

- Artist Profile
Als gebruiker van RapCity.NL kan je een eigen profiel aanmaken en hierin dan simpele informatie over jezelf plaatsen. Dit varieert tot het bijhouden van een eigen weblog tot de mogelijkheid om plaatjes en music files online te zetten.

- Battle System
Een systeem dat het simpel maakt om iemand uit te dagen, tekst te droppen en om dan beoordeeld te worde n door het publiek en een jury. Ook tournaments tussen een selecte groep battle’rs zullen regelmatig plaats vinden.

- Forum
Een forum waar je kan praten met andere Hiphop liefhebbers over allerlei onderwerpen, elke artiest heeft ook zijn eigen forum.

Ik hoop jullie hierbij genoeg te hebben ge-informeerd. Ben je nu geintereseerd om mee te helpen aan RapCity.NL dan kun je reageren via dit forum of een mailtje sturen naar het volgende e-mailadres (mr.scarface@gmail.com). Ook voor verdere vragen of aanmerkingen kun je me altijd mailen.

Met vriendelijke groet, Sander
RapCity.NL Editorial Director

"In overleg met Nipeng"
pi_25073627
Nieuwe Quasimoto video, Rapp Cats
  maandag 14 februari 2005 @ 11:58:17 #19
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25084311
quote:
Op zondag 13 februari 2005 15:59 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Nieuwe Quasimoto video, Rapp Cats
heerlijke track
pi_25085081
quote:
Op zondag 13 februari 2005 15:55 schreef S-Two het volgende:
Beste hiphop-liefhebbers,

Een tijd geleden.. etc
Ik ben daar toen ook voor benaderd en heb toen mn medewerking toegezegd, maar ik ben alweer vrij snel afgehaakt omdat ik geen tijd vrij kon maken voor dit project.. kzou graag mn steentje bij willen dragen maar dat gaat me nu (nog) niet lukken.. sorry
pi_25086301
Ik ga even het album checken!

edit: als ik het ergens kan vinden..
pi_25086499
Coole filmpje van Smack....

Jin VS Verse

http://madnet51.free.fr/jinverse(u-mad.net).wmv

Jin komt ernstig hard hierin!

Downloaden dit !
pi_25087238
quote:
Op maandag 14 februari 2005 12:56 schreef Ez3 het volgende:

[..]

Ik ben daar toen ook voor benaderd en heb toen mn medewerking toegezegd, maar ik ben alweer vrij snel afgehaakt omdat ik geen tijd vrij kon maken voor dit project.. kzou graag mn steentje bij willen dragen maar dat gaat me nu (nog) niet lukken.. sorry
Is cool, ik heb je in me lijst dus zou je zo om de tijd msn'n met updates over RapCity.NL.
  maandag 14 februari 2005 @ 17:52:16 #24
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25087921
quote:
Op maandag 14 februari 2005 12:56 schreef Ez3 het volgende:

[..]

Je beschrijft nu mooi mijn situatie. Ik had het ook vrij drukjes, maar momenteel heb ik er echt helemaal geen tijd/zin voor/in, aangezien ik nu aan het afstuderen ben en dus 40 uurtjes per week maak

Maar het initiatief is erg goed!
  maandag 14 februari 2005 @ 17:54:57 #25
82589 S-Two
barba macacu
pi_25087959
Dat is mijn eigen probleem eigenlijk ook wel, zit nu in het examenjaar dus heb ook lang niet altijd tijd...
pi_25088135
Ben ik nou echt de enige :
pi_25095616
quote:
Einde D-men click in zicht?
Dit bericht werd gepost door: dap op 14-02-2005 @ 21:49
Einde D-men click in zicht? Het D-men verhaal begint onderhand op een soapserie te lijken. Volgens Juize FM is Negativ nu ook uit de D-men click. Eerder vertrokken Brayce en Yes-R al (die zelf zegt nooit een onderdeel van D-men geweest te zijn).

... Nu blijkt ook Negativ met ruzie bij D-Men te zijn vertrokken. De rapper die momenteel veel buzz creëert met de Juize FM Exclusive 'Niks Is Wat Het Zijn Moet' zou ruzie hebben over de inkomstenverdeling van de eerste track van Brayce 'Vraag Jezelf Eens Af'. Negativ heeft het nummer geschreven en zou met Brayce hebben afgesproken dat hij ook op de track te horen zou zijn. Brayce heeft Negativ echter laten weten dat hij niks meer ziet in een samenwerking en zou ook de deal over de inkomstenverdeling niet zijn nagekomen. Negativ is nu van plan een mixtape uit te brengen ter promotie van zijn album. Daarop zal hij wat flinke disses richting Brayce en de drie overgebleven leden van D-Men, Lange Frans, Baas B en Brutus, spitten.

Het album 'Rollen Met D-Men', waarop tracks als ?Mijn Feestje?en 'Niks Is Wat Het Zijn Moet' zouden komen te staan zal door de problemen niet meer worden uitgebracht. Lange Frans, Baas B en Brutus zouden op hun beurt weg willen bij Mastermind Entertainment, het label waarop Lange Frans en Baas B hun 'Supervisie' hebben gedropt. Lange Frans & Baas B zouden twee weken geleden zelfs al hun spullen uit de Mastermind Loyalty / Quan studio in Amsterdam Zuidoost zijn komen ophalen. Hierbij zouden onderling een paar rake klappen zijn gevallen. Al met al wordt er niet meer veel 'gerold' bij D-Men en is het samenwerkingsverband in een flinke battle tussen de leden veranderd.
bron:nlhiphop

pi_25101586
31 maart 2005 - Nas - Paradiso Amsterdam
Voorverkoop start zaterdag 19 februari.
pi_25103162
kost da ?
pi_25104524
volgens mij rond de 40 euro... Nas of niet voor Paradiso vind ik dat veel te duur! Ben er dus niet aanwezig.
pi_25113944
Voor de FireFox-gebruikers, PimpZilla .
http://people.zeelandnet.nl/marco/pimpzilla/

Fijne zooi .

En 40e voor NaS is ook wel een beetje aan de dure kant idd. Vind 25e voor Mos Def in de Paradiso al best pittig, maar ja, dat moest dan maar .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  woensdag 16 februari 2005 @ 17:54:04 #32
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25114895
Zaterdag voor 8 euro naar Relax in Dordrecht

Maar Keep, hoe was Mos Def? Of komt dat nog?
pi_25128789
Dat komt nog, 20 maart .
pi_25129272
heeft iemand btw de albums van Qwel & Maker en van Eyedea & Abilities al gechecked , ik blijf er behoorlijk enthousiast over nl

[ Bericht 18% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 17-02-2005 16:39:32 ]
pi_25130514
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 16:30 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
heeft iemand btw de albums van Qwel & Maker en van Eyedea & Abilities al gechecked , ik blijf er behoorlijk enthousiast over nl
E&A heb ik (voor een deel) gedownload, maar nog niet geluisterd. Ik zal me er binnenkort wel eventjes over buigen Die Q&M ken ik niet eens.

Vage tips heb jij toch altijd PaRo.
en dat is een compliment
pi_25143342
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 19:03 schreef Mar10Segovia het volgende:
Vage tips heb jij toch altijd PaRo.
en dat is een compliment
Tsja ik ga liever voor nieuwe albums van ' vaag' bekende feats op albums van andere 'vage' artiesten , of voor een mooi hoesje , dat kan natuurlijk ook
  vrijdag 18 februari 2005 @ 12:46:53 #37
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25143444
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:39 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Tsja ik ga liever voor nieuwe albums van ' vaag' bekende feats op albums van andere 'vage' artiesten , of voor een mooi hoesje , dat kan natuurlijk ook
Op welk(e) album(s) staan ze dan?
pi_25143540
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:46 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Op welk(e) album(s) staan ze dan?
deze 2 zou ik niet weten , deze was 'op aanraden van'
  vrijdag 18 februari 2005 @ 13:28:19 #39
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25144090
De nieuwe van All Natural is overigens ook uit. 'Vintage' heet ie.

Al gechecked, iemand?
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:48:35 #40
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25151754
Weet iemand waar dit stukkie van is?

Klinkt Premier achtig...
pi_25178362
ola iedereen. ben net terug uit Indonesie
goeie titel Lookin' at the front door

dat nummer klinkt me wel bekend in de oren, de beat dan, ik ken volgens mij een andere versie. het gerap aan het einde komt van de Beatnuts?

vette clip trouwens van Quasimoto, dat album is ook zeker de moeite waard.

[ Bericht 8% gewijzigd door jimjim1983 op 20-02-2005 14:22:04 ]
  zondag 20 februari 2005 @ 18:43:36 #42
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25182653
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:16 schreef jimjim1983 het volgende:
ola iedereen. ben net terug uit Indonesie
goeie titel Lookin' at the front door

dat nummer klinkt me wel bekend in de oren, de beat dan, ik ken volgens mij een andere versie. het gerap aan het einde komt van de Beatnuts?

vette clip trouwens van Quasimoto, dat album is ook zeker de moeite waard.
Jeetje, lekker hoor Jim

En Beatnuts.. zou het niet weten eigenlijk. Klinkt er niet echt naar vind ik.
pi_25187480
M-Boogie f/ Triple Seis - New York New York van Laid In Full Chapter 2
je zat wel een beetje in de goede richting ook een latinorappert

Nog een dope nummer vanhetzelfde album:
Akbar - Hot Ya Hot (Remix)
I get physical, mystical, very artistical
pi_25194496
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:48 schreef Mar10Segovia het volgende:
Weet iemand waar dit stukkie van is?

Klinkt Premier achtig...
Triple Seis - New York New York
pi_25195320
Kent iemand hier de Kemphanen? vriend van mij heeft ze ooit ergens in het voorprogramma gezien en ik wou ze ff checken.. maar kan nix vinden

En wie was hier toen die met die Krasmeester Eks op de proppen kwam, met zo'n stukje van Barbapapa.. waar stond die ook weer? was wel lachen
pi_25195850
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:37 schreef cosmick het volgende:
Om nog ff op die bijzondere enquete terug te komen (zie vorig topic).

Hip-Hop enquete:

Je bent een: M/V

M

Wat vind je van Hip-Hop?

Hiphop kan bijzonder dope zijn.

Als je aan Hip-Hop denkt waar denk je dan als eerste aan?

Vette beats

Wat vind je van de kledingstijl?

Doe mij maar gewoon een 501, Crosstrainers en een t-shirt
Ik vind hiphop geen ruk met de kledingstijl te maken hebben.
De gasten met de meest overdreven outfits hebben het minste verstand van hiphop.

Wat vind je van de mensen die Hip-Hop muziek maken?

De mensen die ik ken zijn erg relaxed. 't Is sowieso natuurlijk erg prettig dat als je het over een bepaalde sample, beat of scratch hebt, de ander precies weet waar je het over hebt. En da's uniek.

Wat denk jij dat de artiesten met de muziek willen bereiken?

Emm.... tja. To entertain the peeps. Iedereen laten swingen op de beats.

Vind je dat er meer hiphopmuziek moet komen in cafee’s en discotheken?

Hoeft niet persé. In cafés hoor ik ook net zo lief blues, funk of soul. In discotheken kom ik sowieso niet (meer) .. maar als er ook echte hiphop gedraaid wordt, dan kan dat nog best eens veranderen

Denk je dat de Hip-Hop in de toekomst de rest van de muziekstijlen gaat vervangen?

Tuurlijk niet. Laat hiphop maar hiphop blijven.

Wie vind jij de beste artiest?

Onmogelijk. Zit nu naar Tuff Crew te luisteren en die hebben zonder twijfel enorm lekkere tracks gemaakt

Maar ik heb wel wat favo producers en dj's.
Producers: Paul C of Marley Marl denk ik. DJ's Marley Marl, Mr. Mixx, Jazzy Jeff, Aladdin, DJ Pooh, Mixmaster Mike, Shameek, DJ Ak Shun, Too Tuff

Welke betekenis heeft Hip-Hop voor jou? Vind je het gewoon mooi om naar te luisteren of is er een andere reden?

Hiphop is toch wel een deel van mijn leven en gaat dus verder dan "het gewoon mooi" vinden.
Hiphop is voor mij the whole package.. de muziek natuurlijk (beats, cuts 'n raps), breakdance (helaas ben ik daar altijd te weinig atletisch voor geweest) en graffiti of course "writing my name in graffiti on the wall".

Word.
Je bent één vraag vergeten:

Waar heb jij deze vragenlijstje vandaan?

Antwoord: "Cu2"

[ Bericht 3% gewijzigd door danni op 21-02-2005 21:48:06 ]
pi_25195935
Die Main Source is Doooooooooooooooope!

Heb vandaag al een-tig keer fakin the funk zitten draaien.
Lookin at the fron door vinnik ik ook wel dope. dope lyrics.
pi_25195958
Oops! double post.

[ Bericht 33% gewijzigd door danni op 21-02-2005 21:59:38 ]
pi_25195959
Hey effe over The Originators van Big jaz..
Dat wijf roept steeds iets van "AssalamaLeki" ofzo.
What zegt ze precies? Assalamallekum aka. peace ofzo?

iemand ?
pi_25196142
Nieuw Nederlands hiphop talent rechtstreeks uit Kaatsheuvel. Check die flows.

http://www.killahmc.tk/

.
  maandag 21 februari 2005 @ 22:39:58 #52
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25196577
quote:
Op maandag 21 februari 2005 00:12 schreef MIC1_ het volgende:
M-Boogie f/ Triple Seis - New York New York van Laid In Full Chapter 2
je zat wel een beetje in de goede richting ook een latinorappert

Nog een dope nummer vanhetzelfde album:
Akbar - Hot Ya Hot (Remix)
Thanks.

Jij ook le_knightclub_soda
pi_25196586
quote:
Op maandag 21 februari 2005 21:53 schreef danni het volgende:

iemand ?
is dat niet arabisch? betekent iets van 'goedendag' volgens mij
pi_25196752
quote:
Op maandag 21 februari 2005 22:09 schreef keeper het volgende:
Nieuw Nederlands hiphop talent rechtstreeks uit Kaatsheuvel. Check die flows.

http://www.killahmc.tk/

.
Represent ''Kaatsheuvel Ariens Sqaud''

''Maar Je Weet Pooier Zijn Is Niet Makkelijk, Want Je Bent 24/7 Afhankelijk. Van Die Ho's, Elke Doekoe Gaat Op Aan Blowz''

hij is beter dan N.A.G.
  maandag 21 februari 2005 @ 22:55:17 #55
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25196862
quote:

iemand ?
'Vrede zij met u' (Islam)

En ja, heel triest die killahmc
Wat een nerd.
pi_25198992
quote:
Op maandag 21 februari 2005 22:39 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Thanks.

Jij ook le_knightclub_soda
ooops, over mic1's post heen gelezen, my bad.
pi_25210751
quote:

iemand ?
As salaam aleikum, een moslimgroet. Betekent iets van 'Ga in vrede'. Werd in de 70'er jaren veel gebruikt door de black Muslems in Amerika. Standaard antwoord op deze groet is: As saleikum salaam'. Zelfs James Brown heeft deze groet nog ergens op een plaat staan.

Laters!!

AA
MANTRONIX???
pi_25211700
Op de 3voor12 luisterpaal staat nu een erg fijne plaat van Jneiro Jarel: Three Piece Puzzle. Uitgebracht op het Kindred Spirits label. Die gast komt uit Philly en er zitten dan ook veel philly-invloeden op de plaat, maar het heeft ook wel wat van een Madlib / Jaydee productie hier en daar. Erg dope anyway.

www.jneirojarel.com
pi_25216282
quote:
KiLLaH MC
de man uit kaatsheuvel
die zijn sh*t zelf schrijft en produceerd
Je Weet Tog
.. je weet toch
  woensdag 23 februari 2005 @ 19:31:40 #60
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25219053
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:34 schreef keeper het volgende:
Op de 3voor12 luisterpaal staat nu een erg fijne plaat van Jneiro Jarel: Three Piece Puzzle. Uitgebracht op het Kindred Spirits label. Die gast komt uit Philly en er zitten dan ook veel philly-invloeden op de plaat, maar het heeft ook wel wat van een Madlib / Jaydee productie hier en daar. Erg dope anyway.

www.jneirojarel.com
Klinkt erg goed inderdaad! Ik heb qua raps niet echt goed geluisterd, maar qua productie klinkt ie erg lekker... En in die vergelijking met Madlib en Jay Dee kan ik me wel vinden trouwens, als is het wel iets jazzy'er

Ik kwam trouwens dit aardige interviewtje nog tegen...

[ Bericht 6% gewijzigd door Mar10Segovia op 23-02-2005 19:38:06 ]
pi_25220015
heb dat album ook geluisted. vind het wel aardig maar een beetje saai. deed me een beetje denken aan dat Gift of Gab album.
pi_25220816
Overigens, volgende maand en in April weer wat leuke dingen in de Melkweg:

vrijdag 25 maart:
C-Mon & Kypski - New Video & VJ presentation Subliminal Mess / Boemklatsch dj's: Illvester / Etcenist

Donderdag 31 maart:
Funkdoobiest / Gruppenzwang

Zaterdag 2 april:
Heltah Skeltah

Zaterdag 16 April:
Sage Francis / Grand Buffet

Zaterdag 16 April:
Crossfader
special guests: DJ Format feat. Abdominal & D-Sisive

Vooral C-Mon & Kypski lijkt me erg leuk, als ze tenminste echt iets gaan doen.
Van Heltah Skeltah weet ik niet of hun nieuwere muziek nog wel goed is, ik vind veel van de latere albums van de Bootcamp Clik meestal veel minder dan de eerdere.
Funkdoobiest lijkt me ook erg leuk, Lost in thoughts
en als DJ Format op Crossfader komt dan zal er misschien eindelijk eens fatsoenlijke muziek gedraaid worden.
  woensdag 23 februari 2005 @ 23:02:13 #63
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25223010
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 20:29 schreef jimjim1983 het volgende:
heb dat album ook geluisted. vind het wel aardig maar een beetje saai. deed me een beetje denken aan dat Gift of Gab album.
Vind je die saai joh?

Dat vind ik nou allerminst
pi_25224245
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 23:02 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Vind je die saai joh?

Dat vind ik nou allerminst
nee dat Gift of Gab vind ik zeker niet saai. maar het lijkt er een beetje op qua beats en rap, alleen dan dus saaier
pi_25247528
Damn nog ff wachten op m'n geld en ik ga weer inkopen doen

maar ik vermaak mij nog steeds met E&A echt een aanradertje , heerlijke DJ/MC productie
  vrijdag 25 februari 2005 @ 12:25:39 #66
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25248351
Haha, jeetje, nogsteeds niet geluisterd naar die plaat van E&A. Heb ook niet zo gek veel tijd momenteel, maarja.

Overigens vanavond Oh No, Wildchild en consorten in Breda!
Misschien fiets ik wel fftjes langs.
pi_25249560
ik ben nieuw op fok en kom er nog niet helemaal uit
waar kan ik een overzicht van alle hiphop topics vinden?
ik zie telkens alleen een lijst met ALLE muziektopics
pi_25249715
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 13:49 schreef Hugo_Ruben het volgende:
dat klopt ja, je kan niet filteren op hip hop topics ofzo.
je kan wel alle hip hop central's teruglezen, links staan in de eerste post van dit topic.
voor de rest moet je zelf zoeken naar hip hop topics die er tussen staan maar ik kan alvast verklappen dat de meeste nergens over gaan.
pi_25249863
Whoooohooo , ik heb eindelijk mn netwerk weer aan de praat gekregen
pi_25254427
haha dat werd tijd
  vrijdag 25 februari 2005 @ 19:27:16 #71
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25254474
Wanneer gaan we eens met z'n allen naar een leuk concertje ofzo?
  zaterdag 26 februari 2005 @ 01:12:35 #72
73895 RjD2
Hiphop is what you make of it
pi_25260211
Ik ga vanavond (zaterdagavond dus) naar een optreden van Relax, wel zin in
6. Memory Lane "I drop the ancient manifested hip-hop, straight off the block"
pi_25261089
Hoe is bassline de afgelopen half jaar? waren er nog phatte dingen die ik heb gemist?
laatste keer dat ik bassline in para bezocht was toen premier draaide.

Hij is nieteens zo'n goede dj vind ik. En daar had ie 4-5 lange lange platen bakken voor bij zich!
pi_25261111
Hiphop muziek-smaak verschilt sterk merk ik.

Wat vinden jullie van albums als: pete rock + cl smooths' main engredient ??

Valt daar op te kauwen voor jullie
  zaterdag 26 februari 2005 @ 10:19:31 #75
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25262791
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 02:26 schreef danni het volgende:
Hiphop muziek-smaak verschilt sterk merk ik.

Wat vinden jullie van albums als: pete rock + cl smooths' main engredient ??

Valt daar op te kauwen voor jullie
Over het algemeen worden Pete en CL zeer gewaardeerd hier.
Persoonlijk vind in Mecca And The Soul Brother beter, maar Main Ingredient is ook zeer goed te pruimen vind ik

En Mark...
Ik was vorige week naar Relax geweest. Belooft wat, was erg leuk
pi_25263073
Ik vind the Main Ingredient net iets beter dan Mecca and the Soul Brother, alleen die heeft natuurlijk wel t.r.o.y.
pi_25264240
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 13:49 schreef Hugo_Ruben het volgende:
wat heb je nou nodig op hiphop central na

pi_25266348
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 10:56 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik vind the Main Ingredient net iets beter dan Mecca and the Soul Brother, alleen die heeft natuurlijk wel t.r.o.y.
Ik heb ze beide en vind ze beide goed. masterlijk die tracks.
"I make the bedsprings sing,and you can ax my ex-girlfrien' whos the bedroom king"
(geinig die garnd puba van brand nubian)

Die eerste 'souled out' vinnik ook wel dope.
(niet alleen vanwege 'the creator')

Ik heb laatst nog een 12 van iemand overgekocht.
Grand Puba Rare Remix EP, staat een nummer op "mind your businiss"
(volgens mij een remix) Als je van gp. houdt wel de moeite waard.

[ Bericht 13% gewijzigd door danni op 26-02-2005 15:28:41 ]
pi_25285687
quote:
PaRoDiUzZ - vrijdag 11 februari 2005 @ 10:18

Ik heb dat Album gehaald bij het Oor in hilversum , netzo als veel andere albums als raw produce , Insight , DM & Jemeni etc , daar kopen ze goed in qua hiphop
Beetje laat, maar thanx voor je antw. Hilversum is nog redelijk dichtbij, dus zeker de moeite om er eens heen te rijden, om wat albums te gaan checken.
Die is dan gewoon in het centrum te vinden?
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 19:27 schreef Mar10Segovia het volgende:
Wanneer gaan we eens met z'n allen naar een leuk concertje ofzo?
Voor mij is er geen weer, maar tijd voor een concertje is het zeker weer. Is voor mij al weer een tijdje geleden. Opgezwolle was uitverkocht in Utrecht vorige week, dus dat was wel fucked up Had daar best wel zin in.
Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
  zondag 27 februari 2005 @ 20:11:20 #80
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25286211
quote:
Op zondag 27 februari 2005 19:31 schreef Mr.Tear het volgende:

Voor mij is er geen weer, maar tijd voor een concertje is het zeker weer. Is voor mij al weer een tijdje geleden. Opgezwolle was uitverkocht in Utrecht vorige week, dus dat was wel fucked up Had daar best wel zin in.
Het hoeft niet perse een concert te zijn natuurlijk. Maar het idee voor een meet werd al eens eerder geopperd toch?
Lijkt mij wel leuk iig.
  maandag 28 februari 2005 @ 01:43:49 #81
73895 RjD2
pi_25292481
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 01:12 schreef RjD2 het volgende:
Ik ga vanavond (zaterdagavond dus) naar een optreden van Relax, wel zin in
Dat was echt een leuke show, wat is die muziek toch heerlijk
Liveband is leuk en alle goede nummers gedaan, duurde zo'n 70 minuten

Ze touren heel nederland rond dus als het een beetje in de buurt is, is het zeker een aanrader, doen!

11 maart Opgezwolle in Alkmaar en 20 maart waarschijnlijk naar Mos Def in Paradiso
pi_25294253
kubus & sticks - microphone colossus vond ik eerst een beetje een kutalbum maar hoevaker ik em hoor hoe beter hij wordt
pi_25299084
quote:
Op maandag 28 februari 2005 06:37 schreef Hellrazor het volgende:
kubus & sticks - microphone colossus vond ik eerst een beetje een kutalbum maar hoevaker ik em hoor hoe beter hij wordt
Die moet ik nog steeds checken, alleen de plaatselijke platenboeren hier hebben em niet
pi_25299944
http://home.planet.nl/%7E(...)_Ik_voel_je_hier.mp3
goed nummer van spacekees' middelmatige gratis tussendooralbumpje
(www.spacekees.nl)

je moet er van houden btw.
  maandag 28 februari 2005 @ 18:05:36 #85
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25301050
quote:
Op maandag 28 februari 2005 16:14 schreef .Fiasco het volgende:
http://home.planet.nl/%7E(...)_Ik_voel_je_hier.mp3
goed nummer van spacekees' middelmatige gratis tussendooralbumpje
(www.spacekees.nl)

je moet er van houden btw.
Ik ben niet kapot van SpaceKees. Vind met name z'n stem vervelend... ik heb daardoor niet eens naar de tekst geluisterd.
  maandag 28 februari 2005 @ 23:47:24 #86
73895 RjD2
pi_25304381
Looptroop - Modern Day City Symfony (2000)

dat is echt een vet album, heb em net gedownload
echt mooie beats en lekkere grimey, agressieve raps
pi_25305598
bitch, imma kill you
"We can't stop here.. This is Bat Country!"
  dinsdag 1 maart 2005 @ 00:51:14 #88
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25305692
wie is imma

pi_25306197
quote:
Op maandag 28 februari 2005 23:47 schreef RjD2 het volgende:
Looptroop - Modern Day City Symfony (2000)

dat is echt een vet album, heb em net gedownload
echt mooie beats en lekkere grimey, agressieve raps
ik heb net looptroop - the struggle continues binnen als ik deze een beetje ok vind zal ik die andere zeker ook checken
pi_25306274
Vandaagkwam me bestelling binnen vanuit newyork (turntablelab)
en daar tussen zat "shortie no mass" 12" titel: U like my style.
zegt dat jullie wat?

Ik zoek trouwens een 45king productie,
daarbij sampled ie opnieuw die annie's 'hard-knock life'
maar dit keer naar mijn mening grappiger. Plus er rapt een wijf doorheen
wat ze zegt weet ik niet precies, maar klinkt wel dope-dope!
volgens mijn staat het op ze 1e mixtape.
Heft iemand die mxtape al beluisterd?
  dinsdag 1 maart 2005 @ 15:36:07 #91
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25313931
[edit : dubbel]
  dinsdag 1 maart 2005 @ 15:36:27 #92
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25313939
ik ga btw deze week of volgende week , weer een aantal plaatjes halen , iemand nog iets interessants gehoord tussen de recente releases ?
  dinsdag 1 maart 2005 @ 16:11:09 #93
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25314480
quote:
50 Drops Game From G-Unit; Shots Fired At Radio Station
02.28.2005 10:22 PM EST

Compton MC called disloyal; shooting victim expected to recover.

A man was hospitalized after a shooting at New York radio station Hot 97 Monday night. While police are not confirming too many details, a source close to the investigation says the incident occurred when Game, who was a guest on the station earlier

in the day, returned to Hot 97 accompanied by an undisclosed number of men.

Apparently Game was trying to get into the building while 50 Cent was on the air disclosing that the Compton, California, native was being kicked out of the G-Unit. According to the source, Game and company were not allowed into the building and subsequently started quarreling with a group of individuals who were leaving Hot 97. The altercation led to a man being shot at least once in the left leg. He was rushed to St. Vincent's Hospital.

Police have confirmed the victim was a 24-year-old man from Compton and that he was struck just outside the building. However, contrary to some reports that have surfaced, the police say the man was not likely a part of 50 Cent's entourage, but they are still investigating. Police say 50 himself was not involved in the dispute.

There were also shots fired outside the office of Violator Management — the company that manages 50 Cent, Busta Rhymes, Tweet and Missy Elliott — on Monday night, but no one was injured, according to police. There are no suspects as of yet in either shooting.

On the radio Monday night, 50 — accompanied by Tony Yayo, Lloyd Banks and Olivia — told Funkmaster Flex that the Game was being excommunicated from the G-Unit because he felt the West Coast MC was disloyal.

50 told Flex he was disappointed with comments Game made on the station Saturday night, when Game revealed he would not be getting involved in the beefs 50 is stirring up with "Piggy Bank" (see "50 Cent's LP Pushed Up, Harsh 'Facts' Sound Like Disses On Leaked 'Piggy Bank'").

According to Flex, Game even said he was going to do a song with Nas. "He's gone," 50 scoffed. "He might as well make the record."

50 also said Game should stop saying "G-Unit." "He thinks he's doing me a favor when he says that."

During his conversation with Flex, 50 claimed Interscope was going to drop the Game until 50 stepped in and got involved with The Documentary. 50 also insisted that he's making more money off The Documentary than Game is, and that he wrote more choruses than he's credited for.

Believe it or not, Game was on Hot 97 earlier in the evening, talking to host Angie Martinez. When listeners called in to ask about his and 50's problems, Game simply said he was going to continue to make "good music." Two nights prior, Game had said on-air that he and 50 did not have to be friends as long as they worked toward that same common goal: making good music.

For weeks there'd been rumors of friction within the G-Unit camp, but they'd always downplayed or outright dismissed the talk, and they even held it together long enough to shoot a joint video for "Hate It or Love It," which debuted Monday on "TRL."

A rep for Interscope had no comment on the implosion.

bron MTV
dat word een nieuw sub label
  dinsdag 1 maart 2005 @ 20:12:08 #94
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25317640
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 15:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik ga btw deze week of volgende week , weer een aantal plaatjes halen , iemand nog iets interessants gehoord tussen de recente releases ?
Ik weet dat All Natural, Aesop Rock en Tame One iets nieuws hebben. Of het wat goeds is weet ik echter niet.

Meestal ben jij zelf namelijk degene met de interessante releases
  dinsdag 1 maart 2005 @ 22:34:56 #95
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25320508
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 20:12 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]
Meestal ben jij zelf namelijk degene met de interessante releases
jullie zoeken gewoon niet goed
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:10:06 #96
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25328069
Voor de mensen die weer een fijne oldschool kraker willen hebben:

Live 'n Effect Posse - i'm getting physical.

Excellent Choice Records 1988
pi_25328250
Oeh, Twin Peaks-sample .

Die Eyedea & Abilities is trouwens vet.
pi_25329166
heel dope nummer.
Cosmick, wat is jouw top 5 old skool albums? ik heb zin om me daar wat meer in te verdiepen
  woensdag 2 maart 2005 @ 11:49:21 #99
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25329811
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 11:12 schreef jimjim1983 het volgende:
heel dope nummer.
Cosmick, wat is jouw top 5 old skool albums? ik heb zin om me daar wat meer in te verdiepen
Pffew... wisselt nogal. Jaaaren stond "critical beatdown" van Ultra op 1, maar zelfs opgegeven moment heb je zo'n enorm dope album wel 's gehoord

In willekeurige volgorde zijn dit in iedergeval mijn favoriete albums:

Diamond Shell - the grand imperial Diamond Shell (91)
Tuff Crew - back to the wreckshop (89)
EMPD - strictly business (88)
Stezo - crazy noise (89)
JVC Force - doing damage (88)
Mwalk Productions - the union (89)
Lord Finesse & DJ Mike Smooth (90)
Masta Ace - take a look around (90)
Positively Black - positively black (89)
The New Style - independent leaders (89)
The Alliance - we could get used to this (88)
2 Live Crew - 2 live is what we are (86)
MC Shy D - got to be though (87)

Vooral die laatste twee albums hebben wel een enorme impact op me gehad door het geweldige scratchwerk.
pi_25329870
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 11:49 schreef cosmick het volgende:

[..]

Pffew... wisselt nogal. Jaaaren stond "critical beatdown" van Ultra op 1, maar zelfs opgegeven moment heb je zo'n enorm dope album wel 's gehoord

[afbeelding]

Stezo - crazy noise (89)

Vooral die laatste twee albums hebben wel een enorme impact op me gehad door het geweldige scratchwerk.
thanks Cos, ga ff op zoek.
aantal albums heb ik al, Masta Ace, EPMD en die van Lord Finesse
  woensdag 2 maart 2005 @ 12:11:48 #101
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25330203
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 11:51 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

thanks Cos, ga ff op zoek.
aantal albums heb ik al, Masta Ace, EPMD en die van Lord Finesse
Okay dan! Ik ben wel benieuwd of je er verder iets van kan vinden

Zal ook ff wat dope 12" 's droppen straks.
  woensdag 2 maart 2005 @ 13:27:47 #102
48112 AboruAsli
Do ya like?
pi_25331321
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 10:21 schreef keeper het volgende:
Oeh, Twin Peaks-sample .

Die Eyedea & Abilities is trouwens vet.
Nee geen Twin Peaks, maar Mike Oldfield's Tubular Bells.

Trouwens ook gebruikt in de intro van Ice T's debuut Rhyme Pays (nog een vet oldskool album trouwens!).

Laters!!

AA
MANTRONIX???
pi_25331380
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 13:27 schreef AboruAsli het volgende:

[..]

Trouwens ook gebruikt in de intro van Ice T's debuut Rhyme Pays (nog een vet oldskool album trouwens!).

Laters!!

AA
en de soundtrack van Halloween
  woensdag 2 maart 2005 @ 13:36:51 #104
48112 AboruAsli
Do ya like?
pi_25331460
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 13:32 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

en de soundtrack van Halloween
Is trouwens niet de intro van Rhyme Pays, maar van Power (Ice T's tweede album).

Laters!!

AA
MANTRONIX???
  woensdag 2 maart 2005 @ 14:13:26 #105
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_25332043
Hoor ik everlast - whitey's revenge voorbij komen op smoothbeats komt die beat me toch erg bekend voor ....
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  woensdag 2 maart 2005 @ 14:31:51 #106
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25332265
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 11:49 schreef cosmick het volgende:

[..]

[afbeelding]

Stezo - crazy noise (89)

Gaaf

Weer een lijstje van je die ik ff ga bewaren en uitpluizen...
  woensdag 2 maart 2005 @ 14:52:59 #107
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25332410
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 14:31 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Gaaf

Weer een lijstje van je die ik ff ga bewaren en uitpluizen...
Aaaaight! Heb je Live 'n Effect Posse ook al beluisterd? Tof hè.

Ik had ook nog ff een lijstje gemaakt met zeer fijne 12" uit vervlogen tijden.

Mc Mitchski - brooklyn blew up the bridge (87)
Ray Rock & KC - ray rock kick it (86)
Raw Dope Posse - listen to my turbo (88)
MC Nikke & DJ Rap 'n Scratch - i called rambo (87)
Prime Time - so damn tough / he's def (87)
Frick 'n Frack - you shouldn't have done it (87) < misschien wel de dopeste female rapplaat!!
Mikey D - bust the rhyme mike (87) < met fijne Herbie Hancock sample!
Duke Bootee - funky broadway (86)
Mr. X & Mr. Z - respect (88)
JDTR - dady's great (88) < nog nooit verder iemand ontmoet die die plaat kent
Busy Boy - classical (87)
Chill Rob G - dope rhymes (88) > uitermate fijne 45 King productie!!!

Dit zijn iig plaatjes die mij nog altijd kippevel bezorgen .
pi_25334266
kennen jullie dit stukje

who's the man with the masterplan go jammin/i think jou better recognize

of zo iets
van welk nummer is dit
  woensdag 2 maart 2005 @ 18:20:28 #109
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25334495
YZ -- Thinking of a Masterplan volgensmij
pi_25334836
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 13:27 schreef AboruAsli het volgende:
Ik dacht altijd dat dat hetzelfde was . Heb Tubular Bells hier op vinyl. Vette plaat .
quote:
Volgens the-breaks.com in Gotta Lotta Love van het album Home Invasion.

En door Janet Jackson in Velvet Rope.
  woensdag 2 maart 2005 @ 19:30:02 #111
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25335441
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 14:52 schreef cosmick het volgende:

[..]

[lijst]

Net eigenlijk pas, omdat ik vanmiddag op mn werk zat. Maar hij is inderdaad vet.
Dat loopje doet me trouwens denken aan een Bassie & Adriaan achtervolging

Overigens leuk die lijst. Ik ken er drie van... Overigens heb ik je top100-lijst ook nog om nog eens uit te pluizen
  woensdag 2 maart 2005 @ 22:44:22 #112
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25338056
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 14:52 schreef cosmick het volgende:

[..]

.....

die ga ik proberen te checken , btw cos , ookal heb ik het al genoeg aangeraden , zou ik toch een oordeel over Eyedea & abilities van jouw hebben (niet vanwege de rhymes , maar vanwege het interessante DJ work van Abilities , die btw ook de scratches op El-P's Fantastic Damage gedaan heeft)
  donderdag 3 maart 2005 @ 00:49:18 #113
73895 RjD2
pi_25340516
dat nummer is fucking dope Cos!

en wat Martin zegt, Bassie&Adriaan vleugje hoor ik hier ook wel ja, haha

11 Maart naar Opgezwolle, zin in
  donderdag 3 maart 2005 @ 08:55:16 #114
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25342485
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 22:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

die ga ik proberen te checken , btw cos , ookal heb ik het al genoeg aangeraden , zou ik toch een oordeel over Eyedea & abilities van jouw hebben (niet vanwege de rhymes , maar vanwege het interessante DJ work van Abilities , die btw ook de scratches op El-P's Fantastic Damage gedaan heeft)
Eyedea & Abilities heb ik (nog) niet. Ga er gelijk ff na opzoek. Wel heb ik Qwel & Maker (daar kwam je toch ook mee)? Vind ik wel geinig, beetje dezelfde doffe beats enzo, maar overall wel weer interessant
  donderdag 3 maart 2005 @ 10:30:11 #115
48112 AboruAsli
Do ya like?
pi_25343634
Ben nu een cd van MacLethal aan het checken. Hele dope shit!

Check anders www.lethalville.com voor meer info.

Doet me met vlagen denken aan The Pharcyde en Looptroop. Check it zou ik zeggen!

Laters!!

AA
MANTRONIX???
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:42:39 #116
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25344725
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 10:30 schreef AboruAsli het volgende:
Ben nu een cd van MacLethal aan het checken. Hele dope shit!

Check anders www.lethalville.com voor meer info.

Doet me met vlagen denken aan The Pharcyde en Looptroop. Check it zou ik zeggen!

Laters!!

AA
Die heb ik een jaar geleden ofzo live gezien, als voorprogramma voor Immortal Technique.
Vage gast vond ik het
pi_25354432
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 18:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
YZ -- Thinking of a Masterplan volgensmij
heeft iemand die voor mij
pi_25355065
Hey jaren gelden was een eindhovense groep genaamd D.A.M.N.

Ik heb volgens mijn nog een cd-singltje van ze liggen (ergens)
Genaamd peace (is the word), best vet gdaan.

Wie kent ze en kan me beetje background info geven?

Trouwens afentoe komt die low-pass uit met een nummer waarvan ik denk VETTE BEAT!!!
Die 'get right' is best ok.. (saxofoon over hyped-ass drums)
  donderdag 3 maart 2005 @ 23:39:15 #119
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25355206
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 23:05 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

daar moet ikvoor gaan rippen en zoeken te veel verspeelde tijd iig
  vrijdag 4 maart 2005 @ 08:45:57 #120
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25359362
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 23:05 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

Keb 'm wel. Help me er ff aan herinneren.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 08:48:06 #121
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25359375
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 23:33 schreef danni het volgende:

Trouwens afentoe komt die low-pass uit met een nummer waarvan ik denk VETTE BEAT!!!
DJ Bass & L Rock. Ik ken ze, omdat we met 2 Outta Millions een paar keer met ze opgetreden hebben. We hebben ook contact gehad met hun label, Provoque destijds. Heb de lp nog wel.
Die beats van ze waren inderdaad okay! Heb nog videoopnames van ze.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 11:15:19 #122
48112 AboruAsli
Do ya like?
pi_25361435
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 23:33 schreef danni het volgende:

D.A.M.N. Oh ja, Don't Accept Mass Notion.

Heb ze een paar keer live gezien en vond ze altijd wel okay. Was in dezelfde tijd dat 24K zo populair was. Grappig want waren allebei Brabantse groepen.

Ik weet dat L-Rock samen met Oh Jay (Dope Posse, Family Jewelz) nog een project heeft gehad met de naam Phat Pockets. Onder die naam hebben ze ook vette tracks uitgebracht, maar dat is helaas nooit echt wat geworden.

Laters!!

AA
MANTRONIX???
pi_25361700
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 08:45 schreef cosmick het volgende:

[..]

Keb 'm wel. Help me er ff aan herinneren.
kan je hem aub mailen naar sanjayy[at]gmail[dot]com alsvast bedankt
  zondag 6 maart 2005 @ 17:08:13 #124
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_25398689
heeft iemand de playlist's van
streetdrama_101_reklaz
streetdrama_202_reklaz
streetdrama_303_reklaz
Jazz_Boulevard_reklaz_&_anycut

zijn mixtapes die ik de laatste tijd veel luister
Maar ik wil die playlist wel is weten want die jazzy hip-hop ligt me wel .
pi_25399186
Video interview van immortal techniqe

http://www.dubcnm.com/vid(...)terview-(dubcnn).wmv
LET OP: 150MB

zitten ook wat optredenes tussen , maar nog niet echt gecheckd
  zondag 6 maart 2005 @ 21:43:21 #126
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25402110
Za 16 apr Dj Format ft Abdominal & D-sisive
Melkweg, Amsterdam
  zondag 6 maart 2005 @ 22:29:55 #127
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_25402901
quote:
Op zondag 6 maart 2005 21:43 schreef Mar10Segovia het volgende:
Za 16 apr Dj Format ft Abdominal & D-sisive
Melkweg, Amsterdam
had ik ook al op de vorige pagina gepost
hij komt dus draaien op crossfader, lijkt me erg leuk
pi_25405667
Hoor ik laatst van een vriend dat 'Tim Simenon' (van bomb the bass beat dis etc..)
in amsterdam woont. (voor mij wel reden om 'whutwhut!!' te roepen)
Niet echt te maken met hiphop maar aangezien hij een meester met breakbeats is en
experimentele muziek.
Heeftiemand em ooit ergens in omgeving van amsterdam gespot of weet waar ie
zoal uitgaat etc??
is ie bezig in amsterdamse theaters, studios whatever??
Lijkt me een dope gast.
pi_25416471
heb nu ook die albums van Eyedea & Abilities en Qwel & Maker.
goede albums, hoewel ik de raps op dat Qwel & Maker album wat minder vinden.
zijn de rappers van beide albums trouwens allebei blank? zo klinken ze wel namelijk.
pi_25417146
Eyedea & Abilities zijn beide blank ja. Qwel & Maker zou ik niet weten.

Op 3voor12.nl > Luisterpaal trouwens het nieuwe album van The Proov en van DAC te beluisteren (en nog wat andere fijne zooi, als Mu, TBA en Venetian Snares).
pi_25417242
quote:
Op maandag 7 maart 2005 22:02 schreef keeper het volgende:
Op 3voor12.nl > Luisterpaal trouwens het nieuwe album van The Proov en van DAC te beluisteren (en nog wat andere fijne zooi, als Mu, TBA en Venetian Snares).
dope! Had al wat nummers van dat album van The Proov gehoord en die klonken echt heel goed. helaas doet die luisterpaal het niet op deze computer dus kan ik het nu niet luisteren
pi_25428491
heb dat album van The Proov net helemaal geluisterd. klinkt erg goed
dat album van DAC ook ff snel geluisterd, goeie beats maar ze rappen te nederlands en daar hou ik niet echt van.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 21:55:42 #133
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25431170
I know, er is een "ik zoek een nummer topic", maar ik weet zeker dat hier meer know how kwa hiphop zit.

Well, ik zoek al heeeeeel lang een rapplaatje uit de late jaren 80. Ooit gehoord bij Rhone (..) en heeft eigenlijk altijd in mijn hoofd gezeten.

't Is een soort rapballad (..) met in het refrein "thinking of you, .. always" .

Het nummer lijkt verdomd veel op Grandmaster Slice's "thinking of you"... maar die is het net niet.

't Is ook GEEN Sister Sledge ofzo..

Als iemand nog suggesties heeft ..
  woensdag 9 maart 2005 @ 09:15:06 #134
48112 AboruAsli
Do ya like?
pi_25437427
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 21:55 schreef cosmick het volgende:
I know, er is een "ik zoek een nummer topic", maar ik weet zeker dat hier meer know how kwa hiphop zit.

Well, ik zoek al heeeeeel lang een rapplaatje uit de late jaren 80. Ooit gehoord bij Rhone (..) en heeft eigenlijk altijd in mijn hoofd gezeten.

't Is een soort rapballad (..) met in het refrein "thinking of you, .. always" .

Het nummer lijkt verdomd veel op Grandmaster Slice's "thinking of you"... maar die is het net niet.

't Is ook GEEN Sister Sledge ofzo..

Als iemand nog suggesties heeft ..
Hee Cos! Wassup partnah?

Heb je snippet net gecheckt, maar komt me absoluut niet bekend voor. Het feit dat ik altijd een hekel heb gehad aan rapballads kan daar wat mee te maken hebben...

Succes met je zoektocht iig, hoop dat iemand anders je verder op weg kan helpen! Thebreaks.com al geprobeerd?

Laters!!

AA
MANTRONIX???
  woensdag 9 maart 2005 @ 09:58:33 #135
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25437989
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 09:15 schreef AboruAsli het volgende:
[..]

Heb je snippet net gecheckt, maar komt me absoluut niet bekend voor.
NOu die snippet is dus Grandmaster Slice hè, ik zoek een nummer die daar op lijkt
quote:
Het feit dat ik altijd een hekel heb gehad aan rapballads kan daar wat mee te maken hebben...
Oh, me too. Herinner je je die plaat van Bobcat? Daar staan wel 8 ballads op hahaha.

't Inmiddels meer zo, dat ik dat "thinking of you" al zo lang zoek, dat ik het niet kan uitstaan dat ik 'm niet kan vinden! En idd, het feit dat niemand die rapballads digde heeft daar zeker mee te maken!
quote:
Thebreaks.com al geprobeerd?
Kan het daar 's vragen op dat forum idd.

Weet iemand btw hoe dat zit met dat http://www.discogs.com/forum ? Je moet daar Rank 5 hebben om uberhaupt een bericht te posten..

Thanks anyway pal.
  woensdag 9 maart 2005 @ 19:27:20 #136
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_25444632
Hey,normaal zal jij me niet snel vinden in dit topic,ik ben nogal een stonerrocker

Maar na een paar dagen terug de plaat Electric Company - Lifes a Struggle gehoord te hebben bij een maat van mij,ben ik me toch een beetje gaan verdiepen.

Blackalicious - Blazing arrow
Jurassic 5 - Power in number
Looptroop.. trek ik wel

Iemand nog wat tips voor deze verdwaalde gast
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_25444830
Hiphop Central I The Jump Off
Hiphop Central II Ill Communication
HipHop Central III: Planet Rock
HipHop Central IV: Things Come Together
HipHop Central V: Midnight Marauders
HipHop Central VI: Bridging The Gap
HipHop Central VII :At the speed of life
HipHop Central VIII : Step In The Arena
HipHop Central IX: 8th Wonder
Hip Hop Central X : Goin' Off
HipHop Central XI : Memory Lane
Hiphop Central XII: Critical Beatdown
Hiphop Central XIII : Ready to Die
Hiphop Central XV : Things Fall Apart
Hiphop Central XV Part II: Paid In Full
Hiphop Central XVI: Raising Hell
Hiphop Central XVII: Death Certificate
Hiphop Central XVIII: The Foundation
Hiphop Central XIX : Funcrusher +
Hiphop Central XX: Return Of The Boom Bap
Hiphop Central XXI - Cherchez La Ghost
Hiphop Central XXII: Bacdafucup
Hiphop Central XXIII: Quality Control
Hiphop Central XXIV: Enter The Wu-Tang
Hiphop Central XXV: Fear Of A Black Planet
Hiphop Central XXVI: Labcabincalifornia
Hiphop Central XXVII: Home Field Advantage
Hiphop Central XXVIII: Da Dirty 30
Hiphop Central XXIX: L' École du Micro D'Argent
Hiphop Central XXX : Yo! Bum Rush the Show
Hiphop Central XXXI : One for All
Hiphop Central XXXII : Stakes Is High
Hiphop Central XXXIII: Business As Usual
Hiphop Central XXXIV: Word...Life
Hiphop Central XXXV: Muddy Waters
Hiphop Central XXXVI: Black Sunday
Hiphop Central XXXVII: Mecca And The Soul Brother
Hip Hop Central XXXVIII: Lifestylez ov da poor and dangerous
Hip Hop Central XXXIX : Southernunderground
Hiphop Central XL: Violent By Design
Hip Hop Central XLI : The Infamous
Hip Hop Central XLII : Wildstyle
Hip Hop Central XLIII : Revolutionary vol.2
Hiphop Central XLIV: Train Of Thought

dat zijn haast allemaal aanraders
  woensdag 9 maart 2005 @ 20:38:14 #138
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_25445172
Dat is duidelijk
pi_25445192
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 19:27 schreef TimoBasso het volgende:
Hey,normaal zal jij me niet snel vinden in dit topic,ik ben nogal een stonerrocker

Maar na een paar dagen terug de plaat Electric Company - Lifes a Struggle gehoord te hebben bij een maat van mij,ben ik me toch een beetje gaan verdiepen.

Looptroop.. trek ik wel

The Roots - Do you want more
A Tribe Called Quest - Midnight Marauders / The Low end theory
The Pharcyde - Bizarre ride 2 the pharcyde

zal je ook wel leuk vinden denk ik. en van Jurassic 5 kan je beter de Jurassic 5 EP halen, die is wat beter.
  woensdag 9 maart 2005 @ 21:06:57 #140
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25445689
quote:

Looptroop.. trek ik wel

zoals jimjim hier boven noteerde maar vagere gerelateerde projectjes zou je denk ik ook wel kunnen waarderen :

albums:
cLOUDDEAD -- Ten
The Herbaliser -- Blow Your Headphones
DJ Signify -- Sleep No More
RJD2 -- Deadringer
Roots Manuva -- Brand New Second Hand
pi_25445771
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 21:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

zoals jimjim hier boven noteerde maar vagere gerelateerde projectjes zou je denk ik ook wel kunnen waarderen :

albums:
cLOUDDEAD -- Ten
The Herbaliser -- Blow Your Headphones
DJ Signify -- Sleep No More
RJD2 -- Deadringer
Roots Manuva -- Brand New Second Hand
nee je moet hem rustig in laten stromen, niet meteen met vage gerelateerde projectjes komen
Trouwens, nummer 2 van Blow your headphones, die vrouwelijke rapper, is dat Jean Grae?
  woensdag 9 maart 2005 @ 21:14:59 #142
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25445864
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 21:11 schreef jimjim1983 het volgende:
Trouwens, nummer 2 van Blow your headphones, die vrouwelijke rapper, is dat Jean Grae?
klopt haar alter ego is what what ? , heeft op meerdere herbaliser albums meegerapt

btw , vagere gerelateerde albums komen eerder in de buurt van stonerrock dat the roots hoor
pi_25445896
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 21:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

klopt haar alter ego is what what ? , heeft op meerdere herbaliser albums meegerapt

btw , vagere gerelateerde albums komen eerder in de buurt van stonerrock dat the roots hoor
ok dan. op die track rapt ze echt meesterlijk. heb wat nummers van haar eerste album geluisterd (als Jean Grae dus) en die vond ik wat minder. heeft ze als What What ook albums uitgebracht en zijn die beter?

vandaag trouwens precies 8 jaar geleden dat Notorious B.I.G. overleden is als ik het goed lees.
R.I.P.
  woensdag 9 maart 2005 @ 21:19:28 #144
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25445971
nope als what what heeft ze volgensmij alleen feats gehad op een paar herbaliser albums , en misschien ook dat beat minerz album (alhoewel ik niet zeker weet of ze daar onder dat ae rapt)
  woensdag 9 maart 2005 @ 22:18:10 #145
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25447187
quote:

Company Flow - Funcrusher Plus
Swollen Members - Balance
Latyrx - The Album
Aesop Rock - Labor Days
Mr. Lif - I Phantom
El-P - Fantastic Damage
King Geedorah - Take Me To Your Leader

zoiets...
  donderdag 10 maart 2005 @ 10:04:08 #146
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25453759
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 22:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Het album (E&A) lag gisteren in de bus (¤ 11,- bij Plato.nl ) en heb 'm inmiddels al gehoord.

Ik vind de beats lekker en mooi strak. Niets mis mee, maar ook nergens echt heel bijzonder. De cuts zijn idd slaaamming. Er zijn betere rappers, maar overall is dit gewoon een fijn album. En het doet me deugt dat er tegenwoordig nog leuke hiphop gemaakt wordt!
  donderdag 10 maart 2005 @ 10:37:59 #147
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25454238
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 10:04 schreef cosmick het volgende:

[..]

Het album (E&A) lag gisteren in de bus (¤ 11,- bij Plato.nl ) en heb 'm inmiddels al gehoord.

Ik vind de beats lekker en mooi strak. Niets mis mee, maar ook nergens echt heel bijzonder. De cuts zijn idd slaaamming. Er zijn betere rappers, maar overall is dit gewoon een fijn album. En het doet me deugt dat er tegenwoordig nog leuke hiphop gemaakt wordt!
11 euro joh? Ook maar effe bestellen dan, gave plaat
  donderdag 10 maart 2005 @ 11:39:56 #148
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25455112
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 10:37 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

11 euro joh? Ook maar effe bestellen dan, gave plaat
Sorry, ik lieg, ¤ 11,50

Moet je er eigenlijk nog iets bij bestellen, want vanaf ¤ 16,- hoef je geen verzendkosten te betalen.
  donderdag 10 maart 2005 @ 13:10:44 #149
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25456378
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 11:39 schreef cosmick het volgende:

[..]

Sorry, ik lieg, ¤ 11,50

Moet je er eigenlijk nog iets bij bestellen, want vanaf ¤ 16,- hoef je geen verzendkosten te betalen.
Verdikkie, te laat.
Heb 'm nu al besteld

Overigens wacht ik nog altijd (al zon drie maanden) op Raw Produce's album en The Best PArt van J-Live
  donderdag 10 maart 2005 @ 17:35:55 #150
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_25459426
Als we dan toch ik-zoek-een-hiphop-nummertje aan het doen zijn:

Iemand vertelde me dat Dansplaat van Brainpower enorm jatwerk is van een andere plaat. Dat het dus zwaar ergens op lijkt. Een beetje zoals Chill van Brain een ripoff is van Just hangin' out van Main source (om maar even een topiclink te geven ) Weet iemand misschien welke plaat?
Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
pi_25459462
woehoe
Appelsap komt terug bij the sugar factory, zit als het goed is tegenover de melkweg.
en ze pakken meteen goed uit want o.a. El Da Sensei en J.Rawls komen
16 april is het, hier ga ik zeker heen.
  donderdag 10 maart 2005 @ 18:42:25 #152
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_25460279
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 22:18 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Company Flow - Funcrusher Plus
Swollen Members - Balance
Latyrx - The Album
Aesop Rock - Labor Days
Mr. Lif - I Phantom
El-P - Fantastic Damage
King Geedorah - Take Me To Your Leader

zoiets...
Thanks for the tips amigo's, trouwens Jeru the damaja -- The sun rises in the east,vind ik ook wel lekker flowen

king geedorah - take me to your leader is ook lekker relaxed

[ Bericht 5% gewijzigd door TimoBasso op 10-03-2005 19:34:33 ]
  donderdag 10 maart 2005 @ 20:02:08 #153
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25461452
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 18:42 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Thanks for the tips amigo's, trouwens Jeru the damaja -- The sun rises in the east,vind ik ook wel lekker flowen

king geedorah - take me to your leader is ook lekker relaxed
geen probleem hoor , en laat idd ook ff weten wat je er van vind

en idd dat album van jeru is vet
  donderdag 10 maart 2005 @ 20:59:06 #154
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25462234
The Sun Rises In The East heb ik nog niet zo lang geleden besteld Stond al een hele tijd op mn lijstje en kan elk moment op de mat vallen...

En ik besef me nu trouwens dat via internet bestellen best kut is
pi_25462293
Come Clean is zo'n dope nummer van dat album.
hoe heet dat nummer trouwens van Jeru waarin hij zegt "I'm a dirty rotten scoundrel and my name is Jeru"?

en kom er net achter dat nederland genoemt wordt in Vaudeville Villain
quote:
Light it up like the Dutch when the hash melt
Only time they see him is when they need him with the cash belt
  donderdag 10 maart 2005 @ 23:37:08 #156
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25465494
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 21:03 schreef jimjim1983 het volgende:
hoe heet dat nummer trouwens van Jeru waarin hij zegt "I'm a dirty rotten scoundrel and my name is Jeru"?
volgens mij in D.Original op hetzelfde album (daarmee bedoel ik natuurlijk the sun rises in the east)

[edit : Strunk]

[ Bericht 5% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 10-03-2005 23:53:55 ]
  vrijdag 11 maart 2005 @ 08:41:24 #157
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25469180
quote:
[..]
Come Clean staat toch op Wrath Of The Math?
Wel een heel vet nummer inderdaad...
pi_25470512
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 08:41 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

nope, staat echt op Sun Rises...
check allmusic maar
pi_25470777
Jaa kreeg vandaag te horen dat Killa Priest naar h'lem komt !! een ( voor mij ) favo wu tang member komt naar m'n home town !!

vr 8 Committee Hiphop Party: The Maccabeez (Usa) feat. Killah Priest, Timbo King & Hell Razah (Black Market) + Ra the Rugged Man (Usa) + Supercharger Records presents: MOD The Black Marvel, Ciph Barker, Propaganda, Dirty Needlez & Jordan River Banks 12,50 patronaat
Doctor, your bulova plant needs special tending to
Doctor, we need more oxygen we need more co2
Doctor, dr. greenthumb you’re needed
  vrijdag 11 maart 2005 @ 11:01:47 #160
48112 AboruAsli
Do ya like?
pi_25470803
quote:

en kom er net achter dat nederland genoemt wordt in Vaudeville Villain
[..]
Die quote van Jeru komt van een possecut op GangStarr's Hard to Earn volgens mij (met Malachi the Nutcracker en Big Shug en nog een paar andere rappers). De ' Dutch' waar naar verwezen wordt gaat trouwens niet over Nederland, maar over het 'Dutchmasters' sigarenmerk . Dat is een merk uit Amerika die vaak worden gebruikt om blunts mee te rollen (net zoiets als Phillie blunts).

Check: http://www.smokingwithstyle.com/blunt_about.htm

Laters!!

AA
MANTRONIX???
  vrijdag 11 maart 2005 @ 14:55:55 #161
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25474093
ok beperkt lijstje deze maand maar , vandaag gekocht :

Aesop Rock -- Fast Cars , Danger , Fire and Knives
General Patton vs. The X-Ecutioners
O.C. -- Starchild
Sage Francis -- A Healthy Distrust
Viktor Vaughn -- Venomous Villain

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 11-03-2005 20:11:09 ]
  vrijdag 11 maart 2005 @ 14:59:59 #162
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25474145
die Aesop is wel fijn , toch vind ik 7 nummers echt te kort , heb gekozen voor de ltd edition , aangezien daar een boekwerk bij zit met alle lyrics van z'n albums & Eps
pi_25474487
hoe is die van O.C. vergeleken met word...life?
en die van Viktor Vaughn?
  vrijdag 11 maart 2005 @ 15:33:23 #164
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25474626
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 15:23 schreef jimjim1983 het volgende:
hoe is die van O.C. vergeleken met word...life?
en die van Viktor Vaughn?
kom ik wat later op terug , heb ze pas een uurtje of anderhalf
  vrijdag 11 maart 2005 @ 16:30:12 #165
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25475189
Starchild is goed vind ik. Enkele nummertjes vallen wel wat tegen, zoals die met Pharoahe Monch terwijl het toch beiden niet bepaald slechte MC's zijn...
  vrijdag 11 maart 2005 @ 16:46:16 #166
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25475345
die sage francis is ook zwaar lekker btw , iig een stuk beter dan personal journals
  vrijdag 11 maart 2005 @ 17:04:10 #167
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_25475539
Binary Star - masters of the universe,is ook een geweldige plaat damn
  vrijdag 11 maart 2005 @ 18:12:38 #168
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25476415
Oke, als we dan toch bezig zijn.....

Black Dialogue van The Perceptionists is een aanrader. Erg vette, redelijk rauwe plaat van Mr Lif en Akrobatik.
pi_25476501
*noteert

ik hoop dat soulseek iets kan vinden
  vrijdag 11 maart 2005 @ 18:24:51 #170
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25476585
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 18:19 schreef jimjim1983 het volgende:
*noteert

ik hoop dat soulseek iets kan vinden
Je hebt mij toch in je lijstje staan?

In mn download folder zou ie eventueel wel eens kunnen staan ik heb m alleen niet volledig...
pi_25476770
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 18:24 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Je hebt mij toch in je lijstje staan?

In mn download folder zou ie eventueel wel eens kunnen staan ik heb m alleen niet volledig...
error trying to get filelist
pi_25476959
me hdd is gecrashd nu zijn mogelijk mijn 5000 nummers weg
  vrijdag 11 maart 2005 @ 18:52:49 #173
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25476991
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 18:50 schreef Hellrazor het volgende:
als je ze gekocht had , had je tenminste nog backup
pi_25477054
  vrijdag 11 maart 2005 @ 19:02:47 #175
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_25477121
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 18:50 schreef Hellrazor het volgende:
that sucks...
  vrijdag 11 maart 2005 @ 19:11:03 #176
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25477227
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 18:36 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

error trying to get filelist
Hmm, lekker dan. Heb ik ook bij veel mensen
  vrijdag 11 maart 2005 @ 19:19:26 #177
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_25477331
hoi, ik zet hier nog maar een paar linkjes neer. (Een goed begin om je hd weer vol te pleuren Hellrazor )

-edit- links verwijderd -edit-

Het zijn allemaal blogs en het is niet enkel hiphop dat er op aan bod komt. Vooral de laatste link is een aanrader.

Dat album van The Perceptionists ziet er lekker uit, ga ik morgen eens naar vragen. Thanx for the tip!

[ Bericht 29% gewijzigd door nipeng op 23-03-2005 15:09:53 ]
Jusqu'ici tout va bien
pi_25477400
vette links Quannum! ben meteen aan t downloaden
vooral die 2 nummers van Chi-Ali van de laatste link

[ Bericht 38% gewijzigd door jimjim1983 op 11-03-2005 19:31:33 ]
  vrijdag 11 maart 2005 @ 19:36:16 #179
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25477524
Die eerste site is ook leuk zeg.

Veel leuke, obscure nummertjes.
pi_25477589
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 19:36 schreef Mar10Segovia het volgende:
Die eerste site is ook leuk zeg.

Veel leuke, obscure nummertjes.
die bedoelde ik eigenlijk. check die Chi-Ali nummers! en die freestyle van Big L en Jay Z is ook dope (van februari). alleen jammer dat die oude links allemaal dood zijn.

als je die chi-ali nummers dope vindt check dan het forum en het topic over hem, staat een leuke link

[ Bericht 18% gewijzigd door jimjim1983 op 11-03-2005 19:50:10 ]
  vrijdag 11 maart 2005 @ 19:45:53 #181
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_25477631
Bij die laatste link was ik begonnen met het downen van de showcase van Quannum. Na 5 uur had ik nog niets binnen en heb ik het maar gestopt. Tja, een set van zeven uur.

En ik zie nu dat beneden op die site de referring points staan.
Jusqu'ici tout va bien
  vrijdag 11 maart 2005 @ 20:32:26 #182
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25478337
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 10:59 schreef Snoop_Dogg het volgende:
Jaa kreeg vandaag te horen dat Killa Priest naar h'lem komt !! een ( voor mij ) favo wu tang member komt naar m'n home town !!

vr 8 Committee Hiphop Party: The Maccabeez (Usa) feat. Killah Priest, Timbo King & Hell Razah (Black Market) + Ra the Rugged Man (Usa) + Supercharger Records presents: MOD The Black Marvel, Ciph Barker, Propaganda, Dirty Needlez & Jordan River Banks 12,50 patronaat
vette lineup , maar haarlem valt qua treinverbinding amper te doen
  vrijdag 11 maart 2005 @ 21:28:33 #183
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25479275
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 08:41 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

volgensmij heeft jeru zo'n 2-4 vergelijkbare tracks op z'n andere albums gemaakt

(99.9 Pa Cent op heroz4hire is ook niet meer dan een update van come clean)
  vrijdag 11 maart 2005 @ 21:36:22 #184
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25479429
wel macaber dat op de cover van the sun rises inn the east het wtc in new york in de fik staat
pi_25479914
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 21:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
wel macaber dat op de cover van the sun rises inn the east het wtc in new york in de fik staat
ja idd. is hij toevallig ook moslim?

Dat album van Chi-Ali is trouwens echt vet, dat gastje was 14 maar heeft toch een album geproduceerd met de beatnuts en met features van een van de black sheep gasten en iemand van pharcyde. helaas is hij later opgepakt voor moord
pi_25481778
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 21:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Tja, ik hoef waarschijnlijk niet de hoes van dat The Coup album dat een paar dagen voor (of na) 11 september zou uitkomen hier te posten he .

Of het was een erg zieke marketingstunt, want wie had ooit van The Coup gehoord?
  vrijdag 11 maart 2005 @ 23:24:20 #187
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25481981
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 19:19 schreef Quannum het volgende:
hoi, ik zet hier nog maar een paar linkjes neer. (Een goed begin om je hd weer vol te pleuren
Hee, super man
  vrijdag 11 maart 2005 @ 23:37:49 #188
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25482252
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 23:14 schreef keeper het volgende:

[..]

Tja, ik hoef waarschijnlijk niet de hoes van dat The Coup album dat een paar dagen voor (of na) 11 september zou uitkomen hier te posten he .

Of het was een erg zieke marketingstunt, want wie had ooit van The Coup gehoord?
Van allmusic:
The original cover, completed in June 2001, depicted Boots and Pam in front of an exploding World Trade Center, with Boots pushing the button on a detonator. Luckily, the album wasn't scheduled for release until after September 11, and the artwork was hastily withdrawn; nonetheless, it made the rounds on the Internet, and even briefly drew the attention of the FBI.

Wel erg apart inderdaad
pi_25482741
Ali wie ?
  zaterdag 12 maart 2005 @ 12:32:38 #191
82589 S-Two
barba macacu
pi_25487890
quote:
Hij is idd mooi
  zaterdag 12 maart 2005 @ 13:03:59 #192
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25488249
Haha humor, leuke variant op die met Frans Bauer.
pi_25488301
Venomous Villain is trouwens een erg leuk album.
dat fast cars...van Aesop Rock vind ik wel aardig, is niet echt mijn stijl.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 13:19:28 #194
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25488411
Ik heb gisteren voor het eerst naar Reasonable Doubt geluisterd

Ik ben nooi zo gecharmeerd geweest van Jay-Z, maar dit is toch een erg fraai album...
pi_25489923
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 23:37 schreef Mar10Segovia het volgende:
Wel erg apart inderdaad
Voor de volledigheid dan maar de hoes van The Coup - Party Music

En die van Jeru - The Sun Rises in the East
  zaterdag 12 maart 2005 @ 17:24:50 #196
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25491454
vind dat album cover van coup wel hilarisch btw
  zaterdag 12 maart 2005 @ 18:47:34 #197
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_25492460
Krs - One,album Keep it right.. is ook zeer te pruimen
pi_25492656
Hmm, even een sample-gerelateerde vraag. Kreeg net van iemand The Heath Brothers - Smiling Billy Suite Pt 2, wat door Nas in One Love is gesamplet. Maar, ik krijg ook sterk het idee dat het ook in Company Flow - Bad Touch Example zit, maar the-breaks.com heeft hem er niet bij staan (hoewel dat op zich niks wil zeggen) en hij twijfelt.

En daarnaast nog even spammen met http://www.ourmindstate.com/ waarop wat tracks van het op 4 april verschijnende album van Pete Philly & Perquisite te checken zijn, alsmede de video van Insomnia. Ze hebben oa een track met Talib Kweli op dat album staan. Gaat het checken .
pi_25493975
Mos Def, 20 maart, Paradiso ---->>>> 22 april (for those who care)
"There was never a genius without a tincture of madness"
Aristoteles
pi_25516830
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 21:16 schreef jimjim1983 het volgende:
heb wat nummers van haar eerste album geluisterd (als Jean Grae dus) en die vond ik wat minder. heeft ze als What What ook albums uitgebracht en zijn die beter?
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 21:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
nope als what what heeft ze volgensmij alleen feats gehad op een paar herbaliser albums , en misschien ook dat beat minerz album (alhoewel ik niet zeker weet of ze daar onder dat ae rapt)
en op "hands on experience pt. II" van the high & mighty. grappig nummer.

ik dacht ik zeg ook eens iets ook al ben ik min of meer een leek vergeleken met jullie
  dinsdag 15 maart 2005 @ 08:51:09 #201
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25517342
Voor de geinteresseerden:
Ninja Tune en Big Dada: meer dan 69 albums aan slechts 9,99 euro. Met o.a. DJ Food, The Herbaliser en Amon Tobin.

Uit de nieuwsbrief van Proxis.nl...
  dinsdag 15 maart 2005 @ 09:45:49 #202
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_25517822
Doet Looptroop nog iets ofzo? , hoor er bijna nooit meer iets van
pi_25519216
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 08:51 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ninja Tune en Big Dada: meer dan 69 albums aan slechts 9,99 euro. Met o.a. DJ Food, The Herbaliser en Amon Tobin.

oei
alleen jammer dat ik nog geen geld heb
pi_25524985
http://bliep

erg goeie mixtape van 76 minuten.

[ Bericht 19% gewijzigd door nipeng op 23-03-2005 15:04:25 ]
pi_25554679
He jj83 doe je slsk eens aan, ik mis dat laatste kubus nummertje nog .
  vrijdag 18 maart 2005 @ 09:09:47 #206
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25559464
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 21:49 schreef jimjim1983 het volgende:

erg goeie mixtape van 76 minuten.
dl

Dank. Ook een tracklist toevallig?

[ Bericht 14% gewijzigd door nipeng op 23-03-2005 15:04:00 ]
  vrijdag 18 maart 2005 @ 09:35:28 #207
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25559809
The Best Part van J-Live ploft vanmiddag eindelijk op mn matje!
Na ruim 3 maanden

Anderen nog nieuwe aanwinsten?
pi_25561187
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:09 schreef cosmick het volgende:

[..]

dl

Dank. Ook een tracklist toevallig?
01. DJ Double U Intro
02. You want this party started
03. If I ruled the world
04. What they do
05. Where is the love
06. Everyday & Everynight
07. The Light
08. Sacrifice
09. Atliens
10. Deja Vu
11. Ring the Alarm
12. I’m Kurious
13. Born to Roll
14. No Escapin’ this
15. Oooh
16. Stakes is High
17. You never know
18. Tru Master (DJ Double U Remix)
19. Black Nostaljack
20. Opp
21. Rockin’ it
22. People Everyday
23. Cut Chemist Suite
24. Number Song (Cut Chemist Rmx)
25. Rhythmic Medaphoar
26. Intergalactic
27. Organ Donor
28. Boom Shalock Lock Boom
29. Scenario
30. T.R.O.Y
31. 93 ‘till Infinity
32. Straighten it out
33. How I could just kill a man
34. DWYCK
35. They want EFX
36. The Choice is yours
37. Can I kick it?
38. Hand o­n the pump
39. La Schmoove
40. DJ Double U Outro
EDIT: Ik heb trouwens een verkeerde link geplaatst, dit is een klote mixtape, naja het begin dan met wat R&B en black eyed peas.
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:35 schreef Mar10Segovia het volgende:
The Fabulous Chi-Ali vind ik echt een dope album.
voor de rest zit ik nu te zoeken naar die albums van dat lijstje van Cosmick.

[ Bericht 9% gewijzigd door jimjim1983 op 18-03-2005 11:07:44 ]
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:11:24 #209
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25561522
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:53 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]
voor de rest zit ik nu te zoeken naar die albums van dat lijstje van Cosmick.
Das altijd een hele klus Ben al een poosje bezig met zijn 'top100 tracks'

Mixtape ziet er overigens vet uit inderdaad!
pi_25561667
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:11 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Mixtape ziet er overigens vet uit inderdaad!
ja idd, heb nu 1,5 album gevonden. die zijn wel vet dus ik blijf zeker door zoeken.

de mixtape die ik bedoelde te plaatsen is trouwensdeze:

tracklist:
DJ Premier In Deep Concentration - Gang Starr
Arhythamaticulas - Aceyalone
Galangal Root - Metal Fingers
Luck Of Lucien - A Tribe Called Quest
The Double K Show - People Under The Stairs
Dope o­n Plastic - Rob Swift
Marley Marl Scratch - Marley Marl feat. MC Shan
Ajo - Peter King
Can We Pretend - Bill Withers
World's Famous - The Beatnuts
Modern Jive - The Sugarman Three & Co.
Luchini (A.K.A. This Is It) - Camp Lo
What About You (In The World Today) - Co Real Artists
What Have You Done for Me Lately? - Sharon Jones & The Dap-Kings
This Is A Story/Super Spankin' No. 2 - Tim "Love" Lee
King Tubby Meets The Rockers Uptown - Augustus Pablo
Ghost A' Go Go - Richard Rome
Another Thought - Arthur Russell
I'm Glad You're Mine - Al Green
MCs Act Like They Don't Know - KRS-One
There's A Break In The Road - Betty Harris
Lesson Three: The History Of Hip Hop - Double DEE & Steinski
Anyone Who Had A Heart - Dionne Warwick

[ Bericht 2% gewijzigd door nipeng op 23-03-2005 15:03:19 ]
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:41:49 #211
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25562211
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:11 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Wehehehe. Over een paar weken weer een fijne klassieker online jongens.
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:17 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ja idd, heb nu 1,5 album gevonden. die zijn wel vet dus ik blijf zeker door zoeken.
Welke dan?

Ah, nog een mixtapje. Dank. Hoe vind je die eigenlijk? Ik download veel van discogs.com maar daar is niet echt veel hiphop te vinden. Heb wel zin in een fijn en goed oldschoolmixje.
pi_25562309
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:41 schreef cosmick het volgende:

[..]

Wehehehe. Over een paar weken weer een fijne klassieker online jongens.
[..]

Welke dan?

Ah, nog een mixtapje. Dank. Hoe vind je die eigenlijk? Ik download veel van discogs.com maar daar is niet echt veel hiphop te vinden. Heb wel zin in een fijn en goed oldschoolmixje.
dat album van MC Shy D, erg vet
Back to the wreckshop heb ik nu voor de helft.

heb die mixtapes van die mixtapes.de van die link op de vorige pagina
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:53:02 #213
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25562451
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:46 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

dat album van MC Shy D, erg vet
Back to the wreckshop heb ik nu voor de helft.
O ja, haha. Shy D vind ik vooral tof door de kale 808 en 909 beats en de voortreffelijk cuts van DJ Man. En dan is de "yes yes y'all" van Shy D best de pruimen idd!
pi_25562598
ja ik vind eigenlijk al die old skool dope door de beats en het gecut en gescratch.
het rappen is meestal van een iets lager niveau.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 12:04:22 #215
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25562749
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:58 schreef jimjim1983 het volgende:
ja ik vind eigenlijk al die old skool dope door de beats en het gecut en gescratch.
In dit geval wel, maar dat de wat slechtere rappers zaten vooral in de miami bass-hoek. De dj's hiervan waren vaak wel weer heel goed (Mr. Mixx bijv.. DJ Man scratch trouwens ook op het album van LeJuan Love...).

Waar zoek je mee? Soulseek? In de tijd van AudioGalaxy heb ik nog veel kunnen vinden!
pi_25562809
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 12:04 schreef cosmick het volgende:

[..]

In dit geval wel, maar dat de wat slechtere rappers zaten vooral in de miami bass-hoek. De dj's hiervan waren vaak wel weer heel goed (Mr. Mixx bijv.. DJ Man scratch trouwens ook op het album van LeJuan Love...).

Waar zoek je mee? Soulseek? In de tijd van AudioGalaxy heb ik nog veel kunnen vinden!
ja ik zoek met soulseek idd.
Audiogalaxy was echt een fantastisch programma, jammer dat het niet meer bestaat. kon je echt alles mee vinden.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 12:10:09 #217
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25562881
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:58 schreef jimjim1983 het volgende:
My thoughts exactly.

Vooral de super vage, onbekende nummers met haast circus-achtige artiestnamen zijn vet
  vrijdag 18 maart 2005 @ 12:21:52 #218
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25563195
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 12:10 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

My thoughts exactly.

Vooral de super vage, onbekende nummers met haast circus-achtige artiestnamen zijn vet
Wahaha! Ja, toen waren ze in alle opzichten toch net wat creatiever hè Heb laatst nog een videoband van iemand gekregen met allerlei oude video's. YZ, MC Lyte, King Sun, Audio 2 enzo. Superrrrr!!!

Heb je Eyedea & Abilties al? Ik vind het wel een goed album.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 12:41:13 #219
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25563647
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 12:21 schreef cosmick het volgende:

[..]

Hij is besteld, bij Plato
  vrijdag 18 maart 2005 @ 13:11:10 #220
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25564389
Overigens, voor de liefhebbers:
quote:
Dead Prez - DO 28 april

20:30 / ¤16 / Paradiso, Amsterdam
  vrijdag 18 maart 2005 @ 16:20:59 #221
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25567678
damn dat nieuwe album van Sage Francis vind ik echt goed...
  vrijdag 18 maart 2005 @ 16:47:16 #222
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25568187
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 16:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
damn dat nieuwe album van Sage Francis vind ik echt goed...
En wat vind je van O.C.'s Starchild?
Al naar geluisterd?
  vrijdag 18 maart 2005 @ 17:03:37 #223
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25568534
yep al naar geluisterd , goed album hoor , maar ik vind sage zn album stukken beter ,zeker als ik de rhyme styles met alkaar vergelijk
pi_25572474
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 12:21 schreef cosmick het volgende:

[..]

Wahaha! Ja, toen waren ze in alle opzichten toch net wat creatiever hè Heb laatst nog een videoband van iemand gekregen met allerlei oude video's. YZ, MC Lyte, King Sun, Audio 2 enzo. Superrrrr!!!

audio two (top billin!) mc lyte (paperthin) king sun (undercover lover! )
pi_25572520
kennen jullie dat nummer I'm curious van 'kurious?' ?
(stairsteps+the byrds+midnight star)

vrijdag 18 maart 2005 @ 21:48:39 #226
73895 RjD2
pi_25574746
www.mcbrainpower.nl

hier staat zijn nieuwe track met clip van zn nieuwe album, ik vind em erg dope
vette flow, vette beat, the bomb!

Opgezwolle optreden was weer erg vet, vooral de 5 minuten freestyle van Stickz op de beatbox van Rico was dope

maarja, Ajuus!
  zaterdag 19 maart 2005 @ 09:46:59 #227
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25581985
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 21:48 schreef RjD2 het volgende:
www.mcbrainpower.nl

Opgezwolle optreden was weer erg vet, vooral de 5 minuten freestyle van Stickz op de beatbox van Rico was dope

maarja, Ajuus!
Wel een vet nummer ja, ben benieuwd of het hele album zo is of dat er verder alleen maar Dansplaat-achtige nummers op staan.

Heb je die muur vol platen trouwens opgemerkt? Erg cool... Slick Rick, Gang Starr, Tuff Crew, BDP, EPMD, Ultra, Wu-Tang...
  zaterdag 19 maart 2005 @ 14:50:43 #228
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25586985
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 20:08 schreef danni het volgende:

[..]

audio two (top billin!) mc lyte (paperthin) king sun (undercover lover! )
In dit geval van het "be black" van King Sun
  zaterdag 19 maart 2005 @ 17:02:57 #229
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25590126
Wat is er eigenlijk zo onwijs goed aan Top Billin'?

Ik heb er nooit zo veel aan gevonden eerlijk gezegd...
pi_25590853
quote:
www.mcbrainpower.nl

maarja, Ajuus!
Ik denk dat Brains flow beter tot z'n recht komt in het Engels, als ie af en toe engels doet tussendoor klinkt het naar mijn mening al een stuk beter. Ik hoop dat z'n album wat waard is, want z'n vorige vond ik echt klote. Heb uberhaupt niet zo'n hoge dunk van Brain.

Opgezwolle daarentegen idd Dat is de shit. Kan niet wachten tot Delic z'n beats klaar heeft, aangezien het daar toch wel aan ligt .

-edit-
even goed geluisterd naar Pro van Brain, klinkt toch stiekem wel erg lekker. Die beat .
  zondag 20 maart 2005 @ 09:56:43 #231
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25605113
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:17 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

de mixtape die ik bedoelde te plaatsen is trouwensdeze:

tracklist:
The Double K Show - People Under The Stairs
Wat een BEEEEEEStachtig vet nummer is dit! Gaaawddamn!

Ik ga nog ff wat extra bars aan mijn dj nummer toevoegen!

[ Bericht 8% gewijzigd door nipeng op 23-03-2005 15:02:15 ]
pi_25606587
kennen jullie Funk your head up van de Ultramagnetic MC's? is ook een lekker album met goeie beats.
pi_25608515
Nog ene tip om op kazaa te kijken voor mensen die van de exotischere dingen houden:

Dealema

Portugese hiphop, ok je verstaat er waarschijnlijk niks van maar die beats maken echt veel goed
  zondag 20 maart 2005 @ 13:24:45 #234
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_25608596
quote:
www.mcbrainpower.nl

maarja, Ajuus!
S'avond's laat in de passat

check dit trouwens nederlandse drop it like it's hot

rtsp://streams.omroep.nl/radio3/vara/giel/20050318-3.rm?start=0:52:31.284
pi_25609810
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:35 schreef Mar10Segovia het volgende:
The Best Part van J-Live ploft vanmiddag eindelijk op mn matje!
Na ruim 3 maanden

Heb zelf laatst nog
The Roots- Things fall apart
TCQ- Beats Rhymes and Life

HipHop related of beinvloed:
The Best of Motown 1,2 en 3, drie dubbel cd's voor E 25,-
Fun Lov'in Criminals - 100% Colombian en Come find yourself

Er komen trouwens aardig wat gasten weer deze kant op zie ik, Haarlem klinkt interessant, Mos Def. Appelsap wil ik ook graag nog een keer heen.
Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
pi_25610658
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 08:51 schreef Mar10Segovia het volgende:

En bedankt , even een aantal ninja tunes besteld die ik nog miste
I presented my feminine side with flowers
She cut the stems and placed them gently down my throat
And these two lips might soon eclipse your brightest hopes
* Saul Wiliiams - 1987
pi_25615139
quote:
Op zondag 20 maart 2005 14:05 schreef Mr.Tear het volgende:

[..]
Appelsap wil ik ook graag nog een keer heen.
daar ga ik ook zeker heen. El Da Sensei
  maandag 21 maart 2005 @ 18:36:44 #238
82589 S-Two
barba macacu
pi_25640929
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten post ik nu ook al een tijdje af en toe mee en ontdek regelmatig voor mij nieuwe hiphop. Maar vaak haal ik dan hele albums binnen en dit luistert voor de eerste keer zeg maar niet erg lekker. Daarom wil ik jullie vragen of jullie persoonlijke favorieten of de echte hits van een aantal (onbekendere) rappers kunnen posten. Het is waarschijnlijk al wel vaker gevraagd en als je er geen zin in hebt, never mind... Maar als je wel ff de tijd kan en wil nemen... veel dank!!

pi_25641256
quote:
Op maandag 21 maart 2005 18:36 schreef S-Two het volgende:
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten post ik nu ook al een tijdje af en toe mee en ontdek regelmatig voor mij nieuwe hiphop. Maar vaak haal ik dan hele albums binnen en dit luistert voor de eerste keer zeg maar niet erg lekker. Daarom wil ik jullie vragen of jullie persoonlijke favorieten of de echte hits van een aantal (onbekendere) rappers kunnen posten. Het is waarschijnlijk al wel vaker gevraagd en als je er geen zin in hebt, never mind... Maar als je wel ff de tijd kan en wil nemen... veel dank!!

ok, ik zal proberen het te onthouden maar ik beloof niks
trouwens, voor de mensen die cocaineblunts.com niet checken, een leuk ghostface nummer:
http://www.cocaineblunts.com/mp3/stand.mp3
pi_25642773
Weet iemand of Mighty Souls of Mischief nog bestaat of wat er mee gebeurd is? Ik vind hun shit écht vet.
pi_25642928
heeft CRU naast da dirty 30 ook nog wat anders gedaan ?
want ik kan verder niks van ze vinden
pi_25643989
Cru heeft helaas maar 1 album. erg jammer want da dirty 30 is erg vet.
Souls of Mischief hebben lang niets van zich laten horen, vond eigenlijk ook alleen '93 till infinity dope.
  maandag 21 maart 2005 @ 23:02:52 #243
73895 RjD2
pi_25648819
Ik heb laatst door Merg en Brain gekocht, was niet zo'n erge fan van Brain maar ik vind z'n lyrics eigenlijk wel mad goed.

Check ook in dit nummer zijn flow, hij moet wel erg hard staan voordat je hem hoort ademen
Dat is best wel gruwelijk gedaan, elke keer als hij ademt zit er een cut of toontje waardoor je dit niet kunt horen, vind ik best wel dope gedaan

Ben trouwens ff bezig met een dope projectje op mn kamer
kennen jullie die clip van Mario? Let me love you,,daarin heeft hij op een gegeven moment die rood/witte muur met die 2 samoerai's die tegenover elkaar staan?
die heb ik nu ook op mn kamer, moet em nog ff afwerken met graffiti, maar hij wordt echt dope
post wel ns een foto tegen de tijd dat t klaar is, is geen klein grapje trouwens, die ene samoerai is klaar en is anderhalf bij twee meter (!)
pi_25649032
dope

als ik dat kon had ik iig niet veel behang nodig
  dinsdag 22 maart 2005 @ 03:36:41 #245
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_25652722
quote:
Op maandag 21 maart 2005 19:47 schreef Henkmanz het volgende:
Weet iemand of Mighty Souls of Mischief nog bestaat of wat er mee gebeurd is? Ik vind hun shit écht vet.
Hieroglyphics
Maar 93' till infinty is eigenlijk hun enige goede album
  dinsdag 22 maart 2005 @ 08:50:43 #246
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25653462
quote:

Tja, onbekend is vrij relatief, maar ik wat proberen

Een aantal goede, niet al te oude albums:

J-Live - The Best Part
Asheru & Blue Black - Soon Come
Aesop Rock - Labor Days
Akrobatik - Balance
Gift Of Gab - 4th Dimensional Rocketships
Little Brother - The Listening
Blackalicious - Blazing Arrow
Cunninlynguists - Southernunderground
Jaylib - Champion Sound
pi_25655397
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 03:36 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Hieroglyphics
Maar 93' till infinty is eigenlijk hun enige goede album
Ik had alleen '93 till infinity als MP3, en een plaat genaamd Funky Expedition, volgens mij samen met Blackalicious. Deze platen klinken echt lekker, vandaar.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 15:06:25 #248
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25660372
quote:
Op maandag 21 maart 2005 19:47 schreef Henkmanz het volgende:
zoals gezegd was hieroglyphics, maar de 2 middelmatige albums die onder die naam uitgegeven (Third Eye Vision en Full circle)

wat misschien wel de moeite waard is om de hiero oldies compilaties te luisteren (tzijn volgensmij 2 of 3 delen) , die compilaties bevatten voornamelijk solo plaatjes van oa Del , Casual , Opio etc

[ Bericht 1% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 22-03-2005 18:19:34 ]
pi_25664657
Nog mensen die volgende week bij NAS concert aanwezig zijn
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  dinsdag 22 maart 2005 @ 18:59:15 #250
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25665214
quote:

@ Mar10

J-Zone -- The Trojan War (feat Huggy)
Aesop Rock -- No Regrets
Madvillain -- Rhinestone Cowboy
Cannibal Ox -- Painkillers
Ripshop -- Escape
Sage Francis -- Dance Monkey
Immortal Technique -- You'll Never know (feat Jean Grae)
Raw Produce -- The Wack MC

whatevre zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan , maar er ligt een pizza in de oven
  dinsdag 22 maart 2005 @ 19:00:59 #251
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_25665262
BTW ik ga niet naar nas , mij te duur
  dinsdag 22 maart 2005 @ 19:22:03 #252
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25665956
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 18:59 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

@ Mar10
Zoiets dan?

Cunninlynguists - Seasons
J-Live - The Best Part
Aesop Rock - Daylight
7L & Esoteric - Rise Of The Rebel
Dilated Peoples - Work The Angles
Gift Of Gab - Evolution
Asheru & Blue Black - This Is Me
Arsonists - Millionaire
Deltron 3030 - Mastermind
Jean Grae - P.S.
Ty - Zaibo
People Under The Stairs - Acid Raindrops
Murs - Walk Like A Man
All Natural - Future Is Now
Masta Ace - No Regrets
Akrobatik - Remind My Soul
Little Brother - So Fabulous
Foreign Exchange - Happiness

Vooruit, nog een paar
Louis Logic - Coochie Coop
Defari - People's Choice
Killah Priest - B.I.B.L.E.
Afu-Ra - Whirlwind Thru Cities
Bumpy Knuckles - Part Of My Life
Da Beatminerz - Hustler's Theme
Blackalicious - Make You Feel That Way
Mr. Lif - Earthcrusher
Edo G & Pete Rock - Wishing
Virtuoso - Dream In

[ Bericht 19% gewijzigd door Mar10Segovia op 22-03-2005 20:15:45 ]
pi_25666264
even wat muzikale perfectie posten:

wie weet van welk nummer dit is? ik weet 'm lekker al
is ook niet moeilijk te herkennen als je het nummer kent, maar dit nummer (het origineel dus) vind ik zo belachelijk goed, die moeten jullie ook ff horen

[ Bericht 15% gewijzigd door nipeng op 23-03-2005 14:59:55 ]
  dinsdag 22 maart 2005 @ 19:39:59 #254
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25666428
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 19:31 schreef jimjim1983 het volgende:
even wat muzikale perfectie posten:

wie weet van welk nummer dit is? ik weet 'm lekker al
is ook niet moeilijk te herkennen als je het nummer kent, maar dit nummer (het origineel dus) vind ik zo belachelijk goed, die moeten jullie ook ff horen
Are you satisfied...?

Ik kan ff niet op de artiest(en) komen...

[ Bericht 9% gewijzigd door nipeng op 23-03-2005 14:59:34 ]
pi_25668095
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 19:39 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Are you satisfied...?

Ik kan ff niet op de artiest(en) komen...
J-Live.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 21:13:33 #256
82589 S-Two
barba macacu
pi_25668905
Ik bedoelde idd een aantal nummers maar zowiezo al bedankt
Mar10 en Parodiuzz!! Heb gister trouwens wat beluisterd van the Beatnuts
en mijn eerste indruk was errug goed
pi_25673755
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 21:13 schreef S-Two het volgende:
Ik bedoelde idd een aantal nummers maar zowiezo al bedankt
Mar10 en Parodiuzz!! Heb gister trouwens wat beluisterd van the Beatnuts
en mijn eerste indruk was errug goed
wat heb je allemaal geluisterd? ik vind hun nieuwere albums niet echt veel aan, klinkt meestal net iets te gelikt. maar hun eerste albums zijn wel goed en ze hebben ook wat vette nummers geproduceerd.
ik vind dit nummer met Grand Puba denk ik wel hun beste:

[ Bericht 8% gewijzigd door nipeng op 23-03-2005 14:59:06 ]
  woensdag 23 maart 2005 @ 08:46:29 #258
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25676696
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:45 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

J-Live.
Check.

En Beatnuts zijn wel oke ja.
Ik vind Musical Massacre en Take It Or Squeeze It leuk, maar dat nieuwste album is inderdaad blubberslecht.
  woensdag 23 maart 2005 @ 14:27:43 #259
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_25683339
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 08:46 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Check.

En Beatnuts zijn wel oke ja.
Ik vind Musical Massacre en Take It Or Squeeze It leuk, maar dat nieuwste album is inderdaad blubberslecht.
Idd, Classic Nuts vol. 1 en The Originators vond ik ook nog goed te doen, maar die laatste is maar zwak.

Leuke song hierboven trouwens, het is toch het begin dat gesampled wordt hé?
Een siteje dat ik over samplen van oude funk ed ken is Julien's originals, kennen jullie er nog zo? Vind ik altijd wel leuk om te horen, die originals.
Jusqu'ici tout va bien
pi_25683459
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 14:27 schreef Quannum het volgende:

[..]

Idd, Classic Nuts vol. 1 en The Originators vond ik ook nog goed te doen, maar die laatste is maar zwak.

Leuke song hierboven trouwens, het is toch het begin dat gesampled wordt hé?
Een siteje dat ik over samplen van oude funk ed ken is Julien's originals, kennen jullie er nog zo? Vind ik altijd wel leuk om te horen, die originals.
coole site
ik ben toevallig net bezig een site te maken met wat nummers erop, ook wat originals. laat het wel horen als ie klaar is. ik zal het origineel van Shimmy Shimmy Ya er ook op zetten, dat nummer is zo gruwelijk, een blij liedje met die heerlijke wu-tang bas eronder
  woensdag 23 maart 2005 @ 14:58:33 #261
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25684156
Ik zie hier een aantal mp3's voorbij komen die niet kunnen... die mixtapes vallen daar ook onder (de mix bevat copyrighted materiaal). Laat dat voortaan achterwege.
pi_25684202
flauw

maar oke, zal dat soort dingen niet meer posten.
  woensdag 23 maart 2005 @ 15:01:34 #263
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_25684238
Nu ik eraan denk, onlangs had ik deze gevonden: Funk and Soul, echt een juweeltje! Van sommige tracks hierop zijn maar enkele exemplaren gemaakt! Hier ook hetzelfde als op die andere links, de site regelmatig checken.

Soul shakedown is ook een leuke. Ik zal er voortaan ook proberen aan te denken zulke links te posten, er komt zoveel op je af soms, moeiljik om alles bij te houden, laat staan zelf te downen.
Jusqu'ici tout va bien
  woensdag 23 maart 2005 @ 15:04:05 #264
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_25684302
Oeps, mag dus niet.

Sorry, te laat gezien. Ik zal het dan ook maar achterwege laten.
Jusqu'ici tout va bien
pi_25684326
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 15:01 schreef Quannum het volgende:
Nu ik eraan denk, onlangs had ik deze gevonden: Funk and Soul, echt een juweeltje! Van sommige tracks hierop zijn maar enkele exemplaren gemaakt! Hier ook hetzelfde als op die andere links, de site regelmatig checken.

Soul shakedown is ook een leuke. Ik zal er voortaan ook proberen aan te denken zulke links te posten, er komt zoveel op je af soms, moeiljik om alles bij te houden, laat staan zelf te downen.
dope sites kom je steeds mee
mijn site-je is af voor de time being, klik maar eens op mijn huisje
  woensdag 23 maart 2005 @ 15:10:44 #266
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25684478
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 15:04 schreef Quannum het volgende:
Oeps, mag dus niet.

Sorry, te laat gezien. Ik zal het dan ook maar achterwege laten.
Tof.
  woensdag 23 maart 2005 @ 15:11:44 #267
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_25684502
Nice crib!
Nu vullen met nog meer meubels!

Die "I like it" track, zalig met dit weertje! (hier in Gent toch )
Jusqu'ici tout va bien
  woensdag 23 maart 2005 @ 15:12:52 #268
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_25684534
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 14:58 schreef nipeng het volgende:
Ik zie hier een aantal mp3's voorbij komen die niet kunnen... die mixtapes vallen daar ook onder (de mix bevat copyrighted materiaal). Laat dat voortaan achterwege.
Hmm.. ik had destijds wel toestemming van Seborik om een maandelijkse hiphopklassieker te posten.

En eigenlijk .. die gasten zijn juist BLIJ dat er nog naar hun muziek geluisterd wordt!
  woensdag 23 maart 2005 @ 18:28:59 #269
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25689346
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 15:12 schreef cosmick het volgende:

[..]

Hmm.. ik had destijds wel toestemming van Seborik om een maandelijkse hiphopklassieker te posten.

En eigenlijk .. die gasten zijn juist BLIJ dat er nog naar hun muziek geluisterd wordt!
Nou, waar is die dan?

En echt, het blijft leuk originele plaatjes te horen van hiphop nummers! Leuk dus Jim, je eigen site
pi_25691715
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 14:27 schreef Quannum het volgende:
Vet!

Chicago - Street Player .
pi_25705071
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een nummer waarvan ik kan zeggen "Ja! dit zijn de beste lyrics ooit."
nou heb ik al jaren gezocht zonder resultaat, maar vanochtend was het dan eindelijk raak.
Dames en Heren, ik presenteer, DHC - Bezems
quote:
I killing you men
You fucking kanker bezem
Hierrr

Deze teksten zijn voor de sletten.
de niet oprechtten en zeer terrechte
stationshoeren die naar kanker bezemsloere
van station den haag naar station woerde
wat is een kanker bezem hoor ik je al zeggen
dat zal ik je nu ff haarfijn uitlegge
dat zijn die vieze snolles met die blonde punt haar
met broeken opgevouwen hebben geen beenhaar
wenkbrauwen epileren doen ze elke dag
en ook nog masturberen want ze weten wat niet mag

stationshoeruuuuh
kankah hoere

thuis zeg die sletje "ik ga naar me baan"
Maar ondertusse laten ze zich helemaal gaan
die gore bitches laten zich graag bekoste
door die vieze vuile blonde kanker gaste
kanker flikkers met jullie hoogwater broeken
en neppe kanker hoeren met die mode hoofddoeken
thuis gedragen zich als oprechte hesjehs
maar ergens onder die hoofddoek verbergt een sigaret .
waar gaat het heen met de verachte aarde
als die chicks niet meer denken aan die normen een waarden
het is toch allemaal te gek voor woorden.
Ik kan ze wel 1 voor 1 vermoorden.
Die fucking bitches zijn gewoon niet te vertrouwen
Vind je het gek dat later niemand met hen wil gaan getrouwen.

Dan heb je nog die tuttjes die omgaan met niggers
Dat is toch veel erger die vieze vuile flikkers
Nigga nigga voor mij een complot
Ik ben het nu gewoon echt helemaal zat
En die chicks die proberen via internet dan
Dat is helemaal een grote KANKER grap man!
Een wijf deed dit via, via met dat
Het is gewoon een grote gore kanker slet! (slet, slet, slet)
Hahaha

Kankerbezemss!!
Fock yo man!
Montana
Wat ga je met ze doen Montana
Ik ga ze doodrijde met mijn …. (hahaha)
(marokaans)
Kanker flikkers

Kanker bitches met jullie hoogwater bezems
Neppe kankerhoeren met die mode hoofddoeken
Thuis gedragen zich als een dochter hesjeb
Maar ergens onder hoofddoek verbergt een sigaret
het is toch allemaal te gek voor woorden.
Ik kan ze wel 1 voor 1 vermoorden.
Die fucking bitches zijn gewoon niet te vertrouwen
Vind je het gek dat later niemand met hen wil gaan getrouwen.
Dan heb je nog die tuttjes die omgaan met niggers
Dat is toch veel erger die vieze vuile flikkers
Nigga nigga voor mij een complot
Ik ben het nu gewoon echt helemaal zat (zat, zat ,zat, zat)

I tell you men.
We’re to damn good.
(…)
Weet je nou wat een fucking bezem is?
Een lok in de centrums men.

pi_25705447
.
quote:
Ik kan net zo goed de hele tekst quoten. Wat een ramp .
pi_25705747
quote:
Weet je nou wat een fucking bezem is?
Een lok in de centrums men.
kan iemand mij deze uitleggen?

trouwens.........22 mei in de melkweg:
Lord Finesse!
quote:
zondag 22 mei
Lord Finesse and DJ Boogie Blind (USA DMC Champ / X Ecutioners) presale starts: t.b.a.
daar ga ik zeker weten heen

Jean Grae en Pete Philly komen iets van 2 weken daarvoor ook naar de melkweg.

[ Bericht 47% gewijzigd door jimjim1983 op 24-03-2005 14:24:30 ]
  donderdag 24 maart 2005 @ 15:26:16 #274
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25708109
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 13:43 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

kan iemand mij deze uitleggen?

trouwens.........22 mei in de melkweg:
Lord Finesse!
Cool!!

Een zondag... enig idee hoe laat?
  donderdag 24 maart 2005 @ 17:08:32 #275
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_25710695
lol @ DHC, ik was juist een topic hierover aan't lezen en ff de sites van de members bekeken. Echt wel kansloos. En ja, hoe zit dat met die bezems? Wat bedoelen ze daar mee?

Zoals dit:

(waar is die preview-knop eigenlijk opeens naartoe?)
Jusqu'ici tout va bien
pi_25710799
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 15:04 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

dope sites kom je steeds mee
mijn site-je is af voor de time being, klik maar eens op mijn huisje
Gelijk gebookmarked!

Cool JJ!

Laters!!

AA
MANTRONIX???
  donderdag 24 maart 2005 @ 17:20:15 #277
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_25710998
hmmm, knop was er niet omdat ik niet ingelogd was. nevermind

Iemand van plan deze zomer naar Dour-festival te gaan? Tot nu toe bevestigd: DJ Spinna, The Herbaliser, Rahzel, maar er zullen nog wel volgen. Vorig jaar was ik voor de eerste keer geweest en dat beviel mij goed. Dit jaar dus zeker terug!
Jusqu'ici tout va bien
pi_25711789
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 17:20 schreef Quannum het volgende:
hmmm, knop was er niet omdat ik niet ingelogd was. nevermind

Iemand van plan deze zomer naar Dour-festival te gaan? Tot nu toe bevestigd: DJ Spinna, The Herbaliser, Rahzel, maar er zullen nog wel volgen. Vorig jaar was ik voor de eerste keer geweest en dat beviel mij goed. Dit jaar dus zeker terug!
wat voor festival is dat en waar is het?
  donderdag 24 maart 2005 @ 18:07:52 #279
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_25712260
Dour festival 14-17 juli

Dour ligt vlak bij Bergen (Mons), onder Brussel dus. Misschien iets te ver...

Niet enkel hiphop, maar ook punk/hardcore, dance, etc
Vorig jaar oa met Sniper, Quannum Projects, The Pharcyde
Sympatiek festival vooral, zonder al die 15 jarigen die voor de eerste keer buiten mogen zoals op Rock Werchter (waar zowiezo niets te zien is). Aan een redelijke prijs ook, chille camping en sfeer...

Ik kijk echt al uit naar de zomerfestivals!
Jusqu'ici tout va bien
pi_25712426
klinkt leuk. zit dan alleen ben dan in Maleisie als het goed is
is iemand trouwens wel eens op splash geweest? dat festival in duitsland.

[ Bericht 3% gewijzigd door jimjim1983 op 25-03-2005 13:05:41 ]
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:13:33 #281
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25730516
quote:
41 (--) Public Enemy - It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back
44 (--) Beastie Boys - Ill Communication
54 (--) Osdorp Posse - Geendagsvlieg
67 (--) Beastie Boys - Licensed To Ill
80 (--) De La Soul - 3 Feet High And Rising
94 (--) Wu Tang Clan - Enter The Wu-Tang
De beste hiphop albums volgens Kink.
pi_25730563
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 13:13 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

De beste hiphop albums volgens Kink.
niet slecht, ook al ben ik het er absoluut niet mee eens.
wel vaag dat Osdorp Posse zo hoog staat, of is dat album echt zo goed?
pi_25730680
Ik denk dat het vooral goed in het gehoor bij het Kink publiek ligt. Osdorpstijl is toch best stevig en ook die andere albums die er staan zijn redelijk stevig te noemen (met uitzondering van die laatste 2 dan).
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:44:18 #284
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25731326
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 13:15 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

niet slecht, ook al ben ik het er absoluut niet mee eens.
wel vaag dat Osdorp Posse zo hoog staat, of is dat album echt zo goed?
Def P heeft een programma bij Kink
pi_25733080
ik heb nu trouwens wat orignele nummers waarvan Dre gesampled heeft en die gast heeft voor zijn beste beats echt bijna hele nummers letterlijk gekopieerd
pi_25733333
wat vinden jullie van raymzter ?
ik vond wou eerlijk gezecht nooit iets van hem weten vawege kut marrokanen

maar ik heb zijn 1e album(Rayalistish) gechekt en die was het zeker wel waard een best goed album

en zijn 2e album(Rayacties vind ik qwa lyrics echt een nederlands meesterwerk eindelijk een nederlandstalige rapper met goede lyrics
pi_25734537
die nieuwe ken ik nog niet maar heb wel wat oude nummers van hem gehoord. die klonken erg goed. sommige beats hadden wel wat weg van de betere Premier beats.
pi_25736040
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:57 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb nu trouwens wat orignele nummers waarvan Dre gesampled heeft en die gast heeft voor zijn beste beats echt bijna hele nummers letterlijk gekopieerd
Zoals welke? Ik weet dat ie veel gesampled heeft van bijv. George Clinton & Paliament, maar complete nummers?
pi_25736081
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 15:07 schreef Hellrazor het volgende:
wat vinden jullie van raymzter ?
ik vond wou eerlijk gezecht nooit iets van hem weten vawege kut marrokanen

maar ik heb zijn 1e album(Rayalistish) gechekt en die was het zeker wel waard een best goed album

en zijn 2e album(Rayacties vind ik qwa lyrics echt een nederlands meesterwerk eindelijk een nederlandstalige rapper met goede lyrics
Wat ik van hem gehoord heb vind ik het maar niks. Een plaat als "Down met jou" verdient bij mij géén credit; en Kutmarokkanen is om over te zwijgen.
Hoewel zijn bijdrage aan Zure Overval op Extince's laatste album wel weer okay was.
pi_25736608
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 16:58 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Zoals welke? Ik weet dat ie veel gesampled heeft van bijv. George Clinton & Paliament, maar complete nummers?
hij kopieert natuurlijk nummers niet 100% maar bijvoorbeeld G's & Hustlaz lijkt wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel op het origineel.
pi_25736633
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 17:00 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Wat ik van hem gehoord heb vind ik het maar niks. Een plaat als "Down met jou" verdient bij mij géén credit; en Kutmarokkanen is om over te zwijgen.
Hoewel zijn bijdrage aan Zure Overval op Extince's laatste album wel weer okay was.
Down met jou is echt een kutplaat en Kutmarokkanen is ook niet al te best maar hij heeft zeker wel wat vette nummers, ken je die smookbreek mix van opgezwolle en raymzter? die nummers van hem die daarop staan zijn vet.
Heb dat nieuwe album nu geluisterd en vind 'm niet bijzonder. er staan wel wat leuke nummers op maar ook een groot aantal slechte.
pi_25745797
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 17:33 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Down met jou is echt een kutplaat en Kutmarokkanen is ook niet al te best maar hij heeft zeker wel wat vette nummers, ken je die smookbreek mix van opgezwolle en raymzter? die nummers van hem die daarop staan zijn vet.
Heb dat nieuwe album nu geluisterd en vind 'm niet bijzonder. er staan wel wat leuke nummers op maar ook een groot aantal slechte.
qwa beats vind ik hem niet super maar qwa lyrics wel beter als de meeste nederlandserappers
  zaterdag 26 maart 2005 @ 09:34:40 #293
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25751761
Gisteravond dus een optreden van Opgezwolle en dat was vrij vet. Lekkere rauwe hiphop, alleen had het wel een hoog schreeuw-gehalte zo nu en dan en daar ben ik niet echt een liefhebber van. Maar dat neemt niet weg dat ze wel goed waren. Delic was erg cool met zn gescratch en die hele Stickert is gewoon vet Het geluid was alleen niet zo best had ik het idee.

Overigens... als jullie ooit nog eens naar een concert gaan met Buiten Adem in het voorprogramma... doe jezelf dan een plezier en kom een uurtje later. Dat was echt niks. Het was een soort kruising tussen hardrock en rap.
En alsof dat nog niet genoeg was... Na het voorprogramma werd gewoon prut als Ja Rule, Eve en dat soort ongein gedraaid en de stoerste sjakie's in de tent gingen nog uit hun dak ook...

Had ik maar gewoon om 11uur gekomen
pi_25753899
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 09:34 schreef Mar10Segovia het volgende:
Gisteravond dus een optreden van Opgezwolle en dat was vrij vet. Lekkere rauwe hiphop, alleen had het wel een hoog schreeuw-gehalte zo nu en dan en daar ben ik niet echt een liefhebber van. Maar dat neemt niet weg dat ze wel goed waren. Delic was erg cool met zn gescratch en die hele Stickert is gewoon vet Het geluid was alleen niet zo best had ik het idee.
Heb je echt een optreden van Opgezwolle gezien of was dit samen met Kubus en de aanhang (zoals Jawat e.d)?
Opgezwolle vind ik on stage echt geen schreeuwact; maar met Kubus erbij enzo wordt het dat al wat sneller.
pi_25754030
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 09:34 schreef Mar10Segovia het volgende:
Delic was erg cool met zn gescratch en die hele Stickert is gewoon vet
zat ie weer met een sigaret half in z'n mond te scratchen?

Weet iemand trouwens of Paul C, de producer van Organized Konfusion, nog meer heeft gedaan?

en ik heb nu eindelijk Back to Wreck Shop van de Tuff Crew helemaal, erg leuk album.

[ Bericht 9% gewijzigd door jimjim1983 op 26-03-2005 13:41:04 ]
pi_25757689
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 12:07 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Ik vind zijn aanwezigheid op stage echt lauw he staat-ie daar idd met een biertje en een sigaret, zakje chips erbij: beetje vreten & drinken, keertje scratchen, hijs sigaret, scratchen, chips eten, enz.

Echt té geniaal.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 22:18:52 #297
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25768310
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 12:00 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Heb je echt een optreden van Opgezwolle gezien of was dit samen met Kubus en de aanhang (zoals Jawat e.d)?
Opgezwolle vind ik on stage echt geen schreeuwact; maar met Kubus erbij enzo wordt het dat al wat sneller.
Ja het was Opgezwolle, maar ze deden ook wat nummers van Buiten Westen. Strik je veter uiteraard... en die Jawat deed o.a. mee met dat nummer Koppensnellers.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 22:19:53 #298
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25768342
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 12:07 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

en ik heb nu eindelijk Back to Wreck Shop van de Tuff Crew helemaal, erg leuk album.
Jup. peukje, biertje erbij... Ik mag die gast wel, heb ook voornamelijk naar hem staan kijken eigenlijk

En Danger Zone van Tuff Crew ken je al?
My Part Of Town
pi_25776089
31ste NaS Wie gaat er nog meer?
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_25776587
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 22:19 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Jup. peukje, biertje erbij... Ik mag die gast wel, heb ook voornamelijk naar hem staan kijken eigenlijk

En Danger Zone van Tuff Crew ken je al?
My Part Of Town
ja die heb ik al voor de helft
ook erg leuk idd.

en nee ik ga niet naar Nas, is op de vorige pagina dacht ik ook al gevraagd.
pi_25786387
Is die clip van Quasimoto/Madlib - Rappcats al langsgekomen hier? Zo nee; link: http://www.ifilm.com/ifilmdetail/2665240
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')