Nu mag jij vertellen wat je van Hiphop vindquote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:46 schreef Jett het volgende:
en nu?
Hip Hop is mijn levenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:48 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Nu mag jij vertellen wat je van Hiphop vind
Daar is dit idd voorquote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:12 schreef sugarJay het volgende:
ok het was eigenlijk het vorige topic wat mijn aandacht trok, want ja, Reflection Eternal.... heftig natuurlijk.... en van deze topic-titel had ik nog nooit gehoord, maar goed....
er staan veel hele goede dingen in de vorige topic titels! dus er zijn toch nog meer mensen met goede muziek-smaak! ok, ik ken vooral van de old school dingen niet echt veel, maar daar ben ik dan ook hier voor....
Jay..
Ach, als je mij anderhalf jaar geleden had gevraagd naar Main Source had ik je ook vreemd aangekekenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:12 schreef sugarJay het volgende:
ok het was eigenlijk het vorige topic wat mijn aandacht trok, want ja, Reflection Eternal.... heftig natuurlijk.... en van deze topic-titel had ik nog nooit gehoord, maar goed....
er staan veel hele goede dingen in de vorige topic titels! dus er zijn toch nog meer mensen met goede muziek-smaak! ok, ik ken vooral van de old school dingen niet echt veel, maar daar ben ik dan ook hier voor....
Jay..
Super!quote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:45 schreef Mar10Segovia het volgende:
[afbeelding]
En nu verder met Main Source
[afbeelding]
Juh, ik ook wel... Ken persoonlijk eigenlijk geen dame die echt van hiphop houdt dus....quote:Op zaterdag 12 februari 2005 12:53 schreef Ez3 het volgende:
thx peeps for so far..
[..]
vertel.. ben benieuwd naar de mening van een vrouwtje
Ik ben opgegroeit met Hip Hop, maar eigelijk luister ik meer naar oude hip hop, dan nu die commerciele hip hopquote:Op zaterdag 12 februari 2005 12:53 schreef Ez3 het volgende:
thx peeps for so far..
[..]
vertel.. ben benieuwd naar de mening van een vrouwtje
heerlijke trackquote:Op zondag 13 februari 2005 15:59 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Nieuwe Quasimoto video, Rapp Cats![]()
Ik ben daar toen ook voor benaderd en heb toen mn medewerking toegezegd, maar ik ben alweer vrij snel afgehaakt omdat ik geen tijd vrij kon maken voor dit project.. kzou graag mn steentje bij willen dragen maar dat gaat me nu (nog) niet lukken.. sorryquote:Op zondag 13 februari 2005 15:55 schreef S-Two het volgende:
Beste hiphop-liefhebbers,
Een tijd geleden.. etc
Is cool, ik heb je in me lijst dus zou je zo om de tijd msn'n met updates over RapCity.NL.quote:Op maandag 14 februari 2005 12:56 schreef Ez3 het volgende:
[..]
Ik ben daar toen ook voor benaderd en heb toen mn medewerking toegezegd, maar ik ben alweer vrij snel afgehaakt omdat ik geen tijd vrij kon maken voor dit project.. kzou graag mn steentje bij willen dragen maar dat gaat me nu (nog) niet lukken.. sorry
Je beschrijft nu mooi mijn situatie. Ik had het ook vrij drukjes, maar momenteel heb ik er echt helemaal geen tijd/zin voor/in, aangezien ik nu aan het afstuderen ben en dus 40 uurtjes per week maakquote:Op maandag 14 februari 2005 12:56 schreef Ez3 het volgende:
[..]
Ik ben daar toen ook voor benaderd en heb toen mn medewerking toegezegd, maar ik ben alweer vrij snel afgehaakt omdat ik geen tijd vrij kon maken voor dit project.. kzou graag mn steentje bij willen dragen maar dat gaat me nu (nog) niet lukken.. sorry
bron:nlhiphopquote:Einde D-men click in zicht?
Dit bericht werd gepost door: dap op 14-02-2005 @ 21:49
Einde D-men click in zicht? Het D-men verhaal begint onderhand op een soapserie te lijken. Volgens Juize FM is Negativ nu ook uit de D-men click. Eerder vertrokken Brayce en Yes-R al (die zelf zegt nooit een onderdeel van D-men geweest te zijn).
... Nu blijkt ook Negativ met ruzie bij D-Men te zijn vertrokken. De rapper die momenteel veel buzz creëert met de Juize FM Exclusive 'Niks Is Wat Het Zijn Moet' zou ruzie hebben over de inkomstenverdeling van de eerste track van Brayce 'Vraag Jezelf Eens Af'. Negativ heeft het nummer geschreven en zou met Brayce hebben afgesproken dat hij ook op de track te horen zou zijn. Brayce heeft Negativ echter laten weten dat hij niks meer ziet in een samenwerking en zou ook de deal over de inkomstenverdeling niet zijn nagekomen. Negativ is nu van plan een mixtape uit te brengen ter promotie van zijn album. Daarop zal hij wat flinke disses richting Brayce en de drie overgebleven leden van D-Men, Lange Frans, Baas B en Brutus, spitten.
Het album 'Rollen Met D-Men', waarop tracks als ?Mijn Feestje?en 'Niks Is Wat Het Zijn Moet' zouden komen te staan zal door de problemen niet meer worden uitgebracht. Lange Frans, Baas B en Brutus zouden op hun beurt weg willen bij Mastermind Entertainment, het label waarop Lange Frans en Baas B hun 'Supervisie' hebben gedropt. Lange Frans & Baas B zouden twee weken geleden zelfs al hun spullen uit de Mastermind Loyalty / Quan studio in Amsterdam Zuidoost zijn komen ophalen. Hierbij zouden onderling een paar rake klappen zijn gevallen. Al met al wordt er niet meer veel 'gerold' bij D-Men en is het samenwerkingsverband in een flinke battle tussen de leden veranderd.
E&A heb ik (voor een deel) gedownload, maar nog niet geluisterd. Ik zal me er binnenkort wel eventjes over buigenquote:Op donderdag 17 februari 2005 16:30 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
heeft iemand btw de albums van Qwel & Maker en van Eyedea & Abilities al gechecked, ik blijf er behoorlijk enthousiast over nl
Tsja ik ga liever voor nieuwe albums van ' vaag' bekende feats op albums van andere 'vage' artiesten , of voor een mooi hoesje , dat kan natuurlijk ookquote:Op donderdag 17 februari 2005 19:03 schreef Mar10Segovia het volgende:
Vage tips heb jij toch altijd PaRo.
en dat is een compliment
Op welk(e) album(s) staan ze dan?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:39 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Tsja ik ga liever voor nieuwe albums van ' vaag' bekende feats op albums van andere 'vage' artiesten , of voor een mooi hoesje , dat kan natuurlijk ook![]()
deze 2 zou ik niet wetenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:46 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Op welk(e) album(s) staan ze dan?
Jeetje, lekker hoor Jimquote:Op zondag 20 februari 2005 14:16 schreef jimjim1983 het volgende:
ola iedereen. ben net terug uit Indonesie![]()
goeie titelLookin' at the front door
![]()
dat nummer klinkt me wel bekend in de oren, de beat dan, ik ken volgens mij een andere versie. het gerap aan het einde komt van de Beatnuts?
vette clip trouwens van Quasimoto, dat album is ook zeker de moeite waard.
Triple Seis - New York New Yorkquote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:48 schreef Mar10Segovia het volgende:
Weet iemand waar dit stukkie van is?
Klinkt Premier achtig...
Je bent één vraag vergeten:quote:Op zaterdag 12 februari 2005 12:37 schreef cosmick het volgende:
Om nog ff op die bijzondere enquete terug te komen (zie vorig topic).
Hip-Hop enquete:
Je bent een: M/V
M
Wat vind je van Hip-Hop?
Hiphop kan bijzonder dope zijn.
Als je aan Hip-Hop denkt waar denk je dan als eerste aan?
Vette beats
Wat vind je van de kledingstijl?
Doe mij maar gewoon een 501, Crosstrainers en een t-shirt![]()
Ik vind hiphop geen ruk met de kledingstijl te maken hebben.
De gasten met de meest overdreven outfits hebben het minste verstand van hiphop.
Wat vind je van de mensen die Hip-Hop muziek maken?
De mensen die ik ken zijn erg relaxed. 't Is sowieso natuurlijk erg prettig dat als je het over een bepaalde sample, beat of scratch hebt, de ander precies weet waar je het over hebt. En da's uniek.
Wat denk jij dat de artiesten met de muziek willen bereiken?
Emm.... tja. To entertain the peeps. Iedereen laten swingen op de beats.
Vind je dat er meer hiphopmuziek moet komen in cafee’s en discotheken?
Hoeft niet persé. In cafés hoor ik ook net zo lief blues, funk of soul. In discotheken kom ik sowieso niet (meer) .. maar als er ook echte hiphop gedraaid wordt, dan kan dat nog best eens veranderen
Denk je dat de Hip-Hop in de toekomst de rest van de muziekstijlen gaat vervangen?
Tuurlijk niet. Laat hiphop maar hiphop blijven.
Wie vind jij de beste artiest?
Onmogelijk. Zit nu naar Tuff Crew te luisteren en die hebben zonder twijfel enorm lekkere tracks gemaakt![]()
Maar ik heb wel wat favo producers en dj's.
Producers: Paul C of Marley Marl denk ik. DJ's Marley Marl, Mr. Mixx, Jazzy Jeff, Aladdin, DJ Pooh, Mixmaster Mike, Shameek, DJ Ak Shun, Too Tuff![]()
Welke betekenis heeft Hip-Hop voor jou? Vind je het gewoon mooi om naar te luisteren of is er een andere reden?
Hiphop is toch wel een deel van mijn leven en gaat dus verder dan "het gewoon mooi" vinden.
Hiphop is voor mij the whole package.. de muziek natuurlijk (beats, cuts 'n raps), breakdance (helaas ben ik daar altijd te weinig atletisch voor geweest) en graffiti of course "writing my name in graffiti on the wall".
Word.
quote:Op maandag 21 februari 2005 00:12 schreef MIC1_ het volgende:
M-Boogie f/ Triple Seis - New York New York van Laid In Full Chapter 2
je zat wel een beetje in de goede richting ook een latinorappert
Nog een dope nummer vanhetzelfde album:
Akbar - Hot Ya Hot (Remix)
is dat niet arabisch? betekent iets van 'goedendag' volgens mijquote:Op maandag 21 februari 2005 21:53 schreef danni het volgende:
Hey effe over The Originators van Big jaz..
Dat wijf roept steeds iets van "AssalamaLeki" ofzo.
What zegt ze precies? Assalamallekum aka. peace ofzo?
iemand ?
Represent ''Kaatsheuvel Ariens Sqaud''quote:Op maandag 21 februari 2005 22:09 schreef keeper het volgende:
Nieuw Nederlands hiphop talent rechtstreeks uit Kaatsheuvel. Check die flows.
http://www.killahmc.tk/.
'Vrede zij met u' (Islam)quote:Op maandag 21 februari 2005 21:53 schreef danni het volgende:
iemand ?
ooops, over mic1's post heen gelezen, my bad.quote:Op maandag 21 februari 2005 22:39 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Thanks.
Jij ook le_knightclub_soda
As salaam aleikum, een moslimgroet. Betekent iets van 'Ga in vrede'. Werd in de 70'er jaren veel gebruikt door de black Muslems in Amerika. Standaard antwoord op deze groet is: As saleikum salaam'. Zelfs James Brown heeft deze groet nog ergens op een plaat staan.quote:Op maandag 21 februari 2005 21:53 schreef danni het volgende:
iemand ?
.. je weet tochquote:KiLLaH MC
de man uit kaatsheuvel
die zijn sh*t zelf schrijft en produceerd
Je Weet Tog
Klinkt erg goed inderdaad! Ik heb qua raps niet echt goed geluisterd, maar qua productie klinkt ie erg lekker... En in die vergelijking met Madlib en Jay Dee kan ik me wel vinden trouwens, als is het wel iets jazzy'erquote:Op woensdag 23 februari 2005 10:34 schreef keeper het volgende:
Op de 3voor12 luisterpaal staat nu een erg fijne plaat van Jneiro Jarel: Three Piece Puzzle. Uitgebracht op het Kindred Spirits label. Die gast komt uit Philly en er zitten dan ook veel philly-invloeden op de plaat, maar het heeft ook wel wat van een Madlib / Jaydee productie hier en daar. Erg dope anyway.
www.jneirojarel.com
Vind je die saai joh?quote:Op woensdag 23 februari 2005 20:29 schreef jimjim1983 het volgende:
heb dat album ook geluisted. vind het wel aardig maar een beetje saai. deed me een beetje denken aan dat Gift of Gab album.
nee dat Gift of Gab vind ik zeker niet saai. maar het lijkt er een beetje op qua beats en rap, alleen dan dus saaierquote:Op woensdag 23 februari 2005 23:02 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Vind je die saai joh?
Dat vind ik nou allerminst
dat klopt ja, je kan niet filteren op hip hop topics ofzo.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:49 schreef Hugo_Ruben het volgende:
ik ben nieuw op fok en kom er nog niet helemaal uit
waar kan ik een overzicht van alle hiphop topics vinden?
ik zie telkens alleen een lijst met ALLE muziektopics
Over het algemeen worden Pete en CL zeer gewaardeerd hier.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 02:26 schreef danni het volgende:
Hiphop muziek-smaak verschilt sterk merk ik.
Wat vinden jullie van albums als: pete rock + cl smooths' main engredient ??
Valt daar op te kauwen voor jullie
wat heb je nou nodig op hiphop central naquote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:49 schreef Hugo_Ruben het volgende:
ik ben nieuw op fok en kom er nog niet helemaal uit
waar kan ik een overzicht van alle hiphop topics vinden?
ik zie telkens alleen een lijst met ALLE muziektopics
Ik heb ze beide en vind ze beide goed. masterlijk die tracks.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 10:56 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik vind the Main Ingredient net iets beter dan Mecca and the Soul Brother, alleen die heeft natuurlijk wel t.r.o.y.
Beetje laat, maar thanx voor je antw. Hilversum is nog redelijk dichtbij, dus zeker de moeite om er eens heen te rijden, om wat albums te gaan checken.quote:PaRoDiUzZ - vrijdag 11 februari 2005 @ 10:18
Ik heb dat Album gehaald bij het Oor in hilversum , netzo als veel andere albums als raw produce , Insight , DM & Jemeni etc , daar kopen ze goed in qua hiphop
Voor mij is er geen weer, maar tijd voor een concertje is het zeker weer. Is voor mij al weer een tijdje geleden. Opgezwolle was uitverkocht in Utrecht vorige week, dus dat was wel fucked upquote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:27 schreef Mar10Segovia het volgende:
Wanneer gaan we eens met z'n allen naar een leuk concertje ofzo?
Het hoeft niet perse een concert te zijn natuurlijk. Maar het idee voor een meet werd al eens eerder geopperd toch?quote:Op zondag 27 februari 2005 19:31 schreef Mr.Tear het volgende:
Voor mij is er geen weer, maar tijd voor een concertje is het zeker weer. Is voor mij al weer een tijdje geleden. Opgezwolle was uitverkocht in Utrecht vorige week, dus dat was wel fucked up![]()
Had daar best wel zin in.
Dat was echt een leuke show, wat is die muziek toch heerlijkquote:Op zaterdag 26 februari 2005 01:12 schreef RjD2 het volgende:
Ik ga vanavond (zaterdagavond dus) naar een optreden van Relax, wel zin in![]()
Die moet ik nog steeds checken, alleen de plaatselijke platenboeren hier hebben em nietquote:Op maandag 28 februari 2005 06:37 schreef Hellrazor het volgende:
kubus & sticks - microphone colossus vond ik eerst een beetje een kutalbum maar hoevaker ik em hoor hoe beter hij wordt![]()
Ik ben niet kapot van SpaceKees. Vind met name z'n stem vervelend... ik heb daardoor niet eens naar de tekst geluisterd.quote:Op maandag 28 februari 2005 16:14 schreef .Fiasco het volgende:
http://home.planet.nl/%7E(...)_Ik_voel_je_hier.mp3
goed nummer van spacekees' middelmatige gratis tussendooralbumpje
(www.spacekees.nl)
je moet er van houden btw.
![]()
ik heb net looptroop - the struggle continues binnen als ik deze een beetje ok vind zal ik die andere zeker ook checkenquote:Op maandag 28 februari 2005 23:47 schreef RjD2 het volgende:
Looptroop - Modern Day City Symfony (2000)
dat is echt een vet album, heb em net gedownload
echt mooie beats en lekkere grimey, agressieve raps
![]()
dat word een nieuw sub labelquote:50 Drops Game From G-Unit; Shots Fired At Radio Station
02.28.2005 10:22 PM EST
Compton MC called disloyal; shooting victim expected to recover.
A man was hospitalized after a shooting at New York radio station Hot 97 Monday night. While police are not confirming too many details, a source close to the investigation says the incident occurred when Game, who was a guest on the station earlier
in the day, returned to Hot 97 accompanied by an undisclosed number of men.
Apparently Game was trying to get into the building while 50 Cent was on the air disclosing that the Compton, California, native was being kicked out of the G-Unit. According to the source, Game and company were not allowed into the building and subsequently started quarreling with a group of individuals who were leaving Hot 97. The altercation led to a man being shot at least once in the left leg. He was rushed to St. Vincent's Hospital.
Police have confirmed the victim was a 24-year-old man from Compton and that he was struck just outside the building. However, contrary to some reports that have surfaced, the police say the man was not likely a part of 50 Cent's entourage, but they are still investigating. Police say 50 himself was not involved in the dispute.
There were also shots fired outside the office of Violator Management — the company that manages 50 Cent, Busta Rhymes, Tweet and Missy Elliott — on Monday night, but no one was injured, according to police. There are no suspects as of yet in either shooting.
On the radio Monday night, 50 — accompanied by Tony Yayo, Lloyd Banks and Olivia — told Funkmaster Flex that the Game was being excommunicated from the G-Unit because he felt the West Coast MC was disloyal.
50 told Flex he was disappointed with comments Game made on the station Saturday night, when Game revealed he would not be getting involved in the beefs 50 is stirring up with "Piggy Bank" (see "50 Cent's LP Pushed Up, Harsh 'Facts' Sound Like Disses On Leaked 'Piggy Bank'").
According to Flex, Game even said he was going to do a song with Nas. "He's gone," 50 scoffed. "He might as well make the record."
50 also said Game should stop saying "G-Unit." "He thinks he's doing me a favor when he says that."
During his conversation with Flex, 50 claimed Interscope was going to drop the Game until 50 stepped in and got involved with The Documentary. 50 also insisted that he's making more money off The Documentary than Game is, and that he wrote more choruses than he's credited for.
Believe it or not, Game was on Hot 97 earlier in the evening, talking to host Angie Martinez. When listeners called in to ask about his and 50's problems, Game simply said he was going to continue to make "good music." Two nights prior, Game had said on-air that he and 50 did not have to be friends as long as they worked toward that same common goal: making good music.
For weeks there'd been rumors of friction within the G-Unit camp, but they'd always downplayed or outright dismissed the talk, and they even held it together long enough to shoot a joint video for "Hate It or Love It," which debuted Monday on "TRL."
A rep for Interscope had no comment on the implosion.
bron MTV
Ik weet dat All Natural, Aesop Rock en Tame One iets nieuws hebben. Of het wat goeds is weet ik echter niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 15:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik ga btw deze week of volgende week , weer een aantal plaatjes halen , iemand nog iets interessants gehoord tussen de recente releases ?
jullie zoeken gewoon niet goedquote:Op dinsdag 1 maart 2005 20:12 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Meestal ben jij zelf namelijk degene met de interessante releases
Pffew... wisselt nogal. Jaaaren stond "critical beatdown" van Ultra op 1, maar zelfs opgegeven moment heb je zo'n enorm dope album wel 's gehoordquote:Op woensdag 2 maart 2005 11:12 schreef jimjim1983 het volgende:
heel dope nummer.
Cosmick, wat is jouw top 5 old skool albums? ik heb zin om me daar wat meer in te verdiepen
thanks Cos, ga ff op zoek.quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:49 schreef cosmick het volgende:
[..]
Pffew... wisselt nogal. Jaaaren stond "critical beatdown" van Ultra op 1, maar zelfs opgegeven moment heb je zo'n enorm dope album wel 's gehoord
In willekeurige volgorde zijn dit in iedergeval mijn favoriete albums:
[afbeelding]
Diamond Shell - the grand imperial Diamond Shell (91)
Tuff Crew - back to the wreckshop (89)
EMPD - strictly business (88)
Stezo - crazy noise (89)
JVC Force - doing damage (88)
Mwalk Productions - the union (89)
Lord Finesse & DJ Mike Smooth (90)
Masta Ace - take a look around (90)
Positively Black - positively black (89)
The New Style - independent leaders (89)
The Alliance - we could get used to this (88)
2 Live Crew - 2 live is what we are (86)
MC Shy D - got to be though (87)
Vooral die laatste twee albums hebben wel een enorme impact op me gehad door het geweldige scratchwerk.
Okay dan! Ik ben wel benieuwd of je er verder iets van kan vindenquote:Op woensdag 2 maart 2005 11:51 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
thanks Cos, ga ff op zoek.
aantal albums heb ik al, Masta Ace, EPMD en die van Lord Finesse![]()
Nee geen Twin Peaks, maar Mike Oldfield's Tubular Bells.quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:21 schreef keeper het volgende:
Oeh, Twin Peaks-sample.
Die Eyedea & Abilities is trouwens vet.
en de soundtrack van Halloweenquote:Op woensdag 2 maart 2005 13:27 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Nee geen Twin Peaks, maar Mike Oldfield's Tubular Bells.
Trouwens ook gebruikt in de intro van Ice T's debuut Rhyme Pays (nog een vet oldskool album trouwens!).
Laters!!
AA
Is trouwens niet de intro van Rhyme Pays, maar van Power (Ice T's tweede album).quote:
Gaafquote:Op woensdag 2 maart 2005 11:49 schreef cosmick het volgende:
[..]
Pffew... wisselt nogal. Jaaaren stond "critical beatdown" van Ultra op 1, maar zelfs opgegeven moment heb je zo'n enorm dope album wel 's gehoord
In willekeurige volgorde zijn dit in iedergeval mijn favoriete albums:
[afbeelding]
Diamond Shell - the grand imperial Diamond Shell (91)
Tuff Crew - back to the wreckshop (89)
EMPD - strictly business (88)
Stezo - crazy noise (89)
JVC Force - doing damage (88)
Mwalk Productions - the union (89)
Lord Finesse & DJ Mike Smooth (90)
Masta Ace - take a look around (90)
Positively Black - positively black (89)
The New Style - independent leaders (89)
The Alliance - we could get used to this (88)
2 Live Crew - 2 live is what we are (86)
MC Shy D - got to be though (87)
Vooral die laatste twee albums hebben wel een enorme impact op me gehad door het geweldige scratchwerk.
Aaaaight! Heb je Live 'n Effect Posse ook al beluisterd? Tof hè.quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:31 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Gaaf![]()
Weer een lijstje van je die ik ff ga bewaren en uitpluizen...
Ik dacht altijd dat dat hetzelfde wasquote:Op woensdag 2 maart 2005 13:27 schreef AboruAsli het volgende:
Nee geen Twin Peaks, maar Mike Oldfield's Tubular Bells.
Volgens the-breaks.com in Gotta Lotta Love van het album Home Invasion.quote:Trouwens ook gebruikt in de intro van Ice T's debuut Rhyme Pays (nog een vet oldskool album trouwens!).
Net eigenlijk pas, omdat ik vanmiddag op mn werk zat. Maar hij is inderdaad vet.quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:52 schreef cosmick het volgende:
[..]
Aaaaight! Heb je Live 'n Effect Posse ook al beluisterd? Tof hè.
Ik had ook nog ff een lijstje gemaakt met zeer fijne 12" uit vervlogen tijden.
[lijst]
Dit zijn iig plaatjes die mij nog altijd kippevel bezorgen .
die ga ik proberen te checken , btw cos , ookal heb ik het al genoeg aangeraden , zou ik toch een oordeel over Eyedea & abilities van jouw hebben (niet vanwege de rhymes , maar vanwege het interessante DJ work van Abilities , die btw ook de scratches op El-P's Fantastic Damage gedaan heeft)quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:52 schreef cosmick het volgende:
[..]
Aaaaight! Heb je Live 'n Effect Posse ook al beluisterd? Tof hè.
Ik had ook nog ff een lijstje gemaakt met zeer fijne 12" uit vervlogen tijden.
.....
Dit zijn iig plaatjes die mij nog altijd kippevel bezorgen .
Eyedea & Abilities heb ik (nog) niet. Ga er gelijk ff na opzoek. Wel heb ik Qwel & Maker (daar kwam je toch ook mee)? Vind ik wel geinig, beetje dezelfde doffe beats enzo, maar overall wel weer interessantquote:Op woensdag 2 maart 2005 22:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
die ga ik proberen te checken , btw cos , ookal heb ik het al genoeg aangeraden , zou ik toch een oordeel over Eyedea & abilities van jouw hebben (niet vanwege de rhymes , maar vanwege het interessante DJ work van Abilities , die btw ook de scratches op El-P's Fantastic Damage gedaan heeft)
Die heb ik een jaar geleden ofzo live gezien, als voorprogramma voor Immortal Technique.quote:Op donderdag 3 maart 2005 10:30 schreef AboruAsli het volgende:
Ben nu een cd van MacLethal aan het checken. Hele dope shit!
Check anders www.lethalville.com voor meer info.
Doet me met vlagen denken aan The Pharcyde en Looptroop. Check it zou ik zeggen!
Laters!!
AA
heeft iemand die voor mijquote:Op woensdag 2 maart 2005 18:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
YZ -- Thinking of a Masterplan volgensmij
DJ Bass & L Rock. Ik ken ze, omdat we met 2 Outta Millions een paar keer met ze opgetreden hebben. We hebben ook contact gehad met hun label, Provoque destijds. Heb de lp nog wel.quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:33 schreef danni het volgende:
Hey jaren gelden was een eindhovense groep genaamd D.A.M.N.
Ik heb volgens mijn nog een cd-singltje van ze liggen (ergens)
Genaamd peace (is the word), best vet gdaan.
Wie kent ze en kan me beetje background info geven?
Trouwens afentoe komt die low-pass uit met een nummer waarvan ik denk VETTE BEAT!!!
Die 'get right' is best ok.. (saxofoon over hyped-ass drums)
D.A.M.N. Oh ja, Don't Accept Mass Notion.quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:33 schreef danni het volgende:
Hey jaren gelden was een eindhovense groep genaamd D.A.M.N.
Ik heb volgens mijn nog een cd-singltje van ze liggen (ergens)
Genaamd peace (is the word), best vet gdaan.
Wie kent ze en kan me beetje background info geven?
Trouwens afentoe komt die low-pass uit met een nummer waarvan ik denk VETTE BEAT!!!
Die 'get right' is best ok.. (saxofoon over hyped-ass drums)
kan je hem aub mailen naar sanjayy[at]gmail[dot]com alsvast bedanktquote:Op vrijdag 4 maart 2005 08:45 schreef cosmick het volgende:
[..]
Keb 'm wel. Help me er ff aan herinneren.
had ik ook al op de vorige pagina gepostquote:Op zondag 6 maart 2005 21:43 schreef Mar10Segovia het volgende:
Za 16 apr Dj Format ft Abdominal & D-sisive
Melkweg, Amsterdam
dope! Had al wat nummers van dat album van The Proov gehoord en die klonken echt heel goed. helaas doet die luisterpaal het niet op deze computer dus kan ik het nu niet luisterenquote:Op maandag 7 maart 2005 22:02 schreef keeper het volgende:
Op 3voor12.nl > Luisterpaal trouwens het nieuwe album van The Proov en van DAC te beluisteren (en nog wat andere fijne zooi, als Mu, TBA en Venetian Snares).
Hee Cos! Wassup partnah?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 21:55 schreef cosmick het volgende:
I know, er is een "ik zoek een nummer topic", maar ik weet zeker dat hier meer know how kwa hiphop zit.
Well, ik zoek al heeeeeel lang een rapplaatje uit de late jaren 80. Ooit gehoord bij Rhone (..) en heeft eigenlijk altijd in mijn hoofd gezeten.
't Is een soort rapballad (..) met in het refrein "thinking of you, .. always" .
Het nummer lijkt verdomd veel op Grandmaster Slice's "thinking of you"... maar die is het net niet.
't Is ook GEEN Sister Sledge ofzo..
Als iemand nog suggesties heeft ..
NOu die snippet is dus Grandmaster Slice hè, ik zoek een nummer die daar op lijktquote:Op woensdag 9 maart 2005 09:15 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Heb je snippet net gecheckt, maar komt me absoluut niet bekend voor.
Oh, me too. Herinner je je die plaat van Bobcat? Daar staan wel 8 ballads op hahaha.quote:Het feit dat ik altijd een hekel heb gehad aan rapballads kan daar wat mee te maken hebben...
Kan het daar 's vragen op dat forum idd.quote:Thebreaks.com al geprobeerd?
The Roots - Do you want morequote:Op woensdag 9 maart 2005 19:27 schreef TimoBasso het volgende:
Hey,normaal zal jij me niet snel vinden in dit topic,ik ben nogal een stonerrocker
Maar na een paar dagen terug de plaat Electric Company - Lifes a Struggle gehoord te hebben bij een maat van mij,ben ik me toch een beetje gaan verdiepen.
Blackalicious - Blazing arrow
Jurassic 5 - Power in number
Looptroop.. trek ik wel
Iemand nog wat tips voor deze verdwaalde gast![]()
zoals jimjim hier boven noteerde maar vagere gerelateerde projectjes zou je denk ik ook wel kunnen waarderen :quote:Op woensdag 9 maart 2005 19:27 schreef TimoBasso het volgende:
Hey,normaal zal jij me niet snel vinden in dit topic,ik ben nogal een stonerrocker
Maar na een paar dagen terug de plaat Electric Company - Lifes a Struggle gehoord te hebben bij een maat van mij,ben ik me toch een beetje gaan verdiepen.
Blackalicious - Blazing arrow
Jurassic 5 - Power in number
Looptroop.. trek ik wel
nee je moet hem rustig in laten stromen, niet meteen met vage gerelateerde projectjes komenquote:Op woensdag 9 maart 2005 21:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
zoals jimjim hier boven noteerde maar vagere gerelateerde projectjes zou je denk ik ook wel kunnen waarderen :
albums:
cLOUDDEAD -- Ten
The Herbaliser -- Blow Your Headphones
DJ Signify -- Sleep No More
RJD2 -- Deadringer
Roots Manuva -- Brand New Second Hand
klopt haar alter ego is what what ? , heeft op meerdere herbaliser albums meegeraptquote:Op woensdag 9 maart 2005 21:11 schreef jimjim1983 het volgende:
Trouwens, nummer 2 van Blow your headphones, die vrouwelijke rapper, is dat Jean Grae?
ok dan. op die track rapt ze echt meesterlijk. heb wat nummers van haar eerste album geluisterd (als Jean Grae dus) en die vond ik wat minder. heeft ze als What What ook albums uitgebracht en zijn die beter?quote:Op woensdag 9 maart 2005 21:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
klopt haar alter ego is what what ? , heeft op meerdere herbaliser albums meegerapt
btw , vagere gerelateerde albums komen eerder in de buurt van stonerrock dat the roots hoor
Company Flow - Funcrusher Plusquote:Op woensdag 9 maart 2005 19:27 schreef TimoBasso het volgende:
Het album (E&A) lag gisteren in de bus (¤ 11,- bij Plato.nlquote:Op woensdag 2 maart 2005 22:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
die ga ik proberen te checken , btw cos , ookal heb ik het al genoeg aangeraden , zou ik toch een oordeel over Eyedea & abilities van jouw hebben (niet vanwege de rhymes , maar vanwege het interessante DJ work van Abilities , die btw ook de scratches op El-P's Fantastic Damage gedaan heeft)
11 euro joh? Ook maar effe bestellen dan, gave plaatquote:Op donderdag 10 maart 2005 10:04 schreef cosmick het volgende:
[..]
Het album (E&A) lag gisteren in de bus (¤ 11,- bij Plato.nl) en heb 'm inmiddels al gehoord.
Ik vind de beats lekker en mooi strak. Niets mis mee, maar ook nergens echt heel bijzonder. De cuts zijn idd slaaamming. Er zijn betere rappers, maar overall is dit gewoon een fijn album. En het doet me deugt dat er tegenwoordig nog leuke hiphop gemaakt wordt!
Sorry, ik lieg, ¤ 11,50quote:Op donderdag 10 maart 2005 10:37 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
11 euro joh? Ook maar effe bestellen dan, gave plaat
Verdikkie, te laat.quote:Op donderdag 10 maart 2005 11:39 schreef cosmick het volgende:
[..]
Sorry, ik lieg, ¤ 11,50![]()
Moet je er eigenlijk nog iets bij bestellen, want vanaf ¤ 16,- hoef je geen verzendkosten te betalen.
Thanks for the tips amigo's, trouwens Jeru the damaja -- The sun rises in the east,vind ik ook wel lekker flowenquote:Op woensdag 9 maart 2005 22:18 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Company Flow - Funcrusher Plus
Swollen Members - Balance
Latyrx - The Album
Aesop Rock - Labor Days
Mr. Lif - I Phantom
El-P - Fantastic Damage
King Geedorah - Take Me To Your Leader
zoiets...
geen probleem hoor , en laat idd ook ff weten wat je er van vindquote:Op donderdag 10 maart 2005 18:42 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Thanks for the tips amigo's, trouwens Jeru the damaja -- The sun rises in the east,vind ik ook wel lekker flowen![]()
king geedorah - take me to your leader is ook lekker relaxed
quote:Light it up like the Dutch when the hash melt
Only time they see him is when they need him with the cash belt
volgens mij in D.Original op hetzelfde album (daarmee bedoel ik natuurlijk the sun rises in the east)quote:Op donderdag 10 maart 2005 21:03 schreef jimjim1983 het volgende:
hoe heet dat nummer trouwens van Jeru waarin hij zegt "I'm a dirty rotten scoundrel and my name is Jeru"?
Come Clean staat toch op Wrath Of The Math?quote:Op donderdag 10 maart 2005 21:03 schreef jimjim1983 het volgende:
Come Clean is zo'n dope nummer van dat album.
hoe heet dat nummer trouwens van Jeru waarin hij zegt "I'm a dirty rotten scoundrel and my name is Jeru"?
[..]
nope, staat echt op Sun Rises...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 08:41 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Come Clean staat toch op Wrath Of The Math?
Wel een heel vet nummer inderdaad...
Die quote van Jeru komt van een possecut op GangStarr's Hard to Earn volgens mij (met Malachi the Nutcracker en Big Shug en nog een paar andere rappers). De ' Dutch' waar naar verwezen wordt gaat trouwens niet over Nederland, maar over het 'Dutchmasters' sigarenmerk . Dat is een merk uit Amerika die vaak worden gebruikt om blunts mee te rollen (net zoiets als Phillie blunts).quote:Op donderdag 10 maart 2005 21:03 schreef jimjim1983 het volgende:
Come Clean is zo'n dope nummer van dat album.
en kom er net achter dat nederland genoemt wordt in Vaudeville Villain
[..]
kom ik wat later op terug , heb ze pas een uurtje of anderhalfquote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:23 schreef jimjim1983 het volgende:
hoe is die van O.C. vergeleken met word...life?
en die van Viktor Vaughn?
Je hebt mij toch in je lijstje staan?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:19 schreef jimjim1983 het volgende:
*noteert
ik hoop dat soulseek iets kan vinden![]()
error trying to get filelistquote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:24 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Je hebt mij toch in je lijstje staan?
In mn download folder zou ie eventueel wel eens kunnen staanik heb m alleen niet volledig...
als je ze gekocht had , had je tenminste nog backupquote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:50 schreef Hellrazor het volgende:
me hdd is gecrashd nu zijn mogelijk mijn 5000 nummers weg![]()
that sucks...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:50 schreef Hellrazor het volgende:
me hdd is gecrashd nu zijn mogelijk mijn 5000 nummers weg![]()
die bedoelde ik eigenlijk. check die Chi-Ali nummers! en die freestyle van Big L en Jay Z is ook dope (van februari). alleen jammer dat die oude links allemaal dood zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:36 schreef Mar10Segovia het volgende:
Die eerste site is ook leuk zeg.
Veel leuke, obscure nummertjes.
vette lineup , maar haarlem valt qua treinverbinding amper te doenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 10:59 schreef Snoop_Dogg het volgende:
Jaa kreeg vandaag te horen dat Killa Priest naar h'lem komt !! een ( voor mij ) favo wu tang member komt naar m'n home town!!
vr 8 Committee Hiphop Party: The Maccabeez (Usa) feat. Killah Priest, Timbo King & Hell Razah (Black Market) + Ra the Rugged Man (Usa) + Supercharger Records presents: MOD The Black Marvel, Ciph Barker, Propaganda, Dirty Needlez & Jordan River Banks 12,50 patronaat
volgensmij heeft jeru zo'n 2-4 vergelijkbare tracks op z'n andere albums gemaaktquote:Op vrijdag 11 maart 2005 08:41 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Come Clean staat toch op Wrath Of The Math?
Wel een heel vet nummer inderdaad...
ja idd. is hij toevallig ook moslim?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 21:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
wel macaber dat op de cover van the sun rises inn the east het wtc in new york in de fik staat
Tja, ik hoef waarschijnlijk niet de hoes van dat The Coup album dat een paar dagen voor (of na) 11 september zou uitkomen hier te posten hequote:Op vrijdag 11 maart 2005 21:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
wel macaber dat op de cover van the sun rises inn the east het wtc in new york in de fik staat
Hee, super manquote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:19 schreef Quannum het volgende:
hoi, ik zet hier nog maar een paar linkjes neer. (Een goed begin om je hd weer vol te pleuren
Van allmusic:quote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:14 schreef keeper het volgende:
[..]
Tja, ik hoef waarschijnlijk niet de hoes van dat The Coup album dat een paar dagen voor (of na) 11 september zou uitkomen hier te posten he.
Of het was een erg zieke marketingstunt, want wie had ooit van The Coup gehoord?
Hij is idd mooiquote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:16 schreef jimjim1983 het volgende:
http://www.bape.nl/misc/video/snoop_borsato_reclame.wmv
Voor de volledigheid dan maar de hoes van The Coup - Party Musicquote:
quote:Op woensdag 9 maart 2005 21:16 schreef jimjim1983 het volgende:
heb wat nummers van haar eerste album geluisterd (als Jean Grae dus) en die vond ik wat minder. heeft ze als What What ook albums uitgebracht en zijn die beter?
en op "hands on experience pt. II" van the high & mighty. grappig nummer.quote:Op woensdag 9 maart 2005 21:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
nope als what what heeft ze volgensmij alleen feats gehad op een paar herbaliser albums , en misschien ook dat beat minerz album (alhoewel ik niet zeker weet of ze daar onder dat ae rapt)
oeiquote:Op dinsdag 15 maart 2005 08:51 schreef Mar10Segovia het volgende:
Voor de geinteresseerden:
Ninja Tune en Big Dada: meer dan 69 albums aan slechts 9,99 euro. Met o.a. DJ Food, The Herbaliser en Amon Tobin.
Uit de nieuwsbrief van Proxis.nl...
dlquote:Op dinsdag 15 maart 2005 21:49 schreef jimjim1983 het volgende:
http://bliep
erg goeie mixtape van 76 minuten.
01. DJ Double U Introquote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:09 schreef cosmick het volgende:
[..]
dl![]()
Dank. Ook een tracklist toevallig?
The Fabulous Chi-Aliquote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:35 schreef Mar10Segovia het volgende:
Anderen nog nieuwe aanwinsten?
Das altijd een hele klusquote:Op vrijdag 18 maart 2005 10:53 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
voor de rest zit ik nu te zoeken naar die albums van dat lijstje van Cosmick.
ja idd, heb nu 1,5 album gevonden. die zijn wel vet dus ik blijf zeker door zoeken.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:11 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Das altijd een hele klusBen al een poosje bezig met zijn 'top100 tracks'
Mixtape ziet er overigens vet uit inderdaad!
Wehehehe. Over een paar weken weer een fijne klassieker online jongens.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:11 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Das altijd een hele klusBen al een poosje bezig met zijn 'top100 tracks'
Welke dan?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:17 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja idd, heb nu 1,5 album gevonden. die zijn wel vet dus ik blijf zeker door zoeken.
dat album van MC Shy D, erg vetquote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:41 schreef cosmick het volgende:
[..]
Wehehehe. Over een paar weken weer een fijne klassieker online jongens.
[..]
Welke dan?
Ah, nog een mixtapje. Dank. Hoe vind je die eigenlijk? Ik download veel van discogs.com maar daar is niet echt veel hiphop te vinden. Heb wel zin in een fijn en goed oldschoolmixje.
O ja, haha. Shy D vind ik vooral tof door de kale 808 en 909 beats en de voortreffelijk cuts van DJ Man. En dan is de "yes yes y'all" van Shy D best de pruimen idd!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:46 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dat album van MC Shy D, erg vet![]()
Back to the wreckshop heb ik nu voor de helft.
In dit geval wel, maar dat de wat slechtere rappers zaten vooral in de miami bass-hoek. De dj's hiervan waren vaak wel weer heel goed (Mr. Mixx bijv.. DJ Man scratch trouwens ook op het album van LeJuan Love...).quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:58 schreef jimjim1983 het volgende:
ja ik vind eigenlijk al die old skool dope door de beats en het gecut en gescratch.
het rappen is meestal van een iets lager niveau.
ja ik zoek met soulseek idd.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:04 schreef cosmick het volgende:
[..]
In dit geval wel, maar dat de wat slechtere rappers zaten vooral in de miami bass-hoek. De dj's hiervan waren vaak wel weer heel goed (Mr. Mixx bijv.. DJ Man scratch trouwens ook op het album van LeJuan Love...).
Waar zoek je mee? Soulseek? In de tijd van AudioGalaxy heb ik nog veel kunnen vinden!
My thoughts exactly.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:58 schreef jimjim1983 het volgende:
ja ik vind eigenlijk al die old skool dope door de beats en het gecut en gescratch.
het rappen is meestal van een iets lager niveau.
Wahaha! Ja, toen waren ze in alle opzichten toch net wat creatiever hèquote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:10 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
My thoughts exactly.
Vooral de super vage, onbekende nummers met haast circus-achtige artiestnamen zijn vet
Hij is besteld, bij Platoquote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:21 schreef cosmick het volgende:
[..]
Heb je Eyedea & Abilties al? Ik vind het wel een goed album.
En wat vind je van O.C.'s Starchild?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 16:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
damn dat nieuwe album van Sage Francis vind ik echt goed...
audio two (top billin!) mc lyte (paperthin) king sun (undercover lover!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:21 schreef cosmick het volgende:
[..]
Wahaha! Ja, toen waren ze in alle opzichten toch net wat creatiever hèHeb laatst nog een videoband van iemand gekregen met allerlei oude video's. YZ, MC Lyte, King Sun, Audio 2 enzo. Superrrrr!!!
Heb je Eyedea & Abilties al? Ik vind het wel een goed album.
Wel een vet nummer ja, ben benieuwd of het hele album zo is of dat er verder alleen maar Dansplaat-achtige nummers op staan.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:48 schreef RjD2 het volgende:
www.mcbrainpower.nl
hier staat zijn nieuwe track met clip van zn nieuwe album, ik vind em erg dope
vette flow, vette beat, the bomb!
Opgezwolle optreden was weer erg vet, vooral de 5 minuten freestyle van Stickz op de beatbox van Rico was dope
maarja, Ajuus!
In dit geval van het "be black" van King Sunquote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:08 schreef danni het volgende:
[..]
audio two (top billin!) mc lyte (paperthin) king sun (undercover lover!)
![]()
Ik denk dat Brains flow beter tot z'n recht komt in het Engels, als ie af en toe engels doet tussendoor klinkt het naar mijn mening al een stuk beter. Ik hoop dat z'n album wat waard is, want z'n vorige vond ik echt klote. Heb uberhaupt niet zo'n hoge dunk van Brain.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:48 schreef RjD2 het volgende:
www.mcbrainpower.nl
Opgezwolle optreden was weer erg vet, vooral de 5 minuten freestyle van Stickz op de beatbox van Rico was dope
maarja, Ajuus!
Wat een BEEEEEEStachtig vet nummer is dit! Gaaawddamn!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:17 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
de mixtape die ik bedoelde te plaatsen is trouwensdeze:
tracklist:
The Double K Show - People Under The Stairs
S'avond's laat in de passatquote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:48 schreef RjD2 het volgende:
www.mcbrainpower.nl
maarja, Ajuus!
Heb zelf laatst nogquote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:35 schreef Mar10Segovia het volgende:
The Best Part van J-Live ploft vanmiddag eindelijk op mn matje!
Na ruim 3 maanden
Anderen nog nieuwe aanwinsten?
En bedanktquote:Op dinsdag 15 maart 2005 08:51 schreef Mar10Segovia het volgende:
Voor de geinteresseerden:
Ninja Tune en Big Dada: meer dan 69 albums aan slechts 9,99 euro. Met o.a. DJ Food, The Herbaliser en Amon Tobin.
Uit de nieuwsbrief van Proxis.nl...
daar ga ik ook zeker heen. El Da Senseiquote:Op zondag 20 maart 2005 14:05 schreef Mr.Tear het volgende:
[..]
Appelsap wil ik ook graag nog een keer heen.
ok, ik zal proberen het te onthouden maar ik beloof niksquote:Op maandag 21 maart 2005 18:36 schreef S-Two het volgende:
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten post ik nu ook al een tijdje af en toe mee en ontdek regelmatig voor mij nieuwe hiphop. Maar vaak haal ik dan hele albums binnen en dit luistert voor de eerste keer zeg maar niet erg lekker. Daarom wil ik jullie vragen of jullie persoonlijke favorieten of de echte hits van een aantal (onbekendere) rappers kunnen posten. Het is waarschijnlijk al wel vaker gevraagd en als je er geen zin in hebt, never mind... Maar als je wel ff de tijd kan en wil nemen... veel dank!!
![]()
Hieroglyphicsquote:Op maandag 21 maart 2005 19:47 schreef Henkmanz het volgende:
Weet iemand of Mighty Souls of Mischief nog bestaat of wat er mee gebeurd is? Ik vind hun shit écht vet.
Tja, onbekend is vrij relatief, maar ik wat proberenquote:Op maandag 21 maart 2005 18:36 schreef S-Two het volgende:
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten post ik nu ook al een tijdje af en toe mee en ontdek regelmatig voor mij nieuwe hiphop. Maar vaak haal ik dan hele albums binnen en dit luistert voor de eerste keer zeg maar niet erg lekker. Daarom wil ik jullie vragen of jullie persoonlijke favorieten of de echte hits van een aantal (onbekendere) rappers kunnen posten. Het is waarschijnlijk al wel vaker gevraagd en als je er geen zin in hebt, never mind... Maar als je wel ff de tijd kan en wil nemen... veel dank!!
![]()
Ik had alleen '93 till infinity als MP3, en een plaat genaamd Funky Expedition, volgens mij samen met Blackalicious. Deze platen klinken echt lekker, vandaar.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 03:36 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Hieroglyphics
Maar 93' till infinty is eigenlijk hun enige goede album
zoals gezegd was hieroglyphics, maar de 2 middelmatige albums die onder die naam uitgegeven (Third Eye Vision en Full circle)quote:Op maandag 21 maart 2005 19:47 schreef Henkmanz het volgende:
Weet iemand of Mighty Souls of Mischief nog bestaat of wat er mee gebeurd is? Ik vind hun shit écht vet.
quote:Op maandag 21 maart 2005 18:36 schreef S-Two het volgende:
![]()
Zoiets dan?quote:
Are you satisfied...?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 19:31 schreef jimjim1983 het volgende:
even wat muzikale perfectie posten:
wie weet van welk nummer dit is? ik weet 'm lekker al![]()
is ook niet moeilijk te herkennen als je het nummer kent, maar dit nummer (het origineel dus) vind ik zo belachelijk goed, die moeten jullie ook ff horen
J-Live.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 19:39 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Are you satisfied...?
Ik kan ff niet op de artiest(en) komen...
wat heb je allemaal geluisterd? ik vind hun nieuwere albums niet echt veel aan, klinkt meestal net iets te gelikt. maar hun eerste albums zijn wel goed en ze hebben ook wat vette nummers geproduceerd.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:13 schreef S-Two het volgende:
Ik bedoelde idd een aantal nummersmaar zowiezo al bedankt
Mar10 en Parodiuzz!! Heb gister trouwens wat beluisterd van the Beatnuts
en mijn eerste indruk was errug goed
Check.quote:
Idd, Classic Nuts vol. 1 en The Originators vond ik ook nog goed te doen, maar die laatste is maar zwak.quote:Op woensdag 23 maart 2005 08:46 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Check.
En Beatnuts zijn wel oke ja.
Ik vind Musical Massacre en Take It Or Squeeze It leuk, maar dat nieuwste album is inderdaad blubberslecht.
coole sitequote:Op woensdag 23 maart 2005 14:27 schreef Quannum het volgende:
[..]
Idd, Classic Nuts vol. 1 en The Originators vond ik ook nog goed te doen, maar die laatste is maar zwak.
Leuke song hierboven trouwens, het is toch het begin dat gesampled wordt hé?
Een siteje dat ik over samplen van oude funk ed ken is Julien's originals, kennen jullie er nog zo? Vind ik altijd wel leuk om te horen, die originals.
dope sites kom je steeds meequote:Op woensdag 23 maart 2005 15:01 schreef Quannum het volgende:
Nu ik eraan denk, onlangs had ik deze gevonden: Funk and Soul, echt een juweeltje! Van sommige tracks hierop zijn maar enkele exemplaren gemaakt! Hier ook hetzelfde als op die andere links, de site regelmatig checken.
Soul shakedown is ook een leuke. Ik zal er voortaan ook proberen aan te denken zulke links te posten, er komt zoveel op je af soms, moeiljik om alles bij te houden, laat staan zelf te downen.![]()
Tof.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:04 schreef Quannum het volgende:
Oeps, mag dus niet.![]()
Sorry, te laat gezien. Ik zal het dan ook maar achterwege laten.
Hmm.. ik had destijds wel toestemming van Seborik om een maandelijkse hiphopklassieker te posten.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:58 schreef nipeng het volgende:
Ik zie hier een aantal mp3's voorbij komen die niet kunnen... die mixtapes vallen daar ook onder (de mix bevat copyrighted materiaal). Laat dat voortaan achterwege.
Nou, waar is die dan?quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:12 schreef cosmick het volgende:
[..]
Hmm.. ik had destijds wel toestemming van Seborik om een maandelijkse hiphopklassieker te posten.
En eigenlijk .. die gasten zijn juist BLIJ dat er nog naar hun muziek geluisterd wordt!
Vet!quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:27 schreef Quannum het volgende:
Een siteje dat ik over samplen van oude funk ed ken is Julien's originals, kennen jullie er nog zo? Vind ik altijd wel leuk om te horen, die originals.
quote:I killing you men
You fucking kanker bezem
Hierrr
Deze teksten zijn voor de sletten.
de niet oprechtten en zeer terrechte
stationshoeren die naar kanker bezemsloere
van station den haag naar station woerde
wat is een kanker bezem hoor ik je al zeggen
dat zal ik je nu ff haarfijn uitlegge
dat zijn die vieze snolles met die blonde punt haar
met broeken opgevouwen hebben geen beenhaar
wenkbrauwen epileren doen ze elke dag
en ook nog masturberen want ze weten wat niet mag
stationshoeruuuuh
kankah hoere
thuis zeg die sletje "ik ga naar me baan"
Maar ondertusse laten ze zich helemaal gaan
die gore bitches laten zich graag bekoste
door die vieze vuile blonde kanker gaste
kanker flikkers met jullie hoogwater broeken
en neppe kanker hoeren met die mode hoofddoeken
thuis gedragen zich als oprechte hesjehs
maar ergens onder die hoofddoek verbergt een sigaret .
waar gaat het heen met de verachte aarde
als die chicks niet meer denken aan die normen een waarden
het is toch allemaal te gek voor woorden.
Ik kan ze wel 1 voor 1 vermoorden.
Die fucking bitches zijn gewoon niet te vertrouwen
Vind je het gek dat later niemand met hen wil gaan getrouwen.
Dan heb je nog die tuttjes die omgaan met niggers
Dat is toch veel erger die vieze vuile flikkers
Nigga nigga voor mij een complot
Ik ben het nu gewoon echt helemaal zat
En die chicks die proberen via internet dan
Dat is helemaal een grote KANKER grap man!
Een wijf deed dit via, via met dat
Het is gewoon een grote gore kanker slet! (slet, slet, slet)
Hahaha
Kankerbezemss!!
Fock yo man!
Montana
Wat ga je met ze doen Montana
Ik ga ze doodrijde met mijn …. (hahaha)
(marokaans)
Kanker flikkers
Kanker bitches met jullie hoogwater bezems
Neppe kankerhoeren met die mode hoofddoeken
Thuis gedragen zich als een dochter hesjeb
Maar ergens onder hoofddoek verbergt een sigaret
waar gaat het heen met de verachte aarde
het is toch allemaal te gek voor woorden.
Ik kan ze wel 1 voor 1 vermoorden.
Die fucking bitches zijn gewoon niet te vertrouwen
Vind je het gek dat later niemand met hen wil gaan getrouwen.
Dan heb je nog die tuttjes die omgaan met niggers
Dat is toch veel erger die vieze vuile flikkers
Nigga nigga voor mij een complot
Ik ben het nu gewoon echt helemaal zat (zat, zat ,zat, zat)
I tell you men.
We’re to damn good.
(…)
Weet je nou wat een fucking bezem is?
Een lok in de centrums men.
Ik kan net zo goed de hele tekst quoten. Wat een rampquote:waar gaat het heen met de verachte aarde
kan iemand mij deze uitleggen?quote:Weet je nou wat een fucking bezem is?
Een lok in de centrums men.
daar ga ik zeker weten heenquote:zondag 22 mei
Lord Finesse and DJ Boogie Blind (USA DMC Champ / X Ecutioners) presale starts: t.b.a.
Cool!!quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:43 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
kan iemand mij deze uitleggen?
trouwens.........22 mei in de melkweg:
Lord Finesse!
Gelijk gebookmarked!quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:04 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dope sites kom je steeds mee![]()
mijn site-je is af voor de time being, klik maar eens op mijn huisje![]()
wat voor festival is dat en waar is het?quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:20 schreef Quannum het volgende:
hmmm, knop was er niet omdat ik niet ingelogd was. nevermind
Iemand van plan deze zomer naar Dour-festival te gaan? Tot nu toe bevestigd: DJ Spinna, The Herbaliser, Rahzel, maar er zullen nog wel volgen. Vorig jaar was ik voor de eerste keer geweest en dat beviel mij goed. Dit jaar dus zeker terug!![]()
De beste hiphop albums volgens Kink.quote:41 (--) Public Enemy - It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back
44 (--) Beastie Boys - Ill Communication
54 (--) Osdorp Posse - Geendagsvlieg
67 (--) Beastie Boys - Licensed To Ill
80 (--) De La Soul - 3 Feet High And Rising
94 (--) Wu Tang Clan - Enter The Wu-Tang
niet slecht, ook al ben ik het er absoluut niet mee eens.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:13 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
De beste hiphop albums volgens Kink.
Def P heeft een programma bij Kinkquote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:15 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
niet slecht, ook al ben ik het er absoluut niet mee eens.
wel vaag dat Osdorp Posse zo hoog staat, of is dat album echt zo goed?
Zoals welke? Ik weet dat ie veel gesampled heeft van bijv. George Clinton & Paliament, maar complete nummers?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:57 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb nu trouwens wat orignele nummers waarvan Dre gesampled heeft en die gast heeft voor zijn beste beats echt bijna hele nummers letterlijk gekopieerd![]()
Wat ik van hem gehoord heb vind ik het maar niks. Een plaat als "Down met jou" verdient bij mij géén credit; en Kutmarokkanen is om over te zwijgen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:07 schreef Hellrazor het volgende:
wat vinden jullie van raymzter ?
ik vond wou eerlijk gezecht nooit iets van hem weten vawege kut marrokanen![]()
maar ik heb zijn 1e album(Rayalistish) gechekt en die was het zeker wel waard een best goed album
en zijn 2e album(Rayacties vind ik qwa lyrics echt een nederlands meesterwerk eindelijk een nederlandstalige rapper met goede lyrics![]()
hij kopieert natuurlijk nummers niet 100% maar bijvoorbeeld G's & Hustlaz lijkt wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel op het origineel.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:58 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Zoals welke? Ik weet dat ie veel gesampled heeft van bijv. George Clinton & Paliament, maar complete nummers?
Down met jou is echt een kutplaat en Kutmarokkanen is ook niet al te best maar hij heeft zeker wel wat vette nummers, ken je die smookbreek mix van opgezwolle en raymzter? die nummers van hem die daarop staan zijn vet.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 17:00 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Wat ik van hem gehoord heb vind ik het maar niks. Een plaat als "Down met jou" verdient bij mij géén credit; en Kutmarokkanen is om over te zwijgen.
Hoewel zijn bijdrage aan Zure Overval op Extince's laatste album wel weer okay was.
qwa beats vind ik hem niet super maar qwa lyrics wel beter als de meeste nederlandserappersquote:Op vrijdag 25 maart 2005 17:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Down met jou is echt een kutplaat en Kutmarokkanen is ook niet al te best maar hij heeft zeker wel wat vette nummers, ken je die smookbreek mix van opgezwolle en raymzter? die nummers van hem die daarop staan zijn vet.
Heb dat nieuwe album nu geluisterd en vind 'm niet bijzonder. er staan wel wat leuke nummers op maar ook een groot aantal slechte.
Heb je echt een optreden van Opgezwolle gezien of was dit samen met Kubus en de aanhang (zoals Jawat e.d)?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 09:34 schreef Mar10Segovia het volgende:
Gisteravond dus een optreden van Opgezwolle en dat was vrij vet. Lekkere rauwe hiphop, alleen had het wel een hoog schreeuw-gehalte zo nu en dan en daar ben ik niet echt een liefhebber van. Maar dat neemt niet weg dat ze wel goed waren. Delic was erg cool met zn gescratch en die hele Stickert is gewoon vetHet geluid was alleen niet zo best had ik het idee.
zat ie weer met een sigaret half in z'n mond te scratchen?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 09:34 schreef Mar10Segovia het volgende:
Delic was erg cool met zn gescratch en die hele Stickert is gewoon vet![]()
Ik vind zijn aanwezigheid op stage echt lauw hequote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:07 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
zat ie weer met een sigaret half in z'n mond te scratchen?![]()
Ja het was Opgezwolle, maar ze deden ook wat nummers van Buiten Westen. Strik je veter uiteraard... en die Jawat deed o.a. mee met dat nummer Koppensnellers.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:00 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Heb je echt een optreden van Opgezwolle gezien of was dit samen met Kubus en de aanhang (zoals Jawat e.d)?
Opgezwolle vind ik on stage echt geen schreeuwact; maar met Kubus erbij enzo wordt het dat al wat sneller.
Jup. peukje, biertje erbij... Ik mag die gast wel, heb ook voornamelijk naar hem staan kijken eigenlijkquote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:07 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
zat ie weer met een sigaret half in z'n mond te scratchen?![]()
en ik heb nu eindelijk Back to Wreck Shop van de Tuff Crew helemaal, erg leuk album.
ja die heb ik al voor de helftquote:Op zaterdag 26 maart 2005 22:19 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Jup. peukje, biertje erbij... Ik mag die gast wel, heb ook voornamelijk naar hem staan kijken eigenlijk
En Danger Zone van Tuff Crew ken je al?
My Part Of Town
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |