Hoi charmed angel,quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:07 schreef charmed_angel het volgende:
ik heb het boek ook gekocht...
Erg interessant. En ik geloof ook best dat je afvalt.
Alleen in het boek staat voor 2 weken fase 1..... moet je die recepten ook eten, of kan je zelf wtar verzinnen uit die tabellen??? Want ik lust niet alles.....
Nu inmiddels 9.4 kilo erafquote:Op vrijdag 18 februari 2005 04:23 schreef McReal het volgende:
Mijn vriendin is er mee bezig en is inmiddels 4.2 kilo kwijt en 5 Feb mee begonnen
ja dat kan maar neem dan wel een multivitamine preparaat om eventuele tekorten op te heffen , er word af geraden om langer dan 4 weken in fase 1 te blijven..quote:Op woensdag 16 maart 2005 12:20 schreef avotar het volgende:
Is het met SB ook zo dat je de 1e fase kan lengen om het afvallen te versnellen....?
Ik doe zelf atkins.. dus zit zelf ook zwaar de vitamientjes..quote:Op vrijdag 18 maart 2005 07:39 schreef McReal het volgende:
[..]
ja dat kan maar neem dan wel een multivitamine preparaat om eventuele tekorten op te heffen , er word af geraden om langer dan 4 weken in fase 1 te blijven..
niet dus.. ik eet ongeveer 15 eieren op een week.... en mijn cholesterol is nog nooit zo laag geweest.quote:Op woensdag 30 maart 2005 08:51 schreef horney_dorney het volgende:
mm.. het cholesterol niveau moet omlaag maar veel eieren eten in fase 1 is dus geen probleem? Je cholesterol spiegel gaat bij + 3 eieren p. week door het dak, beetje vaag dus...
Als je een aantal eieren eet en direct daarna het cholesterol meet, zal het cholesterol enorm hoog zijn. Maar het niveau gaat ook weer terug naar een normaal niveau. Eieren hebben dus alleen een korte termijn invloed op het cholesterolniveau...quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:06 schreef avotar het volgende:
[..]
niet dus.. ik eet ongeveer 15 eieren op een week.... en mijn cholesterol is nog nooit zo laag geweest.
hoe het komt....????? je ne sais pas... maar klagen zal ik niet doen...![]()
Neuj..... ben ik het niet mee eens. Ik moest weliswaar geprikt worden toen ik nuchter was, maar..... ik had de dagen ervoor niets bijzonders gegeten.. eigenlijk express mijn normale voeding gehouden (dus met zoveel eieren).... om een zo accuraat mogelijke meting te hebben.quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Als je een aantal eieren eet en direct daarna het cholesterol meet, zal het cholesterol enorm hoog zijn. Maar het niveau gaat ook weer terug naar een normaal niveau. Eieren hebben dus alleen een korte termijn invloed op het cholesterolniveau...
Precies, dat zeg ik toch? Korte termijn invloed. Als je de heren doktoren had willen laten schrikken had je een aantal eieren kort voor die test moeten eten. Jij was echter nuchter, dus dan zie je de normale waarden in de test en is er niets aan de hand...quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:05 schreef avotar het volgende:
[..]
Neuj..... ben ik het niet mee eens. Ik moest weliswaar geprikt worden toen ik nuchter was, maar..... ik had de dagen ervoor niets bijzonders gegeten.. eigenlijk express mijn normale voeding gehouden (dus met zoveel eieren).... om een zo accuraat mogelijke meting te hebben.
Dat is wat je southbeach en ook atkins doet.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:42 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Mag ik één kritische vraag stellen? Waarom aan een dieet doen als je hier later toch weer alleen van aankomt? Is het niet beter om rigoreus je eetpatroon te veranderen?
beter nog alles tegelijk..quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:47 schreef Gekke_Waus het volgende:
je kan natuurlijk ook wat meer bewegensport heet dat
nee, dat doen ze niet. Want je krijgt een bepaald, uitgedokterd, eetpatroon aangeleerd, wat niet 'normaal' is. (de boeken en speciale producten die op de markt verschijnen geven al aan dat het niet een normaal eetpatroon is) Als je dan een keer iets eet, dat niet binnen je dieet past, gaat je hele 'schema' in de war.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:51 schreef avotar het volgende:
Dat is wat je southbeach en ook atkins doet.
My point. In Amerika is er nu een nieuw dieet helemaal 'hot': het dieet dat verkondigt dat een normaal eetpatroon gezond is. Dus groente, fruit, veel water, brood etc. etc. Dus waarom aan een ingewikkeld dieet beginnen als het ook makkelijk kan?quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:57 schreef pikwik het volgende:
ik zou gewoon minder en verstandiger vreten en meer bewegen maar dat is waarschijnlijk te simpel he
Ik geef het je te doen hoor om er elke dag weer aan te komen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:59 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
My point. In Amerika is er nu een nieuw dieet helemaal 'hot': het dieet dat verkondigt dat een normaal eetpatroon gezond is. Dus groente, fruit, veel water, brood etc. etc. Dus waarom aan een ingewikkeld dieet beginnen als het ook makkelijk kan?
dat weet ik wel....quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:32 schreef pikwik het volgende:
maar je weet niet of je met een gezondere levensstijl en sporten wellicht hetzelfde resultaat had bereikt
ik veroordeel hier niemand. het is alleen een vraag. juist omdat al die dieten uit amerika komen en men nu weer helemaal into het gezonde eten is.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:26 schreef avotar het volgende:
[..]
maar iedereen moet het voor zich weten. ik kan accepteren als mensen mijn manier niet goed vinden, jammer dat mensen dat andersom niet kunnen Goddess
Dan hadik het verkeerd opgevat Godess, sorry..quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:53 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
ik veroordeel hier niemand. het is alleen een vraag. juist omdat al die dieten uit amerika komen en men nu weer helemaal into het gezonde eten is.
tuurlijk moet iedereen het voor zichzelf weten. Alleen lijkt een dergelijk dieet me moeilijker vol te houden dan 'gewoon gezond eten'.
hej ik ben benieuwd hoe die quiches smaken!ik heb al wel de cupjes klaar staan, maar ben er gisteren niet meer ana toe gekomen om ze van te voren te maken.... heb besloten dat ik voor nu ook geen ommelet meer als ontbijt ga maken *ril*, dus ga toch maar eitje koken nu. Op SBDforum staan lekkere receptjes voor pannekoekjes, ik ga die denk ik maar eens proberen van de week... als dat smaakt kan ik die lekker vooruit maken en hup in de vriezer...quote:Op zondag 3 april 2005 23:26 schreef Liejannuh het volgende:
Ja maar... ik mag met South Beach niet eens worteltjes snacken!
Nouja, mn quiches met spinazie en ei en weet ik wat nog meer staan in de koelkast. Het net mn lunchpakketje en ontbijt voor morgen ook al klaar gezet en ik weet niet of ik daar op kan leven!
Nouja, ik zie het wel! Vrijdag een date, dus ieder grammetje minder is mooi meegenomen!
Worteltjes zijn veel te veel KH per 100g voor fase 1.quote:Op maandag 4 april 2005 19:42 schreef Liejannuh het volgende:
Babbelzz, weet jij toevallig waarom worteltjes niet mogen in fase 1?
Tomaten mogen toch wel??
Die hoofdpijn zul je nog wel even houden denk ik Liejannuh... dat zijn je afkick verschijnselen. Je zou er eventueel Calcium/Magnesium/Zink tabletten tegen kunnen slikken. Heeft mij heel veel goed gedaan... werkt ook uitstekend tegen de ontzettend stijve en slappe spieren die je ongetwijfeld ook de komende dagen gaat hebben..quote:Op dinsdag 5 april 2005 08:19 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ken mezelf ook, ik ga lopen snacken als ik me verveel.
Gister lag ik dus om kwart voor 10 op bed met knallende hoofdpijn, dus ik heb voor vandaag maar 3 quichecups meegenomen. Kunnen al mijn collega's weer gezellig griezelen van mn eten!
Overigens woog ik vanochtend 1,6 kg minder dan gisterochtend.Ik snap er niets van, maar vind het helemaal best!
Ik wil trouwens 10 tot 15 kilo kwijt. Ik ben blij met 10 kilo en ik ben helemaal gelukkig met 15 kg.
Wij hebben trouwens wel ongeveer dezelfde specs Babbelzz, qua lengte en gewicht!
dus....?quote:Op dinsdag 5 april 2005 10:22 schreef Hanneke1983 het volgende:
van alle dieeten zijn bekend: het verliest z'n werking als je ermee stopt. oftewel: er heel je leven mee door gaan, of je voedingspatroon veranderen
Afvallen is idd veel makkelijker dan op gewicht blijven...quote:Op dinsdag 5 april 2005 10:22 schreef Hanneke1983 het volgende:
van alle dieeten zijn bekend: het verliest z'n werking als je ermee stopt. oftewel: er heel je leven mee door gaan, of je voedingspatroon veranderen
nieuw voor mequote:Op dinsdag 5 april 2005 10:41 schreef Spyder het volgende:
[..]
Afvallen is idd veel makkelijker dan op gewicht blijven...
plakjes rookkaas een minuutje in de magnetronquote:Op woensdag 6 april 2005 08:36 schreef Liejannuh het volgende:
Nou, de lijnzaadcrackers vielen wel mee. Ze smaakten eigenlijk gewoon nergens naar!
Hoe maak je de kaascrackers eigenlijk?? jajajaja, ik ben lui!
Ik ga in mn lunchpauze denk maar verder met de zoektocht naar het kleine boekje.
mja en dus.... keur je deze methode af..?quote:Op woensdag 6 april 2005 20:40 schreef no-way het volgende:
Believe me its not what you eat ,it`s what you burn , exercise is the only way to go and i speak from experience![]()
All I`m saying is if you wanna lose it and keep it off you gottal get that heart rate up at least 3 times a week( and I don`t mean sex)quote:Op donderdag 7 april 2005 07:48 schreef avotar het volgende:
[..]
mja en dus.... keur je deze methode af..?
ja dat klopt.. waaruit dus blijkt dat je niet weet wat deze methode inhoudt, anders had je dat niet gezegd..quote:Op donderdag 7 april 2005 08:42 schreef no-way het volgende:
[..]
All I`m saying is if you wanna lose it and keep it off you gottal get that heart rate up at least 3 times a week( and I don`t mean sex)![]()
I`m so sorry but all I could get out of the articles posted was info about what to eat , not how often you should exercisequote:Op donderdag 7 april 2005 10:52 schreef avotar het volgende:
[..]
ja dat klopt.. waaruit dus blijkt dat je niet weet wat deze methode inhoudt, anders had je dat niet gezegd..![]()
Er is hier al 3,2 kg af!quote:Op donderdag 7 april 2005 08:25 schreef Babbelzz het volgende:
Hej Liejannu, hoevele ben je nu kwijt sinds de start dan? en ben je al ene btje in shape voor je date morgen?
Bij mij is er nu 1.7 kg af...
jammer dat je het thuis niet voor elkaar gaat krijgen...quote:Op donderdag 7 april 2005 08:27 schreef Lildushi het volgende:
Ik zag gister het boek liggen, doorgebladerd en internet goed afgezocht, maar ik las dat je veel moet schappen wat wij hier thuis eten en mijn moeder kookt/koopt niet apart voor mij, dus ik kan het helaas niet doen. Het lijkt me echt een fijn dieet
Met South Beach ben je juist superbewust aan het eten!quote:Op zaterdag 9 april 2005 18:52 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Uhmmm ander aanradertje . Ik heb een boek gekocht van de margriet en dat is ook meer gericht op lijnen , met oefeningen, recepten, lijst van punten . Dus meer bewust eten en ik ben nu zelf 2 kilo afgevallen, juist door de specifieke oefeningen op spieren .
Ik heb namelijk zitten kijken op die link naar fijn lijntje.quote:Op woensdag 20 april 2005 11:35 schreef Babbelzz het volgende:
ja, het is gewoon veel groentes eten,eieren, mager vlees als je dat eet, suikervrije producten en producten met lage koolhydraten... dan wel goede koolhydraten...
Ik volg South Beach, dus mochten er vragen zijn over ervaringen en dergelijk, mss kan ik helpen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:22 schreef RATMEN het volgende:
leuk topic! Ik ben zelf momenteel ook bezig met afvallen. Ben van 126 kilo naar 90 nu gegaan (hier een foto voor wie er interesse in heeft).
Ik wil naar 85, maar merk dat de laatste loodjes momenteel wel erg zwaar wegen. Ik heb er 4 maanden over gedaan en ik kan je zeggen dat al het positieve wat ik hierdoor nu meemaak het allemaal ontzettend waard is geweest.
Volhouden allemaal!.
ik heb me gisteravond en vannacht erg te zonde gedaan aan wijn. Ben er nog brak vanquote:Op vrijdag 22 april 2005 22:12 schreef Babbelzz het volgende:
wow goed man, ik heb je foto's gezien....
ik bleef 3 dagen stil staan en ben nu aan zondigen met wijntje..... hik....;)
Ik heb in de eerste en begin tweede fase als ochtend tussendoortje gezouten rookvlees met philidelphia light gegeten, smeren en oprollen en je hebt een soort monchou rolletjes. Totaal 4 stuks per dag. Smiddags rond 4 uur nam ik blokje Slankie 20+ pittige kaas, zo'n blokje of 8. Nu sla ik het ochtend tussendoortje over en smiddags pak ik twee plakken kaas met soms een appeltje.quote:Op zondag 24 april 2005 08:33 schreef Babbelzz het volgende:
hej ratmen, hoe doe jij dat met de tssendoortjes (td)?Die benoem je helemaal niet... heb je die ook nietr gegeten? die zijn toch juist wel belanrgijk om t motortje te laten draaien?
gemiddeld genomen klopt dat, tis trouwens 5 maanden geweest. Ik de eerste maand ben ik 10 kilo al kwijt geraakt, aan het einde wat minder gemiddeld.quote:Op maandag 25 april 2005 07:44 schreef Babbelzz het volgende:
ratmen, als ik eea ff omreken, viel jij 2 kilo per week af?
36 kg in 4,5 maand?
als je je netjes aan het dieet houdt, zorgt dat je ernaast ook sport dan gaat dat je zeker weten lukken!quote:Op woensdag 27 april 2005 20:45 schreef Babbelzz het volgende:
sjeee heeeejjjjjj
**babbelzz trots op jou (wil dat resultaat ook wel, naja dan 2 x 10 kg)
Ik ben op 4 april begonnen, dus dat is in 3,5 week ongeveer.quote:Op donderdag 28 april 2005 23:00 schreef koala2002 het volgende:
-6.6? hoelang heb je dr nu in totaal over gedaan?
Geweldig he?!quote:Op vrijdag 29 april 2005 07:07 schreef muesli het volgende:
Nou, op de een of andere manier is er bij mij nu ook al 2 kilo af. Dat gaat hard zeg! Ik ben zo verbaasd hierover!
Die ricotta heb ik 1 keer gegeten, maar het is niet weg te krijgen!quote:Inmiddels heb ik ook alle 'belangrijke' ingrediënten binnen, inclusief zoetstof (in de supermarkt tegenover de koekjes) en vanille-essence (naast de taarten
), dit alles voor die vreselijke ricotta, die volgens dr. Agaston niet te onderscheiden is van tiramisu. Soms sla ik die ricotta ook over hoor, krijg hem niet goed weg.
Ik had dat in het begin ook wel een beetje. Het is verstandig om vooral genoeg te eten. Eet rustig een extra snack als je denkt het nodig te hebben. Ik heb ook altijd wat extra's bij me, zeker als ik op de fiets ben!quote:Ik ben trouwens wel licht in mijn hoofd ervan (al vanaf opstaan) en 's avonds stort ik helemaal in. Overdag kan ik wel goed werken enzo.
Vandaag weer een nieuw dagje. Jullie ook weer veel succes!
En Liejannuh, die hormoonreacties lijken me niet echt gezond nee. Snap het principe erachter ook niet zo.
Wat ga je allemaal toevoegen aan je eten? Qua dingen die je nu nog niet eet?quote:Op vrijdag 29 april 2005 07:24 schreef Babbelzz het volgende:
Bij mij gaat t inmiddels ook trager het afvallen (stand-6)... wel jammer, ga voorzichtig toch maar naar fase 2... in 1 blijven hangen schiet nu ook niet echt op....
Edit: dit gaat vooral over Atkins (wat sowieso ongezonder is, vanwege hoog gehalte verzadigde vetten), maar ook over South Beach.quote:Lancet. 2004 Sep 4;364(9437):897-9.
Atkins and other low-carbohydrate diets: hoax or an effective tool for weight loss?
Astrup A, Meinert Larsen T, Harper A.
CONTEXT: The Atkins diet books have sold more than 45 million copies over 40 years, and in the obesity epidemic this diet and accompanying Atkins food products are popular. The diet claims to be effective at producing weight loss despite ad-libitum consumption of fatty meat, butter, and other high-fat dairy products, restricting only the intake of carbohydrates to under 30 g a day. Low-carbohydrate diets have been regarded as fad diets, but recent research questions this view. STARTING POINT: A systematic review of low-carbohydrate diets found that the weight loss achieved is associated with the duration of the diet and restriction of energy intake, but not with restriction of carbohydrates. Two groups have reported longer-term randomised studies that compared instruction in the low-carbohydrate diet with a low-fat calorie-reduced diet in obese patients (N Engl J Med 2003; 348: 2082-90; Ann Intern Med 2004; 140: 778-85). Both trials showed better weight loss on the low-carbohydrate diet after 6 months, but no difference after 12 months. WHERE NEXT?: The apparent paradox that ad-libitum intake of high-fat foods produces weight loss might be due to severe restriction of carbohydrate depleting glycogen stores, leading to excretion of bound water, the ketogenic nature of the diet being appetite suppressing, the high protein-content being highly satiating and reducing spontaneous food intake, or limited food choices leading to decreased energy intake. Long-term studies are needed to measure changes in nutritional status and body composition during the low-carbohydrate diet, and to assess fasting and postprandial cardiovascular risk factors and adverse effects. Without that information, low-carbohydrate diets cannot be recommended.
Heb inmiddels het boekje in huis, 2 uur op zoek geweest naar een weegschaal, 4 winkels afgelopen, maar niets... erg vreemd...quote:Op zondag 1 mei 2005 09:31 schreef Babbelzz het volgende:
Top resultaat Liannuh..... ik ben bij ouders en kan me hier niet correct wegen... komt wel weer
Hopelijk tot snel Libris
Tjaquote:Op zondag 1 mei 2005 12:39 schreef Liejannuh het volgende:
Wegen mensen zich niet in Signapore?
Ik heb net ruim een uur geskate. Ben het duidelijk niet meer gewend!
Bedankt! Ik ga zeker even op die site kijken.quote:Op zondag 1 mei 2005 16:58 schreef Liejannuh het volgende:
De recepten in het boek moet je zoveel mogelijk negeren!Ik heb me aan 1 recept gewaagd: de spinazie mini quiches. Niet te eten!
Wat je beter kunt doen is voor jezelf bedenken wat je lekker vindt en dat vergelijken met de lijst dingen die je wel mag eten. Je zult er van versteld staan hoeveel lekkere dingen je mag eten!
In het boek staan overigens overzichten van wat goed is en wat niet goed is.
De overzichten staan ook op www.southbeachforum.net
Hier vind je alles over wat wel en niet mag in fase 1.
Datzelfde forum is trouwens ook erg handig om recepten te vinden.En als je inspiratie nodig hebt, dan moet je je gewoon even melden, denken wij met je mee!
Die 75 kg in augustus moet lukken volgens mij!![]()
Succes alvast!
Weegschaal gehaald, een digitale met zelfs een vetpercentage meterquote:Op zondag 1 mei 2005 17:25 schreef Libris het volgende:
[..]
Tjaerg vreemd... maar het lopen was wel goed... hehe.. Net even bij wat mensen gevraagd en weet nu een winkel waar ze ze wel verkopen...
Sommige recepten zien er niet slecht uit vind ik zelf. Ik ga morgen eens creatief denken...
Ik ben ook weer aan het hardlopen en kom dan langs het huis van onze premier, de bewakers zwaaien altijd vriendelijk
Wel goed geen honger gehad.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 07:56 schreef Liejannuh het volgende:
En, hoe is de eerste dag gegaan Jolene?
Ben jij ook echt begonnen Libris?
Ik merk dat het me steeds makkelijker afgaat eigenlijk.En hoe stom het ook klinkt: ik mis het brood nog steeds niet!
![]()
Zondag had ik wel een beetje een dipdagje, want ik heb een hele zak pistache noten leeggeten.Maar dat kwam natuurlijk door dat veel te vermoeiende rondje skaten waarvan ik maar niet wilde herstellen!
Ja, ben begonnen, maar het is wel even moeilijk, zit nog een beetje in de uitzoekfase van wat ik wil en kan eten. Vandaag iets teveel water gedronken en werd wat licht in mijn hoofd. Morgen maar eens wat tonijn mee naar mijn werk nemen. Vanavond een salade met bebbqde kip denk ik.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 07:56 schreef Liejannuh het volgende:
En, hoe is de eerste dag gegaan Jolene?
Ben jij ook echt begonnen Libris?
Ik merk dat het me steeds makkelijker afgaat eigenlijk.En hoe stom het ook klinkt: ik mis het brood nog steeds niet!
![]()
Zondag had ik wel een beetje een dipdagje, want ik heb een hele zak pistache noten leeggeten.Maar dat kwam natuurlijk door dat veel te vermoeiende rondje skaten waarvan ik maar niet wilde herstellen!
Vanmorgen had ik een fat free, low-glucine yoghurtje, dat beviel me goed, ik ontbijt 's ochtends eigenlijk nooit... 2 gekookte eieren op als lunch / tussendoortje, straks een la vache qui rit light als tussendoortje en dan vanavond kipfilet salade.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 08:25 schreef Liejannuh het volgende:
Moeilijk idd in het begin om te bedenken wat je gaat eten. Zeker als de dingen die je wel mag misschien niet zo veel voorradig zijn in Signapore.
Maar even wat tips van mijn kant:
ontbijten doe ik meestal met een omelet (met bacon!) of met pannekoekjes van hüttenkase en eieren.
Lunch is bij mij meestal een bakje sla met wat lekkers er doorheen. Meestal is dat kip of tonijn en een eitje en een lekkere dressing.
De basis voor mijn diner is vlees met roerbakgroente. Kijk uit met sausjes, want daar zit vaak suiker in. Geen idee of er in de saté saus voor gado gado ook suiker zit eigenlijk.
Tussendoor eet ik vaak blokjes kaas, of tomaatjes, komkommers, paprika of cashewnootjes of pistache nootjes.Of wat kwark of yoghurt natuurlijk.
Overigens kan ik me erg goed voorstellen dat 30 graden een beetje warm is om in hard te lopen!Ik had zondag ook ernstige problemen met een rondje skaten!
Ontbijt: gebakken eitje, tomatensapquote:Op woensdag 4 mei 2005 03:01 schreef Libris het volgende:
Wat eet de rest vandaag?
Ja, ik heb ondertussen ook rondgesnuffeld op dat South Beach forum. Had dezelfde klacht al zien staan. Ga vandaag ook maar even op zoek naar lijnzaad.quote:Op woensdag 4 mei 2005 07:49 schreef Liejannuh het volgende:
Way to go muesli!!!![]()
Gaat goed joh!
De ontlastingsverhalen zijn redelijk bekend. Is ook niet helemaal raar, want je lichaam moet wennen aan je veranderde eetpatroon. Mocht je er problemen mee houden, eet dan wat bruine bonen bij je diner of gooi wat lijnzaad door je yoghurt heen. Schijnt allemaal goed te helpen.
Kijk in het reformschap van de supermarkt bij de zonnatura producten.quote:Op woensdag 4 mei 2005 08:17 schreef muesli het volgende:
[..]
Ja, ik heb ondertussen ook rondgesnuffeld op dat South Beach forum. Had dezelfde klacht al zien staan. Ga vandaag ook maar even op zoek naar lijnzaad.
Ze smaken een beetje als wentelteefjes!quote:Hoe maak jij trouwens die pannekoekjes met huttekase? Gewoon ei + huttekase + kaneel? Klinkt best lekker!
Gewoon magere yoghut van Campina ofzo?quote:Op woensdag 4 mei 2005 16:48 schreef jolene het volgende:
Ik ontbijt met 250 ml. magere yoghurt met een schep zoetstof
tussen de middag eet ik 2 eieren gebakken.
tussendoor: kaas en komkommer
's avonds wisselend vlees met groente
toetjes pistache nootjes
Jah dat was dus ook nog een vraag van mij..... ik had boodschappen gedaan en toen dacht ik in de winkel.... wat mag ik allemaal drinken?quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:15 schreef Mirjamke het volgende:
Bij mij kon er ook nog wel wat af, dus ben er ook mee bezig...
Mijn vraag is; wat drinken jullie precies? (Fase 1)
Ja, ik heb gewoon de simpele magere yoghurt.quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:57 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Gewoon magere yoghut van Campina ofzo?
Ik ben nig steeds een beetje an het uitvinden wat ik wel en niet mag eten.
Voor 's avonds weet ik het wel kip/kalkoen/mager rundvlees/vis en dan sla erbij.
Tussen de missdag neem ik ook gebakken eieren omdat ik dat niet wegkrijg 's ochtends.
En normaal ontbijt ik nooit, maar ik dnek dat yoghurt wel gaat lukken.
Zoetstof? Waar haal je dat?
Ga vrijdag eens kijken in de winkel. Ik zag wel kwark met 0 koolhydraten, maar dat lust ik niet, ik lust alleen kwark met fruitsmaakje....quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:25 schreef jolene het volgende:
[..]
Ja, ik heb gewoon de simpele magere yoghurt.
Ik krijg die eieren ook niet 's ochtends weg.
Zoetstof ook gewoon in de supermarkt. Staat meestal bij de suiker.
Wat ik drink veel water en groene thee.
Heb mezelf voorgenomen dat ik eens in de twee dagen een blijkje cola light mag
Normaal ontbijt ik nooit, dus dit is dan al heel wat.... hehe....quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:12 schreef Liejannuh het volgende:
Yoghurt als ontbijt, daar hou ik het niet lang mee uit!
Doordeweeks eet ik meestal pannekoekjes bij het ontbijt.
Belangrijkste is iig dat je ontbijt!
Qua drinken kun je ook wat citroensap bij je water gooien. Voor de smaak enzo.Mag ook in fase 1. Light producten mogen ook.
Ik hou het gewoon bij de kruidenthee en het water.
Ik bak ze dan ook van tevoren en neem ze koud mee naar mn werk.quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:23 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Normaal ontbijt ik nooit, dus dit is dan al heel wat.... hehe....
Pannekoekjes.... ik kan eigenlijk niet zo goed tegen baklucht 's ochtends......
Kaas moet in principe 30+ kaas zijn, welke je dan neemt doet er niet echt toe. Verder meen ik dat je uit moet gaan van 30 gram per portie. Nu weet ik niet hoe groot je blokjes zijn, maar 6 blokjes is wel veel meer dan 30 gram!quote:In het boek staat dat ik ook Hollandse kaas mag.... wat bedoelen ze daarmee? Gewoon de jonge kaas van de Albert Heijn ofzo?
Ik heb nu maaslander 30+ . Als tussendoortje: hoeveel gram mag ik, dat kon ik nergens terug vinden...... 6 blokjes ofzo?
Ik heb verder nergens last van.quote:Op donderdag 5 mei 2005 09:25 schreef Libris het volgende:
Ik weeg me elke ochtend, en gooi het in een excel bestandje met daarin ook wat ik elke dag gegeten heb. Hoop zo een beetje te kijken of ik het goed doe....
Hoe voel je je verder Jolene? En wat eet je vandaag? (Probeer een beetje ideeen op te doen)
Ha Liejannuh! Top joh!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 07:56 schreef Liejannuh het volgende:
Ik merk dat het me steeds makkelijker afgaat eigenlijk.![]()
Hey goed he! Hetzelfde hierzo! Maandag begonnen en -1,5 kilo!quote:Op donderdag 5 mei 2005 08:58 schreef jolene het volgende:
Vanochtend toch gewogen.
Ben maandag begonnen en ik ben nu -1.5.
Maar dat zal wel hetstandaard vocht enz verhaal zijn.
Ik ben benieuwd hoe het bijmij zal gaan met de kilo's.
Heb ff gekeken op die site.quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:43 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Hey goed he! Hetzelfde hierzo! Maandag begonnen en -1,5 kilo!
Ik denk ook dat dit vocht is. Bij elke dieet dat ik doe verlies ik de eerst week 2 kilo. Dus denk dat het standaard vocht is jah.
Ben wel benieuwd over 2 weken
Maar ik merk wel dat dit dieet makkelijker vol te houden is. Gisteravond tijdens de film thuis, lekker 30 gram maaslander 30+ genomen, is behoorlijk veel nog..... Moet alleen een keukenweegschaal kopen.... ik heb nu die van me moeder geleend. En die wilt ze binnenkort terug, omdat ook zij gaat beginnen met het SBD
Nog een vraagje..... ik ga 19 mei uiteten met me werk. Je raad het al.... maak me nu al druk wat ik kan nemen.... aangezien ik erg weinig lust. Ik weet al dat ik mijn aardappeltjes/pattajes moet laten staan.... en dat vind ik niet zo heel erg...... Maar hoe lossen jullie dit op?
Als je vooral vocht (en bij verkeerd dieten ook eiwitten) verliest dan neemt je vetpercentage natuurlijk toe ja...quote:Op donderdag 5 mei 2005 06:48 schreef Libris het volgende:
Vanmorgen er weer iets vanaf, alleen mijn bodyfat neemt toe volgens mijn weegschaal
We gaan naar een steakhouse..... ze hebben geloof ik ook vis.....quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:21 schreef jolene het volgende:
[..]
Heb ff gekeken op die site.
We willen ongeveer hetzelfde kwijt alleen mijn start gewicht is iets hoger.
tja, uiteten ik zou het niet weten.
weet je naar wat voor restaurant je gaat?
Mijn menu van gisterenquote:Op donderdag 5 mei 2005 12:45 schreef Liejannuh het volgende:
Vanavond eet ik overigens gegrilde aubergine en courgette met wat vis.
Ja leuk hè! Mijn darmen zijn inmiddels ook weer 'alive & kicking'. Gevolg: van -3 naar -3,5 kgquote:Op donderdag 5 mei 2005 10:29 schreef Babbelzz het volgende:
Muesli top resultaat en ook de andere mensen zijn goed bezig als ik t zo lees!
quote:Op donderdag 5 mei 2005 06:48 schreef Libris het volgende:
Vanmorgen er weer iets vanaf, alleen mijn bodyfat neemt toe volgens mijn weegschaal
Lijkt inderdaad heel erg op mijn dagelijkse portie. Soms doe ik er een yoghurtje tussendoor, of een blikje coke light. Van het weekend weer eens wat experimenteren, onder andere ook de pannekoekjes.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 08:20 schreef Mirjamke het volgende:
Hey daar,
Ik ben in het boek bezig, heb het geleend bij de bibliotheek. Wel zo makkelijk
Ik heb een nieuw schema'tje gemaakt gisteravond.
`s Morgens - 1 Eitje en tomaat.
(Of van die pannenkoekjes)
`s Middags - een salade met kip of tonijn.
`s Avonds - roerbakgroente met een stuk mager vlees of vis.
Tussendoor; komkommer, feta, kipfilet..
Ik drink; Tomatensap, thee en water..heel veel water.
Ik heb iets gelezen over Lijnzaad crackers?
Heeft iemand het recept?
Bvd..
Vanaf maandag zo ongeveer.. Vanavond had ik een afscheidsetentje van een collega. Echt Chinees eten, dus geen eurochinees, ik dacht dat ik ontzettend zou zondigen, maar eigenlijk mocht ik gewoon haast alles hebben. De rijst heb ik laten staan, bij het eten werd chrysantenthee geschonken. En het eten zelf was voornamelijk groente (bladgroente), vis en schelpdieren die in een steamboat (soort fondue maar dan met boullion) worden gekookt. Allemaal niet echt slecht, alleen gezondigd, alleen op het eind een glaasje rode wijn genomen....quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:43 schreef Mirjamke het volgende:
Hoelang ben jij precies bezig Libris?
Ik heb zojuist weer wat inkopen gedaan
Morgen wel uit eten..maar dan waag ik me aan de salades en eventueel vlees..
Ik heb ook helemaal geen behoefte aan zoetigheid eigelijk
Vanmorgen gewogen en 1.8 kilo minder dan de begin van de week, net onder de 80 was wel een psychologische grens vindt. Vanavond weeg ik me niet, heeft geen zin. Ik kijk het nog een tijdje aan en als ik geen sla en ei meer kan zien, ga ik rustig naar fase 2. Ik ben niet erg ver boven mijn gewicht en een glaasje wijn en een boterham op zijn tijd mag ook wel. Wel ben ik al beter gaan nadenken over wat ik eet. Meer bewust eten.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:46 schreef Mirjamke het volgende:
Heb je al resultaat, Libris?
Ik stond daarnet op de weegschaal en was weer aangekomen...
Nu hebben we dat ding ook al 25 jaar, dus mischien dat et`m daar aan ligt..
Ik hoop het
Ik hou me prima aan de richtlijnen..
Ik voel me er wel een beetje klote bij enzo
Wat eet je dan en hoeveel kom je aan?quote:
Sport je erbij??? Als je dat doet, sport je misschien verkeerd.... daar kan het ook aanliggen.... Dat je meer spieren krijgt, en die wegen ook wel wat.....quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:33 schreef Mirjamke het volgende:
@ Libris: Nee dat doe ik nooit. Mischien wel een goed ding..
@ Liejannuh: Ik moet wel bijna ongesteld worden ja..vanaf morgen in de stopweek..
Ik heb ook al een nieuwe weegschaal gehaald, maar geen verandering.
Ik snap het gewoon niet :S
Best vreemd, want ik voel me eigelijk als een veertje
Nee ik sport niet (meer)quote:Op zaterdag 7 mei 2005 17:54 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Sport je erbij??? Als je dat doet, sport je misschien verkeerd.... daar kan het ook aanliggen.... Dat je meer spieren krijgt, en die wegen ook wel wat.....
Dat had ik ook toen ik nog 58 kilo woog. Ik ging op voetbal en kreeg dus meer spieren in mijn benen..... ik paste alles nog, maar werd wel zwaarder....
Pindasaus, tja, veel soorten, volgens het boekje mag je twee eetlepels pindakaas. Ik maak mijn pindakaas met pindakaas, sojasaus, water en een beetje sambal. Dat moet dus kunnen met mate.quote:Op zondag 8 mei 2005 11:24 schreef charmed_angel het volgende:
Mag je eigenlijk verse tomatensoep in fase 1? Dat is de enige soep die ik lust.....
Liejannuh, jij ontbijt met die pannekoekjes he? Mag ik het recept van je? Ik ben te lui om te zoeken :p
Vanavond eet ik sate bij mijn moeder. Mag ik de pindasaus? Volgens mij niet he?
Morgen mag ik me weer wegen...... ik ben benieuwd! Gisteren teveel nootjes op
Ik kon het niet laten en heb me gewogen!quote:Op zondag 8 mei 2005 11:24 schreef charmed_angel het volgende:
Morgen mag ik me weer wegen...... ik ben benieuwd! Gisteren teveel nootjes op
Proficiatquote:Op zondag 8 mei 2005 12:53 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik kon het niet laten en heb me gewogen!
2,7 kilo eraf! :p
Hier hetzelfde dusquote:Op zondag 8 mei 2005 19:17 schreef HuubTuub het volgende:
Ook een TVP, ik hoef niet bizar veel af te vallen, maar ik wil wel graag mijn eetpatroon eens controleren en aanpassen waar nodig.
Ga morgen ook weer sporten voor het eerst. Afgelopen week voelde ik me een beetje slappies.... duizelig.... sinds gister is het gelukkig wat beter....... dus ik ga gewoon lekker opbouwen. Maandag/woensdag/vrijdag een uur cardio en buikspieroefeningen.... na 4 weken weer een dagje erbij.....quote:Op zondag 8 mei 2005 13:28 schreef Libris het volgende:
[..]
Proficiat
Ik heb net weer 45 minuten hardgelopen, 28 graden en 94% luchtvochtigheid... Zit nu dus lekker na te zweten....![]()
Ja toch iets meer olie gebruiken met bakken of olijfolie door je sla. Dat heb je gewoon nodig zodat het allemaal wat soepeler wordt daar benedenquote:Op zondag 8 mei 2005 15:14 schreef Mirjamke het volgende:
Ik heb al zo`n 4 a 5 dagen, geen ontlasting gehad sinds ik het SBD volg....
Kan iemand mij vertellen of dit Klopt en/of dit bij de bijwerkingen hoort?!
Het thx! Ben benieuwd ik heb alleen geen kaneel in huis, morgen even halen vanuit me werk.... of even bij mijn moeder lenen :p Je hoort nog wel wat ik er van vind!quote:Op zondag 8 mei 2005 15:35 schreef Liejannuh het volgende:
Voor Charmed Angel het recept voor de pannekoekjes:
Gooi 2 eieren en 2 scheppen hüttenkase in de blender. Doe er wat kaneel bij. Zet de blender aan. En je hebt je beslag.
Gewoon bakken in roomboter of olijfolie en ze smaken uitstekend.
Ow nootjes.... als er bij mij een zak open is ben ik veel te veel geneigd om een handje te pakken.....quote:Gister heb ik weer te veel nootjes gegeten, maar vandaag gedraag ik me uitstekend!Heb bij mn oma alle lekkere dingen genegeerd en heb alleen een paar aardbeien op (ipv aarbeien op de cake!
). En nu ben ik alvast heel handig wat dingen aan het maken voor komende week.
Scheelt me weer veel tijd in de keuken!
Allen geen eieren in olijfolie bakken.... gadver wat werd ik daar misselijk van..... dat doe ik nog wel met een klontje boter.... anders ga ik over me nek.quote:Op zondag 8 mei 2005 21:14 schreef Mirjamke het volgende:
@ Charmed_Angel: Dat van de Olijfolie is wel een erg goed idee, aangezien ik dat vrijwel nooit erbij neem.
Heb jij al resultaat geboekt?
Ik vroeg het me ook telkens af of ik Yoghurt mocht eten... maar het schijnt wel te mogen, dus eet ik elke ochtend lekker 225 gram yoghurt met zoetstof... lekker hoor. Kwark mag wel..... dat weet ik zeker. Maar kwark vind ik ehct vies....quote:Op zondag 8 mei 2005 21:46 schreef Naamah het volgende:
Een praar vragen voor de ervaringsdeskundigen hier. Ik wil morgen gaan beginnen, maar heb nog even geen boek. Mag zuivel nou wel of niet? Ik eet graag kwark en yoghurt, maar mag dat in fase 1? Ik lees er verschillende dingen over. Verder wil ik graag weten of het meteen helemaal misgaat als je een tijdje niet SBproof eet. In de zomer als ik op kamp of op vakantie ben kan ik namelijk niet zelf bepalen wat ik eet en als het dan meteen helemaal misgaat kan ik er beter niet aan beginnen. Verder snap ik dat fase 1 vrij strikt is en fase 2 losser, betekent dat dat ik in fase 2 ook een keer frietjes of pizza kan eten als avondeten of is dat uit den bozen? Gebeurt namelijk vaak op mijn vereniging en anders kan ik daar nooit meer mee eten!! Hoop dat iemand bovenstaande kan beantwoorden!
Hmmm nu ben ik wel heel erg benieuwd naar die pannekoekjes.... morgen toch maar even kaneel bij mijn moeder pikkenquote:
Zoooo, netjes!!quote:Op zondag 8 mei 2005 21:46 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Allen geen eieren in olijfolie bakken.... gadver wat werd ik daar misselijk van..... dat doe ik nog wel met een klontje boter.... anders ga ik over me nek.
Ik kon het vanochtend niet laten en heb me gewogen..... 2,7 kilo eraf. En dan ben ik nog ongesteld geworden ook, en dan ben ik meestal iets zwaarder.... dus ben er benieuwd naar volgende week maandag...... Denk ook dat het veel vocht is bij mij, dat heb ik bij elk dieet....
Trouwens mijn tante heeft ook SBD gedaan, en die kwam er van aan! Terwijl haar ex er vanaf viel.....
Kwark en yoghurt mogen, als het maar de magere variant is. Wat ik vaak doe (heb ik niet zelf verzonnen hoor, maar komt van het southbeach forum), is de yoghurt uit laten lekken. Gewoon in een stukje keukenpapier in een vergiet of zeef leggen en daar yoghurt in doen. In het vocht wat eruit gaat zitten de meeste koolhydraten. Je kunt dit dan weer aanvullen met water. Je krijgt er iig lekkere dikke yoghurt van!quote:Op zondag 8 mei 2005 21:46 schreef Naamah het volgende:
Een praar vragen voor de ervaringsdeskundigen hier. Ik wil morgen gaan beginnen, maar heb nog even geen boek. Mag zuivel nou wel of niet? Ik eet graag kwark en yoghurt, maar mag dat in fase 1? Ik lees er verschillende dingen over.
Je mag (zeker in fase 3) alles eten, maar sommige dingen dus met mate. Als je een weekje heel erg hebt gezondigd (wat op een kamp of op vakantie niet echt vreemd is) dan ga je gewoon weer een weekje terug naar fase 1!quote:Verder wil ik graag weten of het meteen helemaal misgaat als je een tijdje niet SBproof eet. In de zomer als ik op kamp of op vakantie ben kan ik namelijk niet zelf bepalen wat ik eet en als het dan meteen helemaal misgaat kan ik er beter niet aan beginnen.
Je kunt alles eten, maar sommige dingen dus met mate. Als je een pizza neemt, neem er dan eentje met een dunne bodem. De bodem is gemaakt van wit meel en dat is geraffineerd en dat is evil!quote:Verder snap ik dat fase 1 vrij strikt is en fase 2 losser, betekent dat dat ik in fase 2 ook een keer frietjes of pizza kan eten als avondeten of is dat uit den bozen? Gebeurt namelijk vaak op mijn vereniging en anders kan ik daar nooit meer mee eten!! Hoop dat iemand bovenstaande kan beantwoorden!
Na een tijdje wordt het echt lekker, geloof me... Vanmorgen weer een glas op, naast mijn normale canadese bacon en twee eieren... Ik ben van het weekend ook nog niet naar de wc geweest, dus staks maar een flinke bak koffie, meerstal werkt dat wel.quote:Op zondag 8 mei 2005 22:43 schreef Liejannuh het volgende:
Ja!!! Begin de dag met een glas tomatensap!
Doe ik alleen doordeweeks hoor!
De eerste week sta je te kokhalzen terwijl je het naar binnen werkt, daarna wordt het bijna lekker!
Goed zeg CA! op naar de <80 de psychologische grensquote:Op maandag 9 mei 2005 07:26 schreef charmed_angel het volgende:
Vandaag is dus mijn weegdag. 82,5 kilo ! Dus als 2,9 kilo afgevallen... ik ben trots en nog meer gemotiveerd om door te gaan!
Ik heb precies hetzelfde.quote:Op maandag 9 mei 2005 08:23 schreef jolene het volgende:
Een ding kan ik wel vertellen vrije dagen zijn nog niet mijn ding.
Het is niet echt goed gegaan.
Ben er wel twee kilo af.
Maar ik weet zeker dat als ik bepaalde dingen niet had gedaan dat het dan beter was gegaan.
Maar ja, op voor een nieuwe week waar we heel goed op alles gaan letten.
Ik vergeet altijd te eten in het weekend, meestal kom ik er 's avonds achter dat ik 's ochtends en 's middags niet heb gegeten... Nu braaf mijn eitjes en salade opquote:Op maandag 9 mei 2005 08:52 schreef Mirjamke het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde.
De weekenden vind ik altijd het minst met dit soort dingen..
Ik ga voorlopig ook geen gebruik meer maken van de weegschaal...
Mischien over 2 weken eens..Anders is het zo`n teleurstelling
Al het fruit is verboden in fase 1.quote:Op maandag 9 mei 2005 09:43 schreef Mirjamke het volgende:
Minder ja... maar als je dat met mate eet, dan valt zoiets toch wel mee?
Lijkt mij tenminste...
Zijn aardbeien ook verboden in fase 1?
Heb hier nog een gekookt ei liggen, maar eieren beginnen mijn strot uit te komen.... 30 eieren in een week is toch een beetje te..quote:Op maandag 9 mei 2005 10:14 schreef Mirjamke het volgende:
Ik ben vanmorgen begonnen met een pannenkoekjeen een glas tomatensap.
Straks maar ff een stukje komkommer eten.
Heb honger
Deksel even onder de warme kraan, blik (deksel) zet meer uit dan glas (potje). Dan krijg je hem met een theedoek om het deksel wel open. Mijn gewicht stagneert ook een beetje, zo net onder de 80 kilo.. En ik wil er toch wel wat meer af, dus we gaan gewoon verder.quote:Op maandag 9 mei 2005 20:58 schreef Liejannuh het volgende:
Ja, maar dan bedeft mn feta.
En dan zal je ook zien dat het potje omvalt in de koelkast.
Ik kan natuurlijk ook de feta overgooien in een ander potje als ik de deksel lek heb geprikt.![]()
Hoe is het nu met je??quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:29 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
Ha Liejannuh! Top joh!
Ik ben al aan het zondigen sinds ik zondag uit eten ben geweest... wel allemaal SB< maar teveel kaas, teveel noten :S etc.... nou, ga er vanaf morgen maar weer eens stevig tegenaan.... merk trouwens dat ik minder snel ga sinds ik die pannekoekjes heb ontdekt... ik vermoed dat ik er toch meer van eet dan eerst... t vult op de een of andere manier niet zo als 2 gekookte eitjes bv...
Muesli top resusltaat en ook de andere mensen zijn goed bezig als ik t zo lees! Leuk dat er zoveel bijgekomen zijn!
Geen idee!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 15:31 schreef Naamah het volgende:
Een paar gerichte vragen;
- Cheddar cheese valt volgens het kleine boekje in de categorie 'vermijden' waar halen jullie cheddar cheese die wel mag?
Goh, zit daar nog verschil in dan?? Nouja, dan zijn het vast goede vetten! Volgens mij is er nl geen light variant van.quote:- Hetzelfde geldt voor huttenkase; die van danone (die ze oa bij albert heijn hebben) is te vet en dient vermeden te worden, waar vind ik de magere variant?
Ricotta is übersmerig!quote:- Ik heb daarnet ricotta gekocht en even geproefd en het is echt vies! Iemand een idee hoe het ergens in te verwerken zodat je het niet zo proeft? Weggooien is ook weer zonde..
Ik moet het kleine boekje ook maar eens aanschaffen... Weet iemand het ISDN nummer ervan?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 15:31 schreef Naamah het volgende:
Een paar gerichte vragen;
- Cheddar cheese valt volgens het kleine boekje in de categorie 'vermijden' waar halen jullie cheddar cheese die wel mag?
- Hetzelfde geldt voor huttenkase; die van danone (die ze oa bij albert heijn hebben) is te vet en dient vermeden te worden, waar vind ik de magere variant?
- Ik heb daarnet ricotta gekocht en even geproefd en het is echt vies! Iemand een idee hoe het ergens in te verwerken zodat je het niet zo proeft? Weggooien is ook weer zonde..
Ok bedankt, ik heb het boekje gelijk besteld via bol.comquote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:46 schreef Naamah het volgende:
Charmed angel; isbnnr van het kleine boekje is 9026965877. Ricotta is gewoon verkrijgbaar bij de Albert Heijn, staat bij de kaas in een laag rond bakje (net als mascarpone) die chocolademousse is echt heel lekker, heb het net gemaakt! Ongeveer 1/2 theelepels cacao gebruikt en wel flink wat zoetstof, ook een beetje vanille en kaneel. Mengen deed ik met de staafmixer, maar daarvoor was het eigenlijk te weinig en zat het grootste deel dus in de kop vak de staafmixer
Ik denk dat ik teveel kaas had, ach we proberen het nog een keer. Ik heb trouwens wel vet vrije kaas. Eerste dagen verlies je inderdaad veel door vocht kwijt te raken, maar gefeliciteerd, wat is je streefgewicht?quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:37 schreef Naamah het volgende:
Libris; ik had die pannenkoekjes gemaakt van 3 eetlepels huttenkase en 2 eieren (en verder vanille-extract en kaneel) en heb vervolgens steeds drie kleine dikke pannenkoekjes in één pan gebakken. Lang wachten met omdraaien en het lukt prima!
Ik ben werkelijkwaar euforisch; na 2 dagen al de magische 80-grens overschreden, ook al was die vrij dichtbij. Van 81,7 naar 79,6 gegaan, 2 kilo in 2 dagen!!! Wauw..
In een eerdere post zeg ik dat geroosterde ham met honing onbeperkt mag volgens het boekje, ik denk dat dat een drukfout is. Dan rest nog de vraag; wat is gekookte ham en waar vind je dat of hoe maak je dat en welke ham heb je er dan voor nodig?
Jah ik zag het staan..... Maar ik probeer zoveel mogelijk, geen tussendoortjes en desserts te nemen.... en dat gaat me tot nu toe nog heel erg makkelijk afquote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:25 schreef Naamah het volgende:
In het grote boek staat een plan voor 14 dagen voor fase 1 en daar wordt elke dag mousse als dessert gegeten, de ene keer met vanille, dan met amandel en dan met cacao.. volgens mij kan je best wat vaker die mousse eten als je wil!
Hey goed zeg!quote:Op woensdag 11 mei 2005 06:38 schreef Libris het volgende:
Heb vanmorgen de pannekoekjes geprobeerd, maar dat werk een beetje prut, wel lekker en in ieder geval een goede afwisseling voor alleen eieren... inmiddels is er 2,7 kilo in 10 dagen af, wat ik op zich wel goed vindt.
Het grappige van dit dieet vind ik dat je denkt dat je weinig mag, maar uiteindelijk erachter komt dat je meer mag. Vanavond weer lekker een kipfiletje op de BBQ, en morgen de rest van de kipfilet door de saladeTot het weekend vol houden en dan langzaam naar fase 2. Heb zin in een lekkere bruine boterham
Heyquote:Op woensdag 11 mei 2005 08:37 schreef Naamah het volgende:
Ik ben werkelijkwaar euforisch; na 2 dagen al de magische 80-grens overschreden, ook al was die vrij dichtbij. Van 81,7 naar 79,6 gegaan, 2 kilo in 2 dagen!!! Wauw..
Hoeveel kaas at je dan??? Ik neem elke avond 30 gram Maaslander jong 30+..... heeerlijk! Dat is overigens mijn enige tussendoortje wta ik eet!quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:44 schreef Libris het volgende:
[..]
Ik denk dat ik teveel kaas had, ach we proberen het nog een keer. Ik heb trouwens wel vet vrije kaas. Eerste dagen verlies je inderdaad veel door vocht kwijt te raken, maar gefeliciteerd, wat is je streefgewicht?
Neeneeneequote:Op woensdag 11 mei 2005 10:51 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Hoeveel kaas at je dan??? Ik neem elke avond 30 gram Maaslander jong 30+..... heeerlijk! Dat is overigens mijn enige tussendoortje wta ik eet!
Ow hahaha ok.... Ik dacht dat je teveel kaas at :pquote:Op woensdag 11 mei 2005 11:12 schreef Libris het volgende:
[..]
Neeneeneehutenkase door mijn pannekoekmix
Ik eet normaal een partje la vache qui rite light op een dag. 30 gram is toch niets?
Ik zondig nu met pure m&M's met pinda. Ach, denk niet dat het zo slecht is. Pure chocolade en paar pinda's.... Soms moet het evenquote:Op woensdag 11 mei 2005 11:19 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ow hahaha ok.... Ik dacht dat je teveel kaas at :p
30 gram is toch 3 blokjes kaas.....
Ik had vorige week ook pinda's gekocht, maar dat doe ik niet meer.... die gaan te snel op....
'quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:19 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik had vorige week ook pinda's gekocht, maar dat doe ik niet meer.... die gaan te snel op....
Te veel nootjes is niet goedquote:Op woensdag 11 mei 2005 22:46 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
'
Hier worden de cashewnoten en pistache noten ook verbannen!
Ik heb me bijna ziek zitten eten aan die dingen de laatste dagen, dus ik durf nog even niet op de weegschaal te gaan staan!
Wel had ik vandaag weer wat rijst bij mn eten, en ik was er nou niet echt van onder de indruk. Kortom: je hebt het helemaal niet nodig!
Het is een complot, vanmorgen ook 4 ons zwaarder dan gisteren, dus vandaag strikt regime.. Mijn hele afdeling loopt trouwens commentaar te leveren op mijn salades tussen de middag, maar ik denk dat er volgende week meer mensen lunch van thuis meenemen (het is heel normaal om in Singapore 3 keer per dag buiten de deur te eten...)quote:Op donderdag 12 mei 2005 08:50 schreef jolene het volgende:
[..]
Te veel nootjes is niet goed![]()
Maar ja, hier ging het ook niet goed was er vanochtend gewoon een kilo zwaarder dan maandag.
Dus nootjes zijn de komende weken verboden.
Raar is het maar ik weet nu wel dat ik gewoon vier weken fase I pak.quote:Op donderdag 12 mei 2005 09:19 schreef Libris het volgende:
[..]
Het is een complot, vanmorgen ook 4 ons zwaarder dan gisteren, dus vandaag strikt regime.. Mijn hele afdeling loopt trouwens commentaar te leveren op mijn salades tussen de middag, maar ik denk dat er volgende week meer mensen lunch van thuis meenemen (het is heel normaal om in Singapore 3 keer per dag buiten de deur te eten...)
Erg moeilijk... vooral als ze in de eerste fase zit. Een schijfje komkommer staat ook zo raar bij een kop koffiequote:Op donderdag 12 mei 2005 19:59 schreef vriendinnie het volgende:
Mijn schoonmoeder is op het moment bezig met het south beach dieet. Zondag komt ze op visite en ik haal voor iedereen gebak voor bij de koffie. Ik denk alleen dat ze dat niet mag hebben. Heeft er iemand tips voor iets lekker voor haar wat binnen haar dieet past?
Ik ga mij maandag weer wegen, dus heb geen idee.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 02:46 schreef Libris het volgende:
Hier zit er weer schot in, zo'n 3 ons per dag eraf
Ik ga nu langzaam over op fase 2, met bijvoorbeeld een glaasje wijn en wat kellogs all-bran, even geen eieren voor ontbijt..
Hoe gaat het bij jullie?
Vanochtend gewogen.... gewoon 400 gram erbij!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:55 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik ga mij maandag weer wegen, dus heb geen idee.
Heb vandaag wel tomatensoep op, met vermicelli en balletjes....Maar het was me toch lekker
![]()
Ook heb ik vanochtend een croissantje op..... Ik hoop dat deze 2 dingen geen schade heeft aangericht![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |