abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25856127
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:51 schreef avotar het volgende:

Dat is wat je southbeach en ook atkins doet.
nee, dat doen ze niet. Want je krijgt een bepaald, uitgedokterd, eetpatroon aangeleerd, wat niet 'normaal' is. (de boeken en speciale producten die op de markt verschijnen geven al aan dat het niet een normaal eetpatroon is) Als je dan een keer iets eet, dat niet binnen je dieet past, gaat je hele 'schema' in de war.
Waarom niet gewoon 2 ons groente, 2 stuks fruit, wat aardappelen, brod en vlees/vis met een klein koekje?
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:57:18 #27
111463 pikwik
slappe bak
pi_25856181
ik zou gewoon minder en verstandiger vreten en meer bewegen maar dat is waarschijnlijk te simpel he
pi_25856227
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:57 schreef pikwik het volgende:
ik zou gewoon minder en verstandiger vreten en meer bewegen maar dat is waarschijnlijk te simpel he
My point. In Amerika is er nu een nieuw dieet helemaal 'hot': het dieet dat verkondigt dat een normaal eetpatroon gezond is. Dus groente, fruit, veel water, brood etc. etc. Dus waarom aan een ingewikkeld dieet beginnen als het ook makkelijk kan?
  woensdag 30 maart 2005 @ 15:26:38 #29
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25856863
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:59 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

My point. In Amerika is er nu een nieuw dieet helemaal 'hot': het dieet dat verkondigt dat een normaal eetpatroon gezond is. Dus groente, fruit, veel water, brood etc. etc. Dus waarom aan een ingewikkeld dieet beginnen als het ook makkelijk kan?
Ik geef het je te doen hoor om er elke dag weer aan te komen.

Ik ben helemaal geen profeet en zeg dat je een bepaald dieet moet volgen.
Zelf volg ik Atkins en ik kan me (grotendeels) vinden in de hele leefwijze en de ideeen die erachter zitten. Tuurlijk eet ik niet "normaal". Ik eet (bijna) geen zetmeel producten en suikers.

goed. het idee erachter is die koolhydraten en dat vet. Nou ja, ik heb gemerkt dat het voor mezelf werkt. ik heb het daadwerkelijk BIJ MEZELF gemerkt.

maar iedereen moet het voor zich weten. ik kan accepteren als mensen mijn manier niet goed vinden, jammer dat mensen dat andersom niet kunnen Goddess
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 30 maart 2005 @ 15:32:01 #30
111463 pikwik
slappe bak
pi_25856968
maar je weet niet of je met een gezondere levensstijl en sporten wellicht hetzelfde resultaat had bereikt
  woensdag 30 maart 2005 @ 15:49:05 #31
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25857352
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 15:32 schreef pikwik het volgende:
maar je weet niet of je met een gezondere levensstijl en sporten wellicht hetzelfde resultaat had bereikt
dat weet ik wel....

mijn probleem was namelijk:

Ik sportte 4 keer per week 2 tot 3 uur.. alleen door een enkelbreuk en daarna knieproblemen ben ik daar ineens mee gestopt. in die tijd ben ik gewoon normaal blijven leven, maar ben ik wel 20 kg aangekomen. Daarna weer rustig begonnen.. rugproblemen gekregen.. en toen ook iets slechter gaan leven door een andere baan waarbij ik veel onderweg at.. dus veel junkfood.. en door priveproblemen ook meer dronk dan ik deed.. dat waren de andere 10 kilo..

Ik moest riguoreus kappen.. ipv een beetje..
dus zoek je daar iets anders bij dan weer normaal eten. Soms heb je dan wat meer 'richtlijnen' nodig.

probleem was dat ik gewicht moest kwijt roken voor ik weer kon gaan sporten.. en andersom.
Snap je de visceuze cirkel pikwik..?

Daaroom probeer ik ook zoveel mogelijk voor mezelf te praten.

Kijk en als iemand wil weten hoe iets zit binnen mijn methode, kan ik ze helpen. maar ik zal ze het nooit aanpraten.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_25857461
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 15:26 schreef avotar het volgende:

[..]
maar iedereen moet het voor zich weten. ik kan accepteren als mensen mijn manier niet goed vinden, jammer dat mensen dat andersom niet kunnen Goddess
ik veroordeel hier niemand. het is alleen een vraag. juist omdat al die dieten uit amerika komen en men nu weer helemaal into het gezonde eten is.

tuurlijk moet iedereen het voor zichzelf weten. Alleen lijkt een dergelijk dieet me moeilijker vol te houden dan 'gewoon gezond eten'.
pi_25858633
Ik heb inmiddels het SBD boekje gelezen en wat me er meer in aanspreekt dan bv in Atkins (denk ik), is het onderscheid leren maken tussen de goede en de slechte koolhydraten... Je kan nog zo gezond eten, maar na het lezen van het boekje, ben ik me maar wel veel meer bewust geworden wat een bendes er in de supermarkt verkocht worden zeg!
Het voordeel dat ik inmiddels zie tussen atkins en SBD is dat er bewuster met vetten wordt omgegaan... en als ik me ditzelf nou eigen maak... komt het wel weer goed met me hoor!

Ik hoop hier in ieder geval ook actieve SBD'ers te vinden
pi_25868634
ik zag het er zo snel niet tussen staan.
Maar hier een link naar een forum waar iedereen die van het dieet gebruik maakt hun eigen (zelfgemaakte) recepten publiceert om anderen te helpen.

http://www.daweny.com/php(...)1cd81b4ba958d2e7fbce
Outer beauty is buyable.... Inner beauty is very special and never for sale!
  donderdag 31 maart 2005 @ 14:22:10 #35
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25880776
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 15:53 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

ik veroordeel hier niemand. het is alleen een vraag. juist omdat al die dieten uit amerika komen en men nu weer helemaal into het gezonde eten is.

tuurlijk moet iedereen het voor zichzelf weten. Alleen lijkt een dergelijk dieet me moeilijker vol te houden dan 'gewoon gezond eten'.
Dan hadik het verkeerd opgevat Godess, sorry..

Maar voor mij persoonlijk is het juist andersom. Het is voor mij makkeljiker vol te houden dan "gewoon gezond eten".. maar goed.. ieder zijn manier.

Persoonlijk wil ook nog wel even kwijt dat ik walg van die hele hype die er rond ontstaat.
pi_25893350
Ik heb vandaag het SBD boek eens geleend bij de bibliotheek. Ben benieuwd!
pi_25970020
quote:
Op zondag 3 april 2005 23:26 schreef Liejannuh het volgende:
Ja maar... ik mag met South Beach niet eens worteltjes snacken!
Nouja, mn quiches met spinazie en ei en weet ik wat nog meer staan in de koelkast. Het net mn lunchpakketje en ontbijt voor morgen ook al klaar gezet en ik weet niet of ik daar op kan leven!
Nouja, ik zie het wel! Vrijdag een date, dus ieder grammetje minder is mooi meegenomen!
hej ik ben benieuwd hoe die quiches smaken!ik heb al wel de cupjes klaar staan, maar ben er gisteren niet meer ana toe gekomen om ze van te voren te maken.... heb besloten dat ik voor nu ook geen ommelet meer als ontbijt ga maken *ril*, dus ga toch maar eitje koken nu. Op SBDforum staan lekkere receptjes voor pannekoekjes, ik ga die denk ik maar eens proberen van de week... als dat smaakt kan ik die lekker vooruit maken en hup in de vriezer...

succes vandaag!
pi_25971103
Nou, de quiches gaan wel. Beetje flauw van smaak, maar misschien komt dat doordat ik er huttenkase in had gegooid en geen "gewone" kaas.
Mijn lunch is een bakje sla met wat gegrilde kip, kijken of ik daar genoeg energie uit kan halen.

Zal eens gaan zoeken naar wat extra snack dingen. Kan ik wel gebruiken met mn 40 km fietsen per dag!
pi_25975520
Hoi Liejannuh, ik zat ook over een goed alternatief voor zout na te denken...ik d8 nog ff aan aromat, maar ik heb geen idee hoevel KH daar in zitten...
Ik ben benieuwd hoe je je zal voelen, ik voelde me gister niet ff top zeg... hele dag idee dat ik trek had, maar ik had echt genoeg gegeten... ws associeer ik behoefte aan suiker/kh met trek... ik heb gisteren zeg maar een soort proefdag gedraaid, niet helemaal juist gegeten en meer gesnaaid... wel sbproof, maar goed, van macadamianootjes ga je natuurlijk niet afvallen haha

Vanmorgen ontbeten met 2 gekookte eitjes en ik hoefde niet eens Ik vond de ommelte 's morgens toch echt wat erger, maar ik ga denk ik toch, maar dat had ik al gezegd, die pannekoekjes es maken...

tussendoortje zou je lijnzaadcrackers kunnen maken (ik moet t nog steeds proberen)
of kaascrackers kunnen maken (stinkt wel daarna (vind ik), ik ga ze denk ik maar voor 2 weken produceren haha)
of bleekselderij met btje slanke smeerkaas
of paar nootjes

succes hoor!

heb je een leuke date op t oog?
succes!
pi_25983865
Nou, ik heb dus vanaf 3 uur vanmiddag hoofdpijn en ricotta is smerig!
Dat zit ik nu te eten als toetje, met wat cacao. Nouja, als ik zulk soort dingen eet, dan eet ik niet veel, dus dat is wel effectief!

Als diner heb ik wat koolvisfilet in een ovenschaal gedaan met wat courgette, boontjes, uien en tomaten uit blik erbij. Was best goed te eten eigenlijk. Wel in combinatie met wat kruiden natuurlijk.

Date voor vrijdag is al geregeld en volgens mij is ie wel leuk!
pi_25983923
Babbelzz, weet jij toevallig waarom worteltjes niet mogen in fase 1?
Tomaten mogen toch wel??
pi_25984231
@ ricotta: goor he!? d8 dat ik de enige was?! gelukkig dus niet.... ik vind het echt vies,... ik il het nog proberen te mengen met magere yoghurt...
@ tomaten = die zijn heeeeeel goed, zie kleine boekje, ondaks tomaten als fruit beschouwd worden
@worteltjes: die zijn fout in fase 1, teveel suiker, staat geloof ik ook in kleine boekje...

Knapo dat je je aan je dieet hebt gehouden, die hoofdpijn hebben veel mensen de eerste 3 a 4 dagen... ben je ook wat trillerig enzo? Komt doordat je bloedsuikerspiegel lager is dan je gewend bent, afkicken van de KH.
Ik kan me maar niet echt goed aan dieet houden, wat een suiker en KH junk ben ik zeg... ik blijf maar denken dat ik trek heb!--> kan gewoon niet
en ben er ook 8er dat ik teveel voorraad in huis heb... en steeds van alles wil proberen...

weet je wat heel lekker is: magere yoghurt laten uitlekken!!! jammie toetje, maar ook gewonen magere yoghurt met wat vloeibare zoetstof (heb je dat wel in de ricotta gedaan?) is volgs mij nog steeds het lekkerste...

even over de ricotta, in amerika hebben ze halfvolle ricotta, hier niet, dus is t in verhouding best wel een btje erg vet en is magere yoghurt of magere kwark een beter alternatief wellicht...

succes hoor...
pi_25984771
Ze hadden het kleine boekje niet bij de Bruna. Morgen ga ik wel verder met zoeken naar het kleine boekje.

Tillerig ben ik niet echt, maar misschien komt dat omdat ik nu zeker al een half uur zit te genieten van mn ricotta! Nouja, gelukkig ben ik morgen vroeg thuis (naar je huisarts moeten heeft ook voordelen) dus kan ik nog even wat dingen halen.

Ga straks maar eens een boodschappenlijstje maken!

Jij ook succes! Bij mij scheelt het wel dat ik op mn werk keihard heb lopen roepen tegen alle collega's dat ik niet meer in mn zomerbroeken pastte dus dat ik wel op dieet moet! Denk dat ze me wel in de gaten gaan houden!

Eet je trouwens op vaste tijdstippen?? Ik heb zelf heel bewust alles geprobeerd te spreiden. Eerst om 7 uur een glas tomatensap (:r), uurtje fietsen naar mn werk, om 9 uur mn spinazie quiches, om half 11 een stukje kaas, om een uur of een mn salade, rond 3 uur mn tomaatjes en om half 5 weer een uur naar huis fietsen. Thuis heb ik me ingehouden en niet meer dan 5 cashewnoten en een stukje gegrilde kip gegeten.
Probeer ook heel bewust te eten en te genieten van je eten (zoals ik nu doe met dat bakje ricotta! ), volgens mij scheelt dat ook wel in je honger beleving.

Nouja, nog een keer dan maar: succes!
pi_25988454
Jaaaaaaaaaaa dara zit ut um Liejannuh!

Ik werk momenteel maar 2 uur per dag, van 9-11. En als ik op t werk ben heb ik dus nergens last van, maar dan ben ik thuis, en Babbelzz verveelt zich een btje... nou dara ga je he... de hele tijd om er over na te denken... terwijl ik juist dacht dat het juist nu goed was om op dieet te gaan, aangezien ik normaliter onregelmatig werk (ochtenden/avonden/slaapdiensten/weekenden) en dat dus nu niet heb en alle maaltijden thuis kan nuttigen.
Ik overweeg om voor 7 dagen vooruit vast menu vast te gana zetten, dan HOEF ik over het eten (mogelijkheden) niet meer na te denken... dat scheelt vast in het trek gevoel... en nu terug denkend was ik echt wel een KH en suiker junk..... naja vandaar t afkicken ws....
T zal vast beter gaan!

Hoeveel wil jij kwijt?

euhh succes he haha
pi_25992966
Ik ken mezelf ook, ik ga lopen snacken als ik me verveel.

Gister lag ik dus om kwart voor 10 op bed met knallende hoofdpijn, dus ik heb voor vandaag maar 3 quichecups meegenomen. Kunnen al mijn collega's weer gezellig griezelen van mn eten!

Overigens woog ik vanochtend 1,6 kg minder dan gisterochtend. Ik snap er niets van, maar vind het helemaal best!
Ik wil trouwens 10 tot 15 kilo kwijt. Ik ben blij met 10 kilo en ik ben helemaal gelukkig met 15 kg.
Wij hebben trouwens wel ongeveer dezelfde specs Babbelzz, qua lengte en gewicht!
  dinsdag 5 april 2005 @ 09:31:53 #46
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25993660
quote:
Op maandag 4 april 2005 19:42 schreef Liejannuh het volgende:
Babbelzz, weet jij toevallig waarom worteltjes niet mogen in fase 1?
Tomaten mogen toch wel??
Worteltjes zijn veel te veel KH per 100g voor fase 1.

Tomaat is overigens wel twijfelachtig. Ik zou er neit te veel van eten..
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 08:19 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ken mezelf ook, ik ga lopen snacken als ik me verveel.

Gister lag ik dus om kwart voor 10 op bed met knallende hoofdpijn, dus ik heb voor vandaag maar 3 quichecups meegenomen. Kunnen al mijn collega's weer gezellig griezelen van mn eten!

Overigens woog ik vanochtend 1,6 kg minder dan gisterochtend. Ik snap er niets van, maar vind het helemaal best!
Ik wil trouwens 10 tot 15 kilo kwijt. Ik ben blij met 10 kilo en ik ben helemaal gelukkig met 15 kg.
Wij hebben trouwens wel ongeveer dezelfde specs Babbelzz, qua lengte en gewicht!
Die hoofdpijn zul je nog wel even houden denk ik Liejannuh... dat zijn je afkick verschijnselen. Je zou er eventueel Calcium/Magnesium/Zink tabletten tegen kunnen slikken. Heeft mij heel veel goed gedaan... werkt ook uitstekend tegen de ontzettend stijve en slappe spieren die je ongetwijfeld ook de komende dagen gaat hebben..
pi_25994437
van alle dieeten zijn bekend: het verliest z'n werking als je ermee stopt. oftewel: er heel je leven mee door gaan, of je voedingspatroon veranderen
  dinsdag 5 april 2005 @ 10:29:12 #48
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25994547
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 10:22 schreef Hanneke1983 het volgende:
van alle dieeten zijn bekend: het verliest z'n werking als je ermee stopt. oftewel: er heel je leven mee door gaan, of je voedingspatroon veranderen
dus....?
  dinsdag 5 april 2005 @ 10:41:45 #49
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_25994792
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 10:22 schreef Hanneke1983 het volgende:
Afvallen is idd veel makkelijker dan op gewicht blijven...
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_25998356
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 10:41 schreef Spyder het volgende:

[..]

Afvallen is idd veel makkelijker dan op gewicht blijven...
nieuw voor me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')