abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24939125
m,n vriendin is bezig nu met south beach dieet .. iemand ervaring hiermee ??
ACWW : 2191-9227-8630 / Fun4Two / McReal
pi_24939212
Kan je iets meer informatie geven dan dit?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_24939358
pi_25134048
ik heb het boek ook gekocht...

Erg interessant. En ik geloof ook best dat je afvalt.

Alleen in het boek staat voor 2 weken fase 1..... moet je die recepten ook eten, of kan je zelf wtar verzinnen uit die tabellen??? Want ik lust niet alles.....
pi_25134109
Uit onvrede met de bestaande diëten, die een combinatie van vetarme en koolhy-draatrijke producten aanbevolen, ontwikkelde A. Agatson, cardioloog, zijn eigen South Beach dieet.

Niet vet- en koolhydraatarm

Het dieet is niet vetarm en ook niet koolhydraatarm, maar geleerd wordt de goede vetten en goede koolhydraten te onderscheiden van de slechte vetten en koolhydraten. Hierdoor val je af, verlaag je je cholesterol, verminder je risico's op hart- en vaatziekten, en hoef je geen honger te lijden.

Onderzoek

Tijdens een 12 weken durend onderzoek waarbij 40 mensen met overgewicht het South Beach dieet volgden, verloren zij gemiddeld 6 kilo, wat bijna het dubbele is van het gewicht dat de controlegroep afviel, die een dieet van de Amerikaanse Hartstichting volgden.

De goede koolhydraten

Veel overgewicht wordt veroorzaakt door de verkeerde koolhydraten. Vooral die koolhydraten, die voorkomen in overgeraffineerde producten als brood, koek, gebak, snacks en frisdrank en andere geliefde producten. Door het overbewerken van deze producten door de moderne industrie worden de vezels uit de grondstoffen verwijderd. Hierdoor wordt de manier waarop het verteerd en opgenomen wordt door het lichaam veranderd.

Door vermindering van het gebruik van de slechte koolhydraten zul je afvallen, de insuline huishouding weer op peil brengen, het cholesterol niveau verlagen en de spijsvertering op een betere manier laten verlopen. Zelfs de overmatige trek in koolhydraatrijke voeding zal afnemen.

Voor de bepaling of het om goede of slechte koolhydraten gaat, wordt gebruik gemaakt van de glycemische index.

Het goede vet

Door de beperking van koolhydraten is gebruik van weinig vet en dierlijke eiwitten toegestaan. Mager vlees, eieren, kip, kalkoen en vis worden aangeraden met noten magere kaas- en zuivelproducten.
Gebruik van olijfolie wordt speciaal aanbevolen.

Drie fasen

Je begint het South Beach dieet met twee zwaardere weken. Je mag wel zes maaltijden of tussendoortjes per dag, maar je mag in deze 2 weken o.a. geen fruit en zuivelproducten en zetmeelproducten gebruiken. Dus ook geen brood, rijst en pasta.

Wel mag je b.v. eieren, mager vlees, kip en vis, cottage cheese, noten.

Tweede fase

Na twee weken kun je wat fruitsoorten, volkorenproducten en rijst en zelfs pure chocola met mate toevoegen. Het is de bedoeling zelf goed op te letten waar je wel en niet goed op reageert, blijf je afvallen zit je op de goede weg, en kan je steeds meer producten toevoegen. Val je niet af ga dan weer terug naar fase 1 tot je wel afvalt. Fase twee duurt zolang tot je je streefgewicht hebt bereikt.

Derde fase

Deze fase duurt de rest van je leven. Houdt je aan het gebruik van goede koolhydraten en goede vetten en beperk de slechte zo veel mogelijk. Gaat het een tijd wat minder, schakel dan weer terug naar fase 1 en 2.

Lijkt op Atkins?

Oppervlakkig gezien heeft het South Beach dieet wel iets weg van Atkins. Maar de vergelijking gaat vooral op voor de indeling in de drie fasen:

-een eerste snelle afvalfase
-een fase geleidelijk afvallen
-een onderhoudsfase

Het verschilt van Atkins:

Goede koolhydraten

Het verschilt doordat het South Beach dieet het gebruik van koolhydraten niet beperkt. Het South Beach dieet maakt alleen onderscheid tussen goede en slechte koolhydraten. De goede koolhydraten mag je onbeperkt nemen.

Gebruik van vet

Atkins stelt geen beperkingen aan het gebruik van vet, ook niet aan de ongezonde verzadigde vetten. Het South Beach dieet verdeeld de vetten in goede en slechte vetten. Goede vetten zijn in redelijke hoeveelheden toegestaan.

Vergeet niet om ook over de glycemische index te lezen, hier zie je wat goede en slechte koolhydraten zijn
  donderdag 17 februari 2005 @ 22:11:31 #7
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_25134141
tvp
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_25139571
Mijn vriendin is er mee bezig en is inmiddels 4.2 kilo kwijt en 5 Feb mee begonnen
pi_25139889
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 22:07 schreef charmed_angel het volgende:
ik heb het boek ook gekocht...

Erg interessant. En ik geloof ook best dat je afvalt.

Alleen in het boek staat voor 2 weken fase 1..... moet je die recepten ook eten, of kan je zelf wtar verzinnen uit die tabellen??? Want ik lust niet alles.....
Hoi charmed angel,
Zolang je je houdt aan wat er wel en niet gegeten mag worden, hoef je je niet aan de recepten te houden.
op www.koolhydraten.com kun je ook even controleren hoeveel slechte koolhydraten in een product zitten.
Alvast veel succes
groetjes Cindy*

* Vriendin van McReal

[ Bericht 1% gewijzigd door McReal op 18-02-2005 08:32:42 ]
pi_25158994
kijk eens bij
http://www.hetsouthbeachdieet.nl voor uitleg en http://www.daweny.com/phpBB2/index.php

Daar is veel info te vinden.
pi_25501957
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 04:23 schreef McReal het volgende:
Mijn vriendin is er mee bezig en is inmiddels 4.2 kilo kwijt en 5 Feb mee begonnen
Nu inmiddels 9.4 kilo eraf
  woensdag 16 maart 2005 @ 12:20:33 #12
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25530265
Is het met SB ook zo dat je de 1e fase kan lengen om het afvallen te versnellen....?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_25558749
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 12:20 schreef avotar het volgende:
Is het met SB ook zo dat je de 1e fase kan lengen om het afvallen te versnellen....?
ja dat kan maar neem dan wel een multivitamine preparaat om eventuele tekorten op te heffen , er word af geraden om langer dan 4 weken in fase 1 te blijven..
  vrijdag 18 maart 2005 @ 08:12:56 #14
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25558901
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 07:39 schreef McReal het volgende:

[..]

ja dat kan maar neem dan wel een multivitamine preparaat om eventuele tekorten op te heffen , er word af geraden om langer dan 4 weken in fase 1 te blijven..
Ik doe zelf atkins.. dus zit zelf ook zwaar de vitamientjes..
maar .. eigenlijk ... is dat voor iedereen wel een aanrader.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_25839123
ik ben steeds aan het twijfelen of ik atkins ga doen of south beach...

Ik heb de volgende bedenkingen...
@1Op de een of andere manier staat me bij atkins het vele vet (roomboters en volle mayo's) tegen...
@2Daarnaast eet ik vegetarisch en ben ik bang dat ik erg veel tekort kom aan voedingsstoffen als ik atkins ga doen...ik weet wel dat ik supllementen kan slikken, maar toch...
@3tevens heb ik het idee dat ik soor het south beach op een 'natuurlijkere wijze' een gezond eetpatroon ga aanleren dan bij atkins...

@4 zijn er een beetje 'normale'ontbijttips? en mag ik bv fijnlijntje al in fase 1 van atkins of SB?

Ik hoop dat er mensen zijn die voor mij de antwoorden hebben!

Bedankt!
  woensdag 30 maart 2005 @ 08:51:31 #16
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_25848736
mm.. het cholesterol niveau moet omlaag maar veel eieren eten in fase 1 is dus geen probleem? Je cholesterol spiegel gaat bij + 3 eieren p. week door het dak, beetje vaag dus...
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  woensdag 30 maart 2005 @ 09:05:40 #17
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25848890
Hoi Babbelzz,

ik doe nu al een hele tijd atkins en ik kan het aanraden. Voor mij heeft het gewerkt (ben inmiddels 28 kilo kwijt en voel me zoals nooit te voren).

Ik ga alleen niet roepen dat jij het ook moet doen. Ik ben er van overtuigd dat iedereen zijn eigen manier moet zoeken, waar hij ook achter staat. Zelfde geldt voor alle strenge regels. Ik heb ze in het begin netjes gevolgd en ben nu aan het experimenteren waar ik kan afwijken van de regeles. Dat bevalt me goed.

Ik kan over SB niet goed oordelen, want ik weet er neit te veel van. Maar ik wil vanuit Atkins wel een antwoord geven op je bedenkingen.

@1: Had ik ook, alleen merkte ik dat het in de praktijk meeviel. Je meot er niet te veel bij nadenken en er een gewoonte in kweken. Niet te veel bij nadenken wat je eet en hoe tegenstrijdig het voelt.

@2: Tja, ook hier valt het mee. De voedingsstoffen die je met name mist zijn de kh's en suikers. Let er vooral goed op dat je voldoende eiwitten inneemt. En die supplementen, tja.. ik slik ze nu ruim 9 maanden..... ik ben me aan het afvragen waarom ik ze niet al die tijd al geslikt heb.

@3: zou kunnen... kan ik niet over oordelen.

@4: kijk eens op www.atkinsforum.nl (ik hoop dat dit niet als spam gezien wordt) .. in elk geval hier staan ontzettend veel tips voor het ontbijt, buiten het gebakken eitje.
Fijnlijntje is helaas pas fase 2, alleen hier heb je het weer. Het ligt eraan hoe je de regels interpreteerd. Zelf heb ik ruim 6 maanden in fase 1 gezeten, maar ben ik na een maand er wat soepeler mee omgegaan, een soort van fase 1,5 . Maar dat zijn dingen die je helemaal zelf moet ondervinden want elk lichaam is anders

Succes in elk geval.
  woensdag 30 maart 2005 @ 09:06:40 #18
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25848904
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 08:51 schreef horney_dorney het volgende:
mm.. het cholesterol niveau moet omlaag maar veel eieren eten in fase 1 is dus geen probleem? Je cholesterol spiegel gaat bij + 3 eieren p. week door het dak, beetje vaag dus...
niet dus.. ik eet ongeveer 15 eieren op een week.... en mijn cholesterol is nog nooit zo laag geweest.

hoe het komt....????? je ne sais pas... maar klagen zal ik niet doen...
  woensdag 30 maart 2005 @ 09:27:04 #19
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_25849141
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 09:06 schreef avotar het volgende:

[..]

niet dus.. ik eet ongeveer 15 eieren op een week.... en mijn cholesterol is nog nooit zo laag geweest.

hoe het komt....????? je ne sais pas... maar klagen zal ik niet doen...
Als je een aantal eieren eet en direct daarna het cholesterol meet, zal het cholesterol enorm hoog zijn. Maar het niveau gaat ook weer terug naar een normaal niveau. Eieren hebben dus alleen een korte termijn invloed op het cholesterolniveau...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 30 maart 2005 @ 10:05:50 #20
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25849827
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 09:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Als je een aantal eieren eet en direct daarna het cholesterol meet, zal het cholesterol enorm hoog zijn. Maar het niveau gaat ook weer terug naar een normaal niveau. Eieren hebben dus alleen een korte termijn invloed op het cholesterolniveau...
Neuj..... ben ik het niet mee eens. Ik moest weliswaar geprikt worden toen ik nuchter was, maar..... ik had de dagen ervoor niets bijzonders gegeten.. eigenlijk express mijn normale voeding gehouden (dus met zoveel eieren).... om een zo accuraat mogelijke meting te hebben.
pi_25852162
@ avotar

thanx voor je reactie....

na nog wat denken en een nachtje slapen, heb ik besloten dat het het SBD gaat worden, omdat ik voor mezelf hier meer mogelijkheden in zie, om op langere termijn nou eindelijk eens dat verantwoorde en evenwichtige voedingspatroon aan te meten.

Er zitten wel flink wat overeenkomsten tussen SBD en Atkins, dus ik haal idd al heel wat info weg van www.atkinsdieet.nl en het bijbehorende forum
Ik heb zojuist het SBD tabellen boekje gekocht, eens kijken of ik daar voldoende info uit kan halen, icm internet, anders strax alsnog naar de stad om t grote boek erbij te kopen (was op bij buurtboekhandel)...
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:33:02 #22
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_25855644
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:05 schreef avotar het volgende:

[..]

Neuj..... ben ik het niet mee eens. Ik moest weliswaar geprikt worden toen ik nuchter was, maar..... ik had de dagen ervoor niets bijzonders gegeten.. eigenlijk express mijn normale voeding gehouden (dus met zoveel eieren).... om een zo accuraat mogelijke meting te hebben.
Precies, dat zeg ik toch? Korte termijn invloed. Als je de heren doktoren had willen laten schrikken had je een aantal eieren kort voor die test moeten eten. Jij was echter nuchter, dus dan zie je de normale waarden in de test en is er niets aan de hand...

Een arts vertelde me dat ze, toen ze nog studeerde, samen met andere studenten aan een onderzoek naar cholesterol mee deed. Op een gegeven moment werd het een sport een zo hoog mogelijk cholesterolniveau te krijgen door vlak voor de test zoveel mogelijk eieren te eten. Deden ze dit niet, was hun cholesterolniveau gewoon in orde.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_25855857
Mag ik één kritische vraag stellen? Waarom aan een dieet doen als je hier later toch weer alleen van aankomt? Is het niet beter om rigoreus je eetpatroon te veranderen?
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:47:35 #24
109895 Gekke_Waus
Hardstyle = Lifestyle
pi_25855980
je kan natuurlijk ook wat meer bewegen sport heet dat
E nominee Partris, et Filii, et Spiritus Sancti
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:51:12 #25
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25856056
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:42 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Mag ik één kritische vraag stellen? Waarom aan een dieet doen als je hier later toch weer alleen van aankomt? Is het niet beter om rigoreus je eetpatroon te veranderen?
Dat is wat je southbeach en ook atkins doet.
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:47 schreef Gekke_Waus het volgende:
je kan natuurlijk ook wat meer bewegen sport heet dat
beter nog alles tegelijk..
pi_25856127
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:51 schreef avotar het volgende:

Dat is wat je southbeach en ook atkins doet.
nee, dat doen ze niet. Want je krijgt een bepaald, uitgedokterd, eetpatroon aangeleerd, wat niet 'normaal' is. (de boeken en speciale producten die op de markt verschijnen geven al aan dat het niet een normaal eetpatroon is) Als je dan een keer iets eet, dat niet binnen je dieet past, gaat je hele 'schema' in de war.
Waarom niet gewoon 2 ons groente, 2 stuks fruit, wat aardappelen, brod en vlees/vis met een klein koekje?
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:57:18 #27
111463 pikwik
slappe bak
pi_25856181
ik zou gewoon minder en verstandiger vreten en meer bewegen maar dat is waarschijnlijk te simpel he
pi_25856227
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:57 schreef pikwik het volgende:
ik zou gewoon minder en verstandiger vreten en meer bewegen maar dat is waarschijnlijk te simpel he
My point. In Amerika is er nu een nieuw dieet helemaal 'hot': het dieet dat verkondigt dat een normaal eetpatroon gezond is. Dus groente, fruit, veel water, brood etc. etc. Dus waarom aan een ingewikkeld dieet beginnen als het ook makkelijk kan?
  woensdag 30 maart 2005 @ 15:26:38 #29
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25856863
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:59 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

My point. In Amerika is er nu een nieuw dieet helemaal 'hot': het dieet dat verkondigt dat een normaal eetpatroon gezond is. Dus groente, fruit, veel water, brood etc. etc. Dus waarom aan een ingewikkeld dieet beginnen als het ook makkelijk kan?
Ik geef het je te doen hoor om er elke dag weer aan te komen.

Ik ben helemaal geen profeet en zeg dat je een bepaald dieet moet volgen.
Zelf volg ik Atkins en ik kan me (grotendeels) vinden in de hele leefwijze en de ideeen die erachter zitten. Tuurlijk eet ik niet "normaal". Ik eet (bijna) geen zetmeel producten en suikers.

goed. het idee erachter is die koolhydraten en dat vet. Nou ja, ik heb gemerkt dat het voor mezelf werkt. ik heb het daadwerkelijk BIJ MEZELF gemerkt.

maar iedereen moet het voor zich weten. ik kan accepteren als mensen mijn manier niet goed vinden, jammer dat mensen dat andersom niet kunnen Goddess
  woensdag 30 maart 2005 @ 15:32:01 #30
111463 pikwik
slappe bak
pi_25856968
maar je weet niet of je met een gezondere levensstijl en sporten wellicht hetzelfde resultaat had bereikt
  woensdag 30 maart 2005 @ 15:49:05 #31
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25857352
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 15:32 schreef pikwik het volgende:
maar je weet niet of je met een gezondere levensstijl en sporten wellicht hetzelfde resultaat had bereikt
dat weet ik wel....

mijn probleem was namelijk:

Ik sportte 4 keer per week 2 tot 3 uur.. alleen door een enkelbreuk en daarna knieproblemen ben ik daar ineens mee gestopt. in die tijd ben ik gewoon normaal blijven leven, maar ben ik wel 20 kg aangekomen. Daarna weer rustig begonnen.. rugproblemen gekregen.. en toen ook iets slechter gaan leven door een andere baan waarbij ik veel onderweg at.. dus veel junkfood.. en door priveproblemen ook meer dronk dan ik deed.. dat waren de andere 10 kilo..

Ik moest riguoreus kappen.. ipv een beetje..
dus zoek je daar iets anders bij dan weer normaal eten. Soms heb je dan wat meer 'richtlijnen' nodig.

probleem was dat ik gewicht moest kwijt roken voor ik weer kon gaan sporten.. en andersom.
Snap je de visceuze cirkel pikwik..?

Daaroom probeer ik ook zoveel mogelijk voor mezelf te praten.

Kijk en als iemand wil weten hoe iets zit binnen mijn methode, kan ik ze helpen. maar ik zal ze het nooit aanpraten.
pi_25857461
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 15:26 schreef avotar het volgende:

[..]
maar iedereen moet het voor zich weten. ik kan accepteren als mensen mijn manier niet goed vinden, jammer dat mensen dat andersom niet kunnen Goddess
ik veroordeel hier niemand. het is alleen een vraag. juist omdat al die dieten uit amerika komen en men nu weer helemaal into het gezonde eten is.

tuurlijk moet iedereen het voor zichzelf weten. Alleen lijkt een dergelijk dieet me moeilijker vol te houden dan 'gewoon gezond eten'.
pi_25858633
Ik heb inmiddels het SBD boekje gelezen en wat me er meer in aanspreekt dan bv in Atkins (denk ik), is het onderscheid leren maken tussen de goede en de slechte koolhydraten... Je kan nog zo gezond eten, maar na het lezen van het boekje, ben ik me maar wel veel meer bewust geworden wat een bendes er in de supermarkt verkocht worden zeg!
Het voordeel dat ik inmiddels zie tussen atkins en SBD is dat er bewuster met vetten wordt omgegaan... en als ik me ditzelf nou eigen maak... komt het wel weer goed met me hoor!

Ik hoop hier in ieder geval ook actieve SBD'ers te vinden
pi_25868634
ik zag het er zo snel niet tussen staan.
Maar hier een link naar een forum waar iedereen die van het dieet gebruik maakt hun eigen (zelfgemaakte) recepten publiceert om anderen te helpen.

http://www.daweny.com/php(...)1cd81b4ba958d2e7fbce
Outer beauty is buyable.... Inner beauty is very special and never for sale!
  donderdag 31 maart 2005 @ 14:22:10 #35
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25880776
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 15:53 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

ik veroordeel hier niemand. het is alleen een vraag. juist omdat al die dieten uit amerika komen en men nu weer helemaal into het gezonde eten is.

tuurlijk moet iedereen het voor zichzelf weten. Alleen lijkt een dergelijk dieet me moeilijker vol te houden dan 'gewoon gezond eten'.
Dan hadik het verkeerd opgevat Godess, sorry..

Maar voor mij persoonlijk is het juist andersom. Het is voor mij makkeljiker vol te houden dan "gewoon gezond eten".. maar goed.. ieder zijn manier.

Persoonlijk wil ook nog wel even kwijt dat ik walg van die hele hype die er rond ontstaat.
pi_25893350
Ik heb vandaag het SBD boek eens geleend bij de bibliotheek. Ben benieuwd!
pi_25970020
quote:
Op zondag 3 april 2005 23:26 schreef Liejannuh het volgende:
Ja maar... ik mag met South Beach niet eens worteltjes snacken!
Nouja, mn quiches met spinazie en ei en weet ik wat nog meer staan in de koelkast. Het net mn lunchpakketje en ontbijt voor morgen ook al klaar gezet en ik weet niet of ik daar op kan leven!
Nouja, ik zie het wel! Vrijdag een date, dus ieder grammetje minder is mooi meegenomen!
hej ik ben benieuwd hoe die quiches smaken!ik heb al wel de cupjes klaar staan, maar ben er gisteren niet meer ana toe gekomen om ze van te voren te maken.... heb besloten dat ik voor nu ook geen ommelet meer als ontbijt ga maken *ril*, dus ga toch maar eitje koken nu. Op SBDforum staan lekkere receptjes voor pannekoekjes, ik ga die denk ik maar eens proberen van de week... als dat smaakt kan ik die lekker vooruit maken en hup in de vriezer...

succes vandaag!
pi_25971103
Nou, de quiches gaan wel. Beetje flauw van smaak, maar misschien komt dat doordat ik er huttenkase in had gegooid en geen "gewone" kaas.
Mijn lunch is een bakje sla met wat gegrilde kip, kijken of ik daar genoeg energie uit kan halen.

Zal eens gaan zoeken naar wat extra snack dingen. Kan ik wel gebruiken met mn 40 km fietsen per dag!
pi_25975520
Hoi Liejannuh, ik zat ook over een goed alternatief voor zout na te denken...ik d8 nog ff aan aromat, maar ik heb geen idee hoevel KH daar in zitten...
Ik ben benieuwd hoe je je zal voelen, ik voelde me gister niet ff top zeg... hele dag idee dat ik trek had, maar ik had echt genoeg gegeten... ws associeer ik behoefte aan suiker/kh met trek... ik heb gisteren zeg maar een soort proefdag gedraaid, niet helemaal juist gegeten en meer gesnaaid... wel sbproof, maar goed, van macadamianootjes ga je natuurlijk niet afvallen haha

Vanmorgen ontbeten met 2 gekookte eitjes en ik hoefde niet eens Ik vond de ommelte 's morgens toch echt wat erger, maar ik ga denk ik toch, maar dat had ik al gezegd, die pannekoekjes es maken...

tussendoortje zou je lijnzaadcrackers kunnen maken (ik moet t nog steeds proberen)
of kaascrackers kunnen maken (stinkt wel daarna (vind ik), ik ga ze denk ik maar voor 2 weken produceren haha)
of bleekselderij met btje slanke smeerkaas
of paar nootjes

succes hoor!

heb je een leuke date op t oog?
succes!
pi_25983865
Nou, ik heb dus vanaf 3 uur vanmiddag hoofdpijn en ricotta is smerig!
Dat zit ik nu te eten als toetje, met wat cacao. Nouja, als ik zulk soort dingen eet, dan eet ik niet veel, dus dat is wel effectief!

Als diner heb ik wat koolvisfilet in een ovenschaal gedaan met wat courgette, boontjes, uien en tomaten uit blik erbij. Was best goed te eten eigenlijk. Wel in combinatie met wat kruiden natuurlijk.

Date voor vrijdag is al geregeld en volgens mij is ie wel leuk!
pi_25983923
Babbelzz, weet jij toevallig waarom worteltjes niet mogen in fase 1?
Tomaten mogen toch wel??
pi_25984231
@ ricotta: goor he!? d8 dat ik de enige was?! gelukkig dus niet.... ik vind het echt vies,... ik il het nog proberen te mengen met magere yoghurt...
@ tomaten = die zijn heeeeeel goed, zie kleine boekje, ondaks tomaten als fruit beschouwd worden
@worteltjes: die zijn fout in fase 1, teveel suiker, staat geloof ik ook in kleine boekje...

Knapo dat je je aan je dieet hebt gehouden, die hoofdpijn hebben veel mensen de eerste 3 a 4 dagen... ben je ook wat trillerig enzo? Komt doordat je bloedsuikerspiegel lager is dan je gewend bent, afkicken van de KH.
Ik kan me maar niet echt goed aan dieet houden, wat een suiker en KH junk ben ik zeg... ik blijf maar denken dat ik trek heb!--> kan gewoon niet
en ben er ook 8er dat ik teveel voorraad in huis heb... en steeds van alles wil proberen...

weet je wat heel lekker is: magere yoghurt laten uitlekken!!! jammie toetje, maar ook gewonen magere yoghurt met wat vloeibare zoetstof (heb je dat wel in de ricotta gedaan?) is volgs mij nog steeds het lekkerste...

even over de ricotta, in amerika hebben ze halfvolle ricotta, hier niet, dus is t in verhouding best wel een btje erg vet en is magere yoghurt of magere kwark een beter alternatief wellicht...

succes hoor...
pi_25984771
Ze hadden het kleine boekje niet bij de Bruna. Morgen ga ik wel verder met zoeken naar het kleine boekje.

Tillerig ben ik niet echt, maar misschien komt dat omdat ik nu zeker al een half uur zit te genieten van mn ricotta! Nouja, gelukkig ben ik morgen vroeg thuis (naar je huisarts moeten heeft ook voordelen) dus kan ik nog even wat dingen halen.

Ga straks maar eens een boodschappenlijstje maken!

Jij ook succes! Bij mij scheelt het wel dat ik op mn werk keihard heb lopen roepen tegen alle collega's dat ik niet meer in mn zomerbroeken pastte dus dat ik wel op dieet moet! Denk dat ze me wel in de gaten gaan houden!

Eet je trouwens op vaste tijdstippen?? Ik heb zelf heel bewust alles geprobeerd te spreiden. Eerst om 7 uur een glas tomatensap (:r), uurtje fietsen naar mn werk, om 9 uur mn spinazie quiches, om half 11 een stukje kaas, om een uur of een mn salade, rond 3 uur mn tomaatjes en om half 5 weer een uur naar huis fietsen. Thuis heb ik me ingehouden en niet meer dan 5 cashewnoten en een stukje gegrilde kip gegeten.
Probeer ook heel bewust te eten en te genieten van je eten (zoals ik nu doe met dat bakje ricotta! ), volgens mij scheelt dat ook wel in je honger beleving.

Nouja, nog een keer dan maar: succes!
pi_25988454
Jaaaaaaaaaaa dara zit ut um Liejannuh!

Ik werk momenteel maar 2 uur per dag, van 9-11. En als ik op t werk ben heb ik dus nergens last van, maar dan ben ik thuis, en Babbelzz verveelt zich een btje... nou dara ga je he... de hele tijd om er over na te denken... terwijl ik juist dacht dat het juist nu goed was om op dieet te gaan, aangezien ik normaliter onregelmatig werk (ochtenden/avonden/slaapdiensten/weekenden) en dat dus nu niet heb en alle maaltijden thuis kan nuttigen.
Ik overweeg om voor 7 dagen vooruit vast menu vast te gana zetten, dan HOEF ik over het eten (mogelijkheden) niet meer na te denken... dat scheelt vast in het trek gevoel... en nu terug denkend was ik echt wel een KH en suiker junk..... naja vandaar t afkicken ws....
T zal vast beter gaan!

Hoeveel wil jij kwijt?

euhh succes he haha
pi_25992966
Ik ken mezelf ook, ik ga lopen snacken als ik me verveel.

Gister lag ik dus om kwart voor 10 op bed met knallende hoofdpijn, dus ik heb voor vandaag maar 3 quichecups meegenomen. Kunnen al mijn collega's weer gezellig griezelen van mn eten!

Overigens woog ik vanochtend 1,6 kg minder dan gisterochtend. Ik snap er niets van, maar vind het helemaal best!
Ik wil trouwens 10 tot 15 kilo kwijt. Ik ben blij met 10 kilo en ik ben helemaal gelukkig met 15 kg.
Wij hebben trouwens wel ongeveer dezelfde specs Babbelzz, qua lengte en gewicht!
  dinsdag 5 april 2005 @ 09:31:53 #46
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25993660
quote:
Op maandag 4 april 2005 19:42 schreef Liejannuh het volgende:
Babbelzz, weet jij toevallig waarom worteltjes niet mogen in fase 1?
Tomaten mogen toch wel??
Worteltjes zijn veel te veel KH per 100g voor fase 1.

Tomaat is overigens wel twijfelachtig. Ik zou er neit te veel van eten..
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 08:19 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ken mezelf ook, ik ga lopen snacken als ik me verveel.

Gister lag ik dus om kwart voor 10 op bed met knallende hoofdpijn, dus ik heb voor vandaag maar 3 quichecups meegenomen. Kunnen al mijn collega's weer gezellig griezelen van mn eten!

Overigens woog ik vanochtend 1,6 kg minder dan gisterochtend. Ik snap er niets van, maar vind het helemaal best!
Ik wil trouwens 10 tot 15 kilo kwijt. Ik ben blij met 10 kilo en ik ben helemaal gelukkig met 15 kg.
Wij hebben trouwens wel ongeveer dezelfde specs Babbelzz, qua lengte en gewicht!
Die hoofdpijn zul je nog wel even houden denk ik Liejannuh... dat zijn je afkick verschijnselen. Je zou er eventueel Calcium/Magnesium/Zink tabletten tegen kunnen slikken. Heeft mij heel veel goed gedaan... werkt ook uitstekend tegen de ontzettend stijve en slappe spieren die je ongetwijfeld ook de komende dagen gaat hebben..
pi_25994437
van alle dieeten zijn bekend: het verliest z'n werking als je ermee stopt. oftewel: er heel je leven mee door gaan, of je voedingspatroon veranderen
  dinsdag 5 april 2005 @ 10:29:12 #48
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25994547
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 10:22 schreef Hanneke1983 het volgende:
van alle dieeten zijn bekend: het verliest z'n werking als je ermee stopt. oftewel: er heel je leven mee door gaan, of je voedingspatroon veranderen
dus....?
  dinsdag 5 april 2005 @ 10:41:45 #49
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_25994792
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 10:22 schreef Hanneke1983 het volgende:
Afvallen is idd veel makkelijker dan op gewicht blijven...
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_25998356
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 10:41 schreef Spyder het volgende:

[..]

Afvallen is idd veel makkelijker dan op gewicht blijven...
nieuw voor me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')