abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26340533
- 5,5 kg vandaag!

Kon gister wel merken na het plasma doneren dat ik op dieet ben. Normaal ga ik altijd lekkere dingen eten na het doneren, maar ze hadden helemaal niets wat south beach proof was, dus ik heb maar een bifi-worstje gegeten ipv een roze koek ofzo.
Ik was dan ook niet vooruit te branden toen ik naar huis fietste. Nu had dat laatste misschien ook te maken met de tegenwind en regen die ik onderwerg tegen kwam.
pi_26346595
jajajajajajajajajaj jahoeeeee...... wat ik hoopte: precies 5 kg eraf! en al aardig wat centimeters! alleen is het nog niet echt zichtbaar, maar kan wel een broek weer aan zonder te stikken
Ik ga in ieder geval nog 1 week verder in fase 1, aangezien ik me de eerste week er niet helemaal goed aan heb gehouden en hier en daar veels te veel nootjes heb verslonden....

eigenlijk zit ik in dubio of ik langer in fase 1 zal blijven... het resultaat is goed, ik voel me relatief goed, het gezonde eten bevalt me, en ik denk dat ik nog wel wat recepten kan verzinnen zodat ik me in deze fase niet ga vervelen (dat schijnt grootste bottleneck te zijn voor terug val in oud eetgedrag)...
wat ga jij doen Liejannuh?
pi_26347510
Ik heb idd ook besloten een weekje langer in fase 1 te blijven.
Gewoon om nog even van mn zoetigheid behoefte af te komen!
Je moet namelijk nog steeds geen zak drop voor mn neus neerzetten, want ik eet m nog steeds gelijk leeg!!
pi_26352944
ow dat heb ik ook nog steeds wel... tenminste de wens, hoewel het langzaam minder wordt.
desondanks heb ik zojuist bij de super huba bubba kauwgom gekocht zonder suiker.... ff een andere smaak in mijn mond....want vlgs mij ruik ik door dat afvallen niet idioot lekker uit mijn giegeltje, dus eet steeds kauwgom. Ik weet dat er KH inzitten, maar in de huba buba zitten net zoveel als in de gewone pepermunt kauwgom... heb ook gelijk maar kaneel kauwgom gekocht...

Daarnaast vinf ik het resultaat wat ik boek ook erg belangrijk.... en is het motiverend om er t liefst nog flink wat af te hebben alvorens langzamer te gaan afvallen... Daarnaast denk ik dat t lichaam het wel aankan, anders had het t niet gedaan.... en t mooie van SB is dat je een ander eetpatroon aanleert dus bang om heel snel aan te komen hoeven we niet te zijn, toch?
pi_26358385
Om eerlijk te zijn mis ik mn boterhammen niet eens heel erg!
Eigenlijk mis ik helemaal niets, maar ga vanaf volgende week wel weer wat fruit enzo toevoegen.
Overigens betwijfel ik of je eetpatroon echt veranderd in 2 of 3 weken tijd.
pi_26369467
als je echt wil, dan zal op lange termijn het eetpatroon denk ik wel veranderen...... doordat ik al die etiketten lees, ben ik er achter gekomen dat in ZOveel producten suiker is toegevoegd, of dat geharde vet....
in sommige mosterd zit suiker, in sommige mayo, in sommige tomatenpurree... nou dara had ik hiervoor echt geen weet van...
pi_26369824
Ik ben benieuwd.
Waar halen jullie de meeste producten gewoon in de supermarkt.
enz. enz. ben een beetje aan het meelezen of dit iets voor mij is.
pi_26370430
ja, het is gewoon veel groentes eten,eieren, mager vlees als je dat eet, suikervrije producten en producten met lage koolhydraten... dan wel goede koolhydraten...
pi_26370452
quote:
Op woensdag 20 april 2005 11:35 schreef Babbelzz het volgende:
ja, het is gewoon veel groentes eten,eieren, mager vlees als je dat eet, suikervrije producten en producten met lage koolhydraten... dan wel goede koolhydraten...
Ik heb namelijk zitten kijken op die link naar fijn lijntje.
Halen jullie die spullen ook.
pi_26370697
Ow!!! Wat zit mijn broek toch lekker vandaag!
Ik ben helemaal blij!

Overigens voor mij geen fijn lijntje! Volgens mij is dat spul bizar duur en ik geef toch de voorkeur aan echt brood enzo. Als ik dan toch brood eet.
Je kunt overigens ook fijn lijntje brood kopen, dat kost dan 3,5 euro voor een halfje brood.
pi_26370779
Toppie Liejannuh!

Fijn lijntje ga ik misschien in fase 2 of 3 eten... koop ik zo'n broodje, en doe het in de vriezer... voor af en toe een sneetje...
ik denk dat t handig is om ff in de bieb bv het boek te halen, dan kun je kijken of het wat voor je is...
pi_26389394
Oh!!!!!!!!!!!! Ik heb vanmiddag 2 pepermuntjes op!
Bedacht me uren later pas dat dat eigenlijk verboden is!
pi_26395863
a joh, dat geeft toch niet... ik eet ook gewoon nog kaugom hoor en andere snoepjes....die sv zijn maar wel KH bevatten (hele kleine snoepjes dan)....
Maar misschien moet ik daar maar eens mee stoppen, evenals die liters aspartaan en andere kunstmatige gezoette limo die ik naar binnen klok... zo kom ik nooit van SV af....en.... dreigt er stilstand? al 3 dagen op precies (is me nou nog nooit gelukt) hetzelfde gewicht.....terwijl er ondertussen wel cm's verdwijnen... is wel apart...
pi_26440438
Naar aanleiding van deze post:
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 19:22 schreef RATMEN het volgende:
leuk topic! Ik ben zelf momenteel ook bezig met afvallen. Ben van 126 kilo naar 90 nu gegaan (hier een foto voor wie er interesse in heeft).

Ik wil naar 85, maar merk dat de laatste loodjes momenteel wel erg zwaar wegen. Ik heb er 4 maanden over gedaan en ik kan je zeggen dat al het positieve wat ik hierdoor nu meemaak het allemaal ontzettend waard is geweest.

Volhouden allemaal! .
Ik volg South Beach, dus mochten er vragen zijn over ervaringen en dergelijk, mss kan ik helpen. .
je moet gewoon LE-ZEN | If you had one chance, one opportunity, to seize everything you ever wanted, in one moment. Would you capture it? Or just let it slip?
pi_26440515
Hoe lang heb je er over gedaan om zoveel af te vallen?
pi_26440850
4,5 maanden. Ik moet wel zeggen dat ik fase 1 vier weken heb laten duren en dat de verschillen tussen de fases 1 en 2 bij mij minimaal waren.
je moet gewoon LE-ZEN | If you had one chance, one opportunity, to seize everything you ever wanted, in one moment. Would you capture it? Or just let it slip?
pi_26440916
Goed man!!!!

Wat ben je gaan toevoegen in fase 2?
Ik zit nu 2,5 week in fase 1 en weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet gaan toevoegen.
Misschien af en toe een boterham ofzo. Of soms een beetje pasta of rijst. Maar iets anders weet ik eigenlijk niet.
pi_26441093
ik ontbeet altijd met een ommelet en nam in de middag altijd een salade variant. Dat heb ik aangepast naar in de ochtend een bak vivit met All Bran en in de middag (lunch) vier donkerbruine crackers (Wasa) met philidelphia light, Slankie kaas en/of Filet americain.

Voorts heb ik aan het verdere patroon niet veel veranderd. Eet soms rijst, maar pasta ben ik nog niet aan begonnen. .
pi_26442867
wow goed man, ik heb je foto's gezien....
ik bleef 3 dagen stil staan en ben nu aan zondigen met wijntje..... hik....;)
pi_26442965
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 22:12 schreef Babbelzz het volgende:
wow goed man, ik heb je foto's gezien....
ik bleef 3 dagen stil staan en ben nu aan zondigen met wijntje..... hik....;)
ik heb me gisteravond en vannacht erg te zonde gedaan aan wijn. Ben er nog brak van .

Overigens kan rode wijn prima, rose en wit zijn wel uit den boze. Voor wijn geldt dan wel weer dat het niet onbeperkt mag .

Maar dat hoef ik jou niet te vertellen .
pi_26442978
nee... en je hoeft me ook niet te vertellen dat een wijntje in fase 1 niet mag haha
pi_26443035
trouwens wel een tip van mijn kant: weeg je 1 keer per week, op een vast tijdstip. Dat motiveert veel meer dan dat je elke dag kijkt. Gewicht blijft nou eenmaal schommelen. En zien dat je 2 of 3 kilo kwijt bent, motiveert 1000 x meer dan als je ziet dan 200 gram bent aangekomen.
pi_26443113
jajajajajajajjajajajajjajajajajajajajaja hahaha

eet je vega of ook vlees/vis?
pi_26443253
vlees VEEEEEEEL vlees, alleen geen varkensvlees en dat is niet omdat Islamitisch ingesteld bent .
pi_26468078
hej ratmen, hoe doe jij dat met de tssendoortjes (td)?Die benoem je helemaal niet... heb je die ook nietr gegeten? die zijn toch juist wel belanrgijk om t motortje te laten draaien?
pi_26468205
Misschien ga ik ook meedoen.

Maar welk boek moet ik eigenlijk hebben? Bij de Bruna zag ik alleen een kookboek met blauwe voorkant. Hier staat wel in welke producten je in welke fase mag gebruiken, maar ik kan niet vinden hoeveel je mag per dag (of heb ik er overheen gekeken?).

En vinden jullie dit een erg bewerkelijk dieet? Ik heb namelijk niet zoveel tijd.
pi_26468452
het bewerkelijke valt mee, als je het boek maar goed gelezen hebt... Er zijn 3 boeken: South beach boek, goede koolhydraten en vetten boekje, en nu ook het kookboek. Ik raad je het eerste boek aan om te lezen, dan zul je zien dat het ff wennen is, maar erg goed te doen!2e boekje is btw ook wel handig vind ik zelf...
  zondag 24 april 2005 @ 10:11:51 #128
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26468645
Ik heb gister zo'n lekker toetje op!!!
Kwark met aardbeien!!!!!

Het bewerkelijke valt mij ook mee hoor Muesli! Het enige wat ik dus wel doe, is de avond van tevoren mn ontbijt en lunch van de volgende dag klaarzetten. Geloof niet dat ik om half 7 's ochtends bakjes sla wil maken en pannekoekjes wil bakken ofzo!
Het kookboek zou ik overigens laten liggen. Eerder in dit topic wordt een forum genoemd waar je heel veel recepten kunt vinden en ook in het dikke boek staat het nodige aan recepten. Verder is het kleiene boekje vooral een handig naslagwerkje.
pi_26468697
Hé, bedankt! Ik ga maar eens op zoek naar het South Beach boek. Kijken of dit iets voor me is. Als ik mee ga doen meld ik het hier.
pi_26469117
ja leuk!
Zit goed (en verantwoord) in elkaar dus wellicht tot snel

Liejannuh.... zijn die pannekoekjes koud ook te pruimen?
  zondag 24 april 2005 @ 11:01:47 #131
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26469218
pannekoekjes zijn koud uitstekend te eten!
Ik eet ze eigenlijk alleen maar koud! Maar dat heeft er dan weer mee te maken dat ik meestal ontbijt op mn werk.
pi_26469277
nou das mooi, dan neem ik er een paar mee vandaag....
ik zal het eens proberen
pi_26486463
quote:
Op zondag 24 april 2005 08:33 schreef Babbelzz het volgende:
hej ratmen, hoe doe jij dat met de tssendoortjes (td)?Die benoem je helemaal niet... heb je die ook nietr gegeten? die zijn toch juist wel belanrgijk om t motortje te laten draaien?
Ik heb in de eerste en begin tweede fase als ochtend tussendoortje gezouten rookvlees met philidelphia light gegeten, smeren en oprollen en je hebt een soort monchou rolletjes. Totaal 4 stuks per dag. Smiddags rond 4 uur nam ik blokje Slankie 20+ pittige kaas, zo'n blokje of 8. Nu sla ik het ochtend tussendoortje over en smiddags pak ik twee plakken kaas met soms een appeltje. .

Ik moet zeggen dat ik het dieet wel degelijk bewerkelijk vind. Ik stond elke ochtend een ommelet te bakken en at in de eerste fase (voor mij vier weken) elke middag sla en ook dat kostte het een en ander aan voorbereidingstijd. Uiteindelijk draait het allemaal om commitment en zelfdiscipline: je moet het echt willen, half werkt NIET. Over twee weken (oid) pak ik nog 2 weken fase 1 op om van die gewraakte laatste 5 kilo af te komen, dan nog 4 weken fase 2 en dan is het tijd voor fase 3. .
pi_26490750
ratmen, als ik eea ff omreken, viel jij 2 kilo per week af?
36 kg in 4,5 maand?
pi_26523174
OK, I'm in

Dit ondanks het feit dat ik eigenlijk best skeptisch ben over dit dieet ( ). Ik denk namelijk dat de schijf van 5 uiteindelijk het gezondste en beste is, ook voor de lange termijn. Aan de andere kant lijkt dit dieet me ook redelijk gezond en heb ik wel zin om iets te 'volgen' en niet zelf iets samen te stellen. Hopelijk bereik ik net zulke goede resultaten als jullie!

Dus: * telt af: 3, 2, 1, GO!! Op naar de eieren met spek morgenvroeg (dit klinkt zó tegenstrijdig ) !

Edit:
In de tussentijd heb ik nog een vriend van me gesproken die veel weet over het spijsverteringsstelsel. Hij zei dat eiwitten relatief inefficient verteerd worden. Eiwitten vullen dus best goed, maar leveren relatief weinig caloriën. Dat zorgt er dus voor dat je bij dit dieet niet zo'n honger hebt.

[ Bericht 22% gewijzigd door muesli op 26-04-2005 19:54:38 (toevoeging) ]
pi_26528637
Succes Muesli!
Ik heb geen idee wat er hier ondertussen af is, maar ik heb zo verschrikkelijk veel afspraken staan voor mn werk en studie dat ik amper tijd heb om fatsoenlijk eten klaar te maken.
Geen tijd om naar mn werk te fietsen iig, dat is wel jammer. Maar gelukkig kun je ook heel snel south beach verantwoord eten klaarmaken
pi_26530612
nou Liejannuh, ben benieuwd... ik heb net heerlijk SB proef gegeten met een vriendin, was wel lastig want ws weer veels te veel kaas genuttigd.... :S

dat blijft een lastig punt voor me!
Maar t was welk gezellig en ach dan toch ook maar 2 wijntjes... dus wellicht moet ik zeggen dat ik in fase 2 zit omdat ik 1 x per week alcoholisch druivensap drink?
pi_26550345
quote:
Op maandag 25 april 2005 07:44 schreef Babbelzz het volgende:
ratmen, als ik eea ff omreken, viel jij 2 kilo per week af?
36 kg in 4,5 maand?
gemiddeld genomen klopt dat, tis trouwens 5 maanden geweest. Ik de eerste maand ben ik 10 kilo al kwijt geraakt, aan het einde wat minder gemiddeld. .
pi_26552863
sjeee heeeejjjjjj

**babbelzz trots op jou (wil dat resultaat ook wel, naja dan 2 x 10 kg)
pi_26553256
quote:
Op woensdag 27 april 2005 20:45 schreef Babbelzz het volgende:
sjeee heeeejjjjjj

**babbelzz trots op jou (wil dat resultaat ook wel, naja dan 2 x 10 kg)
als je je netjes aan het dieet houdt, zorgt dat je ernaast ook sport dan gaat dat je zeker weten lukken! .
pi_26561917
jaja, ben bezig
pi_26562251
Ik zal blij zijn als ik weer gewoon kan gaan fietsen naar mn werk!
Ben nu al voor de 4e keer deze week met de auto omdat ik nog afspraken heb op schiphol en ik anders zeker niet voor half 9 thuis ben!

Maar afijn, vanochtend was de score wel -6,6 kg!
Dat is wel weer fijn! Ondanks het even niet fietsen enzo.

Hoorde gister van een vriendin van me dag ze bezig was met hormooninjecties om af te vallen. Vind ik niet echt gezond klinken eigenlijk.
  donderdag 28 april 2005 @ 23:00:04 #143
54750 koala2002
Lief beertje of toch niet?
pi_26583934
-6.6? hoelang heb je dr nu in totaal over gedaan?
Schilder me rood, geef me de kleur van je hartstocht!
We're one, but we're not the same.
pi_26588565
Nou, op de een of andere manier is er bij mij nu ook al 2 kilo af . Dat gaat hard zeg! Ik ben zo verbaasd hierover!

Inmiddels heb ik ook alle 'belangrijke' ingrediënten binnen, inclusief zoetstof (in de supermarkt tegenover de koekjes ) en vanille-essence (naast de taarten ), dit alles voor die vreselijke ricotta, die volgens dr. Agaston niet te onderscheiden is van tiramisu. Soms sla ik die ricotta ook over hoor, krijg hem niet goed weg.

Ik ben trouwens wel licht in mijn hoofd ervan (al vanaf opstaan) en 's avonds stort ik helemaal in. Overdag kan ik wel goed werken enzo.

Vandaag weer een nieuw dagje. Jullie ook weer veel succes!
En Liejannuh, die hormoonreacties lijken me niet echt gezond nee. Snap het principe erachter ook niet zo.
pi_26588611
hoi muesli,
Liejannuh en ik vinden die ricotta niet te pruimen.... ik vervang het door kwark of yoghurt (scheelt ook boel centjes). In amerika hebben ze light ricotta, daar zit veel minder vet in dan dat spul bij ons....
ik zweer bij kwark met kaneel en btje zoetstog...
top dat er al 2 kg af is!

Bij mij gaat t inmiddels ook trager het afvallen (stand-6)... wel jammer, ga voorzichtig toch maar naar fase 2... in 1 blijven hangen schiet nu ook niet echt op....
pi_26588800
quote:
Op donderdag 28 april 2005 23:00 schreef koala2002 het volgende:
-6.6? hoelang heb je dr nu in totaal over gedaan?
Ik ben op 4 april begonnen, dus dat is in 3,5 week ongeveer.
Gaat wel hard, maar naar mijn gevoel niet onverantwoord hard.
Ik hang nu een beetje tussen fase 1 en fase 2 in. Ik eet wel weer fruit (lekker aardbeien! ), maar verder heb ik nog niets aan mijn dieet veranderd.
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 07:07 schreef muesli het volgende:
Nou, op de een of andere manier is er bij mij nu ook al 2 kilo af . Dat gaat hard zeg! Ik ben zo verbaasd hierover!
Geweldig he?! Dat vind ik ook echt het leuke aan het south beach dieet, je ziet echt heel snel resultaat!
quote:
Inmiddels heb ik ook alle 'belangrijke' ingrediënten binnen, inclusief zoetstof (in de supermarkt tegenover de koekjes ) en vanille-essence (naast de taarten ), dit alles voor die vreselijke ricotta, die volgens dr. Agaston niet te onderscheiden is van tiramisu. Soms sla ik die ricotta ook over hoor, krijg hem niet goed weg.
Die ricotta heb ik 1 keer gegeten, maar het is niet weg te krijgen! Uiteindelijk heb ik het bakje weggegooid omdat het beschimmeld was!
Maar zoals Babbelzz zei; kwark is goed te eten! Beetje zoetstof er doorheen en het smaakt erg ok!
quote:
Ik ben trouwens wel licht in mijn hoofd ervan (al vanaf opstaan) en 's avonds stort ik helemaal in. Overdag kan ik wel goed werken enzo.

Vandaag weer een nieuw dagje. Jullie ook weer veel succes!
En Liejannuh, die hormoonreacties lijken me niet echt gezond nee. Snap het principe erachter ook niet zo.
Ik had dat in het begin ook wel een beetje. Het is verstandig om vooral genoeg te eten. Eet rustig een extra snack als je denkt het nodig te hebben. Ik heb ook altijd wat extra's bij me, zeker als ik op de fiets ben!
Hormonen zou ik zelf ook nooit aan beginnen, maar als zij denkt dat het helpt.... Volgens mij is het "voordeel" van die hormooninjecties dat het verschrikkelijk duur is en dat je van jezelf wel moet op moet letten met je eten omdat je anders je geld helemaal weggooid!
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 07:24 schreef Babbelzz het volgende:
Bij mij gaat t inmiddels ook trager het afvallen (stand-6)... wel jammer, ga voorzichtig toch maar naar fase 2... in 1 blijven hangen schiet nu ook niet echt op....
Wat ga je allemaal toevoegen aan je eten? Qua dingen die je nu nog niet eet?
Ik heb van de week trouwens rice noodles gegeten, alleen niet in het boekje gekeken of het mocht! Nouja, het was wel lekker!

Succes ook het komende weekend! Ik zal de oranje tompoucen missen!
pi_26597831
haha volgens mij ga ik alcohol toevoegen en dit weekend eens een wijntje met mijn moeder drinken.... haha (moet t voor de rest nog ff bedenken).

verder heb ik vandaag bakje: 2/3 kwrk, 1/3 magere yoghurt, btje zoetstof, cacao (zonder suiker) naar smaak-->staafmixer en je hebt een soort mousse.... heel erg lekker... (ff in de vriezer is ook lekker!)

en die tompoezen, jakkie!
pi_26617725
Het gaat weer hard hier!
- 7,6 kg ondertussen!
En ik deed gister een zomerbroek aan die ik vorig jaar heb gekocht, en die zit als een zonnetje! Volgens mij zelfs ruimer dan toen ik m kocht!
  zaterdag 30 april 2005 @ 13:20:57 #149
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26617771
Klinkt allemaal erg goed!

Zit ook te overwegen om eraan te beginnen. Ik ben de afgelopen maanden wat kilo's aangekomen en mijn BMI begint richting de 25 te gaan. (haast 85 kilo bij 1.84m), wil er tien kilo af. Morgen eens langs de boekwinkel en in de loop van volgende week misschien beginnen.

Succes iedereen!
pi_26635204
Top resultaat Liannuh..... ik ben bij ouders en kan me hier niet correct wegen... komt wel weer
Hopelijk tot snel Libris
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')