abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25998466
wow liannuh, das al erg veel haha...top!
Wel fijn dat we ongeveer t zelfde eraf willen hebben haha, als t bij mij nou net zo zou gaan als bij jou Maar bij mij is er na 2 dagen inmiddels 0,5 kg vanaf en ondanks mijn SBgesnaai.
Ik heb gisterenavond boerekool gegeten met een vega worst, en wat mosterd en btje mayo... was erg lekker, ik knapte er ook goed van op!

Vandaag gaat eea al een stuk beter, ik lijk me weer wat fitter te gaan voelen. Vanmorgen bij het opstaan nog wel wat trillerig... ik heb de eieren vanmorgen gelaten voor wat ze waren en heb een enorme beker yoghurt (0.33 of 0.4) genomen, met een btje vloeibaar zoetstof en klein btje water zodat eea drinkbaar werd. Kon geen ei meer zien nl! Yoghurt ontbijt was erg geslaagd (echt veel lekkerder dan ei ei ik ben niet blij )
Als tussendoortje, ik was op werk had nix mee, een dun reepje komijnenkaas. En ga zo toch maar eens een eitje bakken met tomaatje erop en als ik puf heb vanmiddag ff van die quiches maken, zodat ik daar een voorraadje van heb...
pi_25999333
Ik voel me idd een slappe dweil Avotar! Nouja, nu komt dat misschien omdat ik 20 km tegen de wind in had gefietst. Maar normaliter kan ik daar een stuk beter tegen.

Ik heb net een ontzettend lang boodschappenlijstje zitten maken Babblelzz. Ga vanavond denk maar eens kijken of ik die lijnzaadcrackers kan maken. Ben zowel morgen als overmorgen laat thuis, dus moet wel wat mee hebben voor onderweg. Voordeel is dat ik morgen en overmorgen niet ga fietsen, dus dat scheelt vast een berg energie!
  dinsdag 5 april 2005 @ 15:25:53 #53
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25999758
hey.. waar kan ik het recept voor die quiches van jullie vinden?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_26001673
nou avotar, dat recept voor die Quiches staat in het grote boek, pagina 186.

Ik heb van meerdere mensen gelezen dat die quiches vrij flauw zijn, daarom had ik bedacht dat ik eea eerst ff zou roerbakken zodat ik het zelf op smaak kon maken... alleen is eea uit de hand gelopen, maar volgens mij wordt t wel heeeeeel lekker, 't ruikt al zalig hier in ieder geval:

Ik heb genomen:
2 tenen knoflook
1 gewone ui
1 rode ui
1 prei
1 rode paprika (ipv groene ivm kleur)
knoflook gebakken in de pan en de uien en de prei ff met de staafmixer bewerkt (kan niet zo goed iets fijn snijden en grote stukken in die kleine bakjes leek me nix)
Paprika er door
Spinazie er door roerbakken (nadat ik t ook ff in magentron heb gehad), zodat het vocht er ff uit kon
Toen heb ik gemakshalve de geraspte mozarella (die had ik nog had) er door heen geroerd, zodat ik een btje kon weten wat de smaak werd.
Ik heb peper, knoflookpeper en zou en sambalpoeder er door heen gedaan en eea pittig op smaak gebracht.
Toen bedacht ik me, dat ik die vieze ricotta nog in de koelkast had staan (die ik echt niet meer van plan ben om koud op te eten), dus dat potje heb ik er ook door gedaan (moest gelijk wel weer extra kruiden in).
Toen wilde ik het in van die papieren cupjes scheppen en dan eimengsel er over heen. Maar doordat eea door de kaas zo compact geworden was, werd dat 1 kliederzooi omdat t er niet in trok.
Dus ik heb de eieren ook maar door mengesl gedaan (vuur uit), goed roeren en toen in die papieren cupjes... (tip, beter eerst ff laten afkoelen, anders kukelen die randjes van de bakjes om) en toen in de oven en zoals ik al zei; het ruikt nu al heerlijk

Ik hoop dat je je morgen minder slap zult voelen Liejannuh! succes met de lijnzaadcrackers...(vlgs mij is dat zo gruwelijk vies?)...ik heb al wel gemalen lijnzaad in huis.... succes met de boodschappen!

Ik heb btw vanmiddag een voorraad kaascrackers gemaakt, zodat niet elke keer mijn huis zo stinkt... die zijn ook erg lekker dus en kun je makkelijk bewaren in blikje/bakje in koelkast

ps, in totaal 6 eieren, iets van 24 van die bakjes gefabriceerd

[ Bericht 2% gewijzigd door Babbelzz op 05-04-2005 17:14:04 (iets vergeten...) ]
pi_26001741
ow ja, ik heb 2 van die papieren cupjes per gerechtje gebruikt... anders waren ze wel erg dun (waardeloze blokker kwaliteit)
pi_26016154
Nou, de lijnzaadcrackers vielen wel mee. Ze smaakten eigenlijk gewoon nergens naar!
Hoe maak je de kaascrackers eigenlijk?? jajajaja, ik ben lui!

Ik ga in mn lunchpauze denk maar verder met de zoektocht naar het kleine boekje.
  woensdag 6 april 2005 @ 08:39:35 #57
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_26016185
quote:
Op woensdag 6 april 2005 08:36 schreef Liejannuh het volgende:
Nou, de lijnzaadcrackers vielen wel mee. Ze smaakten eigenlijk gewoon nergens naar!
Hoe maak je de kaascrackers eigenlijk?? jajajaja, ik ben lui!

Ik ga in mn lunchpauze denk maar verder met de zoektocht naar het kleine boekje.
plakjes rookkaas een minuutje in de magnetron
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_26020960
3 minuutjes in de magnetron...

ik heb ook zojuust die lijnzaadcrackers gemaakt. Die geur alleen deed me aan lijnzaadolie denken ... maar vond ze wel oke, btje slanki op gedaan, vulde best wel, vooral omdat je er nog wel een kwartier profijt van hebt, omdat het tussen je kiezen gaat zitten...
pi_26022080
Ik heb eindelijk het tabellenboekje!!
En omdat mijn afspraak van vanmiddag op schiphol toch niet doorgaat, ben ik op tijd thuis en kan ik gaan verzinnen wat ik nu eens als lekker en voedzaam ontbijt kan gaan maken.
Een bak yoghurt is duidelijk niet genoeg voor mij!
pi_26024621
Hoi,

Fijn dat je eindelijk het boekje hebt gevonden. Veel info lijkt op uit grote boek, maar is soms net ff wat meer aangepast! Succes er mee
pi_26032442
Het valt me tot nu toe allemaal wel mee eigenlijk, dat dieten enzo.
Het zwaarste vind ik aan het einde van de dag naar huis fietsen. Je bent dan al een beetje moe van de hele dag werken en dan heb je ook nog eens 20 km tegenwind! En ik ben al zo slap als een vaatdoek sinds maandag.

Maar het gaat om de kilo's en dat gaat goed! Morgen ga ik niet fietsen, morgen moet ik naar Heerlen en dat is me toch iets te ver fietsen (zo'n 220 km! ).
Denk wel dat ik mn date even uit ga stellen, volgende week ben ik vast veel fitter!
  woensdag 6 april 2005 @ 20:40:40 #62
118438 no-way
I need a hug !
pi_26032512
Believe me its not what you eat ,it`s what you burn , exercise is the only way to go and i speak from experience
this is gonna hurt!!!
  donderdag 7 april 2005 @ 07:48:03 #63
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_26039783
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:40 schreef no-way het volgende:
Believe me its not what you eat ,it`s what you burn , exercise is the only way to go and i speak from experience
mja en dus.... keur je deze methode af..?
pi_26040003
Hej Liejannu, hoevele ben je nu kwijt sinds de start dan? en ben je al ene btje in shape voor je date morgen?

Bij mij is er nu 1.7 kg af...
pi_26040027
Ik zag gister het boek liggen, doorgebladerd en internet goed afgezocht, maar ik las dat je veel moet schappen wat wij hier thuis eten en mijn moeder kookt/koopt niet apart voor mij, dus ik kan het helaas niet doen. Het lijkt me echt een fijn dieet
  donderdag 7 april 2005 @ 08:42:59 #66
118438 no-way
I need a hug !
pi_26040188
quote:
Op donderdag 7 april 2005 07:48 schreef avotar het volgende:

[..]

mja en dus.... keur je deze methode af..?
All I`m saying is if you wanna lose it and keep it off you gottal get that heart rate up at least 3 times a week( and I don`t mean sex)
this is gonna hurt!!!
  donderdag 7 april 2005 @ 10:52:09 #67
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_26042637
quote:
Op donderdag 7 april 2005 08:42 schreef no-way het volgende:

[..]

All I`m saying is if you wanna lose it and keep it off you gottal get that heart rate up at least 3 times a week( and I don`t mean sex)
ja dat klopt.. waaruit dus blijkt dat je niet weet wat deze methode inhoudt, anders had je dat niet gezegd..
  donderdag 7 april 2005 @ 11:19:41 #68
118438 no-way
I need a hug !
pi_26043260
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:52 schreef avotar het volgende:

[..]

ja dat klopt.. waaruit dus blijkt dat je niet weet wat deze methode inhoudt, anders had je dat niet gezegd..
I`m so sorry but all I could get out of the articles posted was info about what to eat , not how often you should exercise
this is gonna hurt!!!
pi_26054269
hallo...
hier weer een verhaaltje...
Ik begin te wennen aan het dieet. Het nadenken over de boodschappen of wat ik eet hoeft niet meer, en... er komt een onverwachte creativiteit in me naar boven als het gaat om eten te bereiden.

's Morgens ontbij ik in ieder geval met 400 ml yoghurt, dat bevalt goed... al vraag ik me wel af hoeveel zuivel we eigenlijk mogen... daarnaast moet ik me daar wellicht wat minder van aan trekken aangezien ik geenvlees eet en eiwitten dus meer dan welkom zijn...

Maar vanavond heb ik het volgende recept gemaakt:
Benodigdheden:
knoflook
rode ui
1 prei
paprika
courgette
gorgonzola
kruiden

Snij de courgette in 2e en hol deze met ene lepeltje uit.
Snij daarna de knoflook, prei uien en paprika en roerbak dit even, snij het binnenste van de courgette en roerbak dit ook en breng eea op smaak.

Neem een stukje gorgonzola (hoeft echt niet veel te zijn, sterke smaak), maak hier hele kleine blokjes van.
Haal de pan van het vuur, roer de gorgonzola er doorheen en schep de courgette kano's vol met de groentemix

eea even in de voorverwarmde oven (15 min -180 graden) en klaaaarrrrr en ziet er onwijs leuk uit en is heeeel erg lekker!
pi_26057046
quote:
Op donderdag 7 april 2005 08:25 schreef Babbelzz het volgende:
Hej Liejannu, hoevele ben je nu kwijt sinds de start dan? en ben je al ene btje in shape voor je date morgen?

Bij mij is er nu 1.7 kg af...
Er is hier al 3,2 kg af! Ik lag me helemaal rot!
Maar eigenlijk moet ik niet iedere dag op de weegschaal staan, maar er is iedere keer weer iets vanaf, dus wat dat betreft durf ik het wel!

Date van morgenavond heb ik even afgezegd. Vandaag de hele dag in Heerlen geweest en het was een hele drukke en vermoeiende week, dus dan zit ik te suffen tijdens het eten! Plus dat ik dan helemaal moet gaan nadenken over wat ik ga bestellen! Niet verstandig voor een eerste date!

Ik eet trouwens vooral veel salades. Neem gewoon een bakje sla mee als lunch (met wat losse ingredienten, vandaag was dat tonijn en ei) en een stukje kaas en wat cashewnoten als snack.
Alleen mn ontbijt ben ik nog niet helemaal uit, qua wat handig is. Van de week had ik wat yoghurt bij me, maar dat was echt niet genoeg (volgens mij mag je trouwens iets van 250 ml per dag volgens het boekje), die spinazie dingen moet ik ook niet te vaak eten en ik heb geen tijd om 's ochtends eieren te gaan staan bakken. En om nou gewoon 2 gekookte eieren mee te nemen, dat is ook weer zoiets!
Kortom: ik ga dit weekend eens wat expirementeren.
pi_26064574
Hoi Liejannuh, top dat er zoveel af is...
ik eet beduidend meer dan u, maar kheb geen dieet gevoel, succes dus daarmee verzekerd haha en er is inmiddels 2,5 af... btje langzame start door t wennen en doordat mijn lijf al door dieten verpest is?

Dat ontbijt is best lastig he... en tsja die zuivel grens overschrijd ik dus echt aanzienlijk, naja dat is niet echt anders dan... moet toch nog btje aan eiwitten komen lijkt me?

Voel je je al minder slapjes Liejannuh?:{

jammer dat je je date niet hebt door kunnen laten gaan... wel nieuwe afspraak gemaakt?

[ Bericht 23% gewijzigd door Babbelzz op 08-04-2005 07:56:34 ]
pi_26064657
quote:
Op donderdag 7 april 2005 08:27 schreef Lildushi het volgende:
Ik zag gister het boek liggen, doorgebladerd en internet goed afgezocht, maar ik las dat je veel moet schappen wat wij hier thuis eten en mijn moeder kookt/koopt niet apart voor mij, dus ik kan het helaas niet doen. Het lijkt me echt een fijn dieet
jammer dat je het thuis niet voor elkaar gaat krijgen...
pi_26100885
Nou, vanochtend was er dus 4 kg vanaf! Geweldig dieet dit!
Heb het gister nog wat collega's zitten aanpraten, een beetje steun is wel handig bij zo'n dieet.

Kan alleen wel merken dat het weekend is. Op de een of andere manier heb ik altijd onwijs veel trek in het weekend. Nouja, dan maar een vroeg diner zo!
pi_26103421
Uhmmm ander aanradertje . Ik heb een boek gekocht van de margriet en dat is ook meer gericht op lijnen , met oefeningen, recepten, lijst van punten . Dus meer bewust eten en ik ben nu zelf 2 kilo afgevallen, juist door de specifieke oefeningen op spieren .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_26106522
wow liejannuh, superresultaat!
Heb je al es lijnzaadcrackers gemaakt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')