nou avotar, dat recept voor die Quiches staat in het grote boek, pagina 186.
Ik heb van meerdere mensen gelezen dat die quiches vrij flauw zijn, daarom had ik bedacht dat ik eea eerst ff zou roerbakken zodat ik het zelf op smaak kon maken... alleen is eea uit de hand gelopen, maar volgens mij wordt t wel heeeeeel lekker, 't ruikt al zalig hier in ieder geval:
Ik heb genomen:
2 tenen knoflook
1 gewone ui
1 rode ui
1 prei
1 rode paprika (ipv groene ivm kleur)
knoflook gebakken in de pan en de uien en de prei ff met de staafmixer bewerkt (kan niet zo goed iets fijn snijden en grote stukken in die kleine bakjes leek me nix)
Paprika er door
Spinazie er door roerbakken (nadat ik t ook ff in magentron heb gehad), zodat het vocht er ff uit kon
Toen heb ik gemakshalve de geraspte mozarella (die had ik nog had) er door heen geroerd, zodat ik een btje kon weten wat de smaak werd.
Ik heb peper, knoflookpeper en zou en sambalpoeder er door heen gedaan en eea pittig op smaak gebracht.
Toen bedacht ik me, dat ik die vieze ricotta nog in de koelkast had staan (die ik echt niet meer van plan ben om koud op te eten), dus dat potje heb ik er ook door gedaan (moest gelijk wel weer extra kruiden in).
Toen wilde ik het in van die papieren cupjes scheppen en dan eimengsel er over heen. Maar doordat eea door de kaas zo compact geworden was, werd dat 1 kliederzooi omdat t er niet in trok.
Dus ik heb de eieren ook maar door mengesl gedaan (vuur uit), goed roeren en toen in die papieren cupjes... (tip, beter eerst ff laten afkoelen, anders kukelen die randjes van de bakjes om) en toen in de oven
![]()
en zoals ik al zei; het ruikt nu al heerlijk
![]()
Ik hoop dat je je morgen minder slap zult voelen Liejannuh! succes met de lijnzaadcrackers...(vlgs mij is dat zo gruwelijk vies?)...ik heb al wel gemalen lijnzaad in huis.... succes met de boodschappen!
Ik heb btw vanmiddag een voorraad kaascrackers gemaakt, zodat niet elke keer mijn huis zo stinkt... die zijn ook erg lekker dus en kun je makkelijk bewaren in blikje/bakje in koelkast
![]()
ps, in totaal 6 eieren, iets van 24 van die bakjes gefabriceerd
[ Bericht 2% gewijzigd door Babbelzz op 05-04-2005 17:14:04 (iets vergeten...) ]