abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 mei 2005 @ 07:56:13 #251
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26844156
quote:
Op maandag 9 mei 2005 07:26 schreef charmed_angel het volgende:
Vandaag is dus mijn weegdag. 82,5 kilo ! Dus als 2,9 kilo afgevallen... ik ben trots en nog meer gemotiveerd om door te gaan!
Goed zeg CA! op naar de <80 de psychologische grens

Ik heb mijn tonijnsalade er weer inzitten.. Hoop dat ik weer gestaag doorga.
  maandag 9 mei 2005 @ 08:05:18 #252
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26844209
Goed zeg Charmed Angel!!!
Ik ben zelf vooral heel blij dat ik weer de nodige fietskilometers kan maken deze week! Denk dat ik dat volgende week wel kan merken aan mn weegschaal.
Ga ik me deze week ook flink inhouden met de cashewnoten!
Na 5 weken is de score - 8 kg! Dus ik klaag zeker niet!
pi_26844303
Een ding kan ik wel vertellen vrije dagen zijn nog niet mijn ding.
Het is niet echt goed gegaan.
Ben er wel twee kilo af.
Maar ik weet zeker dat als ik bepaalde dingen niet had gedaan dat het dan beter was gegaan.
Maar ja, op voor een nieuwe week waar we heel goed op alles gaan letten.
pi_26844536
quote:
Op maandag 9 mei 2005 08:23 schreef jolene het volgende:
Een ding kan ik wel vertellen vrije dagen zijn nog niet mijn ding.
Het is niet echt goed gegaan.
Ben er wel twee kilo af.
Maar ik weet zeker dat als ik bepaalde dingen niet had gedaan dat het dan beter was gegaan.
Maar ja, op voor een nieuwe week waar we heel goed op alles gaan letten.
Ik heb precies hetzelfde.
De weekenden vind ik altijd het minst met dit soort dingen..
Ik ga voorlopig ook geen gebruik meer maken van de weegschaal...
Mischien over 2 weken eens..Anders is het zo`n teleurstelling
  maandag 9 mei 2005 @ 08:57:21 #255
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26844596
quote:
Op maandag 9 mei 2005 08:52 schreef Mirjamke het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde.
De weekenden vind ik altijd het minst met dit soort dingen..
Ik ga voorlopig ook geen gebruik meer maken van de weegschaal...
Mischien over 2 weken eens..Anders is het zo`n teleurstelling
Ik vergeet altijd te eten in het weekend, meestal kom ik er 's avonds achter dat ik 's ochtends en 's middags niet heb gegeten... Nu braaf mijn eitjes en salade op Straks mijn yoghurtje en dan vanavond een biefstukje van de BBQ denk ik
pi_26844649
Nou ik bedoel eigenlijk ik had een verjaardag en daar heb ik zeker te veel kaas gegeten.
En ik krijg telkens sinasappelsap. (wat dus niet mag) en ik heb nog drie keer een frituur snack gehad.
pi_26845310
Minder ja... maar als je dat met mate eet, dan valt zoiets toch wel mee?
Lijkt mij tenminste...
Zijn aardbeien ook verboden in fase 1?
pi_26845747
quote:
Op maandag 9 mei 2005 09:43 schreef Mirjamke het volgende:
Minder ja... maar als je dat met mate eet, dan valt zoiets toch wel mee?
Lijkt mij tenminste...
Zijn aardbeien ook verboden in fase 1?
Al het fruit is verboden in fase 1.

Nou het is de bedoeling met het dieet dat je bepaalde dingen niet eet en zeker in fase 1.
Dus vanochtend weer vol frisse moed begonnen.
En nu geen excusses meer
pi_26845915
Ik ben vanmorgen begonnen met een pannenkoekje en een glas tomatensap.
Straks maar ff een stukje komkommer eten.
Heb honger
  maandag 9 mei 2005 @ 10:32:55 #260
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26846284
quote:
Op maandag 9 mei 2005 10:14 schreef Mirjamke het volgende:
Ik ben vanmorgen begonnen met een pannenkoekje en een glas tomatensap.
Straks maar ff een stukje komkommer eten.
Heb honger
Heb hier nog een gekookt ei liggen, maar eieren beginnen mijn strot uit te komen.... 30 eieren in een week is toch een beetje te.. Vanavond denk ik maar eens Japans eten (ipv een biefstukje), veel vis... Ik begin me steeds me thuis te voelen in SB. Het is goed dat ik afgelopen vrijdag uit eten ben geweest, want als ik weer hetzelfde had gegeten had ik misschien opgegeven. Nu heb ik weer wat meer motivatie.

Honger is niet goed Mirjam...
pi_26847178
Ik weet't Libris.
Zou net een stuk komkommer pakken heeft m`n zusje het opgegeten (2 stuks)
Zometeen maar ff eitjes koken en een eigen salade bereiden.
Vanavond eet ik Makreel. daar heb ik erg veel zin in
  maandag 9 mei 2005 @ 20:30:38 #262
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26863596
Ik heb een probleem.
Ik wil morgen graag stukjes feta door mn salade heen doen. En nu heb ik dus wel een potje met fetablokjes, alleen krijg ik het potje niet open.
Ben al heel zielig langs gelopen bij mn broer, maar die kreeg m ook niet open.
Nu heb ik morgen geen fetablokjes in mn salade.

Best lullig trouwens als je een potje niet open krijgt!

Oew, ik zit me net te bedenken dat ik morgen dat potje feta wel mee kan nemen naar mn werk en dan een sterke mannen wedstrijd kan houden ofzo! Kijken wie het potje wel open krijgt!
  maandag 9 mei 2005 @ 20:46:42 #263
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_26864125
Effe een gaatje in het deksel prikken (als het een nieuwe pot is) dan hef je het vacuum op of even met een lepeltje het deksel opwippen.. Dan krijg je hem ook open.
could you just [i]not[/i] breathe?
  maandag 9 mei 2005 @ 20:58:48 #264
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26864582
Ja, maar dan bedeft mn feta.
En dan zal je ook zien dat het potje omvalt in de koelkast.
Ik kan natuurlijk ook de feta overgooien in een ander potje als ik de deksel lek heb geprikt.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 01:37:07 #265
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26872279
quote:
Op maandag 9 mei 2005 20:58 schreef Liejannuh het volgende:
Ja, maar dan bedeft mn feta.
En dan zal je ook zien dat het potje omvalt in de koelkast.
Ik kan natuurlijk ook de feta overgooien in een ander potje als ik de deksel lek heb geprikt.
Deksel even onder de warme kraan, blik (deksel) zet meer uit dan glas (potje). Dan krijg je hem met een theedoek om het deksel wel open. Mijn gewicht stagneert ook een beetje, zo net onder de 80 kilo.. En ik wil er toch wel wat meer af, dus we gaan gewoon verder.

Vandaag salade met gerookte zalm en rauwe uitjes voor lunch. Lekker, maar nu al (7:30) ruikt mijn werkplek naar de uitjes....
pi_26881736
Ik ben inmiddels ook begonnen! Dit is dag 2 en het gaat prima. Als ontbijt eet ik de hier getipte pannenkoekjes van huttenkase en eieren, ik lunch met een salade (op dit moment met tomaat, tonijn en kaas yum!). Verder een grote zak pistachenootjes gekocht, om er eind van de middag een paar te nemen. Avondeten bedenken vind ik tot nu toe lastig; mijn vriend wil wel graag aardappeltjes, rijst of pasta, dus we moeten iets eten dat zowel met als zonder lekker is, want ik ga niet twee keer koken! Verder 's avonds een beetje kwark en dan kom ik de dag volgens mij prima door!
Ik had gisteravond trouwens wel erg hoofdpijn, schijnt erbij te horen, maar nu is het over en ik hoop ook dat het wegblijft vandaag!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_26884784
Een paar gerichte vragen;
- Cheddar cheese valt volgens het kleine boekje in de categorie 'vermijden' waar halen jullie cheddar cheese die wel mag?
- Hetzelfde geldt voor huttenkase; die van danone (die ze oa bij albert heijn hebben) is te vet en dient vermeden te worden, waar vind ik de magere variant?
- Ik heb daarnet ricotta gekocht en even geproefd en het is echt vies! Iemand een idee hoe het ergens in te verwerken zodat je het niet zo proeft? Weggooien is ook weer zonde..
pi_26885867
Wat heb ik gezondigd vandaag....
Oranjekoek en kleine speculaasjes..
pi_26886026
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 10:29 schreef Babbelzz het volgende:

[..]

Ha Liejannuh! Top joh!

Ik ben al aan het zondigen sinds ik zondag uit eten ben geweest... wel allemaal SB< maar teveel kaas, teveel noten :S etc.... nou, ga er vanaf morgen maar weer eens stevig tegenaan.... merk trouwens dat ik minder snel ga sinds ik die pannekoekjes heb ontdekt... ik vermoed dat ik er toch meer van eet dan eerst... t vult op de een of andere manier niet zo als 2 gekookte eitjes bv...

Muesli top resusltaat en ook de andere mensen zijn goed bezig als ik t zo lees! Leuk dat er zoveel bijgekomen zijn!
Hoe is het nu met je??
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:12:49 #270
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26894669
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:31 schreef Naamah het volgende:
- Cheddar cheese valt volgens het kleine boekje in de categorie 'vermijden' waar halen jullie cheddar cheese die wel mag?
Geen idee! Maar zolang je er niet te veel van neemt, kun je best volvette kaas nemen hoor. Anders heb ik nog wel een paar plakjes liggen, vind het nl niet te eten!
quote:
- Hetzelfde geldt voor huttenkase; die van danone (die ze oa bij albert heijn hebben) is te vet en dient vermeden te worden, waar vind ik de magere variant?
Goh, zit daar nog verschil in dan?? Nouja, dan zijn het vast goede vetten! Volgens mij is er nl geen light variant van. Ik haal mn hüttenkase (of cottage cheese) altijd bij de Lidl. Is ietsjes beter te betalen.
quote:
- Ik heb daarnet ricotta gekocht en even geproefd en het is echt vies! Iemand een idee hoe het ergens in te verwerken zodat je het niet zo proeft? Weggooien is ook weer zonde..
Ricotta is übersmerig! Ik heb zelf het bakje 2 weken in de koelkast laten staan en toen wandelde hij vanzelf naar de prullenbak!
Maar misschien kun je het ergens doorheen gooien ofzo? Volgens mij is er net een topic geopend in culinesse over ricotta. Misschien dat je daar wat wijzer van wordt.
pi_26895202
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:31 schreef Naamah het volgende:
Ik moet het kleine boekje ook maar eens aanschaffen... Weet iemand het ISDN nummer ervan?

Cheddar chees vind ik zowiezo vies. Wat ik neem is Maaslander jong 30+, die kaas is zo lekker... en dan elke dag 30 gram.... heerlijk/

Ik heb geloof ik nu die van danone, geen idee eigenlijk. Maar ik ga voortaan lekker bij de Lidl.....

Ricotta, ik wil het zo graag hebben, maar nergens te vinden he! Echt vet balen! Morgen ga ik weer op zoek alleen dan bij de Albert Heijn en de Edah, en als ik het daar niet kan vinden fiets ik naar de andere kant van Spijkenisse.... naar de C1000 Op een forum had ik een recept gezien met ricotta.....

Chocolademousse (wil ik heel graag proberen al sik de ricotta kan vinden)

Ingrediënten
- 1/3 bakje ricotta
- cacao- poeder (niet gezoet)
- zoetstof
- water
Bereidingswijze
heel makkelijk:

doe 1/3 bakje ricotta in een schaaltje. Doe er cacao- poeder bij.... (zoveel dat jij denk dat lekker is). Doe hierna wat zoetstof erbij....soms even proeven...want té zoet is ook weer niet echt lekker....
dan lekker door elkaar roeren met wat water erbij...dit maakt het wat soepeler....
pi_26895287
Owjah.... morgen ga ik eindelijk de pannekoekjes eens proberen.... ik heb de kaneel gepikt bij mijn moeder :p
pi_26895705
Liejannuh; als ik de etiketten van huttenkase en cheddar cheese vergelijk met die in het boekje, dan komt er uit dat ze bij 'vermijden' horen, maar ik kan ook geen magerdere variant vinden, vaag hoor!

Charmed angel; isbnnr van het kleine boekje is 9026965877. Ricotta is gewoon verkrijgbaar bij de Albert Heijn, staat bij de kaas in een laag rond bakje (net als mascarpone) die chocolademousse is echt heel lekker, heb het net gemaakt! Ongeveer 1/2 theelepels cacao gebruikt en wel flink wat zoetstof, ook een beetje vanille en kaneel. Mengen deed ik met de staafmixer, maar daarvoor was het eigenlijk te weinig en zat het grootste deel dus in de kop vak de staafmixer

Nog één vraagje; in het boekje staat dat ham geroosterd met honing onbeperkt gegeten kan worden. Waar is dat te krijgen? En verder op internet gelezen dat gekookte ham ook mag, maar krijg je dat??
pi_26896332
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:46 schreef Naamah het volgende:
Charmed angel; isbnnr van het kleine boekje is 9026965877. Ricotta is gewoon verkrijgbaar bij de Albert Heijn, staat bij de kaas in een laag rond bakje (net als mascarpone) die chocolademousse is echt heel lekker, heb het net gemaakt! Ongeveer 1/2 theelepels cacao gebruikt en wel flink wat zoetstof, ook een beetje vanille en kaneel. Mengen deed ik met de staafmixer, maar daarvoor was het eigenlijk te weinig en zat het grootste deel dus in de kop vak de staafmixer
Ok bedankt, ik heb het boekje gelijk besteld via bol.com

Dat wordt dus naar de AH morgen, ik ben normaal gek op chocolade.... ok ik mis het niet en snak er ook niet naar, maar 1 keer in de week mag chocolademousse (met ricotta) wel vind ik :p
pi_26897101
In het grote boek staat een plan voor 14 dagen voor fase 1 en daar wordt elke dag mousse als dessert gegeten, de ene keer met vanille, dan met amandel en dan met cacao.. volgens mij kan je best wat vaker die mousse eten als je wil!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')