abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 mei 2005 @ 15:51:01 #226
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26826207
Lijnzaad vind je in het reformvak in de supermarkt. Je hebt het van zonnatura, kilo kost iets van 1,89 ofzo.

Ik zit nog steeds op -7,5 ofzo. Sta even stil, maar dat is niet erg, want het moet er natuurlijk niet te hard afvliegen!
pi_26826320
Wow, goed zeg!!!
Ik ben ongeveer 5 dagen bezig en er is nog niks af....
pi_26830256
TVP
  zondag 8 mei 2005 @ 19:17:12 #229
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_26831233
Ook een TVP, ik hoef niet bizar veel af te vallen, maar ik wil wel graag mijn eetpatroon eens controleren en aanpassen waar nodig.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_26832012
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:17 schreef HuubTuub het volgende:
Ook een TVP, ik hoef niet bizar veel af te vallen, maar ik wil wel graag mijn eetpatroon eens controleren en aanpassen waar nodig.
Hier hetzelfde dus Join the club
  zondag 8 mei 2005 @ 20:07:23 #231
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_26832749
Ik ben nog van alles aan het lezen over SB.
Ik ben erg gehecht aan mijn standaard ontbijtje (boterham met nutella...) dus dat zal de grootste aanpassing worden. Hoewel een kwarkontbijt en af en toe een eitje best wel lekker klinkt.

Zijn jullie met het boek begonnen of hebben jullie alles van het Southbeach forum gehaald?
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_26832959
Ikzelf ben nog in het boek bezig. (bijna uit overigens)
Ik haal recepten enzo van FOK! en van Southbeachforum.net.
Het is echt heel goed te doen vind ik.
Ik heb vandaag verdorie 3 glazen Pepsi Light naar binnen gewerkt..
Ik hoop niet dat de gevolgen hiervan uiterst ernstig zijn
  zondag 8 mei 2005 @ 20:57:15 #233
353 DJ
Hello :W
pi_26834541
Ik ben inmiddels ook bijna 2 weken bezig en ben 2,5 kilo afgevallen. Ik heb het boek nog niet gekocht, maar ga het waarschijnlijk wel doen. Ik wil van 82 kg naar cá 70 kg.

Ik heb al nodige informatie van een collega gekregen. Ik haal hier op Fok ook nodige info vandaan. Ik haal ook de Recepten van Southbeachforum.net af.

Volgens mij kan die 3 glazen Pepsi Light geen kwaad, ik heb ook meerdere dagen 3 á 4 glazen Pepsi of Coca Cola Light gedronken.
The Truth is Out There !
pi_26834589
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:28 schreef Libris het volgende:

[..]

Proficiat

Ik heb net weer 45 minuten hardgelopen, 28 graden en 94% luchtvochtigheid... Zit nu dus lekker na te zweten....
Ga morgen ook weer sporten voor het eerst. Afgelopen week voelde ik me een beetje slappies.... duizelig.... sinds gister is het gelukkig wat beter....... dus ik ga gewoon lekker opbouwen. Maandag/woensdag/vrijdag een uur cardio en buikspieroefeningen.... na 4 weken weer een dagje erbij.....
pi_26834659
quote:
Op zondag 8 mei 2005 15:14 schreef Mirjamke het volgende:
Ik heb al zo`n 4 a 5 dagen, geen ontlasting gehad sinds ik het SBD volg....
Kan iemand mij vertellen of dit Klopt en/of dit bij de bijwerkingen hoort?!
Ja toch iets meer olie gebruiken met bakken of olijfolie door je sla. Dat heb je gewoon nodig zodat het allemaal wat soepeler wordt daar beneden

Ik heb hier gelukkig geen last van, van mijn ontlasting......
pi_26835027
quote:
Op zondag 8 mei 2005 15:35 schreef Liejannuh het volgende:
Voor Charmed Angel het recept voor de pannekoekjes:
Gooi 2 eieren en 2 scheppen hüttenkase in de blender. Doe er wat kaneel bij. Zet de blender aan. En je hebt je beslag.
Gewoon bakken in roomboter of olijfolie en ze smaken uitstekend.
Het thx! Ben benieuwd ik heb alleen geen kaneel in huis, morgen even halen vanuit me werk.... of even bij mijn moeder lenen :p Je hoort nog wel wat ik er van vind!
quote:
Gister heb ik weer te veel nootjes gegeten, maar vandaag gedraag ik me uitstekend! Heb bij mn oma alle lekkere dingen genegeerd en heb alleen een paar aardbeien op (ipv aarbeien op de cake! ). En nu ben ik alvast heel handig wat dingen aan het maken voor komende week. Scheelt me weer veel tijd in de keuken!
Ow nootjes.... als er bij mij een zak open is ben ik veel te veel geneigd om een handje te pakken..... Maar ik kan me nu redelijk beheersen ook....

Vandaag ook erg moeilijk, MOEDERDAG! Gebak... lekker eten.... pfffffffffffff. MAAR ik heb geen gebak op! Erg goed van mezelf vind ik

Wel sate op, gegrilde sate..... 2 stukje stokbrood niet goed.... en klein beetje sate... Ik hoop dat dat niet erg is Maar dat zien we morgen wel

Voor de rest vind ik het een erg goed dieet en sta ik er echt van versteld...... Ook heb ik heel erg veel aan dit forum, zodat ik jullie ervaringen kan lezen.... dat motiveerd zo erg om er mee door te gaan! Yep ik ben happy..... na een week al!

Ik heb mezelf beloofd: als ik bij de 75 kilo ben koop ik een paar laarzen
Als ik onder de 80 zit ga ik keihard gillen
pi_26835182
Ik hoop dat de pepsi en cashew nootjes niet teveel zichtbaar worden... hehe
M`n pa is iig bezig met fitness toestel in elkaar zetten en fiets zowieso 40 KM per week..
dat gaat wel goedkomen
Morgen ga ik lijnzaad halen en wat andere dingetjes!

@ Charmed_Angel: Dat van de Olijfolie is wel een erg goed idee, aangezien ik dat vrijwel nooit erbij neem.
Heb jij al resultaat geboekt?

zondag 8 mei 2005 @ 21:30:30 #238
353 DJ
Hello :W
pi_26835722
Pannekoekjes zijn lekker .
The Truth is Out There !
pi_26836118
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:30 schreef DJ het volgende:
Echt wel! heb er nog 4 in de koelkast liggen
  zondag 8 mei 2005 @ 21:46:28 #240
76586 Naamah
Vrouw!
pi_26836229
Een praar vragen voor de ervaringsdeskundigen hier. Ik wil morgen gaan beginnen, maar heb nog even geen boek. Mag zuivel nou wel of niet? Ik eet graag kwark en yoghurt, maar mag dat in fase 1? Ik lees er verschillende dingen over. Verder wil ik graag weten of het meteen helemaal misgaat als je een tijdje niet SBproof eet. In de zomer als ik op kamp of op vakantie ben kan ik namelijk niet zelf bepalen wat ik eet en als het dan meteen helemaal misgaat kan ik er beter niet aan beginnen. Verder snap ik dat fase 1 vrij strikt is en fase 2 losser, betekent dat dat ik in fase 2 ook een keer frietjes of pizza kan eten als avondeten of is dat uit den bozen? Gebeurt namelijk vaak op mijn vereniging en anders kan ik daar nooit meer mee eten!! Hoop dat iemand bovenstaande kan beantwoorden!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_26836240
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:14 schreef Mirjamke het volgende:
@ Charmed_Angel: Dat van de Olijfolie is wel een erg goed idee, aangezien ik dat vrijwel nooit erbij neem.
Heb jij al resultaat geboekt?

Allen geen eieren in olijfolie bakken.... gadver wat werd ik daar misselijk van..... dat doe ik nog wel met een klontje boter.... anders ga ik over me nek.

Ik kon het vanochtend niet laten en heb me gewogen..... 2,7 kilo eraf. En dan ben ik nog ongesteld geworden ook, en dan ben ik meestal iets zwaarder.... dus ben er benieuwd naar volgende week maandag...... Denk ook dat het veel vocht is bij mij, dat heb ik bij elk dieet....

Trouwens mijn tante heeft ook SBD gedaan, en die kwam er van aan! Terwijl haar ex er vanaf viel.....
pi_26836344
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:46 schreef Naamah het volgende:
Een praar vragen voor de ervaringsdeskundigen hier. Ik wil morgen gaan beginnen, maar heb nog even geen boek. Mag zuivel nou wel of niet? Ik eet graag kwark en yoghurt, maar mag dat in fase 1? Ik lees er verschillende dingen over. Verder wil ik graag weten of het meteen helemaal misgaat als je een tijdje niet SBproof eet. In de zomer als ik op kamp of op vakantie ben kan ik namelijk niet zelf bepalen wat ik eet en als het dan meteen helemaal misgaat kan ik er beter niet aan beginnen. Verder snap ik dat fase 1 vrij strikt is en fase 2 losser, betekent dat dat ik in fase 2 ook een keer frietjes of pizza kan eten als avondeten of is dat uit den bozen? Gebeurt namelijk vaak op mijn vereniging en anders kan ik daar nooit meer mee eten!! Hoop dat iemand bovenstaande kan beantwoorden!
Ik vroeg het me ook telkens af of ik Yoghurt mocht eten... maar het schijnt wel te mogen, dus eet ik elke ochtend lekker 225 gram yoghurt met zoetstof... lekker hoor. Kwark mag wel..... dat weet ik zeker. Maar kwark vind ik ehct vies....
pi_26837000
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:30 schreef DJ het volgende:
Hmmm nu ben ik wel heel erg benieuwd naar die pannekoekjes.... morgen toch maar even kaneel bij mijn moeder pikken
pi_26837033
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:46 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Allen geen eieren in olijfolie bakken.... gadver wat werd ik daar misselijk van..... dat doe ik nog wel met een klontje boter.... anders ga ik over me nek.

Ik kon het vanochtend niet laten en heb me gewogen..... 2,7 kilo eraf. En dan ben ik nog ongesteld geworden ook, en dan ben ik meestal iets zwaarder.... dus ben er benieuwd naar volgende week maandag...... Denk ook dat het veel vocht is bij mij, dat heb ik bij elk dieet....

Trouwens mijn tante heeft ook SBD gedaan, en die kwam er van aan! Terwijl haar ex er vanaf viel.....
Zoooo, netjes!!

Ik ben nog niks afgevallen terwijl ik toch al 5 a 6 dagen bezig ben...
Wel moet ik ongesteld worden..dus mischien ligt't `m daaraan
Vreemd dat je tante er van aan kwam..hopelijk is dat hier anders
  zondag 8 mei 2005 @ 22:17:16 #245
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26837256
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:46 schreef Naamah het volgende:
Een praar vragen voor de ervaringsdeskundigen hier. Ik wil morgen gaan beginnen, maar heb nog even geen boek. Mag zuivel nou wel of niet? Ik eet graag kwark en yoghurt, maar mag dat in fase 1? Ik lees er verschillende dingen over.
Kwark en yoghurt mogen, als het maar de magere variant is. Wat ik vaak doe (heb ik niet zelf verzonnen hoor, maar komt van het southbeach forum), is de yoghurt uit laten lekken. Gewoon in een stukje keukenpapier in een vergiet of zeef leggen en daar yoghurt in doen. In het vocht wat eruit gaat zitten de meeste koolhydraten. Je kunt dit dan weer aanvullen met water. Je krijgt er iig lekkere dikke yoghurt van!

Voor fase 1 moet je de volgende dingen onthouden:
- geen brood, pasta, rijst of aardappels
- geen fruit
- geen zoetigheid
Verder mag je heel veel!
Een lijstje staat in een van de fora van http://www.southbeachforum.net
quote:
Verder wil ik graag weten of het meteen helemaal misgaat als je een tijdje niet SBproof eet. In de zomer als ik op kamp of op vakantie ben kan ik namelijk niet zelf bepalen wat ik eet en als het dan meteen helemaal misgaat kan ik er beter niet aan beginnen.
Je mag (zeker in fase 3) alles eten, maar sommige dingen dus met mate. Als je een weekje heel erg hebt gezondigd (wat op een kamp of op vakantie niet echt vreemd is) dan ga je gewoon weer een weekje terug naar fase 1! En wie houdt je op zich tegen om alsnog redelijk verantwoord te eten op een kamp? Als het goed is merk je dan iig dat je snaaibehoefte minder is!
quote:
Verder snap ik dat fase 1 vrij strikt is en fase 2 losser, betekent dat dat ik in fase 2 ook een keer frietjes of pizza kan eten als avondeten of is dat uit den bozen? Gebeurt namelijk vaak op mijn vereniging en anders kan ik daar nooit meer mee eten!! Hoop dat iemand bovenstaande kan beantwoorden!
Je kunt alles eten, maar sommige dingen dus met mate. Als je een pizza neemt, neem er dan eentje met een dunne bodem. De bodem is gemaakt van wit meel en dat is geraffineerd en dat is evil! Dus hoe minder je daar van binnenkrijgt, hoe beter.
En een enkele keer een patatje kan ook helemaal geen kwaad. Geloof dat je er dan wel mayonaise bij moet eten om de opname van bepaalde vetten tegen te gaan! Je lacht je toch rot met dit dieet soms??

Belangrijkste is iig dat je gewoon geniet van je eten!
overigens ben ik alles behalve een expert hoor, ik ben gewoon al een maandje bezig en heb het nodige er over gelezen.
pi_26837919
Wie dronk er ook al weer tomatensap???

Vraagje maak je die vers of koop je die in pak in de winkel?
pi_26838104
Tomatensap koop ik gewoon in de winkel.
Staat bij de pakken frisdrank
  zondag 8 mei 2005 @ 22:43:38 #248
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26838220
Ja!!! Begin de dag met een glas tomatensap!
Doe ik alleen doordeweeks hoor!
De eerste week sta je te kokhalzen terwijl je het naar binnen werkt, daarna wordt het bijna lekker!
  maandag 9 mei 2005 @ 03:28:03 #249
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26843639
quote:
Op zondag 8 mei 2005 22:43 schreef Liejannuh het volgende:
Ja!!! Begin de dag met een glas tomatensap!
Doe ik alleen doordeweeks hoor!
De eerste week sta je te kokhalzen terwijl je het naar binnen werkt, daarna wordt het bijna lekker!
Na een tijdje wordt het echt lekker, geloof me... Vanmorgen weer een glas op, naast mijn normale canadese bacon en twee eieren... Ik ben van het weekend ook nog niet naar de wc geweest, dus staks maar een flinke bak koffie, meerstal werkt dat wel.

Gisteren een paar hamburgertjes (zonder broodjes op). Ik merk dat ik het klaarkmaken steeds meer in de hand krijg, moet iets eerder opstaan 's ochtends om mijn eitjes te bakken. Ik heb nu ook boodschappen gedaan voor de rest van de week. Dus op het menu staan salades met tonijn, kip en zalm voor tussen de middag, biefstuk, hamburger, kipfilet (misschien kipsate) met broccoli, boontjes, paprika, asperges, tomaatjes...

Een goede bijkomstigheid is dat ik ook bijna gestopt ben met alcohol, vrijdag een glas wijn bij het uit eten gaan en zondag een bodempje whisky. Voor de rest geen druppel. Als ik fase 1 uitben, eind van de week, dan mag ik een lekkere fles wijn voor mezelf uitzoeken.

Gewicht is nog steeds stabiel, voel me goed, en van plan om ook deze week flink te sporten (hardlopen dus, misschien op naar de marathon in November...)
pi_26844048
Vandaag is dus mijn weegdag. 82,5 kilo ! Dus als 2,9 kilo afgevallen... ik ben trots en nog meer gemotiveerd om door te gaan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')