quote:Op donderdag 20 januari 2005 11:56 schreef tulpje6 het volgende:
Het benauwd me nu al dat ik al zo oud ben (bijna 23) en dus echt na moet gaan denken komende tijd of ik ze ECHT niet wil
<...>
maar ik denk dat als die tijd al komt ik al te oud ben, want ik ben nu al 23 dus binnen nu en 7 jaar moet het toch wel gebeuren.
Ten eerste: Waar maak je je inderdaad druk omquote:Op donderdag 20 januari 2005 11:56 schreef tulpje6 het volgende:
Het is niet dat ik bang ben dat ik mijn 'leuke leven' nooit meer kan leven als ik kinderen krijg of zo, want ik heb momenteel namelijk helemaal geen leuk leven en heb ook nog echt 'vol' geleefd. Ik reis niet, ik ga niet uit, heb weinig vrienden etc dus heb ook weinig te missen als er een kind komt.
Wel wil ik eigenlijk nog geleefd hebben voordat er een kind komt. Dus binnenkort toch maar es meer uitgaan, met mannen experimenteren, drinken, reizen etc. Want met kind gaat dat niet meer. Dan draait je leven alleen nog maar daar om. Niet dat ik kinderen wil, maar ik wil het eigenlijk voor de zekerheid toch gedaan hebben, stel dat mn biologische klok ineens op hol gaat slaan en ik ze over een paar jaar toch wil.
Dus voor die tijd moet ik toch wel nog geleefd hebben en een baan/ studie hebben gedaan. Als mn kind op dit moment zou vragen hoe ik was als student dan moet ik zeggen dat ik mijn dagen eenzaam thuis op mn kamer sleet, dat lijkt me ook niks.
Vind ik ook!quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:11 schreef Angeles het volgende:
Trouwens, waarom in OUD? Daar zullen de mensen die wél kinderen willen nogal oververtegenwoordigd zijn, lijkt mij, terwijl het juist leuk is om óók meningen te horen van mensen die ze ook niet willen.
Ik vond het wel een heel goed R&P topic.
Ja dat vind ik zelf dus ook wel: ik zal hier toch vooral mensen treffen die WEL kinderen willen en mn topic staat hier toch een beetje wrang vind ik voor de mensen die ongewenst (nog) kinderloos zijn en hard bezig zijn met vruchtbaarheidspogingen enzo, maargoed maakt verder ook niet uit.quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:11 schreef Angeles het volgende:
Trouwens, waarom in OUD? Daar zullen de mensen die wél kinderen willen nogal oververtegenwoordigd zijn, lijkt mij, terwijl het juist leuk is om óók meningen te horen van mensen die ze ook niet willen.
Ik vond het wel een heel goed R&P topic.
Dat schijnt zo ja. Niet dus. Ben 30 en wil ze nog net zo hard niet als 10 jaar geleden. Zal ook niet gebeuren ook (sterilisatie).quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:02 schreef BarBaar het volgende:
Wacht maar tot de 30 bent, dan schijn je er oppeens heel snel heel anders over te gaan denken
Joh, maak je niet druk, je wil geen kinderen, geen probleem toch?quote:Op donderdag 20 januari 2005 11:56 schreef tulpje6 het volgende:
Het benauwd me nu al dat ik al zo oud ben (bijna 23) en dus echt na moet gaan denken komende tijd of ik ze ECHT niet wil.
[...]
Misschien wil ik ooit wel kinderen als ik zelf gelukkig en stabiel in het leven sta, maar ik denk dat als die tijd al komt ik al te oud ben, want ik ben nu al 23 dus binnen nu en 7 jaar moet het toch wel gebeuren.
Prima middenwegquote:Op donderdag 20 januari 2005 13:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ik sleep deze trouwens even mee naar GC.
Nou, al mijn vriendinnen wisten op hun 16e al precies hoeveel kinderen ze wilden en welke namen ze het gaan geven....en zij maar steeds vragen 'wil je ECHT geen kinderen? Ach, nouja misschien later wel'.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:27 schreef buzzer het volgende:
Ik vind dat iedereen daar vrij in is. Overigens is 22 wel erg jong om al te weten of je wel of geen kinderen wil... Bij sommigen komt dat gevoel met de jaren, en bij anderen niet... Ik kan dat wel respecteren, al zu ik mijn meiden voor geeb prijs willen missen....
Laat je niet gek maken en vaar je eigen koers, dan komt het allemaal goed.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:43 schreef tulpje6 het volgende:
[..]
Nou, al mijn vriendinnen wisten op hun 16e al precies hoeveel kinderen ze wilden en welke namen ze het gaan geven....en zij maar steeds vragen 'wil je ECHT geen kinderen? Ach, nouja misschien later wel'.
Heeft niets met onvolwaasen te maken. De ene is eerder aan kinderen toe dan de andere, en sommigen helemaal nooit, so be it...quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:32 schreef _Arual_ het volgende:
Familieleden en vriendinnen doen mijn `niet-kinderwens´ echter nog steeds af als onvolwassenheid. En de hele maatschappij is er op ingespeeld. Ga je als jong stel naar een makelaar voor een appartement, krijg je te horen dat dat wel wat klein is voor als er uitbreiding komt. Dan zeggen we als grap maar iets als `nee voorlopig willen we nog geen hond´. dan kijken ze al helemaal vreemd.
Enkel op dat punt, zo'n houding vind ik enorm vreemd.quote:Op donderdag 20 januari 2005 11:56 schreef tulpje6 het volgende:
Wel wil ik eigenlijk nog geleefd hebben voordat er een kind komt. Dus binnenkort toch maar es meer uitgaan, met mannen experimenteren, drinken, reizen etc. Want met kind gaat dat niet meer.
Precies, dat vind ik zelf ook. Ik wil al geen kinderen, laat staan een gehandicapt/bewerkelijk kind. Dat klinkt misschien grof, maar ik heb een autistisch broertje dus ik maak van dichtbij mee hoe zwaar en energie opzuigend zoiets is (zeker omdat hij sinds 2 jaar -sinds ie een psychose heeft gehad- iets tegen mijn moeder heeft: haar een heks vind, niet meer naar haar luistert, haar wantrouwt, haar dood wenst etc...dat je niet eens meer liefde terugkrijgt van je kind maar alleen wantrouwen en haat......dat is wel het ergste wat je als moeder kan overkomen denk ik...vind ik dan. Waar doe je het dan nog voor? Bij alles, alle moeite die ze doet ontvangt ze niks terug. Alleen maar boze blikken, stilzwijgend en kritiek. Dat doet echt zeer, zelfs bij mij en mn moeder is er gewoon ouder op geworden.....zeker nu ze ook nog es in de overgang zit. Je vrouw-zijn gaat wel lekker overhoop liggen dan met een kind wat je niet mag en je bent ook niet helemaal vrouw meer. En dan heeft ze aan mij ook nog es zeker niet een makkelijk kind met mn gezondheidsproblemen en complex karakter en egoisme.)quote:Op vrijdag 21 januari 2005 17:29 schreef Maeghan het volgende:
En ik vind het ook niet pas 23 hoor, maar al. Kids voor je dertigste of niet vind ik, daarna word je zelf te gammel en je loopt meer risico met ziektes bij je kind. =D
* 30tiger meld zich*quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:02 schreef BarBaar het volgende:
Wacht maar tot de 30 bent, dan schijn je er oppeens heel snel heel anders over te gaan denken
Precies, vroeger wist ik zeker dat ik wilde trouwen op me 21e, en op me 24e en 27 een kindje wilde, jongen en een meisje uiteraard.... ben nu 25, ongetrouwd en kinderloos, of vrij, hoe je het noemen wil, en trouwen hoeft niet meer zo nodig, en kinderwens twijfel ik ook over, soms denk ik dat ik het wel wil, maar sommige momenten twijfel ik er net zo goed aan.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:43 schreef tulpje6 het volgende:
[..]
Nou, al mijn vriendinnen wisten op hun 16e al precies hoeveel kinderen ze wilden en welke namen ze het gaan geven....en zij maar steeds vragen 'wil je ECHT geen kinderen? Ach, nouja misschien later wel'.
Als je dat van jezelf al weet, en gewoon geen kinderen wil moet je het ook niet doen. Het is geen verplichting ofzo.quote:Ik kan er niks aan doen, ik weet ook niet waarom ik ze niet wil maar het trekt me gewoon totaal niet. Heeft het nooit gedaan. Ik denk dat ik dat nooit zal kunnen, meteen onvoorwaardelijk van zo'n kind houden en er alles voor geven en doen. Dat zie ik mezelf gewoon niet doen
Kinderen neem je uit liefde. Als je geen kinderen wil uit egoisme dan vraag ik me af of je uberhaupt ergens van kan houden.quote:Op woensdag 2 maart 2005 22:14 schreef vbmot het volgende:
Ik wil ook absoluut geen kinderen. Geen zin om om tijd en geld te besteden aan mensjes waar je de eerste 16 jaar niks aan hebt, en alleen maar last bezorgen. En ja, egoïsme is mijn motief. Ik zie echter niet in wat daar mis mee is.
Alleen jammer dat mijn superieure genen niet zullen voortbestaan![]()
Jawel, van geldquote:Op woensdag 2 maart 2005 22:19 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Kinderen neem je uit liefde. Als je geen kinderen wil uit egoisme dan vraag ik me af of je uberhaupt ergens van kan houden.
Van je kinderen hou je altijd. Economisch denken over kinderen vind ik zo zwak. Maar allez, het is beter dat je geen kinderen krijgt, want je komt niet echt over als iemand die dan ook veel moeite in de opvoeding zal steken.quote:Op woensdag 2 maart 2005 22:46 schreef vbmot het volgende:
[..]
Jawel, van geld
Maar serieus, dat kinderen in mijn leven geen meerwaarde hebben betekent toch niet dat ik nergens van kan houden.
Dan ben ik zwak, so be it. Als ik daar nou blij van word.quote:Op woensdag 2 maart 2005 23:36 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Economisch denken over kinderen vind ik zo zwak.
quote:Maar allez, het is beter dat je geen kinderen krijgt, want je komt niet echt over als iemand die dan ook veel moeite in de opvoeding zal steken.
Oh ja, vandaar dat zoveel ouders kun kinderen in de steek laten, mishandelen of misbruiken.quote:
quote:Het benauwd me nu al dat ik al zo oud ben (bijna 23) en dus echt na moet gaan denken komende tijd of ik ze ECHT niet wil.
Weet je dat de koude rillingen over mijn ruglopen als ik dit soort nonsense hoor van mensen die kinderen hebben? Die missen dus een aardig stuk realiteitsbesef, en dat voedt dan kinderen opquote:
Tja, misschien is dat voor die mensen dan wel zo... dat is dan toch prima, dat ze 'hemelse' en 'perfecte' kinderen hebben ... waarom zouden die dat niet mogen zeggen, als dat zo is voor hen?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat je kinderen hebt, helemaal prima, maar ga niet net doen of het hebben van kinderen hemels is en volledig vrij van nadelen. Gelukkig zijn de meeste ouders in mijn omgeving gewoon realistisch.
LOL Nee, ik vind het vooral irritant. Op dezelfde wijze dat ik iemand irritant vind als diegene alleen nog maar met een wazige blik in zijn ogen over zijn of haar nieuwe auto, partner of hond kan praten. Ik heb het niet zo op roze wolkjes.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:55 schreef RM-rf het volgende:
Wordt _jij_ daarvan misschien onzeker? als zo'n lopende moederkoek haar eigen kinderen helemaal het einde vind en een echte 'verrijking' van haar leven ...?
Daar ligt het probleem ook helemaal niet. Het probleem ligt in het feit dat je, als je aangeeft geen kinderen te willen, geconfronteerd wordt met bullshit als: "Wacht maar tot je biologische klok begint te tikken!" of "Maar het is zó'n verrijking van je leven!". Waar bemoeien die mensen zich mee? Ik heb toch ook nooit geprobeerd hen ervan te overtuigen dat ze geen kinderen moeten nemen?quote:Als jijzelf gewoon duidelijk voor jezelf een keuze hebt gemaakt, dat je geen kinderen wilt, dan is het toch geen probleem als iemand anders kennelijk voor zichzelf een andere keuze heeft gemaakt ...
Vervelender wordt het als moederlief denkt dat àlle mensen àlles wat haar kindje doet rèuzeleuk vinden. Helaas kom je zulke moeders nogal eens tegen in de trein. Met hun oh zo schattige kroost dat op oh zo schattige wijze andere passagiers lastigvalt. Passagiers die obligaat en ongemakkelijk naar de dreumes glimlachen maar zich intussen groen en geel ergeren aan het gegil, ge-ren en gekrijs.quote:leuk voor dr dan, dat haar kinderen zo lief-knap-intelligent zijn, als ze toevallig een keertje in één beweging het lukt hun speen in de eigen mond te steken (iets waarvoor imho geen hoog IQ ontegenzeggelijk benodigd is, maar soit, als die uier-op-pootjes het denkt, dan is dat haar zaak) ...
Oh ja, het is in Nederland verplicht om kinderen te krijgen, of wat? Get real, voor 95% van de mensen is het krijgen van kinderen een keuze, ja. Tegenwoordig helemaal. Voor sommige mensen zijn kinderen zelfs een soort modieus accessoire geworden. Lekker hip door de stad wandelen met je dure fourwheeldrive kinderwagen met daarin een mormeltje in desingnerkleding.quote:en bovenal het sterkste het foute idee aanhangen dat kinderen een 'keuze' zouden zijn...
Voor mijzelf was het hebben van een kind nooit een eigen bewuste keuze, als ik op een zeker moment gewoon een rubbertje bij me had gehad, had ik nu nog steeds geen dochter, en daar was ik dan vast heel gelukkig mee geweest...
Dit soort situaties komen ook echt veel voor in Nederland. En het neuken zonder rubbertje is ook een keus hoor. En het niet halen van een morning-after pil ook. Allemaal keuzemogelijkheden, dus ik vind het een beetje onzinnig wat je nu allemaal roept.quote:Voor mijzelf was het hebben van een kind nooit een eigen bewuste keuze, als ik op een zeker moment gewoon een rubbertje bij me had gehad, had ik nu nog steeds geen dochter, en daar was ik dan vast heel gelukkig mee geweest...
volgens mij ligt daar jouw frustratie....quote:Op dinsdag 8 maart 2005 13:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
... voor 95% van de mensen is het krijgen van kinderen een keuze, ja. Tegenwoordig helemaal. Voor sommige mensen zijn kinderen zelfs een soort modieus accessoire geworden. Lekker hip door de stad wandelen met je dure fourwheeldrive kinderwagen met daarin een mormeltje in desingnerkleding.
Moet je eens jonge ouders met een baby goed in de ogen kijken, pure PANIEKquote:Op dinsdag 8 maart 2005 14:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het gaat niet om het plaatsen van vraagtekens bij mijn stelligheid, het gaat om de stelligheid waarmee anderen beweren dat je er heus nog wel achterkomt dat kinderen krijgen echt het Walhalla is.
Het plannen van je leven en het genieten van je leven gaan heel goed samen.
Ja, dat heeft zin, op je vijftigste terugkomen op zo'n beslissing. Da's gewoon dom en zelfkwellerij.quote:Op maandag 4 april 2005 07:33 schreef petitlapin het volgende:
ik zal eens zeggen, mijn moeder is gynaecologe en krijgt wekelijks, om niet te zeggen dagelijks vrouwen van rond de 50/60 op consultatie die ENORM veel spijt hebben van hun kinderloosheid, waar ze toen ze nog vruchtbaar waren, heel bewust voor hadden gekozen.
Dat is grote onzin. Legio vrouwen die op latere leeftijd nog altijd blij zijn dat ze gekozen hebben om geen kinderen te krijgen. Maar die hoor je daar niet over bij de gynaecoloog. Die zijn gewoon gelukkig.quote:Op maandag 4 april 2005 07:33 schreef petitlapin het volgende:
Bij bijna elke vrouw komt de slag wel eens, ik het niet vroeg, dan is het laat.
Mensen zijn geen willoze slaven van hun lichaam en hun hormonen, mensen kunnen nadenken. En er zijn geen hormonen die je vertellen dat je kinderen moet krijgen, hooguit hormonen die je vertellen dat je moet neuken, maar dat kan tegenwoordig gelukkig ook zonder dat er kinderen van komen.quote:En dat kan ook niet verwonderlijk zijn, aangezien heel onze lichaamsbouw en onze hormonen ingesteld zijn op het krijgen van een kindje.
Zo ken ik er nog wel een paar. Geen kinderen krijgen is gewoon het heerlijkste wat er is: die vrijheid, die rust! De liefde die je voor je eigen leven en voor je eventuele partner voelt, die voel je voor niks en niemand anders. Blablabla etcetera. Niet iedereen vindt een eigen kind het toppunt van geluk. Give me a break, ik heb wel wat beters te doen dan me dom voortplanten terwijl er al veel te veel mensen op de wereld rondlopen.quote:dereen doet wat hij/zij wil, en ik veroordeel niemand, maar ik vind het persoonlijk ook vreemd dat er mensen geen kinderen willen. Iemand op de wereld zetten is gewoon de mooiste en de sterkste emotie die er bestaat. En de liefde die je voor je kind voelt, die voel je gewoon voor niemand anders. Zo'n pallet van emoties dat zich plots opent, waar je anders gewoon geen besef van had.
Weet je zeker dat je niet eigenlijk net zo bekrompen denkt als je moeder (topic over je broer)? Je indenken dat er mensen zijn die er anders over denken lijkt je vrij moeilijk af te gaan.quote:Ik lees met verwondering al deze verhalen, en ik vind het gewoon jammer, ik zou in mijn omgeving dus ook wel raar opkijken als ik mensen zie die per se geen kinderen willen. Ik zou ook zeggen om er toch nog eens over na te denken, want je ontzegt je gewoon de mooiste emoties die er zijn.
Na dertien jaar zou ik daar toch wel heel erg genoeg van hebben. Waar bemoeien mensen zich toch mee? Wat is het in mensen dat ze vinden dat anderen net zo moeten leven, denken en voelen als zij?quote:Op maandag 4 april 2005 07:06 schreef Klonk het volgende:
Maar helaas, zoals in veel families zitten er altijd figuren tussen die erg bekrompen denken en al 13 jaar bij elke gelegenheid vragen wanneer er bij ons kinderen komen, als wij ze dan voor de tigste keer melden, nooit, begint de discussie weer van voren af aan, dat we egoistisch zijn, dat we er later spijt van krijgen, dat we niet aan de familie denken en ander geneuzel.
we worden af en toe ook doodziek, maar ik ben laatst op een manier die veel mensen (en ik ook niet trouwens) niet bij mij verwachten uit de slof geschoten, heb een donderpreek gehouden, en ik hoop dat het nu ophoud.quote:Op maandag 4 april 2005 07:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Na dertien jaar zou ik daar toch wel heel erg genoeg van hebben. Waar bemoeien mensen zich toch mee? Wat is het in mensen dat ze vinden dat anderen net zo moeten leven, denken en voelen als zij?
Dat wil inderdaad nog wel eens effectief zijn...quote:Op maandag 4 april 2005 08:00 schreef Klonk het volgende:
we worden af en toe ook doodziek, maar ik ben laatst op een manier die veel mensen (en ik ook niet trouwens) niet bij mij verwachten uit de slof geschoten, heb een donderpreek gehouden, en ik hoop dat het nu ophoud.
Herkenbaar!!quote:Op maandag 4 april 2005 08:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
we worden af en toe ook doodziek, maar ik ben laatst op een manier die veel mensen (en ik ook niet trouwens) niet bij mij verwachten uit de slof geschoten, heb een donderpreek gehouden, en ik hoop dat het nu ophoud.
quote:Op maandag 4 april 2005 08:21 schreef XL-onwijs het volgende:
Herkenbaar!!
Ik had een collega die mij telkens ging vertellen wat een plezier we zouden hebben van kinderen.
Op een keer gingen we voor de 2e keer in een jaar op vakantie. We hadden eerst een rondreis gedaan door Azie en gingen later dat jaar naar Nieuw Zeeland.(Mijn vrouw is Nieuw Zeelandse)
Toen vroeg die collega aan mij waar we dat van deden.
Ik heb hem toen verteld dat hij niet moest zeiken, ten slotte genoot hij van zijn kinderen en als hij die niet had gehad, dan had hij hetzelfde kunnen doen.
Hij heeft het sinds die tijd nooit meer over kinderen gehad.
Welke kerk? Mag ik mee?quote:Op maandag 4 april 2005 08:51 schreef Alicey het volgende:
tvp'tje. Misschien dat ik straks nog even ga vloeken in de kerk.
Wel is het zo dat dit vanuit jouw perceptie is. Mij lijkt het ook iets heel moois, maar aan de andere kant brengt het verplichtingen met zich mee, en die verplichtingen moet je maar net zin aan hebben.quote:Op maandag 4 april 2005 07:33 schreef petitlapin het volgende:
Iedereen doet wat hij/zij wil, en ik veroordeel niemand, maar ik vind het persoonlijk ook vreemd dat er mensen geen kinderen willen. Iemand op de wereld zetten is gewoon de mooiste en de sterkste emotie die er bestaat. En de liefde die je voor je kind voelt, die voel je gewoon voor niemand anders. Zo'n pallet van emoties dat zich plots opent, waar je anders gewoon geen besef van had.
Zoals ik al zei, ik zelf zou graag kinderen willen (Nu nog niet echter), maar ik kan heel goed begrijpen dat mensen geen kinderen willen. Niet iedereen is hetzelfde, en die diversiteit aan gedachten maakt imo leven juist waardevol.quote:Ik lees met verwondering al deze verhalen, en ik vind het gewoon jammer, ik zou in mijn omgeving dus ook wel raar opkijken als ik mensen zie die per se geen kinderen willen.
De meesten zie ik uit hun slof schieten tegen mensen die hen kinderen willen opdringen. Toch een subtiel verschil.quote:Op maandag 4 april 2005 09:02 schreef petitlapin het volgende:
ik denk helemaal niet bekrompen
ik vind het ook gewoon vreemd hoe wild jullie reageren op mensen die wél kinderen willen.
Ho! Nu draai je de zaken om. 'Wij' reageren alleen maar 'wild' op mensen die het nodig vinden om ons hun mening op te dringen. En lees je eigen post even terug, jij bent er heilig van overtuigd dat het krijgen van kinderen voor iedereen het mooiste is wat er bestaat. Dat geldt dus voor mij niet en voor een heleboel anderen ook niet.quote:Op maandag 4 april 2005 09:02 schreef petitlapin het volgende:
ik vind het ook gewoon vreemd hoe wild jullie reageren op mensen die wél kinderen willen.
En ik begrijp mensen niet die vinden dat anderen net zo moeten leven, denken of voelen als zijzelf.quote:Ik vind jullie gewoon veel vijandiger tegen diegenen die wel kinderen willen dan omgekeerd. Ik zou nooit uit mijn sloffen schieten en zo, dat begrijp ik gewoon niet![]()
Oh jammer, ik hoopte dat we naar een reformatorische kerk gingen...quote:Op maandag 4 april 2005 09:04 schreef Alicey het volgende:
Deze kerk natuurlijk, waar we nu zitten! Je zat al netjes in het bankje zelfs.
langs de andere kant vind ik het hier soms ook kwetsend hoe op schijtende/bleitende kinderen vrijheidsafpakkers wordt afgegeven. Vind ik ook kwetsend, maar ik ga er echt niet kwaad om wordenquote:Op maandag 4 april 2005 09:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
De meesten zie ik uit hun slof schieten tegen mensen die hen kinderen willen opdringen. Toch een subtiel verschil.
Je wilt een keer gezellig samen vloeken in de reformatorische kerk?quote:Op maandag 4 april 2005 09:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Oh jammer, ik hoopte dat we naar een reformatorische kerk gingen...
Niemand heeft het over jouw (toekomstige) kinderen. Sommige mensen vinden baby's gewoon niet schattig. Is dat kwetsend? Ik vind het kwetsend als ik weer eens ongevraagd zo'n wurm in mijn handen krijg gedrukt. Ik hou niet van baby's... Ik druk andere mensen ook niet ongevraagd mijn hond of kat in de armen, want het zou kunnen dat ze dat helemaal niet fijn vinden.quote:Op maandag 4 april 2005 09:09 schreef petitlapin het volgende:
langs de andere kant vind ik het hier soms ook kwetsend hoe op schijtende/bleitende kinderen vrijheidsafpakkers wordt afgegeven. Vind ik ook kwetsend, maar ik ga er echt niet kwaad om worden
Waarom vind je dat kwetsend? Je wordt er toch niet persoonlijk mee aangevallen?quote:Op maandag 4 april 2005 09:09 schreef petitlapin het volgende:
[..]
langs de andere kant vind ik het hier soms ook kwetsend hoe op schijtende/bleitende kinderen vrijheidsafpakkers wordt afgegeven. Vind ik ook kwetsend, maar ik ga er echt niet kwaad om worden
Dat lijkt me wel leuk ja, ik mag graag een beetje shockeren.quote:Op maandag 4 april 2005 09:11 schreef Alicey het volgende:
Je wilt een keer gezellig samen vloeken in de reformatorische kerk?
Die biologische klok is nog nooit aangetroffen bij ontleding van vrouwenlichamen. Ik denk zelf dan ook dat het een psychologische klok is.quote:Op maandag 4 april 2005 09:12 schreef zwijntje het volgende:
Wel moet ik wel eens fronsen bij het gedachtegoed dat er in iedere vrouw een biologische klok zou huizen die vroeg of laat alarm slaat.
En die ware aard is de aard van broedmachine...quote:Sterker nog, een vrouw die die klok niet ervaart ´negeert haar ware aard´ volgens die aanhangers van die theorie.
Ik las deze week nog dat het in relaties juist vaker zo is dat de vróuw geen kinderen wil en de man wel. Een of ander onderzoek, verbaasde me nogal.quote:Wat me wel eens opvalt is dat mannen weliswaar de reputatie hebben geen kinderen te willen maar toch wel verontwaardig kunnen reageren als je als vrouw zegt er geen te willen.
en omdat ik niet persoonlijk word aangevallen, kan ik het niet kwetsend vinden of watquote:Op maandag 4 april 2005 09:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom vind je dat kwetsend? Je wordt er toch niet persoonlijk mee aangevallen?
Het idee van de "ware aard" is iets wat vaak door religieuzen wordt gebruikt, en ik vind dat eerlijk gezegd erg denigrerend. Ik schat mezelf toch wel iets hoger in dan een broedmachine.quote:Op maandag 4 april 2005 09:12 schreef zwijntje het volgende:
Wel moet ik wel eens fronsen bij het gedachtegoed dat er in iedere vrouw een biologische klok zou huizen die vroeg of laat alarm slaat. Sterker nog, een vrouw die die klok niet ervaart ´negeert haar ware aard´ volgens die aanhangers van die theorie.
Ik heb al redelijk wat mensen moeten uitleggen dat daar totaal geen wetenschappelijke grondslag voor is, en dat zo´n klok-orgaan echt een hedendaagse mythe is.
Het zou best kunnen ja, misschien oerdriften..quote:En misschien ervaren ze de´ geen-kinderwens´ als een afwijzing van hun zaad
Heel erg verbazingwekkend vind ik het niet. Het offer dat de vrouw hiervoor maakt is vaak veel groter dan het offer dat de man maakt.quote:Op maandag 4 april 2005 09:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik las deze week nog dat het in relaties juist vaker zo is dat de vróuw geen kinderen wil en de man wel. Een of ander onderzoek, verbaasde me nogal.
Dat is inderdaad wel zo. Laat ik het anders stellen : Waarom vind je dat iedereen kinderen leuk moet vinden? Objectief gezien is de gewraakte uitspraak volledig waar en gaat het voor alle kinderen op.quote:Op maandag 4 april 2005 09:19 schreef petitlapin het volgende:
[..]
en omdat ik niet persoonlijk word aangevallen, kan ik het niet kwetsend vinden of wat.
In die gevallen is er vaak wel sprake van een onjuiste weergave van feiten of generalisatie.quote:Ik vind sommige uitspraken over homo's, gehandicapten enz. ook kwetsend, al ben ik geen van beide.
Ik denk niet dat er sprake is van minimalisatie, maar van het belichten van een andere kant van kinderen, die zwaar onderbelicht is.quote:Ik vind een klein kind minimaliseren tot een schijtend/bleitend kind dat je berooft van je vrijheid nogal kortzichtig en kwetsend, ja. Dat je geen kinderen wil, tot daaraantoe, maar dan maar met platte zinnen afkomen om kleine kinderen tot attention-sucking schepsels te herleiden vind ik ook niet dat.
Mensen zouden het respect kunnen opbrengen om in ieder geval te accepteren dat mensen er een andere mening op nahouden dan die van hen, en hun mening niet op te dringen, of zelfs die andere mensen te diskwalificeren(!).quote:Eigenlijk begrijp ik ook heel de opzet van het topic niet, wat is er zo erg aan als de familie vraagt: wanneer komen er kindjes? Mogen ze dat dan gewoon niet vragen ? zelfs al weten ze het antwoord al een beetje ...
Zo zien sommige mensen baby's nu eenmaal. Er zijn ook mensen die bij het zien van elke baby's beginnen te kwijlen, maar ja, zo ben ik nu eenmaal niet. Ik heb helemaal niks met baby's, heb ook geen uitgesproken hekel aan ze, maar er zijn mensen die dat wel hebben. Daar heeft toch niemand last van? Wees blij dat ze er geen krijgen.quote:Op maandag 4 april 2005 09:19 schreef petitlapin het volgende:
Ik vind een klein kind minimaliseren tot een schijtend/bleitend kind dat je berooft van je vrijheid nogal kortzichtig en kwetsend, ja. Dat je geen kinderen wil, tot daaraantoe, maar dan maar met platte zinnen afkomen om kleine kinderen tot attention-sucking schepsels te herleiden vind ik ook niet dat.
Een beetje? Als mensen dat dertien jaar lang op elke verjaardag gaan zitten vragen, word je er gewoon helemaal strontziek van, kun je je dat nou niet indenken? Je hebt dan namelijk het gevoel dat mensen je helemaal niet begrijpen, dat ze helemaal niet weten wie je eigenlijk bent. Dat is heel erg vervelend. Net zo vervelend als die man die al dertig jaar van zijn moeder gezeik over biefstukken moet aanhoren terwijl hij principieel vegetariër is. Daar kun je je toch wel iets bij voorstellen...?quote:Eigenlijk begrijp ik ook heel de opzet van het topic niet, wat is er zo erg aan als de familie vraagt: wanneer komen er kindjes? Mogen ze dat dan gewoon niet vragen ? zelfs al weten ze het antwoord al een beetje ...
Ik herrinner me een gesprek dat ik als kind had:quote:Op maandag 4 april 2005 09:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heel erg verbazingwekkend vind ik het niet. Het offer dat de vrouw hiervoor maakt is vaak veel groter dan het offer dat de man maakt.
mijn moeder zaagt al sinds dat ik kon spreken over het feit dat ik geneeskunde moest studeren, maar ik heb voor de advocatuur gekozen.quote:Op maandag 4 april 2005 09:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een beetje? Als mensen dat dertien jaar lang op elke verjaardag gaan zitten vragen, word je er gewoon helemaal strontziek van, kun je je dat nou niet indenken? Je hebt dan namelijk het gevoel dat mensen je helemaal niet begrijpen, dat ze helemaal niet weten wie je eigenlijk bent. Dat is heel erg vervelend. Net zo vervelend als die man die al dertig jaar van zijn moeder gezeik over biefstukken moet aanhoren terwijl hij principieel vegetariër is. Daar kun je je toch wel iets bij voorstellen...?
Het betekent wèl dat ze jou als persoon en de keuzes die je maakt niet volledig respecteert (niet verbazingwekkend als ik terugdenk aan het topic over je broer - je opent dus wèl topics over dergelijke dingen). En dat is toevallig iets waar ik maar moeilijk mee kan leven. Mensen nemen mij zoals ik ben en anders ben ik gauw vertrokken, familie of geen familie. Ik heb er een gruwelijke hekel aan als mensen mij menen te moeten vertellen hoe ik zou moeten leven.quote:Op maandag 4 april 2005 09:31 schreef petitlapin het volgende:
mijn moeder zaagt al sinds dat ik kon spreken over het feit dat ik geneeskunde moest studeren, maar ik heb voor de advocatuur gekozen.
Nog hééééééél veel zaagt ze over mij dat het toch jammer is dat ik niet voor geneeskunde heb gekozen, en dat advocaten gediplomeerde leugenaars zijn ( en nog ergere uitspraken).
ik zeg niet dat het leuk is, maar ik kan er best mee leven, ik ben nog nooit uit mijn sloffen geschoten, en ik zal er nooit een topic over openen, ik laat ze gewoon doen, want IK ben gelukkig met mijn keuze, dus HAAR gezaag raakt me niet.
Ik zou zelf toch minder gelukkig worden wanneer mijn ouders mij als individu niet respecteren (Want daar komt het feitelijk op neer). Ik zou zelf waarschijnlijk het contact verbreken in plaats van herhaaldelijk uit mijn slof te schieten, dat dan weer wel.quote:Op maandag 4 april 2005 09:31 schreef petitlapin het volgende:
[..]
mijn moeder zaagt al sinds dat ik kon spreken over het feit dat ik geneeskunde moest studeren, maar ik heb voor de advocatuur gekozen.
Nog hééééééél veel zaagt ze over mij dat het toch jammer is dat ik niet voor geneeskunde heb gekozen, en dat advocaten gediplomeerde leugenaars zijn ( en nog ergere uitspraken).
ik zeg niet dat het leuk is, maar ik kan er best mee leven, ik ben nog nooit uit mijn sloffen geschoten, en ik zal er nooit een topic over openen, ik laat ze gewoon doen, want IK ben gelukkig met mijn keuze, dus HAAR gezaag raakt me niet.
de dag dat ze mij de deur uitgooit en me niet meer zou willen zien door mijn keuze, zou ik ook kwaad en gekwetst worden.quote:Op maandag 4 april 2005 09:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het betekent wèl dat ze jou als persoon en de keuzes die je maakt niet volledig respecteert. En dat is toevallig iets waar ik maar moeilijk mee kan leven. Mensen nemen mij zoals ik ben en anders ben ik gauw vertrokken, familie of geen familie. Ik heb er een gruwelijke hekel aan als mensen mij menen te moeten vertellen hoe ik zou moeten leven.
Het betekent feitelijk dat je ouders de keuzes die jij maakt (En dus jouw identiteit!) niet accepteren. Ik zou daar niet mee kunnen leven, mensen die met mij omgaan, of het familie is of niet, mogen van mij denken wat ze willen, zolang ze maar niet proberen te bepalen hoe ik moet leven. Dan is het over.quote:Op maandag 4 april 2005 09:36 schreef petitlapin het volgende:
maar toch niet door wat gezaag die niet de essentie raakt, en die de band met mijn moeder niet ondermijnt.
In mijn optiek raakt het de essentie juist wèl. Want het betekent dat ze jou niet onvoorwaardelijk accepteert. Dat is voor mij genoeg om een relatie volledig te verbreken en dat meen ik heel serieus. Jij en je broer zijn daar blijkbaar minder principieel in, want je broer pikt jarenlang het feit dat ze zijn geaardheid niet accepteert. Ik vind dat soort dingen heel erg. Mensen moeten elkaar nemen zoals ze zijn. Uit wat ik weet uit dit topic en dat andere, krijg ik het gevoel dat jouw moeder haar kinderen ziet als bezit of als verlengstuk van zichzelf, in plaats van als onafhankelijke individuen die hun eigen keuzes maken.quote:Op maandag 4 april 2005 09:36 schreef petitlapin het volgende:
de dag dat ze mij de deur uitgooit en me niet meer zou willen zien door mijn keuze, zou ik ook kwaad en gekwetst worden.
maar toch niet door wat gezaag die niet de essentie raakt, en die de band met mijn moeder niet ondermijnt.
Als dat pallet van emoties zich zo plots opent als je een kind krijgt, dat blijft dat toch lekker gesloten als mensen geen kind krijgen? Dan hebje daar maar geen besef van, is dat zo vreselijk? Het klinkt een beetje als die mensen die zeggen tegen iemand die iets niet lust: ow, dit is zo lekker, je weet niet wat je mist.quote:Op maandag 4 april 2005 07:33 schreef petitlapin het volgende:
tja ...
ik zal eens zeggen, mijn moeder is gynaecologe en krijgt wekelijks, om niet te zeggen dagelijks vrouwen van rond de 50/60 op consultatie die ENORM veel spijt hebben van hun kinderloosheid, waar ze toen ze nog vruchtbaar waren, heel bewust voor hadden gekozen.
Bij bijna elke vrouw komt de slag wel eens, ik het niet vroeg, dan is het laat. En dat kan ook niet verwonderlijk zijn, aangezien heel onze lichaamsbouw en onze hormonen ingesteld zijn op het krijgen van een kindje.
Iedereen doet wat hij/zij wil, en ik veroordeel niemand, maar ik vind het persoonlijk ook vreemd dat er mensen geen kinderen willen. Iemand op de wereld zetten is gewoon de mooiste en de sterkste emotie die er bestaat. En de liefde die je voor je kind voelt, die voel je gewoon voor niemand anders. Zo'n pallet van emoties dat zich plots opent, waar je anders gewoon geen besef van had.
Ik lees met verwondering al deze verhalen, en ik vind het gewoon jammer, ik zou in mijn omgeving dus ook wel raar opkijken als ik mensen zie die per se geen kinderen willen. Ik zou ook zeggen om er toch nog eens over na te denken, want je ontzegt je gewoon de mooiste emoties die er zijn.
ik heb toch rechten mogen doen, al zag ze het veel liever anders. Mijn moeder mag toch haar eigen mening hebbenquote:Op maandag 4 april 2005 09:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het betekent feitelijk dat je ouders de keuzes die jij maakt (En dus jouw identiteit!) niet accepteren. Ik zou daar niet mee kunnen leven, mensen die met mij omgaan, of het familie is of niet, mogen van mij denken wat ze willen, zolang ze maar niet proberen te bepalen hoe ik moet leven. Dan is het over.
Dit gaat iets verder dan een eigen mening. Jouw moeder meent dat voor jou iets anders beter is. Blijkbaar accepteert je moeder dus niet jouw natuur en identiteit. Acceptatie van mijn natuur en identiteit, hetgeen niet betekent dat anderen moeten doen wat ik ook doe, is voor mij een harde voorwaarde voor welke relatie dan ook.quote:Op maandag 4 april 2005 09:41 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik heb toch rechten mogen doen, al zag ze het veel liever anders. Mijn moeder mag toch haar eigen mening hebben![]()
Het zou kunnen zijn dat je het anders opvat of dat je het niet erg vindt dat ze jouw persoonlijkheid niet accepteert. Kun je wel begrijpen dat er mensen zijn die zoiets wel problematisch vinden?quote:. Mij raakt het gewoon niet als ze er weer eens over begint.
Alleen al het woord 'mogen' zegt genoeg.quote:Op maandag 4 april 2005 09:41 schreef petitlapin het volgende:
ik heb toch rechten mogen doen, al zag ze het veel liever anders.
Tja, voor de lieve vrede... Je zegt dat het je niet raakt, maar als het om je broer gaat raakt het je ineens wel...quote:Mijn moeder mag toch haar eigen mening hebben. Mij raakt het gewoon niet als ze er weer eens over begint.
Het zou een lichte variant van het Stockholm Syndroom kunnen zijn, maar dat is nogal erg off-topic hier.quote:Op maandag 4 april 2005 09:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Alleen al het woord 'mogen' zegt genoeg.
Ik vind het ook niet nodig om kinderen per se zo neer te zetten, persoonlijk.quote:Op maandag 4 april 2005 09:19 schreef petitlapin het volgende:
[..]
[quote]
Ik vind een klein kind minimaliseren tot een schijtend/bleitend kind dat je berooft van je vrijheid nogal kortzichtig en kwetsend, ja. Dat je geen kinderen wil, tot daaraantoe, maar dan maar met platte zinnen afkomen om kleine kinderen tot attention-sucking schepsels te herleiden vind ik ook niet dat.
Ze mogen dat 1 keer vragen en dan moeten ze het met het antwoord doen, likjt mij. En als dat antwoord 'nooit' is , houdt het op. Dan moet de familie ophouden met vragen en zeker niet beginnen met vertellen waarom ze van gedachten zouden moeten veranderen.quote:Eigenlijk begrijp ik ook heel de opzet van het topic niet, wat is er zo erg aan als de familie vraagt: wanneer komen er kindjes? Mogen ze dat dan gewoon niet vragen ? zelfs al weten ze het antwoord al een beetje ...
waarom zegt het 'mogen' genoeg ? Nu pak je me op woorden. Ik zei " ik doe rechten", zij zei " echt geen geneeskunde", ik zei " neen", en dat was het. ok, ze zaagt er veel over, maar ik heb gewoon gedaan wat ik wou.quote:Op maandag 4 april 2005 09:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Alleen al het woord 'mogen' zegt genoeg.
Tja, als baby bén je nou eenmaal een schijtende, blatende vrijheidsafpakker. Daar valt weinig tegenin te brengen...quote:Op maandag 4 april 2005 09:09 schreef petitlapin het volgende:
[..]
mijn moeder wou dat ik geneeskunde deed, ik wou rechten doen, en ik heb rechten gedaanquote:Op maandag 4 april 2005 09:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het zou een lichte variant van het Stockholm Syndroom kunnen zijn, maar dat is nogal erg off-topic hier.
Iedereen mag een eigen mening hebben, maar die mening hoeft niet te pas en te onpas ongevraagd gegeven te worden.quote:Op maandag 4 april 2005 09:41 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik heb toch rechten mogen doen, al zag ze het veel liever anders. Mijn moeder mag toch haar eigen mening hebben. Mij raakt het gewoon niet als ze er weer eens over begint.
Omdat het impliceert dat het een soort gunst van je ouders is dat je rechten hebt mogen doen.quote:Op maandag 4 april 2005 09:50 schreef petitlapin het volgende:
waarom zegt het 'mogen' genoeg ?
Maar ze had liever gezien dat je haar had gehoorzaamd.quote:Nu pak je me op woorden. Ik zei " ik doe rechten", zij zei " echt geen geneeskunde", ik zei " neen", en dat was het. ok, ze zaagt er veel over, maar ik heb gewoon gedaan wat ik wou.
In combinatie met het geval 'je broer' vind ik dat helemaal niet zo vergezocht.quote:om trouwens een discussie over een studiekeuze te zien als het feit dat mijn moeder me niet volledig accepteert zoals ik ben... vind ik wel heel ver gaan.
Lieve meid, hij pikt al jarenlang het feit dat hij zichzelf niet mag zijn bij jullie thuis, dat hij zijn vriend niet mag meenemen. Hij pikt het dat zijn moeder hem niet aanvaardt zoals hij is.quote:en om te zeggen dat mijn broer de mening van mijn moeder volgt, dan was hij al lang getrouwd en had hij kindjes.
Ze mag denken wat ze wil, maar ze moet haar mening niet opdringen en dat doet ze overduidelijk wèl!quote:maar haar vrijheid, haar recht op een mening, neem ik ook niet af, zoals jij blijkbaar ook niet wilt. Waarom zou ik mijn moeder niet gunnen, wat je zelf zo graag wilt: VRIJHEID VAN DENKEN.
Voor een advocaat lees je wel verdomd slecht. Iemand hoeft het niet eens te zijn met mijn mening, maar bij zaken die verband houden met mijn fundamentele identiteit heeft iemand het maar te respecteren. Een ieder leeft op de manier zoals het hem of haar goed dunkt, en imo heeft niemand het recht om een levensstijl, geaardheid, beroep of wat dan ook op te dringen.quote:Op maandag 4 april 2005 09:53 schreef petitlapin het volgende:
ik ben maar een domme advocaat, maar dit begrijp ik niet. Ik trek er mij gewoon niets van aan als iemand mijn keuzes niet respecteert. Jullie worden blijkbaar boos als iemand het niet eens is met jullie mening
Op mij kun je vertrouwen.quote:Op maandag 4 april 2005 09:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dames, ik vind het een heerlijke rel, maar ik mòet nu naar school. De plicht roept, ik kom over een uurtje of drie terug. Alicey, neem jij de honneurs waar?
Waar spreekt Lupa zichzelf tegen?quote:Op maandag 4 april 2005 10:05 schreef petitlapin het volgende:
Lupa-Solitaria, sorry dat ik het zeg, maar ik vind je echt niet van de snuggerste. Je spreekt jezelf honderden keer tegen, en je manier hoe jij je vrijheid wilt beleven, komt me echt over als een puber.
Het raakt juist de kern van de topic, het opdringen van een levensvisie aan anderen. Wellicht iets breder dan de topic oorspronkelijk bedoeld was, maar imo is het wel de kern van het probleem.quote:Ik trek me uit deze discussie, want het gaat helemaal niet meer over wat het topic zou moeten gaan.
Conclusies die Lupa trekt zijn op basis van informatie die je zelf in andere topics geeft, en dus geenszins uit de lucht getrokken.quote:als jezelf zo op je vrijheid staat, zou je die aan mij ook kunnen gunnen, en geen uit de lucht getrokken conclusies mogen trekken.
Je schetst zelf een zeker beeld.quote:zeggen dat mijn moeder mijn geluk niet heeft nagestreefd en mij en mijn broer niet aanvaardt, sorry, dat gaat me echt te ver. Je kent haar niet eens.
Mooi gezegd schaapjequote:Op maandag 4 april 2005 10:38 schreef het_fokschaap het volgende:
mensen hebben evolutionair gezien de drang om te paren, niet om te baren. mensen kunnen enigszins beredeneren of ze al dan niet kinderen willen, maar bij (andere) dieren gaat het vooral om het paren en daar komen dan toevallig kindertjes van.
daarbij moet ik wel zeggen dat ik het niet zelf bedacht heb, maar dat ik dit van Midas Dekkers hebquote:
quote:Op maandag 4 april 2005 11:02 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
daarbij moet ik wel zeggen dat ik het niet zelf bedacht heb, maar dat ik dit van Midas Dekkers heb
Wordt vast een goede relatie op die basis.quote:Op maandag 4 april 2005 11:10 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Ik wil nooit kinderen, als ik ooit nog tegen een vriendin oploop zal ik me ook gelijk laten steriliseren, zodat zij voor mij niet de beslissing kan nemen om mij toch vader te laten worden.
na 13 jaar gezeur vond ik dat ik het recht daar toe had.quote:Op maandag 4 april 2005 09:02 schreef petitlapin het volgende:
ik denk helemaal niet bekrompen
ik vind het ook gewoon vreemd hoe wild jullie reageren op mensen die wél kinderen willen. Ik vind jullie gewoon veel vijandiger tegen diegenen die wel kinderen willen dan omgekeerd. Ik zou nooit uit mijn sloffen schieten en zo, dat begrijp ik gewoon niet![]()
Dus dan moet je in feite maar kinderen krijgen, omdat als je het niet doet, je er ooit spijt van krijgtquote:Op maandag 4 april 2005 07:33 schreef petitlapin het volgende:
Nee, dat gaat ze geen flikker aan.quote:Op maandag 4 april 2005 09:19 schreef petitlapin het volgende:
Eigenlijk begrijp ik ook heel de opzet van het topic niet, wat is er zo erg aan als de familie vraagt: wanneer komen er kindjes? Mogen ze dat dan gewoon niet vragen ? zelfs al weten ze het antwoord al een beetje ...
Mij mogen ze het best vragen hoor. Ik beschouw zo´n vraag maar als interesse in mijn leven, en daar is niets mis mee.quote:Op maandag 4 april 2005 11:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, dat gaat ze geen flikker aan.
Inderdaad.quote:Op maandag 4 april 2005 11:58 schreef zwijntje het volgende:
Mij mogen ze het best vragen hoor. Ik beschouw zo?n vraag maar als interesse in mijn leven, en daar is niets mis mee.
Het gaat pas mis wanneer men de bewust kinderloze gaat betichten van allerlei nare eigenschappen (egoisme, niet ?in touch zijn met mijn natuur?) wanneer zij te kennen geven geen kinderen te willen.
Ook doordrammen in de hoop de kinderloze op andere gedachten te brengen is in mijn optiek ongepast.
Maar om meteen op de kast te vliegen wanneer iemand vraagt naar al dan niet aanwezige kinderplannen, dat gaat me weer te ver. Als je echt vind dat ze dat niet aangaat, kun je je er makkelijk van af maken met een nietszeggen antwoord.
Nee, niet als iemand daar een keer vanuit oprechte belangstelling naar vraagt.quote:Op maandag 4 april 2005 11:58 schreef zwijntje het volgende:
[..]
Mij mogen ze het best vragen hoor. Ik beschouw zo´n vraag maar als interesse in mijn leven, en daar is niets mis mee.
Het gaat pas mis wanneer men de bewust kinderloze gaat betichten van allerlei nare eigenschappen (egoisme, niet ´in touch zijn met mijn natuur´) wanneer zij te kennen geven geen kinderen te willen.
Ook doordrammen in de hoop de kinderloze op andere gedachten te brengen is in mijn optiek ongepast.
Maar om meteen op de kast te vliegen wanneer iemand vraagt naar al dan niet aanwezige kinderplannen, dat gaat me weer te ver. Als je echt vind dat ze dat niet aangaat, kun je je er makkelijk van af maken met een nietszeggen antwoord.
Als ze dat een keertje vragen, ala. Als ze het nog een keertje vragen, oké. Maar als ze het donders goed weten dat we het niet willen, dan moeten ze het ook niet meer vragen ook.quote:Op maandag 4 april 2005 11:58 schreef zwijntje het volgende:
Ik had de indruk dat petitlapin op klonk reageerde en aangezien die al ruim tien jaar deze 'discussie' voert, neem ik aan dat het niet op een open en eerlijke en geinteresseerde manier gaatquote:Op maandag 4 april 2005 11:58 schreef zwijntje het volgende:
[..]
Mij mogen ze het best vragen hoor. Ik beschouw zo´n vraag maar als interesse in mijn leven, en daar is niets mis mee.
Jezus? dat zijn vast gezellige familiebijeenkomsten waar persoonlijke zaken tot een verboden onderwerp zijn gemaakt ...quote:Op maandag 4 april 2005 11:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, dat gaat ze geen flikker aan.
Ik vind inderdaad dat je bepaalde onderwerpen inderdaad beter in een een-op-eengesprek kunt bespreken dan in een drukke kamer vol familieledenquote:Op maandag 4 april 2005 12:16 schreef RM-rf het volgende:
Jezus? dat zijn vast gezellige familiebijeenkomsten waar persoonlijke zaken tot een verboden onderwerp zijn gemaakt ...
Ongetwijfeld zal het niet liggen aan het feit dat de familie weigert om de mening van deze persoon gewoon te respecteren, maar zal hij het wel niet duidelijk gezegd hebbenquote:Op maandag 4 april 2005 12:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Jezus? dat zijn vast gezellige familiebijeenkomsten waar persoonlijke zaken tot een verboden onderwerp zijn gemaakt ...
Eerder meldde iemand vol trots dat hij was gaan schelden toen zijn familie ernaar vroeg en hij dat al 13 jaar had moeten aanhoren ..
Is het misschien een idee dat zo iemand zelf dan ook moet leren beter te communiceren met zijn familie, kennelijk hebben die tot dan toe zijn uitleg niet begrepen..?
Waarom komt dat ongeloofwaardig over? Ik zie dat absoluut niet hoor.quote:Natuurlijk, als je tegen anderen verteld: 'ik neem nooit kinderen' komt dat al snel ongeloofwaardig over, en zul je geconfronteerd kunnen worden met een sarcastische blik en 'dat merk je over X jaar nog wel' opmerkingen ... dat roep je dan echter ook zelf over je af ..
En omdat jij het je niet kan voorstellen, zal het ook niet gebeuren?quote:Als iemand gewoon rustig en normaal uitlegt waarom hij op een zeker punt in zijn leven geen behoefte heeft aan kinderen, of dat nu financieel is (wat volgens mij een volledig legitieme reden is), te maken heeft met opvatting over de moeite die ouder zijn kost en of men daaraan zou voldoen ...
Kan ik me niet voorstellen dat dan het gezeur aan blijft houden, volgens mij blijft dat gezeur voornamelijk bestaan bij mensen die er zelf, misschien onbewust, toch een probleem van maken...
Omdat andere mensen wel eens zouden kunnen denken dat wat je zegt niet is wat je denkt, moet je dan maar je mond houden of iets anders zeggen dan je zou willen zeggen?quote:Of mensen in een relatie kinderen gaan krijgen en wat hun plannen zijn, is nu eenmaal een gespreksonderwerp dat ter sprake kan komen, net zoals bv de vraag of men een huis wil gaan kopen ... stel je voor dat er hier nu een klaagtopic staat waar iemand zich ontzettend ergert over altijd weer dat gespreksonderwerp: 'huis-kopen, of toch blijven huren?' en zelf een hardstochtelijke huurder is, maar in zijn omgeving een aantal mensen met een loodzware hypotheek op hun schouders, die echter toch zo 'hups-enthousiast' doen over hun koophuis ... Zo'n klager komt ook dan niet al te overtuigend over, en mensen zullen snel vermoeden dat hij eigenlijk diep van binnen 'jaloers' is ... iig zal hij met zijn 'boze' houding zulke onschuldige gesprekken tot hele emotionele stellingnames maken.
inderdaad. ik zeg dan ook nooit nooit, maar zeker op dit moment heb ik geen behoefte aan kinderen. het niet hebben van een vriendin zal hier zeker aan bijdragenquote:Op maandag 4 april 2005 12:16 schreef RM-rf het volgende:
Natuurlijk, als je tegen anderen verteld: 'ik neem nooit kinderen' komt dat al snel ongeloofwaardig over, en zul je geconfronteerd kunnen worden met een sarcastische blik en 'dat merk je over X jaar nog wel' opmerkingen ... dat roep je dan echter ook zelf over je af ..
Als iemand gewoon rustig en normaal uitlegt waarom hij op een zeker punt in zijn leven geen behoefte heeft aan kinderen, of dat nu financieel is (wat volgens mij een volledig legitieme reden is), te maken heeft met opvatting over de moeite die ouder zijn kost en of men daaraan zou voldoen ...
Kan ik me niet voorstellen dat dan het gezeur aan blijft houden, volgens mij blijft dat gezeur voornamelijk bestaan bij mensen die er zelf, misschien onbewust, toch een probleem van maken...
leg uit?quote:
leg uit?quote:Op maandag 4 april 2005 12:58 schreef Klonk het volgende:
ik voel me aangesproken door bovenstaande reactie en kan maar op 1 manier reageren: lulkoek.
Ik had meer getikt in die post, dus wellicht kun je daarop reageren om uit te leggen wat je niet snaptquote:
Respect hebben voor een ander... een heel onmogelijke wens jaquote:Op maandag 4 april 2005 12:56 schreef RM-rf het volgende:
Ik leg enkel uit dat dat klagen over de reacties van andere mensen, vaak ook de nadruk erop legt dat mensen zelf onmogelijke wensen nastreven in hun houding tot anderen ...:
dat ontken ik ook niet, ik vind het bv een prima antwoord wat de persoon gaf die tegen een collega die vroeg naar hoe hij toch zulke grote reizen kon betalen en regelen, aangaf:quote:Op maandag 4 april 2005 13:07 schreef miss_sly het volgende:
anyway, ik vind dat jij de zaak heel erg neerlegt bij de mensen die aangeven dat ze er niet over willen praten, maar je vergeet dat mensen respectvol met elkaar om dienen te gaan.
Maar gaart die vlieger omgekeerd dan niet net zo goed op? Blijkbaar ervaren degenen die doorzagen over andermans keuze kinderloos te blijven die keuze ook als een aanval op hun eigen beslissingen. (´jij wil geen kinderen dus je wijst mijn levensstijl af´)quote:Op maandag 4 april 2005 13:21 schreef RM-rf het volgende:
..
Iemand die gewoon een keuze maakt en daar zelf gewoon zeker van is, die wordt ook niet gekwetst als iemand daar een opmerking over maakt, simpelweg omdat zekerheid en zelfvertrouwen de beste bescerhming zijn tegen opmerkingen van buiten ..
als je dan toch gekwetst raakt door de opmerkingen van anderen, is kennelijk je zelfvertrouwen en zekerheid over je beslissing niet sterk genoeg ..
quote:Lupa-Solitaria, sorry dat ik het zeg, maar ik vind je echt niet van de snuggerste. Je spreekt jezelf honderden keer tegen, en je manier hoe jij je vrijheid wilt beleven, komt me echt over als een puber.
Dus als ik maar een reden geef die de ander goed genoeg vindt, mag ik verwachten dat ze erover ophouden. Als ik geen reden of geen acceptabele reden geef hebben ze het recht er oneindig over door te zagen?quote:Op maandag 4 april 2005 13:40 schreef RM-rf het volgende:
Dat onderwerp is al snel uitgekauwd als iemand gewoon duidelijk schept. zoals bv de persoon die aangaf dat zijn keuze geen kinderen te hebben, wel betekende dat hij nu tijd en financiele ruimte had om reizen naar Nieuw Zeeland te maken (zie de edit in mn eerdere post)
Iemand die echter snel geirriteerd reageert op de vraag an sich, zal zich altijd aangevallen blijven voelen, en dan blijven ook de opmerkingen komen, dat is geen nonsens, zo functioneren sociale structuren domweg nu eenmaal.
Welnee, dat is het helemaal niet. Je zegt net zelf dat je het 'ongeloofwaardig' vindt als iemand zegt nooit kinderen te willen, dusquote:Op maandag 4 april 2005 13:40 schreef RM-rf het volgende:
Dat onderwerp is al snel uitgekauwd als iemand gewoon duidelijk schept.
Nee hoor, je kunt pas zeggen dat je nooit kinderen wilt, als je kinderloos sterft denk ik...totdie tijd heb je geen idee waar je over praat en kom je vanzelf nog wel tot inkeerquote:Op maandag 4 april 2005 13:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Welnee, dat is het helemaal niet. Je zegt net zelf dat je het 'ongeloofwaardig' vindt als iemand zegt nooit kinderen te willen, dus
Shit, ik dacht toch echt dat ik er dan vanaf wasquote:Op maandag 4 april 2005 13:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En als je dan in de hemel komt, kun je de eeuwigheid doorbrengen met jezelf voor je kop slaan omdat nooit aan kinderen bent begonnen.
Ga je dan niet linea recta naar de hel, als kinderloze? Het negeren van het gebod ´gaat heen en vermenivuldigt u´ wordt vast niet straffeloos toegestaan.quote:Op maandag 4 april 2005 13:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En als je dan in de hemel komt, kun je de eeuwigheid doorbrengen met jezelf voor je kop slaan omdat nooit aan kinderen bent begonnen.
Doe gerust een beetje moeite om mijn post door te lezen en je zult zien dat ik de keuze an sich openlaat, iedereen moet vooral die keuze maken welke ze zelf het beste vinden, op basis van zelf gekozen afwegingen ...quote:Op maandag 4 april 2005 13:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Welnee, dat is het helemaal niet. Je zegt net zelf dat je het 'ongeloofwaardig' vindt als iemand zegt nooit kinderen te willen, dus
Ik ging om andere redenen toch al naar de helquote:Op maandag 4 april 2005 13:59 schreef zwijntje het volgende:
Ga je dan niet linea recta naar de hel, als kinderloze? Het negeren van het gebod ´gaat heen en vermenivuldigt u´ wordt vast niet straffeloos toegestaan.
Zucht... er zijn mensen die zelfs daarna nog een weerwoord hebben!!!quote:Op maandag 4 april 2005 14:01 schreef RM-rf het volgende:
(wat absoluut klopt en een geheel legitieme uitleg is, die naar alle waarschijnlijkheid ook direkt door gesprekspartners wordt opgepikt als 'oke, dat is duidelijk') en iemand die gaat schelden tegen zijn familie na telkens weer met dat onderwerp geconfronteerd te worden ...
Nee, dàt is een goede reden om kinderen te krijgen.quote:Op maandag 4 april 2005 14:41 schreef miss_dynastie het volgende:
'ja, maar, als je oud bent heb je niemand om voor je te zorgen.'
Nee, hehequote:Op maandag 4 april 2005 14:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, dàt is een goede reden om kinderen te krijgen.
En wie zorgt er tegenwoordig nog voor zijn ouders?
nee, dat is een goede reden om het ook maar niet te doenquote:Op maandag 4 april 2005 14:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En wie zorgt er tegenwoordig nog voor zijn ouders?
Dat bedoel ik niet. Ik zou het graag doen als het ooit nodig zou zijn, maar mijn ouders hebben me te kennen gegeven dat ze dat absoluut niet willen. Ze hebben trouwens genoeg geld om dat voor zichzelf goed te regelen.quote:Op maandag 4 april 2005 14:46 schreef het_fokschaap het volgende:
nee, dat is een goede reden om het ook maar niet te doen
tja, het is hier eigenlijk offtopic, maar ik ben ook niet zo voor om m'n ouders als ze bejaard zijn te gaan wassen enzoquote:Op maandag 4 april 2005 14:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Ik zou het graag doen als het ooit nodig zou zijn, maar mijn ouders hebben me te kennen gegeven dat ze dat absoluut niet willen. Ze hebben trouwens genoeg geld om dat voor zichzelf goed te regelen.
"Maar schoonmoeder, het is heden ten dage toch heel normaal dat men ouderen die lastig worden voor de kinderen gewoon een spuitje geeft en ze laat inslapen, ik neem geen kinderen om zeker ervan te zijn dat dat met mij niet gebeurt ..." en dan haar langdurig recht in de ogen kijken, ik vermoed dat ze het onderwerp nooit meer ter sprake brengt....quote:Op maandag 4 april 2005 14:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Zucht... er zijn mensen die zelfs daarna nog een weerwoord hebben!!!
Mijn schoonmoeder zou bijv. zeggen:
'ja, maar, als je oud bent heb je niemand om voor je te zorgen.'
Natuurlijk kun je dat doen, iemand hiervoor gaf aan dat hij 13 jaar bezig was om zijn familie iets wijs te maken .. maar uiteindelijk uitbarst in schelden, als ze telkens maar niet luisteren ..quote:Op maandag 4 april 2005 15:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je kunt mensen echter wèl aanspreken op gedrag dat je niet plezierig vindt.
Hij gaat niet de fout in, hij wil gewoon een keer zijn ongenoegen laten blijken.quote:Op maandag 4 april 2005 15:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je dat doen, iemand hiervoor gaf aan dat hij 13 jaar bezig was om zijn familie iets wijs te maken .. maar uiteindelijk uitbarst in schelden, als ze telkens maar niet luisteren ..
Dan gaat hij _zelf_ ergens de fout in: natuurlijk, die familie zal zelf ook mogelijk ergerniswekkend communiceren, maar die merken er verder weinig van en zullen bij die laatste reactie mogelijk denken: "nounou, die reageert opeens errug gevoelig" en slechts tijdelijk stil zijn, maar volgende keer keihard weer dezelfde opmerkingen maken.
Je mag van mij best denken dat je je mening niet zou mogen geven, omdat die shockeertquote:Mij maakt dat overigens weinig uit, maar als hij dat op een publiek forum post geef ik mijn mening, en ben niet echt onder de indruk als mensen dan gaan beweren dat ik moet ophouden, omdat ik kennelijk iets zeg dat behoorlijk shockeert ...
mijn god, doe jij ook iets anders dan dingen denken en die dan voor waarheid aannemen, uit je slof schieten en preken kan prima zonder scheldenquote:Op maandag 4 april 2005 15:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je dat doen, iemand hiervoor gaf aan dat hij 13 jaar bezig was om zijn familie iets wijs te maken .. maar uiteindelijk uitbarst in schelden, als ze telkens maar niet luisteren ..
Dan gaat hij _zelf_ ergens de fout in: natuurlijk, die familie zal zelf ook mogelijk ergerniswekkend communiceren, maar die merken er verder weinig van en zullen bij die laatste reactie mogelijk denken: "nounou, die reageert opeens errug gevoelig" en slechts tijdelijk stil zijn, maar volgende keer keihard weer dezelfde opmerkingen maken.
Mij maakt dat overigens weinig uit, maar als hij dat op een publiek forum post geef ik mijn mening, en ben niet echt onder de indruk als mensen dan gaan beweren dat ik moet ophouden, omdat ik kennelijk iets zeg dat behoorlijk shockeert ...
Je kunt heel makkelijk iedereen die iets zegt wat je niet wil horen toeroepen dat hij moet ophouden: dat betekent niet dat iets minder waar zou kunnen zijn, als het enkel opeens niet besproken mag worden. (sterker nog, vaak worden juist die 'mag-je-niet-zeggen'-onderwerpen vanzelf waarheid: omdat iedere manier om zoiets te bespreken dan vermeden wordt en zo ook problemen kunnen ontstaan)
Uhm... schoonmoeder maakt die opmerking niet tegen mij hoor, ik wil namelijk wel kinderen, weet je nogquote:Op maandag 4 april 2005 14:59 schreef RM-rf het volgende:
Jouw voorbeeld geeft voornamelijk aan dat de verhouding tov je schoonmoeder niet altijd even rimpelloos is ... dat zou overigens niks anders zijn als je wel kinderen had, dan had die waarschijnlijk nog steeds 'opmerkingen' of 'behulpzame tips' die jij vast niet echt op prijs kan stellen ...
In zulke gevallen is je enige uitweg om daar zelf een wijze te vinden daarmee om te gaan ... niet blijven klagen dat je schoonmoeder eens anders moet doen, dat doet ze toch niet.
Nee, maar bij jou is dat alleen je moeder. Maar moet je je voorstellen dat iedereen, van familie en vrienden tot collega's daar jarenlang over doorzagen! Jij hebt de mazzel dat de huidige maatschappij zo is dat we de individuele keuze van mensen respecteren, en dat we niet meer vinden dat kinderen hun leven moeten laten bepalen door hun ouders.quote:Op maandag 4 april 2005 09:31 schreef petitlapin het volgende:
[..]
Ja maar kijk, het probleem is dat als je zegt dat je geen kinderen wilt (en de eerste keer zeg je niet "ik neem nooit kinderen," dat komt pas na jarenlange discussies en frustraties van al dat gezeik aan je kop) dan zeggen mensen niet dat je "misschien nog wel van gedachten zult veranderen" of dat je dat nu nog niet helemaal zeker kunt zeggen, maar het is altijd "dat komt nog wel". Dus ik kan over m'n eigen leven iets niet met 100% zeggen, maar ZIJ menen wel over het leven van een ANDER te kunnen zeggen wat er gaat gebeuren. Dat is wat me dwars zit.quote:Op maandag 4 april 2005 12:16 schreef RM-rf het volgende:
Natuurlijk, als je tegen anderen verteld: 'ik neem nooit kinderen' komt dat al snel ongeloofwaardig over, en zul je geconfronteerd kunnen worden met een sarcastische blik en 'dat merk je over X jaar nog wel' opmerkingen ... dat roep je dan echter ook zelf over je af ..
Ik denk dat uiteindelijk onze mening redelijk dicht bij elkaar liggen;quote:Op woensdag 13 april 2005 01:26 schreef Maeghan het volgende:
Verder zit er ook wel iets in dat het voor mensen die geen kinderen willen in sommige gevallen meer een probleem is dan voor de omgeving. Ik ehb dat zelf in ieder geval wel soms. Ik vind het heel moeilijk om mezelf een houding te geven wanneer mensen om me heen praten over kinderen, of wanneer er foto's van kinderen rondgaan.
Dat valt best mee!quote:Op woensdag 13 april 2005 16:09 schreef Maeghan het volgende:
En wie wil er in vredesnaam een relatie met mij, want de meeste mannen willen namelijk toch best wel kinderen.
<--- Deze wil dus bijvoorbeeld geen kinderen, en een aantal vrienden van me denkt er hetzelfde over.quote:Op woensdag 13 april 2005 16:09 schreef Maeghan het volgende:
En wie wil er in vredesnaam een relatie met mij, want de meeste mannen willen namelijk toch best wel kinderen.
De reactie van mensen als je duidelijk maakt dat je kinderen niet leuk vindt is idd wat typisch, alsof je niet goed wijs bent, want hoe kun je kinderen nou niet leuk vinden ...quote:Zeg nou niet dat je kinderen niet leuk vindt, want "kinderen zijn toch schattig?" En ja, op een gegeven moment word je het dan zat, en dat is heel vervelend maar zo werkt dat nu eenmaal.
Als bewust-kinderloze-man loop je bij de meeste vrouwen tegen precies hetzelfde aan...quote:Op woensdag 13 april 2005 16:09 schreef Maeghan het volgende:
Idd, voor mannen is het daarentegen veel moeilijker om een vrouw te vinden die geen kinderen wil.quote:
Het is erger als mensen hun kinderen op je loslaten. Kinderen die met mij komen praten worden afgeblaft. Ik vind het totaal niet interessant wat ze allemaal te blaten hebben en wens er niet mee geconfronteerd te worden. Er zijn ook andere vormen van kinderterrorisme, zo was hier laatst in de buurt een zogenaamde straatspeeldagquote:Op woensdag 13 april 2005 16:09 schreef Maeghan het volgende:
-verhaal-
Ik schrik ook altijd als mensen van mijn leeftijd zwanger zijn. Alleen ben ik 27, dus het gebeurt steeds vaker.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:00 schreef _Arual_ het volgende:
Ik hoorde pasgelden dat een meisje van mijn leeftijd (23 jaar dus ) zwanger was. Dus ik, volkomen in mijn eigen leefwereld, gooi er meteen iets uit als: `Goh, wat erg voor haar... Wat gaat ze daar nu aan doen?´ Blijkt het gewoon gepland te zijn. Ik viel bijna van mijn stoel. Een half jaar geleden was dat mens nog een uitgaansbeest, nu woont ze samen, heeft 2 honden gekocht en is nu dus zwanger. Plus dat ze zó naïef overkomt, hoe kun je dan in godsnaam kinderen de wereld op trappen?!
Wat is hier in vredesnaam schokkend aan?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:31 schreef schatje het volgende:
Ik weet nog wel een groter taboe. Meer houden van je vent dan van je kinderen.
lees hier
Dat mens was recentelijk bij Oprah. In tijden niet zo geschokt geweest.
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Idd, voor mannen is het daarentegen veel moeilijker om een vrouw te vinden die geen kinderen wil.![]()
Die vrouw kreeg er echt dik van langs. En al die vrouwen maar trots zitten verkondigen dat ze nooit meer seks hadden en de man op de laatste plaats kwamquote:Op woensdag 8 juni 2005 08:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat is hier in vredesnaam schokkend aan?Bestaat er een soort morele regel die stelt dat je verplicht bent meer van je kinderen te houden dan van je man?
Ik kan me erg goed indenken in haar verhaal. Sterker nog, ik heb medelijden met het feit dat ze zich onnodig kwelt omdat ze een 'slechte moeder' zou zijn, want ik denk dat ze waarschijnlijk een betere moeder is dan al de vrouwen die al hun hoop op levensvervulling hebben gevestigd op hun kinderen.
Waren hun mannen er bij toen ze dat zeiden?quote:Op woensdag 8 juni 2005 09:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Die vrouw kreeg er echt dik van langs. En al die vrouwen maar trots zitten verkondigen dat ze nooit meer seks hadden en de man op de laatste plaats kwamEcht sneu. Gelijk heeft ze overigens wel, naar mijn idee. En ze was inderdaad absoluut geen slechte moeder.
nooit meer sexquote:Op woensdag 8 juni 2005 09:23 schreef miss_dynastie het volgende:
Die vrouw kreeg er echt dik van langs. En al die vrouwen maar trots zitten verkondigen dat ze nooit meer seks hadden en de man op de laatste plaats kwamEcht sneu. Gelijk heeft ze overigens wel, naar mijn idee. En ze was inderdaad absoluut geen slechte moeder.
Uhm... ik heb het niet helemaal gezien, maar wat ik wel heb gezien was het gewoon een 'kringgesprek' met vrouwen. Volgens mij zaten in de filmpjes wel de mannen, zo af en toe. Maar het was ze vast al wel opgevallen, denk ikquote:Op woensdag 8 juni 2005 09:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waren hun mannen er bij toen ze dat zeiden?
Nou ja, nooit, zo min mogelijk, blabla, dan moet ie een tijdje rustig zijn, blabla.quote:Op woensdag 8 juni 2005 09:25 schreef petitlapin het volgende:
[..]
nooit meer sex? dat kan toch niet?
Leuk voor die mannen. En één van de redenen dat zoveel huwelijken stranden, als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 8 juni 2005 09:23 schreef miss_dynastie het volgende:
Die vrouw kreeg er echt dik van langs. En al die vrouwen maar trots zitten verkondigen dat ze nooit meer seks hadden en de man op de laatste plaats kwamEcht sneu.
Ik hoop dat ze dat zelf inmiddels ook inziet en niet meer afgaat op wat anderen 'moreel juist' vinden.quote:Gelijk heeft ze overigens wel, naar mijn idee. En ze was inderdaad absoluut geen slechte moeder.
Dat is voor mij als man dus ook een argument om geen kinderen te willen, je weet dat je daarna bij je partner op de 2e plaats komt. Met die 2e plaats is nog wel te leven, misschien zou ik mijn partner ook wel op de 2e plaats zetten als ik vader was, maar als er echt helemaal geen sex meer in de relatie (of heel weinig) zou zitten denk ik toch dat dat binnen de kortste keren onoverkomelijke problemen oplevert.quote:Op woensdag 8 juni 2005 09:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik snap het ook eigenlijk niet. Verander je ineens in een aseksuele broedkip als je kinderen krijgt? Dat is dan voor mij (als vrouw) ook wéér een reden erbij om geen kinderen te krijgen.quote:[b]Op woensdag 8 juni 2005 14:17
Dat is voor mij als man dus ook een argument om geen kinderen te willen, je weet dat je daarna bij je partner op de 2e plaats komt. Met die 2e plaats is nog wel te leven, misschien zou ik mijn partner ook wel op de 2e plaats zetten als ik vader was, maar als er echt helemaal geen sex meer in de relatie (of heel weinig) zou zitten denk ik toch dat dat binnen de kortste keren onoverkomelijke problemen oplevert.
Gezien vroeger tien kinderen niet ongewoon was, denk ik dat dit naar het rijk der fabelen verwezen dient te worden.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik snap het ook eigenlijk niet. Verander je ineens in een aseksuele broedkip als je kinderen krijgt? Dat is dan voor mij (als vrouw) ook wéér een reden erbij om geen kinderen te krijgen.
Tja, veel vrouwen wel blijkbaar... Mijn zus vertelde me ook een keer zo'n verhaal. Zij had net haar eerste kind en zat met een vriendin van haar die ook net haar eerste kind had. Op een gegeven moment vroeg ze aan die vriendin hoe snel na de bevalling zij weer seks had gehad. Wat bleek, nog helemaal niet, en het kind was er al een half jaar....quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik snap het ook eigenlijk niet. Verander je ineens in een aseksuele broedkip als je kinderen krijgt? Dat is dan voor mij (als vrouw) ook wéér een reden erbij om geen kinderen te krijgen.
Als ik die vriend was... Dikke kans dat ik dat ook zou doen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Over die vriend van haar hoorde ik laatst ook dat hij pogingen deed om vreemd te gaan... Causaal verband misschien?
Vroeger werd er gewoon geneukt als de man dat wou, dat heette "echtelijke plicht". Bovendien moest je van meneer pastoor zoveel mogelijk kinderen krijgen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Gezien vroeger tien kinderen niet ongewoon was, denk ik dat dit naar het rijk der fabelen verwezen dient te worden.
Nou, bij die dames in Oprah was het dus blijkbaar algemeen...quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:28 schreef Alicey het volgende:
Gezien vroeger tien kinderen niet ongewoon was, denk ik dat dit naar het rijk der fabelen verwezen dient te worden.
Echtelijke plicht!quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Vroeger werd er gewoon geneukt als de man dat wou, dat heette "echtelijke plicht". Bovendien moest je van meneer pastoor zoveel mogelijk kinderen krijgen.
Blijkbaar is dat dus wel iets relatief nieuws.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou, bij die dames in Oprah was het dus blijkbaar algemeen...
Tja, ik weet niet hoe hun seksleven er nou uitziet, maar ik kan me voorstellen dat je wel erg gefrustreerd raakt als je zelden of nooit seks hebt maar verder wel heel je leven met elkaar deelt...quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als ik die vriend was... Dikke kans dat ik dat ook zou doen.
Man zet de vuilnis buiten, vrouw doet de benen wijdquote:
Bij mij ook. Neuken?quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Bij mij zou het iig een hoop gedonder betekenen op relatiegebied.
Wel met voorbehoedsmiddelen he! Anders zadelen we de wereld nog op met een bizarre kruising tussen een wolf en een zwarte panter...quote:
Nou ja, er waren er dus inderdaad wat die zeiden dat hun man op de allerlaatste plek stondquote:Op woensdag 8 juni 2005 14:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is voor mij als man dus ook een argument om geen kinderen te willen, je weet dat je daarna bij je partner op de 2e plaats komt. Met die 2e plaats is nog wel te leven, misschien zou ik mijn partner ook wel op de 2e plaats zetten als ik vader was, maar als er echt helemaal geen sex meer in de relatie (of heel weinig) zou zitten denk ik toch dat dat binnen de kortste keren onoverkomelijke problemen oplevert.
Nee, maar er is ook nog zoiets als fatsoen. Fatsoen naar je kinderen toe. Wat moeten die wel niet denken als ze later ouder zijn en teruglezen of horen dat hun moeder meer van hun vader houdt dat van hen? Nog los van het feit dat haar kinderen er op school mee gepest kunnen worden. Ik bedoel, ze heeft het wel verkondigd in een van de meest bekeken programma's van de VS. Ik vind dat je dergelijke gedachtes het beste voor jezelf kunt houden en niet doodleuk gaat verkondigen in de mediaquote:Op woensdag 8 juni 2005 08:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat is hier in vredesnaam schokkend aan?Bestaat er een soort morele regel die stelt dat je verplicht bent meer van je kinderen te houden dan van je man?
![]()
Ik denk eigenlijk dat mijn moeder ook meer van mijn vader houdt dan van ons. En daar ben ik maar wat blij om! Ze moet namelijk de rest van haar leven met hem doorbrengen, terwijl wij nu de tent uit zijn. Ik zie daar werkelijk geen probleem in. Wij zijn aan liefde namelijk helemaal niets tekort gekomen. Het is pas een probleem als je je kinderen terkort doet en volgens mij is daar bij deze vrouw absoluut geen sprake van. En wat wil een kind nou liever dan twee ouders die zielsveel van elkaar houden?quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:21 schreef schatje het volgende:
Nee, maar er is ook nog zoiets als fatsoen. Fatsoen naar je kinderen toe. Wat moeten die wel niet denken als ze later ouder zijn en teruglezen of horen dat hun moeder meer van hun vader houdt dat van hen? Nog los van het feit dat haar kinderen er op school mee gepest kunnen worden. Ik bedoel, ze heeft het wel verkondigd in een van de meest bekeken programma's van de VS. Ik vind dat je dergelijke gedachtes het beste voor jezelf kunt houden en niet doodleuk gaat verkondigen in de media.
En ik hoop dat haar kinderen voorbij die opmerking kunnen kijken, die toch ook is gemaakt om de boel lekker wakker te schudden, en kijken naar de nuttige boodschap erachter! Het scheidingspercentage in Amerika ligt namelijk tussen de 50 en 60 procent, dus de boel wakker schudden lijkt me nuttig. Ik zou trots zijn als mn moeder dat (een beetje) voor elkaar had gekregen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:21 schreef schatje het volgende:
[..]
Nee, maar er is ook nog zoiets als fatsoen. Fatsoen naar je kinderen toe. Wat moeten die wel niet denken als ze later ouder zijn en teruglezen of horen dat hun moeder meer van hun vader houdt dat van hen? Nog los van het feit dat haar kinderen er op school mee gepest kunnen worden. Ik bedoel, ze heeft het wel verkondigd in een van de meest bekeken programma's van de VS. Ik vind dat je dergelijke gedachtes het beste voor jezelf kunt houden en niet doodleuk gaat verkondigen in de media.
We gaan het zomerseizoen weer in, misschien wordt het herhaaldquote:Op woensdag 8 juni 2005 15:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vind het erg jammer dat ik die uitzending gemist heb.
Nou ja, om je eigen kinderen te gebruiken, over de ruggen van hen heen, om dat duidelijk te maken vind ik respectloos. Dat is wat mij zo tegen de borst heeft gestuit. Ik denk dat er ook wel andere manieren zijn om je punt duidelijk te maken.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En ik hoop dat haar kinderen voorbij die opmerking kunnen kijken, die toch ook is gemaakt om de boel lekker wakker te schudden, en kijken naar de nuttige boodschap erachter! Het scheidingspercentage in Amerika ligt namelijk tussen de 50 en 60 procent, dus de boel wakker schudden lijkt me nuttig. Ik zou trots zijn als mn moeder dat (een beetje) voor elkaar had gekregen.
promo van de afleveringquote:Op woensdag 8 juni 2005 15:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vind het erg jammer dat ik die uitzending gemist heb.
omdat ze daar in het programma uiteraard de twee uitersten bij elkaar willen zetten.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nou, bij die dames in Oprah was het dus blijkbaar algemeen...
Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Dat komt het kind alleen maar ten goede.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En wat wil een kind nou liever dan twee ouders die zielsveel van elkaar houden?
Ik vind overigens houden van je partner een heel ander 'houden van' dan het houden van je kinderen. Dat sluit elkaar toch niet per definitie uit?quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:58 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Dat komt het kind alleen maar ten goede.
Natuurlijk sluit het elkaar niet uit.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:07 schreef kleinmeiske het volgende:
Ik vind overigens houden van je partner een heel ander 'houden van' dan het houden van je kinderen. Dat sluit elkaar toch niet per definitie uit?
Maar goed, ik heb geen kinders...
Ik woon in de buurt van zo'n creche. Het is zo triest.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:24 schreef Alicey het volgende:
Meer mensen zouden geen kinderen moeten nemen. Tweeverdieners bijvoorbeeld. Dat gaat soms echt van kind in de creche parkeren, werken, kind ophalen etc..
Euhm, die tikkende klok zit toch ook tussen de oren??quote:Op maandag 27 juni 2005 23:27 schreef Maeghan het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen waarbij hun lijf er anders over denkt dan hun hoofd? Dus wel een tikkende klok, terwijl je het eigenlijk gewoon niet wilt?
het is dat ik geen 29 ben anders zou ik denken dat je m'n vriendin wasquote:Op dinsdag 27 september 2005 17:42 schreef Ivatje het volgende:
Ik ben 25 en ik wilde nooit kinderen hebben. Ik heb ze niet nodig en ik ben geen zorgzaam type en familiemens..![]()
Als ik iemand met een kind zie, ben ik blij dat ik geen kind(eren) heb!![]()
Mijn vaste vriend (we zijn 5 jaar samen) van 29 wil ook geen kinderen hebben en daar ben ik zo blij van!
Kinderen van mijn zus zullen ons bezoeken als we oud worden, dus dat is geen probleem...
Ik schaam me er niet voor om te zeggen dat ik wel een beetje egoïstisch ben. Ik wil geen kinder-zorgen hebben in mijn leven. Kinderen zijn niet alleen voor een paar dagen, maar voor je hele leven, dus, het is zeker niets voor mij. Een kat kan je een paar jaren hebben en dan ben je weer vrij, maar een kind moet je langer hebben en je hele leven over je kind zorgen maken. En zij zijn zo duur...Ik wil veel reizen en ik heb geen zin in dat kind-gedoe...
Maar, ik ben blij dat veel mensen anders denken dan ik...Ik besta ook dankzij mijn moeder en vader...
Bingo!! Exact mijn verhaal!quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:42 schreef Ivatje het volgende:
Ik ben 25 en ik wilde nooit kinderen hebben. Ik heb ze niet nodig en ik ben geen zorgzaam type en familiemens..![]()
Mijn vaste vriend (we zijn 5 jaar samen) van 29 wil ook geen kinderen hebben en daar ben ik zo blij van!
Kinderen van mijn zus zullen ons bezoeken als we oud worden, dus dat is geen probleem...
Ik schaam me er niet voor om te zeggen dat ik wel een beetje egoïstisch ben. Ik wil geen kinder-zorgen hebben in mijn leven. Kinderen zijn niet alleen voor een paar dagen, maar voor je hele leven, dus, het is zeker niets voor mij. Een kat kan je een paar jaren hebben en dan ben je weer vrij, maar een kind moet je langer hebben en je hele leven over je kind zorgen maken. En zij zijn zo duur...Ik wil veel reizen en ik heb geen zin in dat kind-gedoe...
Maar, ik ben blij dat veel mensen anders denken dan ik...Ik besta ook dankzij mijn moeder en vader...
You're not alone, zoals je al leest in de reacties boven mequote:Op dinsdag 27 september 2005 17:42 schreef Ivatje het volgende:
Ik neig de laatste tijd ook jouw kant op (ben nog maar 20 maar goed...quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:42 schreef Ivatje het volgende:
Als ik iemand met een kind zie, ... -knip - ...Ik besta ook dankzij mijn moeder en vader...
Misschien veranderen je inzichten nog. Of die van haar. Iig een lastig probleem.quote:Op woensdag 28 september 2005 14:28 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Ik neig de laatste tijd ook jouw kant op (ben nog maar 20 maar goed...).
Probleem is echter dat ik een lieve vriendin heb (al zo'n 3 jaar), die kinderen geweldig vindt - niet nu, maar wel voor d'r 30e jaar - dat wordt dus een probleem....
![]()
Dat is mij ook al een keer opgevallen. Sterker nog: een vriend van me zei tegen me dat hij als doel heeft zich voor te planten, en dat heeft hij ook gedaan. En vorige week vroeg hij toen hij zijn poepmachine aan me toonde waarom ik geen kinderen wilde.....quote:Op woensdag 28 september 2005 14:37 schreef Petra76 het volgende:
Laatst had ik het er met vrienden over dat ik geen kinderen wilde, kwam er meteen een vraag "Waarom niet?". Als je wel kinderen wilt, vraagt er niemand "Waarom?", dat vindt iedereen dan een rare vraag![]()
als je vriendin dezelfde leeftijd als jou heeft, heb je nog zo'n 10 jaar .....quote:Op woensdag 28 september 2005 14:28 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Ik neig de laatste tijd ook jouw kant op (ben nog maar 20 maar goed...).
Probleem is echter dat ik een lieve vriendin heb (al zo'n 3 jaar), die kinderen geweldig vindt - niet nu, maar wel voor d'r 30e jaar - dat wordt dus een probleem....
![]()
Het is inderdaad te vroeg om de toekomst van je relatie eraan te verbinden, maar het is wel een potentieel struikelblok...quote:Op woensdag 28 september 2005 14:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
als je vriendin dezelfde leeftijd als jou heeft, heb je nog zo'n 10 jaar .....
Ik denk niet dat het erg 'slim' is om nu te doen alsof je exact weet hoe je leven eruitziet over 10 jaar (dat is de helft van je huidige leeftijd)....
Of je moet nu zeggen dat je geen relatie kunt hebben met je vriendin, omdat het duidelijk is dat zij op een zeker moment een gezinnetje wil stichtten, en jij daar niet aan mee wilt doen ...
De maatschappij ziet het als een plicht om een kind te nemen lijkt het welquote:Op woensdag 28 september 2005 14:45 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Dat is mij ook al een keer opgevallen. Sterker nog: een vriend van me zei tegen me dat hij als doel heeft zich voor te planten, en dat heeft hij ook gedaan. En vorige week vroeg hij toen hij zijn poepmachine aan me toonde waarom ik geen kinderen wilde.....![]()
Het blijft toch een taboe....
Mwoa, ik ken ook mensen die toen de derde onderweg was de vraag kregen 'waarom neem je er nog een, je hebt toch al een jongen en een meisje?' Twee kinderen is geaccepteerd lijkt het wel, alles wat daar onder of boven zit is discutabel voor velen tenzij iemand twee, drie, vier kinderen van hetzelfde geslacht heeft, dan 'mogen' ze wel gaan voor het andere geslachtquote:Op woensdag 28 september 2005 14:37 schreef Petra76 het volgende:
Laatst had ik het er met vrienden over dat ik geen kinderen wilde, kwam er meteen een vraag "Waarom niet?". Als je wel kinderen wilt, vraagt er niemand "Waarom?", dat vindt iedereen dan een rare vraag![]()
Binnen nu en een jaar; let maar op...quote:Op woensdag 28 september 2005 19:05 schreef marcb1974 het volgende:
Ik moet er niet aan denken kinderen te krijgen. Ben nu 31 en denk niet dat dit ooit gaat veranderen.
quote:Op woensdag 28 september 2005 18:58 schreef Solitarias het volgende:
* Solitarias , man, zonder kinderwens, 32 meldt zich!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |