Ik vind inderdaad dat je bepaalde onderwerpen inderdaad beter in een een-op-eengesprek kunt bespreken dan in een drukke kamer vol familieledenquote:Op maandag 4 april 2005 12:16 schreef RM-rf het volgende:
Jezus? dat zijn vast gezellige familiebijeenkomsten waar persoonlijke zaken tot een verboden onderwerp zijn gemaakt ...
Ongetwijfeld zal het niet liggen aan het feit dat de familie weigert om de mening van deze persoon gewoon te respecteren, maar zal hij het wel niet duidelijk gezegd hebbenquote:Op maandag 4 april 2005 12:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Jezus? dat zijn vast gezellige familiebijeenkomsten waar persoonlijke zaken tot een verboden onderwerp zijn gemaakt ...
Eerder meldde iemand vol trots dat hij was gaan schelden toen zijn familie ernaar vroeg en hij dat al 13 jaar had moeten aanhoren ..
Is het misschien een idee dat zo iemand zelf dan ook moet leren beter te communiceren met zijn familie, kennelijk hebben die tot dan toe zijn uitleg niet begrepen..?
Waarom komt dat ongeloofwaardig over? Ik zie dat absoluut niet hoor.quote:Natuurlijk, als je tegen anderen verteld: 'ik neem nooit kinderen' komt dat al snel ongeloofwaardig over, en zul je geconfronteerd kunnen worden met een sarcastische blik en 'dat merk je over X jaar nog wel' opmerkingen ... dat roep je dan echter ook zelf over je af ..
En omdat jij het je niet kan voorstellen, zal het ook niet gebeuren?quote:Als iemand gewoon rustig en normaal uitlegt waarom hij op een zeker punt in zijn leven geen behoefte heeft aan kinderen, of dat nu financieel is (wat volgens mij een volledig legitieme reden is), te maken heeft met opvatting over de moeite die ouder zijn kost en of men daaraan zou voldoen ...
Kan ik me niet voorstellen dat dan het gezeur aan blijft houden, volgens mij blijft dat gezeur voornamelijk bestaan bij mensen die er zelf, misschien onbewust, toch een probleem van maken...
Omdat andere mensen wel eens zouden kunnen denken dat wat je zegt niet is wat je denkt, moet je dan maar je mond houden of iets anders zeggen dan je zou willen zeggen?quote:Of mensen in een relatie kinderen gaan krijgen en wat hun plannen zijn, is nu eenmaal een gespreksonderwerp dat ter sprake kan komen, net zoals bv de vraag of men een huis wil gaan kopen ... stel je voor dat er hier nu een klaagtopic staat waar iemand zich ontzettend ergert over altijd weer dat gespreksonderwerp: 'huis-kopen, of toch blijven huren?' en zelf een hardstochtelijke huurder is, maar in zijn omgeving een aantal mensen met een loodzware hypotheek op hun schouders, die echter toch zo 'hups-enthousiast' doen over hun koophuis ... Zo'n klager komt ook dan niet al te overtuigend over, en mensen zullen snel vermoeden dat hij eigenlijk diep van binnen 'jaloers' is ... iig zal hij met zijn 'boze' houding zulke onschuldige gesprekken tot hele emotionele stellingnames maken.
inderdaad. ik zeg dan ook nooit nooit, maar zeker op dit moment heb ik geen behoefte aan kinderen. het niet hebben van een vriendin zal hier zeker aan bijdragenquote:Op maandag 4 april 2005 12:16 schreef RM-rf het volgende:
Natuurlijk, als je tegen anderen verteld: 'ik neem nooit kinderen' komt dat al snel ongeloofwaardig over, en zul je geconfronteerd kunnen worden met een sarcastische blik en 'dat merk je over X jaar nog wel' opmerkingen ... dat roep je dan echter ook zelf over je af ..
Als iemand gewoon rustig en normaal uitlegt waarom hij op een zeker punt in zijn leven geen behoefte heeft aan kinderen, of dat nu financieel is (wat volgens mij een volledig legitieme reden is), te maken heeft met opvatting over de moeite die ouder zijn kost en of men daaraan zou voldoen ...
Kan ik me niet voorstellen dat dan het gezeur aan blijft houden, volgens mij blijft dat gezeur voornamelijk bestaan bij mensen die er zelf, misschien onbewust, toch een probleem van maken...
leg uit?quote:
leg uit?quote:Op maandag 4 april 2005 12:58 schreef Klonk het volgende:
ik voel me aangesproken door bovenstaande reactie en kan maar op 1 manier reageren: lulkoek.
Ik had meer getikt in die post, dus wellicht kun je daarop reageren om uit te leggen wat je niet snaptquote:
Respect hebben voor een ander... een heel onmogelijke wens jaquote:Op maandag 4 april 2005 12:56 schreef RM-rf het volgende:
Ik leg enkel uit dat dat klagen over de reacties van andere mensen, vaak ook de nadruk erop legt dat mensen zelf onmogelijke wensen nastreven in hun houding tot anderen ...:
dat ontken ik ook niet, ik vind het bv een prima antwoord wat de persoon gaf die tegen een collega die vroeg naar hoe hij toch zulke grote reizen kon betalen en regelen, aangaf:quote:Op maandag 4 april 2005 13:07 schreef miss_sly het volgende:
anyway, ik vind dat jij de zaak heel erg neerlegt bij de mensen die aangeven dat ze er niet over willen praten, maar je vergeet dat mensen respectvol met elkaar om dienen te gaan.
Maar gaart die vlieger omgekeerd dan niet net zo goed op? Blijkbaar ervaren degenen die doorzagen over andermans keuze kinderloos te blijven die keuze ook als een aanval op hun eigen beslissingen. (´jij wil geen kinderen dus je wijst mijn levensstijl af´)quote:Op maandag 4 april 2005 13:21 schreef RM-rf het volgende:
..
Iemand die gewoon een keuze maakt en daar zelf gewoon zeker van is, die wordt ook niet gekwetst als iemand daar een opmerking over maakt, simpelweg omdat zekerheid en zelfvertrouwen de beste bescerhming zijn tegen opmerkingen van buiten ..
als je dan toch gekwetst raakt door de opmerkingen van anderen, is kennelijk je zelfvertrouwen en zekerheid over je beslissing niet sterk genoeg ..
quote:Lupa-Solitaria, sorry dat ik het zeg, maar ik vind je echt niet van de snuggerste. Je spreekt jezelf honderden keer tegen, en je manier hoe jij je vrijheid wilt beleven, komt me echt over als een puber.
Dus als ik maar een reden geef die de ander goed genoeg vindt, mag ik verwachten dat ze erover ophouden. Als ik geen reden of geen acceptabele reden geef hebben ze het recht er oneindig over door te zagen?quote:Op maandag 4 april 2005 13:40 schreef RM-rf het volgende:
Dat onderwerp is al snel uitgekauwd als iemand gewoon duidelijk schept. zoals bv de persoon die aangaf dat zijn keuze geen kinderen te hebben, wel betekende dat hij nu tijd en financiele ruimte had om reizen naar Nieuw Zeeland te maken (zie de edit in mn eerdere post)
Iemand die echter snel geirriteerd reageert op de vraag an sich, zal zich altijd aangevallen blijven voelen, en dan blijven ook de opmerkingen komen, dat is geen nonsens, zo functioneren sociale structuren domweg nu eenmaal.
Welnee, dat is het helemaal niet. Je zegt net zelf dat je het 'ongeloofwaardig' vindt als iemand zegt nooit kinderen te willen, dusquote:Op maandag 4 april 2005 13:40 schreef RM-rf het volgende:
Dat onderwerp is al snel uitgekauwd als iemand gewoon duidelijk schept.
Nee hoor, je kunt pas zeggen dat je nooit kinderen wilt, als je kinderloos sterft denk ik...totdie tijd heb je geen idee waar je over praat en kom je vanzelf nog wel tot inkeerquote:Op maandag 4 april 2005 13:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Welnee, dat is het helemaal niet. Je zegt net zelf dat je het 'ongeloofwaardig' vindt als iemand zegt nooit kinderen te willen, dus
Shit, ik dacht toch echt dat ik er dan vanaf wasquote:Op maandag 4 april 2005 13:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En als je dan in de hemel komt, kun je de eeuwigheid doorbrengen met jezelf voor je kop slaan omdat nooit aan kinderen bent begonnen.
Ga je dan niet linea recta naar de hel, als kinderloze? Het negeren van het gebod ´gaat heen en vermenivuldigt u´ wordt vast niet straffeloos toegestaan.quote:Op maandag 4 april 2005 13:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En als je dan in de hemel komt, kun je de eeuwigheid doorbrengen met jezelf voor je kop slaan omdat nooit aan kinderen bent begonnen.
Doe gerust een beetje moeite om mijn post door te lezen en je zult zien dat ik de keuze an sich openlaat, iedereen moet vooral die keuze maken welke ze zelf het beste vinden, op basis van zelf gekozen afwegingen ...quote:Op maandag 4 april 2005 13:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Welnee, dat is het helemaal niet. Je zegt net zelf dat je het 'ongeloofwaardig' vindt als iemand zegt nooit kinderen te willen, dus
Ik ging om andere redenen toch al naar de helquote:Op maandag 4 april 2005 13:59 schreef zwijntje het volgende:
Ga je dan niet linea recta naar de hel, als kinderloze? Het negeren van het gebod ´gaat heen en vermenivuldigt u´ wordt vast niet straffeloos toegestaan.
Zucht... er zijn mensen die zelfs daarna nog een weerwoord hebben!!!quote:Op maandag 4 april 2005 14:01 schreef RM-rf het volgende:
(wat absoluut klopt en een geheel legitieme uitleg is, die naar alle waarschijnlijkheid ook direkt door gesprekspartners wordt opgepikt als 'oke, dat is duidelijk') en iemand die gaat schelden tegen zijn familie na telkens weer met dat onderwerp geconfronteerd te worden ...
Nee, dàt is een goede reden om kinderen te krijgen.quote:Op maandag 4 april 2005 14:41 schreef miss_dynastie het volgende:
'ja, maar, als je oud bent heb je niemand om voor je te zorgen.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |