abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 april 2005 @ 09:19:02 #101
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970744
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:12 schreef zwijntje het volgende:

Wel moet ik wel eens fronsen bij het gedachtegoed dat er in iedere vrouw een biologische klok zou huizen die vroeg of laat alarm slaat. Sterker nog, een vrouw die die klok niet ervaart ´negeert haar ware aard´ volgens die aanhangers van die theorie.
Ik heb al redelijk wat mensen moeten uitleggen dat daar totaal geen wetenschappelijke grondslag voor is, en dat zo´n klok-orgaan echt een hedendaagse mythe is.
Het idee van de "ware aard" is iets wat vaak door religieuzen wordt gebruikt, en ik vind dat eerlijk gezegd erg denigrerend. Ik schat mezelf toch wel iets hoger in dan een broedmachine.

De begrippen man en vrouw zijn verder ook niet zo absoluut als menig mens je wilt laten geloven. Een ware aard van een man of vrouw kun je dan ook niet echt van spreken. Een menselijk lichaam zit zo complex, en bij iedereen weer verschillend, in elkaar, dat het niet zomaar mogelijk is om je eigen gevoelens en emoties te projecteren op anderen.
quote:
En misschien ervaren ze de´ geen-kinderwens´ als een afwijzing van hun zaad
Het zou best kunnen ja, misschien oerdriften..
  maandag 4 april 2005 @ 09:20:11 #102
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970754
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Ik las deze week nog dat het in relaties juist vaker zo is dat de vróuw geen kinderen wil en de man wel. Een of ander onderzoek, verbaasde me nogal.
Heel erg verbazingwekkend vind ik het niet. Het offer dat de vrouw hiervoor maakt is vaak veel groter dan het offer dat de man maakt.
  maandag 4 april 2005 @ 09:23:27 #103
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970789
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:19 schreef petitlapin het volgende:

[..]

en omdat ik niet persoonlijk word aangevallen, kan ik het niet kwetsend vinden of wat .
Dat is inderdaad wel zo. Laat ik het anders stellen : Waarom vind je dat iedereen kinderen leuk moet vinden? Objectief gezien is de gewraakte uitspraak volledig waar en gaat het voor alle kinderen op.
quote:
Ik vind sommige uitspraken over homo's, gehandicapten enz. ook kwetsend, al ben ik geen van beide.
In die gevallen is er vaak wel sprake van een onjuiste weergave van feiten of generalisatie.
quote:
Ik vind een klein kind minimaliseren tot een schijtend/bleitend kind dat je berooft van je vrijheid nogal kortzichtig en kwetsend, ja. Dat je geen kinderen wil, tot daaraantoe, maar dan maar met platte zinnen afkomen om kleine kinderen tot attention-sucking schepsels te herleiden vind ik ook niet dat.
Ik denk niet dat er sprake is van minimalisatie, maar van het belichten van een andere kant van kinderen, die zwaar onderbelicht is.
quote:
Eigenlijk begrijp ik ook heel de opzet van het topic niet, wat is er zo erg aan als de familie vraagt: wanneer komen er kindjes? Mogen ze dat dan gewoon niet vragen ? zelfs al weten ze het antwoord al een beetje ...
Mensen zouden het respect kunnen opbrengen om in ieder geval te accepteren dat mensen er een andere mening op nahouden dan die van hen, en hun mening niet op te dringen, of zelfs die andere mensen te diskwalificeren(!).
pi_25970802
quote:
Ik vind een klein kind minimaliseren tot een schijtend/bleitend kind dat je berooft van je vrijheid nogal kortzichtig en kwetsend, ja. Dat je geen kinderen wil, tot daaraantoe, maar dan maar met platte zinnen afkomen om kleine kinderen tot attention-sucking schepsels te herleiden vind ik ook niet dat.
Zo zien sommige mensen baby's nu eenmaal. Er zijn ook mensen die bij het zien van elke baby's beginnen te kwijlen, maar ja, zo ben ik nu eenmaal niet. Ik heb helemaal niks met baby's, heb ook geen uitgesproken hekel aan ze, maar er zijn mensen die dat wel hebben. Daar heeft toch niemand last van? Wees blij dat ze er geen krijgen.

Ik vind het trouwens wat anders dan denigrerende opmerkingen over gehandicapten of homo's. Gehandicapt of homoseksueel zijn is een blijvende toestand, baby zijn is dat niet. Ik vind kinderen leuk vanaf het moment dat je ermee kunt communiceren.

Ik zal maar niet zeggen hoe onprettig ik het vind om met geestelijk gehandicapten om te gaan, want dan word ik straks voor nazi uitgemaakt. Mongooltjes zijn immers ook zo schattig.
quote:
Eigenlijk begrijp ik ook heel de opzet van het topic niet, wat is er zo erg aan als de familie vraagt: wanneer komen er kindjes? Mogen ze dat dan gewoon niet vragen ? zelfs al weten ze het antwoord al een beetje ...
Een beetje? Als mensen dat dertien jaar lang op elke verjaardag gaan zitten vragen, word je er gewoon helemaal strontziek van, kun je je dat nou niet indenken? Je hebt dan namelijk het gevoel dat mensen je helemaal niet begrijpen, dat ze helemaal niet weten wie je eigenlijk bent. Dat is heel erg vervelend. Net zo vervelend als die man die al dertig jaar van zijn moeder gezeik over biefstukken moet aanhoren terwijl hij principieel vegetariër is. Daar kun je je toch wel iets bij voorstellen...?
  maandag 4 april 2005 @ 09:26:40 #105
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_25970845
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

Heel erg verbazingwekkend vind ik het niet. Het offer dat de vrouw hiervoor maakt is vaak veel groter dan het offer dat de man maakt.
Ik herrinner me een gesprek dat ik als kind had:
Een volwassene vroeg me of ik later moeder wilde worden, waarom ik antwoordde: ´Nee, ik wil liever vader worden´

Blijkbaar had ik toen al door dat ´vader´zijn een beduidend lichtere (en dus aantrekkelijker) funtie was.
A clean house is a sign of a wasted life.
pi_25970908
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Een beetje? Als mensen dat dertien jaar lang op elke verjaardag gaan zitten vragen, word je er gewoon helemaal strontziek van, kun je je dat nou niet indenken? Je hebt dan namelijk het gevoel dat mensen je helemaal niet begrijpen, dat ze helemaal niet weten wie je eigenlijk bent. Dat is heel erg vervelend. Net zo vervelend als die man die al dertig jaar van zijn moeder gezeik over biefstukken moet aanhoren terwijl hij principieel vegetariër is. Daar kun je je toch wel iets bij voorstellen...?
mijn moeder zaagt al sinds dat ik kon spreken over het feit dat ik geneeskunde moest studeren, maar ik heb voor de advocatuur gekozen.

Nog hééééééél veel zaagt ze over mij dat het toch jammer is dat ik niet voor geneeskunde heb gekozen, en dat advocaten gediplomeerde leugenaars zijn ( en nog ergere uitspraken).

ik zeg niet dat het leuk is, maar ik kan er best mee leven, ik ben nog nooit uit mijn sloffen geschoten, en ik zal er nooit een topic over openen , ik laat ze gewoon doen, want IK ben gelukkig met mijn keuze, dus HAAR gezaag raakt me niet.
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_25970931
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:31 schreef petitlapin het volgende:
mijn moeder zaagt al sinds dat ik kon spreken over het feit dat ik geneeskunde moest studeren, maar ik heb voor de advocatuur gekozen.

Nog hééééééél veel zaagt ze over mij dat het toch jammer is dat ik niet voor geneeskunde heb gekozen, en dat advocaten gediplomeerde leugenaars zijn ( en nog ergere uitspraken).

ik zeg niet dat het leuk is, maar ik kan er best mee leven, ik ben nog nooit uit mijn sloffen geschoten, en ik zal er nooit een topic over openen , ik laat ze gewoon doen, want IK ben gelukkig met mijn keuze, dus HAAR gezaag raakt me niet.
Het betekent wèl dat ze jou als persoon en de keuzes die je maakt niet volledig respecteert (niet verbazingwekkend als ik terugdenk aan het topic over je broer - je opent dus wèl topics over dergelijke dingen). En dat is toevallig iets waar ik maar moeilijk mee kan leven. Mensen nemen mij zoals ik ben en anders ben ik gauw vertrokken, familie of geen familie. Ik heb er een gruwelijke hekel aan als mensen mij menen te moeten vertellen hoe ik zou moeten leven.
  maandag 4 april 2005 @ 09:34:09 #108
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970936
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:31 schreef petitlapin het volgende:

[..]

Ik zou zelf toch minder gelukkig worden wanneer mijn ouders mij als individu niet respecteren (Want daar komt het feitelijk op neer). Ik zou zelf waarschijnlijk het contact verbreken in plaats van herhaaldelijk uit mijn slof te schieten, dat dan weer wel.
pi_25970954
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Het betekent wèl dat ze jou als persoon en de keuzes die je maakt niet volledig respecteert. En dat is toevallig iets waar ik maar moeilijk mee kan leven. Mensen nemen mij zoals ik ben en anders ben ik gauw vertrokken, familie of geen familie. Ik heb er een gruwelijke hekel aan als mensen mij menen te moeten vertellen hoe ik zou moeten leven.
de dag dat ze mij de deur uitgooit en me niet meer zou willen zien door mijn keuze, zou ik ook kwaad en gekwetst worden.

maar toch niet door wat gezaag die niet de essentie raakt, en die de band met mijn moeder niet ondermijnt .
  maandag 4 april 2005 @ 09:39:03 #110
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25970997
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:36 schreef petitlapin het volgende:

maar toch niet door wat gezaag die niet de essentie raakt, en die de band met mijn moeder niet ondermijnt .
Het betekent feitelijk dat je ouders de keuzes die jij maakt (En dus jouw identiteit!) niet accepteren. Ik zou daar niet mee kunnen leven, mensen die met mij omgaan, of het familie is of niet, mogen van mij denken wat ze willen, zolang ze maar niet proberen te bepalen hoe ik moet leven. Dan is het over.
pi_25971005
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:36 schreef petitlapin het volgende:
de dag dat ze mij de deur uitgooit en me niet meer zou willen zien door mijn keuze, zou ik ook kwaad en gekwetst worden.

In mijn optiek raakt het de essentie juist wèl. Want het betekent dat ze jou niet onvoorwaardelijk accepteert. Dat is voor mij genoeg om een relatie volledig te verbreken en dat meen ik heel serieus. Jij en je broer zijn daar blijkbaar minder principieel in, want je broer pikt jarenlang het feit dat ze zijn geaardheid niet accepteert. Ik vind dat soort dingen heel erg. Mensen moeten elkaar nemen zoals ze zijn. Uit wat ik weet uit dit topic en dat andere, krijg ik het gevoel dat jouw moeder haar kinderen ziet als bezit of als verlengstuk van zichzelf, in plaats van als onafhankelijke individuen die hun eigen keuzes maken.

Maar goed, dit is allemaal wel erg offtopic.
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 09:41:10 #112
5428 crew  miss_sly
pi_25971027
quote:
Op maandag 4 april 2005 07:33 schreef petitlapin het volgende:
tja ...

ik zal eens zeggen, mijn moeder is gynaecologe en krijgt wekelijks, om niet te zeggen dagelijks vrouwen van rond de 50/60 op consultatie die ENORM veel spijt hebben van hun kinderloosheid, waar ze toen ze nog vruchtbaar waren, heel bewust voor hadden gekozen.

Bij bijna elke vrouw komt de slag wel eens, ik het niet vroeg, dan is het laat. En dat kan ook niet verwonderlijk zijn, aangezien heel onze lichaamsbouw en onze hormonen ingesteld zijn op het krijgen van een kindje.

Iedereen doet wat hij/zij wil, en ik veroordeel niemand, maar ik vind het persoonlijk ook vreemd dat er mensen geen kinderen willen. Iemand op de wereld zetten is gewoon de mooiste en de sterkste emotie die er bestaat. En de liefde die je voor je kind voelt, die voel je gewoon voor niemand anders. Zo'n pallet van emoties dat zich plots opent, waar je anders gewoon geen besef van had.

Ik lees met verwondering al deze verhalen, en ik vind het gewoon jammer, ik zou in mijn omgeving dus ook wel raar opkijken als ik mensen zie die per se geen kinderen willen. Ik zou ook zeggen om er toch nog eens over na te denken, want je ontzegt je gewoon de mooiste emoties die er zijn.
Als dat pallet van emoties zich zo plots opent als je een kind krijgt, dat blijft dat toch lekker gesloten als mensen geen kind krijgen? Dan hebje daar maar geen besef van, is dat zo vreselijk? Het klinkt een beetje als die mensen die zeggen tegen iemand die iets niet lust: ow, dit is zo lekker, je weet niet wat je mist.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_25971030
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:39 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het betekent feitelijk dat je ouders de keuzes die jij maakt (En dus jouw identiteit!) niet accepteren. Ik zou daar niet mee kunnen leven, mensen die met mij omgaan, of het familie is of niet, mogen van mij denken wat ze willen, zolang ze maar niet proberen te bepalen hoe ik moet leven. Dan is het over.
ik heb toch rechten mogen doen, al zag ze het veel liever anders. Mijn moeder mag toch haar eigen mening hebben . Mij raakt het gewoon niet als ze er weer eens over begint.
  maandag 4 april 2005 @ 09:44:47 #114
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25971076
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:41 schreef petitlapin het volgende:

[..]

ik heb toch rechten mogen doen, al zag ze het veel liever anders. Mijn moeder mag toch haar eigen mening hebben
Dit gaat iets verder dan een eigen mening. Jouw moeder meent dat voor jou iets anders beter is. Blijkbaar accepteert je moeder dus niet jouw natuur en identiteit. Acceptatie van mijn natuur en identiteit, hetgeen niet betekent dat anderen moeten doen wat ik ook doe, is voor mij een harde voorwaarde voor welke relatie dan ook.
quote:
. Mij raakt het gewoon niet als ze er weer eens over begint.
Het zou kunnen zijn dat je het anders opvat of dat je het niet erg vindt dat ze jouw persoonlijkheid niet accepteert. Kun je wel begrijpen dat er mensen zijn die zoiets wel problematisch vinden?
pi_25971077
quote:
ik heb toch rechten mogen doen, al zag ze het veel liever anders.
Alleen al het woord 'mogen' zegt genoeg.
quote:
Mijn moeder mag toch haar eigen mening hebben . Mij raakt het gewoon niet als ze er weer eens over begint.
Tja, voor de lieve vrede... Je zegt dat het je niet raakt, maar als het om je broer gaat raakt het je ineens wel...

Ikzelf zou haar op een gegeven moment keihard in haar gezicht zeggen dat ze eens moet ophouden zich met mijn leven te bemoeien...
  maandag 4 april 2005 @ 09:47:06 #116
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25971101
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Het zou een lichte variant van het Stockholm Syndroom kunnen zijn, maar dat is nogal erg off-topic hier.
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 09:50:10 #117
5428 crew  miss_sly
pi_25971138
quote:

[..]

[quote]
Ik vind het ook niet nodig om kinderen per se zo neer te zetten, persoonlijk.
Daar staat tegenover dat de mensen die een ander aan willen praten dat kinderen zo leuk zijn, de kinderen neerzetten als het hoogste goed, het mooiste dat er is, en dat hoeft toch ook niet?
Kinderen kunnen leuk zijn, maar ook vervelend; ze zijn niet alleen maar aandachtvragende, geldverslindende poepers, maar bovendien ook leuke, grappige persoontjes.
quote:
Ze mogen dat 1 keer vragen en dan moeten ze het met het antwoord doen, likjt mij. En als dat antwoord 'nooit' is , houdt het op. Dan moet de familie ophouden met vragen en zeker niet beginnen met vertellen waarom ze van gedachten zouden moeten veranderen.
pi_25971144
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

waarom zegt het 'mogen' genoeg ? Nu pak je me op woorden. Ik zei " ik doe rechten", zij zei " echt geen geneeskunde", ik zei " neen", en dat was het. ok, ze zaagt er veel over, maar ik heb gewoon gedaan wat ik wou.

En ik vind me voor de rest best zelfstandig. En mijn moeder die haar kinderen als verlengstukken ziet van haarzelf ... , dat is dan jammer voor haar, want ik leid echt wel mijn eigen leven.

om trouwens een discussie over een studiekeuze te zien als het feit dat mijn moeder me niet volledig accepteert zoals ik ben ... vind ik wel heel ver gaan.

en om te zeggen dat mijn broer de mening van mijn moeder volgt, dan was hij al lang getrouwd en had hij kindjes .

maar haar vrijheid, haar recht op een mening, neem ik ook niet af, zoals jij blijkbaar ook niet wilt. Waarom zou ik mijn moeder niet gunnen, wat je zelf zo graag wilt : VRIJHEID VAN DENKEN.
pi_25971182
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:09 schreef petitlapin het volgende:

[..]

langs de andere kant vind ik het hier soms ook kwetsend hoe op schijtende/bleitende kinderen vrijheidsafpakkers wordt afgegeven. Vind ik ook kwetsend, maar ik ga er echt niet kwaad om worden
Tja, als baby bén je nou eenmaal een schijtende, blatende vrijheidsafpakker. Daar valt weinig tegenin te brengen...

En of ik zelf ooit kinderen zou willen, misschien... misschien ook niet... Op dit moment zou ik zeggen: nee.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_25971192
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:47 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het zou een lichte variant van het Stockholm Syndroom kunnen zijn, maar dat is nogal erg off-topic hier.
mijn moeder wou dat ik geneeskunde deed, ik wou rechten doen, en ik heb rechten gedaan
dus ik heb het Stockholm Syndroom

ik ben maar een domme advocaat, maar dit begrijp ik niet. Ik trek er mij gewoon niets van aan als iemand mijn keuzes niet respecteert. Jullie worden blijkbaar boos als iemand het niet eens is met jullie mening
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 09:54:42 #121
5428 crew  miss_sly
pi_25971202
quote:

[..]

ik heb toch rechten mogen doen, al zag ze het veel liever anders. Mijn moeder mag toch haar eigen mening hebben . Mij raakt het gewoon niet als ze er weer eens over begint.
Iedereen mag een eigen mening hebben, maar die mening hoeft niet te pas en te onpas ongevraagd gegeven te worden.
pi_25971203
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:50 schreef petitlapin het volgende:
waarom zegt het 'mogen' genoeg ?
Omdat het impliceert dat het een soort gunst van je ouders is dat je rechten hebt mogen doen.
quote:
Nu pak je me op woorden. Ik zei " ik doe rechten", zij zei " echt geen geneeskunde", ik zei " neen", en dat was het. ok, ze zaagt er veel over, maar ik heb gewoon gedaan wat ik wou.
Maar ze had liever gezien dat je haar had gehoorzaamd.
quote:
om trouwens een discussie over een studiekeuze te zien als het feit dat mijn moeder me niet volledig accepteert zoals ik ben ... vind ik wel heel ver gaan.
In combinatie met het geval 'je broer' vind ik dat helemaal niet zo vergezocht.
quote:
en om te zeggen dat mijn broer de mening van mijn moeder volgt, dan was hij al lang getrouwd en had hij kindjes .
Lieve meid, hij pikt al jarenlang het feit dat hij zichzelf niet mag zijn bij jullie thuis, dat hij zijn vriend niet mag meenemen. Hij pikt het dat zijn moeder hem niet aanvaardt zoals hij is.
quote:
maar haar vrijheid, haar recht op een mening, neem ik ook niet af, zoals jij blijkbaar ook niet wilt. Waarom zou ik mijn moeder niet gunnen, wat je zelf zo graag wilt : VRIJHEID VAN DENKEN.
Ze mag denken wat ze wil, maar ze moet haar mening niet opdringen en dat doet ze overduidelijk wèl!

En een moeder die iets anders wil dan het geluk van haar kinderen is wat mij betreft geen goede moeder.
  maandag 4 april 2005 @ 09:54:45 #123
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25971204
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:50 schreef petitlapin het volgende:

VRIJHEID VAN DENKEN.
Vrijheid van denken begint met het anderen gunnen van vrijheid van denken.
  maandag 4 april 2005 @ 09:57:15 #124
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25971241
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:53 schreef petitlapin het volgende:

ik ben maar een domme advocaat, maar dit begrijp ik niet. Ik trek er mij gewoon niets van aan als iemand mijn keuzes niet respecteert. Jullie worden blijkbaar boos als iemand het niet eens is met jullie mening
Voor een advocaat lees je wel verdomd slecht. Iemand hoeft het niet eens te zijn met mijn mening, maar bij zaken die verband houden met mijn fundamentele identiteit heeft iemand het maar te respecteren. Een ieder leeft op de manier zoals het hem of haar goed dunkt, en imo heeft niemand het recht om een levensstijl, geaardheid, beroep of wat dan ook op te dringen.
pi_25971254
Dames, ik vind het een heerlijke rel, maar ik mòet nu naar school. De plicht roept, ik kom over een uurtje of drie terug. Alicey, neem jij de honneurs waar?
  maandag 4 april 2005 @ 09:59:46 #126
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25971276
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dames, ik vind het een heerlijke rel, maar ik mòet nu naar school. De plicht roept, ik kom over een uurtje of drie terug. Alicey, neem jij de honneurs waar?
Op mij kun je vertrouwen.

Succes op school!
pi_25971294
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:59 schreef Alicey het volgende:
Op mij kun je vertrouwen.
Dat doe ik dan ook vollerdig.
quote:
Succes op school!
Bedankt!
pi_25971346
Lupa-Solitaria, sorry dat ik het zeg, maar ik vind je echt niet van de snuggerste. Je spreekt jezelf honderden keer tegen, en je manier hoe jij je vrijheid wilt beleven, komt me echt over als een puber.

Ik trek me uit deze discussie, want het gaat helemaal niet meer over wat het topic zou moeten gaan.

als jezelf zo op je vrijheid staat, zou je die aan mij ook kunnen gunnen, en geen uit de lucht getrokken conclusies mogen trekken.

zeggen dat mijn moeder mijn geluk niet heeft nagestreefd en mij en mijn broer niet aanvaardt, sorry, dat gaat me echt te ver. Je kent haar niet eens.

soit, nog veel sterkte aan iedereen hier.
  maandag 4 april 2005 @ 10:26:49 #129
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25971715
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:05 schreef petitlapin het volgende:
Lupa-Solitaria, sorry dat ik het zeg, maar ik vind je echt niet van de snuggerste. Je spreekt jezelf honderden keer tegen, en je manier hoe jij je vrijheid wilt beleven, komt me echt over als een puber.
Waar spreekt Lupa zichzelf tegen?
quote:
Ik trek me uit deze discussie, want het gaat helemaal niet meer over wat het topic zou moeten gaan.
Het raakt juist de kern van de topic, het opdringen van een levensvisie aan anderen. Wellicht iets breder dan de topic oorspronkelijk bedoeld was, maar imo is het wel de kern van het probleem.
quote:
als jezelf zo op je vrijheid staat, zou je die aan mij ook kunnen gunnen, en geen uit de lucht getrokken conclusies mogen trekken.
Conclusies die Lupa trekt zijn op basis van informatie die je zelf in andere topics geeft, en dus geenszins uit de lucht getrokken.
quote:
zeggen dat mijn moeder mijn geluk niet heeft nagestreefd en mij en mijn broer niet aanvaardt, sorry, dat gaat me echt te ver. Je kent haar niet eens.
Je schetst zelf een zeker beeld.
pi_25971956
mensen hebben evolutionair gezien de drang om te paren, niet om te baren. mensen kunnen enigszins beredeneren of ze al dan niet kinderen willen, maar bij (andere) dieren gaat het vooral om het paren en daar komen dan toevallig kindertjes van.
pi_25972200
Ik heb kinderen, ik kan prima overweg met mensen zonder kinderen. Ik kan slecht overweg met mensen met kinderen die het hebben van kinderen tot het hoogste goed bombarderen en neerkijken op het egoïstisme en het gebrekkige gevoelsleven van de kinderloze/kindvrije en ik kan slecht overweg met mensen die smalend neerkijken op de "moeke's" en hun gebroed.

Wat maakt het allemaal uit, je hebt maar één leven, doe ermee wat je wilt.
Kortom, the usual.
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 10:55:02 #132
5428 crew  miss_sly
pi_25972294
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:38 schreef het_fokschaap het volgende:
mensen hebben evolutionair gezien de drang om te paren, niet om te baren. mensen kunnen enigszins beredeneren of ze al dan niet kinderen willen, maar bij (andere) dieren gaat het vooral om het paren en daar komen dan toevallig kindertjes van.
Mooi gezegd schaapje
pi_25972481
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mooi gezegd schaapje
daarbij moet ik wel zeggen dat ik het niet zelf bedacht heb, maar dat ik dit van Midas Dekkers heb
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 11:04:20 #134
5428 crew  miss_sly
pi_25972519
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:02 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

daarbij moet ik wel zeggen dat ik het niet zelf bedacht heb, maar dat ik dit van Midas Dekkers heb

Netjes van je

Maar er zit wel een grote kern van waarheid in, denk ik. Juist het bewustzijn waar we als mens zo trots op zijn, maakt dat we deze keus kunnen maken en niet uitsluiten overgeleverd zijn aan instincten en de bijbehorende producten
pi_25972626
Ik wil nooit kinderen, als ik ooit nog tegen een vriendin oploop zal ik me ook gelijk laten steriliseren, zodat zij voor mij niet de beslissing kan nemen om mij toch vader te laten worden.

* het "nemen" van kinderen is onomkeerbaar, in 95% van de gevallen zullen je kinderen jou overleven
* je gaat ervan uit dat je kind gezond is, maar als er wel wat mee is moet je het ook uitdienen, het is niet als een tv waarbij een speaker het niet doet en die je terug brengt naar de winkel.
* kinderen zijn duur en je ziet weinig terug voor dat geld, luiers gaan na 1 dag in de vuilnisbak, peperdure kleding na 6 maanden want dan zijn ze eruit gegroeid
* je bent altijd verantwoordelijk voor je kinderen. Als je kinderen de ramen van je buren ingooien heb jij een probleem, niet je kinderen
* ik wil dat mijn vrouw mooi blijft
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
  maandag 4 april 2005 @ 11:13:51 #136
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25972703
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:10 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Ik wil nooit kinderen, als ik ooit nog tegen een vriendin oploop zal ik me ook gelijk laten steriliseren, zodat zij voor mij niet de beslissing kan nemen om mij toch vader te laten worden.
Wordt vast een goede relatie op die basis.
  maandag 4 april 2005 @ 11:22:45 #137
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_25972878
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:02 schreef petitlapin het volgende:
ik denk helemaal niet bekrompen

ik vind het ook gewoon vreemd hoe wild jullie reageren op mensen die wél kinderen willen. Ik vind jullie gewoon veel vijandiger tegen diegenen die wel kinderen willen dan omgekeerd. Ik zou nooit uit mijn sloffen schieten en zo, dat begrijp ik gewoon niet
na 13 jaar gezeur vond ik dat ik het recht daar toe had.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  † In Memoriam † maandag 4 april 2005 @ 11:44:52 #138
43556 miss_dynastie
pi_25973318
quote:
Op maandag 4 april 2005 07:33 schreef petitlapin het volgende:
ik zal eens zeggen, mijn moeder is gynaecologe en krijgt wekelijks, om niet te zeggen dagelijks vrouwen van rond de 50/60 op consultatie die ENORM veel spijt hebben van hun kinderloosheid, waar ze toen ze nog vruchtbaar waren, heel bewust voor hadden gekozen.
Dus dan moet je in feite maar kinderen krijgen, omdat als je het niet doet, je er ooit spijt van krijgt
Dat vind ik nou niet echt een sterk argument om dan toch maar kinderen te krijgen. Ook niet eerlijk naar je kinderen toe; het heeft dan niks met emotie te maken, maar in feite met berekening.
En nog altijd beter spijt van het niet krijgen van kinderen dan van het wel krijgen van kinderen
  † In Memoriam † maandag 4 april 2005 @ 11:52:06 #139
43556 miss_dynastie
pi_25973480
quote:
Nee, dat gaat ze geen flikker aan.
  maandag 4 april 2005 @ 11:54:16 #140
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_25973536
ik heb het gevoel dat ik met een aantal mensen uit dit topic in het dagelijkse leven prima zou kunnen praten
  maandag 4 april 2005 @ 11:58:09 #141
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_25973645
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Mij mogen ze het best vragen hoor. Ik beschouw zo´n vraag maar als interesse in mijn leven, en daar is niets mis mee.
Het gaat pas mis wanneer men de bewust kinderloze gaat betichten van allerlei nare eigenschappen (egoisme, niet ´in touch zijn met mijn natuur´) wanneer zij te kennen geven geen kinderen te willen.
Ook doordrammen in de hoop de kinderloze op andere gedachten te brengen is in mijn optiek ongepast.

Maar om meteen op de kast te vliegen wanneer iemand vraagt naar al dan niet aanwezige kinderplannen, dat gaat me weer te ver. Als je echt vind dat ze dat niet aangaat, kun je je er makkelijk van af maken met een nietszeggen antwoord.
A clean house is a sign of a wasted life.
  maandag 4 april 2005 @ 12:00:56 #142
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_25973698
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:58 schreef zwijntje het volgende:

Mij mogen ze het best vragen hoor. Ik beschouw zo?n vraag maar als interesse in mijn leven, en daar is niets mis mee.
Het gaat pas mis wanneer men de bewust kinderloze gaat betichten van allerlei nare eigenschappen (egoisme, niet ?in touch zijn met mijn natuur?) wanneer zij te kennen geven geen kinderen te willen.
Ook doordrammen in de hoop de kinderloze op andere gedachten te brengen is in mijn optiek ongepast.

Maar om meteen op de kast te vliegen wanneer iemand vraagt naar al dan niet aanwezige kinderplannen, dat gaat me weer te ver. Als je echt vind dat ze dat niet aangaat, kun je je er makkelijk van af maken met een nietszeggen antwoord.
Inderdaad.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_25973771
ik moet zeker geen kinderen, ze stinken kosten geld, je bent minstens 5 maanden dik en als je eenmaal die baby uit je kut heb geperst, is je kut uitgerekt
je krijgt een blubberbuik
je mag niet roken en drinken
nou zoals ik al zei, ze stinken en kosten geld ze gillen de hele dag
ik zie geen goede reden om een kind te maken
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  Moderator maandag 4 april 2005 @ 12:04:00 #144
5428 crew  miss_sly
pi_25973773
quote:

[..]

Mij mogen ze het best vragen hoor. Ik beschouw zo´n vraag maar als interesse in mijn leven, en daar is niets mis mee.
Het gaat pas mis wanneer men de bewust kinderloze gaat betichten van allerlei nare eigenschappen (egoisme, niet ´in touch zijn met mijn natuur´) wanneer zij te kennen geven geen kinderen te willen.

Nee, niet als iemand daar een keer vanuit oprechte belangstelling naar vraagt.
Wel als je diezelfde vraag keer op keer door dezelfde mensen wordt voorgeschoteld.
  maandag 4 april 2005 @ 12:05:44 #145
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_25973803
quote:
Als ze dat een keertje vragen, ala. Als ze het nog een keertje vragen, oké. Maar als ze het donders goed weten dat we het niet willen, dan moeten ze het ook niet meer vragen ook.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  † In Memoriam † maandag 4 april 2005 @ 12:05:44 #146
43556 miss_dynastie
pi_25973804
quote:

[..]

Ik had de indruk dat petitlapin op klonk reageerde en aangezien die al ruim tien jaar deze 'discussie' voert, neem ik aan dat het niet op een open en eerlijke en geinteresseerde manier gaat
Tuurlijk mag iemand uit oprechte interesse er best naar informeren, maar dat is wat anders dan de situatie die klonk beschrijft imho
  † In Memoriam † maandag 4 april 2005 @ 12:09:35 #147
43556 miss_dynastie
pi_25973878
Ik heb zelf overigens wel een kinderwens en erger me dood aan de 'leuke' toespelingen die gemaakt worden als je vier jaar bij elkaar bent en men het blijkbaar tijd vindt voor een kind (ik ben twintig, studeer nog en het is niet zo dat de tijd heel erg dringt, toch ).
'Het wordt wel weer eens tijd voor een nieuw babietje in de familie, miss_d'
'O ja? Nou, volgens mij is jouw vrouw nog net niet in de overgang, dus doe je best '
Nee, ik heb dus echt geen zin in zo'n discussie. Een: 'goh miss_ en mister_d, wat zijn jullie toekomstplannen, komen daar kindertjes in voor?' zou een hele andere wijze van benadering zijn en daar wil ik wel op reageren.
  maandag 4 april 2005 @ 12:16:23 #148
33189 RM-rf
1/998001
pi_25974003
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Jezus? dat zijn vast gezellige familiebijeenkomsten waar persoonlijke zaken tot een verboden onderwerp zijn gemaakt ...

Eerder meldde iemand vol trots dat hij was gaan schelden toen zijn familie ernaar vroeg en hij dat al 13 jaar had moeten aanhoren ..
Is het misschien een idee dat zo iemand zelf dan ook moet leren beter te communiceren met zijn familie, kennelijk hebben die tot dan toe zijn uitleg niet begrepen..?

Natuurlijk, als je tegen anderen verteld: 'ik neem nooit kinderen' komt dat al snel ongeloofwaardig over, en zul je geconfronteerd kunnen worden met een sarcastische blik en 'dat merk je over X jaar nog wel' opmerkingen ... dat roep je dan echter ook zelf over je af ..

Als iemand gewoon rustig en normaal uitlegt waarom hij op een zeker punt in zijn leven geen behoefte heeft aan kinderen, of dat nu financieel is (wat volgens mij een volledig legitieme reden is), te maken heeft met opvatting over de moeite die ouder zijn kost en of men daaraan zou voldoen ...
Kan ik me niet voorstellen dat dan het gezeur aan blijft houden, volgens mij blijft dat gezeur voornamelijk bestaan bij mensen die er zelf, misschien onbewust, toch een probleem van maken...

Of mensen in een relatie kinderen gaan krijgen en wat hun plannen zijn, is nu eenmaal een gespreksonderwerp dat ter sprake kan komen, net zoals bv de vraag of men een huis wil gaan kopen ... stel je voor dat er hier nu een klaagtopic staat waar iemand zich ontzettend ergert over altijd weer dat gespreksonderwerp: 'huis-kopen, of toch blijven huren?' en zelf een hardstochtelijke huurder is, maar in zijn omgeving een aantal mensen met een loodzware hypotheek op hun schouders, die echter toch zo 'hups-enthousiast' doen over hun koophuis ... Zo'n klager komt ook dan niet al te overtuigend over, en mensen zullen snel vermoeden dat hij eigenlijk diep van binnen 'jaloers' is ... iig zal hij met zijn 'boze' houding zulke onschuldige gesprekken tot hele emotionele stellingnames maken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 4 april 2005 @ 12:17:47 #149
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_25974035
Uiteindelijk gaat het iemand natuurlijk niks aan, nee. Je bent niemand verantwoording schuldig over je wel of niet aanwezige kinderwens.

Maar als je wel kinderen wil hebben mensen ook altijd wel iets te zeggen hoor. Eigenlijk hebben ze altijd wel iets te zeggen.

Als je geen kinderen wil: 'Je weet niet wat je mist. Je krijgt er zoveel voor terug. Maar ja, dat merk je pas als je ze zelf hebt.'
Als je wel kinderen wil: 'Nou, denk maar niet dat het alleen maar makkelijk is hoor. Maar ja, dat merk je pas als ze ze zelf hebt.'

Die wacht-maar-tot-je-zelf-opmerkingen zijn sowieso hoogst irritant.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  maandag 4 april 2005 @ 12:19:02 #150
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_25974059
en hoe denk je dat ik het de afgelopen 13 jaar heb proberen uit te leggen, in het chinees, in het swahilie, in een gebarentaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')