Op mij kun je vertrouwen.quote:Op maandag 4 april 2005 09:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dames, ik vind het een heerlijke rel, maar ik mòet nu naar school. De plicht roept, ik kom over een uurtje of drie terug. Alicey, neem jij de honneurs waar?
Waar spreekt Lupa zichzelf tegen?quote:Op maandag 4 april 2005 10:05 schreef petitlapin het volgende:
Lupa-Solitaria, sorry dat ik het zeg, maar ik vind je echt niet van de snuggerste. Je spreekt jezelf honderden keer tegen, en je manier hoe jij je vrijheid wilt beleven, komt me echt over als een puber.
Het raakt juist de kern van de topic, het opdringen van een levensvisie aan anderen. Wellicht iets breder dan de topic oorspronkelijk bedoeld was, maar imo is het wel de kern van het probleem.quote:Ik trek me uit deze discussie, want het gaat helemaal niet meer over wat het topic zou moeten gaan.
Conclusies die Lupa trekt zijn op basis van informatie die je zelf in andere topics geeft, en dus geenszins uit de lucht getrokken.quote:als jezelf zo op je vrijheid staat, zou je die aan mij ook kunnen gunnen, en geen uit de lucht getrokken conclusies mogen trekken.
Je schetst zelf een zeker beeld.quote:zeggen dat mijn moeder mijn geluk niet heeft nagestreefd en mij en mijn broer niet aanvaardt, sorry, dat gaat me echt te ver. Je kent haar niet eens.
Mooi gezegd schaapjequote:Op maandag 4 april 2005 10:38 schreef het_fokschaap het volgende:
mensen hebben evolutionair gezien de drang om te paren, niet om te baren. mensen kunnen enigszins beredeneren of ze al dan niet kinderen willen, maar bij (andere) dieren gaat het vooral om het paren en daar komen dan toevallig kindertjes van.
daarbij moet ik wel zeggen dat ik het niet zelf bedacht heb, maar dat ik dit van Midas Dekkers hebquote:
quote:Op maandag 4 april 2005 11:02 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
daarbij moet ik wel zeggen dat ik het niet zelf bedacht heb, maar dat ik dit van Midas Dekkers heb
Wordt vast een goede relatie op die basis.quote:Op maandag 4 april 2005 11:10 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Ik wil nooit kinderen, als ik ooit nog tegen een vriendin oploop zal ik me ook gelijk laten steriliseren, zodat zij voor mij niet de beslissing kan nemen om mij toch vader te laten worden.
na 13 jaar gezeur vond ik dat ik het recht daar toe had.quote:Op maandag 4 april 2005 09:02 schreef petitlapin het volgende:
ik denk helemaal niet bekrompen
ik vind het ook gewoon vreemd hoe wild jullie reageren op mensen die wél kinderen willen. Ik vind jullie gewoon veel vijandiger tegen diegenen die wel kinderen willen dan omgekeerd. Ik zou nooit uit mijn sloffen schieten en zo, dat begrijp ik gewoon niet![]()
Dus dan moet je in feite maar kinderen krijgen, omdat als je het niet doet, je er ooit spijt van krijgtquote:Op maandag 4 april 2005 07:33 schreef petitlapin het volgende:
ik zal eens zeggen, mijn moeder is gynaecologe en krijgt wekelijks, om niet te zeggen dagelijks vrouwen van rond de 50/60 op consultatie die ENORM veel spijt hebben van hun kinderloosheid, waar ze toen ze nog vruchtbaar waren, heel bewust voor hadden gekozen.
Nee, dat gaat ze geen flikker aan.quote:Op maandag 4 april 2005 09:19 schreef petitlapin het volgende:
Eigenlijk begrijp ik ook heel de opzet van het topic niet, wat is er zo erg aan als de familie vraagt: wanneer komen er kindjes? Mogen ze dat dan gewoon niet vragen ? zelfs al weten ze het antwoord al een beetje ...
Mij mogen ze het best vragen hoor. Ik beschouw zo´n vraag maar als interesse in mijn leven, en daar is niets mis mee.quote:Op maandag 4 april 2005 11:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, dat gaat ze geen flikker aan.
Inderdaad.quote:Op maandag 4 april 2005 11:58 schreef zwijntje het volgende:
Mij mogen ze het best vragen hoor. Ik beschouw zo?n vraag maar als interesse in mijn leven, en daar is niets mis mee.
Het gaat pas mis wanneer men de bewust kinderloze gaat betichten van allerlei nare eigenschappen (egoisme, niet ?in touch zijn met mijn natuur?) wanneer zij te kennen geven geen kinderen te willen.
Ook doordrammen in de hoop de kinderloze op andere gedachten te brengen is in mijn optiek ongepast.
Maar om meteen op de kast te vliegen wanneer iemand vraagt naar al dan niet aanwezige kinderplannen, dat gaat me weer te ver. Als je echt vind dat ze dat niet aangaat, kun je je er makkelijk van af maken met een nietszeggen antwoord.
Nee, niet als iemand daar een keer vanuit oprechte belangstelling naar vraagt.quote:Op maandag 4 april 2005 11:58 schreef zwijntje het volgende:
[..]
Mij mogen ze het best vragen hoor. Ik beschouw zo´n vraag maar als interesse in mijn leven, en daar is niets mis mee.
Het gaat pas mis wanneer men de bewust kinderloze gaat betichten van allerlei nare eigenschappen (egoisme, niet ´in touch zijn met mijn natuur´) wanneer zij te kennen geven geen kinderen te willen.
Ook doordrammen in de hoop de kinderloze op andere gedachten te brengen is in mijn optiek ongepast.
Maar om meteen op de kast te vliegen wanneer iemand vraagt naar al dan niet aanwezige kinderplannen, dat gaat me weer te ver. Als je echt vind dat ze dat niet aangaat, kun je je er makkelijk van af maken met een nietszeggen antwoord.
Als ze dat een keertje vragen, ala. Als ze het nog een keertje vragen, oké. Maar als ze het donders goed weten dat we het niet willen, dan moeten ze het ook niet meer vragen ook.quote:Op maandag 4 april 2005 11:58 schreef zwijntje het volgende:
Ik had de indruk dat petitlapin op klonk reageerde en aangezien die al ruim tien jaar deze 'discussie' voert, neem ik aan dat het niet op een open en eerlijke en geinteresseerde manier gaatquote:Op maandag 4 april 2005 11:58 schreef zwijntje het volgende:
[..]
Mij mogen ze het best vragen hoor. Ik beschouw zo´n vraag maar als interesse in mijn leven, en daar is niets mis mee.
Jezus? dat zijn vast gezellige familiebijeenkomsten waar persoonlijke zaken tot een verboden onderwerp zijn gemaakt ...quote:Op maandag 4 april 2005 11:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, dat gaat ze geen flikker aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |