Nee, hehequote:Op maandag 4 april 2005 14:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, dàt is een goede reden om kinderen te krijgen.
En wie zorgt er tegenwoordig nog voor zijn ouders?
nee, dat is een goede reden om het ook maar niet te doenquote:Op maandag 4 april 2005 14:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En wie zorgt er tegenwoordig nog voor zijn ouders?
Dat bedoel ik niet. Ik zou het graag doen als het ooit nodig zou zijn, maar mijn ouders hebben me te kennen gegeven dat ze dat absoluut niet willen. Ze hebben trouwens genoeg geld om dat voor zichzelf goed te regelen.quote:Op maandag 4 april 2005 14:46 schreef het_fokschaap het volgende:
nee, dat is een goede reden om het ook maar niet te doen
tja, het is hier eigenlijk offtopic, maar ik ben ook niet zo voor om m'n ouders als ze bejaard zijn te gaan wassen enzoquote:Op maandag 4 april 2005 14:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Ik zou het graag doen als het ooit nodig zou zijn, maar mijn ouders hebben me te kennen gegeven dat ze dat absoluut niet willen. Ze hebben trouwens genoeg geld om dat voor zichzelf goed te regelen.
"Maar schoonmoeder, het is heden ten dage toch heel normaal dat men ouderen die lastig worden voor de kinderen gewoon een spuitje geeft en ze laat inslapen, ik neem geen kinderen om zeker ervan te zijn dat dat met mij niet gebeurt ..." en dan haar langdurig recht in de ogen kijken, ik vermoed dat ze het onderwerp nooit meer ter sprake brengt....quote:Op maandag 4 april 2005 14:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Zucht... er zijn mensen die zelfs daarna nog een weerwoord hebben!!!
Mijn schoonmoeder zou bijv. zeggen:
'ja, maar, als je oud bent heb je niemand om voor je te zorgen.'
Natuurlijk kun je dat doen, iemand hiervoor gaf aan dat hij 13 jaar bezig was om zijn familie iets wijs te maken .. maar uiteindelijk uitbarst in schelden, als ze telkens maar niet luisteren ..quote:Op maandag 4 april 2005 15:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je kunt mensen echter wèl aanspreken op gedrag dat je niet plezierig vindt.
Hij gaat niet de fout in, hij wil gewoon een keer zijn ongenoegen laten blijken.quote:Op maandag 4 april 2005 15:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je dat doen, iemand hiervoor gaf aan dat hij 13 jaar bezig was om zijn familie iets wijs te maken .. maar uiteindelijk uitbarst in schelden, als ze telkens maar niet luisteren ..
Dan gaat hij _zelf_ ergens de fout in: natuurlijk, die familie zal zelf ook mogelijk ergerniswekkend communiceren, maar die merken er verder weinig van en zullen bij die laatste reactie mogelijk denken: "nounou, die reageert opeens errug gevoelig" en slechts tijdelijk stil zijn, maar volgende keer keihard weer dezelfde opmerkingen maken.
Je mag van mij best denken dat je je mening niet zou mogen geven, omdat die shockeertquote:Mij maakt dat overigens weinig uit, maar als hij dat op een publiek forum post geef ik mijn mening, en ben niet echt onder de indruk als mensen dan gaan beweren dat ik moet ophouden, omdat ik kennelijk iets zeg dat behoorlijk shockeert ...
mijn god, doe jij ook iets anders dan dingen denken en die dan voor waarheid aannemen, uit je slof schieten en preken kan prima zonder scheldenquote:Op maandag 4 april 2005 15:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je dat doen, iemand hiervoor gaf aan dat hij 13 jaar bezig was om zijn familie iets wijs te maken .. maar uiteindelijk uitbarst in schelden, als ze telkens maar niet luisteren ..
Dan gaat hij _zelf_ ergens de fout in: natuurlijk, die familie zal zelf ook mogelijk ergerniswekkend communiceren, maar die merken er verder weinig van en zullen bij die laatste reactie mogelijk denken: "nounou, die reageert opeens errug gevoelig" en slechts tijdelijk stil zijn, maar volgende keer keihard weer dezelfde opmerkingen maken.
Mij maakt dat overigens weinig uit, maar als hij dat op een publiek forum post geef ik mijn mening, en ben niet echt onder de indruk als mensen dan gaan beweren dat ik moet ophouden, omdat ik kennelijk iets zeg dat behoorlijk shockeert ...
Je kunt heel makkelijk iedereen die iets zegt wat je niet wil horen toeroepen dat hij moet ophouden: dat betekent niet dat iets minder waar zou kunnen zijn, als het enkel opeens niet besproken mag worden. (sterker nog, vaak worden juist die 'mag-je-niet-zeggen'-onderwerpen vanzelf waarheid: omdat iedere manier om zoiets te bespreken dan vermeden wordt en zo ook problemen kunnen ontstaan)
Uhm... schoonmoeder maakt die opmerking niet tegen mij hoor, ik wil namelijk wel kinderen, weet je nogquote:Op maandag 4 april 2005 14:59 schreef RM-rf het volgende:
Jouw voorbeeld geeft voornamelijk aan dat de verhouding tov je schoonmoeder niet altijd even rimpelloos is ... dat zou overigens niks anders zijn als je wel kinderen had, dan had die waarschijnlijk nog steeds 'opmerkingen' of 'behulpzame tips' die jij vast niet echt op prijs kan stellen ...
In zulke gevallen is je enige uitweg om daar zelf een wijze te vinden daarmee om te gaan ... niet blijven klagen dat je schoonmoeder eens anders moet doen, dat doet ze toch niet.
Nee, maar bij jou is dat alleen je moeder. Maar moet je je voorstellen dat iedereen, van familie en vrienden tot collega's daar jarenlang over doorzagen! Jij hebt de mazzel dat de huidige maatschappij zo is dat we de individuele keuze van mensen respecteren, en dat we niet meer vinden dat kinderen hun leven moeten laten bepalen door hun ouders.quote:Op maandag 4 april 2005 09:31 schreef petitlapin het volgende:
[..]
mijn moeder zaagt al sinds dat ik kon spreken over het feit dat ik geneeskunde moest studeren, maar ik heb voor de advocatuur gekozen.
Nog hééééééél veel zaagt ze over mij dat het toch jammer is dat ik niet voor geneeskunde heb gekozen, en dat advocaten gediplomeerde leugenaars zijn ( en nog ergere uitspraken).
ik zeg niet dat het leuk is, maar ik kan er best mee leven, ik ben nog nooit uit mijn sloffen geschoten, en ik zal er nooit een topic over openen, ik laat ze gewoon doen, want IK ben gelukkig met mijn keuze, dus HAAR gezaag raakt me niet.
Ja maar kijk, het probleem is dat als je zegt dat je geen kinderen wilt (en de eerste keer zeg je niet "ik neem nooit kinderen," dat komt pas na jarenlange discussies en frustraties van al dat gezeik aan je kop) dan zeggen mensen niet dat je "misschien nog wel van gedachten zult veranderen" of dat je dat nu nog niet helemaal zeker kunt zeggen, maar het is altijd "dat komt nog wel". Dus ik kan over m'n eigen leven iets niet met 100% zeggen, maar ZIJ menen wel over het leven van een ANDER te kunnen zeggen wat er gaat gebeuren. Dat is wat me dwars zit.quote:Op maandag 4 april 2005 12:16 schreef RM-rf het volgende:
Natuurlijk, als je tegen anderen verteld: 'ik neem nooit kinderen' komt dat al snel ongeloofwaardig over, en zul je geconfronteerd kunnen worden met een sarcastische blik en 'dat merk je over X jaar nog wel' opmerkingen ... dat roep je dan echter ook zelf over je af ..
Ik denk dat uiteindelijk onze mening redelijk dicht bij elkaar liggen;quote:Op woensdag 13 april 2005 01:26 schreef Maeghan het volgende:
Verder zit er ook wel iets in dat het voor mensen die geen kinderen willen in sommige gevallen meer een probleem is dan voor de omgeving. Ik ehb dat zelf in ieder geval wel soms. Ik vind het heel moeilijk om mezelf een houding te geven wanneer mensen om me heen praten over kinderen, of wanneer er foto's van kinderen rondgaan.
Dat valt best mee!quote:Op woensdag 13 april 2005 16:09 schreef Maeghan het volgende:
En wie wil er in vredesnaam een relatie met mij, want de meeste mannen willen namelijk toch best wel kinderen.
<--- Deze wil dus bijvoorbeeld geen kinderen, en een aantal vrienden van me denkt er hetzelfde over.quote:Op woensdag 13 april 2005 16:09 schreef Maeghan het volgende:
En wie wil er in vredesnaam een relatie met mij, want de meeste mannen willen namelijk toch best wel kinderen.
De reactie van mensen als je duidelijk maakt dat je kinderen niet leuk vindt is idd wat typisch, alsof je niet goed wijs bent, want hoe kun je kinderen nou niet leuk vinden ...quote:Zeg nou niet dat je kinderen niet leuk vindt, want "kinderen zijn toch schattig?" En ja, op een gegeven moment word je het dan zat, en dat is heel vervelend maar zo werkt dat nu eenmaal.
Als bewust-kinderloze-man loop je bij de meeste vrouwen tegen precies hetzelfde aan...quote:Op woensdag 13 april 2005 16:09 schreef Maeghan het volgende:
Idd, voor mannen is het daarentegen veel moeilijker om een vrouw te vinden die geen kinderen wil.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |