quote:Op donderdag 20 januari 2005 11:56 schreef tulpje6 het volgende:
Het benauwd me nu al dat ik al zo oud ben (bijna 23) en dus echt na moet gaan denken komende tijd of ik ze ECHT niet wil
<...>
maar ik denk dat als die tijd al komt ik al te oud ben, want ik ben nu al 23 dus binnen nu en 7 jaar moet het toch wel gebeuren.
Ten eerste: Waar maak je je inderdaad druk omquote:Op donderdag 20 januari 2005 11:56 schreef tulpje6 het volgende:
Het is niet dat ik bang ben dat ik mijn 'leuke leven' nooit meer kan leven als ik kinderen krijg of zo, want ik heb momenteel namelijk helemaal geen leuk leven en heb ook nog echt 'vol' geleefd. Ik reis niet, ik ga niet uit, heb weinig vrienden etc dus heb ook weinig te missen als er een kind komt.
Wel wil ik eigenlijk nog geleefd hebben voordat er een kind komt. Dus binnenkort toch maar es meer uitgaan, met mannen experimenteren, drinken, reizen etc. Want met kind gaat dat niet meer. Dan draait je leven alleen nog maar daar om. Niet dat ik kinderen wil, maar ik wil het eigenlijk voor de zekerheid toch gedaan hebben, stel dat mn biologische klok ineens op hol gaat slaan en ik ze over een paar jaar toch wil.
Dus voor die tijd moet ik toch wel nog geleefd hebben en een baan/ studie hebben gedaan. Als mn kind op dit moment zou vragen hoe ik was als student dan moet ik zeggen dat ik mijn dagen eenzaam thuis op mn kamer sleet, dat lijkt me ook niks.
Vind ik ook!quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:11 schreef Angeles het volgende:
Trouwens, waarom in OUD? Daar zullen de mensen die wél kinderen willen nogal oververtegenwoordigd zijn, lijkt mij, terwijl het juist leuk is om óók meningen te horen van mensen die ze ook niet willen.
Ik vond het wel een heel goed R&P topic.
Ja dat vind ik zelf dus ook wel: ik zal hier toch vooral mensen treffen die WEL kinderen willen en mn topic staat hier toch een beetje wrang vind ik voor de mensen die ongewenst (nog) kinderloos zijn en hard bezig zijn met vruchtbaarheidspogingen enzo, maargoed maakt verder ook niet uit.quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:11 schreef Angeles het volgende:
Trouwens, waarom in OUD? Daar zullen de mensen die wél kinderen willen nogal oververtegenwoordigd zijn, lijkt mij, terwijl het juist leuk is om óók meningen te horen van mensen die ze ook niet willen.
Ik vond het wel een heel goed R&P topic.
Dat schijnt zo ja. Niet dus. Ben 30 en wil ze nog net zo hard niet als 10 jaar geleden. Zal ook niet gebeuren ook (sterilisatie).quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:02 schreef BarBaar het volgende:
Wacht maar tot de 30 bent, dan schijn je er oppeens heel snel heel anders over te gaan denken
Joh, maak je niet druk, je wil geen kinderen, geen probleem toch?quote:Op donderdag 20 januari 2005 11:56 schreef tulpje6 het volgende:
Het benauwd me nu al dat ik al zo oud ben (bijna 23) en dus echt na moet gaan denken komende tijd of ik ze ECHT niet wil.
[...]
Misschien wil ik ooit wel kinderen als ik zelf gelukkig en stabiel in het leven sta, maar ik denk dat als die tijd al komt ik al te oud ben, want ik ben nu al 23 dus binnen nu en 7 jaar moet het toch wel gebeuren.
Prima middenwegquote:Op donderdag 20 januari 2005 13:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ik sleep deze trouwens even mee naar GC.
Nou, al mijn vriendinnen wisten op hun 16e al precies hoeveel kinderen ze wilden en welke namen ze het gaan geven....en zij maar steeds vragen 'wil je ECHT geen kinderen? Ach, nouja misschien later wel'.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:27 schreef buzzer het volgende:
Ik vind dat iedereen daar vrij in is. Overigens is 22 wel erg jong om al te weten of je wel of geen kinderen wil... Bij sommigen komt dat gevoel met de jaren, en bij anderen niet... Ik kan dat wel respecteren, al zu ik mijn meiden voor geeb prijs willen missen....
Laat je niet gek maken en vaar je eigen koers, dan komt het allemaal goed.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:43 schreef tulpje6 het volgende:
[..]
Nou, al mijn vriendinnen wisten op hun 16e al precies hoeveel kinderen ze wilden en welke namen ze het gaan geven....en zij maar steeds vragen 'wil je ECHT geen kinderen? Ach, nouja misschien later wel'.
Heeft niets met onvolwaasen te maken. De ene is eerder aan kinderen toe dan de andere, en sommigen helemaal nooit, so be it...quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:32 schreef _Arual_ het volgende:
Familieleden en vriendinnen doen mijn `niet-kinderwens´ echter nog steeds af als onvolwassenheid. En de hele maatschappij is er op ingespeeld. Ga je als jong stel naar een makelaar voor een appartement, krijg je te horen dat dat wel wat klein is voor als er uitbreiding komt. Dan zeggen we als grap maar iets als `nee voorlopig willen we nog geen hond´. dan kijken ze al helemaal vreemd.
Enkel op dat punt, zo'n houding vind ik enorm vreemd.quote:Op donderdag 20 januari 2005 11:56 schreef tulpje6 het volgende:
Wel wil ik eigenlijk nog geleefd hebben voordat er een kind komt. Dus binnenkort toch maar es meer uitgaan, met mannen experimenteren, drinken, reizen etc. Want met kind gaat dat niet meer.
Precies, dat vind ik zelf ook. Ik wil al geen kinderen, laat staan een gehandicapt/bewerkelijk kind. Dat klinkt misschien grof, maar ik heb een autistisch broertje dus ik maak van dichtbij mee hoe zwaar en energie opzuigend zoiets is (zeker omdat hij sinds 2 jaar -sinds ie een psychose heeft gehad- iets tegen mijn moeder heeft: haar een heks vind, niet meer naar haar luistert, haar wantrouwt, haar dood wenst etc...dat je niet eens meer liefde terugkrijgt van je kind maar alleen wantrouwen en haat......dat is wel het ergste wat je als moeder kan overkomen denk ik...vind ik dan. Waar doe je het dan nog voor? Bij alles, alle moeite die ze doet ontvangt ze niks terug. Alleen maar boze blikken, stilzwijgend en kritiek. Dat doet echt zeer, zelfs bij mij en mn moeder is er gewoon ouder op geworden.....zeker nu ze ook nog es in de overgang zit. Je vrouw-zijn gaat wel lekker overhoop liggen dan met een kind wat je niet mag en je bent ook niet helemaal vrouw meer. En dan heeft ze aan mij ook nog es zeker niet een makkelijk kind met mn gezondheidsproblemen en complex karakter en egoisme.)quote:Op vrijdag 21 januari 2005 17:29 schreef Maeghan het volgende:
En ik vind het ook niet pas 23 hoor, maar al. Kids voor je dertigste of niet vind ik, daarna word je zelf te gammel en je loopt meer risico met ziektes bij je kind. =D
* 30tiger meld zich*quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:02 schreef BarBaar het volgende:
Wacht maar tot de 30 bent, dan schijn je er oppeens heel snel heel anders over te gaan denken
Precies, vroeger wist ik zeker dat ik wilde trouwen op me 21e, en op me 24e en 27 een kindje wilde, jongen en een meisje uiteraard.... ben nu 25, ongetrouwd en kinderloos, of vrij, hoe je het noemen wil, en trouwen hoeft niet meer zo nodig, en kinderwens twijfel ik ook over, soms denk ik dat ik het wel wil, maar sommige momenten twijfel ik er net zo goed aan.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:43 schreef tulpje6 het volgende:
[..]
Nou, al mijn vriendinnen wisten op hun 16e al precies hoeveel kinderen ze wilden en welke namen ze het gaan geven....en zij maar steeds vragen 'wil je ECHT geen kinderen? Ach, nouja misschien later wel'.
Als je dat van jezelf al weet, en gewoon geen kinderen wil moet je het ook niet doen. Het is geen verplichting ofzo.quote:Ik kan er niks aan doen, ik weet ook niet waarom ik ze niet wil maar het trekt me gewoon totaal niet. Heeft het nooit gedaan. Ik denk dat ik dat nooit zal kunnen, meteen onvoorwaardelijk van zo'n kind houden en er alles voor geven en doen. Dat zie ik mezelf gewoon niet doen
Kinderen neem je uit liefde. Als je geen kinderen wil uit egoisme dan vraag ik me af of je uberhaupt ergens van kan houden.quote:Op woensdag 2 maart 2005 22:14 schreef vbmot het volgende:
Ik wil ook absoluut geen kinderen. Geen zin om om tijd en geld te besteden aan mensjes waar je de eerste 16 jaar niks aan hebt, en alleen maar last bezorgen. En ja, egoïsme is mijn motief. Ik zie echter niet in wat daar mis mee is.
Alleen jammer dat mijn superieure genen niet zullen voortbestaan![]()
Jawel, van geldquote:Op woensdag 2 maart 2005 22:19 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Kinderen neem je uit liefde. Als je geen kinderen wil uit egoisme dan vraag ik me af of je uberhaupt ergens van kan houden.
Van je kinderen hou je altijd. Economisch denken over kinderen vind ik zo zwak. Maar allez, het is beter dat je geen kinderen krijgt, want je komt niet echt over als iemand die dan ook veel moeite in de opvoeding zal steken.quote:Op woensdag 2 maart 2005 22:46 schreef vbmot het volgende:
[..]
Jawel, van geld
Maar serieus, dat kinderen in mijn leven geen meerwaarde hebben betekent toch niet dat ik nergens van kan houden.
Dan ben ik zwak, so be it. Als ik daar nou blij van word.quote:Op woensdag 2 maart 2005 23:36 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Economisch denken over kinderen vind ik zo zwak.
quote:Maar allez, het is beter dat je geen kinderen krijgt, want je komt niet echt over als iemand die dan ook veel moeite in de opvoeding zal steken.
Oh ja, vandaar dat zoveel ouders kun kinderen in de steek laten, mishandelen of misbruiken.quote:
quote:Het benauwd me nu al dat ik al zo oud ben (bijna 23) en dus echt na moet gaan denken komende tijd of ik ze ECHT niet wil.
Weet je dat de koude rillingen over mijn ruglopen als ik dit soort nonsense hoor van mensen die kinderen hebben? Die missen dus een aardig stuk realiteitsbesef, en dat voedt dan kinderen opquote:
Tja, misschien is dat voor die mensen dan wel zo... dat is dan toch prima, dat ze 'hemelse' en 'perfecte' kinderen hebben ... waarom zouden die dat niet mogen zeggen, als dat zo is voor hen?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat je kinderen hebt, helemaal prima, maar ga niet net doen of het hebben van kinderen hemels is en volledig vrij van nadelen. Gelukkig zijn de meeste ouders in mijn omgeving gewoon realistisch.
LOL Nee, ik vind het vooral irritant. Op dezelfde wijze dat ik iemand irritant vind als diegene alleen nog maar met een wazige blik in zijn ogen over zijn of haar nieuwe auto, partner of hond kan praten. Ik heb het niet zo op roze wolkjes.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:55 schreef RM-rf het volgende:
Wordt _jij_ daarvan misschien onzeker? als zo'n lopende moederkoek haar eigen kinderen helemaal het einde vind en een echte 'verrijking' van haar leven ...?
Daar ligt het probleem ook helemaal niet. Het probleem ligt in het feit dat je, als je aangeeft geen kinderen te willen, geconfronteerd wordt met bullshit als: "Wacht maar tot je biologische klok begint te tikken!" of "Maar het is zó'n verrijking van je leven!". Waar bemoeien die mensen zich mee? Ik heb toch ook nooit geprobeerd hen ervan te overtuigen dat ze geen kinderen moeten nemen?quote:Als jijzelf gewoon duidelijk voor jezelf een keuze hebt gemaakt, dat je geen kinderen wilt, dan is het toch geen probleem als iemand anders kennelijk voor zichzelf een andere keuze heeft gemaakt ...
Vervelender wordt het als moederlief denkt dat àlle mensen àlles wat haar kindje doet rèuzeleuk vinden. Helaas kom je zulke moeders nogal eens tegen in de trein. Met hun oh zo schattige kroost dat op oh zo schattige wijze andere passagiers lastigvalt. Passagiers die obligaat en ongemakkelijk naar de dreumes glimlachen maar zich intussen groen en geel ergeren aan het gegil, ge-ren en gekrijs.quote:leuk voor dr dan, dat haar kinderen zo lief-knap-intelligent zijn, als ze toevallig een keertje in één beweging het lukt hun speen in de eigen mond te steken (iets waarvoor imho geen hoog IQ ontegenzeggelijk benodigd is, maar soit, als die uier-op-pootjes het denkt, dan is dat haar zaak) ...
Oh ja, het is in Nederland verplicht om kinderen te krijgen, of wat? Get real, voor 95% van de mensen is het krijgen van kinderen een keuze, ja. Tegenwoordig helemaal. Voor sommige mensen zijn kinderen zelfs een soort modieus accessoire geworden. Lekker hip door de stad wandelen met je dure fourwheeldrive kinderwagen met daarin een mormeltje in desingnerkleding.quote:en bovenal het sterkste het foute idee aanhangen dat kinderen een 'keuze' zouden zijn...
Voor mijzelf was het hebben van een kind nooit een eigen bewuste keuze, als ik op een zeker moment gewoon een rubbertje bij me had gehad, had ik nu nog steeds geen dochter, en daar was ik dan vast heel gelukkig mee geweest...
Dit soort situaties komen ook echt veel voor in Nederland. En het neuken zonder rubbertje is ook een keus hoor. En het niet halen van een morning-after pil ook. Allemaal keuzemogelijkheden, dus ik vind het een beetje onzinnig wat je nu allemaal roept.quote:Voor mijzelf was het hebben van een kind nooit een eigen bewuste keuze, als ik op een zeker moment gewoon een rubbertje bij me had gehad, had ik nu nog steeds geen dochter, en daar was ik dan vast heel gelukkig mee geweest...
volgens mij ligt daar jouw frustratie....quote:Op dinsdag 8 maart 2005 13:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
... voor 95% van de mensen is het krijgen van kinderen een keuze, ja. Tegenwoordig helemaal. Voor sommige mensen zijn kinderen zelfs een soort modieus accessoire geworden. Lekker hip door de stad wandelen met je dure fourwheeldrive kinderwagen met daarin een mormeltje in desingnerkleding.
Moet je eens jonge ouders met een baby goed in de ogen kijken, pure PANIEKquote:Op dinsdag 8 maart 2005 14:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het gaat niet om het plaatsen van vraagtekens bij mijn stelligheid, het gaat om de stelligheid waarmee anderen beweren dat je er heus nog wel achterkomt dat kinderen krijgen echt het Walhalla is.
Het plannen van je leven en het genieten van je leven gaan heel goed samen.
Ja, dat heeft zin, op je vijftigste terugkomen op zo'n beslissing. Da's gewoon dom en zelfkwellerij.quote:Op maandag 4 april 2005 07:33 schreef petitlapin het volgende:
ik zal eens zeggen, mijn moeder is gynaecologe en krijgt wekelijks, om niet te zeggen dagelijks vrouwen van rond de 50/60 op consultatie die ENORM veel spijt hebben van hun kinderloosheid, waar ze toen ze nog vruchtbaar waren, heel bewust voor hadden gekozen.
Dat is grote onzin. Legio vrouwen die op latere leeftijd nog altijd blij zijn dat ze gekozen hebben om geen kinderen te krijgen. Maar die hoor je daar niet over bij de gynaecoloog. Die zijn gewoon gelukkig.quote:Op maandag 4 april 2005 07:33 schreef petitlapin het volgende:
Bij bijna elke vrouw komt de slag wel eens, ik het niet vroeg, dan is het laat.
Mensen zijn geen willoze slaven van hun lichaam en hun hormonen, mensen kunnen nadenken. En er zijn geen hormonen die je vertellen dat je kinderen moet krijgen, hooguit hormonen die je vertellen dat je moet neuken, maar dat kan tegenwoordig gelukkig ook zonder dat er kinderen van komen.quote:En dat kan ook niet verwonderlijk zijn, aangezien heel onze lichaamsbouw en onze hormonen ingesteld zijn op het krijgen van een kindje.
Zo ken ik er nog wel een paar. Geen kinderen krijgen is gewoon het heerlijkste wat er is: die vrijheid, die rust! De liefde die je voor je eigen leven en voor je eventuele partner voelt, die voel je voor niks en niemand anders. Blablabla etcetera. Niet iedereen vindt een eigen kind het toppunt van geluk. Give me a break, ik heb wel wat beters te doen dan me dom voortplanten terwijl er al veel te veel mensen op de wereld rondlopen.quote:dereen doet wat hij/zij wil, en ik veroordeel niemand, maar ik vind het persoonlijk ook vreemd dat er mensen geen kinderen willen. Iemand op de wereld zetten is gewoon de mooiste en de sterkste emotie die er bestaat. En de liefde die je voor je kind voelt, die voel je gewoon voor niemand anders. Zo'n pallet van emoties dat zich plots opent, waar je anders gewoon geen besef van had.
Weet je zeker dat je niet eigenlijk net zo bekrompen denkt als je moeder (topic over je broer)? Je indenken dat er mensen zijn die er anders over denken lijkt je vrij moeilijk af te gaan.quote:Ik lees met verwondering al deze verhalen, en ik vind het gewoon jammer, ik zou in mijn omgeving dus ook wel raar opkijken als ik mensen zie die per se geen kinderen willen. Ik zou ook zeggen om er toch nog eens over na te denken, want je ontzegt je gewoon de mooiste emoties die er zijn.
Na dertien jaar zou ik daar toch wel heel erg genoeg van hebben. Waar bemoeien mensen zich toch mee? Wat is het in mensen dat ze vinden dat anderen net zo moeten leven, denken en voelen als zij?quote:Op maandag 4 april 2005 07:06 schreef Klonk het volgende:
Maar helaas, zoals in veel families zitten er altijd figuren tussen die erg bekrompen denken en al 13 jaar bij elke gelegenheid vragen wanneer er bij ons kinderen komen, als wij ze dan voor de tigste keer melden, nooit, begint de discussie weer van voren af aan, dat we egoistisch zijn, dat we er later spijt van krijgen, dat we niet aan de familie denken en ander geneuzel.
we worden af en toe ook doodziek, maar ik ben laatst op een manier die veel mensen (en ik ook niet trouwens) niet bij mij verwachten uit de slof geschoten, heb een donderpreek gehouden, en ik hoop dat het nu ophoud.quote:Op maandag 4 april 2005 07:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Na dertien jaar zou ik daar toch wel heel erg genoeg van hebben. Waar bemoeien mensen zich toch mee? Wat is het in mensen dat ze vinden dat anderen net zo moeten leven, denken en voelen als zij?
Dat wil inderdaad nog wel eens effectief zijn...quote:Op maandag 4 april 2005 08:00 schreef Klonk het volgende:
we worden af en toe ook doodziek, maar ik ben laatst op een manier die veel mensen (en ik ook niet trouwens) niet bij mij verwachten uit de slof geschoten, heb een donderpreek gehouden, en ik hoop dat het nu ophoud.
Herkenbaar!!quote:Op maandag 4 april 2005 08:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
we worden af en toe ook doodziek, maar ik ben laatst op een manier die veel mensen (en ik ook niet trouwens) niet bij mij verwachten uit de slof geschoten, heb een donderpreek gehouden, en ik hoop dat het nu ophoud.
quote:Op maandag 4 april 2005 08:21 schreef XL-onwijs het volgende:
Herkenbaar!!
Ik had een collega die mij telkens ging vertellen wat een plezier we zouden hebben van kinderen.
Op een keer gingen we voor de 2e keer in een jaar op vakantie. We hadden eerst een rondreis gedaan door Azie en gingen later dat jaar naar Nieuw Zeeland.(Mijn vrouw is Nieuw Zeelandse)
Toen vroeg die collega aan mij waar we dat van deden.
Ik heb hem toen verteld dat hij niet moest zeiken, ten slotte genoot hij van zijn kinderen en als hij die niet had gehad, dan had hij hetzelfde kunnen doen.
Hij heeft het sinds die tijd nooit meer over kinderen gehad.
Welke kerk? Mag ik mee?quote:Op maandag 4 april 2005 08:51 schreef Alicey het volgende:
tvp'tje. Misschien dat ik straks nog even ga vloeken in de kerk.
Wel is het zo dat dit vanuit jouw perceptie is. Mij lijkt het ook iets heel moois, maar aan de andere kant brengt het verplichtingen met zich mee, en die verplichtingen moet je maar net zin aan hebben.quote:Op maandag 4 april 2005 07:33 schreef petitlapin het volgende:
Iedereen doet wat hij/zij wil, en ik veroordeel niemand, maar ik vind het persoonlijk ook vreemd dat er mensen geen kinderen willen. Iemand op de wereld zetten is gewoon de mooiste en de sterkste emotie die er bestaat. En de liefde die je voor je kind voelt, die voel je gewoon voor niemand anders. Zo'n pallet van emoties dat zich plots opent, waar je anders gewoon geen besef van had.
Zoals ik al zei, ik zelf zou graag kinderen willen (Nu nog niet echter), maar ik kan heel goed begrijpen dat mensen geen kinderen willen. Niet iedereen is hetzelfde, en die diversiteit aan gedachten maakt imo leven juist waardevol.quote:Ik lees met verwondering al deze verhalen, en ik vind het gewoon jammer, ik zou in mijn omgeving dus ook wel raar opkijken als ik mensen zie die per se geen kinderen willen.
De meesten zie ik uit hun slof schieten tegen mensen die hen kinderen willen opdringen. Toch een subtiel verschil.quote:Op maandag 4 april 2005 09:02 schreef petitlapin het volgende:
ik denk helemaal niet bekrompen
ik vind het ook gewoon vreemd hoe wild jullie reageren op mensen die wél kinderen willen.
Ho! Nu draai je de zaken om. 'Wij' reageren alleen maar 'wild' op mensen die het nodig vinden om ons hun mening op te dringen. En lees je eigen post even terug, jij bent er heilig van overtuigd dat het krijgen van kinderen voor iedereen het mooiste is wat er bestaat. Dat geldt dus voor mij niet en voor een heleboel anderen ook niet.quote:Op maandag 4 april 2005 09:02 schreef petitlapin het volgende:
ik vind het ook gewoon vreemd hoe wild jullie reageren op mensen die wél kinderen willen.
En ik begrijp mensen niet die vinden dat anderen net zo moeten leven, denken of voelen als zijzelf.quote:Ik vind jullie gewoon veel vijandiger tegen diegenen die wel kinderen willen dan omgekeerd. Ik zou nooit uit mijn sloffen schieten en zo, dat begrijp ik gewoon niet![]()
Oh jammer, ik hoopte dat we naar een reformatorische kerk gingen...quote:Op maandag 4 april 2005 09:04 schreef Alicey het volgende:
Deze kerk natuurlijk, waar we nu zitten! Je zat al netjes in het bankje zelfs.
langs de andere kant vind ik het hier soms ook kwetsend hoe op schijtende/bleitende kinderen vrijheidsafpakkers wordt afgegeven. Vind ik ook kwetsend, maar ik ga er echt niet kwaad om wordenquote:Op maandag 4 april 2005 09:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
De meesten zie ik uit hun slof schieten tegen mensen die hen kinderen willen opdringen. Toch een subtiel verschil.
Je wilt een keer gezellig samen vloeken in de reformatorische kerk?quote:Op maandag 4 april 2005 09:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Oh jammer, ik hoopte dat we naar een reformatorische kerk gingen...
Niemand heeft het over jouw (toekomstige) kinderen. Sommige mensen vinden baby's gewoon niet schattig. Is dat kwetsend? Ik vind het kwetsend als ik weer eens ongevraagd zo'n wurm in mijn handen krijg gedrukt. Ik hou niet van baby's... Ik druk andere mensen ook niet ongevraagd mijn hond of kat in de armen, want het zou kunnen dat ze dat helemaal niet fijn vinden.quote:Op maandag 4 april 2005 09:09 schreef petitlapin het volgende:
langs de andere kant vind ik het hier soms ook kwetsend hoe op schijtende/bleitende kinderen vrijheidsafpakkers wordt afgegeven. Vind ik ook kwetsend, maar ik ga er echt niet kwaad om worden
Waarom vind je dat kwetsend? Je wordt er toch niet persoonlijk mee aangevallen?quote:Op maandag 4 april 2005 09:09 schreef petitlapin het volgende:
[..]
langs de andere kant vind ik het hier soms ook kwetsend hoe op schijtende/bleitende kinderen vrijheidsafpakkers wordt afgegeven. Vind ik ook kwetsend, maar ik ga er echt niet kwaad om worden
Dat lijkt me wel leuk ja, ik mag graag een beetje shockeren.quote:Op maandag 4 april 2005 09:11 schreef Alicey het volgende:
Je wilt een keer gezellig samen vloeken in de reformatorische kerk?
Die biologische klok is nog nooit aangetroffen bij ontleding van vrouwenlichamen. Ik denk zelf dan ook dat het een psychologische klok is.quote:Op maandag 4 april 2005 09:12 schreef zwijntje het volgende:
Wel moet ik wel eens fronsen bij het gedachtegoed dat er in iedere vrouw een biologische klok zou huizen die vroeg of laat alarm slaat.
En die ware aard is de aard van broedmachine...quote:Sterker nog, een vrouw die die klok niet ervaart ´negeert haar ware aard´ volgens die aanhangers van die theorie.
Ik las deze week nog dat het in relaties juist vaker zo is dat de vróuw geen kinderen wil en de man wel. Een of ander onderzoek, verbaasde me nogal.quote:Wat me wel eens opvalt is dat mannen weliswaar de reputatie hebben geen kinderen te willen maar toch wel verontwaardig kunnen reageren als je als vrouw zegt er geen te willen.
en omdat ik niet persoonlijk word aangevallen, kan ik het niet kwetsend vinden of watquote:Op maandag 4 april 2005 09:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom vind je dat kwetsend? Je wordt er toch niet persoonlijk mee aangevallen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |