Ik vraag me af of er hier meer meiden zitten die nooit kinderen hebben gewild/ ze niet willen.
En of er iemand weet hoeveel procent van de vrouwen er eigenlijk geen kinderen heeft of wil?
En of er veel mannen zijn die geen kinderen willen? Want als ik straks een relatie krijg moet dat natuurlijk wel een relatie zijn waarbij de man geen kinderwens krijgt....of in ieder geval die kinderwens voor mij opzij kan zetten (dat hij dan een kind bij een ander gaat maken waar hij dan een paar keer per week voor zorgt lijkt me ook niks).
tis volgens mij toch best nog een beetje 'raar' als je als vrouw geen kinderen wilt. Ik word er in ieder geval altijd toch wel een beetje raar op aangekeken als we het over kinderen hebben (met vriendinnen of zo), over hoe we ze willen gaan noemen enzo en ik dan zeg geen kinderen te willen.
Ik zie nu al op tegen het feit dat zij over een paar jaar waarschijnlijk allemaal achter de kinderwagen lopen en ik als enige overblijf zonder kinderen....dat verandert een vriendschap toch wel denk ik. Dan word er vooral over de schattigheid en de zorgjes van het kind gepraat, terwijl ik dan met heel andere dingen bezig ben.
Het benauwd me nu al dat ik al zo oud ben (bijna 23) en dus echt na moet gaan denken komende tijd of ik ze ECHT niet wil. Op dit moment kan ik zeggen dat ik ze de afgelopen 22 jaar nooit echt heb gewild maar misschien is dat een kwestie van de biologische klok of zo. Ik zal er toch es over na gaan denken maarja, vrees dat ik ze nog steeds niet ga willen. Maarja misschien moet je zoiets gewoon voelen op een gegeven moment...ipv redeneren.
Ik kan er niks aan doen, ik weet ook niet waarom ik ze niet wil maar het trekt me gewoon totaal niet. Heeft het nooit gedaan. Ik denk dat ik dat nooit zal kunnen, meteen onvoorwaardelijk van zo'n kind houden en er alles voor geven en doen. Dat zie ik mezelf gewoon niet doen. Ik ben ook, in tegenstelling tot de meeste vrouwen, helemaal niet goed met kinderen, nooit geweest.
Het is niet dat ik bang ben dat ik mijn 'leuke leven' nooit meer kan leven als ik kinderen krijg of zo, want ik heb momenteel namelijk helemaal geen leuk leven en heb ook nog echt 'vol' geleefd. Ik reis niet, ik ga niet uit, heb weinig vrienden etc dus heb ook weinig te missen als er een kind komt.
Wel wil ik eigenlijk nog geleefd hebben voordat er een kind komt. Dus binnenkort toch maar es meer uitgaan, met mannen experimenteren, drinken, reizen etc. Want met kind gaat dat niet meer. Dan draait je leven alleen nog maar daar om. Niet dat ik kinderen wil, maar ik wil het eigenlijk voor de zekerheid toch gedaan hebben, stel dat mn biologische klok ineens op hol gaat slaan en ik ze over een paar jaar toch wil.
Dus voor die tijd moet ik toch wel nog geleefd hebben en een baan/ studie hebben gedaan. Als mn kind op dit moment zou vragen hoe ik was als student dan moet ik zeggen dat ik mijn dagen eenzaam thuis op mn kamer sleet, dat lijkt me ook niks.
k heb geen zin om 24 uur per dag mn hele leven lang (in ieder geval een jaar of 18) aan een kind vast te zitten. En terugproppen gaat zo moeilijk als het toch niet bevalt ;-) Ik zie ook de lol of meerwaarde van een kind niet echt in. Als ik zie hoe ik me tot mijn ouders verhoud kan ik me niet voorstellen dat ze nu gelukkiger zijn met kinderen dan zonder, integendeel. Ik en mijn autistische broertje hebben ze alleen maar een hoop kopzorgen bezorgd. Ze zijn sneller oud geworden.
Daarbij heb ik gezondheidsklachten en voel ik me absoluut niet happy met mezelf waardoor ik nu sowieso geen kinderen zou willen. Ik kan niet eens voor mezelf zorgen.
En econonisch zou het nu ook niet uitkomen want ik heb geen studie afgerond en geen (goede) baan en geen eigen huisje en ook geen vent bij wie ik kinderen zou willen....maar dat zou nog kunnen veranderen natuurlijk in een paar jaar.
Bovendien: ik zou dus echt nooit een lelijk of ongezond kind willen krijgen, dat zou ik echt niet aankunnen (kan mn eigen leven al niet eens aan). Maarja stel dat je dat krijgt dan kan ik het niet terugduwen of zo, ik zie het nog wel gebeuren dat ik dat op mn bord krijg want ik krijg steeds zware dingen op mn bord en bovendien is mn broertje autistisch dus misschien is dat wel erfelijk en krijg ik er ook zo een. Nou nee dank je, dat hoef ik dus niet. Ik wil geen risico lopen dat ik een kind krijg wat niet makkelijk is om mee te leven.
tis zo vervelend dat het als normaal wordt gezien dat je je voortplant. Ik heb ook geen zin om abnormaal te zijn en dat ik steeds me buitengesloten moet gaan zitten voelen omdat anderen kinderen hebben en daar over praten en ik dan niet. Dus ben ik toch aan het denken van 'zou ik ze dan toch niet willen' omdat ik maar normaal wil zijn...maar ik kan die verantwoordelijkheid gewoon niet aan denk ik.
Misschien wil ik ooit wel kinderen als ik zelf gelukkig en stabiel in het leven sta, maar ik denk dat als die tijd al komt ik al te oud ben, want ik ben nu al 23 dus binnen nu en 7 jaar moet het toch wel gebeuren.