abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27726269
Ik hoorde pasgelden dat een meisje van mijn leeftijd (23 jaar dus ) zwanger was. Dus ik, volkomen in mijn eigen leefwereld, gooi er meteen iets uit als: `Goh, wat erg voor haar... Wat gaat ze daar nu aan doen?´ Blijkt het gewoon gepland te zijn. Ik viel bijna van mijn stoel. Een half jaar geleden was dat mens nog een uitgaansbeest, nu woont ze samen, heeft 2 honden gekocht en is nu dus zwanger. Plus dat ze zó naïef overkomt, hoe kun je dan in godsnaam kinderen de wereld op trappen?!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:05:17 #202
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_27726421
quote:
Op woensdag 13 april 2005 16:09 schreef Maeghan het volgende:
-verhaal-
Het is erger als mensen hun kinderen op je loslaten. Kinderen die met mij komen praten worden afgeblaft. Ik vind het totaal niet interessant wat ze allemaal te blaten hebben en wens er niet mee geconfronteerd te worden. Er zijn ook andere vormen van kinderterrorisme, zo was hier laatst in de buurt een zogenaamde straatspeeldag . Hebben ze gewoon een straat hier in de buurt (inclusief parkeerplaatsen, waar toch al een tekort aan is) afgezet met vlaggetjes en al die onzin . Om zoiets kan ik dus echt kwaad worden, en ben toen ook de avond tevoren wat scherpe voorwerpen 'verloren' op de betreffende straat
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_27731580
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:00 schreef _Arual_ het volgende:
Ik hoorde pasgelden dat een meisje van mijn leeftijd (23 jaar dus ) zwanger was. Dus ik, volkomen in mijn eigen leefwereld, gooi er meteen iets uit als: `Goh, wat erg voor haar... Wat gaat ze daar nu aan doen?´ Blijkt het gewoon gepland te zijn. Ik viel bijna van mijn stoel. Een half jaar geleden was dat mens nog een uitgaansbeest, nu woont ze samen, heeft 2 honden gekocht en is nu dus zwanger. Plus dat ze zó naïef overkomt, hoe kun je dan in godsnaam kinderen de wereld op trappen?!
Ik schrik ook altijd als mensen van mijn leeftijd zwanger zijn. Alleen ben ik 27, dus het gebeurt steeds vaker.
pi_27731603
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:31 schreef schatje het volgende:
Ik weet nog wel een groter taboe. Meer houden van je vent dan van je kinderen.

lees hier

Dat mens was recentelijk bij Oprah. In tijden niet zo geschokt geweest .
Wat is hier in vredesnaam schokkend aan? Bestaat er een soort morele regel die stelt dat je verplicht bent meer van je kinderen te houden dan van je man? Ik kan me erg goed indenken in haar verhaal. Sterker nog, ik heb medelijden met het feit dat ze zich onnodig kwelt omdat ze een 'slechte moeder' zou zijn, want ik denk dat ze waarschijnlijk een betere moeder is dan al de vrouwen die al hun hoop op levensvervulling hebben gevestigd op hun kinderen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lupa_Solitaria op 08-06-2005 08:50:34 ]
pi_27731617
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Idd, voor mannen is het daarentegen veel moeilijker om een vrouw te vinden die geen kinderen wil.
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 09:23:26 #206
43556 miss_dynastie
pi_27732518
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 08:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat is hier in vredesnaam schokkend aan? Bestaat er een soort morele regel die stelt dat je verplicht bent meer van je kinderen te houden dan van je man? Ik kan me erg goed indenken in haar verhaal. Sterker nog, ik heb medelijden met het feit dat ze zich onnodig kwelt omdat ze een 'slechte moeder' zou zijn, want ik denk dat ze waarschijnlijk een betere moeder is dan al de vrouwen die al hun hoop op levensvervulling hebben gevestigd op hun kinderen.
Die vrouw kreeg er echt dik van langs. En al die vrouwen maar trots zitten verkondigen dat ze nooit meer seks hadden en de man op de laatste plaats kwam Echt sneu. Gelijk heeft ze overigens wel, naar mijn idee. En ze was inderdaad absoluut geen slechte moeder.
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:24:41 #207
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27732552
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 09:23 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Die vrouw kreeg er echt dik van langs. En al die vrouwen maar trots zitten verkondigen dat ze nooit meer seks hadden en de man op de laatste plaats kwam Echt sneu. Gelijk heeft ze overigens wel, naar mijn idee. En ze was inderdaad absoluut geen slechte moeder.
Waren hun mannen er bij toen ze dat zeiden?
pi_27732585
quote:

nooit meer sex ? dat kan toch niet?
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 09:26:30 #209
43556 miss_dynastie
pi_27732600
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 09:24 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waren hun mannen er bij toen ze dat zeiden?
Uhm... ik heb het niet helemaal gezien, maar wat ik wel heb gezien was het gewoon een 'kringgesprek' met vrouwen. Volgens mij zaten in de filmpjes wel de mannen, zo af en toe. Maar het was ze vast al wel opgevallen, denk ik
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 09:27:06 #210
43556 miss_dynastie
pi_27732614
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 09:25 schreef petitlapin het volgende:

[..]

nooit meer sex ? dat kan toch niet?
Nou ja, nooit, zo min mogelijk, blabla, dan moet ie een tijdje rustig zijn, blabla.
In elk geval allemaal niet meer van harte
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:54:53 #211
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27733271
Je bent er nog altijd zelf bij. Als jij geen kids wil, dan kun je ervoor zorgen dat je ze niet krijgt. Maar -zoals je al aangeeft- dan moet je wel een partner hebben die hier hetzelfde over denkt. Anders loop je een grote kans dat het eens op een conflict over die kids uitloopt.
(Un)masking for the greater good.
pi_27738873
quote:
Die vrouw kreeg er echt dik van langs. En al die vrouwen maar trots zitten verkondigen dat ze nooit meer seks hadden en de man op de laatste plaats kwam Echt sneu.
Leuk voor die mannen. En één van de redenen dat zoveel huwelijken stranden, als je het mij vraagt.
quote:
Gelijk heeft ze overigens wel, naar mijn idee. En ze was inderdaad absoluut geen slechte moeder.
Ik hoop dat ze dat zelf inmiddels ook inziet en niet meer afgaat op wat anderen 'moreel juist' vinden.

Wat was Oprah's mening in de discussie?
pi_27741098
quote:

[..]

Dat is voor mij als man dus ook een argument om geen kinderen te willen, je weet dat je daarna bij je partner op de 2e plaats komt. Met die 2e plaats is nog wel te leven, misschien zou ik mijn partner ook wel op de 2e plaats zetten als ik vader was, maar als er echt helemaal geen sex meer in de relatie (of heel weinig) zou zitten denk ik toch dat dat binnen de kortste keren onoverkomelijke problemen oplevert.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_27741151
quote:
[b]Op woensdag 8 juni 2005 14:17
Dat is voor mij als man dus ook een argument om geen kinderen te willen, je weet dat je daarna bij je partner op de 2e plaats komt. Met die 2e plaats is nog wel te leven, misschien zou ik mijn partner ook wel op de 2e plaats zetten als ik vader was, maar als er echt helemaal geen sex meer in de relatie (of heel weinig) zou zitten denk ik toch dat dat binnen de kortste keren onoverkomelijke problemen oplevert.
Ik snap het ook eigenlijk niet. Verander je ineens in een aseksuele broedkip als je kinderen krijgt? Dat is dan voor mij (als vrouw) ook wéér een reden erbij om geen kinderen te krijgen.
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:28:33 #215
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27741434
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik snap het ook eigenlijk niet. Verander je ineens in een aseksuele broedkip als je kinderen krijgt? Dat is dan voor mij (als vrouw) ook wéér een reden erbij om geen kinderen te krijgen.
Gezien vroeger tien kinderen niet ongewoon was, denk ik dat dit naar het rijk der fabelen verwezen dient te worden.
pi_27741479
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Tja, veel vrouwen wel blijkbaar... Mijn zus vertelde me ook een keer zo'n verhaal. Zij had net haar eerste kind en zat met een vriendin van haar die ook net haar eerste kind had. Op een gegeven moment vroeg ze aan die vriendin hoe snel na de bevalling zij weer seks had gehad. Wat bleek, nog helemaal niet, en het kind was er al een half jaar....

Mijn zus:"Eh, en je vriend dan, en heb je zelf geen behoeftes? Ik wel namelijk...".
Antwoord van de vriendin: een domme blik en een luchtig schouderophalen.

Over die vriend van haar hoorde ik laatst ook dat hij pogingen deed om vreemd te gaan... Causaal verband misschien?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_27741596
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Over die vriend van haar hoorde ik laatst ook dat hij pogingen deed om vreemd te gaan... Causaal verband misschien?
Als ik die vriend was... Dikke kans dat ik dat ook zou doen.

Edit: al zou ik wrs eerder een punt achter de relatie zetten. Tenzij mijn partner het goed vindt dat ik de seks elders haal.
pi_27741603
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

Gezien vroeger tien kinderen niet ongewoon was, denk ik dat dit naar het rijk der fabelen verwezen dient te worden.
Vroeger werd er gewoon geneukt als de man dat wou, dat heette "echtelijke plicht". Bovendien moest je van meneer pastoor zoveel mogelijk kinderen krijgen.
pi_27741612
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:28 schreef Alicey het volgende:
Nou, bij die dames in Oprah was het dus blijkbaar algemeen...
pi_27741628
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Vroeger werd er gewoon geneukt als de man dat wou, dat heette "echtelijke plicht". Bovendien moest je van meneer pastoor zoveel mogelijk kinderen krijgen.
Echtelijke plicht!
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:34:18 #221
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27741649
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Blijkbaar is dat dus wel iets relatief nieuws.
pi_27741752
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Als ik die vriend was... Dikke kans dat ik dat ook zou doen.
Tja, ik weet niet hoe hun seksleven er nou uitziet, maar ik kan me voorstellen dat je wel erg gefrustreerd raakt als je zelden of nooit seks hebt maar verder wel heel je leven met elkaar deelt...

Bij mij zou het iig een hoop gedonder betekenen op relatiegebied.
pi_27741835
quote:

[..]

Echtelijke plicht!
Man zet de vuilnis buiten, vrouw doet de benen wijd ...

Zou de redding van het gezin (en het seksleven van vele stelletjes) dan toch bij het CDA liggen? Balkenende zou glansrijk de volgende verkiezingen winnen .
pi_27741858
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Bij mij zou het iig een hoop gedonder betekenen op relatiegebied.
Bij mij ook. Neuken?
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:40:43 #225
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_27741886
Ik vind kinderen nog wel leuk, alleen ouders worden zo suf na het krijgen van die kinderen!

Een aantal vrienden (allemaal rond de dertig) krijgen nu ook hun eerste kinderen, en persoonlijk lijkt het me verschrikkelijk om zo monomaan met maar één ding bezig te zijn. Het blikveld van ouders wordt soms (niet altijd natuurlijk) wel heel erg vernauwd: oppas regelen, kinderen ophalen/brengen, plannen wanneer je 'spontaan' een biertje gaat drinken, hun hele leven wordt gedicteerd door de kleine oogappel en dan heb ik het nog niet eens over de gespreksonderwerpen............

Kortom geen kids voor mij (op korte termijn althans).

[ Bericht 1% gewijzigd door Litman op 08-06-2005 14:57:52 ]
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_27741977
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Bij mij ook. Neuken?
Wel met voorbehoedsmiddelen he! Anders zadelen we de wereld nog op met een bizarre kruising tussen een wolf en een zwarte panter...
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 14:46:14 #227
43556 miss_dynastie
pi_27742102
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou ja, er waren er dus inderdaad wat die zeiden dat hun man op de allerlaatste plek stond
Een positie waar ik als vrouw absoluut niet mee zou kunnen leven, maar een man 'moet' dat maar normaal vinden.
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:21:56 #228
16715 Mylene
*schatje*
pi_27743443
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 08:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat is hier in vredesnaam schokkend aan? Bestaat er een soort morele regel die stelt dat je verplicht bent meer van je kinderen te houden dan van je man?
Nee, maar er is ook nog zoiets als fatsoen. Fatsoen naar je kinderen toe. Wat moeten die wel niet denken als ze later ouder zijn en teruglezen of horen dat hun moeder meer van hun vader houdt dat van hen? Nog los van het feit dat haar kinderen er op school mee gepest kunnen worden. Ik bedoel, ze heeft het wel verkondigd in een van de meest bekeken programma's van de VS. Ik vind dat je dergelijke gedachtes het beste voor jezelf kunt houden en niet doodleuk gaat verkondigen in de media .
pi_27743550
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:21 schreef schatje het volgende:
Nee, maar er is ook nog zoiets als fatsoen. Fatsoen naar je kinderen toe. Wat moeten die wel niet denken als ze later ouder zijn en teruglezen of horen dat hun moeder meer van hun vader houdt dat van hen? Nog los van het feit dat haar kinderen er op school mee gepest kunnen worden. Ik bedoel, ze heeft het wel verkondigd in een van de meest bekeken programma's van de VS. Ik vind dat je dergelijke gedachtes het beste voor jezelf kunt houden en niet doodleuk gaat verkondigen in de media .
Ik denk eigenlijk dat mijn moeder ook meer van mijn vader houdt dan van ons. En daar ben ik maar wat blij om! Ze moet namelijk de rest van haar leven met hem doorbrengen, terwijl wij nu de tent uit zijn. Ik zie daar werkelijk geen probleem in. Wij zijn aan liefde namelijk helemaal niets tekort gekomen. Het is pas een probleem als je je kinderen terkort doet en volgens mij is daar bij deze vrouw absoluut geen sprake van. En wat wil een kind nou liever dan twee ouders die zielsveel van elkaar houden?
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 15:28:27 #230
43556 miss_dynastie
pi_27743712
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:21 schreef schatje het volgende:

[..]

En ik hoop dat haar kinderen voorbij die opmerking kunnen kijken, die toch ook is gemaakt om de boel lekker wakker te schudden, en kijken naar de nuttige boodschap erachter! Het scheidingspercentage in Amerika ligt namelijk tussen de 50 en 60 procent, dus de boel wakker schudden lijkt me nuttig. Ik zou trots zijn als mn moeder dat (een beetje) voor elkaar had gekregen.
pi_27743908
Ik vind het erg jammer dat ik die uitzending gemist heb.
pi_27744489
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
We gaan het zomerseizoen weer in, misschien wordt het herhaald
En nee, als man wil ik geen kinderen. Blij dat mijn vriendin er ook zo over denkt.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:54:44 #233
16715 Mylene
*schatje*
pi_27744673
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:28 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En ik hoop dat haar kinderen voorbij die opmerking kunnen kijken, die toch ook is gemaakt om de boel lekker wakker te schudden, en kijken naar de nuttige boodschap erachter! Het scheidingspercentage in Amerika ligt namelijk tussen de 50 en 60 procent, dus de boel wakker schudden lijkt me nuttig. Ik zou trots zijn als mn moeder dat (een beetje) voor elkaar had gekregen.
Nou ja, om je eigen kinderen te gebruiken, over de ruggen van hen heen, om dat duidelijk te maken vind ik respectloos. Dat is wat mij zo tegen de borst heeft gestuit. Ik denk dat er ook wel andere manieren zijn om je punt duidelijk te maken.

Ikzelf zou dus voorzichtig zijn met dergelijke uitspraken
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
promo van de aflevering

Maar idd, grote kans dat het nog wel een keer in de herhaling wordt gegooid .
pi_27744747
quote:

omdat ze daar in het programma uiteraard de twee uitersten bij elkaar willen zetten.

Ik kan me best in haar verhaal vinden, maar toen ze schreef dat haar man en zij hun kinderen als iets 'tangential' beschouwden, dat vond ik wel vet grof.

Ze wil een punt duidelijk te maken, maar ze had het allemaal wel wat netter mogen formuleren.
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:58:26 #235
16715 Mylene
*schatje*
pi_27744799
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

En wat wil een kind nou liever dan twee ouders die zielsveel van elkaar houden?
Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Dat komt het kind alleen maar ten goede.
pi_27744801
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:54 schreef schatje het volgende:
promo van de aflevering
Bedankt!
  woensdag 8 juni 2005 @ 16:07:23 #237
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_27745104
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:58 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Dat komt het kind alleen maar ten goede.
Ik vind overigens houden van je partner een heel ander 'houden van' dan het houden van je kinderen. Dat sluit elkaar toch niet per definitie uit?
Maar goed, ik heb geen kinders...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_27745221
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:07 schreef kleinmeiske het volgende:
Ik vind overigens houden van je partner een heel ander 'houden van' dan het houden van je kinderen. Dat sluit elkaar toch niet per definitie uit?
Maar goed, ik heb geen kinders...
Natuurlijk sluit het elkaar niet uit.
  woensdag 8 juni 2005 @ 16:18:00 #239
122319 Myriade
Jump your limitations
pi_27745475
Kids, ik wil ze niet en ben inmiddels 30. Ik heb het geluk iemand getroffen te hebben die ze ook niet wil. Ik weet wel dat als ik zeg dat ik geen kinderen wil, ik soms raar aangekeken word. Als vrouw is het blijkbaar in sommige kringen "not done" om dat te zeggen.

Maar ik vind mijn leven leuk zo. Daarbij, ik vind mezelf helemaal nog niet zo volwassen. Ik wil die verantwoordelijkheid helemaal niet, ik ben al blij als ik mijn katten in het gareel kan houden bij wijze van spreken. Mensen zeggen snel dat je egoistisch bent als je geen kinderen neemt, omdat je dan zogenaamd alleen maar aan jezelf en je eigen leuke leventje denkt. Wat ik pas egoistisch vind is een kind nemen omdat dat zogenaamd "moet" of omdat je je relatie nieuw leven wil inblazen of zo. Zat kids die zo op de wereld komen. No thanks.

Het vervelende in mijn situatie is dat ik enig kind ben en mijn ouders dus een positie als grootouders ontzeg. Dat is waar ik me in het begin druk om maakte. Maar om DAAR nou kids voor te nemen lijkt me ook geen goed idee.

Om kort te gaan: het klokje is bij mij nog niet gaan tikken, en ik denk ook niet dat het ooit gaat tikken. Toch heb ik me nog niet laten steriliseren ofzo. Ergens is er nog dat gevoel van: je weet nooit. Ik ben net gaan samenwonen, en misschien kijken we er over 5 jaar ineens heel anders tegenaan. Tot dan laat ik het maar lekker zo.
pi_27745633
Herkenbaar, Myriade. En nee, kinderen krijgen omdat je ouders zo graag opa en oma zouden willen zijn lijkt me idd geen goed idee.

En iedereen is egoïstisch. Iedereen doet namelijk wat hij zelf het liefste wil. Alsof je kinderen krijgt voor de kinderen. Zij hebben er niet om gevraagd om geboren te worden, dusseh...
  woensdag 8 juni 2005 @ 16:24:42 #241
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27745709
Meer mensen zouden geen kinderen moeten nemen. Tweeverdieners bijvoorbeeld. Dat gaat soms echt van kind in de creche parkeren, werken, kind ophalen etc..
pi_27745849
Kinderen zijn ook gewoon dúúr. Dat vind ik eik ook wel een reden om ze niet te nemen. Je móet wel hard werken als je een kind hebt. Je kunt dan niet besluiten om 20 uurtjes te werken omdat je dat lekkerder vindt. Tenminste één van de partners moet goed verdienen. Ieder part-time zou wel kunnen natuurlijk, maar ik geef dat geld liever gewoon aan mezelf uit. Mijn huisdieren zijn al zo duur op de kost.
pi_27746246
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:24 schreef Alicey het volgende:
Meer mensen zouden geen kinderen moeten nemen. Tweeverdieners bijvoorbeeld. Dat gaat soms echt van kind in de creche parkeren, werken, kind ophalen etc..
Ik woon in de buurt van zo'n creche. Het is zo triest.
pi_28288358
Tot voor kort wilde ik gewoon geen kinderen. Maar sinds een jaar ben ik echt gaan walgen van kinderen krijgen. De meeste argumenten zijn hier al gemeld dus ik ga ze niet opsommen. Was pas nog op vakantie in een hotel met behoorlijk veel ouders met jonge kinderen, de stress, de ergernis en de vermoeidheid in de ogen van die ouders! Dan denk ik echt blijf dat toch gewoon thuis, doe het je niet aan. En dan komen ze thuis en vertellen ze natuurlijk dat het ge-wel-dig was. En ons kindje heeft dit en ons kindje heeft dat, yeah right. En jullie? Wat hebben jullie aan de vakantie gehad? Ochja, ieder z'n keuze...

En die site kindervrij is inderdaad echt top.
pi_28288421
Zijn er hier trouwens mensen waarbij hun lijf er anders over denkt dan hun hoofd? Dus wel een tikkende klok, terwijl je het eigenlijk gewoon niet wilt?
Sanity is (not) statistical
pi_28288536
quote:
Op maandag 27 juni 2005 23:27 schreef Maeghan het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen waarbij hun lijf er anders over denkt dan hun hoofd? Dus wel een tikkende klok, terwijl je het eigenlijk gewoon niet wilt?
Euhm, die tikkende klok zit toch ook tussen de oren??
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:42:23 #247
130077 Ivatje
miuw, miauw...
pi_30977733
Ik ben 25 en ik wilde nooit kinderen hebben. Ik heb ze niet nodig en ik ben geen zorgzaam type en familiemens..
Als ik iemand met een kind zie, ben ik blij dat ik geen kind(eren) heb!
Mijn vaste vriend (we zijn 5 jaar samen) van 29 wil ook geen kinderen hebben en daar ben ik zo blij van!
Kinderen van mijn zus zullen ons bezoeken als we oud worden, dus dat is geen probleem...
Ik schaam me er niet voor om te zeggen dat ik wel een beetje egoïstisch ben. Ik wil geen kinder-zorgen hebben in mijn leven. Kinderen zijn niet alleen voor een paar dagen, maar voor je hele leven, dus, het is zeker niets voor mij. Een kat kan je een paar jaren hebben en dan ben je weer vrij, maar een kind moet je langer hebben en je hele leven over je kind zorgen maken. En zij zijn zo duur...Ik wil veel reizen en ik heb geen zin in dat kind-gedoe...
Maar, ik ben blij dat veel mensen anders denken dan ik...Ik besta ook dankzij mijn moeder en vader...

[ Bericht 10% gewijzigd door Ivatje op 27-09-2005 17:58:33 ]
ha ha ha ha ha
  dinsdag 27 september 2005 @ 18:16:59 #248
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30978769
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:42 schreef Ivatje het volgende:
Ik ben 25 en ik wilde nooit kinderen hebben. Ik heb ze niet nodig en ik ben geen zorgzaam type en familiemens..
Mijn vaste vriend (we zijn 5 jaar samen) van 29 wil ook geen kinderen hebben en daar ben ik zo blij van!
Kinderen van mijn zus zullen ons bezoeken als we oud worden, dus dat is geen probleem...
Ik schaam me er niet voor om te zeggen dat ik wel een beetje egoïstisch ben. Ik wil geen kinder-zorgen hebben in mijn leven. Kinderen zijn niet alleen voor een paar dagen, maar voor je hele leven, dus, het is zeker niets voor mij. Een kat kan je een paar jaren hebben en dan ben je weer vrij, maar een kind moet je langer hebben en je hele leven over je kind zorgen maken. En zij zijn zo duur...Ik wil veel reizen en ik heb geen zin in dat kind-gedoe...
Maar, ik ben blij dat veel mensen anders denken dan ik...Ik besta ook dankzij mijn moeder en vader...
het is dat ik geen 29 ben anders zou ik denken dat je m'n vriendin was
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30993151
quote:
Bingo!! Exact mijn verhaal!

Alleen de jaren kloppen niet maar verder
pi_30998877
quote:
You're not alone, zoals je al leest in de reacties boven me
pi_30999280
quote:
Als ik iemand met een kind zie, ... -knip - ...Ik besta ook dankzij mijn moeder en vader...
Ik neig de laatste tijd ook jouw kant op (ben nog maar 20 maar goed... ).

Probleem is echter dat ik een lieve vriendin heb (al zo'n 3 jaar ), die kinderen geweldig vindt - niet nu, maar wel voor d'r 30e jaar - dat wordt dus een probleem....
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_30999405
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:28 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Probleem is echter dat ik een lieve vriendin heb (al zo'n 3 jaar ), die kinderen geweldig vindt - niet nu, maar wel voor d'r 30e jaar - dat wordt dus een probleem....
Misschien veranderen je inzichten nog. Of die van haar. Iig een lastig probleem.
  woensdag 28 september 2005 @ 14:37:52 #253
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_30999524
Laatst had ik het er met vrienden over dat ik geen kinderen wilde, kwam er meteen een vraag "Waarom niet?". Als je wel kinderen wilt, vraagt er niemand "Waarom?", dat vindt iedereen dan een rare vraag
pi_30999702
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:37 schreef Petra76 het volgende:
Laatst had ik het er met vrienden over dat ik geen kinderen wilde, kwam er meteen een vraag "Waarom niet?". Als je wel kinderen wilt, vraagt er niemand "Waarom?", dat vindt iedereen dan een rare vraag
Dat is mij ook al een keer opgevallen. Sterker nog: een vriend van me zei tegen me dat hij als doel heeft zich voor te planten, en dat heeft hij ook gedaan. En vorige week vroeg hij toen hij zijn poepmachine aan me toonde waarom ik geen kinderen wilde.....

Het blijft toch een taboe....
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_30999865
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:28 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

als je vriendin dezelfde leeftijd als jou heeft, heb je nog zo'n 10 jaar .....
Ik denk niet dat het erg 'slim' is om nu te doen alsof je exact weet hoe je leven eruitziet over 10 jaar (dat is de helft van je huidige leeftijd)....

Of je moet nu zeggen dat je geen relatie kunt hebben met je vriendin, omdat het duidelijk is dat zij op een zeker moment een gezinnetje wil stichtten, en jij daar niet aan mee wilt doen ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_30999918
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als je vriendin dezelfde leeftijd als jou heeft, heb je nog zo'n 10 jaar .....
Ik denk niet dat het erg 'slim' is om nu te doen alsof je exact weet hoe je leven eruitziet over 10 jaar (dat is de helft van je huidige leeftijd)....

Of je moet nu zeggen dat je geen relatie kunt hebben met je vriendin, omdat het duidelijk is dat zij op een zeker moment een gezinnetje wil stichtten, en jij daar niet aan mee wilt doen ...
Het is inderdaad te vroeg om de toekomst van je relatie eraan te verbinden, maar het is wel een potentieel struikelblok...
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_31000815
Hoeft geen struikelblok te zijn.
Mijn vriend wilde wel graag en ik niet. Dat was van het begin af wel duidelijk. Hij begreep toen ook dat hij maar moest kiezen (tussen mij en een "broedse" vrouw). Eigenlijk vond hij dat niet eens een keus. Hij wilde óf kinderen met mij of helemaal geen kinderen.
In de loop van de jaren is het nu zo gegroeid bij hem dat hij niet eens meer kinderen wilt, hij ziet nu veel "voordelen" en is niet (meer zo snel) bereid om dat op te geven.

Overigens houden we wel de optie open, zeg nooit "nooit" dus eigenlij. En ik heb geen zin om mezelf er dan weer uit te kletsen als ik "nooit" gezegd zou hebben.

Maar eigenlijk is het wel duidelijk... geen kiddies bij ons.
pi_31001108
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:45 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Dat is mij ook al een keer opgevallen. Sterker nog: een vriend van me zei tegen me dat hij als doel heeft zich voor te planten, en dat heeft hij ook gedaan. En vorige week vroeg hij toen hij zijn poepmachine aan me toonde waarom ik geen kinderen wilde.....

Het blijft toch een taboe....
De maatschappij ziet het als een plicht om een kind te nemen lijkt het wel
Mensen geloven het niet, zeggen dat je je nog wel bedenkt. Nou ik denk ik het eigenlijk niet.
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2005 @ 17:05:13 #259
43556 miss_dynastie
pi_31002168
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:37 schreef Petra76 het volgende:
Mwoa, ik ken ook mensen die toen de derde onderweg was de vraag kregen 'waarom neem je er nog een, je hebt toch al een jongen en een meisje?' Twee kinderen is geaccepteerd lijkt het wel, alles wat daar onder of boven zit is discutabel voor velen tenzij iemand twee, drie, vier kinderen van hetzelfde geslacht heeft, dan 'mogen' ze wel gaan voor het andere geslacht
pi_31005652
* Solitarias , man, zonder kinderwens, 32 meldt zich!
pi_31005901
Ik moet er niet aan denken kinderen te krijgen. Ben nu 31 en denk niet dat dit ooit gaat veranderen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_31006707
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:05 schreef marcb1974 het volgende:
Ik moet er niet aan denken kinderen te krijgen. Ben nu 31 en denk niet dat dit ooit gaat veranderen.
Binnen nu en een jaar; let maar op...
pi_31007629
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:58 schreef Solitarias het volgende:
* Solitarias , man, zonder kinderwens, 32 meldt zich!
pi_31010693
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

What's in a user name...........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')