abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30999280
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:42 schreef Ivatje het volgende:
Ik ben 25 en ik wilde nooit kinderen hebben. Ik heb ze niet nodig en ik ben geen zorgzaam type en familiemens..
Als ik iemand met een kind zie, ... -knip - ...Ik besta ook dankzij mijn moeder en vader...
Ik neig de laatste tijd ook jouw kant op (ben nog maar 20 maar goed... ).

Probleem is echter dat ik een lieve vriendin heb (al zo'n 3 jaar ), die kinderen geweldig vindt - niet nu, maar wel voor d'r 30e jaar - dat wordt dus een probleem....
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_30999405
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:28 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Probleem is echter dat ik een lieve vriendin heb (al zo'n 3 jaar ), die kinderen geweldig vindt - niet nu, maar wel voor d'r 30e jaar - dat wordt dus een probleem....
Misschien veranderen je inzichten nog. Of die van haar. Iig een lastig probleem.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 28 september 2005 @ 14:37:52 #253
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_30999524
Laatst had ik het er met vrienden over dat ik geen kinderen wilde, kwam er meteen een vraag "Waarom niet?". Als je wel kinderen wilt, vraagt er niemand "Waarom?", dat vindt iedereen dan een rare vraag
pi_30999702
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:37 schreef Petra76 het volgende:
Laatst had ik het er met vrienden over dat ik geen kinderen wilde, kwam er meteen een vraag "Waarom niet?". Als je wel kinderen wilt, vraagt er niemand "Waarom?", dat vindt iedereen dan een rare vraag
Dat is mij ook al een keer opgevallen. Sterker nog: een vriend van me zei tegen me dat hij als doel heeft zich voor te planten, en dat heeft hij ook gedaan. En vorige week vroeg hij toen hij zijn poepmachine aan me toonde waarom ik geen kinderen wilde.....

Het blijft toch een taboe....
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_30999865
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:28 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

als je vriendin dezelfde leeftijd als jou heeft, heb je nog zo'n 10 jaar .....
Ik denk niet dat het erg 'slim' is om nu te doen alsof je exact weet hoe je leven eruitziet over 10 jaar (dat is de helft van je huidige leeftijd)....

Of je moet nu zeggen dat je geen relatie kunt hebben met je vriendin, omdat het duidelijk is dat zij op een zeker moment een gezinnetje wil stichtten, en jij daar niet aan mee wilt doen ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_30999918
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als je vriendin dezelfde leeftijd als jou heeft, heb je nog zo'n 10 jaar .....
Ik denk niet dat het erg 'slim' is om nu te doen alsof je exact weet hoe je leven eruitziet over 10 jaar (dat is de helft van je huidige leeftijd)....

Of je moet nu zeggen dat je geen relatie kunt hebben met je vriendin, omdat het duidelijk is dat zij op een zeker moment een gezinnetje wil stichtten, en jij daar niet aan mee wilt doen ...
Het is inderdaad te vroeg om de toekomst van je relatie eraan te verbinden, maar het is wel een potentieel struikelblok...
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_31000815
Hoeft geen struikelblok te zijn.
Mijn vriend wilde wel graag en ik niet. Dat was van het begin af wel duidelijk. Hij begreep toen ook dat hij maar moest kiezen (tussen mij en een "broedse" vrouw). Eigenlijk vond hij dat niet eens een keus. Hij wilde óf kinderen met mij of helemaal geen kinderen.
In de loop van de jaren is het nu zo gegroeid bij hem dat hij niet eens meer kinderen wilt, hij ziet nu veel "voordelen" en is niet (meer zo snel) bereid om dat op te geven.

Overigens houden we wel de optie open, zeg nooit "nooit" dus eigenlij. En ik heb geen zin om mezelf er dan weer uit te kletsen als ik "nooit" gezegd zou hebben.

Maar eigenlijk is het wel duidelijk... geen kiddies bij ons.
pi_31001108
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:45 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Dat is mij ook al een keer opgevallen. Sterker nog: een vriend van me zei tegen me dat hij als doel heeft zich voor te planten, en dat heeft hij ook gedaan. En vorige week vroeg hij toen hij zijn poepmachine aan me toonde waarom ik geen kinderen wilde.....

Het blijft toch een taboe....
De maatschappij ziet het als een plicht om een kind te nemen lijkt het wel
Mensen geloven het niet, zeggen dat je je nog wel bedenkt. Nou ik denk ik het eigenlijk niet.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2005 @ 17:05:13 #259
43556 miss_dynastie
pi_31002168
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:37 schreef Petra76 het volgende:
Mwoa, ik ken ook mensen die toen de derde onderweg was de vraag kregen 'waarom neem je er nog een, je hebt toch al een jongen en een meisje?' Twee kinderen is geaccepteerd lijkt het wel, alles wat daar onder of boven zit is discutabel voor velen tenzij iemand twee, drie, vier kinderen van hetzelfde geslacht heeft, dan 'mogen' ze wel gaan voor het andere geslacht
pi_31005652
* Solitarias , man, zonder kinderwens, 32 meldt zich!
pi_31005901
Ik moet er niet aan denken kinderen te krijgen. Ben nu 31 en denk niet dat dit ooit gaat veranderen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_31006707
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:05 schreef marcb1974 het volgende:
Ik moet er niet aan denken kinderen te krijgen. Ben nu 31 en denk niet dat dit ooit gaat veranderen.
Binnen nu en een jaar; let maar op...
pi_31007629
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:58 schreef Solitarias het volgende:
* Solitarias , man, zonder kinderwens, 32 meldt zich!
pi_31010693
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

What's in a user name...........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')