Omdat jij niet laat merken dat je er nog steeds mee zit denken mensen dat het goed met je gaat...quote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:15 schreef SaskiaR het volgende:
Nog maar eens dan.
Ik voel me nog steeds klote. Het is nu al 2,5 maand uit, maar ik ben gewoon nog steeds zo verliefd op hem als toen we een relatie kregen. Ik heb de hele tijd vervelende dromen; soms droom ik dat hij het goed wil maken - dat is dus naar wakker worden. Andere keren droom ik dat hij een nieuwe vriendin heeft- dat is nog naarder wakker worden, want dat lijkt me echt het ergste wat zou kunnen gebeuren.
Mijn hele zelfvertrouwen is gewoon weg; ik had er vroeger ook niet zoveel van, maar toen ik een vriend had had ik het gevoel de hele wereld aan te kunnen. Nu is dat helemaal over, en ik voel me de hele tijd vreselijk rot.
Het ergste is nog wel dat bijna niemand het doorheeft dat ik me zo rot voel. Er is niemand die me uit zichzelf vraagt hoe het met me gaat; als ik erover wil praten, moet ik zelf mensen opbellen. En dat doe ik dan maar liever niet, want als zij mij niet bellen, hebben ze kennelijk geen behoefte mijn verhaal aan te horen. Dus praat ik met niemand, terwijl ik dat toch wel graag wil. Ik heb niet eens zozeer behoefte aan 'een vriend', maar aan vrienden, die me kunnen helpen met alles.
Alles wat negatief uitgelegd zou kunnen worden vat ik meteen negatief op (als iemand kortaf doet op msn, of iets leuks gaat doen en mij daar niet voor uitnodigt, ook al zou diegene dat anders toch ook niet doen). En als iemand iets positiefs zegt geloof ik niet dat hij/zij het meent.
Wat moet ik nu denken/doen? Ik ben al de hele tijd leuke dingen aan het doen, en aan het zorgen dat ik het druk heb, zodat ik maar niet alleen hoef te zijn. Maar dat kan ik toch niet altijd blijven doen!
Ik zie die van mij ook nog iedere zaterdag de hele dag, op het werk... en 's avonds soms, met uitgaan.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 07:04 schreef Radjwantie het volgende:
Hoe vergeet je iemand die je nog wekelijks ziet? Ik zie mijn ex best regelmatig en kan daardoor ook niet over hem heen komen. Ook al heeft hij erge dingen gedaan en gezegd, ik kan hem niet loslaten. Ik word er helemaal gek van. Ik denk aan hem, wat doet hij, waar is hij? Mijn ex is gewoon verder gegaan met zijn leven, ik wou dat ik dat ook kon..![]()
Heeft iemand met wat meer 'ervaring' raad voor mij?
Dat heb jij echt zelf gedaan hoor. Dat je dat gedaan hebt maakt echt niet dat jij nu ergens recht op hebt, hoe lullig dat ook is.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:58 schreef navi het volgende:
BrightEyes>Als je eens wist wat voor energie ik in haar gestoken heb om haar te ontwikkelen dan snap je dat ik hier heel erg kapot van ben.
Ja, er zijn altijd uitzonderingen en ik kan het je ook niet kwalijk nemen dat je het geprobeerd hebt, maar 'mijn ervaring' leert me dat dit soort relaties vaak toch wel gedoemd zijn te mislukken.quote:We hadden namelijk ook te maken met een groot leeftijdsverschil (ik 31,zij 18) maar het ging hartstikke goed. Nu hoor ik je misschien denken van ja maar dit gebeurd wel vaker op die leeftijd. Hiermee ben ik het absoluut niet mee eens want vreemdgaan in een relatie kan nou eenmaal niet.
Goed dat je je dat bedenkt, want naar het klinkt wil zij ook geen relatie meer met jou.quote:Ik heb voor mezelf besloten dat ik geen relatie meer met haar wil omdat ze me dus bedrogen heeft.
Oh, dus je wil eigenlijk toch nog wel een relatie met haar?quote:Of ze zou echt alles op alles moeten zetten.
Dat snap ik, natuurlijk wil je wel eens van haar horen hoe ze erover denkt enzo.quote:Wel hoop ik dat ik nog eens met haar kan praten over dit gebeuren want ik wil haar mening ook weleens horen. Helaas denk ik dat dit dan toch een ver-van-mn-bed show wordt.
Nee, jij wil toch met haar praten? Waarom dan aan haar nichtje vragen.quote:Wat ik nog wel wil proberen is aan haar nichtje vragen of zij misschien met haar wil gaan praten. Is dit verstandig of niet?
Ik vind dat ze nu al alles op alles heeft gezet om jou te laten merken dat ze niet op een volwassen, respectvolle wijze een relatie kan beëindigen.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:58 schreef navi het volgende:
Of ze zou echt alles op alles moeten zetten.
De reden waarom ik het aan aan nichtje wil vragen is om haar te laten merken dat anderen het ook niet eens zijn hoe zij gehandeld heeft. Daar leren sommigen nog weleens van en dan hoop ik dat ze gaat beseffen wat ze gedaan heeft.quote:Nee, jij wil toch met haar praten? Waarom dan aan haar nichtje vragen.
Maar wat zou je daar dan meer mee willen bereiken?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 14:04 schreef navi het volgende:
De reden waarom ik het aan aan nichtje wil vragen is om haar te laten merken dat anderen het ook niet eens zijn hoe zij gehandeld heeft. Daar leren sommigen nog weleens van en dan hoop ik dat ze gaat beseffen wat ze gedaan heeft.
Ik weet waarom je dit zegt, deze gedachten zijn wel normaal hoor, het komt omdat je in hetbegin van je verwerking zit... je wil nu nog het gevoel hebben dat jij er alles aan hebt gedaan om het weer goed te laten komen... voor je eigen gemoedsrust wil je niet het idee hebben dat je daarin een steekje hebt laten vallen, je zoekt bovendien naar bevestigingen. Ik begrijp het maar probeer zulke acties niet te doen, probeer jezelf er van te weerhouden.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:58 schreef navi het volgende:
BrightEyes>Als je eens wist wat voor energie ik in haar gestoken heb om haar te ontwikkelen dan snap je dat ik hier heel erg kapot van ben. We hadden namelijk ook te maken met een groot leeftijdsverschil (ik 31,zij 18) maar het ging hartstikke goed. Nu hoor ik je misschien denken van ja maar dit gebeurd wel vaker op die leeftijd. Hiermee ben ik het absoluut niet mee eens want vreemdgaan in een relatie kan nou eenmaal niet. Ik heb voor mezelf besloten dat ik geen relatie meer met haar wil omdat ze me dus bedrogen heeft.Of ze zou echt alles op alles moeten zetten. Wel hoop ik dat ik nog eens met haar kan praten over dit gebeuren want ik wil haar mening ook weleens horen. Helaas denk ik dat dit dan toch een ver-van-mn-bed show wordt.
Wat ik nog wel wil proberen is aan haar nichtje vragen of zij misschien met haar wil gaan praten. Is dit verstandig of niet?
Dat het een gok is weet ik. Het gaat me nu niet zo zeer om de relatie maar wel om dat ze voelt dat zo niet met mensen om mag omgaan. Het is me in het verleden al vaker overkomen dat ze bij me terugkwam nadat anderen haar op de feiten hadden gedrukt. Toen hadden we nog geen relatieproblemen ofzo. Het bleef toen bij dat ze vond dat ik teveel voor haar deed en dat wilde ze niet. Het is een heel verlegen meisje dat bijna niks wil en kan accepteren. Door mij is ze hierin wel wat sterker geworden.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 14:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar wat zou je daar dan meer mee willen bereiken?
En je hebt trouwens een goede kans dat dat averechts gaat werken. Beetje hakken in het zand principe. Hoe harder mensen roepen dat je fout bezig bent, des te meer jij jezelf ervan gaat overtuigen dat het wel goed. 'Zij zijn stom, en ik niet'.
Onthou wel, en dit zeg ik niet om je te pesten zij is nu verliefd op een ander en handelt vanuit dat gevoel... en dan lijkt dat vaak heel juist te zijn...
Het lijkt me, dat als ze een paar keer bij je weg gegaan is dat je dan wel degelijk een probleem hebt...quote:Op vrijdag 21 januari 2005 15:03 schreef navi het volgende:
Dat het een gok is weet ik. Het gaat me nu niet zo zeer om de relatie maar wel om dat ze voelt dat zo niet met mensen om mag omgaan. Het is me in het verleden al vaker overkomen dat ze bij me terugkwam nadat anderen haar op de feiten hadden gedrukt. Toen hadden we nog geen relatieproblemen ofzo.
Ik krijg een heel eng en beklemmend gevoel bij alles wat je schrijft, dus ik kan me wel iets voorstellen bij wat je zegt dat zij toen zei...quote:Het bleef toen bij dat ze vond dat ik teveel voor haar deed en dat wilde ze niet. Het is een heel verlegen meisje dat bijna niks wil en kan accepteren. Door mij is ze hierin wel wat sterker geworden.
Het woord opvoeden vind ik geen goed woord. Ik heb ook niet het gevoel dat het om die reden uit is gegaan. De hoofdreden blijft nog altijd dat ze een andere vriend heeft. Als je mn allereerste post goed had gelezen dan las je dat het op 2 januari nog hartstikke goed ging en een dag later helemaal niks meer voorstelde. Daar heb ik niet voor gekozen. Ik heb haar altijd met allerlei dingen geholpen, liefde gegeven en goed bedoeld adviezen gegeven. Nu wordt ik dus daarvoor gestraft als ik jouw post goed begrijp. Dat is gewoon erg oneerlijk vind je ook niet?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 15:11 schreef Brighteyes het volgende:
Navi... je was haar vriend... niet haar opvoeder, en nu ben je haar ex, en dus al helemaal haar opvoeder niet meer...
Ik zou als je uberhaupt al enige kans wil maken een hele grote stap terug doen en haar even helemaal met rust laten, want als ik het zo lees zit zij gewoon niet meer op inmenging van jou te wachten.
Let go, let go! En move on! Of probeer dat althans... begin daarmee...
Ik snap dit wel, maar dit heb jij zelf gedaan. Zij heeft het zich aan laten leunen, tuurlijk en dat ze nu zo bot van je af stapt is ook niet kosher.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 16:38 schreef navi het volgende:
Het omgaan met iemand waarbij je alles moet trekken om het leven voor haar zo mooi mogelijk te maken is geen eenvoudige klus maar ik had het voor haar over.
Ik denk dat dat wel mee valt. Ik denk dat het wat haar betreft gewoon over was. En dat heeft ze wel op een hele lulllige manier kenbaar gemaakt, maar of dat nou straffen voor je goede bedoelingen is... Denk het niet.quote:Ik blijf er dan ook bij dat ik dus gestraft ben voor mijn goede bedoelingen.
Tsja, wat is diep gaan... Voor iemand willen zorgen, om iemand geven en alles voor iemand willen doen is toch heel normaal in een relatie waarin je van elkaar houdt. Dat is nou ook weer niet zo heel bijzonder... Hoe je dat brengt is weer een ander verhaal.quote:Ik twijfel nu wel aan mezelf of ik ooit nog zo diep zou gaan in een relatie.
Liefde is geven en nemen. Ik heb veel gegeven maar er dan toch te weinig voor teruggekregen denk ik Dat vind ik erg jammer want het had nooit zover hoeven komen als je samen knokt voor je relatie.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 17:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap dit wel, maar dit heb jij zelf gedaan. Zij heeft het zich aan laten leunen, tuurlijk en dat ze nu zo bot van je af stapt is ook niet kosher.
Maar ik krijg een beetje een 'voor wat, hoort wat' gevoel bij jouw verhaal en daar krijg ik een beetje een raar gevoel bij, maar mss lees ik het wel verkeerd.![]()
Als het een tijdje minder gaat in een relatie of alles wordt zo gewoon is dat een reden om er dan met een ander van door te gaan? Of zou je kiezen om de spanning weer terug te brengen? Ik zou voor het laatste gekozen hebben. Of dat lukt weet je natuurlijk nooit, maar je kunt er altijd op gokken.quote:Ik denk dat dat wel mee valt. Ik denk dat het wat haar betreft gewoon over was. En dat heeft ze wel op een hele lulllige manier kenbaar gemaakt, maar of dat nou straffen voor je goede bedoelingen is... Denk het niet.
Alleen kan ik me wel heel goed voorstellen dat jouw goede bedoelingen beklemmend over hebben kunnen komen op haar. Zeker als ik dan lees dat ze het daarom al eerder een paar keer (bijna) uitgemaakt heeft.
Met jouw mening ben ik erg blij en je mag altijd reageren op me. Ik heb al gemerkt dat we soms niet helemaal op een lijn zitten maar ik heb wel geleerd van je postings. Adviezen zijn dan ook meer dan welkom. Ik begrijp best dat het ook voor jou soms moeilijk in te schatten is hoe de situatie werkelijk is. Eigenlijk zou je dan echt heel de relatie op het forum moeten gaan zetten om een goed beeld te krijgen. Dit is niet te doen en er zitten natuurlijk ook dingen in waar niemand iets mee te maken heeft.quote:]Maar goed, ik ga even stoppen met reageren op je, want nu krijg je alleen mijn mening op je verhaal en daar lijk je iig niet blijer van te worden, misschien zien anderen het anders. Sterkte ermee!
Ok dan! Ik kon het sowieso toch niet laten hoor!quote:Op vrijdag 21 januari 2005 17:41 schreef navi het volgende:
Dus blijf gewoon lekker reageren want ik vind het wel leuk hier ook al zijn dit geen makkelijke onderwerpen![]()
Maar zou 'geven' in de liefde niet onbaatzuchtig moeten zijn?quote:Liefde is geven en nemen. Ik heb veel gegeven maar er dan toch te weinig voor teruggekregen denk ik Dat vind ik erg jammer want het had nooit zover hoeven komen als je samen knokt voor je relatie.
Maar... ehm... als zij al een paar keer eerder er mee heeft willen stoppen, denk je dan niet dat zij het die kans allang gegeven heeft? Nogmaals, dat zij er nu met een ander vandoor gaat zonder dat ze dit netjes afgerond heeft is niet kosher, maar als ik jouw stukjes naast elkaar leg heeft zij tijdens jullie relatie al een paar keer op het punt gestaan ermee te stoppen. Dat heeft ze teruggedraaid, geprobeerd er nog iets van te maken... En dat is dus blijkbaar niet gelukt.quote:Als het een tijdje minder gaat in een relatie of alles wordt zo gewoon is dat een reden om er dan met een ander van door te gaan? Of zou je kiezen om de spanning weer terug te brengen? Ik zou voor het laatste gekozen hebben. Of dat lukt weet je natuurlijk nooit, maar je kunt er altijd op gokken.
Precies, zolang wij beiden (en anderen die mee lezen/posten) zich maar realiseren dat reacties hier gegeven worden op basis van het verhaal dat hier staat.quote:Met jouw mening ben ik erg blij en je mag altijd reageren op me. Ik heb al gemerkt dat we soms niet helemaal op een lijn zitten maar ik heb wel geleerd van je postings. Adviezen zijn dan ook meer dan welkom. Ik begrijp best dat het ook voor jou soms moeilijk in te schatten is hoe de situatie werkelijk is. Eigenlijk zou je dan echt heel de relatie op het forum moeten gaan zetten om een goed beeld te krijgen. Dit is niet te doen en er zitten natuurlijk ook dingen in waar niemand iets mee te maken heeft.
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 18:55 schreef Brighteyes het volgende:
[quote]Ok dan! Ik kon het sowieso toch niet laten hoor!
Hoe lang de relatie duurt weegt niet af tegen hoe stabiel de relatie is. Dat is hij niet helemaal geweest omdat ik elke keer moest vechten tegen haar pet. Was ze het ene moment heel vrolijk was ze het andere moment heel afstandelijk en moest ze van niemand iets hebben. En ik maar praten als Brugman om haar weer uit die dip te halen. Steeds opnieuw lukte het weer. Zelfs anderen begrepen haar downs niet en gingen ook op haar inpraten omdat het mij niet lukte en steeds kwam er weer uit dat ik toch heel erg lief moest zijn.quote:Maar zou 'geven' in de liefde niet onbaatzuchtig moeten zijn?
Wat jij er nu voor teruggekregen hebt is een relatie, het enige dat jij zou willen is dat je er een langere relatie voor terug had gekregen...
Het antwoord wat ik hierop ga schrijven heeft de zelfde strekking als wat ik hier boven heb geschreven. Een papagaai ben ik niet dus herhalen doe ik niet aanquote:Maar... ehm... als zij al een paar keer eerder er mee heeft willen stoppen, denk je dan niet dat zij het die kans allang gegeven heeft? Nogmaals, dat zij er nu met een ander vandoor gaat zonder dat ze dit netjes afgerond heeft is niet kosher, maar als ik jouw stukjes naast elkaar leg heeft zij tijdens jullie relatie al een paar keer op het punt gestaan ermee te stoppen. Dat heeft ze teruggedraaid, geprobeerd er nog iets van te maken... En dat is dus blijkbaar niet gelukt.
Als de liefde er niet meer zou zijn had ik het moeten aan zien komen. Dat is niet gebeurd. Bestaat er eigenlijk ook een theorie dat als de een vreemdgaat dat ze erachter komen hoe erg ze de ex missen? En dan uiteindelijk terugkomen? Ik wil geen valse hoop bij mezelf los maken maar ik vind dat ik best realistisch kan denken en alle mogelijkheden niet uit mag sluiten. Of een hernieuwde relatie kans van slagen heeft kan niet gezegd worden. Voorlopig ben ik al blij als ze teminste iets tegen me wil zeggen.quote:Eens houdt het op, als de liefde over is dan kan je het blijven proberen, maar soms is het het gewoon niet...
En dan kan je een verliefdheidje op een ander aangrijpen als reden om alsnog die knoop door te hakken...
quote:Precies, zolang wij beiden (en anderen die mee lezen/posten) zich maar realiseren dat reacties hier gegeven worden op basis van het verhaal dat hier staat.
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 18:55 schreef Brighteyes het volgende:
Maar... ehm... als zij al een paar keer eerder er mee heeft willen stoppen, denk je dan niet dat zij het die kans allang gegeven heeft? Nogmaals, dat zij er nu met een ander vandoor gaat zonder dat ze dit netjes afgerond heeft is niet kosher, maar als ik jouw stukjes naast elkaar leg heeft zij tijdens jullie relatie al een paar keer op het punt gestaan ermee te stoppen. Dat heeft ze teruggedraaid, geprobeerd er nog iets van te maken... En dat is dus blijkbaar niet gelukt.
Eens houdt het op, als de liefde over is dan kan je het blijven proberen, maar soms is het het gewoon niet...
Niet lullig bedoeld, maar misschien moet je toch even de schellen van je ogen halen, navi... Dit is tenslotte niet van de een op de andere dag gebeurd.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 20:09 schreef navi het volgende:
Het antwoord wat ik hierop ga schrijven heeft de zelfde strekking als wat ik hier boven heb geschreven. Een papagaai ben ik niet dus herhalen doe ik niet aan
(...)
Als de liefde er niet meer zou zijn had ik het moeten aan zien komen. Dat is niet gebeurd.
Sorry maar ik snap niet helemaal waar je dit vandaan haalt. Tijdens haar dips is er nooit sprake geweest van enige ruzie of wat dan ook.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 20:22 schreef Copycat het volgende:
Niet lullig bedoeld, maar misschien moet je toch even de schellen van je ogen halen, navi... Dit is tenslotte niet van de een op de andere dag gebeurd.
Is rot om te beseffen, maar lijkt mij overduidelijk.
Sterkte.
Nee ik snap t ook allemaal niet meer. Daarom proberen we het hier een beetje gezellig te maken zodat je even je zorgen kunt vergeten door erover te praten wat je dwars zit. Pas als ik dit forum weer afsluit voel ik me dus weer k.t.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:16 schreef sir21 het volgende:
shit he ik voel me kut, waarom is liefde zo verwarrend. Tijdje terug aan een meisje verteld dat ik verliefd op haar was. resultaat: keiharde afwijzing. zegt ze later: ja ik weet niet wat ik voel, zullen we wat gaan drinken binnenkort? ik zo: oke... zij: we zien wel hoe het loopt. Ik ben in de war.
ik begrijp er allemaal niks meer van.
Wie legt me de taal van vrouwen uit???
Goh leef je nog? Mail ontvangen?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:16 schreef sir21 het volgende:
shit he ik voel me kut, waarom is liefde zo verwarrend. Tijdje terug aan een meisje verteld dat ik verliefd op haar was. resultaat: keiharde afwijzing. zegt ze later: ja ik weet niet wat ik voel, zullen we wat gaan drinken binnenkort? ik zo: oke... zij: we zien wel hoe het loopt. Ik ben in de war.
ik begrijp er allemaal niks meer van.
Wie legt me de taal van vrouwen uit???
Oh jawel hoor... dat kan wel... hoe hard het ook is. Zij heeft gewoon niet gedurfd om definitief de knoop door te hakken en is daarom doorgegaan zoals het was. Tot ze de uiteindelijke beslissing genomen had en het feit dat ze jou helemaal niet meer wilde spreken geeft volgens mij wel aan dat ze het niet echt makkelijk gevonden heeft.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:19 schreef navi het volgende:
[..]
Sorry maar ik snap niet helemaal waar je dit vandaan haalt. Tijdens haar dips is er nooit sprake geweest van enige ruzie of wat dan ook.
Ik wil best geloven als ze zou zeggen "van er is niks meer" maar je kunt niet van de een op de andere dag eerst fijn uitgebreid afscheid nemen op het station. en daarna is er niks meer. Dat kan er bij mij niet in.
Snap je t nog? Ik niet meer..![]()
Zou ze dan 10 maanden een relatie met me hebben gehad zonder van me te houden? Ze zal het misschien niet makkelijk gevonden hebben, maar dit neemt niet weg dat je er niet over kunt praten. En dat is niet gebeurd. Verklaar me dan maar eens waarom ze dan van een mug een olifant kan maken en dat ik dit alleen zie. Zelfs haar ouders krijgen geen grip op haar want ze weet alles zo goed weg te stoppen en alles bij elkaar te liegen. Totdat ze dus een paar keer thuis flauw gevallen was. Zelfs daar wisten haar ouders niks vanaf dat ze dit mankeerde. Als ik iets heb dan bel ik mijn moeder en vraag ik om advies. Dat doet zij niet. Ze kropt alles op en accepteert geen hulp. Uiteindelijk na veel moeite kon ik haar er dan weer bovenop helpen (heel soms met hulp van anderen, maar het meeste deed ik alleen) En voor al die krachtsinspanningen krijg ik nu toch de rekening gepresenteerd. Dat is het oneerlijke.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 01:16 schreef Brighteyes het volgende:
Oh jawel hoor... dat kan wel... hoe hard het ook is. Zij heeft gewoon niet gedurfd om definitief de knoop door te hakken en is daarom doorgegaan zoals het was. Tot ze de uiteindelijke beslissing genomen had en het feit dat ze jou helemaal niet meer wilde spreken geeft volgens mij wel aan dat ze het niet echt makkelijk gevonden heeft.
Ze heeft in 10 maanden tijd dit twee keer geroepen op msn. Ik denk dat dit in elke relatie wel een keertje voorkomt dus zo schokkend is dit niet.quote:Maar ik vind je heel erg naief als je blijft vol houden dat dit 'van de ene op de andere dag is' als je zelf aan geeft dat ze eerder al een paar keer op het punt van verbreken gestaan heeft.
Ik probeer de dingen realitisch te bekijken. Iedereen heeft zijn eigen mening, het is alleen triest als je geen eigen mening hebt. Ik probeer er achter te komen waarom deze dingen gebeurd zijn alleen dan heb ik wel haar verhaal nodig en dat zal ik waarschijnlijk nooit meer krijgen. Of ze moet wel in een heel diep gat storten. Dan mag ik weer haar problemen gaan oplossen en is het cirkeltje weer rond....quote:Sorry, I've tried it the nice way... Maar je bent echt jezelf voor de gek aan het houden...
Dank je wel, je had m kunnen laten staan maar ik ben voor een goed leesbare discussie. Heb al veel ervaring met het schrijven op forums dus vandaarquote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:19 schreef Copycat het volgende:
Heb je post op je verzoek verwijderd, navi.
Maar ben wel heel benieuwd naar je reply....
quote:Droomde over een meisje. Ik droom nooit over meisjes, droom altijd over rare dingen (avonturen) of voetbal. Maar meisjes?Nou, vandaag is daar dus voor eens en altijd verandering ingekomen.
ops: :blozen:
Terwijl wij samen gingen badmintonnenquote:Badminton, geen idee man. Nooit gedaan. Of ja, met gym ooit.
Ik weet hoe je je voelt... snap niet goed dat ze dat doen. Gewoon alles wat is gebeurd volledig ontkennen... Waarom toch?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:31 schreef Radjwantie het volgende:
Ik ben er ook achter gekomen dat mijn hele relatie 1 grote leugen was. En dat komt ook hard aan.![]()
Ik zit trouwens ook op een ander forum en daar komt hij ook. Hij weet dat en hij post nu zulke gemene dingen. Ik vind het in ieder geval niet leuk. Zoals dit:
Terwijl wij samen gingen badmintonnen![]()
Echt van die kleine dingen, maar ze raken me wel!![]()
Ja.. het begint er wel op te lijken he. Ik denk dat ik het nog maar even afwacht en dan gewoon dit verhaal aan hem vertel, ik heb toch niks meer te verliezen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:38 schreef Brighteyes het volgende:
Alsgeenander... als ik jouw verhaal zo lees, blijkt daar voor mij uit dat jouw ex langzaam maar zeker het contact het laten verwateren is. Het lijkt erop dat jij niet meer zo'n behoefte heeft aan de vriendschap of het contact.
Dus ik denk eigenlijk dat je helemaal geen keuze meer hebt, maar gewoon moet accepteren dat het helemaal over en uit is en dat jullie ook heel weinig contact zullen hebben...
Lullig en vervelend...
Wat zijn dan de punten waar het niet goed op gaat en waar je tegenaan blijft lopen?quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:05 schreef Uiruru het volgende:
16 maanden is het nou al voorbij... en nog steeds een wrak.
Kan ik me voorstellen. Als je goed/slecht nieuws krijgt dan is de eerste aan wie je het wilt vertellen, iemand van wie je houdt, die dicht bij je staat. Is er niet iemand anders met wie je dat kunt delen? Het contact met mijn ouders is bijvoorbeeld een stuk meer geworden. Als er nu iets is bel ik mijn moeder en 'vroeger' eerst mijn (ex-)vriend.quote:Ik heb goed nieuws gekregen waardoor ik een hele belangrijke beslissing moet nemen. En zij was de enige waarmee ik over dit onderwerp kon praten. Dus ik mis haar nou extra erg.
Als je het voor elkaar krijgt om haar los te laten, dan heb je blijkbaar het idee dat zij toch niet helemaal die persoon is die je zoekt. Het heeft ook met je levensinstelling te maken. Als jij denkt dat er iemand is die nog op die manier bij je past, dan zul je er wel sneller overheen komen.quote:Op zondag 30 januari 2005 11:36 schreef Tranceptor het volgende:
Kwestie van oogkleppen op, niet meer naar achteren kijken en flink hard doorlopen. Nu ligt dat ook heel erg aan hoe je ex was,...
Ik ben blij dat je er nog zo nuchter over kunt denken. Mijn probleem is dat ik tijdens deze relatie besefte dat het daarvoor nooit goed was geweest! Niet dat ik elke dag depressief ben, omdat ik heel heel zelfverzekerd ben van mijn kwaliteiten. Maar er heeft altijd iets gemist en ik ben nu weer terug bij af.quote:Kortom: het komt allemaal wel weer goed met me, het heeft even zijn tijd nodig.
Ik vind berusting in de gedachte dat we geestelijk heel goed bij elkaar passen, maar dat zij niet in staat was geestelijke vermogens te koppelen aan daadwerkelijk gedrag. Helaas was ze dus in dat opzicht er nog niet klaar voor, hoe hard ze dat ook riep. Ik had dat wellicht eerder onder ogen moeten zien, maar kon niet over mijn eigen verliefdheid/liefde voor haar heen kijken. Al met al is het voor mij iets wat ik weer mee heb in mijn koffertje. Ik had het gevoel dat we prima bij elkaar pasten, maar gewoon niet op dit moment in haar en mijn leven.quote:Op zondag 30 januari 2005 12:07 schreef Tarot het volgende:
[..]
Als je het voor elkaar krijgt om haar los te laten, dan heb je blijkbaar het idee dat zij toch niet helemaal die persoon is die je zoekt. Het heeft ook met je levensinstelling te maken. Als jij denkt dat er iemand is die nog op die manier bij je past, dan zul je er wel sneller overheen komen.
[..]
Ik ben blij dat je er nog zo nuchter over kunt denken. Mijn probleem is dat ik tijdens deze relatie besefte dat het daarvoor nooit goed was geweest! Niet dat ik elke dag depressief ben, omdat ik heel heel zelfverzekerd ben van mijn kwaliteiten. Maar er heeft altijd iets gemist en ik ben nu weer terug bij af.
En nu ik dit besef zal geen enkele vrouw een kans krijgen bij mij, omdat ze gewoon niet aan dat perfecte beeld voldoet. En als er zo nu en dan ééntje komt, die een potentiele kanshebber kan zijn, schrik ik haar waarschijnlijk sterk af door het enorm hoge voetstuk waarop ik haar zal plaatsen.
Ik weet dat het ongezond is om zo te denken, maar het is sterker dan de ratio.
Ik weet precies hoe je je voelt kerel, want ik heb precies hetzelfde. Als je ooit de oplossing voor dit probleem hebt gevonden hoor ik het van je...quote:Op zondag 30 januari 2005 00:27 schreef Tarot het volgende:
meer dan 1 jaar en 3 maanden geleden ging het uit... en vanavond voel ik me weer even verschrikkelijk alleen en dan denk ik weer aan hoe zij als enige ooit in mijn leven dat gevoel van eenzaamheid wist op te lossen. Vind zoiets nog maar eens terug .....
En je hebt werkelijk waar geen enkel idee waar dit vandaan komt?quote:Op zondag 30 januari 2005 23:23 schreef Eenzaam het volgende:
Krijg een sms'je met de tekst dat ze me nooit weer wil zien.
Wist ik het maar... Ik kan me niet herrinneren dat ik iets verkeerds heb gezegd waardoor ze dit zou doen. Tuurlijk, we hebben wel eens een meningsverschil maar dat is vaak binnen een half uurtje opgelost.quote:Op zondag 30 januari 2005 23:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
En je hebt werkelijk waar geen enkel idee waar dit vandaan komt?
Ja, zo zwartgallig ga je met zulke tegenslagen ook denken, terwijl je rationeel waarschijnlijk zelf uiteindelijk ook wel beter weet...quote:Op maandag 31 januari 2005 00:11 schreef Eenzaam het volgende:
Maakt mij niet meer uit, alles beter dan dit... Ik heb toch niks meer te verliezen
Zolang je denkt dat zij de liefde van je leven is, lijkt het mij verstandig om niet op te geven: Blijf liefdes-brieven sturen, blijf berichten achterlaten op haar antwoordt apparaat dat je haar wil spreken, stuur veel bloemen.... hang een spandoek op aan de overkant van haar huis: "[.....] ik hou van je"quote:Op maandag 31 januari 2005 00:23 schreef Eenzaam het volgende:
Wanneer je onze achtergrond en relatie niet kent is het moeilijk voor te stellen maar ik heb echt niks meer om voor te leven, behalve haar...
Ga er dan heen en eis uitleg. Jezus man dit is toch niet normaal! En laat je niet als een dweil behandelen. Je hebt recht op een verklaring.quote:Op maandag 31 januari 2005 17:00 schreef Eenzaam het volgende:
Vandaag nog een keer ingesproken op haar voicemail maar weer geen reactie, ze is wel thuis want ik zag licht branden in haar flatje. Het is zo deprimerend om te weten dat ze mijn berichtjes wel krijgt maar niets van zich laat horen.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Als ze niks van zich laat horen is er een groot probleem. En ik spreek uit ervaring....quote:Op maandag 31 januari 2005 17:52 schreef Laton het volgende:
[..]
Ga er dan heen en eis uitleg. Jezus man dit is toch niet normaal! En laat je niet als een dweil behandelen. Je hebt recht op een verklaring.
Als het licht brand dan weet je dat ze er is en kan je er toch heen? En anders die vrienden lastig gaan vallen.quote:Op maandag 31 januari 2005 21:19 schreef navi het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan. Als ze niks van zich laat horen is er een groot probleem. En ik spreek uit ervaring....
Dan zijn het geen vrienden. En dan gewoon weigeren weg te gaan voor haar deur. Je hebt toch het recht te weten wat er aan de hand is?!quote:Op maandag 31 januari 2005 23:30 schreef Eenzaam het volgende:
Ik heb al een paar keer bij haar aangebeld maar ze doet de deur niet open, onze vrienden (we hebben dezelfde vriendenkring) kunen/willen me niks vertellen.
Ik begrijp je dillema..maar deze situatie is te zot voor woorden..ik zou toch nog eens bij die vrienden informeren,..quote:Op maandag 31 januari 2005 23:56 schreef Eenzaam het volgende:
Iemand tegen me in het harnas jagen heb ik te vaak gedaan, ik kan wel een partij moeilijk gaan doen maar daar schiet ik niet veel mee op.
Vandaag ben ik weer bij "mijn" psycholoog geweest. Hij adviseerde me ook om even rustig aan te doen en op te schrijven wat er allemaal aan de hand kon zijn. Zo kunnen we afstrepen wat het niet is.
ze heeft een nieuwe vriend, waarom zou ze weer contact met je opnemen? En de botte manier waarop ze het uitgemaakt heeft, maakt wel duidelijk dat je niet bepaald nog nodig heeft als gewone vriend ook.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:24 schreef navi het volgende:
Eigenlijk had ik dit gisterenmiddag willen posten maar er ging wat fout met het forum en ik had de tekst alleen op mn werk in een tekstbestandje staan dus alsnog bij deze
Uitmaken met sms is sowieso een ramp, ik heb het zelf meegemaakt (zie bladzijde 1). Het zit me nog steeds niet lekker en dat zal nog wel een tijdje zo blijven. Wel heb ik haar een aantal keren gesmst om dr even te laten merken dat het leven zeer oneerlijk is. Zo was ik afgelopen vrijdag vrij en had ik deze vrije dag geregeld op 31 december toen er nog niks aan de hand was. Dat doet pijn en dat laat ik haar ook weten ook. Natuurlijk krijg ik hierop geen antwoord dat was wel een beetje te verwachten. Waarschijnlijk omdat ze gewoon of niet durft of weet dat ze fout zit. Ik heb nu maar besloten om te proberen iets te maken van mn leven en ik verwacht wel dat ze wel contact opneemt over een paar maanden. Het cirkeltje is dan wel weer rond. Een nieuwe relatie is voor mij voorlopig niet mogelijk of er moet wel heel veel gebeuren.
Heb inmiddels ook wat dingen bedacht hoe ik ga reageren mocht ze ineens op de stoep staan. Zeg maar een zgn noodplan.Ze moet van ver komen maar bij haar weet je maar nooit wat ze precies gaat doen dus moet ik me er goed op voorbereiden.
Als ik het lees heb ik zo'n idee wat er aan de hand isquote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:17 schreef Eenzaam het volgende:
Net een telefoontje gekregen, ze heeft mijn smsjes enz wel ontvangen maar wou even alleen zijn. Wel vroeg ze me of ik vanmiddag even langs wou komen omdat er iets belangrijks te bespreken is.
Wat dat is zou ik nog steeds niet weten maar voor mij is het al heel belangrijk dat ze nog contact met me wil hebben.
Ik dacht eigenlijk meteen aan *zwanger*...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:43 schreef Tranceptor het volgende:
*gokje*
Zwanger van Eenzaam of van dat andere walletje?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:54 schreef Brighteyes het volgende:
Ik dacht eigenlijk meteen aan *zwanger*...
N-Joy, jouw sex-appeal zit niet alleen maar in je haar hoor! (haar hoor ... hehe, leuke combinatie)quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:34 schreef N-joy het volgende:
[....] Ik slaap beter, ik eet meer, ik heb een fijn nieuw kapsel (al mis ik mijn sex-appeal een beetje met mijn korte koppie) en ik pieker een stuk minder. [...]
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:00 schreef Tarot het volgende:
[..]
N-Joy, jouw sex-appeal zit niet alleen maar in je haar hoor! (haar hoor ... hehe, leuke combinatie)
Jouw hele profiel en manier van schrijven is leuk![]()
Tja je hebt het maar te accepteren..je bent een gezellig sexy beest!quote:
Oef... da's wel pittig dan... Want eigenlijk hebben jullie elkaars steun gewoon heel hard nodig in deze periode. Voor haar is het kut, maar voor jou ook...quote:Op woensdag 2 februari 2005 09:57 schreef Eenzaam het volgende:
Omdat ze emotioneel nogal in een gat zit en bang was voor mijn reactie (ze is in het verleden mishandeld) wou ze het uit maken. Er zit nog meer achter maar dat zijn zaken die ik niet op FOK zal zetten. Ze wil anoniem blijven dus dat respecteer ik dan ook.
Probleem is nu dat ze door deze zwangerschap meer steun vraagt dan ik haar kan geven. Emotioneel zijn we beide nog niet zo sterk en willen nog wel eens terugvallen op oude gewoontes.
Jezus, ik wou dat deze elende nooit gebeurt was...
Begin die gesprekken dan ook niet, waarom zoek je die 'kwelling' dan bewust op voor jezelf. Laat haar...quote:Op woensdag 2 februari 2005 10:05 schreef MikeyMo het volgende:
Gesprekken op msn komen van mijn kant, zij beantwoord stelselmatig slechts met korte afkappende antwoorden als ze al antwoord. Ze mag me ook niet meer zien van haar moeder, want dat hoort niet
Tsja... dat moet vanzelf weer komen... It ain't that simple...quote:en Mikey zit avond aan avond alleen thuis. Niet dat ik daar niets tegen kan doen, maar ik heb gewoon ff nergens zin in
Op zich mag dat best een keertje, nergens zin in hebben. En ik heb niet het idee dat dat komt door je 'exen' maar gewoon omdat je een baaldag hebt. Toch?! Een avondje zielige muziek luisteren met een flesje wijn kan helpen, misschien kan je dan zelfs om jezelf lachen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 10:05 schreef MikeyMo het volgende:
en Mikey zit avond aan avond alleen thuis. Niet dat ik daar niets tegen kan doen, maar ik heb gewoon ff nergens zin in
het doet me een beetje pijn om te lezen hoe hier over een ongeboren kindje gesproken wordt ...quote:Op woensdag 2 februari 2005 09:57 schreef Eenzaam het volgende:
.
Jezus, ik wou dat deze elende nooit gebeurt was...
Tja, denkd at ik gewoon weer eens ouderwets met haar wil babbelen, voorheen lulde ze altijd de oren van me kop zelfs als ikd aar geen tijd voor had, nu mag ik blij zijn als ze wat tegen me zegt... en als je er naar vraagt heeft ze het zgn altijd druk met school terwijl ze kennelijk wel de tijd heeft om te chatten en af te spreken met een gozer uit Zeeland. Haar goed recht, maar zeg dat dan gewoon... ik hou er niet van als mensen liegen over dat soort dingen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 10:13 schreef Brighteyes het volgende:
Begin die gesprekken dan ook niet, waarom zoek je die 'kwelling' dan bewust op voor jezelf. Laat haar...
Voorheen hadden jullie dan ook een relatie, MikeyMo, nu niet meer.quote:Op woensdag 2 februari 2005 10:35 schreef MikeyMo het volgende:
Tja, denkd at ik gewoon weer eens ouderwets met haar wil babbelen, voorheen lulde ze altijd de oren van me kop zelfs als ikd aar geen tijd voor had, nu mag ik blij zijn als ze wat tegen me zegt...
Dat krijg je ervan als je alles voor iemand op geeft, naïef gaat denken dat jullie voor altijd samen zullen zijn (mens, je hebt nog een heel leven voor je.quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:44 schreef Qwea het volgende:
Ik voel me mega kut. Het is uit, en ik ben gewoon niet instaat wat te doen. Behalve me kapot te janken.Maandag bij hem geweest, hij me knuffelen, zoenen, zeggen " ik hou van je " afspraak gemaakt dat ie me diezelfde dag zou bellen, en de volgende dag zou langs komen te praten. Bellen heeft ie gedaan, volgende dag mail. Hij had dezelfde keuze gemaakt, het is uit. Ik weiger te geloven dat dit zijn keuze is. Anders zou die me niet knuffen, zoenen, en zeggen dat ie van me houdt. Hij weigert verder met me te praten of wat dan ook.
Dit is zoooo moeilijk
Probeer door te gaan, claim je vrienden, ga stappen. Huil uit door de weeks, maak lol in het weekend. Doe 's avonds wat je leuk vind, wat je bezig houd..quote:Op vrijdag 21 januari 2005 07:04 schreef Radjwantie het volgende:
Hoe vergeet je iemand die je nog wekelijks ziet? Ik zie mijn ex best regelmatig en kan daardoor ook niet over hem heen komen. Ook al heeft hij erge dingen gedaan en gezegd, ik kan hem niet loslaten. Ik word er helemaal gek van. Ik denk aan hem, wat doet hij, waar is hij? Mijn ex is gewoon verder gegaan met zijn leven, ik wou dat ik dat ook kon..![]()
Heeft iemand met wat meer 'ervaring' raad voor mij?
quote:Op donderdag 3 februari 2005 23:14 schreef freggeltje het volgende:
Dat klinkt makkelijk, maar is moeilijk.. Ik weet het, maar voor mij lijkt het nu te werken.. Misschien werkt het voor jou ook.
Kom er net via via achter dat ze een andere vriend had. Dat maakt het wel extra zuurquote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:51 schreef Silverado het volgende:
Zal ook ff reageren!
Na 2,5 maand een lieve vriendin gehad te hebben kreeg ik vanmorgen te horen dat ze dacht dat het geen zin maar had om samen verder te gaan. Heb geprobeerd haar nog over te halen, want wilde haar echt niet kwijt. Maar het had niet zo mogen zijn. Ze vond dat we te weinig tijd voor elkaar hadden.
Ik baal hier echt heel erg van. Maar ik kan in ieder geval zeggen dat ik er alles aangedaan heb om haar te behouden. Zag het eerlijk gezegd al een beetje aankomen, dus de klap is niet zo heel erg groot.
Naja, wilde het ff kwijt
Komt op mij meer over alsof hij meer dan alleen vriendjes met haar wil worden.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 15:41 schreef sweety2 het volgende:
ik probeer mijn ex los te laten, maar het gaat moeizaam omdat hij probeert vrienden te worden met
mijn beste vriendin. haar msn-en en bellen en zeggen dat ze altijd bij hem terecht kan komen,
proberen af te spreken en zeggen dat ik niet mee mag, zelfs tegen haar zeggen: ik hou van je.
-bla-
Wauw, dat is zo ongelovelijk waar.. Haat is destructief, ook voor jezelf... En liefde voor jezelf straal je uit. Sterkte meissie. Maar zo te lezen gaat het al ietsjes beter.quote:
Dat is zeker zuur..quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:38 schreef Silverado het volgende:
[..]
Kom er net via via achter dat ze een andere vriend had. Dat maakt het wel extra zuur![]()
Radjwantie, ik heb genoten van hetgeen je opgeschreven hebt. Het is een beetje zoals ik het ook bedoel als ik iemand op weg probeer te helpen. Haat leidt nergens naartoe en zal je alleen van binnenuit opvreten.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:52 schreef Radjwantie het volgende:
- Acceptatie.
- Objectief schouwen.
- Vergeving en loslaten. Mensen maken fouten.
- Alertheid. Probeer alert te zijn op je gedachten en gevoelens.
quote:Op zondag 20 februari 2005 09:52 schreef MissPeppertje het volgende:
Het verhaal hoe ik me voel staat in het topic
Waarom verneuk ik mijn leven keer op keer.... (ik weet niet niet hoe ik moet linken sorry..)
Gisteren ochtend hebben we het uitgemaakt meer van zijn kant, maar ik weet ook dat het zo niet echt meer gaat.
Vandaag ga ik of de grootste fout in mijn leven maken of de beste keuze ooit....
Ik probeer nu nog een cracker naar binnen te stoppen en daarna stap ik in de auto en ga langs...
Waarom??
Mijn verstand zegt dat ik mijn hart moet volgen....
Zijn telefoon neemt hij niet op maar ik zou het eerlijk gezegd ook niet leuk vinden om om kwart voor 8 al gebelt te worden als ik nog slaap hehe....Voicemail achtergelaten met sorry dat ik zo vroeg bel, maar ben al zo ontzettend lang wakker en wil even met je praten....bel me terug ajb
Hij belt niet terug maar is nu online, maar durf niks te zeggen....
Please laat het de beste keuze in mijn leven zijn....![]()
Lekker van haar. Direct met een ander, en mooi makkelijk..even met een ander aan de gang voor de variatie en daarna met jou weer samen.."Ik had met hem niet wat ik met jou had...nu weet ik wat ik mis...ik heb zoveel spijt (voel me nu eenzaam en wil jouw geborgenheid weer tot ik weer "afleiding wil")."quote:Op woensdag 23 februari 2005 13:51 schreef Mr_Lemon het volgende:
Mijn eerste post op dit forum
Ze heeft er een punt achter gezet en is direct met een andere kerel gegaan. Wat volgens haar niet serieus is maar meer een soort 'afleiding.' We zouden beiden het liefst leuk contact willen houden en de relatie in de toekomst misschien weer oppakken.
Ik ook..maar dat ze dat doet door direct met anderen te gaan en jou dat blijkbaar nog half in te wrijven ook, is wat minder goed te respecteren. Vergeet voorlopig dat gelul over leuk contact en weer goed komen..geef jezelf de ruimte goed boos te worden en zet jezelf op de eerste plaats. Je hebt absoluut de goede keuze gemaakt. Als je haar continu ziet met die andere kerel wordt je er ook steeds mee geconfronteerd. Nu kun je de zaken eens op een rijtje zetten en voor jezelf nagaan wat je werkelijk voelt en wil.quote:Dat ze afstand wil om tot haarzelf te kunnen komen en te voelen wat ze wil etc. kan ik heel goed begrijpen en respecteren.
Dank voor de heldere verwoording !quote:
De definitie van het woord vreemdgaan uitgelegd in 60 woordjesquote:Op woensdag 23 februari 2005 15:20 schreef Laton het volgende:
[..]
Lekker van haar. Direct met een ander, en mooi makkelijk..even met een ander aan de gang voor de variatie en daarna met jou weer samen.."Ik had met hem niet wat ik met jou had...nu weet ik wat ik mis...ik heb zoveel spijt (voel me nu eenzaam en wil jouw geborgenheid weer tot ik weer "afleiding wil")."
[..]
Tja, het kan imho ook in een woord: "Hoer".quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:05 schreef navi het volgende:
[..]
De definitie van het woord vreemdgaan uitgelegd in 60 woordjes
Loslaten is ook niets wat je kan of wat van je verwacht wordt.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 01:27 schreef Tarot het volgende:
Ik mis haar nog steeds, maar het is nu zo lang geleden dat ik haar heb gezien... dat het is alsof ze niet meer bestaat, behalve in mijn herinnering. De persoon van wie ik hield is dood, en wat is achtergebleven is een vrouw die heel ver van me verwijderd is. De grootste liefde van mijn leven... ik zal d'r waarschijnlijk .... hopelijk nooit meer en kunnen loslaten.
Sterkte meidquote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:56 schreef Christine het volgende:
-knip-
Easier said... maar ja, ik probeer ook op alle mogelijke manieren mijn aandacht af te leiden. Maar vooral op een "stil" moment dan denk ik weer aan hem. Het moet gewoon slijten.quote:Op donderdag 3 maart 2005 13:48 schreef MissPeppertje het volgende:
Misschien moet je het niet proberen aan hem te denken?
quote:Ik ben gewoon een veel beter iemand waard, en hij komt er misschien (aan de ene kant hoop ik het gewoon met heel mijn hart) er nog wel achter dat hij iemand kwijt is die onzettend veel voor hem overhad en waar hij heel gelukkig me had kunnen worden..
Pech voor hem, goed voor mij.....
En het mooiste is nog dat ik het meen![]()
Dat is ook hartstikke normaal volgens mij, als zou ik nou mijn ex tegen komen (nu 2 weken uit) zou ik me weer een week ontzettend kut voelen denk ik....Vooral omdat hij helemaal geen contact meer opneemt en niks meer van zich laat horen, terwijl we toch een ontzettend leuke tijd hebben gehad....quote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:03 schreef N-joy het volgende:
Gister kwam ik mijn ex ineens (na een maand) in een willekeurig café tegen.
Ik dacht dat ik er overheen was, maar mijn knikkende knietjes vonden van niet. Helemaal toen hij me stevig vastgreep en zijn puppy-oogjes inzette. Ach, ik blijf er gewoon een beetje verdrietig om.
Nee, ik blijf er veel verdrietig om. Heb de rest van de nacht geen lol meer gehad.
Ik houd er ook rekening mee, dat ze weer bij me aanklopt straks. Impulsief dat ze is, dat ik weet dat ze is, zou dat best eens kunnen gebeuren. Ik zit zo in de shit, dat ik geneigd ben alles te vergeten en vergeven. Maar ergens zou dat een hele slechte zaak zijn natuurlijk, want de volgende keer owned ze me nog veel harder.quote:Op maandag 7 maart 2005 00:04 schreef Sjoewe het volgende:
Het is altijd moeilijk, zo niet onmogelijk, om iemands ware motief te vinden, en uiteindelijk is het ook zinsloos. Hoewel moeilijk te verteren, is en blijft het haar beslissing. Je zegt het zelf al. Je had beter moeten weten, en uit wat ik zo lees maak ik op dat er niet veel plaats bij haar is voor jouw gevoelens.
Dan is het waarschijnlijk ook maar beter zonder. Hoe kut dat ook voelt in je hart.
Die rationele gedachten probeer ik ook steeds te hanteren. Maar je weet zelf ook, hoe onmogelijk het bijna ook is.quote:Op maandag 7 maart 2005 00:15 schreef Sjoewe het volgende:
Ja, maar dat hoort er -voor mij in ieder geval- bij. Ik heb ook heel lang het gevoel gehad dat als m'n ex zou zeggen, sorry ik zat verkeerd, laten we het opnieuw proberen, dat ik meteen op de trein zou stappen en het zou doen. Na een tijdje komen de rationele gedachten boven en besef je al gauw dat je veel dingen aan haar hebt verheerlijkt, en dat hoe raar het ook klinkt uitmaken eigenlijk nooit vanuit één kant komt. Het is niet verkeerd om eventueel weer bij je ex te komen trouwens, maar dan moet het gewoon op een gelijkwaardige basis zijn en alle zooi moet aan de kant geruimd zijn. Dan pas zou je een eerlijke kans maken, in de huidige situatie zoals je zelf al zegt is het puur omdat je een (heerlijk) gevoel plotseling hebt verloren en "verslaafd" als je eraan bent het terug wil. Liefde is voor een deel ook gewoon iets chemisch en uitmaken is soms ook gewoon hetzelfde als afkicken.
Misschien dat ik 't ooit te weten kom. Misschien niet. Ik zal d'r in ieder geval naar vissen, als de gelegenheid zich voordoet.quote:Op maandag 7 maart 2005 00:31 schreef Sjoewe het volgende:
Dan begrijp ik wel waarom ze aan jou vraagt om uit de buurt te blijven
Truzzel
Tis wel erg opvallend dat het opeens 2 dagen kwam nadat je haar had uitgenodigd voor een ontmoeting met je ouders. Als ze zoiets heeft als bindings-angst (en dat is helemaal niet vreemd bij iemand die in z'n of d'r eentje een heel succesvol leven heeft) zal dat haar wel aan het denken hebben gezet. En voelde ze benauwdheid omdat jij al aangaf hoeveel dat voor jou betekende.quote:Op maandag 7 maart 2005 00:43 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Misschien dat ik 't ooit te weten kom. Misschien niet. Ik zal d'r in ieder geval naar vissen, als de gelegenheid zich voordoet.
Trusten.
Ze is zelf heel erg family-minded, ik integendeel. Ze wist ook wel van mij, dat een kennismaking geen gortdroge zondag zou betreffen 3 maaltijden incluis en een kruisverhoord van m'n ouders. Het zou meer een bevrediging zijn van de nieuwschierigheid van 2 kanten. De vanzelfsprekende, onvermijdelijke kennismaking. Zij ziet dan hoe wij 't thuis hebben en m'n ouwe lui weten met wie hun zoon het beddengoed vervuild.quote:Op maandag 7 maart 2005 00:59 schreef Tarot het volgende:
[..]
Tis wel erg opvallend dat het opeens 2 dagen kwam nadat je haar had uitgenodigd voor een ontmoeting met je ouders. Als ze zoiets heeft als bindings-angst (en dat is helemaal niet vreemd bij iemand die in z'n of d'r eentje een heel succesvol leven heeft) zal dat haar wel aan het denken hebben gezet. En voelde ze benauwdheid omdat jij al aangaf hoeveel dat voor jou betekende.
Ze voelde zich misschien helemaal vrij bij jou ... en nu je ineens je ouders erbij betrekt, voelt het opeens aan als een een relatie met verplichtingen. En ze was niet verliefd genoeg om haar huidige leventje op te geven.
Was het bij jou ook nog eens pot verwijt ketel-verhaal dat eigenlijk jij HAAR had willen veranderen? Dit doet me toch erg aan iemand denkenquote:Op maandag 7 maart 2005 08:19 schreef Jed1Gam het volgende:
Zij dacht dat ze mij zogenaamd kon veranderen, maargoed ik heb al gelijk gezegd dat het onmogelijk is om mij te veranderen, ze moest me maar nemen hoe ik was.
Oja ik mocht nog wel vriendjes zijn, fl*kk*r maar op met die onzin. Kan moeilijk vrienden zijn met iemand die vind dat ik irritant ben.
Zodoende heb ik vriendelijk (not) bedankt en ga ik weer wat zware weekjes tegemoet.
Relaties: BLERGHHHH. Bedenk mij wel een tweede keer voordat ik me weer eens tot iemand ga binden.
Nee hoor, heb haar niet willen veranderen. We zijn verschillend, maar ik benaderde dat meestal positief, zij negatief.quote:Op maandag 7 maart 2005 09:28 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Was het bij jou ook nog eens pot verwijt ketel-verhaal dat eigenlijk jij HAAR had willen veranderen? Dit doet me toch erg aan iemand denken(het zal toch niet 1 en dezelfde zijn he)
![]()
Dat was ook een beetje het probleem tussen mij en m'n -ex. Het type benadering van de verschillen.quote:Op maandag 7 maart 2005 10:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nee hoor, heb haar niet willen veranderen. We zijn verschillend, maar ik benaderde dat meestal positief, zij negatief.
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:19 schreef Christine het volgende:
Het is ook allemaal zoooo dubbel.
Officieel is het al bijna een week uit met m'n vriend, maar we wonen nog altijd samen. En vandaag had ik een verjaardag van m'n schoonvader, en dat was weer zo gezellig en vertrouwd... en we leken wel een jong verliefd tortelstelletje.
We passen niet bij elkaar, en dat is één van de redenen waarom het uit is gegaan. Maar als ik naar zijn broer + vrouw kijk, dan zie ik hoe het ook zou kunnen. Mijn vriend lijkt heel erg op zijn broer, en ik lijk heel erg op zijn vrouw. En ze zijn gelukkig samen. Dat ben ik ook geweest, en het zou terug kunnen komen... al voelt het op andere momenten alleen maar als een opluchting dat we uit elkaar zijn.
En dan mijn schoonfamilie... die mensen zijn zo ontzettend geweldig en lief. Met mijn eigen familie heb ik niet zulk goed contact, en ik voel me zo op hun gemak bij ze! Dat is de omgeving waar ik wil dat mijn kinderen zich thuis zullen voelen. Waar ik me geliefd voel en gelukkig. En mijn vriend houdt echt van me... Waarom zou ik dat alles zomaar opgeven voor een beetje vrijheid?
Ik ben er nog niet uit. Was het maar makkelijk
Neequote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:49 schreef Dizer het volgende:Dat komt toch niet doordat hij wat jij over mij zei te letterlijk heeft genomen of zo toch?
Het gaat me ook vooral om de vrijheid om te ontdekken wat ik mis in onze relatie... en heel fout, ook om te ontdekken of iemand anders beter voor me zou kunnen zijn. We zijn alletwee nog jong, en waarom zou ik dan nu al kunnen weten of dit goed voor me is?quote:Maar goed, even serieus. Zo te horen voel je nog ontzettend veel voor hem en wil je hem niet kwijt, maar jullie moeten gewoon elkaar wat meer vrijheid gunnen. Praat met elkaar en zeg tegen elkaar wat jullie wensen zijn. Je moet niet vergeten dat in een relatie alles draait om krijgen en geven. Dus als jij iets van hem wil, dan kan het zo zijn dat hij ook iets van jou wil. Praat erover en gun elkaar het een en ander.
Als jij meer vrijheid wil en hij jou niet kwijt wil, dan moet hij jou dat geven, want zo kan je wel zien of jij dat wel prettig vindt of niet. Het kan zijn dat jij opeens de vrijheid zat bent en liever iemand hebt die aan jou gaat trekken als het nodig is.
Succes
Christine, hou es op met dat gemekker. Maak een keuze en zet door, niet dit halfslachtige slachtoffergedrag.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:05 schreef Christine het volgende:
[..]
Nee
[..]
Het gaat me ook vooral om de vrijheid om te ontdekken wat ik mis in onze relatie... en heel fout, ook om te ontdekken of iemand anders beter voor me zou kunnen zijn. We zijn alletwee nog jong, en waarom zou ik dan nu al kunnen weten of dit goed voor me is?
Soms ben ik er zo van overtuigd dat het allemaal beter kan dan ik het gehad heb. Maar ik heb ook zoveel goede herinneringen en momenten met hem. Hij is een ontzettend goede en lieve partner voor me, maar soms bekruipt me zo'n vaag "is dit alles"-gevoel. De laatste tijd dus nogal vaak.
En strijkplank: lachen kan ik gelukkig ook nog welhet leven is niet één grote misère.
Jaja, jij doet het allemaal zo makkelijk klinken.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 18:04 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Christine, hou es op met dat gemekker. Maak een keuze en zet door, niet dit halfslachtige slachtoffergedrag.
Je geeft duidelijk aan wat je mist bij je vriend en dat heeft geen plek binnen een gezonde relatie.
Dat komt omdat je nog niet kiest en niet gekozen hebt.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 18:14 schreef Christine het volgende:
[..]
Jaja, jij doet het allemaal zo makkelijk klinken.
Het is niet makkelijk als je innerlijke miss burgertrut en miss vrijevogel alletwee keihard aan je aan het trekken zijn.
Geen enkele keuze voelt juist nu
Iemand aan het lijntje houden lijkt me in elk geval niet de juiste optie. Die kun je dus alvast wegstrepenquote:Op zaterdag 19 maart 2005 18:14 schreef Christine het volgende:
Jaja, jij doet het allemaal zo makkelijk klinken.
Het is niet makkelijk als je innerlijke miss burgertrut en miss vrijevogel alletwee keihard aan je aan het trekken zijn.
Geen enkele keuze voelt juist nu
Je hebt gelijk, maar "zomaar" je vierjarige relatie opgeven lijkt me ook niet de juiste optie...quote:Op zaterdag 19 maart 2005 18:19 schreef thaleia het volgende:
[..]
Iemand aan het lijntje houden lijkt me in elk geval niet de juiste optie. Die kun je dus alvast wegstrepen
het is niet zomaar, want je hebt problemen met deze relatie, dus stoppen met zagen en beslissingen nemen waar je je aan houdtquote:Op zaterdag 19 maart 2005 19:45 schreef Christine het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar "zomaar" je vierjarige relatie opgeven lijkt me ook niet de juiste optie...
Tja.. aan de andere kant Christine.. als het gevoel eenmaal weg is, komt het niet meer terug..quote:Op zaterdag 19 maart 2005 19:45 schreef Christine het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar "zomaar" je vierjarige relatie opgeven lijkt me ook niet de juiste optie...
Zou zoiets nooit meer terug komen? Ergens blijf ik hopen van wel... maar je hebt misschien wel gelijk. Op deze manier ben ik ook niet gelukkig.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 07:29 schreef avotar het volgende:
[..]
Tja.. aan de andere kant Christine.. als het gevoel eenmaal weg is, komt het niet meer terug..
En ben je nu al bereid je passie op te geven?
Dan denk je: Ja, leuk voor je... Doei!quote:Op woensdag 23 maart 2005 09:07 schreef Jeltje het volgende:
Ik heb eigenlijk even een vraag voor de mensen die in dit topic lezen/posten:
Hoe kun je er het beste mee omgaan als je ex zegt dat jullie in de toekomst nog eens moeten bekijken of er opnieuw een relatie tussen jullie mogelijk is?
Dat zie je dan wel weer, in die toekomst.quote:Op woensdag 23 maart 2005 09:07 schreef Jeltje het volgende:
Hoe kun je er het beste mee omgaan als je ex zegt dat jullie in de toekomst nog eens moeten bekijken of er opnieuw een relatie tussen jullie mogelijk is?
ligt eraan, of hij mij gedumpt heeft, of ik hem.quote:Op woensdag 23 maart 2005 09:07 schreef Jeltje het volgende:
Nu niet.. dan straks ook niet..quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:28 schreef milagro het volgende:
[..]
ligt eraan, of hij mij gedumpt heeft, of ik hem.
hij mij dan krijgt ie een verbale knal voor zijn kop voor laffe arrogantie
ik hem dan is het antwoord : de toekomst is ook nu en het antwoord is nee.
Is het ook, het eerste woord van de zin zeggen, dan kan je niet meer terug..quote:
Soms zie ik het als zo'n opluchting dat hij dan eindelijk weg gaat... maar als het inderdaad concreet wordt, beklemt het me en wil ik het liefst dat alles over isquote:Op woensdag 23 maart 2005 11:41 schreef milagro het volgende:
Is het ook, het eerste woord van de zin zeggen, dan kan je niet meer terug..
Het is puntje bij paaltje niet zelden minder eng dan je dacht, want even zo zeer niet zelden was de andere partij niet blind en zag hij of zij de bui wel hangen, ook al deed hij of zij alsof de zon scheen
alleen zijn is niet eng, het vooruitzicht er op wel en dat is dus onterecht en meestal een smoes : jij durft de confrontatie niet aan, met hem en ms ook niet met jezelf..quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:48 schreef Christine het volgende:
[..]
Soms zie ik het als zo'n opluchting dat hij dan eindelijk weg gaat... maar als het inderdaad concreet wordt, beklemt het me en wil ik het liefst dat alles over is
En ik ben bang om alleen te zijn, ookal is het beter.
Als die gedachtes tijdens je relatie al vaak genoeg door je hoofd schoten, dan zijn de gedachtes die je nu hebt niet reeël.. Je mist liefde gewoon, niet per se hem.quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:51 schreef akkien het volgende:
ik heb zo'n dubbel gevoel...ik denk dat het te maken heeft met de verwerking. Maar aan de ene kant mis ik al die dingetjes die we samen deden, de leuke herinneringen enzo. En ik vind het nu dus echt niet eerlijk dat het uit is, en ik voel me super rot.
Maar aan de andere kant, tijdens onzwe relatie is het ook vaak genoeg door mn hoofd geschoten dat hij niet de persoon is waarmee ik de rest van mn leven gelukkig ga zijn. Dat onze levens te verschillend waren enzo.
Maar op het moment overheerst heel erg die idealistische gedachte over dat alles goed was enzo.
Hebben jullie daar ook zo'n last van? en hoe gaan jullie hiermee om?
Ik heb precies hetzelfde, en ik kan er nog niet mee omgaan...quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:51 schreef akkien het volgende:
ik heb zo'n dubbel gevoel...ik denk dat het te maken heeft met de verwerking. Maar aan de ene kant mis ik al die dingetjes die we samen deden, de leuke herinneringen enzo. En ik vind het nu dus echt niet eerlijk dat het uit is, en ik voel me super rot.
Maar aan de andere kant, tijdens onzwe relatie is het ook vaak genoeg door mn hoofd geschoten dat hij niet de persoon is waarmee ik de rest van mn leven gelukkig ga zijn. Dat onze levens te verschillend waren enzo.
Maar op het moment overheerst heel erg die idealistische gedachte over dat alles goed was enzo.
Hebben jullie daar ook zo'n last van? en hoe gaan jullie hiermee om?
Ik kan er echt niet meer mee omgaanquote:Op donderdag 24 maart 2005 18:10 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde, en ik kan er nog niet mee omgaan...![]()
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:55 schreef Christine een heel lief een eerlijk gedichtje
Dankjequote:Op vrijdag 25 maart 2005 01:04 schreef TopStyle het volgende:
[..]
Het klinkt wat cru, maar goed gedaan en mooi verwoord meid.
Sterkte alvast voor de komende nacht!
Een dikke![]()
ik heb van de week ook samen gegeten met mn ex. En idd herken ik die ongemakkelijke momenten wel, maar af en toe was t gewoon ook even net als vroeger zeg maar. Maar op de een of andere manier is t veel moeilijker om weer afscheid te nemen als ik m heb gezien. Als ik m niet zie is het makkelijker, hoewel t niet echt leuker is.quote:Op donderdag 24 maart 2005 19:35 schreef DUSHI82 het volgende:
Ik kom net terug van een date met mijn ex. Iedereen zei me dat ik het niet had moeten doen...en ik moet ze gelijk vinden. Goh, wat was DAT raar,vervelend en ongemakkelijk. We hadden elkaar helemaal NIETS meer te zeggen, veel pijnlijke stiltes en onzinnige opmerkingen. In mijn herinneringen was ie stukken en stukken leuker.
Ik ben nu zo verward. Want tsja...ergens diep van binnen hoopte ik dat wij miss. weer...*zucht* Het is nu ECHT voorbij, ECHT! Ik kan dit mezelf niet steeds aan blijven doen!
Dat wil ik ook, doe ik ook 99% van de tijd!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:38 schreef Tranceptor het volgende:
Eén advies voor jullie allen: throw away yesterday, today is a brand new day!
Je hebt maar zoveel dagen in je leven, ga ze niet vergooien aan wat vroeger was of had kunnen zijn, maar probeer vandaag deze dag weer de moeite waard te maken.
Ik ken het knagende gevoel vrij goed hoor, maar je moet jezelf gewoon blijven pushen om door te gaan en na een maandje of 3 is het een gewoonte geworden en kun je zaken in perspectief zien.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:51 schreef Ole het volgende:
[..]
Dat wil ik ook, doe ik ook 99% van de tijd!
Maar ja, soms zijn gevoelens moeilijk te negeren Tranceptor!
Gelukkig heb ik al weer de lentekriebels, en ik vertrouw erop dat er weer hele leuke dingen komen!
Je weet van te voren niet hoe het gaat lopen he?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:36 schreef Tranceptor het volgende:
Er komen altijd weer nieuwe uitdagingen, al zie ik als een berg op tegen een paar uur vanaf nu als ik mn financiele probs misschien ga oplossen of dingen hopeloos uit de hand gaan lopen.
weet niet of t voor jullie ook werkt, maar ik zat gister een site te lezen over liefdesverdriet. Daarop stond dat er vaak 3 fasen zijn. En dat het begin van iedere fase heel erg moeilijk is, weer een soort terugval. Ik heb wel geconcludeerd dat ik me inmiddels in de laatste fase bevind, het loslaten. Zowel de herinneringen als mijn gevoelens voor hem. Ik vind het moeilijk. Vooral als er weer een leuke herinnering boven komt. Ik ben zo snel geneigd om te denken dat ik dit soort dingen nooit meer met iemand anders zal meemaken. En die gevoelens voor hem dat lukt wel.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:44 schreef Christine het volgende:
[..]
Je weet van te voren niet hoe het gaat lopen he?
En je kunt er wel tegenop gaan zien, maar je schiet er niks mee op. Nu is het wachten tot m'n hersens dat ook door krijgen
Hoi Blinky,quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:41 schreef Blinky het volgende:
Mijn ex liet me daarstraks via msn weten dat hij en zijn vriendin weer uit elkaar zijn. Ik vind het heel sneu voor hem, want ik weet hoe dol hij op haar was, maar het deed mij persoonlijk helemaal niks. Hij schreef dat hij nog niet meteen definitief afscheid kon nemen van haar en zij ook niet van hem. Dus gaan ze verder in een soort vriendschap 'plus' waarin ze beiden waarschijnlijk nog wel een nachtje bij elkaar blijven slapen. Net zoals hij en ik dat ook deden vlak nadat het uit was. Alleen weet ik als geen ander uit ervaring hoe moeilijk dat wordt. Was wel apart toen ik dat als waarschuwing tegen hem zei.
Kijk het lekker even aan, probeer je er een beetje van te distancieren.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:12 schreef one-monkee het volgende:
pfff :S
Ik weet het even niet meer...
Het is al bijna 3 maanden uit met mijn ex, maar nu wil hij me terug.
Na een hoop vragen die ik gesteld had kwam ik erachter dat hij na een maand al met een ander naar bed is geweest. Hij heeft er over gelogen want ik moest uiteindelijk van het meisje in kwestie horen dat het om 5 keer ging.
We hadden 2 jaar wat met elkaar!! en na 1 maand kan hij al met een ander wippen... en niet 1 keer maar vijf keer!!
Hij heeft ook gelogen over het feit of het veilig was gegaan of niet, hij zei van wel.
later bleek van niet, hij heeft er nog een soa aan overgehouden ook.
hij zegt dat hij me dit niet vertelde om mij te beschermen in eerste instantie. maar hij kon het niet voor zich houden, hij wou mij terug en kon niet met de gedachten leven dat wij weer een relatie zouden aangaan en dat ik dit niet zou weten. en het dus een geheim zou zijn.
zo... zijn geweten is weer schoon..
en ik weet niet wat ik hier mee aan moet.
ik hou nog steeds van hem,... het vertrouwen is nu helaas weg...
wat moet ik hier in godsnaam mee!!![]()
dat is de 1e fasequote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:14 schreef Christine het volgende:
Ik zit momenteel nog ff in de ontkennigsfase. Zolang hij nog niet weg is (lees: de komende week), kan ik nog even heel goed doen alsof er niks gaat veranderen.
Daarna ga ik die link van je bekijken, Ole
WIl je m terug???quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:12 schreef one-monkee het volgende:
pfff :S
Ik weet het even niet meer...
Het is al bijna 3 maanden uit met mijn ex, maar nu wil hij me terug.
Na een hoop vragen die ik gesteld had kwam ik erachter dat hij na een maand al met een ander naar bed is geweest. Hij heeft er over gelogen want ik moest uiteindelijk van het meisje in kwestie horen dat het om 5 keer ging.
We hadden 2 jaar wat met elkaar!! en na 1 maand kan hij al met een ander wippen... en niet 1 keer maar vijf keer!!
Hij heeft ook gelogen over het feit of het veilig was gegaan of niet, hij zei van wel.
later bleek van niet, hij heeft er nog een soa aan overgehouden ook.
hij zegt dat hij me dit niet vertelde om mij te beschermen in eerste instantie. maar hij kon het niet voor zich houden, hij wou mij terug en kon niet met de gedachten leven dat wij weer een relatie zouden aangaan en dat ik dit niet zou weten. en het dus een geheim zou zijn.
zo... zijn geweten is weer schoon..
en ik weet niet wat ik hier mee aan moet.
ik hou nog steeds van hem,... het vertrouwen is nu helaas weg...
wat moet ik hier in godsnaam mee!!![]()
Yup, we wonen al drie jaar samen. En ik weet dat ik het moet proberen te accepteren terwijl hij hier nog is, dat is ook de reden dat hij niet a.s. maandag al gaat verhuizen, maar een week later. Maar ik heb ook mijn ouders nog niet verteld dat hij definitief weg gaat, dus ik denk dat de klap wel komt zodra ik dat heb gedaan.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:21 schreef akkien het volgende:
dat is de 1e fase
Daarna een fase van bewust worden, de moeilijkste fase volgens die site,
en vervolgens een fase van accepteren, ook moeilijk, maar wel een hele fijne fase.
Wonen jullie samen dan? omdat ie nog niet weg is? En is het niet een idee om te zorgen dat je gaatproberen t te accepteren nu hij er nog is. Dan kun je er vast met hem over praten enzo. Dan komt de klap straks niet zo hard...
Toen mijn ex aankondigde weg te gaan heb ik meteen zijn spullen gepakt (ik had vrij..)quote:Op zaterdag 26 maart 2005 21:08 schreef Christine het volgende:
[..]
Yup, we wonen al drie jaar samen. En ik weet dat ik het moet proberen te accepteren terwijl hij hier nog is, dat is ook de reden dat hij niet a.s. maandag al gaat verhuizen, maar een week later. Maar ik heb ook mijn ouders nog niet verteld dat hij definitief weg gaat, dus ik denk dat de klap wel komt zodra ik dat heb gedaan.
En dit zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen... maar ik denk dat de echte klap pas komt als ik straks alleen in een half leeg huis achter blijf. Ik zit ook te twijfelen of ik er wel of niet bij moet zijn als hij weggaat...
Ik heb inderdaad lang erover gedaan om me er weer een beetje bovenop te werken.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 19:35 schreef Saffron het volgende:
[..]
Hoi Blinky,
Een tijd geleden volgde ik dit topic veel, en toen had jij erg veel moeite met het loslaten van je ex. Hoe zit dat nu eigenlijk. Heb je je eigen leven weer helemaal opgepakt en ben je uiteindelijk gelukkig geworden in het huisje waar je naartoe was verhuisd?
Ik zie geen kansen. Ik zou het ook niet meer willen. Niet alleen hém, maar ik besef me meer en meer dat ik in een relatie te snel naar de pijpen wil dansen van de ander. Als de ander dan niet helemaal eerlijk blijkt te zijn geweest komt dat dubbel zo hard aan en krijgt dat zelfvertrouwen weer een deuk. En eigenlijk gun ik dat plezier helemaal niemand.quote:Nu het uit is tussen hun: zie je dan toch weer kansen voor jezelf of zou je hem ook nooit meer terug willen?
Ja... ik wil hem terug. Ik was ook niet degene die het uit had gemaakt 3 maanden terug.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:24 schreef akkien het volgende:
[..]
WIl je m terug???
JE houd van hem? maar was het leven met hem leuker dan het leven nu? En was je gelukkiger met hem samen dan dat je ooit gelukkig zal worden met iemand anders? (want tuurlijk vind je de perfecte persoon). Hij heeft tegen je gelogen, maar ik kan me voorstellen dat hij dat deed omdat hij het er ook moeilijk mee had. Maar is hij je waard? Dat moet je je goed afvragen....
sterkte....![]()
dat laatste is dan best suf, olequote:Op zondag 27 maart 2005 11:44 schreef Ole het volgende:
En milagro... een vrouw kan dat ook hoor.. zeker als het net uit is met iemand om wie ze echt gegeven heeft..
gewoon om te bevestigen dat je nog aantrekkelijk bent of zo..
Ik ook hoor! de paasbrunches bij zijn ouders waren altijd heel leuk!quote:Op zondag 27 maart 2005 11:02 schreef akkien het volgende:
En ole, ik moet mezelf af en toe echt schoppen om niet in t verleden te blijven hangen. Zoals de gedachte aan vorig jaar pasen, toen hij wakker werd en vroeg hoelaat het paasontbijt zou beginnen bij mijn ouders. Toen mistte ik m weer, maar dat mag niet. PAsen kan ook leuk zijn zonder hem. En ooit is er vast weer iemand die samen pasen met mij zal vieren.
Ik merk dat dat positieve denken ook het piekeren kan stoppen. Voordat ik iets met hem had piekerde ik me rot. Toen we daarna altijd samen sliepen piekerde ik nooit meer, en nu begin ik weer. Maar ik kan het stopzetten, gewoon denken: 'dit mag ik niet denken, er is toch niks aan te doen' .
En een lijstje maken met slechte eigenschappen van m? Nou dat zit al een hele tijd in mn hoofd, maar ik kan mezelf wel voor mn kop slaan dat ik me daar ooit aan ergerde![]()
heb ik nu niet gedaan hoor..quote:
tuurlijk ben je niet laf. T is niet leuk om te weten dat de persoon van wie jij houd dingen met andere vrouwen doet waar jij niet blij mee bent. HEb je t hem vertelt hoe jij erover denkt en hoe je je erover voelt...Misschien helpt dat?quote:Op zondag 27 maart 2005 11:27 schreef one-monkee het volgende:
Maar als het goed komt.... ben ik dan laf omdat ik de waarheid gewoon niet onder ogen kan zien...
of sterk.. omdat ik een goeie manier heb gevonden om hier mee om te gaan.
ik wil niet laf zijn...
Ja ik had al in die 1,5 maand afstand genomen...alle foto's, kaartjes spulletjes opgeruimd....quote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:24 schreef akkien het volgende:
oe...vorige post is wel erg lang geworden....nou ben t in ieder geval weer kwijt
misspeppertje, moeilijk he? die gemengde gevoelens...
Neem even een beetje afstand van alle dingen en van hem. PRobeer om even een tijdje t contact te verbreken en denk even goed na. Wil je t opnieuw proberen, of gaat t dan weer niet goed? Opzich hield/houd je niet voor niks van hem. HEt is logisch dat je in de war bent na zo'n avond. Daardoor ga je je kut voelen, aan de ene kant is hij die bijzondere persoon, maar toch is hij op dit moment niet meer de persoon met wie je je leven samen deelt. En als t dan ineens weer lijtk alsof...
succes
We besloten uit elkaar te gaan in de nacht van woensdag op donderdag, zijn beiden niet gaan werken. Hebben samen nog een dag gejankt en een paar buren van het hofje stomverbaasd gemaakt toen we samen half huildend koffie zaten te drinken buiten 'Jullie uit elkaar!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 21:52 schreef Christine het volgende:
Nog wel een praktisch vraagje... hoe hebben jullie het aan je omgeving verteld dat het uit was? Daar kan ik namelijk ook heel erg tegenop zien, vooral omdat we nooit echt hebben laten blijken dat het minder goed ging de laatste tijd. En we werden door velen gezien als "het ideale stelletje".
Dit herken ik wel heel erg, ik blijf mezelf wel, maar beweeg hemel en aarde om de jongen in kwestie gelukkig te maken....quote:Op zondag 27 maart 2005 06:03 schreef Blinky het volgende:
Niet alleen hém, maar ik besef me meer en meer dat ik in een relatie te snel naar de pijpen wil dansen van de ander. Als de ander dan niet helemaal eerlijk blijkt te zijn geweest komt dat dubbel zo hard aan en krijgt dat zelfvertrouwen weer een deuk.
Ik ben blij dat je iig weer je eigen leven hebt opgepakt en meer in jezelf bent gaan geloven. Ook goed dat je niet meer in dat opzicht met je ex bezig bent (met hoop ed).quote:
Ja, er zijn een aantal mensen die het weten. Een paar vriend(inn)en en mijn ouders weten er ook van.quote:Op zondag 27 maart 2005 11:02 schreef akkien het volgende:
Christine?Is er nu zowieso al iemand die t weet? Je bent dit toch niet in je eentje aan t verwerken he? Of alleen met behulp van hem? Je moet echt andere mensen om hulp vragen, anders kom je dr echt niet uit....
Hij weet hoe ik erover denk, we praten er ook wel veel over.quote:Op zondag 27 maart 2005 12:03 schreef akkien het volgende:
[..]
tuurlijk ben je niet laf. T is niet leuk om te weten dat de persoon van wie jij houd dingen met andere vrouwen doet waar jij niet blij mee bent. HEb je t hem vertelt hoe jij erover denkt en hoe je je erover voelt...Misschien helpt dat?
En denk je dat als je naar hem, terugggaat, dat t ooit zo word, zoals t was toen het nog goed was? Word jullie band hechter, of minder hecht door de dingen die er zijn gebeurt. Dat soort dingen moet je echt goed tegen elkaar afwegen. Maar echt heel erg moeilijk hoor, sterkte
kan ik me van hem ook wel voorstellen als jij erover blijft dooremmeren, wat op zich ook wel weer begrijpelijk is.quote:Op zondag 27 maart 2005 13:11 schreef one-monkee het volgende:
[..]
Hij weet hoe ik erover denk, we praten er ook wel veel over.
Vind het alleen erg moeilijk allemaal, ik droom er zelfs over en wordt dan zwetend en huilend wakker omdat ik hem weer eens ergens betrapt hebt ofzo.
(mijn vorige ex heb ik in bed moeten betrappen met iemand anders,... ) daar ging ik helemaal aan onderdoor,... en ik had nooit verwacht dat ex nr2 (?) mij ook zoveel pijn kon doen. Wel op een iets andere manier... maar zeker niet minder erg!!!!
Kan je je dan zooooo erg in iemand vergissen dat ik dit niet van heb had verwacht.?
ja hij had het ook niet van zichzelf verwacht zegt ie dan,.. hij was zichzelf niet....
maar hij heeft wel lekker 5 keer kunnen neuken om vervolgens weer tegen mij te zeggen nou kom op Deb we proberen het weer...
Voel me als een afdankertje... alleen als ik dat woord tegen hem zeg wordt hij boos en begint ie te briezen en het schreeuwen dat daar niets van waar is!
moeilijk moeilijk....
dat is idd een heerlijk nr.. ook al klopt de tekst niet op alle punten, de strekking natuurlijk wel!!!quote:Op zondag 27 maart 2005 13:49 schreef mr-e het volgende:
-knip-
- zoek een lied waar geen herinneringen aan vasthangen, iets wat je kracht geeft, zet dat keihard wanneer je je slecht voelt en brul het mee. (Voor mij is dat "ik leef niet meer voor jou" van Marco Borsato).
Groetjes en sterkte,
mr-e
Van het Klein Orkest trouwensquote:Laat mij maar alleen
Die ruzies over sex en zo, of over een verjaarscadeau
Of dat ik mee moet naar een feest, nou ik ben al geweest
Of dat ik te bezitterig ben, of in de kroeg te glitterig ben
Jij hebt zo'n hekel aan die show, nou ik ben nou eenmaal zo
Laat mij maar alleen ook al valt het soms niet mee
De eenzaamheid is soms erger met zijn twee
De eenzaamheid en niemand die er zeurt
Wat ben je stil waar denk je aan Niemand die er zeurt
Oh, ben ik nou al weer te laat
Jij vindt dat ik altijd zoveel praat
Nou goed, zeg ik een avond niets dan vraag je: "Is er iets?"
Of dat ik je geen aandacht geef, alleen maar voor mezelf leef
Jij hebt gelijk het heeft geen zin, het zit er echt niet in
Wat ben je stil waar denk je aan
Wat ben je stil waar denk je aan
Ook een 'grab yourself together'-lied aan de tekst te zienquote:Op zondag 27 maart 2005 21:49 schreef Ole het volgende:
Ik ga toch dit vrolijke liedje eens opzoeken!
...
...
Van het Klein Orkest trouwens![]()
yup! Beetje SKA-achtig, klinkt heel vrolijk!quote:Op zondag 27 maart 2005 22:13 schreef mr-e het volgende:
[..]
Ook een 'grab yourself together'-lied aan de tekst te zien![]()
Kut voor je!quote:Ik heb vandaag mijn lied weer nodig gehad, een en ander te horen gekregen over haar, volgens mij zit ze achter iemand anders aan... wat een rotdag.
Maar... ik ben volop bezig me der over te zetten! Morgen raap ik mezelf weer bijeen!
Ja, ik heb de hele dag vol gepland.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:24 schreef akkien het volgende:
dat is fijn, heb je een beetje steun aan ze? wanneer gaat je ex precies weg? En heb je al iets leuks gepland wat je die dag gaat doen? Afleiding zoeken he....
Ik vond het juist wel lekker vanmorgen, alleen ik krijg het in m'n eentje zo slecht warmquote:Op maandag 28 maart 2005 10:37 schreef akkien het volgende:
aarghhh...ik word echt gek van die ochtenden, ik wil nooit meer alleen wakker worden
Ken het helaas.. Zeker nu ik realiseer dat hij nu naast iemand wakker wordt ..quote:Op maandag 28 maart 2005 10:37 schreef akkien het volgende:
aarghhh...ik word echt gek van die ochtenden, ik wil nooit meer alleen wakker worden
Daar heb ik dan weer katten voor!quote:Op maandag 28 maart 2005 10:42 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik vond het juist wel lekker vanmorgen, alleen ik krijg het in m'n eentje zo slecht warm
Dat wordt bij mij lastig omdat mijn slaapkamer als enige aan de tuin grenst.. katten gaan dat niet goedvinden als ik dan slaapkamerdeur dichtdoequote:Op maandag 28 maart 2005 10:49 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik heb ook katten, maar niet op de slaapkamer
dat lijkt me idd nog veel vervelender, als je weet dat hij niet alleen wakker word...quote:Op maandag 28 maart 2005 10:48 schreef Ole het volgende:
[..]
Ken het helaas.. Zeker nu ik realiseer dat hij nu naast iemand wakker wordt ..
Heb ook nog eens een keer verschrikkelijk gedroomd. Dat hij heel gemeen deed.. heel raar.. :
Weet je dat ik dat (en dat is niet overdreven) dagelijks droom. En toch terwijl we toch al 2 of 3 maanden uit elkaar zijn en zij een andere vriend heeft. Om gek van te worden!!!quote:Op maandag 28 maart 2005 11:18 schreef akkien het volgende:
[..]
dat lijkt me idd nog veel vervelender, als je weet dat hij niet alleen wakker word...
ik droomde van de week dat alles weer goed kwam, we zagen elkaar, liepen naar elkaar toe, knuffelden elkaar heel erg en toen stonden we allebei heel erg te aarzelen en toen gingen we echt heel erg vertederend zoenen...
jammer dat t een droom was, t was echt te mooi om waar te zijn
Maarja, in t echt gaat dat toch niet gebeuren, ik weet niet eens of ik dat wel zou willen...
Ik heb een paar leuke foto's gehouden, hem er een paar gegeven en de rest heb ik weggegooid.quote:Op maandag 28 maart 2005 12:32 schreef Christine het volgende:
Wat hebben jullie eigenlijk gedaan met foto's, gedichtjes, cadeautjes, etc. van hem?
ik heb t deze week 2 of 3 keer gedroomd ofzo, en t is zo'n leuke droom. Maarja als ik dan wakker word ben ik niet blij, dus ik droom liever iets anders...Dat ik een andere leuke man vind ofzoquote:Op maandag 28 maart 2005 12:35 schreef tropix het volgende:
[..]
Weet je dat ik dat (en dat is niet overdreven) dagelijks droom. En toch terwijl we toch al 2 of 3 maanden uit elkaar zijn en zij een andere vriend heeft. Om gek van te worden!!!
ik vind al die foto's zulke leuke herinneringen, die ga ik echt niet wegstoppen. En een ring ofzo hadden wij niet samen. Ik heb wel een kettinkje en een armbandje van m gekregen, maar zonder zn naam ofzo. Dus die draag ik gewoon nog wel.quote:Op maandag 28 maart 2005 12:37 schreef Christine het volgende:
Ik denk dat ik alles in een doos gooi... alleen m'n ring mis ik soms wel eens, maar ik ga gewoon een hele mooie nieuwe kopen
Ik heb in een kwade bui al mijn kaartjes/cadeautjes/fotos van haar verscheurd en de prullenbak ingepleurd. En elke dag sla ik me weer over voor mijn kop dat ik dat gedaan heb. Enigste wat ik nog bewaard heb is mijn ring. (omdat die gewoon te duur was om weg te gooien)quote:Op maandag 28 maart 2005 12:32 schreef Christine het volgende:
Wat hebben jullie eigenlijk gedaan met foto's, gedichtjes, cadeautjes, etc. van hem?
je hebt je op dat moment wel goed kunnen afreageren....Ik denk dat dingen die je in een opwelling doet niet altijd even slecht zijn. Je wordt op die manier niet door al die dingen steeds aan haar herinnert, maar tsja...toch wel jammer natuurlijk...quote:Op maandag 28 maart 2005 12:39 schreef tropix het volgende:
[..]
Ik heb in een kwade bui al mijn kaartjes/cadeautjes/fotos van haar verscheurd en de prullenbak ingepleurd. En elke dag sla ik me weer over voor mijn kop dat ik dat gedaan heb. Enigste wat ik nog bewaard heb is mijn ring. (omdat die gewoon te duur was om weg te gooien)![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |