quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 01:27 schreef Tarot het volgende:Ik mis haar nog steeds, maar het is nu zo lang geleden dat ik haar heb gezien... dat het is alsof ze niet meer bestaat, behalve in mijn herinnering. De persoon van wie ik hield is dood, en wat is achtergebleven is een vrouw die heel ver van me verwijderd is. De grootste liefde van mijn leven... ik zal d'r waarschijnlijk .... hopelijk nooit meer en kunnen loslaten.
Loslaten is ook niets wat je kan of wat van je verwacht wordt.
Dat is iets wat ik laatste anderhalf jaar geleerd heb. Je moet niet proberen om een liefde los te laten en te vergeten, want dat lukt je toch niet. Je hebt een hele tijd lief en leed met elkaar gedeeld. Zij of Hij is een deel van je leven en je ervaringen geworden. Of je het nu wil of niet.
Het grootste proces is om alles een plaats te geven. De mooie dingen je te herinneren en te leren van al je ervaringen. Er is leven, er is leven na de dood zoals Freek de Jonge ooit in een quasi-humoristisch liedje zong.
Ga door met je leven, hoe lastig dat ook lijkt. Ga dingen tegen je zin in doen, laat je mee op sleeptouw nemen. Het heerlijkste verwerkmoment was voor mij de tweede avond dat we onze verloving verbraken. Ik had mijn vrienden gebeld. Twee kratten jup en 10 doosjes bitterballen laten hadden we een heerlijke avond gehad. Ik had zitten janken dat het niet mooi meer was. Veel gelachen en gedist.
En toen de grote leegte. Misschien duurt de verwerking wel tot je volgende liefde. Bij mij duurde het anderhalf jaar voordat ik weer verliefd werd. En toen besefte ik dat dit nog veel erger was dan mijn vorige relatie (waarmee ik verloofd en 2 maanden van een huwlijk afstond). Ik was en ben nog zwaarder verliefd dan toen.
Ik kan het nu allemaal veel beter plaatsen en veel beter relativeren.
Ik zag het destijds ook allemaal neit meer zitten. Maar ik had het geluk echte vrienden te bezitten die geen genoegen namen met nee ik heb geen zin of nee ik ben moe.... en desnoods een hele avond tegen m'n chagerijnige bakkes aan wilden kijken.
Inmiddels is mijn leven weer helemaal top. Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe liefde.
het is een beetje bedoeld als steun in de rug voor Tarot.. en voor iedereen anders die hier misschien een glimlach aan overgehouden heeft.
Succes.. ik weet wat je doormaakt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"