Altijd door het leven als de charming man. De onneembare vesting. De man die nooit huilde.
Tot ik ruim 3 maanden geleden haar ontmoette. Zij die door 4 muren heenbeukte en plaats nam in m'n hart. Ik leerde gevoelens kende, waar ik totaal geen ervaring mee had. Ze nam me op sleeptouw, want oh wat was ze sterk en snel. Jong, sociaal, een goede baan, leuke ouders, wilde weekenden.
Ik dacht dat ik nooit onder de indruk zou raken van een vrouw. Want voor mij was de lol d'r altijd zo snel weer vanaf. Behalve bij haar. Ik heb maanden in een roes geleefd. Vergat m'n gevoel te uiten. Ik deed alles voor d'r, om maar zo goed mogelijk te zijn. Ik heb haar een shitload aan cadeautjes gegeven, als teken van waardering. Misschien heb ik iets teveel m'n best gedaan, achteraf. Tenminste, dat is wat veel vrienden van me zeggen.
We hadden veel momenten samen, want ik zocht d'r altijd op. Gingen samen slapen, werden samen wakker. Vertelden elkaar onze diepste geheimen en wildste avonturen. We stonden open voor elkaar interesses, voor elkaars omgevingen, voor elkaars levens.
Fysiek vielen we direct voor elkaar. Maar we waren in veel andere opzichten heel verschillend. Zij, de werkende vrouw met een druk, snel leven en veel verantwoordelijkheden. Ik, de passieve student met veel vrije tijd en een wat nonchalante carpe-diem levenshouding. Ik, de Led Zeppelin luisteraar en Kubrick-fan. Waar zij genoegen nam met het huidige MTV-repertoire en een Top-15 film. Verschillend geintresseerd en ontwikkeld. Ik trok van stad naar stad en wilde m'n vrienden blijven zien. Zij wilde al haar vrije tijd met mij delen. Beiden concessies, stemde mij tevreden. Beetje 't typische Mars-Venus verhaal, om 't te typeren.
Ik stelde me volledig open voor haar leven en raakte geinspireerd en gemotiveerd. Ik heb m'n school weer opgepakt en besloten toch die stage te gaan plannen. Ze gaf me vertrouwen, daar waar ik het volledig kwijt was en bracht me een positief zelfbeeld.
Afgelopen woensdagavond hadden we weer afgesproken. Samen boodschappen, samen gegeten, samen op de bank een peukje. Ik bood haar aan een filmpje te gaan kijken, waar een verrassend antwoord op volgde. Ik vroeg wat er scheelde en de mededeling volgde kort en kil zakelijk. Een half uur heb ik haar gevraagd waarom, wat, hoe, waarom toch. Ze zei me niet meer verliefd te zijn. Beslissing gerespecteerd uiteraard. Maar het valt me verdomme zo hard. Ik zat midden in de bloei van onze relatie. Ik vertelde haar achteraf ook, dat ik pas iemand bij m'n ouders zou introduceren als ik er van overtuigd zou zijn. Had haar dus net 2 dagen voor die woensdag gevraagd mee te gaan naar m'n ouders. Ik was overtuigd.
Donderdag even snel contact gehad, ik zat vooral met heel veel vragen. Ze kon me nergens antwoord op geven en vroeg me haar maar niet meer te bellen of op te zoeken. Sindsdien hebben we geen enkel contact meer. Wel heb ik de vreemde zin "ik wil niet meer verliefd op je zijn" losgekregen, waar ik geen kant mee op kan. Ze nam vrij snel daarna afstand van die zin, maar ze heeft 't me wel recht in m'n gezicht gezegd.
Ik ga zo'n beetje door een hel nu en heb de obsessie allemaal trieste liedjes te beluisteren waarin ik m'n emoties kwijt kan.
Altijd zo stoer en cool en nu een klein jochie die tegen de tranen zit te knokken.
Wat is nou wijsheid in dit geval. Uiteraard wil ik haar heel graag zien, spreken, voelen etc. Het is zo tegen al m'n gevoelens in ineens alle contact te moeten verbreken.
Ik kom haar vroeg- of laat toch wel weer tegen in de kroeg of discotheek. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Voor mij zal 't zeer pijnlijk zijn schat ik in, vooral als ze me negeert of afstandelijk gaat doen.
The gum you like, is coming back in style.