abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 mei 2005 @ 18:42:11 #131
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26704295
quote:
Op zondag 1 mei 2005 21:36 schreef Beathoven het volgende:
De vrouw die vanavond in "Wie was ik" aan het woord was vond ik heel overtuigend overkomen,
Ik vond d'r niet overtuigend overkomen. Als ik een vorig leven zou verzinnen, zou ik ook een leven verzinnen dat ik in een koetsje zat in een mooi Frans plaatsje. Het zou geloofwaardiger zijn wanneer ze in d'r vorige leven in een fabriek werkte of dienstmeisje was bij een boer. De kans dat je in een koetsje reed in de 19e eeuw was ontzettend klein.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 18:43:26 #132
95998 -DailaLama-
pi_26704338
Ow dat zei Markzman ook al.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 18:53:49 #133
95998 -DailaLama-
pi_26704636
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:53 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat er in dit programma alleen maar levens aan bod komen van mensen die bijzonder hoogwaardige functies hadden:
[..]

Bron: Wie was ik? - Reincarnatie bij de KRO
Nou, nou, 1 graanboer, hiep hiep hoera.
pi_26712172
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 18:41 schreef Keromane het volgende:

[..]

Dat je die waarzegster links moet laten liggen en je je verstand moet gebruiken. Kranten staan vol met paranormale media, doctors en professors die uiteindelijk stuk voor stuk op geld uit zijn. Goedgelovige twijfelaars hebben ze het liefst. Niks nieuws, zo gaat het al eeuwen.
Uhmmm ... ik had er misschien bji moeten zetten dat ik nooit mijn geld aan zoiets weg zou gooien maar dat mjn moeder daar heen was geweest....... in amerika......... en mijn moeder had niiks over mijn dochter aan die mevrouw verteld... dus misschen bestaan er echte ook?
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
  dinsdag 3 mei 2005 @ 23:31:33 #135
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26713503
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 18:42 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik vond d'r niet overtuigend overkomen. Als ik een vorig leven zou verzinnen, zou ik ook een leven verzinnen dat ik in een koetsje zat in een mooi Frans plaatsje. Het zou geloofwaardiger zijn wanneer ze in d'r vorige leven in een fabriek werkte of dienstmeisje was bij een boer. De kans dat je in een koetsje reed in de 19e eeuw was ontzettend klein.
Dat ze meer wist vergeet je maar even voor het gemak? Selectief geheugen hebben sommige ook.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 23:33:00 #136
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26713554
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 18:41 schreef Keromane het volgende:
Dat je die waarzegster links moet laten liggen en je je verstand moet gebruiken. Kranten staan vol met paranormale media, doctors en professors die uiteindelijk stuk voor stuk op geld uit zijn. Goedgelovige twijfelaars hebben ze het liefst. Niks nieuws, zo gaat het al eeuwen.
Zinnig antwoord ook
"Wat betekent een versnellingsbak?"
"Dat ga ik niet uitleggen want je kunt toch beter een fiets nemen"
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 23:33:50 #137
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26713581
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 18:53 schreef -DailaLama- het volgende:
Nou, nou, 1 graanboer, hiep hiep hoera.
Ow ik ken nog wel het verhaal van iemand die blind was. Niet echt een successtory, me dunkt
pi_26715430
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:44 schreef MarkzMan_X het volgende:
Echt een bagger is dit: mensen claimen altijd hoogwaardige functies te hebben gehad: ja ik hielp mensen, ik was een hoge militair enzo.
Wat ik persoonlijk geloof is dat mensen die nu een hoge opleiding gevolgd hebben en nu een dito beroep uitoefenen in een vorig leven iets vergelijkbaars gedaan hebben. Boeren waren in een vorig leven waarschijnlijk ook boer (al zijn die vaak te nuchter om aan dit soort testen mee te doen). Ik denk namelijk dat je persoonlijkheid hetzelfde blijft door de levens heen, dit werd lichtelijk bevestigd door de vrouw in het eerste verhaal bij 'wie was ik'.. Misschien zag je er zelfs wel exact hetzelfde uit.

Dit is gewoon uit de lucht gegrepen, dus veel waarde hoef je er niet aan te hechten

zoiets als wat deze gast als reactie op het programma geeft is niet geloofwaardig
quote:
Rhodis van de Kooi, 1 mei 2005

Erg leuk programma. Zeer verrassend! Mij is ooit door een helderhorende vertelt dat ik de schilder Gaugain geweest ben, ik hechtte daar weinig waarde aan maar na uw uitzending wil ik toch ook eens verder kijken...
Dat wilde hij gewoon even noemen om z'n ego op te poetsen. En ik was Winston Churchill, zo lussen we er nog wel een paar. De reincarnatie van Gaugain is hoogstwaarschijnlijk nu ook een beroemde schilder.

[ Bericht 12% gewijzigd door Beathoven op 04-05-2005 00:44:19 ]
pi_26716236
Opzich wel een interessant filmpje. Ik wil hier wel meer afleveringen van zien. Toch heb ik bij dit soort dingen altijd het idee dat het voor die mensen meer een kwestie is van dingen willen zien. Al die feiten die dat vrouwtje opnoemt kunnen ook gewoon toeval zijn. Komt nog bij dat er in zo'n fimpje veel geknipt is zodat het er allemaal logisch uitziet.
Op een gegeven moment hebben ze het over het gemeentehuis. Zij zegt iets in de trant van dat het lelijk en donker is. Daarna komt die Franse gast vertellen dat in die periode het gemeentehuis van dat oude krot naar het theater verplaatst is en dat dat hem zo opviel in haar verhaal. Het zal wel aan mij liggen maar daar had ze niks over gezegd. Ook hebben ze het verder helemaal niet meer over de rivier en de bruggen. Lijkt mij dat je daar dan ook wat meer van laat zien als het allemaal klopt.

Trouwens, een vrouw die Lilian heet en een man die Willem heet moeten toch terug te vinden zijn in de burgelijkestand of iets dergelijks. 1843 is nou ook weer niet zo lang geleden.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_26716639
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 01:07 schreef Dutch_Courage het volgende:
Daarna komt die Franse gast vertellen dat in die periode het gemeentehuis van dat oude krot naar het theater verplaatst is en dat dat hem zo opviel in haar verhaal. Het zal wel aan mij liggen maar daar had ze niks over gezegd.
De fransman vertelde het naar aanleiding van het mailtje die de redactie van het programma naar hem had verzonden met daarin het verhaal wat zei verteld had tijdens de regressie therapie. Ze had genoemd dat de burgemeester er maar armzalig bijzat en ze liever had gezien dat hij in het theater zou gaan plaatsnemen en dat is later ook gebeurt.

Echter was er 1 klein foutje, ze had het over 'vieze stenen' maar volgens de historicus was het een houten gebouw. Nou ja, ze kan ook andere stenen bedoeld hebben.. met veel feiten schoot ze gewoon midden in de roos (, de stadsmuur, de kaas, de opera en de spitse kerktorens.. zonde dat die er trouwens afgehaald zijn)
pi_26716697
Oh, het was zeker interessant en inderdaad, veel dingen klopten ook wel. Toch sta ik altijd een beetje sceptisch tegenover dit soort dingen. Ik zou het graag een keer zelf meemaken, misschien dat ik het dan geloof.
pi_26716752
hehe idd,

Nou ja, ik vind het al een pluspunt dat het niet bij een commercieel station wordt uitgezonden.
  woensdag 4 mei 2005 @ 02:14:30 #143
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_26717360
tvp
....in de donkere nacht.
  woensdag 4 mei 2005 @ 09:33:39 #144
95998 -DailaLama-
pi_26719198
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:33 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Ow ik ken nog wel het verhaal van iemand die blind was. Niet echt een successtory, me dunkt
Kijk, dat is nog creatiever.
pi_26720616
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 09:33 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Hoo hoo, ik heb jaaaaren in coma gelegen.... Vandaar dat ik af en toe wat lui ben in de huidige situatie...
pi_26723641
quote:
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie op het nieuwe KRO-programma ‘Wie was ik?’ dat op zondag 1 mei j.l. voor de eerste maal werd uitgezonden.

U plaatst kanttekeningen bij de research die is gepleegd n.a.v. het verhaal dat werd verteld door de 40-jarige Margriet. Wij willen graag uitleggen hoe e.e.a. in z’n werk is gegaan.

De regressiesessie met deze kandidate nam ongeveer anderhalf uur in beslag. In de uitzending hebben we ons geconcentreerd op de belangrijkste feiten die door haar naar voren zijn gebracht. Voor zover mogelijk hebben we die feiten in Pau gecontroleerd. Nader onderzoek bleek in dit dossier helaas niet mogelijk.

Wat ons betreft is dat niet bezwaarlijk, aangezien wij er op geen enkele manier op uit zijn om in het programma dingen te bewijzen. Wij willen aandacht schenken aan bijzondere en nauwelijks te verklaren herinneringen aan verhalen die zich afspelen in een ver verleden.

A.s. zondag zendt de KRO aflevering 2 uit. U kunt dan kijken naar het verhaal van de 25-jarige Pieter. Hij vertelde tijdens de sessie een verhaal dat zich afspeelt in en rond de Duitse stad Aken.

Met vriendelijke groet,

Paul Vertegaal,

eindredacteur KRO
Toch wat teleurstellend. Ik begrijp wel dat het geen sensatiezoekers zijn bij de KRO en dat ze qua achtergrond misschien maar beter helemaal niets bewijzen ( ? ). Toch vind ik het wle jammer, zeker omdat deze meneer die mij terugmailde niet ingaat om het feit waarom "verder onderzoek niet mogelijk was". Mja. Ik zal de gemeente Pau wel eens mailen
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 4 mei 2005 @ 12:45:57 #147
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26723767
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 12:41 schreef JohnDDD het volgende:
Toch wat teleurstellend. Ik begrijp wel dat het geen sensatiezoekers zijn bij de KRO en dat ze qua achtergrond misschien maar beter helemaal niets bewijzen ( ? ). Toch vind ik het wle jammer, zeker omdat deze meneer die mij terugmailde niet ingaat om het feit waarom "verder onderzoek niet mogelijk was". Mja. Ik zal de gemeente Pau wel eens mailen
Mja tis een veel betere mail dan die van Jetix

Verder denk ik erover om het zelf eens te ondergaan. Ben wel erg benieuwd wat eruit komt. Nu doe je zoiets niet even tussendoor.
  woensdag 4 mei 2005 @ 12:46:56 #148
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26723801
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 09:33 schreef -DailaLama- het volgende:
En toch blijf je erbij dat het altijd succes verhalen zijn?
  donderdag 5 mei 2005 @ 01:56:05 #149
95210 Tokse
De enige echte Tokse
pi_26745955
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 12:45 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Mja tis een veel betere mail dan die van Jetix

Verder denk ik erover om het zelf eens te ondergaan. Ben wel erg benieuwd wat eruit komt. Nu doe je zoiets niet even tussendoor.
Kijk, zo denk ik dus ook. Ik heb die site van de KRO es ff doorgespit, en las dat er bij veel mensen een groot aantal blokkades in dit leven moesten worden opgeheven voor ze verder terug konden. Nu ken ik mijn eigen blokkades aardig goed, en zijn het onderhand geen blokkades meer, maar ik ben een beetje huiverig dat er meer ellende naar boven komt dan je nu weet en verwerkt hebt. .Straks zijn ze uren bezig voor je eindelijk weet dat je i.p.v. een halve boerin uit Twente, een arme boerin uit Wales was, die je daarna al gauw vergeet, omdat de ellende uit je jeugd je naar de keel vliegt, omdat je zoveel herinneringen terug kreeg die je liever niet meer had geweten
Haal eruit wat erin zit!
  donderdag 5 mei 2005 @ 02:16:57 #150
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26746201
Ik weet eigenlijk niets over regressetherapie enzo, dus Tokse, wat bedoel je met dat je vorige leven te maken heeft met problemen enzo uit je jeugd?
Wat heeft dat met elkaar te maken? (ik snap er even niks meer van...)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 5 mei 2005 @ 02:22:16 #151
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26746255
Als je in je geheugen gaat graven kun je natuurlijk onplezierige dingen tegenkomen van je jeugd in dit leven. Zowel subtiel onderbewust als een duidelijke flashback.
  donderdag 5 mei 2005 @ 11:18:34 #152
95210 Tokse
De enige echte Tokse
pi_26749276
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 02:16 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik weet eigenlijk niets over regressetherapie enzo, dus Tokse, wat bedoel je met dat je vorige leven te maken heeft met problemen enzo uit je jeugd?
Wat heeft dat met elkaar te maken? (ik snap er even niks meer van...)
Ik bedoel dat wanneer je terug gaat naar een vorig leven, je geleidelijk aan vanuit je vroegste jeugd terug gaat..Dus de dingen die je in dit leven meegemaakt hebt, moet je eerst doorheen, voordat je bij een eventueel vorig leven uitkomt.
Haal eruit wat erin zit!
pi_26806440
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 15:12 schreef livEliveD het volgende:
Waarom zou het niet goed zijn? Wat zou je tegen houden? Ik begrijp niet helemaal waar je probleem zit eigenlijk. Je leeft toch nu en wat je in een vorig leven hebt gedaan kun je toch niet meer veranderen.
Het kan je misschien in dit leven gaan beïnvloeden?
  zondag 8 mei 2005 @ 00:52:49 #154
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26815432
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:37 schreef Eveli het volgende:
Tis op zich mogelijk natuurlijk. Het hangt nogal af van wat voor persoon je bent
pi_26817257
tvp
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
pi_26819833
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:37 schreef Eveli het volgende:

[..]

Het kan ook dingen zijn die je overnieuw moet leren te doen. Zodat jij de fout niet meer doet. Dit alles om de perfekte ziel te kunnen halen.
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
  zondag 8 mei 2005 @ 16:39:11 #157
119792 Aquapulvis
Wees eens lief
pi_26827566
Heb het programma ook gezien,ik ben gematigd positief......ga vanavond weer kijken.......de details waren toch te toevallig..en sommige dingen kan je niet logisch benaderen maar met gevoel.
Heb zelf ook vraag tekens bij bij mijn vorige levens.......soms het gevoel dat ik al eens ergens geweest ben ook al was het dit leven de eerste keer(vakantie Malta)personen die ik tegen kom,een soort van klik,van wij moeten samen nog iets.
Het Boedisme en in de astrologie de noorderlijke maansknoop........
Mijn intuietie zegt van wel.
Ooit waren wij een,
tijdens de bigbang heel even maar.
Materie en zintuigelijk waarnemening doet ons scheiden,
wees liefde dat maakt een einde aan het lijden
pi_26831037
Ik ben weer benieuwd naar vanavond. Hopelijk sterkt het mij in mijn geloof.
pi_26836560
Ik heb vanavond even de uitzendig bekeken, erg interessant!

Tja, zo'n stadsbeschrijving met poort, marktplein, stadhuis en kerk kan natuurlijk op veel steden 'geplakt' worden. Toch is het leuk dat er zoveel dingen overeenkomen, bijvoorbeeld die beschrijving van dat beeld op de gevel.

Hopelijk haalt een dergelijk programma het 'verschijnsel' reïncarnatie een beetje uit de zweeftevenhoek en maakt het het wat toegankelijker.

Weet iemand trouwens wat het nut is van het herinneren van elementen uit een vorig leven?
pi_26837404
Ik heb ook gekeken vanavond en ik vond persoonlijk deze aflevering boeiender dan die van vorige week. Hier zaten toch veel meer opvallende elementen in, zoals het al genoemde beeld in de gevel van het stadhuis. Deze man beschreef dat beeld toch heel nauwkeurig in zijn regressie en het klopte precies met de werkelijkheid. Ook hoe hij daar rondliep in de boerderij waar hij mogelijk zou hebben geleefd; toch echt op zo'n manier alsof ie precies wist waar hij zijn moest. En natuurlijk de twee plaatsnamen die (bijna 100%) 'goed' waren. Vooral de ligging van de twee plaatsen ten opzichte van elkaar klopte exact met zijn beschrijving.

Ik vind het dan wel weer typisch dat hij op het eind van het programma nog niet helemaal overtuigd lijkt terwijl er toch zo veel dingen uit zijn sessie terug waren te vinden.
pi_26837662
Shit, ik heb het gemist door iemand die mij per telefoon moest storen kennelijk. Daarna zette ik een lekker kopje Senseo en wilde er eens voor gaan zitten... ik ging zitten en ja hoor... aftiteling! Ik zal de internet-uitzending morgen bekijken.
  maandag 9 mei 2005 @ 00:24:54 #162
74461 Dutch_Courage
@ Praha, CZ
pi_26841418
Ik vond deze aflevering minder boeiend maar dat kan ook komen doordat ik die gast toch wel een bal vond.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze er geen papieren of gegevens van die tijd bij pakken. Als hij een boer was dan moet zijn kavel toch ergens opduiken in archieven lijkt me. Zoiets miste ik bij de vorige aflevering ook al.
pi_26844583
quote:
Op zondag 8 mei 2005 22:21 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik vind het dan wel weer typisch dat hij op het eind van het programma nog niet helemaal overtuigd lijkt terwijl er toch zo veel dingen uit zijn sessie terug waren te vinden.
Best een begrijpelijke reactie, aangezien zijn hele wereldbeeld "er is niks na de dood" door de war werd gegooid. Ook kreeg ik het idee dat hij nogal bang was, hij zei duidelijk dat hij in het heden leeft en niet teveel wil stil staan bij het verleden.
quote:
Op maandag 9 mei 2005 00:24 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik vond deze aflevering minder boeiend maar dat kan ook komen doordat ik die gast toch wel een bal vond.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze er geen papieren of gegevens van die tijd bij pakken. Als hij een boer was dan moet zijn kavel toch ergens opduiken in archieven lijkt me. Zoiets miste ik bij de vorige aflevering ook al.
Ik vond het zelf wel leuk, zou inderdaad wel gaaf zijn als ze gegevens erbij zouden zoeken. Aan de andere kant, sceptici blijven toch wel ontkennen dat reincarnatie mogelijk is, ze kunnen er altijd op terugvallen dat alles in scene is gezet
pi_26848278
Ik vond het wel interessant dit keer. Dat wat hij beschreef van het stadhuis, de trappen ervoor, het bordes, het beeld, met het zwaard en de kroon, en dan bij die kerk die drie deuren, dat was wel heel kloppend allemaal. Verder, tsja, die boerderij, dat vond ik vaag, dat overtuigde me niet heel erg.
pi_26848818
Er veranderd natuurlijk van alles in een paar eeuwen, hij vond toch maar mooi de boerderij op exact dezelfde locatie. Deze was grondig verbouwt, maar de restanten herkende hij nog.
  maandag 9 mei 2005 @ 12:21:55 #166
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26848913
Doe eens gek, doe eens modern.
Kijk de online versie: http://wiewasik.kro.nl/Uitzendingen.aspx
  Admin maandag 9 mei 2005 @ 14:02:08 #167
2222 crew  iteejer
pi_26851795
dat je een contact kunt hebben met een andere tijd, er dingen uit op kunt pikken, geloof ik absoluut. ik geloof alleen niet dat je een ander leven weer 'op kunt pikken'. je bent wie je bent, je bent uniek.
pi_26851939
Zou je ook regressietherapie op jezelf kunnen toepassen?
pi_26852238
quote:
Op maandag 9 mei 2005 14:06 schreef Beathoven het volgende:
Zou je ook regressietherapie op jezelf kunnen toepassen?
Geïnspireerd door het "Fokke en Fok!ke"-topic op ONZ:
pi_26852287
LOL
  maandag 9 mei 2005 @ 14:41:58 #171
33189 RM-rf
1/998001
pi_26852947
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 02:22 schreef livEliveD het volgende:
Als je in je geheugen gaat graven kun je natuurlijk onplezierige dingen tegenkomen van je jeugd in dit leven. Zowel subtiel onderbewust als een duidelijke flashback.
Hmm, de meeste psychotherapeuten zullen het niet zo uitleggen...
Wat de klassieke psychotherapie voornamelijk al vanaf Freud poogt is de gedachten van mensen te analyseren en daarbij wordt vooral het 'onderbewuste' gebruikt ...
De meeste mensen zullen al snel vervallen in bepaalde sociaal aangeleerde 'leugentjes' of onwaarheden gebruiken die ze als een bescherming rondom hun 'ik' hebben opgetrokken...
Wat psycho-analysten dan doen is vaak juist zeer kijken naar het onderbewuste, dus naar dromen, wat mensen vertellen in hypnose-sessies, zelfs versprekingen (Freudiaans).

De psycho-analyse is dan meestal zelf ook vaak gericht op het 'herontdekken' van bepaalde onderbewuste kanten, waarbij vanuit de 'ontdekking' een zeker genezend effect zou uitgaan.
Of dat werkelijk zo is, betwijfel ik zelf sterk, hooguit kunnen de patienten volgen mij eerder sterk beinvloed worden door de 'gevonden' reactie van de therapeut, en deze verbinden met wat een normale arts doet, die het 'vinden' van de oorzaak meestal kan combineren met het wegnemen ..

Ik zie deze regressie-therapie ook eerder als het 'vinden' van bepaalde onderbewuste 'denkpatronen', waarbij het 'vorige leven' de mensen een mogelijkheid biedt geheel 'vrij te komen' van alles wat hen in dit huidige leven niet bevalt, of bedrukt:
Zo kunnen mensen bijvoorbeeld 'klagen' over slecht gedrag ten opzichtte van hen door echtgenoten, ouders of kinderen, zonder hierbij werkelijke personen te beschuldigen...

Jammer dat dat apsect in deze documentaire eigenlijk geheel ondergeschikt is, men besteed meer aandacht aan 'waarheidsbevinding', oftewel, of naar reeele voorvallen verwezen wordt, dan ook het therapeutische aspect.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_26854832
Ik vond het wel weer een leuke uitzending.
pi_26855267
Heb zojuist de herhaling gezien, maar jemig zeg, wat wonderbaarlijk! En dan die houtendakjes van al die winkeltjes op dat plein. Voor mij is het nu wel duidelijk. Of we kunnen reïncarneren of we hebben toegang tot één of andere centrale opslagplaats van alle herinneringen van alle mensen die ooit geleefd hebben.
pi_26855330
dat laatste zou ook geil genoeg zijn FuifDuif, moet je voorstellen, wat je dan wel allemaal niet kunt weten
pi_26855747
quote:
Op maandag 9 mei 2005 16:06 schreef JohnDDD het volgende:
dat laatste zou ook geil genoeg zijn FuifDuif, moet je voorstellen, wat je dan wel allemaal niet kunt weten
Ja, maar er is wel een theorie dat ons bewustzijn zich buiten het fysieke lichaam begeeft en onze herinneringen, percepties en ervaringen worden opgeslagen buiten ons lichaam in een soort collectief bewustzijn. Op aarde als mensen vergeten staan we hier niet voor open en dus zullen we dit ook niet zo ervaren, maar op hogere bewustzijnsniveau's zou het volgens de theorie wel kunnen (zoals via regressie).
pi_26856628
Er waren ooit hele volkeren met een bewust collectief geheugen. Die zijn bijna uitgeroeid.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_26856678
Hoe weet je dat?
pi_26856692
Oh wacht, je hebt het toch niet over religie nu... de RKK?
  maandag 9 mei 2005 @ 17:01:33 #179
36688 cpcpb
ja, ja
pi_26857088
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 01:31 schreef Dutch_Courage het volgende:
Oh, het was zeker interessant en inderdaad, veel dingen klopten ook wel. Toch sta ik altijd een beetje sceptisch tegenover dit soort dingen. Ik zou het graag een keer zelf meemaken, misschien dat ik het dan geloof.
Ik denk dat dat voor de meeste geldt..
Sceptisch zijn en de enige manier om het te geloven is om het zelf mee te maken..

Waar vind je een goeie, want ik verwacht dat de regressietherapeuten als championnetjes uit de lucht vliegen...
pi_26857564
Ik denk dat je incarneren trouwens kan splitsen in 2 vormen.

1. Je kan erachter komen wie of wat je was
2. je kan er niet achterkomen wie of wat je was.

In het tweede geval heeft het lijkt mij al helemaal geen zin om over het hele onderwerp na te denken.

In het eerste geval is het opzich al een vraagstuk waarom we er zoveel moeite voor zouden moeten doen om erachter te komen wie of wat we waren... en misschien wie of wat bepaald waarin wij incarneren.

Zou dat een God zijn die dat stuurt?
Is het de natuur?
Is het willekeur?
pi_26857626
nee. ik heb het over volkeren, geen godsdiensten. Ik doel op bijvoorbeeld de ideeen van de aboriginals over de droomtijd. Zo zijn er meer. Op de andamanen heb je nog een paar van zulke stammen maar mensen schijnen het vermogen te verliezen zodra ze in contact komen met de westerse samenleving. Ook zoals die aldaar geimplementeerd is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_26857812
Ja Nokwanda, dat ken ik inderdaad. In feite is ieder mens in staat tot grootse spirituele mogelijkheden, maar we zijn het 'vergeten' door de tunnel der nuchterheid van de westerse cultuur. Het is ook niet voor niets dat ook in het westen vooral bij jonge kinderen spirituele inzichten nogal eens voorkomen, maar dat wordt al snel verpest door de vormende omgeving.

Indianen gebruikten bijvoorbeeld lucide dromen om in contact te komen met voorouders en om antwoorden op moeilijke vragen te krijgen.

Hallicunaties my ass... het is de werkelijkheid!
  maandag 9 mei 2005 @ 17:22:02 #183
33189 RM-rf
1/998001
pi_26857836
de aboriginals, en evenmin alle andere natuurvolken met een droomtijd-legende verloren deze niet 'toen ze met blanken in contact kwamen'... (zelfs de joods legende van Eden, wat feitelijk ook een droomtijd-legende is, behoort daartoe) ...

de 'droomtijd' legenden verwijzen vaak naar een ver verleden voor de vorming van de huidige samenlevingen, waar veelal dieren konden spreken, de mens direkt contact met met zijn 'god' en soms zaken als 'dood', 'schaamte' en 'geweld' niet bestonden.

het is vaak deel van een soort gemeenschappelijk gedeeld bewustzijn, omdat het bestaan uit bv liederen, overleveringen en sjamanistische ervaring en trance-beelden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_26860143
quote:
Op maandag 9 mei 2005 17:22 schreef RM-rf het volgende:
de aboriginals, en evenmin alle andere natuurvolken met een droomtijd-legende verloren deze niet 'toen ze met blanken in contact kwamen'... (zelfs de joods legende van Eden, wat feitelijk ook een droomtijd-legende is, behoort daartoe) ...

de 'droomtijd' legenden verwijzen vaak naar een ver verleden voor de vorming van de huidige samenlevingen, waar veelal dieren konden spreken, de mens direkt contact met met zijn 'god' en soms zaken als 'dood', 'schaamte' en 'geweld' niet bestonden.

het is vaak deel van een soort gemeenschappelijk gedeeld bewustzijn, omdat het bestaan uit bv liederen, overleveringen en sjamanistische ervaring en trance-beelden.
Na de tsunami kwamen er berichten van twee bevolkingsgroepen op de andamanen die contact met de westerse samenleving (al dan niet blank) vermeden. Zij voelden de tsunami aankomen en konden op tijd naar hoger gelegen gebied vluchten. Die stammen die wel een intensief contact met de westerse samenleving hadden konden de tsunami niet aan voelen komen en daar vielen beduidend meer slachtoffers.

De meeste aboriginals wonen in de steden en in vroegere tijden op missieposten. Dat werd zo geregeld om de bevolking te kunnen controleren. Zij konden de droompaden van hun volk niet meer volgen en de riten konden niet worden overgedragen. Zoals je zegt dus.
Hoe dan ook... feit is dat er een relatie was tussen al het leven en de kosmos en de menselijke bewoners. Anders dan in welke westerse samenleving dan ook. Door de traditionele manier van leven weg te nemen en mensen te dwingen om in die samenleving mee te draaien werd de relatie met de kosmos dus verstoord. Met een heleboel extra ellende vandien.
Door niet meer te kunnen nagaan wie men was kan men vaak nu niet eens meer nagaan wie men is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_26877425
Ik zat vroeger bij een tweeling in de klas,die hadden een broertje die toen ongeveer 5 was.Hij kon echt alle vogels benoemen in de Latijnse namen.Dat is mij altijd bijgebleven.Duidelijk een geval van reincarnatie!!!!
pi_26877805
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:15 schreef U2Fan het volgende:
Ik zat vroeger bij een tweeling in de klas,die hadden een broertje die toen ongeveer 5 was.Hij kon echt alle vogels benoemen in de Latijnse namen.Dat is mij altijd bijgebleven.Duidelijk een geval van reincarnatie!!!!
Of een autistische jongen met een fascinatie voor latijnse vogelnamen?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 10 mei 2005 @ 11:37:30 #187
33189 RM-rf
1/998001
pi_26878040
quote:
Op maandag 9 mei 2005 18:43 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Na de tsunami kwamen er berichten van twee bevolkingsgroepen op de andamanen die contact met de westerse samenleving (al dan niet blank) vermeden. Zij voelden de tsunami aankomen en konden op tijd naar hoger gelegen gebied vluchten. Die stammen die wel een intensief contact met de westerse samenleving hadden konden de tsunami niet aan voelen komen en daar vielen beduidend meer slachtoffers.

De meeste aboriginals wonen in de steden en in vroegere tijden op missieposten. Dat werd zo geregeld om de bevolking te kunnen controleren. Zij konden de droompaden van hun volk niet meer volgen en de riten konden niet worden overgedragen. Zoals je zegt dus.
Hoe dan ook... feit is dat er een relatie was tussen al het leven en de kosmos en de menselijke bewoners. Anders dan in welke westerse samenleving dan ook. Door de traditionele manier van leven weg te nemen en mensen te dwingen om in die samenleving mee te draaien werd de relatie met de kosmos dus verstoord. Met een heleboel extra ellende vandien.
Door niet meer te kunnen nagaan wie men was kan men vaak nu niet eens meer nagaan wie men is.
Tja, het spijt me erg, maar ik heb die ideeen over 'de goede wilde' niet zo hoog zitten...

Ik ken inderdaad de verhalen van dieren die enkele uren voor de Tsunami reageerden en deels wegvluchten..
Wat betreft deze stammen, vermoed ik eerder dat het een verhaal is dat mensen 'graag' geloven, omdat het zo interessant klinkt (slimme oervolkeren, en domme, gemene 'blanken' die 'slecht' zijn voor de natuurvolken)

Voorlopig is niet geheel bekend hoe zwaar de Sentinelezen, het pre historische oervolk op de andamen getroffen zijn, omdat deze inderdaad alle contact met blanken vermijden en aggressief reageren op blanken .... het is evenzeer onmogelijk om te beweren dat deze gevlucht zouden zijn voor de Tsunami omdat ze voorkennis zouden hebben gehad ... juist omdat ook zulke beweringen op niets dan 'aannames' gebaseerd zijn, die volkeren vermijden evenzeer het contact met goedwillende blanke oervolken-knuffelaars

http://www.faz.net/s/RubF(...)common~Scontent.html
pi_26878060
Euh nee,absoluut niet autistisch
pi_26878954
quote:
Op maandag 9 mei 2005 17:22 schreef RM-rf het volgende:
Nadat James Cook in 1778 voet aan wal zette is de autochtone bevolking van Australie gedecimeerd. Tussen de 19e en 20ste eeuw naar schatting 90%, door simpelweg uitmoorden maar het meeste door de komst van Europeaanse ziekten en verlies van land en voedseltekorten. Daardoor is er veel spirituele kennis verloren gegaan. En niet te vergeten de evangelie drift en gedwongen bekeringen tot het Christelijke geloof door de missionarissen.

Die stammen verloren hun sjamanen of er bleef vrij weinig van ze over, met bijbehorend verlies van kennis. Hetzelfde overkwam de autochtone bevolking van Noord en Zuid Amerika overigens.

Tibet heeft nog wel een natuurreligie/nomadenstammen (Bön religie) die redelijk de tand des tijds had doorstaan, nadat boeddhisme elementen hieruit heeft ingelijfd maar helaas zware verliezen heeft geleden onder de Chinese overheersing de laatste decennia. Daar (boeddhistische scholen die droomyoga beoefenen) is het niet uitzonderlijk dat een lama zijn leerlingen via dromen benaderd.

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Shining op 10-05-2005 12:14:20 ]
  Admin dinsdag 10 mei 2005 @ 12:21:48 #190
2222 crew  iteejer
pi_26879269
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:37 schreef RM-rf het volgende:
Tja, het spijt me erg, maar ik heb die ideeen over 'de goede wilde' niet zo hoog zitten...

Ik ken inderdaad de verhalen van dieren die enkele uren voor de Tsunami reageerden en deels wegvluchten..
Wat betreft deze stammen, vermoed ik eerder dat het een verhaal is dat mensen 'graag' geloven, omdat het zo interessant klinkt (slimme oervolkeren, en domme, gemene 'blanken' die 'slecht' zijn voor de natuurvolken)

Voorlopig is niet geheel bekend hoe zwaar de Sentinelezen, het pre historische oervolk op de andamen getroffen zijn, omdat deze inderdaad alle contact met blanken vermijden en aggressief reageren op blanken .... het is evenzeer onmogelijk om te beweren dat deze gevlucht zouden zijn voor de Tsunami omdat ze voorkennis zouden hebben gehad ... juist omdat ook zulke beweringen op niets dan 'aannames' gebaseerd zijn, die volkeren vermijden evenzeer het contact met goedwillende blanke oervolken-knuffelaars

http://www.faz.net/s/RubF(...)common~Scontent.html
Waardering van oervolken en 'wilden' is ietwat offtopic en zelfs off-forum hier Maar idd, als hun levenswijze ideaal zou zijn, waarom is die dan veranderd, en waarom is niet iedereen zo gaan leven?
Aan de andere kant is ook niet te ontkennen dat de homo technologicus het kontakt met zijn natuurlijke omgeving wel heel erg is kwijtgeraakt. Wij zijn de natuur als vijand gaan beschouwen, iedere vorm van leven die niet door ons geregisseerd en gewenst is wordt als vorm van onkruid bekeken; tot ongewenste zwangerschappen aan toe.
De paniek die uitbreekt als er een insectje in een woonhuis weet binnen te dringen, of als er een ongewild onkruidje tussen de keurige op 10 centimeter afstand geplante tulpen weet te groeien is veelzeggend.
De vraag of we met technologie en westers denken nou netto hebben gewonnen of verloren tov de natuurvolken zal door iedereen weer anders beantwoord worden; maar dat we in ieder geval óók iets verloren hebben staat buiten kijf.
pi_26880177
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 12:21 schreef iteejer het volgende:

[..]

Waardering van oervolken en 'wilden' is ietwat offtopic en zelfs off-forum hier Maar idd, als hun levenswijze ideaal zou zijn, waarom is die dan veranderd, en waarom is niet iedereen zo gaan leven?
Aan de andere kant is ook niet te ontkennen dat de homo technologicus het kontakt met zijn natuurlijke omgeving wel heel erg is kwijtgeraakt. Wij zijn de natuur als vijand gaan beschouwen, iedere vorm van leven die niet door ons geregisseerd en gewenst is wordt als vorm van onkruid bekeken; tot ongewenste zwangerschappen aan toe.
De paniek die uitbreekt als er een insectje in een woonhuis weet binnen te dringen, of als er een ongewild onkruidje tussen de keurige op 10 centimeter afstand geplante tulpen weet te groeien is veelzeggend.
De vraag of we met technologie en westers denken nou netto hebben gewonnen of verloren tov de natuurvolken zal door iedereen weer anders beantwoord worden; maar dat we in ieder geval óók iets verloren hebben staat buiten kijf.
Ons referentiekader bepaald of wij wat we hebben als wel of niet gewonnen beschouwen, ja. En ook of wij wat we verloren zijn als verlies ervaren. Alleen zijn we het verloren en kunnen we het niet meer ervaren en dus ook niet echt op waarde schatten. Wat we wel kunnen zien is wat dat wat we nu hebben met de wereld doet. En ik denk best dat we kunnen inschatten wat dat wat er nu nauwelijks meer is met de wereld had kunnen doen.
Het classificeren van iets als wild cq beschaafd lijkt me dan ook idd niet echt op z'n plaats.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_26944718
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie op het nieuwe KRO-programma ‘Wie was ik?’ dat op zondag 1 en 8 mei j.l. door de KRO werd uitgezonden. Vanwege het grote aantal - overwegend positieve – reacties op deze uitzendingen was het voor ons niet mogelijk uw mail eerder te beantwoorden, waarvoor onze excuses.

U plaatst kanttekeningen bij de research die is gepleegd n.a.v. de verhalen die in het programma verteld worden. Wij willen graag uitleggen hoe e.e.a. in z’n werk is gegaan.

De regressiesessie met deze kandidaten nam ongeveer anderhalf uur in beslag. In de uitzending hebben we ons geconcentreerd op de belangrijkste feiten die door hen naar voren zijn gebracht. Voor zover mogelijk hebben we die feiten in gecontroleerd. Nader onderzoek bleek in deze dossiers helaas niet mogelijk.

Wat ons betreft is dat niet bezwaarlijk, aangezien wij er op geen enkele manier op uit zijn om in het programma dingen te bewijzen. Wij willen aandacht schenken aan bijzondere en nauwelijks te verklaren herinneringen aan verhalen die zich afspelen in een ver verleden.

Achtergrondinformatie over het programma ‘Wie was ik?’ is te lezen op onze website wiewasik.kro.nl – de talrijke reacties die binnenkwamen via de mail zullen daar ook op te vinden zijn.

A.s. zondag (15 mei, 20.50 uur) zendt de KRO aflevering 3 uit. U kunt dan kijken naar het verhaal van de 30-jarige Fransje. Zij vertelde tijdens de sessie een verhaal dat zich omstreeks 1870 afspeelt in België.

Met vriendelijke groet,

Paul Vertegaal,

eindredacteur KRO
pi_26946434
waar heb ik dat mailtje eerder gezien
  donderdag 12 mei 2005 @ 20:53:01 #194
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_26956537
Trouwens voor de mensen die het ook graag willen zo'n regressietherapie, op de site van het programma is een prijsvraag, en daar kan je het mee winnen!
Overigens zeer interressant programma, ik ben nu al vaste kijker!
doei
  zondag 15 mei 2005 @ 01:43:57 #195
81237 releaze
best of both worlds
pi_27017915
heb net de aflevering van vorige week op uitzendinggemist gekeken. rillingen! morgen zeker weer kijken, dit vond ik ontzettend interessant!
pi_27021685
Oh, vanavond maar eens kijken, de vorige afleveringen (helaas) gemist

Rozegeur&Wodkalime komt verdorrie ook volgens mij rond die tijd, sjit, waarom heb ik nou geen video ipv een dvd, die het niet eens goed (meer) doet
  zondag 15 mei 2005 @ 11:55:26 #197
81237 releaze
best of both worlds
pi_27021776
sweetygirly, je kan op http://portal.omroep.nl/uitzendinggemist/ de aflevering van vorige week bekijken (met snelle verbinding wel)
pi_27022028
quote:
Op zondag 15 mei 2005 11:55 schreef releaze het volgende:
sweetygirly, je kan op http://portal.omroep.nl/uitzendinggemist/ de aflevering van vorige week bekijken (met snelle verbinding wel)
He thanx!
Ik las later idd jouw uitzendinggemist reactie, beter!
pi_27022116
Ik ga vanavond ook weer kijken, ik ben reuze benieuwd .
pi_27034756
Over een paar minuten de derde aflevering :
quote:
Naam: Fransje Clement
Leeftijd: 30 jaar
Beroep: Bladmanager bij een uitgeverij
Jaartal vorig leven: 1870
Plaats en land in herinnering: Woluwe (deelgemeente van Brussel) in België

Fransje in 1870 als Anna...

Het is 1870 en Anna woont in Brussel en staat met haar zelfgebakken brood op de plaatselijke markt. Ze woont in een krottenwijk. Als kind is ze in het chiquere gedeelte van de stad misbruikt. Daarom komt ze er niet graag terug. Soms beklimt ze de kerk en kijkt dan uit over de stad. Ze heeft geen kinderen. Met haar man wandelt ze soms naar een park. Daar ziet ze aan de overkant van het water een wit landhuis. Buiten de stad is ze nooit geweest. Ze overlijdt rustig op oudere leeftijd op haar favoriete plek onder een boom in het park tegenover het landhuis. In de sessie noemde ze de stad Brussel, maar wel een bepaald gedeelte van de stad. Niet het centrum. Volgens haar heet dat gedeelte iets met een ‘W’. De kerk in deelgemeente Woluwe lijkt erg op de kerk die Fransje in haar leven als Anna heeft bezocht. Ook gaan we terug naar de markt en het rijke en arme gedeelte van de stad. Het witte landhuis dat Fransje beschrijft moet het Malou landhuis zijn. Alles blijkt bijzonder kloppend. De details van het huis, met het park er omheen en meertje op de goede plek.

Fransje is ooit wel eens in Brussel geweest, maar alleen in de binnenstad. Ze vond het daarom ook heel raar dat ze voelde in de regressie dat het om Brussel ging. Omdat wat ze omschreef niet overeenkomt met de grote binnenstad. Later blijkt dat haar verhaal toch wel degelijk klopt!
Bron: http://www.wiewasik.kro.nl/Kandidaten.aspx
  † In Memoriam † zondag 15 mei 2005 @ 20:57:15 #201
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27035564
Fransje
pi_27036853
goede uitzending weer

Alleen vind ik het wat vreemd dat ze in de regressie wel dingen zien, maar plaatsnamen niet volledig weten of alleen de voornamen kennen van degene die ze geweest zijn of gekend hebben.
  zondag 15 mei 2005 @ 21:40:00 #203
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_27036975
quote:
Op zondag 1 mei 2005 13:56 schreef Beathoven het volgende:
Het meest fascinerende verhaal m.b.t. vorige levens vond ik een verhaal van een vrouw uit Engeland die onder hypnose een aparte steen kon beschrijven die in een klein italiaans plaatsje bij een huis onder een hek lag. Het is alweer +/- 12 jaar geleden dat ik dit gehoord heb dus het fijne weet ik er ook niet van maar dat zet je toch aan het denken. Dat was namelijk het enige verhaal waarbij na te trekken was of het klopte, want die steen lag er idd.
Ik heb ook heel lang geleden zo'n soort van programma gezien.
Ook met een steen die beschreven werd, maar die lag in een schuur, onder een laag hooi.
En dat was in mijn herinnering een soort van molensteen.
Toen werden er ook namen genoemd die later bleken te kloppen.
Maar ik kan niet meer op de naam van dat programma komen
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_27037486
Mooie aflevering, rustgevend, bijzonder en mooie meid ook Fransje.
Erg cool dat soort dingen
pi_27037526
Een vriendin van me gaat volgende week ook zo'n sessie doen. Ik probeerde haar net te besmetten met het Fok!virus zodat ze in Truth kan posten.

Nou... en mocht ze dat doen dan ehhh......leest ze dit wel : Hi, babe
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_27038098
@nokwanda: als ze niet post, kun jij dan niet voor haar posten?

enne
Fransje/Anna was interessant
klopte wel heel veel

alleen erger ik me eraan dat het altijd om kerken draait
moet dat bij de KRO ofzo
pi_27038566
quote:
Op zondag 15 mei 2005 22:13 schreef JohnDDD het volgende:

enne
klopte wel heel veel

moet dat bij de KRO ofzo
Alleen als zij daar toestemming voor zou geven. Tis sowiezo een Truthtypje dus ik wil gewoon dat ze zich registreerd. Maar of ze dan zelf al dan niet dat verhaal zou posten weet ik natuurlijk niet. Misschien is dat wel veel te persoonlijk voor haar. Vooral in het begin.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 15 mei 2005 @ 22:30:17 #208
95998 -DailaLama-
pi_27038604
quote:
Het zijn toch gewoon gebouwen. Big deal.

Toen was de kerk het middelpunt van de samenleving.
pi_27039306
The technique for producing reincarnational dreams is actually very simple. Once you have learned to recall your dreams, it is a very easy step to "order" your mind to produce a specific kind of dream. You have already done the groundwork as you have learned to utilize your mind to produce a desired result.

Now, instead of merely recalling just any dream, you will tell your mind to produce a specific type (which of course you'll now easily be able to remember).

Before going to sleep, merely "tell" yourself that you want to have a dream about a past lifetime you have lived before. If you are new at this technique you can add the directives that you you want to have a dream about a past lifetime, that you will have a dream about a past lifetime, that you will be able to recall it.

Once you start working with dream techniques you'll soon learn you can finetune your requests for your needs. You can add things such as: "and have a restful night's sleep", "and I'll be able to understand the dream", etc. Start simple and add only what you feel necessary. (otherwise you could have a list a mile long!)

Use the same steps as with any dream recall, and record what the dream was about. Again, when you are adept at dream recall, it really is just a simple step to jump to "programming" your dreams!

via deze site op dit verhaal terechtgekomen

http://www.hollys.com/cyber-psychic/plife.htm
quote:
moet dat bij de KRO ofzo
quote:
Op zondag 15 mei 2005 22:30 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Het zijn toch gewoon gebouwen. Big deal.

Toen was de kerk het middelpunt van de samenleving.
Er wordt ook specifiek naar kerken gevraagd omdat dit eigenlijk de weinige gebouwen zijn die eeuwenlang overeind blijven. Als ze het alleen met marktplaatsen, oude zandweggetjes en inmiddels lang afgebroken huizen moeten doen dan kun je zoeken naar een speld in een hooiberg. Je hebt herkenningspunten nodig om het plaatje opnieuw op te bouwen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 15-05-2005 23:03:38 ]
pi_27039641
quote:
Op zondag 15 mei 2005 22:53 schreef Beathoven het volgende:
The technique for producing reincarnational dreams is actually very simple. Once you have learned to recall your dreams, it is a very easy step to "order" your mind to produce a specific kind of dream. You have already done the groundwork as you have learned to utilize your mind to produce a desired result.

Now, instead of merely recalling just any dream, you will tell your mind to produce a specific type (which of course you'll now easily be able to remember).

Before going to sleep, merely "tell" yourself that you want to have a dream about a past lifetime you have lived before. If you are new at this technique you can add the directives that you you want to have a dream about a past lifetime, that you will have a dream about a past lifetime, that you will be able to recall it.

Once you start working with dream techniques you'll soon learn you can finetune your requests for your needs. You can add things such as: "and have a restful night's sleep", "and I'll be able to understand the dream", etc. Start simple and add only what you feel necessary. (otherwise you could have a list a mile long!)

Use the same steps as with any dream recall, and record what the dream was about. Again, when you are adept at dream recall, it really is just a simple step to jump to "programming" your dreams!
Goeie tip(s)!
Alleen zegt dat dan dat herinneringen/dromen over reïncarnatie gezeteld zijn in onze dromen, op beiden antwoord ik ja. Alleen zo klinkt het alsof de brein zelf (maar) wat opwekt. Ik twijfel hieraan namelijk, sowieso om de kennis, zie aflevering Fransje, die we eigenlijk niet kunnen weten. Maar dit zijn hardop-gedachtes even.

En voor de rest over dromen, ik had een klote nachtmerrie eregister, zat compleet vast met allemaal shitgedoe, werd vastgehouden, zat even opgesloten door iemand anders, voelde mezelf beklemd, en werd telkens onprettiger, vond ik, dat voelde ik al. Goed, ergens heb ik misschien wat onthouden en/of kon ik het nu (weer) mooi uittesten. Ik schreeuwde op een gegeven moment en begon toen keihard te zingen dat ik mezelf toch wel lekker en goed voelde of iets dergelijks. Volgens mij was het nog in het Engels ook . En * plof, weg was de nachtmerrie, het klotegevoel (die ik mezelf niet gaf in die droom), etc. En ik had de macht (over MIJN droom) weer terug. Just the way it should be. Opsouten die slamppampers.

nu weg is
pi_27040159
quote:
Op zondag 15 mei 2005 21:55 schreef sweetgirly het volgende:
Wat maakt dat nu weer uit? Wat heeft dat ermee te maken?

Niet dat ik het niet met je eens ben , ze had een erg leuke uitstraling, vooral op de momenten dat ze werd geconfronteerd met iets uit haar herinnering... die ogen... heel mooi.
pi_27040211
quote:

enne
klopte wel heel veel

moet dat bij de KRO ofzo
Nee, natuurlijk moet dat niet, maar de herinneringen stammen uit tijden waarin het kerkleven centraal stond in het leven van de mens. De herinneringen daaraan zullen gemakkelijk op te vragen zijn en grote kans ook, dat zo'n kerk er nog precies zo bij staat, zoals destijds.

Dus puur een praktische keuze lijkt mij.
pi_27040254
quote:
Op zondag 15 mei 2005 23:04 schreef sweetgirly het volgende:

Goed, ergens heb ik misschien wat onthouden en/of kon ik het nu (weer) mooi uittesten.
Aanvulling: want ik had toch niets te verliezen, dat besefte ik me en daar waagde ik mezelf toen aan. In die zin kan ik die nachtmerrie nog dankbaar zijn (dus) ook. En ik vind dat ook iets heel moois hebben, dat je je eigen dromen weer terug verovert en/of weet terug te veroveren. Word je sterker van vermoed ik .

Aanvullig 2: en zo praat ik soms wel tegen mezelf idd, zie het meer als (goed willen) aanvullen. Wie weet wat een ander er aan kan hebben in een nachtmerrie, gewoon proberen dus . En vond het wel toepasselijk bij het stukje.

Aanvulling 3: trust
pi_27040340
Ik moet wel zeggen dat ik na 3 uitzendingen "Wie was ik" behoorlijk overtuigd ben van de mogelijkheid om terug te keren naar vorige leven, al dan niet het eigen leven, want het kunnen ook herinneringen zijn van anderen wanneer wij eigenlijk deel uit maken van een collectief bewustzijn en opslagplaats van herinneringen.
pi_27040395
quote:
Op zondag 15 mei 2005 23:22 schreef FuifDuif het volgende:

Wat maakt dat nu weer uit? Wat heeft dat ermee te maken?
Lekker ding toch
quote:
Niet dat ik het niet met je eens ben , ze had een erg leuke uitstraling, vooral op de momenten dat ze werd geconfronteerd met iets uit haar herinnering... die ogen... heel mooi.
Maar daarom, die ogen, mooie ogen, waterachtige ogen .
Dus precies, je zegt het goed. Ze keek ook vaak naar rechts (wat staat voor waarheid, links is liegen, tenminste even cru volgens de non-verbale dingetjes enzo, lette ik nog even op). Of sterker, ze keek zelfs heel vaag niet eens voor zich uit kijkend en/of soms naar links of rechts (wel meer rechtsneigend soms). Maar ze keek dus wel voor zich uit, zo in de praktijk gezien, omdat de oogleden niet gesloten waren (duh), ze waren dan wel niet dicht en dus keek ze, maar leken naar binnen gericht of ergens anders, mooi.

pfffff , wat een mens ben ik, maar dat viel me dus (ook) op
pi_27040490
Hmmm, volgens mij kijk ik vaak naar links. Kan ook zijn dat dat veroorzaakt is doordat er altijd een heel mooi meisje bij mij in de klas zat tijdens mijn middelbare school periode, die op de één of andere manier altijd links voor mij zat .

Maar inderdaad, het was een mooie meid, die Fransje. Helaas heeft ze al een vriend.
pi_27040572
Heey, interessant om herinneringen aan vorige levens op te roepen in dromen. Dat ga ik proberen! Ik ben al redelijk ver gevorderd in het onthouden van dromen. Ik onthoud ze vrijwel iedere nacht en de laatste tijd zelfs wel 2 in één nacht van tijd tot tijd!
pi_27040612
quote:
Op zondag 15 mei 2005 23:32 schreef FuifDuif het volgende:
Hmmm, volgens mij kijk ik vaak naar links. Kan ook zijn dat dat veroorzaakt is doordat er altijd een heel mooi meisje bij mij in de klas zat tijdens mijn middelbare school periode, die op de één of andere manier altijd links voor mij zat .

Maar inderdaad, het was een mooie meid, die Fransje. Helaas heeft ze al een vriend.
Ja, Joep!

En hehe, ja jongens kijken altijd naar links als ze wat moois zien, maar als ze de waarheid moeten vertellen weten ze van gekkigheid niet waar ze kijken moeten . Apart volk, die manspersonen.

pi_27040700
Gelukkig kun jij nu niet zien waar ik kijk, sweetgirly, anders dan zou ik verraden dat ik in feite mij enorm aangetrokken voel tot jou .
pi_27040704
quote:
Op zondag 15 mei 2005 23:27 schreef FuifDuif het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik na 3 uitzendingen "Wie was ik" behoorlijk overtuigd ben van de mogelijkheid om terug te keren naar vorige leven, al dan niet het eigen leven, want het kunnen ook herinneringen zijn van anderen wanneer wij eigenlijk deel uit maken van een collectief bewustzijn en opslagplaats van herinneringen.
Ik heb toch sterk het idee dat je terug gaat naar een oude tak uit je eigen stamboom (verre bloedverwanten). Tot nu toe ben ik b.v. nog geen verhalen tegengekomen van europeanen die vroegere levens in Azie, Afrika of Amerika hebben gehad.

Jammer dat ze het bij de proefpersonen niet uitgezocht hebben, ze weten de tijd waarin ze geleefd hebben en hebben ook de naam van de persoon. Dan kun tenminste even kijken of er in de familie niet toevallig 'die' naam voorkomt.
quote:
Op zondag 15 mei 2005 23:39 schreef FuifDuif het volgende:
Gelukkig kun jij nu niet zien waar ik kijk, sweetgirly, anders dan zou ik verraden dat ik in feite mij enorm aangetrokken voel tot jou .
Daar zijn weer andere programma's voor

pi_27040793
quote:
Op zondag 15 mei 2005 23:34 schreef FuifDuif het volgende:
Heey, interessant om herinneringen aan vorige levens op te roepen in dromen. Dat ga ik proberen! Ik ben al redelijk ver gevorderd in het onthouden van dromen. Ik onthoud ze vrijwel iedere nacht en de laatste tijd zelfs wel 2 in één nacht van tijd tot tijd!
you go boy! (of man)
Maar ik vond of vind het ook een hele goeie, ga mezelf er ook meer bezig mee houden en/of althans proberen en/of hopen dat het lukt dan. Net als met die nachtmerrie, vond ik weer een beseffenis dus en een overwinning, weer wat geleerd misschien en/of hopelijk.

En btw, eens, als ik het echt durf, ga ik misschien ook zo'n regressie-sessie (leuk woord) doen. Ben wel erg benieuwd hoe en wat en hoe sceptisch ik misschien tov mezelf ga zijn en/of ben dan. Perfecte test weer, want ik ga keihard voor mezelf zijn dan, want mijn brein neemt mij niet in de zeik . Lijkt me cool om uit te vinden.

Hoe heette die man nou overigens weer? Weet iemand dat (nog)?

dromen gaat nu zo
pi_27040878
quote:
Op zondag 15 mei 2005 23:39 schreef FuifDuif het volgende:
He, waar kijk je dan nu (naar)

Ohhhh

maar wel lief, geloof ik, ontopic Fuifduif zegt ze met een schril stemmetje
pi_27047097
het is idd wel een beetje raar dat al die verhalen tot nu toe zich afspelen erg in de buurt van Nederland
het kan zijn dat dat een budgetaire of praktische keuze is (ze hebben 8 uitzendingen en 50 mensen in therapie gehad)...
pi_27051451
Kandidaat week 1: Margriet Metz (<- plaatsje in Frankrijk) - Pau - Frankrijk
Kandidaat week 2: Pieter Baaijens - Aacken - Duitsland
Kandidaat week 3: Fransje Clement - Brussel - Belgie

Je zou er haast meer van willen weten, als ze nu ook nog eens de stamboom erbij zouden pakken dan werd er misschien nog wel iets meer bekend

http://www.healpastlives.com/pastlf/exercise/exregres.htm

een hele goede 'walktrough' om een 'film' van je vorige leven te bekijken, een van de meest duidelijke die ik tot nu toe gezien heb.. zelfs voor een beginner nog wel te doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 16-05-2005 14:50:32 ]
pi_27054041
quote:
Op maandag 16 mei 2005 09:42 schreef JohnDDD het volgende:
het is idd wel een beetje raar dat al die verhalen tot nu toe zich afspelen erg in de buurt van Nederland
het kan zijn dat dat een budgetaire of praktische keuze is (ze hebben 8 uitzendingen en 50 mensen in therapie gehad)...
Ik las in een interview met die presentator, dat het volgens mij bij iedereen eruit kwam. Alle verhalen hebben zich afgespeeld in Europa. Hij bond er als conclusie aan vast, dat je bij een eventuele reincarnatie in min of meer hetzelfde gebied bleef.

Leuke uitzending was het weer. Jammer dat ze niet door de ramen van de toren konden kijken
pi_27077688
Hmmm, toch vreemd dat je bij een reïncarnatie in hetzelfde gebied blijft. Ik neem aan dat plaats en tijd er niet toe doen als er zoiets bestaat als een hogere wereld. Bovendien lijkt het mij gezien de theorie van de zielsontwikkeling juist beter om in verschillende gebieden terecht te komen. Maar goed, het zijn maar gedachten, we weten het simpelweg niet. Misschien is het inderdaad zo, dat het te maken heeft met je voorouders.

Hoe dan ook, de verhalen uit de afleveringen laten iets zeer bijzonders zien, waar we niet om heen kunnen. Niets dromen, of fantasieën... dat is onzin.
pi_27078127
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 11:16 schreef FuifDuif het volgende:
Hmmm, toch vreemd dat je bij een reïncarnatie in hetzelfde gebied blijft. Ik neem aan dat plaats en tijd er niet toe doen als er zoiets bestaat als een hogere wereld.
Jouw voorouders van 2 - 3 eeuwen terug woonden toch niet in China of Afrika? Een plaats binnen Europa bij Europeanen lijkt me dan wel het meest voor de hand liggend.
pi_27078147
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 11:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Jouw voorouders woonden toch niet in China of Afrika? Een plaats binnen Europa bij Europeanen lijkt me dan wel het meest voor de hand liggend.
Ja, ik zeg toch ook dat het inderdaad misschien te maken heeft met je voorouders ?

Nee, mijn voorouders komen uit Duitsland en Frankrijk... Europa dus.
pi_27078544
verkeerd gelezen, excuses
  dinsdag 17 mei 2005 @ 22:36:37 #230
1087 Merisse
broddeltante
pi_27100206
Het was weer een mooie aflevering, veel details klopte zonder dat de persoon echt te traceren was, eigenlijk net zoals bij de vorige twee afleveringen. Uit deze regressie wel wat meer emotionele indrukken. Eigenlijk mis ik een belangrijke vraag: wat heeft dat leven te maken met je huidige leven. Volgens mij krijg je niet voor niks indrukken uit een bepaald leven, waarschijnlijk is er een verwantschap met het huidige leven. Is zeker interessant maar niet het doel van de serie en wordt daarom niet gevraagd.

Ik heb overigens echt iets bizars meegemaakt wat ik even kwijt moet. We waren afgelopen weekend in Gent en op zondagmorgen kwamen we op een rommelmarkt terecht. Daar zag ik op een gegeven moment een pop. Het was een grote pop, ongeveer kindgrootte en het had groteske trekken, een beetje Jan Klaassen maar dan gemener, een heksengezicht. En ik werd me toch een partij bang, begon helemaal te hyperventileren en voelde me helemaal verlammen, alsof al het bloed uit me wegtrok. Bizar Mijn man heeft me weggeleid van de pop en ik heb echt een partijtje staan janken van angst en emotie. Heel erg maf. Nog nooit meegemaakt. Nu ik het hier neertik word ik weer bang.
Je zou zeggen dat ik een beetje makkelijk onder de indruk ben maar ditzelfde weekend waren we ook in het kasteel van Gent en daar was een tentoonstelling van martel-en executiepraktijken met o.a. een echt gebruikte guillotine en dat deed me dan weer weinig.

Ik vraag me dus af of die pop niks uit een vorig leven kan zijn want waar kan het anders vandaan komen?
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_27102537
quote:
Hmmm, toch vreemd dat je bij een reïncarnatie in hetzelfde gebied blijft. Ik neem aan dat plaats en tijd er niet toe doen als er zoiets bestaat als een hogere wereld. Bovendien lijkt het mij gezien de theorie van de zielsontwikkeling juist beter om in verschillende gebieden terecht te komen. Maar goed, het zijn maar gedachten, we weten het simpelweg niet. Misschien is het inderdaad zo, dat het te maken heeft met je voorouders.

Hoe dan ook, de verhalen uit de afleveringen laten iets zeer bijzonders zien, waar we niet om heen kunnen. Niets dromen, of fantasieën... dat is onzin.
Misschien is het spirituele wel op de een of andere manier verbonden met het biologische. Je "ziel" gaat dus over d.m.v. je genen ofzo. Nu ga ik wel erg vaag lullen dus ik laat het hierbij.
pi_27192004
quote:
Op zondag 15 mei 2005 21:55 schreef sweetgirly het volgende:
Klopt, idd heel mooie vrouw vond ik ook al.

Enfin, weet niet of het al eerder langs is gekomen deze opmerking, maar tot nu toe is de man dus in zijn vorig leven man geweest en de vrouwen vrouw. Ik ben benieuwd of er nog een aflevering komt waarin een man in een vorig leven vrouw is geweest of andersom. Weet iemand dat?
Dat zou wel aantonen iig dat je dus elke leven in een ander geslacht terug kan komen (er zijn mensen die beweren dat een vrouw alleen als vrouw terug kan komen en een man alleen als man namelijk maar zelf lijkt me dit niet logisch).
pi_27212061
quote:
Hmmm, toch vreemd dat je bij een reïncarnatie in hetzelfde gebied blijft.
Dit is niet zo, lees maar eens "Reïncarnatie, psychotherapie en innerlijke groei" van Pieter Langedijk. Zijn clienten hebben vele verschillende reincarnatie-herinneringen uit totaal verschillende gebieden en tijden.

Ik denk dat ze voor dit programma bewust alleen vrij "recente" herinneringen in "hetzelfde gebied" hebben onderzocht, omdat dit simpelweg het makkelijkst is. Probeer maar eens een herinnering van een leven in Azie uit 300 voor Christus te onderzoeken.
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 23:40 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Misschien is het spirituele wel op de een of andere manier verbonden met het biologische. Je "ziel" gaat dus over d.m.v. je genen ofzo. Nu ga ik wel erg vaag lullen dus ik laat het hierbij.
Nou Dutch_Courage, zo vaag lul je nog niet, want die discussie zijn we in dit topic mee bezig:
GEEN reincarnatie?? (boek: 'Geleid door het licht')
Niet alle posts slaan op die gedachte, moet je maar effe zoeken als je wilt.
pi_27241326
Vanavond weer
  Redactie Frontpage zondag 22 mei 2005 @ 18:19:45 #235
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_27250060
Shit, ik heb het de hele tijd gemist, maar ik zal vanavond es gaan kijken. Zijn die andere afleveringen nog ergens online te bekijken ?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 22 mei 2005 @ 18:36:53 #236
81237 releaze
best of both worlds
pi_27250501
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:19 schreef Djeez het volgende:
Shit, ik heb het de hele tijd gemist, maar ik zal vanavond es gaan kijken. Zijn die andere afleveringen nog ergens online te bekijken ?
alleen die van vorige week nog. ik weet niet waarom er geen archieven zijn, het is een onwijs interessant programma
http://portal.omroep.nl/?nav=vxakjBsHEbGkRhJ&selectie=hgssGsHEbGcZtHjPpDgE

ik heb net de aflevering van vorige week gekeken. ik krijg bij de verhalen over het overlijden echt rillingen. vanavond weer
  zondag 22 mei 2005 @ 19:45:42 #237
1087 Merisse
broddeltante
pi_27252574
Djeez, hier staan de 3 afgelopen afleveringen: http://wiewasik.kro.nl/Uitzendingen.aspx
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_27252735
In het programma lijkt het erop dat mensen hun vorige levens omschrijven, maar wat als de regressie je open stelt voor geesten die jouw geest overnemen? Dan vertelt een geest namens jou wie jij was en jij herinnert het leven van een ander. Mijn gedachte staat net zo sterk (minimaal!) als dat van het programma.
pi_27256310
Het was weer bijzonder interessant mensen. Een aantal rake punten die mij opvielen:

*. De lichtval in de kerk, wat je op een dergelijke manier vrijwel nooit ziet (en ik kan het weten );
*. Beschrijving van het kasteel (stenen, dak, torens);
*. De ligging van zijn groentetuin aldaar;
*. De ligging van zijn woonhuis;
*. Zijn relatie met de kasteelheer die vriendschappelijk was, getuige ook het testament.

Mensen, het bewijs wordt geleverd.
pi_27256343
Het bewijs dat een geest je overneemt?
pi_27256449
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:38 schreef Integrity het volgende:
Het bewijs dat een geest je overneemt?
Ja, dat is inderdaad ook een mogelijkheid waar we nog niet aan gedacht hebben. Tot nu toe het volgende rijtje:

*. Reïncarnatie;
*. Collectief bewustzijn met een centrale opslag van herinneringen, waar wij als individuen op een hoog bewustzijnsniveau toegang tot hebben;
*. Geesten nemen ons over tijdens de regressietherapie, of wij fungeren dan in ieder geval als een soort doorgeefluik.

Hoe dan ook, er is iets bijzonders aan de hand waar we niet omheen kunnen.
pi_27256582
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:41 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad ook een mogelijkheid waar we nog niet aan gedacht hebben. Tot nu toe het volgende rijtje:

*. Reïncarnatie;
*. Collectief bewustzijn met een centrale opslag van herinneringen, waar wij als individuen op een hoog bewustzijnsniveau toegang tot hebben;
*. Geesten nemen ons over tijdens de regressietherapie, of wij fungeren dan in ieder geval als een soort doorgeefluik.

Hoe dan ook, er is iets bijzonders aan de hand waar we niet omheen kunnen.
Het collectieve bewustzijn is een mooi Celestijnse Belofte sprookje, reincarnatie is niet juist. De identiteit is nooit waargenomen uit het vorige leven, de details wijzen een richting die klopt maar de essentie mist steeds. Keer op keer weet de persoon in kwestie niet wie hij of zij exact is, geen naam alleen een twijfel. Als jij dood zou zijn, zou jij toch donders goed weten wie je bent!

Wat ik al zei: het klopt niet! De details kunnen kloppen, maar reincarnatie leidt je alleen maar verder van je geloof af (als je die al hebt). Dit water zal om meer water vragen en de bron put zichzelf uit.
pi_27257658
Daar ben ik het niet mee eens, Integrity. Het feit dat wij in ons eigen dagelijks leven niets weten van vorige levens is natuurlijk niet voor niets. Het kan naar mijn idee zeer zeker wel gaan om reïncarnatie, waarbij men slechts flarden opvangt. Want als reïncarnatie zou bestaan, dan is daar een reden voor en dan is er ook een reden voor om je moeilijk details te kunnen herinneren van je vorige leven(s). Vergelijk het met een droom waarvan je nog maar een aantal elementen kunt terughalen.

Maar goed, het geest-idee is ook een zeer aannemelijke mogelijkheid. Maar in welk opzicht is dat idee dan meer aannemelijk dan reïncarnatie als het gaat om details?
pi_27257908
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:44 schreef Integrity het volgende:

[..]

Het collectieve bewustzijn is een mooi Celestijnse Belofte sprookje, reincarnatie is niet juist. De identiteit is nooit waargenomen uit het vorige leven, de details wijzen een richting die klopt maar de essentie mist steeds. Keer op keer weet de persoon in kwestie niet wie hij of zij exact is, geen naam alleen een twijfel. Als jij dood zou zijn, zou jij toch donders goed weten wie je bent!

Wat ik al zei: het klopt niet! De details kunnen kloppen, maar reincarnatie leidt je alleen maar verder van je geloof af (als je die al hebt). Dit water zal om meer water vragen en de bron put zichzelf uit.
Deze en ook andere kandidaten wisten in hun regressie duidelijk wie ze waren en konden ook voelen hoe ze als persoon in het leven hebben gestaan. Ik weet niet wat jij allemaal zou willen weten, maar wat ze over zichzelf konden vertellen vond ik iig niet oppervlakkig.

Met dezelfde regressie kun je meerdere keren teruggaan naar hetzelfde vorige / andere leven en er op bepaalde willekeurige punten van dat leven instappen als ik alles wat ik met dit onderwerp gelezen heb mag geloven.

"Wie was ik" laat maar een klein deel zien van het geheel. Er wordt b.v. niet uitgezocht of het om verre familie van de kandidaat gaat. De kandidaat geeft antwoord op de vragen die 'm gesteld worden en daar houdt het bij op.

De manier waarop dit gaat mag iedereen vrij invullen, volgens jou is het een geest die opgeroepen wordt. Zou kunnen, maar misschien zit deze geest van de vorige generatie wel in jezelf. Hoe het ook zit, de afleveringen vind ik iig erg boeiend.
pi_27258419
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Deze en ook andere kandidaten wisten in hun regressie duidelijk wie ze waren en konden ook voelen hoe ze als persoon in het leven hebben gestaan. Ik weet niet wat jij allemaal zou willen weten, maar wat ze over zichzelf konden vertellen vond ik iig niet oppervlakkig.

Met dezelfde regressie kun je meerdere keren teruggaan naar hetzelfde vorige / andere leven en er op bepaalde willekeurige punten van dat leven instappen als ik alles wat ik met dit onderwerp gelezen heb mag geloven.

"Wie was ik" laat maar een klein deel zien van het geheel. Er wordt b.v. niet uitgezocht of het om verre familie van de kandidaat gaat. De kandidaat geeft antwoord op de vragen die 'm gesteld worden en daar houdt het bij op.

De manier waarop dit gaat mag iedereen vrij invullen, volgens jou is het een geest die opgeroepen wordt. Zou kunnen, maar misschien zit deze geest van de vorige generatie wel in jezelf. Hoe het ook zit, de afleveringen vind ik iig erg boeiend.
Ze wisten hun identiteit niet, ze wisten wat ze voor werk deden, ze wisten wie hun partner was. Ze wisten hoe ze het ervaarden maar nooit en dan nog nooit hadden zij een naam en toenaam gevonden in het programma. Met andere woorden: in het programma is nog nooit gezegd, jij was Jan Klaassen uit de Poppenkast en was toen en toen getrouwd. Kijk hier heb je de documenten. Nooit is dat gebeurd en nooit zal dat gebeuren!
pi_27258482
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:09 schreef FuifDuif het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens, Integrity. Het feit dat wij in ons eigen dagelijks leven niets weten van vorige levens is natuurlijk niet voor niets. Het kan naar mijn idee zeer zeker wel gaan om reïncarnatie, waarbij men slechts flarden opvangt. Want als reïncarnatie zou bestaan, dan is daar een reden voor en dan is er ook een reden voor om je moeilijk details te kunnen herinneren van je vorige leven(s). Vergelijk het met een droom waarvan je nog maar een aantal elementen kunt terughalen.

Maar goed, het geest-idee is ook een zeer aannemelijke mogelijkheid. Maar in welk opzicht is dat idee dan meer aannemelijk dan reïncarnatie als het gaat om details?
Zoals ik al zei: er zal nooit in het programma een persoon gevonden worden, inclusief documenten, waaruit duidelijk een naam komt. Er zal nooit een persoon zijn die zegt: hey ik ben Puk van de Petteflat. Het zal ook niet gebeuren, volg alle afleveringen maar. Het is maar net wat je wilt geloven.
  zondag 22 mei 2005 @ 22:30:06 #247
81237 releaze
best of both worlds
pi_27258511
quote:

[..]

geen achternaam, die is nog niet geweest. wel voornamen. daarnaast waren degenen die nu op tv zijn geweest gewoon ambachtslieden. zullen zij wel centraal geregistreerd zijn geweest bijvoorbeeld?

dit programma bewijst voor mij alleen dat er meer tussen hemel en aarde zit. en wat dit verschijnsel nou moet betekenen weet ik ook niet.

weer een erg mooie aflevering. ik vind het leuk dat hij zei dat hij zelf zo weinig beelden voor zich had, maar wel iedere keer op z'n gevoel afging bij dat kasteel. dat is ook best wel "logisch" als je dr vanuit gaat dat ie daar praktisch zn hele leven heeft gewoond.
pi_27258579
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:22 schreef Nature het volgende:

[..]

Dit is niet zo, lees maar eens "Reïncarnatie, psychotherapie en innerlijke groei" van Pieter Langedijk. Zijn clienten hebben vele verschillende reincarnatie-herinneringen uit totaal verschillende gebieden en tijden.

Ik denk dat ze voor dit programma bewust alleen vrij "recente" herinneringen in "hetzelfde gebied" hebben onderzocht, omdat dit simpelweg het makkelijkst is. Probeer maar eens een herinnering van een leven in Azie uit 300 voor Christus te onderzoeken.
[..]

Nou Dutch_Courage, zo vaag lul je nog niet, want die discussie zijn we in dit topic mee bezig:
GEEN reincarnatie?? (boek: 'Geleid door het licht')
Niet alle posts slaan op die gedachte, moet je maar effe zoeken als je wilt.
Ik denk idd dat daar wel iets inzit. Ik denk dat je meest recente levens meestal wel in ongeveer hetzelfde gebied zich afspelen als nu (dus als je een europeaan bent in europa). Misschien wel omdat hoe hoger je evolueert hoe 'ontwikkelder' je ook terecht komt. Dus van het pure overleven en afhankelijk zijn van anderen in de arme 3e wereld en de natuurvolken enzo naar de westerse, zelfdenkende en kiezende mens. Nu onze eerste levensbehoeftes al voorzien zijn ipv dat we er heel hard voor hoeven zwoegen en we een zekere mate van luxe kennen hebben we meer tijd en mogelijheid na te denken over de zin van het leven, zijn we meer zelfverantwoordelijk en zelfbewust, creeren we meer onze wereld, maken we keuzes etc. Worden we dus meer scheppers dan dat we geleefd worden.

Alhoewel ik deze stelling tegelijkertijd verwerp, want waarom zou deze westerse wereld, de ontwikkelingen van de westerse wereld, 'beter' en/of 'hoger' zijn dan in de 3e wereld ofzo. En in de 3e wereld kun je ook best over de zin van het leven nadenken en van het leven genieten terwijl je andersom net zo goed in deze luxe van hier toch een kutleven kan hebben.

Maargoed. Denk dat in zo'n therapie je je meest recente levens als eerste herinnert, tenzij je laatst geleven leven er een was waarin weinig gebeurde en je daarvoor (of paar levens daarvoor) een leven hebt gehad waarin je zoveel meemaakte (vaak in negatieve zin) dat dat als eerste boven komt drijven. Ook omdat angsten en dingen in dit leven nog voortkomen dan uit dat leven waarin je zoveel meemaakte.

Ik weet niet hoever ze in dat programma terug zijn gegaan. misschien zijn ze gewoon al meteen gestopt na het eerste leven wat ze tegenkwamen, omdat dat voor het programma ook al meteen bruikbaar was enzo.
  zondag 22 mei 2005 @ 22:33:00 #249
81237 releaze
best of both worlds
pi_27258620
overigens is dit maar een regressiesessie van 1 uur. ik kende iemand die wel 15 sessies had gehad en steeds verder, dieper en vroeger is gegaan.
pi_27258832
Het viel me op dat het weer een man was die in een vorig leven ook man was geweest. In de vorige afleveringen waren ook steeds de mannen man geweest en de vrouwen vrouw.
Weet iemand of er nog een aflevering komt waarin een vrouw een man is geweest of andersom?

Ben daar toch wel benieuwd naar, het lijkt mij logisch dat je als vrouw ook wel es man bent geweest en andersom. Als je zoveel mogelijk ervaring moet opdoen lijkt me dat wel logisch.
Misschien dat het dan wel zo is dat je als je een paar levens man bent geweest en dan vrouw wordt dat je dan nog eerst een lesbische vrouw wordt of een manwijf en pas in het leven erna echt vrouw (of andersom, als vrouw eerst homo of vrouwelijke man -de metro man hehehe.. geintje- en dan echt man).
tis natuurlijk nogal een overgang hihi.

Ik heb zelf al heel mn leven het idee dat ik een man ben geweest in mn of un vorig leven...
pi_27258860
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:29 schreef Integrity het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: er zal nooit in het programma een persoon gevonden worden, inclusief documenten, waaruit duidelijk een naam komt. Er zal nooit een persoon zijn die zegt: hey ik ben Puk van de Petteflat. Het zal ook niet gebeuren, volg alle afleveringen maar. Het is maar net wat je wilt geloven.
Maar wat probeer je nu te zeggen dan? Dat het allemaal doorgestoken kaart is ?
pi_27258915
quote:

De identiteit is nooit waargenomen uit het vorige leven, de details wijzen een richting die klopt maar de essentie mist steeds. Keer op keer weet de persoon in kwestie niet wie hij of zij exact is, geen naam alleen een twijfel.
Nouh, die jongen(man) wist anders toch duidelijk te vertellen dat hij Jacques heette of iets dergelijks.

Naja goed, vond het weer een mooie aflevering, erg cool weer met dat kasteel en al. Gewoon mooi en bijna nostalgisch.
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:33 schreef releaze het volgende:
overigens is dit maar een regressiesessie van 1 uur. ik kende iemand die wel 15 sessies had gehad en steeds verder, dieper en vroeger is gegaan.
wiep, jeetje!

Idd, zoiets staat me eigenlijk ook bij, dat je natuurlijk heel veel sessies hebt of kan hebben, holymalonie dan zeg .
pi_27258965
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:40 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Maar wat probeer je nu te zeggen dan? Dat het allemaal doorgestoken kaart is ?
Ik probeer hier mee te zeggen dat er veel meer is dan dit leven, alleen dat dit niet perse een vorige leven of een volgend leven hoeft te zijn zoals het lijkt.
pi_27259000
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:41 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Nouh, die jongen(man) wist anders toch duidelijk te vertellen dat hij Jacques heette of iets dergelijks.
Had je de rest ook gelezen over de naam of doet dat niet ter zake?
pi_27259001
Ja, maar mensen, vergeet niet dat het vrij logisch is, dat je hele leven niet opeens in één zo'n sessietje komt aanwaaien. Er zal een reden zijn voor het idee dat je je vorige leven(s) vergeet en er enkel nog bij kan op een hoger niveau. Ik vind dat er toch ruim voldoende aanwijzingen zijn aangeleverd in de afgelopen 4 aflevering om er in ieder geval voor open te gaan staan. Kom nou, hoe anders kan men dat allemaal weten?
pi_27259072
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:44 schreef Integrity het volgende:

[..]

Nee, hier ben ik het ook wel met je eens. Men blijft wat vaag en oppervlakkig. Als ik zoiets zou ondergaan zou ik veel dieper willen graven... zoeken naar identificatie enzovoort. Ik snap niet dat de personen er zo nuchter onder blijven. Het zou toch een nieuw deel zijn om de essentie van het bestaan te doorgronden? Ik vind dat net zo goed jammer.

Maar ik begrijp dat 1 uur regressietherapie waarschijnlijk niet voldoende zal zijn.
pi_27259097
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:43 schreef Integrity het volgende:
Ik probeer hier mee te zeggen dat er veel meer is dan dit leven, alleen dat dit niet perse een vorige leven of een volgend leven hoeft te zijn zoals het lijkt.
Kun je wat duidelijker zijn ?
pi_27259122
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:44 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, maar mensen, vergeet niet dat het vrij logisch is, dat je hele leven niet opeens in één zo'n sessietje komt aanwaaien. Er zal een reden zijn voor het idee dat je je vorige leven(s) vergeet en er enkel nog bij kan op een hoger niveau. Ik vind dat er toch ruim voldoende aanwijzingen zijn aangeleverd in de afgelopen 4 aflevering om er in ieder geval voor open te gaan staan. Kom nou, hoe anders kan men dat allemaal weten?
Hoe kan ik jou van je geloof afbrengen?? Door je ergens anders in te laten geloven dat erop lijkt. Simpel. Vergelijk het met Jomanda en Jack Spijkerman toen ze in 2001 zei: 10 jack 10, het getal 10 laat de mensen zien wie jouw ware ik is en laat de mensen zien dat ik vanuit het licht ben. Dat zei ze, nou geloof me... als Jomanda van het licht was had ze Jack in 1e instantie niet eens gereageerd en kon ze er boven staan.

Het is heel simpel; je wordt misleidt. Het gaat om het leven nu en hoe je er nu mee omgaat, als je zou moeten weten dat je uberhaubt (ervanuitgaand dat het zo is) je het vorige leven had geleefd als mens, waarom zou je dan dit niet weten?

Er zijn theorieen over dat babies de herinneringen van het vorige leven met zich meedragen, maar je kunt je ook voorstellen dat het behoorlijk koud is als je 37 graden gewend bent. Het is maar net wat je wilt geloven en ik zou me niet laten misleiden , da's te simpel.
pi_27259128
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:44 schreef Integrity het volgende:

Nee, wat was er dan, ik schakelde iets later in, heb ik wat gemist
En gelezen, het was toch op tv, nu snap ik er helemaal geen jojo meer van
pi_27259202
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:48 schreef Integrity het volgende:

[..]

Hoe kan ik jou van je geloof afbrengen?? Door je ergens anders in te laten geloven dat erop lijkt. Simpel. Vergelijk het met Jomanda en Jack Spijkerman toen ze in 2001 zei: 10 jack 10, het getal 10 laat de mensen zien wie jouw ware ik is en laat de mensen zien dat ik vanuit het licht ben. Dat zei ze, nou geloof me... als Jomanda van het licht was had ze Jack in 1e instantie niet eens gereageerd en kon ze er boven staan.

Het is heel simpel; je wordt misleidt. Het gaat om het leven nu en hoe je er nu mee omgaat, als je zou moeten weten dat je uberhaubt (ervanuitgaand dat het zo is) je het vorige leven had geleefd als mens, waarom zou je dan dit niet weten?

Er zijn theorieen over dat babies de herinneringen van het vorige leven met zich meedragen, maar je kunt je ook voorstellen dat het behoorlijk koud is als je 37 graden gewend bent. Het is maar net wat je wilt geloven en ik zou me niet laten misleiden , da's te simpel.
Ik word moe, het is: had ze zichzelf niet laten verleiden door te reageren op Jack en had ze er boven kunnen staan, met zo'n inzicht lijkt het me wel overzichtelijk om jouw positie tov de ander te kunnen inschatten.

De 2e is het natuurlijk je wordt misleid zonder de t.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')