abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 mei 2005 @ 02:22:16 #151
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26746255
Als je in je geheugen gaat graven kun je natuurlijk onplezierige dingen tegenkomen van je jeugd in dit leven. Zowel subtiel onderbewust als een duidelijke flashback.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  donderdag 5 mei 2005 @ 11:18:34 #152
95210 Tokse
De enige echte Tokse
pi_26749276
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 02:16 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik weet eigenlijk niets over regressetherapie enzo, dus Tokse, wat bedoel je met dat je vorige leven te maken heeft met problemen enzo uit je jeugd?
Wat heeft dat met elkaar te maken? (ik snap er even niks meer van...)
Ik bedoel dat wanneer je terug gaat naar een vorig leven, je geleidelijk aan vanuit je vroegste jeugd terug gaat..Dus de dingen die je in dit leven meegemaakt hebt, moet je eerst doorheen, voordat je bij een eventueel vorig leven uitkomt.
Haal eruit wat erin zit!
pi_26806440
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 15:12 schreef livEliveD het volgende:
Waarom zou het niet goed zijn? Wat zou je tegen houden? Ik begrijp niet helemaal waar je probleem zit eigenlijk. Je leeft toch nu en wat je in een vorig leven hebt gedaan kun je toch niet meer veranderen.
Het kan je misschien in dit leven gaan beïnvloeden?
  zondag 8 mei 2005 @ 00:52:49 #154
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26815432
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:37 schreef Eveli het volgende:
Tis op zich mogelijk natuurlijk. Het hangt nogal af van wat voor persoon je bent
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_26817257
tvp
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
pi_26819833
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:37 schreef Eveli het volgende:

[..]

Het kan ook dingen zijn die je overnieuw moet leren te doen. Zodat jij de fout niet meer doet. Dit alles om de perfekte ziel te kunnen halen.
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
  zondag 8 mei 2005 @ 16:39:11 #157
119792 Aquapulvis
Wees eens lief
pi_26827566
Heb het programma ook gezien,ik ben gematigd positief......ga vanavond weer kijken.......de details waren toch te toevallig..en sommige dingen kan je niet logisch benaderen maar met gevoel.
Heb zelf ook vraag tekens bij bij mijn vorige levens.......soms het gevoel dat ik al eens ergens geweest ben ook al was het dit leven de eerste keer(vakantie Malta)personen die ik tegen kom,een soort van klik,van wij moeten samen nog iets.
Het Boedisme en in de astrologie de noorderlijke maansknoop........
Mijn intuietie zegt van wel.
Ooit waren wij een,
tijdens de bigbang heel even maar.
Materie en zintuigelijk waarnemening doet ons scheiden,
wees liefde dat maakt een einde aan het lijden
pi_26831037
Ik ben weer benieuwd naar vanavond. Hopelijk sterkt het mij in mijn geloof.
pi_26836560
Ik heb vanavond even de uitzendig bekeken, erg interessant!

Tja, zo'n stadsbeschrijving met poort, marktplein, stadhuis en kerk kan natuurlijk op veel steden 'geplakt' worden. Toch is het leuk dat er zoveel dingen overeenkomen, bijvoorbeeld die beschrijving van dat beeld op de gevel.

Hopelijk haalt een dergelijk programma het 'verschijnsel' reïncarnatie een beetje uit de zweeftevenhoek en maakt het het wat toegankelijker.

Weet iemand trouwens wat het nut is van het herinneren van elementen uit een vorig leven?
pi_26837404
Ik heb ook gekeken vanavond en ik vond persoonlijk deze aflevering boeiender dan die van vorige week. Hier zaten toch veel meer opvallende elementen in, zoals het al genoemde beeld in de gevel van het stadhuis. Deze man beschreef dat beeld toch heel nauwkeurig in zijn regressie en het klopte precies met de werkelijkheid. Ook hoe hij daar rondliep in de boerderij waar hij mogelijk zou hebben geleefd; toch echt op zo'n manier alsof ie precies wist waar hij zijn moest. En natuurlijk de twee plaatsnamen die (bijna 100%) 'goed' waren. Vooral de ligging van de twee plaatsen ten opzichte van elkaar klopte exact met zijn beschrijving.

Ik vind het dan wel weer typisch dat hij op het eind van het programma nog niet helemaal overtuigd lijkt terwijl er toch zo veel dingen uit zijn sessie terug waren te vinden.
pi_26837662
Shit, ik heb het gemist door iemand die mij per telefoon moest storen kennelijk. Daarna zette ik een lekker kopje Senseo en wilde er eens voor gaan zitten... ik ging zitten en ja hoor... aftiteling! Ik zal de internet-uitzending morgen bekijken.
  maandag 9 mei 2005 @ 00:24:54 #162
74461 Dutch_Courage
@ Praha, CZ
pi_26841418
Ik vond deze aflevering minder boeiend maar dat kan ook komen doordat ik die gast toch wel een bal vond.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze er geen papieren of gegevens van die tijd bij pakken. Als hij een boer was dan moet zijn kavel toch ergens opduiken in archieven lijkt me. Zoiets miste ik bij de vorige aflevering ook al.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_26844583
quote:
Op zondag 8 mei 2005 22:21 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik vind het dan wel weer typisch dat hij op het eind van het programma nog niet helemaal overtuigd lijkt terwijl er toch zo veel dingen uit zijn sessie terug waren te vinden.
Best een begrijpelijke reactie, aangezien zijn hele wereldbeeld "er is niks na de dood" door de war werd gegooid. Ook kreeg ik het idee dat hij nogal bang was, hij zei duidelijk dat hij in het heden leeft en niet teveel wil stil staan bij het verleden.
quote:
Op maandag 9 mei 2005 00:24 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik vond deze aflevering minder boeiend maar dat kan ook komen doordat ik die gast toch wel een bal vond.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze er geen papieren of gegevens van die tijd bij pakken. Als hij een boer was dan moet zijn kavel toch ergens opduiken in archieven lijkt me. Zoiets miste ik bij de vorige aflevering ook al.
Ik vond het zelf wel leuk, zou inderdaad wel gaaf zijn als ze gegevens erbij zouden zoeken. Aan de andere kant, sceptici blijven toch wel ontkennen dat reincarnatie mogelijk is, ze kunnen er altijd op terugvallen dat alles in scene is gezet
pi_26848278
Ik vond het wel interessant dit keer. Dat wat hij beschreef van het stadhuis, de trappen ervoor, het bordes, het beeld, met het zwaard en de kroon, en dan bij die kerk die drie deuren, dat was wel heel kloppend allemaal. Verder, tsja, die boerderij, dat vond ik vaag, dat overtuigde me niet heel erg.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_26848818
Er veranderd natuurlijk van alles in een paar eeuwen, hij vond toch maar mooi de boerderij op exact dezelfde locatie. Deze was grondig verbouwt, maar de restanten herkende hij nog.
  maandag 9 mei 2005 @ 12:21:55 #166
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26848913
Doe eens gek, doe eens modern.
Kijk de online versie: http://wiewasik.kro.nl/Uitzendingen.aspx
  Admin maandag 9 mei 2005 @ 14:02:08 #167
2222 crew  iteejer
pi_26851795
dat je een contact kunt hebben met een andere tijd, er dingen uit op kunt pikken, geloof ik absoluut. ik geloof alleen niet dat je een ander leven weer 'op kunt pikken'. je bent wie je bent, je bent uniek.
pi_26851939
Zou je ook regressietherapie op jezelf kunnen toepassen?
pi_26852238
quote:
Op maandag 9 mei 2005 14:06 schreef Beathoven het volgende:
Zou je ook regressietherapie op jezelf kunnen toepassen?
Geïnspireerd door het "Fokke en Fok!ke"-topic op ONZ:
pi_26852287
LOL
  maandag 9 mei 2005 @ 14:41:58 #171
33189 RM-rf
1/998001
pi_26852947
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 02:22 schreef livEliveD het volgende:
Als je in je geheugen gaat graven kun je natuurlijk onplezierige dingen tegenkomen van je jeugd in dit leven. Zowel subtiel onderbewust als een duidelijke flashback.
Hmm, de meeste psychotherapeuten zullen het niet zo uitleggen...
Wat de klassieke psychotherapie voornamelijk al vanaf Freud poogt is de gedachten van mensen te analyseren en daarbij wordt vooral het 'onderbewuste' gebruikt ...
De meeste mensen zullen al snel vervallen in bepaalde sociaal aangeleerde 'leugentjes' of onwaarheden gebruiken die ze als een bescherming rondom hun 'ik' hebben opgetrokken...
Wat psycho-analysten dan doen is vaak juist zeer kijken naar het onderbewuste, dus naar dromen, wat mensen vertellen in hypnose-sessies, zelfs versprekingen (Freudiaans).

De psycho-analyse is dan meestal zelf ook vaak gericht op het 'herontdekken' van bepaalde onderbewuste kanten, waarbij vanuit de 'ontdekking' een zeker genezend effect zou uitgaan.
Of dat werkelijk zo is, betwijfel ik zelf sterk, hooguit kunnen de patienten volgen mij eerder sterk beinvloed worden door de 'gevonden' reactie van de therapeut, en deze verbinden met wat een normale arts doet, die het 'vinden' van de oorzaak meestal kan combineren met het wegnemen ..

Ik zie deze regressie-therapie ook eerder als het 'vinden' van bepaalde onderbewuste 'denkpatronen', waarbij het 'vorige leven' de mensen een mogelijkheid biedt geheel 'vrij te komen' van alles wat hen in dit huidige leven niet bevalt, of bedrukt:
Zo kunnen mensen bijvoorbeeld 'klagen' over slecht gedrag ten opzichtte van hen door echtgenoten, ouders of kinderen, zonder hierbij werkelijke personen te beschuldigen...

Jammer dat dat apsect in deze documentaire eigenlijk geheel ondergeschikt is, men besteed meer aandacht aan 'waarheidsbevinding', oftewel, of naar reeele voorvallen verwezen wordt, dan ook het therapeutische aspect.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_26854832
Ik vond het wel weer een leuke uitzending.
pi_26855267
Heb zojuist de herhaling gezien, maar jemig zeg, wat wonderbaarlijk! En dan die houtendakjes van al die winkeltjes op dat plein. Voor mij is het nu wel duidelijk. Of we kunnen reïncarneren of we hebben toegang tot één of andere centrale opslagplaats van alle herinneringen van alle mensen die ooit geleefd hebben.
pi_26855330
dat laatste zou ook geil genoeg zijn FuifDuif, moet je voorstellen, wat je dan wel allemaal niet kunt weten
pi_26855747
quote:
Op maandag 9 mei 2005 16:06 schreef JohnDDD het volgende:
dat laatste zou ook geil genoeg zijn FuifDuif, moet je voorstellen, wat je dan wel allemaal niet kunt weten
Ja, maar er is wel een theorie dat ons bewustzijn zich buiten het fysieke lichaam begeeft en onze herinneringen, percepties en ervaringen worden opgeslagen buiten ons lichaam in een soort collectief bewustzijn. Op aarde als mensen vergeten staan we hier niet voor open en dus zullen we dit ook niet zo ervaren, maar op hogere bewustzijnsniveau's zou het volgens de theorie wel kunnen (zoals via regressie).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')