abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26656331
Dat zou ik ook graag willen weten
pi_26658102
http://wiewasik.kro.nl/Programmainfo.aspx

Ik vond en vind het top. Geweldig, de KRO verdient een pluim!
De toekomst lacht naar ons als we zo door gaan. En het is ook nodig, wat is het nodig!
pi_26670463
Het was wel een heeeelll typisch prgramma hoor

Ik weet niet wat ik ervan moet denken....

VOORS:

*Stenen doopschaal
*Geschiedenis stadhuis/theater
*Het kaas-verhaal (heeelll veeelll kaassoorten maar wel goed kunnen beschrijven)

En misschien wel meer kleine dingen, maar ik ben iemand die éérst negativeert....

TEGENS:

*Na googlen blijkt Pau behoorlijk toeristisch
*Kerktoren verhaal is erg opmerkelijk natuurlijk en die kerk is allesbehalve doorsnee
--> wat weer kan duiden op een vakantie in het verleden, een kaartje dat gekregen is.
*Net als de opmerkelijke zaken als doopschaal, inrichting kerk
*Vehuizing stadhuis was net in DIE tijd
*Omgeving oude stadhuis was ook opmerkelijk, want wáár lopen beesten e.d. rond?
*Theater is erg mooi, klassiek enz, opvallend en daar kan zij ook geweest zijn
ie burgemeester heette Markeau of zoiets ---> Marco ---> Hahaha burgemeester Marco

Het kunnen dus elementen van vakanties, folders o.i.d. zijn, misschien wel uit haar jeugd (van dit leven).

En ik ben van mening dat geen mens alle kinderlijke fantasiën verliest, die blijven altijd in meerdere of mindere mate aanwezig. Ik had ook wel een prinsje willen zijn...

En verder ben ik in mijn eigen opvoeding ver van alles dat zweeft gehouden.... Ik keek 't met mammie en de letter T viel zeer regelmatig.....
pi_26671927
Er waren inderdaad voors en tegens.

Voors:
-Ik vond dat ze best vrij snel accurate gegevens kon vertellen.
-Alle gegevens leken wel min of meer te kloppen; kaas/kerk/stadhuis/theater/burgemeester
-De vrouw was een beetje vaag maar leek wel oprecht

Tegens:
-Ze wist zich geen achternamen te herinneren. (of werd hier door de therapeut niet naar gevraagd??)
-Ze wist zich geen plaatsnaam te herinneren. (of werd hier door de therapeut ook niet naar gevraagd?)
-Haar man heette Willem maar het speelde zich af in Frankrijk.
-Volgens haar "belde" Willem wel eens een bediende oid. De uitvinder van de telefoon was Bell, die geboren werd in 1847, vier jaar na de tijd dat haar verhaal zich zou hebben afgespeeld.
-Ze gingen op de begraafplaats niet verder vragen naar het graf e.d.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 2 mei 2005 @ 18:56:00 #105
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_26672728
quote:
Op maandag 2 mei 2005 18:28 schreef JohnDDD het volgende:

Voors:
-Alle gegevens leken wel min of meer te kloppen; kaas/kerk/stadhuis/theater/burgemeester

Tegens:
-Ze wist zich geen achternamen te herinneren. (of werd hier door de therapeut niet naar gevraagd??)
-Ze wist zich geen plaatsnaam te herinneren. (of werd hier door de therapeut ook niet naar gevraagd?)
-Volgens haar "belde" Willem wel eens een bediende oid. De uitvinder van de telefoon was Bell, die geboren werd in 1847, vier jaar na de tijd dat haar verhaal zich zou hebben afgespeeld.
zou wel jammer zijn als ze deze 'waarheid' misbruiken door te 'faken'

maar ja ach, het blijft de KRO op Nederland 1! Dus vreemd opkijken ervan zou ik niet
pi_26672768
ik denk wel dat ze dingen die niet klopten eruit hebben geknipt. of dingen die ze niet wist. een achternaam, plaatsnaam, graf, etc.
pi_26673382
quote:
Op maandag 2 mei 2005 18:57 schreef JohnDDD het volgende:
ik denk wel dat ze dingen die niet klopten eruit hebben geknipt. of dingen die ze niet wist. een achternaam, plaatsnaam, graf, etc.
Ja idd want ze lieten geen naam op het graf zetten en ik zou zelf persoonlijk als mens zijnde wel wat heftiger reageren als ik ehh....

Nou ja stel ik heb de hele tijd beelden in m'n hoofd over een Ricardo in een wijngaard en als ik dan op die wijngaard kom en daar staat een grafzerk met de naam Ricardo erop, dan zeg ik wel wat meer dan alleen: "Góh....."
pi_26673728
Ik heb de KRO gemaild
pi_26674242
quote:
Op maandag 2 mei 2005 19:28 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb de KRO gemaild

Boos, kritisch of informatie-aanvragend??
pi_26674735
Lief-kritisch...

ik heb gevraagd of er niet is gevraagd naar de achternaam en woonplaats en waarom niet of dat dit eruit geknipt is (om tijd te besparen), en of er niet verder geïnformeerd is naar het graf, of dat dit niets heeft opgeleverd.
  maandag 2 mei 2005 @ 20:03:01 #111
95210 Tokse
De enige echte Tokse
pi_26674937
quote:
Op maandag 2 mei 2005 18:28 schreef JohnDDD het volgende:

Voors:

Tegens:
Volgens mij vertelde ze dat haar man OM een bediende belde..Met een heuse bel, dus geen telefoon. De naam Willem vond ik ook vrij opmerkelijk voor een fransman

En wat iemand schreef over die kerktorens, die ze misschien op een ansichtkaart had gezien, deze kerktorens waren jaren geleden al een stuk stomper gemaakt, en zij beschreef ze als heel erg puntig, daarop liet de presentator een oude foto zien dat deze torens vroeger erg puntig waren geweest. Ik vond het interessant om naar te kijken, en word steeds nieuwsgieriger naar mijn eigen eventuele vorige levens, ik hoop alleen niet dat ik een man was
Haal eruit wat erin zit!
pi_26675046
De emoties waren echt.
pi_26675079
Oh zo bellen, slim inderdaad, zo had ik er nog niet naa gekeken Tokse
  maandag 2 mei 2005 @ 20:36:35 #114
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26676156
quote:
Op maandag 2 mei 2005 01:03 schreef BBQ-kip het volgende:
(Waar) kun je de aflevering online bekijken?
http://wiewasik.kro.nl/Uitzendingen.aspx

Ik heb het net gezien. Ik geloof vanaf nu in leven voor de dood!
Maar ff serieus. Best fascinerend maar ik denk wel dat ze een tikkie selectief hebben lopen knippen en plakken. Verder zoeken ze natuurlijk de stad bij de feiten en het zou dan ook leuk zijn als ze de volgende keer iemand hebben die zelf de stad noemt. Tis wel maf welke dingen er vergeten worden en niet. Al met al moet ik echter toegeven dat ze een paar keer goed raak zat en das toch op z'n minst erg opvallend te noemen.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_26676406
Ow en qua torens bedoelde ik.....

Kijk stel he, dat dit hele verhaal een vergeten herinnering is van die vrouw.

Of een kaartje van die kerk. Of een info-brochure.

Daar staat het verhaal dan in/op verteld over die torens, want ja, dat is natuurlijk heel raar, zo'n kerk dat architectonisch zó naar boven is gericht, en dan inene twee stompe torens.... Dat valt op en daar zit vast een dito verhaal achter...
  maandag 2 mei 2005 @ 21:08:23 #116
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26677211
Ze noemde wel alleen dingen uit die stad. Als het een samenraapsel uit haar geheugen was dan had ik deze combinatie van wetenswaardigheden niet echt verwacht. Tuuwk kun je met logica wel ergens komen maar dit alles bij elkaar in dezelfde stad is toch apart en de kans is nogal klein. Ik zou eerder verwachten dat ze die stad dan helemaal niet zou herkennen en dus de zooi bij elkaar zou liegen. Nu had ik niet die indruk. Of je zou zeggen dat daar een speelfilm is opgenomen die ze heeft gezien. Nu zou ik niet weten welke en zoals die historicus al zei: Sommige details waren wel erg goed en er zijn maar weinig mensen die dat weten.
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_26679338
oke, nu heb ik een vraagje. Hoe zouden jullie reageren als je 3 jarige kind opeens ballet pasjes begint te maken ook al heeft ze dat nooit in haar leven gezien en opeens begint ze te praten met geesten allemaal met russische namen? Ik zit hier bijna te denken dat ze misschien een ballet danser in russland was in een vorige leven... Heb al gehoord van een waarzegster die zei dat mjn dochter een oude ziel heeft.. wat betekent dat dan?
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
pi_26679480
Het ligt eraan waar je in gelooft.
Ik zou denken dat het zou kunnen kloppen.
Al geloof je het niet, dan zou ik het wel serieus nemen, omdat het voor haar heel werkelijk en normaal is.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 2 mei 2005 @ 22:22:21 #119
1087 Merisse
broddeltante
pi_26679669
quote:
Op maandag 2 mei 2005 19:16 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Ja idd want ze lieten geen naam op het graf zetten en ik zou zelf persoonlijk als mens zijnde wel wat heftiger reageren als ik ehh....

Nou ja stel ik heb de hele tijd beelden in m'n hoofd over een Ricardo in een wijngaard en als ik dan op die wijngaard kom en daar staat een grafzerk met de naam Ricardo erop, dan zeg ik wel wat meer dan alleen: "Góh....."
Ze konden haar graf niet opzoeken omdat ze geen achternaam wist. Ze kon zich wel herinneren hoe haar graf eruit zag en heeft volgens mij een graf aangewezen dat er ongeveer net zo uitzag. Dat graf was dus niet haar graf.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  maandag 2 mei 2005 @ 22:43:04 #120
1087 Merisse
broddeltante
pi_26680416
lunamoon, ik heb de boeken van Carol Bowman gelezen en ik denk dat je daar veel aan hebt. Met name aan "Wie was mijn kind?" Het is zowiezo interessant om te lezen. Kinderen schijnen tot een bepaalde leeftijd herinneringen te (kunnen) hebben aan vorige levens i.t.t. de meeste volwassenen. Het boek gaat ervanuit dat aan die spontane herinneringen vaak onverwerkte zaken uit vorige levens ten grondslag liggen die door een gebeurtenis/ervaring uit het huidige leven getriggerd wordt en dat je als ouder/volwassene het kind kan helpen met verwerken.

Dat boek raadt het volgende aan:
1. Blijf kalm
2. Reageer bevestigend (geruststellende lieve woorden)
3. Maak onderscheid
4. Laat emoties toe
5. Maak een scheiding tussen heden en verleden (toen is niet nu)

Stap 3 is het moeilijkste. Hiermee bedoelen ze dat je de herinneringen van je kind probeert te volgen door vragen, luisteren, observeren. Probeer te ontdekken waarom het kind die herinneringen nu heeft. Welk thema/ onverwerkte gevoelens liggen er aan ten grondslag en hoe kun je je kind daar het beste mee helpen.

Tot zover het boek.
Misschien is het een idee om de dingen die ze zegt of doet op te schrijven? Niet om in Rusland op zoek te gaan maar om een duidelijker beeld te krijgen/er later op terug te kunnen komen.

En een oude ziel betekend volgens mij de ziel al vele levens geleefd heeft en daardoor een zekere wijsheid heeft. Maar dat is mijn gevoel.

[ Bericht 16% gewijzigd door Merisse op 03-05-2005 20:24:30 ]
pi_26680481
Echt een bagger is dit: mensen claimen altijd hoogwaardige functies te hebben gehad: ja ik hielp mensen, ik was een hoge militair enzo.

Nonsens! 't Is pas geloofwaardig als iemand tegen mij zegt: ik was een boer in de middeleeuwen, ben nooit verder geweest dan m'n eigen akker, en ik ging uiteindelijk eenzaam dood door de builenpest.

Dát was geloofwaardig geweest voor die tijd. Maarja, dat is niet spannend en interessant, dus dat hoor je dan ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2005 22:45:09 ]
pi_26680606
Daar ben ik het niet mee eens, zeker niet als het om kinderen gaat. De afkomst doet er dan niet toe, maar de extreme gebeurtenissen die ze hebben meegemaakt wel. Een kind kan dan iets hebben meegemaakt als bv een bombardement, waardoor het zich vliegtuigen en vuur herinnert. Of het nu officier of soldaat was, is niet belangrijk.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_26680792
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:44 schreef MarkzMan_X het volgende:
Echt een bagger is dit: mensen claimen altijd hoogwaardige functies te hebben gehad: ja ik hielp mensen, ik was een hoge militair enzo.

Nonsens! 't Is pas geloofwaardig als iemand tegen mij zegt: ik was een boer in de middeleeuwen, ben nooit verder geweest dan m'n eigen akker, en ik ging uiteindelijk eenzaam dood door de builenpest.

Dát was geloofwaardig geweest voor die tijd. Maarja, dat is niet spannend en interessant, dus dat hoor je dan ook niet.
Ik geloof niet dat er in dit programma alleen maar levens aan bod komen van mensen die bijzonder hoogwaardige functies hadden:
quote:
De jongste deelnemer aan 'Wie was ik?' is een 25-jarige onderwijzer uit Brabant die verbonden is aan een school voor kinderen met leer- en opvoedproblemen. Een rustige, nuchtere en stoere jongen, die zich herinnert dat hij in 1728 graanboer was in een dorp in de buurt van Aken. In 'Wie was ik?' neemt Derk Bolt hem mee naar een dorp dat voldoet aan de beschrijvingen die tijdens de regressiesessie gegeven zijn.
De oudste deelnemer is een 58-jarige antiekhandelaar uit Zuid-Holland. Tijdens zijn sessie verklaart hij dat hij omstreeks 1780 pianist en schilder was in Oostenrijk. 'Wie was ik?' vertelt verder onder meer het verhaal van een 39-jarige vrouw die momenteel werkzaam is in de vastgoedsector en in 1843 onder de naam Lilian zou hebben geleefd in Frankrijk. Een administratief medewerkster uit Den Haag (37) die naar eigen zeggen nog nooit in Engeland is geweest, vertelde dat ze in 1782 getrouwd was met een hooggeplaatste ambtenaar in Chelsea.
Bron: Wie was ik? - Reincarnatie bij de KRO
  maandag 2 mei 2005 @ 23:07:16 #124
1087 Merisse
broddeltante
pi_26681278
Helen Wambach, "de mens heeft vele levens". Boek uit de jaren 70 over een psychologe die wetenschappelijk onderzoek heeft gedaan naar herinneringen aan vorige levens.

Wambach heeft groepen mensen teruggebracht naar verschillende vorige levens per sessie en hen daarna gevraagd een vragenlijst in te vullen. Al die honderden ervaringen is ze gaan indelen in allerlei categorieen en deze gaan vergelijken met historische gegevens. Bijv. levensstandaard, soort samenleving, beroepen, wijze van overlijden. En wat denk je? De gegevens uit de sessies kwamen overeen met de historische gegevens. D.w.z. de meeste mensen gingen terug naar een arm, saai leven in een agrarische gemeenschap. Er waren geen Cleopatra's.
  maandag 2 mei 2005 @ 23:20:54 #125
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26681738
quote:

ik was een boer in de middeleeuwen, ben nooit verder geweest dan m'n eigen akker, en ik ging uiteindelijk eenzaam dood door de builenpest.

Het wordt pas geloofwaardig als er wetenswaardigheden gecontroleerd kunnen worden en het bovenstaande gaat voor veel te veel mensen op en is dus niet te controleren. Daarnaast, zoals hierboven aangegeven, zeggen helemaal niet zoveel mensen dat. Tuuwk is het wel zo dat mensen eerder een ervaring zullen vertellen als deze positief is. Ik ga ook niet zeggen dat ik een gereïncarneerde nazi ben (hetgeen ik geen idee van heb trouwens) .
pi_26702510
quote:
Op maandag 2 mei 2005 23:20 schreef livEliveD het volgende:

[..]

ik was een boer in de middeleeuwen, ben nooit verder geweest dan m'n eigen akker, en ik ging uiteindelijk eenzaam dood door de builenpest.

Het wordt pas geloofwaardig als er wetenswaardigheden gecontroleerd kunnen worden en het bovenstaande gaat voor veel te veel mensen op en is dus niet te controleren. Daarnaast, zoals hierboven aangegeven, zeggen helemaal niet zoveel mensen dat. Tuuwk is het wel zo dat mensen eerder een ervaring zullen vertellen als deze positief is. Ik ga ook niet zeggen dat ik een gereïncarneerde nazi ben (hetgeen ik geen idee van heb trouwens) .
nah....over dat laatste hou ik wel mijn mond!
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
pi_26703018
Levens waarin weinig gebeurt maken weinig impact en worden dus denk ik minder makkelijk herinnerd en minder makkelijk getriggerd.
pi_26703539
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 17:49 schreef JohnDDD het volgende:
Levens waarin weinig gebeurt maken weinig impact en worden dus denk ik minder makkelijk herinnerd en minder makkelijk getriggerd.
Och, joh, ik heb al zóveel meegemaakt dat ik denk dat mijn huidige leven een lesje is voor degene die ik ooit was
pi_26704212
Ik geloof erin dat mensen hun eigen leven uitkiezen en als ik mezelf goed ken, heb ik waarschijnlijk mijn eigen kutleven uitgekozen omdat ik daar wel om kan lachen.
pi_26704270
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:11 schreef lunamoon het volgende:
Heb al gehoord van een waarzegster die zei dat mjn dochter een oude ziel heeft.. wat betekent dat dan?
Dat je die waarzegster links moet laten liggen en je je verstand moet gebruiken. Kranten staan vol met paranormale media, doctors en professors die uiteindelijk stuk voor stuk op geld uit zijn. Goedgelovige twijfelaars hebben ze het liefst. Niks nieuws, zo gaat het al eeuwen.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 18:42:11 #131
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26704295
quote:
Op zondag 1 mei 2005 21:36 schreef Beathoven het volgende:
De vrouw die vanavond in "Wie was ik" aan het woord was vond ik heel overtuigend overkomen,
Ik vond d'r niet overtuigend overkomen. Als ik een vorig leven zou verzinnen, zou ik ook een leven verzinnen dat ik in een koetsje zat in een mooi Frans plaatsje. Het zou geloofwaardiger zijn wanneer ze in d'r vorige leven in een fabriek werkte of dienstmeisje was bij een boer. De kans dat je in een koetsje reed in de 19e eeuw was ontzettend klein.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 18:43:26 #132
95998 -DailaLama-
pi_26704338
Ow dat zei Markzman ook al.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 18:53:49 #133
95998 -DailaLama-
pi_26704636
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:53 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat er in dit programma alleen maar levens aan bod komen van mensen die bijzonder hoogwaardige functies hadden:
[..]

Bron: Wie was ik? - Reincarnatie bij de KRO
Nou, nou, 1 graanboer, hiep hiep hoera.
pi_26712172
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 18:41 schreef Keromane het volgende:

[..]

Dat je die waarzegster links moet laten liggen en je je verstand moet gebruiken. Kranten staan vol met paranormale media, doctors en professors die uiteindelijk stuk voor stuk op geld uit zijn. Goedgelovige twijfelaars hebben ze het liefst. Niks nieuws, zo gaat het al eeuwen.
Uhmmm ... ik had er misschien bji moeten zetten dat ik nooit mijn geld aan zoiets weg zou gooien maar dat mjn moeder daar heen was geweest....... in amerika......... en mijn moeder had niiks over mijn dochter aan die mevrouw verteld... dus misschen bestaan er echte ook?
  dinsdag 3 mei 2005 @ 23:31:33 #135
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26713503
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 18:42 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik vond d'r niet overtuigend overkomen. Als ik een vorig leven zou verzinnen, zou ik ook een leven verzinnen dat ik in een koetsje zat in een mooi Frans plaatsje. Het zou geloofwaardiger zijn wanneer ze in d'r vorige leven in een fabriek werkte of dienstmeisje was bij een boer. De kans dat je in een koetsje reed in de 19e eeuw was ontzettend klein.
Dat ze meer wist vergeet je maar even voor het gemak? Selectief geheugen hebben sommige ook.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 23:33:00 #136
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26713554
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 18:41 schreef Keromane het volgende:
Zinnig antwoord ook
"Wat betekent een versnellingsbak?"
"Dat ga ik niet uitleggen want je kunt toch beter een fiets nemen"
  dinsdag 3 mei 2005 @ 23:33:50 #137
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26713581
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 18:53 schreef -DailaLama- het volgende:
Nou, nou, 1 graanboer, hiep hiep hoera.
Ow ik ken nog wel het verhaal van iemand die blind was. Niet echt een successtory, me dunkt
pi_26715430
quote:
Wat ik persoonlijk geloof is dat mensen die nu een hoge opleiding gevolgd hebben en nu een dito beroep uitoefenen in een vorig leven iets vergelijkbaars gedaan hebben. Boeren waren in een vorig leven waarschijnlijk ook boer (al zijn die vaak te nuchter om aan dit soort testen mee te doen). Ik denk namelijk dat je persoonlijkheid hetzelfde blijft door de levens heen, dit werd lichtelijk bevestigd door de vrouw in het eerste verhaal bij 'wie was ik'.. Misschien zag je er zelfs wel exact hetzelfde uit.

Dit is gewoon uit de lucht gegrepen, dus veel waarde hoef je er niet aan te hechten

zoiets als wat deze gast als reactie op het programma geeft is niet geloofwaardig
quote:
Rhodis van de Kooi, 1 mei 2005

Erg leuk programma. Zeer verrassend! Mij is ooit door een helderhorende vertelt dat ik de schilder Gaugain geweest ben, ik hechtte daar weinig waarde aan maar na uw uitzending wil ik toch ook eens verder kijken...
Dat wilde hij gewoon even noemen om z'n ego op te poetsen. En ik was Winston Churchill, zo lussen we er nog wel een paar. De reincarnatie van Gaugain is hoogstwaarschijnlijk nu ook een beroemde schilder.

[ Bericht 12% gewijzigd door Beathoven op 04-05-2005 00:44:19 ]
pi_26716236
Opzich wel een interessant filmpje. Ik wil hier wel meer afleveringen van zien. Toch heb ik bij dit soort dingen altijd het idee dat het voor die mensen meer een kwestie is van dingen willen zien. Al die feiten die dat vrouwtje opnoemt kunnen ook gewoon toeval zijn. Komt nog bij dat er in zo'n fimpje veel geknipt is zodat het er allemaal logisch uitziet.
Op een gegeven moment hebben ze het over het gemeentehuis. Zij zegt iets in de trant van dat het lelijk en donker is. Daarna komt die Franse gast vertellen dat in die periode het gemeentehuis van dat oude krot naar het theater verplaatst is en dat dat hem zo opviel in haar verhaal. Het zal wel aan mij liggen maar daar had ze niks over gezegd. Ook hebben ze het verder helemaal niet meer over de rivier en de bruggen. Lijkt mij dat je daar dan ook wat meer van laat zien als het allemaal klopt.

Trouwens, een vrouw die Lilian heet en een man die Willem heet moeten toch terug te vinden zijn in de burgelijkestand of iets dergelijks. 1843 is nou ook weer niet zo lang geleden.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_26716639
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 01:07 schreef Dutch_Courage het volgende:
Daarna komt die Franse gast vertellen dat in die periode het gemeentehuis van dat oude krot naar het theater verplaatst is en dat dat hem zo opviel in haar verhaal. Het zal wel aan mij liggen maar daar had ze niks over gezegd.
De fransman vertelde het naar aanleiding van het mailtje die de redactie van het programma naar hem had verzonden met daarin het verhaal wat zei verteld had tijdens de regressie therapie. Ze had genoemd dat de burgemeester er maar armzalig bijzat en ze liever had gezien dat hij in het theater zou gaan plaatsnemen en dat is later ook gebeurt.

Echter was er 1 klein foutje, ze had het over 'vieze stenen' maar volgens de historicus was het een houten gebouw. Nou ja, ze kan ook andere stenen bedoeld hebben.. met veel feiten schoot ze gewoon midden in de roos (, de stadsmuur, de kaas, de opera en de spitse kerktorens.. zonde dat die er trouwens afgehaald zijn)
pi_26716697
Oh, het was zeker interessant en inderdaad, veel dingen klopten ook wel. Toch sta ik altijd een beetje sceptisch tegenover dit soort dingen. Ik zou het graag een keer zelf meemaken, misschien dat ik het dan geloof.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_26716752
hehe idd,

Nou ja, ik vind het al een pluspunt dat het niet bij een commercieel station wordt uitgezonden.
  woensdag 4 mei 2005 @ 02:14:30 #143
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_26717360
tvp
....in de donkere nacht.
  woensdag 4 mei 2005 @ 09:33:39 #144
95998 -DailaLama-
pi_26719198
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:33 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Ow ik ken nog wel het verhaal van iemand die blind was. Niet echt een successtory, me dunkt
Kijk, dat is nog creatiever.
pi_26720616
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 09:33 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Hoo hoo, ik heb jaaaaren in coma gelegen.... Vandaar dat ik af en toe wat lui ben in de huidige situatie...
pi_26723641
quote:
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie op het nieuwe KRO-programma ‘Wie was ik?’ dat op zondag 1 mei j.l. voor de eerste maal werd uitgezonden.

U plaatst kanttekeningen bij de research die is gepleegd n.a.v. het verhaal dat werd verteld door de 40-jarige Margriet. Wij willen graag uitleggen hoe e.e.a. in z’n werk is gegaan.

De regressiesessie met deze kandidate nam ongeveer anderhalf uur in beslag. In de uitzending hebben we ons geconcentreerd op de belangrijkste feiten die door haar naar voren zijn gebracht. Voor zover mogelijk hebben we die feiten in Pau gecontroleerd. Nader onderzoek bleek in dit dossier helaas niet mogelijk.

Wat ons betreft is dat niet bezwaarlijk, aangezien wij er op geen enkele manier op uit zijn om in het programma dingen te bewijzen. Wij willen aandacht schenken aan bijzondere en nauwelijks te verklaren herinneringen aan verhalen die zich afspelen in een ver verleden.

A.s. zondag zendt de KRO aflevering 2 uit. U kunt dan kijken naar het verhaal van de 25-jarige Pieter. Hij vertelde tijdens de sessie een verhaal dat zich afspeelt in en rond de Duitse stad Aken.

Met vriendelijke groet,

Paul Vertegaal,

eindredacteur KRO
Toch wat teleurstellend. Ik begrijp wel dat het geen sensatiezoekers zijn bij de KRO en dat ze qua achtergrond misschien maar beter helemaal niets bewijzen ( ? ). Toch vind ik het wle jammer, zeker omdat deze meneer die mij terugmailde niet ingaat om het feit waarom "verder onderzoek niet mogelijk was". Mja. Ik zal de gemeente Pau wel eens mailen
  woensdag 4 mei 2005 @ 12:45:57 #147
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26723767
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 12:41 schreef JohnDDD het volgende:
Toch wat teleurstellend. Ik begrijp wel dat het geen sensatiezoekers zijn bij de KRO en dat ze qua achtergrond misschien maar beter helemaal niets bewijzen ( ? ). Toch vind ik het wle jammer, zeker omdat deze meneer die mij terugmailde niet ingaat om het feit waarom "verder onderzoek niet mogelijk was". Mja. Ik zal de gemeente Pau wel eens mailen
Mja tis een veel betere mail dan die van Jetix

Verder denk ik erover om het zelf eens te ondergaan. Ben wel erg benieuwd wat eruit komt. Nu doe je zoiets niet even tussendoor.
  woensdag 4 mei 2005 @ 12:46:56 #148
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26723801
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 09:33 schreef -DailaLama- het volgende:
En toch blijf je erbij dat het altijd succes verhalen zijn?
  donderdag 5 mei 2005 @ 01:56:05 #149
95210 Tokse
De enige echte Tokse
pi_26745955
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 12:45 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Mja tis een veel betere mail dan die van Jetix

Verder denk ik erover om het zelf eens te ondergaan. Ben wel erg benieuwd wat eruit komt. Nu doe je zoiets niet even tussendoor.
Kijk, zo denk ik dus ook. Ik heb die site van de KRO es ff doorgespit, en las dat er bij veel mensen een groot aantal blokkades in dit leven moesten worden opgeheven voor ze verder terug konden. Nu ken ik mijn eigen blokkades aardig goed, en zijn het onderhand geen blokkades meer, maar ik ben een beetje huiverig dat er meer ellende naar boven komt dan je nu weet en verwerkt hebt. .Straks zijn ze uren bezig voor je eindelijk weet dat je i.p.v. een halve boerin uit Twente, een arme boerin uit Wales was, die je daarna al gauw vergeet, omdat de ellende uit je jeugd je naar de keel vliegt, omdat je zoveel herinneringen terug kreeg die je liever niet meer had geweten
Haal eruit wat erin zit!
  donderdag 5 mei 2005 @ 02:16:57 #150
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26746201
Ik weet eigenlijk niets over regressetherapie enzo, dus Tokse, wat bedoel je met dat je vorige leven te maken heeft met problemen enzo uit je jeugd?
Wat heeft dat met elkaar te maken? (ik snap er even niks meer van...)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')