abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27077688
Hmmm, toch vreemd dat je bij een reïncarnatie in hetzelfde gebied blijft. Ik neem aan dat plaats en tijd er niet toe doen als er zoiets bestaat als een hogere wereld. Bovendien lijkt het mij gezien de theorie van de zielsontwikkeling juist beter om in verschillende gebieden terecht te komen. Maar goed, het zijn maar gedachten, we weten het simpelweg niet. Misschien is het inderdaad zo, dat het te maken heeft met je voorouders.

Hoe dan ook, de verhalen uit de afleveringen laten iets zeer bijzonders zien, waar we niet om heen kunnen. Niets dromen, of fantasieën... dat is onzin.
pi_27078127
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 11:16 schreef FuifDuif het volgende:
Hmmm, toch vreemd dat je bij een reïncarnatie in hetzelfde gebied blijft. Ik neem aan dat plaats en tijd er niet toe doen als er zoiets bestaat als een hogere wereld.
Jouw voorouders van 2 - 3 eeuwen terug woonden toch niet in China of Afrika? Een plaats binnen Europa bij Europeanen lijkt me dan wel het meest voor de hand liggend.
pi_27078147
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 11:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Jouw voorouders woonden toch niet in China of Afrika? Een plaats binnen Europa bij Europeanen lijkt me dan wel het meest voor de hand liggend.
Ja, ik zeg toch ook dat het inderdaad misschien te maken heeft met je voorouders ?

Nee, mijn voorouders komen uit Duitsland en Frankrijk... Europa dus.
pi_27078544
verkeerd gelezen, excuses
  dinsdag 17 mei 2005 @ 22:36:37 #230
1087 Merisse
broddeltante
pi_27100206
Het was weer een mooie aflevering, veel details klopte zonder dat de persoon echt te traceren was, eigenlijk net zoals bij de vorige twee afleveringen. Uit deze regressie wel wat meer emotionele indrukken. Eigenlijk mis ik een belangrijke vraag: wat heeft dat leven te maken met je huidige leven. Volgens mij krijg je niet voor niks indrukken uit een bepaald leven, waarschijnlijk is er een verwantschap met het huidige leven. Is zeker interessant maar niet het doel van de serie en wordt daarom niet gevraagd.

Ik heb overigens echt iets bizars meegemaakt wat ik even kwijt moet. We waren afgelopen weekend in Gent en op zondagmorgen kwamen we op een rommelmarkt terecht. Daar zag ik op een gegeven moment een pop. Het was een grote pop, ongeveer kindgrootte en het had groteske trekken, een beetje Jan Klaassen maar dan gemener, een heksengezicht. En ik werd me toch een partij bang, begon helemaal te hyperventileren en voelde me helemaal verlammen, alsof al het bloed uit me wegtrok. Bizar Mijn man heeft me weggeleid van de pop en ik heb echt een partijtje staan janken van angst en emotie. Heel erg maf. Nog nooit meegemaakt. Nu ik het hier neertik word ik weer bang.
Je zou zeggen dat ik een beetje makkelijk onder de indruk ben maar ditzelfde weekend waren we ook in het kasteel van Gent en daar was een tentoonstelling van martel-en executiepraktijken met o.a. een echt gebruikte guillotine en dat deed me dan weer weinig.

Ik vraag me dus af of die pop niks uit een vorig leven kan zijn want waar kan het anders vandaan komen?
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_27102537
quote:
Hmmm, toch vreemd dat je bij een reïncarnatie in hetzelfde gebied blijft. Ik neem aan dat plaats en tijd er niet toe doen als er zoiets bestaat als een hogere wereld. Bovendien lijkt het mij gezien de theorie van de zielsontwikkeling juist beter om in verschillende gebieden terecht te komen. Maar goed, het zijn maar gedachten, we weten het simpelweg niet. Misschien is het inderdaad zo, dat het te maken heeft met je voorouders.

Hoe dan ook, de verhalen uit de afleveringen laten iets zeer bijzonders zien, waar we niet om heen kunnen. Niets dromen, of fantasieën... dat is onzin.
Misschien is het spirituele wel op de een of andere manier verbonden met het biologische. Je "ziel" gaat dus over d.m.v. je genen ofzo. Nu ga ik wel erg vaag lullen dus ik laat het hierbij.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_27192004
quote:
Op zondag 15 mei 2005 21:55 schreef sweetgirly het volgende:
Mooie aflevering, rustgevend, bijzonder en mooie meid ook Fransje.
Erg cool dat soort dingen
Klopt, idd heel mooie vrouw vond ik ook al.

Enfin, weet niet of het al eerder langs is gekomen deze opmerking, maar tot nu toe is de man dus in zijn vorig leven man geweest en de vrouwen vrouw. Ik ben benieuwd of er nog een aflevering komt waarin een man in een vorig leven vrouw is geweest of andersom. Weet iemand dat?
Dat zou wel aantonen iig dat je dus elke leven in een ander geslacht terug kan komen (er zijn mensen die beweren dat een vrouw alleen als vrouw terug kan komen en een man alleen als man namelijk maar zelf lijkt me dit niet logisch).
pi_27212061
quote:
Hmmm, toch vreemd dat je bij een reïncarnatie in hetzelfde gebied blijft.
Dit is niet zo, lees maar eens "Reïncarnatie, psychotherapie en innerlijke groei" van Pieter Langedijk. Zijn clienten hebben vele verschillende reincarnatie-herinneringen uit totaal verschillende gebieden en tijden.

Ik denk dat ze voor dit programma bewust alleen vrij "recente" herinneringen in "hetzelfde gebied" hebben onderzocht, omdat dit simpelweg het makkelijkst is. Probeer maar eens een herinnering van een leven in Azie uit 300 voor Christus te onderzoeken.
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 23:40 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Misschien is het spirituele wel op de een of andere manier verbonden met het biologische. Je "ziel" gaat dus over d.m.v. je genen ofzo. Nu ga ik wel erg vaag lullen dus ik laat het hierbij.
Nou Dutch_Courage, zo vaag lul je nog niet, want die discussie zijn we in dit topic mee bezig:
GEEN reincarnatie?? (boek: 'Geleid door het licht')
Niet alle posts slaan op die gedachte, moet je maar effe zoeken als je wilt.
pi_27241326
Vanavond weer
  Redactie Frontpage zondag 22 mei 2005 @ 18:19:45 #235
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_27250060
Shit, ik heb het de hele tijd gemist, maar ik zal vanavond es gaan kijken. Zijn die andere afleveringen nog ergens online te bekijken ?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 22 mei 2005 @ 18:36:53 #236
81237 releaze
best of both worlds
pi_27250501
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:19 schreef Djeez het volgende:
Shit, ik heb het de hele tijd gemist, maar ik zal vanavond es gaan kijken. Zijn die andere afleveringen nog ergens online te bekijken ?
alleen die van vorige week nog. ik weet niet waarom er geen archieven zijn, het is een onwijs interessant programma
http://portal.omroep.nl/?nav=vxakjBsHEbGkRhJ&selectie=hgssGsHEbGcZtHjPpDgE

ik heb net de aflevering van vorige week gekeken. ik krijg bij de verhalen over het overlijden echt rillingen. vanavond weer
  zondag 22 mei 2005 @ 19:45:42 #237
1087 Merisse
broddeltante
pi_27252574
Djeez, hier staan de 3 afgelopen afleveringen: http://wiewasik.kro.nl/Uitzendingen.aspx
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_27252735
In het programma lijkt het erop dat mensen hun vorige levens omschrijven, maar wat als de regressie je open stelt voor geesten die jouw geest overnemen? Dan vertelt een geest namens jou wie jij was en jij herinnert het leven van een ander. Mijn gedachte staat net zo sterk (minimaal!) als dat van het programma.
pi_27256310
Het was weer bijzonder interessant mensen. Een aantal rake punten die mij opvielen:

*. De lichtval in de kerk, wat je op een dergelijke manier vrijwel nooit ziet (en ik kan het weten );
*. Beschrijving van het kasteel (stenen, dak, torens);
*. De ligging van zijn groentetuin aldaar;
*. De ligging van zijn woonhuis;
*. Zijn relatie met de kasteelheer die vriendschappelijk was, getuige ook het testament.

Mensen, het bewijs wordt geleverd.
pi_27256343
Het bewijs dat een geest je overneemt?
pi_27256449
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:38 schreef Integrity het volgende:
Het bewijs dat een geest je overneemt?
Ja, dat is inderdaad ook een mogelijkheid waar we nog niet aan gedacht hebben. Tot nu toe het volgende rijtje:

*. Reïncarnatie;
*. Collectief bewustzijn met een centrale opslag van herinneringen, waar wij als individuen op een hoog bewustzijnsniveau toegang tot hebben;
*. Geesten nemen ons over tijdens de regressietherapie, of wij fungeren dan in ieder geval als een soort doorgeefluik.

Hoe dan ook, er is iets bijzonders aan de hand waar we niet omheen kunnen.
pi_27256582
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:41 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad ook een mogelijkheid waar we nog niet aan gedacht hebben. Tot nu toe het volgende rijtje:

*. Reïncarnatie;
*. Collectief bewustzijn met een centrale opslag van herinneringen, waar wij als individuen op een hoog bewustzijnsniveau toegang tot hebben;
*. Geesten nemen ons over tijdens de regressietherapie, of wij fungeren dan in ieder geval als een soort doorgeefluik.

Hoe dan ook, er is iets bijzonders aan de hand waar we niet omheen kunnen.
Het collectieve bewustzijn is een mooi Celestijnse Belofte sprookje, reincarnatie is niet juist. De identiteit is nooit waargenomen uit het vorige leven, de details wijzen een richting die klopt maar de essentie mist steeds. Keer op keer weet de persoon in kwestie niet wie hij of zij exact is, geen naam alleen een twijfel. Als jij dood zou zijn, zou jij toch donders goed weten wie je bent!

Wat ik al zei: het klopt niet! De details kunnen kloppen, maar reincarnatie leidt je alleen maar verder van je geloof af (als je die al hebt). Dit water zal om meer water vragen en de bron put zichzelf uit.
pi_27257658
Daar ben ik het niet mee eens, Integrity. Het feit dat wij in ons eigen dagelijks leven niets weten van vorige levens is natuurlijk niet voor niets. Het kan naar mijn idee zeer zeker wel gaan om reïncarnatie, waarbij men slechts flarden opvangt. Want als reïncarnatie zou bestaan, dan is daar een reden voor en dan is er ook een reden voor om je moeilijk details te kunnen herinneren van je vorige leven(s). Vergelijk het met een droom waarvan je nog maar een aantal elementen kunt terughalen.

Maar goed, het geest-idee is ook een zeer aannemelijke mogelijkheid. Maar in welk opzicht is dat idee dan meer aannemelijk dan reïncarnatie als het gaat om details?
pi_27257908
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:44 schreef Integrity het volgende:

[..]

Het collectieve bewustzijn is een mooi Celestijnse Belofte sprookje, reincarnatie is niet juist. De identiteit is nooit waargenomen uit het vorige leven, de details wijzen een richting die klopt maar de essentie mist steeds. Keer op keer weet de persoon in kwestie niet wie hij of zij exact is, geen naam alleen een twijfel. Als jij dood zou zijn, zou jij toch donders goed weten wie je bent!

Wat ik al zei: het klopt niet! De details kunnen kloppen, maar reincarnatie leidt je alleen maar verder van je geloof af (als je die al hebt). Dit water zal om meer water vragen en de bron put zichzelf uit.
Deze en ook andere kandidaten wisten in hun regressie duidelijk wie ze waren en konden ook voelen hoe ze als persoon in het leven hebben gestaan. Ik weet niet wat jij allemaal zou willen weten, maar wat ze over zichzelf konden vertellen vond ik iig niet oppervlakkig.

Met dezelfde regressie kun je meerdere keren teruggaan naar hetzelfde vorige / andere leven en er op bepaalde willekeurige punten van dat leven instappen als ik alles wat ik met dit onderwerp gelezen heb mag geloven.

"Wie was ik" laat maar een klein deel zien van het geheel. Er wordt b.v. niet uitgezocht of het om verre familie van de kandidaat gaat. De kandidaat geeft antwoord op de vragen die 'm gesteld worden en daar houdt het bij op.

De manier waarop dit gaat mag iedereen vrij invullen, volgens jou is het een geest die opgeroepen wordt. Zou kunnen, maar misschien zit deze geest van de vorige generatie wel in jezelf. Hoe het ook zit, de afleveringen vind ik iig erg boeiend.
pi_27258419
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Deze en ook andere kandidaten wisten in hun regressie duidelijk wie ze waren en konden ook voelen hoe ze als persoon in het leven hebben gestaan. Ik weet niet wat jij allemaal zou willen weten, maar wat ze over zichzelf konden vertellen vond ik iig niet oppervlakkig.

Met dezelfde regressie kun je meerdere keren teruggaan naar hetzelfde vorige / andere leven en er op bepaalde willekeurige punten van dat leven instappen als ik alles wat ik met dit onderwerp gelezen heb mag geloven.

"Wie was ik" laat maar een klein deel zien van het geheel. Er wordt b.v. niet uitgezocht of het om verre familie van de kandidaat gaat. De kandidaat geeft antwoord op de vragen die 'm gesteld worden en daar houdt het bij op.

De manier waarop dit gaat mag iedereen vrij invullen, volgens jou is het een geest die opgeroepen wordt. Zou kunnen, maar misschien zit deze geest van de vorige generatie wel in jezelf. Hoe het ook zit, de afleveringen vind ik iig erg boeiend.
Ze wisten hun identiteit niet, ze wisten wat ze voor werk deden, ze wisten wie hun partner was. Ze wisten hoe ze het ervaarden maar nooit en dan nog nooit hadden zij een naam en toenaam gevonden in het programma. Met andere woorden: in het programma is nog nooit gezegd, jij was Jan Klaassen uit de Poppenkast en was toen en toen getrouwd. Kijk hier heb je de documenten. Nooit is dat gebeurd en nooit zal dat gebeuren!
pi_27258482
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:09 schreef FuifDuif het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens, Integrity. Het feit dat wij in ons eigen dagelijks leven niets weten van vorige levens is natuurlijk niet voor niets. Het kan naar mijn idee zeer zeker wel gaan om reïncarnatie, waarbij men slechts flarden opvangt. Want als reïncarnatie zou bestaan, dan is daar een reden voor en dan is er ook een reden voor om je moeilijk details te kunnen herinneren van je vorige leven(s). Vergelijk het met een droom waarvan je nog maar een aantal elementen kunt terughalen.

Maar goed, het geest-idee is ook een zeer aannemelijke mogelijkheid. Maar in welk opzicht is dat idee dan meer aannemelijk dan reïncarnatie als het gaat om details?
Zoals ik al zei: er zal nooit in het programma een persoon gevonden worden, inclusief documenten, waaruit duidelijk een naam komt. Er zal nooit een persoon zijn die zegt: hey ik ben Puk van de Petteflat. Het zal ook niet gebeuren, volg alle afleveringen maar. Het is maar net wat je wilt geloven.
  zondag 22 mei 2005 @ 22:30:06 #247
81237 releaze
best of both worlds
pi_27258511
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:44 schreef Integrity het volgende:

[..]

geen achternaam, die is nog niet geweest. wel voornamen. daarnaast waren degenen die nu op tv zijn geweest gewoon ambachtslieden. zullen zij wel centraal geregistreerd zijn geweest bijvoorbeeld?

dit programma bewijst voor mij alleen dat er meer tussen hemel en aarde zit. en wat dit verschijnsel nou moet betekenen weet ik ook niet.

weer een erg mooie aflevering. ik vind het leuk dat hij zei dat hij zelf zo weinig beelden voor zich had, maar wel iedere keer op z'n gevoel afging bij dat kasteel. dat is ook best wel "logisch" als je dr vanuit gaat dat ie daar praktisch zn hele leven heeft gewoond.
pi_27258579
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:22 schreef Nature het volgende:

[..]

Dit is niet zo, lees maar eens "Reïncarnatie, psychotherapie en innerlijke groei" van Pieter Langedijk. Zijn clienten hebben vele verschillende reincarnatie-herinneringen uit totaal verschillende gebieden en tijden.

Ik denk dat ze voor dit programma bewust alleen vrij "recente" herinneringen in "hetzelfde gebied" hebben onderzocht, omdat dit simpelweg het makkelijkst is. Probeer maar eens een herinnering van een leven in Azie uit 300 voor Christus te onderzoeken.
[..]

Nou Dutch_Courage, zo vaag lul je nog niet, want die discussie zijn we in dit topic mee bezig:
GEEN reincarnatie?? (boek: 'Geleid door het licht')
Niet alle posts slaan op die gedachte, moet je maar effe zoeken als je wilt.
Ik denk idd dat daar wel iets inzit. Ik denk dat je meest recente levens meestal wel in ongeveer hetzelfde gebied zich afspelen als nu (dus als je een europeaan bent in europa). Misschien wel omdat hoe hoger je evolueert hoe 'ontwikkelder' je ook terecht komt. Dus van het pure overleven en afhankelijk zijn van anderen in de arme 3e wereld en de natuurvolken enzo naar de westerse, zelfdenkende en kiezende mens. Nu onze eerste levensbehoeftes al voorzien zijn ipv dat we er heel hard voor hoeven zwoegen en we een zekere mate van luxe kennen hebben we meer tijd en mogelijheid na te denken over de zin van het leven, zijn we meer zelfverantwoordelijk en zelfbewust, creeren we meer onze wereld, maken we keuzes etc. Worden we dus meer scheppers dan dat we geleefd worden.

Alhoewel ik deze stelling tegelijkertijd verwerp, want waarom zou deze westerse wereld, de ontwikkelingen van de westerse wereld, 'beter' en/of 'hoger' zijn dan in de 3e wereld ofzo. En in de 3e wereld kun je ook best over de zin van het leven nadenken en van het leven genieten terwijl je andersom net zo goed in deze luxe van hier toch een kutleven kan hebben.

Maargoed. Denk dat in zo'n therapie je je meest recente levens als eerste herinnert, tenzij je laatst geleven leven er een was waarin weinig gebeurde en je daarvoor (of paar levens daarvoor) een leven hebt gehad waarin je zoveel meemaakte (vaak in negatieve zin) dat dat als eerste boven komt drijven. Ook omdat angsten en dingen in dit leven nog voortkomen dan uit dat leven waarin je zoveel meemaakte.

Ik weet niet hoever ze in dat programma terug zijn gegaan. misschien zijn ze gewoon al meteen gestopt na het eerste leven wat ze tegenkwamen, omdat dat voor het programma ook al meteen bruikbaar was enzo.
  zondag 22 mei 2005 @ 22:33:00 #249
81237 releaze
best of both worlds
pi_27258620
overigens is dit maar een regressiesessie van 1 uur. ik kende iemand die wel 15 sessies had gehad en steeds verder, dieper en vroeger is gegaan.
pi_27258832
Het viel me op dat het weer een man was die in een vorig leven ook man was geweest. In de vorige afleveringen waren ook steeds de mannen man geweest en de vrouwen vrouw.
Weet iemand of er nog een aflevering komt waarin een vrouw een man is geweest of andersom?

Ben daar toch wel benieuwd naar, het lijkt mij logisch dat je als vrouw ook wel es man bent geweest en andersom. Als je zoveel mogelijk ervaring moet opdoen lijkt me dat wel logisch.
Misschien dat het dan wel zo is dat je als je een paar levens man bent geweest en dan vrouw wordt dat je dan nog eerst een lesbische vrouw wordt of een manwijf en pas in het leven erna echt vrouw (of andersom, als vrouw eerst homo of vrouwelijke man -de metro man hehehe.. geintje- en dan echt man).
tis natuurlijk nogal een overgang hihi.

Ik heb zelf al heel mn leven het idee dat ik een man ben geweest in mn of un vorig leven...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')