Jouw voorouders van 2 - 3 eeuwen terug woonden toch niet in China of Afrika? Een plaats binnen Europa bij Europeanen lijkt me dan wel het meest voor de hand liggend.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:16 schreef FuifDuif het volgende:
Hmmm, toch vreemd dat je bij een reïncarnatie in hetzelfde gebied blijft. Ik neem aan dat plaats en tijd er niet toe doen als er zoiets bestaat als een hogere wereld.
Ja, ik zeg toch ook dat het inderdaad misschien te maken heeft met je vooroudersquote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jouw voorouders woonden toch niet in China of Afrika? Een plaats binnen Europa bij Europeanen lijkt me dan wel het meest voor de hand liggend.
Misschien is het spirituele wel op de een of andere manier verbonden met het biologische. Je "ziel" gaat dus over d.m.v. je genen ofzo. Nu ga ik wel erg vaag lullen dus ik laat het hierbij.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:16 schreef FuifDuif het volgende:
Hmmm, toch vreemd dat je bij een reïncarnatie in hetzelfde gebied blijft. Ik neem aan dat plaats en tijd er niet toe doen als er zoiets bestaat als een hogere wereld. Bovendien lijkt het mij gezien de theorie van de zielsontwikkeling juist beter om in verschillende gebieden terecht te komen. Maar goed, het zijn maar gedachten, we weten het simpelweg niet. Misschien is het inderdaad zo, dat het te maken heeft met je voorouders.
Hoe dan ook, de verhalen uit de afleveringen laten iets zeer bijzonders zien, waar we niet om heen kunnen. Niets dromen, of fantasieën... dat is onzin.
Klopt, idd heel mooie vrouw vond ik ook al.quote:Op zondag 15 mei 2005 21:55 schreef sweetgirly het volgende:
Mooie aflevering, rustgevend, bijzonder en mooie meid ook Fransje.
Erg cool dat soort dingen
Dit is niet zo, lees maar eens "Reïncarnatie, psychotherapie en innerlijke groei" van Pieter Langedijk. Zijn clienten hebben vele verschillende reincarnatie-herinneringen uit totaal verschillende gebieden en tijden.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:16 schreef FuifDuif het volgende:
Hmmm, toch vreemd dat je bij een reïncarnatie in hetzelfde gebied blijft.
Nou Dutch_Courage, zo vaag lul je nog niet, want die discussie zijn we in dit topic mee bezig:quote:Op dinsdag 17 mei 2005 23:40 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Misschien is het spirituele wel op de een of andere manier verbonden met het biologische. Je "ziel" gaat dus over d.m.v. je genen ofzo. Nu ga ik wel erg vaag lullen dus ik laat het hierbij.
alleen die van vorige week nog. ik weet niet waarom er geen archieven zijn, het is een onwijs interessant programmaquote:Op zondag 22 mei 2005 18:19 schreef Djeez het volgende:
Shit, ik heb het de hele tijd gemist, maar ik zal vanavond es gaan kijken. Zijn die andere afleveringen nog ergens online te bekijken ?
Ja, dat is inderdaad ook een mogelijkheid waar we nog niet aan gedacht hebben. Tot nu toe het volgende rijtje:quote:Op zondag 22 mei 2005 21:38 schreef Integrity het volgende:
Het bewijs dat een geest je overneemt?
Het collectieve bewustzijn is een mooi Celestijnse Belofte sprookje, reincarnatie is niet juist. De identiteit is nooit waargenomen uit het vorige leven, de details wijzen een richting die klopt maar de essentie mist steeds. Keer op keer weet de persoon in kwestie niet wie hij of zij exact is, geen naam alleen een twijfel. Als jij dood zou zijn, zou jij toch donders goed weten wie je bent!quote:Op zondag 22 mei 2005 21:41 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad ook een mogelijkheid waar we nog niet aan gedacht hebben. Tot nu toe het volgende rijtje:
*. Reïncarnatie;
*. Collectief bewustzijn met een centrale opslag van herinneringen, waar wij als individuen op een hoog bewustzijnsniveau toegang tot hebben;
*. Geesten nemen ons over tijdens de regressietherapie, of wij fungeren dan in ieder geval als een soort doorgeefluik.
Hoe dan ook, er is iets bijzonders aan de hand waar we niet omheen kunnen.
Deze en ook andere kandidaten wisten in hun regressie duidelijk wie ze waren en konden ook voelen hoe ze als persoon in het leven hebben gestaan. Ik weet niet wat jij allemaal zou willen weten, maar wat ze over zichzelf konden vertellen vond ik iig niet oppervlakkig.quote:Op zondag 22 mei 2005 21:44 schreef Integrity het volgende:
[..]
Het collectieve bewustzijn is een mooi Celestijnse Belofte sprookje, reincarnatie is niet juist. De identiteit is nooit waargenomen uit het vorige leven, de details wijzen een richting die klopt maar de essentie mist steeds. Keer op keer weet de persoon in kwestie niet wie hij of zij exact is, geen naam alleen een twijfel. Als jij dood zou zijn, zou jij toch donders goed weten wie je bent!
Wat ik al zei: het klopt niet! De details kunnen kloppen, maar reincarnatie leidt je alleen maar verder van je geloof af (als je die al hebt). Dit water zal om meer water vragen en de bron put zichzelf uit.
Ze wisten hun identiteit niet, ze wisten wat ze voor werk deden, ze wisten wie hun partner was. Ze wisten hoe ze het ervaarden maar nooit en dan nog nooit hadden zij een naam en toenaam gevonden in het programma. Met andere woorden: in het programma is nog nooit gezegd, jij was Jan Klaassen uit de Poppenkast en was toen en toen getrouwd. Kijk hier heb je de documenten. Nooit is dat gebeurd en nooit zal dat gebeuren!quote:Op zondag 22 mei 2005 22:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Deze en ook andere kandidaten wisten in hun regressie duidelijk wie ze waren en konden ook voelen hoe ze als persoon in het leven hebben gestaan. Ik weet niet wat jij allemaal zou willen weten, maar wat ze over zichzelf konden vertellen vond ik iig niet oppervlakkig.
Met dezelfde regressie kun je meerdere keren teruggaan naar hetzelfde vorige / andere leven en er op bepaalde willekeurige punten van dat leven instappen als ik alles wat ik met dit onderwerp gelezen heb mag geloven.
"Wie was ik" laat maar een klein deel zien van het geheel. Er wordt b.v. niet uitgezocht of het om verre familie van de kandidaat gaat. De kandidaat geeft antwoord op de vragen die 'm gesteld worden en daar houdt het bij op.
De manier waarop dit gaat mag iedereen vrij invullen, volgens jou is het een geest die opgeroepen wordt. Zou kunnen, maar misschien zit deze geest van de vorige generatie wel in jezelf. Hoe het ook zit, de afleveringen vind ik iig erg boeiend.
Zoals ik al zei: er zal nooit in het programma een persoon gevonden worden, inclusief documenten, waaruit duidelijk een naam komt. Er zal nooit een persoon zijn die zegt: hey ik ben Puk van de Petteflat. Het zal ook niet gebeuren, volg alle afleveringen maar. Het is maar net wat je wilt geloven.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:09 schreef FuifDuif het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens, Integrity. Het feit dat wij in ons eigen dagelijks leven niets weten van vorige levens is natuurlijk niet voor niets. Het kan naar mijn idee zeer zeker wel gaan om reïncarnatie, waarbij men slechts flarden opvangt. Want als reïncarnatie zou bestaan, dan is daar een reden voor en dan is er ook een reden voor om je moeilijk details te kunnen herinneren van je vorige leven(s). Vergelijk het met een droom waarvan je nog maar een aantal elementen kunt terughalen.
Maar goed, het geest-idee is ook een zeer aannemelijke mogelijkheid. Maar in welk opzicht is dat idee dan meer aannemelijk dan reïncarnatie als het gaat om details?
geen achternaam, die is nog niet geweest. wel voornamen. daarnaast waren degenen die nu op tv zijn geweest gewoon ambachtslieden. zullen zij wel centraal geregistreerd zijn geweest bijvoorbeeld?quote:Op zondag 22 mei 2005 21:44 schreef Integrity het volgende:
[..]
Het collectieve bewustzijn is een mooi Celestijnse Belofte sprookje, reincarnatie is niet juist. De identiteit is nooit waargenomen uit het vorige leven, de details wijzen een richting die klopt maar de essentie mist steeds. Keer op keer weet de persoon in kwestie niet wie hij of zij exact is, geen naam alleen een twijfel. Als jij dood zou zijn, zou jij toch donders goed weten wie je bent!
Wat ik al zei: het klopt niet! De details kunnen kloppen, maar reincarnatie leidt je alleen maar verder van je geloof af (als je die al hebt). Dit water zal om meer water vragen en de bron put zichzelf uit.
Ik denk idd dat daar wel iets inzit. Ik denk dat je meest recente levens meestal wel in ongeveer hetzelfde gebied zich afspelen als nu (dus als je een europeaan bent in europa). Misschien wel omdat hoe hoger je evolueert hoe 'ontwikkelder' je ook terecht komt. Dus van het pure overleven en afhankelijk zijn van anderen in de arme 3e wereld en de natuurvolken enzo naar de westerse, zelfdenkende en kiezende mens. Nu onze eerste levensbehoeftes al voorzien zijn ipv dat we er heel hard voor hoeven zwoegen en we een zekere mate van luxe kennen hebben we meer tijd en mogelijheid na te denken over de zin van het leven, zijn we meer zelfverantwoordelijk en zelfbewust, creeren we meer onze wereld, maken we keuzes etc. Worden we dus meer scheppers dan dat we geleefd worden.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:22 schreef Nature het volgende:
[..]
Dit is niet zo, lees maar eens "Reïncarnatie, psychotherapie en innerlijke groei" van Pieter Langedijk. Zijn clienten hebben vele verschillende reincarnatie-herinneringen uit totaal verschillende gebieden en tijden.
Ik denk dat ze voor dit programma bewust alleen vrij "recente" herinneringen in "hetzelfde gebied" hebben onderzocht, omdat dit simpelweg het makkelijkst is. Probeer maar eens een herinnering van een leven in Azie uit 300 voor Christus te onderzoeken.
[..]
Nou Dutch_Courage, zo vaag lul je nog niet, want die discussie zijn we in dit topic mee bezig:
GEEN reincarnatie?? (boek: 'Geleid door het licht')
Niet alle posts slaan op die gedachte, moet je maar effe zoeken als je wilt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |