abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24558709
quote:
Moslima's vluchten voor uithuwelijking
door Fred Pruim
ROTTERDAM - Opvanghuizen in de randstad krijgen rondom de zomervakanties steeds vaker radeloze moslimmeisjes over de vloer, die bang zijn dat ze tijdens de trip door hun ouders worden uitgehuwelijkt.

Een voor ons land uniek project, dat dit weekeinde begint, wil het weglopen zo veel mogelijk voorkomen door te stellen dat uithuwelijken volgens de islam verboden is. Hoewel exacte cijfers ontbreken, vrezen steeds meer in ons land opgegroeide jonge moslima's dat ze tijdens de jaarlijkse vakantie naar bijvoorbeeld Marokko of Turkije tot een huwelijk worden gedwongen. Die alarmerende constatering doet de Stichting Platform Islamitische Organisaties Rijnmond (SPIOR) in Rotterdam. De SPIOR, een overkoepelend orgaan van 44 islamitische organisaties, moskeeën en sociaal-culturele instellingen in het Rijnmondgebied, noemt die situatie 'uiterst zorgwekkend'.

Het project moet moslimmeisjes mondiger maken om uiteindelijk uithuwelijking te voorkomen. Het initiatief is opmerkelijk, omdat het dit keer uit de koker van islamitische organisaties zélf komt.

Het project wordt gefinancierd door het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Bron: De Telegraaf
Als vrouw zijnde doet me dit deugd, nu eindelijk eens een positief bericht uit eigen gelederen dat men hier een poging gaat wagen om uithuwelijken tegen te gaan.
pi_24558893
Het is eerst maar eens afwachten of dit wel gaat lukken, want meestal onstaat een breuk met de familie. Dat is ook niet altijd even makkelijk.
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 10:17:10 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_24558909
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:02 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als vrouw zijnde
het is "Als vrouw" of "Vrouw zijnde" of "Zijnde vrouw" maar niet "Als vrouw zijnde"
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 14 januari 2005 @ 10:21:04 #4
32652 GeorgeW.Bush
President of the USA
pi_24558961
Uithuwelijken is zo 1400
Wel goed dat islamitische organisaties dat ook inzien
Op maandag 11 juli 2005 19:29 schreef Tamme het volgende:
Waarom doe jij zo tegen mij? Zijn we even oud ofzo>?
beetje respect hier op deze fora anders is het klit bang en gaan we schoonmaken
pi_24558967
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:17 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

het is "Als vrouw" of "Vrouw zijnde" of "Zijnde vrouw" maar niet "Als vrouw zijnde"
Oei, mijn inburgeringscursus heeft gefaald.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dr.Nikita op 14-01-2005 10:31:13 ]
pi_24558969
quote:

[..]

potato potatoe
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 10:24:45 #7
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_24559014
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:21 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Oei, mijn inburgeringscusus heeft gefaald.
kennelijk
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_24559015
quote:
De SPIOR, een overkoepelend orgaan van 44 islamitische organisaties, moskeeën en sociaal-culturele instellingen in het Rijnmondgebied, noemt die situatie 'uiterst zorgwekkend'.
Ja, omdat die vrouwen de intelligentie en de kracht opbrengen om zich te onttrekken aan hun alles omspannende net van haat en onderdrukking.

Maar waar hebben we het over? Dit zijn toch incidenten?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_24559100
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:15 schreef vdo28 het volgende:
Het is eerst maar eens afwachten of dit wel gaat lukken, want meestal onstaat een breuk met de familie. Dat is ook niet altijd even makkelijk.
Daarom heb ik ook bewust het woord 'poging' neergezet. Maar eerlijk is eerlijk, de eerste aanzet is er dat het bespreekbaar wordt.
pi_24559134
Bij Turken is dat veel groter dan bij Marokkanen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_24559158
Misschien een mooie stok achter de deur als ze meteen een regel zouden invoeren dat families die zoiets doen geen respect hebben voor mensen en de Nederlandse wetgeving en dus meteen in het land van herkomst, sorry, in het vakantieland mogen blijven.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_24559189
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:31 schreef Meki het volgende:
Bij Turken is dat veel groter dan bij Marokkanen
Turken en Marokkanen liggen mekaar niet echt hè, of zit ik ernaast?
pi_24559191
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:21 schreef vdo28 het volgende:

[..]

potato potatoe
Da's inderdaad ook fout.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_24559290
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:21 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Oei, mijn inburgeringscursus heeft gefaald.
GVD ik dacht altijd dat je een gozer was.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 10:39:37 #15
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_24559294
quote:

[..]

You say tomatoe, i say tomato, you say rape, i say unvolluntary sex

Wat ik des bedoel, Kommaneuken is ook een vak apart, die jij waarschijnlijk goed beheerst
My mind is leaving, my body follows...
  vrijdag 14 januari 2005 @ 10:40:27 #16
111811 Risale-i_Nur
anti-Islam == extreem-rechts
pi_24559315
De Islam maakt geen onderscheid tussen nationaliteiten, Meki. De turkse vrouwen vluchten eerder dan marokkaanse vrouwen, omdat het de turkse cultuur is om sterk te zijn en om dus je gelijk te halen. In de marokkaanse cultuur is het niet de gewoonte om voor jezelf en voor je volk op te komen, vandaar de geringe belangstelling aan die zijde om te vluchten voor uithuwelijking. Men prefereert daar de uithuwelijk, zo goed en kwaad als het maar kan. Turken zijn dus wat meer assertief.

Bovendien is de topictitel misleidend. Of dat bewust of onbewust is, dat weet ik niet. Ik vermoed een mengeling van beide, als ik de postgeschiedenis van deze user bekijk.

Het is namelijk een cultuurgebonden iets. Met religie heeft het niets te maken. Sterker nog, de Islam kent geen dwang. Het is waarschijnlijk net zo'n misverstand als met de zogenaamde vrouwenbesnijdenis. Ook dit is een cultuurgebonden iets, welke zich voornamelijk voordoet in landen als Somalie. De ontkrachting dat het met de Islam te maken zou hebben is ook makkelijk te vinden. Vrouwenbesnijdenis bestond daar al lang voor de Islam haar intrede deed in die regio.

Kan een mod of admin de titel dus veranderen in iets als: "Allochtone vrouwen vluchten voor uithuwelijking"?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 10:41:08 #17
111811 Risale-i_Nur
pi_24559325
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:39 schreef Chadi het volgende:

[..]

GVD ik dacht altijd dat je een gozer was.
Dat is hij ook.
pi_24559412
Om hoeveel vrouwen gaat het trouwens? Of zijn er geen cijfers bekend?
pi_24559460
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:40 schreef Risale-i_Nur het volgende:
De Islam maakt geen onderscheid tussen nationaliteiten, Meki. De turkse vrouwen vluchten eerder dan marokkaanse vrouwen, omdat het de turkse cultuur is om sterk te zijn en om dus je gelijk te halen. In de marokkaanse cultuur is het niet de gewoonte om voor jezelf en voor je volk op te komen, vandaar de geringe belangstelling aan die zijde om te vluchten voor uithuwelijking. Men prefereert daar de uithuwelijk, zo goed en kwaad als het maar kan. Turken zijn dus wat meer assertief.

Bovendien is de topictitel misleidend. Of dat bewust of onbewust is, dat weet ik niet. Ik vermoed een mengeling van beide, als ik de postgeschiedenis van deze user bekijk.
Topictitel is exact hetzelfde zoals het in de media wordt verwoord, dus er is geen letter aan veranderd.
Dus, wil je je insinuaties de volgende keer voor je houden s.v.p.
quote:
Het is namelijk een cultuurgebonden iets. Met religie heeft het niets te maken. Sterker nog, de Islam kent geen dwang. Het is waarschijnlijk net zo'n misverstand als met de zogenaamde vrouwenbesnijdenis. Ook dit is een cultuurgebonden iets, welke zich voornamelijk voordoet in landen als Somalie. De ontkrachting dat het met de Islam te maken zou hebben is ook makkelijk te vinden. Vrouwenbesnijdenis bestond daar al lang voor de Islam haar intrede deed in die regio.

Kan een mod of admin de titel dus veranderen in iets als: "Allochtone vrouwen vluchten voor uithuwelijking"?
Niets veranderen.
pi_24559532
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:34 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

neeh Ik kan goed met Turken opschieten
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_24559539
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:41 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Dat is hij ook.
U kent mij persoonlijk?
pi_24559546
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:34 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Is er een verschil tussen deze 2 dan?
Facet!
pi_24559581
Uithuwelijken. Kun je weer zien hoe dom dat volk is. Stel barbaarse holbewoners!!! Moslims
pi_24559582
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:48 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Topictitel is exact hetzelfde zoals het in de media wordt verwoord, dus er is geen letter aan veranderd.
Dus, wil je je insinuaties de volgende keer voor je houden s.v.p.
[..]

Niets veranderen.
Hij heeft wel gelijk. Ook onder Christelijke Turken vindt uithuwelijking plaats, dus het geheel is eerder cultuurgebonden dan religiegebonden.
pi_24559697
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:54 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk. Ook onder Christelijke Turken vindt uithuwelijking plaats, dus het geheel is eerder cultuurgebonden dan religiegebonden.
In het krantenbericht gaat het duidelijk over moslima's en de islam.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:02:09 #26
3542 Gia
User under construction
pi_24559708
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:54 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

[..]

Dat kan wel zijn, maar het is niet de Turkse of Marokkaanse regering die er nu iets tegen wil doen, maar moslimorganisaties. Zij komen op voor moslima's en dus is de topictitel wel goed.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:03:08 #27
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24559720
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:54 schreef Halfgedraaide het volgende:
Uithuwelijken. Kun je weer zien hoe dom dat volk is. Stel barbaarse holbewoners!!! Moslims
Zou jij je username niet veranderen in 'Halfgare'? Draag wat bij aan de discussie of hoepel naar Stormfront..
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:17:38 #28
111811 Risale-i_Nur
pi_24559989
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:53 schreef JanKort het volgende:

[..]

Is er een verschil tussen deze 2 dan?
Ja, de ene groep is afrikaan, de andere groep is euraziatisch.
pi_24560115
Het is wel degelijk cultuurgebonden, tuurlijk verwijzen sommige mensen dit graag weer naar de Islam maar dat is pure ONTWETENHEID.

Juist omdat dit tegen de Islam in strookt, in de Koran kunnen we letterlijk vinden dat dwang verboden is en dat het verboden is een meisje uit te huwelijken tegen haar zijn.

Hoewel ik niemand in mijn persoonlijke omgeving ken die dit gebeurt of is gebeurt is het toch wel een probleem dat binnen de eigen gemeenschappen moeten worden aangekaart, gelukkig gebeurt dit al aardig en IK (mijn beleving dus) zie het niet snel meer gebeuren in mijn omgeving.
X
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:30:56 #30
3542 Gia
User under construction
pi_24560253
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 11:23 schreef Alulu het volgende:
Het is wel degelijk cultuurgebonden, tuurlijk verwijzen sommige mensen dit graag weer naar de Islam maar dat is pure ONTWETENHEID.

Juist omdat dit tegen de Islam in strookt, in de Koran kunnen we letterlijk vinden dat dwang verboden is en dat het verboden is een meisje uit te huwelijken tegen haar zijn.
Jahaaa, maar het gaat hier niet om cultuur, maar over het feit dat moslimorganisaties uithuwelijken tegen wil gaan binnen hun gelederen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:31:37 #31
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_24560263
tja, ik snap die meisjes we maar zouden die families dan ZO triest zijn om het meisje tegen haar zin uit te huwelijken?
wat moet ze dan? de hele dag wassen en slaaf spelen ofzo? en ze hebben altij zon grote bek dat ze het beste willen voor hun kinderen.
pi_24560660
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 11:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zou jij je username niet veranderen in 'Halfgare'? Draag wat bij aan de discussie of hoepel naar Stormfront..
Oh dus als je eeuwenoude rituelen van moslims achterlijk vind moet je naar het stormfront?? Ik denk niet dat die mij daar willen hebben gezien ik niet arisch ben......
pi_24560742
Eindelijk eens kritiek van binnenuit op de Islam zoals hij in deze tijd voor veel moslims 'uitgevoerd' wordt.
Lijkt mij een goede zaak.
Is een tas meer waard dan een mensenleven?
Er is niks mis met bagger
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:55:51 #34
111811 Risale-i_Nur
pi_24560762
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 11:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Jahaaa, maar het gaat hier niet om cultuur, maar over het feit dat moslimorganisaties uithuwelijken tegen wil gaan binnen hun gelederen.
Dus als het Rode Kruis ergens mensen helpt met een probleem, dan is dat probleem automatisch een christelijk probleem?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:56:40 #35
111811 Risale-i_Nur
pi_24560779
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 11:51 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Oh dus als je eeuwenoude rituelen van moslims achterlijk vind moet je naar het stormfront?? Ik denk niet dat die mij daar willen hebben gezien ik niet arisch ben......
Welke rituelen doel je precies op?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:57:19 #36
111811 Risale-i_Nur
pi_24560792
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 11:54 schreef henkdevries het volgende:
Eindelijk eens kritiek van binnenuit op de Islam zoals hij in deze tijd voor veel moslims gelezen wordt.
Lijkt mij een goede zaak.
Als je goed had gelezen, had je gelezen dat er nergens wordt gerept over kritiek op de Islam.
pi_24560824
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 11:23 schreef Alulu het volgende:
Fout, niet sommige mensen maar de moslims zelf steken nu een hand in eigen boezem, je doet ze wel onrecht aan om de SPIOR van onwetendheid te betichten.
quote:

Hoewel ik niemand in mijn persoonlijke omgeving ken die dit gebeurt of is gebeurt is het toch wel een probleem dat binnen de eigen gemeenschappen moeten worden aangekaart, gelukkig gebeurt dit al aardig en IK (mijn beleving dus) zie het niet snel meer gebeuren in mijn omgeving.
pi_24560831
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 11:57 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Als je goed had gelezen, had je gelezen dat er nergens wordt gerept over kritiek op de Islam.
Als je 10 seconden had nagedacht voordat je op de quote-knop duwde had je zelf kunnen concluderen dat het er wel op neerkomt.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:06:09 #39
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_24560970
Feit is dat uithuwelijking in Nederland eigenlijk enkel in Islamitische kringen voor komt. Of uithuwelijking een uiting van islamisme is is een hele andere discussie. Maar de topictitel is dus wel terecht.
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:09:09 #40
111811 Risale-i_Nur
pi_24561036
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 11:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Fout, niet sommige mensen maar de moslims zelf steken nu een hand in eigen boezem, je doet ze wel onrecht aan om de SPIOR van onwetendheid te betichten.
[..]
Fout, moslims steken geen hand in eigen boezem. Bij gebrek aan hulp vanuit autochtone organisaties hebben zij enkel aangeboden om dan maar zelf te helpen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:10:18 #41
111811 Risale-i_Nur
pi_24561058
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 11:58 schreef henkdevries het volgende:

[..]

Als je 10 seconden had nagedacht voordat je op de quote-knop duwde had je zelf kunnen concluderen dat het er wel op neerkomt.
Als je 10 seconden had nagedacht voordat je op de quote-knop drukte, had je zelf kunnen concluderen dat dat er absoluut niet in staat en dat het er zeker niet op neerkomt. Dat is slechts jouw interpretatie.
pi_24561106
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:10 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Als je 10 seconden had nagedacht voordat je op de quote-knop drukte, had je zelf kunnen concluderen dat dat er absoluut niet in staat en dat het er zeker niet op neerkomt. Dat is slechts jouw interpretatie.
Kerel, waarom denk je dat de ouders van deze moslima's willen dat deze vrouwen uitgehuwelijkt worden?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:15:09 #43
111811 Risale-i_Nur
pi_24561159
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:06 schreef BlackJack het volgende:
Feit is dat uithuwelijking in Nederland eigenlijk enkel in Islamitische kringen voor komt. Of uithuwelijking een uiting van islamisme is is een hele andere discussie. Maar de topictitel is dus wel terecht.
Omdat iets voornamelijk in een bepaalde cultuur voorkomt, kun je daar niet de conclusie aan verbinden dat het dus wel iets moet zijn van het geloof dat in die cultuur heersend is.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:17:21 #44
111811 Risale-i_Nur
pi_24561198
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:12 schreef henkdevries het volgende:

[..]

Kerel, waarom denk je dat de ouders van deze moslima's willen dat deze vrouwen uitgehuwelijkt worden?
Geen idee. Weet jij het?

Ik prefereer de volgende zin, boven jouw suggestieve zin:

"Waarom denk je dat de ouders van deze turkse of marokkaanse meisjes willen dat deze meisjes uitgehuwelijkt worden?"

Of ben jij er ook zo een die denkt dat iedere scheet die in de wereld gelaten wordt de schuld is van de Islam?
pi_24561205
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:09 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Fout, moslims steken geen hand in eigen boezem. Bij gebrek aan hulp vanuit autochtone organisaties hebben zij enkel aangeboden om dan maar zelf te helpen.
Er wordt al jaren zeer veel hulp geboden op vele gebieden, is men nu nòg niet volwassen genoeg om de eigen broek op te houden? Waarom nu de schuld bij de autochtonen poneren terwijl het uithuwelijken een kwestie van de moslims is.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:19:09 #46
111811 Risale-i_Nur
pi_24561233
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Er wordt al jaren zeer veel hulp geboden vele gebieden, is men nu nòg niet volwassen genoeg om de eigen broek op te houden? Waarom nu de schuld bij de autochtonen poneren terwijl het uithuwelijken een kwestie van de moslims is.
Het uithuwelijken is een kwestie van verschillende culturen, net als vrouwenbesnijdenis dat is. Dat mensen als jij geen onderscheid kunnen maken tussen religie en cultuur, is niet mijn probleem.
pi_24561289
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:17 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Geen idee. Weet jij het?
Ik heb slechts vermoedens, maar gezien jouw toon nam ik aan dat jij het wel wist
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:17 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Ik prefereer de volgende zin, boven jouw suggestieve zin:

"Waarom denk je dat de ouders van deze turkse of marokkaanse meisjes willen dat deze meisjes uitgehuwelijkt worden?"

Of ben jij er ook zo een die denkt dat iedere scheet die in de wereld gelaten wordt de schuld is van de Islam?
Nee, sterker nog geen een 'scheet' die in de wereld gelaten wordt is de schuld van de Islam, maar wel van de moslim die de scheet laat.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:21:40 #48
32652 GeorgeW.Bush
President of the USA
pi_24561301
quote:

[..]

Waarom zouden autochtonen zich daarmee moeten bemoeien, met zoiets achterlijks als uithuwelijken?
En dat zelf helpen hadden ze al veel eerder moeten doen
pi_24561331
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:19 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Het uithuwelijken is een kwestie van verschillende culturen, net als vrouwenbesnijdenis dat is. Dat mensen als jij geen onderscheid kunnen maken tussen religie en cultuur, is niet mijn probleem.
Religie en cultuur zijn nauw met elkaar verbonden, net zoals broer en zus een band hebben.
pi_24561794
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:21 schreef GeorgeW.Bush het volgende:

[..]

Waarom zouden autochtonen zich daarmee moeten bemoeien, met zoiets achterlijks als uithuwelijken?
Autochtonen krijgen toch het verwijt geen kennis te hebben, dus het lijkt me ook beter dat cultuurgebonden organisaties deze problemen aanpakken. Voor de meisjes, die in nederland een andere opvoeding hebben gekregen en waar meisjes een met een ander toekomstbeeld opgroeien, is een mogelijke uithuwelijking aan een vreemd persoon, natuurlijk een zeer nare zaak.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:56:49 #51
111811 Risale-i_Nur
pi_24562034
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:21 schreef GeorgeW.Bush het volgende:

[..]

Ik dacht dat autochtonen zo dol waren op helpen? Waarom zouden autochtonen storten voor Azie, niet waar?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:01:01 #52
111811 Risale-i_Nur
pi_24562121
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:23 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Religie en cultuur zijn nauw met elkaar verbonden, net zoals broer en zus een band hebben.
Zand, grind en water zijn ook nauw met elkaar verbonden, maar dat wil niet zeggen dat ze van hetzelfde bloed zijn.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:01:44 #53
3542 Gia
User under construction
pi_24562128
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:15 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Omdat iets voornamelijk in een bepaalde cultuur voorkomt, kun je daar niet de conclusie aan verbinden dat het dus wel iets moet zijn van het geloof dat in die cultuur heersend is.
Het gaat hier om hulp vanuit Islamitische hoek en over moslima's die vluchten voor uithuwelijking.
Waar wordt gezegd dat uithuwelijking de schuld is van de Islam?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:06:40 #54
111811 Risale-i_Nur
pi_24562212
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat hier om hulp vanuit Islamitische hoek en over moslima's die vluchten voor uithuwelijking.
Waar wordt gezegd dat uithuwelijking de schuld is van de Islam?
De term moslima's die vluchten voor uithuwelijking is suggestief, maar niets is de Telegraaf te gek.

Het gaat hier namelijk om hulp vanuit islamitische hoek en over turkse en marokkaanse vrouwen die vluchten voor uithuwelijking. Dat ze toevallig moslim zijn doet er niet toe.
pi_24562403
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:56 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Ik dacht dat autochtonen zo dol waren op helpen? Waarom zouden autochtonen storten voor Azie, niet waar?
Men stort zoveel omdat er toevallig veel westerlingen aanwezig waren op het tijdstip van de ramp en omdat er veel westerlingen omgekomen zijn, anders was de opbrengst een paar ton.
Je moet niet denken dat de Nederlanders zou toegevend zijn in het algemeen.
Yeah baby Yeah!
pi_24562461
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:06 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

De term moslima's die vluchten voor uithuwelijking is suggestief, maar niets is de Telegraaf te gek.

Het gaat hier namelijk om hulp vanuit islamitische hoek en over turkse en marokkaanse vrouwen die vluchten voor uithuwelijking. Dat ze toevallig moslim zijn doet er niet toe.
Het gaat om uithuwelijking, de meesten die daarmee geconfronteerd zijn moslim.
De Telegraaf benaderd (as usual) de zaak inderdaad eenzijdig.
Hoe sta je zelf tegenover uithuwelijking?
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:21:42 #57
3542 Gia
User under construction
pi_24562502
quote:

[..]

Dat je over die titel valt is weer een typisch gevalletje 'lange tenen'.

Oe, er staat moslima's, oe de Islam krijgt weer de schuld!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:24:46 #58
111811 Risale-i_Nur
pi_24562552
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:14 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Men stort zoveel omdat er toevallig veel westerlingen aanwezig waren op het tijdstip van de ramp en omdat er veel westerlingen omgekomen zijn, anders was de opbrengst een paar ton.
Je moet niet denken dat de Nederlanders zou toegevend zijn in het algemeen.
Wees gerust. Die gedachte is niet bij me opgekomen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:25:57 #59
111811 Risale-i_Nur
pi_24562580
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:18 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Het gaat om uithuwelijking, de meesten die daarmee geconfronteerd zijn moslim.
De Telegraaf benaderd (as usual) de zaak inderdaad eenzijdig.
Hoe sta je zelf tegenover uithuwelijking?
Hoe denk je dat ik er tegenover sta? De Islam kent geen dwang. Uithuwelijking vindt plaats onder dwang. Dus ben ik tegen uithuwelijking.

Hoe stat jij eigelijk tegenover uithuwelijking?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:27:34 #60
111811 Risale-i_Nur
pi_24562607
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat je over die titel valt is weer een typisch gevalletje 'lange tenen'.

Oe, er staat moslima's, oe de Islam krijgt weer de schuld!
Dat jij ieder topic induikt wat ook maar enige relatie kan hebben op de Islam is weer een typisch gevalletje van 'onderdrukte onderbuikgevoelens uiten'

Ie, er staat moslim of Islam. Kom laat ik eens een leuk woordje doen over de Islam, ook al heb ik er nul verstand van.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:29:03 #61
3542 Gia
User under construction
pi_24562633
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:25 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Hoe denk je dat ik er tegenover sta? De Islam kent geen dwang. Uithuwelijking vindt plaats onder dwang. Dus ben ik tegen uithuwelijking.

En wat als het geen uithuwelijking wordt genoemd, maar een gearrageerd huwelijk.
Dus dat het meisje bijvoorbeeld mag kiezen tussen een aantal, door de ouders uitgezochte, mannen.
Mag dat wel?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:30:29 #62
3542 Gia
User under construction
pi_24562662
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:27 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Dat jij ieder topic induikt wat ook maar enige relatie kan hebben op de Islam is weer een typisch gevalletje van 'onderdrukte onderbuikgevoelens uiten'

Ie, er staat moslim of Islam. Kom laat ik eens een leuk woordje doen over de Islam, ook al heb ik er nul verstand van.
Het gaat hier niet eens over de Islam! Wat zwam je nou?
pi_24562675
quote:

[..]

Dat ik toevallig niet in sprookjesboeken geloof doet er ook niet toe maar suggestief refereren naar mijn postgeschiedenis is toch een beetje hetzelfde.

Waarom ben je zo fel tegen dat er wordt gesproken over moslima's? Het ZIJN toch moslima's die het overkomt.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:33:10 #64
111811 Risale-i_Nur
pi_24562706
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:29 schreef Gia het volgende:

[..]

En wat als het geen uithuwelijking wordt genoemd, maar een gearrageerd huwelijk.
Dus dat het meisje bijvoorbeeld mag kiezen tussen een aantal, door de ouders uitgezochte, mannen.
Mag dat wel?
Hoe je het beestje noemt is niet van belang. Poep kun je wel een bloem noemen, maar het blijft poep. Zolang het meisje zelf niet vindt dat ze gedwongen wordt, zie ik echter geen probleem. Dan is er immers geen dwang.
pi_24562769
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:25 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Je bent er tegen, ik ook.
Ik vind dat een huwelijk een belangrijk iets is, net als de term liefde. Zodra er kinderen in het spel zijn (komt weleens voor bij een huwelijk) vind ik dat je deze het best op kunt voeden als de thuisbasis vertrouwd en liefdevol is.
De kans dat dit gebeurt bij mensen die toevallig samenleven, maar elkaars nukken en eigenaardigheden (kortom karakter) niet kennen gebeurt louter bij toeval.
De kans dat een kind opvoed in een harmonieus gezin als de ouders voor elkaar gekozen hebben omdat ze elkaar 'liggen' is beduidend groter.

Maar kun jij mij vertellen waarom er toch zoveel verschillende interpretaties van die Islam zijn, jouw interpretatie van de Islam gaat ervanuit dat de Islam geen dwang kent, een ander moslim dwingt vanuit zijn geloof indirect om zijn vrouw bijv een hoofddoek te laten dragen.

Wie zegt dat jouw interpretatie de juiste is en wie zegt dus dat jouw perceptie van (het ontbreken van) dwang in de Islam de juiste is?

Aangezien iedere Islamiet er een andere benadering op nahoudt lijkt het me onjuist dat DE Islam geen dwang kent, hooguit JOUW Islam niet.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:36:20 #66
111811 Risale-i_Nur
pi_24562774
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat hier niet eens over de Islam! Wat zwam je nou?
Als je het over moslims hebt, heb je het over de Islam. Als je het over joden hebt, heb je het over het jodendom. Als je het over christenen hebt, heb je het over het christendom. Dus wat zwam jij nou?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:36:41 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24562780
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:33 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Hoe je het beestje noemt is niet van belang. Poep kun je wel een bloem noemen, maar het blijft poep. Zolang het meisje zelf niet vindt dat ze gedwongen wordt, zie ik echter geen probleem. Dan is er immers geen dwang.
hoe kom je aan een eerlijk antwoord in de door mannen gedomineerde cultuur? iemand met een pistool op zijn kop zal ook hele andere dingen zeggen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:37:33 #68
111811 Risale-i_Nur
pi_24562798
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:31 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat ik toevallig niet in sprookjesboeken geloof doet er ook niet toe maar suggestief refereren naar mijn postgeschiedenis is toch een beetje hetzelfde.

Waarom ben je zo fel tegen dat er wordt gesproken over moslima's? Het ZIJN toch moslima's die het overkomt.
Het zijn oa moslimvrouwen die het overkomt. Ik ben er zeker niet op tegen dat er gesproken wordt over moslima's. Ik ben erop tegen dat de indruk wordt gewekt dat uithuwelijking iets van de Islam is.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:39:03 #69
3542 Gia
User under construction
pi_24562835
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:36 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Als je het over moslims hebt, heb je het over de Islam. Als je het over joden hebt, heb je het over het jodendom. Als je het over christenen hebt, heb je het over het christendom. Dus wat zwam jij nou?
Natuurlijk niet. Als je het hebt over een groep mensen die een geloof aanhangen, heb je het nog niet per se over dat geloof. Je hebt het over die mensen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:39:07 #70
111811 Risale-i_Nur
pi_24562838
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoe kom je aan een eerlijk antwoord in de door mannen gedomineerde cultuur? iemand met een pistool op zijn kop zal ook hele andere dingen zeggen.
Hoeveel moslims ken jij persoonlijk? Bij hoeveel moslims kom jij over de vloer? Hoeveel moslims heb jij als vrienden? Je suggereert iets, zonder enige onderbouwing. Je gaat er voor het gemak maar vanuit dat ....
pi_24562843
quote:

[..]

Je bedoelt toch niet te zeggen dat de autochtonen weer eens niet genoeg doen
Er wordt toch niet naar honden geluisterd door geitenneukers.
Want laten we wel wezen dat het aantal turkse uitgehuwelijkten kleiner is dan het aantal marokaanse
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:40:13 #72
111811 Risale-i_Nur
pi_24562858
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:36 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik vind dat een huwelijk een belangrijk iets is, net als de term liefde. Zodra er kinderen in het spel zijn (komt weleens voor bij een huwelijk) vind ik dat je deze het best op kunt voeden als de thuisbasis vertrouwd en liefdevol is.
De kans dat dit gebeurt bij mensen die toevallig samenleven, maar elkaars nukken en eigenaardigheden (kortom karakter) niet kennen gebeurt louter bij toeval.
De kans dat een kind opvoed in een harmonieus gezin als de ouders voor elkaar gekozen hebben omdat ze elkaar 'liggen' is beduidend groter.

Maar kun jij mij vertellen waarom er toch zoveel verschillende interpretaties van die Islam zijn, jouw interpretatie van de Islam gaat ervanuit dat de Islam geen dwang kent, een ander moslim dwingt vanuit zijn geloof indirect om zijn vrouw bijv een hoofddoek te laten dragen.

Wie zegt dat jouw interpretatie de juiste is en wie zegt dus dat jouw perceptie van (het ontbreken van) dwang in de Islam de juiste is?

Aangezien iedere Islamiet er een andere benadering op nahoudt lijkt het me onjuist dat DE Islam geen dwang kent, hooguit JOUW Islam niet.
Als je de Koran zou lezen, zou je zelf weten wie het bij het juiste eind heeft. Daarom zou iedereen op school onderwijs moeten krijgen in zowel de Bijbel als de Thora als de Koran. Dit om te voorkomen dat dit soort simpele misverstanden niet meer voorkomen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:41:20 #73
3542 Gia
User under construction
pi_24562877
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Tja, en als zo'n meisje al heeft meegemaakt dat een nichtje uit de familie is gestoten omdat ze weigerde te trouwen met de man die de familie had uitgezocht, zal ze zelf graag trouwen met de man van haar ouders' dromen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:42:10 #74
111811 Risale-i_Nur
pi_24562886
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Als je het hebt over een groep mensen die een geloof aanhangen, heb je het nog niet per se over dat geloof. Je hebt het over die mensen.
Mensen hangen een geloof aan en leven volgens de regels van dat geloof. Als je het over het gedrag van deze moslims hebt, heb je het over zaken die de Islam voorschrijft of niet. Je hebt het dan misschien niet direct over de Islam, maar zeker wel indirect. Je kunt het nog zo mooi inkleden als je wilt, uiteindelijk komt het daar simpelweg op neer.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:42:54 #75
111811 Risale-i_Nur
pi_24562900
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:39 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Je bedoelt toch niet te zeggen dat de autochtonen weer eens niet genoeg doen
Er wordt toch niet naar honden geluisterd door geitenneukers.
Want laten we wel wezen dat het aantal turkse uitgehuwelijkten kleiner is dan het aantal marokaanse
Vind je het gek dat mensen niet naar je luisteren als je ze eerst uitmaakt voor geitenneuker?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:44:18 #76
3542 Gia
User under construction
pi_24562925
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:42 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Mensen hangen een geloof aan en leven volgens de regels van dat geloof. Als je het over het gedrag van deze moslims hebt, heb je het over zaken die de Islam voorschrijft of niet. Je hebt het dan misschien niet direct over de Islam, maar zeker wel indirect. Je kunt het nog zo mooi inkleden als je wilt, uiteindelijk komt het daar simpelweg op neer.
De Islam schrijft toch geen uithuwelijken voor? Of wil jij beweren dat alle gedrag van moslims is voorgeschreven door de Islam?
Het gaat hier over moslima's, moslimorganisaties en uithuwelijken. Waar heeft dit met de Islam te maken? Behalve dan dat de betrokken personen de Islam aanhangen?

Precies, nergens!
pi_24562984
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:37 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Het zijn oa moslimvrouwen die het overkomt. Ik ben er zeker niet op tegen dat er gesproken wordt over moslima's. Ik ben erop tegen dat de indruk wordt gewekt dat uithuwelijking iets van de Islam is.
Sorry, ik snap het niet. Een moslima is toch een gelovige Islamiet?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:52:08 #78
111811 Risale-i_Nur
pi_24563046
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:44 schreef Gia het volgende:

[..]

De Islam schrijft toch geen uithuwelijken voor? Of wil jij beweren dat alle gedrag van moslims is voorgeschreven door de Islam?
Het gaat hier over moslima's, moslimorganisaties en uithuwelijken. Waar heeft dit met de Islam te maken? Behalve dan dat de betrokken personen de Islam aanhangen?

Precies, nergens!
Het heeft inderdaad niets met de Islam te maken.

Daarbij begrijp ik niet waarom de titel moet zijn "Moslima's ....." Je zegt toch ook niet "Vrouwen met zwart haar, donkere ogen vluchten voor uithuwelijking" Dat is namelijk ook niet gelogen. Daarmee zeg ik, wat is het nut om er moslima van te maken of iets anders waarmee je de link met de Islam legt?
pi_24563047
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:40 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Als je de Koran zou lezen, zou je zelf weten wie het bij het juiste eind heeft. Daarom zou iedereen op school onderwijs moeten krijgen in zowel de Bijbel als de Thora als de Koran. Dit om te voorkomen dat dit soort simpele misverstanden niet meer voorkomen.
Ik zie het al, verplicht hoofdvak op scholen, religie. Lekker belangrijk voor de economie......
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:54:24 #80
111811 Risale-i_Nur
pi_24563096
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Sorry, ik snap het niet. Een moslima is toch een gelovige Islamiet?
Een priester is toch een gelovige christen? Dat maakt het Christendom toch niet een religie die pedofiele goedkeurt?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:09:08 #81
3542 Gia
User under construction
pi_24563177
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:52 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Daarbij begrijp ik niet waarom de titel moet zijn "Moslima's ....." Je zegt toch ook niet "Vrouwen met zwart haar, donkere ogen vluchten voor uithuwelijking" Dat is namelijk ook niet gelogen. Daarmee zeg ik, wat is het nut om er moslima van te maken of iets anders waarmee je de link met de Islam legt?
Maar het bericht gaat toch over moslima's en moslimorganisaties die moslima's proberen te beschermen. Die organisaties beschermen toch niet alle vrouwen die uitgehuwelijkt worden!

Hoe zou dan volgens jou de topictitel moeten luiden, zodat die de inhoud van het bericht goed weergeeft?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:13:03 #82
3542 Gia
User under construction
pi_24563235
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:54 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Een priester is toch een gelovige christen? Dat maakt het Christendom toch niet een religie die pedofiele goedkeurt?
Dat is precies wat iedereen zegt. Aangezien uithuwelijken niet iets is wat door de Islam wordt voorgeschreven is het geen Islamitische kwestie. Echter, het komt veel voor bij Moslims, waardoor bepaalde moslim-organisaties hiertegen op willen treden.

Dat zou hetzelfde zijn als wanneer Christelijke organisaties optreden tegen sexueel misbruik van Christelijke kinderen. Dat heeft namelijk niks met het Christendom te maken, maar met mensen die Christen zijn.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:27:32 #83
111811 Risale-i_Nur
pi_24563467
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar het bericht gaat toch over moslima's en moslimorganisaties die moslima's proberen te beschermen. Die organisaties beschermen toch niet alle vrouwen die uitgehuwelijkt worden!
Wie zegt dat? Misschien proberen ze ook vrouwen te beschermen die geen moslim zijn. Is dat uit het artikel van de Telegraaf op te maken dan?
quote:
Hoe zou dan volgens jou de topictitel moeten luiden, zodat die de inhoud van het bericht goed weergeeft?
Het zou kunnen luiden: "Moslimorganisatie helpt vrouwen die dreigen te worden uitgehuwelijkt"
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:29:07 #84
111811 Risale-i_Nur
pi_24563493
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is precies wat iedereen zegt. Aangezien uithuwelijken niet iets is wat door de Islam wordt voorgeschreven is het geen Islamitische kwestie. Echter, het komt veel voor bij Moslims, waardoor bepaalde moslim-organisaties hiertegen op willen treden.

Dat zou hetzelfde zijn als wanneer Christelijke organisaties optreden tegen sexueel misbruik van Christelijke kinderen. Dat heeft namelijk niks met het Christendom te maken, maar met mensen die Christen zijn.
Als je daadwerkelijk zo denkt, zie ik ook geen probleem. Het probleem ligt bij mensen die uithuwelijk, maar ook vrouwenbesnijdenis, automatisch koppelen aan de Islam.
pi_24563531
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:27 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Wie zegt dat? Misschien proberen ze ook vrouwen te beschermen die geen moslim zijn. Is dat uit het artikel van de Telegraaf op te maken dan?
[..]

Het zou kunnen luiden: "Moslimorganisatie helpt vrouwen die dreigen te worden uitgehuwelijkt"
Dàt zou pas een misleidende topictitel zijn.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:33:43 #86
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24563576
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:45 schreef Chadi het volgende:
Om hoeveel vrouwen gaat het trouwens? Of zijn er geen cijfers bekend?
Ik denk absoluut dat dit te verwaarlozen is, als ik zeg dat het om 10 vrouwen gaat is het nog veel

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:37:14 #87
111811 Risale-i_Nur
pi_24563641
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:30 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dàt zou pas een misleidende topictitel zijn.
Want?
pi_24563646
Hiephoi de tmf-islamkleuter van fok is er ook weer

vrijdag 14 januari 2005 @ 14:37:54 #89
3542 Gia
User under construction
pi_24563651
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:27 schreef Risale-i_Nur het volgende:

Als dat het geval zou zijn. Maar schijnbaar gaat het hier louter en alleen om moslim vrouwen die vluchten. Waarschijnlijk zijn er ook wel niet-moslim vrouwen die vluchten voor uithuwelijking, maar daar gaat het artikel niet over.
pi_24563666
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik denk absoluut dat dit te verwaarlozen is, als ik zeg dat het om 10 vrouwen gaat is het nog veel

Yep, het zijn incidenten.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:40:34 #91
3542 Gia
User under construction
pi_24563703
quote:

[..]

Jij bent je vrouw toevallig op straat tegengekomen? Of heb je haar misschien op school leren kennen?

Of wellicht is ze voor je uitgezocht door je familie en was je het wel met hun keuze eens?
Zij weet ook niet beter, dus protesteert niet.
Is en blijft het nog steeds uithuwelijken, hoor. Ook als beide echtelieden het er mee eens zijn.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:43:48 #92
13462 BansheeBoy
pi_24563758
Let wel. Als ik het heb over 10 vrouwen en je je afvraagt waarom het zo'n ridicuul laag getal is ? Dat komt omdat de Moslims in het algemeen en de Moslima's in het bijzonder zichzelf steeds meer voorzien van pure Islamitische kennis, sites als www.al-islaam.com en bv. www.selefiepublikaties.com zijn daar voorbeelden van. Gezien de kennisverhogende maatregelen die zijn genomen zijn er nog maar weinigen die niet weten dat uithuwelijken niks met de Islam te maken heeft. Aan ons de taak om deze respectabelen edoch onwetenden de ondersteunen en te onderwijzen.

Ik sluit af met een sterke Hadith:"Het vergaren van kennis is een plicht voor elke Moslim."

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:44:10 #93
111811 Risale-i_Nur
pi_24563765
En dus? Zolang beide het er mee eens zijn, wat is dan het probleem?
pi_24563778
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:37 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Want?
Het zou dan suggereren dat hier alle religien meisjes uithuwelijken. Waarom nu geen nuance of past het nu niet zo goed in je straatje?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:47:54 #95
13462 BansheeBoy
pi_24563829
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:40 schreef Gia het volgende:
Is en blijft het nog steeds uithuwelijken, hoor. Ook als beide echtelieden het er mee eens zijn.
Neen Niet de term "uithuwelijking" een andere lading proberen te geven

Uithuwelijking is een meisje of jongen GEDWONGEN te laten trouwen met een ander. De Moslima's in kwestie die weglopen vanwege uithuwelijking doen dat omdat ze dat niet willen en bang zijn GEDWONGEN te worden.

Ik heb mijn vrouw leren kennen gedurende een praatsessie van 45 minuten En we hebben beiden ingestemd zonder dwang of enige vorm van druk En zo trouwt gelukkig 80% van de Moslims

pi_24563831
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Let wel. Als ik het heb over 10 vrouwen en je je afvraagt waarom het zo'n ridicuul laag getal is ? Dat komt omdat de Moslims in het algemeen en de Moslima's in het bijzonder zichzelf steeds meer voorzien van pure Islamitische kennis, sites als www.al-islaam.com en bv. www.selefiepublikaties.com zijn daar voorbeelden van. Gezien de kennisverhogende maatregelen die zijn genomen zijn er nog maar weinigen die niet weten dat uithuwelijken niks met de Islam te maken heeft. Aan ons de taak om deze respectabelen edoch onwetenden de ondersteunen en te onderwijzen.

Ik sluit af met een sterke Hadith:"Het vergaren van kennis is een plicht voor elke Moslim."

heel leuk dat je moeilijke woordjes probeert te gebruiken, maar let je de volgende keer ook op de minder moeilijke woordjes en of de moeilijke woordjes wel in de context passen.

Groetjes, je leraar nederlands.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:50:04 #97
111811 Risale-i_Nur
pi_24563855
Waarom staat er dan niet "Moslimorganisatie helpt zwart harige vrouw met donkere ogen die dreigt te worden uitgehuwelijkt"

Iets anders zou in jouw ogen namelijk suggeren dat hier alle meisjes worden uitgehuwelijkt. Terwijl het toch duidelijk is dat blonde meisjes met blauwe ogen niet worden uitgehuwelijkt.

Het getuigt niet van nuance om ongenuanceerd met berichten om te gaan door heel suggestief de Islam er indirect bij te betrekken.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:50:39 #98
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24563866
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:27 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Gedraag jij je eens wat volwassener, erg frisse discussiemethoden houd je er niet op na.
Geef gewoon toe dat je er naast zat, of ga in op wat er gezegd wordt.
Koranfascisme bedankt Islam
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:51:38 #99
111811 Risale-i_Nur
pi_24563884
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:48 schreef henkdevries het volgende:

[..]

heel leuk dat je moeilijke woordjes probeert te gebruiken, maar let je de volgende keer ook op de minder moeilijke woordjes en of de moeilijke woordjes wel in de context passen.

Groetjes, je leraar nederlands.
Slordig van een "leraar nederlands" om niet met een hoofdletter te beginnen.
pi_24563904
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Neen Niet de term "uithuwelijking" een andere lading proberen te geven

Uithuwelijking is een meisje of jongen GEDWONGEN te laten trouwen met een ander. De Moslima's in kwestie die weglopen vanwege uithuwelijking doen dat omdat ze dat niet willen en bang zijn GEDWONGEN te worden.

Ik heb mijn vrouw leren kennen gedurende een praatsessie van 45 minuten En we hebben beiden ingestemd zonder dwang of enige vorm van druk En zo trouwt gelukkig 80% van de Moslims

Ehhhhh, en de rest dan? Ik bedoel die 80 % wat je eerder schreef, er rest nog 20%. Zijn dat maar hooguit 10 moslima's?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:54:03 #101
111811 Risale-i_Nur
pi_24563922
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:50 schreef machteld het volgende:

[..]

Gedraag jij je eens wat volwassener, erg frisse discussiemethoden houd je er niet op na.
Geef gewoon toe dat je er naast zat, of ga in op wat er gezegd wordt.
Wat is er niet fris aan mijn discussiemethode? Iedereen kan de postgeschiedenis van deze user bekijken en zijn conclusies trekken.

Als ik ergens naast zit, dan ben ik de eerste die dat zal toegeven. Andersom moet ik dat nog zien gebeuren. De gebruikelijke manier is dan om maar niet meer te reageren of verschillende zijweggetjes in te slaan om maar niet op de hoofdweg te hoeven rijden.
pi_24563954
ri
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:51 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Slordig van een "leraar nederlands" om niet met een hoofdletter te beginnen.
Ik ben BSB zijn "leraar nederlands" dus waarschijnlijk werk ik op een school voor zwakzinnigen, dus dat verklaart mijn nalaten om een hoofdletter te gebruiken .
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:56:15 #103
111811 Risale-i_Nur
pi_24563957
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:52 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ehhhhh, en de rest dan? Ik bedoel die 80 % wat je eerder schreef, er rest nog 20%. Zijn dat maar hooguit 10 moslima's?
De rest heeft elkaar bij toeval ontmoet of ze waren al jaren vrienden. Is dat zo moeilijk voor je om te begrijpen?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:56:21 #104
13462 BansheeBoy
pi_24563959
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:54 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Ondanks het grote gehalte aan pedofiele beambten aanwezig in diverse stromingen van een grote religie als bv. het Christendom is het niet de bedoeling dat we de hele religie in kwestie gaan afkraken vanwege de "dienaren". Ok, we weten dat er in de donkere spelonken van diverse kerken veel priesters en bisschoppen de bekende tekst:"Kinderen, komt tot mij." wel erg serieus nemen. Maar dat ligt nog steeds aan de personen zelf, niet aan de religie. Hoogstens zou je kunnen zeggen dat het celibatairschap niet bevorderend werkt om met je handen van kinderen af te blijven

vrijdag 14 januari 2005 @ 14:57:47 #105
111811 Risale-i_Nur
pi_24563992
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:56 schreef henkdevries het volgende:
ri
[..]

Ik ben BSB zijn "leraar nederlands" dus waarschijnlijk werk ik op een school voor zwakzinnigen, dus dat verklaart mijn nalaten om een hoofdletter te gebruiken .
Het is niet de gewoonte in een beschaafde samenleving om je discussiepartner voor zwakzinnige uit te maken. Dergelijke uitspatting zijn vaak een teken van zwakte en een gebrek aan argumenten en kennis.
pi_24564017
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ondanks het grote gehalte aan pedofiele beambten aanwezig in diverse stromingen van een grote religie als bv. het Christendom is het niet de bedoeling dat we de hele religie in kwestie gaan afkraken vanwege de "dienaren". Ok, we weten dat er in de donkere spelonken van diverse kerken veel priesters en bisschoppen de bekende tekst:"Kinderen, komt tot mij." wel erg serieus nemen. Maar dat ligt nog steeds aan de personen zelf, niet aan de religie. Hoogstens zou je kunnen zeggen dat het celibatairschap niet bevorderend werkt om met je handen van kinderen af te blijven

Stop nou eens met deze dwangmatige pogingen om 'moeilijke woordjes' te gebruiken
Serieus, koop een woordenboek, of laat het gewoon achterwege, dit is gewoon heel triest.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:59:34 #107
13462 BansheeBoy
pi_24564023
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:52 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

De overige 20 procent trouwt helaas via de corrupte manier: elkaar leren kennen, samenwonen, "entertainment" voor het huwelijk, MSN 7.0 en vele andere manieren

vrijdag 14 januari 2005 @ 14:59:39 #108
3542 Gia
User under construction
pi_24564025
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:44 schreef Risale-i_Nur het volgende:
En dus? Zolang beide het er mee eens zijn, wat is dan het probleem?
Zie de posting hieronder:
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:36 schreef Elgigante het volgende:

pi_24564053
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:57 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Het is niet de gewoonte in een beschaafde samenleving om je discussiepartner voor zwakzinnige uit te maken. Dergelijke uitspatting zijn vaak een teken van zwakte en een gebrek aan argumenten en kennis.
Als mijn discussiepartner zwakzinnig is, dan mag ik toch zeker ook zo benoemen?
pi_24564105
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De overige 20 procent trouwt helaas via de corrupte manier: elkaar leren kennen, samenwonen, "entertainment" voor het huwelijk, MSN 7.0 en vele andere manieren

Lees de vraag nog eens.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:04:51 #111
111811 Risale-i_Nur
pi_24564107
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Zie de posting hieronder:
[..]
Elgigante is geen wetenschapper. Hij geeft slechts zijn mening. Dat deze grotendeels overeenkomt met de jouwe, wil niet zeggen dat het ook waarheid is.

Dat elkaar leren kennen en samenwonen geen garantie is voor succes is al erg vaak gebleken. Zolang beide het geen probleem vinden, wie ben jij dan om voor ze te bepalen wat goed is en wat niet?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:05:38 #112
111811 Risale-i_Nur
pi_24564122
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:01 schreef henkdevries het volgende:

[..]

Als mijn discussiepartner zwakzinnig is, dan mag ik toch zeker ook zo benoemen?
Als je dat met doktersrapport kunt aantonen, zie ik geen probleem. Zolang je dat niet kunt, ben je bezig met trollen, bij gebrek aan argumenten en feiten.
pi_24564163
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:05 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Als je dat met doktersrapport kunt aantonen, zie ik geen probleem. Zolang je dat niet kunt, ben je bezig met trollen, bij gebrek aan argumenten en feiten.
Accepteer je ook een posthistorie ipv een doktersrapport?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:08:30 #114
3542 Gia
User under construction
pi_24564167
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:04 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Elgigante is geen wetenschapper. Hij geeft slechts zijn mening. Dat deze grotendeels overeenkomt met de jouwe, wil niet zeggen dat het ook waarheid is.

Dat elkaar leren kennen en samenwonen geen garantie is voor succes is al erg vaak gebleken. Zolang beide het geen probleem vinden, wie ben jij dan om voor ze te bepalen wat goed is en wat niet?
Huwelijken die gearrangeerd zijn lopen steeds vaker op de klippen. Daaruit blijkt wel dat dit niet de juiste methode is om elkaar te leren kennen.

Maar goed, als je zo vastgeroest zit in dergelijke ideeën, zul je die met hand en tand verdedigen als zijnde de juiste, natuurlijk.

Lijkt het jou niet leuker om je partner gewoon zelf uit te zoeken, te leren kennen en dan pas besluiten of je wel of niet met elkaar verder wilt?
pi_24564191
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:56 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

De rest heeft elkaar bij toeval ontmoet of ze waren al jaren vrienden. Is dat zo moeilijk voor je om te begrijpen?
Volgens BSB -10 moslima's. Al was het er maar 1, zelfs dàt is 1 teveel. Maar terug te komen op het krantenartikel, zelfs moslimorganisaties maken zich grote zorgen en daarom willen deze actie ondernemen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:11:39 #116
111811 Risale-i_Nur
pi_24564208
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:08 schreef henkdevries het volgende:

[..]

Accepteer je ook een posthistorie ipv een doktersrapport?
Uit zijn posthistorie kan ik op geen enkele manier concluderen dat hij zwakzinnig is. Integendeel. Bovendien is een evaluatie van een postgeschiedenis puur subjectief en zeker niet wetenschappelijk.

Kortom, nee.
pi_24564312
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:11 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Uit zijn posthistorie kan ik op geen enkele manier concluderen dat hij zwakzinnig is. Integendeel. Bovendien is een evaluatie van een postgeschiedenis puur subjectief en zeker niet wetenschappelijk.

Kortom, nee.
Oke misschien was zwakzinnig het verkeerde woord, 'ronduit dom' is waarschijnlijk een betere omschrijving.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:18:50 #118
111811 Risale-i_Nur
pi_24564338
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Huwelijken die gearrangeerd zijn lopen steeds vaker op de klippen. Daaruit blijkt wel dat dit niet de juiste methode is om elkaar te leren kennen.

Maar goed, als je zo vastgeroest zit in dergelijke ideeën, zul je die met hand en tand verdedigen als zijnde de juiste, natuurlijk.

Lijkt het jou niet leuker om je partner gewoon zelf uit te zoeken, te leren kennen en dan pas besluiten of je wel of niet met elkaar verder wilt?
Hoe vaak lopen dit soort huwelijk op de klippen als je ze vergelijkt met huwelijken in NL die gebaseerd zijn op "langdurige kennismaking" en samenwonen?

Daaruit blijkt dat de manier van bepaalde culturen meestal beter uitpakt en dat het in ieder geval en altijd een betere methode is dan de methode zoals deze in de westerse wereld vaak gebruikt wordt.

Ook moslims en niet-westerse mensen zoeken hun partner gewoon zelf uit. Bijna niemand trouwt onder dwang. Als een meisje niet met een jongen wil trouwen, dan doet ze dat ook niet. Tot ze iemand vindt met wie ze wel wil trouwen.
pi_24564351
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:11 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Kortom, nee.
Waarom haal je van Gia en die van mij dan wel erbij? Nog even een stapje verder en er wordt ons weer een bruine hemd aangetrokken.....

Trouwens, vind je het niet opvallend dat juist vrouwen blij zijn dat dit probleem eindelijk eens aandacht krijgt vanuit de moslimhoek?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:19:30 #120
32652 GeorgeW.Bush
President of the USA
pi_24564355
Hey, gaan nu alle FOK!moslims als ondertitel "anti-Islam==extreem rechts" gebruiken?

vrijdag 14 januari 2005 @ 15:20:10 #121
3542 Gia
User under construction
pi_24564367
quote:

Als je trouwt ga je ook samenwonen en leer je elkaar ook kennen en kan ook blijken dat het geen succes is. Maar ja, je bent dan wel getrouwd!

Is het toch beter om eerst elkaar te leren kennen, eventueel met samenwonen. Is het dan geen succes, trouw je niet. Is het wel een succes, kun je ervoor kiezen om wel te trouwen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:21:21 #122
111811 Risale-i_Nur
pi_24564378
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:17 schreef henkdevries het volgende:

[..]

Oke misschien was zwakzinnig het verkeerde woord, 'ronduit dom' is waarschijnlijk een betere omschrijving.
Dat hangt ervanaf. Als iemand zich in een discussie mengt zonder enige kennis en desondanks toch beweert de waarheid te spreken, dan is die persoon dom. Als de discussievoerders wel evenveel weten, dan is geen van beide dom. De een is hooguit iets intelligenter in het algemeen dan de ander.

Maar wat weerhoudt je ervan om als een volwassene gewoon met je medemens in discussie te gaan zonder te vervallen in Hirsi Ali methodiek?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:22:52 #123
111811 Risale-i_Nur
pi_24564402
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:19 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Waarom haal je van Gia en die van mij dan wel erbij? Nog even een stapje verder en er wordt ons weer een bruine hemd aangetrokken.....

Trouwens, vind je het niet opvallend dat juist vrouwen blij zijn dat dit probleem eindelijk eens aandacht krijgt vanuit de moslimhoek?
Net zo blij als al die vrouwen die Hirsi Ali zogenaamd wilde beschermen? Heb je bronnen waaruit blijkt dat al die vrouwen zo blij zijn?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:25:37 #124
111811 Risale-i_Nur
pi_24564446
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je trouwt ga je ook samenwonen en leer je elkaar ook kennen en kan ook blijken dat het geen succes is. Maar ja, je bent dan wel getrouwd!
Een trouwbelofte is niet hetzelfde als samenwonen. Samenwonen is vrijblijvend. Je zou kunnen vertrekken bij het minste geringste. Als blijkt dat een huwelijk geen succes is, bestaat er zoiets als een scheiding. Ja, en zelfs dat bestaat in de wereld die Islam heet.
quote:
Is het toch beter om eerst elkaar te leren kennen, eventueel met samenwonen. Is het dan geen succes, trouw je niet. Is het wel een succes, kun je ervoor kiezen om wel te trouwen.
Om na 3 kinderen te besluiten dat je toch niet wilt en op de een of de andere dag naar een ander oord vertrekt?

Wat is er mis met trouwen en eventueel scheiden als het niet botert?
pi_24564476
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:21 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Dat hangt ervanaf. Als iemand zich in een discussie mengt zonder enige kennis en desondanks toch beweert de waarheid te spreken, dan is die persoon dom. Als de discussievoerders wel evenveel weten, dan is geen van beide dom. De een is hooguit iets intelligenter in het algemeen dan de ander.

Maar wat weerhoudt je ervan om als een volwassene gewoon met je medemens in discussie te gaan zonder te vervallen in Hirsi Ali methodiek?
Ik heb al genoeg van BSB gelezen om te weten dat hij niet in staat is om een discussie te voeren, uitspraken als "het zoontje van Theo van Gogh moet TBS gesteld worden ter bescherming van de moslims" wekken bij mij eerder de behoefte op om hem een trap onder zijn kont te geven dan om een discussie met hem aan te gaan.
En wat betreft Hirsi Ali; dat is nou juist een vrouw die een discussie wil voeren, en daar uitstekend toe bereid is.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:27:17 #126
3542 Gia
User under construction
pi_24564479
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:18 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Hoe vaak lopen dit soort huwelijk op de klippen als je ze vergelijkt met huwelijken in NL die gebaseerd zijn op "langdurige kennismaking" en samenwonen?

Daaruit blijkt dat de manier van bepaalde culturen meestal beter uitpakt en dat het in ieder geval en altijd een betere methode is dan de methode zoals deze in de westerse wereld vaak gebruikt wordt.

Ook moslims en niet-westerse mensen zoeken hun partner gewoon zelf uit. Bijna niemand trouwt onder dwang. Als een meisje niet met een jongen wil trouwen, dan doet ze dat ook niet. Tot ze iemand vindt met wie ze wel wil trouwen.
Ben het met je eens dat moslimhuwelijken langer stand houden. De vraag is echter of die mensen ook echt allemaal gelukkig zijn en of soms huwelijken in stand worden gehouden om de eer hoog te houden. Dat gebeurde vroeger bij veel Christenen namelijk ook. Je had maar bij elkaar te blijven, tegen wil en dank.

Ik vind scheiding beter, als het niet botert tussen twee echtelieden. Van ruzie worden eventuele kinderen echt niet gelukkiger of stabielere mensen.

En wat versta jij onder zelf uitzoeken? Een partner die door je ouders wordt voorgedragen af- of goedkeuren? En hoe vaak mag een meisje een uitgekozen man afkeuren? Zo vaak ze wil of tot het geduld van vader op is?
pi_24564505
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:22 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Net zo blij als al die vrouwen die Hirsi Ali zogenaamd wilde beschermen? Heb je bronnen waaruit blijkt dat al die vrouwen zo blij zijn?
Zie de OP, of wil je zeggen dat de overkoepelende moslimorganisatie maar uit de nek lult en er niets aan de hand is?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:29:42 #128
3542 Gia
User under construction
pi_24564526
quote:

[..]

Ze bedoeld zichzelf en mij, o.a. Vrouwen die reageren in dit topic en blij zijn met deze ontwikkeling.

En trouwens, waarom zouden de vrouwen waar het hier over gaat niet blij zijn? Ze vluchten toch niet voor niets!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:29:48 #129
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24564528
quote:

[..]

Hirsi Ali beschermt niemand voor zover ik weet.
Zij komt op voor vrouwen in zwakke posities.
Waarom zouden (al) die vrouwen daar blij mee moeten zijn. Daar gaat het toch niet om?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:30:19 #130
111811 Risale-i_Nur
pi_24564535
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:27 schreef henkdevries het volgende:

[..]

Ik heb al genoeg van BSB gelezen om te weten dat hij niet in staat is om een discussie te voeren, uitspraken als "het zoontje van Theo van Gogh moet TBS gesteld worden ter bescherming van de moslims" wekken bij mij eerder de behoefte op om hem een trap onder zijn kont te geven dan om een discussie met hem aan te gaan.
En wat betreft Hirsi Ali; dat is nou juist een vrouw die een discussie wil voeren, en daar uitstekend toe bereid is.
Een discussie is niet synoniem voor monoloog. Datgene waar Hirsi Ali de voorkeur aan geeft. Als er iemand is die geen discussie kan voeren, dan is zij het wel.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:32:29 #131
13462 BansheeBoy
pi_24564559
Ik ben altijd bereid een goede discussie te voeren. Dat weet gelukkig inmiddels bijna iedereen hier op Fok!, maar henkdevries lijkt daar geen zin in te hebben. Uiteraard gun ik hem een kans om zichzelf terecht te stellen of zijn excuses voor mij te maken. Dan kunnen we op normale voet weer verder. Overigens vind ik dat henkdevries voor een nieuwe user wel erg veel weet over mij, heeft hij dan niet het lef om zijn rechts-extremistische getroll voort te zetten onder zijn originele nick ?

Ik hoor het wel

vrijdag 14 januari 2005 @ 15:34:24 #132
111811 Risale-i_Nur
pi_24564589
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:29 schreef machteld het volgende:

[..]

Hirsi Ali beschermt niemand voor zover ik weet.
Zij komt op voor vrouwen in zwakke posities.
Waarom zouden (al) die vrouwen daar blij mee moeten zijn. Daar gaat het toch niet om?
Je hebt gelijk. Waarom zouden vrouwen in zwakke posities blij moeten zijn met iemand die voor ze op komt
pi_24564590
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 11:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

[..]
Ik beticht SPIOR niet van ontwetendheid, ik beticht de mensen van ontwetendheid die dit als een Islamitisch iets bestempelen terwijl dat het niet is. Het is een cultureel iets, en tuurlijk steken de gemeenschappen waar dit gemiddeld vaker voorkomt de boezem in eigen hand, wat ik ook zeker toejuich en naar mijn ervaring in mijn omgeving gebeurt het niet vaak (meer).
X
pi_24564603
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:19 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Hey, gaan nu alle FOK!moslims als ondertitel "anti-Islam==extreem rechts" gebruiken?

Prima hoor, ze doen maar. Misschien zet ik wel in mijn ondertitel "Islam=onderdrukking van het gezond verstand"
pi_24564642
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben altijd bereid een goede discussie te voeren. Dat weet gelukkig inmiddels bijna iedereen hier op Fok!, maar henkdevries lijkt daar geen zin in te hebben. Uiteraard gun ik hem een kans om zichzelf terecht te stellen of zijn excuses voor mij te maken. Dan kunnen we op normale voet weer verder. Overigens vind ik dat henkdevries voor een nieuwe user wel erg veel weet over mij, heeft hij dan niet het lef om zijn rechts-extremistische getroll voort te zetten onder zijn originele nick ?

Ik hoor het wel

Whahhahaha, dit is dus weer een prachtig voorbeeld waarom ik (veel van) de moslims op fok! een schande vind voor de andere moslims in Nederland.
Ik geef kritiek op jou, en daarom ben ik rechts-extremistisch?
En op dat excuses kun je lang wachten trouwens
Ik ben wel bereid om namens fok! een excuses aan te bieden aan alleen moslims in Nederland voor de paar tmf-islamkleuters die er hier, jammer genoeg, op fok! rondlopen

vrijdag 14 januari 2005 @ 15:37:34 #136
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24564654
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:32 schreef BansheeBoy het volgende:

Ik hoor het wel

"het zoontje van Theo van Gogh moet TBS gesteld worden ter bescherming van de moslims"
Heb jij dat gezegd?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:39:32 #137
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24564689
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:34 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Waarom zouden vrouwen in zwakke posities blij moeten zijn met iemand die voor ze op komt
Nee, dat hoeft niet.
Wat snap je daar niet aan?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:42:24 #138
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24564747
Eigenlijk te belachelijk voor woorden dat we in het jaar 2005 überhaupt nog met problemen als 'uithuwelijking' te maken hebben. Toont maar weer eens aan wat voor achterlijke apen we hebben geïmporteerd uit Noord-Afrika.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:43:04 #139
32652 GeorgeW.Bush
President of the USA
pi_24564764
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:37 schreef machteld het volgende:

[..]

"het zoontje van Theo van Gogh moet TBS gesteld worden ter bescherming van de moslims"
Heb jij dat gezegd?
Hij heeft er zelfs een heel topic voor geopend

vrijdag 14 januari 2005 @ 15:43:24 #140
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24564770
quote:

[..]

Heb jij dat gezegd?
Een theorie over het zoontje van wijlen Theo van G.
pi_24564784
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:42 schreef Lemmeb het volgende:
Eigenlijk te belachelijk voor woorden dat we in het jaar 2005 überhaupt nog met problemen als 'uithuwelijking' te maken hebben. Toont maar weer eens aan wat voor achterlijke apen we hebben geïmporteerd uit Noord-Afrika.
Geweldige woordkeuze!
Je moeder zal trost op je zijn!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:44:25 #142
111811 Risale-i_Nur
pi_24564792
Vergeet Anatolie niet.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:45:46 #143
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24564813
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:43 schreef GeorgeW.Bush het volgende:

[..]

Hij heeft er zelfs een heel topic voor geopend

Ik ben sprakeloos
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:46:00 #144
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24564816
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:44 schreef henkdevries het volgende:

[..]

Geweldige woordkeuze!
Je moeder zal trost op je zijn!
Wat is er mis met mijn woordkeuze En wat weet jij nou van m'n moeder
pi_24564824
quote:
De afkeurende reacties op BSB zijn "theorie" deden me wel weer deugd.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:48:36 #146
13462 BansheeBoy
pi_24564850
quote:

[..]

Heb jij dat gezegd?

Lees dat topic goed door. Dat is het beste, anders krijg je weer allerlei verdraaien

pi_24564866
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat is er mis met mijn woordkeuze En wat weet jij nou van m'n moeder
"achterlijke apen" vind ik inderdaad een zeer ongepaste woordkeuze.
En wat er met je moeder is? Nou blijkbaar heeft ze je niet erg veel fatsoen bijgebracht
pi_24564894
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Lees dat topic goed door. Dat is het beste, anders krijg je weer allerlei verdraaien

Mag ik ook kotsen tijdens het lezen?

mooie zin weer trouwens
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:54:18 #149
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24564940
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:50 schreef henkdevries het volgende:

[..]

"achterlijke apen" vind ik inderdaad een zeer ongepaste woordkeuze.
Ik vind van niet. Ik vind het juist een hele correcte, natuurgetrouwe omschrijving van een groot deel van de Noord-Afrikaanse import. Ik zou willen dat het beeld dat deze groep bij mij oproept positiever zou zijn, maar dat is helaas niet zo.

Noord-Afrikanen (en dan met name Marokkanen) hebben een reusachtig imagoprobleem, maar dat is wel hun probleem. Het is dus niet aan mij daar wat aan te doen.
quote:
En wat er met je moeder is? Nou blijkbaar heeft ze je niet erg veel fatsoen bij gebracht
Als ik jou was zou ik een beetje oppassen met dit soort referenties naar moeders van users waar je helemaal niets van weet.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:54:47 #150
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24564945
quote:

[..]

Ben jij een berber?
Ik ben wel benieuwd naar jouw papa en mama, en of ze nog een poging hebben gedaan er nog wat van te maken. Is je biologische vader bekend?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:56:36 #151
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24564983
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:54 schreef machteld het volgende:

[..]

Ben jij een berber?
Ik ben wel benieuwd naar jouw papa en mama, en of ze nog een poging hebben gedaan er nog wat van te maken. Is je biologische vader bekend?
Niet doen joh, verlaag je niet zo.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:58:00 #152
3542 Gia
User under construction
pi_24565005
quote:

[..]

Dat ze die berg achterlijk gezever niet eerder op slot hebben gegooid!

Tjongejonge, hoe diep kun je zinken!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:59:00 #153
111811 Risale-i_Nur
pi_24565024
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:54 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik vind van niet. Ik vind het juist een hele correcte, natuurgetrouwe omschrijving van een groot deel van de Noord-Afrikaanse import. Ik zou willen dat het beeld dat deze groep bij mij oproept positiever zou zijn, maar dat is helaas niet zo.

Noord-Afrikanen (en dan met name Marokkanen) hebben een reusachtig imagoprobleem, maar dat is wel hun probleem. Het is dus niet aan mij daar wat aan te doen.
[..]

Als ik jou was zou ik een beetje oppassen met dit soort referenties naar moeders van users waar je helemaal niets van weet.
Ik vind het anders een hele correct, natuurgetrouwe constatering voor users die aan bepaalde eigenschappen voldoen. Ik zou willen dat het beeld dat sommige users bij mij oproepen positiever zou zijn, maar dat is helaas niet zo. Bepaalde users hebben een reusachtig imagoprobleem, maar dat is wel hun probleem. Het is niet aan mij daar wat aan te doen.
pi_24565041
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:54 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat jij met deze post mij alleen maar nog meer in mijn gelijk hebt gesteld betreffende de opvoedkwaliteiten van je moeder
pi_24565095
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:52 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Sorry lees: domgehouden slaafse vrouw met een stamboom uit het Rifgebergte....ipv moslima
Houden we die pedofiele godsdienst erbuiten...en zeggen we presiies hetzelfde
Een baardaap in een pyama vverteld een meisje/vrouw hoe zij zich heeft te gedragen.

Kortom mensen die deze traditie achter houden moeten maar lekker hallal blijven leven in waar hun origine ligt.

Het is gedwongen prostitutie... de vrouw wordt verkocht en de man mag er daarna mee doen wat hij wil
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:05:48 #156
111811 Risale-i_Nur
pi_24565121
Hoe dan ook. Als beide instemmen, zie ik geen probleem.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:07:07 #157
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24565139
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:59 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Ik vind het anders een hele correct, natuurgetrouwe constatering voor users die aan bepaalde eigenschappen voldoen. Ik zou willen dat het beeld dat sommige users bij mij oproepen positiever zou zijn, maar dat is helaas niet zo. Bepaalde users hebben een reusachtig imagoprobleem, maar dat is wel hun probleem. Het is niet aan mij daar wat aan te doen.
Ik heb geen imagoprobleem, m'n imago interesseert me immers niks. Je mag over mij persoonlijk alles zeggen en denken wat je wil.

Het is alleen wel heel erg VMBO om m'n moeder erbij te slepen
pi_24565241
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:07 schreef Lemmeb het volgende:
Het is alleen wel heel erg VMBO om m'n moeder erbij te slepen
Ongeveer net zo VMBO als immigranten uit Afrika "apen" noemen en ze zien als importproducten?
pi_24565281
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:05 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Hoe dan ook. Als beide instemmen, zie ik geen probleem.
Lijkt me dat een meisje vaak eieren voor haar geld kiest waardoor ze wel instemt om familieproblemen te voorkomen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:18:23 #160
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24565322
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:12 schreef henkdevries het volgende:

[..]

Ongeveer net zo VMBO als immigranten uit Afrika "apen" noemen en ze zien als importproducten?
Nee, dat is niet VMBO. Dat is een feitelijke weergave van de werkelijkheid. Ze zijn nu eenmaal geïmporteerd. En veel van hen gedragen zich als apen; dus omschrijf ik ze als zodanig.

Het woord 'producten' heb ik overigens nooit gebruikt, dat zou suggereren dat het hier om 'dingen' gaat, terwijl we hier met 'mensen' te maken schijnen te hebben. Al heb ik zo nu en dan m'n oprechte twijfels.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:19:59 #161
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24565349
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:12 schreef henkdevries het volgende:

[..]

Vind jij 'achterlijke apen' discriminerend of zo?
Zo ja, waarom?
pi_24565423
Ik vind het onnodig beledigend naar die aap toe
ik bedoel de gemiddelde familie burka gedraagt zich toch echt achterlijker.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:28:36 #163
111811 Risale-i_Nur
pi_24565475
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:15 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Lijkt me dat een meisje vaak eieren voor haar geld kiest waardoor ze wel instemt om familieproblemen te voorkomen.
"Lijkt me ...." win je geen rechtszaken mee. Kom eens met feiten en bronnen, voordat je je aan dergelijke insinuaties waagt.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:29:53 #164
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24565491
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:25 schreef desiredbard het volgende:
Ik vind het onnodig beledigend naar die aap toe
ik bedoel de gemiddelde familie burka gedraagt zich toch echt achterlijker.
Hier heb je een punt. Sorry, ik zal de vergelijking niet meer gebruiken .

Heb je misschien nog suggesties voor een betere, meer natuurgetrouwe vergelijking ?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:32:07 #165
111811 Risale-i_Nur
pi_24565506
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:18 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, dat is niet VMBO.
Zeker wel.
quote:
Dat is een feitelijke weergave van de werkelijkheid.
Als jou werkelijkheid inhoudt dat er roze olifantjes zijn die kunnen vliegen, dan ja
quote:
Ze zijn nu eenmaal geïmporteerd.
Verreweg de meesten zijn hier geboren. Dus met import heeft het niets te maken.
quote:
En veel van hen gedragen zich als apen; dus omschrijf ik ze als zodanig.
Jij gedraagt je als een ezel; dat wil niet perse zeggen dat ik je zo hoef te omschrijven.
quote:
Het woord 'producten' heb ik overigens nooit gebruikt, dat zou suggereren dat het hier om 'dingen' gaat, terwijl we hier met 'mensen' te maken schijnen te hebben. Al heb ik zo nu en dan m'n oprechte twijfels.
Leuke draai die je eraan geeft, om uiteindelijk toch weer uit te komen op dezelfde plaats.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:38:10 #166
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24565594
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:32 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Zolang ze zichzelf veel liever 'Marokkaan' noemen dan 'Nederlander' (en zich daar ook naar gedragen), blijft het voor mij import. Ik hou niet zo van dat van twee walletjes eten.

Uiteindelijk is de keuze aan hen: ze passen zich aan, doen hun best om mee te draaien in de Nederlandse maatschappij, of ze blijven buitenbeentjes, waar iedereen op neerkijkt.
quote:
Jij gedraagt je als een ezel; dat wil niet perse zeggen dat ik je zo hoef te omschrijven.
Van mij mag je, ik zit er niet mee .
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:42:48 #167
111811 Risale-i_Nur
pi_24565647
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:38 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zolang ze zichzelf veel liever 'Marokkaan' noemen dan 'Nederlander' (en zich daar ook naar gedragen), blijft het voor mij import. Ik hou niet zo van dat van twee walletjes eten.

Uiteindelijk is de keuze aan hen: ze passen zich aan, doen hun best om mee te draaien in de Nederlandse maatschappij, of ze blijven buitenbeentjes, waar iedereen op neerkijkt.
Wat het voor jou is, is niet belangrijk. Zolang ze in NL zijn geboren, zijn ze geen import. Of ze zich nu duitser, amerikaan, turk of marokkaan voelen.
quote:
[..]

Van mij mag je, ik zit er niet mee .
Dat is makkelijk te verklaren door je opvoeding. Of beter gezegd, het gebrek daaraan, zoals iemand anders al uitstekend opmerkte.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:50:09 #168
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24565719
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:42 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Wat het voor jou is, is niet belangrijk. Zolang ze in NL zijn geboren, zijn ze geen import. Of ze zich nu duitser, amerikaan, turk of marokkaan voelen.
Wat het voor mij is, is voor mij juist het belangrijkst. Wat het voor henzelf is, dat zal me jeuken. Dat is dat imagoprobleem waar ik het eerder al over had.
quote:
Dat is makkelijk te verklaren door je opvoeding. Of beter gezegd, het gebrek daaraan, zoals iemand anders al uitstekend opmerkte.
Vast. Dat ik niet meteen met onfatsoenlijke krachttermen begin te smijten, of m'n hele familie erbij roep om diegene die me een 'ezel' noemt eens een lesje te leren, ligt inderdaad aan mijn uitstekende, fatsoenlijke, Hollandse opvoeding.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:53:03 #169
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24565752
Vers van de pers:

Marokkaanse jongeren slopen lijkwagen

En dan durven sommige users hier nog te beweren dat het geen 'apen' zijn
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:53:40 #170
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24565761
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:32 schreef Risale-i_Nur het volgende:

Zijn hier in Nederland 'achterlijke apen' geboren? Of bedoel je dat niet??
Of bedoel jij de kinderen van die geimporteerde 'achterlijke apen'?
pi_24565864
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:28 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

"Lijkt me ...." win je geen rechtszaken mee. Kom eens met feiten en bronnen, voordat je je aan dergelijke insinuaties waagt.
Ah, ik moet zelfs mijn twijfels met bronnen onderbouwen. Ik geef de bal aan jou terug als moslimkenner om mij dan het licht te laten zien.
Ik wacht met spanning af.....
pi_24565991
En als we het nou gewoon bij het onderwerp houden? Het is een feit dat gedwongen uithuwelijking in Nederland voorkomt onder moslims. Afgezien van de discussie over percentages en of het wel of niet islamitisch is, is het gewoon een goed initiatief van die moslimorganisaties om hier campagne tegen te gaan voeren. Die bereiken de groep waar het om gaat een stuk beter dan zo'n maatschappelijk praatpanel.
Sowieso bereik je meer door de betreffende moslima's (laten we die de risicogroep noemen) mondiger te maken, helemaal op de lange termijn.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24566136
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:53 schreef Lemmeb het volgende:
Vers van de pers:

Marokkaanse jongeren slopen lijkwagen

En dan durven sommige users hier nog te beweren dat het geen 'apen' zijn
Holy shit. Dat is het meest respectloze wat je kan bedenken. Is hier een topic over
  vrijdag 14 januari 2005 @ 17:26:13 #174
3542 Gia
User under construction
pi_24566272
En dan vindt men het nog raar dat Wilders met zulke plannen komt. Nou, Geert, ga je gang!
pi_24566318
quote:

[..]

Jouw vrouw is er een van (evenals de exvrouw en de huidige vrouw van Yaakoubi, de PvdApoliticus uit Amsterdam), lijkt me sterk dat er slechts 7 overblijven.
Je hebt een bijzonder vreemd beeld van de wereld Banshee.
Je ontkent dat er massaal wordt uitgehuwelijkt want evenals het dumpen van vrouwen benoem jij dat als zeer sporadisch, terwijl je er wel vanuit gaat dat pedofilie in de Christelijke kerk door meer dan de helft van de priesters gebezigd wordt.

Verdiep je eens in de feiten ipv dat je al deze onzin op Fok gooit. (en dan laat ik al je zelfbenoeme essays nog achterweg, want belichting daarvan negeer je notoir)

Op deze manier is het niet mogelijk om een fatsoenlijk 'discours' te houden, iets wat jij wel van anderen verwacht.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 17:32:11 #176
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24566363
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 17:18 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Holy shit. Dat is het meest respectloze wat je kan bedenken. Is hier een topic over
Volgens mij nog niet, en ik ben niet voornemens er alsnog één te maken.

Maar ga gerust je gang
pi_24566417
quote:

[..]

Als beide dan ook geen kinderen krijgen of van de staatsruif vreten (subsidie, uitkering) heb ik er ook geen problemen mee, anders wel.

Bovendien wordt een gearrangeerd huwelijk nogal eens gebruikt om aan een nationaliteit te geraken, dat is een verkeerd principe en helaas in de wet nog niet ingeregeld.

Een huwelijk is natuurlijk een persoonlijke zaak, maar ik vind niet dat anderen er de dupe van moeten worden.

Ook is het een teken van disrespect naar de Nederlandse maatschapij als je op voorhand al een bruid (of bruidegom) wilt laten importeren en dat geldt uiteraard ook voor de bekende postorderbruiden uit het voormalig oostblok.
Yeah baby Yeah!
pi_24566893
Dit topic, en dan vooral de laatste paar posts, heeft wel weer eens mooi bewezen dat er niet steeds meer rechtse fok!kers zijn maar steeds meer oerdomme fok!kers
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:09:43 #179
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24566931
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:07 schreef henkdevries het volgende:
Dit topic, en dan vooral de laatste paar posts, heeft wel weer eens mooi bewezen dat er niet steeds meer rechtse fok!kers zijn maar steeds meer oerdomme fok!kers
Verklaar je nader.

Voorlopig zie ik vooral wat oerdomme moslim-users die niet bij machte zijn hun standpunt fatsoenlijk te verdedigen. Maar die bedoelde je zeker niet?
pi_24566998
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Verklaar je nader.

Voorlopig zie ik vooral wat oerdomme moslim-users die niet bij machte zijn hun standpunt fatsoenlijk te verdedigen. Maar die bedoelde je zeker niet?
Ik zie tot nu toe slechts 1 'moslim-user' hier die onzin uitkraamt, maar daar tegenover staan een dozijn achterlijke debielen, like you.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:17:14 #181
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24567066
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:12 schreef henkdevries het volgende:

[..]

Ik zie tot nu toe slechts 1 'moslim-user' hier die onzin uitkraamt, maar daar tegenover staan een dozijn achterlijke debielen, like you.
zeker een nieuw woordje geleerd?

'Debiel' is overigens een classificatie die niet echt past bij mensen met een bovengemiddeld hoog I.Q., zoals ik. Maar je mag me zo noemen, als je dat per se wilt.
pi_24567102
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:17 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

zeker een nieuw woordje geleerd?

'Debiel' is overigens een classificatie die niet echt past bij mensen met een bovengemiddeld hoog I.Q., zoals ik. Maar je mag me zo noemen, als je dat per se wilt.
Iemand met een IQ van 150 met sociaal onwenselijk gedrag noemt men in de volksmond een debiel. Ik zeg het maar even.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24567117
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:17 schreef Lemmeb het volgende:
bij mensen met een bovengemiddeld hoog I.Q., zoals ik.
kom op dat geloof toch zelf al niet
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:23:54 #184
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24567183
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Iemand met een IQ van 150 met sociaal onwenselijk gedrag noemt men in de volksmond een debiel. Ik zeg het maar even.
Even ter informatie: een 'debiel' is gedefinieerd als iemand met een erg laag I.Q., zo tussen de 70 en 80. Zie bijvoorbeeld deze link.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:25:59 #185
3542 Gia
User under construction
pi_24567215
Dat gedwongen uithuwelijken aangepakt gaat worden vanuit eigen gelederen is natuurlijk alleen maar toe te juichen. Ik vind echter ook dat op scholen gesproken moet worden over de voor- en nadelen van uithuwelijken an sich. Dan kunnen de jongeren van nu straks een bewustere keuze maken. Of ze gaan voor de partner van hun ouders' dromen of ze zoeken er zelf één.

Aangezien het importeren van een partner steeds moeilijker wordt gemaakt, verwacht ik dat de meeste jongelui straks toch een partner in Nederland zoeken. Als op school gesproken is over uithuwelijken e.d. dan heeft deze partner dat ook mee gekregen en kunnen beide een goede keuze maken.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:27:42 #186
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24567244
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:19 schreef henkdevries het volgende:

[..]

kom op dat geloof toch zelf al niet
Ik snap best dat je me niet op m'n woord wenst te geloven. Maar jouw mening boeit me te weinig om er dieper op in te gaan. Zoals ik al aangaf: jij mag me best een 'debiel' noemen als je dat per se wilt.
pi_24567348
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik snap best dat je me niet op m'n woord wenst te geloven. Maar jouw mening boeit me te weinig om er dieper op in te gaan. Zoals ik al aangaf: jij mag me best een 'debiel' noemen als je dat per se wilt.
Ik zal je uit je droom helpen, je bent niet intelligent, sterker nog ik weet voor 99%, ach wat zeg ik, 100% zeker dat je het ook nooit zal worden. En alsof dat nog niet erg genoeg is laat je ook nog eens merken over de sociale vaardigheden van een Volkert van der G. na 5 maanden in een dwangbuis gezeten te hebben te beschikken. .
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:37:06 #188
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24567370
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:34 schreef henkdevries het volgende:

[..]

Ik zal je uit je droom helpen, je bent niet intelligent, sterker nog ik weet voor 99%, ach wat zeg ik, 100% zeker dat je het ook nooit zal worden. En alsof dat nog niet erg genoeg is laat je ook nog eens merken over de sociale vaardigheden van een Volkert van der G. na 5 maanden in een dwangbuis gezeten te hebben te beschikken. .
bla bla bla

talk to the hand
pi_24567389
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:25 schreef Gia het volgende:
Dat gedwongen uithuwelijken aangepakt gaat worden vanuit eigen gelederen is natuurlijk alleen maar toe te juichen. Ik vind echter ook dat op scholen gesproken moet worden over de voor- en nadelen van uithuwelijken an sich. Dan kunnen de jongeren van nu straks een bewustere keuze maken. Of ze gaan voor de partner van hun ouders' dromen of ze zoeken er zelf één.

Aangezien het importeren van een partner steeds moeilijker wordt gemaakt, verwacht ik dat de meeste jongelui straks toch een partner in Nederland zoeken. Als op school gesproken is over uithuwelijken e.d. dan heeft deze partner dat ook mee gekregen en kunnen beide een goede keuze maken.
Uithuwelijking binnen Nederland is ook heel goed mogelijk hoor
Een kennisje van mij (geen Turk of Marokkaan overigens) is op haar 15e letterlijk meegegeven aan de hoogste bieder, een man van 42. Groot feest. Was nog uitgenodigd, maar kon het niet opbrengen. Dat arme kjnd had geen idee wat r te wachten stond. Zomaar met een vreemde vent mee naar een andere stad
pi_24567421
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:23 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Even ter informatie: een 'debiel' is gedefinieerd als iemand met een erg laag I.Q., zo tussen de 70 en 80. Zie bijvoorbeeld deze link.
Wat snap je niet aan "in de volksmond"?
Denk je dat een teringlijder ook echt tering heeft?
pi_24567431
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

bla bla bla

talk to the hand
wooooow! sorry man! je hebt gelijk! je bent echt vet slim! ga zo door kerel!
pi_24567459
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:40 schreef Mwanatabu het volgende:
Denk je
Wow jij schat hem veel hoger in dan ik
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:44:29 #193
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24567474
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:40 schreef henkdevries het volgende:

[..]

wooooow! sorry man! je hebt gelijk! je bent echt vet slim! ga zo door kerel!
Ben je werkelijk zo stom om te denken, dat ik op die onbeschaafde scheldpartijen van jou ga reageren

Koel eerst maar eens een beetje af. Voorlopig ben ik klaar met jou .
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:48:36 #194
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24567524
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:40 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan "in de volksmond"?
Denk je dat een teringlijder ook echt tering heeft?
Da's dan zeker een andere volksmond dan de mijne. In mijn volksmond gebruiken we dergelijke scheldwoorden vrijwel uitsluitend bij 'domme mensen', of slimme mensen die per ongeluk iets heel doms hebben gedaan.

Afijn, nu ben ik echt weg. Tschüss
pi_24567530
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:44 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ben je werkelijk zo stom om te denken, dat ik op die onbeschaafde scheldpartijen van jou ga reageren

Koel eerst maar eens een beetje af. Voorlopig ben ik klaar met jou .
Noem je dat schelden? Als ik jou een achterlijke debiel noem dan heb ik daar ook alle reden toe.
Maar dat jij alle Afrikaanse immigranten in Nederlanden achterlijke apen noemt lijkt mij toch echt een stuk erger.
En ik ben zo koel als maar kan hoor, maar je daar maar geen zorgen over
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 19:05:33 #196
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24567735
compleet onzintopic geworden

slotje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')