Wat is er niet fris aan mijn discussiemethode? Iedereen kan de postgeschiedenis van deze user bekijken en zijn conclusies trekken.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:50 schreef machteld het volgende:
[..]
Gedraag jij je eens wat volwassener, erg frisse discussiemethoden houd je er niet op na.
Geef gewoon toe dat je er naast zat, of ga in op wat er gezegd wordt.
Ik ben BSB zijn "leraar nederlands" dus waarschijnlijk werk ik op een school voor zwakzinnigen, dus dat verklaart mijn nalaten om een hoofdletter te gebruikenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:51 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Slordig van een "leraar nederlands" om niet met een hoofdletter te beginnen.
De rest heeft elkaar bij toeval ontmoet of ze waren al jaren vrienden. Is dat zo moeilijk voor je om te begrijpen?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ehhhhh, en de rest dan? Ik bedoel die 80 % wat je eerder schreef, er rest nog 20%. Zijn dat maar hooguit 10 moslima's?
Ondanks het grote gehalte aan pedofiele beambten aanwezig in diverse stromingen van een grote religie als bv. het Christendom is het niet de bedoeling dat we de hele religie in kwestie gaan afkraken vanwege de "dienaren". Ok, we weten dat er in de donkere spelonken van diverse kerken veel priesters en bisschoppen de bekende tekst:"Kinderen, komt tot mij." wel erg serieus nemen. Maar dat ligt nog steeds aan de personen zelf, niet aan de religie. Hoogstens zou je kunnen zeggen dat het celibatairschap niet bevorderend werkt om met je handen van kinderen af te blijvenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:54 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Een priester is toch een gelovige christen? Dat maakt het Christendom toch niet een religie die pedofiele goedkeurt?
Het is niet de gewoonte in een beschaafde samenleving om je discussiepartner voor zwakzinnige uit te maken. Dergelijke uitspatting zijn vaak een teken van zwakte en een gebrek aan argumenten en kennis.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:56 schreef henkdevries het volgende:
ri
[..]
Ik ben BSB zijn "leraar nederlands" dus waarschijnlijk werk ik op een school voor zwakzinnigen, dus dat verklaart mijn nalaten om een hoofdletter te gebruiken.
Stop nou eens met deze dwangmatige pogingen om 'moeilijke woordjes' te gebruikenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ondanks het grote gehalte aan pedofiele beambten aanwezig in diverse stromingen van een grote religie als bv. het Christendom is het niet de bedoeling dat we de hele religie in kwestie gaan afkraken vanwege de "dienaren". Ok, we weten dat er in de donkere spelonken van diverse kerken veel priesters en bisschoppen de bekende tekst:"Kinderen, komt tot mij." wel erg serieus nemen. Maar dat ligt nog steeds aan de personen zelf, niet aan de religie. Hoogstens zou je kunnen zeggen dat het celibatairschap niet bevorderend werkt om met je handen van kinderen af te blijven
De overige 20 procent trouwt helaas via de corrupte manier: elkaar leren kennen, samenwonen, "entertainment" voor het huwelijk, MSN 7.0 en vele andere manierenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ehhhhh, en de rest dan? Ik bedoel die 80 % wat je eerder schreef, er rest nog 20%. Zijn dat maar hooguit 10 moslima's?
Zie de posting hieronder:quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:44 schreef Risale-i_Nur het volgende:
En dus? Zolang beide het er mee eens zijn, wat is dan het probleem?
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:36 schreef Elgigante het volgende:
Je bent er tegen, ik ook.
Ik vind dat een huwelijk een belangrijk iets is, net als de term liefde. Zodra er kinderen in het spel zijn (komt weleens voor bij een huwelijk) vind ik dat je deze het best op kunt voeden als de thuisbasis vertrouwd en liefdevol is.
De kans dat dit gebeurt bij mensen die toevallig samenleven, maar elkaars nukken en eigenaardigheden (kortom karakter) niet kennen gebeurt louter bij toeval.
De kans dat een kind opvoed in een harmonieus gezin als de ouders voor elkaar gekozen hebben omdat ze elkaar 'liggen' is beduidend groter.
Maar kun jij mij vertellen waarom er toch zoveel verschillende interpretaties van die Islam zijn, jouw interpretatie van de Islam gaat ervanuit dat de Islam geen dwang kent, een ander moslim dwingt vanuit zijn geloof indirect om zijn vrouw bijv een hoofddoek te laten dragen.
Wie zegt dat jouw interpretatie de juiste is en wie zegt dus dat jouw perceptie van (het ontbreken van) dwang in de Islam de juiste is?
Aangezien iedere Islamiet er een andere benadering op nahoudt lijkt het me onjuist dat DE Islam geen dwang kent, hooguit JOUW Islam niet.
Als mijn discussiepartner zwakzinnig is, dan mag ik toch zeker ook zo benoemen?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:57 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Het is niet de gewoonte in een beschaafde samenleving om je discussiepartner voor zwakzinnige uit te maken. Dergelijke uitspatting zijn vaak een teken van zwakte en een gebrek aan argumenten en kennis.
Lees de vraag nog eens.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De overige 20 procent trouwt helaas via de corrupte manier: elkaar leren kennen, samenwonen, "entertainment" voor het huwelijk, MSN 7.0 en vele andere manieren
Elgigante is geen wetenschapper. Hij geeft slechts zijn mening. Dat deze grotendeels overeenkomt met de jouwe, wil niet zeggen dat het ook waarheid is.quote:
Als je dat met doktersrapport kunt aantonen, zie ik geen probleem. Zolang je dat niet kunt, ben je bezig met trollen, bij gebrek aan argumenten en feiten.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:01 schreef henkdevries het volgende:
[..]
Als mijn discussiepartner zwakzinnig is, dan mag ik toch zeker ook zo benoemen?
Accepteer je ook een posthistorie ipv een doktersrapport?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:05 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Als je dat met doktersrapport kunt aantonen, zie ik geen probleem. Zolang je dat niet kunt, ben je bezig met trollen, bij gebrek aan argumenten en feiten.
Huwelijken die gearrangeerd zijn lopen steeds vaker op de klippen. Daaruit blijkt wel dat dit niet de juiste methode is om elkaar te leren kennen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:04 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Elgigante is geen wetenschapper. Hij geeft slechts zijn mening. Dat deze grotendeels overeenkomt met de jouwe, wil niet zeggen dat het ook waarheid is.
Dat elkaar leren kennen en samenwonen geen garantie is voor succes is al erg vaak gebleken. Zolang beide het geen probleem vinden, wie ben jij dan om voor ze te bepalen wat goed is en wat niet?
Volgens BSB -10 moslima's. Al was het er maar 1, zelfs dàt is 1 teveel. Maar terug te komen op het krantenartikel, zelfs moslimorganisaties maken zich grote zorgen en daarom willen deze actie ondernemen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:56 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
De rest heeft elkaar bij toeval ontmoet of ze waren al jaren vrienden. Is dat zo moeilijk voor je om te begrijpen?
Uit zijn posthistorie kan ik op geen enkele manier concluderen dat hij zwakzinnig is. Integendeel. Bovendien is een evaluatie van een postgeschiedenis puur subjectief en zeker niet wetenschappelijk.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:08 schreef henkdevries het volgende:
[..]
Accepteer je ook een posthistorie ipv een doktersrapport?
Oke misschien was zwakzinnig het verkeerde woord, 'ronduit dom' is waarschijnlijk een betere omschrijving.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:11 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Uit zijn posthistorie kan ik op geen enkele manier concluderen dat hij zwakzinnig is. Integendeel. Bovendien is een evaluatie van een postgeschiedenis puur subjectief en zeker niet wetenschappelijk.
Kortom, nee.
Hoe vaak lopen dit soort huwelijk op de klippen als je ze vergelijkt met huwelijken in NL die gebaseerd zijn op "langdurige kennismaking" en samenwonen?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Huwelijken die gearrangeerd zijn lopen steeds vaker op de klippen. Daaruit blijkt wel dat dit niet de juiste methode is om elkaar te leren kennen.
Maar goed, als je zo vastgeroest zit in dergelijke ideeën, zul je die met hand en tand verdedigen als zijnde de juiste, natuurlijk.
Lijkt het jou niet leuker om je partner gewoon zelf uit te zoeken, te leren kennen en dan pas besluiten of je wel of niet met elkaar verder wilt?
Waarom haal je van Gia en die van mij dan wel erbij? Nog even een stapje verder en er wordt ons weer een bruine hemd aangetrokken.....quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:11 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Uit zijn posthistorie kan ik op geen enkele manier concluderen dat hij zwakzinnig is. Integendeel. Bovendien is een evaluatie van een postgeschiedenis puur subjectief en zeker niet wetenschappelijk.
Kortom, nee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |