abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:29:03 #61
3542 Gia
User under construction
pi_24562633
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:25 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Hoe denk je dat ik er tegenover sta? De Islam kent geen dwang. Uithuwelijking vindt plaats onder dwang. Dus ben ik tegen uithuwelijking.

Hoe stat jij eigelijk tegenover uithuwelijking?
En wat als het geen uithuwelijking wordt genoemd, maar een gearrageerd huwelijk.
Dus dat het meisje bijvoorbeeld mag kiezen tussen een aantal, door de ouders uitgezochte, mannen.
Mag dat wel?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:30:29 #62
3542 Gia
User under construction
pi_24562662
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:27 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Dat jij ieder topic induikt wat ook maar enige relatie kan hebben op de Islam is weer een typisch gevalletje van 'onderdrukte onderbuikgevoelens uiten'

Ie, er staat moslim of Islam. Kom laat ik eens een leuk woordje doen over de Islam, ook al heb ik er nul verstand van.
Het gaat hier niet eens over de Islam! Wat zwam je nou?
pi_24562675
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:06 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

De term moslima's die vluchten voor uithuwelijking is suggestief, maar niets is de Telegraaf te gek.

Het gaat hier namelijk om hulp vanuit islamitische hoek en over turkse en marokkaanse vrouwen die vluchten voor uithuwelijking. Dat ze toevallig moslim zijn doet er niet toe.
Dat ik toevallig niet in sprookjesboeken geloof doet er ook niet toe maar suggestief refereren naar mijn postgeschiedenis is toch een beetje hetzelfde.

Waarom ben je zo fel tegen dat er wordt gesproken over moslima's? Het ZIJN toch moslima's die het overkomt.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:33:10 #64
111811 Risale-i_Nur
anti-Islam == extreem-rechts
pi_24562706
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:29 schreef Gia het volgende:

[..]

En wat als het geen uithuwelijking wordt genoemd, maar een gearrageerd huwelijk.
Dus dat het meisje bijvoorbeeld mag kiezen tussen een aantal, door de ouders uitgezochte, mannen.
Mag dat wel?
Hoe je het beestje noemt is niet van belang. Poep kun je wel een bloem noemen, maar het blijft poep. Zolang het meisje zelf niet vindt dat ze gedwongen wordt, zie ik echter geen probleem. Dan is er immers geen dwang.
pi_24562769
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:25 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Hoe denk je dat ik er tegenover sta? De Islam kent geen dwang. Uithuwelijking vindt plaats onder dwang. Dus ben ik tegen uithuwelijking.

Hoe stat jij eigelijk tegenover uithuwelijking?
Je bent er tegen, ik ook.
Ik vind dat een huwelijk een belangrijk iets is, net als de term liefde. Zodra er kinderen in het spel zijn (komt weleens voor bij een huwelijk) vind ik dat je deze het best op kunt voeden als de thuisbasis vertrouwd en liefdevol is.
De kans dat dit gebeurt bij mensen die toevallig samenleven, maar elkaars nukken en eigenaardigheden (kortom karakter) niet kennen gebeurt louter bij toeval.
De kans dat een kind opvoed in een harmonieus gezin als de ouders voor elkaar gekozen hebben omdat ze elkaar 'liggen' is beduidend groter.

Maar kun jij mij vertellen waarom er toch zoveel verschillende interpretaties van die Islam zijn, jouw interpretatie van de Islam gaat ervanuit dat de Islam geen dwang kent, een ander moslim dwingt vanuit zijn geloof indirect om zijn vrouw bijv een hoofddoek te laten dragen.

Wie zegt dat jouw interpretatie de juiste is en wie zegt dus dat jouw perceptie van (het ontbreken van) dwang in de Islam de juiste is?

Aangezien iedere Islamiet er een andere benadering op nahoudt lijkt het me onjuist dat DE Islam geen dwang kent, hooguit JOUW Islam niet.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:36:20 #66
111811 Risale-i_Nur
pi_24562774
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat hier niet eens over de Islam! Wat zwam je nou?
Als je het over moslims hebt, heb je het over de Islam. Als je het over joden hebt, heb je het over het jodendom. Als je het over christenen hebt, heb je het over het christendom. Dus wat zwam jij nou?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:36:41 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24562780
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:33 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Hoe je het beestje noemt is niet van belang. Poep kun je wel een bloem noemen, maar het blijft poep. Zolang het meisje zelf niet vindt dat ze gedwongen wordt, zie ik echter geen probleem. Dan is er immers geen dwang.
hoe kom je aan een eerlijk antwoord in de door mannen gedomineerde cultuur? iemand met een pistool op zijn kop zal ook hele andere dingen zeggen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:37:33 #68
111811 Risale-i_Nur
pi_24562798
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:31 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat ik toevallig niet in sprookjesboeken geloof doet er ook niet toe maar suggestief refereren naar mijn postgeschiedenis is toch een beetje hetzelfde.

Waarom ben je zo fel tegen dat er wordt gesproken over moslima's? Het ZIJN toch moslima's die het overkomt.
Het zijn oa moslimvrouwen die het overkomt. Ik ben er zeker niet op tegen dat er gesproken wordt over moslima's. Ik ben erop tegen dat de indruk wordt gewekt dat uithuwelijking iets van de Islam is.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:39:03 #69
3542 Gia
User under construction
pi_24562835
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:36 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Als je het over moslims hebt, heb je het over de Islam. Als je het over joden hebt, heb je het over het jodendom. Als je het over christenen hebt, heb je het over het christendom. Dus wat zwam jij nou?
Natuurlijk niet. Als je het hebt over een groep mensen die een geloof aanhangen, heb je het nog niet per se over dat geloof. Je hebt het over die mensen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:39:07 #70
111811 Risale-i_Nur
pi_24562838
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoe kom je aan een eerlijk antwoord in de door mannen gedomineerde cultuur? iemand met een pistool op zijn kop zal ook hele andere dingen zeggen.
Hoeveel moslims ken jij persoonlijk? Bij hoeveel moslims kom jij over de vloer? Hoeveel moslims heb jij als vrienden? Je suggereert iets, zonder enige onderbouwing. Je gaat er voor het gemak maar vanuit dat ....
pi_24562843
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:09 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Fout, moslims steken geen hand in eigen boezem. Bij gebrek aan hulp vanuit autochtone organisaties hebben zij enkel aangeboden om dan maar zelf te helpen.
Je bedoelt toch niet te zeggen dat de autochtonen weer eens niet genoeg doen
Er wordt toch niet naar honden geluisterd door geitenneukers.
Want laten we wel wezen dat het aantal turkse uitgehuwelijkten kleiner is dan het aantal marokaanse
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:40:13 #72
111811 Risale-i_Nur
pi_24562858
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:36 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Je bent er tegen, ik ook.
Ik vind dat een huwelijk een belangrijk iets is, net als de term liefde. Zodra er kinderen in het spel zijn (komt weleens voor bij een huwelijk) vind ik dat je deze het best op kunt voeden als de thuisbasis vertrouwd en liefdevol is.
De kans dat dit gebeurt bij mensen die toevallig samenleven, maar elkaars nukken en eigenaardigheden (kortom karakter) niet kennen gebeurt louter bij toeval.
De kans dat een kind opvoed in een harmonieus gezin als de ouders voor elkaar gekozen hebben omdat ze elkaar 'liggen' is beduidend groter.

Maar kun jij mij vertellen waarom er toch zoveel verschillende interpretaties van die Islam zijn, jouw interpretatie van de Islam gaat ervanuit dat de Islam geen dwang kent, een ander moslim dwingt vanuit zijn geloof indirect om zijn vrouw bijv een hoofddoek te laten dragen.

Wie zegt dat jouw interpretatie de juiste is en wie zegt dus dat jouw perceptie van (het ontbreken van) dwang in de Islam de juiste is?

Aangezien iedere Islamiet er een andere benadering op nahoudt lijkt het me onjuist dat DE Islam geen dwang kent, hooguit JOUW Islam niet.
Als je de Koran zou lezen, zou je zelf weten wie het bij het juiste eind heeft. Daarom zou iedereen op school onderwijs moeten krijgen in zowel de Bijbel als de Thora als de Koran. Dit om te voorkomen dat dit soort simpele misverstanden niet meer voorkomen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:41:20 #73
3542 Gia
User under construction
pi_24562877
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Tja, en als zo'n meisje al heeft meegemaakt dat een nichtje uit de familie is gestoten omdat ze weigerde te trouwen met de man die de familie had uitgezocht, zal ze zelf graag trouwen met de man van haar ouders' dromen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:42:10 #74
111811 Risale-i_Nur
pi_24562886
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Als je het hebt over een groep mensen die een geloof aanhangen, heb je het nog niet per se over dat geloof. Je hebt het over die mensen.
Mensen hangen een geloof aan en leven volgens de regels van dat geloof. Als je het over het gedrag van deze moslims hebt, heb je het over zaken die de Islam voorschrijft of niet. Je hebt het dan misschien niet direct over de Islam, maar zeker wel indirect. Je kunt het nog zo mooi inkleden als je wilt, uiteindelijk komt het daar simpelweg op neer.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:42:54 #75
111811 Risale-i_Nur
pi_24562900
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:39 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Je bedoelt toch niet te zeggen dat de autochtonen weer eens niet genoeg doen
Er wordt toch niet naar honden geluisterd door geitenneukers.
Want laten we wel wezen dat het aantal turkse uitgehuwelijkten kleiner is dan het aantal marokaanse
Vind je het gek dat mensen niet naar je luisteren als je ze eerst uitmaakt voor geitenneuker?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:44:18 #76
3542 Gia
User under construction
pi_24562925
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:42 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Mensen hangen een geloof aan en leven volgens de regels van dat geloof. Als je het over het gedrag van deze moslims hebt, heb je het over zaken die de Islam voorschrijft of niet. Je hebt het dan misschien niet direct over de Islam, maar zeker wel indirect. Je kunt het nog zo mooi inkleden als je wilt, uiteindelijk komt het daar simpelweg op neer.
De Islam schrijft toch geen uithuwelijken voor? Of wil jij beweren dat alle gedrag van moslims is voorgeschreven door de Islam?
Het gaat hier over moslima's, moslimorganisaties en uithuwelijken. Waar heeft dit met de Islam te maken? Behalve dan dat de betrokken personen de Islam aanhangen?

Precies, nergens!
pi_24562984
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:37 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Het zijn oa moslimvrouwen die het overkomt. Ik ben er zeker niet op tegen dat er gesproken wordt over moslima's. Ik ben erop tegen dat de indruk wordt gewekt dat uithuwelijking iets van de Islam is.
Sorry, ik snap het niet. Een moslima is toch een gelovige Islamiet?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:52:08 #78
111811 Risale-i_Nur
pi_24563046
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:44 schreef Gia het volgende:

[..]

De Islam schrijft toch geen uithuwelijken voor? Of wil jij beweren dat alle gedrag van moslims is voorgeschreven door de Islam?
Het gaat hier over moslima's, moslimorganisaties en uithuwelijken. Waar heeft dit met de Islam te maken? Behalve dan dat de betrokken personen de Islam aanhangen?

Precies, nergens!
Het heeft inderdaad niets met de Islam te maken.

Daarbij begrijp ik niet waarom de titel moet zijn "Moslima's ....." Je zegt toch ook niet "Vrouwen met zwart haar, donkere ogen vluchten voor uithuwelijking" Dat is namelijk ook niet gelogen. Daarmee zeg ik, wat is het nut om er moslima van te maken of iets anders waarmee je de link met de Islam legt?
pi_24563047
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:40 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Als je de Koran zou lezen, zou je zelf weten wie het bij het juiste eind heeft. Daarom zou iedereen op school onderwijs moeten krijgen in zowel de Bijbel als de Thora als de Koran. Dit om te voorkomen dat dit soort simpele misverstanden niet meer voorkomen.
Ik zie het al, verplicht hoofdvak op scholen, religie. Lekker belangrijk voor de economie......
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:54:24 #80
111811 Risale-i_Nur
pi_24563096
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Sorry, ik snap het niet. Een moslima is toch een gelovige Islamiet?
Een priester is toch een gelovige christen? Dat maakt het Christendom toch niet een religie die pedofiele goedkeurt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')