abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:10:18 #41
111811 Risale-i_Nur
anti-Islam == extreem-rechts
pi_24561058
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 11:58 schreef henkdevries het volgende:

[..]

Als je 10 seconden had nagedacht voordat je op de quote-knop duwde had je zelf kunnen concluderen dat het er wel op neerkomt.
Als je 10 seconden had nagedacht voordat je op de quote-knop drukte, had je zelf kunnen concluderen dat dat er absoluut niet in staat en dat het er zeker niet op neerkomt. Dat is slechts jouw interpretatie.
pi_24561106
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:10 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Als je 10 seconden had nagedacht voordat je op de quote-knop drukte, had je zelf kunnen concluderen dat dat er absoluut niet in staat en dat het er zeker niet op neerkomt. Dat is slechts jouw interpretatie.
Kerel, waarom denk je dat de ouders van deze moslima's willen dat deze vrouwen uitgehuwelijkt worden?
Is een tas meer waard dan een mensenleven?
Er is niks mis met bagger
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:15:09 #43
111811 Risale-i_Nur
pi_24561159
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:06 schreef BlackJack het volgende:
Feit is dat uithuwelijking in Nederland eigenlijk enkel in Islamitische kringen voor komt. Of uithuwelijking een uiting van islamisme is is een hele andere discussie. Maar de topictitel is dus wel terecht.
Omdat iets voornamelijk in een bepaalde cultuur voorkomt, kun je daar niet de conclusie aan verbinden dat het dus wel iets moet zijn van het geloof dat in die cultuur heersend is.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:17:21 #44
111811 Risale-i_Nur
pi_24561198
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:12 schreef henkdevries het volgende:

[..]

Kerel, waarom denk je dat de ouders van deze moslima's willen dat deze vrouwen uitgehuwelijkt worden?
Geen idee. Weet jij het?

Ik prefereer de volgende zin, boven jouw suggestieve zin:

"Waarom denk je dat de ouders van deze turkse of marokkaanse meisjes willen dat deze meisjes uitgehuwelijkt worden?"

Of ben jij er ook zo een die denkt dat iedere scheet die in de wereld gelaten wordt de schuld is van de Islam?
pi_24561205
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:09 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Fout, moslims steken geen hand in eigen boezem. Bij gebrek aan hulp vanuit autochtone organisaties hebben zij enkel aangeboden om dan maar zelf te helpen.
Er wordt al jaren zeer veel hulp geboden op vele gebieden, is men nu nòg niet volwassen genoeg om de eigen broek op te houden? Waarom nu de schuld bij de autochtonen poneren terwijl het uithuwelijken een kwestie van de moslims is.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:19:09 #46
111811 Risale-i_Nur
pi_24561233
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Er wordt al jaren zeer veel hulp geboden vele gebieden, is men nu nòg niet volwassen genoeg om de eigen broek op te houden? Waarom nu de schuld bij de autochtonen poneren terwijl het uithuwelijken een kwestie van de moslims is.
Het uithuwelijken is een kwestie van verschillende culturen, net als vrouwenbesnijdenis dat is. Dat mensen als jij geen onderscheid kunnen maken tussen religie en cultuur, is niet mijn probleem.
pi_24561289
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:17 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Geen idee. Weet jij het?
Ik heb slechts vermoedens, maar gezien jouw toon nam ik aan dat jij het wel wist
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:17 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Ik prefereer de volgende zin, boven jouw suggestieve zin:

"Waarom denk je dat de ouders van deze turkse of marokkaanse meisjes willen dat deze meisjes uitgehuwelijkt worden?"

Of ben jij er ook zo een die denkt dat iedere scheet die in de wereld gelaten wordt de schuld is van de Islam?
Nee, sterker nog geen een 'scheet' die in de wereld gelaten wordt is de schuld van de Islam, maar wel van de moslim die de scheet laat.
Is een tas meer waard dan een mensenleven?
Er is niks mis met bagger
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:21:40 #48
32652 GeorgeW.Bush
President of the USA
pi_24561301
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:09 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Fout, moslims steken geen hand in eigen boezem. Bij gebrek aan hulp vanuit autochtone organisaties hebben zij enkel aangeboden om dan maar zelf te helpen.
Waarom zouden autochtonen zich daarmee moeten bemoeien, met zoiets achterlijks als uithuwelijken?
En dat zelf helpen hadden ze al veel eerder moeten doen
Op maandag 11 juli 2005 19:29 schreef Tamme het volgende:
Waarom doe jij zo tegen mij? Zijn we even oud ofzo>?
beetje respect hier op deze fora anders is het klit bang en gaan we schoonmaken
pi_24561331
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:19 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Het uithuwelijken is een kwestie van verschillende culturen, net als vrouwenbesnijdenis dat is. Dat mensen als jij geen onderscheid kunnen maken tussen religie en cultuur, is niet mijn probleem.
Religie en cultuur zijn nauw met elkaar verbonden, net zoals broer en zus een band hebben.
pi_24561794
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:21 schreef GeorgeW.Bush het volgende:

[..]

Waarom zouden autochtonen zich daarmee moeten bemoeien, met zoiets achterlijks als uithuwelijken?
Autochtonen krijgen toch het verwijt geen kennis te hebben, dus het lijkt me ook beter dat cultuurgebonden organisaties deze problemen aanpakken. Voor de meisjes, die in nederland een andere opvoeding hebben gekregen en waar meisjes een met een ander toekomstbeeld opgroeien, is een mogelijke uithuwelijking aan een vreemd persoon, natuurlijk een zeer nare zaak.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:56:49 #51
111811 Risale-i_Nur
pi_24562034
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:21 schreef GeorgeW.Bush het volgende:

[..]

Ik dacht dat autochtonen zo dol waren op helpen? Waarom zouden autochtonen storten voor Azie, niet waar?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:01:01 #52
111811 Risale-i_Nur
pi_24562121
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:23 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Religie en cultuur zijn nauw met elkaar verbonden, net zoals broer en zus een band hebben.
Zand, grind en water zijn ook nauw met elkaar verbonden, maar dat wil niet zeggen dat ze van hetzelfde bloed zijn.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:01:44 #53
3542 Gia
User under construction
pi_24562128
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:15 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Omdat iets voornamelijk in een bepaalde cultuur voorkomt, kun je daar niet de conclusie aan verbinden dat het dus wel iets moet zijn van het geloof dat in die cultuur heersend is.
Het gaat hier om hulp vanuit Islamitische hoek en over moslima's die vluchten voor uithuwelijking.
Waar wordt gezegd dat uithuwelijking de schuld is van de Islam?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:06:40 #54
111811 Risale-i_Nur
pi_24562212
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat hier om hulp vanuit Islamitische hoek en over moslima's die vluchten voor uithuwelijking.
Waar wordt gezegd dat uithuwelijking de schuld is van de Islam?
De term moslima's die vluchten voor uithuwelijking is suggestief, maar niets is de Telegraaf te gek.

Het gaat hier namelijk om hulp vanuit islamitische hoek en over turkse en marokkaanse vrouwen die vluchten voor uithuwelijking. Dat ze toevallig moslim zijn doet er niet toe.
pi_24562403
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:56 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Ik dacht dat autochtonen zo dol waren op helpen? Waarom zouden autochtonen storten voor Azie, niet waar?
Men stort zoveel omdat er toevallig veel westerlingen aanwezig waren op het tijdstip van de ramp en omdat er veel westerlingen omgekomen zijn, anders was de opbrengst een paar ton.
Je moet niet denken dat de Nederlanders zou toegevend zijn in het algemeen.
Yeah baby Yeah!
pi_24562461
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:06 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

De term moslima's die vluchten voor uithuwelijking is suggestief, maar niets is de Telegraaf te gek.

Het gaat hier namelijk om hulp vanuit islamitische hoek en over turkse en marokkaanse vrouwen die vluchten voor uithuwelijking. Dat ze toevallig moslim zijn doet er niet toe.
Het gaat om uithuwelijking, de meesten die daarmee geconfronteerd zijn moslim.
De Telegraaf benaderd (as usual) de zaak inderdaad eenzijdig.
Hoe sta je zelf tegenover uithuwelijking?
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:21:42 #57
3542 Gia
User under construction
pi_24562502
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:06 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Dat je over die titel valt is weer een typisch gevalletje 'lange tenen'.

Oe, er staat moslima's, oe de Islam krijgt weer de schuld!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:24:46 #58
111811 Risale-i_Nur
pi_24562552
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:14 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Men stort zoveel omdat er toevallig veel westerlingen aanwezig waren op het tijdstip van de ramp en omdat er veel westerlingen omgekomen zijn, anders was de opbrengst een paar ton.
Je moet niet denken dat de Nederlanders zou toegevend zijn in het algemeen.
Wees gerust. Die gedachte is niet bij me opgekomen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:25:57 #59
111811 Risale-i_Nur
pi_24562580
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:18 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Het gaat om uithuwelijking, de meesten die daarmee geconfronteerd zijn moslim.
De Telegraaf benaderd (as usual) de zaak inderdaad eenzijdig.
Hoe sta je zelf tegenover uithuwelijking?
Hoe denk je dat ik er tegenover sta? De Islam kent geen dwang. Uithuwelijking vindt plaats onder dwang. Dus ben ik tegen uithuwelijking.

Hoe stat jij eigelijk tegenover uithuwelijking?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:27:34 #60
111811 Risale-i_Nur
pi_24562607
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat je over die titel valt is weer een typisch gevalletje 'lange tenen'.

Oe, er staat moslima's, oe de Islam krijgt weer de schuld!
Dat jij ieder topic induikt wat ook maar enige relatie kan hebben op de Islam is weer een typisch gevalletje van 'onderdrukte onderbuikgevoelens uiten'

Ie, er staat moslim of Islam. Kom laat ik eens een leuk woordje doen over de Islam, ook al heb ik er nul verstand van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')