Ik dacht dat autochtonen zo dol waren op helpen? Waarom zouden autochtonen storten voor Azie, niet waar?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:21 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
[..]
Waarom zouden autochtonen zich daarmee moeten bemoeien, met zoiets achterlijks als uithuwelijken?
En dat zelf helpen hadden ze al veel eerder moeten doen
Zand, grind en water zijn ook nauw met elkaar verbonden, maar dat wil niet zeggen dat ze van hetzelfde bloed zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:23 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Religie en cultuur zijn nauw met elkaar verbonden, net zoals broer en zus een band hebben.
Het gaat hier om hulp vanuit Islamitische hoek en over moslima's die vluchten voor uithuwelijking.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:15 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Omdat iets voornamelijk in een bepaalde cultuur voorkomt, kun je daar niet de conclusie aan verbinden dat het dus wel iets moet zijn van het geloof dat in die cultuur heersend is.
De term moslima's die vluchten voor uithuwelijking is suggestief, maar niets is de Telegraaf te gek.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat hier om hulp vanuit Islamitische hoek en over moslima's die vluchten voor uithuwelijking.
Waar wordt gezegd dat uithuwelijking de schuld is van de Islam?
Men stort zoveel omdat er toevallig veel westerlingen aanwezig waren op het tijdstip van de ramp en omdat er veel westerlingen omgekomen zijn, anders was de opbrengst een paar ton.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:56 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Ik dacht dat autochtonen zo dol waren op helpen? Waarom zouden autochtonen storten voor Azie, niet waar?
Het gaat om uithuwelijking, de meesten die daarmee geconfronteerd zijn moslim.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:06 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
De term moslima's die vluchten voor uithuwelijking is suggestief, maar niets is de Telegraaf te gek.
Het gaat hier namelijk om hulp vanuit islamitische hoek en over turkse en marokkaanse vrouwen die vluchten voor uithuwelijking. Dat ze toevallig moslim zijn doet er niet toe.
Dat je over die titel valt is weer een typisch gevalletje 'lange tenen'.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:06 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
De term moslima's die vluchten voor uithuwelijking is suggestief, maar niets is de Telegraaf te gek.
Het gaat hier namelijk om hulp vanuit islamitische hoek en over turkse en marokkaanse vrouwen die vluchten voor uithuwelijking. Dat ze toevallig moslim zijn doet er niet toe.
Wees gerust. Die gedachte is niet bij me opgekomen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:14 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Men stort zoveel omdat er toevallig veel westerlingen aanwezig waren op het tijdstip van de ramp en omdat er veel westerlingen omgekomen zijn, anders was de opbrengst een paar ton.
Je moet niet denken dat de Nederlanders zou toegevend zijn in het algemeen.
Hoe denk je dat ik er tegenover sta? De Islam kent geen dwang. Uithuwelijking vindt plaats onder dwang. Dus ben ik tegen uithuwelijking.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:18 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het gaat om uithuwelijking, de meesten die daarmee geconfronteerd zijn moslim.
De Telegraaf benaderd (as usual) de zaak inderdaad eenzijdig.
Hoe sta je zelf tegenover uithuwelijking?
Dat jij ieder topic induikt wat ook maar enige relatie kan hebben op de Islam is weer een typisch gevalletje van 'onderdrukte onderbuikgevoelens uiten'quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat je over die titel valt is weer een typisch gevalletje 'lange tenen'.
Oe, er staat moslima's, oe de Islam krijgt weer de schuld!
En wat als het geen uithuwelijking wordt genoemd, maar een gearrageerd huwelijk.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:25 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Hoe denk je dat ik er tegenover sta? De Islam kent geen dwang. Uithuwelijking vindt plaats onder dwang. Dus ben ik tegen uithuwelijking.
Hoe stat jij eigelijk tegenover uithuwelijking?
Het gaat hier niet eens over de Islam! Wat zwam je nou?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:27 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Dat jij ieder topic induikt wat ook maar enige relatie kan hebben op de Islam is weer een typisch gevalletje van 'onderdrukte onderbuikgevoelens uiten'
Ie, er staat moslim of Islam. Kom laat ik eens een leuk woordje doen over de Islam, ook al heb ik er nul verstand van.
Dat ik toevallig niet in sprookjesboeken geloof doet er ook niet toe maar suggestief refereren naar mijn postgeschiedenis is toch een beetje hetzelfde.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:06 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Hoe je het beestje noemt is niet van belang. Poep kun je wel een bloem noemen, maar het blijft poep. Zolang het meisje zelf niet vindt dat ze gedwongen wordt, zie ik echter geen probleem. Dan is er immers geen dwang.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:29 schreef Gia het volgende:
[..]
En wat als het geen uithuwelijking wordt genoemd, maar een gearrageerd huwelijk.
Dus dat het meisje bijvoorbeeld mag kiezen tussen een aantal, door de ouders uitgezochte, mannen.
Mag dat wel?
Je bent er tegen, ik ook.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:25 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Hoe denk je dat ik er tegenover sta? De Islam kent geen dwang. Uithuwelijking vindt plaats onder dwang. Dus ben ik tegen uithuwelijking.
Hoe stat jij eigelijk tegenover uithuwelijking?
Als je het over moslims hebt, heb je het over de Islam. Als je het over joden hebt, heb je het over het jodendom. Als je het over christenen hebt, heb je het over het christendom. Dus wat zwam jij nou?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat hier niet eens over de Islam! Wat zwam je nou?
hoe kom je aan een eerlijk antwoord in de door mannen gedomineerde cultuur? iemand met een pistool op zijn kop zal ook hele andere dingen zeggen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:33 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Hoe je het beestje noemt is niet van belang. Poep kun je wel een bloem noemen, maar het blijft poep. Zolang het meisje zelf niet vindt dat ze gedwongen wordt, zie ik echter geen probleem. Dan is er immers geen dwang.
Het zijn oa moslimvrouwen die het overkomt. Ik ben er zeker niet op tegen dat er gesproken wordt over moslima's. Ik ben erop tegen dat de indruk wordt gewekt dat uithuwelijking iets van de Islam is.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat ik toevallig niet in sprookjesboeken geloof doet er ook niet toe maar suggestief refereren naar mijn postgeschiedenis is toch een beetje hetzelfde.
Waarom ben je zo fel tegen dat er wordt gesproken over moslima's? Het ZIJN toch moslima's die het overkomt.
Natuurlijk niet. Als je het hebt over een groep mensen die een geloof aanhangen, heb je het nog niet per se over dat geloof. Je hebt het over die mensen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:36 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Als je het over moslims hebt, heb je het over de Islam. Als je het over joden hebt, heb je het over het jodendom. Als je het over christenen hebt, heb je het over het christendom. Dus wat zwam jij nou?
Hoeveel moslims ken jij persoonlijk? Bij hoeveel moslims kom jij over de vloer? Hoeveel moslims heb jij als vrienden? Je suggereert iets, zonder enige onderbouwing. Je gaat er voor het gemak maar vanuit dat ....quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoe kom je aan een eerlijk antwoord in de door mannen gedomineerde cultuur? iemand met een pistool op zijn kop zal ook hele andere dingen zeggen.
Je bedoelt toch niet te zeggen dat de autochtonen weer eens niet genoeg doenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:09 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Fout, moslims steken geen hand in eigen boezem. Bij gebrek aan hulp vanuit autochtone organisaties hebben zij enkel aangeboden om dan maar zelf te helpen.
Als je de Koran zou lezen, zou je zelf weten wie het bij het juiste eind heeft. Daarom zou iedereen op school onderwijs moeten krijgen in zowel de Bijbel als de Thora als de Koran. Dit om te voorkomen dat dit soort simpele misverstanden niet meer voorkomen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:36 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je bent er tegen, ik ook.
Ik vind dat een huwelijk een belangrijk iets is, net als de term liefde. Zodra er kinderen in het spel zijn (komt weleens voor bij een huwelijk) vind ik dat je deze het best op kunt voeden als de thuisbasis vertrouwd en liefdevol is.
De kans dat dit gebeurt bij mensen die toevallig samenleven, maar elkaars nukken en eigenaardigheden (kortom karakter) niet kennen gebeurt louter bij toeval.
De kans dat een kind opvoed in een harmonieus gezin als de ouders voor elkaar gekozen hebben omdat ze elkaar 'liggen' is beduidend groter.
Maar kun jij mij vertellen waarom er toch zoveel verschillende interpretaties van die Islam zijn, jouw interpretatie van de Islam gaat ervanuit dat de Islam geen dwang kent, een ander moslim dwingt vanuit zijn geloof indirect om zijn vrouw bijv een hoofddoek te laten dragen.
Wie zegt dat jouw interpretatie de juiste is en wie zegt dus dat jouw perceptie van (het ontbreken van) dwang in de Islam de juiste is?
Aangezien iedere Islamiet er een andere benadering op nahoudt lijkt het me onjuist dat DE Islam geen dwang kent, hooguit JOUW Islam niet.
Tja, en als zo'n meisje al heeft meegemaakt dat een nichtje uit de familie is gestoten omdat ze weigerde te trouwen met de man die de familie had uitgezocht, zal ze zelf graag trouwen met de man van haar ouders' dromen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoe kom je aan een eerlijk antwoord in de door mannen gedomineerde cultuur? iemand met een pistool op zijn kop zal ook hele andere dingen zeggen.
Mensen hangen een geloof aan en leven volgens de regels van dat geloof. Als je het over het gedrag van deze moslims hebt, heb je het over zaken die de Islam voorschrijft of niet. Je hebt het dan misschien niet direct over de Islam, maar zeker wel indirect. Je kunt het nog zo mooi inkleden als je wilt, uiteindelijk komt het daar simpelweg op neer.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Als je het hebt over een groep mensen die een geloof aanhangen, heb je het nog niet per se over dat geloof. Je hebt het over die mensen.
Vind je het gek dat mensen niet naar je luisteren als je ze eerst uitmaakt voor geitenneuker?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:39 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Je bedoelt toch niet te zeggen dat de autochtonen weer eens niet genoeg doen
Er wordt toch niet naar honden geluisterd door geitenneukers.
Want laten we wel wezen dat het aantal turkse uitgehuwelijkten kleiner is dan het aantal marokaanse
De Islam schrijft toch geen uithuwelijken voor? Of wil jij beweren dat alle gedrag van moslims is voorgeschreven door de Islam?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:42 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Mensen hangen een geloof aan en leven volgens de regels van dat geloof. Als je het over het gedrag van deze moslims hebt, heb je het over zaken die de Islam voorschrijft of niet. Je hebt het dan misschien niet direct over de Islam, maar zeker wel indirect. Je kunt het nog zo mooi inkleden als je wilt, uiteindelijk komt het daar simpelweg op neer.
Sorry, ik snap het niet. Een moslima is toch een gelovige Islamiet?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:37 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Het zijn oa moslimvrouwen die het overkomt. Ik ben er zeker niet op tegen dat er gesproken wordt over moslima's. Ik ben erop tegen dat de indruk wordt gewekt dat uithuwelijking iets van de Islam is.
Het heeft inderdaad niets met de Islam te maken.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:44 schreef Gia het volgende:
[..]
De Islam schrijft toch geen uithuwelijken voor? Of wil jij beweren dat alle gedrag van moslims is voorgeschreven door de Islam?
Het gaat hier over moslima's, moslimorganisaties en uithuwelijken. Waar heeft dit met de Islam te maken? Behalve dan dat de betrokken personen de Islam aanhangen?
Precies, nergens!
Ik zie het al, verplicht hoofdvak op scholen, religie. Lekker belangrijk voor de economie......quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:40 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Als je de Koran zou lezen, zou je zelf weten wie het bij het juiste eind heeft. Daarom zou iedereen op school onderwijs moeten krijgen in zowel de Bijbel als de Thora als de Koran. Dit om te voorkomen dat dit soort simpele misverstanden niet meer voorkomen.
Een priester is toch een gelovige christen? Dat maakt het Christendom toch niet een religie die pedofiele goedkeurt?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Sorry, ik snap het niet. Een moslima is toch een gelovige Islamiet?
Maar het bericht gaat toch over moslima's en moslimorganisaties die moslima's proberen te beschermen. Die organisaties beschermen toch niet alle vrouwen die uitgehuwelijkt worden!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:52 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Het heeft inderdaad niets met de Islam te maken.
Daarbij begrijp ik niet waarom de titel moet zijn "Moslima's ....." Je zegt toch ook niet "Vrouwen met zwart haar, donkere ogen vluchten voor uithuwelijking" Dat is namelijk ook niet gelogen. Daarmee zeg ik, wat is het nut om er moslima van te maken of iets anders waarmee je de link met de Islam legt?
Dat is precies wat iedereen zegt. Aangezien uithuwelijken niet iets is wat door de Islam wordt voorgeschreven is het geen Islamitische kwestie. Echter, het komt veel voor bij Moslims, waardoor bepaalde moslim-organisaties hiertegen op willen treden.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:54 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Een priester is toch een gelovige christen? Dat maakt het Christendom toch niet een religie die pedofiele goedkeurt?
Wie zegt dat? Misschien proberen ze ook vrouwen te beschermen die geen moslim zijn. Is dat uit het artikel van de Telegraaf op te maken dan?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar het bericht gaat toch over moslima's en moslimorganisaties die moslima's proberen te beschermen. Die organisaties beschermen toch niet alle vrouwen die uitgehuwelijkt worden!
Het zou kunnen luiden: "Moslimorganisatie helpt vrouwen die dreigen te worden uitgehuwelijkt"quote:Hoe zou dan volgens jou de topictitel moeten luiden, zodat die de inhoud van het bericht goed weergeeft?
Als je daadwerkelijk zo denkt, zie ik ook geen probleem. Het probleem ligt bij mensen die uithuwelijk, maar ook vrouwenbesnijdenis, automatisch koppelen aan de Islam.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is precies wat iedereen zegt. Aangezien uithuwelijken niet iets is wat door de Islam wordt voorgeschreven is het geen Islamitische kwestie. Echter, het komt veel voor bij Moslims, waardoor bepaalde moslim-organisaties hiertegen op willen treden.
Dat zou hetzelfde zijn als wanneer Christelijke organisaties optreden tegen sexueel misbruik van Christelijke kinderen. Dat heeft namelijk niks met het Christendom te maken, maar met mensen die Christen zijn.
Dàt zou pas een misleidende topictitel zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:27 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Misschien proberen ze ook vrouwen te beschermen die geen moslim zijn. Is dat uit het artikel van de Telegraaf op te maken dan?
[..]
Het zou kunnen luiden: "Moslimorganisatie helpt vrouwen die dreigen te worden uitgehuwelijkt"
Ik denk absoluut dat dit te verwaarlozen is, als ik zeg dat het om 10 vrouwen gaat is het nog veelquote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:45 schreef Chadi het volgende:
Om hoeveel vrouwen gaat het trouwens? Of zijn er geen cijfers bekend?
Want?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dàt zou pas een misleidende topictitel zijn.
Als dat het geval zou zijn. Maar schijnbaar gaat het hier louter en alleen om moslim vrouwen die vluchten. Waarschijnlijk zijn er ook wel niet-moslim vrouwen die vluchten voor uithuwelijking, maar daar gaat het artikel niet over.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:27 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Het zou kunnen luiden: "Moslimorganisatie helpt vrouwen die dreigen te worden uitgehuwelijkt"
Yep, het zijn incidenten.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk absoluut dat dit te verwaarlozen is, als ik zeg dat het om 10 vrouwen gaat is het nog veel
Jij bent je vrouw toevallig op straat tegengekomen? Of heb je haar misschien op school leren kennen?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk absoluut dat dit te verwaarlozen is, als ik zeg dat het om 10 vrouwen gaat is het nog veel
Het zou dan suggereren dat hier alle religien meisjes uithuwelijken. Waarom nu geen nuance of past het nu niet zo goed in je straatje?quote:
Neenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:40 schreef Gia het volgende:
Is en blijft het nog steeds uithuwelijken, hoor. Ook als beide echtelieden het er mee eens zijn.
heel leuk dat je moeilijke woordjes probeert te gebruiken, maar let je de volgende keer ook op de minder moeilijke woordjes en of de moeilijke woordjes wel in de context passen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Let wel. Als ik het heb over 10 vrouwen en je je afvraagt waarom het zo'n ridicuul laag getal is ? Dat komt omdat de Moslims in het algemeen en de Moslima's in het bijzonder zichzelf steeds meer voorzien van pure Islamitische kennis, sites als www.al-islaam.com en bv. www.selefiepublikaties.com zijn daar voorbeelden van. Gezien de kennisverhogende maatregelen die zijn genomen zijn er nog maar weinigen die niet weten dat uithuwelijken niks met de Islam te maken heeft. Aan ons de taak om deze respectabelen edoch onwetenden de ondersteunen en te onderwijzen.
Ik sluit af met een sterke Hadith:"Het vergaren van kennis is een plicht voor elke Moslim."
Gedraag jij je eens wat volwassener, erg frisse discussiemethoden houd je er niet op na.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:27 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Dat jij ieder topic induikt wat ook maar enige relatie kan hebben op de Islam is weer een typisch gevalletje van 'onderdrukte onderbuikgevoelens uiten'
Ie, er staat moslim of Islam. Kom laat ik eens een leuk woordje doen over de Islam, ook al heb ik er nul verstand van.
Slordig van een "leraar nederlands" om niet met een hoofdletter te beginnen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:48 schreef henkdevries het volgende:
[..]
heel leuk dat je moeilijke woordjes probeert te gebruiken, maar let je de volgende keer ook op de minder moeilijke woordjes en of de moeilijke woordjes wel in de context passen.
Groetjes, je leraar nederlands.
Ehhhhh, en de rest dan? Ik bedoel die 80 % wat je eerder schreef, er rest nog 20%. Zijn dat maar hooguit 10 moslima's?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
NeenNiet de term "uithuwelijking" een andere lading proberen te geven
Uithuwelijking is een meisje of jongen GEDWONGEN te laten trouwen met een ander. De Moslima's in kwestie die weglopen vanwege uithuwelijking doen dat omdat ze dat niet willen en bang zijn GEDWONGEN te worden.
Ik heb mijn vrouw leren kennen gedurende een praatsessie van 45 minutenEn we hebben beiden ingestemd zonder dwang of enige vorm van druk
En zo trouwt gelukkig 80% van de Moslims
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |