Als vrouw zijnde doet me dit deugd, nu eindelijk eens een positief bericht uit eigen gelederen dat men hier een poging gaat wagen om uithuwelijken tegen te gaan.quote:Moslima's vluchten voor uithuwelijking
door Fred Pruim
ROTTERDAM - Opvanghuizen in de randstad krijgen rondom de zomervakanties steeds vaker radeloze moslimmeisjes over de vloer, die bang zijn dat ze tijdens de trip door hun ouders worden uitgehuwelijkt.
Een voor ons land uniek project, dat dit weekeinde begint, wil het weglopen zo veel mogelijk voorkomen door te stellen dat uithuwelijken volgens de islam verboden is. Hoewel exacte cijfers ontbreken, vrezen steeds meer in ons land opgegroeide jonge moslima's dat ze tijdens de jaarlijkse vakantie naar bijvoorbeeld Marokko of Turkije tot een huwelijk worden gedwongen. Die alarmerende constatering doet de Stichting Platform Islamitische Organisaties Rijnmond (SPIOR) in Rotterdam. De SPIOR, een overkoepelend orgaan van 44 islamitische organisaties, moskeeën en sociaal-culturele instellingen in het Rijnmondgebied, noemt die situatie 'uiterst zorgwekkend'.
Het project moet moslimmeisjes mondiger maken om uiteindelijk uithuwelijking te voorkomen. Het initiatief is opmerkelijk, omdat het dit keer uit de koker van islamitische organisaties zélf komt.
Het project wordt gefinancierd door het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
Bron: De Telegraaf
het is "Als vrouw" of "Vrouw zijnde" of "Zijnde vrouw" maar niet "Als vrouw zijnde"quote:
Oei, mijn inburgeringscursus heeft gefaald.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:17 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
het is "Als vrouw" of "Vrouw zijnde" of "Zijnde vrouw" maar niet "Als vrouw zijnde"
potato potatoequote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:17 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
het is "Als vrouw" of "Vrouw zijnde" of "Zijnde vrouw" maar niet "Als vrouw zijnde"
kennelijkquote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:21 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Oei, mijn inburgeringscusus heeft gefaald.![]()
Ja, omdat die vrouwen de intelligentie en de kracht opbrengen om zich te onttrekken aan hun alles omspannende net van haat en onderdrukking.quote:De SPIOR, een overkoepelend orgaan van 44 islamitische organisaties, moskeeën en sociaal-culturele instellingen in het Rijnmondgebied, noemt die situatie 'uiterst zorgwekkend'.
Daarom heb ik ook bewust het woord 'poging' neergezet. Maar eerlijk is eerlijk, de eerste aanzet is er dat het bespreekbaar wordt.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:15 schreef vdo28 het volgende:
Het is eerst maar eens afwachten of dit wel gaat lukken, want meestal onstaat een breuk met de familie. Dat is ook niet altijd even makkelijk.
Turken en Marokkanen liggen mekaar niet echt hè, of zit ik ernaast?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:31 schreef Meki het volgende:
Bij Turken is dat veel groter dan bij Marokkanen
Da's inderdaad ook fout.quote:
GVD ik dacht altijd dat je een gozer was.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:21 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Oei, mijn inburgeringscursus heeft gefaald.![]()
You say tomatoe, i say tomato, you say rape, i say unvolluntary sexquote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:17 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Dat is hij ook.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
GVD ik dacht altijd dat je een gozer was.
Topictitel is exact hetzelfde zoals het in de media wordt verwoord, dus er is geen letter aan veranderd.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:40 schreef Risale-i_Nur het volgende:
De Islam maakt geen onderscheid tussen nationaliteiten, Meki. De turkse vrouwen vluchten eerder dan marokkaanse vrouwen, omdat het de turkse cultuur is om sterk te zijn en om dus je gelijk te halen. In de marokkaanse cultuur is het niet de gewoonte om voor jezelf en voor je volk op te komen, vandaar de geringe belangstelling aan die zijde om te vluchten voor uithuwelijking. Men prefereert daar de uithuwelijk, zo goed en kwaad als het maar kan. Turken zijn dus wat meer assertief.
Bovendien is de topictitel misleidend. Of dat bewust of onbewust is, dat weet ik niet. Ik vermoed een mengeling van beide, als ik de postgeschiedenis van deze user bekijk.
Niets veranderen.quote:Het is namelijk een cultuurgebonden iets. Met religie heeft het niets te maken. Sterker nog, de Islam kent geen dwang. Het is waarschijnlijk net zo'n misverstand als met de zogenaamde vrouwenbesnijdenis. Ook dit is een cultuurgebonden iets, welke zich voornamelijk voordoet in landen als Somalie. De ontkrachting dat het met de Islam te maken zou hebben is ook makkelijk te vinden. Vrouwenbesnijdenis bestond daar al lang voor de Islam haar intrede deed in die regio.
Kan een mod of admin de titel dus veranderen in iets als: "Allochtone vrouwen vluchten voor uithuwelijking"?
neeh Ik kan goed met Turken opschietenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Turken en Marokkanen liggen mekaar niet echt hè, of zit ik ernaast?
Is er een verschil tussen deze 2 dan?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Turken en Marokkanen liggen mekaar niet echt hè, of zit ik ernaast?
Hij heeft wel gelijk. Ook onder Christelijke Turken vindt uithuwelijking plaats, dus het geheel is eerder cultuurgebonden dan religiegebonden.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Topictitel is exact hetzelfde zoals het in de media wordt verwoord, dus er is geen letter aan veranderd.
Dus, wil je je insinuaties de volgende keer voor je houden s.v.p.
[..]
Niets veranderen.
In het krantenbericht gaat het duidelijk over moslima's en de islam.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:54 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Ook onder Christelijke Turken vindt uithuwelijking plaats, dus het geheel is eerder cultuurgebonden dan religiegebonden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |