Maar het bericht gaat toch over moslima's en moslimorganisaties die moslima's proberen te beschermen. Die organisaties beschermen toch niet alle vrouwen die uitgehuwelijkt worden!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:52 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Het heeft inderdaad niets met de Islam te maken.
Daarbij begrijp ik niet waarom de titel moet zijn "Moslima's ....." Je zegt toch ook niet "Vrouwen met zwart haar, donkere ogen vluchten voor uithuwelijking" Dat is namelijk ook niet gelogen. Daarmee zeg ik, wat is het nut om er moslima van te maken of iets anders waarmee je de link met de Islam legt?
Dat is precies wat iedereen zegt. Aangezien uithuwelijken niet iets is wat door de Islam wordt voorgeschreven is het geen Islamitische kwestie. Echter, het komt veel voor bij Moslims, waardoor bepaalde moslim-organisaties hiertegen op willen treden.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:54 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Een priester is toch een gelovige christen? Dat maakt het Christendom toch niet een religie die pedofiele goedkeurt?
Wie zegt dat? Misschien proberen ze ook vrouwen te beschermen die geen moslim zijn. Is dat uit het artikel van de Telegraaf op te maken dan?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar het bericht gaat toch over moslima's en moslimorganisaties die moslima's proberen te beschermen. Die organisaties beschermen toch niet alle vrouwen die uitgehuwelijkt worden!
Het zou kunnen luiden: "Moslimorganisatie helpt vrouwen die dreigen te worden uitgehuwelijkt"quote:Hoe zou dan volgens jou de topictitel moeten luiden, zodat die de inhoud van het bericht goed weergeeft?
Als je daadwerkelijk zo denkt, zie ik ook geen probleem. Het probleem ligt bij mensen die uithuwelijk, maar ook vrouwenbesnijdenis, automatisch koppelen aan de Islam.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is precies wat iedereen zegt. Aangezien uithuwelijken niet iets is wat door de Islam wordt voorgeschreven is het geen Islamitische kwestie. Echter, het komt veel voor bij Moslims, waardoor bepaalde moslim-organisaties hiertegen op willen treden.
Dat zou hetzelfde zijn als wanneer Christelijke organisaties optreden tegen sexueel misbruik van Christelijke kinderen. Dat heeft namelijk niks met het Christendom te maken, maar met mensen die Christen zijn.
Dàt zou pas een misleidende topictitel zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:27 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Misschien proberen ze ook vrouwen te beschermen die geen moslim zijn. Is dat uit het artikel van de Telegraaf op te maken dan?
[..]
Het zou kunnen luiden: "Moslimorganisatie helpt vrouwen die dreigen te worden uitgehuwelijkt"
Ik denk absoluut dat dit te verwaarlozen is, als ik zeg dat het om 10 vrouwen gaat is het nog veelquote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:45 schreef Chadi het volgende:
Om hoeveel vrouwen gaat het trouwens? Of zijn er geen cijfers bekend?
Want?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dàt zou pas een misleidende topictitel zijn.
Als dat het geval zou zijn. Maar schijnbaar gaat het hier louter en alleen om moslim vrouwen die vluchten. Waarschijnlijk zijn er ook wel niet-moslim vrouwen die vluchten voor uithuwelijking, maar daar gaat het artikel niet over.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:27 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Het zou kunnen luiden: "Moslimorganisatie helpt vrouwen die dreigen te worden uitgehuwelijkt"
Yep, het zijn incidenten.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk absoluut dat dit te verwaarlozen is, als ik zeg dat het om 10 vrouwen gaat is het nog veel
Jij bent je vrouw toevallig op straat tegengekomen? Of heb je haar misschien op school leren kennen?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk absoluut dat dit te verwaarlozen is, als ik zeg dat het om 10 vrouwen gaat is het nog veel
Het zou dan suggereren dat hier alle religien meisjes uithuwelijken. Waarom nu geen nuance of past het nu niet zo goed in je straatje?quote:
Neenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:40 schreef Gia het volgende:
Is en blijft het nog steeds uithuwelijken, hoor. Ook als beide echtelieden het er mee eens zijn.
heel leuk dat je moeilijke woordjes probeert te gebruiken, maar let je de volgende keer ook op de minder moeilijke woordjes en of de moeilijke woordjes wel in de context passen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Let wel. Als ik het heb over 10 vrouwen en je je afvraagt waarom het zo'n ridicuul laag getal is ? Dat komt omdat de Moslims in het algemeen en de Moslima's in het bijzonder zichzelf steeds meer voorzien van pure Islamitische kennis, sites als www.al-islaam.com en bv. www.selefiepublikaties.com zijn daar voorbeelden van. Gezien de kennisverhogende maatregelen die zijn genomen zijn er nog maar weinigen die niet weten dat uithuwelijken niks met de Islam te maken heeft. Aan ons de taak om deze respectabelen edoch onwetenden de ondersteunen en te onderwijzen.
Ik sluit af met een sterke Hadith:"Het vergaren van kennis is een plicht voor elke Moslim."
Gedraag jij je eens wat volwassener, erg frisse discussiemethoden houd je er niet op na.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:27 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Dat jij ieder topic induikt wat ook maar enige relatie kan hebben op de Islam is weer een typisch gevalletje van 'onderdrukte onderbuikgevoelens uiten'
Ie, er staat moslim of Islam. Kom laat ik eens een leuk woordje doen over de Islam, ook al heb ik er nul verstand van.
Slordig van een "leraar nederlands" om niet met een hoofdletter te beginnen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:48 schreef henkdevries het volgende:
[..]
heel leuk dat je moeilijke woordjes probeert te gebruiken, maar let je de volgende keer ook op de minder moeilijke woordjes en of de moeilijke woordjes wel in de context passen.
Groetjes, je leraar nederlands.
Ehhhhh, en de rest dan? Ik bedoel die 80 % wat je eerder schreef, er rest nog 20%. Zijn dat maar hooguit 10 moslima's?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
NeenNiet de term "uithuwelijking" een andere lading proberen te geven
Uithuwelijking is een meisje of jongen GEDWONGEN te laten trouwen met een ander. De Moslima's in kwestie die weglopen vanwege uithuwelijking doen dat omdat ze dat niet willen en bang zijn GEDWONGEN te worden.
Ik heb mijn vrouw leren kennen gedurende een praatsessie van 45 minutenEn we hebben beiden ingestemd zonder dwang of enige vorm van druk
En zo trouwt gelukkig 80% van de Moslims
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |