quote:
Op woensdag 29 december 2004 09:23 schreef BansheeBoy het volgende: "Een Theorie"-
Door Bansheeboy-
Zoals we allen weten is dit jaar wijlen Theo van G. op erbarmelijke wijze vermoordt
Ik vind er weinig erbarmen inzitten Bansheeboy. Waarom zou je niet gewoon schrijven dat hij op beestachtige wijze is afgeslacht?
quote:
middels diverse kogels en messteken met als puntje op de i een aantal A4-tjes geperforeerd op zijn mollige edoch niet te aanschouwen borstkas. Onder lede ogen heeft het zoontje van het lijk in kwestie dit allemaal mogen aanschouwen.
De wijze waarop je een mens met een eigen leven en een eigen mening tot ding verklaart geeft te denken over het empatische vermogen waarmee je dit bericht hebt opgesteld.
quote:
Ik vraag me nu af of deze jongen, de zoon van wijlen Theo van G., nu gevuld is met enorme haat jegens de Islam in het algemeen en de Moslims in het bijzonder en of hij op latere leeftijd zijn wijlen vader wil wreken.
Het lijkt me goed niet direct al een latente oproep te doen uitgaan waarbij de aandacht wordt bepaald bij het doen van een aanslag op (de vrijheid van) deze jongen. Waarom zou deze jongen niet meer gevoel voor nuance en vrijheid kunnen hebben dan degenen die zijn vader dood wensten of degene die zijn vader afslachtte?
quote:
Zo ja, is hij in staat tot gevaarlijke acties ten opzichte van deze bevolkingsgroep die het toch al niet gemakkelijk heeft ? Mocht dit zo zijn, dan ben ik voor preventieve opsluiting van deze jongen, hoewel deze jongen nog niet de vruchtbare hitsige leeftijd heeft bereikt (ik meen dat hij 13 jaar is), is dit gezien de staatsveiligheid en de spanningen in het land toch van groot belang
![]()
Heb je al nagedacht over preventieve opsluiting van alle getuigen van deze slachtpartij en ieder die het ontzielde lichaam van Theo van Gogh op straat heeft zien liggen? Immers bij iedereen kunnen gedachten opkomen om paal en perk te stellen religieuze invloeden op de samenleving voordat deze de andere kant van hun januskop laten zien en leiden tot dood en verderf door geperverteerde aanhangers. De beelden van een geweldloos mens die met een vuurwapen diverse malen werd aangeschoten op straat en die terwijl hij stierf ook nog eens met een mes de keel werd doorgezaagd dragen nu eenmaal weinig bij aan positieve gedachten over mensen die iets dergelijks in een beschaafd land een schijn van rechtvaardigheid wensen te geven.
Zo komen we op vragen terecht over de beschaving die wij ons als inwoners van een land wensen te vormen en op welke normen en waarden we publiek aanspreekbaar zouden willen zijn.
quote:
Laten we aub niet in discussie gaan of het al dan wel of niet gerechtvaardigd is dat wijlen Theo van G. is vermoordt, daar hebben we al 41 topics aangewijdt.
Het is inderdaad weinig zinvol om te discussiėren over de zin van een rituele slachtpartij op een mens.
quote:
Tevens zou het voor de verandering een keertje leuk zijn als er eens een keertje niet werd getrollen en geflamed, we zijn allemaal volwassen genoeg om een normaal discours te voeren lijkt me
![]()
Rest de vraag welke omstandigheden en welke formuleringen wij volwassen genoeg vinden om een normaal discours te kunnen starten.
[ Bericht 0% gewijzigd door hoppe op 29-12-2004 10:12:50 ]