Zo kan ik het ook.quote:
Idd: Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVIIquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
O pleeeeeeaaaaaaassssee explain!!!???quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:51 schreef ArmaniMania het volgende:
Voor die tijd was het best een vermakelijke film, nu in dit verwende tijdperk is het een lachertje.
Omdat mijn vorige recensie aan het einde zat van dat andere topic en ik dit topic toch nog in mijn active topics lijst wil, plaats ik lekker nog een keer mijn afwijkende recensie.quote:Op woensdag 5 januari 2005 01:12 schreef Bertie het volgende:
resident evil apocalypse, ernstig slecht
Ik ben hem aan het downloaden. Ben zeer benieuwd.quote:Op woensdag 5 januari 2005 01:26 schreef Zeitgeist het volgende:
Net weer Oldboy gezien.
Blijft geweldig.
Ik wil je niet van je voorpremiere weghouden, maar ik vond hem in elk geval (bijna) helemaal bout.quote:Op woensdag 5 januari 2005 09:52 schreef mrSPLIFFY het volgende:
iemand al the grudge gezien? ik ga vanavond naar de voorpremiere, maar mischien is tie wel helemaal bout....
Ook het origineel gezien?quote:Op woensdag 5 januari 2005 10:39 schreef hornage het volgende:
Thir13en Ghosts
Vermakelijke horrorfilm. Lekker psychedelische effecten en wat verkeerde humor en alle 13 de geesten waren wel gaaf. Uiterlijk van de film was ook gewoon ok.
Daar hoort matchstickmen ook bij maargoed das mijn meningquote:Op woensdag 5 januari 2005 10:31 schreef Salmonella het volgende:
The Ladykillers..
Veruit de slechtste film van Tom Hanks ever!
Euh? Hanks heeft helemaal niets te maken met Matchstick Menquote:Op woensdag 5 januari 2005 11:36 schreef alki het volgende:
[..]
Daar hoort matchstickmen ook bij maargoed das mijn mening
Wist je niet dat het een en dezelfde persoon is? Bij volle maan verandert Tom Hanks namelijk in Nicolas Cage. Daarom kijkt Nicolas Cage ook altijd zo droevig want Tom Hanks zijn is veel lucratiever.quote:Op woensdag 5 januari 2005 12:42 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Euh? Hanks heeft helemaal niets te maken met Matchstick Men.
origineel nooit gezien nee, ik had wel gelezen in het topic over de film hier op fok dat die film wel gaaf moet wezen, misschien ga ik hem binnenkort nog wel eens zien.quote:Op woensdag 5 januari 2005 11:06 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Ook het origineel gezien?
Is een van de sterkste films van William (the greatest showman alive) Castle
Wat ik nooit zo goed begrepen heb aan deze film is waarom die klas in het begin zo vreemd reageert. Het Battle Royale project loopt al een tijdje en er is, getuige de beginbeelden van de film, ook wel ruchtbaarheid aan gegeven. Maar de kinderen uit de klas reageren alsof ze totaal niet weten waar het over gaat.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:48 schreef Timo20 het volgende:
Vanmiddag gezien:
Batoru rowaiaru (Battle Royale)
Een klas met middelbare scholieren wordt gedropt op een onbewoond eiland. Ze moeten elkaar uitmoorden en de persoon die tot t laatste overblijft heeft gewonnen. Ze hebben 3 dagen, daarna is t "spel" afgelopen en gaat iedereen zowiezo dood...
Echt niets wordt gespaard in deze film. Lekker recht-toe-recht-aan gefilmd. Het idee is erg cool en tis ook goed uitgewerkt. De race tegen de klok en tegen elkaar is leuk, en staat goed tegenover de soms wat overdreven scenes waarin klassieke muziek te horen is. Tijdens die scenes had ik echt zoiets van:" duh, dit is wellicht wat overdreven". En toch was t wel leuk gedaan.
Ook laat de film heel goed zien wat mensen allemaal wel niet doen om in leven te kunnen blijven, en wie eigenlijk je echte vrienden zijn...
Erg goed dus, zeker een aanrader.
IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
nou tis niet dat ze reageren alsof ze niet weten waar het over gaat. In het boek word het beter uitgelegd. Het is meer een soort van ongeloof/shock. Dat zij juist worden uitgeloot. Je moet je voorstellen dan er ontzettend veel mensen in de staat Japan wonen(als ik me goed herinner is China bijvoorbeeld ook grondgebied van Japan.) en om de zoveel tijd worden een paar mensen uitgeloot om dit te doen. Verwaarloosbaar percentage.quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:14 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Wat ik nooit zo goed begrepen heb aan deze film is waarom die klas in het begin zo vreemd reageert. Het Battle Royale project loopt al een tijdje en er is, getuige de beginbeelden van de film, ook wel ruchtbaarheid aan gegeven. Maar de kinderen uit de klas reageren alsof ze totaal niet weten waar het over gaat.
Dat viel me op.
Verder een toffe film ja.![]()
ik vond het einde echt lachwekkend.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:41 schreef RCHY het volgende:
King Arthur
Wel ok.. niet meer en niet minder![]()
moet jequote:Op donderdag 6 januari 2005 00:47 schreef Hymn het volgende:
Rules of Attraction
Heerlijk, eindelikj een film die slecht afloopt \o/
Iedereen is gewoon fucked, prachtig
Grappige film, en vrij origineel met sommige scene's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ook slecht. heel slecht... qua afloop that is. Ze zijn wel erg goedThe Light Is Leaving Us All
quote:Op donderdag 6 januari 2005 02:21 schreef Saviola het volgende:
Fucking Åmål [Lukas Moodysson, 1998]
Wat een ongelofelijke mooie film is dit .. Zweedse productie overigens, een goeie afwisseling van alle Amerikaanse rotzooi die we tegenwoordig te zien krijgen...
Fucking Åmål is een topper op elk vlak. Het verhaal staat ijzersterk, en dat wordt gevolgd door de acteurs die stuk voor stuk uitstekend werk leveren.. Het camerawerk is tot in de details goed uitgewerkt (bewijs daarvan de vele close-ups , die vaak bepalend zijn) , maar het mooiste vond ik toch wel de sfeer ..
Net als bijvoorbeeld "Eternal Sunshine o/t Spotless Mind" is dit een bijzonder gevoelige film .. beide films tonen aan (en dit op een prachtige manier) hoe mooi en kwetsbaar liefde kan zijn... Dit is helemaal mijn soort film
imdb: 8
eigen: 8.7
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op donderdag 6 januari 2005 03:12 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
moet jeHeb ik gezienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ook slecht. heel slecht... qua afloop that is. Ze zijn wel erg goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:15 schreef Hymn het volgende:hehe noooooo ze was schattigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Light Is Leaving Us All
cult Classic! charlton Heston!quote:Op donderdag 6 januari 2005 23:37 schreef Durbin het volgende:
Soylent Green
ben ik tenminste niet de enige die dat vondquote:Op vrijdag 7 januari 2005 10:39 schreef hornage het volgende:
Troy
Orlando Bloom heeft nu zelfs de rol zoals hij eruit zieteen mietje
Heb jij ook de Japan Hardcore box gekocht met: Ichi the Killer, princess blade, battle royale, ring 2 en dead or alive?quote:Op vrijdag 7 januari 2005 22:56 schreef Timo20 het volgende:
Vanmiddag gezien:
Shura Yukihime (Princess Blade)
Normaal vind ik dit soort films best te pruimen, maar deze viel me echt behoorlijk tegen. De film probeert een mix te zijn van samurai actie en tranentrekkende drama. En dat zou best leuk zijn... als t goed zou uitpakken. En dat is dus waar deze film IMHO de mist in gaat: het probeert het beste van 2 te mixen maar slaat de plank finaal mis. In het drama gedeelte van de film voel je niet met de personages mee. Daarentegen: de actie die in de film zit is wel goed en mooi om naar te kijken.
Maar dat is dus niet genoeg om deze zeer middelmatige film te redden.
En tja: als t geluid van de dvd dan ook nog niet synchroon loopt is t natuurlijk helemaal balen!
Erg jammer.
IMDB Cijfer: 5,9/10
Mijn Cijfer: 5,0/10
Ringu 2
De killertape uit de 1e Ring is terug, alleen nu in een beetje andere vorm. Dit keer moet je, als je de videotape hebt gezien, m binnen een week aan iemand anders laten zien anders ga je eraan. Aan de politie de taak hier een einde aan te maken...
Had gehoopt dat deze nog enger zou zijn als de eerste. Maar dat was niet t geval. Er zitten maar weinig echt spannende momenten in. Beetje jamer, want er had meer in gezeten. Het acteerwerk is wel best aardig. Al met al dus niet echt een topper maar wel leuk om te kijken.
Ben benieuwd wat de Amerikanen er van maken wanneer de remake uitkomt in april.
Ach ja, ze hebben al een paar punten voorsprong want ze hebben![]()
![]()
Naomi Watts
![]()
![]()
![]()
IMDB Cijfer: 6,2/10
Mijn Cijfer: 5,8/10
ik welquote:Op vrijdag 7 januari 2005 23:50 schreef rijkv het volgende:
[..]
Heb jij ook de Japan Hardcore box gekocht met: Ichi the Killer, princess blade, battle royale, ring 2 en dead or alive?
Het is in dit topic ook een beetje de gewoonte om er dan bij te zetten wat je van de films vondquote:Op zaterdag 8 januari 2005 10:21 schreef Leannetjuh-gurl het volgende:
Agent cody banks
[afbeelding]
Girl next door
[afbeelding]
quote:mooie en grappige film, zit alleen de hele tijd te denken wat het einde nou betekent
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik kan je de comic aanraden. Erg goed en wat cynischer. Bij de meeste comic book winkels wel te krijgen. Zowel in nederlands als engels.The Light Is Leaving Us All
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 11:58 schreef Zeitgeist het volgende:oh ik had er andere gedachten bijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik kan je de comic aanraden. Erg goed en wat cynischer. Bij de meeste comic book winkels wel te krijgen. Zowel in nederlands als engels.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij komt me ook bekend voor, een verre neef misschien?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 11:24 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Het is in dit topic ook een beetje de gewoonte om er dan bij te zetten wat je van de films vond
Ken ik jou trouwens niet ergens van
Hij draait nog steeds in de bioscoop hoor...quote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:10 schreef KiwiTjuHh het volgende:
-edit: warezverzoek-
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 12:13 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
oh ik had er andere gedachten bijvond op IMDB een stukje interview met Daniel Clowes, de schrijver, van de comic:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Light Is Leaving Us All
nee ik niet, maar m`n broer heeft m gekregen met kerstmis dus die was had ik maar even van m gestolenquote:Op vrijdag 7 januari 2005 23:50 schreef rijkv het volgende:
[..]
Heb jij ook de Japan Hardcore box gekocht met: Ichi the Killer, princess blade, battle royale, ring 2 en dead or alive?
Hehe.. Die heb ik net een paar minuten geleden besteld.quote:
nee man, Life Of Brian is coolerquote:Op zondag 9 januari 2005 02:50 schreef pascalheister het volgende:
Monty Python and the Holy Grail #57
[afbeelding]
Blijft een geweldige film om te zien, de humor en gebeurtenissen rond alle personages zitten prachtig in elkaar. Naar mijn mening de beste uit de Monty Python reeks
alleen was het boek zo'n 10 jaar laterquote:Op zondag 9 januari 2005 13:00 schreef Kolkus het volgende:
C'est arrivé près de chez vous (Man Bites Dog)
http://www.imdb.com/title/tt0103905/
Voor de mensen die het gelezen heb; dit kan je zien als de verfilming van het boek Pitface van Herman Brusselmans.
Weet ik, volgens mij heeft deze film dan ook als inspiratie gediend voor het boek.quote:Op zondag 9 januari 2005 13:53 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
alleen was het boek zo'n 10 jaar later
Grappig, ik had dit gevoel precies anders om. Eerste uur had ik meer het gevoel van: "als dit het is". Veel gebeurde er niet, maar vanaf het moment dat hij opgepakt leidde het weer naar iets verder. In die cel was wat komisch, wat de rest van de film helemaal niet was, maar toch kon ik dat wel waarderen. Als het verder gekabbeld was als het begin had ik het niets gevonden. Op deze manier vond ik het dus wel een geslaagde film.quote:Op zondag 9 januari 2005 00:49 schreef Hare het volgende:
Bin-Jip (3 Iron)
Wat toch wel een beetje een domper was aangezien ik het eerste uur het idee had naar een echte topper te kijken.
Toch heb ik iets van die film geleerd. Als de doden tot leven komen, niet gaan stilstaan en je verhaal vertellen op een kerkhof...quote:Op maandag 10 januari 2005 10:00 schreef hornage het volgende:
Resident Evil: Apocalypse
Ok, ik vond Resident Evil een goede film. De actie en horror waren zeer goed vertegenwoordigd en de ruige soundtrack deed de rest. Een vervolg was dus hopelijk een eervol vervolg. Toen ik de trailer zag was die hoop eigenlijk al weg en zeker toen zelfs KQ de film heel gaaf vond omdat het bagger was wist ik zeker dat ik hem moest zien want ik had hem al een tijdje klaarstaan.
Ik vond eigenlijk de hele film een groot plothole. Er zaten zoveel dingen in die gewoon niet konden kloppen. Nou moet je daar niet zoveel over nadenken in actiefilms maar eigenlijk wou ik toch dat de film iets intelligenter was. Het enige wat me eigenlijk intrigeerde aan de film was het feit dat Alice nu ook vet vaag was door alle shit wat ze met haar hadden gedaan en Jill was natuurlijk errug grappig. De rest van het team was zwaar in uniform maar het leek wel alsof haar sterkste kracht/wapen ontkleding was
Ik kon voornamelijk lachen om de ongeloofwaardigheid en ik hoop echt dat de derde iets meer wordt. Ik hoop dat ongeveer net zoveel voor Mortal Kombat 3. Daarvan was de eerste film ook ok, maar de tweede was ook verkloot. Een 6.
ik heb t boek liggen. ga het dit jaar lezenquote:Op zondag 9 januari 2005 14:02 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Weet ik, volgens mij heeft deze film dan ook als inspiratie gediend voor het boek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Wel zijn er leuke vondsten en het drama werkt bij vlagen heel okay. Prima weg te kijken. 7-.
Southern Comfort: je hebt wel eens in een verder best okaye film een personage dat alleen maar irritant is, het verhaal ophoudt en waarvan je hoopt dat 'ie snel een kogel door zijn kop krijgt. In Southern Comfort bestaat de hele cast uit dit soort personages, maar gelukkig duurt het niet al te lang tot ze één voor één de pijp uit gaan. Het grootste deel van de film, die nogal doet denken aan een wat mindere, quasi-politiek bewuste versie van Deliverance, zat ik me vooral te ergeren aan deze personages. Het verhaal was ook nogal voorspelbaar en meeleven lukte daardoor ook niet bepaald, wat de spanning weer niet ten goede kwam. De muziek van Ry Cooder is dan weer wel heel okay, en de film bevat nog wel zijn momenten. Vooral de eindsequentie is zowaar haast spannend, op moreel verwerpelijke wijze dan. Voor de liefhebber. 6.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sai op 10-01-2005 23:29:53 ]O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
Van Joe Hisaisi? Die ook de nieuwe dvd uitgave heeft verzorgd?quote:Op maandag 10 januari 2005 22:55 schreef Eluc het volgende:
The General van BK in het filmhuis, in perfecte beeldkwaliteit en een nieuwe score.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De film duurt maar 90 minuten, maar je leert de karakters zo goed kennen, echt knap.
Heb dan ook de volle tijd gewoon geboeid, en blij zitten kijken. Gaat dat zien!!!
En wat een ontzettend mooi meisje zeg. Maakt hier haar acteerdebuut en doet dat alleen al super, maar wat is ze mooi....en schattig....en lief....ik ben verliefd
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
Ja, van JH.quote:Op maandag 10 januari 2005 23:38 schreef Hare het volgende:
[..]
Van Joe Hisaisi? Die ook de nieuwe dvd uitgave heeft verzorgd?
En waar draait ie? Ik zie hem niet in de bioscoopagenda staan
quote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:50 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Nynke
Voornamelijk in het Fries gesproken,gelukkig met Nederlandse ondertiteling![]()
Mooie film,en mooi verhaal,alleen een beetje triest![]()
Die heb ik vorig jaar op het Rotterdams filmfestival gezien, hij is inhoudelijk best interessant maar echt te traag en saai om te kunnen boeien.quote:
Ik vond het wel een van de meest realistische toekomstvisies, maar inhoudelijk niet bijster interessant inderdaad.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 22:27 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Die heb ik vorig jaar op het Rotterdams filmfestival gezien, hij is inhoudelijk best interessant maar echt te traag en saai om te kunnen boeien.
De film dropt een aantal interessante zaken, maar doet er vervolgens niks mee. Ook vond ik de chemie tussen Robbins en Morton ver te zoeken. Al met al echt onder de maat.quote:
Hier had ik ook last van ja, en ik vrees dat t door haar komtquote:Op woensdag 12 januari 2005 00:55 schreef Arcee het volgende:
Ook vond ik de chemie tussen Robbins en Morton ver te zoeken.
Misschien omdat je ze in omgekeerde volgorde gezien hebt, maar ik wist van Amores Perros helemaal niks voor ik 'm zag en vond 't niet voorgekauwd en wel verrassend. Sowieso is die gimmick niet 't hoofdthema van de film. Het heeft een geweldige toegevoegde waarde, maar het draait voor mij om het rauwe, zeer realistische in-your-face drama. Jij zegt daar niets over en lijkt de film uitsluitend op de gimmick te willen beoordelen. Wel geef je aan dat het script en acteerwerk erg goed zijn, wat ik uiteraard ook vind. De film grijpt je bij de strot en laat je twee en half uur niet meer los. Alles bij elkaar vind ik Amores Perros nog steeds de beste film van dit decennium tot nu toe.quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:14 schreef Timo20 het volgende:
Amores Perros
We volgen het leven van een aantal verschillende mensen die door een aantal gebeurtenissen met elkaar te maken krijgen: een ex-crimineel, een foto model en een gewone jongen die verliefd is op de vrouw van zijn broer...
Toen ik een tijdje terug 21 Grams (ook van regisseur Alejandro González Iñárritu) zag vond ik het idee van het heen en weer in de tijd gaan erg goed en origineel. Ook goed uitgewerkt. Hier doet ie dat dus ook, maar ik vind t niet zo goed als bij 21 Grams. Het wordt in Amores Perros beter uitgelegd, waardoor alles een beetje wordt voorgekauwd en de verassing er een beetje uit is. En dat is jammer. Want het script en de gedachte erachter zijn juist erg goed. Het acteerwerk is wel erg sterk. Met name Emilio Echevarría zet een erg goede prestatie neer.
Het is dus zeker een goede film, maar niet zo goed als 21 Grams.
Wat bezielde je om deze film te gaan kijken?quote:Op woensdag 12 januari 2005 19:37 schreef Sai het volgende:
Santa Claus Conquers the Martians: Jezus Christus, wat een kutfilm.
ik vond dat dat redelijk goed werd neergezet, aangezien het haar gewoon weinig boeit allemaal. dat straalt ze heel duidelijk uit. ze heeft weinig op met haar eigen leven. zo begint ze het verhaal zo'n beetje.quote:Op woensdag 12 januari 2005 00:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
De film dropt een aantal interessante zaken, maar doet er vervolgens niks mee. Ook vond ik de chemie tussen Robbins en Morton ver te zoeken. Al met al echt onder de maat.
En dat zeg jij?quote:Op woensdag 12 januari 2005 21:14 schreef kinky_queen het volgende:
Wat bezielde je om deze film te gaan kijken?
Klopt, Morton is okee.quote:Op woensdag 12 januari 2005 21:14 schreef dolle_hond het volgende:
SM kan imho in dergelijke rollen gewoon lekker vaag blijven, net als in morvern callar.
Zekerquote:Op donderdag 13 januari 2005 00:47 schreef Arcee het volgende:
Klopt, Morton is okee.
Nee, vreemd eigenlijk, want met Allen, Morton, Penn en Thurman heb je wel een topkwartet te pakken.quote:Op donderdag 13 januari 2005 00:51 schreef California het volgende:
Zeker. Sweet and Lowdown van Woody Allen gezien?
Ik las een tijd geleden een interview met Morton waarin ze zei dat ze eigenlijk soms tegen haar zin op de set stond, vooral omdat ze Robbins een arrogante lul vond.quote:Op woensdag 12 januari 2005 00:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
De film dropt een aantal interessante zaken, maar doet er vervolgens niks mee. Ook vond ik de chemie tussen Robbins en Morton ver te zoeken. Al met al echt onder de maat.
quote:Op donderdag 13 januari 2005 15:09 schreef dolle_hond het volgende:
chris cooper
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
Ja met zo'n script had ik ook wel kunnen vertellen dat het geen goede film zou worden.quote:Op donderdag 13 januari 2005 11:40 schreef Durbin het volgende:
Fly Me To Polaris
[afbeelding]
"Onion", een blinde jongen die als gevolg van een herseninfarct ook niet kan praten, wordt dagelijks verzorgd door een jonge verpleegster waar hij heimelijk verliefd op is. Net op het punt dat ze elkaar beter leren kennen, komt hij om wanneer hij aangereden wordt door een auto. Eenmaal in de hemel is hij de zoveel biljoenste 'nieuweling' en mag hij één wens doen. Hij mag in een andere gedaante voor vijf dagen terug naar de aarde en hij mag/kan niet vertellen dat hij de overleden Onion is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar een heleboel pluspuntjes, en wat is die Azumi toch een lekkere meid!
Jammer dat je subs brak waren waardoor je de film niet echt goed kon volgen. Hier is wel een aardige review, waardoor je de film denk ik iets beter zal begrijpen. Er lopen namelijk meerdere verhaallijnen door elkaar, waardoor hij redelijk lastig is te volgen. Zoals je bij de link al kunt zien is de film doodgegooid met awards, niet dat dit meteen betekend dat het een hele goede film is. Maar ik denk dat als je hem een tweede kans geeft je de film wel beter kan waarderen.quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:53 schreef hornage het volgende:
PTU
Ik had deze film gedownload omdat ie werd aangeraden door iemand. Hij vond het wel een goede aziatische film dus ik heb het vandaag een kans gegeven. Ik kon jammer genoeg alleen slechte engelse subs vinden dus ik vrees dat ik de film niet helemaal heb meegekregen want ik kon nou niet zeggen dat het echt een goede film is. De titel staat voor een soort van speciale eenheid van de politie. Wel volgen die speciale eenheid in het gevecht tegen de georganiseerde misdaad. We volgen ook een man die under cover is ofzo. Hij wordt vet in elkaar gebeukt door een bende en raakt daarbij zijn pistool kwijt en nu gaat die PTU op zoek naar dat pistool. Het wordt in de film niet geheel duidelijk waarom dat pistool nou zo belangrijk was en hoe de man hem uiteindelijk terugkrijgt is echt dom. Een beetje vage film waarvan ik het doel niet echte snapte. Een 5.
quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:31 schreef kinky_queen het volgende:
AZUMI
2e X
Tsjah, net als de eerste x ben ik echt overdonderd. Wat een heerlijke film!
![]()
2 minpuntjes: het karakter van die malloot in z'n witte tafelkleed word te weinig uitgediept, en hijIk vind die gast in het wit de leukste personage in die film.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar een heleboel pluspuntjes, en wat is die Azumi toch een lekkere meid!
Vandaag trouwens een andere film gezien van die regisseur:
Aragami
Er zitten een aantal prachtig gefilmde vechtscene's in, waaronder een vechtpartij in het donker waarbij je alleen het flitsen van de zwaarden ziet als ze elkaar raken.
Helaas bestaat de film buiten de vechtscene's om, alleen maar uit oeverloos gepraat.
2LDK
2 actrices die samen in een appartement wonen krijgen na een auditie op een rol ruzie met elkaar.
Dit loopt van kwaad tot erger en op een gegeven moment gebruiken ze zo'n beetje alles wat aanwezig is in het appartement om elkaar te pijnigen/doden.
Hierbij gebruiken ze onder andere een kettingzaag en een toiletdeksel.![]()
Prachtige film met zeer lompe vechtpartijen tussen beide dames.The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:02 schreef Gorro het volgende:
Violon rouge, Le (The Red Violin) (François Girard, 1998)
De prachtige muziek is de opmerkelijkste prestatie van de film, waarvoor hij dan ook terecht een Oscar in ontvangst mocht nemen. ****
wat nou "quote:
Dat was de enige reden dat ik 'm heb afgekekenquote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:38 schreef Timo20 het volgende:
Dude: Kate Beckinsale zit in die film. das toch op z`n minst een hoogte punt??
hehe goed bezigquote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:41 schreef Berkery het volgende:
[..]
Dat was de enige reden dat ik 'm heb afgekeken
Ik had precies het tegenovergestelde. Ik krijg nog nachtmerries van die hyperactieve ADHD peuters. Wat vond ik die irritant zeg, Mei nog het meest. Die scene van het screenshot was wel leukquote:Op zaterdag 15 januari 2005 14:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
De karakters zijn leuk en op geen enkel moment irritant.
Kijk! Met jou kan ik pratenquote:Op zaterdag 15 januari 2005 14:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Tonari no Totoro (My Neighbor Totoro) (1988)
Wat een fantastische film. Alles is gewoon geweldig aan deze film. De karakters zijn leuk en op geen enkel moment irritant. Het verhaal is op sprookjesachtig op een ouderwets leuke manier, je voelt je soms net een kind. En het heeft de meest schattigste, grappigste monsters ooit. En laten we het prachtige tekenwerk niet vergeten. De film is gewoon geweldig. Als je Spirited Away leuk vond, dan moet je deze ook kijken.
cijfer:10
Sluit ik me bij aan.quote:
Vergeet Kiki, Mononoke en Fireflies niet.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 22:23 schreef Durbin het volgende:
[..]
Sluit ik me bij aan.
Samen met Laputa en Spirited (uiteraard) absoluut één van m'n favoriete Ghibli's.
Hare, mail me eens even je nieuwe e-mailadres. Ik heb een leuke deal.quote:Op zondag 16 januari 2005 04:18 schreef Hare het volgende:
[..]
Vergeet Kiki, Mononoke en Fireflies niet.
Ach wat, ze zijn gewoon allemaal geweldig!
Je hebt mail op je msn adresquote:Op zondag 16 januari 2005 12:36 schreef Sai het volgende:
[..]
Hare, mail me eens even je nieuwe e-mailadres. Ik heb een leuke deal..
'Verre weg de beste film ooit gemaakt' krijgt niet eens een 10?quote:Op zondag 16 januari 2005 15:33 schreef Timo20 het volgende:
The Godfather
Dit is natuurlijk verreweg de beste film ooit gemaakt!!
Mijn Cijfer: 9,5/10
Een film is nooit 'perfect' natuurlijk.quote:Op zondag 16 januari 2005 17:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
'Verre weg de beste film ooit gemaakt' krijgt niet eens een 10?
Behalve Grease dan.quote:Op zondag 16 januari 2005 18:58 schreef Mike het volgende:
[..]
Een film is nooit 'perfect' natuurlijk.
Ik heb vanmiddag ook Saw gekeken. Ik sluit me aan bij mij voorganger. Het plot zit goed in elkaar. Daarnaast bevat de film de juiste grimmige sfeer, zonder dat het overdone is. Het verhaal handelt over een seriemoordenaar die eigenlijk geen seriemoordenaar is, omdat hij mensen op een dusdanige manier bij elkaar brengt dat de een de ander moet doden. Dit is an sich natuurlijk al een origineel gegeven dat de film een voorsprong geeft op de gemiddelde seriemoordenaar thriller.quote:Op zondag 16 januari 2005 17:19 schreef UFOtje het volgende:
Saw
Een leuk thrillertje voor op de zondag.
Zeker het plot is vrij verrassend en orgineel.
IMDB Cijfer: 7,4 / 10
Mijn Cijfer: 7,5
Eternal Sunshine welquote:Op zondag 16 januari 2005 17:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
'Verre weg de beste film ooit gemaakt' krijgt niet eens een 10?
true pointquote:
bedoel je met die remake die actiefilm met Brendan Frasier? afgezien van de titel en dat er een mummy in loopt zijn de overeenkomsten niet echt zo groot, toch? Om dat nou een remake te noemen vind ik erg ver gaan.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:09 schreef Hare het volgende:
The Mummy (1932)
Ook weer een origineel waar tijden later een remake van is gemaakt. En waar ik Scarface dus een beetje vond tegenvallen vond ik dat bij deze niet. Het is geen hoogstaande film, maar wel erg vermakelijk. Er is een leuk wereldje en mythologietje gecreerd en aardig uitgewerkt. Boris Karloff heeft trouwens best een coole kop, ziet er iig beter uit als in Frankenstein.
En dat zorgt dus voor 73 minuten vermaak
Haha! die hugh grant, my thoughts exactly about thatquote:Op zondag 16 januari 2005 15:07 schreef Berkery het volgende:
Extreme Measures
Gisteren op Net 5, prima thriller, leuk om te zien dat Hugh Grant ook rollen aankan waarin zijn tekst niet voor 50% uit well..., eh, uhm bestaat.
quote:"Well, nobody's perfect."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |