abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 januari 2005 @ 01:12:08 #226
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24574309
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:41 schreef Berkery het volgende:

[..]

Dat was de enige reden dat ik 'm heb afgekeken
hehe goed bezig
  zaterdag 15 januari 2005 @ 10:46:25 #227
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24577367
(#270) Aparajito (The Unvanquished) (Satyajit Ray, 1957)
Dit is het tweede deel uit de Apu-trilogie van Satyajit Ray. De familie uit de eerste film is inmiddels verhuisd naar de stad waar ze een armzalig, maar gelukkig bestaan op hebben gebouwd. Vanuit deze premisse volgt een mooi verhaal over opgroeien, traditie vs. moderniteit en omgaan met emoties. De cinematografie ziet er bij tijden erg mooi uit en het realistische verhaal weet je te grijpen. Net iets minder dan Pather Panchali, het eerste deel uit de trilogie. ****

(#863) Qiu Ju da guan si (The Story of Qiu Ju) (Yimou Zhang, 1992)
Op een leuke satirische wijze wordt de Chinese bureaucratie aan de kaak gesteld. De eerdere films van Yimou Zhang, waarin een stuk serieuzer, maar hier gooit hij het over een andere boeg. Met gevoel voor humor laat hij de naïeve vrouw opzwemmen tegen de stroom van bureaucratisch regeltjes. Dit levert een aantal leuke situaties op, met name bij de cultuurclash tussen platteland en stad, maar helaas blijft de film te veel op de vlakte. Ook visueel is hij wat minder dan ik van Yimou Zhang gewend ben. Desondanks de moeite waard. ***½
  zaterdag 15 januari 2005 @ 11:53:50 #228
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24578193
Charlie: The Life and Art of Charles Chaplin

Het is misschien wel niet echt een film, maar wel een retegoeie docu over het leven van 's Werelds eerste echt filmster. Zijn prive leven, zijn manier van werken, zijn films worden allemaal uitgebreid beschreven.
En dit gebeurt met zeer veel home video's die Charlie graag maakte. Erg leuke om te zien. Ook de laatste jaren van z'n leven staan erop, waar hij dus echt een oude man is. En toch nog steeds helemaal weg was van de camera en constant nog probeerde iets leuks te doen. Het stukje bij de uitreiking van z'n honorary award is zo mooi. Dat ie, terwijl hij haast niet meer normaal kan lopen, oud en versleten is, maar toch nog, om z'n publiek te vermaken een wandelstok pakt en er z'n bekende ding mee doet.

Erg mooi. Zeker een keer kijken als je kan genieten van Chaplin films!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_24578775
Monster's Ball
http://us.imdb.com/title/tt0285742/

Van de week op tv gezien. De film begint veelbelovend, maar halverwege is het verhaal eigenlijk wel zo'n beetje op en ontstaat er de romance tussen de twee hoofdpersonen, die ik zelf tenenkrommend vond. Waarom die ommekeer bij de hoofdrolspeler? Het wordt niet uitgelegd en zo zijn er meer zaken in deze film die kant noch wal raken en daarom irriteren.

Deze film wist op mij in ieder geval geen indruk te maken.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 14:00:02 #230
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24580375
Tonari no Totoro (My Neighbor Totoro) (1988)

Wat een fantastische film. Alles is gewoon geweldig aan deze film. De karakters zijn leuk en op geen enkel moment irritant. Het verhaal is op sprookjesachtig op een ouderwets leuke manier, je voelt je soms net een kind. En het heeft de meest schattigste, grappigste monsters ooit. En laten we het prachtige tekenwerk niet vergeten. De film is gewoon geweldig. Als je Spirited Away leuk vond, dan moet je deze ook kijken.
cijfer:10
  zaterdag 15 januari 2005 @ 15:17:55 #231
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24581373
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 14:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
De karakters zijn leuk en op geen enkel moment irritant.
Ik had precies het tegenovergestelde. Ik krijg nog nachtmerries van die hyperactieve ADHD peuters. Wat vond ik die irritant zeg, Mei nog het meest. Die scene van het screenshot was wel leuk
  zaterdag 15 januari 2005 @ 17:07:32 #232
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24583117
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 14:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Tonari no Totoro (My Neighbor Totoro) (1988)

Wat een fantastische film. Alles is gewoon geweldig aan deze film. De karakters zijn leuk en op geen enkel moment irritant. Het verhaal is op sprookjesachtig op een ouderwets leuke manier, je voelt je soms net een kind. En het heeft de meest schattigste, grappigste monsters ooit. En laten we het prachtige tekenwerk niet vergeten. De film is gewoon geweldig. Als je Spirited Away leuk vond, dan moet je deze ook kijken.
cijfer:10
Kijk! Met jou kan ik praten
  zaterdag 15 januari 2005 @ 17:14:54 #233
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_24583217
Rushmore
Tof filmpje, al duurde het wel even voor ik dat doorhad. Het eerste deel was wel leuk voor een glimlach hier en daar, maar zo spectaculair vond ik het niet en het was me ook niet duidelijk waar de film nu eigenlijk heen wilde of waarover het nu eigenlijk ging. Maar na een tijdje klikte het, niet op z'n minst door Schwartzman en de altijd triest uitziende Murray met hun leuke oneliners. Maar vraag me niet waarover het ging.

The Terminal
Wat kan ik hierover zeggen? Hij begon leuk, maar halverwege zakt het toch allemaal wat in elkaar en krijgt de Spielberg-meligheid de bovenhand. Tucci doet z'n best, maar is toch een té stereotype bad guy. CZJ is gewoon oninteressant en slecht. Uiteindelijk is het vooral Hanks die het nog enigszins leuk om te kijken maakt. Al bij al een teleurstellende film die ook te lang duurt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_24583927
heb net NATIONAL TREASURE gekeken........hele goeie film......aanrader dus........
  zaterdag 15 januari 2005 @ 19:13:13 #235
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_24585170
Falling Down
Indrukwekkend. In het begin vond ik het gewoon grappig dat iemand zo flipt om de frustraties om de wereld. Iemand als ik, die zich ook erg druk kan maken om rechtvaardigheid, kan zich best vinden in de eerste 45 minuten van de film.

Dat hij toch ziek/gek blijkt te zijn en dat dit een compleet isolement van de maatschappij veroorzaakt vond ik wel heftig. Vraag mij af hoevaak het voorkomt.

Mooie/goede/heftige film
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_24585871
Zonet gezien: Trespassing

Ik vond hem als tussendoortje wel leuk, beetje een mix van: The Texas Chaisaw Masscre , Friday the 13th etc... zaten 3 schrikmomenten in maar verder wou het maar niet echt boeiend worden.

Estella Warren zag er wel weer lekker uit
  zaterdag 15 januari 2005 @ 22:23:49 #237
40664 Durbin
Who knows..
pi_24588341
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 17:07 schreef Hare het volgende:

[..]

Kijk! Met jou kan ik praten
Sluit ik me bij aan.
Samen met Laputa en Spirited (uiteraard ) absoluut één van m'n favoriete Ghibli's.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_24588372
Ik zag nog een stuk Dumbo (1941) vandaag. Echt lang geleden was dat! Jeugdsentiment pur sang.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 22:27:27 #239
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_24588407
Closer
Zo, er wordt wat afgeluld in deze film, maar dat wist ik voor ik er aan begon. Het is dan ook erg duidelijk dat dit gebaseerd is op een toneelstuk. Een acteerfilm zeg maar, waarin vooral Clive Owen sterk bezig is en waarin ik persoonlijk Jude Law het minst vond acteren, al is hij nog wel steeds goed.. Het verhaal bestaat eigenlijk enkel uit de 4 hoofdpersonages die met mekaar praten over hun gevoelens voor elkaar, waarbij geen enkel onderwerp uit de weg wordt gegaan. Op sommige momenten kreeg ik zelfs het gevoel dan er een beetje té veel sprake van "kijk eens wat ze durven zeggen" was. Heel goede film, maar toch net niet super.

Beste moment was toch wel wanneer Owen aan Portman vraagt: "What does your cunt taste like?" en ze "Heaven" antwoordt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 22:30:11 #240
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_24588458
Convoyeurs attendent, Les (1999)

eindelijk gezien.
benoit poelvoorde als zielige reporter/fotograaf die zijn zoon een recordpoging deuropenen laat doen (ruim 40000 in 24 uur). hij ziet zijn kinderen als verlengstuk van zichzelf, hetgeen mooi wordt neergezet. eigen wil van de kinderen is vrijwel verboden en zeker niet gewenst.
best goede film, maar niet ijzersterk.
pi_24592005
LADDER 49

Ik kan natuurlijk als ex-brandweerman een heel kritisch stukkie tekst neertikken, maar dat doe ik niet, dat is de film niet waard

zondag 16 januari 2005 @ 02:05:32 #242
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24592787
Privet
ben er ook weer. Geen zin om plaatjes etc van alles te posten op dit late uur maar vandeweek gezien:
Bill & Ted's Excellent adventure

altijd lollig

Hiruko The Goblin

Simpsons hadden het afgelopen Dinsdag over de Necronomicon dus een Evil Dead achtige film gekeken. Tsukamoto keek heel erg naar Evil Dead en ghostbusters voor ie deze film maakte

Evil Dead 2: Dead By Dawn

zelfde avond. En ja hij blijft een pareltje. You bastards... You DIRTY BASTARDS!

Heavenly Creatures

Tja ik blijf erbij PeterJackson's beste film. I mean scenes uit deze film zijn rechtstreeks gekopieerd naar LOTR(*cough* sellout *cough*).

Girl With A Pearl Earring

Vandaag aangeschaft. Nou hebben we al jaren een copie in huis hangen(kwam ik na het kopen van de film achter) was ik benieuwd naar deze film. Ik mag graag naar Scarlett Johansson kijken. Maar zelfs een lekker ding kan niet een slechte film redden. Gelukkig is deze film verre van slecht. Afgezien dat we geen Brits praten in Nederland vind ik dit een erg mooi kostuum drama(die tevens de sfeer van nederland goed weet te benaderen). Voor de verandering een erg mooi filmpje uit het westen. Ik heb genoten. Mooie beelden, mooi verhaal, mooie soundtrack. En heb wat over de achtergrond van het schilderij geleerd. ik ben tevreden.
The Light Is Leaving Us All
  zondag 16 januari 2005 @ 04:18:14 #243
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24592892
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 22:23 schreef Durbin het volgende:

[..]

Sluit ik me bij aan.
Samen met Laputa en Spirited (uiteraard ) absoluut één van m'n favoriete Ghibli's.
Vergeet Kiki, Mononoke en Fireflies niet.

Ach wat, ze zijn gewoon allemaal geweldig!
  zondag 16 januari 2005 @ 11:27:01 #244
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_24594479
Ziemia obiecana (1975)[Promised Land]
directer's cut.

drie vrienden gaan ergens in de 19e eeuw in Lodz een fabriek opzetten. Lodz is het centrum van textiel-industrie, waar het slecht mee gaat.
ze moeten het geld zien te verzamelen om de fabriek te bouwen. dit gaat gepaard met het nodige bedrog.
daarnaast zien we de nodige sociale ongelijkheid en uitbuiting, zoals de directeur van de fabriek die een mooie arbeidersmeid uitzoekt om zich mee te vermaken.

een drukke, typische wajda film, met heerlijk onderliggende zaken. zoals de theater-scene, maar ook de rol van de joden in Lodz, die een eigen gemeenschap vormen en zich alleen vanwege geldzaken met andere mensen bemoeien.
de begrafenisscene is de mooiste scene, maar daar kom je zelf wel achter als je m ooit bekijkt
  zondag 16 januari 2005 @ 12:36:47 #245
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24595368
quote:
Op zondag 16 januari 2005 04:18 schreef Hare het volgende:

[..]

Vergeet Kiki, Mononoke en Fireflies niet.

Ach wat, ze zijn gewoon allemaal geweldig!
Hare, mail me eens even je nieuwe e-mailadres. Ik heb een leuke deal. .
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 16 januari 2005 @ 12:42:47 #246
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24595464
quote:
Op zondag 16 januari 2005 12:36 schreef Sai het volgende:

[..]

Hare, mail me eens even je nieuwe e-mailadres. Ik heb een leuke deal. .
Je hebt mail op je msn adres
pi_24595707
Ik heb pas nog naar Mindhunters gekeken. Die werd hier in Nederland opgenomen toen alle aandacht naar Ocean's 12 ging volgens mij.
Wel een aardige film, spannend, niet echt verrassend. En wat tijdens de film vooral naar voren komt:
Trust Nobody.
Nothing is what it seems
  zondag 16 januari 2005 @ 13:05:10 #248
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24595803
Wonderful Days
Best redelijke anime met een beetje standaard verhaaltje. De film valt vooral op door de integratie van CGI en "normale tekenenigen", die eigenlijk niet helemaal werkt. (Tenminste niet zo goed als in Innocence) Het is erg jammer dat het toch voornameljk style over substance is, want als het verhaal en de karakter iets beter uitgewerkt waren, dan had het een topfilm kunnen worden.
cijfer: 6.5
  zondag 16 januari 2005 @ 13:08:54 #249
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24595841
Pumping Iron

De fameuze documentaire met en over Arnold Schwarzenegger. Hij lag voor 5 euro bij de Fame en ik wilde hem toch wel een keer zien. Ik moet zeggen dat ik me erg vermaakt heb. Ik had verwacht dat die Arnold een totale idioot was, maar hoe hij die andere deelnemers zit te mindfucken is geweldig om te zien. Je krijgt gewoon medelijden met die onzekere aap van een Lou Ferrigno.
Natuurlijk toont deze film alleen maar de workout en showkant van het bodybuilden en worden er geen kritische vragen gesteld over eventueel dopinggebruik, maar amusant is de documentaire wel.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zondag 16 januari 2005 @ 13:29:38 #250
13148 Shogo
Psycho...
pi_24596129
Predator 2
De sequel dus van Predator. Deze is lang niet zo goed als deel 1 maar wel vermakelijk. Aan actie komt het niet te kort en er zit zeker een goede opbouw in. Sinds dat ik Alien vs. Predator heb gezien staat deze hoog in mijn waardering, komt dus vooral door de opbouw (in AvP zit totaal geen spanning) en ze schamen zich niet voor wat lekkere gore (gevilde lichamen, onthoofde hoofd dat door de Predator wordt weggesleepd en in de collectie gezet wordt). Nu maar wachten op de 2 disc editie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')