abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143630

Wie heeft 'm gezien? Ik wil er woensdag naar toe. Is ie de moeite waard?

Jusqu'ici tout va bien...
pi_143631
Ludo kan je wel informatie verschaffen over een praaaaachtige serie uit Ludo's jeugd: Black Beauty.
Een meesterlijke verhaal over een zwart (vandaar Black Beauty) paard.
Niet te verwarren met dat grappige paardje van de Palomino-broeken.
<a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<" rel="nofollow" target="_blank">http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<</a>;/a>
pi_143632

Black Beauty? Die kent Manono al wel ja. (Ludo is ook de jongste niet meer, he)
Misschien wil Ludo op enig moment in een ander topic herinneringen aan Black Beauty, het Kleine Huis, Willem Ruis, Q&Q, Een Huis voor Annabel en de Brady Bunch met Manono ophalen?

Maar goed. Heeft iemand Black Beauty EUH American Beauty gezien?

pi_143633
quote:
op 01-25-2000 om 11:52 AM schreef Manono het volgende:
Misschien wil Ludo op enig moment in een ander topic herinneringen aan Black Beauty, het Kleine Huis, Willem Ruis, Q&Q, Een Huis voor Annabel en de Brady Bunch met Manono ophalen?

jajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajjajajajajajajajajajajajajajaja!

<a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<" rel="nofollow" target="_blank">http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<</a>;/a>
  dinsdag 25 januari 2000 @ 13:08:00 #5
1656 GEeR+
een schaduw
pi_143634
American Beauty moet je gewoon maar zelf gaan zien en ons er alles over vertellen. Hij schijnt echt geweldig te zijn, heb ik me laten vertellen door enkele luitjes die er al naartoe zijn geweest in sneak previews.
Ik heb een vuur gemaakt, je vindt as als je terukomt, as.
  dinsdag 25 januari 2000 @ 13:35:00 #6
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_143635
Ik heb zo'n vermoeden dat Verbal hier wel meer over weet. Even allemaal roepen dus: Verbal!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 25 januari 2000 @ 14:20:00 #7
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_143636
- OFF TOPIC -

Zeg Ludo, het is mij al eerder opgevallen dat jij heel vaak off-topic post in threads. Dit is weer een goed voorbeeld van een post van jou die helemaal nergens op slaat. Ik vind het een beetje irritant, dus misschien zou je je kunnen beheersen en als je niets te melden hebt je kunnen verzetten tegen de drang van het toch posten?

- ON TOPIC -

Het lijkt mij persoonlijk een vraai saaie film, maar Kevin Spacey blijft natuurlijk een goede acteur. Aangezien de film volgens mij geen enkele slechte kritiek heeft gehad zal ik ehm toch maar gaan kijken

Asp

I make love in theory and touch myself in practice
pi_143637
quote:
op 01-25-2000 om 02:20 PM schreef Asphyxion het volgende:
- OFF TOPIC -

Zeg Ludo, het is mij al eerder opgevallen dat jij heel vaak off-topic post in threads. Dit is weer een goed voorbeeld van een post van jou die helemaal nergens op slaat. Ik vind het een beetje irritant, dus misschien zou je je kunnen beheersen en als je niets te melden hebt je kunnen verzetten tegen de drang van het toch posten?

- ON TOPIC -

Het lijkt mij persoonlijk een vraai saaie film, maar Kevin Spacey blijft natuurlijk een goede acteur. Aangezien de film volgens mij geen enkele slechte kritiek heeft gehad zal ik ehm toch maar gaan kijken

Asp

Haaaa Ludo, kun je je misschien een keer beheersen!

Zeg eh As, misschien IS het helemaal niet zo off topic ook al zie je het verband niet direct. Maar bedankt voor je bijdrage, we weten nu iig wie er in speelt.

pi_143638
quote:
op 01-25-2000 om 02:20 PM schreef Asphyxion het volgende:
- OFF TOPIC -

- ON TOPIC -

Asp

Manono vroeg of je de film "American Beauty" hebt gezien, niet of je Kevin Spacey een goede acteur vindt

dus blijf wel ff ON-TOPIC

dinsdag 25 januari 2000 @ 14:45:00 #10
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_143639
quote:
op 01-25-2000 om 11:34 AM schreef Ludo het volgende:
Ludo kan je wel informatie verschaffen over een praaaaachtige serie uit Ludo's jeugd: Black Beauty.
Een meesterlijke verhaal over een zwart (vandaar Black Beauty) paard.
Niet te verwarren met dat grappige paardje van de Palomino-broeken.

Noem jij dit on-topic? Bwaaaa...

Asp

I make love in theory and touch myself in practice
pi_143640

Maar goed. Heeft iemand de film gezien?
  dinsdag 25 januari 2000 @ 15:16:00 #12
1542 Ludo
Still YF&S
pi_143641
quote:
op 01-25-2000 om 02:45 PM schreef Asphyxion het volgende:
Noem jij dit on-topic? Bwaaaa...

Asp

Tssss..dit dan ?? Bwbbbbbbb.....

dinsdag 25 januari 2000 @ 15:30:00 #13
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_143642
* Verbal hoort zijn naam.

Hallootjes,
nee, Verballetje heeft hem nog niet gezien, maar beschouwt AB als de enige serieuze concurrent voor 'The Sixth Sense' kwa nummer-1 positie op zijn jaarlijst.
Twee weken geleden kregen wij op mijn werk een uitnodiging voor een zondagochtendpremiere, alleen wist de collega die de uitnodiging had niet voor welke film... ik heb toen over laten gaan, en hoorde maandags dat het AB was geweest
* Verbal vindt zichzelf een beetje een sukkel.

Kritieken over de hele wereld lovend, Golden Globes voor Film, Regie en Scenario (alleen Kevin Spacey werd gepasseerd door Denzel Washington in 'The Hurricane . oeps, sorry, off topic).
Gewoon gaaaaaaan.
Maar waar draait 'ie weer NIET? (Goh, Verbal, begint het met een 'H' en eindigt het op 'ilversum'?)
Bovenaan mijn wensenlijstje iig, en binnen een week is het bekeken.
V
Ja inderdaad, V. ja.
pi_143643
al niet veel beter maar toch een heel klein beetje on-topic:

SunChaser heeft de film al gezien geloof ik!
hij vond 'm zeer de moeite waard.

ach joh manono, gewoon gaan!

bix

dinsdag 25 januari 2000 @ 16:14:00 #15
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_143644
Fans van Kevin Spacey kunnen op de volgende site hun hart ophalen: http://www.spacey.com
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 januari 2000 @ 10:56:00 #16
862 Arcee
Look closer
pi_143645
Nou, ik heb 'm WEL gezien en ik vond 'm geweldig. Sterk verhaal met dito acteerprestaties van de gehele cast. Het vindt een mooie balans tussen humor en drama. De film bevat zeker een aantal dramatische momenten, maar komt toch opwekkend over. Kevin Spacey toont nog maar weer eens aan dat hij één van de allerbesten is van het moment. Ook Mena Suvari en Wes Bentley vond ik erg overtuigend. Het camerwerk vond ik erg mooi: het zag er allemaal prachtig uit. Ook de muziek was mooi en ingetogen. Al met al een uitstekende film die ik een 9 heb gegeven.

Ik kan 'm iedereen van harte aanbevelen.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_143646

He he, het was een hele bevalling, maar dan HEB je ook wat. Bedankt Acree.
  Redactie Frontpage woensdag 26 januari 2000 @ 18:11:00 #18
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_143647
quote:
op 01-25-2000 om 11:34 AM schreef Ludo het volgende:

Sunnie heeft Black Beauty niet gezien. Wel Black Emanuelle, een film die veel indruk heeft gemaakt toen ik 12 was en stiekum keek

------------------
Life is to short to stay out of the sun

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser (Datum 26 Januari 2000).]

Redactie Frontpage woensdag 26 januari 2000 @ 18:16:00 #19
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_143648
Hee Manono, beetje pesten mag wel he?
Ik heb vorige week A.B. in de sneak gezien en het is een prachtfilm. Het is een beetje te vergelijken met World Aggording..., The Ice Storm en , sja, verder is het reuze origineel. Het is een film die gemaakt is door een Engelsman, dus niet politiek correct. Ik hoop dat je dit nog leest voordat je gaat, zodat je niet per ongeluk bij Blue Strike beland.
Ik heb echt genoten van alle karakters, eris er geen een die niet interessant is. Dus gaan en genieten!
pi_143649
Nou, Manono, hoe was ie??? VTEL!!!

bixis

donderdag 27 januari 2000 @ 10:58:00 #21
904 L-X
The Lover X
pi_143650
Zeg, ik heb die film in Amerika (al zo'n 4 maanden geleden) gezien, en ik begrijp de commotie hierom niet. 3 Golden Globes vond ik nogal overdreven, omdat de Insider met o.a. Al Pacino nog veel meer verhaal voerde dan de American Beaty in zijn hele verhaal lijn deed. Maar toch, het heeft me ff van de straat gehouden.

L-X

It takes a minute to have a crush on someone,
an hour to like someone,
and a day to love someone,
but it takes a lifetime to forget someone.
  donderdag 27 januari 2000 @ 11:50:00 #22
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_143651
Graag geen spoilers, want ik ga zaterdag
Dommage arachide-fromage
pi_143652
OK Mark dan ben je nu al geweest?

Vonnum wel leuk, blij dat ik 'm gezien heb maar zou 'm niet nog eens gaan kijken. Wel gelachen hoor maar de verwachtingen waren onderhand misschien te hoog gespannen.

Een 7.5 van mij!

donderdag 10 februari 2000 @ 01:14:00 #24
136 V.
pi_143653
* Verbal heeft hem afgelopen maandag gezien en vond hem geweldig...

Kevin Spacey rules! (zei hij zelf ook al)

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_143654
Ik heb hem vorige week gezien en vond hem erg goed. Hij gaat eigenlijk nergens over en toch is het van begin tot eind boeiend. Gewoon gaan zien!
* Mrs. Mia Wallace vond pyscho boy wel lekker ding..

[Dit bericht is gewijzigd door Mrs. Mia Wallace (Datum 10 Februari 2000).]

That's a little more information than I needed....
  donderdag 10 februari 2000 @ 14:30:00 #26
136 V.
pi_143655
quote:
Hij gaat eigenlijk nergens over ...

O nee joh?
* Verbal vond AB nou juist gaan over de allerbelangrijkste zaken in het leven....

Zal wel aan mij liggen dan.

V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal (Datum 10 Februari 2000).]

Ja inderdaad, V. ja.
pi_143656
Ik ben er heen geweest en ik vond hem leuk en mooi.... maar ja je moet hem gewoon zelf zien..
  Redactie Frontpage vrijdag 11 februari 2000 @ 13:23:00 #28
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_143657
quote:
op 02-10-2000 om 02:30 PM schreef Verbal het volgende:
[[Verbal vond AB nou juist gaan over de allerbelangrijkste zaken in het leven...]

Blowen, vreemdgaan, mishandeling en moord?

Redactie Frontpage dinsdag 15 februari 2000 @ 18:06:00 #29
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_143658
quote:
op 02-11-2000 om 01:23 PM schreef SunChaser het volgende:

In iedergeval hebben ze er 8 Oscarnominaties mee gekregen

pi_143659
Ik ben heel erg benieuwd naar deze film!
Waarschijnlijk zie ik hem zaterdagavond!
  donderdag 17 februari 2000 @ 13:16:00 #31
136 V.
pi_143660
quote:

Neehee... plastic zakken, fastfoodketens en homevideoverzamelingen.... pfffffft, hoe KON je het missen?

Wel een beetje opletten graag!

V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal (Datum 17 Februari 2000).]

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 17 februari 2000 @ 13:19:00 #32
331 Merel
Be here now.
pi_143661
Acht oscarnominaties vind ik wel een beetje veel hoor. Zó geweldig was ie toch ook weer niet? Net als 6th Sense, ik snap niet waar al die commotie over gaat. Ik vind het allebei leuke, aardige films, maar zo ongelooflijk speciaal en origineel zijn ze toch niet? Of mis ik gewoon misschien iets ofzo, dat ik alles waar de film om draait niet snap oid? Zou ook kunnen natuurlijk.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  Redactie Frontpage vrijdag 18 februari 2000 @ 08:49:00 #33
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_143662
quote:
op 02-17-2000 om 01:19 PM schreef Merel het volgende:
Of mis ik gewoon misschien iets ofzo, dat ik alles waar de film om draait niet snap oid? Zou ook kunnen natuurlijk.

ik heb me zoojuist laten vertellen dat het draait om plastic zakken, fastfoodketens en homevideoverzamelingen.

dinsdag 7 maart 2000 @ 09:23:00 #34
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_143663
En omhoog...

Eindelijk gezien en van mij mag ome Kevin zijn prijs op gaan halen!

Dommage arachide-fromage
pi_143664
ja, helemaal met je eens.
pi_143665
Mee eens, ome Kevin is wel een van de hoogtepunten uit de film, en de dochter vond ik ook erg leuk, what's her name again...
  dinsdag 7 maart 2000 @ 11:59:00 #37
136 V.
pi_143666
Thora Birch

Speelde o.a. de dochter van Harrison Ford en Anne Archer in Patriot Games.

* Verbal zou het leuk vinden als AB de 4e of 5e film in de geschiedenis wordt die de vijf belangrijkste Oscars krijgt (Beste Film, Regisseur, Scenario, Acteur en Actrice.

V

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 maart 2000 @ 14:54:00 #38
862 Arcee
Look closer
pi_143667
* Arcee , die AB errug goed vond, zou dat niet leuk vinden omdat-ie van Oscar verrassingen houdt en vindt dat het uitkomen van verbal's wens daar niet onder valt.

Verder vind ik dat Spacey de Oscar op zich wel verdiend heeft, maar dat Russell Crowe in The Insider nog beter was en ik dus hoop (maar niet denk) dat die 'm krijgt.

[Dit bericht is gewijzigd door Arcee (Datum 07 Maart 2000).]

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_143668
Ik heb gisteren eindelijl American Beauty gezien en ik vond m fantastisch. Zeker de 5 oscars die ze hebben gekregen waard!
Veel mooie verrassende momenten en plaatsvervangende schaamte. Komisch, maar toch ook tragisch!
Briljante film dus en zeker een van mijn favorieten!!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 juli 2000 @ 00:35:41 #40
862 Arcee
Look closer
pi_279112
Net American Beauty voor de 2e maal gezien. Wat een ontzèttend goeie film is dat toch. Aangezet en pas aan het eind van de aftiteling weer uitgedaan. Dat zegt veel. Wat een film... heel intens en sfeervol. En de muziek is ook zo prachtig mooi... Alles is gewoon perfect aan de film: het acteerwerk bijvoorbeeld. De film heeft een magistrale cast. Kevin Spacey, Mena Suvari (wat een briljante karakterontwikkeling), Thora Birch, Wes Bentley en Chris Cooper, allemaal uitmuntend. Annette Bening ook, hoewel die een paar keer iets te ver doorschiet. De film ziet er ook prachtig mooi uit, zeker in combinatie met de schitterende muziek. Ingetogen, maar toch erg nadrukkelijk aanwezig.

Ik heb er echt van genoten. Wat kan film toch mooi zijn.

"it's hard to stay mad when there's so much beauty in the world"

Redactie Frontpage woensdag 26 juli 2000 @ 09:49:32 #41
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_279395
Sunnie, heb je bericht verplaatst naar:

[url=http://www.fokforum.nl/showtopic/15234]'Topic Alert'[/url]

Daar hoort 'ie imho thuis.

V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 26-07-2000 10:23]

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 juli 2000 @ 11:08:18 #42
862 Arcee
Look closer
pi_279513
Hmm... wil ik reageren, is ineens het bericht verdwenen. Waarom hoort dat hier niet thuis? Mag het einde van een film alleen in dat andere topic besproken worden? Lijkt me een beetje onzin. Goed, hier dan wel mijn reactie op Sunchaser's bericht:

Vind ik helemaal niet, want zo'n soort film is het niet. Dat zou een ongepast einde zijn geweest.

Ik vond het einde juist schitterend. De prachtige beelden, de schitterende muziek en de mooie woorden van Spacey bezorgden me rillingen en ik ben de hele aftiteling blijven zitten om nog na te genieten. Echt een buitengewoon mooi einde.

Het einde wat jij noemt zou in een standaardactie film gepast hebben, maar niet in een magistrale film als American Beauty.

Redactie Frontpage woensdag 26 juli 2000 @ 11:13:10 #43
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_279521
quote:
Op 26 juli 2000 11:08 schreef Arcee het volgende:
Hmm... wil ik reageren,

ik bedoelde ook dat ik dit einde (in de film) veel beter vind dan wat ze voor ogen hadden. Misschien schreef ik het verkeerd:-)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 juli 2000 @ 11:26:14 #44
862 Arcee
Look closer
pi_279540
Aha, nou, dan zijn we het toch helemaal eens dus
  woensdag 26 juli 2000 @ 12:20:12 #45
136 V.
pi_279584
[quote][b]Op 26 juli 2000 11:08 schreef Arcee het volgende:[/b]Hmm... wil ik reageren, is ineens het bericht verdwenen. Waarom hoort dat hier niet thuis? Mag het einde van een film alleen in dat andere topic besproken worden? Lijkt me een beetje onzin.[/quote]
Ik vind van wel als de post een spoiler bevat (en het bespreken van eindes verraadt het sowieso). ALS er dan een topic is geopend over spoilers/film-eindes, laten we dat daar dan voor gebruiken. Ondanks de waarschuwing in Sunnie's post kan iemand toch per ongeluk iets lezen wat 'ie misschien niet wil...
In dat spoiler-topic is het echt je eigen schuld.

Vandaar.

V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 26-07-2000 12:21]

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 juli 2000 @ 12:55:16 #46
862 Arcee
Look closer
pi_279622
quote:
Op 26 juli 2000 12:20 schreef Verbal het volgende:
Ik vind van wel als de post een spoiler bevat (en het bespreken van eindes verraadt het sowieso). ALS er dan een topic is geopend over spoilers/film-eindes, laten we dat daar dan voor gebruiken. Ondanks de waarschuwing in Sunnie's post kan iemand toch per ongeluk iets lezen wat 'ie misschien niet wil...
In dat spoiler-topic is het echt je eigen schuld.

Zit wat in, zekers. Mijn antwoord was spoilerloos trouwens, maar goed. Ach ja, ik had van jou liever een ontopic reactie op deze #1 favo film aller tijden van je (is-ie dat nog steeds?) gehad dan één in je nieuwe moderatorrol, denk ik

woensdag 26 juli 2000 @ 13:48:04 #47
136 V.
pi_279682
quote:
Mijn antwoord was spoilerloos, maar goed.

Vandaar dat die er nog staat

quote:
Ach ja, ik had van jou liever een ontopic reactie op deze #1 favo film aller tijden van je (is-ie dat nog steeds?) gehad

Ahaa, DAT is het hem .
Ja, is nog immer mijn absolute favo (en daar zal voorlopig nog niet aan getornd worden, I presume.

Wat jij al zei: fantastisch geacteerd, goed geregisseerd, mooi gefilmd en briljant geschreven. Precies het juiste soort cynisme, en de enige film ooit die mij van begin tot eind helemaal in zijn ban had.
Zelfs in TUS zaten dingen die 'm minder dan perfect maakten.

Prachtig. De eerste film die ik op DVD zal kopen.

Aan degenen die hem nog niet hebben gezien: KIJKENNNNNNNNNNN!!!!!

V

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 juli 2000 @ 14:20:53 #48
862 Arcee
Look closer
pi_279714
quote:
Vandaar dat die er nog staat

Phew, heb ik ff mazzel

quote:
en de enige film ooit die mij van begin tot eind helemaal in zijn ban had.

Precies, vanaf het moment dat de film inzoomt op de straat en voor het eerst dat prachtige stukje pianomuziek klinkt laat de film je tot ver in de endcredits niet meer los. Eén van die zeldzame films inderdaad waar eigenlijk geen saai moment inzit.

quote:
Prachtig. De eerste film die ik op DVD zal kopen.

Ik wil 'm ook gauw kopen, ja. Op video dan. Maar ff een ex-rentaltje regelen, want dat zijn de beste banden.

Trouwens, wat ik ook zo mooi vond... nee wacht, dat mot ik 't spoiler topic natuurlijk Xieje daar.

quote:
Aan degenen die hem nog niet hebben gezien: KIJKENNNNNNNNNNN!!!!!

Absoluut! Eén van de allerbeste films van de jaren 90. Uberhaupt één van de beste films ooit.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2000 @ 10:14:51 #49
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_291570
Ik vond de personages allen egocentrische hufters. De thematiek dat er meer is in het leven dan geld vond ik zo voor de hand liggen en misschien spannend voor Amerikanen of zo, maar vond het te vanzelfsprekend om iets bij mij teweeg te brengen. De thematiek omtrent de relatie ouders kinderen was ook niet bepaald subtiel (veel mooier in dat oogpunt: Magnolia). A.Benning: een brok over-acting. K.Spacey: unidimensioneel karakter: eerst leeft hij voor niemand en vervolgens alleen voor zichzelf en is in die zin het voorbeeld van zijn vrouw's opmerking "de enige die je kan vertrouwen ben jezelf". Het enige moment waarop KS een mens wordt is het SPOILER moment. Is zijn enige moment van compassie, want neem bijvoorbeeld het moment op de bank met ABenning (en de wijn die zou kunnen morsen): nix geen compassie dat zij nog liet uit de lethargie ontwaakt is en nog wel geldgeldgeld denkt -nee, meneer heeft een maandje het licht gezien en zijn vrouw die dat nog niet ziet is maar een dom kuiken. In plaats van dat er enig begrip of ECHTE poging tot toenadering is...

En de thematiek HOE het zover is kunnen komen dat KS de personage is, die hij in het begin van de film is, is mijns inziens veel intressanter...

Maar goed, ik heb me wel geamuseerd bij die film, maar jubel en juich: nou nee. Wel onderhoudend.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  maandag 7 augustus 2000 @ 12:37:41 #50
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_291722
Ik vond de film dus echt geweldig.
Heb zelf meerdere keren in een amerikaans gastgezin gezeten, en ik vond "het typisch amerikaanse gezin" zo goed neergezet in die film.
De meeste gezinnen (ook in films) zorgen er altijd voor dat het er voor de buitenwereld perfect uitziet, terwijl er in het gezin zelf van alles fout zit. Vooral het feit dat ouders eigenlijk nauwelijks met hun kinderen praten vond ik in American Beauty heel mooi neergezet, de ouders zijn zo druk met zichzelf bezig dat ze echt geen flauw idee hebben waar hun kinderen mee bezig zijn.

Het mooie vond ik dat in deze film per persoon te zien was waar men dan wel mee bezig was, en hoe iedereen eigenlijk een hekel aan iedereen heeft.

En overacting?
Tja, het is triest, maar veel vrouwen die in zo'n amerikaans "modelleven" zitten zijn echt zo overdreven, geloof me, ik heb een maand lang zo'n gastmoeder gehad.....

FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2000 @ 13:05:16 #51
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_291744
quote:
Op 07 augustus 2000 12:37 schreef pluisje het volgende:
De meeste gezinnen (ook in films) zorgen er altijd voor dat het er voor de buitenwereld perfect uitziet, terwijl er in het gezin zelf van alles fout zit.

Geef mij dan maar de David Lynch wijze van het portreteren van 'behind the scenes and the cute little white fences'.

quote:
Vooral het feit dat ouders eigenlijk nauwelijks met hun kinderen praten vond ik in American Beauty heel mooi neergezet, de ouders zijn zo druk met zichzelf bezig dat ze echt geen flauw idee hebben waar hun kinderen mee bezig zijn.

Mooier neergezet in Magnolia

quote:
Het mooie vond ik dat in deze film per persoon te zien was waar men dan wel mee bezig was, en hoe iedereen eigenlijk een hekel aan iedereen heeft.

Waarbij ik de vraag 'waarom?' en 'hoe is dit zo gekomen?' intressanter vind. En daarbij natuurlijk de rol van de personage van KS: hoe heeft deze man die 'vroeger wel leefde' kunnen worden tot zo'n zombie als in het begin van de film?

quote:
Tja, het is triest, maar veel vrouwen die in zo'n amerikaans "modelleven" zitten zijn echt zo overdreven, geloof me, ik heb een maand lang zo'n gastmoeder gehad.....

Het is inderdaad wellicht als je Amerikaan bent een 'spiegel' die je voorgehouden wordt, maar het maakte de film voor mij een film met vanzelfsprekendheden {geld is niet alles; leef!; wees werkelijk geintresseerd in je eigen kinderen (en mensen in het algemeen)}. Or did I miss something here?

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 07-08-2000 13:06]

FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2000 @ 13:38:32 #52
862 Arcee
Look closer
pi_291788
quote:
Op 07 augustus 2000 13:05 schreef Doc het volgende:
het maakte de film voor mij een film met vanzelfsprekendheden

Dat geldt net zo goed voor Magnolia met thema's als "wees aardig voor je kinderen", "spijt" en "keuzes maken". Ik vond beide films heel erg goed en AB de beste van de twee. Magnolia wil ik nog wel zeker een tweede keer zien (wat ik met AB dus al gedaan heb).

FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2000 @ 13:53:14 #53
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_291804
Maar ik vond het in Magnolia subtieler gebracht. Ik vond dat de personages in AB meer in 'slogans' aan het praten waren. De thematiek werd meer met woorden (en als ik overdrijf: in tegeltjeswijsheden) uitgesproken terwijl in de Magnolia de handelingen en het spel van de acteurs meer deed. Magnolia liet meer 'te raden' over.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 september 2000 @ 23:53:25 #54
862 Arcee
Look closer
pi_350009
Een kleine 2 maand geleden voor de tweede maal bekeken en vandaag voor de derde keer: American Beauty. En het werd weer net zo'n geweldige ervaring als de vorige keer.

Naast het acteerwerk, de beelden en de muziek viel me nu met name de montage op. Ultiem filmkijken is wanneer je je omgeving helemaal vergeet en compleet in de film gezogen wordt. Je bekijkt 'm dan als het ware in een trance. Soms kan een scène-overgang wat abrupt zijn. Je wordt dan wakker geschud uit die trance. Soms ook kan een scène te lang duren waardoor je aandacht verslapt en je om je heen gaat kijken: weg trance. American Beauty heeft zulke momenten niet. De montage is absoluut perfect. Er wordt precies genoeg tijd genomen om de ene scène af te sluiten en soepel over te gaan in de volgende. Je merkt de overgangen niet en de film verloopt als een gedicht met een perfect rijmschema. Niet in het minst ook door de wonderschone muziek. Vanaf dat de film inzoomt op de straat raak je in die trance die tot ver na de aftiteling duurt...

De beleving was weer net zo intens als de tweede keer. Het einde vond ik weer van een poëtische schoonheid met als hoogtepunt de scène waarin de mooiste beelden, de mooiste muziek en de mooiste quote samenkomen. Wat een ultiem moment. Terwijl we de betoverend mooie plasticzak-scène weer zien met het schitterende nummer "Any Other Name" op de achtergrond spreekt Lester Burnham de prachtige en onvergetelijke woorden "it's hard to stay mad when there's so much beauty in the world". Ik kreeg weer koude rillingen en kippenvel van dit intense moment... wat een schitterende film.

Ik ben van mening dat AB de perfècte film is en krijgt dan ook een welverdiende plaats in m'n top 10 aller tijden. American Beauty krijgt de perfecte 10.

pi_350318
Ik heb American Beauty nu op video.... (koop)
"Do you have a mirror? I wanna see if i look like i give a rats ass!" - David Letterman
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 september 2000 @ 10:38:55 #56
862 Arcee
Look closer
pi_350327
quote:
Op 20 september 2000 10:33 schreef De Parasiet het volgende:
Ik heb American Beauty nu op video.... (koop)
Ik ook! 25 piek voor een ex-rental Die uiteraard veel beter van kwaliteit zijn dan koopbanden, die ook nog 's duurder zijn..

Maareh... wat vind jij van American Beauty precies dan?

FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 oktober 2000 @ 14:08:24 #57
862 Arcee
Look closer
pi_407225
Gister voor de 4e keer bekeken en wéér van genoten. Wat een meesterwerk. Een feest voor het oog, een feest voor het oor, een feest voor de geest...

En wat een sublieme cast ook. De rollen van Kevin Spacey, Mena Suvari en Wes Bentley horen bij de allerbeste van de jaren 90. Wes Bentley ga ik elke keer als ik de film zie meer waarderen. Prachtig is de scène bijvoorbeeld waar hij Angela en Jane benadert. Volkomen zichzelf en zelfverzekerd ingaand op Jane die zegt dat ze niet zit te wachten op iemand die bezeten is van haar zegt-ie heel kalm: "I'm not obsessing... I'm just curious". En zo is het ook. Heel mooi.

Ook de rol van Allison Janney als de door haar man murw gelulde buurvrouw is even goed als tragisch. Wat een triest beeld, zeg. Zo'n vrouw die geen enkel teken van emotie meer vertoont... En ook de homobuurmannen zijn overtuigend en levensecht. Net als Chris Cooper die een aantal beladen scènes speelt. Thora Birch als Jane ga ik ook elke keer meer waarderen. Mooie ingetogen rol. Alleen Annette Bening overdrijft een tikkeltje, maar heeft ook een aantal zeer sterke scènes (de huilbui bij de lamellen bijvoorbeeld).

En zo kan ik nog wel even doorgaan... wat een film.

* Arcee kijkt nog even naar z'n sigje... ... prachtig.

zondag 22 oktober 2000 @ 22:46:53 #58
136 V.
pi_408370
quote:
Op 22 oktober 2000 14:08 schreef Arcee het volgende: Gister voor de 4e keer bekeken en wéér van genoten. Wat een meesterwerk. ...[kehnip]... wat een film.
Arcee, ik sluit mij voor de zoveelste keer bij je aan vwb American Beauty.

* Verbal kijkt ook naar Arcees sigje en zucht...

V

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 oktober 2000 @ 10:36:05 #59
862 Arcee
Look closer
pi_408864
quote:
Op 22 oktober 2000 22:46 schreef Verbal het volgende:
* Verbal kijkt ook naar Arcees sigje en zucht...
Laten we nog even samen kijken, Verbal... *kijkt en zucht

Wat ik ook wel grappig vond trouwens... als de homobuurmannen aanbellen om zich voor te stellen en zeggen: "... we live 2 doors down", wat me natuurlijk onmiddellijk deed denken aan 3 Doors Down, nu bekend van het geweldige nummer Kryptonite. En zo haal je er elke keer dus wel weer wat uit. Ook al dus de opmerking over Cristy Turlington, wat dan weer 't plaatje van Zusje blijkt te zijn (nee, dat werd niet in de film genoemd uiteraard ).

* Arcee kijkt nog maar weer een keer...

pi_411284
* ~Anja~ heeft AB laatst voor 't eerst gezien (laat hè?)...
...en ik weet dus niet echt wat ik ervan moet vinden. Niet echt geweldig, maar zeker ook niet slecht. Vond alleen het eind wel leuk (leuk=raar woord) en verrassend, de rest viel wel mee.
anjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanja
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 oktober 2000 @ 22:11:03 #61
862 Arcee
Look closer
pi_411322
quote:
Op 23 oktober 2000 22:03 schreef ~Anja~ het volgende:
...en ik weet dus niet echt wat ik ervan moet vinden.
Zelfs niet na het lezen van dit topic? Daaruit blijkt in ieder geval wat ik ervan vind en waarom ik 'm zo ontzettend goed vind.
pi_411528
Ik heb Ab al een tijdje geleden gezien, en vond hem idd niet slecht maar om nou meteen fantastisch te zeggen, nee. Het hele id is leuk maar hij duurt zo godvergeten lang , ik had continu de neiging de ff knop in te drukken. Hij was gewoon een beetje te langdradig om hem echt fantastisch te vinden.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 oktober 2000 @ 23:05:50 #63
862 Arcee
Look closer
pi_411564
quote:
Op 23 oktober 2000 22:55 schreef Joepsta het volgende:
ik had continu de neiging de ff knop in te drukken.
Als er één film is waarbij ik dat nou juist niét heb dan is het AB wel. Eén van die zeldzame films waar ik echt van de eerste tot de laatste seconde van kan genieten. Er zit werkelijk geen saai moment in. De perfècte film, wat mij betreft. Maar goed, dat heb ik al meerdere malen uitgebreid uitgelegd in dit topic.
pi_411668
quote:
Op 23 oktober 2000 22:11 schreef Arcee het volgende:
Zelfs niet na het lezen van dit topic? Daaruit blijkt in ieder geval wat ik ervan vind en waarom ik 'm zo ontzettend goed vind.
Heb het nu 2 keer gelezen (had 't al een keer gelezen, vlak nadat ik de film gezien had), maar vind de film nog steeds niet geweldig. Snap wel wat je bedoelt enzo...maar ik ken beter bedachte films (in mijn ogen dan).
anjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanja
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 oktober 2000 @ 23:44:45 #65
862 Arcee
Look closer
pi_411677
quote:
Op 23 oktober 2000 23:41 schreef ~Anja~ het volgende:
Heb het nu 2 keer gelezen (had 't al een keer gelezen, vlak nadat ik de film gezien had)
Nou, da's fijn om te horen dan
quote:
maar ik ken beter bedachte films (in mijn ogen dan).
Ben ik wel benieuwd welke dat zijn dan. Wat zijn jouw favo's?
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 09:58:51 #66
136 V.
pi_412105
quote:
Op 23 oktober 2000 23:05 schreef Arcee het volgende:
Als er één film is waarbij ik dat nou juist niét heb dan is het AB wel. Eén van die zeldzame films waar ik echt van de eerste tot de laatste seconde van kan genieten.
Dat is nou precies hetzelfde voor mij. De enige film die mij van seconde 1 tot het eind in zijn greep had. Geen explosies nodig om de boel aan te wakkeren.

Fantastische film, en JUIST heel goed geschreven en bedacht.

Maar goed, het hoeft natuurlijk niet ieders smaak te zijn natuurlijk.

V

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 12:19:33 #67
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_412332
Gelukkig meer mensen die het niet zo'n geweldige film vonden.

Wat ik maar matig aan AB vond:
- teksten te sloganesque: tegeltjes aan de muur teksten, open deuren
- niet grappig genoeg voor komedie
- te cartoonachtig gespeeld voor echt drama

Ik kon me nergens in geen enkel personage inleven: ik vond het allemaal complete eikels en losers, en niet eens grappig ook
Niet dat je je werkelijk bij iedere film moet identificeren met iemand, maar als je ieder personage in de film vervelend vind duurt de film relatief lang.

dinsdag 24 oktober 2000 @ 12:26:54 #68
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_412344
Ben het deels met Doc eens. met name de rol van Benning was 'over de top'. Goed aan de film vond ik eigenlijk de rollen van Jane en de buurjongen.. Zijn perceptie van Schoonheid was eigenlijk de kern van het verhaal en had beter uitgewerkt kunnen worden (bezie dat in het perspectief van 'de stem van de dode').
Persoonlijk vond ik Happiness (Todd Solonz)een veel betere poging tot een zelfde soort film.
Zien is kopen... http://www.zeepaard.nl
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 12:49:23 #69
862 Arcee
Look closer
pi_412393
quote:
Op 24 oktober 2000 12:19 schreef Doc het volgende:
- teksten te sloganesque: tegeltjes aan de muur teksten, open deuren
Mwoah, open deuren? Omdat het vaak simpele, kleine dingen zijn, hoeven het nog geen open deuren te zijn natuurlijk. Die kleine dingen zijn vaak nou juist het mooist.
quote:
- niet grappig genoeg voor komedie
Niet? Spacey die in bed ligt te rukken en een hele rij synoniemen opnoemt vond ik behoorlijk hilarisch ("Yes! I was choking the bishop! Shaving the carrot!"). Of de "Smile, you're at Mr. Smiley's" scène waarin Spacey zijn vrouw betrapt. Of Bening met de 2 vrouwen bij de huizenverkoop: "this is a cement... hole", "Is this not a plant?" Ach ja, het is geen comedy puur sang, gelukkig maar, want dan was-ie niet half zo mooi geweest.
quote:
- te cartoonachtig gespeeld voor echt drama
Alleen Bening overdrijft, de rest niet. Zeker Thora Birch en Wes Bentley spelen naturel en overtuigend.
quote:
Ik kon me nergens in geen enkel personage inleven: ik vond het allemaal complete eikels en losers, en niet eens grappig ook
Ricky (Wes Bentley) vond ik toch zeker intrigerend. Zeer intrigerend zelfs. Dat hij de pracht van het leven in kleine dingen ziet en door de nepheid van Angela heen kijkt en ziet dat Jane innerlijk veel mooier is.
quote:
Niet dat je je werkelijk bij iedere film moet identificeren met iemand, maar als je ieder personage in de film vervelend vind duurt de film relatief lang.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Had ik bij Todo Sobre Mi Madre bijvoorbeeld (winnaar Beste Buitenlandse Film). De film liet me echt volkomen koud. Alleen maar rare karakters voor wie ik geen sympathie op kon brengen. Bij AB had ik dat zeer zeker wel. Die arme buurvrouw bijvoorbeeld. Zeer triest beeld.
quote:
Op 24 oktober 2000 12:26 schreef Is2Funky het volgende:
Persoonlijk vond ik Happiness (Todd Solonz)een veel betere poging tot een zelfde soort film.
Die komt hard aan idd. Uitgangspunt van Happiness is ook gewoon anders. AB is aanzienlijk luchtiger. Happiness geeft gewoon een inktzwart beeld van de verrotte (Amerikaanse) maatschappij. Hoewel er wel wat te lachen valt, maar da's meer om 't shockeereffect. Ik vond Happiness dus ook erg goed. Met een fantastische rol van geweldenaar Philip Seymour Hoffman, wat mij betreft de allerbeste acteur van het moment.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 13:33:09 #70
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_412517
quote:
Mwoah, open deuren? Omdat het vaak simpele, kleine dingen zijn, hoeven het nog geen open deuren te zijn natuurlijk. Die kleine dingen zijn vaak nou juist het mooist.
Leef voordat het te laat is, schoonheid ligt in het detail en in kleine dingen. Had je daarbij nou het idee: wow, een wereld gaat voor me open, wat een wijsheid, ik heb dit nog nooit zo eerder gezien?
En daarnaast moest het zonodig uitgelegd worden: neem bijvoorbeeld die film van die plastic zak - die was mooi - maar als er in die film uitgelegd wordt WAAROM dat mooi is, dan sla je de plank weer mis. Weinig aan de verbeelding van de kijker over gelaten wat dat betreft.
quote:
Spacey die in bed ligt te rukken en een hele rij synoniemen opnoemt vond ik behoorlijk hilarisch ("Yes! I was choking the bishop! Shaving the carrot!").
Monty Pyton dead parrot scene...
quote:
Of de "Smile, you're at Mr. Smiley's" scène waarin Spacey zijn vrouw betrapt.
Mwaoh
quote:
Of Bening met de 2 vrouwen bij de huizenverkoop: "this is a cement... hole", "Is this not a plant?"
Vond ik wel grappig
quote:
Alleen Bening overdrijft, de rest niet. Zeker Thora Birch en Wes Bentley spelen naturel en overtuigend.
Vond ik niet. Spacey vond ik ook over the top. Bij alle acteurs had ik zwaar het gevoel dat ze aan het acteren waren in plaats van dat ik hun spel zag.
quote:
Ricky (Wes Bentley) vond ik toch zeker intrigerend. Zeer intrigerend zelfs. Dat hij de pracht van het leven in kleine dingen ziet en door de nepheid van Angela heen kijkt en ziet dat Jane innerlijk veel mooier is.
De pracht van het leven in de kleine dingen zien vind ik dus 'een open deur'.
De nepheid van Angela zien en zien dat Jane innerlijk veel mooier is? Niet bepaald vernieuwend thema in een film . En daarnaast ben ik het daar niet mee eens. Innerlijk vond ik die Jane innerlijk tamelijk verrot en haatvol kind, terwijl die Angela uiteindelijk veel onschuldiger is.
quote:
... geen sympathie op kon brengen. Bij AB had ik dat zeer zeker wel. Die arme buurvrouw bijvoorbeeld. Zeer triest beeld.
Geen greintje. Dat suf kuiken is toch zelf met die huistiran getrouwd? Ze heeft zichzelf toch mede kapot gemaakt? De dominante persoon in een huis kan alleen maar dominant in een huis zijn doordat het passief persoon besloten heeft passief te zijn.
quote:
Wil die film zeker nog zien. heb wel Welcome to the Dollhouse van 'm gezien.

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 24-10-2000 13:35]

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 13:33:44 #71
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_412521
En o ja, 2 Pac is een loser
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 13:55:46 #72
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_412594
quote:
Op 24 oktober 2000 13:33 schreef Doc het volgende:
Oh! Ging AB over 2Pac!
Vandaar die dode!
  Redactie Frontpage dinsdag 24 oktober 2000 @ 14:00:18 #73
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_412606
Idd, de raps van 2pac zijn net zo leeg als dat plastic zakje in de wind.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 14:12:52 #74
862 Arcee
Look closer
pi_412638
quote:
Leef voordat het te laat is, schoonheid ligt in het detail en in kleine dingen. Had je daarbij nou het idee: wow, een wereld gaat voor me open, wat een wijsheid, ik heb dit nog nooit zo eerder gezien?
Ja, dat had ik. Ik vind dat het iig nog nooit zo mooi in beeld en woord gebracht is.
quote:
En daarnaast moest het zonodig uitgelegd worden: neem bijvoorbeeld die film van die plastic zak - die was mooi - maar als er in die film uitgelegd wordt WAAROM dat mooi is, dan sla je de plank weer mis. Weinig aan de verbeelding van de kijker over gelaten wat dat betreft.
Neuj, Ricky legt 't aan Jane uit en de kijker kijkt mee. De scène op zich is al mooi hoe Jane ademloos naar Ricky's verhaal kijkt en luistert.
quote:
Vond ik wel grappig
Ha! Betrapt
quote:
Vond ik niet. Spacey vond ik ook over the top.
Klopt, maar ik noemde 'm expres niet, omdat ik 'm wel heel goed vind. De film is wel aan satire natuurlijk, dus enige overdruiving zul je er altijd in terugvinden.
quote:
Niet bepaald vernieuwend thema in een film .
Een thema hoeft niet nieuw te zijn om mooi te zijn. Het kan ook bijzonder mooi uitgewerkt zijn, met name 't "Sometimes there's so much beauty in the world I feel I can't take it"-thema in dit geval dus.
quote:
En daarnaast ben ik het daar niet mee eens. Innerlijk vond ik die Jane innerlijk tamelijk verrot en haatvol kind, terwijl die Angela uiteindelijk veel onschuldiger is.
Mooier was 't goeie woord wellicht niet. Interessanter bedoelde ik meer. Boeiender dus.
quote:
Geen greintje. Dat suf kuiken is toch zelf met die huistiran getrouwd? Ze heeft zichzelf toch mede kapot gemaakt? De dominante persoon in een huis kan alleen maar dominant in een huis zijn doordat het passief persoon besloten heeft passief te zijn.
Dat kan ook heel langzaam 25 jaar lang er insluipen natuurlijk. Feit blijft dat ik het een schrijnend en overtuigend beeld vind.
quote:
Wil die film zeker nog zien. heb wel Welcome to the Dollhouse van 'm gezien.
Welcome to the Dollhouse vond ik ook boeiend, maar haalt het toch niet bij Happiness.
  Admin dinsdag 24 oktober 2000 @ 14:19:20 #75
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_412654
even nog een klein stukje toevoegen, ik ben een groot fan van kevin S,
maar in deze film viel het zo op dat hij bij iedere zin z'n hoofd een knikje meegeeft,
mierenneukerij, ik weet het, maar op den duur ga jeje eraan ergeren en let je alleen nog maar daar op.
Het was me al eens eerder van hem opgevallen, in een verfilmd toneelstuk, titel ben ik kwijt, baas van kantoor die eerst personeelslid terroriseert en daarna "geterroriseerd" wordt
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 14:26:05 #76
862 Arcee
Look closer
pi_412670
quote:
Op 24 oktober 2000 14:19 schreef yvonne het volgende:
maar in deze film viel het zo op dat hij bij iedere zin z'n hoofd een knikje meegeeft
Is me nog nooit opgevallen. Ik vond wel zijn sarcastische glimlachje steeds in AB erg grappig.
quote:
titel ben ik kwijt, baas van kantoor die eerst personeelslid terroriseert en daarna "geterroriseerd" wordt
Swimming with Sharks, denk ik.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 14:50:26 #77
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_412719
quote:
Op 24 oktober 2000 13:33 schreef Doc het volgende:
vertaling van de bovenstaande uitspraak: sorry voor de posts met zoveel quotes
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 15:02:32 #78
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_412747
quote:
wow, een wereld gaat voor me open, wat een wijsheid, ik heb dit nog nooit zo eerder gezien?
Ja, dat had ik. Ik vind dat het iig nog nooit zo mooi in beeld en woord gebracht is.
wat voor de een een open deur is, is voor de ander blijkbaar een openbaring...
quote:
Neuj, Ricky legt 't aan Jane uit en de kijker kijkt mee. De scène op zich is al mooi hoe Jane ademloos naar Ricky's verhaal kijkt en luistert.
Duh! Standaard vertreltruc (ruim 2000 jaar oud): leg de lezer iets uit door een personage iets te laten uitleggen aan een ander personage.
quote:
Ha! Betrapt
Helemaal een verspilling van mijn tijd was deze film zeker niet. Ik heb 'm niet voor niets uit gekeken . Ik vond de film alleen zwaar tegenvallen.
quote:
Een thema hoeft niet nieuw te zijn om mooi te zijn. Het kan ook bijzonder mooi uitgewerkt zijn, met name 't "Sometimes there's so much beauty in the world I feel I can't take it"-thema in dit geval dus.
En die uitwerking vond ik dus zeer tegen vallen (redenen heb ik een paar posts eerder gegeven).
quote:
Jane vs Angela: Mooier was 't goeie woord wellicht niet. Interessanter bedoelde ik meer. Boeiender dus.
Ook daar over valt te twisten vind ik.
quote:
Dat kan ook heel langzaam 25 jaar lang er insluipen natuurlijk. Feit blijft dat ik het een schrijnend en overtuigend beeld vind.
Iemand die dat met zijn leven laat gebeuren heb ik weinig melij mee. 'Overtuigend' vond ik ook wel mevallen: ook weer meer over-the-top.
quote:
:
Welcome to the Dollhouse vond ik ook boeiend, maar haalt het toch niet bij Happiness.
Mooi, dan heb ik in ieder geval weer een film om me op te verheugen.

Binnenkort wil ik Fucking Amal zien. Kijken of we daar ook zo'n smaak-discussie over hebben .

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 24-10-2000 15:03]

dinsdag 24 oktober 2000 @ 15:28:48 #79
136 V.
pi_412832
2Pac is nog steeds een loser

Maarre, nog even doorgaan met die blasfemie en dit topic gaat dicht ja?

Kan wel mijn mening a la 2Doc en 2Parcee gaan reïtereren, maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik het grotendeels met Arcee eens ben: voor mij was het geen openbaring, maar mooi gefilmd, nee ik erger me NIET aan Kevin Spaceys knikje (minpunten, Yvonne ), en als ik 2Doc even mag aanspreken over Angela (2Verb gaat toch even kwooten):

quote:
De nepheid van Angela zien en zien dat Jane innerlijk veel mooier is? Niet bepaald vernieuwend thema in een film . En daarnaast ben ik het daar niet mee eens. Innerlijk vond ik die Jane innerlijk tamelijk verrot en haatvol kind, terwijl die Angela uiteindelijk veel onschuldiger is.
Dus het eerste verwijt is dat de makers niet vernieuwend bezig zijn door het "lelijke-eendje"-thema, waarna je ze verwijt dat ze zich daar eigenlijk niet aan houden...

Ik vond het een prachfilm (nog steeds, overigens). Niet perse vanwege een vernieuwende boodschap, niet perse vanwege het scenario, niet perse vanwege het acteerwerk en niet eens perse vanwege Kevin Spacey. Gewoon vanwege het totaalpakket.

Er zijn vast betere scenario's geschreven, maar die zijn in mijn ogen minder verfilmd, er zijn ongetwijfeld betere acteerprestaties neergezet in een beroerd scenario.

American Beauty 'roeleert' in mijn ogen (en die van Arcee)

Maar ik ben heel erg benieuwd naar Happiness...

V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 24-10-2000 15:29]

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 16:22:42 #80
862 Arcee
Look closer
pi_413080
quote:
Op 24 oktober 2000 15:02 schreef Doc het volgende:
Iemand die dat met zijn leven laat gebeuren heb ik weinig melij mee. 'Overtuigend' vond ik ook wel mevallen: ook weer meer over-the-top.
Hij misschien wel, maar zij niet. Ik vond het echt heel sterk. Zoals ze doelloos voor zich uitkijkend bij tafel zat. Of hoe ze, zonder dat er iets gezegd werd, ineens zei: "sorry, what did you say?". Nee, dat vond ik allemaal bepaald niet over-the-top.
quote:
Binnenkort wil ik Fucking Amal zien. Kijken of we daar ook zo'n smaak-discussie over hebben
Ik ben er in ieder geval klaar voor Ik ga 'm trouwens zelf ook deze week weer zien. Apart idee... er is sinds 5 februari nog geen dag voorbij gegaan dat ik niet aan de film gedacht heb en dan zal ik 'm dus eindelijk weer echt zien. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
quote:
Op 24 oktober 2000 15:28 schreef Verbal het volgende:
Ik vond het een prachfilm (nog steeds, overigens). Niet perse vanwege een vernieuwende boodschap, niet perse vanwege het scenario, niet perse vanwege het acteerwerk en niet eens perse vanwege Kevin Spacey. Gewoon vanwege het totaalpakket.
Precies, het totaalpakket. Wat mij betreft is AB de perfècte film. Alles aan de film is goed, vind ik. Heel goed zelfs.
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 16:28:57 #81
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_413117
quote:
Op 24 oktober 2000 16:22 schreef Arcee het volgende:
Precies, het totaalpakket. Wat mij betreft is AB de perfècte film. Alles aan de film is goed, vind ik. Heel goed zelfs.
Annete Benning was zeker wel over the top aan het acteren. Haar orgasme, haar idolate houding tav Buddy King ga zo maar door. Zij gaf de film voor mij de genadeklap waardoor hij niet bij mij in toptienlijstjes zal verschijnen. en jongens... gaan jullie zo weinig naar de film dat dit het beste totaalpakket is? AB is typisch een Amerikaanse film, met amerikaanse normen en waarden, amerikaanse marketing en amerikaanse acteurs. Dat het een aardige karikatuur is van de gemiddelde hoeksteen van de amerikaanse samenleving wil ik beamen, maar het is toch zeker niet meer dan dat! Kortom geen draak, maar ook geen oscarwinnaar. (wel eens aan gedacht dat 'europese' films het zo lekker doen in de VS? AB is een slechte imitatie van een artfilm en niet meer dan dat)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 16:45:54 #82
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_413188
quote:
Op 24 oktober 2000 16:28 schreef Is2Funky het volgende:
Annete Benning was zeker wel over the top aan het acteren. Haar orgasme, haar idolate houding tav Buddy King ga zo maar door. Zij gaf de film voor mij de genadeklap waardoor hij niet bij mij in toptienlijstjes zal verschijnen. en jongens... gaan jullie zo weinig naar de film dat dit het beste totaalpakket is? AB is typisch een Amerikaanse film, met amerikaanse normen en waarden, amerikaanse marketing en amerikaanse acteurs. Dat het een aardige karikatuur is van de gemiddelde hoeksteen van de amerikaanse samenleving wil ik beamen, maar het is toch zeker niet meer dan dat! Kortom geen draak, maar ook geen oscarwinnaar. (wel eens aan gedacht dat 'europese' films het zo lekker doen in de VS? AB is een slechte imitatie van een artfilm en niet meer dan dat)
Dank voor deze fraaie uitleg met slechts 1 quote . Dat is zo overall bezien zo ongeveer wel mijn mening.

Ook hulde aan Verbal die ook slechts een quote nodig had: en inderdaad, dat was een punt waar ik wat beter op in kan gaan; wat ik meer bedoelde was dat het 'van buiten mooiere meisje' minder 'interessant' gevonden werd door de jongen in de film. Dat is niet bepaald orgineel. Dit persoon wordt dan ook door mensen die de film 4 keer gezien hebben nog interessanter gevonden ook -waar ik het dus niet mee eens ben.

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 24-10-2000 17:01]

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 16:49:32 #83
862 Arcee
Look closer
pi_413199
quote:
Annete Benning was zeker wel over the top aan het acteren. Haar orgasme, haar idolate houding tav Buddy King ga zo maar door.
Dat heb ik zelf ook al diverse malen in dit topic gezegd:
quote:
Op 26 juli 2000 00:35 schreef Arcee het volgende:
Annette Bening ook, hoewel die een paar keer iets te ver doorschiet.
quote:
Op 22 oktober 2000 14:08 schreef Arcee het volgende:
Alleen Annette Bening overdrijft een tikkeltje, maar heeft ook een aantal zeer sterke scènes (de huilbui bij de lamellen bijvoorbeeld).
quote:
Op 24 oktober 2000 12:49 schreef Arcee het volgende:
Alleen Bening overdrijft
quote:
Zij gaf de film voor mij de genadeklap waardoor hij niet bij mij in toptienlijstjes zal verschijnen.
Bij mij wel. In mijn Top 10 aller tijden en nummer 3 van dit jaar. Nummer 3 maar? Yep, vlak achter Fucking Åmål en The Sixth Sense (hoewel die wellicht nog een plaatsje gaat zakken ten voordele van AB).
quote:
en jongens... gaan jullie zo weinig naar de film dat dit het beste totaalpakket is?
Ik dit jaar tot nu toe 51 keer, en jij? Daarnaast ook nog ruim 100 films op video en TV.
quote:
AB is typisch een Amerikaanse film, met amerikaanse normen en waarden, amerikaanse marketing en amerikaanse acteurs.
Neen. Als ik aan typische Amerikaanse film denk dan denk ik aan een Armageddon waar je een walgelijke hoeveelheid nationalisme terugvindt.
quote:
Dat het een aardige karikatuur is van de gemiddelde hoeksteen van de amerikaanse samenleving wil ik beamen, maar het is toch zeker niet meer dan dat!
Het is nou juist wèl meer dan dat. Wat dat dan is? Ja, dat heb ik al erg uitvoerig in dit topic uit proberen te leggen (zie mijn sigje bijvoorbeeld).
quote:
(wel eens aan gedacht dat 'europese' films het zo lekker doen in de VS?
Is dat zo? Europese films doen het helemaal niet zo lekker in Amerika. Amerikanen houden vooral van zichzelf en van hun eigen films.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 17:04:18 #84
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_413255
Als ik het goed onthouden heb werkt Is2Funky in een filmhuis, en is mede daardoor dagelijks met film bezig...

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 24-10-2000 17:05]

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 17:11:37 #85
862 Arcee
Look closer
pi_413283
quote:
Op 24 oktober 2000 16:45 schreef Doc het volgende:
Dit persoon wordt dan ook door mensen die de film 4 keer gezien hebben nog interessanter gevonden ook -waar ik het dus niet mee eens ben.
Met "dit persoon" doel je op Ricky/Bentley neem ik aan. Nou, niet alleen omdat-ie Jane interessanter vindt hoor. Eigenlijk VOORAL omdat hij schoonheid in de kleine dingen in het leven ziet.
quote:
Op 24 oktober 2000 17:04 schreef Doc het volgende:
Als ik het goed onthouden heb werkt Is2Funky in een filmhuis, en is mede daardoor dagelijks met film bezig...
En daarmee is mijn verhaaltje automatisch bullshit geworden?
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 17:30:54 #86
136 V.
pi_413353
quote:
Op 24 oktober 2000 17:11 schreef Arcee het volgende:
En daarmee is mijn verhaaltje automatisch bullshit geworden?
tja, ik heb ook 12 jaar in een bioscoop gewerkt, ga nu wel wat minder naar de film dan ik zelf zou willen, maar dat maakt toch niet echt iets uit, hoop ik? Ik vind AB een geweldige film. Daar komt ook 'smaak' en 'voorkeur' om de hoek kijken. Misschien dat op een seminar over beste films allertijden met een fileermes krassen door AB gezet kunnen worden. Voor mij persoonlijk is AB mijn nummer 1 (nummer twee is The Usual Suspects, waar bijzonder veel fouten in zitten, maar hij spreekt mij enorm aan). Maakt dan toch niet uit hoeveel films ik heb gezien in mijn leven? (vele duizenden, FYI).

V

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 17:33:02 #87
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_413357
Gar nicht, maar je vroeg je af hoe vaak per jaar Dennis Is2Funky films ziet: Ik gaf slechts wat informatie ter indicatie in welke richting je zal moeten denken.

Ik had het trouwens overigens eerder over jane vs Angela: wie is als film personage interessanter?

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 17:36:31 #88
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_413363
quote:
Op 24 oktober 2000 17:30 schreef Verbal het volgende:
Maakt dan toch niet uit hoeveel films ik heb gezien in mijn leven? (vele duizenden, FYI).
Nee tuurlijk niet: al heb je mar 10 films in je hele leven gezien; al bestaat je top 3 uit Armageddon, Independence Day en Godzilla. Ik reageerde alleen op Arcee's "Ik heb 51 films dit jaar gezien. En jij?"

Daarnaast is het gewoon leuk om over smaak te twisten

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 24-10-2000 17:37]

dinsdag 24 oktober 2000 @ 17:53:43 #89
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_413427
quote:
Op 24 oktober 2000 16:49 schreef Arcee het volgende:
Is dat zo? Europese films doen het helemaal niet zo lekker in Amerika. Amerikanen houden vooral van zichzelf en van hun eigen films.
Inderdaad doen europese films het niet zo goed. Naar mijnmening omdat ze te veel diepgang hebben voor het algemene publiek aldaar. Het is erg 'fashionable' om europese films te zien, maar liever nog wanneer ze niet te moeilijk zijn en vooral wanneer ze in de VS gemaakt zijn. Vandaar deze parodie op europese films
verder werk ik niet dagelijks met film, maar ben ik oprichter en voorzitter van een filmhuis en zie ongeveer 200 films per jaar. daar zitten blockbusters bij en vreselijke onbegrijpelijke japanse poppenilms bij
Het is juist leuk om over smaak te twisten en andermans visie te lezen (en andermans reaktie op mijn visie!)
Wat mij bevreemde is dat met alle gereserveerdheid die tentoongespreid wordt jullie toch voet bij stuk houden vwb AB.
Cognitieve dissonantie?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 18:17:59 #90
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_413500
quote:
Op 24 oktober 2000 17:53 schreef Is2Funky het volgende:
Wat mij bevreemde is dat met alle gereserveerdheid die tentoongespreid wordt jullie toch voet bij stuk houden vwb AB.
Dat bevreemd mij niet zo: zo eigenwijs en koppig zijn Verbal en Arcee nou eenmaal.

En daarnaast ik ook
(voorbeeldje: aan alle kanten is Mallrats afgekraakt, maar ik zal bij hoog en bij laag blijven beweren dat die film geniaal is; daar doet geen hond wat aan)

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 18:36:41 #91
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_413554
Doppel

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 25-10-2000 09:32]

dinsdag 24 oktober 2000 @ 21:47:38 #92
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_414133
quote:
Op 24 oktober 2000 18:36 schreef Doc het volgende:
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 23:01:59 #93
136 V.
pi_414317
quote:
Op 24 oktober 2000 18:17 schreef Doc het volgende:
Dat bevreemd mij niet zo: zo eigenwijs en koppig zijn Verbal en Arcee nou eenmaal.
pcies
quote:
En daarnaast ik ook
pcies
quote:
(voorbeeldje: aan alle kanten is Mallrats afgekraakt, maar ik zal bij hoog en bij laag blijven beweren dat die film geniaal is; daar doet geen hond wat aan)
Ja, aardige film, ja. Maar geniaal...

V

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2000 @ 09:12:26 #94
862 Arcee
Look closer
pi_414842
quote:
Op 24 oktober 2000 17:33 schreef Doc het volgende:
Ik had het trouwens overigens eerder over jane vs Angela: wie is als film personage interessanter?
Geen van twee denk ik eik. Wat ik juist interessant vind is de relatie tussen Jane en Ricky en de karakterontwikkeling van Angela (ijzersterk gespeeld door Suvari).
quote:
Op 24 oktober 2000 17:36 schreef Doc het volgende:
Ik reageerde alleen op Arcee's "Ik heb 51 films dit jaar gezien. En jij?"
Eerst gaf je iedereen die geen quotes gebruikt een pluim, en vervolgens doe je 't zelf 1 keer niet en is er verwarring alom..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2000 @ 09:14:12 #95
862 Arcee
Look closer
pi_414847
quote:
verder werk ik niet dagelijks met film, maar ben ik oprichter en voorzitter van een filmhuis en zie ongeveer 200 films per jaar.
Ik ook ongeveer (hoewel het gemiddeld meer richting 150 gaat, denk ik), alleen dat is dan bioscoop, video en TV bij elkaar.
quote:
daar zitten blockbusters bij en vreselijke onbegrijpelijke japanse poppenilms bij
Ja, ik ben niet zo wild van Japanse films. After Life vond ik wel boeiend, maar Gemini bijvoorbeeld vond ik een redelijk irritante en verwarrende film (hoewel ik 'm met snelverdwijnende Engelse ondertitels gezien heb).
quote:
Het is juist leuk om over smaak te twisten en andermans visie te lezen (en andermans reaktie op mijn visie!)
Absoluut! 't Is niet voor niks dat dit topic er ineens weer een stuk of 40 posts bijkrijgt
quote:
Hmm... waarom? Zoals gezegd, ik zie AB als de perfecte film, dus ik kan er gewoon niks negatiefs over zeggen. Ja, wel wat kleine dingen, en dat heb ik ook al gedaan. Ik geef films altijd cijfers en AB is één van die zeldzame films die ik een 10 heb gegeven, dan is er maar erg weinig ruimte voor gereserveerdheid.
  woensdag 25 oktober 2000 @ 09:24:07 #96
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_414874
quote:
Op 24 oktober 2000 17:33 schreef Doc het volgende:
Gar nicht, maar je vroeg je af hoe vaak per jaar Dennis Is2Funky films ziet: Ik gaf slechts wat informatie ter indicatie in welke richting je zal moeten denken.
Overigens is het aantal films geen graadmeter voor je smaak, enkel een indicatie van het vergelijkingsmateriaal dat iemand heeft. In het geval van AB: Het beste totaalpakket van de films Dumb and Dumber, End of days en American Beauty... afijn..
JAaa!! AB is het beste totaalpakket!
Hoe vinden jullie overigens AB aansluiten bij/ verhouden tot Lolita (Nabokov, of om bij film te blijven: Kubrick en ?? wie maakte die remake ook al weer?)
  woensdag 25 oktober 2000 @ 09:27:27 #97
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_414886
quote:
Op 25 oktober 2000 09:14 schreef Arcee het volgende:
Hmm... waarom? Zoals gezegd, ik zie AB als de perfecte film, dus ik kan er gewoon niks negatiefs over zeggen. Ja, wel wat kleine dingen, en dat heb ik ook al gedaan. Ik geef films altijd cijfers en AB is één van die zeldzame films die ik een 10 heb gegeven, dan is er maar erg weinig ruimte voor gereserveerdheid.
{quoteDat heb ik zelf ook al diverse malen in dit topic gezegd:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op 26 juli 2000 00:35 schreef Arcee het volgende:
Annette Bening ook, hoewel die een paar keer iets te ver doorschiet.
--------------------------------------------------------------------------------

quote:
Op 22 oktober 2000 14:08 schreef Arcee het volgende:
Alleen Annette Bening overdrijft een tikkeltje, maar heeft ook een aantal zeer sterke scènes (de huilbui bij de lamellen bijvoorbeeld).

quote:
Op 24 oktober 2000 12:49 schreef Arcee het volgende:
Alleen Bening overdrijft
[/quote]
Deze items die je min of meer 'toegeeft als omissies in de film bedoel ik met gereserveerdheid.

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2000 @ 09:32:36 #98
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_414903
quote:
Op 24 oktober 2000 23:01 schreef Verbal het volgende:
Ja, aardige film, ja. Maar geniaal...

V

Ik hoor geloof ik wat blaffen...
  woensdag 25 oktober 2000 @ 09:35:23 #99
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_414918
Was trouwens een uitspraak van Ricky niet:
Never underestimate the power of denial?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2000 @ 09:47:19 #100
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_414969
quote:
Op 25 oktober 2000 09:35 schreef Is2Funky het volgende:
Was trouwens niet een van de slogans uitgesproken door Ricky:
Never underestimate the power of denial?

Zo staat er het goed...
  woensdag 25 oktober 2000 @ 10:05:10 #101
136 V.
pi_415035
quote:
Cognitieve dissonantie?
Ja hallo, wat verwacht je dan? Zowel Arcee als ik zijn helemaal weg van een bepaalde film, maar omdat jij en Doc het er niet mee eens zijn moeten we dan maar zeggen: 'Oh, nee, het is een kutfilm, sorry'? Niks 'cognitieve dissonantie'. Ik (en Arcee ook, vermoed ik) staan nog immer volledig achter onze mening. Nogmaals, daar hoef jij het niet mee eens te zijn hoor.
quote:
Hoe vinden jullie overigens AB aansluiten bij/ verhouden tot Lolita (Nabokov, of om bij film te blijven: Kubrick en ?? wie maakte die remake ook al weer?)
Volgens mij van Adrian Lyne. Een vergelijking tussen die twee kan ik niet maken, want ik heb Lolita niet gezien (of gelezen). Ik weet wel dat Angela Hayes een verwijzing is naar Lolita Haze en dat 'Lester Burnham' een anagram zou zijn van 'Humbert (Humbert uit Lolita) learns'.
quote:
Never underestimate the power of denial
Ook zo...

V

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2000 @ 10:08:24 #102
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_415048
quote:
Op 25 oktober 2000 10:05 schreef Verbal het volgende:
Ja hallo, wat verwacht je dan? Zowel Arcee als ik zijn helemaal weg van een bepaalde film, maar omdat jij en Doc het er niet mee eens zijn moeten we dan maar zeggen: 'Oh, nee, het is een kutfilm, sorry'?
Uhm, eigenlijk wel, ja
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2000 @ 10:15:25 #103
862 Arcee
Look closer
pi_415068
quote:
Op 25 oktober 2000 09:27 schreef Is2Funky het volgende:
Deze items die je min of meer 'toegeeft als omissies in de film bedoel ik met gereserveerdheid.
Ja, da's een puntje idd. Maar ik vond Bening sterk acteren, op een paar scènes na. Ik heb ook al gezegd dat ik bijvoorbeeld de scène bij de lamellen ijzersterk vond. Belangrijker: het heeft niets te maken met waarom ik de film nou zo'n meesterwerk vind. Dat stel ik zonder enige gereserveerdheid.
quote:
Op 25 oktober 2000 10:05 schreef Verbal het volgende:
Ik (en Arcee ook, vermoed ik) staan nog immer volledig achter onze mening
pcies
  woensdag 25 oktober 2000 @ 10:31:28 #104
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_415130
quote:
Op 25 oktober 2000 10:08 schreef Doc het volgende:
Uhm, eigenlijk wel, ja
Ik vindt het geen kutfilm trouwens, maar een middenmoter en best vermakelijk trouwens. Ik was onaangenaam verrast toen ik de film gezien had en me realiseerde dat AB al die oscars won. (had ik ook bij La Vita e Bella overigens..)

Vertroebelt je totale adoratie voor Kevin Spacey wellicht je onafhankelijke oordeel?
KS was erg leuk in TUS en in The Negotiator (film was lauw overigens, naar een standaard US-format) Maar KS is niet een wereldacteur. (zie post van yvonne)
Even AB op een rij:
1. Regie: 8
2. script: 7
3. Camerawerk: 9
4. Acteerprestaties: 6 (gered door 'Ricky', verziekt door Benning)
5. soundtrack: 7
Andere cijfers?

woensdag 25 oktober 2000 @ 10:33:00 #105
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_415137
maar in deze film viel het zo op dat hij bij iedere zin z'n hoofd een knikje meegeeft
  Redactie Frontpage woensdag 25 oktober 2000 @ 10:36:43 #106
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_415151
SPOILER ALERT:
.
.
.
.
.
.
Ook leuk om over te praten:
Was de film beter geweest met het oorspronkelijke einde, dat Ricky en zijn vriendin gearresteerd werden voor de moord op Lester?

Wil je het scenario lezen: dat staat hier

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2000 @ 10:41:57 #107
862 Arcee
Look closer
pi_415164
quote:
Op 25 oktober 2000 10:31 schreef Is2Funky het volgende:
Ik was onaangenaam verrast toen ik de film gezien had en me realiseerde dat AB al die oscars won. (had ik ook bij La Vita e Bella overigens..)
Ja?? Moeten we maar ff een nieuw topicje voor openen dan, want ook La Vita è Bella vind ik een meesterwerkje...
quote:
The Negotiator (film was lauw overigens, naar een standaard US-format)
Lauw? Ik vond 'm erg goed. Eén van de beste actiefilms van de laatste jaren. IJzersterk geacteerd door SLJ en KS.
quote:
Even AB op een rij:
Andere cijfers?
Ja, een 10 voor de muziek. Op Titanic na de mooiste en meest sfeervolle muziek ooit.

6 voor de acteerprestaties snap ik echt niet. Ik vind het wellicht de beste cast ooit. Eén van de, in elk geval (Magnolia comes to mind). Je hoeft 't niet met me eens te zijn, maar een 6 vind ik wel erg mager.

Admin woensdag 25 oktober 2000 @ 10:44:05 #108
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_415168
quote:
Op 25 oktober 2000 10:33 schreef Is2Funky het volgende:
Ja?
Dat heb ik geschreven, ja.
En als je een groot filmliefhebber bent, kan dat gaan irriteren
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Redactie Frontpage woensdag 25 oktober 2000 @ 10:45:56 #109
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_415175
INT. BURNHAM HOUSE - KITCHEN - NIGHT

The POLICE have arrived. JANE and RICKY watch as a DETECTIVE
wearing LATEX GLOVES picks up the .44 MAGNUM and places it in
a PLASTIC BAG. Through the doorway1 we see into the family
room where Detective Fleishman, whom we recognize from the
beginning1 questions Angela, who can't stop crying.

LESTER (V.O.)
Because they're just so...
beautiful...

Carolyn enters, Having freshened UP and put on a little
lipstick. She starts to make coffee.

LESTER (V.O.) (cont'd)
...that they must have been
imprinted, on like a cellular
level...

INT. FITTS HOUSE RICKY'S ROOM - DAY

The COLONEL stands IN the doorway watching as a DETECTIVE
searching through Ricky's BUREAU DRAWERS discovers the FALSE
BOTTOM and the bags of MARIJUANA beneath it.

LESTER (V.O.)
For me it was, lying on my back at
Boy Scout camp, watching falling
stars...

EXT. WOODS - NIGHT

We FLASH on an image, in HIGH-CONTRAST BLACK & WHITE: eleven-
year-old Lester looks up, point excitedly at:

His POV: a single DOT OF light falls across an unbelievably
starry sky...

On TELEVISION: LOCAL news SET - NIGHT

A LOCAL NEWSCASTER sits behind a desk, addressing us IN THAT
earnest, stilted manner all local newscasters seem to have.

NEWSCASTER
... police have identified the
suspect as nineteen-year-old
Richard Anthony Fitts, an alleged
drug dealer with a history of
mental illness...

INT. POLICE STATION - INTERROGATION ROOM - DAY

RICKY sits at a table, being questioned By DETECTIVE
Fleishman and another detective.

LESTER (V.O.)
And yellow leaves from the ginkgo
trees that lined our street...

EXT. suburban street - NIGHT

Again, we FLASH on an image, IN BLACK & WHITE: Ginkgo trees
in autumn, and ghostly LEAVES FLUTTERING slowly toward
pavement...

INT. FITTS HOUSE - RICKY'S ROOM - DAY

The Colonel sits on Ricky's bed in his bathrobe, holding a
REMOTE. Beside him is a stack of HI-8 VIDEOCASSETTES. On the
WIDE-SCREEN TV, we see Jane in Ricky's bed.

JANE
...Like he'd ever have a chance
with her. What a lame-o. Somebody
really should put him out of his
misery.

On the TV: JANE plays with her hair, lost IN thought.

RICKY (O.C.)
Want me to kill him for you?

CLOSE on the Colonel's face, as he watches this.

JANE (O.C.)
Yeah, would you?

RICKY (O.C.)
It'll cost you.

JANE (O.C.)
I've been baby-sitting since I was
ten, I've got almost three thousand
dollars.

INT. POLICE STATION - LOBBY - DAY

The same suburban POLICE STATION from the beginning. the
Colonel enters, carrying a MANILA ENVELOPE. As he approaches
the front desk, the uniformed clerk behind it looks up at him
impassively.

INT. BURNHAM HOUSE - FOYER - DAY

Carolyn opens the front door to reveal Detective Fleishman,
with a pained expression on his face.

LESTER (V.O.)
Or my grandmother's hands, and the
way her skin seemed like paper...

INT. suburban HOUSE - DAY

Another FLASH, in BLACK & WHITE: CLOSE on an ancient woman's
papery HANDS as they button a cardigan sweater...

INT. BURNHAM HOUSE - JANE'S BEDROOM - MOMENTS LATER

JANE lies on her bed, staring at the ceiling. DETECTIVE
Fleishman enters, looking at her gravely. Carolyn is behind
him, crying, and Jane sits up, apprehensive.

LESTER (V.O.)
And the first time I saw my cousin
Tony's brand new GTO...

EXT. SUBURB - DAY

Another FLASH, in BLACK & WHITE: A 1968 PONTIAC GTO in the
driveway of a suburban home. The SUN'S REFLECTION in the
windshield FLASHES BRILLIANTLY...

EXT. NEWSSTAND - DAY

CLOSE on the cover OF the new York post, atop a stack OF
papers at a NYC newsstand. On the first page is a grainy
PICTURE of Jane in court. The HEADLINE screams: VIDEOTAPE
SHOCKER! JANE PAID DAD'S KILLER WITH BABY-SITTING MONEY

ON TELEVISION: INT. COURTROOM - DAY

ANGELA is on the witness stand. at the lower right corner OF
the screen is the JUSTICE TV logo.

ANGELA
...he was obsessed with like, dead
things. Whenever he saw something
dead, he'd film it on that stupid
video camera. He said it was
beautiful.

EXT. high SCHOOL CAMPUS - DAY

ON VIDEO: A dead BIRD lays on the asphalt, decomposing,
covered with ants and flies. The camera JERKS up to discover
Jane and Angela staring at us.

LESTER (V.O.)
And the way I felt when Angela
first smiled at me...

EXT. high SCHOOL gym - NIGHT

Another FLASH in BLACK & WHITE:

Lester's POV, from the. night he was first introduced to
Angela: She looks at us and smiles.

INT. COURTROOM - DAY

JANE and her lawyers stand as the JURY FOREMAN reads the
verdict.

JURY FOREMAN
We find the defendant guilty of
murder in the first degree.

CLOSE on Jane1 utterly unable to comprehend how her life is
being taken away from her like this.

In the courtroom, Carolyn starts to WEEP. She's comforted by
Leonard Kane, the Real Estate King.

LESTER (V.O.)
Carolyn...

EXT. AMUSEMENT PARK - DAY

Carolyn sits across from us IN one OF those SPINNING-TEACUP
RIDES, laughing uncontrollably as she twists the wheel in
front of her, making us SPIN even faster...

ON TELEVISION: EXT. COURTHOUSE - DAY

The COLONEL stands on the steps OF a COURTHOUSE, surrounded
by reporters thrusting MICROPHONES at him. Barbara stands at
his side, smiling.

COLONEL
I'm here to support my son. He's
my son and I love him. No matter
what he did.

He walks away stiffly. it takes BARBARA a moment to realize
he's gone.

INT. COURTROOM - DAY

CLOSE on Ricky at the defendant's table, calm and composed.

DIFFERENT JURY FOREMAN (O.S.)
... find the defendant guilty of
murder in the first degree.

Ricky smiles slightly but doesn't blink.

LESTER (V.O.)
And Janie.

INT. BURNHAM HOUSE - NIGHT

7-YEAR-OLD JANE, dressed for Halloween in a princess costume,
holds her mask in front of her face, peeking out from behind
it, smiling at us shyly as Carolyn makes adjustments to her
costume.

EXT. ROBIN HOOD TRAIL - DAY

The two Jims jog by in front of the Burnham House. A "FOR
SALE" SIGN in the front lawn reads:

Contact
LEONARD KANE/CAROLYN BURNHAM "The King & Queen of Real Estate
Kane/BURNHAM REALTY
555-1957

INT. JUVENILE PRISON FACILITY - DAY

A DAY room. Guards keep watch on a GROUP OF TEENAGE GIRL
inmates .Jane sits huddled in a corner, staring blankly into
space, numb.

ON TELEVISION: EXT. CALIFORNIA BEACH - DAY

We're watching the credits for a Melrose Place-type TV SHOW.
Angela, in a bikini, runs out of the surf toward us. The
words "and ANGELA HAYES as Julie" appear SUPERIMPOSED over
this.

LESTER (V.O.)
And Carolyn's roses..

INT. BURNHAM HOUSE - KITCHEN - NIGHT

Another FLASH, in BLACK & WHITE:

LESTER'S POV, from the night he died: We're looking at fresh-
cut ROSES in a vase on the kitchen counter.

INT. FITTS HOUSE - DEN - NIGHT

CLOSE on a fire, burning IN a fireplace. Suddenly, a
PHOTOGRAPH drops onto the flaming logs. It's the Colonel's
PHOTOGRAPH we saw earlier, of him and the other young
serviceman standing in the front of a Jeep. It CRACKLES and
blackens, and then it's gone.

The Colonel sits in a leather wing chair by the fireplace,
staring into the fire. He looks older than before, and his
eyes are blank, like Jane's.

INT. FITTS HOUSE - KITCHEN - DAY

BARBARA stands at an ironing board, ironing a WHITE T-shirt.
She HUMS softly as she meticulously folds the T-shirt and
places it atop a stack of equally obsessively folded clothing.
She then reaches into a laundry basket and gets another T-
SHIRT to iron...

CLOSE on her hands as she spreads the T-shirt out on the
ironing board: it's FLECKED WITH DRIED BLOOD.

BARBARA stops HUMMING, confused. she stares at the shirt FOR
a long beat, then glances around, opens a kitchen drawer and
stuffs the T-shirt inside. She then resumes ironing, without
humming.

INT. JAIL CELL - DAY

CLOSE on RICKY, staring at us, smiling. we HEAR WATER
DRIPPING steadily. We start PULLING BACK...

RICKY
(singing softly)
AND IT REALLY DOESN'T MATTER IF
I'M WRONG I'M RIGHT...

His POV: we ZOOM slowly toward the faucet as drops OF WATER
gather at the tip, A FLASH OF LIGHT refracting through each
one momentarily before it falls... as WE GET CLOSER, time
seems to SLOW DOWN, an the last drop we see seems huge, a
shining sphere filled with LIGHT...

And beauty...

RICKY (cont'd)
WHERE I BELONG I'M RIGHT... WHERE
I BELONG...

INT. BURNHAM HOUSE - FAMILY ROOM - NIGHT

Lester's POV, from the night he died: Angela's lying naked on
the couch beneath us, embarrassed by her virginity.

ANGELA
(a whisper)
I'm sorry.

EXT. PARKING LOT - DAY

ON VIDEO: We're watching the video Ricky showed Jane earlier,
of the empty white PLASTIC BAG being blown about. The wind
carries it in a circle around us, sometimes whipping it about
violently, or, without warning, sending it soaring skyward,
then letting it float gracefully down to the ground...

LESTER (V.O.)
I guess I could be pretty pissed
of f about what happened to me...
but it's hard to stay mad, when
there's so much beauty in the
world. Sometimes I feel like I'm
seeing it all at once, and it's too
much, my heart fills up like a
balloon that's about to burst...

EXT. SKY - DAY

LESTER continues to FLY above the clouds, LAUGHING.

LESTER (V.O.)
And then I remember to relax, and
stop trying to hold on to it, and
then it flows through me like rain
and I can't feel anything but
gratitude for every single moment
of my stupid little life...

He's SOARING higher and higher...

LESTER (V.O.) (cont'd)
You have no idea what I'm talking
about, I'm sure... but don't
worry...

And He SOARS out OF sight.

LESTER (V.O.) (cont'd)
You will someday.

FADE to BLACK.

THE END
Script supported by Movie Scripts Online

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2000 @ 10:51:03 #110
862 Arcee
Look closer
pi_415179
quote:
Op 25 oktober 2000 10:36 schreef SunChaser het volgende:
SPOILER ALERT:
.
.
.
.
.
.
Was de film beter geweest met het oorspronkelijke einde [knip]
Hmm... heb je al 's eerder gevraagd. Heb het gevonden, maar niet mijn antwoord erop (ik dacht tenminste dat ik er op gereageerd had). Bij deze nog maar ff dan: wat mij betreft was dat einde absoluut NIET beter geweest. De film is geen whodunit, en dus zou zo'n einde er absoluut niet bij passen. Het einde vond ik juist schit-te-rend. De poëtische woorden met de prachtige beelden en de muziek... dat had onmogelijk beter kunnen worden met wat voor alternatief einde dan ook.
  Redactie Frontpage woensdag 25 oktober 2000 @ 10:53:00 #111
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_415182
weet dat ik het eerder gevraagd heb, maar heb nu ook de scene's gevonden, zie boven
  woensdag 25 oktober 2000 @ 10:56:49 #112
136 V.
pi_415187
quote:
Was de film beter geweest met het oorspronkelijke einde, dat Ricky en zijn vriendin gearresteerd werden voor de moord op Lester?
Nee. Ik vond de film goed zoals ik hem heb gezien. Ik houd mij niet bezig met alternatieve eindes sinds ik het alternatieve einde van Fatal Attraction heb gezien.

V

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 25 oktober 2000 @ 11:08:41 #113
136 V.
pi_415213
quote:
Vertroebelt je totale adoratie voor Kevin Spacey wellicht je onafhankelijke oordeel?
Misschien... maar ik sta te dichtbij mezelf om dat onafhankelijk te kunnen beoordelen 'Totale adoratie' gaat wellicht ook weer wat ver, de man heeft ook in absolute kutfims gespeeld (nee, niet AB, bengels), zo blind ben ik ook niet ('See No Evil, Hear No Evil' anyone?). Kwa acteerprestaties vind ik alleen wel dat hij menig tegenspeler van het doek afspeelt, ja. En over dat knikje dat sommige 'echte filmliefhebbers' niet irriteert: tja menig acteur heeft zijn trekje/trademark: Nicholson heeft zijn grijns en zijn wenkbrauwen, Keitel heeft zijn 'kreun' en zo zijn er nog wel wat. Mij irriteert het niet, maar misschien komt dat nog... (denk het niet).
quote:
KS was erg leuk in TUS en in The Negotiator (film was lauw overigens, naar een standaard US-format) Maar KS is niet een wereldacteur. (zie post van yvonne)
Dat vind ik dus wel. Menig film met KS zou minder goed geweest zijn zonder hem, imho.
quote:
Even AB op een rij:
Andere cijfers?
Ik ben niet goed in het geven van cijfers. Ik 'ervaar' een film, en afhankelijk wat die met mij doet vind ik hem goed of niet. Films komen altijd pas in mijn Top 10 als ik ze meerdere malen heb bekeken (zoals nu ook T6S, Arcee ), BEHALVE dus AB, die het met 1x redde, en na 6x kijken staat 'ie er nog steeds.
Maar ik herhaal, JULLIE hoeven hem van mij niet briljant te vinden. Echt niet. Heus.

V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 25-10-2000 11:09]

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2000 @ 11:19:45 #114
862 Arcee
Look closer
pi_415249
quote:
Op 25 oktober 2000 11:08 schreef Verbal het volgende:
Films komen altijd pas in mijn Top 10 als ik ze meerdere malen heb bekeken, BEHALVE dus AB, die het met 1x redde
Dat heb ik ook en ook ik heb één uitzondering: Fucking Åmål, na 1 keer kijken gelijk in de Top 10 (op nummer 3 zelfs). Wordt tijd dat jij die ook gaat zien, Verbal..
quote:
(zoals nu ook T6S, Arcee )
Leuk! Nog even en we hebben dezelfde Top 10 Je had 'm nog maar 1 keer gezien? Twee keer kijken is een absolute must voor T6S idd. Juist die tweede keer maakte 't voor mij een Top 10 allertijden film.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2000 @ 12:25:37 #115
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_415368
quote:
Op 25 oktober 2000 11:08 schreef Verbal het volgende:
Ik ben niet goed in het geven van cijfers.
Ik 'ervaar' een film, en afhankelijk wat die met mij doet vind ik hem goed of niet. Films komen altijd pas in mijn Top 10 als ik ze meerdere malen heb bekeken (zoals nu ook T6S, Arcee ), BEHALVE dus AB, die het met 1x redde, en na 6x kijken staat 'ie er nog steeds.
Maar ik herhaal, JULLIE hoeven hem van mij niet briljant te vinden. Echt niet. Heus.

V

Echt niet?
Echt?!
Weet je dat heeeel zeker?

ALS ik een cijfer moet geven aan AB als totaalpaket is het een 7.

Mijn voornaamste struikelblok is niet zozeer het acteerwerk, maar eerder het script - en dan niet eens zozeer "de loop van het verhaal", maar eerder de daadwerkelijke "teksten" die ik niet erg naturel vond (zoals ik nu al tot vervelend toe gezegd heb ; ik vond het eerder slogans).

Maar wat het vele malen bekijken betreft kan ik me in vinden.
En wat doet een film belanden in mijn film top 3? Pfff, puur gevoel; ik denk dat uiteindelijk soort van (emotionele) 'impact' de doorslaggevende rol heeft.

FYI:1.BoyzNthe Hood/2.TrueRomance/3.LaHaine
Runner up: L'appartement - maar die moet ik nog een tweede keer zien

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2000 @ 12:31:13 #116
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_415376
Verbal, had je Hurly Burly al gezien?
Vind ik een van de beste KS rollen ooit.
Met als tegenspeller SeanPenn; echt erg sterk!
En fantastiche teksten.

Met overigens ook mijn favoriete KS quote:
"My good taste deprives me of a great many things"

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 25-10-2000 12:32]

pi_415415
quote:
Op 25 oktober 2000 12:25 schreef Doc het volgende:
2. Tue Romance 3.LaHaine
Die zitten ook definately in mijn top 10!

Ik kan eigenlijk zoveel leukere films bedenken, laat staan mooiere. Wat me meteen te binnen schiet: Smoke, Leaving las Vegas, Do the Right Thing, veel van Jim Jarmush. sommige japanse films, een enkele franse,
ach volgende keer kom ik met alle titels, ga nu ff doorwerken

Redactie Frontpage woensdag 25 oktober 2000 @ 13:01:40 #118
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_415434
quote:
Op 25 oktober 2000 12:53 schreef Manono het volgende:
Jim Jarmush.
vorig jaar october al Gosth Dog gezien in Parijs, erg mooie en grappige film.
  woensdag 25 oktober 2000 @ 13:28:18 #119
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_415498
quote:
Op 25 oktober 2000 12:31 schreef Doc het volgende:
Verbal, had je Hurly Burly al gezien?
Vind ik een van de beste KS rollen ooit.
Met als tegenspeller SeanPenn; echt erg sterk!
En fantastiche teksten.

Met overigens ook mijn favoriete KS quote:
"My good taste deprives me of a great many things"

HB is een hele sterke film waarin alle spelers (incl. Gary Shandling en Chazz Palmentiri) schitteren (en ja! ook KS) Erg sterke dialogen!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 oktober 2000 @ 16:32:53 #120
862 Arcee
Look closer
pi_419134
Nog ff een kwootje:

"Today I blackmailed my boss for $60,000 dollars - pass the asparagus"

hahaha, hijs leuk!

woensdag 30 oktober 2002 @ 17:44:19 #121
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_6542955
Donderdag 7 november, 20:30 uur op Net 5 te zien. Het schijnt een aardige film te zijn.
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  woensdag 30 oktober 2002 @ 17:48:05 #122
37546 CloudBox
In de wolken
pi_6542994
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 17:44 schreef SigmundFreud het volgende:
Het schijnt een aardige film te zijn.
Jij wilt echt ruzie met Arcee he
  woensdag 30 oktober 2002 @ 18:03:00 #123
30919 mitt
Michael Corleone
pi_6543165
Pas 1 keer gezien....dus nu kan ik goed zien of ik het een klassieker vind
Maar vooral de muziek is fantastisch..
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  donderdag 31 oktober 2002 @ 01:19:02 #124
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_6549365
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 17:44 schreef SigmundFreud het volgende:
Donderdag 7 november, 20:30 uur op Net 5 te zien. Het schijnt een aardige film te zijn.
geweldige film!
on amerikaans, omdat het tegen alle hollywood eisen indruist.
absoluut kijken!
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_6553923
het is echt een hele goeie film je moet hem gewoon gezien hebben.
pi_6557363
Heerlijke film
  dinsdag 5 november 2002 @ 12:38:46 #127
37546 CloudBox
In de wolken
pi_6634322
Over 2 dagen mag deze weer naar boven !
Kevin Spacey is een beroerd acteur!
pi_6685895
Spacey was ook erg goed in 'Swimming with Sharks' ook wel bekend als 'The Buddy Factor'.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  Moderator donderdag 7 november 2002 @ 22:52:28 #129
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_6686580
Geweldige film (net weer gekeken)
quote:

today is the first day of the rest of your life, that's true for all days except one

[Dit bericht is gewijzigd door Bosbeetle op 07-11-2002 22:52]

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_6686648
ik heb hem net gezien, echt een goede film...ik vond het zo zielig dat ie doodgeschoten werd, het is zo'n schatje! I love Kevin Spacey!

Ook mooie muziek trouwens, weet iemand hoe ik daaraan kan komen?
bedankt

Billie Holiday is Lady Day!
pi_6686752
Ik vond het een steengoede film, maar ben wel meteen depressief
pi_6686880
quote:
Op donderdag 7 november 2002 22:55 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
bedankt
Kazaa, soundtrack american beauty.
Dat zou genoeg moeten zijn
pi_6686904
Thomas Newman

American Beauty

net ook gedownload met soulseek

In het nr van Jakarta "Amercan Dream" zit het piano stukje gesampeld

erg goed ook

No trumpets sound when the important decisions of our life are made. Destiny is made known silently
  donderdag 7 november 2002 @ 23:16:20 #135
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_6687192
quote:
Op donderdag 7 november 2002 23:05 schreef Moodymen het volgende:
Thomas Newman

American Beauty

net ook gedownload met soulseek

erg goed ook

Jakatta dus.
The Internets, I needs it..
pi_6687510
quote:
Op donderdag 7 november 2002 22:55 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
bedankt
je hebt van die grote gebouwen in centra van steden, als je daar genoeg papiergeld over de toonbank schuift, schuiven ze een cd'tje terug met de soundtrack van American Beauty erop
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_6687761
quote:
Op donderdag 7 november 2002 23:05 schreef Moodymen het volgende:

erg goed ook

flauw jatwerk zonder die paar geniale akkoordjes van Thomas Newman is het nummer nergens
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  donderdag 7 november 2002 @ 23:39:32 #138
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_6687788
Echt een hele goede film
Heb hem een tijd geleden in Israël gezien (2 en half jaar geleden) Hij blijft goed
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_6688058
quote:
Op donderdag 7 november 2002 23:16 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Jakatta dus.

Ja, en oorspronkelijk heette die remix van Jakatta "American Booty".

Mooie film trouwens.

"Wow... Things sure have changed a lot since 1973!"

quote:
Op donderdag 7 november 2002 23:39 schreef appelsientje het volgende:
Echt een hele goede film
Heb hem een tijd geleden in Israël gezien (2 en half jaar geleden) Hij blijft goed
Verdorie, waarom moet je dit topic zonodig verpesten?
Ars longa, vita brevis
pi_6688167
quote:
Op donderdag 7 november 2002 23:52 schreef motown het volgende:

[..]

Verdorie, waarom moet je dit topic zonodig verpesten?

Mijn God, wat volwassen weer..
pi_6688437
quote:
Op donderdag 7 november 2002 23:57 schreef Disorder het volgende:

[..]

Mijn God, wat volwassen weer..

Het ligt gewoon gevoelig. Ik zal er maar niet verder op ingaan. Als we nu weer on-topic gaan, voorkomen we hopelijk dat dit topic verpest wordt.
Ars longa, vita brevis
pi_6690139
quote:
Op donderdag 7 november 2002 23:00 schreef blikgroente het volgende:
Ik vond het een steengoede film, maar ben wel meteen depressief
En het is nog wel een feelgood-movie..
pi_6691236
Ik heb hem gister ook gekeken en in het begin was ie nogal vaag. Wel een ijzersterk verhaal wat denk wel meer in de amerikaanse gezinnen afspeelt. Het had zo zijn humor momenten en gevoelige momenten. Dat is zeer mooi aan de film, dat ze dat mooi in balans krijgen en afwisselen.

Helemaal goed dus

vrijdag 8 november 2002 @ 10:18:34 #144
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_6691963
'I guess I could be pretty pissed off about what happened to me. But it's hard to stay mad when there's so much beauty in the world. Sometimes I feel like I'm seeing it all at once... and it's too much. My heart fills up like a balloon that's about to burst. And then I remember... to relax, and not try to hold on to it. And then it flows through me like rain. And I can't feel anything but gratitude for every single moment of my stupid little life. You have no idea what I'm talking about, I'm sure. Don't worry... you will someday. '

mooie film..

pi_6692374
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 10:18 schreef Spina1 het volgende:
'I guess I could be pretty pissed off about what happened to me. But it's hard to stay mad when there's so much beauty in the world. Sometimes I feel like I'm seeing it all at once... and it's too much. My heart fills up like a balloon that's about to burst. And then I remember... to relax, and not try to hold on to it. And then it flows through me like rain. And I can't feel anything but gratitude for every single moment of my stupid little life. You have no idea what I'm talking about, I'm sure. Don't worry... you will someday. '

mooie film..

Brr. Kippevel. Wat een mooie film zeg. Onhollywoodiaans einde; wel een happy end trouwens wat mij betreft. Maar daar zullen de meningen over verschillen.
De groeten van Ben
  zaterdag 9 november 2002 @ 01:28:30 #146
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_6707590
Daarnet de video bekeken, en hij was keigaaf. En nou weet ik ook waar Arcee's sig vandaan komt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 9 november 2002 @ 02:12:33 #147
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_6707896
Prachtige film, komt er nog een deel 2 ?
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zondag 29 december 2002 @ 10:19:14 #148
37546 CloudBox
In de wolken
pi_7593962
Vanavond 23:05 American beauty (6 reacties)
Met Kevin Spacey, Annette Bening, Thora Birch e.a (1999) BBC1 Drama 8.5
  zondag 29 december 2002 @ 10:20:09 #149
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_7593965
quote:
Op zondag 29 december 2002 10:19 schreef CloudBox het volgende:
Vanavond 23:05 American beauty (6 reacties)
Met Kevin Spacey, Annette Bening, Thora Birch e.a (1999) BBC1 Drama 8.5
*zucht*

Ik was nét op zoek naar dit topic .

zondag 29 december 2002 @ 10:21:03 #150
37546 CloudBox
In de wolken
pi_7593969
Vanavond 4 uurs band in de video gooien want This Is Spinal Tap komt er meteen achteraan.
  zondag 29 december 2002 @ 10:34:56 #151
136 V.
pi_7594040
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 02:12 schreef BAZZA het volgende:
Prachtige film, komt er nog een deel 2 ?
American Beauty II: Burnham's Revenge

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_7594576
American Beauty vanavond op BBC1

gewoon kijken ... deze film is gewoon VET

Nobody deserves your tears, those who actually do will never make you cry!!!
  zondag 29 december 2002 @ 12:42:11 #153
37546 CloudBox
In de wolken
pi_7595184
quote:
Op zondag 29 december 2002 11:42 schreef Bulls-Ass het volgende:
American Beauty vanavond op BBC1
Echt waar?
  zondag 29 december 2002 @ 22:17:06 #154
136 V.
pi_7606292
quote:
Op zondag 29 december 2002 10:21 schreef CloudBox het volgende:
Vanavond 4 uurs band in de video gooien want This Is Spinal Tap komt er meteen achteraan.
Heb ze lekker allebei op DVD

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 29 december 2002 @ 22:34:17 #155
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_7606771
quote:
Op zondag 29 december 2002 10:34 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.

Gaaf, een deel 2. Weet je ook wanneer die uitkomt, of moet die nog gemaakt worden?
There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
  zondag 29 december 2002 @ 22:36:34 #156
37546 CloudBox
In de wolken
pi_7606832
quote:
Op zondag 29 december 2002 22:34 schreef mamamiep het volgende:

[..]

Gaaf, een deel 2. Weet je ook wanneer die uitkomt, of moet die nog gemaakt worden?

www.imdb.com

Release dates for

USA juli 2003

Netherlands may 2004

Duurt nog even dus.

zondag 29 december 2002 @ 22:39:13 #157
11923 I.R.Baboon
pi_7606914
quote:
Op zondag 29 december 2002 22:36 schreef CloudBox het volgende:

[..]

www.imdb.com

Release dates for

USA juli 2003

Netherlands may 2004

Duurt nog even dus.

.
  maandag 30 december 2002 @ 00:37:16 #158
32340 Radost_FX
I LOVE TECHNO/ Praag!
pi_7610069
uhm... bizarre film
"Muzi a zeny jsou dva ruzny zivocisny druhy"
pi_7610500
Net gezien op BBC, prachtig!
pi_7616112
Zeer mooie film.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_7616386
quote:
Op zondag 29 december 2002 22:36 schreef CloudBox het volgende:

[..]

www.imdb.com

Release dates for

USA juli 2003

Netherlands may 2004

Duurt nog even dus.

What. The. Fuck.

Op zo'n film maak je toch geen vervolg.

Net zoals je op Titanic geen vervolg maakt.

[Dit bericht is gewijzigd door SmashBro op 02-01-2003 18:43]

Op donderdag 15 april 2004 13:52 schreef schatje het volgende:
SmashBro was echt een lieve jongen O+.
LaToya rules
pi_7616490
Alhoewel. Zien wat die dochter en die jongen van het plastic tasje op hun roadtrip beleven zou wel leuk kunnen zijn. Maar dan moeten het wel alleen daar over gaan, en niet ook nog over die moeder ofzo.
Op donderdag 15 april 2004 13:52 schreef schatje het volgende:
SmashBro was echt een lieve jongen O+.
LaToya rules
pi_7616560
ik kan op IMDb nergens info vinden over die film, volgens mij zuig je het uit je duim!
pi_7619729
Er komt geen vervolg op, en dat is maar goed ook
Where facts are few, experts are many.
  maandag 30 december 2002 @ 18:34:02 #165
11923 I.R.Baboon
pi_7621894
quote:
Op maandag 30 december 2002 14:04 schreef Evil_Jur het volgende:
ik kan op IMDb nergens info vinden over die film, volgens mij zuig je het uit je duim!
Dat zal toch niet...

.

pi_7622895
't Was gister nog op 't journaal. Rosie O'Donnell als Lester Burnham, Spacey gaf aan niet mee te willen werken vanwege familieproblemen.
  maandag 30 december 2002 @ 20:09:35 #167
136 V.
pi_7624227
quote:
Op maandag 30 december 2002 19:14 schreef Theeboon het volgende:
't Was gister nog op 't journaal. Rosie O'Donnell als Lester Burnham, Spacey gaf aan niet mee te willen werken vanwege familieproblemen.
BUMMER

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 30 december 2002 @ 20:30:44 #168
136 V.
pi_7624790
Even neuzen op CNN leverde het volgende op:
quote:
American Hootie?

Casting problems have hit the preproduction of Dreamworks' surefire competitor for next summer's blockbusters. Although Annette Bening has confirmed to reprise her role as the hyperkinetic Caroline Burnham in Sam Mendes' sequel to his box office smash hit American Beauty, Kevin Spacey is rumored to have pulled out due to artistic differences.
A spokesman for Dreamworks SKG, the maverick production company started by Steven Spielberg, Jeffrey Katzenberg and David Geffen, would not even discuss the possibility of pulling the plug on the production. "Everyone is extremely committed to the project, Sam (Mendes) is adamant that the sequel will be a huge success, that might even top the first installment."
Insiders say that there are only two viable options; either Spacey will be persuaded to rethink his position, or the part of Lester Burnham will be written out of the sequel entirely.
"It would be unthinkable to have someone else portray Lester, which was a landmark Oscar-winning role for Kevin (Spacey)." says the spokesperson.
American Beauty 2 was slated for a July 18 release.

Ben benieuwd

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator woensdag 1 januari 2003 @ 15:27:55 #169
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_7650808
Hebben jullie het allemaal naar je zin?

American Beauty blijft een prachtfilm. Ik ben ook helemaal weg van de muziek. Ik kan de DVD steeds weer opnieuw blijven bekijken...het gaat niet vervelen.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_7683629
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 15:27 schreef Mike het volgende:
Hebben jullie het allemaal naar je zin?

American Beauty blijft een prachtfilm. Ik ben ook helemaal weg van de muziek. Ik kan de DVD steeds weer opnieuw blijven bekijken...het gaat niet vervelen.

Muziek klinkt als een simpele versie van de Jan Hammer -miami vice- 80s misère. Zeker slaant als een lul op een drumstel bij deze film..

Ik vond hem weer niet overtuigend eigenlijk, kan me niet boeien dit werkje.

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 3 januari 2003 @ 15:56:04 #171
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7686859
Hoewel ik gesmuld heb van deze film, hoop ik niet dat er een vervolg op komt. Het zou simpelweg nergens op slaan. American Beauty staat op zichzelf, is een eenheid en is een statement. Een vervolg zou altijd tegenvallen.
Afrika Paprika
pi_11755194
Zo, toch nog even deze film opgezet (het zal zo langzamerhand wel de vijfde of zesde keer zijn), om weer even te bevestigen hoe mooi de ervaring van het kijken van een echt bijzondere film kan zijn.
In extase kan ik mij nu ter bed begeven.
  maandag 14 juli 2003 @ 08:34:04 #173
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_11755599
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 15:56 schreef LuQas het volgende:
Hoewel ik gesmuld heb van deze film, hoop ik niet dat er een vervolg op komt. Het zou simpelweg nergens op slaan. American Beauty staat op zichzelf, is een eenheid en is een statement. Een vervolg zou altijd tegenvallen.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_11755958
American Beauty is de film met de mooiste metaforen van de laatste tien jaar. Het is echt een ontzettend mooi verhaal en de titel is perfect voor het verhaal.

1 van de klassiekers wat mij betreft

pi_15017684
Wat een prachtige film toch... ik heb hem nog eens gezien gisterenavond, en ik ben steeds meer onder de indruk van deze film.
De muziek vind ik misschien nog wel het mooiste aan deze film... het is zo'n relaxerende, mooie, sprookjesachtige muziek, die op ieder moment echt perfect bij de film past.

Spacey, Benning en Birch en de anderen spelen allemaal ontzettend goed, en het zijn sowieso ontzettend goede rollen. Het verhaal is zo simpel, maar zit zo goed in elkaar... het blijft echt genieten tijdens de hele film.
Het is echt een prachtige kijk op een bepaalde cultuur en verschillende levensstijlen, verschillende mensen op zoek naar geluk, naar schoonheid.

Er zijn nog maar weinig films geweest die tegelijkertijd zo'n prachtig drama en een ijzersterke comedy zijn.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zaterdag 29 november 2003 @ 11:11:02 #176
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_15018443
Zeer mooie film, ik vind alleen dat Benning zwaar aan over-acting doet. Dat wekte bij mij altijd irritatie op telkens ze in beeld kwam.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_16170843
American Beauty
Donderdag 20.30uur Net 5
pi_16177254
Vorige week net de dvd binnen gekregen, dus ik ga m ook weer kijken. Heerlijke dramacom met Spacey op z'n best.
  maandag 12 januari 2004 @ 19:38:01 #179
80023 Build.1984
Shut the fuck up, Donny.
pi_16194444
EEN TOPPERTJE
Let me explain something to you. Um, I am not Mr. Lebowski. You're Mr. Lebowski. I'm the Dude. So that's what you call me. You know, that or uh, His Dudeness, or uh, Duder, or El Duderino if you're not into the whole brevity thing.
pi_16247400
Vanavond Morgen dus op tv. Ik gok dat veel mensen m al hebben gezien

edit: Ik ben een dag te vroeg geloof ik

Moderator woensdag 14 januari 2004 @ 11:53:13 #181
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_16248147
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 11:27 schreef Atreidez het volgende:
Vanavond Morgen dus op tv. Ik gok dat veel mensen m al hebben gezien

edit: Ik ben een dag te vroeg geloof ik

Zender ? tijd ? datum ? e.d.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_16248281
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 11:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zender ? tijd ? datum ? e.d.

Stond er al 3 posts boven, om half negen op Net 5.
pi_16291714
Geweldige film dit , Thora Birch is goed
Ik ga zeker kijken (ook al heb ik hem al een paar keer gezien).
pi_16291804
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:48 schreef sammielovesgreg het volgende:
Geweldige film dit , Thora Birch is goed
Ik ga zeker kijken (ook al heb ik hem al een paar keer gezien).
Vond Thora Birch idd ook erg goed. Weet niet of je Ghost World hebt gezien, maar das dan een aanrader voor je
  donderdag 15 januari 2004 @ 19:25:41 #185
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_16292713
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:51 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Vond Thora Birch idd ook erg goed. Weet niet of je Ghost World hebt gezien, maar das dan een aanrader voor je

Mee eens! Beide zeer goede films .

Vanavond ga ik dan ook zeker American Beauty kijken, al is 't maar voor Spacey .

pi_16292843
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:51 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Nog niet nee, we hebben hier geen videotheek meer. Is ie ook ergens te koop?? Zou hem graag willen zien...
  donderdag 15 januari 2004 @ 20:35:34 #187
6290 Dr_Crouton
pi_16295057
Begonnen.
pi_16295551
Spacey, doe je mond dicht

Op play.com staat Ghost World voor 9 pond.. Dat is 15 euro ofzo?

pi_16296283
Ghostworld is aardig, en heeft ook wel enigzins dezelfde thematiek, maar haalt het bij lange niet niet bij American Beauty...
pi_16296608
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:15 schreef DonStefano het volgende:
Ghostworld is aardig, en heeft ook wel enigzins dezelfde thematiek, maar haalt het bij lange niet niet bij American Beauty...
We vergelijken de film niet, we vergelijken de prestaties van Thora in beide films, en die vind ik in Ghost World nog wel beter dan in American Beauty
  donderdag 15 januari 2004 @ 21:32:46 #191
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_16296865
Ik zie hem nu voor het eerst en hij is echt geweldig. Volgens mij wordt hij nog beter dan dat hij nu al is.. TOPfilm voor zover al
I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
  donderdag 15 januari 2004 @ 21:37:39 #192
6290 Dr_Crouton
pi_16297020
De teksten van Spacey blijven hilarisch.
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:29:05 #193
67677 furanku
pi_16298637
Ik heb E.R. gekeken met de veronderstelling dat de dvd ook wel te krijgen is voor 14,99.. Heb ik dus fout gedacht, want de dvd is bijna overal 23 euro (ik wil er eigenlijks dus nl subs bij)
pi_16298712
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:29 schreef furanku het volgende:
Ik heb E.R. gekeken met de veronderstelling dat de dvd ook wel te krijgen is voor 14,99.. Heb ik dus fout gedacht, want de dvd is bijna overal 23 euro (ik wil er eigenlijks dus nl subs bij)
Regio 2 dvd is bij play.com 7 pond. Heb m laatst ook gekocht en zitten gewoon NL subs bij
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:32:49 #195
67677 furanku
pi_16298774
Geen creditcard..

Nog geen jaar geleden zou ik hebben gezegd, ik download hem wel, de laatste 3 maanden heb ik nu al een aardige dvdcollectie opgebouwd, (wel allemaal toppertjes hoor) en dus wil ik deze ook hebben,

Dit op basis dat ik het eerste uur helemaal geweldig vond

pi_16298894
is deze film stoned te bekijken, of is hij daar te ingewikkeld voor?
pi_16299208
Dat was weer genieten
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:46:33 #198
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_16299225
Hij blijft gewoon geniaal. Punt.
pi_16299226
Wat een geweldige film is dit zeg
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:49:45 #200
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_16299332
Topfilm: alle hollywood-conventies worden hier gebroken.
Genieten is alles wat rest!
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:53:44 #201
42381 CvB
handles your hunger better
pi_16299476
Haha, ik dacht al dit topic hier te zien, en idd, ik heb mijn tijd vanavond weer uitstekend besteed met American beauty kijken.
Vind ik
  Redactie Frontpage donderdag 15 januari 2004 @ 22:55:19 #202
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_16299535
quote:
Op dinsdag 25 januari 2000 11:34 schreef Ludo het volgende:
Ludo kan je wel informatie verschaffen over een praaaaachtige serie uit Ludo's jeugd: Black Beauty. Een meesterlijke verhaal over een zwart (vandaar Black Beauty) paard. Niet te verwarren met dat grappige paardje van de Palomino-broeken.
Nog steeds een meesterlijke post
pi_16299578
Heb weer genoten
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:59:19 #204
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_16299685
Ik vraag me af hoe ze hier een vervolg op willen schrijven met Kevin Spacey er in verwerkt Of ik heb de film niet helemaal begrepen, maar spoiler:
het leek er toch op dat hij dood ging op het einde?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_16299733
Voor mij is het 1 van de beste films ooit,geweldig script.
pi_16299772
Prachtige film, hij wordt elke keer dat ik hem weer zie mooier
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_16299783
Mooi.

Meer volgt morgen. Misschien.

pi_16299980
Derde keer dat ik 'm nu heb gezien. Wat blijft het toch een prachtige film. De afwisseling van goede drama met droge humor en o.a. de geweldige acteerprestatie van Kevin Spacey als Lester Burnham, maken American Beauty tot een top-film.

It's hard to be angry when there is so much beauty in the world...

Trouwste user 2022 donderdag 15 januari 2004 @ 23:14:07 #209
7889 tong80
Spleenheup
pi_16300271
Wat een kutfilm blijft het. Alle stereotypen komen naar boven.

Totale casting kwa good guy and bad girl.

Zo voorspelbaar. Vooral het zogenaamde Amerikaanse mileu.

Vermoord dan eens iemand die het niet verdient. Maak dooien waar je het niet verwacht.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Redactie Frontpage donderdag 15 januari 2004 @ 23:16:03 #210
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_16300336
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:14 schreef tong80 het volgende:
Wat een kutfilm blijft het. Alle stereotypen komen naar Vermoord dan eens iemand die het niet verdient. Maak dooien waar je het niet verwacht.
pi_16300456
Toevalligerwijs gisteravond gezien na lange tijd. En idd een leuke film met 2 goede lachmomenten. Goede casting ook.
pi_16300470
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:16 schreef SunChaser het volgende:

[..]

[afbeelding]

donderdag 15 januari 2004 @ 23:21:50 #213
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_16300561
quote:

Vermoord dan eens iemand die het niet verdient. Maak dooien waar je het niet verwacht.

Ware woorden, mijnheer Tong.

De film staat ongeveer gelijk aan voorspelbaarheid, en het is dat de scenes en het acteerwerk hier en daar nog wel te pruimen zijn, want anders had je jezelf geen beter slaapmiddel kunnen wensen.

...dass wir fliegen.
  Trouwste user 2022 donderdag 15 januari 2004 @ 23:22:43 #214
7889 tong80
Spleenheup
pi_16300602
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:16 schreef SunChaser het volgende:

[..]

[afbeelding]

Goedkoop.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:24:36 #215
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_16300668
Ik heb eigenlijk een vreemde relatie met die film. Enerzijds vind ik het een heel goede film, prachtig uitgewerkt, een echte topper.

Maar anderzijds ... als ik een top 10 of top 20 van favoriete films zou moeten maken of ze zouden me vragen "Noem eens een hele goede film!", dan zou ik nooit aan deze film denken.

Misschien dat ie bij mij gewoon niet lang blijft hangen

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:28:09 #216
136 V.
pi_16300802
quote:
Wat een kutfilm blijft het.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_16300870
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:06 schreef Citroentje het volgende:
It's hard to be angry when there is so much beauty in the world...
It's hard to stay mad when there is so much beauty in the world...

bijna goed

Even a broken clock is right twice a day.
  donderdag 15 januari 2004 @ 23:39:52 #218
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_16301198
En de wellustige variant luidt : It's easy to stay hard when there is so much beauty in the world..
...dass wir fliegen.
  Trouwste user 2022 donderdag 15 januari 2004 @ 23:44:47 #219
7889 tong80
Spleenheup
pi_16301346
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:28 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.

Zo Stanley Kubrick. De kamer van die jongen. Zo Spielberg het onschuldige meisje. Zo Hitchcock de suspence.

Maar allemaal net niet.

pi_16301643
quote:

Maar..........dat is toch juist de ironie waar de hele film om draait...?
  Redactie Frontpage donderdag 15 januari 2004 @ 23:58:11 #221
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_16301744
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:44 schreef tong80 het volgende:
Zo Stanley Kubrick. De kamer van die jongen. Zo Spielberg het onschuldige meisje. Zo Hitchcock de suspence.
Zo Russ Meyer

pi_16301799
Ik vind het gewoon geen leuke film. Het raakt me niet. Het zijn allemaal zulke akelige, egoïstische mensen.
Waanzin zou mij waarschijnlijk pas bevrijden, maar voor waanzin mis ik de moed.
  Trouwste user 2022 vrijdag 16 januari 2004 @ 00:01:36 #223
7889 tong80
Spleenheup
pi_16301856
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:54 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Maar..........dat is toch juist de ironie waar de hele film om draait...?

Ow. Domme Tongie.

pi_16302903
Vanavond voor het eerst gezien en ik vond het een briljante film...als die marinier/vader op het eind afdruipt in de regen kreeg ik toch wel met ´m te doen eigenlijk

En Thora Birch natuurlijk...tja

pi_16306685
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:01 schreef tong80 het volgende:

Ow. Domme Tongie.

De eerste wijze uitspraak die ik je hier zie neerzetten
pi_16306941
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:44 schreef tong80 het volgende:

[..]

Maar allemaal net niet.

Zo quasi-filosogisch geneuzel van Tong80.

Maar dan net niet.

pi_16308109
Ik zag gisteren alleen het eind nog even, maar ik kan het niet vaak genoeg zien. Ik vind dit misschien wel een perfecte film.
  Admin vrijdag 16 januari 2004 @ 10:46:50 #228
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_16308191
Gisteravond voor de tweede maal gezien (de eerste keer was in de bios, tijdens een implusief "laten we naar een willekeurige film gaan"-moment), alleen kwam er zoveel tussendoor dat ik 'm eik nog een keer zou willen zien. Erg goeie film iig.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_16313418
Deze film is in 1 woord: briljant!

De vrouw van Kevin speelt fantastisch. "ik ben geen slachtoffer meer. ik ben geen slachtoffer meer. ik ben geen slachtoffer meer."
Dat is zo'n new-age gedachte dat ieder mens scheppend vermogen heeft. Als je dat maar vaak genoeg herhaalt dan wordt het vanzelf waarheid, volgens die theorie.
Die makelaar waar ze mee neukt straalt "succes" uit. En jawel, ze vinden elkaar.

Evenals de dochter en de buurjongen; 2 freaks.

En de gay-buurman. Het viel te verwachten. Z'n antipathie tegen homo's was zo groot, dat kon niet missen of het was een eigen frustratie. De oud-militair wilde z'n leven 'beheersen'. En eigenlijk alles; z'n vrouw, z'n zoon EN z'n gevoelens.

Dan Kevin zelf. Midlife-crisis (2e jeugd). Hij wordt verliefd op het blonde meisje, die interessant doet, maar een lege huls blijkt. Ondertussen leeft Kevin ook met een illusie; hij denkt nog tot de jeugd te behoren. Uiteindelijk is er een aanleiding, op het moment dat ze elkaar vinden, om de waarheid onder ogen te zien.

De verbanden tussen de personen zijn echt fantastisch. Gelijke zielen die elkaar vinden (of niet vinden).

En als een rode draad door het verhaal: de zoektocht naar liefde, geluk en een manier vinden om gelukkig te zijn.

* * * * * op R_ONs Movie Meter.

High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_16314824
Wat had die vrouw van de buurman nou eigenlijk? Want die kwam nogal ziek over, zeg maar.

En verder vind ik Thora Birch echt heel erg .

vrijdag 16 januari 2004 @ 16:20:28 #231
38549 dewd
100% pure
pi_16317370
Nou hij was wel aardig, echt niet zo fantastisch als men hem hier loopt omhoog te praten.
pi_16317420
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 14:51 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wat had die vrouw van de buurman nou eigenlijk? Want die kwam nogal ziek over, zeg maar.
Systematisch de vernieling in getreiterd? Geestelijk is ze er zwaar aan toe, maar dat zou jij ook zijn als je al 20 jaar met zo'n vent samenwoont. Had ze maar voor d'r zelf moeten kiezen, zoals Ricky doet..

Mooi stukje trouwens R_ON, ik mis alleen nog het feit dat mensen er voor de buitenwereld anders willen uitzien als dat ze eigenlijk zijn, iets wat vooral Benning goed laat zien.

pi_16318869
Het is gewoon een film waarin alles klopt. Het camarawerk, de acteurs, de soundtrack, het verhaal, de thematiek....

Briljant gewoon. Staat zonder meer in mijn top10 favoriete films

vrijdag 16 januari 2004 @ 17:15:45 #234
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_16318989
Geweldige film! Vooral die mysterieze sfeer die eromheen hangt is briljant! (de soundtrack trouwens ook!)
Free Your Mind
pi_16320204
Deze film staat ook in mijn top 10.
Briljante Kevin Spacey, en een verhaal lijn om van te smullen.

"Hi, my name is Lester Burnham, and one year from now I´ll be dead"
Of zoiets....

"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
  vrijdag 16 januari 2004 @ 19:55:56 #236
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_16322835
Het blijft een geweldige film, twee jaar geleden een keer gehuurd, en gelijk de week erna op dvd gekocht.
Ik keek de film eerst met een vriend van me, die begon te lachen tijdens het stuk met de plastic zak , terwijl ik er met een brok in m'n keel naar zat te kijken.
Topfilm.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_16327673
zeer goede film alleen op een end vond ik heb op de een of andere manier wat saaier worden.
Zeer komisch en toch ook tragisch..
pi_16327751

.

vrijdag 16 januari 2004 @ 23:05:29 #239
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_16327820
Twee vreselijk lekkere wijven
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 januari 2004 @ 23:10:56 #240
862 Arcee
Look closer
pi_16327974
quote:

quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:30 schreef danos het volgende:
It's hard to stay mad when there is so much beauty in the world...
Precies, dat is 'm.

|
|
v

Redactie Frontpage vrijdag 16 januari 2004 @ 23:17:35 #241
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_16328153
De freak met zijn zak werd trouwens leuk nagedaan in Not Another Teen Movie.
pi_16329114
Wat was het allerlaatste liedje eigenlijk?

Mega-super-geweldige film trouwens, erg vreemd dat ik die niet op DVD heb... en dat terwijl ie zeker in m'n top5 voorkomt en ik hem al zo'n 5 keer heb gezien.

zaterdag 17 januari 2004 @ 01:31:44 #243
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_16332325
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:50 schreef Refragmental het volgende:
Wat was het allerlaatste liedje eigenlijk?

Mega-super-geweldige film trouwens, erg vreemd dat ik die niet op DVD heb... en dat terwijl ie zeker in m'n top5 voorkomt en ik hem al zo'n 5 keer heb gezien.

is ook niet overal leverbaar, als je een goed internetadres hebt, graag,
\ik vind hem fantastisch!
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_16332378
Is die film echt zo goed? Ik heb 'm er hier op staan maar heb telkens geen zin meer om 'm te kijken als ik het begin zie :S
X
X
X
  zaterdag 17 januari 2004 @ 01:34:50 #245
62182 Georges
That's the shit
pi_16332402
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:17 schreef SunChaser het volgende:
Briljante film is dat.
Janey's got a gun
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_16332461
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:33 schreef Frasier het volgende:
Is die film echt zo goed? Ik heb 'm er hier op staan maar heb telkens geen zin meer om 'm te kijken als ik het begin zie :S
gewoon aanzetten, krijg je geen spijt van
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_16332792
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 16:22 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Mooi stukje trouwens R_ON, ik mis alleen nog het feit dat mensen er voor de buitenwereld anders willen uitzien als dat ze eigenlijk zijn, iets wat vooral Benning goed laat zien.

Waarschijnlijk niet alleen voor de buitenwereld. Wie wil er van zichzelf weten dat hij een lege huls is? Wie wil van zichzelf zien dat hij oud (en verzuurd) is geworden en een klote huwelijk heeft?

Maar inderdaad ook de behoefte om anderen te laten zien hoe een modelgezin ze zijn. Misschien 'slechts' een uiting van hun onmacht en worsteling met zichzelf?

En Kevin wil leven! De vrouw terug op wie hij ooit verliefd werd en niet die verzuurde muts die bang is voor een vlekje op het bankstel.

Wat ik ook een hele mooie scene vind is moeder en dochter. ma (huilend): de enige die je kunt vertrouwen ben je zelf. Dat is de les die ik geleerd heb.
En haar dochter, die haalt haar schouders op... Wat kan haar moeder haar nou vertellen over het leven? Zwart/wit, zonder nuance, hard oordelend over haar vreselijke ouders.

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar het vervolg. AB is meer dan een statement. M'n eerste reactie was ook 'niet doen', maar deze schrijver kent de fijne kneepjes, das duidelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door R_ON op 17-01-2004 01:58]

Maybe
pi_16333979
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:33 schreef Frasier het volgende:
Jij als Norton liefhebber (gok ik aan de hand van je avatar), hebt waarschijnlijk ook Fight Club zeer kunnen waarderen. Als je dat leuk vind, zul je zeker niet teleurgesteld zijn met deze film. Qua zwarte humor, anti-conformisme, ironie en originaliteit zijn deze 2 meesterwerken goed te vergelijken. Veel plezier.
pi_16334013
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:17 schreef SunChaser het volgende:
Idd, hoe die met zijn zakje liep te slepen . Dat was leuk gedaan.
pi_16371854
Nog een paar nachtjes slapen en dan levert Bol.com de dvd af in mijn brievenbuske.
Maybe
pi_16372964
ik vind american beauty een superfilm!
het hele verhaal is perfect uitgedacht

offtopic: ik ben ook een erg fan van Ed Norton, vooral American History X en Fight Club waren fantastisch.
<---- zie mijn avatar van American History X

aan frasier: American Beauty is worth it to watch!

"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
  zondag 18 januari 2004 @ 18:44:48 #252
51929 MrAbagnale
never stop trying
pi_16373118
kan iemand me een stukje van de film uitleggen. Ik vond het echt een hele goede film en was er van onder de indruk maar was verward door een klein stukje.

spoiler:

Nadat Lester wordt neergeschoten en je het bloed tegen de muur ziet, dan zie je een stukje waar lester een voice over doet en zijn leven verteld, je ziet dan dat zijn dochter hem vindt, en dat dat blonde meisje schrikt in de badkamer van de knal. Maar ook zie je een leeg plekje op een wapenrek, en je ziet lester vervolgens zelf met een wit tshirt met allemaal bloed erop weglopen. Wat is met dat laatste stukje bedoelt. Hij was toch dood?
I'm running out of time
pi_16373395
quote:
Op zondag 18 januari 2004 18:44 schreef MrAbagnale het volgende:
kan iemand me een stukje van de film uitleggen. Ik vond het echt een hele goede film en was er van onder de indruk maar was verward door een klein stukje.

spoiler:

Nadat Lester wordt neergeschoten en je het bloed tegen de muur ziet, dan zie je een stukje waar lester een voice over doet en zijn leven verteld, je ziet dan dat zijn dochter hem vindt, en dat dat blonde meisje schrikt in de badkamer van de knal. Maar ook zie je een leeg plekje op een wapenrek, en je ziet lester vervolgens zelf met een wit tshirt met allemaal bloed erop weglopen. Wat is met dat laatste stukje bedoelt. Hij was toch dood?

Heb je toch niet echt goed opgelet. Dat is namelijk niet Lester.. Lester had ook geen wapenrek, remember?
  zondag 18 januari 2004 @ 19:20:17 #254
51929 MrAbagnale
never stop trying
pi_16374176
quote:
Op zondag 18 januari 2004 18:54 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Heb je toch niet echt goed opgelet. Dat is namelijk niet Lester.. Lester had ook geen wapenrek, remember?

hmm, wie was het dan?
I'm running out of time
pi_16374316
quote:
Op zondag 18 januari 2004 19:20 schreef MrAbagnale het volgende:

[..]

hmm, wie was het dan?

spoiler:

Damn, als je dat nog niet door hebt is deze film toch iets te hoog gegrepen voor je... Het is natuurlijk de buurman Frank Fitts die hem uit schaamte vermoord.
  zondag 18 januari 2004 @ 19:38:34 #256
51929 MrAbagnale
never stop trying
pi_16374766
quote:
Op zondag 18 januari 2004 19:23 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

spoiler:

Damn, als je dat nog niet door hebt is deze film toch iets te hoog gegrepen voor je... Het is natuurlijk de buurman Frank Fitts die hem uit schaamte vermoord.

spoiler:

dus lester's vrouw wilde hem eigelijk vermoorden maar heeft het niet gedaan, omdat lester's buurman haar voor was?
I'm running out of time
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')