abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24483449
quote:
Op zondag 9 januari 2005 13:53 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

alleen was het boek zo'n 10 jaar later
Weet ik, volgens mij heeft deze film dan ook als inspiratie gediend voor het boek.
  zondag 9 januari 2005 @ 14:17:36 #126
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24483653
Sky Captain And The World Of Tomorrow

Ik heb gemengde gevoelens over de deze film. Het verhaal vond ik erg leuk. Gewoon een goed avonturenverhaal. Ook de decors waren grotendeels prachtig alleen.....
op momenten dat de actie te omvangrijk werd zag het er toch eigenlijk best lelijk uit. Die grote robots met die ingeplakte hoofdrolspelers ervoor. Ik had het gevoel dat er toch te weinig budget was om alles mooi uit de computer te toveren.
Heb me niet verveeld dus een 6,5.

xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zondag 9 januari 2005 @ 14:45:01 #127
13148 Shogo
Psycho...
pi_24484041
Terminator 2: Judgment Day
Zo vaak al gezien en blijft een topfilm. Ik denk dat dit toch wel mijn favoriete film is. Er is actie, er is verhaal, er is een goede humor en het is spannend. De effecten komen nog steeds mee naar mijn mening en zien er zelfs beter uit dan het cgi tegenwoordig. En ik kan het niet helpen maar ik moet telkens bij het einde toch een traantje wegpinken.
pi_24484487
The shiping news

Mooie film
  zondag 9 januari 2005 @ 15:30:47 #129
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_24484791
Blue Velvet
En uit de reeks David Lynch films die ik nog niet gezien heb kwam gisteravond deze aan de beurt. Ik verwachte weer een aardig vage film met vreemde karakters en mysterieuze gebeurtenissen maar het viel eigenlijk best wel mee in deze film qua vaagheid. Eigenlijk zat ik de hele film te wachten totdat er zo'n vage twist kwam waardoor alles wat we zagen zo ongeveer opnieuw gedefineerd moest worden maar dat viel heel erg mee. De film ziet er in z'n geheel wel gewoon mooi uit maar juist omdat ik iets vaags verwachte kwam het einde er maar een beetje flauw vanaf.
Ik denk dat ik de film dus ook leuker had gevonden als ik dus van die verwachtingen had. Toen ik me dit besefte kwamen er toch nog wel leuke, vage dingen in het scherm. Die dikke man met geel pak aan die niet dood of levend te noemen was en het ydillische einde was eigenlijk opzich ook al vreemd genoeg. Toch is deze film meer te begrijpen dan andere films en daardoor misschien wel een leuk begin om mensen in de David Lynch wereld te krijgen.
Ik geef hem een 7,5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  zondag 9 januari 2005 @ 22:58:39 #130
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24493020
Underworld (Director`s Cut)
De bioscoopversie had ik al een tijdje terug gezien, maar de Director`s Cut nog niet. Die was dus vandaag aan de beurt. En t viel me eigenlijk allemaal een beetje tegen. Niet de film opzich, die is best te pruimen.
Maar de scenes die erin zijn gezet voor deze DC zijn ongeveer op 1 hand te tellen. Het enige toegevoegde waren wat dramatische/emotionele scenes. Nou moet ik wel toegeven dat ik niet meer precies kan herinneren wat er allemaal ook al in de TC zat, maar het verschil was dus niet erg groot. Het zijn ook maar 12 minuutjes meer.
Over de film zelf: je moet er niet te veel bij nadenken. Het verhaal is uiteraard over the top en ongeloofwaardig, maar wel leuk. De effecten en de actie zijn cool, net als de sfeer die de film uitstraalt. En als je dan ook nog Kate Beckinsale in een strak pakje 2 uur lang mag zien rondlopen kan t niet meer stuk .
Gewoon een heel geinige film dus die t aanzien best waard is, maar de toegevoegde waarde van de DC zie ik niet echt.

IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 6,8/10
pi_24493443
quote:
Op zondag 9 januari 2005 00:49 schreef Hare het volgende:
Bin-Jip (3 Iron)
Wat toch wel een beetje een domper was aangezien ik het eerste uur het idee had naar een echte topper te kijken.
Grappig, ik had dit gevoel precies anders om. Eerste uur had ik meer het gevoel van: "als dit het is". Veel gebeurde er niet, maar vanaf het moment dat hij opgepakt leidde het weer naar iets verder. In die cel was wat komisch, wat de rest van de film helemaal niet was, maar toch kon ik dat wel waarderen. Als het verder gekabbeld was als het begin had ik het niets gevonden. Op deze manier vond ik het dus wel een geslaagde film.
  zondag 9 januari 2005 @ 23:27:39 #132
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24493605
2046

Wow!
Prachtig.
Wat een oog heeft Wong voor het camerawerk. Hij gebruikt vaak andere voorwerpen, muren, schilderijen, spiegels om het beeld op te vullen, wat dan voor de rest door de acteurs wordt ingevuld en dat geeft echt zo'n mooi beeld. Daarbij nog de heerlijk rustige en toepasselijke muziek.
Maar daarnaast is er ook nog eens zo'n mooi verteld verhaal. Echt simpel is het niet. Aan het eind van de film komen weer dingen uit het begin terug, het hele 2046 gebeuren begon me pas laat te dagen, maar dat maakt alleen maar dat ik de film snel nog een keer wil zien.
Ook het acteerwerk is top-notch. Tony Leung viel me vooral op. Wat zet die man een mooi, rustig en kalm karakter neer. Erg mooie stem ook. Ook Ziyi Zhang viel me op. Vooral omdat het de eerste keer was dat ik haar in een speelfilm/drama zag, maar ook dat doet ze goed, en mooi
Enige wat ervoor zorgt dat deze film geen 10 van me krijgt is dat ik het op een of andere manier een wat afstandelijke film vond. Wat er op het beeld verscheen kon je allemaal mee meeleven, maar toch bleven de karakers een beetje op afstand.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_24494840
Shrek 2
Leuke film, minder leuk als deel 1. De shreks halen het niet met de Pixar films vind ik. Er zijn maar een paar momenten geweest dat ik moest lachen
Score; 6.5

National Tresure
Van de makers van Pirates of the carribean... Eerlijk gezecht vond ik em leuker als Pirates.
Pirates was me teveel een kinder film. Hij krijgt van mij een 7.5

Godfather 1
Heb al vaker Gangster films gezien uit die tijd en die vond ik meestal niet echt heel goed.
Deze daarintegen scoort het beste, alleen jammer van die onnodige stukjes waardoor de film veel te lang duurt, waardoor ik dus genoodzaakt ben om stukjes door te spoele
Score; 8

nu nog deel 2 en 3 kijke
Nothing to see here, carry on
  maandag 10 januari 2005 @ 00:54:44 #134
19902 Hymn
CG Artist
pi_24495376
Alfie
Mwah

Begin was erg leuk, daarna stuitert het niveau sneller naar beneden dan ma tokkie van 10km hoogte
Het moraal van de film werd gewoon door je strot gerost

Wel een paar heerlijke vrouwen
  maandag 10 januari 2005 @ 02:36:20 #135
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24496381
Finding Neverland

Schitterend,
De film geeft zeer mooi blijk van het feit dat zelfs toen al, maar nu des te meer, dat volwassenen veels te serieus bezig zijn, dat kinderen tenminste nog fantasie hebben, kunnen genieten van de kleine dingen, maar ook dat kinderen veels te snel opgroeien. Jammer, jammer, jammer.
Gelukkig kunnen we bij deze film even aan deze werkelijkheid ontsnappen en ons inleven in de wered van de creator van Peter Pan. Zeer mooi gedaan.
Wat ik wel altijd vind is dat, hoewel het moet, kindacteurs altijd de film wat omlaag halen, zeker in zo'n grote rol. Kinderen worden te volwassenen neergezet in films. En daarnaast zijn het natuurlijk niet de beste acteurs.natuurlijkDat is gewoon een feit, en toch vind ik het jammer. Bij Ghibli films heb ik dat bijvoorbeeld helemaal niet. Daar zijn kinderen ook echt kind, en dat vind ik prachtig. Zeker in de hollywood films zijn kinderen gewoon veels te volwassenen en geen kind. (goh, laat dat nou net eens terugkomen in de film ) Verder was het accent van Johnny niet echt fijn
Maar dat alles deed niet af van het effect van de film.
  maandag 10 januari 2005 @ 02:42:49 #136
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_24496420
Net the Grudge gezien

Het viel tegen.... soms..
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
  maandag 10 januari 2005 @ 10:00:37 #137
18008 hornage
pi_24498406
Resident Evil: Apocalypse
Ok, ik vond Resident Evil een goede film. De actie en horror waren zeer goed vertegenwoordigd en de ruige soundtrack deed de rest. Een vervolg was dus hopelijk een eervol vervolg. Toen ik de trailer zag was die hoop eigenlijk al weg en zeker toen zelfs KQ de film heel gaaf vond omdat het bagger was wist ik zeker dat ik hem moest zien want ik had hem al een tijdje klaarstaan.
Ik vond eigenlijk de hele film een groot plothole. Er zaten zoveel dingen in die gewoon niet konden kloppen. Nou moet je daar niet zoveel over nadenken in actiefilms maar eigenlijk wou ik toch dat de film iets intelligenter was. Het enige wat me eigenlijk intrigeerde aan de film was het feit dat Alice nu ook vet vaag was door alle shit wat ze met haar hadden gedaan en Jill was natuurlijk errug grappig. De rest van het team was zwaar in uniform maar het leek wel alsof haar sterkste kracht/wapen ontkleding was
Ik kon voornamelijk lachen om de ongeloofwaardigheid en ik hoop echt dat de derde iets meer wordt. Ik hoop dat ongeveer net zoveel voor Mortal Kombat 3. Daarvan was de eerste film ook ok, maar de tweede was ook verkloot. Een 6.
  maandag 10 januari 2005 @ 10:17:53 #138
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24498614
Tarzan (Chris Buck & Kevin Lima, 1999)
Leuke animatiefilm van Disney. De slingerpartijen door de jungle zijn duizelingwekkend en erg knap geanimeerd. De stem van met name Minnie Driver is ook erg goed ingesproken. Voor de rest is het een vermakelijk formulewerkje waarin ik een klein beetje de humor miste. ***

Cool (Theo van Gogh, 2004)
Erg slechte film, de slechtste Van Gogh die ik tot nu toe gezien heb. Johnny de Mol (gewoon compleet belachelijk) en Katja Schuurman (te oud) zijn enorm miscast en acteren ook nog eens slecht, maar nog altijd beter dan het grootste gedeelte van de rest van de cast. De plot is redelijk, maar wel erg oppervlakkig. De rapstukjes en de laatste scenes hadden voor mij ook niet gehoeven en lijken ook alleen als filmvulling te dienen. *
pi_24500121
The Great Dictator
Na vorige keer Modern Times te hebben gezien dacht ik deze misschien ook wel leuk te vinden, maar dat was toch een stuk minder. De humor is leuk, maar niet zo charmant en de muziek vond ik deze keer ook niet zo aanslaan. Verder wel een leuke film, en het gegeven dat Hitler deze film zelf ook heeft gezien en dubbel heeft gelegen is ook wel interessant.

L'Adversaire
Een waargebeurd verhaal over een man in Frankrijk die zijn hele leven bij elkaar gelogen heeft. Het verhaal loopt niet chronologisch is soms moeilijk te volgen, maar na de eerste helft passen de stukken wat beter in elkaar. Het is ongelofelijk hoe de man zijn leven zo heeft vol kunnen houden, en het is nog erger wat de man allemaal doet op het moment dat hij door de mand begint te vallen. De acteerprestaties zijn erg goed en de muziek, die van dezelfde maker is als van Twin Peaks en Mulholland Drive past goed bij het verhaal en laat goed de sfeer proeven waar de film naartoe gaat.

Dazed & Confused
Een erg gave film die een groep jongeren volgt op de laatste dag voor de zomervakantie ergens eind jaren 70, een stoere versie van That 70s Show Een flinke bekende cast, leuke karakters, leuk gespeelt, een ontzettende lekkere soundtrack met de rock van die tijd en een berg leuke gebeurtenissen. Allemaal ingredienten die mij met deze film van t begin tot t einde konden boeien.
Where facts are few, experts are many.
  maandag 10 januari 2005 @ 12:46:45 #140
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_24500823
The Final Cut
Bij geboorte krijgen mensen een chip geimplanteert die alles wat ze ooit zien opneemt. Later als de persoon overlijdt maakt een cutter hier een leuk filmpje van wat de nabestaande kunnen zien. Een interessant gegeven, waar de film helaas vrij weinig mee doet. De film focust te zeer op het jeugd trauma wat Robin Williams heeft mee gemaakt, in plaats van te spelen met de morele dillema's zoals privacy die het gebruik van dit soort chips oproept. Ze komen wel aanbod, maar meer als achtergrond dan dat ze daadwerkelijk mee spelen. Uit eindelijk stelt de film erg teleur.
Het idee van ander mans gedachten zien is ook niet nieuw en naar mijn idee een stuk beter uitgewerkt in de film Strange Days
Ik zou dan ook de laatste film aanraden als het gegeven je interesant lijkt.
  maandag 10 januari 2005 @ 15:13:14 #141
13148 Shogo
Psycho...
pi_24502202
quote:
Op maandag 10 januari 2005 10:00 schreef hornage het volgende:
Resident Evil: Apocalypse
Ok, ik vond Resident Evil een goede film. De actie en horror waren zeer goed vertegenwoordigd en de ruige soundtrack deed de rest. Een vervolg was dus hopelijk een eervol vervolg. Toen ik de trailer zag was die hoop eigenlijk al weg en zeker toen zelfs KQ de film heel gaaf vond omdat het bagger was wist ik zeker dat ik hem moest zien want ik had hem al een tijdje klaarstaan.
Ik vond eigenlijk de hele film een groot plothole. Er zaten zoveel dingen in die gewoon niet konden kloppen. Nou moet je daar niet zoveel over nadenken in actiefilms maar eigenlijk wou ik toch dat de film iets intelligenter was. Het enige wat me eigenlijk intrigeerde aan de film was het feit dat Alice nu ook vet vaag was door alle shit wat ze met haar hadden gedaan en Jill was natuurlijk errug grappig. De rest van het team was zwaar in uniform maar het leek wel alsof haar sterkste kracht/wapen ontkleding was
Ik kon voornamelijk lachen om de ongeloofwaardigheid en ik hoop echt dat de derde iets meer wordt. Ik hoop dat ongeveer net zoveel voor Mortal Kombat 3. Daarvan was de eerste film ook ok, maar de tweede was ook verkloot. Een 6.
Toch heb ik iets van die film geleerd. Als de doden tot leven komen, niet gaan stilstaan en je verhaal vertellen op een kerkhof... (mocht je dit wel doen hoop ik dat je kungfu hebt geleerd )
pi_24502477
National Treasure

Een film over de complottheorieen omtrent vrijmetselaars enzo. Maar dan voor de leken. Want het handelt hier om een Indiana Jones kloon met Nicolas Cage in de hoofdrol. Die man kan werkelijk maar een rol spelen de laatste jaren lijkt het wel. Als held. In een rasechte hollywoodfilm. Met goede afloop. Leuk voor als je echt niks te doen hebt. Puur vermaak. Iets voor Kamagurka
  maandag 10 januari 2005 @ 20:13:47 #143
40664 Durbin
Who knows..
pi_24506107
Garden State
Andrew (Zach Braff) is een depressieve jongen die al zijn hele leven vol met medicijnen zit. Als zijn moeder komt te overlijden, reist hij terug naar zijn geboortedorp voor de begrafenis. Daar spreekt hij sinds lange tijd weer met zijn oude vrienden, zijn vader en ontmoet hij Sam (Natalie Portman). Tweede keer dat ik hem zie, maar ik blijf hem erg goed vinden. Zach Braff doet het erg ok, maar Natalie Portman is werkelijk subliem als de onzekere, impulsieve Sam. Mooi verhaal, alhoewel het soms wel erg filosofisch wordt, en een geweldige soundtrack.

Monster Man
Adam maakt samen met Harley een lange reis om een meid de liefde te verklaren, voordat zij met iemand anders gaat trouwen. Onderweg krijgen ze te maken met een gestoorde psycho in een monster truck, wat uiteraard steeds verder escaleert. Al snel ontstaat het vermoeden dat de psyhco niet 100 % menselijk is. Nogal een Jeepers Creepers/Joyride rip-off, maar wél leuk! Flink wat humor en evenveel gore.

100 Girls
Matthew (Jonathan Tucker) ontmoet tijdens een 'blackout' in de lift de vrouw van zijn leven en beleeft een dito nacht. Alleen is ze 's ochtends verdwenen en heeft Matthew nooit gezien hoe ze eruit ziet. Hij start een zoektocht om tussen de 100 vrouwelijke bewoners van een sorority house zijn ware te vinden. Aardige tienerkomedie met een aantal komische visies op het vrouw-zijn. Het einde is voorspelbaar, maar ach, daar kijk je zo'n film ook niet voor.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  maandag 10 januari 2005 @ 20:30:23 #144
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_24506311
quote:
Op zondag 9 januari 2005 14:02 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Weet ik, volgens mij heeft deze film dan ook als inspiratie gediend voor het boek.
ik heb t boek liggen. ga het dit jaar lezen
  maandag 10 januari 2005 @ 22:37:35 #145
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24508154
Vanmiddag gezien:

Almost Famous (Director`s Cut)
Een jonge jonge krijgt de opdracht om voor Rolling Stone Magazine een stuk te schrijven over een steeds beroemder wordende band.En in plaats van een paar dagen met ze op te trekken, gaat ie mee op tournee. Daar krijgt ie tijdens de tour alles te zien wat bij een rock band komt kijken: inclusief drugs en alcohol...
Heerlijke film. De bioscoopversie was al goed, de director`s cut is nog beter. En hij voegt ook echt wat toe aan de al bestaande versie. Verder is t ongeveer tzelfde liedje als bij de gewone versie:goed acteerwerk, mooie en rustige regie. Er wordt alle tijd genomen om t verhaaltje te vertellen, en dat wordt dan ook zorgvuldig gedaan. De beelden zijn mooi en doen echt jaren `70 aan. Tenslotte is de muziek (natuurlijk een belangrijke factor hier) erg goed en ondersteund de film uitstekend.
Een erg sterke film dus

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
pi_24508539
The General van BK in het filmhuis, in perfecte beeldkwaliteit en een nieuwe score.
pi_24508988
Irobot:
Zonder van te voren te weten wat voor verhaal in deze film zat ben ik hem gaan kijken. En ik moet zeggen; over het algemeen scoort deze film bij mij een goede voldoende. Over het algemeen ja, want met name bij het eerste uur had ik meerdere malen de neiging om de DVD stop te zetten.. Pas het laatste half uur wordt het wat boeiender met de vechtscenes.
Een aantal dingen blijven me nog steeds een beetje onduidelijk, misschien nog maar eens kijken.

Al met al eef ik deze film een 6.
  maandag 10 januari 2005 @ 23:19:35 #148
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24509031
K-Pax: het I WANT TO BELIEVE!! druipt er werkelijk van af. Ook kijkt het vals sentiment nog wel eens om de hoek, maar over het algemeen is dit best verteerbaar. Spacey en Bridges zijn allebei heel okay, hoewel zeker de rol van die laatste verschrikkelijk tweedimensionaal is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel zijn er leuke vondsten en het drama werkt bij vlagen heel okay. Prima weg te kijken. 7-.
Southern Comfort: je hebt wel eens in een verder best okaye film een personage dat alleen maar irritant is, het verhaal ophoudt en waarvan je hoopt dat 'ie snel een kogel door zijn kop krijgt. In Southern Comfort bestaat de hele cast uit dit soort personages, maar gelukkig duurt het niet al te lang tot ze één voor één de pijp uit gaan. Het grootste deel van de film, die nogal doet denken aan een wat mindere, quasi-politiek bewuste versie van Deliverance, zat ik me vooral te ergeren aan deze personages. Het verhaal was ook nogal voorspelbaar en meeleven lukte daardoor ook niet bepaald, wat de spanning weer niet ten goede kwam. De muziek van Ry Cooder is dan weer wel heel okay, en de film bevat nog wel zijn momenten. Vooral de eindsequentie is zowaar haast spannend, op moreel verwerpelijke wijze dan. Voor de liefhebber. 6.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sai op 10-01-2005 23:29:53 ]
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  maandag 10 januari 2005 @ 23:38:25 #149
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24509431
quote:
Op maandag 10 januari 2005 22:55 schreef Eluc het volgende:
The General van BK in het filmhuis, in perfecte beeldkwaliteit en een nieuwe score.
Van Joe Hisaisi? Die ook de nieuwe dvd uitgave heeft verzorgd?

En waar draait ie? Ik zie hem niet in de bioscoopagenda staan
  dinsdag 11 januari 2005 @ 00:07:35 #150
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24510062
Moon Child (2003)
De film begint als een redelijke actie-film over twee hartsvrienden, waarvan één vampier is, die samen 3 andere vrienden de tijd van hun leven hebben in een verpauperde stad in Japan in 2014. Om te overleven bestelen maffia ander tuig van hun tuig. Deze eerste helft is erg aangenaam om te zien. De vriendschap en lol van de twee vrienden spat van het scherm. En de hele mood die de film schept kon ik erg waarderen. Ook de actiestukken waren goed gestyled en soms orgineel. Maar in de tweede helft verandert de film meer in een drama over het uit eenvallen van de groep na een aantal jaar. Een drama dat een extra twist krijgt omdat één van hun onsterfelijk is. Alhoewel ik in eerste instantie een beetje telleurgesteld was, omdat dit niet de reden was dat ik de film was gaan kijken. Ik had een film met meer actie verwacht. Maar al snel vond ik dit niet meer erg, want ook het drama gedeelt slaagt de film dikke voldoende.
cijfer : 7.5
  dinsdag 11 januari 2005 @ 00:15:27 #151
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_24510243
Short Circuit
Robot die wordt getroffen door bliksem .. en begint te leven. Het is een erg vermakelijke kinderfilm.
Er zaten we grappig dingen in. Dat met het leger gedoe vond ik alleen een beetje jammer.

cijfer: 6.5
imdb 5.9

06/05
Best aardige film over de moord op Pim
cijfer 6.0
imdb 6.3

Ladykillers
Tom Hanks als een bad guy ,, best vermakelijk
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 00:25:49 #152
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24510514
The Circus

Erg leuke en vermakelijke Chaplin weer. Hoeveel al z'n verhalen in de basis erg op elkaar lijken blijft het erg leuk om te zien. Zijn mimiek, loopje, en grappen zijn gewoon tijdsloos. Blijven leuk. Kan ik echt van genieten!

The Man From Laramie

Het verhaal rammelt echt aan alle kanten, soms wordt het bijna gewoon ongeloofwaardig hoe de writers dit hebben kunnen bedenken. Sommige dialogen vallen echt gewoon uit de lucht, de motivatie van de karakters wordt totaal geen aandacht aan besteed en zo is het eigenlijk dus gewoon een bijeengeraapt zooitje.
En toch is het een vermakelijke film, kijkt lekker weg, en James Stewart is altijd leuk, al snap ik niet wat ie in deze film zag

Ballada o soldate (Ballad of a Soldier)

Een van de allerbeste films die ik de laatste maanden heb gezien. Rusland trekt me niet zo en daarom bleef ik het kijken naar deze film constant uit stellen. Maar nu dan dus toch gezien en wat is ie mooi!
Wat een heerlijk natuurlijke manier van acteren, wat een prachtige muziek en wat een verhaal. Zeer ontroerend. Mooi einde ook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De film duurt maar 90 minuten, maar je leert de karakters zo goed kennen, echt knap.
Heb dan ook de volle tijd gewoon geboeid, en blij zitten kijken . Gaat dat zien!!!

En wat een ontzettend mooi meisje zeg. Maakt hier haar acteerdebuut en doet dat alleen al super, maar wat is ze mooi....en schattig....en lief....ik ben verliefd
  dinsdag 11 januari 2005 @ 00:57:09 #153
18008 hornage
pi_24511122
Flirt
Argh, argh, ik ga naar de sneak en krijg weer nederlandse romatische comedy met het verplichte bloot. De film begint zo liefelijk en mooi dat ik braakneigingen kreeg. Hierna kreeg de film wel wat omdat je erachter komt dat de hoofdpersoon nogal een player is die gelooft in sex met iedereen en er van houdt om meerdere vriendinnen te hebben. Uiteraard leert hij dat dit toch niet de manier is omdat zijn o zo lieve vriendinnetje dit geheel niet waardeert. Dit alles wordt dan nog eens omhuld door een vrouw die een documentaire over polygamie en monogamie maakt. Bij elkaar aardig grappig en na liefelijk begin wel te doen maar eigenlijk is het gewoon een standaard clichematige nederlandse komedie. Een 5,5.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 02:21:15 #154
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24512283
The Producers

In tijden niet zo gelachen bij een film. Schitterend. Hoe bedenken ze het! Samen met Life of Brian leukste komedie die ik ken. En toch blijven er altijd dingen in komediefilms die ik gewoon niks vind. Vooral de screening van LSD kon ik totaal niet waarderen. Net als het eind met de speech van Wilder.
Verder gewoon perfect. Een aantal keren echt goed in een deuk gelegen. Paar hoogtepunten: De zweedse secetaresse, het nummer Spingtime for Hitles, Begin met die oude dametjes, op bezoek bij de schrijver etc etc etc.
Zero Mostel die Bialystock speelt kende ik trouwens helemaal niet, maar zet een geweldige rol neer
pi_24513363
Raging Bull (1980) #60
Erg goed uitgevoerde film over het leven van de boxer Jake LaMotta die net als Regilio Tuur zijn thuissituatie nogal eens verwarde met de ring. Je ziet het verloop van de carriere en het contact met zijn broer en andere familie over een tijdspan van een paar jaar, wat met de zwart wit uitvoering de tijd goed uit laat komen. De schaarse momenten kleur vond ik ook goed gevonden, en boden een mooi intermezzo. Verder indrukwekkend verhaal, maar nog indrukwekkender de prestatie van deNiro en net zo sterk maar in wat mindere mate, Joe Pesci.
Where facts are few, experts are many.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')