Ik vind het wel mooi hoe die honden steeds weer een link tussen de verhalen spelen. Mooi acteerwerk, plotwendingen (al zag je er een aantal wel aankomen) en hij werdt ondanks de lengte van de film nooit echt langdradig.
Wat vinden jullie van deze film?
mooie film Chiel!
Het plot zit eigenlijk al in het begin van de film, (of op zijn laatst aan het begin van het laatste verhaal). Dus het loopt een beetje dood op het eind, geen verrassingen zeg maar. Hoeft ook niet per se natuurlijk. Vond hem verder erg goed.
Heb daarom ook een tijdje mijn ondertitel veranderd in:
'Es un pendejo'. Dat woord moet je nu wel erg bekend in de oren klinken.
De scčnes met de hondengevechten kon ik persoonlijk niet naar kijken, maar dat valt de film eigenlijk niet te verwijten aangezien zulke uitermate trieste dingen nou eenmaal ook echt gebeuren.
Een levensechte film. Een film die je nog urenlang na de aftiteling in z'n greep houdt.
Wat mij betreft is er deze eeuw nog geen betere film gemaakt.
Ik denk trouwens dat hier weinig op wordt gereageerd omdat weinig mensen hem hebben gezien...
Van mij had deze film vorig jaar de Oscar voor Beste Buitenlandse Film mogen winnen.
Echt een hele dikke aanrader!
lekkere vaart in het verhaal en de scenes.
Amores Peros betekend zoiets als hondenliefde, mooi!
de mensen houden stuk voor stuk enorm veel van hun hond, maar de liefde voor elkaar is echt `hondseliefde'.
quote:Amores betekent zoiets als 'liefhebben', Perros betekent honden...
Op zaterdag 16 maart 2002 08:19 schreef Lassekjus het volgende:
Amores perros = Love is a bitch
maar dat kan je dan weer vertalen naar hondenliefde.:)
Een van de weinig onbekende films die ze hier wčl in de videotheek hebben.
Indertijd werd de link met Tarantino gelegd, en verwachtte dan ook een soort gangster-film a la Pulp Fiction, maak ik begrijp nu dat ze het toen over der vertel-trant hadden: drie plots die allemaal met elkaar verweven zijn.
Ik vond persoonlijk het eerste verhaal het sterkst, erg indrukwekkend.
Op www.imdb.com staat dat die regisseur er nog eentje op z'n naam heeft staan: "Powder Keg" Iemand van gehoord?
Tip: http://www.filmfreaks.nl/amoresperros.html
Hij ligt overigens ook voor niet al te veel geld bij de Vrije Platen Boer.
quote:Dat is een reclame van BMW. Beetje verwarrend idd, maar veel regisseurs met naam hebben destijds een reclamefilmpje inelkaar gedraaid voor een of ander nieuwe BMW model ofzo.
Op maandag 27 mei 2002 11:03 schreef habermas het volgende:
Op www.imdb.com staat dat die regisseur er nog eentje op z'n naam heeft staan: "Powder Keg" Iemand van gehoord?
Bedankt.
Je zit van de eerste tot de laatste seconde aan het beeldscherm gekluisterd in deze film die drie verhalen aan elkaar smeedt.
Ik ben benieuwd hoe ze de scenes met de honden hebben opgenomen, want het ziet er behoorlijk realistisch uit allemaal.
quote:Verbazingwekkend simpel, eigenlijk. Er wordt voornamelijk veel gesuggereerd. Verder: inventief editten en de juiste geluidseffecten.
Op donderdag 19 juni 2003 18:43 schreef Mike het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze de scenes met de honden hebben opgenomen, want het ziet er behoorlijk realistisch uit allemaal.
Prachtige film, inderdaad.
quote:Ja klopt maar je moet het niet al te letterlijk vertalen...
Op zondag 17 maart 2002 00:06 schreef BJB het volgende:[..]
Amores betekent zoiets als 'liefhebben', Perros betekent honden...
Het is een soort woordspeling... het gaat inderdaad over honden, perros... maar perro betekent ook iets als 'slecht' of 'ellendig'. Er staat dus naast 'Amores Perros' ook 'Amor es Perro(s)', oftewel liefde is klote...
quote:Vanavond dus
Op maandag 20 oktober 2003 18:05 schreef keeper het volgende:
Vrijdag as. op Nederland 3, om 23.55.Ga maar eens kijken dan
.
moest het gewoon vragen....
quote:Ik geloof dat er één of twee keer in word geneukt.
Op vrijdag 24 oktober 2003 11:37 schreef Patch het volgende:
Sorry, maarre; zit er bloot in?moest het gewoon vragen....
Puntje van kritiek is dat die hondenvechtscenes toch wel tamelijk ver gingen, naar mijn smaak.
quote:Ik eveneens.
Op maandag 27 oktober 2003 14:32 schreef BAZZA het volgende:
Erg mooi was hij, was onder de indruk
1 van de meest meeslepende films die ik ooit heb gezien
quote:het begin maar weer eens kijken. Eerste drie kwartier zijn toch het sterkst.
Op woensdag 3 december 2003 03:19 schreef California het volgende:
Vanavond op Canvas, 21:00.Mooie film, zwaar en erg goed.
quote:het laatste deel vind ik ook wel erg goed, zou een Tarrantino script kunnen zijn. Niet qua dialoog, wel qua actie van de hoofdrolspeler in dat deel. Het 2e deel is het minst maar toch ook zeker niet slecht, vind ik. Komisch en tragisch tegelijk.
Op woensdag 3 december 2003 08:30 schreef dolle_hond het volgende:[..]
het begin maar weer eens kijken. Eerste drie kwartier zijn toch het sterkst.
3e deel, tja, gewoon ook wel wat vaag, beetje lynch-achtig.
Ik kan niet zeggen welk van de verhalen het interessantst was: ze zijn zo verschillend. Het laatste deel was idd een beetje Tarantino-achtig. Maar de andere delen hadden ook hun eigen, aparte emoties.
spoiler:
Babel is prachtig! Verhaallijnen uit Marokko, Mexico, USA en Japan die op een mooie subtiele manier met elkaar te maken blijken te hebben. Wat een indrukwekkende film.quote:Op vrijdag 3 november 2006 00:42 schreef Arcee het volgende:
De eerste uit een trilogie, waarvan de 3e film nu in de bioscoop draait: Babel.
dat staat in bijna elke film wel centraal. Bovendien vind ik dit de hoofdzaak van Amores Perros, dat is veel meer zoiets van 'dit is het leven'. Er gebeuren ook goeie en mooie dingen in AP, al moet je dat wel vertalen naar een armer land.quote:Op zaterdag 4 november 2006 09:28 schreef cwk het volgende:
In alle drie de films staat de dood en verlies centraal.
Wat?quote:Op zaterdag 4 november 2006 09:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
dat staat in bijna elke film wel centraal. Bovendien vind ik dit de hoofdzaak van Amores Perros, dat is veel meer zoiets van 'dit is het leven'. Er gebeuren ook goeie en mooie dingen in AP, al moet je dat wel vertalen naar een armer land.
Voor mij geen triology of zo dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Dat dat dan deel 1 en 2 van een trilogie zouden moeten zijn, ik weet het niet hoor.
Ben wel erg benieuwd naar BabelJammer dat die in Pathe draait, had 'm liever in het filmhuis gehad. Maar misschien toch maar kijken binnenkort.
is niet echt nieuw, en natuurlijk lijken de films in een aantal opzichten op elkaar , het is dezelfde regisseur..........een trilogy is wat anders, zie LOTR of the Matrixquote:Op zaterdag 4 november 2006 11:56 schreef Arcee het volgende:
De overeenkomst kan zijn dat diverse verhaallijnen door elkaar heen en op verschillende tijdslijnen verteld worden en elkaar op zeker moment kruisen.
In ieder geval geniaal uitgevoerd in Amores Perros.
Dat zei ik ook niet en dat hoeft 't ook niet te zijn.quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
is niet echt nieuw
Het zou een trilogie kunnen zijn zoals deze van Krzysztof Kieslowski:quote:en natuurlijk lijken de films in een aantal opzichten op elkaar , het is dezelfde regisseur..........een trilogy is wat anders, zie LOTR of the Matrix
Ja, je zit er gelijk helemaal in.quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
het geniale begin![]()
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=at7SYWze24M
da's waar, heeft gij gelijk. Dan anders:alleen die vorm is een beetje dun als reden voor een trio. Vind ik van Krzysztof :trouwens ook. Anyway, = een b-tje definitiekwestie.quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat zei ik ook niet en dat hoeft 't ook niet te zijn.
[..]
Als je die wel eens gezien hebt weet je dat de verhaallijnen daar tegelijk afpelen en ook de karakters van de 3 delen in de andere delen te zien zijn. Totaal niet vergelijkbaar dus.quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat zei ik ook niet en dat hoeft 't ook niet te zijn.
[..]
Het zou een trilogie kunnen zijn zoals deze van Krzysztof Kieslowski:
Trois couleurs: Bleu (1993)
Trzy kolory: Bialy (1994)
Trois couleurs: Rouge (1994)
Ja, maar toch heel anders dan bij een Back to the Future of Terminator.quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:45 schreef ranja het volgende:
Als je die wel eens gezien hebt weet je dat de verhaallijnen daar tegelijk afpelen en ook de karakters van de 3 delen in de andere delen te zien zijn. Totaal niet vergelijkbaar dus.
Daar had ik het van.quote:At present González Ińárritu is collaborating with Arriaga in the writing of a third movie that will form a trilogy about death with his other two first pictures.
Het verschrikkelijke Dogville noemen in dit topic.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:37 schreef ranja het volgende:
Enige die in de buurt komt is de trilogie van Dogville, Manderlay en een nog nader te volgen deel 3
quote:Op donderdag 9 november 2006 19:37 schreef ranja het volgende:
Als je ze als Trilogie beschouwt is het zonder twijfel, zonder wat voor concurentie dan ook, de beste trilogie ooit.
Al moet ik Babel nog zien.
Enige die in de buurt komt is de trilogie van Dogville, Manderlay en een nog nader te volgen deel 3
Z'n blonde vriendin, dat model in die rolstoel dus.quote:Op vrijdag 10 november 2006 01:22 schreef Falco het volgende:
Die kerel in het tweede verhaal wordt een paar keer gebeld door iemand die ook meteen weer ophangt. Heeft iemand een idee wie die mysterieuze beller was?
dat zijn geen grappenquote:Op vrijdag 10 november 2006 01:27 schreef Sokolsky het volgende:
Ningen no joken.
quote:Op maandag 27 oktober 2003 14:34 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik eveneens.
1 van de meest meeslepende films die ik ooit heb gezien
Maar wie belt hem in zijn nieuwe huis dan op...? Had Daniel een nieuwe griet gevonden ofzo nu hij geen sex kon hebben met Valeria? Of heb ik wat gemist.....quote:Op vrijdag 10 november 2006 01:22 schreef Falco het volgende:
Die kerel in het tweede verhaal wordt een paar keer gebeld door iemand die ook meteen weer ophangt. Heeft iemand een idee wie die mysterieuze beller was?
Welk verhaal is dat? Is dat niet die vader die de man van zijn verdwenen dochter belt? Die zwerver-killer dus..quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:42 schreef Smeich het volgende:
[..]
net dan EINDELIJK gezien, fantastische film!!! Meesterlijk! Ik moet Babel ook nog steeds zien!!
[..]
Maar wie belt hem in zijn nieuwe huis dan op...? Had Daniel een nieuwe griet gevonden ofzo nu hij geen sex kon hebben met Valeria? Of heb ik wat gemist.....
quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:42 schreef Smeich het volgende:
Maar wie belt hem in zijn nieuwe huis dan op...? Had Daniel een nieuwe griet gevonden ofzo nu hij geen sex kon hebben met Valeria? Of heb ik wat gemist.....
quote:Op vrijdag 10 november 2006 01:38 schreef Arcee het volgende:
Z'n blonde vriendin, dat model in die rolstoel dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |