quote:Ja klopt maar je moet het niet al te letterlijk vertalen...
Op zondag 17 maart 2002 00:06 schreef BJB het volgende:[..]
Amores betekent zoiets als 'liefhebben', Perros betekent honden...
Het is een soort woordspeling... het gaat inderdaad over honden, perros... maar perro betekent ook iets als 'slecht' of 'ellendig'. Er staat dus naast 'Amores Perros' ook 'Amor es Perro(s)', oftewel liefde is klote...
quote:Vanavond dus
Op maandag 20 oktober 2003 18:05 schreef keeper het volgende:
Vrijdag as. op Nederland 3, om 23.55.Ga maar eens kijken dan
.
moest het gewoon vragen....
quote:Ik geloof dat er één of twee keer in word geneukt.
Op vrijdag 24 oktober 2003 11:37 schreef Patch het volgende:
Sorry, maarre; zit er bloot in?moest het gewoon vragen....
Puntje van kritiek is dat die hondenvechtscenes toch wel tamelijk ver gingen, naar mijn smaak.
quote:Ik eveneens.
Op maandag 27 oktober 2003 14:32 schreef BAZZA het volgende:
Erg mooi was hij, was onder de indruk
1 van de meest meeslepende films die ik ooit heb gezien
quote:het begin maar weer eens kijken. Eerste drie kwartier zijn toch het sterkst.
Op woensdag 3 december 2003 03:19 schreef California het volgende:
Vanavond op Canvas, 21:00.Mooie film, zwaar en erg goed.
quote:het laatste deel vind ik ook wel erg goed, zou een Tarrantino script kunnen zijn. Niet qua dialoog, wel qua actie van de hoofdrolspeler in dat deel. Het 2e deel is het minst maar toch ook zeker niet slecht, vind ik. Komisch en tragisch tegelijk.
Op woensdag 3 december 2003 08:30 schreef dolle_hond het volgende:[..]
het begin maar weer eens kijken. Eerste drie kwartier zijn toch het sterkst.
3e deel, tja, gewoon ook wel wat vaag, beetje lynch-achtig.
Ik kan niet zeggen welk van de verhalen het interessantst was: ze zijn zo verschillend. Het laatste deel was idd een beetje Tarantino-achtig. Maar de andere delen hadden ook hun eigen, aparte emoties.
spoiler:
Babel is prachtig! Verhaallijnen uit Marokko, Mexico, USA en Japan die op een mooie subtiele manier met elkaar te maken blijken te hebben. Wat een indrukwekkende film.quote:Op vrijdag 3 november 2006 00:42 schreef Arcee het volgende:
De eerste uit een trilogie, waarvan de 3e film nu in de bioscoop draait: Babel.
dat staat in bijna elke film wel centraal. Bovendien vind ik dit de hoofdzaak van Amores Perros, dat is veel meer zoiets van 'dit is het leven'. Er gebeuren ook goeie en mooie dingen in AP, al moet je dat wel vertalen naar een armer land.quote:Op zaterdag 4 november 2006 09:28 schreef cwk het volgende:
In alle drie de films staat de dood en verlies centraal.
Wat?quote:Op zaterdag 4 november 2006 09:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
dat staat in bijna elke film wel centraal. Bovendien vind ik dit de hoofdzaak van Amores Perros, dat is veel meer zoiets van 'dit is het leven'. Er gebeuren ook goeie en mooie dingen in AP, al moet je dat wel vertalen naar een armer land.
Voor mij geen triology of zo dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Dat dat dan deel 1 en 2 van een trilogie zouden moeten zijn, ik weet het niet hoor.
Ben wel erg benieuwd naar BabelJammer dat die in Pathe draait, had 'm liever in het filmhuis gehad. Maar misschien toch maar kijken binnenkort.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |