Deadly is the FemaleBegint zo ontzettend leuk. Vond de acteur een zeer sympathieke vent neerzetten en ook de manier waarop de twee tortelduifjes elkaar leren kennen is erg leuk.
Maar dan...
Eigenlijk vanaf het moment dat de vrouw vertelt graag wat bankovervallen te gaan plegen wordt het minder en minder met de film. Het werd een soort Bonnie and Clyde verhaal, en net als die film vond ik deze film weinig interessant blijven.
Het filmwerk was matig, met vooral de steeds herhalende shots vanuit de auto erg vervelend. De acteurs begonnen me echt te irriteren, vooral de vrouw met haar emotieloze gezicht. Ook de man begon te lijden aan een in mijn ogen soort van overacting. Het leek me niet dat ie zich thuis voelde met zijn rol. En dan mist de film ook nog eens wat logica zo nu en dan. Waarom zou je voor je laatste klus in godsnaam een slachterij overvallen? En hoe komen ze zo opeens aan werk daar? Echt zonder enige uitleg werken ze er, om het daarna te overvallen
![]()
Owja, en Bart is wel een erg lelijke naam voor een hoofdrolspeler
Mr. Deeds goes to TownCapra blijft echt zwaar geweldig.
Ook in deze film zet ie gewoon weer iets zeer moois neer. Hij werkt veel met moraal, waarden en normen, goed en slecht, maar doet dat gewoon zo ontzettend goed dat het keer op keer blijft werken. En het blijft me raken.
Gary Cooper kende ik alleen van High Noon dus ik vond het wel leuk hem eens wat jonger te zien, en Jean Arthur ziet er weer schitterend uit. Samen vormen ze een erg mooi koppel.
En naast de romance en het drama heeft de film ook nog eens erg leuke humor.
De opbouw van het verhaal kon ik erg waarderen in de film. Het begint eerst natuurlijk met het erven van die 20 miljoen e.d. om daarna de relatie tussen de twee hoofdpersonen te laten ontwikkelen. Pas nadat dat is afgerond gaat de film over naar hetgeen Longfellow (zou iemand echt zo heten???) met zijn geld gaat doen, om dan op het eind van de film alles te laten samenkomen. Heel overzichtelijk, maar ook heel 'spannend' omdat je eigenlijk wel wilt weten hoe het nou afloopt tussen de twee geliefden, maar daar dus zeker 3 kwartier op moet wachten
![]()
Helemaal