abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24515564
Nynke

Voornamelijk in het Fries gesproken,gelukkig met Nederlandse ondertiteling
Mooie film,en mooi verhaal,alleen een beetje triest
pi_24517433
kill bill 1, zo kut dat ik 2 niet eens wil zien, zal wel een persoonlijke mening zijn en ja ik vond pulp fiction geweldig maar dit
pi_24518856
quote:
Op maandag 10 januari 2005 23:38 schreef Hare het volgende:

[..]

Van Joe Hisaisi? Die ook de nieuwe dvd uitgave heeft verzorgd?

En waar draait ie? Ik zie hem niet in de bioscoopagenda staan
Ja, van JH.
Ik heb m gezien in Amersfoort...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 januari 2005 @ 21:20:42 #159
862 Arcee
Look closer
pi_24521447
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 11:50 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Nynke

Voornamelijk in het Fries gesproken,gelukkig met Nederlandse ondertiteling
Mooie film,en mooi verhaal,alleen een beetje triest
Monic Hendrickx
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_24521803
Delicatessen
http://www.imdb.com/title/tt0101700

Heerlijke bizarre film, schitterend gemaakt en bij vlagen erg origineel uitgevoerd.
Misschien op sommige momenten wat overdadig, waardoor de concentratie wat verslapt.
Verder niets dan lof voor deze bijzondere film!
pi_24522189
Laatst film: Cold Mountain

Echt een supergoede film!!
Dreaming permits each and every one of us to be quietly and safely insane every night of our lives.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 22:22:03 #162
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24522479
Vanmiddag gezien in de bios:

Phantom Of The Opera
Een verminkte figuur (Gerard Butler) woont al bijna z`n hele leven in t Opera Huis van Parijs. Hij leert, zonder dat ze t zelf weet, een jong meisje (Emmy Rossum) traint op haar zangkwaliteiten. Hij wordt dan ook verliefd op haar. En daar beginnen de problemen...
Laat ik vooropstellen: ik had nog nooit 1 van de andere verfilmingen of de musical gezien.
Ik vond t opzich best een goede film. Het geheel is gewoon heel mooi aangekleed. De sets zijn geweldig mooi, de kostuums zijn mooi en de soundtrack is goed. En toch mist de film iets...
Dat komt waarschijnlijk omdat ik vond dat de Phantom zelf niet door de juiste persoon werd gespeeld. Hij schreeuwde meer als dat ie zong. Bovendien kwam ie (behalve in de slotscene) niet geloofwaardig over. Emmy Rossum daarentegen was wel een (groot) pluspunt van de film. Zeer goede mix van zang- en acteerwerk. Erg goede rol.
Verder duurde de film net ff wat te lang en waren sommige liedjes in een modern poppie jasje gestoken. Dat vond ik nogal jammer.
Al met al was t best de moeite waard om te zien, maar toch niet echt wat ik ervan had verwacht. Jammer, want met een andere regisseur aan t roer had t veel meer kunnen zijn dan dat t nu is geworden...

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 6,6/10
  dinsdag 11 januari 2005 @ 22:22:49 #163
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_24522489
Cube 2

aardig idee en concept, maar zeer matig uitgewerkt. zowel qua sfeer als acteerwerk

Code 46

voor michael winterbottom eigenlijk matig.
in een futu-wereld is er een splitsing tussen mensen binnen en buiten. de binnenmensen hebben het goed, maar leven volgens strikte regels. door het vele klonen mogen er geen zwagerschappen zijn waarbij de ouders redelijk aan elkaar verwant zijn.
een controleur wordt verliefd op een vrouw die fraude pleegt........
doe maar niet, zou ik zeggen.
pi_24522586
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 22:22 schreef dolle_hond het volgende:

Code 46
Die heb ik vorig jaar op het Rotterdams filmfestival gezien, hij is inhoudelijk best interessant maar echt te traag en saai om te kunnen boeien.
  woensdag 12 januari 2005 @ 00:06:12 #165
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24524134
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 22:27 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Die heb ik vorig jaar op het Rotterdams filmfestival gezien, hij is inhoudelijk best interessant maar echt te traag en saai om te kunnen boeien.
Ik vond het wel een van de meest realistische toekomstvisies, maar inhoudelijk niet bijster interessant inderdaad.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 januari 2005 @ 00:55:42 #166
862 Arcee
Look closer
pi_24525114
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 22:22 schreef dolle_hond het volgende:
Code 46
De film dropt een aantal interessante zaken, maar doet er vervolgens niks mee. Ook vond ik de chemie tussen Robbins en Morton ver te zoeken. Al met al echt onder de maat.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 12 januari 2005 @ 00:55:52 #167
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24525116
Gohatto (Taboo) (1999)

Prachtige film over een trainingsdojo voor samurai van het keizerlijke leger, waar diverse samurai's zich aangetrokken voelen tot de knappe jonge nieuweling, Sozaburo Kano. Dit leidt tot en conflicteuze, gespannen situatie.
De film schept vanaf het begin een fantastische rustige sfeer d.m.v. prachtige shots, geweldige close-ups en een schitterende soundtrack. Ook het acteerwerk is superb. Takeshi Kitano is geweldig, de jongere Ryuhei Matsuda debuteert sterk en ook de rest van de cast, waaronder Tadanobu Asano, acteert goed.
cijfer: 9
  woensdag 12 januari 2005 @ 09:06:44 #168
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_24528099
Team America: World Police
En toen heb ik gisteren deze film gezien. Toen ik de eerste trailer en teaser had gezien wist ik zeker dat ik deze film zo snel mogelijk moest zien. Ik kan mezelf toch aardig south park noemen en deze film beloofde vooral veel van de bekende humor van south park.
De film zorgt in ieder geval voor genoeg lachsalvo's. De film spooft echt zo erg met de standaard actiefilm dat het echt hilarisch wordt. Alleen de beginscene is al heerlijk met foute one-liners en het einde van de eerste scene is echt heerlijk. Eiffeltoren half opgeblazen, straten in vuur en vlam en het team staat er rustig en zeggen tegen de fransen dat er niets aan de hand is en dat de terroristen allemaal dood zijn
De liedjes zijn ook allemaal weer super zoals we gewend zijn uit south park. Vooral het hele liefdesnummer wat eigenlijk gaat over hoe erg Pearl Harbor was is hilarisch. De sexscene is ook super. Zo kan ik eigenlijk nog wel doorgaan, maar ik spoil dan gewoon teveel. Als je eens even flink wilt lachen en south park kan je ook bekoren, dan moet je deze film echt zien

[ Bericht 0% gewijzigd door hornage op 12-01-2005 09:20:37 ]
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  woensdag 12 januari 2005 @ 09:37:45 #169
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24528411
Bin-jip (3-Iron) (Ki-Duk Kim, 2004)
Prachtige film waarin vooral liefde centraal staat. Ki-duk Kim is niet bang om stiltes te laten vallen en de kijker zelf te laten gissen naar de gevoelens van de hoofdpersonages; wat heet, de hoofdpersonages zeggen zelfs helemaal niets tot een paar woorden tegen het eind van de film. Alleen dit maakt de film al bijzonder, maar de mystiek die rond de film tilt hem nog een stapje hoger. Jammer van de quote op het einde die de film nog even met een stempel bedrukt, wat helemaal niet nodig was in mijn ogen. Dat werd zonder die quote ook al duidelijk. Verder ook weer prachtig in beeld gebracht, vooral de scenes in de gevangenis, die ook voor de nodige humor zorgde. ****½

Alfie (Charles Shyer, 2004)
Best leuke film waarin Jude Law zich van z'n gladste kant laat zien. Het praten tegen de camera begint me op een gegeven moment wat tegen te staan, steeds die uitleggerige monologen. Verder zitten er wel leuke vondsten in, zoals het inluiden van een episode door woorden op de achtergrond, maar halverwege de film verdwijnt dat totaal. De film weet wel een aantal cliche's aardig te ontlopen en heeft voor een Hollywood-film een redelijk gewaagd einde. Al met al een aardige film, maar niet één die me lang bij zal blijven. ***
pi_24528625
SAW

Absoluut de ziekste, en zeker ook 1 van de spannendste thrillers ooit !!!

Een soort kruising tussen The Cube en 7even, aanrader !!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_24529114
Touching the Void
Geen idee wat me te wachten stond bij deze film, maar ik zag m in een paar 2004 lijstjes voorbij komen en raakte nieuwsgierig. Toen ik eenmaal merkte dat het leek op een docu door de vertellende gezichten werd ik wat teleurgesteld maar dat was al snel voorbij toen de mooie plaatjes van de Andes voorbij kwamen en het beklimmen van de berg erg gaaf in beeld werd gebracht. Vanaf dat moment weet je ook al dat het nooit volledig goed kan gaan natuurlijk, waarom zou er anders een film van gemaakt zijn Dat verloop werd erg goed gebracht, juist door de afwisseling van film en docu en uiteindelijk vond ik dat dus toch prettig om naar te kijken. Respect voor deze mannen, maar ook respect voor de film die een voor mij redelijk vernieuwend concept liet zien.

Failan
Het verbaast me soms hoe films je een idee van een verhaalverloop kunnen geven om er vervolgens totaal iets anders van te maken. Dit is voor mij zo'n film, die wat weg leek te hebben van een mislukte gangstercarriere maar dan uitdraait op een emotievol verhaal waarvan ik eigenlijk zelf de achtergrond nog niet helemaal heb begrepen. Gelukkig hoef je een film niet altijd te snappen om er toch door geraakt te worden.
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 00:55 schreef Arcee het volgende:
Ook vond ik de chemie tussen Robbins en Morton ver te zoeken.
Hier had ik ook last van ja, en ik vrees dat t door haar komt
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 12 januari 2005 @ 11:19:19 #172
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24529923
Deadly is the Female

Begint zo ontzettend leuk. Vond de acteur een zeer sympathieke vent neerzetten en ook de manier waarop de twee tortelduifjes elkaar leren kennen is erg leuk.
Maar dan...
Eigenlijk vanaf het moment dat de vrouw vertelt graag wat bankovervallen te gaan plegen wordt het minder en minder met de film. Het werd een soort Bonnie and Clyde verhaal, en net als die film vond ik deze film weinig interessant blijven.
Het filmwerk was matig, met vooral de steeds herhalende shots vanuit de auto erg vervelend. De acteurs begonnen me echt te irriteren, vooral de vrouw met haar emotieloze gezicht. Ook de man begon te lijden aan een in mijn ogen soort van overacting. Het leek me niet dat ie zich thuis voelde met zijn rol. En dan mist de film ook nog eens wat logica zo nu en dan. Waarom zou je voor je laatste klus in godsnaam een slachterij overvallen? En hoe komen ze zo opeens aan werk daar? Echt zonder enige uitleg werken ze er, om het daarna te overvallen
Owja, en Bart is wel een erg lelijke naam voor een hoofdrolspeler

Mr. Deeds goes to Town

Capra blijft echt zwaar geweldig.
Ook in deze film zet ie gewoon weer iets zeer moois neer. Hij werkt veel met moraal, waarden en normen, goed en slecht, maar doet dat gewoon zo ontzettend goed dat het keer op keer blijft werken. En het blijft me raken.
Gary Cooper kende ik alleen van High Noon dus ik vond het wel leuk hem eens wat jonger te zien, en Jean Arthur ziet er weer schitterend uit. Samen vormen ze een erg mooi koppel.
En naast de romance en het drama heeft de film ook nog eens erg leuke humor.
De opbouw van het verhaal kon ik erg waarderen in de film. Het begint eerst natuurlijk met het erven van die 20 miljoen e.d. om daarna de relatie tussen de twee hoofdpersonen te laten ontwikkelen. Pas nadat dat is afgerond gaat de film over naar hetgeen Longfellow (zou iemand echt zo heten???) met zijn geld gaat doen, om dan op het eind van de film alles te laten samenkomen. Heel overzichtelijk, maar ook heel 'spannend' omdat je eigenlijk wel wilt weten hoe het nou afloopt tussen de twee geliefden, maar daar dus zeker 3 kwartier op moet wachten

Helemaal
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_24531048
Ik heb gisteren naar Boiler room gekeken. Die was toevallig op tv.

Regie Ben Younger
Jaar 2000
Land Amerika
Genre Thriller / Drama / Misdaad
Cast Giovanni Ribisi, Vin Diesel, Nia Long, Nicky Katt, Scott Caan, Ron Rifkin, Jamie Kennedy, Taylor Nichols e.a.
Duur 118 minuten

Ik vind de genre thriller niet echt gepast bij deze film.
Helaas helaas, want ik had net zin in een echte thriller,
maar afgezien van dit was het toch nog wel een leuke film
pi_24531117
Intolerable cruelty

Beetje vage film.Vind het niet echt super
  woensdag 12 januari 2005 @ 15:14:04 #175
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24532475
Amores Perros
We volgen het leven van een aantal verschillende mensen die door een aantal gebeurtenissen met elkaar te maken krijgen: een ex-crimineel, een foto model en een gewone jongen die verliefd is op de vrouw van zijn broer...
Toen ik een tijdje terug 21 Grams (ook van regisseur Alejandro González Iñárritu) zag vond ik het idee van het heen en weer in de tijd gaan erg goed en origineel. Ook goed uitgewerkt. Hier doet ie dat dus ook, maar ik vind t niet zo goed als bij 21 Grams. Het wordt in Amores Perros beter uitgelegd, waardoor alles een beetje wordt voorgekauwd en de verassing er een beetje uit is. En dat is jammer. Want het script en de gedachte erachter zijn juist erg goed. Het acteerwerk is wel erg sterk. Met name Emilio Echevarría zet een erg goede prestatie neer.
Het is dus zeker een goede film, maar niet zo goed als 21 Grams. Maar nog steeds het kijken waard.

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
  woensdag 12 januari 2005 @ 19:37:07 #176
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24536030
Santa Claus Conquers the Martians: Jezus Christus, wat een kutfilm. De acteurs alleen al zijn een uitstekende reden om je polsen open te snijden, en dan zijn er ook nog een verschrikkelijke score, special effects die waarschijnlijk zijn gemaakt door een dode bever en een verhaal dat even logisch is als hare die de IMDB-award wint. Als je dronken, stoned en dood bent kun je je hier misschien uitstekend mee vermaken, maar de rest van de wereldpopulatie dient dit te vermijden als een cocktail van AIDS, kanker en polio. 2,5.
A Night To Remember: net zoals de Titanic-film van Cameron komt het pas op gang als het schip begint te zinken, maar daar hoef je maar een minuut of twintig op te wachten. Vanaf daar is het spannend en zowaar dramatisch effectief. Ook wordt er uitstekend geacteerd en alle mensen die Cameron's versie haten zullen blj zijn om te horen dat een overheersend liefdesplot of iets dergelijks ontbreekt. Uitstekend vakmansschap, met verrassend goede special effects. 8+.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sai op 12-01-2005 19:51:21 ]
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 januari 2005 @ 20:48:47 #177
862 Arcee
Look closer
pi_24537087
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 15:14 schreef Timo20 het volgende:
Amores Perros
We volgen het leven van een aantal verschillende mensen die door een aantal gebeurtenissen met elkaar te maken krijgen: een ex-crimineel, een foto model en een gewone jongen die verliefd is op de vrouw van zijn broer...
Toen ik een tijdje terug 21 Grams (ook van regisseur Alejandro González Iñárritu) zag vond ik het idee van het heen en weer in de tijd gaan erg goed en origineel. Ook goed uitgewerkt. Hier doet ie dat dus ook, maar ik vind t niet zo goed als bij 21 Grams. Het wordt in Amores Perros beter uitgelegd, waardoor alles een beetje wordt voorgekauwd en de verassing er een beetje uit is. En dat is jammer. Want het script en de gedachte erachter zijn juist erg goed. Het acteerwerk is wel erg sterk. Met name Emilio Echevarría zet een erg goede prestatie neer.

Het is dus zeker een goede film, maar niet zo goed als 21 Grams.
Misschien omdat je ze in omgekeerde volgorde gezien hebt, maar ik wist van Amores Perros helemaal niks voor ik 'm zag en vond 't niet voorgekauwd en wel verrassend. Sowieso is die gimmick niet 't hoofdthema van de film. Het heeft een geweldige toegevoegde waarde, maar het draait voor mij om het rauwe, zeer realistische in-your-face drama. Jij zegt daar niets over en lijkt de film uitsluitend op de gimmick te willen beoordelen. Wel geef je aan dat het script en acteerwerk erg goed zijn, wat ik uiteraard ook vind. De film grijpt je bij de strot en laat je twee en half uur niet meer los. Alles bij elkaar vind ik Amores Perros nog steeds de beste film van dit decennium tot nu toe.

Zie trouwens ook mijn post in Amores Perros
pi_24537599
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 19:37 schreef Sai het volgende:
Santa Claus Conquers the Martians: Jezus Christus, wat een kutfilm.
Wat bezielde je om deze film te gaan kijken?

woensdag 12 januari 2005 @ 21:14:47 #179
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_24537608
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 00:55 schreef Arcee het volgende:

[..]

De film dropt een aantal interessante zaken, maar doet er vervolgens niks mee. Ook vond ik de chemie tussen Robbins en Morton ver te zoeken. Al met al echt onder de maat.
ik vond dat dat redelijk goed werd neergezet, aangezien het haar gewoon weinig boeit allemaal. dat straalt ze heel duidelijk uit. ze heeft weinig op met haar eigen leven. zo begint ze het verhaal zo'n beetje.
SM kan imho in dergelijke rollen gewoon lekker vaag blijven, net als in morvern callar.
maar de lijst van namen, MW, TR en SM, klinkt erg veelbelovend.
maar inhoudelijk wordt er weinig neergezet idd.

on-topic
grosse point blank
gewoon vermaak, maar wel best goed. vooral dankzij John Cusack, die inmiddels wel in mijn top 10 zal staan.
huurmoordenaar moet voor opdracht terug naar detroit, waar hij 10 jaar geleden opeens is vertrokken en waar toevallig een reunie van zijn highschool is dat weekend.
hij heeft toevallig ook nog ruzie met een andere huurmoordenaar......
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 januari 2005 @ 00:46:13 #180
862 Arcee
Look closer
pi_24539317
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 21:14 schreef kinky_queen het volgende:
Wat bezielde je om deze film te gaan kijken?
En dat zeg jij?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 januari 2005 @ 00:47:23 #181
862 Arcee
Look closer
pi_24539340
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 21:14 schreef dolle_hond het volgende:
SM kan imho in dergelijke rollen gewoon lekker vaag blijven, net als in morvern callar.
Klopt, Morton is okee.
  donderdag 13 januari 2005 @ 00:51:15 #182
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_24539388
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 00:47 schreef Arcee het volgende:
Klopt, Morton is okee.
Zeker . Sweet and Lowdown van Woody Allen gezien?
The short weekend begins with longing...
  donderdag 13 januari 2005 @ 00:55:42 #183
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24539455
Chinatown (1974)
Een detective Jacke Gittes (Jack Nicholson) denkt weer in de zoveelste saaie "man gaat vreemd"-zaak beland te zijn, maar dan veranderd alles opeens als de echte vrouw van de man opduikt en raakt hij langzamer hand betrokken bij een complot over water.
Vanaf het moment dat de begincredits beginnen te rollen weet je al wat voor film dit wordt, een ouderwetse dectective/film-noir. En die mood blijft de hele film hangen. Mede dankzij de goede soundtrack. Al met al een erg goede film-noir van Roman Polanski, maar eerlijk gezegd wel een beetje overschat op imdb imho.
Cijfer; 7.5

[ Bericht 5% gewijzigd door Lonewolf2003 op 13-01-2005 01:06:01 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 januari 2005 @ 01:12:30 #184
862 Arcee
Look closer
pi_24539774
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 00:51 schreef California het volgende:
Zeker . Sweet and Lowdown van Woody Allen gezien?
Nee, vreemd eigenlijk, want met Allen, Morton, Penn en Thurman heb je wel een topkwartet te pakken.
  donderdag 13 januari 2005 @ 02:37:02 #185
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24540784
The Set-Up: uitstekende boksfilm. Het verhaal is wat simpel en voorspelbaar, maar het wordt uitstekend gebracht, geacteerd en gefilmd. Zeker in het eerste half uur wordt op geweldige wijze een sfeerschets van het bokswereldje gegeven. De impact wordt nog eens verhoogd doordat alles zich in real-time afspeelt. Enig minpuntje is wel dat het grote gevecht, hoewel erg realistisch gechoreografeerd en goed geregisseerd, nogal lang duurt met zijn twintig minuten, terwijl de uitslag voor de beetje ervaren kijker allang bekend is. Maar de fantastische acteurs en de erg goede timing zorgen ervoor dat dat slechts een heel klein minpuntje is in één van de beste sportfilms die ik heb gezien. 8,5.
The Man With the Golden Arm: RTL5 zond een totaal afgeragde print uit, maar ondanks dat vond ik dit heel okay. Sinatra en Novak zijn allebei erg goed, maar de bijrolspelers komen jammer genoeg niet veel verder dan het neerzetten dan typetjes. Er wordt een goed portret van verslaving gegeven, en vrijwel nergens doet de manier waarop de film met dit onderwerp omgaat verouderd aan. We zijn wel wat meer gewend tegenwoordig, en dit heeft absoluut niet de emotionele impact van, laten we zeggen, Requiem for a Dream, maar als drugsdrama/tijdsbeeld voldoet dit prima. Wel was de muziek verschrikkelijk irritant, al kan dat ook weer komen door de slechte beeld- en geluidskwaliteit. 7,5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_24541288
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 00:46 schreef Arcee het volgende:

En dat zeg jij?
* zucht...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')