abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 4 januari 2005 @ 23:26:10 #1
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_24400882
Op volgt.

Vorige deel: Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVIII

Net gezien Hero

Ik had verwacht wel genoeg te hebben onderhand van die Oosterse films over 'eer' en vliegende gevechten, maar Hero is een erg mooie film. Visueel een van de sterkste films die ik ooit gezien heb. Ook het script zuigt je steeds meer in de film, iets wat me meestal niet overkomt bij dit soort films.

[ Bericht 79% gewijzigd door Mike op 04-01-2005 23:36:48 ]
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 23:29:01 #2
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_24400956
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 23:26 schreef Mike het volgende:
Op volgt.
Zo kan ik het ook.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_24401096
Butterfly Effect vanochtend gezien.. was toch beter als ik had verwacht
-
  Moderator dinsdag 4 januari 2005 @ 23:38:41 #4
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_24401140
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 23:29 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Zo kan ik het ook.
Idd: Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVII
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_24401195
King Arthur

Wel ok.. niet meer en niet minder
Marketing | Social Media | Positionering: www.kroesbergen.eu | [T] @rkroesbergen
Online Marketing voor Profootballspot.com | Arizona Cardinals [T] @spot_cardinals en NFL Draft [T] @spotdraft
  dinsdag 4 januari 2005 @ 23:42:46 #6
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_24401226
Gister Donny Drako gezien, goede film, wist me van begin to eind te boeien en ik heb ADHD dus dat zegt behoorlijk veel.
Alleen het plot is me nog een beetje vaag, maar dat hoort nu eenmaal bij de film
pi_24401299
Ik heb gisteren Full Frontal gekeken.. Ik ben er kapot van, hoe kan iemand zo'n wazige film maken? Het pijnlijke is, het gaat nergens over, maar toch trekt het je genoeg om de film uit te kijken. De hoes is erg veelbelovend, leuke cast, maar Brad Pitt op je cover noemen, terwijl hij ongeveer evenlang verschijnt als bij een eerdere schnabbel bij Jackass? Beetje jammer.. nee, als je nog 2 uur te leven hebt, kijk dan liever niet deze film. En anders, veel sterkte..
Oh ja, als je er bezwaar tegen hebt om David Duchovny naakt te zien (ik wou dat ik gewaarschuwd was!!), kijk deze film dan sowieso niet!!!
Me, I always tell the truth, even when I lie..
  † In Memoriam † dinsdag 4 januari 2005 @ 23:51:47 #8
47213 ArmaniMania
pi_24401384

Voor die tijd was het best een vermakelijke film, nu in dit verwende tijdperk is het een lachertje.
pi_24401419
net gezien: Finding Neverland
met Johnny Depp & Kate Winslet

Imdb link: http://www.imdb.com/title/tt0308644/
Imdb rating: 8.3/10, top 250: #217

Erg goede film, mooi verhaal eigenlijk & zeer mooi geacteerd. Camera werk is ook erg mooi
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_24401587
Daarnet Rio Bravo klassieke western met o.a john wayne , ricky nelson, en dean martin.
gisteren de harry potter reeks. , dag daarvoor Harry and kumar goes to white castle , en the Grudge
en van het weekend nog een klassieker heksen en bezemstelen.
  woensdag 5 januari 2005 @ 00:06:30 #11
15453 oorlog
The one and only
pi_24401673
Pas gezien: The incredibles: heb echt in een deuk gelegen.

Hetzelfde geldt voor de film die ik net heb gezien, namelijk Eurotrip. Vol met clichés, maar toch erg grappig.
Ik neem niet de verantwoording voor de hierboven gemaakte opmerking.
  woensdag 5 januari 2005 @ 00:06:38 #12
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24401675
Ik al een paar dagen, wat zeg ik, zeker een week, helemaal niks
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  woensdag 5 januari 2005 @ 01:06:33 #13
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_24402993
Friday Night Lights
Een film over american football met billy bob thornton als coach. De film verschilt niet veel van andere football films, ook hier worden de onderlinge relaties in beeld gebracht. Wat hem anders maakt is de aandacht aan de stad en hoe de bewoners er mee omgaan. Billy bob thornton is als van ouds goed op dreef, de muziek is zeer goed en de film weet zelfs nog te verrassen.
Ik denk dat ik de film niet snel nog een tweede keer zou kijken, dus een 7, maar daar kom ik misschien nog op terug en dan wordt het zeker een 8.
pi_24403140
resident evil apocalypse, ernstig slecht
Jewish Humanitarian Man of the Year
1998 Epiphany award
Texas Ranger Hall of Fame
pi_24403373
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 23:51 schreef ArmaniMania het volgende:

Voor die tijd was het best een vermakelijke film, nu in dit verwende tijdperk is het een lachertje.
O pleeeeeeaaaaaaassssee explain!!!???

ANCHORMAN: THE LEGEND OF RON BURGUNDY

Man wat heb ik me de kelere gelachen en dat als Will Ferrell hater

woensdag 5 januari 2005 @ 01:26:03 #16
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24403391
Net weer Oldboy gezien.

Blijft geweldig.
The Light Is Leaving Us All
  woensdag 5 januari 2005 @ 01:28:07 #17
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24403423
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 01:12 schreef Bertie het volgende:
resident evil apocalypse, ernstig slecht
Omdat mijn vorige recensie aan het einde zat van dat andere topic en ik dit topic toch nog in mijn active topics lijst wil, plaats ik lekker nog een keer mijn afwijkende recensie.

Resident Evil Apocalpyse

Net zoals met deel 1 had ik er door de negatieve recensies weinig van verwacht, maar hij viel me toch weer erg mee. Alice, die in deel 1 uit 'The Hive' wist te ontsnappen moet zich in dit deel een weg door Raccoon city banen. Onderweg krijgt ze gelukkig wat hulp in de vorm van wat special forces en een appetelijke dame in een blauw pakje, waarmee de film meteen (nog meer) een comic feel krijgt.
Deze film heeft uiteraard zombies, maar het is geen horror bloodfest zoals de remake van Dawn of the Dead. Deze film heeft ook niet de humor en knipogen van Shaun of the Dead. In plaats daarvan manifesteert deze film zich vooral als een actiefilm en daarmee komt de film heel aardig weg.
Waar de film wel probeert om 'eng' te zijn, faalt de film erbarmelijk. De zogenaamde suspense momenten zie je van verre aankomen.
Na 3 kwartier begon de film wat saai te worden, maar de 2e helft is weer wat afwisselender. Al met al geef ik de film een 6,5. Leuke popcornflick. Ik zie een derde deel wel zitten.

xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  woensdag 5 januari 2005 @ 01:28:39 #18
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24403436
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 01:26 schreef Zeitgeist het volgende:
Net weer Oldboy gezien.

Blijft geweldig.
Ik ben hem aan het downloaden. Ben zeer benieuwd.
  woensdag 5 januari 2005 @ 03:36:00 #19
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24405004
mooie zieke film
Maar ik kan leedvermaak en sadisme op zijn tijd waarderen.

Op een gezonde manier offcourse. ik voel medeleven.

[ Bericht 22% gewijzigd door Zeitgeist op 05-01-2005 03:42:16 ]
  woensdag 5 januari 2005 @ 09:50:12 #20
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24406685
(#644) Scener ur ett äktenskap (Scenes from a Marriage) (Ingmar Bergman, 1972)
Origineel was dit een zesdelige televisieserie gemaakt voor de Zweedse tv, welke 5 uur duurde. Voor een bioscooprelease is dit natuurlijk te lang, dus werd hij ingekort tot 167 minuten. En dat is waarschijnlijk ook het minpunt van de korte versie. Het is een aaneenschakeling van de dramatische hoogtepunten uit de serie (naar het schijnt), waardoor de film te lang aanvoelt. In de serie hebben naar verluid bijrolspelers ook een iets grotere rol, zodat je wat ruimte geboden wordt om adem te halen. Ondanks dit minpunt van deze versie is het nog steeds een geweldige film. Bergman laat vooral in deze film zien hoeveel je kunt vertellen met gezichten, mits je goede acteurs hebt om deze expressies te visualiseren. Liv Ullman en Erland Johansson zijn hier fantastisch in en brengen elke emotie pijnlijk over op het scherm. In de dialogen worden thema's als liefde en huwelijk op een sterk wijze ontbonden en aan de kaak gesteld. De korte versie is in elk geval niet Bergman's sterkste film, maar nog altijd dichter bij een meesterwerk dan veel andere regisseurs kunnen zeggen dat ze ooit geweest zijn. ****

Rokugatsu no hebi (A Snake of June)[/b] (Shinya Tsukamoto, 2002)
Van Tsukamoto, de regisseur van Tetsuo, hoef je geen normale film te verwachten en dit is dan ook verre van dat. Het uiterlijk van de film is prachtig. De immer neerslaande regen, de mooie zwart/wit shots en de krachtige montage zorgen voor een intense sfeer. Het stomende liefdesdrama wordt, ondanks de orgastische scenes, nergens ordinair of banaal, waaruit blijkt dat Tsukamoto lering getrokken heeft uit z'n losgeslagen projectiel Tetsuo. Toch werkt de film niet helemaal en dat komt met name door de surrealistische trekjes die de film heeft. Normaal ben ik daar wel voor te porren, maar hier vond ik het niet zo op z'n plaats. Ik had dit verhaal liever zonder al die verwarring zaaiende scenes gehad, de film had al sfeer genoeg zonder. ***½

Dodsworth (William Wyler, 1936)
Degelijke Hollywood-klassieker van William Wyler, maar niet echt bijzonder. Het acteerwerk en regie is allemaal dik in orde, maar het verhaal heeft niet veel te bieden. Hier en daar een leuke gevatte opmerking houdt dit huwelijksdrama levend. ***
  woensdag 5 januari 2005 @ 09:52:02 #21
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_24406709
iemand al the grudge gezien? ik ga vanavond naar de voorpremiere, maar mischien is tie wel helemaal bout....
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  woensdag 5 januari 2005 @ 09:55:39 #22
103931 Blackness
Master of Disharmony
pi_24406749
Cinema Paradiso

Mooi "tijdsdocument" en zeker weer eens wat anders dan al die flinterdunnen hollywoodproducties.

IMDB: 8,4 #95
  woensdag 5 januari 2005 @ 09:57:10 #23
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_24406763
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 09:52 schreef mrSPLIFFY het volgende:
iemand al the grudge gezien? ik ga vanavond naar de voorpremiere, maar mischien is tie wel helemaal bout....
Ik wil je niet van je voorpremiere weghouden, maar ik vond hem in elk geval (bijna) helemaal bout.
  woensdag 5 januari 2005 @ 09:58:44 #24
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_24406785
ghé ik lees net t the gruge topic!
de meningen zijn verdeeld ( en die voor de kerst gekregen bioscoopbonnen moeten toch op )
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  woensdag 5 januari 2005 @ 10:31:35 #25
59761 Salmonella
Wat niet weet, dat weet niet
pi_24407231
The Ladykillers..
Veruit de slechtste film van Tom Hanks ever!
I want that one!
  woensdag 5 januari 2005 @ 10:39:37 #26
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_24407355
Vanaf vorige week gezien:

Vincent
Klein filmpje van Tim Burton over een jongen die liever zoals Vincent Price zou willen leven. Ongeveer geanimeerd zoals A Nightmare Before Christmas maar dan iets uitbundiger. Wel grappig en verhaaltje rijmt leuk.

Thir13en Ghosts
Vermakelijke horrorfilm. Lekker psychedelische effecten en wat verkeerde humor en alle 13 de geesten waren wel gaaf. Uiterlijk van de film was ook gewoon ok.

Mighty Morphin Power Rangers: The Movie
Vroeger was ik eigenlijk best wel gek van de power rangers. Toen de film indertijd op video uitkwam had ik meteen gehuurd en direct 2 keer gekeken. Uiteraard leek het me gewoon een brakke film te wezen maar dat het zo inspiratieloos was? pff, eigenlijk zijn het allemaal een bende losers bij elkaar. Ik heb iig gelachen maar niet omdat het een goede film te noemen was.

Ghost Ship
Leuke openingsscene waarna de film erg veel begint te lijken op Virus. Het vermaakte me allemaal maar net, maar eigenlijk is het gewoon een nogal standaardfilm die net de kop boven water houdt

Frankenweenie
Een andere vroegere film van Tim Burton wat een leuke film is over liefde voor een hond en wat een jongen allemaal doet uit liefde om die hond terug te krijgen. Uiteindelijk wordt het een waardige knipoog naar het verhaal van Frankenstein.

Shi mian mai fu (House of Flying Daggers)
Gisteren deze in de sneak gezien. Ik had hem al een tijdje geleden gedownload maar gelukkig nog niet gekeken. Hero had ik begin vorig jaar gezien en ik vond het echt een superfilm die erg supergaaf uitzag. De trailer voorspelde meer van hetzelfde dus ik was erg blij om te zien dat hij in de sneak was. Uiteindelijk begint de film leuk alleen het gaat steeds meer vervallen in een gewone Romeo & Julliette verhaal. Uiteraard is de film in zekere dingen ongeloofwaardig maar naarmate richting het einde gaan wordt het allemaal wel iets te bont. Uiteindelijk vond ik deze film minder dan Hero maar zeker nog steeds is de visuele pracht van de film ongeëvenaard.

Ju-on: The Grudge
Japanse horror waar nu weer even veel over gepraat wordt door de remake maar ik heb het origineel gezien wat uiteindelijk ook weer een remake bleek van een eerdere tv versie. Ik vond de film iig erg goed. Begint lekker asynchroon, schrikeffecten zijn zeer ok en het kindje is best wel creepy. Ik had hem gezien in het pikkedonker gezellig met wat vrienden en de sfeer kwam er lekker in. Laaatste geheel miste ik een beetje door alcoholgebruik een wazige verhaalvertelling maar toch kon de film mij bekoren.

En nog wat films die ik al eerder had gezien
The Bourne Identity
The Bourne Supremacy
Hellbound: Hellraiser 2
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_24407745
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 10:39 schreef hornage het volgende:

Thir13en Ghosts
Vermakelijke horrorfilm. Lekker psychedelische effecten en wat verkeerde humor en alle 13 de geesten waren wel gaaf. Uiterlijk van de film was ook gewoon ok.
Ook het origineel gezien?

Is een van de sterkste films van William (the greatest showman alive) Castle

pi_24407768
Bridget Jones; The edge of reason..

was wel leuk, maar vond deel 1 vele malen leuker
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_24408129
Grand Theft Parsons, Johnny Knoxville in een enigzins serieuze rol.

Ooit heeft hij met een vriend afgesproken dat degene die het eerst sterft door de ander in de woestijn zal worden verbrand, dit omdat het hun niets leek om tussen vreemden op een begraafplaats te liggen. Die vriend is nu overleden en alles wat Knoxville doet om die vriend in de woenstijn te krijgen zie je in de film.

Edit: Oh, het was een leuke film trouwens
Would you fuck me?... I'd fuck me... I'd fuck me hard...
pi_24408229
American Pie the Wedding gister noges gezien
Cuore Sportivo
pi_24408258
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 10:31 schreef Salmonella het volgende:
The Ladykillers..
Veruit de slechtste film van Tom Hanks ever!
Daar hoort matchstickmen ook bij maargoed das mijn mening
Cuore Sportivo
  woensdag 5 januari 2005 @ 12:36:44 #32
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24409353
Neko no ongaeshi (The Cat Returns)

Een film zoals ik van Ghibli gewend ben. Kortweg fantastisch en geweldig dus. Plot is vrij simpel. Normaal meisje redt een kat die bijna overreden wordt en dan begint de kat opeens te praten, vanaf dat moment wordt je meegesleept in een fantastisch sprookje over een katte koninkrijk.
cijfer: 9.5
  woensdag 5 januari 2005 @ 12:42:03 #33
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_24409430
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:36 schreef alki het volgende:

[..]

Daar hoort matchstickmen ook bij maargoed das mijn mening
Euh? Hanks heeft helemaal niets te maken met Matchstick Men .
  woensdag 5 januari 2005 @ 12:44:11 #34
75735 Teah
Get over it and move on
pi_24409463
Gister Indiana Jones gezien.. Deel 3 ofzo kan dat? Geen idee waar het over ging, had namelijk een veel te interessant persoon naast me op de bank zitten :-)
  woensdag 5 januari 2005 @ 13:01:57 #35
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24409762
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 12:42 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Euh? Hanks heeft helemaal niets te maken met Matchstick Men .
Wist je niet dat het een en dezelfde persoon is? Bij volle maan verandert Tom Hanks namelijk in Nicolas Cage. Daarom kijkt Nicolas Cage ook altijd zo droevig want Tom Hanks zijn is veel lucratiever.
  woensdag 5 januari 2005 @ 13:02:04 #36
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_24409766
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:06 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Ook het origineel gezien?

Is een van de sterkste films van William (the greatest showman alive) Castle

origineel nooit gezien nee, ik had wel gelezen in het topic over de film hier op fok dat die film wel gaaf moet wezen, misschien ga ik hem binnenkort nog wel eens zien.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  woensdag 5 januari 2005 @ 16:42:06 #37
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24413584
A Personal Journey with Martin Scorsese Through American Movies: een vier uur lange vertelling van Scorsese, voornamelijk over regisseurs die - al dan niet subtiel - tegen de Production Code ingingen. Het zit wat minder lekker in elkaar dan Il Mio Viaggio in Italia, wat waarschijnlijk komt doordat dit oorspronkelijk voor de TV is gemaakt. Verder is dit interessant, inspirerend, leuk, enthousiasmerend en ontzettend vermakelijk. Jammer van de enorme hoeveelheid spoilers (wat ook wel te verwachten was), maar als je daar mee kunt leven is dit een vette aanrader. 8,5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  woensdag 5 januari 2005 @ 20:48:45 #38
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24418202
Vanmiddag gezien:

Batoru rowaiaru (Battle Royale)
Een klas met middelbare scholieren wordt gedropt op een onbewoond eiland. Ze moeten elkaar uitmoorden en de persoon die tot t laatste overblijft heeft gewonnen. Ze hebben 3 dagen, daarna is t "spel" afgelopen en gaat iedereen zowiezo dood...
Echt niets wordt gespaard in deze film. Lekker recht-toe-recht-aan gefilmd. Het idee is erg cool en tis ook goed uitgewerkt. De race tegen de klok en tegen elkaar is leuk, en staat goed tegenover de soms wat overdreven scenes waarin klassieke muziek te horen is. Tijdens die scenes had ik echt zoiets van:" duh, dit is wellicht wat overdreven". En toch was t wel leuk gedaan.
Ook laat de film heel goed zien wat mensen allemaal wel niet doen om in leven te kunnen blijven, en wie eigenlijk je echte vrienden zijn...
Erg goed dus, zeker een aanrader.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:14:24 #39
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24418640
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:48 schreef Timo20 het volgende:

Vanmiddag gezien:

Batoru rowaiaru (Battle Royale)
Een klas met middelbare scholieren wordt gedropt op een onbewoond eiland. Ze moeten elkaar uitmoorden en de persoon die tot t laatste overblijft heeft gewonnen. Ze hebben 3 dagen, daarna is t "spel" afgelopen en gaat iedereen zowiezo dood...
Echt niets wordt gespaard in deze film. Lekker recht-toe-recht-aan gefilmd. Het idee is erg cool en tis ook goed uitgewerkt. De race tegen de klok en tegen elkaar is leuk, en staat goed tegenover de soms wat overdreven scenes waarin klassieke muziek te horen is. Tijdens die scenes had ik echt zoiets van:" duh, dit is wellicht wat overdreven". En toch was t wel leuk gedaan.
Ook laat de film heel goed zien wat mensen allemaal wel niet doen om in leven te kunnen blijven, en wie eigenlijk je echte vrienden zijn...
Erg goed dus, zeker een aanrader.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
Wat ik nooit zo goed begrepen heb aan deze film is waarom die klas in het begin zo vreemd reageert. Het Battle Royale project loopt al een tijdje en er is, getuige de beginbeelden van de film, ook wel ruchtbaarheid aan gegeven. Maar de kinderen uit de klas reageren alsof ze totaal niet weten waar het over gaat.
Dat viel me op.

Verder een toffe film ja.
pi_24420665
Oldboy

Had er veel goeds over gehoord, moet zeggen dat het allemaal ook klopte, vind het zelf 1 van de betere films van 2004. Aan het begin moet je er ff inkomen, kijken met een volle maag is op sommige momenten ook niet aan te raden. Prachtig verhaal met echt geweldige scenes er doorheen en een geweldige muziek in de film

Deze moet je zien
pi_24421187
Last Action Hero
Leuke popcorn/entertainment/actie film, die zichzelf absoluut niet serieus neemt. Geen hoogstaande film maar wel leuk om eens te kijken als je je verveelt. Ook leuk de vele knipogen naar andere films.
  woensdag 5 januari 2005 @ 23:13:45 #42
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24421467
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:14 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Wat ik nooit zo goed begrepen heb aan deze film is waarom die klas in het begin zo vreemd reageert. Het Battle Royale project loopt al een tijdje en er is, getuige de beginbeelden van de film, ook wel ruchtbaarheid aan gegeven. Maar de kinderen uit de klas reageren alsof ze totaal niet weten waar het over gaat.
Dat viel me op.

Verder een toffe film ja.
nou tis niet dat ze reageren alsof ze niet weten waar het over gaat. In het boek word het beter uitgelegd. Het is meer een soort van ongeloof/shock. Dat zij juist worden uitgeloot. Je moet je voorstellen dan er ontzettend veel mensen in de staat Japan wonen(als ik me goed herinner is China bijvoorbeeld ook grondgebied van Japan.) en om de zoveel tijd worden een paar mensen uitgeloot om dit te doen. Verwaarloosbaar percentage.
pi_24421692
21 Grams

Supergoede,spannende film
pi_24424064
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 23:41 schreef RCHY het volgende:
King Arthur

Wel ok.. niet meer en niet minder
ik vond het einde echt lachwekkend.
Jewish Humanitarian Man of the Year
1998 Epiphany award
Texas Ranger Hall of Fame
pi_24424094
Rules of Attraction

Heerlijk, eindelikj een film die slecht afloopt \o/
Iedereen is gewoon fucked, prachtig

Grappige film, en vrij origineel met sommige scene's.
pi_24425145
SAW
spannende horror-thriller over een seriemoordenaar die zijn slachtoffers in een spel-situtatie zet met hun eigen leven en dat van eventuele medespelers in de waagschaal. Onmenselijke offers / acties zijn nodig om te overleven. Sadisme in zijn puurste vorm, met een se7en-achterliggende gedachte, en goede plot-twists. Aanrader!

imdb: 7.4
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_24426061
Fucking Åmål [Lukas Moodysson, 1998]

Wat een ongelofelijke mooie film is dit .. Zweedse productie overigens, een goeie afwisseling van alle Amerikaanse rotzooi die we tegenwoordig te zien krijgen...

Fucking Åmål is een topper op elk vlak. Het verhaal staat ijzersterk, en dat wordt gevolgd door de acteurs die stuk voor stuk uitstekend werk leveren.. Het camerawerk is tot in de details goed uitgewerkt (bewijs daarvan de vele close-ups , die vaak bepalend zijn) , maar het mooiste vond ik toch wel de sfeer ..

Net als bijvoorbeeld "Eternal Sunshine o/t Spotless Mind" is dit een bijzonder gevoelige film .. beide films tonen aan (en dit op een prachtige manier) hoe mooi en kwetsbaar liefde kan zijn... Dit is helemaal mijn soort film

imdb: 8
eigen: 8.7

Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  donderdag 6 januari 2005 @ 03:12:37 #48
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24426526
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 00:47 schreef Hymn het volgende:
Rules of Attraction

Heerlijk, eindelikj een film die slecht afloopt \o/
Iedereen is gewoon fucked, prachtig

Grappige film, en vrij origineel met sommige scene's.
moet je
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ook slecht. heel slecht... qua afloop that is. Ze zijn wel erg goed
pi_24427567
The Violent Men (1955)

John Parrish (Glenn Ford) is een oorlogsveteraan die een farm heeft gekocht om te herstellen van oorlogswond. na genezing wil hij verkopen, maar er is maar 1 koper, Mr. Wilkinson ( EGR ). deze kan niet meer lopen nadat hij 12 jaar geleden bij een burenruzie is neergeschoten. de prijs die hij wil betalen is laag en hij vraagt zijn broer wat druk te zetten op parrish. hierdoor komt een werknemer van parrish om t leven en parrish besluit het gevecht aan te gaan met zijn buren.
ondertussen blijkt dat mrs. wilkinson (barbara stanwyck) de broer naar de farm had gehaald. niet alleen voor hulp op de farm, maar ook voor haarzelf.

vanaf dat moment is de film tamelijk geweldadig.

al met al geen topper. vooral matig gemonteerd, slechte overgangen. muziek die plots stopt en ff later weer verder gaat. acteerwerk van EGR, BS en GF is gelukkig wel sterk. het plot klopt ook. alleen lijkt de regisseur er een haastklus van te hebben gemaakt: een lopende band western uit de jaren 50. als ik zie dat hij de nodige westerns in enkele jaren draaide, is het te begrijpen dat de afwerking wat minder aandacht kreeg.
  donderdag 6 januari 2005 @ 09:22:21 #50
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_24427633
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 02:21 schreef Saviola het volgende:
Fucking Åmål [Lukas Moodysson, 1998]

Wat een ongelofelijke mooie film is dit .. Zweedse productie overigens, een goeie afwisseling van alle Amerikaanse rotzooi die we tegenwoordig te zien krijgen...

Fucking Åmål is een topper op elk vlak. Het verhaal staat ijzersterk, en dat wordt gevolgd door de acteurs die stuk voor stuk uitstekend werk leveren.. Het camerawerk is tot in de details goed uitgewerkt (bewijs daarvan de vele close-ups , die vaak bepalend zijn) , maar het mooiste vond ik toch wel de sfeer ..

Net als bijvoorbeeld "Eternal Sunshine o/t Spotless Mind" is dit een bijzonder gevoelige film .. beide films tonen aan (en dit op een prachtige manier) hoe mooi en kwetsbaar liefde kan zijn... Dit is helemaal mijn soort film

imdb: 8
eigen: 8.7

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
super film!
don't give me that fucking bullshit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')