Gister gezien en dit is mijn review, die ik eerder in het Welke film heb je ... topic geplaatst heb.
2046Wat een kleuren, wat een pracht en praal bevat deze film. Wat een visueel genot is dit. Elke shot is net een schilderijtje. Het kleurengebruik, het camarawerk, het tempo, alles is even goed en mooi. Echt één van de mooiste films die ik ooit gezien heb. En de muziek versterkt dat gevoel van overrompelling alleen maar.
![]()
![]()
Het enige minpunt van de film is het verhaal. Het verhaal bestaat eigenlijk uit allemaal kleine verhaaltjes over vrouwen in het leven van de hoofdpersoon. Die zijn op zich zelf allemaal even ontroerend, aangrijpend en interessant. Maar het gehele plot blijft af en toe iets te vaag en maakt rare spongen. (Maar misschien dat dat bij een tweede keer kijken opgelost is)
Nog een pluspunt van de film is natuurlijk
![]()
Ziyi Zhang, die ook nog eens bewijst te kunnen acteren i.p.v. alleen maar rond te zwaaien aan touwen in CTHD-achtige films.
cijfer: 9.5
Met een kleine aantekening dat ik denk nu ik meer over de film heb gelezen, hem als ik hem nog een keer kijk waarschijnlijk beter begrijp, aangezien ik nu totaal ontwettend aan de film begonnen was. Trouwens had ik zoals vaker af en toe moeite de actrices uit elkaar te houden. Wat toch ook wel bijdroeg aan mijn verwarring. Hebben jullie daar ook last van?