abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 december 2004 @ 10:45:35 #1
56996 AH-man
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_23873370
Ik ben met m'n vriendin de afgelopen 3 jaar in Griekenland geweest. Kreta, Kos en Rhodos gezien. Voor volgend jaar hebben we bedacht dat we weer eens echt iets anders willen. We zijn beide nog nooit echt buiten Europa geweest, dus leek ons een bestemming als Indonesie, Thailand of Sri Lanka wel leuk. Na geiformeerd te hebben bij het reisbureau leek een 22-daagse rondreis door Thailand ons een goed idee.

Wie is er al in Thailand geweest? Of heeft ervaring met rondreizen? Waar moeten we zeker aan denken? Alle verhalen zijn welkom!
Your feet may know the steps, but only your soul can truly dance.
  vrijdag 10 december 2004 @ 10:47:11 #2
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_23873399
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 10:45 schreef AH-man het volgende:

Waar moeten we zeker aan denken?
Zeker geen bolletjes in je reet steken. Daar houden ze in dat soort landen niet zo van.
  Moderator vrijdag 10 december 2004 @ 11:05:08 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23873748
Kijk eens, dit is zomaar deel 5 van de centrale Thailand-topics geworden.

Nu ook met link naar het vorige deel: Thailand #4 (sìi) dat inmiddels vol is. Daar kun je ook nog eens veel teruglezen en wat antwoorden vinden op de vragen die je al gesteld hebt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 10 december 2004 @ 11:08:44 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23873815
En dit topic staat nu ook in het sticky-landenoverzicht van TRV.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_23875064
Thailand/Jomtien
Thailand, numero due.
Thailand, #3.

De eerste 3 topics over Thailand. Ook vol met informatie.

Maar afijn, jullie willen georganiseerd gaan. Er zijn bergen organisaties die georganiseerde rondreizen door Thailand organiseren. Ik noem even snel een Djoser, Baobab, Shoestring, Summum en Koning Aap. Deze organisaties hebben zgn. avontuurlijke rondreizen en zijn een leuke manier om veel van een land te zien in een beperkte tijd.

Maar wat willen jullie allemaal gaan zien? Wil je een berg cultuur en natuur zien en daarna nog 2 dagen aan het strand of willen jullie meer strand en minder cultuur? Moet alles geregeld zijn, of zijn jullie blij met een hotel en wat tips over wat je kunt gaan doen?

Mijn absolute aanraders in Thailand:
- een trekking in het hoge noorden (bij Chiang Mai of Pai in de buurt, let er op dat de groepen niet te groot zijn)
- een kookcursus in Chiang Mai
- het Grand Palace en de tempels (Wat Arun, Wat Pho etc.) in Bangkok
- Ayuthaya en Sukhothai (oude koningssteden)
- een paar dagen op een tropisch eilandje
  vrijdag 10 december 2004 @ 13:47:01 #6
56996 AH-man
pi_23877323
Wat we op het oog hebben is een 22-daagse bus-rondreis van TUI of Arke. Zij bieden namelijk allebei precies dezelfde rondreis. We willen voornamelijk cultuur zien (tempeltjes enzo) en natuur (olifantje rijden ). Aangezien de zomercalatolus nog niet uit is, hebben we even in de winterversie gekeken. Hij sprak ons erg aan. Hij kost bijna 1400 euro. Daarbij zitten heen- en terugvlucht, een binnenlandse vlucht, een treinrit, entreekosten, 19 nachten op basis van logies en ontbijt, 12 keer lunch en 1 keer ontbijt. Is dit redelijk?
pi_23880383
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 13:47 schreef AH-man het volgende:
Wat we op het oog hebben is een 22-daagse bus-rondreis van TUI of Arke. Zij bieden namelijk allebei precies dezelfde rondreis. We willen voornamelijk cultuur zien (tempeltjes enzo) en natuur (olifantje rijden ). Aangezien de zomercalatolus nog niet uit is, hebben we even in de winterversie gekeken. Hij sprak ons erg aan. Hij kost bijna 1400 euro. Daarbij zitten heen- en terugvlucht, een binnenlandse vlucht, een treinrit, entreekosten, 19 nachten op basis van logies en ontbijt, 12 keer lunch en 1 keer ontbijt. Is dit redelijk?
Is wel een redelijke prijs ja, ik zou er alleen wel goed over nadenken of je dus met zo'n organisatie wil gaan. Voor hetzelfde geld kom je in een bus met een zooi kansloze 65+ers! (zijn volgens mij jongerenorganisaties maar toch!) of allemaal zeikende mensen dat het te warm is etc etc)!
Ik en me vriendin zijn dit jaar 4 weken lang geweest en wilden eerst ook met djoser of baobab gaan, hebben we uiteindelijk niet gedaan en absoluut GEEN spijt van gehad!!!!!!
We hadden lekker de vrijheid, wat je met zo'n groepsreis niet hebt. Als je een keertje 2 dagen langer in een plaatsje/eilandje wil blijven kan dat gewoon.

Thailand is erg goed om ongeorganiseerd heen te gaan. (Wel een beetje in grote lijnen weten waar je heen wilt). De rest kun je allemaal daar ter plekke regelen.

Als je nog iets wilt weten privmsg me maar ofzo!
  vrijdag 10 december 2004 @ 16:09:18 #8
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_23880560
quote:
dat is toch niet met zo'n hele touristen club door thailand hobbelen? Is toch veel leuker om zonder zo'n kutgroep rond te trekken. Dan kom je tenminste de echte cultuur te zien, ipv al die touristische attracties als olifantje rijden... Lijkt me veel leuker om te backpacken, mensen van andere landen tegenomen, en mooie dingen zien ipv tempeltjes waar je entree geld moet betalen omdat er massaal touristengroepen komen om plaatjes te schieten...

Jammer dat de cultuur en natuur onder het het grote deel van de touristen moet leiden. Ik zeg niet dat jij daar toe behoort, ik ken je ook niet
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  vrijdag 10 december 2004 @ 16:40:23 #9
56996 AH-man
pi_23881274
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 16:09 schreef The.PhantoM het volgende:

Is toch veel leuker om zonder zo'n kutgroep rond te trekken. Dan kom je tenminste de echte cultuur te zien, ipv al die touristische attracties als olifantje rijden... Lijkt me veel leuker om te backpacken, mensen van andere landen tegenomen, en mooie dingen zien ipv tempeltjes waar je entree geld moet betalen omdat er massaal touristengroepen komen om plaatjes te schieten...
Dat wil ik later ook wel gaan doen, maar dit is onze eerste ervaring met zo'n soort cultuur. We spelen liever of safe zo'n eerste keer. Als het goed bevalt kunnen we alijd nog eens terug gaan om te gaan trekken.
pi_23884944
Let bij het boeken van een groepsreis op de groepsgrootte.
Het is mijn grootste nachtmerrie om met een touringcar rond te reizen en een hele berg van de maaltijden verplicht gezamelijk te moeten gebruiken. Wat dus wel gaat gebeuren als je maaltijden erbij zitten.
Verder heb je bij een organisatie als Arke of TUI wel de kans dat er veel ouderen bijzitten en dat het een redelijk rustige reis is.
Vraag de nieuwe gids van Shoestring eens aan. Als je niet in juli of augustus gaat dan kost een 23 daagse reis je nog geen 1200 euro.
pi_23885263
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 10:45 schreef AH-man het volgende:
Ik ben met m'n vriendin de afgelopen 3 jaar in Griekenland geweest. Kreta, Kos en Rhodos gezien. Voor volgend jaar hebben we bedacht dat we weer eens echt iets anders willen. We zijn beide nog nooit echt buiten Europa geweest, dus leek ons een bestemming als Indonesie, Thailand of Sri Lanka wel leuk. Na geiformeerd te hebben bij het reisbureau leek een 22-daagse rondreis door Thailand ons een goed idee.

Wie is er al in Thailand geweest? Of heeft ervaring met rondreizen? Waar moeten we zeker aan denken? Alle verhalen zijn welkom!
Op de kleintjes letten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 10 december 2004 @ 20:31:02 #12
56996 AH-man
pi_23885918
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 19:35 schreef Liejannuh het volgende:

Vraag de nieuwe gids van Shoestring eens aan. Als je niet in juli of augustus gaat dan kost een 23 daagse reis je nog geen 1200 euro.
We zitten allebei nog op school dus moeten wel in die maanden.
pi_23885964
Ah, dat is een praktisch probleem.
Maar dan zou ik zeker niet met Arke gaan.
Kijk anders eens bij www.mambo.nl
Doen ook reizen naar Thailand, maar zijn meer op jongeren gericht.
pi_23886026
Het is leuker om op eigen gelegenheid te gaan, want anders kun je achter een groep lopen sjokken.
Bah.
Op eigen gelegenheid, das pas spannend. Dan leer je ook echt de cultuut kennen.
Ik zal echt aan raden om naar Chang Mai te gaan en daar aan een drie daagse jungle tocht deel te nemen.
Vergeet niet je inentingen en je malarietabletten te halen bij de apotheek. (minstens 3 maanden van te voren)

Ver reis licht, want alles is daar spot goedkoop.
  vrijdag 10 december 2004 @ 20:44:54 #15
56996 AH-man
pi_23886117
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 20:34 schreef Liejannuh het volgende:
Maar dan zou ik zeker niet met Arke gaan.
Waarom niet?
pi_23886240
Omdat Arke bij mij een beetje het beeld op roept van de wat oudere deelnemers. Om het voorzichtig uit te drukken.
En ik krijg er touringcarvisioenen bij, waarbij de reisleider steeds roept dat je nog 5 minuten hebt om iets te bekijken. En daar krijg ik heel erg de zenuwen van.
En ik krijg visioenen van grote groepen, die er toe leiden dat je eigenlijk nog steeds niets ziet van het land omdat je steeds in een groep meehobbelt.

Maar dit zijn slechts mijn persoonlijke frustraties.
  vrijdag 10 december 2004 @ 21:01:07 #17
56996 AH-man
pi_23886297
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 20:56 schreef Liejannuh het volgende:
Omdat Arke bij mij een beetje het beeld op roept van de wat oudere deelnemers. Om het voorzichtig uit te drukken.
En ik krijg er touringcarvisioenen bij, waarbij de reisleider steeds roept dat je nog 5 minuten hebt om iets te bekijken. En daar krijg ik heel erg de zenuwen van.
En ik krijg visioenen van grote groepen, die er toe leiden dat je eigenlijk nog steeds niets ziet van het land omdat je steeds in een groep meehobbelt.

Nu ben je teminste duidelijk.

Heb een berg brochures aangevraagd. Eens kijken wat ze allemaal hebben.
pi_23887060
Leuk! Welke heb je allemaal aangevraagd?
Ben benieuwd welke reis het gaat worden. Thailand is iig erg leuk en je kunt er heerlijk eten!
pi_23887581
Mijn vriendin is bezig reisbureau op te zetten in Thailand. Ze komt uit Koh Samui. Onder velen een erg bekend eiland denk ikt. Mocht je meer willen weten, ik hoor het wel
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
pi_23915213
Een collega van me heeft een rondreis gemaakt van fox en was daar erg tevreden over. Hij is een jaar of 30 en de meesten anderen waren ook van die leeftijd. De groep was niet zo groot en alles was goed geregeld. Niet altijd zoveel-sterren-hotels natuurlijk, maar dat moet je ook niet verwachten.

Ik ben ook met fok naar Thailand geweest, maar dat was gecombineerd excursie (Bangkok) en strand (en dan vanaf het hotel daar excursies). Dat beviel ook goed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Moderator zondag 12 december 2004 @ 17:32:04 #21
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23923134
quote:
Op zondag 12 december 2004 09:45 schreef YPPY het volgende:
Ik ben ook met fok naar Thailand geweest,
Wat? Organiseren we ook zelf reizen?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  † In Memoriam † zondag 12 december 2004 @ 17:47:55 #22
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_23923471
Joejoe, Thailand!

Mijn favoriete vakantieland. Niet met Fox doen hoor! Heb ik ook gedaan en was wel leuk maar het kan veel goedkoper! Gewoon ticket naar Bangkok nemen en van daaruit alles zelf regelen. De Thai in de reisbureau's spreken over het algemeen goed Engels en is makkelijk zelf te doen.

Leuke dingen om te bezoeken:
Floating Market, Bangkok
Floating Jungle Raft, River Kwai
Hellfire Pass (aan de grens met Birma)
Chang Mai
Chang Rai

Zuidelijke eilanden
Ko Tao (mooie duikstek, vanaf Chumpon goedkoop met backpackersboot te bereiken)
Ko Phangan (feesteiland en full-moon party's )
Ko Samui (enkeltje Bangkok Airways Bangkok-Ko Samui is eur 50)
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_23929423
quote:
Dat vind ik eerlijk gezegd aan de dure kant. Als je zelf gaat is een retourtje rond de 500/600 euro, en dan hou je nog 1000 euro over voor drie weken.

Een hotel kost daar niet veel. Als je in een beetje guesthouse zit betaal je ook praktisch niks.

Ik ben er een maand rond gaan reizen, echt een prachtig land!

Zoals veel mensen al hebben gezegd, Chiang Mai is een echte aanrader. heel prachtig en landelijk. Ga daar bv. eens een dagje fietsen huren, maak een jungle tocht (2 of 3 dagen) en leer Thais koken. Erg leuk, heb je thuis ook nog wat aan.
In Chiang Mai zou je erg goed naar GAP's Guesthouse kunnen gaan. dat is een soort van jungle-tuin mídden in Chiang Mai, heerlijk rustig, maar toch alles binnen 1 minuutje lopen. In die tuin staan allemaal appartje kamers, als een soort van huisjes, heel erg leuk. Ze hebben ook best lekker eten.

Toen ik aan kwam ben ik eerst drie dagen in Bangkok gebleven. Daar was ik in het begin niet echt over te spreken. BK is vérschrikkelijk groot en druk. helemaal als je uit het vliegtuig komt stuiteren dan sla je echt achterover van de hitte, luchtvochtigheid en uitlaatgassen. Toen ik aan het einde van de reis er weer terug kwam heb ik ook het 'water' van BK gezien. Daarna is m'n beeld van de stad drastisch veranderd. Echt een asiatisch metropool zeg maar.

De eilanden in het zuiden schijnen ook zeer mooi te zijn, ik ben daar zelf echter niet geweest. De kust onder bangkok is niet echt aan te raden, veel sextourisme (ik kon als man niet veilig over straat!) das wel een beetje jammer.

Nouja, een heel verhaal zoals je wel ziet. Als je wat meer wilt weten dan moet je het maar zeggen. Het land is echt dubbel en dwars de moeite waard om te bezoeken. Als je van lekker eten houd is dat ook mooi (dat doen ze ongeveer de hele dag)

Even een korte samenvatting: met de lonely planet in de hand heb je echt geen tour nodig. Zonde van je geld en het beperkt je zwaar in je doen en laten. Gewoon grote lijnen uitstippelen (evt. afkijken van bv. shoestring) en dan gaan!

Heel veel plezier alsvast!

EDIT.

was nog even vergeten te melden dat ook de hotelprijzen niet te vergelijken zijn. We hadden zelf een hotel in BK geboekt voor 3 dagen. Dat was iets van 19dollar per nacht (2 pers). Later bleken de hotels (zeker buiten bangkok) makkelijk voor 5/6dollar per nacht te kunnen!
  dinsdag 14 december 2004 @ 10:25:01 #24
24329 KNAK
ff w88,......
pi_23961939
Best wel aso

Juli: 1 week thailand
November: 7 dagen thailand

En nu,, heb ik weer besloten om te gaan
ergens in februari denk ik,moet effe kijken wanneer 't me uitkomt

'T land heb ik nu wel gezien, daar ga ik niet meer voor

Mai pben rai~!
  dinsdag 14 december 2004 @ 10:29:10 #25
24329 KNAK
ff w88,......
pi_23962031
quote:
Op maandag 13 december 2004 02:47 schreef j_a_s_p_e_r het volgende:

[..]

Toen ik aan kwam ben ik eerst drie dagen in Bangkok gebleven. Daar was ik in het begin niet echt over te spreken. BK is vérschrikkelijk groot en druk. helemaal als je uit het vliegtuig komt stuiteren dan sla je echt achterover van de hitte, luchtvochtigheid en uitlaatgassen.

was nog even vergeten te melden dat ook de hotelprijzen niet te vergelijken zijn. We hadden zelf een hotel in BK geboekt voor 3 dagen. Dat was iets van 19dollar per nacht (2 pers). Later bleken de hotels (zeker buiten bangkok) makkelijk voor 5/6dollar per nacht te kunnen!
Geen last van , Hitte, uitlaatgassen, drukte, ik zou zo onderhands niet eens meer zonder kunnen

In BKK zelf zijn veel backpackershotelletjes, voor 400baht heb je een 'luxe' kamer, TV, douche, airco etc , das ongeveer 8 euro denk ik, je moet gewoon effe goed zoeken

Bangkok
Mai pben rai~!
  dinsdag 14 december 2004 @ 13:05:50 #26
102912 crv
Screwed up
pi_23965262
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 20:56 schreef Liejannuh het volgende:

Mijn ervaringen met de Jong en Kras zijntegengesteld aan waar jij bang voor bent al moet ik wel zeggen dat alles afhangt van 1. De mensen in je groep en 2. de reisleider. Volgend jaar willen we het eens op eigen gelegenheid proberen (thailand-Cambodja-Laos-Thailand)
Laatste reis (thailand met de Jong) was echt super. Wij zijn het westen noorden en oosten doorgetrokken. Parralel aan aonze reis zat een andere de Jong groep en de mensen die daarin zaten leken mij nou niet echt gezellig.

Wat betreft Shoestring heb ik geen eigen ervaring maar onze buren hebben een positieve en een negatieve ervaring en het was weer terug te voeren op de groepssamenstelling en de reisleider.

Wat betreft het 5 minuten syndroom, hier heb ik nagenoeg niets van gemerkt. Er zijn natuurlijk altijd wel plekken te vinden waar je korter of langer wilt verblijven.
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_23966174
weet niets van thailand, maar wekt wel mn interesse.

dus tvp
  dinsdag 14 december 2004 @ 15:39:02 #28
25637 hbruyn
Ben benieuwd
pi_23968611
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:05 schreef crv het volgende:

Mijn ervaringen met de Jong en Kras zijntegengesteld aan waar jij bang voor bent al moet ik wel zeggen dat alles afhangt van 1. De mensen in je groep en 2. de reisleider. Volgend jaar willen we ....
Maar waarom georganiseerd reizen?
Als er een land is waar reizen zonder van te voren te boeken eenvoudig is, is dat Thailand wel.
Alles is daar echt super geregeld. Vervoer boek je gewoon vanuit je hotel, en je wordt van begin tot eind begeleid. Openbaar vervoer is ook erg open en duidelijk.
pi_23974704
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:05 schreef crv het volgende:

[..]

Wat betreft het 5 minuten syndroom, hier heb ik nagenoeg niets van gemerkt. Er zijn natuurlijk altijd wel plekken te vinden waar je korter of langer wilt verblijven.
Ik heb 1 tour in Thailand gedaan (naar Phang Nga Bay vanuit Krabi) waar ze dus echt riepen dat de bus over 10 minuten weer weg ging. Kan ik erg slecht tegen.

En de Shoestring groep die ik tegenkwam in Guatemala vorige maand, reisde nou ook niet echt relaxed. Vond het wel een rennen, hollen, vliegen reis die ze deden. Maar misschien ben ik wel gewoon te eigenwijs om me te confirmeren aan dat ge-ren. Dus daarom ga ik maar gewoon zelfstandig.
  woensdag 15 december 2004 @ 11:38:49 #30
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_23985805
quote:
Dat vind ik eerlijk gezegd aan de dure kant. Als je zelf gaat is een retourtje rond de 500/600 euro, en dan hou je nog 1000 euro over voor drie weken.

Een hotel kost daar niet veel. Als je in een beetje guesthouse zit betaal je ook praktisch niks.

-verhaal-

Even een korte samenvatting: met de lonely planet in de hand heb je echt geen tour nodig. Zonde van je geld en het beperkt je zwaar in je doen en laten. Gewoon grote lijnen uitstippelen (evt. afkijken van bv. shoestring) en dan gaan!
Exact!

Ik zit hier nu inmiddels bijna 7 weken (nu te typen vanuit 'The Meeting Point' -internetcafe in Changmai) en alles is zooo goed te regelen als je hier eenmaal bent. Regel niks van te voren, want dat kost je simpelweg meer. Beter is gewoon alles zelf regelen. Georganiseerde reizen zoals de Arke enz. is voor senioren of mensen die niks zelf kunnen/durven.

Overigens, dit geldt ook als je eenmaal in Thailand bent, en je wilt verder reizen naar de volgende plek.. Regel bv. geen accomodatie van te voren, want dan ben je alleen maar duurder uit! Alles gewoon ter plekke regelen in de plaats waar je heen gaat. Laat je niet misleiden door verhalen dat alles al vol zit waar je heen gaat. Accomodatie genoeg... waar dan ook!

Inmiddels alweer mijn laatste 10 dagen hier in Thailand, want mijn visa verloopt op de 25ste.... Dan verder naar Loas en Cambodja en in februari gewoon weer terug naar het zuiden van Thailand!

Nog 1 tip, als je besluit te reizen met een open ticket, let dan op dat je zsm je retourdatum bevestigd, zodra je die weet. (tenminste als je met China Airways vliegt, zoals ik). In mijn geval is de eerste retourvlucht pas in Mei!!! En dat terwijl ik eind Februari terug wilde zijn.. maargoed. Ik sta op de reservelijst voor februari....

Mzls
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  woensdag 15 december 2004 @ 13:20:51 #31
102912 crv
Screwed up
pi_23988123
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 15:39 schreef hbruyn het volgende:

[..]

Maar waarom georganiseerd reizen?
Als er een land is waar reizen zonder van te voren te boeken eenvoudig is, is dat Thailand wel.
Alles is daar echt super geregeld. Vervoer boek je gewoon vanuit je hotel, en je wordt van begin tot eind begeleid. Openbaar vervoer is ook erg open en duidelijk.
Wij zijn beide niet zo goed ter been, en ik vind het pretig om in een land waar ik voor het eerst kom georganiseerdte reizen en ik vind het reizen in een groep ook wel gezellig (mits de samenstelling ok is)

Wellicht heb je voor Thailand gelijk, daarom gaan we volgend jaar proberen het anders te doen.
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_24011272
quote:
Op woensdag 15 december 2004 13:20 schreef crv het volgende:

[..]

Wij zijn beide niet zo goed ter been, en ik vind het pretig om in een land waar ik voor het eerst kom georganiseerdte reizen en ik vind het reizen in een groep ook wel gezellig (mits de samenstelling ok is)

Wellicht heb je voor Thailand gelijk, daarom gaan we volgend jaar proberen het anders te doen.
Daar kan ik volkomen inkomen.
Ik heb geen ervaring met groepsreizen, maar in jouw geval zou ik hier misschien ook wel voor kiezen.

Heel veel plezier iig.

Als je nog wat wil lezen over onze ervaringen, dan kun je kijken op mijn website

Groetjes,
Henk (webhype)
  zondag 23 januari 2005 @ 14:26:34 #33
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_24706323
Zeg... wie is er, behalve ik, momenteel in Samui??
  maandag 24 januari 2005 @ 11:05:35 #34
24329 KNAK
ff w88,......
pi_24720394
* KNAK vertrekt over een week naar Bangkok

3e keer in less than 5 maanden

gaat goed
Mai pben rai~!
pi_24723645
Ik ga in juli met shoestring 23 dagen naar thailand. Was het al een tijd van plan en ondanks de ramp ga ik gewoon. De mensen daar hebben het toerisme hard nodig.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  Moderator maandag 7 februari 2005 @ 13:36:37 #36
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_24970257
Sjeeeeezus.... 70 euro luchthavenbelasting voor een retourtje Bangkok.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_24984057
70 euro komt neer op 80, je hebt nog altijd die 500bath departure tax en ik heb ze al gezien van 100 euro+ trouwens!
  vrijdag 11 februari 2005 @ 07:37:42 #38
24329 KNAK
ff w88,......
pi_25035031
Ben alweer terug.. 6 daagjes is toch best wel kort

Bangkok pwnz!
Mai pben rai~!
  Moderator vrijdag 11 februari 2005 @ 12:00:35 #39
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_25037787
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 07:37 schreef KNAK het volgende:
Ben alweer terug.. 6 daagjes is toch best wel kort
zes dagen..

Maar wat doé je dan, in minder dan een week daar?
De tempels e.d. ken je na een paar keer daar geweest te zijn wel, lijkt me..
Wat dan? Naar de hoeren? Patpong here I come?
Wordt ook een beetje duur per dag toch, zo'n trip, als je het vliegticket door het aantal dagen deelt..
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_25270396
Hoi allemaal,

Wij denken erover deze zomer misschien naar Thailand te gaan maar wat ik me wel afvraag....hoe is het er nu na de ramp? Ik bedoel, tuurlijk, Thailand is groot en is er veel meer te zien, maar als ik toch naar zo'n Bounty-eiland wil, waar moet ik dan heen? Iemand tips? Verder willen we alleen een ticket boeken en misschien de eerste nacht hotel erbij, en het voor de rest zelf uitzoeken.
Dit leek ons het beste omdat Thailand volgens velen goed zelf te bereizen is. Heb al gelezen dat we naar Chiang Mai mooi moet zijn. Moet de Lonely Planet nog gaan kopen trouwens...
Is het te doen in augustus? Ik zit nog op school dus ben wel verplicht in die maand te gaan helaas
Anders was ik in oktober of zo gegaan, beetje buiten het seizoen. Maar of het dus te doen is in augustus, mbt het vinden van goede slaapplaatsen, ter plekke boeken van excursies, hutje op een tropisch eiland, trein boeken?
pi_25278042
Een trein boeken kan elke maand van het jaar hoor. Een goede slaapplaats is ook zo gevonden. Excursies kan je ter plekke ook boeken...

Ik zou eens beginnen met een ticket te boeken en dat hotel uit te zoeken en eens kijken waar je allemaal naar toe wilt en dan treinreizen en hotels er bij gaan zoeken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25278134
Ik begrijp de populariteit van Chiang Mai niet zo.

We waren er in februari vorig jaar en toen was het hopeloos vol (met vooral Amerikanen), accomodatie totaal overpriced. Vooral die in de Lonely Planet genoemd ziijn (vol én overpriced) en behept met een onThaise arrogantie. Veel van die accomodaties zijn overigens eigendom van westerlingen, zegt dat genoeg over de plaats van Chiang Mai in de touristenindustrie?
Ook verder had het in onze opinie niet veel te bieden. Een dagtocht langs de tempels is leuk. Veel restaurants en cafés op westerse grondslag. Maar verder leek het eerder één grote shopping mall. Na een paar dagen hadden we het eigenlijk wel gezien.

Kan ook zijn dat dat kwam doordat we vanuit Laos Noord-Oost Thailand binnenkwamen. Dan is het al snel niet relaxt meer. In tegenstelling tot voorgaande opinies, sprak Chiang Mai niet echt aan dus.
pi_25278551
Je kunt in Chiang Mail hele leuke kookcursussen doen, maar verder is het idd 1 grote shopping mall.
Trekkings zou ik zelf trouwens ook niet vanuit Chiang Mai doen. Ik had er eentje vanuit Pai en die was erg leuk en rustig!!
pi_25280750
kijk ook eens op www.thailandonline.nl
daar kan je zelf je reisplan samenstellen en dan kan je dus (als je dat wilt) je hele reis of een gedeelte ervan hier in Nederland al regelen. Scheelt je wel een hoop tijd daar (als je bijv. maar 3 weekies daar bent) Voordeel van thailandonline is dat je reisplan helemaal op je eigen wensen wordt afgestemd en dat je dus precies doet wat jij leuk vindt! Afgelopen jaar ben ik via thailandonline geweest en dat is heel erg goed bevallen. Zeer persoonlijke hulp!
  dinsdag 12 april 2005 @ 18:45:12 #45
6941 APK
Factual, I think.
pi_26176788
Nog mensen die een ticket naar Bangkok met Phuket Air hebben geboekt?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 12 april 2005 @ 19:26:54 #46
73888 DIA
die ja .....
pi_26189674
Volgend jaar ga ik met mijn vriendin naar Thailand. Voor ruim 1 maand, hier sluiten we onze vakantie van 4 maanden af. Uiteraad op een mooi luxe eiland. Verder wil ik heel graag mijn padi halen.

Thailand

Chiong Mai 1 Week
Bangkok 1 Week
Ko Pha 3 Weken

Hier willen we zeker heen gaan, we moeten nog even kijken hoe lang. We regelen alles daar:)
pi_26196100
Over een paar weken ga ik via Ko Samui, Bangkok naar Chiuang Mai!
Ik wil graag snorkelen in Ko Samui waar kan ik dat het beste doen? ik las iets van het zuiden..
  maandag 18 april 2005 @ 12:35:31 #49
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_26319809
tvp
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
  maandag 18 april 2005 @ 21:32:18 #50
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_26332955
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 18:45 schreef APK het volgende:
Nog mensen die een ticket naar Bangkok met Phuket Air hebben geboekt?
Wat heb je daar voor betaald als ik vragen mag?

Vorig jaar vloog ik met Air France wat opzich wel ok was. Het jaar daarvoor met Cathay Pacific en dat was echt top! Ben nu ook weer op zoek naar een betaalbaar ticket dus alle input is uiteraard welkom.
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  Moderator maandag 18 april 2005 @ 22:59:48 #51
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26335877
quote:
Op maandag 18 april 2005 21:32 schreef TongPo het volgende:
[..]
Ik heb een ticket gekocht voor 525 euro ex tax. Vertrek 14 december.
Lekker goedkoop, maar ik ben er toch wel effe iets minder blij mee dan toen ik 'm net kocht.
  maandag 18 april 2005 @ 23:04:31 #52
6941 APK
Factual, I think.
pi_26336018
quote:
Op maandag 18 april 2005 21:32 schreef TongPo het volgende:
Ik zou er niet mee durven vliegen hoor.
  dinsdag 19 april 2005 @ 11:10:53 #53
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_26343164
quote:
Op maandag 18 april 2005 22:59 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik heb een ticket gekocht voor 525 euro ex tax. Vertrek 14 december.
Lekker goedkoop, maar ik ben er toch wel effe iets minder blij mee dan toen ik 'm net kocht.
Prijs is OK, maar niet spotgoedkoop ofzo. Vorig jaar betaalde ik hetzelfde terwijl ik eind juli vloog, in het hoogseizoen dus.
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  dinsdag 19 april 2005 @ 11:12:40 #54
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_26343204
quote:
Op maandag 18 april 2005 23:04 schreef APK het volgende:

[..]

Ik zou er niet mee durven vliegen hoor.
Is het zo slecht?

Thai Airways schijnt wel erg goed te zijn.
  dinsdag 19 april 2005 @ 13:15:51 #55
24329 KNAK
ff w88,......
pi_26346140
Nog 11 dagen en stap ik in Thai Airways, 3 uurtjes vliegen en 7 dagen relaxen in Bangkok,

Best wel lijp, dit wordt de 4e keer in 10 maanden.

Mai pben rai~!
  dinsdag 19 april 2005 @ 17:09:31 #56
6941 APK
Factual, I think.
pi_26352398
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 11:12 schreef TongPo het volgende:
Is het zo slecht?
quote:
Waarschuwing voor Phuket Air

door Pieter van Erven Dorens

AMSTERDAM - De Thaise minister van Vervoer heeft Phuket Air, dat sinds kort voor reisorganisatie TUI (Kras, Holland International, Arke) een goedkope lijndienst onderhoudt tussen Schiphol en Bangkok, gewaarschuwd dat de vliegvergunning wordt ingetrokken als de maatschappij niet meer zorg besteedt aan de veiligheid. Na een reeks van incidenten kreeg Phuket Airlines deze week opdracht zijn vloot beter te controleren. Door de extra controles strandden dinsdag 800 passagiers op het vliegveld van Bangkok.

Waarschuwing voor Phuket Air

Minister Phumtham verklaarde woensdag tegenover het dagblad Bangkok Post dat de jonge vliegmaatschappij scherp in de gaten gehouden wordt. "Als uit onze inspecties blijkt dat Phuket Air onvoldoende presteert, zullen wij de vliegvergunning intrekken," aldus de minister. Eerder kregen slechts twee toestellen van de Phuket-vloot toestemming om te vertrekken. De veiligheidscontroles van de overige 11 toestellen werden onvoldoende bevonden, zodat deze toestellen aan de grond moesten blijven voor extra controles.

Phuket Air kwam de afgelopen drie weken verschillende keren in opspraak. Zo liep zaterdag een vlucht naar Schiphol 24 uur vertraging op wegens problemen met het hydraulische systeem. In een ander incident, in de Verenigde Arabische Emiraten, kwamen de passagiers in opstand nadat zij brandstof zagen lekken uit een van de vleugels. Zij overtuigden de piloot om niet op te stijgen voordat het probleem was verholpen, aldus de Bangkok Post. De krant meldt verder dat een aantal passagiers weigerden om nog mee te vliegen.

Het dagblad De Telegraaf meldt woensdag dat Phuket Air onder meer vliegt met door KLM afgedankte Boeing 747's die al ruim twintig jaar in gebruik zijn. Tegenover de krant ontkende een woordvoerder van Phuket Air dat de Thaise overheid overweegt om de vergunning van de vliegmaatschappij in te trekken. " Op verzoek van de Britse autoriteiten heeft Thailand de vloot aan een inspectie onderworpen. Inmiddels zijn de meeste toestellen alweer vrijgegeven. We vertrekken vrijdag weer van Schiphol, geheel volgens de normale dienstregeling".

Volgens bronnen van De Telegraaf worden concurrerende luchtvaartbedrijven overspoeld worden met vragen over alternatieve reismogelijkheden naar Bangkok. Veel passagiers zouden bang zijn om nog met Phuket Air te vliegen.
Bron.
  Moderator dinsdag 19 april 2005 @ 17:31:46 #57
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26352853
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 11:10 schreef TongPo het volgende:

[..]

Prijs is OK, maar niet spotgoedkoop ofzo. Vorig jaar betaalde ik hetzelfde terwijl ik eind juli vloog, in het hoogseizoen dus.
Je hebt in Thailand twee hoogseizoenen, met pieken in juli en december.
Los daarvan: het is wel degelijk erg goedkoop. Het gaat je niet lukken om een ticket te vinden dat niet op z'n mínst 100 euro duurder is, in die periode. Gerenommeerde maatschappijen zijn zelfs zomaar 300 euro duurder.
Maar ja, die hebben ook geen lekkende brandstoftanks.
  dinsdag 19 april 2005 @ 20:58:30 #58
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_26357897
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 17:09 schreef APK het volgende:

[..]

[..]

Bron.
Dat wist ik niet, tnx voor de link.

BTW Van Erven Dorens.....familie van?
  dinsdag 19 april 2005 @ 21:02:43 #59
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_26358002
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 17:31 schreef Gert het volgende:

[..]

Je hebt in Thailand twee hoogseizoenen, met pieken in juli en december.
Los daarvan: het is wel degelijk erg goedkoop. Het gaat je niet lukken om een ticket te vinden dat niet op z'n mínst 100 euro duurder is, in die periode. Gerenommeerde maatschappijen zijn zelfs zomaar 300 euro duurder.
Maar ja, die hebben ook geen lekkende brandstoftanks.
We shall see

Vorig jaar vloog ik eind juli met Air France voor 550 euro en het jaar daarvoor diezelfde periode voor 575 euro met Cathay Pacific. Ik ben eerlijkgezegd niet van plan om dit jaar de grens van 600 wél te gaan overschrijden
  woensdag 20 april 2005 @ 00:11:20 #60
6941 APK
Factual, I think.
pi_26363424
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 21:02 schreef TongPo het volgende:

Vorig jaar vloog ik eind juli met Air France voor 550 euro en het jaar daarvoor diezelfde periode voor 575 euro met Cathay Pacific. Ik ben eerlijkgezegd niet van plan om dit jaar de grens van 600 wél te gaan overschrijden
Waar boek jij dan?

Twee jaar terug betaalde ik 450¤ met Finnair in juni.
Laat maar terugkomen die SARS.

Afgelopen november toch weer 650¤ oid (+tax) betaald. Plus 320¤ voor een enkeltje terug omdat die kutten van China Airlines het ticket niet wilden veranderen.

Can I change my ticket, please?
-No, is special ticket!
What's so special about it then.
-You not can change it.
  woensdag 20 april 2005 @ 08:01:26 #61
24329 KNAK
ff w88,......
pi_26366972
en oh
ik betaal 300 Eur, voor een retour

Onder APEX is het de helft, maar ik ben elke keer te laat met deze fare
Mai pben rai~!
  Moderator woensdag 20 april 2005 @ 12:30:10 #62
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26371535
quote:
Op woensdag 20 april 2005 08:01 schreef KNAK het volgende:
en oh
ik betaal 300 Eur, voor een retour
Wat is je grote geheim?
pi_26371661
quote:
Op woensdag 20 april 2005 12:30 schreef Gert het volgende:

[..]

Wat is je grote geheim?
300 excl luchhavenbelasting, en alle andere bijkomende kosten?

bij 2 personen.. Austrian Air aanbieding (389.- p.p.)
Dit is dan ook de allergoedkoopste ticket dat ik ooit gezien heb die kant op.
  woensdag 20 april 2005 @ 14:12:12 #64
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_26374534
quote:
Op woensdag 20 april 2005 00:11 schreef APK het volgende:

[..]

Waar boek jij dan?

Twee jaar terug betaalde ik 450¤ met Finnair in juni.
Laat maar terugkomen die SARS.

Afgelopen november toch weer 650¤ oid (+tax) betaald. Plus 320¤ voor een enkeltje terug omdat die kutten van China Airlines het ticket niet wilden veranderen.

Can I change my ticket, please?
-No, is special ticket!
What's so special about it then.
-You not can change it.
Haha ik zie dat Chinese vrouwtje al helemaal voor me bij de balie

2 jaar geleden heb ik net als jou geprofiteerd van de SARS en zodoende m'n ticket met Cathay Pacific goedkoop weten te regelen. Bij Dreizen was dat geloof ik.
Vorig jaar heb ik een vriendin die bij een reisbureau werkt de opdracht gegeven om vanaf april alle vluchten/prijzen richting BKK in de gaten te houden. Er komen altijd wel lastminutes beschikbaar waardoor je een stuk goedkoper uit bent. Dit jaar heb ik hetzelfde gedaan en wacht nu dus met smart op een mooie aanbieding

Trouwens nog een tip als het je niet uitmaakt of je rechtstreeks naar Thailand vliegt: hou ook de vluchten naar Singapore in de gaten. Het komt nog wel eens voor dat zo'n vlucht veel voordeliger is dan eentje naar Thailand (althans vorig jaar iig) en vluchten tussen SIN en BKK kosten erg weinig indien je met Air Asia vliegt, een van de leukere maatschappijen imo Zodoende heb je ook nog wat van Singapore gezien.
pi_26375178
quote:
Op woensdag 20 april 2005 14:12 schreef TongPo het volgende:

[..]

Haha ik zie dat Chinese vrouwtje al helemaal voor me bij de balie

2 jaar geleden heb ik net als jou geprofiteerd van de SARS en zodoende m'n ticket met Cathay Pacific goedkoop weten te regelen. Bij Dreizen was dat geloof ik.
Vorig jaar heb ik een vriendin die bij een reisbureau werkt de opdracht gegeven om vanaf april alle vluchten/prijzen richting BKK in de gaten te houden. Er komen altijd wel lastminutes beschikbaar waardoor je een stuk goedkoper uit bent. Dit jaar heb ik hetzelfde gedaan en wacht nu dus met smart op een mooie aanbieding

Trouwens nog een tip als het je niet uitmaakt of je rechtstreeks naar Thailand vliegt: hou ook de vluchten naar Singapore in de gaten. Het komt nog wel eens voor dat zo'n vlucht veel voordeliger is dan eentje naar Thailand (althans vorig jaar iig) en vluchten tussen SIN en BKK kosten erg weinig indien je met Air Asia vliegt, een van de leukere maatschappijen imo Zodoende heb je ook nog wat van Singapore gezien.
Nog erger, heb gevlogen met Tiger Air (SIN - BKK) voor 1 euro
  woensdag 20 april 2005 @ 19:29:18 #66
6941 APK
Factual, I think.
pi_26383021
quote:
Op woensdag 20 april 2005 12:30 schreef Gert het volgende:

Wat is je grote geheim?
Als je in Bangalore woont ben je al een stuk op weg.
  Moderator woensdag 20 april 2005 @ 21:51:04 #67
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26387153
quote:
Op woensdag 20 april 2005 19:29 schreef APK het volgende:

[..]

Als je in Bangalore woont ben je al een stuk op weg.
  donderdag 21 april 2005 @ 14:43:57 #68
24329 KNAK
ff w88,......
pi_26403983
3 uur vliegen, lekker snel

Was laatst aan het spartelen in de bay of bengal, in Tamil Nadu
Als ik de power toen had , had ik even naar de overkant gezwommen, nog goedkoper
Mai pben rai~!
  maandag 25 april 2005 @ 14:07:41 #69
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_26497036
Ga binnenkort paar maanden naar Azie, en vlieg heen op en terug vanaf Bankok. Ik zal niet meer dan 2 weken in Thailand zitten totaal. Maar vroeg me af als zo'n imigratieman een ticket met drie maanden tijdsverschil ziet, moet je dan niet op een of andere manier bewijzen dat je echt niet drie maanden in Thailand blijft? (en dus een visum nodig hebt?)
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
  maandag 25 april 2005 @ 14:46:31 #70
6941 APK
Factual, I think.
pi_26497866
quote:
Op maandag 25 april 2005 14:07 schreef Moitessier het volgende:
Ga binnenkort paar maanden naar Azie, en vlieg heen op en terug vanaf Bankok. Ik zal niet meer dan 2 weken in Thailand zitten totaal. Maar vroeg me af als zo'n imigratieman een ticket met drie maanden tijdsverschil ziet, moet je dan niet op een of andere manier bewijzen dat je echt niet drie maanden in Thailand blijft? (en dus een visum nodig hebt?)
Ik denk dat ze bij vertrek gewoon zien dat je na een aantal weken naar een ander land bent vertrokken.
pi_26500094
quote:
Zodra je thailand uitgaat krijg je een exit-stempel in je paspoort, als je thailand weer ingaat krijg je weer een nieuwe entry stempel. Ik zit nu trouwens in Bangkok en het is hier overdag bloedje heet. En ik zit hier nog een paar dagen vast. Ga morgen mijn visum voor Indonesie regelen maar dat duurt 3 dagen.
我要飞得更高 !
  maandag 25 april 2005 @ 19:07:34 #72
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_26502738
Ah, tenks, had al zo'n donkerbruin vermoeden, maar is toch goed om het 'zeker' te weten.Nog maandje en dan ga ik zelf Thailand -> Cambodja -> Vietnam -> Laos -> Thailand -> Maleisie doen. Tot die tijd beetje in deze topics lurken
  FOK!fotograaf dinsdag 26 april 2005 @ 12:49:22 #73
17893 Forno
pi_26517357
Wij zitten nu ook in Bangkok, Khaosan Road, het is inderdaad bloedje heet.

Ik voel me als een ijslollie in een oven, het zweet druipt aan alle kanten van me af.

We hebben vandaag ons Chinees visum geregeld. Gisteren stonden we voor een gesloten deur, we kwamen net na sluitingstijd (half twaalf) voor de ambassade aan! Voor niks met de taxi's in de file gestaa. Vandaag zijn we met de bus gegaan, scheelt een hoop centjes. Maar we hebben ons Chinees visum.

Maar Bangkok is wel leuk voor even, naast de hordes toeristen.
  dinsdag 26 april 2005 @ 15:08:58 #74
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_26520732
Is die drijvende markt in bkk nou eigenlijk nog de moeite waard om te bezoeken?

Ik ga over 3 maanden voor de 3e keer naar Bangkok maar het is er steeds niet van gekomen.
pi_26520874
Mijn plannen zijn gewijzigd. Vanmorgen wederom naar de ambassade van Indonesie geweest, en ik moest een vluchtnummer opgeven, anders geen visum. Aangezien ik nog geen vlucht geboekt heb ging dat een beetje moeilijk. Ik heb toch ook geen zin om nog langer in Bangkok te blijven, ben echt toe aan strand en zee, dus vlieg morgenochtend naar Ko Samui
我要飞得更高 !
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:32:43 #76
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_26533166
Hoe is die Khaosan Road? Schijnt afschuwelijk toeristisch te zijn daar, iemand nog tips voor verblijf in Bangkok?
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:50:58 #77
6941 APK
Factual, I think.
pi_26533669
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 23:32 schreef Moitessier het volgende:
Hoe is die Khaosan Road? Schijnt afschuwelijk toeristisch te zijn daar, iemand nog tips voor verblijf in Bangkok?
Hangt er van af wat je wilt.

Ik vind de Shanti Lodge in Banglamphoo wel relaxed (niet te ver weg van Khao San Road als je nog wilt shoppen) maar sommige mensen willen een kamer met TV en airco....
  FOK!fotograaf woensdag 27 april 2005 @ 12:27:04 #78
17893 Forno
pi_26541872
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 15:08 schreef TongPo het volgende:
Weinig aan heb ik begrepen, bijna alleen maar toeristen. Als je een tros bananen wilt kopen voor een belachelijke prijs is het aardig.
  woensdag 27 april 2005 @ 14:12:43 #79
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_26544533
quote:
Op woensdag 27 april 2005 12:27 schreef Forno het volgende:

Weinig aan heb ik begrepen, bijna alleen maar toeristen.
Zo'n vermoeden had ik al. Alleen als ik tijd over heb dus...
quote:
Als je een tros bananen wilt kopen voor een belachelijke prijs is het aardig.
pi_26545514
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 10:25 schreef KNAK het volgende:

Juli: 1 week thailand
November: 7 dagen thailand

Wat is het verschil tussen 1 week en 7 dagen
Dreaming permits each and every one of us to be quietly and safely insane every night of our lives.
pi_26564385
Ik heb deze vakantie 2 weken tijd om weg te gaan en nu dacht ik aan Thailand, maar ik wil wel een beetje waar voor mijn geld en nu vroeg ik me dus af of 2 weken niet veel te kort is om te gaan in verhouding met de prijs van het ticket. Klinkt misschien vaag maar mijn vraag is dus eigenlijk: is het de moeite waard om 2 weken naar Thailand te gaan en wat kun je in 2 weken daar alemaal doen (of wat is leuk om te doen)? Ik wil dan voornamelijk een actieve vakantie combineren met de mooiste plekken van het land en wil ook nog wel wat uitgaansleven erbij, ik ga dus niet naar een oort als Phuket oid.
pi_26565094
quote:
Op donderdag 28 april 2005 10:45 schreef mklievink het volgende:
Ik heb deze vakantie 2 weken tijd om weg te gaan en nu dacht ik aan Thailand, maar ik wil wel een beetje waar voor mijn geld en nu vroeg ik me dus af of 2 weken niet veel te kort is om te gaan in verhouding met de prijs van het ticket. Klinkt misschien vaag maar mijn vraag is dus eigenlijk: is het de moeite waard om 2 weken naar Thailand te gaan en wat kun je in 2 weken daar alemaal doen (of wat is leuk om te doen)? Ik wil dan voornamelijk een actieve vakantie combineren met de mooiste plekken van het land en wil ook nog wel wat uitgaansleven erbij, ik ga dus niet naar een oort als Phuket oid.
Het is altijd de moeite waard om te gaan 2 weken is okee als je niet teveel wilt zien en je gaat naar 1 eiland en een paar dagen bkk.
  zaterdag 30 april 2005 @ 17:58:24 #83
6941 APK
Factual, I think.
pi_26623102
Oops.
quote:
Phuket Air mag niet meer vliegen

DEN HAAG Vliegtuigen van Phuket Air mogen niet meer op
Nederland vliegen. De Inspectie Verkeer en Waterstaat
heeft de landingsrechten van de Thaise maatschappij met
onmiddellijke ingang ingetrokken. Directe aanleiding is dat
een piloot van Phuket Air, die op het punt stond om te
vertrekken, geen geldige medische verklaring had. Voor de
Inspectie is dat onaanvaardbaar. De reisorganisaties zijn
verrast door de beslissing. In Bangkok zitten nu 165
mensen vast. Morgen zou een vlucht uit Amsterdam naar
Thailand gaan. Daarvoor is nog geen alternatief gevonden.
teletekst.
  zaterdag 30 april 2005 @ 18:02:33 #84
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_26623209
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 17:58 schreef APK het volgende:
Oops.
[..]
Ja ik had al zoiets gelezen ergens anders dat het gerucht ging....

Gelukkig heb ik geboekt met KLM Niet dat dit zo'n geweldige maatschappij is, (in ieder geval niet qua service), maar qua betrouwbaarheid en vertrektijden oke! En tevens was het ticket niet duur voor 560 Euro inclusief eind mei!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_26634755
quote:
We hebben het destijds nagevraagd bij de ambassade in A'dam, en die vertelden ons dat we wel degelijk een visum nodig hadden. En aangezien er toen nogal wat problemen waren, en de Thaise douane nogal streng op visa waren, hebben we dat maar gedaan. Alhoewel we het nog steeds niet begrijpen. Had te maken met de geldigheidsduur van het ticket.
quote:
Op maandag 25 april 2005 19:07 schreef Moitessier het volgende:
Ah, tenks, had al zo'n donkerbruin vermoeden, maar is toch goed om het 'zeker' te weten.Nog maandje en dan ga ik zelf Thailand -> Cambodja -> Vietnam -> Laos -> Thailand -> Maleisie doen. Tot die tijd beetje in deze topics lurken
FYI: we deden dezelfde route, exclusief Maleisie. ik wil ook weer
  zondag 1 mei 2005 @ 08:43:21 #86
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26634982
Je krijgt toch iedere keer dat je de grens over gaat met Thailand een Entry Visum? En dan kijken ze toch gewoon naar de laatste datum?
  zondag 1 mei 2005 @ 09:11:45 #87
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_26635098
quote:
Op zondag 1 mei 2005 08:43 schreef Liejannuh het volgende:
Je krijgt toch iedere keer dat je de grens over gaat met Thailand een Entry Visum? En dan kijken ze toch gewoon naar de laatste datum?
Het klopt dat als je de grens overgaat een nieuwe visum (entry stamp) krijgt die 30 dagen geldig is, en bij vertrek kijken ze daar inderdaad naar.

Officieel is het echter zo dat als je vanuit een ander land op de luchthaven in Thailand (Don Muang, Bangkok) aankomt, je een visum moet hebben die net zo lang geldig naar gelang de retourdatum op het ticket. In de praktijk controleren ze daar, zeker niet bij blanke farangs , NOOIT op, maar het kan een reden zijn om in Nederland geweigerd te worden op een vlucht. (of toegang to Thailand), Overigens, ik heb nog nooit problemen gehad, en als je gewoon optijd de grens overgaat om de buurlanden te bezoeken heb je geen extra visum nodig.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 1 mei 2005 @ 14:43:56 #88
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_26640724
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 17:58 schreef APK het volgende:
Oops.
[..]
Yup, had het ook al gelezen. Gelukkig zijn er genoeg andere maatschappijen.
  Moderator zondag 1 mei 2005 @ 15:03:14 #89
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26641098
Nog 120 toeristen vast in Bangkok

HILVERSUM Ruim 120 Nederlanders zitten nog een dag vast in Bangkok. Ze reisden met Phuket Air, maar die maatschappij mag niet meer landen in Nederland.

De landingsrechten van Phuket Air zijn gisteren ingetrokken, omdat de inspectie tekortkomingen heeft geconstateerd. Een vlieger had bijvoorbeeld voor vertrek nog geen medische verklaring.

Touroperator TUI regelt het vervoer van de vastzittende reizigers. Dat gaat niet snel, zegt het bedrijf. Veel mensen zijn met vakantie en daardoor zijn er weinig vrije stoelen beschikbaar. Ook is het niet gelukt een vliegtuig te huren om de Nederlanders mee terug te brengen. (nos.nl)
  maandag 2 mei 2005 @ 10:28:30 #90
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_26659897
Ja, ik, naar Bali dan, met Phuket Air en een tussensop in Bangkok. Donderdag geboekt en nog gevraagd of dat wel goed zou gaan. Meisje van het reisbureau zei dat er geen problemen meer mee waren en dat alles was opgelost

Lekker balen, maar gelukkig gaan we pas 3 augustus dus daar is nog wel wat voor te regelen.
pi_26725039
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 15:08 schreef TongPo het volgende:

Ik ga over 3 maanden voor de 3e keer naar Bangkok maar het is er steeds niet van gekomen.
Net buiten het centrum heb je een floating market waar over het algemeen geen toeristen komen, tis op de weg naar crocodile farm maar weet niet precies waar ie zit.
pi_26729640
Hey Shaun81....What the fuck is dit nu weer?
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  woensdag 4 mei 2005 @ 18:57:17 #93
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_26733830
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 15:45 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hey Shaun81....What the fuck is dit nu weer?
Die van Shaun81 is wel mooier....

ontopic:

Zijn er nu nog Fokkers gestrand in Thailand door PhuK*T airlines?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_26747128
Hahaha thanx ozzietukker

maar oke me ouders hadden dus de allereerste vlucht van schiphol naar bangkok met phuketair was 23 maart ofzo en aangezien ik op schiphol werk heb ik ze dus ff naar hun vliegtuig gebracht en zag tot mijn grote verbazing (wat ik dus ook op video heb opgenomen) een enorme deuk boven de rechterachtervleugel van denk wel 2 bij 2 meter. Niet normaal was dat dus meteen info opgevraagd en volgens hun was het zo dat er al een inspectie had gekeken maar dat ie gekeurd was. Oef ik blij want tja toch me ouders......Enfin ouders net opgestegen, terug naar me werkplaats kom ik er via via achter dat er nooit een inspectie heeft plaats gevonden en schrokken ze van mijn ontdekking waardoor het vliegtuig bij aankomst in BKK meteen aan de grond moest blijven voor reparatie en onderhoud en keuring.

Oke en toen de terugreis 2 weken later, mijn ouders belde nog met air phuket en kregen te horen dat alles op tijd was, zij naar het vliegveld toe, krijgen ze 1 uur van te voren om 2200 lokale tijd ofzo dat hun vlucht gecancelled was omdat er te weinig passagiers mee terug vlogen en dus om die reden niet mocht vliegen (wisten ze dit echt maar 1 uur van te voren :S:S:S:S) Nee dit wisten ze (na van mijn kant verder onderzoek pas) een dag of 4/5. Dan kunnen ze je natuurlijk overboeken op andere vluchten maar laat Phuket Air nou maar 20 passagiers met eva air en 20 passagiers met china airlines willen overboeken want meer plek waser volgens hun niet.
Dus aangezien ik in de reiswereld heb gewerkt en weet hoe het werkt heb ik dus weer rondgebeld en wat bleek:
Eva Air en China Air hadden beide totaal 247 plaatsen over en hebben die ook aangeboden aan phuket air omdat ze een samenwerkingsverband hebben getekend, maar phuket air weigerde zoveel plaatsen want anders zou het vliegtuig wat 2 dagen later eigenlijk op de planning stond om te cancellen wegens te weinig passagiers niet vol zitten met passagiers die nu stranden dus is dit voor hun veel rendabler om mensen goedkope hotelletjes toe te schuiven en beweren dat er geen andere mogelijkheid is.
Daarna ff mijn vader uitgelegd wat ie voor reisvergoeding kon ontvangen en hoe ik dit wist (via phuket air nederland) en ff verteld dat ie ff flink moest dreigen met schade claim, vergoeding en aders een super de luxe hotel voor de komende dagen (want hebben in die 2 weken vakantie in hotels gezeten die niet voor minder dan 5* de deur uitgingen) Aangezien ze (air phuket) de bui al zagen hangen en doorhadden dat me vader er meer van wist dan zij dachten hadden ze toch plotseling nog toevallig 2 plaatsen over voor me ouders. En zo vlogen zij met 30 minuten vertraging in een half vol toestel met eva air terug naar nederland.

Ben daarom blij dat ik wat kennis had over de vliegwereld want anders zit je toch echt met de shit :S
pi_26747781
Zou Phuket Air stiekum gewoon een Indiaase luchtvaartmaatschappij zijn?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 12:22:03 #96
24329 KNAK
ff w88,......
pi_26798454
Ik zit weer eens in Bangkok sinds de 1e deze maand, niet ver van Kaosan road..eigenlijkj maar 3 minuten lopen..... elke keer weer een nieuwe belevenis, zoveel blanke mensen om me heen...

Ik had eigenlijk vandaag mn vlucht naar Bangalore moeten hebben maar mijn employment visa heeft een beetje vertraging opgelopen dus ik zit hier tot de 12e vast ... ( wat erg wat erg ,... not!! :-p )

En ik heb nu alweer genoeg computer gezien! ik ga dr weer op uit voor ik dalijk weer in Bharat mag gaan werken

Whoohooo!
Mai pben rai~!
  FOK!fotograaf maandag 9 mei 2005 @ 09:53:42 #97
17893 Forno
pi_26845489
Wij zitten in Chang Mai, net terug uit Pai. Pai is een relaxed dorpje tussen de heuvels. We hadden er een bamboo hutje op palen voor 120 Baht, alleen het bed was hier en daar doorgezakt. Stikte er van de insecten en gecko's, de laatst genoemde kon ons wakker houden met zijn herrie. De eerste dagen hebben we een 125cc scooter gehuurd, en lekker door de heuvels gecrost. Ook een paar dagen regen gehad, maar dat bracht enige verkoeling. Na een paar weken meer dan 37 graden ook wel lekker. Over een weekje zitten we in Laos!
  maandag 9 mei 2005 @ 17:57:26 #98
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_26858827
hier nog 2 pano's van vorig jaar genomen op koh tao:

schitterend eiland
  maandag 16 mei 2005 @ 12:30:34 #99
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_27050174
Ff een vraagje aan een fokker die ook op Koh Chang is geweest..

Zijn hier gewoon betaalautomaten/ATM's in overvloed zoals dat ook is op alle andere eilanden? Volgens mij wel (natuurlijk), maar ik heb hier een eigenwijze vader die beweert dat het niet zo is.
  Moderator maandag 16 mei 2005 @ 12:38:20 #100
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_27050391
quote:
Op maandag 16 mei 2005 12:30 schreef Sosa het volgende:
Ff een vraagje aan een fokker die ook op Koh Chang is geweest..

Zijn hier gewoon betaalautomaten/ATM's in overvloed zoals dat ook is op alle andere eilanden? Volgens mij wel (natuurlijk), maar ik heb hier een eigenwijze vader die beweert dat het niet zo is.
Niet 'in overvloed' maar ze zijn er (tegenwoordig) wel.
  maandag 16 mei 2005 @ 12:41:06 #101
6941 APK
Factual, I think.
pi_27050454
quote:
Op maandag 16 mei 2005 12:38 schreef Gert het volgende:

Niet 'in overvloed' maar ze zijn er (tegenwoordig) wel.
In overvloed hoor.

Het gaat snel.
  maandag 16 mei 2005 @ 13:50:23 #102
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_27052001
quote:
Op maandag 16 mei 2005 12:41 schreef APK het volgende:

[..]

In overvloed hoor.

Het gaat snel.
Yep idd, leve het toerisme.
  Moderator maandag 16 mei 2005 @ 14:15:47 #103
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_27052742
Hm ja het is ook al weer anderhalf jaar geleden dat ik op Ko Chang was, en gezien het tempo waarmee ze toen aan het bouwen waren, zal ik het nu waarschijnlijk nauweljiks meer terugherkennen.
pi_27053950
quote:
Op maandag 16 mei 2005 14:15 schreef Gert het volgende:
Hm ja het is ook al weer anderhalf jaar geleden dat ik op Ko Chang was, en gezien het tempo waarmee ze toen aan het bouwen waren, zal ik het nu waarschijnlijk nauweljiks meer terugherkennen.
Wij waren er in november 2003 en daarna weer in februari 2004 en herkenden het al niet meer. RIP KP Bungalows.

Oh ja, een ATM is nooit meer dan een ritje met een songthaew away. Toen al niet, en nu zeker niet.

Op Koh Chang, ga eten tegenover de weg die naar KP Bungalows gaat. Dat is eigenlijk een verblijf van personeel van een luxe resort in de buurt, een soort pension, maar het is ook een restaurant, je eet gewoon mee in de 'huiskamer', waar 's avonds het personeel van het resort uithangt. Heerlijk eten van 'die mamma', waanzinnig vriendelijke mensen. Geeft een heel andere kijk op de Koh Chang fabriek. En verse vis met knoflook

Verderop zitten de weergaloze karaokebars.

Een tip: op weg naar Ko Chang kom je door het plaatje Trat. Niemand blijft daar. Idereen haast zich naar Ko Chang of naar Cambodja (Hat Lek) Stiekum is dat echter een geweldig leuk plaatsje, vooral de (night)market. Vanuit het centrum bezien loop je na het (overheids) busstation nog iets verder door, in een straatje aan de rechterkant staat een (zaken)hotel, wat ongelofelijke value for money is (groot wit reclame bord wijst ernaar, naam weet ik niet meer).
  maandag 16 mei 2005 @ 16:41:17 #105
6941 APK
Factual, I think.
pi_27056411
quote:
Op maandag 16 mei 2005 14:15 schreef Gert het volgende:
Er zijn inmiddels al vier 7/11's.
* Ding Dong *.

Ach als je het allemaal te druk en te Zweeds vind ga je gewoon lekker tussen de schurftige hippies op Lonely Beach zitten.
  maandag 16 mei 2005 @ 16:54:11 #106
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_27056736
7/11 is wel mijn favoriete winkel, easy en covenient!!!! Echt geweldige winkel, aangezien ik te vaak in de hitte daar rondloop ga ik snel erin verkoeling zoeken en 5 minuten doen over een flesje water te kopen...

Overigens over 4 dagen is het alweer zover... goed moet ook naar het Pokke Hong Kong , maar goed er blijven ook 4 dagen Thailand over, op de heen en terugweg
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator maandag 16 mei 2005 @ 17:18:08 #107
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_27057371
quote:
Op maandag 16 mei 2005 16:41 schreef APK het volgende:
* Ding Dong *.
En bedankt.
  maandag 16 mei 2005 @ 17:41:30 #108
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_27058019
Iemand nog goeie tips voor een mooi hotel/toko voor mijn ouders op Koh Chang?
  maandag 16 mei 2005 @ 17:50:46 #109
6941 APK
Factual, I think.
pi_27058302
quote:
Op maandag 16 mei 2005 17:41 schreef Sosa het volgende:
Iemand nog goeie tips voor een mooi hotel/toko voor mijn ouders op Koh Chang?
De 'Cookie brothers' ( ) hebben het afgelopen jaar een hotel uit de grond gestampt aan de andere kant van de weg, ongeveer in het midden van White Sand Beach.

Plaloma Cliff Resort en BanPu zijn misschien ook wel geschikt voor ouders die een beetje luxe willen.

Veel info over Koh Chang is ook te vinden op: www.iamkohchang.com
  maandag 16 mei 2005 @ 18:52:14 #110
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_27059810
Bedankt!
  maandag 16 mei 2005 @ 18:57:50 #111
24329 KNAK
ff w88,......
pi_27059960
ik ben weer terug

al 5 dagen.
heb er zelfs al 2 moeten werken

Ik ga denk ik nog maar een keer

Mai pben rai~!
pi_27156761
quote:
Op maandag 16 mei 2005 18:57 schreef KNAK het volgende:
ik ben weer terug
al 5 dagen.
Wordt je bangkok zo vanlievelee niet een beetje zat?? Ik had het na 3 dagen wel gezien hoor!!
Groeit het geld op je rug? Waarom niet naar australie voor x maanden als je toch 4x per jaar naar thailand gaat?

Just wondering...
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:23:36 #113
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_27162180
Morgen vertrek ik ook weer naar Thailand Ik kom er ook 3-4 keer per jaar.. okee moet nu ook zoals eerder gezegd naar het pokke Hong Kong, maar ach dat overleef ik wel.. wel kort dit keer, maar 10 dagen
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:02:37 #114
93224 beery
Ken jij mij nog?
pi_27171532
Ik ben van plan om met een enkeltje van Dusseldorf naar BKK te vliegen. Reden: enkeltje is lekker makkelijk en ik bepaal lekker zelf wanneer en vanuit waar ik terugvlieg.

Ik ben van plan om 3 tot 10 weken te blijven, ik koop dus geen visa van te voren in Nederland. Ik even bellen met de Thaise ambassade in Den haag. Ik leg hem de situatie uit: ik ga vliegen met een enkeltje zonder visum, kom ik het land in? Zijn antwoord was ja, de andere vragen die ik stelde werden tevens allemaal beantwoord met ja.ja.ja.ja. Volgens mij kent die beste man geen nee. Toch vertrouw ik het antwoord niet helemaal omdat ik wel eens andere verhalen heb gehoord van mensen die geweigerd werden door de vliegmaatschappij of douane.

Iemand ervaringen met vliegen met een enkeltje?
ik jou wel.....
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:12:34 #115
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_27171855
Check www.holidayinternational.nl. Ben ik mee geweest en dat was echt goed!
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:25:48 #116
6941 APK
Factual, I think.
pi_27172199
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:02 schreef beery het volgende:
Ik ben van plan om met een enkeltje van Dusseldorf naar BKK te vliegen. Reden: enkeltje is lekker makkelijk en ik bepaal lekker zelf wanneer en vanuit waar ik terugvlieg.

Ik ben van plan om 3 tot 10 weken te blijven, ik koop dus geen visa van te voren in Nederland. Ik even bellen met de Thaise ambassade in Den haag. Ik leg hem de situatie uit: ik ga vliegen met een enkeltje zonder visum, kom ik het land in? Zijn antwoord was ja, de andere vragen die ik stelde werden tevens allemaal beantwoord met ja.ja.ja.ja. Volgens mij kent die beste man geen nee. Toch vertrouw ik het antwoord niet helemaal omdat ik wel eens andere verhalen heb gehoord van mensen die geweigerd werden door de vliegmaatschappij of douane.
Ik heb die lui in Den Haag ook wel eens gebeld, komt geen verstandig woord uit.
Probeer het eens op het consulaat in Amsterdam, daar spreken ze gewoon Nederlands.

Als je 10 weken blijft moet je wel twee keer de grens over, dat kunnen ook prijzige tripjes zijn.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:27:43 #117
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_27172247
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:25 schreef APK het volgende:

[..]
Als je 10 weken blijft moet je wel twee keer de grens over, dat kunnen ook prijzige tripjes zijn.
En niet naar Birma, dan moet je je paspoort inleveren...
Volg de pijlen.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 06:37:12 #118
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_27174321
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:27 schreef Doekes het volgende:

[..]

En niet naar Birma, dan moet je je paspoort inleveren...
En waarom niet naar Birma (Myanmar) dan? Ik bedoel het klopt dat je voor daytrip je paspoort moet afgeven maar ik zie niet in wat hier verkeerd aan is, je krijgt hem echt wel terug hoor

Visa voor Laos kost U$ 30 aan de grens, en voor Cambodja is dat U$ 20. Maleisie is gratis, en het is ook leuk om de grens over te gaan...

Officieel moet je een retourticket hebben als je Thailand binnenkomt, en een visa (hetzij entry stamp van 30 dagen) of echt visa tot wanneer je geplande retourdatum staat. Hier wordt bij de grens voor ons 'blanke' farangs nooit op gecontroleerd, maar als je de gelukkige bent om vanuit, India, Pakistan etc te komen moet wel alles in orde zijn
Wel kan je geweigerd worden in Nederland door een overijverige trollydolly van KLM bij het inchecken.... ( één keer gehad maar met supervisor erbij gesprek gehad dat mijn Air Asia boekingen naar Maleisie ook volstaan voor de periode). Vlieg je met een andere maatschappij, China Airlines, Eva Air, of welke andere maatschappij dan ook is er geen probleem....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 06:50:16 #119
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27174338
quote:
Op maandag 16 mei 2005 18:57 schreef KNAK het volgende:
ik ben weer terug

al 5 dagen.

Ik ga over een maandje denk ik ook maar weer, of misschien Indonesie...

Toch een voordeel van in de buurt wonen
  vrijdag 20 mei 2005 @ 07:43:44 #120
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_27174505
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 06:50 schreef Libris het volgende:

[..]

Ik ga over een maandje denk ik ook maar weer, of misschien Indonesie...

Het is algemeen bekend dat veel Singaporians naar Thailand gaan om even 'uit de stad' te zijn en in een luxe resort vertoeven... En waarschijnlijk ook van het Thaise nachtleven gaan genieten... Daar genieten ze zo erg van dat Air Asia vluchten vol met Thaise schone worden aangevoerd vanuit Bangkok naar Singapura om in Singapura zelf aan de behoeften te voldoen

Over 24 uur loop ik er ook weer rond, woei!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 22 mei 2005 @ 09:15:49 #121
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_27237836
Op dit moment ben ik vrolijk aan het rondwandelen in Thailand

Na een vermoeiende vliegreis van Neerlands trots KLM ben ik aangekomen, goed lag niet geheel aan KLM, maar aan dronken mafkees achter mij die beetje tegen stoel aan begon te schoppen en me aan te raken Gelukkig vliegen er wel flink uit de kluiten gewassen stewards mee waardoor uiteindelijk meneer in kwestie geen overlast meer kon veroorzaken

Het is toch altijd fijn te zien dat voor 1 euro je 50 THB krijgt, das makkelijk rekenen en lijkt het hier allemaal NOG goedkoper....

Kan iemand mijn vlucht naar Hong Kong niet laten doorgaan??
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 22 mei 2005 @ 13:40:36 #122
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_27242437
quote:
Op zondag 22 mei 2005 09:15 schreef ozzietukker het volgende:
Kan iemand mijn vlucht naar Hong Kong niet laten doorgaan??
Geen probleem bro, stuur dat ticket maar door naar mij en zeg dat je hem bent kwijtgeraakt
  maandag 23 mei 2005 @ 20:22:45 #123
24329 KNAK
ff w88,......
pi_27286667
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 06:50 schreef Libris het volgende:

[..]

Amen!

Ik ga half Augustus
En zat worden? niet echt, de laatste keer was 'medical leave' , dit keer weer
Daaarnaast is het ook de tijdelijk gatheringplek met familie die ook in de buurt woont

Dit wordt gewoon de laatste keer
Tijd voor wat anders in die regio!
Mai pben rai~!
pi_27308941
Als je 10 weken blijft hoef je niet perse het land uit, je kunt ook even naar immigratie gaan in BKK of Pattaya en daar een formulier invullen waar je visum met 3 weken wordt verlengd, dan zit je dus al op 7 weken (1 maand entry visa + 3 weken). Als je wat geld erbij doet mag je waarschijnlijk ook nog een keer 3 weken verlengen, 10 weken in totaal dus, zo heb ik het ook al 1 keer gedaan in Pattaya.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 14:53:58 #125
6941 APK
Factual, I think.
pi_27309361
Hmmz, ik mocht in januari mijn twee maanden visum slechts twee weken verlengen.
pi_27407235
Er is nu een nieuw forum speciaal over Pattaya in het Nederlands. Mensen die interesse hebben kunnen eens een kijkje nemen.

URL: http://s11.invisionfree.com/Pattaya_Nederland/

Het is nog een beetje leeg, maarja hopelijk komt de drukte vanzelf!
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:41:23 #127
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_27431459
Eindelijk m'n vliegticket geboekt, helaas wat duurder als voorafgaande keren maar daar valt dit jaar weinig aan te doen. Wel de eerste keer dat ik met Thai Airways vlieg

Iemand toevallig ervaring met deze maatschappij?
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:46:36 #128
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_27431526
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:36 schreef Strik3r22 het volgende:
Er is nu een nieuw forum speciaal over Pattaya in het Nederlands. Mensen die interesse hebben kunnen eens een kijkje nemen.

URL: http://s11.invisionfree.com/Pattaya_Nederland/

Het is nog een beetje leeg, maarja hopelijk komt de drukte vanzelf!
Sorry, maar een forum over Pattaya? Lijkt mij dat je daarmee grotendeels hoerenlopers aantrekt. Of is dat ook je bedoeling?
  maandag 30 mei 2005 @ 22:34:13 #129
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27496271
Ik wil graag naar Thailand deze zomer, het is de bedoeling dat we in juli gaan (ik ben zelf wel flexibel, maar vriendin kan alleen in juli weg). Helaas zie ik alleen tickets van dik 900 euro (inlc. belasting). Weet iemand nog goedkoper alternatieven? Dit valt me echt tegen namelijk...Is eventueel afwachten tot een last-minute een optie?
  maandag 30 mei 2005 @ 23:19:09 #130
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_27497877
De prijzen vallen mij ook tegen dit jaar maar het is niet anders. Heeft voornamelijk te maken met Phuket Airways die hun geboekte stoelen moeten onderbrengen bij andere maatschappijen. Ik betaalde afgelopen vrijdag zo'n 800 euro voor m'n ticket inclusief luchthavenbelasting wat nu relatief goedkoop is, maar vergeleken met voorafgaande jaren nogal prijzig. En vanaf nu gaat het alleen nog maar duurder worden vrees ik, dus wil je in de zomer nog naar Thailand zou ik zsm boeken.
  maandag 30 mei 2005 @ 23:21:04 #131
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27497949
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:19 schreef TongPo het volgende:
De prijzen vallen mij ook tegen dit jaar maar het is niet anders. Heeft voornamelijk te maken met Phuket Airways die hun geboekte stoelen moeten onderbrengen bij andere maatschappijen. Ik betaalde afgelopen vrijdag zo'n 800 euro voor m'n ticket inclusief luchthavenbelasting wat nu relatief goedkoop is, maar vergeleken met voorafgaande jaren nogal prijzig. En vanaf nu gaat het alleen nog maar duurder worden vrees ik, dus wil je in de zomer nog naar Thailand zou ik zsm boeken.
Jammer hoor. Bij welke mij. heb jij geboekt?
  maandag 30 mei 2005 @ 23:26:49 #132
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_27498162
Ik vlieg met Thai Airways met een tussenstop in München.
  maandag 30 mei 2005 @ 23:28:14 #133
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27498215
Sorry,ik had even wat meer naar boven moeten scrollen
En waarheen, Bangkok?
  maandag 30 mei 2005 @ 23:36:08 #134
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_27498497
Yep, Bangkok

En deze week nog een binnenlandse vlucht met Air Asia naar Chiang Mai boeken, ik geloof 32 euro voor een retourtje.
  maandag 30 mei 2005 @ 23:39:47 #135
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27498636
Wij ook inderdaad! Ik ga morgen boeken. Wel balen van de prijzen, maar wat moet dat moet. Op last-minute durf ik niet te gokken, eerlijk gezegd!
  maandag 30 mei 2005 @ 23:44:30 #136
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_27498809
* The.PhantoM vliegt in de zomer weer naar BKK. En dan net zoals vorig jaar weer naar koh tao, lekker scuba diven
  maandag 30 mei 2005 @ 23:57:32 #137
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_27499284
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:39 schreef Aventura het volgende:
Wij ook inderdaad! Ik ga morgen boeken. Wel balen van de prijzen, maar wat moet dat moet. Op last-minute durf ik niet te gokken, eerlijk gezegd!
Verstandig, ik zou nu ook voor die zekerheid gaan.
pi_27502842
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:19 schreef TongPo het volgende:
800 pleuros??? ik heb een vlucht ams-bkk en terug met de KLM voor 613 euro incl. taxs.
Vertrek 1 juni
'The Less you know, The more you believe'
pi_27502894
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:44 schreef The.PhantoM het volgende:
* The.PhantoM vliegt in de zomer weer naar BKK. En dan net zoals vorig jaar weer naar koh tao, lekker scuba diven
Ja naar dat eiland wil ik ook nog wat adressen geusthouse/scuba? Prijs? Ik ben vorig jaar alleen op koh chang geweest.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 09:20:02 #140
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_27503330
Ko Tao: Buddha View doen, heel erg goed
Doe de groeten aan Frank, die Kale
  dinsdag 31 mei 2005 @ 09:57:14 #141
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27504314
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 08:52 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

800 pleuros??? ik heb een vlucht ams-bkk en terug met de KLM voor 613 euro incl. taxs.
Vertrek 1 juni
Ja, maar jij gaat ook in juni.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:35:38 #142
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_27505515
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 08:52 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

Vertrek 1 juni
Zoals Aventura al zei, jij gaat in juni. Als ik in juni zou gaan (t/m de 30ste) had ik m'n ticket voor 499 euro incl. tax geregeld. Genoeg aanbiedingen voor die periode. Juli/Augustus, het hoogseizoen dus, is helaas een ander verhaal.
pi_27506096
ohja das waar, nouja ik had nog een ticket tegoed bij dat reisbureau vandaar dat ik niet verder kon rondkijken voor een goedkopere ticket.

op Koh tao: Ejj frank je krijgt de groeten van Snuggle!! Uhh wie???
pi_27506497
hoe is het eigenlijk momenteel in phuket en krabi? niet dat ik van plan was om daar naartoe te gaan maar ik vraag me af of het normale(in hoevere je het normala kan noemen) daar weer begonnen is
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:51:55 #145
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27508191
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:03 schreef juliusbackpacking het volgende:
hoe is het eigenlijk momenteel in phuket en krabi? niet dat ik van plan was om daar naartoe te gaan maar ik vraag me af of het normale(in hoevere je het normala kan noemen) daar weer begonnen is
Ik was er twee maanden geleden (Patong op Phuket) en daar zag je amper wat van de tsunami, sommige hotels waren nog gesloten maar 90% was open. Alles zag er mooi verzorgd uit. Alleen waren er minder toeristen en veel aanbiedingen, dus niet slecht. Denk dat ik er over 2.5 week weer een weekendje heen ga.
pi_27508343
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:51 schreef Libris het volgende:

[..]

Ik was er twee maanden geleden (Patong op Phuket) en daar zag je amper wat van de tsunami, sommige hotels waren nog gesloten maar 90% was open. Alles zag er mooi verzorgd uit. Alleen waren er minder toeristen en veel aanbiedingen, dus niet slecht. Denk dat ik er over 2.5 week weer een weekendje heen ga.
onvoorstelbaar

Niet raar om daar dan rond te lopen?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:39:22 #147
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27509666
Hebben mensen ervaring met Biman Air? Die vliegt vanaf Brussel, een retourticket kost 499 euro standaard geloof ik en is 1 jaar geldig.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:14:49 #148
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_27510720
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:39 schreef Aventura het volgende:
Hebben mensen ervaring met Biman Air? Die vliegt vanaf Brussel, een retourticket kost 499 euro standaard geloof ik en is 1 jaar geldig.
Ken ik niet, maar geldt die prijs ook voor eind juli?
  Moderator dinsdag 31 mei 2005 @ 13:39:20 #149
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_27511453
quote:
http://www.airlinequality.com/Airlines/BG.htm
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:30:33 #150
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_27513191
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 10:51 schreef juliusbackpacking het volgende:
o
op Koh tao: Ejj frank je krijgt de groeten van Snuggle!! Uhh wie???
"Die goede vriend van Marleen", zeg je dan.
En als hij Marleen niet kent, dan slaapt hij echt met TE veel vrouwen, oftewel, hij moet Marleen dan wel kennen
  dinsdag 31 mei 2005 @ 17:14:09 #151
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27518699
Kreeg net een suggestie van een reisbureau: vanaf Dusseldorf vliegen. Een retour in juli kost daar 536 euro (ex.). Een retour met de ICE naar Dusseldorf Luchthaven kost 27,95 met korting. Duurt twee uur. Voordeel is wel dat er vanaf Dusseldorf een directe vlucht gaat naar Bangkok. Dan heb je alsnog veel meer tijdwinst dan dat je vanaf Amsterdam vliegt, maar vervolgens 5 uur in Bangkok of Munchen ofzo staat.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 18:45:34 #152
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_27521135
Daar heb je gelijk in, maar met welke maatschappij vlieg je dan van Dusseldorf naar BKK? Ik moet op de terugweg zelfs overnachten op het vliegveld van München; ik kom er rond half 7 's avonds aan en vlieg rond half 7 's ochtends weer terug naar Adam
pi_27521501
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 18:45 schreef TongPo het volgende:
Daar heb je gelijk in, maar met welke maatschappij vlieg je dan van Dusseldorf naar BKK? Ik moet op de terugweg zelfs overnachten op het vliegveld van München; ik kom er rond half 7 's avonds aan en vlieg rond half 7 's ochtends weer terug naar Adam
zo dat is kut, waarom dan niet een treinkaartje kopen en om 9 uur al aankomen op ams(geen idee of dat aansluit maar het lijkt me beter dan overnachten)
  dinsdag 31 mei 2005 @ 21:03:30 #154
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_27524936
Het maakt me eigenlijk niet zo veel uit. 's Nachts is het daar waarschijnlijk lekker rustig waardoor je weer een beetje kan bijslapen. Kom je de volgende dag redelijk uitgerust aan in NL
  dinsdag 31 mei 2005 @ 21:11:10 #155
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27525159
Helaas de tickets vanaf Duitsland waren na 1 uurtje al weg. Het loopt echt storm met boekingen. Echt balen..Ik denk dat ik al met al wel 850 kwijt ben nu
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:42:11 #156
93224 beery
Ken jij mij nog?
pi_27531605
Hier nog een paar "goedkope" links vanaf dusseldorf in het hoogseizoen:

http://www.mahanair.nl/

http://www.ltu.de/index.html (alleen vertrek op woensdagen)
ik jou wel.....
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:59:59 #157
6941 APK
Factual, I think.
pi_27531899
quote:
Daar heeft mijn zus een keer mee gevlogen, twee dagen vertraging in Dhaka zonder bagage.
Ach, dan leer je Bangladesh ook een beetje kennen. Nieuwe kleding kost daar niets en je hebt toch een jaar, maakt het uit.
  woensdag 1 juni 2005 @ 01:05:27 #158
6941 APK
Factual, I think.
pi_27531976
Vreemd trouwens dat je niks meer over Phuket Air hoort.
Vliegverbod op Amsterdam en Londen, terwijl Onur Air een vliegverbod op diverse landen in twee weken terug weet te draaien.

Het is allemaal de schuld van Phuket Air.
Al die trainingspakken die normaal naar de Canarische Eilanden of Turkije gaan dachten effe goedkoop in Thailand een kleurtje op te doen en moeten nu allemaal omgeboekt worden.
  woensdag 1 juni 2005 @ 02:23:03 #159
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27532686
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:56 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

onvoorstelbaar

Niet raar om daar dan rond te lopen?
Nee, niet echt. Je helpt er de mensen mee. Soms wel even nagedacht wat die mensen meegemaakt hebben gemaakt.
  woensdag 1 juni 2005 @ 07:20:32 #160
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_27533210
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 21:11 schreef Aventura het volgende:
Helaas de tickets vanaf Duitsland waren na 1 uurtje al weg. Het loopt echt storm met boekingen. Echt balen..Ik denk dat ik al met al wel 850 kwijt ben nu
Tja dan had je nu moeten gaan, ik ben net 2 weekjes heen en weer gevlogen met Nederlands trots KLM voor maar 570 Euro inclusief tax! Geen geld al zeg ik het zo...

En ach 3,5 maand wachten en ik ga weer

Alleen dit keer geen Hong Kong of Macau erbij hoop ik, want dat is niet echt
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_27533246
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 07:20 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Tja dan had je nu moeten gaan, ik ben net 2 weekjes heen en weer gevlogen met Nederlands trots KLM voor maar 570 Euro inclusief tax! Geen geld al zeg ik het zo...

En ach 3,5 maand wachten en ik ga weer

Alleen dit keer geen Hong Kong of Macau erbij hoop ik, want dat is niet echt
MOET je dan naar hongkong? wat voor werk doe je dan?
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:05:16 #162
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27539721
Heeft iedereen hier een Hepatits A-vaccinatie gedaan?
  Moderator woensdag 1 juni 2005 @ 12:09:14 #163
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_27539854
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 12:05 schreef Aventura het volgende:
Heeft iedereen hier een Hepatits A-vaccinatie gedaan?
Dat hoeft de eerste 15 jaar niet meer.
(ja dus, 2x)
  woensdag 1 juni 2005 @ 13:33:30 #164
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_27542325
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 12:09 schreef Gert het volgende:

[..]

Dat hoeft de eerste 15 jaar niet meer.
(ja dus, 2x)
Same here

Afgelopen 2 jaar een Hep A gehaald waardoor hij nu 15 jaar geldig is. Vorig jaar moest ik overigens ook weer een DTP prik hebben omdat de geldigheid is ingekort van 15 jaar naar 10 jaar.
pi_27578242
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:46 schreef TongPo het volgende:

[..]

Sorry, maar een forum over Pattaya? Lijkt mij dat je daarmee grotendeels hoerenlopers aantrekt. Of is dat ook je bedoeling?
Nee hoor het is ook een soort info-bron voor mensen die de 1e keer gaan, er is een (beginnende) lijst met nederlandse barren. En vragen kunnen er ook gesteld worden.

url: http://s11.invisionfree.com/Pattaya_Nederland/
  vrijdag 3 juni 2005 @ 13:31:51 #166
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_27606297
THAI jet runs into trouble
The Nation, Published on June 03, 2005

A Thai Airways flight bound for Bangkok from Zurich was forced to return to the Swiss city on Wednesday after dumping 45 tonnes of fuel over Germany. It was the third emergency involving the national carrier in less than two weeks.

Flight 971, which was carrying 169 passengers, encountered a technical problem with its air pressure data system while flying over southwestern Germany, shortly after leaving Zurich International Airport, officials said. Acting on advice from Zurich airport, the pilot of the McDonnell Douglas 11 aircraft dumped 45 tonnes of fuel to ease its weight before returning to the airport.

It took about seven hours to fix the problem before the flight resumed, a source at the Transport Ministry said. The flight arrived in Bangkok at 12.35pm yesterday. When it dumped the jet fuel, the aircraft was flying at a height of 3,660 metres over the Black Forest between Schwenningen and Schluchsee. It was early afternoon. The Swiss aviation authority, Skyguide, said the fuel had to be dumped so the plane could attain a safe weight to land at Zurich. The fuel dumping presented no danger to people or the environment.

Other Thai international flights have had close calls recently. On Sunday, a flight from Beijing to Bangkok was forced to return to the Chinese capital because of an engine problem. On May 24, a Thai Boeing 747-400 bound for Munich from Bangkok made an emergency landing in Calcutta, India, after pilots reported a crack in a window.

The Nation, Agencies

Tja, zo is er altijd wel wat. Ik laat me er iig niet van weerhouden met Thai Airways te vliegen
  vrijdag 3 juni 2005 @ 14:32:48 #167
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27608313
Whaaa! Wij vliegen ook met Thai Airways
  vrijdag 3 juni 2005 @ 14:46:38 #168
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_27608733
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 14:32 schreef Aventura het volgende:
Heb je al een levensverzekering afgesloten?
Volg de pijlen.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 18:54:25 #169
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_27615901
Thai Airways is over het algemeen wel goed dacht ik zo

Al moet ik toegeven dat de slechtste landing ooit ook met Thai Airways was van Sydney naar Auckland waar we in Auckland links en rechts over de baan vlogen en ik blij was dat ik goed vastzat, want mensen die niet goed vastzaten werden van hun plaats geslingerd...

Ach ik ben niet zo gauw bang met vliegen, laatst met Air Asia van Macau naar Bangkok, opstijgenin de stromende regen, eerst al lang wachten voor je uberhaupt de lucht in kan gaan, en tijdens het opstijgen 3x in een luchtzak komen, waar de eerste keer het 737 toestelletje bijna weer tegen de grond gesmeten werd....

Zolang je niet met Phuket of Onur Air vliegt ben je veilig
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 21:09:14 #170
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_27619900
quote:
Wanneer ga je en hoeveel heb je nu uiteindelijk betaald? Heb je een tussenstop?
  zaterdag 4 juni 2005 @ 00:38:08 #171
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_27625549
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 21:09 schreef TongPo het volgende:

[..]

Thai Airways vliegt niet naar Amsterdam
Wel vreemd dat het zo duur is om naar Bangkok te vliegen, gezien er 3 maatschappijen de route Amsterdam - Bangkok non stop vliegen
  zaterdag 4 juni 2005 @ 00:47:27 #172
6941 APK
Factual, I think.
pi_27625681
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 00:38 schreef Douwe het volgende:
Wel vreemd dat het zo duur is om naar Bangkok te vliegen, gezien er 3 maatschappijen de route Amsterdam - Bangkok non stop vliegen
Zo duur is het niet, alleen in het hoogseizoen, toch
Wel vreemd dat Thai Airways zo duur is, binnenlandse vluchten zijn erg goedkoop....
  zaterdag 4 juni 2005 @ 07:59:57 #173
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_27627918
Thai Airways opzich is niet zo duur, voor 575 Euro kan je al gaan, maar dit is exclusief belasting....

Aangezien je van Nederland (Amsterdam) naar Duitsland (Frankfurt bijvoorbeeld) moet vliegen komt daar gigantisch veel luchthavenbelasting (Euro 150) bij... tja en dan wordt het al gauw duur..

Nu is het trouwens goedkoop om naar Thailand te gaan, zowel met EVA, CHINA als KLM kan je voor onder de 500 Euro exclusief belasting vertrekken..... In de zomer, dus als iedereen op vakantie gaat zijn de prijzen inderdaad belachelijk duur....
kan je beter wachten tot september...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_27637685
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 07:59 schreef ozzietukker het volgende:
Nu is het trouwens goedkoop om naar Thailand te gaan, zowel met EVA, CHINA als KLM kan je voor onder de 500 Euro exclusief belasting vertrekken..... In de zomer, dus als iedereen op vakantie gaat zijn de prijzen inderdaad belachelijk duur....
kan je beter wachten tot september...
waar haal je dat vandaan? Ook in september/oktober kom ik bij deze maatschappijen niet onder de 800 euro. (zelfs bij een geldigheidsduur van < 1 maand)
  zondag 5 juni 2005 @ 09:48:44 #175
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_27637702
quote:
Op zondag 5 juni 2005 09:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

waar haal je dat vandaan? Ook in september/oktober kom ik bij deze maatschappijen niet onder de 800 euro. (zelfs bij een geldigheidsduur van < 1 maand)
Voor september en oktober moet je nog even wachten met boeken, de prijzen gaan echt wel naar beneden hoor. (okee niet klm ) maar China en EVA airlines zeker! (Ook Lauda Air, (Austrian Airways) is maar ¤ 530, maar daar komt helaas wel 150 (!) Euro luchthavenbelasting bij.... Maar goed heb er wel goede ervaringen mee...

Als je trouwens vanaf Dusseldorf kan vliegen, zijn er wel een aantal aanbiedingen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 5 juni 2005 @ 11:29:37 #176
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27639041
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 21:09 schreef TongPo het volgende:

[..]

Ja, in Munchen. Ik heb uiteindelijk 699 per ticket betaald excl. toeslagen. En believe me, ik heb 3 dagen gezocht naar de laagste prijs in die periode, en dat was dit. Voglende keer (als die er is) ga ik zeker weten vanaf Dusseldorf vliegen. Scheelt zeker een paar honderd euro.
  zondag 5 juni 2005 @ 13:44:50 #177
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_27643253
quote:
Op zondag 5 juni 2005 11:29 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja, in Munchen. Ik heb uiteindelijk 699 per ticket betaald excl. toeslagen. En believe me, ik heb 3 dagen gezocht naar de laagste prijs in die periode, en dat was dit. Voglende keer (als die er is) ga ik zeker weten vanaf Dusseldorf vliegen. Scheelt zeker een paar honderd euro.
Ik betaalde 675 excl. toeslagen bij worldticketcenter.nl. Vlieg jij toevallig ook de 25ste?
  zondag 5 juni 2005 @ 15:00:51 #178
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27645399
Nee ik vlieg 7 juli heen en 24 juli terug
  zondag 5 juni 2005 @ 23:26:09 #179
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_27660828
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:00 schreef Aventura het volgende:
Nee ik vlieg 7 juli heen en 24 juli terug
Mooi, ben benieuwd naar jouw ervaringen met Thai Airways

In Thailand word je doodgegooid met internetcafés dus ik neem aan dat je wel even een berichtje hier achter laat
  zondag 5 juni 2005 @ 23:40:48 #180
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27661323
Zeker weten!!
Ik heb er zin in
  maandag 6 juni 2005 @ 09:44:26 #181
24329 KNAK
ff w88,......
pi_27666483
quote:
Thai Airways is wel OK
Ik krijg de smaak altijd flink te pakken als ik die kist binnenstap
Sawasdeee Kruuup, Kap Koon Kruuuup .....Maosepaiiijeee

Ik vertrek voor de laaaaatste keer(denk ik) in Augustus naar Bangkok
Mijn werkgever weet het alleen nog niet
Mai pben rai~!
pi_27675353
quote:
Op maandag 6 juni 2005 09:44 schreef KNAK het volgende:

[..]

Thai Airways is wel OK
Ik krijg de smaak altijd flink te pakken als ik die kist binnenstap
Sawasdeee Kruuup, Kap Koon Kruuuup .....Maosepaiiijeee

Ik vertrek voor de laaaaatste keer(denk ik) in Augustus naar Bangkok
Mijn werkgever weet het alleen nog niet
Ik krijg dat gevoel altijd als ik die typische lucht in de gangen van BKK airport ruik. Volgens mij gooien ze daar van die reukzooi in het airco systeem, wat ze in taxi's en bussen ook wel doen. In ieder geval, als ik dat weer ruik is het altijd welkom Bangkok.

En het tweede moment van welkom Bangkok is, als ik helemaal verkreukeld van de vlucht, met m'n zware backpack aan de achterkant de schuifdeuren uit strompel en tegen de muur van verzengende hitte, geur van heet asfalt en dieseldampen aanloop.

En toch blijf ik terugkomen
  maandag 6 juni 2005 @ 18:04:01 #183
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_27682879
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:32 schreef FragmasterFreddy het volgende:

[..]

Ik krijg dat gevoel altijd als ik die typische lucht in de gangen van BKK airport ruik. Volgens mij gooien ze daar van die reukzooi in het airco systeem, wat ze in taxi's en bussen ook wel doen. In ieder geval, als ik dat weer ruik is het altijd welkom Bangkok.

En het tweede moment van welkom Bangkok is, als ik helemaal verkreukeld van de vlucht, met m'n zware backpack aan de achterkant de schuifdeuren uit strompel en tegen de muur van verzengende hitte, geur van heet asfalt en dieseldampen aanloop.

En toch blijf ik terugkomen
Herkent gevoel

Eind September weer, mijn werkgever weet het al wel.... En geen Hong Kong

Okee nu zit er wel Israel bij, maar das maar voor 1 dag, en 4 uur... dat is te overleven....
(alleen wel vervelend dat het vliegen van Tel Aviv naar Bangkok ook 11 uur duurt, heeft vast te maken dat ehm EL AL niet over al die Islamitische staten mag vliegen)

[ Bericht 13% gewijzigd door ozzietukker op 06-06-2005 19:19:42 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_27699111
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:04 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Herkent gevoel

Eind September weer, mijn werkgever weet het al wel.... En geen Hong Kong

Okee nu zit er wel Israel bij, maar das maar voor 1 dag, en 4 uur... dat is te overleven....
(alleen wel vervelend dat het vliegen van Tel Aviv naar Bangkok ook 11 uur duurt, heeft vast te maken dat ehm EL AL niet over al die Islamitische staten mag vliegen)
Maar Hong Kong is wel een fokking stoer airport. Ik ben er eens met Cathay naartoe gegaan, en ik weet niet of dat bij deze maatschappij standaard is maar in ieder geval had ik mijn eigen TV schermpje in de stoel voor me. Een van de kanalen die je kon kiezen was een camera die ze onderaan het vliegtuig hadden bevestigd. Kon ik bij het aanvliegen dus mooi die hele baai overzien met alle scheepjes en natuurlijk de meest stoere landing van mijn leven
  dinsdag 7 juni 2005 @ 10:22:37 #185
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_27700982
quote:
Op zondag 5 juni 2005 09:48 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Voor september en oktober moet je nog even wachten met boeken, de prijzen gaan echt wel naar beneden hoor.
Gaat niet speciaal over Thailand dit, maar hoe ben je hier zo zker van?
Wij willen een vlucht boeken naar India (Dehli) en vragen ons af of we beter kunnen wachten met een ticket boeken (voor begin september) of het nu toch al doen....
  dinsdag 7 juni 2005 @ 11:25:38 #186
24329 KNAK
ff w88,......
pi_27702902
De geur van BKK... ik heb geen idee..zal er wel eens p letten, Ik weet wel dat ik bepaalde geuren naar binnen krijg in een taxi... ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, het ruikt een beetje naar alcohol ofzo, alsof er iemand in de taxi geslapen heeft na een nacht zuipen

De luchtvervuiling, hitte en weet ik veel wat nog meer, das al 4 jaar lang dag in dag uit normaal, al is de lucht in BKK wel anders,.. weer een andere luchtvervuilingsflavour

Gek genoeg is het elke keer weer raak ondanks ik al zoveel jaar in 30+ leef ; ik ga elke keer maar weer zo vreschrikkelijk zweten in BKK , das gewoon niet gezond meer en dan heb ik het niet eens over als ik actief ben.

Thailand (Y)
Mai pben rai~!
  Moderator dinsdag 7 juni 2005 @ 11:28:45 #187
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_27702993
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 08:59 schreef FragmasterFreddy het volgende:

[..]

Maar Hong Kong is wel een fokking stoer airport. Ik ben er eens met Cathay naartoe gegaan, en ik weet niet of dat bij deze maatschappij standaard is maar in ieder geval had ik mijn eigen TV schermpje in de stoel voor me. Een van de kanalen die je kon kiezen was een camera die ze onderaan het vliegtuig hadden bevestigd. Kon ik bij het aanvliegen dus mooi die hele baai overzien met alle scheepjes en natuurlijk de meest stoere landing van mijn leven
Jaaa, die camera is tof, en dat vliegeveld ook.
Maar landen op het vorige vliegveld van Hongkong schijnt nog veel meer kicken te zijn geweest. Dan vloog je echt tussen de wolkenkrabbers door richting landingsbaan.

Hoe zit het eigenlijk met dat nieuwe vliegveld bij Bangkok? Komt dat nog af dit jaar?
pi_27713225
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 11:25 schreef KNAK het volgende:
De geur van BKK... ik heb geen idee..zal er wel eens p letten, Ik weet wel dat ik bepaalde geuren naar binnen krijg in een taxi... ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, het ruikt een beetje naar alcohol ofzo, alsof er iemand in de taxi geslapen heeft na een nacht zuipen

De luchtvervuiling, hitte en weet ik veel wat nog meer, das al 4 jaar lang dag in dag uit normaal, al is de lucht in BKK wel anders,.. weer een andere luchtvervuilingsflavour

Gek genoeg is het elke keer weer raak ondanks ik al zoveel jaar in 30+ leef ; ik ga elke keer maar weer zo vreschrikkelijk zweten in BKK , das gewoon niet gezond meer en dan heb ik het niet eens over als ik actief ben.

Thailand (Y)
In BKK kun je niet echt actief zijn. Het is niet voor niks dat mensen zich daar zowat uitsluitend gemotoriseerd voortbewegen. Ik ken een Australische leraar in Bangkok die iedere dag op zijn mountainbike springt om naar zijn werk te gaan. Ik wil er niet aan denken, fietsen alleen al in die hitte, en dan in het regenseizoen en dan met al dat verkeer. Een nachtmerrie lijkt het me, maar ja dat is jezelf verplaatsen in BKK altijd.

En ja dat zweten doe ik in BKK ook meer dan erbuiten. Ranzig vies zweten. Komt volgens mij door al dat steen om je heen, die de hitte van de zon nog eens lekker uitstraalt. En ook doordat de lucht stroperig aanvoelt door de enorme vervuiling. Loop een paar uurtjes buiten rond en je hebt gewoon een drabbige koek van crap op je huid zitten.

Ik zit wel eens te denken. Die 'men in brown' die op kruispunten de zaak een beetje regelen (je weet wel die met die snerpende fluitjes), die hebben toch sakkerju het slechtste baantje ter wereld! Kweenie of dat witte lapje voor de mond nou zoveel helpt. Wat die lui nodig hebben is een heavy duty gasmasker.

Gelukkig is het sinds de skytrain een stuk beter geworden met de stank en vervuiling, maar zo fris als een bergbeekje zal deze metropool nooit worden.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 20:45:46 #189
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_27720841
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 10:22 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Gaat niet speciaal over Thailand dit, maar hoe ben je hier zo zker van?
Wij willen een vlucht boeken naar India (Dehli) en vragen ons af of we beter kunnen wachten met een ticket boeken (voor begin september) of het nu toch al doen....
Met betrekking tot Thailand ben ik hier vrij zeker van, aangezien dit nog elk jaar zo is geweest, goed gaat in principe over oktober / november. Na de zomer weet China / Eva en andere maatschappijen hoe vol ze zitten, aan de hand daarvan gaan de prijzen naar benenden, let trouwens ook op goedkope vluchten vanaf Dusseldorf, Mahan Air (nieuw) of Emirates vliegen daarvandaan en stunten regelmatig...

Al vlieg ik komende eind september begin oktober gewoon vanaf amsterdam, lekker makkelijk en nog geen 45 minuten van mijn woonplaats
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 20:49:21 #190
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_27721004
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:38 schreef FragmasterFreddy het volgende:

[..]

In BKK kun je niet echt actief zijn. Het is niet voor niks dat mensen zich daar zowat uitsluitend gemotoriseerd voortbewegen. Ik ken een Australische leraar in Bangkok die iedere dag op zijn mountainbike springt om naar zijn werk te gaan. Ik wil er niet aan denken, fietsen alleen al in die hitte, en dan in het regenseizoen en dan met al dat verkeer. Een nachtmerrie lijkt het me, maar ja dat is jezelf verplaatsen in BKK altijd.

En ja dat zweten doe ik in BKK ook meer dan erbuiten. Ranzig vies zweten. Komt volgens mij door al dat steen om je heen, die de hitte van de zon nog eens lekker uitstraalt. En ook doordat de lucht stroperig aanvoelt door de enorme vervuiling. Loop een paar uurtjes buiten rond en je hebt gewoon een drabbige koek van crap op je huid zitten.

Ik zit wel eens te denken. Die 'men in brown' die op kruispunten de zaak een beetje regelen (je weet wel die met die snerpende fluitjes), die hebben toch sakkerju het slechtste baantje ter wereld! Kweenie of dat witte lapje voor de mond nou zoveel helpt. Wat die lui nodig hebben is een heavy duty gasmasker.

Gelukkig is het sinds de skytrain een stuk beter geworden met de stank en vervuiling, maar zo fris als een bergbeekje zal deze metropool nooit worden.
Ook de Metro is een uitkomst

Overigens, wil je gelijk wat THB besparen bij aankomst, maar geen zin om met de Airport Bus te gaan? Neem de trein tot Hua Lampong en neem daar de metro en eventueel de Skytrain verder..
Of als je het te lang vindt duren voordat de trein vertrekt, neem de taxi tot Mo Chit Skytrainstation (zonder tolway) en je bent voor 100 THB aan het eind van de lijn, dan is het maximaal 40 THB waar je maar wilt zijn.... Goed maar dit is voor de echte budgetiers..
(Oh en de taxi natuurlijk niet pakken in de aankomsthal dan, maar 2 etages omhoog bij de vertrekhal, spaart ook weer 50 THB (1 euro ) uit....

Ik ben ook benieuwd wanneer de nieuwe airport open gaat, ik heb ooit gehoord 1 september, zou voor mij goed uitkomen als ze dat halen daar ik namelijk naar Rayong moet, en dit zo 1 uur van mijn reis afhaalt
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_27722627
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ook de Metro is een uitkomst

Overigens, wil je gelijk wat THB besparen bij aankomst, maar geen zin om met de Airport Bus te gaan? Neem de trein tot Hua Lampong en neem daar de metro en eventueel de Skytrain verder..
Of als je het te lang vindt duren voordat de trein vertrekt, neem de taxi tot Mo Chit Skytrainstation (zonder tolway) en je bent voor 100 THB aan het eind van de lijn, dan is het maximaal 40 THB waar je maar wilt zijn.... Goed maar dit is voor de echte budgetiers..
(Oh en de taxi natuurlijk niet pakken in de aankomsthal dan, maar 2 etages omhoog bij de vertrekhal, spaart ook weer 50 THB (1 euro ) uit....

Ik ben ook benieuwd wanneer de nieuwe airport open gaat, ik heb ooit gehoord 1 september, zou voor mij goed uitkomen als ze dat halen daar ik namelijk naar Rayong moet, en dit zo 1 uur van mijn reis afhaalt
Ach, het kan nog goedkoper als je een stuk per rivier gaat. Als je geen problemen hebt met het gehannes. En ik vind ook niet zoveel mis met de airport bus.

Daarbij, als ik BKK ben moet ik meestal naar Nonthaburi dus dan heb ik ook al geen zak aan de express way of de skytrain. Da's alleen als ik naar het centrum moet en dat is bijna nooit. Dus dan is Freddy lui en doet ie het gewoon per taxi
  dinsdag 7 juni 2005 @ 21:39:25 #192
6941 APK
Factual, I think.
pi_27722989
Als je niet in Bangkok hoeft te zijn: Neem gewoon een binnenlandse vlucht, kost geen fuck.
Scheelt ook weer urenlange lawaaierige vechtfilms in de bus.
pi_27723321
Het nieuwe vliegveld is waarschijnlijk nog niet dit jaar operationeel. Volgens mij is het een beetje stil geworden na een of ander relletje over corruptie of belangenverstrengeling met wat contracters (soms lijkt het wel Nederland). Maar het fijne weet ik er ook niet van, mijn Thais is nog niet zo best.

Ik hoop overigens dat ik het fout heb.
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:15:29 #194
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27743213
Vraag voor degenen die dit land al eens bezocht hebben: kun je met een pinpas en cash goed uit de voeten? Ik wil mijn CC liever thuislaten namelijk.
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:32:49 #195
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_27743884
Ja pinnen is geen probleem! Ik heb veel met mijn creditcard gedaan in hotels dat was safe. Verder is het natuurlijk makkelijk om wat Bath's cash te hebben.
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:48:09 #196
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27744445
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:32 schreef Paperclipjes het volgende:
Ja pinnen is geen probleem! Ik heb veel met mijn creditcard gedaan in hotels dat was safe. Verder is het natuurlijk makkelijk om wat Bath's cash te hebben.
Mijn CC is pasgeleden gestolen en dat was zo traumatisch voor me dat ik nu de risico's wil elimineren vandaar...En met cash rondlopen lijkt me niet zo'n risico, want als je bestolen wordt dan is omgerekend de schade niet zo groot.
  woensdag 8 juni 2005 @ 16:54:21 #197
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_27746837
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 21:39 schreef APK het volgende:
Als je niet in Bangkok hoeft te zijn: Neem gewoon een binnenlandse vlucht, kost geen fuck.
Scheelt ook weer urenlange lawaaierige vechtfilms in de bus.
so true... Wat hebben die thaise met die slechte films? En altijd het volume zo hard mogelijk met verkeerde ondertiteling
  woensdag 8 juni 2005 @ 21:05:18 #198
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_27754834
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:15 schreef Aventura het volgende:
Vraag voor degenen die dit land al eens bezocht hebben: kun je met een pinpas en cash goed uit de voeten? Ik wil mijn CC liever thuislaten namelijk.
Met cash en pinpas kun je uitstekend uit de voeten. Ik heb m'n CC eigenlijk alleen gebruikt voor de hotels, maar dat kan net zo gemakkelijk met cash. Betalen met pinpas is een ander verhaal; dat is bijna nergens mogelijk. Gewoon bij de ATM geld opnemen dus, maar hou wel in je achterhoofd dat je elke keer dat je pint extra kosten moet betalen van ruim 2 euro. Pin daarom wel redelijke bedragen.
  woensdag 8 juni 2005 @ 21:16:14 #199
6941 APK
Factual, I think.
pi_27755243
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:05 schreef TongPo het volgende:
maar hou wel in je achterhoofd dat je elke keer dat je pint extra kosten moet betalen van ruim 2 euro.
Wat maakt die paar euro nou uit, haal je er makkelijk weer uit omdat alles zo goedkoop is daar.
Ben je soms een hippy ofzo?

Uit de TIM (Travel Information Manual, een soort leidraad voor check-in personeel van luchtvaartmaatschappijen mbt Visa, paspoorten etc.):

The government of Thailand may refuse admission to visitors:

-Of 'hippy' appearence with long, untidy and dirty looking hair.

woensdag 8 juni 2005 @ 21:18:05 #200
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27755324
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:16 schreef APK het volgende:

[..]

Wat maakt die paar euro nou uit, haal je er makkelijk weer uit omdat alles zo goedkoop is daar.

Uit de TIM (Travel Information Manual, een soort leidraad voor check-in personeel van luchtvaartmaatschappijen mbt Visa, paspoorten etc.):

woensdag 8 juni 2005 @ 21:56:31 #201
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_27757097
En terecht dat ze die 'stink'hippy's willen mijden... hoewel er op Kao Sahn Road genoeg rondlopen. Het lijk wel of sommige backpackers, wanneer ze daar aangekomen zijn, ook de persoonlijke verzorging op vakantie hebben gestuurd

That said, sommige 'keurige' single male tourists mogen ze ook wel thuislaten.. aan de andere kant ieder zijn ding denk ik dan.. (laat ze lekker naar Patat Ja gaan)
Je kunt trouwens het beste business vliegen om de meest vervelende lui te missen, helaas vlieg ik niet altijd business...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 8 juni 2005 @ 22:01:31 #202
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_27757309
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:16 schreef APK het volgende:

[..]

I wanna be a hippy and I want to get stoned...

Ik heb eens bij een bank gewerkt en moest dat toen aan alle klanten vertellen die buitenlandse valuta kwamen halen. Ging dus min of meer automatisch
  donderdag 9 juni 2005 @ 01:42:21 #203
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27763734
Mijn weekendje Phuket is ook weer geboekt. 220 euro voor vlucht en 4 nachten bungalow... Toch makkelijk als je al in de buurt zit
  donderdag 9 juni 2005 @ 10:51:53 #204
24329 KNAK
ff w88,......
pi_27767885
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 01:42 schreef Libris het volgende:
Mijn weekendje Phuket is ook weer geboekt. 220 euro voor vlucht en 4 nachten bungalow... Toch makkelijk als je al in de buurt zit
Ik had trouwens in mijn laatste trip naar Thailand een Italiaanse gast ontmoet die in Singapore woont.
Hij heeft me uitgenodigd om een keer daarheen te gaan, en wie weet doe ik dat wel een keer
Als dit in jouw buurt is.............dan klop ik eventjes op jouw deurtje

En Thailand? ik ga de volgende week met mijn hospital letter naar de baas en claim eventjes een aantal medical leaves voor Augustus, en daarna dan effe een vlucht boeken!

Mijn naam hier in office is trouwens niet zo zuiver meer, ze denken allemaal dat ik 1 of andere hoerenlopen ben met mijn '5 times within 1 year' trips naar Thailand
Mai pben rai~!
pi_27768402
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 10:51 schreef KNAK het volgende:

[..]

Mijn naam hier in office is trouwens niet zo zuiver meer, ze denken allemaal dat ik 1 of andere hoerenlopen ben met mijn '5 times within 1 year' trips naar Thailand
Dat probleem heb ik ook. Gelukkig kan me dat geen reet schelen en vertel ik ze gewoon dat ze gelijk hebben. Vertel ze gewoon dit: "Jij moet straks weer naar huis naar je lelijke dikke zeikende koe die jij je vrouw noemt, ik ga me een maand lang 3x per dag laten afzuigen door bloedmooie meisjes, voor 3 dollar per keer, nou jij weer zeurkous." Meestal stopt het gemekker dan wel.
  donderdag 9 juni 2005 @ 11:29:25 #206
24329 KNAK
ff w88,......
pi_27768961
Ja.. dat zou ik ook kunnen zeggen

Ik woon echter in India waar vele mensen een tunnelvision-view hebben, conservatief als de neten
Hier heb je al heel snel een 'naam' te pakken

Het is niet eens waar, dat ik me zo misdraag..(misschien een klein beetje).. ik ga hoofdzakelijk om familie dat ook in deze azie-regio woont op te zoeken en om een aantal medische redenen aangezien Thailand voorop loopt op dit gebied
Mai pben rai~!
pi_27769152
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 11:29 schreef KNAK het volgende:

Ik woon echter in India waar vele mensen een tunnelvision-view hebben, conservatief als de neten

Het is niet eens waar, dat ik me zo misdraag..(misschien een klein beetje).. ik ga hoofdzakelijk om familie dat ook in deze azie-regio woont op te zoeken en om een aantal medische redenen aangezien Thailand voorop loopt op dit gebied
Je hebt in ieder geval een geloofwaardig excuus gevonden
Ouwe snoeperd!
  donderdag 9 juni 2005 @ 11:50:42 #208
24329 KNAK
ff w88,......
pi_27769507
Tsssk Tsssk
Je moet wat als je in India woont
Ik vind Indiase dames 10x nix, en als het wat is dan is er een barriere die 'marriage' heet

Maar goed dat er meer nationaliteiten rondlopen op de werkvloer, hjet is niet veel, maar die paar die er lopen!! oh my oh my!
Brrrrrrrrrrasilllliansss
En die hebben een soortgelijk probleem als ik ; die vinden de Indiase heren niets

Dus helpen we elkaar
Mai pben rai~!
  donderdag 9 juni 2005 @ 12:03:10 #209
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_27769903
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 11:29 schreef KNAK het volgende:

Hahaha ik kom er ook veel te vaak, (soms werkgerelateerd), maar zeker ook voor familie die daar woont, daardoor wel een aantal meisjes leren kennen en door hen andere contacten opgedaan (via msn en dergelijke), maar ik kom serieus voor het eten, het land, het strand, de goedkope prijzen en ga echt niet 2 weken op het strand bij Pattaya liggen. (Als ik daar uberhaupt al tijd voor zou hebben).

Het enige waar ik soms slecht tegen kan zijn de oversized farang mannen met een te slank Thais vrouwtje ernaast.... Die ik regelmatig in de skytrain in Bangkok zie.....

Overigens, het is nou niet zo dat mijn (thaise) familie het goed zou keuren als ik met een meisje na een avond stappen in Rayong thuis zou komen... that is not going to happen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 9 juni 2005 @ 12:10:08 #210
24329 KNAK
ff w88,......
pi_27770096
Wat dacht je van al die sugardaddies?
Als je die ziet lopen, ver over de 60 en dan een lekker mokkel naast zich

Oversized? OK

Overaged?

Ik heb gehoord dat zeker elke week iemand (een NL-er op leeftijd) kapot gaat in BKK vanwege de sex;viagra,etc etc
Mai pben rai~!
pi_27773563
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 12:10 schreef KNAK het volgende:
Wat dacht je van al die sugardaddies?
Als je die ziet lopen, ver over de 60 en dan een lekker mokkel naast zich

Oversized? OK

Overaged?
Daar kan ik je alles over vertellen. Mijn vriendin is Thais en die kent ook wel wat mensen die in 'de industrie' zitten (nee daar zit ze zelf niet in, neem dat nou maar van mij aan). Het is echt niet allemaal alleen maar huilen met de pet op, maar van alle meiden die ik ooit heb gesproken, is er niet een die echt vrijwillig in de business zit. Ze hebben meestal het geld echt nodig voor familie, of voor een kind of wat dan ook. En dan kun je zeggen ik doe alles behalve mijn lichaam verkopen, en dat is vanuit je Westers oogpunt misschien logisch, maar dan heb je nog wat te leren over hoe Thaise familiebanden werken.

En dan nog, de vrouwen die je met te dikke Duitsers door Pattaya ziet hobbelen hebben het nog het beste van allemaal. Die doen het met buitenlanders dus krijgen goed betaald, of werken zelfs zelfstandig voor een barretje en krijgen ook daar een beetje betaald. Maar er is ook een hele verborgen industrie, veel geniepiger en met veel meer uitbuiting en bedrog, die vooral gericht is op de lokale markt, dus Thaise mannen.

Laat je niet in de luren leggen door de zorgvuldig gecultiveerde illusie van 'the land of smiles'. Thailand heeft echt twee gezichten. Thaise mannen gaan massaal naar de hoeren, dat is een enorme markt met mensen die veel minder te besteden hebben, en waar meisjes derhalve meer, vaker en langer worden uitgebuit. En die vind je ook niet terug in de Soi's van Pattaya, dat zijn plekken waarvan ik ook niet weet waar ze zitten, en die zijn ook helemaal niet bedoeld voor toeristen.

Maar goed, ik hou erover op
Het is een prachtig land, met prachtige mensen en een prachtige cultuur en rapalje heb je overal, ook in Nederland. Ik ben in ieder geval hopeloos verkocht en ga weer eens rondneuzen voor een ticket in september.
pi_27773657
(foutje)
  donderdag 9 juni 2005 @ 14:18:40 #213
24329 KNAK
ff w88,......
pi_27774160
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 14:01 schreef FragmasterFreddy het volgende:

Het is een prachtig land, met prachtige mensen en een prachtige cultuur en rapalje heb je overal, ook in Nederland. Ik ben in ieder geval hopeloos verkocht en ga weer eens rondneuzen voor een ticket in september.
Amen
Da's ook de grootste reden dat ik nu voor de 5e keer ga in minder dan een jaar tijd
India kan imho niet eens in de schaduw van dat land staan dus het is elke keer weer een fijne break
Gelukkig woon ik aan de overkant; alleen The Bay of Bengal zit ertussen, 3 uurtjes vliegen

Al gaat dit wel de laatste keer worden...ik wil ook nog Malaysia en Singapore zien ( en China, Japan, Vietnam, etc etc )
Mai pben rai~!
  donderdag 9 juni 2005 @ 17:01:54 #214
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27779391
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 10:51 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ik had trouwens in mijn laatste trip naar Thailand een Italiaanse gast ontmoet die in Singapore woont.
Hij heeft me uitgenodigd om een keer daarheen te gaan, en wie weet doe ik dat wel een keer
Als dit in jouw buurt is.............dan klop ik eventjes op jouw deurtje
Altijd goed Voor een biertje met een fokker heb ik altijd tijd
quote:
En Thailand? ik ga de volgende week met mijn hospital letter naar de baas en claim eventjes een aantal medical leaves voor Augustus, en daarna dan effe een vlucht boeken!

Tja, zoiets heb ik hier ook... Collega's vragen met wie ik ga, en als ik zeg dat ik alleen ga hebben ze een uitdrukking van: "aaaah, hehe"... Ach, het maakt me weinig uit wat mensen denken
  donderdag 9 juni 2005 @ 17:04:17 #215
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_27779460
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 14:18 schreef KNAK het volgende:

[..]

Al gaat dit wel de laatste keer worden...ik wil ook nog Malaysia en Singapore zien ( en China, Japan, Vietnam, etc etc )
Dan maak je van Bangkok toch gewoon je beginbasis, vanuit Bangkok kan je goedkoop naar Maleisie, Singapore en Macau vliegen met Air Asia .
En kan je toch naar je geliefde Thailand

Frequent vlieger van Air Asia
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 9 juni 2005 @ 17:05:57 #216
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27779502
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 17:04 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dan maak je van Bangkok toch gewoon je beginbasis, vanuit Bangkok kan je goedkoop naar Maleisie, Singapore en Macau vliegen met Air Asia .
En kan je toch naar je geliefde Thailand

Frequent vlieger van Air Asia
Retourtje Singapore - Phuket 75 euro normaal, nu helaas een beetje laat met boeken en 100 euro kwijt. Bungalow in Patong voor 30 euro per nacht
  donderdag 9 juni 2005 @ 19:30:37 #217
24329 KNAK
ff w88,......
pi_27783207
Dat BKK als basis is wel aardig

Probleem is dat ik niet zo veel dagen heb aangezien ik elke 2 a 3 maanden de hort op ga en ze (indian management) zijn al niet zo makkelijk
Thailand is nu bijna wel voorbij,het is niet zo dat het zo geliefd is bij me, ik ontmoet mn familie daar die daarnaartoe vliegen en voor vrouwen ofzo hoef ik het niet te doen,..dr werkt een brazilliaanse in mn offce ,dus.... vind het wel mooi zo en ik ga wel rechtstreeks naar andere landen

Ik betaal iets van 300 euro naar BKK met TG
Ik ben lui, als ik in de krant kijk zal dr wel een vlucht met AI zijn voor 100 ~ 150
Deze keer ga ik het ook echt doen

Mocht ik naar Singapore komen... ooit...ik geloof dat je een contract had tot aan 2007, dan laat ik het 3 dagen van te voren weten, kan je het bier alvast koud zetten
Mai pben rai~!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:49:07 #218
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27802461
Vraagje, is het trouwens in juli extreem heet in Thailand? Zal wel he. Nog tips om de zon een beetje te kunnen vermijden/het beter te kunnen volhouden in de hitte?
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:05:10 #219
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27804882
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:49 schreef Aventura het volgende:
Vraagje, is het trouwens in juli extreem heet in Thailand? Zal wel he. Nog tips om de zon een beetje te kunnen vermijden/het beter te kunnen volhouden in de hitte?
In het grootste deel van ZO Azie heb je niet echt seizoenen, alleen een regentijd. Volgens mijn Lonely Planet is April de warmste maand en September de natste.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:09:20 #220
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_27805008
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:05 schreef Libris het volgende:

[..]

In het grootste deel van ZO Azie heb je niet echt seizoenen, alleen een regentijd. Volgens mijn Lonely Planet is April de warmste maand en September de natste.
En november is de beste maand om er op vakantie te gaan.
Volg de pijlen.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 16:38:26 #221
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27809832
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:09 schreef Doekes het volgende:

[..]

En november is de beste maand om er op vakantie te gaan.
Hoezo dat?
  vrijdag 10 juni 2005 @ 18:08:33 #222
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_27812385
quote:
Juli is zoals Libris al aangaf niet de warmste maand, maar het blijft gewoon een muur van hitte waar je tegenaan loopt zodra je het vliegveld uit komt. Valt denk ik weinig aan te doen. Je ziet sommige Thais met een paraplu lopen tegen de zon, misschien moet je dat eens proberen
In het noorden (Chiang Mai) is het wel iets koeler (beter: minder warm) maar het zweten ga je toch niet tegen. Dat hoort nou eenmaal bij Thailand
  vrijdag 10 juni 2005 @ 18:30:19 #223
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_27812935
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 16:38 schreef Libris het volgende:

[..]

Hoezo dat?
Ik denk omdat het in November iets af aan het koelen al is, maar nog geen echt hoogseizoen waardoor de prijzen nog niet rockethigh zijn... al vallen de prijsstijgingen ansich best wel mee...

Qua temperatuur is Januari echt het best, in Rayong zelfs de aircon dan niet meer nodig.. nou je minder... want als je het eenmaal gebruikt kan je eigenlijk niet meer zonder

Ach afgelopen mei was het wel warm, (zeker in vergelijking met Hong Kong en Macau, echt een groot verschil (gevoelsmatig), maar goed te doen, je moet namelijk sowieso niet rondgaan rennen aldaar, maar alles rustig aan. Tip laat die grote koffer thuis en neem een handbag van maximaal 5 kilo mee! Mocht je veel bagage mee terug hebben, koop een leuke koffer tas aldaar en prop deze vol! :p
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 20:20:41 #224
6941 APK
Factual, I think.
pi_27816443
quote:
Ach, het is heet. Ik ben twee keer in juli in Thailand geweest maar nooit verbrand.
Genoeg bewolkte dagen, op Kreta bv ben ik een kreeft in een dag, maar in thailand gaat het vaak lekker langzaam bij mij.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 20:24:45 #225
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27816576
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 20:20 schreef APK het volgende:

[..]

Ach, het is heet. Ik ben twee keer in juli in Thailand geweest maar nooit verbrand.
Genoeg bewolkte dagen, op Kreta bv ben ik een kreeft in een dag, maar in thailand gaat het vaak lekker langzaam bij mij.
Haaa, goed om te horen als rossig typje zijnde
  vrijdag 10 juni 2005 @ 20:47:45 #226
6941 APK
Factual, I think.
pi_27817247
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 20:24 schreef Aventura het volgende:

Haaa, goed om te horen als rossig typje zijnde
Ik vind het lekker in de zomer.
Op het strand, uurtje of 10 's avonds, lekker heet, onweer/bliksem aan de horizon.
En af en toe een verschrikkelijke wolkbreuk.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 21:03:27 #227
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27817750
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 20:47 schreef APK het volgende:

[..]

Ik vind het lekker in de zomer.
Op het strand, uurtje of 10 's avonds, lekker heet, onweer/bliksem aan de horizon.
En af en toe een verschrikkelijke wolkbreuk.
Hitte, dat kan ik nog enigszins hebben, zeker afgewisseld met af en toe een bui. Echter de hele dag een brandende zon op je plaat..nee. Not for me..
  vrijdag 10 juni 2005 @ 21:17:08 #228
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_27818125
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 21:03 schreef Aventura het volgende:

[..]

Hitte, dat kan ik nog enigszins hebben, zeker afgewisseld met af en toe een bui. Echter de hele dag een brandende zon op je plaat..nee. Not for me..
Als ik een tip mag geven, je moet ook niet tussen 11 en 14 uur in je Singa hempje gaan rondlopen in Thailand, dan moet je zorgen dat OF je onder een parasol zit, of in een overdekte shopping mall bent :p

Je moet ook niet al te actief rondlopen, al heb ik dat ook gedaan...

Wie rijdt er trouwens ook wel eens een motorcycle? Honda Wave ofzoiets? Ik heb een eigen in Rayong, en dat is toch beter dan een gehuurde, geen gezeik met betalen, en de coppers in Rayong geven me nooit een boete behalve die in Ban Phe (boten naar Ko Samet), daar zat er een die engels kon spreken hupza daar ging 200 THB (Overigens door mijn familie betaald dus, zal uiteindelijk maar 100 THB zijn geweest)...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator vrijdag 10 juni 2005 @ 22:16:55 #229
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_27819747
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 21:17 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als ik een tip mag geven, je moet ook niet tussen 11 en 14 uur in je Singa hempje gaan rondlopen in Thailand, dan moet je zorgen dat OF je onder een parasol zit
Met een Chang-biertje.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 22:23:31 #230
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27819938
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 21:17 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als ik een tip mag geven, je moet ook niet tussen 11 en 14 uur in je Singa hempje gaan rondlopen in Thailand, dan moet je zorgen dat OF je onder een parasol zit, of in een overdekte shopping mall bent :p
*noteert...
Al heb ik die tijden wel geleerd van Spanje.. Daar kom ik vaker (huis van ouders). Tussen 12 en 4 doe ik daar he-le-maal niets. Daar lijkt me te hitte (luchtvochtigheid is laag) en de zon veel gemener en scherper dan in
Thailand.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 11:34:52 #231
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_28040393
Over drie weken vlieg ik van Hong Kong naar Thailand, zijn er nog dingen die ik moet weten (of daar kopen ipv ergens anders)?
  zaterdag 18 juni 2005 @ 11:38:54 #232
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_28040468
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 11:34 schreef Flem het volgende:
Over drie weken vlieg ik van Hong Kong naar Thailand, zijn er nog dingen die ik moet weten (of daar kopen ipv ergens anders)?
Ga je voor lange tijd naar Thailand vanuit het 'fantastische' Hong Kong (Okee sorry , maar het is gewoon niet mijn land dat Hong Kong)... of alleen maar op vakantie voor 2 weken? of op terugreis richting Nederland..

Ik zou in HK niet teveel kopen trouwens, in Thailand is veel goedkoper, en bijna alles is daar te krijgen!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 19:23:37 #233
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_28048726
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 11:38 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Ik zou in HK niet teveel kopen trouwens, in Thailand is veel goedkoper, en bijna alles is daar te krijgen!
Hangt ervan af. Bekende merken (electronica etc) zijn in Thailand niet goedkoper dan in HKK vanwege de hoge importkosten. Die kun je dus beter tax-free in HKK halen.
pi_28096036
ik heb net m'n ticket binnen, vlieg a.s. maandag
kent iemand nog een goedkoop hotel met zwembad in bangkok voor de eerste nacht?
  maandag 20 juni 2005 @ 18:18:42 #235
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_28096112
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:15 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb net m'n ticket binnen, vlieg a.s. maandag
kent iemand nog een goedkoop hotel met zwembad in bangkok voor de eerste nacht?
NANA Hotel..... maar goed dat is denk ik meer voor een andere doelgroep gericht..

Mijn voorkeur gaat uit naar Bangkok City Inn, ongeveer 800 THB (op diverse boekingsites), maar heeft alleen geen zwembad, ligt wel centraal, en bij Chit Lom Skytrain Station..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_28096139
hoeveel euro is dat?
en zoek dus idd geen hoerenhotel
  maandag 20 juni 2005 @ 18:54:35 #237
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_28096983
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:19 schreef jimjim1983 het volgende:
hoeveel euro is dat?
en zoek dus idd geen hoerenhotel
Well 700-800 THB is ongeveer 14 tot 16 euro... voor het Bangkok City Inn Hotel.. goede keus voor eerste nacht.. alleen geen zwembad... of wil je meer bij de backpackers zitten, dan kan je beter naar Kao Sahn Road gaan, en daar een kamer nemen, kost alles van 200 tot 1500 THB..

Tip, 1 euro is ongeveer 50 THB... (of 49 als het zo doorgaat)..

NANA hotel heeft wel zwembad, kan je samen met de dikke duitser met je daar opgepikte oosterse gaan zwemmen
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_28097125
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:54 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Well 700-800 THB is ongeveer 14 tot 16 euro... voor het Bangkok City Inn Hotel.. goede keus voor eerste nacht.. alleen geen zwembad... of wil je meer bij de backpackers zitten, dan kan je beter naar Kao Sahn Road gaan, en daar een kamer nemen, kost alles van 200 tot 1500 THB..

Tip, 1 euro is ongeveer 50 THB... (of 49 als het zo doorgaat)..

NANA hotel heeft wel zwembad, kan je samen met de dikke duitser met je daar opgepikte oosterse gaan zwemmen
ah thanks.
had deze al gespot voor 22 euro: http://www.bmair.nl/Hotel(...)horn-Villa-Hotel.htm
weet iemand of dat een hoerenhotel is?
  maandag 20 juni 2005 @ 19:14:20 #239
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_28097553
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:59 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ah thanks.
had deze al gespot voor 22 euro: http://www.bmair.nl/Hotel(...)horn-Villa-Hotel.htm
weet iemand of dat een hoerenhotel is?
Van wat ik zo op het oog zie denk ik het niet, daar het ietwat van het centrum afzit.. overigens, ik raad je niet aan bij BM air te boeken, zoek onder google: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=sathorn+villa+hotel&meta= en je kunt al makkelijk goedkoper uitkomen..

Overigens niet alle hoerenhotels zijn slecht, als is een hotel midden in NANA area of PATPONG misschien niet het beste idee als je niet als single male traveller wilt worden lastig gevallen

Wat ga je nog meer doen trouwens? beetje op strand liggen ?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 20 juni 2005 @ 19:28:47 #240
1762 YPPY
Yppiaans
pi_28098011
Wij zaten in het Bangkok Centre hotel. Er was een klein zwembad bij, maar meer moet je ook niet verwachten zo dicht bij het centraal station. Ze hebben ontzettend lekkere drankjes die geserveerd worden in een kokosnoot. Zorg wel dat je geen haast hebt en bestel op tijd de volgende. Het kan drie kwartier duren voor ze een kokosnoot hebben geplukt en volgemixt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_28098232
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:14 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Van wat ik zo op het oog zie denk ik het niet, daar het ietwat van het centrum afzit.. overigens, ik raad je niet aan bij BM air te boeken, zoek onder google: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=sathorn+villa+hotel&meta= en je kunt al makkelijk goedkoper uitkomen..

Overigens niet alle hoerenhotels zijn slecht, als is een hotel midden in NANA area of PATPONG misschien niet het beste idee als je niet als single male traveller wilt worden lastig gevallen

Wat ga je nog meer doen trouwens? beetje op strand liggen ?
uit het centrum dus? dat is wel kut. maar ja ik vind wel iets. zwembad hoeft ook niet groot te zijn ofzo maar het is gewoon lekker als je net aangekomen bent in zo'n stad.

en ik heb ook niet bij bmair geboekt maar bij een of ander vaag reisbureau. heb nu m'n ticket inclusief alle taxes voor 685 euro.
en ben gelukkig niet in m'n eentje maar met een groep vrienden dus zal niet snel op die manier lastig gevallen worden.

en wat ik verder ga doen? tja.....zo min mogelijk eigenlijk beetje relaxen en wat van het land zien. we willen ook nog naar Maleisie dus moet nog wel ff een beetje een planning gaan maken eigenlijk.
pi_28098289
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:28 schreef YPPY het volgende:
Zorg wel dat je geen haast hebt en bestel op tijd de volgende. Het kan drie kwartier duren voor ze een kokosnoot hebben geplukt en volgemixt.
haha ja dat ben ik wel gewend, ben inmiddels al erg vaak in Indonesie geweest en daar zijn ze ook niet echt snel heerlijk is dat.
als ik terugkom moet ik altijd weer erg wennen aan het snelle leven hier.
  maandag 20 juni 2005 @ 20:52:56 #243
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_28100530
Waar hebben we het over, Bangkok barst van de goedkope hotels met zwembad

Ik vind dit wel een goede link waarmee ik zelf al tig verschillende hotels heb geboekt. Handig ingedeeld in prijscategorie. Het voordeel van via internet boeken is dat het vaak veel knaken scheelt vanwege de 'special internet rates'.

Chok dee
  maandag 20 juni 2005 @ 20:55:17 #244
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28100587
Handige informatie. Ik vlieg nu over 2,5 week
  maandag 20 juni 2005 @ 20:58:56 #245
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_28100698
quote:
Op maandag 20 juni 2005 20:55 schreef Aventura het volgende:
Handige informatie. Ik vlieg nu over 2,5 week
Ik over een maandje, ben benieuwd naar jouw Thai Airways review
  maandag 20 juni 2005 @ 21:01:30 #246
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28100771
Men, ik review de heule vakantie
  maandag 20 juni 2005 @ 21:19:52 #247
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_28101243
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:36 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

uit het centrum dus? dat is wel kut. maar ja ik vind wel iets. zwembad hoeft ook niet groot te zijn ofzo maar het is gewoon lekker als je net aangekomen bent in zo'n stad.

en ik heb ook niet bij bmair geboekt maar bij een of ander vaag reisbureau. heb nu m'n ticket inclusief alle taxes voor 685 euro.
en ben gelukkig niet in m'n eentje maar met een groep vrienden dus zal niet snel op die manier lastig gevallen worden.

en wat ik verder ga doen? tja.....zo min mogelijk eigenlijk beetje relaxen en wat van het land zien. we willen ook nog naar Maleisie dus moet nog wel ff een beetje een planning gaan maken eigenlijk.
Als je trouwens nu nog boekt bij Air Asia, kan je waarschijnlijk nog goedkoop viegen naar Singapura, vandaar kan je door Maleisie weer terugreizen naar Thailand...

Ik zou trouwens ook zo min mogelijk doen aldaar, vooral tussen 10 en 14:00 uur zou ik met je Singha hempie op het strand liggen, met zoals eerder aangegeven met een Chang Biertje..

Ehm 685 Euro voor aankomende maandag is nog wel aan de hoge kant, je had ook voor minder kunnen vliegen.. welke airline?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_28128556
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:19 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je trouwens nu nog boekt bij Air Asia, kan je waarschijnlijk nog goedkoop viegen naar Singapura, vandaar kan je door Maleisie weer terugreizen naar Thailand...

Ik zou trouwens ook zo min mogelijk doen aldaar, vooral tussen 10 en 14:00 uur zou ik met je Singha hempie op het strand liggen, met zoals eerder aangegeven met een Chang Biertje..

Ehm 685 Euro voor aankomende maandag is nog wel aan de hoge kant, je had ook voor minder kunnen vliegen.. welke airline?
ik vlieg met Thai, kon ook goedkoper maar dan kon je maar 4 weken blijven

Ik wil trouwens naar een Muay Thai gevecht in Bangkok als dat kan, heeft iemand hier ervaring mee? kleine jongetjes die tegen elkaar vechten hoef ik niet te zien namelijk.
en als er een kutsfeer hangt dan hoeft het ook niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door jimjim1983 op 22-06-2005 12:05:38 ]
  woensdag 22 juni 2005 @ 12:31:20 #249
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_28129702
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 11:53 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Ik wil trouwens naar een Muay Thai gevecht in Bangkok als dat kan, heeft iemand hier ervaring mee? kleine jongetjes die tegen elkaar vechten hoef ik niet te zien namelijk.
en als er een kutsfeer hangt dan hoeft het ook niet.
Tuurlijk kan dat, de sfeer is top. Het is ook mooi om te zien hoe al die oudere Thais (aparte tribune) losgaan tijdens de fights; er wordt namelijk meestal aardig wat geld door hun ingezet.

Lumpini en Rajadamnern zijn de bekendste stadiums in Bangkok en hebben meerdere fight nights per week. Kaartjes kan je gewoon halen bij de loketten aldaar of bij de tourist information. Laat je alleen geen dure kaarten aansmeren door Thaise jongetjes die rond die stadiums touristen proberen te lokken met 'cheap tickets'.

Ik moet zelf in augustus twee keer vechten, 1 x in Lumpini en 1 x in Rajadamnern.
pi_28130677
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 12:31 schreef TongPo het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat, de sfeer is top. Het is ook mooi om te zien hoe al die oudere Thais (aparte tribune) losgaan tijdens de fights; er wordt namelijk meestal aardig wat geld door hun ingezet.

Lumpini en Rajadamnern zijn de bekendste stadiums in Bangkok en hebben meerdere fight nights per week. Kaartjes kan je gewoon halen bij de loketten aldaar of bij de tourist information. Laat je alleen geen dure kaarten aansmeren door Thaise jongetjes die rond die stadiums touristen proberen te lokken met 'cheap tickets'.

Ik moet zelf in augustus twee keer vechten, 1 x in Lumpini en 1 x in Rajadamnern.
waat? ben je ook muah thai vechter? dope.
waar moet je vechten dan? ik ben half augstus in bangkok namelijk. lijkt me wel leuk om een fokker te zien vechten
  woensdag 22 juni 2005 @ 14:10:35 #251
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_28132575
Zoals het er nu naar uitziet 2 en 4 augustus, eerst in Raja en vervolgens in Lumpini

Ik train bij Vos Gym in Rotterdam....Muay Thai is een hobby van me, ik ben dus geen pro fighter. Ik ken toevallig een van de mannen die alles daar organiseren. Het is namelijk best moeilijk om daar als farang in de ring te kunnen staan. Anyways ik heb er zin in!
pi_28132713
vet man, is het de eerste keer? ik zou in m'n broek schijten voor die thaise vechters
als ik op 2 of 4 augustus in Bangkok bent dan zal ik zeker ff komen kijken.
  woensdag 22 juni 2005 @ 14:25:38 #253
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_28133030
Vorig jaar heb ik al een keer gevochten en gewonnen Er zijn alleen geen Thais van mijn gewichtsklasse (85-90 kg) dus ik zal het net als vorig jaar naw op moeten nemen tegen een andere farang. Vorig jaar was dat een Afro-Amerikaan, dit jaar als het goed is een Aussie en een Zweed.

Btw deze datum is nog niet definitief, mocht het nog veranderen laat ik het hier wel ff weten.
  donderdag 23 juni 2005 @ 08:11:52 #254
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_28153420
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 11:38 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ga je voor lange tijd naar Thailand vanuit het 'fantastische' Hong Kong (Okee sorry , maar het is gewoon niet mijn land dat Hong Kong)... of alleen maar op vakantie voor 2 weken? of op terugreis richting Nederland..
Op terugreis vanuit Australië ga ik voor drie dagen naar Hong Kong en 2 1/2 week nar Thailand. Maar iets als een iPod bijvoorbeeld, is dat te "vertrouwen" als je dat in Thailand koopt, of kan ik dat beter in Hong Kong kopen (nog steeds goedkoper dan Nederland denk ik?)?
  donderdag 23 juni 2005 @ 10:14:19 #255
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_28155415
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 08:11 schreef Flem het volgende:

[..]

Op terugreis vanuit Australië ga ik voor drie dagen naar Hong Kong en 2 1/2 week nar Thailand. Maar iets als een iPod bijvoorbeeld, is dat te "vertrouwen" als je dat in Thailand koopt, of kan ik dat beter in Hong Kong kopen (nog steeds goedkoper dan Nederland denk ik?)?
Ik zou hem gewoon in HK halen, is nog goedkoper ook.
  donderdag 23 juni 2005 @ 11:35:48 #256
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28157427
Misschien ga ik ook wel naar zo'n gevecht
Kennis van mij doet ook aan thaiboksen en reisde jaarlijks zo'n 2,3 keer af naar voornamelijk Bangkok.
  donderdag 23 juni 2005 @ 15:13:37 #257
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_28164119
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:35 schreef Aventura het volgende:
Misschien ga ik ook wel naar zo'n gevecht
Kennis van mij doet ook aan thaiboksen en reisde jaarlijks zo'n 2,3 keer af naar voornamelijk Bangkok.
Het is alleen niet één gevecht, het zijn er gelijk een stuk of 10 oplopend in gewichtscategorie

Aan het einde komen de 'zwaardere jongens' in actie en zie je meestal ook KO's.
pi_28164210
wat is eigenlijk ongeveer de toegangsprijs voor zo'n avond?
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:15:55 #259
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_28165867
Zou ik zo uit m'n hoofd niet weten, ik mag altijd gratis naar binnen

Zal het nog wel even navragen.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 12:29:25 #260
11665 Rex_Mundi
Dajia hao !
pi_28190286
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:16 schreef jimjim1983 het volgende:
wat is eigenlijk ongeveer de toegangsprijs voor zo'n avond?
De rijen gelijk naast de ring in Lumpini waren dacht ik iets van 1500 Baht = 30 euro
我要飞得更高 !
pi_28191670
thanks
die horen denk ik wel tot de duurste kaartjes.
nog 3 dagen
pi_28192067
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 14:01 schreef FragmasterFreddy het volgende:

[..]

Laat je niet in de luren leggen door de zorgvuldig gecultiveerde illusie van 'the land of smiles'. Thailand heeft echt twee gezichten. Thaise mannen gaan massaal naar de hoeren, dat is een enorme markt met mensen die veel minder te besteden hebben, en waar meisjes derhalve meer, vaker en langer worden uitgebuit. En die vind je ook niet terug in de Soi's van Pattaya, dat zijn plekken waarvan ik ook niet weet waar ze zitten, en die zijn ook helemaal niet bedoeld voor toeristen.

Ik meen ook (volgens mij de LP) gelezen te hebben dat 95 % van de klandizie locals zijn, en "maar" 5 % westerlingen
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 24 juni 2005 @ 17:03:01 #263
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_28198875
Damnz, ik liep vanmiddag langs Dreizen en wat zag ik staan: "Bangkok retour ¤427,-".
Binnen even nagevraagd en wat blijkt; die aanbieding loopt gewoon door t/m maart volgend jaar. Je vliegt dan wel met El Al (een Israëlische maatschappij), maar het scheelt wel honderden euro's.

Anyways, dan heb ik dit keer maar wat meer betaald. Thai Airways staat iig voor kwaliteit
(bij El Al moet je nog maar afwachten of ze geen miltvuur bij de koffie serveren ipv suiker)
pi_28198913
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 17:03 schreef TongPo het volgende:
Damnz, ik liep vanmiddag langs Dreizen en wat zag ik staan: "Bangkok retour ¤427,-".
Binnen even nagevraagd en wat blijkt; die aanbieding loopt gewoon door t/m maart volgend jaar. Je vliegt dan wel met El Al (een Israëlische maatschappij), maar het scheelt wel honderden euro's.

Anyways, dan heb ik dit keer maar wat meer betaald. Thai Airways staat iig voor kwaliteit
(bij El Al moet je nog maar afwachten of ze geen miltvuur bij de koffie serveren ipv suiker)
dat is wel heel goedkoop idd, heb ik net een ticket gekocht
maar met dit ticket geldt zeker maar voor een maand?
en Thai Airways is dus goed, is het eten een beetje te doen? met KLM vlieg ik nooit meer
  vrijdag 24 juni 2005 @ 17:47:17 #265
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_28199808
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 17:04 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]
maar met dit ticket geldt zeker maar voor een maand?
Dunno, vergeten te vragen.

Thai Airways schijnt heel goed te zijn en dan vooral de kwaliteit van de service en het eten (van horen zeggen, reviews etc; voor mij is het namelijk ook de eerste keer dat ik met Thai vlieg). De maaltijden schijnen vergelijkbaar of zelfs beter te zijn dan first class meals van vele andere maatschappijen.

Ben benieuwd
  vrijdag 24 juni 2005 @ 18:35:23 #266
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_28201002
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 17:03 schreef TongPo het volgende:

IK heb reeds geboekt met EL AL, overigens in totaal kom je uit op 529,95 Euro, inclusief luchthavenbelasting, fuel-toeslag en boekingskosten voor het reisburo! Maar dan is het nog goedkoop
Bijkomend voordeel is dat als je om wat voor reden dan ook niet meekunt, voor vertrek voor 25% van de kosten kunt annuleren..

Voordeel van EL AL is dat ze in ieder geval lekker veilig zijn, hoewel je misschien daardoor wel ondervraagd zou kunnen worden, (vooral als je een ehm midden-oosters uiterlijk hebt).. 2de nadeel is dat vanaf TEL AVIV het ook nog 11 uur vliegen is, terwijl je toch al een heel eind op weg bent, maar goed EL AL vliegt natuurlijk niet boven IRAN enzo

Qua kosten zijn ze nu lekker goedkoop, zeker voor de duurdere periode rond de kerst en dergelijk, je zou trouwens ook kunnen gokken voor oktober - november dat de ticketprijzen van China Airlines en EVA Air nog naar beneden gaan...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_28201522
niks mis met El-Al hoor, ben er een paar jaar geleden mee naar Indonesie gevlogen.
alleen jammer van die tussenstop in Abu-Dhabi of iets dergelijks. maar 't is beter dan KLM in ieder geval.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 19:05:45 #268
6941 APK
Factual, I think.
pi_28201679
Lekker vriendelijk ook dat El Al personeel, één fout grapje bij het inchecken en je hebt even later bij de security controle een hand in je reet.

Niet vergeten bij het boeken een speciale maaltijd met varkensvlees te vragen.
  Moderator zondag 26 juni 2005 @ 00:11:26 #270
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28238633
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 19:43 schreef jimjim1983 het volgende:
[afbeelding]
Dit is niet in een El-Al vliegtuig. Want vrouwen met een dergelijke hoofdbedekking staan nog in een security-kamertje met een gehandschoende vuist in beide gaten als het vliegtuig al lang opgestegen is.

* ook El Al geboekt heeft. Middenin het tweede hoogseizoen (half december) voor 550 inc de hele shit.
  zondag 26 juni 2005 @ 01:45:57 #271
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_28241326
quote:
Op zondag 26 juni 2005 00:11 schreef Gert het volgende:

[..]

Dit is niet in een El-Al vliegtuig. Want vrouwen met een dergelijke hoofdbedekking staan nog in een security-kamertje met een gehandschoende vuist in beide gaten als het vliegtuig al lang opgestegen is.

* ook El Al geboekt heeft. Middenin het tweede hoogseizoen (half december) voor 550 inc de hele shit.
nee ik weet ook wel dat het geen el al is
niks mis met El-Al
  zondag 26 juni 2005 @ 10:25:55 #272
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_28243654
quote:
Op zondag 26 juni 2005 00:11 schreef Gert het volgende:

[..]

Er is volgens mij ook niets mis met EL AL, (wel we zullen het zien in oktober), al heb ik sommige recensies gelezen, dat je bij het inchecken in de gaten wordt gehouden, en wordt bepaald wie er een streng verhoor gaat krijgen, natuurlijk, iemand met een Arabisch uiterlijk heeft hier meer kans op, maar als je iets te bijdehand bent heb ik het idee dat ze je er zomaar uit zouden kunnen pikken...

Ach het is in ieder geval lekker veilig, zolang ze maar niet boven Iran vliegen
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_28247949
groetjes vanuit Bangkok ben er net een dag. Bangkok is leuk maar ben het nu al zat. Ga morgen ook pleite. Wie zit er hier nog ergens in de buurt de komende 7 weken?
  zondag 26 juni 2005 @ 13:58:28 #274
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_28248379
quote:
Op zondag 26 juni 2005 13:37 schreef StefanFM het volgende:
groetjes vanuit Bangkok ben er net een dag. Bangkok is leuk maar ben het nu al zat. Ga morgen ook pleite. Wie zit er hier nog ergens in de buurt de komende 7 weken?
Waar ergens in Bangkok zit je dan dat je het nu al niet meer leuk vindt? Kijk het is opzich druk qua verkeer, maar ik vind het altijd wel leuk om met een stadsbus Bangkok te doorkruisen... en als het te warm is kan je makkelijk een shopping mall induiken..

Aan de andere kant, ik kan indenken dat je ook naar het strand, (bij voorkeur eiland, beter en schoner) wilt om het Bounty gevoel te krijgen

Helaas zit ik voorlopig, zo'n 11 weken niet in de buurt, dan gelukkig weer wel, maar goed, ik ben dan ook weer net terug
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 26 juni 2005 @ 14:51:49 #275
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_28249460
quote:
Op zondag 26 juni 2005 13:37 schreef StefanFM het volgende:
ik vlieg morgen naar Bangkok, kom dinsdagmiddag aan. denk ook niet dat we er lang zullen blijven, we zullen snel rustigere plekjes opzoeken
op het einde, als we al een beetje gewend zijn enzo dan blijven we wat langer in Bangkok.
  maandag 27 juni 2005 @ 11:41:35 #276
104631 celtic
Go, Irish
pi_28267381
Ik ben net terug voor een korte vakantie in Thailand. Het blijft mijn favoriete bestemming. Vlucht met EVA, niks te klagen want lekker goedkoop, behalve de krankzinnige aankomst tijd en vertrek tijd in Bangkok (03.00 uur). Binnenlandse vlucht met Bangkok Aiways naar Phuket. Super service.
In Phuket is het vanwege de moesson laag seizoen, dus de prijzen zijn erg laag. De hotels zijn amper voor een kwart bezet. Voordeel is dat het lekker rustig is en je maximaal kunt uitrusten. Enige nadeel is dat de zee erg ruw is en zwemmen in de zee niet overal mogelijk is.
Van Phuket met de boot naar de Phi Phi islands, in het moesson seizoen is dit niet echt een aanrader voor mensen met een zwakke maag. Van Phuket terug naar Bangkong. 2 overnachtingen in het Nana hotel. Erg goedkoop en de golden beer bar en de Nana discotheek zijn duidelijk een plus. Heeft iemand hier al verbleven en zo ja wat zijn de ervaringen?
In het najaar ga ik weer. Ik wil dan graag Bangkok als uitvalsbasis gebruiken voor trips naar Cambodja en/of Vietnam en Hongkong. Hoe werkt het met het krijgen van een visum?
I'm going to tell you something I've kept to myself for years.
  maandag 27 juni 2005 @ 11:49:50 #277
6941 APK
Factual, I think.
pi_28267618
quote:
Op maandag 27 juni 2005 11:41 schreef celtic het volgende:
Vlucht met EVA, niks te klagen want lekker goedkoop, behalve de krankzinnige aankomst tijd en vertrek tijd in Bangkok (03.00 uur).
Dat vind ik juist fijn, heb je de hele dag om naar het vliegveld te reizen en hoef je niet in Bangkok te overnachten.
Aan boord een paar wodka's er in en hop, je staat weer in Amsterdam.
  maandag 27 juni 2005 @ 11:58:34 #278
104631 celtic
Go, Irish
pi_28267856
quote:
Op maandag 27 juni 2005 11:49 schreef APK het volgende:

[..]

Dat vind ik juist fijn, heb je de hele dag om naar het vliegveld te reizen en hoef je niet in Bangkok te overnachten.
Aan boord een paar wodka's er in en hop, je staat weer in Amsterdam.
Daar heb je ook wel gelijk in. En ik moet zeggen dat je vanwege het tijdstip heel snel door de paspoort controle heen bent, en je meteen je baggage kunt oppikken. Heb jij ervaring met bureaus in Bangkok die visa regelen voor bijv. Cambodja? Of kun je beter direct in Bangkok naar de betreffende ambassade?
  maandag 27 juni 2005 @ 12:04:20 #279
6941 APK
Factual, I think.
pi_28268000
quote:
Op maandag 27 juni 2005 11:58 schreef celtic het volgende:
Heb jij ervaring met bureaus in Bangkok die visa regelen voor bijv. Cambodja? Of kun je beter direct in Bangkok naar de betreffende ambassade?
Ik zit meestal in het oosten en dan rij je gewoon met een taxi naar de Cambodiaanse grens om daar een visum te halen. (En onmiddelijk weer terug te gaan, want ik wil niet naar dat stinkland. )

Vietnam en Laos weet ik eigenlijk niet, als je langer wilt blijven zou je even op de site van de ambassade of consul van het land kunnen kijken.

Een toeristenvisum voor Cambodja bij de grens is 30 dagen geldig.
  maandag 27 juni 2005 @ 12:06:43 #280
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28268073
Zijn er hier mensen naar een van de zgn. 'Marine Parks' geweest? Is dat wat? En de National Parks? Zit daar nog een aanrader tussen? We vliegen 7 juli naar BKK, en we hebben verder nog niets gepland .
  maandag 27 juni 2005 @ 12:07:58 #282
104631 celtic
Go, Irish
pi_28268107
quote:
Op maandag 27 juni 2005 12:04 schreef APK het volgende:

[..]

Ik zit meestal in het oosten en dan rij je gewoon met een taxi naar de Cambodiaanse grens om daar een visum te halen. (En onmiddelijk weer terug te gaan, want ik wil niet naar dat stinkland. )

Vietnam en Laos weet ik eigenlijk niet, als je langer wilt blijven zou je even op de site van de ambassade of consul van het land kunnen kijken.

Een toeristenvisum voor Cambodja bij de grens is 30 dagen geldig.
Hoe zo stinkland? Hoe is het oosten van Thailand?
  maandag 27 juni 2005 @ 12:21:09 #283
6941 APK
Factual, I think.
pi_28268535
quote:
Op maandag 27 juni 2005 12:07 schreef celtic het volgende:

Hoe zo stinkland? Hoe is het oosten van Thailand?
Het is een stukje armer dan Thailand en een hoop mensen die voor een weekje naar Cambodja gingen kwamen ziek terug.
Maar er schijnen ook een hoop mooie en indrukwekkende dingen te zijn.

In het oosten ligt een eiland dat ik erg leuk vind: Koh Chang (ook nog Koh Kut en Koh Mak.)
In de zomer is het daar niet altijd 'mooi' weer, maar het is wel lekker rustig.
Ik hou wel van zo'n lekkere stortbui, het verbroederd ook wel als je allemaal 's avonds van het strand opeens naar binnen moet rennen.

Van de eilanden die ik bezocht heb in de zomer hadden Samui, Pha-ngang en Samet het beste weer....

Maar ja, het blijft een persoonlijke keuze wat je leuk vindt en waar je naar toe gaat.....
pi_28269383
nog 6 uur en dan vlieg ik terug naar NL na 7 weken in dit fantastische land te zijn geweest
zeker dat ik vaker hier ga zijn. Oh en Thai airways is perfect hoor van chang mai naar phuket mee gevlogen (geen zin in nogmaals de nachtrein) en beviel super.

bye bye thailand
  Moderator maandag 27 juni 2005 @ 12:59:56 #286
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28269871
quote:
Op maandag 27 juni 2005 12:04 schreef APK het volgende:

[..]

Je hebt daar héle mooie tempels hoor!
  maandag 27 juni 2005 @ 13:14:58 #287
19840 Libris
Live from Singapore
pi_28270332
Cambodja is geweldig, het is inderdaad een stuk armer dan Thailand, het eten is net iets minder (fried rice with vegetables, fried rice with pork, fried rice with chicken....)

Seam Reap (Angkor Wat) is wel toeristisch maar de moeite waard. Phnom Penh (inclusief Killing Fields) is een heel vreemde hoofdstad, geen hoogbouw, mensen spreken amper Engels, een geweldige ervaring (maar dat is voor een ander topic )
  Moderator maandag 27 juni 2005 @ 13:19:19 #288
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28270491
quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:14 schreef Libris het volgende:
Cambodja is geweldig, het is inderdaad een stuk armer dan Thailand, het eten is net iets minder (fried rice with vegetables, fried rice with pork, fried rice with chicken....)

Seam Reap (Angkor Wat) is wel toeristisch maar de moeite waard. Phnom Penh (inclusief Killing Fields) is een heel vreemde hoofdstad, geen hoogbouw, mensen spreken amper Engels, een geweldige ervaring (maar dat is voor een ander topic )
Na het lezen van bovenstaande post heb ik nu toch ook wel zoiets van: daar moét ik een keer naartoe. Geen hoogbouw én nauwelijks Engels spreken. Dat is wel érg tof zeg. Dan neem ik dat saaie vieze vreten wel voor lief.
  maandag 27 juni 2005 @ 18:24:15 #289
6941 APK
Factual, I think.
pi_28279872
quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:19 schreef Gert het volgende:

Na het lezen van bovenstaande post heb ik nu toch ook wel zoiets van: daar moét ik een keer naartoe. Geen hoogbouw én nauwelijks Engels spreken. Dat is wel érg tof zeg. Dan neem ik dat saaie vieze vreten wel voor lief.
Vergeet de bling-bling en de schedels niet.
  maandag 27 juni 2005 @ 18:30:36 #290
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_28280010
quote:
Op maandag 27 juni 2005 11:41 schreef celtic het volgende:
Ik ben net terug voor een korte vakantie in Thailand. Het blijft mijn favoriete bestemming. Vlucht met EVA, niks te klagen want lekker goedkoop, behalve de krankzinnige aankomst tijd en vertrek tijd in Bangkok (03.00 uur). Binnenlandse vlucht met Bangkok Aiways naar Phuket. Super service.
In Phuket is het vanwege de moesson laag seizoen, dus de prijzen zijn erg laag. De hotels zijn amper voor een kwart bezet. Voordeel is dat het lekker rustig is en je maximaal kunt uitrusten. Enige nadeel is dat de zee erg ruw is en zwemmen in de zee niet overal mogelijk is.
Van Phuket met de boot naar de Phi Phi islands, in het moesson seizoen is dit niet echt een aanrader voor mensen met een zwakke maag. Van Phuket terug naar Bangkong. 2 overnachtingen in het Nana hotel. Erg goedkoop en de golden beer bar en de Nana discotheek zijn duidelijk een plus. Heeft iemand hier al verbleven en zo ja wat zijn de ervaringen?
In het najaar ga ik weer. Ik wil dan graag Bangkok als uitvalsbasis gebruiken voor trips naar Cambodja en/of Vietnam en Hongkong. Hoe werkt het met het krijgen van een visum?
Nana Hotel leuk Het ligt eraan wat je wilt natuurlijk.. Kijk ga je voor de thaise vrouwtjes.. tja dan is het NANA Hotel inderdaad een goed plan .. samen met de disco.. Echter persoonlijk trekt het mij echt niet.. mij teveel hoerenkast.. maar goed ieder zijn ding natuurlijk

Tip, als je er vaker komt, kom je ook in contact met degelijke Thaise meisjes.. Ik heb er nu een aantal in mijn phone staan.. en kom eigenlijk altijd tijd tekort

Visa kan je in Bangkok bij de ambassade regelen, dat scheelt iets ten opzichte van de grens, want je kan bij de ambassade in Bangkok met 20 USD betalen, bij de grens alleen met 1000 THB (ja die cambodjanen zijn ook niet gek, hoppa 4 USD in de pocket )
Voor Laos (mocht je daar heen willen) kan je het beste een visa regelen op Kao Sahn Road, kost maar 600 THB, in tegenstelling tot bij de grens, daar is dat 30 USD!!!
Voor Vietnam is Kao Sahn Road ook het goedkoopst, gewoon bij een visumburo, wel moet je een paar dagen wachten...
Bij Hong Kong krijg je je entry stamp (NL-paspoort that is) bij binnenkomst.. misschien een tip om wat euro;s te besparen.. je kunt al met Air Asia voor 2500 THB heen en weer naar Macau, vandaar de bus naar de Jetty en voor 18 Euro kan je dan naar Hong Kong.. is wel langer.. maar goed je krijgt tenminste weer een extra stempel in de paspoort... en je kunt eventueel ook Macau zien, (Portugese kolonie geweest), niet veel te doen behalve gokken . De boten naar Hong Kong zijn er elke 30 minuten wel de hele dag (ook 's nachts) door... en hoeft niet te worden gereserveerd
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 27 juni 2005 @ 19:33:30 #291
104631 celtic
Go, Irish
pi_28281666
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:30 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nana Hotel leuk Het ligt eraan wat je wilt natuurlijk.. Kijk ga je voor de thaise vrouwtjes.. tja dan is het NANA Hotel inderdaad een goed plan .. samen met de disco.. Echter persoonlijk trekt het mij echt niet.. mij teveel hoerenkast.. maar goed ieder zijn ding natuurlijk

Tip, als je er vaker komt, kom je ook in contact met degelijke Thaise meisjes.. Ik heb er nu een aantal in mijn phone staan.. en kom eigenlijk altijd tijd tekort

Visa kan je in Bangkok bij de ambassade regelen, dat scheelt iets ten opzichte van de grens, want je kan bij de ambassade in Bangkok met 20 USD betalen, bij de grens alleen met 1000 THB (ja die cambodjanen zijn ook niet gek, hoppa 4 USD in de pocket )
Voor Laos (mocht je daar heen willen) kan je het beste een visa regelen op Kao Sahn Road, kost maar 600 THB, in tegenstelling tot bij de grens, daar is dat 30 USD!!!
Voor Vietnam is Kao Sahn Road ook het goedkoopst, gewoon bij een visumburo, wel moet je een paar dagen wachten...
Bij Hong Kong krijg je je entry stamp (NL-paspoort that is) bij binnenkomst.. misschien een tip om wat euro;s te besparen.. je kunt al met Air Asia voor 2500 THB heen en weer naar Macau, vandaar de bus naar de Jetty en voor 18 Euro kan je dan naar Hong Kong.. is wel langer.. maar goed je krijgt tenminste weer een extra stempel in de paspoort... en je kunt eventueel ook Macau zien, (Portugese kolonie geweest), niet veel te doen behalve gokken . De boten naar Hong Kong zijn er elke 30 minuten wel de hele dag (ook 's nachts) door... en hoeft niet te worden gereserveerd
Eerlijk gezegd wist ik niet van te voren hoe de reputatie va het "Nana" was. Ik heb van te voren altijd gelogeerd in het tai pan hotel. Inderdaad een groot verschil met "Nana". Maar ja eenmaal ingecheckt heb ik toch maar kennis gemaakt met de vele "goede dingen" dat het te bieden heeft. De eerlijk gebied dat het inderdaad een veredelde hoerenkast is..

Erg bedankt voor de visa tips.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 19:23:01 #292
24329 KNAK
ff w88,......
pi_28312313
Nana Hotel Sukhumvit , daarachter heb je het Warobi Hotel ofzo, heb ik een tijdje gezeten

Anyway

In Augustus voor de 5e keer in precies 1 jaar naar Thailand.

Ticket al geboekt, niets kan me meer stoppen
Alleen nog even tegen mn werkgever zeggen dat ik ga die weet nog niets

Mai pben rai~!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 19:25:51 #293
24329 KNAK
ff w88,......
pi_28312406
Nana Hotel heeft een disco?

Hebben we het over dezelfde Nana? op de hoek daar, waar ook wat van die openlucht-barretjes zijn als je van Sukhumvit road die Soi binnenrijdt?
Mai pben rai~!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 19:44:49 #294
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_28313133
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:25 schreef KNAK het volgende:
Nana Hotel heeft een disco?

Hebben we het over dezelfde Nana? op de hoek daar, waar ook wat van die openlucht-barretjes zijn als je van Sukhumvit road die Soi binnenrijdt?
Ik ben niet echt een NANA hotel kenner Maar ik heb idd begrepen dat daar een disco is.. ik ben daar zelf echter nog nooit geweest... overigens in zo'n beetje elke disco in Thailand kan je als 'farang' een Thais meiske mee naar huis krijgen hoor... (ja soms tegen betaling vrees ik), sterker nog, zelfs als ik met een 'degelijke' thaise meid in de disco ben, wordt ik toch nog aangesproken (Maar ja de ervoor betalen factor staat me toch tegen )

Hmzzz KNAK komt idd erg vaak in Thailand.. ik vrees zelfs meer dan mij.. en ik ben er al 4x per jaar...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 21:26:01 #295
24329 KNAK
ff w88,......
pi_28316723
Nana heb ik in Mei nog bezocht, ik kwam 5 uur in ochtend aan en werd opgehaald door vrienden en nergens een kamer...ook Nana niet, toen maar in Amali gedoken

4x is nog redelijk wat...
ik zit er maar 1 oceaantje naast, 3 uurtjes vliegen...dan is het al snel wat makkelijker

Betalen is taboe, zelf ga ik eigenlijk helemaal niet om die reden naar Thailand... dat het allemaal zo leuk er aan toe gaat is alleen maar meegenomen

Thailand is mooi, leuk land, leuke (lokale) mensen en daar waar ik meestal zit, Kaosan rd is het onwijs gezellig, veel mensen ontmoeten,veel interactie, verhalen tot aan diep in de nacht ...iets wat ik hier in dit gehucht toch maar redelijk beperkt heb

Iemand die weleens in Gulliver geweest is?
Mai pben rai~!
pi_28320600
Hey Tongpo, waar train je in Thailand??
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:59:23 #297
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_28330779
Hoeveel hebben recente reizigers in Baht per dag uitgegeven?
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:01:22 #298
24329 KNAK
ff w88,......
pi_28330845
2K per dag denk ik

inclusief overnachting
Mai pben rai~!
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:26:29 #299
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_28331633
En heb je dan veel rondgetrockken cq onzin gekocht?
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:31:25 #300
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28331798
Net de inentingen gehad. Wat achterlijk duur zeg, was 71 kwijt. Maargoed beter dan straks wat oplopen
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:21:12 #301
6941 APK
Factual, I think.
pi_28344826
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:31 schreef Aventura het volgende:
Net de inentingen gehad. Wat achterlijk duur zeg, was 71 kwijt. Maargoed beter dan straks wat oplopen
Ach, als je nog 9x gaat is het maar 7.10¤ per keer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')