Is wel een redelijke prijs ja, ik zou er alleen wel goed over nadenken of je dus met zo'n organisatie wil gaan. Voor hetzelfde geld kom je in een bus met een zooi kansloze 65+ers! (zijn volgens mij jongerenorganisaties maar toch!) of allemaal zeikende mensen dat het te warm is etc etc)!quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:47 schreef AH-man het volgende:
Wat we op het oog hebben is een 22-daagse bus-rondreis van TUI of Arke. Zij bieden namelijk allebei precies dezelfde rondreis.We willen voornamelijk cultuur zien (tempeltjes enzo) en natuur (olifantje rijden
). Aangezien de zomercalatolus nog niet uit is, hebben we even in de winterversie gekeken. Hij sprak ons erg aan. Hij kost bijna 1400 euro. Daarbij zitten heen- en terugvlucht, een binnenlandse vlucht, een treinrit, entreekosten, 19 nachten op basis van logies en ontbijt, 12 keer lunch en 1 keer ontbijt. Is dit redelijk?
dat is toch niet met zo'n hele touristen club door thailand hobbelen? Is toch veel leuker om zonder zo'n kutgroep rond te trekken. Dan kom je tenminste de echte cultuur te zien, ipv al die touristische attracties als olifantje rijden... Lijkt me veel leuker om te backpacken, mensen van andere landen tegenomen, en mooie dingen zien ipv tempeltjes waar je entree geld moet betalen omdat er massaal touristengroepen komen om plaatjes te schieten...quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:47 schreef AH-man het volgende:
Wat we op het oog hebben is een 22-daagse bus-rondreis van TUI of Arke. Zij bieden namelijk allebei precies dezelfde rondreis.We willen voornamelijk cultuur zien (tempeltjes enzo) en natuur (olifantje rijden
). Aangezien de zomercalatolus nog niet uit is, hebben we even in de winterversie gekeken. Hij sprak ons erg aan. Hij kost bijna 1400 euro. Daarbij zitten heen- en terugvlucht, een binnenlandse vlucht, een treinrit, entreekosten, 19 nachten op basis van logies en ontbijt, 12 keer lunch en 1 keer ontbijt. Is dit redelijk?
Dat wil ik later ook wel gaan doen, maar dit is onze eerste ervaring met zo'n soort cultuur. We spelen liever of safe zo'n eerste keer. Als het goed bevalt kunnen we alijd nog eens terug gaan om te gaan trekken.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:09 schreef The.PhantoM het volgende:
Is toch veel leuker om zonder zo'n kutgroep rond te trekken. Dan kom je tenminste de echte cultuur te zien, ipv al die touristische attracties als olifantje rijden... Lijkt me veel leuker om te backpacken, mensen van andere landen tegenomen, en mooie dingen zien ipv tempeltjes waar je entree geld moet betalen omdat er massaal touristengroepen komen om plaatjes te schieten...
Op de kleintjes letten.quote:Op vrijdag 10 december 2004 10:45 schreef AH-man het volgende:
Ik ben met m'n vriendin de afgelopen 3 jaar in Griekenland geweest. Kreta, Kos en Rhodos gezien. Voor volgend jaar hebben we bedacht dat we weer eens echt iets anders willen. We zijn beide nog nooit echt buiten Europa geweest, dus leek ons een bestemming als Indonesie, Thailand of Sri Lanka wel leuk. Na geiformeerd te hebben bij het reisbureau leek een 22-daagse rondreis door Thailand ons een goed idee.
Wie is er al in Thailand geweest? Of heeft ervaring met rondreizen? Waar moeten we zeker aan denken? Alle verhalen zijn welkom!
We zitten allebei nog op school dus moeten wel in die maanden.quote:Op vrijdag 10 december 2004 19:35 schreef Liejannuh het volgende:
Vraag de nieuwe gids van Shoestring eens aan. Als je niet in juli of augustus gaat dan kost een 23 daagse reis je nog geen 1200 euro.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 10 december 2004 20:34 schreef Liejannuh het volgende:
Maar dan zou ik zeker niet met Arke gaan.
Nu ben je teminste duidelijk.quote:Op vrijdag 10 december 2004 20:56 schreef Liejannuh het volgende:
Omdat Arke bij mij een beetje het beeld op roept van de wat oudere deelnemers. Om het voorzichtig uit te drukken.
En ik krijg er touringcarvisioenen bij, waarbij de reisleider steeds roept dat je nog 5 minuten hebt om iets te bekijken. En daar krijg ik heel erg de zenuwen van.
En ik krijg visioenen van grote groepen, die er toe leiden dat je eigenlijk nog steeds niets ziet van het land omdat je steeds in een groep meehobbelt.
Maar dit zijn slechts mijn persoonlijke frustraties.
Wat? Organiseren we ook zelf reizen?quote:Op zondag 12 december 2004 09:45 schreef YPPY het volgende:
Ik ben ook met fok naar Thailand geweest,
Dat vind ik eerlijk gezegd aan de dure kant. Als je zelf gaat is een retourtje rond de 500/600 euro, en dan hou je nog 1000 euro over voor drie weken.quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:47 schreef AH-man het volgende:
Geen last vanquote:Op maandag 13 december 2004 02:47 schreef j_a_s_p_e_r het volgende:
[..]
Toen ik aan kwam ben ik eerst drie dagen in Bangkok gebleven. Daar was ik in het begin niet echt over te spreken. BK is vérschrikkelijk groot en druk. helemaal als je uit het vliegtuig komt stuiteren dan sla je echt achterover van de hitte, luchtvochtigheid en uitlaatgassen.
was nog even vergeten te melden dat ook de hotelprijzen niet te vergelijken zijn. We hadden zelf een hotel in BK geboekt voor 3 dagen. Dat was iets van 19dollar per nacht (2 pers). Later bleken de hotels (zeker buiten bangkok) makkelijk voor 5/6dollar per nacht te kunnen!
Mijn ervaringen met de Jong en Kras zijntegengesteld aan waar jij bang voor bent al moet ik wel zeggen dat alles afhangt van 1. De mensen in je groep en 2. de reisleider. Volgend jaar willen we het eens op eigen gelegenheid proberen (thailand-Cambodja-Laos-Thailand)quote:Op vrijdag 10 december 2004 20:56 schreef Liejannuh het volgende:
Omdat Arke bij mij een beetje het beeld op roept van de wat oudere deelnemers. Om het voorzichtig uit te drukken.
En ik krijg er touringcarvisioenen bij, waarbij de reisleider steeds roept dat je nog 5 minuten hebt om iets te bekijken. En daar krijg ik heel erg de zenuwen van.
En ik krijg visioenen van grote groepen, die er toe leiden dat je eigenlijk nog steeds niets ziet van het land omdat je steeds in een groep meehobbelt.
Maar dit zijn slechts mijn persoonlijke frustraties.
Maar waarom georganiseerd reizen?quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:05 schreef crv het volgende:
Mijn ervaringen met de Jong en Kras zijntegengesteld aan waar jij bang voor bent al moet ik wel zeggen dat alles afhangt van 1. De mensen in je groep en 2. de reisleider. Volgend jaar willen we ....
Ik heb 1 tour in Thailand gedaan (naar Phang Nga Bay vanuit Krabi) waar ze dus echt riepen dat de bus over 10 minuten weer weg ging.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:05 schreef crv het volgende:
[..]
Wat betreft het 5 minuten syndroom, hier heb ik nagenoeg niets van gemerkt. Er zijn natuurlijk altijd wel plekken te vinden waar je korter of langer wilt verblijven.
Exact!quote:Dat vind ik eerlijk gezegd aan de dure kant. Als je zelf gaat is een retourtje rond de 500/600 euro, en dan hou je nog 1000 euro over voor drie weken.
Een hotel kost daar niet veel. Als je in een beetje guesthouse zit betaal je ook praktisch niks.
-verhaal-
Even een korte samenvatting: met de lonely planet in de hand heb je echt geen tour nodig. Zonde van je geld en het beperkt je zwaar in je doen en laten. Gewoon grote lijnen uitstippelen (evt. afkijken van bv. shoestring) en dan gaan!
Wij zijn beide niet zo goed ter been, en ik vind het pretig om in een land waar ik voor het eerst kom georganiseerdte reizen en ik vind het reizen in een groep ook wel gezellig (mits de samenstelling ok is)quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:39 schreef hbruyn het volgende:
[..]
Maar waarom georganiseerd reizen?
Als er een land is waar reizen zonder van te voren te boeken eenvoudig is, is dat Thailand wel.
Alles is daar echt super geregeld. Vervoer boek je gewoon vanuit je hotel, en je wordt van begin tot eind begeleid. Openbaar vervoer is ook erg open en duidelijk.
Daar kan ik volkomen inkomen.quote:Op woensdag 15 december 2004 13:20 schreef crv het volgende:
[..]
Wij zijn beide niet zo goed ter been, en ik vind het pretig om in een land waar ik voor het eerst kom georganiseerdte reizen en ik vind het reizen in een groep ook wel gezellig (mits de samenstelling ok is)
Wellicht heb je voor Thailand gelijk, daarom gaan we volgend jaar proberen het anders te doen.
quote:Op vrijdag 11 februari 2005 07:37 schreef KNAK het volgende:
Ben alweer terug.. 6 daagjes is toch best wel kort
![]()
Wat heb je daar voor betaald als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 12 april 2005 18:45 schreef APK het volgende:
Nog mensen die een ticket naar Bangkok met Phuket Air hebben geboekt?![]()
Ik heb een ticket gekocht voor 525 euro ex tax. Vertrek 14 december.quote:Op maandag 18 april 2005 21:32 schreef TongPo het volgende:
[..]
Wat heb je daar voor betaald als ik vragen mag?
Ik zou er niet mee durven vliegen hoor.quote:Op maandag 18 april 2005 21:32 schreef TongPo het volgende:
Wat heb je daar voor betaald als ik vragen mag?
Prijs is OK, maar niet spotgoedkoop ofzo. Vorig jaar betaalde ik hetzelfde terwijl ik eind juli vloog, in het hoogseizoen dus.quote:Op maandag 18 april 2005 22:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik heb een ticket gekocht voor 525 euro ex tax. Vertrek 14 december.
Lekker goedkoop, maar ik ben er toch wel effe iets minder blij mee dan toen ik 'm net kocht.![]()
Is het zo slecht?quote:
quote:
Bron.quote:Waarschuwing voor Phuket Air
door Pieter van Erven Dorens
AMSTERDAM - De Thaise minister van Vervoer heeft Phuket Air, dat sinds kort voor reisorganisatie TUI (Kras, Holland International, Arke) een goedkope lijndienst onderhoudt tussen Schiphol en Bangkok, gewaarschuwd dat de vliegvergunning wordt ingetrokken als de maatschappij niet meer zorg besteedt aan de veiligheid. Na een reeks van incidenten kreeg Phuket Airlines deze week opdracht zijn vloot beter te controleren. Door de extra controles strandden dinsdag 800 passagiers op het vliegveld van Bangkok.
Waarschuwing voor Phuket Air
Minister Phumtham verklaarde woensdag tegenover het dagblad Bangkok Post dat de jonge vliegmaatschappij scherp in de gaten gehouden wordt. "Als uit onze inspecties blijkt dat Phuket Air onvoldoende presteert, zullen wij de vliegvergunning intrekken," aldus de minister. Eerder kregen slechts twee toestellen van de Phuket-vloot toestemming om te vertrekken. De veiligheidscontroles van de overige 11 toestellen werden onvoldoende bevonden, zodat deze toestellen aan de grond moesten blijven voor extra controles.
Phuket Air kwam de afgelopen drie weken verschillende keren in opspraak. Zo liep zaterdag een vlucht naar Schiphol 24 uur vertraging op wegens problemen met het hydraulische systeem. In een ander incident, in de Verenigde Arabische Emiraten, kwamen de passagiers in opstand nadat zij brandstof zagen lekken uit een van de vleugels. Zij overtuigden de piloot om niet op te stijgen voordat het probleem was verholpen, aldus de Bangkok Post. De krant meldt verder dat een aantal passagiers weigerden om nog mee te vliegen.
Het dagblad De Telegraaf meldt woensdag dat Phuket Air onder meer vliegt met door KLM afgedankte Boeing 747's die al ruim twintig jaar in gebruik zijn. Tegenover de krant ontkende een woordvoerder van Phuket Air dat de Thaise overheid overweegt om de vergunning van de vliegmaatschappij in te trekken. " Op verzoek van de Britse autoriteiten heeft Thailand de vloot aan een inspectie onderworpen. Inmiddels zijn de meeste toestellen alweer vrijgegeven. We vertrekken vrijdag weer van Schiphol, geheel volgens de normale dienstregeling".
Volgens bronnen van De Telegraaf worden concurrerende luchtvaartbedrijven overspoeld worden met vragen over alternatieve reismogelijkheden naar Bangkok. Veel passagiers zouden bang zijn om nog met Phuket Air te vliegen.
Je hebt in Thailand twee hoogseizoenen, met pieken in juli en december.quote:Op dinsdag 19 april 2005 11:10 schreef TongPo het volgende:
[..]
Prijs is OK, maar niet spotgoedkoop ofzo. Vorig jaar betaalde ik hetzelfde terwijl ik eind juli vloog, in het hoogseizoen dus.
Dat wist ik niet, tnx voor de link.quote:
We shall seequote:Op dinsdag 19 april 2005 17:31 schreef Gert het volgende:
[..]
Je hebt in Thailand twee hoogseizoenen, met pieken in juli en december.
Los daarvan: het is wel degelijk erg goedkoop. Het gaat je niet lukken om een ticket te vinden dat niet op z'n mínst 100 euro duurder is, in die periode. Gerenommeerde maatschappijen zijn zelfs zomaar 300 euro duurder.
Maar ja, die hebben ook geen lekkende brandstoftanks.
Waar boek jij dan?quote:Op dinsdag 19 april 2005 21:02 schreef TongPo het volgende:
Vorig jaar vloog ik eind juli met Air France voor 550 euro en het jaar daarvoor diezelfde periode voor 575 euro met Cathay Pacific. Ik ben eerlijkgezegd niet van plan om dit jaar de grens van 600 wél te gaan overschrijden![]()
Wat is je grote geheim?quote:
300 excl luchhavenbelasting, en alle andere bijkomende kosten?quote:
Haha ik zie dat Chinese vrouwtje al helemaal voor me bij de baliequote:Op woensdag 20 april 2005 00:11 schreef APK het volgende:
[..]
Waar boek jij dan?
Twee jaar terug betaalde ik 450¤ met Finnair in juni.
Laat maar terugkomen die SARS.
Afgelopen november toch weer 650¤ oid (+tax) betaald. Plus 320¤ voor een enkeltje terug omdat die kutten van China Airlines het ticket niet wilden veranderen.
Can I change my ticket, please?
-No, is special ticket!![]()
What's so special about it then.
-You not can change it.
Nog erger, heb gevlogen met Tiger Air (SIN - BKK) voor 1 euroquote:Op woensdag 20 april 2005 14:12 schreef TongPo het volgende:
[..]
Haha ik zie dat Chinese vrouwtje al helemaal voor me bij de balie
2 jaar geleden heb ik net als jou geprofiteerd van de SARS en zodoende m'n ticket met Cathay Pacific goedkoop weten te regelen. Bij Dreizen was dat geloof ik.
Vorig jaar heb ik een vriendin die bij een reisbureau werkt de opdracht gegeven om vanaf april alle vluchten/prijzen richting BKK in de gaten te houden. Er komen altijd wel lastminutes beschikbaar waardoor je een stuk goedkoper uit bent. Dit jaar heb ik hetzelfde gedaan en wacht nu dus met smart op een mooie aanbieding
Trouwens nog een tip als het je niet uitmaakt of je rechtstreeks naar Thailand vliegt: hou ook de vluchten naar Singapore in de gaten. Het komt nog wel eens voor dat zo'n vlucht veel voordeliger is dan eentje naar Thailand (althans vorig jaar iig) en vluchten tussen SIN en BKK kosten erg weinig indien je met Air Asia vliegt, een van de leukere maatschappijen imoZodoende heb je ook nog wat van Singapore gezien.
Als je in Bangalore woont ben je al een stuk op weg.quote:
quote:Op woensdag 20 april 2005 19:29 schreef APK het volgende:
[..]
Als je in Bangalore woont ben je al een stuk op weg.
Ik denk dat ze bij vertrek gewoon zien dat je na een aantal weken naar een ander land bent vertrokken.quote:Op maandag 25 april 2005 14:07 schreef Moitessier het volgende:
Ga binnenkort paar maanden naar Azie, en vlieg heen op en terug vanaf Bankok. Ik zal niet meer dan 2 weken in Thailand zitten totaal. Maar vroeg me af als zo'n imigratieman een ticket met drie maanden tijdsverschil ziet, moet je dan niet op een of andere manier bewijzen dat je echt niet drie maanden in Thailand blijft? (en dus een visum nodig hebt?)
Zodra je thailand uitgaat krijg je een exit-stempel in je paspoort, als je thailand weer ingaat krijg je weer een nieuwe entry stempel. Ik zit nu trouwens in Bangkok en het is hier overdag bloedje heet. En ik zit hier nog een paar dagen vast. Ga morgen mijn visum voor Indonesie regelen maar dat duurt 3 dagen.quote:Op maandag 25 april 2005 14:07 schreef Moitessier het volgende:
Ga binnenkort paar maanden naar Azie, en vlieg heen op en terug vanaf Bankok. Ik zal niet meer dan 2 weken in Thailand zitten totaal. Maar vroeg me af als zo'n imigratieman een ticket met drie maanden tijdsverschil ziet, moet je dan niet op een of andere manier bewijzen dat je echt niet drie maanden in Thailand blijft? (en dus een visum nodig hebt?)
Hangt er van af wat je wilt.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:32 schreef Moitessier het volgende:
Hoe is die Khaosan Road? Schijnt afschuwelijk toeristisch te zijn daar, iemand nog tips voor verblijf in Bangkok?
Weinig aan heb ik begrepen, bijna alleen maar toeristen. Als je een tros bananen wilt kopen voor een belachelijke prijs is het aardig.quote:Op dinsdag 26 april 2005 15:08 schreef TongPo het volgende:
Is die drijvende markt in bkk nou eigenlijk nog de moeite waard om te bezoeken?
Zo'n vermoeden had ik al. Alleen als ik tijd over heb dus...quote:Op woensdag 27 april 2005 12:27 schreef Forno het volgende:
Weinig aan heb ik begrepen, bijna alleen maar toeristen.
quote:Als je een tros bananen wilt kopen voor een belachelijke prijs is het aardig.
Wat is het verschil tussen 1 week en 7 dagenquote:Op dinsdag 14 december 2004 10:25 schreef KNAK het volgende:
Juli: 1 week thailand
November: 7 dagen thailand
![]()
Het is altijd de moeite waard om te gaanquote:Op donderdag 28 april 2005 10:45 schreef mklievink het volgende:
Ik heb deze vakantie 2 weken tijd om weg te gaan en nu dacht ik aan Thailand, maar ik wil wel een beetje waar voor mijn geld en nu vroeg ik me dus af of 2 weken niet veel te kort is om te gaan in verhouding met de prijs van het ticket. Klinkt misschien vaag maar mijn vraag is dus eigenlijk: is het de moeite waard om 2 weken naar Thailand te gaan en wat kun je in 2 weken daar alemaal doen (of wat is leuk om te doen)? Ik wil dan voornamelijk een actieve vakantie combineren met de mooiste plekken van het land en wil ook nog wel wat uitgaansleven erbij, ik ga dus niet naar een oort als Phuket oid.
quote:Phuket Air mag niet meer vliegen
DEN HAAG Vliegtuigen van Phuket Air mogen niet meer op
Nederland vliegen. De Inspectie Verkeer en Waterstaat
heeft de landingsrechten van de Thaise maatschappij met
onmiddellijke ingang ingetrokken. Directe aanleiding is dat
een piloot van Phuket Air, die op het punt stond om te
vertrekken, geen geldige medische verklaring had. Voor de
Inspectie is dat onaanvaardbaar. De reisorganisaties zijn
verrast door de beslissing. In Bangkok zitten nu 165
mensen vast. Morgen zou een vlucht uit Amsterdam naar
Thailand gaan. Daarvoor is nog geen alternatief gevonden.
teletekst.
Ja ik had al zoiets gelezen ergens anders dat het gerucht ging....quote:
We hebben het destijds nagevraagd bij de ambassade in A'dam, en die vertelden ons dat we wel degelijk een visum nodig hadden. En aangezien er toen nogal wat problemen waren, en de Thaise douane nogal streng op visa waren, hebben we dat maar gedaan. Alhoewel we het nog steeds niet begrijpen. Had te maken met de geldigheidsduur van het ticket.quote:Op maandag 25 april 2005 14:07 schreef Moitessier het volgende:
FYI: we deden dezelfde route, exclusief Maleisie.quote:Op maandag 25 april 2005 19:07 schreef Moitessier het volgende:
Ah, tenks, had al zo'n donkerbruin vermoeden, maar is toch goed om het 'zeker' te weten.Nog maandje en dan ga ik zelf Thailand -> Cambodja -> Vietnam -> Laos -> Thailand -> Maleisie doen. Tot die tijd beetje in deze topics lurken
Het klopt dat als je de grens overgaat een nieuwe visum (entry stamp) krijgt die 30 dagen geldig is, en bij vertrek kijken ze daar inderdaad naar.quote:Op zondag 1 mei 2005 08:43 schreef Liejannuh het volgende:
Je krijgt toch iedere keer dat je de grens over gaat met Thailand een Entry Visum? En dan kijken ze toch gewoon naar de laatste datum?
Yup, had het ook al gelezen. Gelukkig zijn er genoeg andere maatschappijen.quote:
Net buiten het centrum heb je een floating market waar over het algemeen geen toeristen komen, tis op de weg naar crocodile farm maar weet niet precies waar ie zit.quote:Op dinsdag 26 april 2005 15:08 schreef TongPo het volgende:
Is die drijvende markt in bkk nou eigenlijk nog de moeite waard om te bezoeken?
Ik ga over 3 maanden voor de 3e keer naar Bangkok maar het is er steeds niet van gekomen.
quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:45 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hey Shaun81....What the fuck is dit nu weer?
Niet 'in overvloed' maar ze zijn er (tegenwoordig) wel.quote:Op maandag 16 mei 2005 12:30 schreef Sosa het volgende:
Ff een vraagje aan een fokker die ook op Koh Chang is geweest..
Zijn hier gewoon betaalautomaten/ATM's in overvloed zoals dat ook is op alle andere eilanden? Volgens mij wel (natuurlijk), maar ik heb hier een eigenwijze vader die beweert dat het niet zo is.
In overvloed hoor.quote:Op maandag 16 mei 2005 12:38 schreef Gert het volgende:
Niet 'in overvloed' maar ze zijn er (tegenwoordig) wel.
Yep idd, leve het toerisme.quote:
Wij waren er in november 2003 en daarna weer in februari 2004 en herkenden het al niet meer. RIP KP Bungalows.quote:Op maandag 16 mei 2005 14:15 schreef Gert het volgende:
Hm ja het is ook al weer anderhalf jaar geleden dat ik op Ko Chang was, en gezien het tempo waarmee ze toen aan het bouwen waren, zal ik het nu waarschijnlijk nauweljiks meer terugherkennen.
Er zijn inmiddels al vier 7/11's.quote:Op maandag 16 mei 2005 14:15 schreef Gert het volgende:
Hm ja het is ook al weer anderhalf jaar geleden dat ik op Ko Chang was, en gezien het tempo waarmee ze toen aan het bouwen waren, zal ik het nu waarschijnlijk nauweljiks meer terugherkennen.
En bedankt.quote:
De 'Cookie brothers' (quote:Op maandag 16 mei 2005 17:41 schreef Sosa het volgende:
Iemand nog goeie tips voor een mooi hotel/toko voor mijn ouders op Koh Chang?
Wordt je bangkok zo vanlievelee niet een beetje zat?? Ik had het na 3 dagen wel gezien hoor!!quote:Op maandag 16 mei 2005 18:57 schreef KNAK het volgende:
ik ben weer terug![]()
al 5 dagen.
heb er zelfs al 2 moeten werken![]()
Ik ga denk ik nog maar een keer
![]()
Ik heb die lui in Den Haag ook wel eens gebeld, komt geen verstandig woord uit.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:02 schreef beery het volgende:
Ik ben van plan om met een enkeltje van Dusseldorf naar BKK te vliegen. Reden: enkeltje is lekker makkelijk en ik bepaal lekker zelf wanneer en vanuit waar ik terugvlieg.
Ik ben van plan om 3 tot 10 weken te blijven, ik koop dus geen visa van te voren in Nederland. Ik even bellen met de Thaise ambassade in Den haag. Ik leg hem de situatie uit: ik ga vliegen met een enkeltje zonder visum, kom ik het land in? Zijn antwoord was ja, de andere vragen die ik stelde werden tevens allemaal beantwoord met ja.ja.ja.ja. Volgens mij kent die beste man geen nee. Toch vertrouw ik het antwoord niet helemaal omdat ik wel eens andere verhalen heb gehoord van mensen die geweigerd werden door de vliegmaatschappij of douane.
En niet naar Birma, dan moet je je paspoort inleveren...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:25 schreef APK het volgende:
[..]
Als je 10 weken blijft moet je wel twee keer de grens over, dat kunnen ook prijzige tripjes zijn.
En waarom niet naar Birma (Myanmar) dan? Ik bedoel het klopt dat je voor daytrip je paspoort moet afgeven maar ik zie niet in wat hier verkeerd aan is, je krijgt hem echt wel terug hoorquote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:27 schreef Doekes het volgende:
[..]
En niet naar Birma, dan moet je je paspoort inleveren...
Ik ga over een maandje denk ik ook maar weer, of misschien Indonesie...quote:Op maandag 16 mei 2005 18:57 schreef KNAK het volgende:
ik ben weer terug![]()
al 5 dagen.
heb er zelfs al 2 moeten werken![]()
Ik ga denk ik nog maar een keer
![]()
Het is algemeen bekend dat veel Singaporians naar Thailand gaan om even 'uit de stad' te zijn en in een luxe resort vertoeven... En waarschijnlijk ook van het Thaise nachtlevenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 06:50 schreef Libris het volgende:
[..]
Ik ga over een maandje denk ik ook maar weer, of misschien Indonesie...
Toch een voordeel van in de buurt wonen
Geen probleem bro, stuur dat ticket maar door naar mij en zeg dat je hem bent kwijtgeraaktquote:Op zondag 22 mei 2005 09:15 schreef ozzietukker het volgende:
Kan iemand mijn vlucht naar Hong Kong niet laten doorgaan??
Amen!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 06:50 schreef Libris het volgende:
[..]
Toch een voordeel van in de buurt wonen
Sorry, maar een forum over Pattaya? Lijkt mij dat je daarmee grotendeels hoerenlopers aantrekt. Of is dat ook je bedoeling?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:36 schreef Strik3r22 het volgende:
Er is nu een nieuw forum speciaal over Pattaya in het Nederlands. Mensen die interesse hebben kunnen eens een kijkje nemen.
URL: http://s11.invisionfree.com/Pattaya_Nederland/
Het is nog een beetje leeg, maarja hopelijk komt de drukte vanzelf!
Jammer hoor. Bij welke mij. heb jij geboekt?quote:Op maandag 30 mei 2005 23:19 schreef TongPo het volgende:
De prijzen vallen mij ook tegen dit jaar maar het is niet anders. Heeft voornamelijk te maken met Phuket Airways die hun geboekte stoelen moeten onderbrengen bij andere maatschappijen. Ik betaalde afgelopen vrijdag zo'n 800 euro voor m'n ticket inclusief luchthavenbelasting wat nu relatief goedkoop is, maar vergeleken met voorafgaande jaren nogal prijzig. En vanaf nu gaat het alleen nog maar duurder worden vrees ik, dus wil je in de zomer nog naar Thailand zou ik zsm boeken.
Verstandig, ik zou nu ook voor die zekerheid gaan.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:39 schreef Aventura het volgende:
Wij ook inderdaad! Ik ga morgen boeken. Wel balen van de prijzen, maar wat moet dat moet. Op last-minute durf ik niet te gokken, eerlijk gezegd!
800 pleuros??? ik heb een vlucht ams-bkk en terug met de KLM voor 613 euro incl. taxs.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:19 schreef TongPo het volgende:
De prijzen vallen mij ook tegen dit jaar maar het is niet anders. Heeft voornamelijk te maken met Phuket Airways die hun geboekte stoelen moeten onderbrengen bij andere maatschappijen. Ik betaalde afgelopen vrijdag zo'n 800 euro voor m'n ticket inclusief luchthavenbelasting wat nu relatief goedkoop is, maar vergeleken met voorafgaande jaren nogal prijzig. En vanaf nu gaat het alleen nog maar duurder worden vrees ik, dus wil je in de zomer nog naar Thailand zou ik zsm boeken.
Ja naar dat eiland wil ik ookquote:Op maandag 30 mei 2005 23:44 schreef The.PhantoM het volgende:
* The.PhantoM vliegt in de zomer weer naar BKK. En dan net zoals vorig jaar weer naar koh tao, lekker scuba diven
Ja, maar jij gaat ook in juni.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 08:52 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
800 pleuros??? ik heb een vlucht ams-bkk en terug met de KLM voor 613 euro incl. taxs.
Vertrek 1 juni![]()
![]()
![]()
Zoals Aventura al zei, jij gaat in juni. Als ik in juni zou gaan (t/m de 30ste) had ik m'n ticket voor 499 euro incl. tax geregeld. Genoeg aanbiedingen voor die periode. Juli/Augustus, het hoogseizoen dus, is helaas een ander verhaal.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 08:52 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
800 pleuros??? ik heb een vlucht ams-bkk en terug met de KLM voor 613 euro incl. taxs.
Vertrek 1 juni![]()
![]()
![]()
Ik was er twee maanden geleden (Patong op Phuket) en daar zag je amper wat van de tsunami, sommige hotels waren nog gesloten maar 90% was open. Alles zag er mooi verzorgd uit. Alleen waren er minder toeristen en veel aanbiedingen, dus niet slecht. Denk dat ik er over 2.5 week weer een weekendje heen ga.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:03 schreef juliusbackpacking het volgende:
hoe is het eigenlijk momenteel in phuket en krabi? niet dat ik van plan was om daar naartoe te gaan maar ik vraag me af of het normale(in hoevere je het normala kan noemen) daar weer begonnen is
onvoorstelbaarquote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:51 schreef Libris het volgende:
[..]
Ik was er twee maanden geleden (Patong op Phuket) en daar zag je amper wat van de tsunami, sommige hotels waren nog gesloten maar 90% was open. Alles zag er mooi verzorgd uit. Alleen waren er minder toeristen en veel aanbiedingen, dus niet slecht. Denk dat ik er over 2.5 week weer een weekendje heen ga.
Ken ik niet, maar geldt die prijs ook voor eind juli?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:39 schreef Aventura het volgende:
Hebben mensen ervaring met Biman Air? Die vliegt vanaf Brussel, een retourticket kost 499 euro standaard geloof ik en is 1 jaar geldig.
http://www.airlinequality.com/Airlines/BG.htmquote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:39 schreef Aventura het volgende:
Hebben mensen ervaring met Biman Air? Die vliegt vanaf Brussel, een retourticket kost 499 euro standaard geloof ik en is 1 jaar geldig.
"Die goede vriend van Marleen", zeg je dan.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:51 schreef juliusbackpacking het volgende:
o
op Koh tao: Ejj frank je krijgt de groeten van Snuggle!! Uhh wie???
zo dat is kut, waarom dan niet een treinkaartje kopen en om 9 uur al aankomen op ams(geen idee of dat aansluit maar het lijkt me beter dan overnachten)quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:45 schreef TongPo het volgende:
Daar heb je gelijk in, maar met welke maatschappij vlieg je dan van Dusseldorf naar BKK? Ik moet op de terugweg zelfs overnachten op het vliegveld van München; ik kom er rond half 7 's avonds aan en vlieg rond half 7 's ochtends weer terug naar Adam![]()
Daar heeft mijn zus een keer mee gevlogen, twee dagen vertraging in Dhaka zonder bagage.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:39 schreef Aventura het volgende:
Nee, niet echt. Je helpt er de mensen mee. Soms wel even nagedacht wat die mensen meegemaakt hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:56 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
onvoorstelbaar![]()
Niet raar om daar dan rond te lopen?
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:11 schreef Aventura het volgende:
Helaas de tickets vanaf Duitsland waren na 1 uurtje al weg. Het loopt echt storm met boekingen. Echt balen..Ik denk dat ik al met al wel 850 kwijt ben nu
MOET je dan naar hongkong? wat voor werk doe je dan?quote:Op woensdag 1 juni 2005 07:20 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Tja dan had je nu moeten gaan, ik ben net 2 weekjes heen en weer gevlogen met Nederlands trots KLM
voor maar 570 Euro inclusief tax! Geen geld al zeg ik het zo...
En ach 3,5 maand wachten en ik ga weer
Alleen dit keer geen Hong Kong of Macau erbij hoop ik, want dat is niet echt
![]()
Dat hoeft de eerste 15 jaar niet meer.quote:Op woensdag 1 juni 2005 12:05 schreef Aventura het volgende:
Heeft iedereen hier een Hepatits A-vaccinatie gedaan?
Same herequote:Op woensdag 1 juni 2005 12:09 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat hoeft de eerste 15 jaar niet meer.![]()
(ja dus, 2x)
Nee hoor het is ook een soort info-bron voor mensen die de 1e keer gaan, er is een (beginnende) lijst met nederlandse barren. En vragen kunnen er ook gesteld worden.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:46 schreef TongPo het volgende:
[..]
Sorry, maar een forum over Pattaya? Lijkt mij dat je daarmee grotendeels hoerenlopers aantrekt. Of is dat ook je bedoeling?![]()
Heb je al een levensverzekering afgesloten?quote:
Wanneer ga je en hoeveel heb je nu uiteindelijk betaald? Heb je een tussenstop?quote:
Thai Airways vliegt niet naar Amsterdamquote:Op vrijdag 3 juni 2005 21:09 schreef TongPo het volgende:
[..]
Wanneer ga je en hoeveel heb je nu uiteindelijk betaald? Heb je een tussenstop?
Zo duur is het niet, alleen in het hoogseizoen, tochquote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:38 schreef Douwe het volgende:
Wel vreemd dat het zo duur is om naar Bangkok te vliegen, gezien er 3 maatschappijen de route Amsterdam - Bangkok non stop vliegen
waar haal je dat vandaan? Ook in september/oktober kom ik bij deze maatschappijen niet onder de 800 euro. (zelfs bij een geldigheidsduur van < 1 maand)quote:Op zaterdag 4 juni 2005 07:59 schreef ozzietukker het volgende:
Nu is het trouwens goedkoop om naar Thailand te gaan, zowel met EVA, CHINA als KLM kan je voor onder de 500 Euro exclusief belasting vertrekken..... In de zomer, dus als iedereen op vakantie gaat zijn de prijzen inderdaad belachelijk duur....
kan je beter wachten tot september...
quote:Op zondag 5 juni 2005 09:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
waar haal je dat vandaan? Ook in september/oktober kom ik bij deze maatschappijen niet onder de 800 euro. (zelfs bij een geldigheidsduur van < 1 maand)
Ja, in Munchen. Ik heb uiteindelijk 699 per ticket betaald excl. toeslagen. En believe me, ik heb 3 dagen gezocht naar de laagste prijs in die periode, en dat was dit. Voglende keer (als die er is) ga ik zeker weten vanaf Dusseldorf vliegen. Scheelt zeker een paar honderd euro.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 21:09 schreef TongPo het volgende:
[..]
Wanneer ga je en hoeveel heb je nu uiteindelijk betaald? Heb je een tussenstop?
Ik betaalde 675 excl. toeslagen bij worldticketcenter.nl. Vlieg jij toevallig ook de 25ste?quote:Op zondag 5 juni 2005 11:29 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja, in Munchen. Ik heb uiteindelijk 699 per ticket betaald excl. toeslagen. En believe me, ik heb 3 dagen gezocht naar de laagste prijs in die periode, en dat was dit. Voglende keer (als die er is) ga ik zeker weten vanaf Dusseldorf vliegen. Scheelt zeker een paar honderd euro.
Mooi, ben benieuwd naar jouw ervaringen met Thai Airwaysquote:
Thai Airways is wel OKquote:
Ik krijg dat gevoel altijd als ik die typische lucht in de gangen van BKK airport ruik. Volgens mij gooien ze daar van die reukzooi in het airco systeem, wat ze in taxi's en bussen ook wel doen. In ieder geval, als ik dat weer ruik is het altijd welkom Bangkok.quote:Op maandag 6 juni 2005 09:44 schreef KNAK het volgende:
[..]
Thai Airways is wel OK![]()
Ik krijg de smaak altijd flink te pakken als ik die kist binnenstap![]()
Sawasdeee Kruuup, Kap Koon Kruuuup .....Maosepaiiijeee
![]()
Ik vertrek voor de laaaaatste keer(denk ik) in Augustus naar Bangkok![]()
Mijn werkgever weet het alleen nog niet![]()
quote:Op maandag 6 juni 2005 14:32 schreef FragmasterFreddy het volgende:
[..]
Ik krijg dat gevoel altijd als ik die typische lucht in de gangen van BKK airport ruik. Volgens mij gooien ze daar van die reukzooi in het airco systeem, wat ze in taxi's en bussen ook wel doen. In ieder geval, als ik dat weer ruik is het altijd welkom Bangkok.
En het tweede moment van welkom Bangkok is, als ik helemaal verkreukeld van de vlucht, met m'n zware backpack aan de achterkant de schuifdeuren uit strompel en tegen de muur van verzengende hitte, geur van heet asfalt en dieseldampen aanloop.
En toch blijf ik terugkomen
Maar Hong Kong is wel een fokking stoer airport. Ik ben er eens met Cathay naartoe gegaan, en ik weet niet of dat bij deze maatschappij standaard is maar in ieder geval had ik mijn eigen TV schermpje in de stoel voor me. Een van de kanalen die je kon kiezen was een camera die ze onderaan het vliegtuig hadden bevestigd. Kon ik bij het aanvliegen dus mooi die hele baai overzien met alle scheepjes en natuurlijk de meest stoere landing van mijn levenquote:Op maandag 6 juni 2005 18:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Herkent gevoel
Eind September weer, mijn werkgever weet het al wel....En geen Hong Kong
![]()
Okee nu zit er wel Israel bij, maar das maar voor 1 dag, en 4 uur... dat is te overleven....
(alleen wel vervelend dat het vliegen van Tel Aviv naar Bangkok ook 11 uur duurt, heeft vast te maken dat ehm EL AL niet over al die Islamitische staten mag vliegen)
Gaat niet speciaal over Thailand dit, maar hoe ben je hier zo zker van?quote:Op zondag 5 juni 2005 09:48 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Voor september en oktober moet je nog even wachten met boeken, de prijzen gaan echt wel naar beneden hoor.
Jaaa, die camera is tof, en dat vliegeveld ook.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 08:59 schreef FragmasterFreddy het volgende:
[..]
Maar Hong Kong is wel een fokking stoer airport. Ik ben er eens met Cathay naartoe gegaan, en ik weet niet of dat bij deze maatschappij standaard is maar in ieder geval had ik mijn eigen TV schermpje in de stoel voor me. Een van de kanalen die je kon kiezen was een camera die ze onderaan het vliegtuig hadden bevestigd. Kon ik bij het aanvliegen dus mooi die hele baai overzien met alle scheepjes en natuurlijk de meest stoere landing van mijn leven
In BKK kun je niet echt actief zijn. Het is niet voor niks dat mensen zich daar zowat uitsluitend gemotoriseerd voortbewegen. Ik ken een Australische leraar in Bangkok die iedere dag op zijn mountainbike springt om naar zijn werk te gaan. Ik wil er niet aan denken, fietsen alleen al in die hitte, en dan in het regenseizoen en dan met al dat verkeer. Een nachtmerrie lijkt het me, maar ja dat is jezelf verplaatsen in BKK altijd.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:25 schreef KNAK het volgende:
De geur van BKK... ik heb geen idee..zal er wel eens p letten, Ik weet wel dat ik bepaalde geuren naar binnen krijg in een taxi... ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, het ruikt een beetje naar alcohol ofzo, alsof er iemand in de taxi geslapen heeft na een nacht zuipen
De luchtvervuiling, hitte en weet ik veel wat nog meer, das al 4 jaar lang dag in dag uit normaal, al is de lucht in BKK wel anders,.. weer een andere luchtvervuilingsflavour
Gek genoeg is het elke keer weer raak ondanks ik al zoveel jaar in 30+ leef ; ik ga elke keer maar weer zo vreschrikkelijk zweten in BKK , das gewoon niet gezond meer en dan heb ik het niet eens over als ik actief ben.
Thailand (Y)
Met betrekking tot Thailand ben ik hier vrij zeker van, aangezien dit nog elk jaar zo is geweest, goed gaat in principe over oktober / november. Na de zomer weet China / Eva en andere maatschappijen hoe vol ze zitten, aan de hand daarvan gaan de prijzen naar benenden, let trouwens ook op goedkope vluchten vanaf Dusseldorf, Mahan Air (nieuw) of Emirates vliegen daarvandaan en stunten regelmatig...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:22 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Gaat niet speciaal over Thailand dit, maar hoe ben je hier zo zker van?
Wij willen een vlucht boeken naar India (Dehli) en vragen ons af of we beter kunnen wachten met een ticket boeken (voor begin september) of het nu toch al doen....
Ook de Metro is een uitkomstquote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:38 schreef FragmasterFreddy het volgende:
[..]
In BKK kun je niet echt actief zijn. Het is niet voor niks dat mensen zich daar zowat uitsluitend gemotoriseerd voortbewegen. Ik ken een Australische leraar in Bangkok die iedere dag op zijn mountainbike springt om naar zijn werk te gaan. Ik wil er niet aan denken, fietsen alleen al in die hitte, en dan in het regenseizoen en dan met al dat verkeer. Een nachtmerrie lijkt het me, maar ja dat is jezelf verplaatsen in BKK altijd.
En ja dat zweten doe ik in BKK ook meer dan erbuiten. Ranzig vies zweten. Komt volgens mij door al dat steen om je heen, die de hitte van de zon nog eens lekker uitstraalt. En ook doordat de lucht stroperig aanvoelt door de enorme vervuiling. Loop een paar uurtjes buiten rond en je hebt gewoon een drabbige koek van crap op je huid zitten.
Ik zit wel eens te denken. Die 'men in brown' die op kruispunten de zaak een beetje regelen (je weet wel die met die snerpende fluitjes), die hebben toch sakkerju het slechtste baantje ter wereld! Kweenie of dat witte lapje voor de mond nou zoveel helpt. Wat die lui nodig hebben is een heavy duty gasmasker.
Gelukkig is het sinds de![]()
skytrain
![]()
een stuk beter geworden met de stank en vervuiling, maar zo fris als een bergbeekje zal deze metropool nooit worden.
Ach, het kan nog goedkoper als je een stuk per rivier gaat. Als je geen problemen hebt met het gehannes. En ik vind ook niet zoveel mis met de airport bus.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ook de Metro is een uitkomst
Overigens, wil je gelijk wat THB besparen bij aankomst, maar geen zin om met de Airport Bus te gaan? Neem de trein tot Hua Lampong en neem daar de metro en eventueel de Skytrain verder..
Of als je het te lang vindt duren voordat de trein vertrekt, neem de taxi tot Mo Chit Skytrainstation (zonder tolway) en je bent voor 100 THB aan het eind van de lijn, dan is het maximaal 40 THB waar je maar wilt zijn.... Goed maar dit is voor de echte budgetiers..
(Oh en de taxi natuurlijk niet pakken in de aankomsthal dan, maar 2 etages omhoog bij de vertrekhal, spaart ook weer 50 THB (1 euro) uit....
Ik ben ook benieuwd wanneer de nieuwe airport open gaat, ik heb ooit gehoord 1 september, zou voor mij goed uitkomen als ze dat halen daar ik namelijk naar Rayong moet, en dit zo 1 uur van mijn reis afhaalt
Mijn CC is pasgeleden gestolen en dat was zo traumatisch voor me dat ik nu de risico's wil elimineren vandaar...En met cash rondlopen lijkt me niet zo'n risico, want als je bestolen wordt dan is omgerekend de schade niet zo groot.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:32 schreef Paperclipjes het volgende:
Ja pinnen is geen probleem! Ik heb veel met mijn creditcard gedaan in hotels dat was safe. Verder is het natuurlijk makkelijk om wat Bath's cash te hebben.
so true... Wat hebben die thaise met die slechte films? En altijd het volume zo hard mogelijk met verkeerde ondertitelingquote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:39 schreef APK het volgende:
Als je niet in Bangkok hoeft te zijn: Neem gewoon een binnenlandse vlucht, kost geen fuck.
Scheelt ook weer urenlange lawaaierige vechtfilms in de bus.
Met cash en pinpas kun je uitstekend uit de voeten. Ik heb m'n CC eigenlijk alleen gebruikt voor de hotels, maar dat kan net zo gemakkelijk met cash. Betalen met pinpas is een ander verhaal; dat is bijna nergens mogelijk. Gewoon bij de ATM geld opnemen dus, maar hou wel in je achterhoofd dat je elke keer dat je pint extra kosten moet betalen van ruim 2 euro. Pin daarom wel redelijke bedragen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:15 schreef Aventura het volgende:
Vraag voor degenen die dit land al eens bezocht hebben: kun je met een pinpas en cash goed uit de voeten? Ik wil mijn CC liever thuislaten namelijk.
Wat maakt die paar euro nou uit, haal je er makkelijk weer uit omdat alles zo goedkoop is daar.quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:05 schreef TongPo het volgende:
maar hou wel in je achterhoofd dat je elke keer dat je pint extra kosten moet betalen van ruim 2 euro.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:16 schreef APK het volgende:
[..]
Wat maakt die paar euro nou uit, haal je er makkelijk weer uit omdat alles zo goedkoop is daar.
Ben je soms een hippy ofzo?
Uit de TIM (Travel Information Manual, een soort leidraad voor check-in personeel van luchtvaartmaatschappijen mbt Visa, paspoorten etc.):
The government of Thailand may refuse admission to visitors:
-Of 'hippy' appearence with long, untidy and dirty looking hair.
I wanna be a hippy and I want to get stoned...quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:16 schreef APK het volgende:
[..]
Wat maakt die paar euro nou uit, haal je er makkelijk weer uit omdat alles zo goedkoop is daar.
Ben je soms een hippy ofzo?
Uit de TIM (Travel Information Manual, een soort leidraad voor check-in personeel van luchtvaartmaatschappijen mbt Visa, paspoorten etc.):
The government of Thailand may refuse admission to visitors:
-Of 'hippy' appearence with long, untidy and dirty looking hair.
Ik had trouwens in mijn laatste trip naar Thailand een Italiaanse gast ontmoet die in Singapore woont.quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:42 schreef Libris het volgende:
Mijn weekendje Phuket is ook weer geboekt. 220 euro voor vlucht en 4 nachten bungalow... Toch makkelijk als je al in de buurt zit
Dat probleem heb ik ook. Gelukkig kan me dat geen reet schelen en vertel ik ze gewoon dat ze gelijk hebben. Vertel ze gewoon dit: "Jij moet straks weer naar huis naar je lelijke dikke zeikende koe die jij je vrouw noemt, ik ga me een maand lang 3x per dag laten afzuigen door bloedmooie meisjes, voor 3 dollar per keer, nou jij weer zeurkous." Meestal stopt het gemekker dan wel.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:51 schreef KNAK het volgende:
[..]
Mijn naam hier in office is trouwens niet zo zuiver meer, ze denken allemaal dat ik 1 of andere hoerenlopen ben met mijn '5 times within 1 year' trips naar Thailand
![]()
Je hebt in ieder geval een geloofwaardig excuus gevondenquote:Op donderdag 9 juni 2005 11:29 schreef KNAK het volgende:
Ja.. dat zou ik ook kunnen zeggen
Ik woon echter in India waar vele mensen een tunnelvision-view hebben, conservatief als de neten
Hier heb je al heel snel een 'naam' te pakken
Het is niet eens waar, dat ik me zo misdraag..(misschien een klein beetje).. ik ga hoofdzakelijk om familie dat ook in deze azie-regio woont op te zoeken en om een aantal medische redenen aangezien Thailand voorop loopt op dit gebied
![]()
quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:29 schreef KNAK het volgende:
Ja.. dat zou ik ook kunnen zeggen
Ik woon echter in India waar vele mensen een tunnelvision-view hebben, conservatief als de neten
Hier heb je al heel snel een 'naam' te pakken
Het is niet eens waar, dat ik me zo misdraag..(misschien een klein beetje).. ik ga hoofdzakelijk om familie dat ook in deze azie-regio woont op te zoeken en om een aantal medische redenen aangezien Thailand voorop loopt op dit gebied
![]()
Daar kan ik je alles over vertellen. Mijn vriendin is Thais en die kent ook wel wat mensen die in 'de industrie' zitten (nee daar zit ze zelf niet in, neem dat nou maar van mij aan). Het is echt niet allemaal alleen maar huilen met de pet op, maar van alle meiden die ik ooit heb gesproken, is er niet een die echt vrijwillig in de business zit. Ze hebben meestal het geld echt nodig voor familie, of voor een kind of wat dan ook. En dan kun je zeggen ik doe alles behalve mijn lichaam verkopen, en dat is vanuit je Westers oogpunt misschien logisch, maar dan heb je nog wat te leren over hoe Thaise familiebanden werken.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:10 schreef KNAK het volgende:
Wat dacht je van al die sugardaddies?
Als je die ziet lopen, ver over de 60 en dan een lekker mokkel naast zich
Oversized? OK
Overaged?
Amenquote:Op donderdag 9 juni 2005 14:01 schreef FragmasterFreddy het volgende:
Het is een prachtig land, met prachtige mensen en een prachtige cultuur en rapalje heb je overal, ook in Nederland. Ik ben in ieder geval hopeloos verkocht en ga weer eens rondneuzen voor een ticket in september.![]()
Altijd goedquote:Op donderdag 9 juni 2005 10:51 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ik had trouwens in mijn laatste trip naar Thailand een Italiaanse gast ontmoet die in Singapore woont.
Hij heeft me uitgenodigd om een keer daarheen te gaan, en wie weet doe ik dat wel een keer
Als dit in jouw buurt is.............dan klop ik eventjes op jouw deurtje
Tja, zoiets heb ik hier ook... Collega's vragen met wie ik ga, en als ik zeg dat ik alleen ga hebben ze een uitdrukking van: "aaaah, hehe"... Ach, het maakt me weinig uit wat mensen denkenquote:En Thailand? ik ga de volgende week met mijn hospital letter naar de baas en claim eventjes een aantal medical leaves voor Augustus, en daarna dan effe een vlucht boeken!![]()
Mijn naam hier in office is trouwens niet zo zuiver meer, ze denken allemaal dat ik 1 of andere hoerenlopen ben met mijn '5 times within 1 year' trips naar Thailand
![]()
Dan maak je van Bangkok toch gewoon je beginbasis, vanuit Bangkok kan je goedkoop naar Maleisie, Singapore en Macau vliegen met Air Asiaquote:Op donderdag 9 juni 2005 14:18 schreef KNAK het volgende:
[..]
Al gaat dit wel de laatste keer worden...ik wil ook nog Malaysia en Singapore zien ( en China, Japan, Vietnam, etc etc )
Retourtje Singapore - Phuket 75 euro normaal, nu helaas een beetje laat met boeken en 100 euro kwijt. Bungalow in Patong voor 30 euro per nachtquote:Op donderdag 9 juni 2005 17:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dan maak je van Bangkok toch gewoon je beginbasis, vanuit Bangkok kan je goedkoop naar Maleisie, Singapore en Macau vliegen met Air Asia.
En kan je toch naar je geliefde Thailand
Frequent vlieger van Air Asia
In het grootste deel van ZO Azie heb je niet echt seizoenen, alleen een regentijd. Volgens mijn Lonely Planet is April de warmste maand en September de natste.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:49 schreef Aventura het volgende:
Vraagje, is het trouwens in juli extreem heet in Thailand? Zal wel he. Nog tips om de zon een beetje te kunnen vermijden/het beter te kunnen volhouden in de hitte?
En november is de beste maand om er op vakantie te gaan.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:05 schreef Libris het volgende:
[..]
In het grootste deel van ZO Azie heb je niet echt seizoenen, alleen een regentijd. Volgens mijn Lonely Planet is April de warmste maand en September de natste.
Hoezo dat?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:09 schreef Doekes het volgende:
[..]
En november is de beste maand om er op vakantie te gaan.
Juli is zoals Libris al aangaf niet de warmste maand, maar het blijft gewoon een muur van hitte waar je tegenaan loopt zodra je het vliegveld uit komt. Valt denk ik weinig aan te doen. Je ziet sommige Thais met een paraplu lopen tegen de zon, misschien moet je dat eens proberenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:49 schreef Aventura het volgende:
Vraagje, is het trouwens in juli extreem heet in Thailand? Zal wel he. Nog tips om de zon een beetje te kunnen vermijden/het beter te kunnen volhouden in de hitte?
Ik denk omdat het in November iets af aan het koelen al is, maar nog geen echt hoogseizoen waardoor de prijzen nog niet rockethigh zijn... al vallen de prijsstijgingen ansich best wel mee...quote:
Ach, het is heet. Ik ben twee keer in juli in Thailand geweest maar nooit verbrand.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:49 schreef Aventura het volgende:
Haaa, goed om te horen als rossig typje zijndequote:Op vrijdag 10 juni 2005 20:20 schreef APK het volgende:
[..]
Ach, het is heet. Ik ben twee keer in juli in Thailand geweest maar nooit verbrand.
Genoeg bewolkte dagen, op Kreta bv ben ik een kreeft in een dag, maar in thailand gaat het vaak lekker langzaam bij mij.
Ik vind het lekker in de zomer.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 20:24 schreef Aventura het volgende:
Haaa, goed om te horen als rossig typje zijnde
Hitte, dat kan ik nog enigszins hebben, zeker afgewisseld met af en toe een bui. Echter de hele dag een brandende zon op je plaat..nee. Not for me..quote:Op vrijdag 10 juni 2005 20:47 schreef APK het volgende:
[..]
Ik vind het lekker in de zomer.
Op het strand, uurtje of 10 's avonds, lekker heet, onweer/bliksem aan de horizon.
En af en toe een verschrikkelijke wolkbreuk.
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 21:03 schreef Aventura het volgende:
[..]
Hitte, dat kan ik nog enigszins hebben, zeker afgewisseld met af en toe een bui. Echter de hele dag een brandende zon op je plaat..nee. Not for me..
Met een Chang-biertje.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 21:17 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Als ik een tip mag geven, je moet ook niet tussen 11 en 14 uur in je Singa hempje gaan rondlopen in Thailand, dan moet je zorgen dat OF je onder een parasol zit
*noteert...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 21:17 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Als ik een tip mag geven, je moet ook niet tussen 11 en 14 uur in je Singa hempje gaan rondlopen in Thailand, dan moet je zorgen dat OF je onder een parasol zit, of in een overdekte shopping mall bent :p
Ga je voor lange tijd naar Thailand vanuit het 'fantastische' Hong Kongquote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:34 schreef Flem het volgende:
Over drie weken vlieg ik van Hong Kong naar Thailand, zijn er nog dingen die ik moet weten (of daar kopen ipv ergens anders)?
Hangt ervan af. Bekende merken (electronica etc) zijn in Thailand niet goedkoper dan in HKK vanwege de hoge importkosten. Die kun je dus beter tax-free in HKK halen.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik zou in HK niet teveel kopen trouwens, in Thailand is veel goedkoper, en bijna alles is daar te krijgen!
quote:Op maandag 20 juni 2005 18:15 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb net m'n ticket binnen, vlieg a.s. maandag
kent iemand nog een goedkoop hotel met zwembad in bangkok voor de eerste nacht?
Well 700-800 THB is ongeveer 14 tot 16 euro... voor het Bangkok City Inn Hotel.. goede keus voor eerste nacht.. alleen geen zwembad... of wil je meer bij de backpackers zitten, dan kan je beter naar Kao Sahn Road gaan, en daar een kamer nemen, kost alles van 200 tot 1500 THB..quote:Op maandag 20 juni 2005 18:19 schreef jimjim1983 het volgende:
hoeveel euro is dat?![]()
en zoek dus idd geen hoerenhotel
ah thanks.quote:Op maandag 20 juni 2005 18:54 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Well 700-800 THB is ongeveer 14 tot 16 euro... voor het Bangkok City Inn Hotel.. goede keus voor eerste nacht.. alleen geen zwembad... of wil je meer bij de backpackers zitten, dan kan je beter naar Kao Sahn Road gaan, en daar een kamer nemen, kost alles van 200 tot 1500 THB..
Tip, 1 euro is ongeveer 50 THB... (of 49 als het zo doorgaat)..
NANA hotel heeft wel zwembad, kan je samen met de dikke duitser met je daar opgepikte oosterse gaan zwemmen
Van wat ik zo op het oog zie denk ik het niet, daar het ietwat van het centrum afzit.. overigens, ik raad je niet aan bij BM air te boeken, zoek onder google: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=sathorn+villa+hotel&meta= en je kunt al makkelijk goedkoper uitkomen..quote:Op maandag 20 juni 2005 18:59 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ah thanks.
had deze al gespot voor 22 euro: http://www.bmair.nl/Hotel(...)horn-Villa-Hotel.htm
weet iemand of dat een hoerenhotel is?
uit het centrum dus? dat is wel kut. maar ja ik vind wel iets. zwembad hoeft ook niet groot te zijn ofzo maar het is gewoon lekker als je net aangekomen bent in zo'n stad.quote:Op maandag 20 juni 2005 19:14 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Van wat ik zo op het oog zie denk ik het niet, daar het ietwat van het centrum afzit.. overigens, ik raad je niet aan bij BM air te boeken, zoek onder google: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=sathorn+villa+hotel&meta= en je kunt al makkelijk goedkoper uitkomen..
Overigens niet alle hoerenhotels zijn slecht, als is een hotel midden in NANA area of PATPONG misschien niet het beste idee als je niet als single male traveller wilt worden lastig gevallen
Wat ga je nog meer doen trouwens? beetje op strand liggen ?
haha ja dat ben ik wel gewend, ben inmiddels al erg vaak in Indonesie geweest en daar zijn ze ook niet echt snelquote:Op maandag 20 juni 2005 19:28 schreef YPPY het volgende:
Zorg wel dat je geen haast hebt en bestel op tijd de volgende. Het kan drie kwartier duren voor ze een kokosnoot hebben geplukt en volgemixt.
Ik over een maandje, ben benieuwd naar jouw Thai Airways reviewquote:Op maandag 20 juni 2005 20:55 schreef Aventura het volgende:
Handige informatie. Ik vlieg nu over 2,5 week
Als je trouwens nu nog boekt bij Air Asia, kan je waarschijnlijk nog goedkoop viegen naar Singapura, vandaar kan je door Maleisie weer terugreizen naar Thailand...quote:Op maandag 20 juni 2005 19:36 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
uit het centrum dus? dat is wel kut. maar ja ik vind wel iets. zwembad hoeft ook niet groot te zijn ofzo maar het is gewoon lekker als je net aangekomen bent in zo'n stad.
en ik heb ook niet bij bmair geboekt maar bij een of ander vaag reisbureau. heb nu m'n ticket inclusief alle taxes voor 685 euro.
en ben gelukkig niet in m'n eentje maar met een groep vrienden dus zal niet snel op die manier lastig gevallen worden.
en wat ik verder ga doen? tja.....zo min mogelijk eigenlijkbeetje relaxen en wat van het land zien. we willen ook nog naar Maleisie dus moet nog wel ff een beetje een planning gaan maken eigenlijk.
ik vlieg met Thai, kon ook goedkoper maar dan kon je maar 4 weken blijvenquote:Op maandag 20 juni 2005 21:19 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je trouwens nu nog boekt bij Air Asia, kan je waarschijnlijk nog goedkoop viegen naar Singapura, vandaar kan je door Maleisie weer terugreizen naar Thailand...Ik zou trouwens ook zo min mogelijk doen aldaar, vooral tussen 10 en 14:00 uur zou ik met je Singha hempie op het strand liggen, met zoals eerder aangegeven met een Chang Biertje..
Ehm 685 Euro voor aankomende maandag is nog wel aan de hoge kant, je had ook voor minder kunnen vliegen.. welke airline?
Tuurlijk kan dat, de sfeer is top. Het is ook mooi om te zien hoe al die oudere Thais (aparte tribune) losgaan tijdens de fights; er wordt namelijk meestal aardig wat geld door hun ingezet.quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:53 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Ik wil trouwens naar een Muay Thai gevecht in Bangkok als dat kan, heeft iemand hier ervaring mee? kleine jongetjes die tegen elkaar vechten hoef ik niet te zien namelijk.
en als er een kutsfeer hangt dan hoeft het ook niet.
waat? ben je ook muah thai vechter? dope.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:31 schreef TongPo het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat, de sfeer is top. Het is ook mooi om te zien hoe al die oudere Thais (aparte tribune) losgaan tijdens de fights; er wordt namelijk meestal aardig wat geld door hun ingezet.
Lumpini en Rajadamnern zijn de bekendste stadiums in Bangkok en hebben meerdere fight nights per week. Kaartjes kan je gewoon halen bij de loketten aldaar of bij de tourist information. Laat je alleen geen dure kaarten aansmeren door Thaise jongetjes die rond die stadiums touristen proberen te lokken met 'cheap tickets'.
Ik moet zelf in augustus twee keer vechten, 1 x in Lumpini en 1 x in Rajadamnern.
Op terugreis vanuit Australië ga ik voor drie dagen naar Hong Kong en 2 1/2 week nar Thailand. Maar iets als een iPod bijvoorbeeld, is dat te "vertrouwen" als je dat in Thailand koopt, of kan ik dat beter in Hong Kong kopen (nog steeds goedkoper dan Nederland denk ik?)?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ga je voor lange tijd naar Thailand vanuit het 'fantastische' Hong Kong(Okee sorry
, maar het is gewoon niet mijn land dat Hong Kong)... of alleen maar op vakantie voor 2 weken? of op terugreis richting Nederland..
Ik zou hem gewoon in HK halen, is nog goedkoper ook.quote:Op donderdag 23 juni 2005 08:11 schreef Flem het volgende:
[..]
Op terugreis vanuit Australië ga ik voor drie dagen naar Hong Kong en 2 1/2 week nar Thailand. Maar iets als een iPod bijvoorbeeld, is dat te "vertrouwen" als je dat in Thailand koopt, of kan ik dat beter in Hong Kong kopen (nog steeds goedkoper dan Nederland denk ik?)?
Het is alleen niet één gevecht, het zijn er gelijk een stuk of 10 oplopend in gewichtscategoriequote:Op donderdag 23 juni 2005 11:35 schreef Aventura het volgende:
Misschien ga ik ook wel naar zo'n gevecht
Kennis van mij doet ook aan thaiboksen en reisde jaarlijks zo'n 2,3 keer af naar voornamelijk Bangkok.
De rijen gelijk naast de ring in Lumpini waren dacht ik iets van 1500 Baht = 30 euroquote:Op donderdag 23 juni 2005 15:16 schreef jimjim1983 het volgende:
wat is eigenlijk ongeveer de toegangsprijs voor zo'n avond?
Ik meen ook (volgens mij de LP) gelezen te hebben dat 95 % van de klandizie locals zijn, en "maar" 5 % westerlingenquote:Op donderdag 9 juni 2005 14:01 schreef FragmasterFreddy het volgende:
[..]
Laat je niet in de luren leggen door de zorgvuldig gecultiveerde illusie van 'the land of smiles'. Thailand heeft echt twee gezichten. Thaise mannen gaan massaal naar de hoeren, dat is een enorme markt met mensen die veel minder te besteden hebben, en waar meisjes derhalve meer, vaker en langer worden uitgebuit. En die vind je ook niet terug in de Soi's van Pattaya, dat zijn plekken waarvan ik ook niet weet waar ze zitten, en die zijn ook helemaal niet bedoeld voor toeristen.
dat is wel heel goedkoop idd, heb ik net een ticket gekochtquote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:03 schreef TongPo het volgende:
Damnz, ik liep vanmiddag langs Dreizen en wat zag ik staan: "Bangkok retour ¤427,-".
Binnen even nagevraagd en wat blijkt; die aanbieding loopt gewoon door t/m maart volgend jaar. Je vliegt dan wel met El Al (een Israëlische maatschappij), maar het scheelt wel honderden euro's.
Anyways, dan heb ik dit keer maar wat meer betaald. Thai Airways staat iig voor kwaliteit
(bij El Al moet je nog maar afwachten of ze geen miltvuur bij de koffie serveren ipv suiker)
Dunno, vergeten te vragen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:04 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
maar met dit ticket geldt zeker maar voor een maand?
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:03 schreef TongPo het volgende:
Damnz, ik liep vanmiddag langs Dreizen en wat zag ik staan: "Bangkok retour ¤427,-".
Binnen even nagevraagd en wat blijkt; die aanbieding loopt gewoon door t/m maart volgend jaar. Je vliegt dan wel met El Al (een Israëlische maatschappij), maar het scheelt wel honderden euro's.
Anyways, dan heb ik dit keer maar wat meer betaald. Thai Airways staat iig voor kwaliteit
(bij El Al moet je nog maar afwachten of ze geen miltvuur bij de koffie serveren ipv suiker)
Dit is niet in een El-Al vliegtuig. Want vrouwen met een dergelijke hoofdbedekking staan nog in een security-kamertje met een gehandschoende vuist in beide gaten als het vliegtuig al lang opgestegen is.quote:
nee ik weet ook wel dat het geen el al isquote:Op zondag 26 juni 2005 00:11 schreef Gert het volgende:
[..]
Dit is niet in een El-Al vliegtuig. Want vrouwen met een dergelijke hoofdbedekking staan nog in een security-kamertje met een gehandschoende vuist in beide gaten als het vliegtuig al lang opgestegen is.
* ook El Al geboekt heeft. Middenin het tweede hoogseizoen (half december) voor 550 inc de hele shit.![]()
quote:Op zondag 26 juni 2005 00:11 schreef Gert het volgende:
[..]
Dit is niet in een El-Al vliegtuig. Want vrouwen met een dergelijke hoofdbedekking staan nog in een security-kamertje met een gehandschoende vuist in beide gaten als het vliegtuig al lang opgestegen is.
* ook El Al geboekt heeft. Middenin het tweede hoogseizoen (half december) voor 550 inc de hele shit.![]()
quote:Op zondag 26 juni 2005 13:37 schreef StefanFM het volgende:
groetjes vanuit Bangkok ben er net een dag. Bangkok is leuk maar ben het nu al zat. Ga morgen ook pleite. Wie zit er hier nog ergens in de buurt de komende 7 weken?
ik vlieg morgen naar Bangkok, kom dinsdagmiddag aan. denk ook niet dat we er lang zullen blijven, we zullen snel rustigere plekjes opzoekenquote:Op zondag 26 juni 2005 13:37 schreef StefanFM het volgende:
groetjes vanuit Bangkok ben er net een dag. Bangkok is leuk maar ben het nu al zat. Ga morgen ook pleite. Wie zit er hier nog ergens in de buurt de komende 7 weken?
Dat vind ik juist fijn, heb je de hele dag om naar het vliegveld te reizen en hoef je niet in Bangkok te overnachten.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:41 schreef celtic het volgende:
Vlucht met EVA, niks te klagen want lekker goedkoop, behalve de krankzinnige aankomst tijd en vertrek tijd in Bangkok (03.00 uur).
Daar heb je ook wel gelijk in. En ik moet zeggen dat je vanwege het tijdstip heel snel door de paspoort controle heen bent, en je meteen je baggage kunt oppikken. Heb jij ervaring met bureaus in Bangkok die visa regelen voor bijv. Cambodja? Of kun je beter direct in Bangkok naar de betreffende ambassade?quote:Op maandag 27 juni 2005 11:49 schreef APK het volgende:
[..]
Dat vind ik juist fijn, heb je de hele dag om naar het vliegveld te reizen en hoef je niet in Bangkok te overnachten.
Aan boord een paar wodka's er in en hop, je staat weer in Amsterdam.
Ik zit meestal in het oosten en dan rij je gewoon met een taxi naar de Cambodiaanse grens om daar een visum te halen. (En onmiddelijk weer terug te gaan, want ik wil niet naar dat stinkland.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:58 schreef celtic het volgende:
Heb jij ervaring met bureaus in Bangkok die visa regelen voor bijv. Cambodja? Of kun je beter direct in Bangkok naar de betreffende ambassade?
Hoe zo stinkland? Hoe is het oosten van Thailand?quote:Op maandag 27 juni 2005 12:04 schreef APK het volgende:
[..]
Ik zit meestal in het oosten en dan rij je gewoon met een taxi naar de Cambodiaanse grens om daar een visum te halen. (En onmiddelijk weer terug te gaan, want ik wil niet naar dat stinkland.)
Vietnam en Laos weet ik eigenlijk niet, als je langer wilt blijven zou je even op de site van de ambassade of consul van het land kunnen kijken.
Een toeristenvisum voor Cambodja bij de grens is 30 dagen geldig.
Het is een stukje armer dan Thailand en een hoop mensen die voor een weekje naar Cambodja gingen kwamen ziek terug.quote:Op maandag 27 juni 2005 12:07 schreef celtic het volgende:
Hoe zo stinkland? Hoe is het oosten van Thailand?
Je hebt daar héle mooie tempels hoor!quote:Op maandag 27 juni 2005 12:04 schreef APK het volgende:
[..]
Ik zit meestal in het oosten en dan rij je gewoon met een taxi naar de Cambodiaanse grens om daar een visum te halen. (En onmiddelijk weer terug te gaan, want ik wil niet naar dat stinkland.)
Na het lezen van bovenstaande post heb ik nu toch ook wel zoiets van: daar moét ik een keer naartoe. Geen hoogbouw én nauwelijks Engels spreken. Dat is wel érg tof zeg. Dan neem ik dat saaie vieze vreten wel voor lief.quote:Op maandag 27 juni 2005 13:14 schreef Libris het volgende:
Cambodja is geweldig, het is inderdaad een stuk armer dan Thailand, het eten is net iets minder (fried rice with vegetables, fried rice with pork, fried rice with chicken....)
Seam Reap (Angkor Wat) is wel toeristisch maar de moeite waard. Phnom Penh (inclusief Killing Fields) is een heel vreemde hoofdstad, geen hoogbouw, mensen spreken amper Engels, een geweldige ervaring (maar dat is voor een ander topic)
Vergeet de bling-bling en de schedels niet.quote:Op maandag 27 juni 2005 13:19 schreef Gert het volgende:
Na het lezen van bovenstaande post heb ik nu toch ook wel zoiets van: daar moét ik een keer naartoe. Geen hoogbouw én nauwelijks Engels spreken. Dat is wel érg tof zeg. Dan neem ik dat saaie vieze vreten wel voor lief.
Nana Hotel leukquote:Op maandag 27 juni 2005 11:41 schreef celtic het volgende:
Ik ben net terug voor een korte vakantie in Thailand. Het blijft mijn favoriete bestemming. Vlucht met EVA, niks te klagen want lekker goedkoop, behalve de krankzinnige aankomst tijd en vertrek tijd in Bangkok (03.00 uur). Binnenlandse vlucht met Bangkok Aiways naar Phuket. Super service.
In Phuket is het vanwege de moesson laag seizoen, dus de prijzen zijn erg laag. De hotels zijn amper voor een kwart bezet. Voordeel is dat het lekker rustig is en je maximaal kunt uitrusten. Enige nadeel is dat de zee erg ruw is en zwemmen in de zee niet overal mogelijk is.
Van Phuket met de boot naar de Phi Phi islands, in het moesson seizoen is dit niet echt een aanrader voor mensen met een zwakke maag. Van Phuket terug naar Bangkong. 2 overnachtingen in het Nana hotel. Erg goedkoop en de golden beer bar en de Nana discotheek zijn duidelijk een plus. Heeft iemand hier al verbleven en zo ja wat zijn de ervaringen?
In het najaar ga ik weer. Ik wil dan graag Bangkok als uitvalsbasis gebruiken voor trips naar Cambodja en/of Vietnam en Hongkong. Hoe werkt het met het krijgen van een visum?
Eerlijk gezegd wist ik niet van te voren hoe de reputatie va het "Nana" was. Ik heb van te voren altijd gelogeerd in het tai pan hotel. Inderdaad een groot verschil met "Nana". Maar ja eenmaal ingecheckt heb ik toch maar kennis gemaakt met de vele "goede dingen" dat het te bieden heeft. De eerlijk gebied dat het inderdaad een veredelde hoerenkast is..quote:Op maandag 27 juni 2005 18:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nana Hotel leukHet ligt eraan wat je wilt natuurlijk..
Kijk ga je voor de thaise vrouwtjes.. tja dan is het NANA Hotel inderdaad een goed plan
.. samen met de disco.. Echter persoonlijk trekt het mij echt niet.. mij teveel hoerenkast.. maar goed ieder zijn ding natuurlijk
Tip, als je er vaker komt, kom je ook in contact met degelijke Thaise meisjes..Ik heb er nu een aantal in mijn phone staan.. en kom eigenlijk altijd tijd tekort
![]()
Visa kan je in Bangkok bij de ambassade regelen, dat scheelt iets ten opzichte van de grens, want je kan bij de ambassade in Bangkok met 20 USD betalen, bij de grens alleen met 1000 THB (ja die cambodjanen zijn ook niet gek, hoppa 4 USD in de pocket)
Voor Laos (mocht je daar heen willen) kan je het beste een visa regelen op Kao Sahn Road, kost maar 600 THB, in tegenstelling tot bij de grens, daar is dat 30 USD!!!
Voor Vietnam is Kao Sahn Road ook het goedkoopst, gewoon bij een visumburo, wel moet je een paar dagen wachten...
Bij Hong Kong krijg je je entry stamp (NL-paspoort that is) bij binnenkomst.. misschien een tip om wat euro;s te besparen.. je kunt al met Air Asia voor 2500 THB heen en weer naar Macau, vandaar de bus naar de Jetty en voor 18 Euro kan je dan naar Hong Kong.. is wel langer.. maar goed je krijgt tenminste weer een extra stempel in de paspoort... en je kunt eventueel ook Macau zien, (Portugese kolonie geweest), niet veel te doen behalve gokken. De boten naar Hong Kong zijn er elke 30 minuten wel de hele dag (ook 's nachts) door... en hoeft niet te worden gereserveerd
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:25 schreef KNAK het volgende:
Nana Hotel heeft een disco?
Hebben we het over dezelfde Nana? op de hoek daar, waar ook wat van die openlucht-barretjes zijn als je van Sukhumvit road die Soi binnenrijdt?
Ach, als je nog 9x gaat is het maar 7.10¤ per keer.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:31 schreef Aventura het volgende:
Net de inentingen gehad. Wat achterlijk duur zeg, was 71 kwijt. Maargoed beter dan straks wat oplopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |