Ja, in Munchen. Ik heb uiteindelijk 699 per ticket betaald excl. toeslagen. En believe me, ik heb 3 dagen gezocht naar de laagste prijs in die periode, en dat was dit. Voglende keer (als die er is) ga ik zeker weten vanaf Dusseldorf vliegen. Scheelt zeker een paar honderd euro.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 21:09 schreef TongPo het volgende:
[..]
Wanneer ga je en hoeveel heb je nu uiteindelijk betaald? Heb je een tussenstop?
Ik betaalde 675 excl. toeslagen bij worldticketcenter.nl. Vlieg jij toevallig ook de 25ste?quote:Op zondag 5 juni 2005 11:29 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja, in Munchen. Ik heb uiteindelijk 699 per ticket betaald excl. toeslagen. En believe me, ik heb 3 dagen gezocht naar de laagste prijs in die periode, en dat was dit. Voglende keer (als die er is) ga ik zeker weten vanaf Dusseldorf vliegen. Scheelt zeker een paar honderd euro.
Mooi, ben benieuwd naar jouw ervaringen met Thai Airwaysquote:
Thai Airways is wel OKquote:
Ik krijg dat gevoel altijd als ik die typische lucht in de gangen van BKK airport ruik. Volgens mij gooien ze daar van die reukzooi in het airco systeem, wat ze in taxi's en bussen ook wel doen. In ieder geval, als ik dat weer ruik is het altijd welkom Bangkok.quote:Op maandag 6 juni 2005 09:44 schreef KNAK het volgende:
[..]
Thai Airways is wel OK![]()
Ik krijg de smaak altijd flink te pakken als ik die kist binnenstap![]()
Sawasdeee Kruuup, Kap Koon Kruuuup .....Maosepaiiijeee
![]()
Ik vertrek voor de laaaaatste keer(denk ik) in Augustus naar Bangkok![]()
Mijn werkgever weet het alleen nog niet![]()
quote:Op maandag 6 juni 2005 14:32 schreef FragmasterFreddy het volgende:
[..]
Ik krijg dat gevoel altijd als ik die typische lucht in de gangen van BKK airport ruik. Volgens mij gooien ze daar van die reukzooi in het airco systeem, wat ze in taxi's en bussen ook wel doen. In ieder geval, als ik dat weer ruik is het altijd welkom Bangkok.
En het tweede moment van welkom Bangkok is, als ik helemaal verkreukeld van de vlucht, met m'n zware backpack aan de achterkant de schuifdeuren uit strompel en tegen de muur van verzengende hitte, geur van heet asfalt en dieseldampen aanloop.
En toch blijf ik terugkomen
Maar Hong Kong is wel een fokking stoer airport. Ik ben er eens met Cathay naartoe gegaan, en ik weet niet of dat bij deze maatschappij standaard is maar in ieder geval had ik mijn eigen TV schermpje in de stoel voor me. Een van de kanalen die je kon kiezen was een camera die ze onderaan het vliegtuig hadden bevestigd. Kon ik bij het aanvliegen dus mooi die hele baai overzien met alle scheepjes en natuurlijk de meest stoere landing van mijn levenquote:Op maandag 6 juni 2005 18:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Herkent gevoel
Eind September weer, mijn werkgever weet het al wel....En geen Hong Kong
![]()
Okee nu zit er wel Israel bij, maar das maar voor 1 dag, en 4 uur... dat is te overleven....
(alleen wel vervelend dat het vliegen van Tel Aviv naar Bangkok ook 11 uur duurt, heeft vast te maken dat ehm EL AL niet over al die Islamitische staten mag vliegen)
Gaat niet speciaal over Thailand dit, maar hoe ben je hier zo zker van?quote:Op zondag 5 juni 2005 09:48 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Voor september en oktober moet je nog even wachten met boeken, de prijzen gaan echt wel naar beneden hoor.
Jaaa, die camera is tof, en dat vliegeveld ook.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 08:59 schreef FragmasterFreddy het volgende:
[..]
Maar Hong Kong is wel een fokking stoer airport. Ik ben er eens met Cathay naartoe gegaan, en ik weet niet of dat bij deze maatschappij standaard is maar in ieder geval had ik mijn eigen TV schermpje in de stoel voor me. Een van de kanalen die je kon kiezen was een camera die ze onderaan het vliegtuig hadden bevestigd. Kon ik bij het aanvliegen dus mooi die hele baai overzien met alle scheepjes en natuurlijk de meest stoere landing van mijn leven
In BKK kun je niet echt actief zijn. Het is niet voor niks dat mensen zich daar zowat uitsluitend gemotoriseerd voortbewegen. Ik ken een Australische leraar in Bangkok die iedere dag op zijn mountainbike springt om naar zijn werk te gaan. Ik wil er niet aan denken, fietsen alleen al in die hitte, en dan in het regenseizoen en dan met al dat verkeer. Een nachtmerrie lijkt het me, maar ja dat is jezelf verplaatsen in BKK altijd.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:25 schreef KNAK het volgende:
De geur van BKK... ik heb geen idee..zal er wel eens p letten, Ik weet wel dat ik bepaalde geuren naar binnen krijg in een taxi... ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, het ruikt een beetje naar alcohol ofzo, alsof er iemand in de taxi geslapen heeft na een nacht zuipen
De luchtvervuiling, hitte en weet ik veel wat nog meer, das al 4 jaar lang dag in dag uit normaal, al is de lucht in BKK wel anders,.. weer een andere luchtvervuilingsflavour
Gek genoeg is het elke keer weer raak ondanks ik al zoveel jaar in 30+ leef ; ik ga elke keer maar weer zo vreschrikkelijk zweten in BKK , das gewoon niet gezond meer en dan heb ik het niet eens over als ik actief ben.
Thailand (Y)
Met betrekking tot Thailand ben ik hier vrij zeker van, aangezien dit nog elk jaar zo is geweest, goed gaat in principe over oktober / november. Na de zomer weet China / Eva en andere maatschappijen hoe vol ze zitten, aan de hand daarvan gaan de prijzen naar benenden, let trouwens ook op goedkope vluchten vanaf Dusseldorf, Mahan Air (nieuw) of Emirates vliegen daarvandaan en stunten regelmatig...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:22 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Gaat niet speciaal over Thailand dit, maar hoe ben je hier zo zker van?
Wij willen een vlucht boeken naar India (Dehli) en vragen ons af of we beter kunnen wachten met een ticket boeken (voor begin september) of het nu toch al doen....
Ook de Metro is een uitkomstquote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:38 schreef FragmasterFreddy het volgende:
[..]
In BKK kun je niet echt actief zijn. Het is niet voor niks dat mensen zich daar zowat uitsluitend gemotoriseerd voortbewegen. Ik ken een Australische leraar in Bangkok die iedere dag op zijn mountainbike springt om naar zijn werk te gaan. Ik wil er niet aan denken, fietsen alleen al in die hitte, en dan in het regenseizoen en dan met al dat verkeer. Een nachtmerrie lijkt het me, maar ja dat is jezelf verplaatsen in BKK altijd.
En ja dat zweten doe ik in BKK ook meer dan erbuiten. Ranzig vies zweten. Komt volgens mij door al dat steen om je heen, die de hitte van de zon nog eens lekker uitstraalt. En ook doordat de lucht stroperig aanvoelt door de enorme vervuiling. Loop een paar uurtjes buiten rond en je hebt gewoon een drabbige koek van crap op je huid zitten.
Ik zit wel eens te denken. Die 'men in brown' die op kruispunten de zaak een beetje regelen (je weet wel die met die snerpende fluitjes), die hebben toch sakkerju het slechtste baantje ter wereld! Kweenie of dat witte lapje voor de mond nou zoveel helpt. Wat die lui nodig hebben is een heavy duty gasmasker.
Gelukkig is het sinds de![]()
skytrain
![]()
een stuk beter geworden met de stank en vervuiling, maar zo fris als een bergbeekje zal deze metropool nooit worden.
Ach, het kan nog goedkoper als je een stuk per rivier gaat. Als je geen problemen hebt met het gehannes. En ik vind ook niet zoveel mis met de airport bus.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ook de Metro is een uitkomst
Overigens, wil je gelijk wat THB besparen bij aankomst, maar geen zin om met de Airport Bus te gaan? Neem de trein tot Hua Lampong en neem daar de metro en eventueel de Skytrain verder..
Of als je het te lang vindt duren voordat de trein vertrekt, neem de taxi tot Mo Chit Skytrainstation (zonder tolway) en je bent voor 100 THB aan het eind van de lijn, dan is het maximaal 40 THB waar je maar wilt zijn.... Goed maar dit is voor de echte budgetiers..
(Oh en de taxi natuurlijk niet pakken in de aankomsthal dan, maar 2 etages omhoog bij de vertrekhal, spaart ook weer 50 THB (1 euro) uit....
Ik ben ook benieuwd wanneer de nieuwe airport open gaat, ik heb ooit gehoord 1 september, zou voor mij goed uitkomen als ze dat halen daar ik namelijk naar Rayong moet, en dit zo 1 uur van mijn reis afhaalt
Mijn CC is pasgeleden gestolen en dat was zo traumatisch voor me dat ik nu de risico's wil elimineren vandaar...En met cash rondlopen lijkt me niet zo'n risico, want als je bestolen wordt dan is omgerekend de schade niet zo groot.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:32 schreef Paperclipjes het volgende:
Ja pinnen is geen probleem! Ik heb veel met mijn creditcard gedaan in hotels dat was safe. Verder is het natuurlijk makkelijk om wat Bath's cash te hebben.
so true... Wat hebben die thaise met die slechte films? En altijd het volume zo hard mogelijk met verkeerde ondertitelingquote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:39 schreef APK het volgende:
Als je niet in Bangkok hoeft te zijn: Neem gewoon een binnenlandse vlucht, kost geen fuck.
Scheelt ook weer urenlange lawaaierige vechtfilms in de bus.
Met cash en pinpas kun je uitstekend uit de voeten. Ik heb m'n CC eigenlijk alleen gebruikt voor de hotels, maar dat kan net zo gemakkelijk met cash. Betalen met pinpas is een ander verhaal; dat is bijna nergens mogelijk. Gewoon bij de ATM geld opnemen dus, maar hou wel in je achterhoofd dat je elke keer dat je pint extra kosten moet betalen van ruim 2 euro. Pin daarom wel redelijke bedragen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:15 schreef Aventura het volgende:
Vraag voor degenen die dit land al eens bezocht hebben: kun je met een pinpas en cash goed uit de voeten? Ik wil mijn CC liever thuislaten namelijk.
Wat maakt die paar euro nou uit, haal je er makkelijk weer uit omdat alles zo goedkoop is daar.quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:05 schreef TongPo het volgende:
maar hou wel in je achterhoofd dat je elke keer dat je pint extra kosten moet betalen van ruim 2 euro.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:16 schreef APK het volgende:
[..]
Wat maakt die paar euro nou uit, haal je er makkelijk weer uit omdat alles zo goedkoop is daar.
Ben je soms een hippy ofzo?
Uit de TIM (Travel Information Manual, een soort leidraad voor check-in personeel van luchtvaartmaatschappijen mbt Visa, paspoorten etc.):
The government of Thailand may refuse admission to visitors:
-Of 'hippy' appearence with long, untidy and dirty looking hair.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |