Ik heb een ticket gekocht voor 525 euro ex tax. Vertrek 14 december.quote:Op maandag 18 april 2005 21:32 schreef TongPo het volgende:
[..]
Wat heb je daar voor betaald als ik vragen mag?
Ik zou er niet mee durven vliegen hoor.quote:Op maandag 18 april 2005 21:32 schreef TongPo het volgende:
Wat heb je daar voor betaald als ik vragen mag?
Prijs is OK, maar niet spotgoedkoop ofzo. Vorig jaar betaalde ik hetzelfde terwijl ik eind juli vloog, in het hoogseizoen dus.quote:Op maandag 18 april 2005 22:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik heb een ticket gekocht voor 525 euro ex tax. Vertrek 14 december.
Lekker goedkoop, maar ik ben er toch wel effe iets minder blij mee dan toen ik 'm net kocht.![]()
Is het zo slecht?quote:
quote:
Bron.quote:Waarschuwing voor Phuket Air
door Pieter van Erven Dorens
AMSTERDAM - De Thaise minister van Vervoer heeft Phuket Air, dat sinds kort voor reisorganisatie TUI (Kras, Holland International, Arke) een goedkope lijndienst onderhoudt tussen Schiphol en Bangkok, gewaarschuwd dat de vliegvergunning wordt ingetrokken als de maatschappij niet meer zorg besteedt aan de veiligheid. Na een reeks van incidenten kreeg Phuket Airlines deze week opdracht zijn vloot beter te controleren. Door de extra controles strandden dinsdag 800 passagiers op het vliegveld van Bangkok.
Waarschuwing voor Phuket Air
Minister Phumtham verklaarde woensdag tegenover het dagblad Bangkok Post dat de jonge vliegmaatschappij scherp in de gaten gehouden wordt. "Als uit onze inspecties blijkt dat Phuket Air onvoldoende presteert, zullen wij de vliegvergunning intrekken," aldus de minister. Eerder kregen slechts twee toestellen van de Phuket-vloot toestemming om te vertrekken. De veiligheidscontroles van de overige 11 toestellen werden onvoldoende bevonden, zodat deze toestellen aan de grond moesten blijven voor extra controles.
Phuket Air kwam de afgelopen drie weken verschillende keren in opspraak. Zo liep zaterdag een vlucht naar Schiphol 24 uur vertraging op wegens problemen met het hydraulische systeem. In een ander incident, in de Verenigde Arabische Emiraten, kwamen de passagiers in opstand nadat zij brandstof zagen lekken uit een van de vleugels. Zij overtuigden de piloot om niet op te stijgen voordat het probleem was verholpen, aldus de Bangkok Post. De krant meldt verder dat een aantal passagiers weigerden om nog mee te vliegen.
Het dagblad De Telegraaf meldt woensdag dat Phuket Air onder meer vliegt met door KLM afgedankte Boeing 747's die al ruim twintig jaar in gebruik zijn. Tegenover de krant ontkende een woordvoerder van Phuket Air dat de Thaise overheid overweegt om de vergunning van de vliegmaatschappij in te trekken. " Op verzoek van de Britse autoriteiten heeft Thailand de vloot aan een inspectie onderworpen. Inmiddels zijn de meeste toestellen alweer vrijgegeven. We vertrekken vrijdag weer van Schiphol, geheel volgens de normale dienstregeling".
Volgens bronnen van De Telegraaf worden concurrerende luchtvaartbedrijven overspoeld worden met vragen over alternatieve reismogelijkheden naar Bangkok. Veel passagiers zouden bang zijn om nog met Phuket Air te vliegen.
Je hebt in Thailand twee hoogseizoenen, met pieken in juli en december.quote:Op dinsdag 19 april 2005 11:10 schreef TongPo het volgende:
[..]
Prijs is OK, maar niet spotgoedkoop ofzo. Vorig jaar betaalde ik hetzelfde terwijl ik eind juli vloog, in het hoogseizoen dus.
Dat wist ik niet, tnx voor de link.quote:
We shall seequote:Op dinsdag 19 april 2005 17:31 schreef Gert het volgende:
[..]
Je hebt in Thailand twee hoogseizoenen, met pieken in juli en december.
Los daarvan: het is wel degelijk erg goedkoop. Het gaat je niet lukken om een ticket te vinden dat niet op z'n mínst 100 euro duurder is, in die periode. Gerenommeerde maatschappijen zijn zelfs zomaar 300 euro duurder.
Maar ja, die hebben ook geen lekkende brandstoftanks.
Waar boek jij dan?quote:Op dinsdag 19 april 2005 21:02 schreef TongPo het volgende:
Vorig jaar vloog ik eind juli met Air France voor 550 euro en het jaar daarvoor diezelfde periode voor 575 euro met Cathay Pacific. Ik ben eerlijkgezegd niet van plan om dit jaar de grens van 600 wél te gaan overschrijden![]()
Wat is je grote geheim?quote:
300 excl luchhavenbelasting, en alle andere bijkomende kosten?quote:
Haha ik zie dat Chinese vrouwtje al helemaal voor me bij de baliequote:Op woensdag 20 april 2005 00:11 schreef APK het volgende:
[..]
Waar boek jij dan?
Twee jaar terug betaalde ik 450¤ met Finnair in juni.
Laat maar terugkomen die SARS.
Afgelopen november toch weer 650¤ oid (+tax) betaald. Plus 320¤ voor een enkeltje terug omdat die kutten van China Airlines het ticket niet wilden veranderen.
Can I change my ticket, please?
-No, is special ticket!![]()
What's so special about it then.
-You not can change it.
Nog erger, heb gevlogen met Tiger Air (SIN - BKK) voor 1 euroquote:Op woensdag 20 april 2005 14:12 schreef TongPo het volgende:
[..]
Haha ik zie dat Chinese vrouwtje al helemaal voor me bij de balie
2 jaar geleden heb ik net als jou geprofiteerd van de SARS en zodoende m'n ticket met Cathay Pacific goedkoop weten te regelen. Bij Dreizen was dat geloof ik.
Vorig jaar heb ik een vriendin die bij een reisbureau werkt de opdracht gegeven om vanaf april alle vluchten/prijzen richting BKK in de gaten te houden. Er komen altijd wel lastminutes beschikbaar waardoor je een stuk goedkoper uit bent. Dit jaar heb ik hetzelfde gedaan en wacht nu dus met smart op een mooie aanbieding
Trouwens nog een tip als het je niet uitmaakt of je rechtstreeks naar Thailand vliegt: hou ook de vluchten naar Singapore in de gaten. Het komt nog wel eens voor dat zo'n vlucht veel voordeliger is dan eentje naar Thailand (althans vorig jaar iig) en vluchten tussen SIN en BKK kosten erg weinig indien je met Air Asia vliegt, een van de leukere maatschappijen imoZodoende heb je ook nog wat van Singapore gezien.
Als je in Bangalore woont ben je al een stuk op weg.quote:
quote:Op woensdag 20 april 2005 19:29 schreef APK het volgende:
[..]
Als je in Bangalore woont ben je al een stuk op weg.
Ik denk dat ze bij vertrek gewoon zien dat je na een aantal weken naar een ander land bent vertrokken.quote:Op maandag 25 april 2005 14:07 schreef Moitessier het volgende:
Ga binnenkort paar maanden naar Azie, en vlieg heen op en terug vanaf Bankok. Ik zal niet meer dan 2 weken in Thailand zitten totaal. Maar vroeg me af als zo'n imigratieman een ticket met drie maanden tijdsverschil ziet, moet je dan niet op een of andere manier bewijzen dat je echt niet drie maanden in Thailand blijft? (en dus een visum nodig hebt?)
Zodra je thailand uitgaat krijg je een exit-stempel in je paspoort, als je thailand weer ingaat krijg je weer een nieuwe entry stempel. Ik zit nu trouwens in Bangkok en het is hier overdag bloedje heet. En ik zit hier nog een paar dagen vast. Ga morgen mijn visum voor Indonesie regelen maar dat duurt 3 dagen.quote:Op maandag 25 april 2005 14:07 schreef Moitessier het volgende:
Ga binnenkort paar maanden naar Azie, en vlieg heen op en terug vanaf Bankok. Ik zal niet meer dan 2 weken in Thailand zitten totaal. Maar vroeg me af als zo'n imigratieman een ticket met drie maanden tijdsverschil ziet, moet je dan niet op een of andere manier bewijzen dat je echt niet drie maanden in Thailand blijft? (en dus een visum nodig hebt?)
Hangt er van af wat je wilt.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:32 schreef Moitessier het volgende:
Hoe is die Khaosan Road? Schijnt afschuwelijk toeristisch te zijn daar, iemand nog tips voor verblijf in Bangkok?
Weinig aan heb ik begrepen, bijna alleen maar toeristen. Als je een tros bananen wilt kopen voor een belachelijke prijs is het aardig.quote:Op dinsdag 26 april 2005 15:08 schreef TongPo het volgende:
Is die drijvende markt in bkk nou eigenlijk nog de moeite waard om te bezoeken?
Zo'n vermoeden had ik al. Alleen als ik tijd over heb dus...quote:Op woensdag 27 april 2005 12:27 schreef Forno het volgende:
Weinig aan heb ik begrepen, bijna alleen maar toeristen.
quote:Als je een tros bananen wilt kopen voor een belachelijke prijs is het aardig.
Wat is het verschil tussen 1 week en 7 dagenquote:Op dinsdag 14 december 2004 10:25 schreef KNAK het volgende:
Juli: 1 week thailand
November: 7 dagen thailand
![]()
Het is altijd de moeite waard om te gaanquote:Op donderdag 28 april 2005 10:45 schreef mklievink het volgende:
Ik heb deze vakantie 2 weken tijd om weg te gaan en nu dacht ik aan Thailand, maar ik wil wel een beetje waar voor mijn geld en nu vroeg ik me dus af of 2 weken niet veel te kort is om te gaan in verhouding met de prijs van het ticket. Klinkt misschien vaag maar mijn vraag is dus eigenlijk: is het de moeite waard om 2 weken naar Thailand te gaan en wat kun je in 2 weken daar alemaal doen (of wat is leuk om te doen)? Ik wil dan voornamelijk een actieve vakantie combineren met de mooiste plekken van het land en wil ook nog wel wat uitgaansleven erbij, ik ga dus niet naar een oort als Phuket oid.
quote:Phuket Air mag niet meer vliegen
DEN HAAG Vliegtuigen van Phuket Air mogen niet meer op
Nederland vliegen. De Inspectie Verkeer en Waterstaat
heeft de landingsrechten van de Thaise maatschappij met
onmiddellijke ingang ingetrokken. Directe aanleiding is dat
een piloot van Phuket Air, die op het punt stond om te
vertrekken, geen geldige medische verklaring had. Voor de
Inspectie is dat onaanvaardbaar. De reisorganisaties zijn
verrast door de beslissing. In Bangkok zitten nu 165
mensen vast. Morgen zou een vlucht uit Amsterdam naar
Thailand gaan. Daarvoor is nog geen alternatief gevonden.
teletekst.
Ja ik had al zoiets gelezen ergens anders dat het gerucht ging....quote:
We hebben het destijds nagevraagd bij de ambassade in A'dam, en die vertelden ons dat we wel degelijk een visum nodig hadden. En aangezien er toen nogal wat problemen waren, en de Thaise douane nogal streng op visa waren, hebben we dat maar gedaan. Alhoewel we het nog steeds niet begrijpen. Had te maken met de geldigheidsduur van het ticket.quote:Op maandag 25 april 2005 14:07 schreef Moitessier het volgende:
FYI: we deden dezelfde route, exclusief Maleisie.quote:Op maandag 25 april 2005 19:07 schreef Moitessier het volgende:
Ah, tenks, had al zo'n donkerbruin vermoeden, maar is toch goed om het 'zeker' te weten.Nog maandje en dan ga ik zelf Thailand -> Cambodja -> Vietnam -> Laos -> Thailand -> Maleisie doen. Tot die tijd beetje in deze topics lurken
Het klopt dat als je de grens overgaat een nieuwe visum (entry stamp) krijgt die 30 dagen geldig is, en bij vertrek kijken ze daar inderdaad naar.quote:Op zondag 1 mei 2005 08:43 schreef Liejannuh het volgende:
Je krijgt toch iedere keer dat je de grens over gaat met Thailand een Entry Visum? En dan kijken ze toch gewoon naar de laatste datum?
Yup, had het ook al gelezen. Gelukkig zijn er genoeg andere maatschappijen.quote:
Net buiten het centrum heb je een floating market waar over het algemeen geen toeristen komen, tis op de weg naar crocodile farm maar weet niet precies waar ie zit.quote:Op dinsdag 26 april 2005 15:08 schreef TongPo het volgende:
Is die drijvende markt in bkk nou eigenlijk nog de moeite waard om te bezoeken?
Ik ga over 3 maanden voor de 3e keer naar Bangkok maar het is er steeds niet van gekomen.
quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:45 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hey Shaun81....What the fuck is dit nu weer?
Niet 'in overvloed' maar ze zijn er (tegenwoordig) wel.quote:Op maandag 16 mei 2005 12:30 schreef Sosa het volgende:
Ff een vraagje aan een fokker die ook op Koh Chang is geweest..
Zijn hier gewoon betaalautomaten/ATM's in overvloed zoals dat ook is op alle andere eilanden? Volgens mij wel (natuurlijk), maar ik heb hier een eigenwijze vader die beweert dat het niet zo is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |