"Linksdenkend" zou ik niet willen koppelen aan SCH.quote:Op woensdag 8 december 2004 23:54 schreef Bluesdude het volgende:
Prima..dat we door gaan.
Ik wil wel eens weten wat jij bedoelt met zijn soort klappen geven...het soort van SCH.
Je bedoelt alle linksdenkenden ?
Ik bedoel natuurlijk niet de doorsnee linksdenker, maar dat is SCH niet. SCH neemt het op voor pedofielen, voor volkert van der G en voor de privacy van Mohammed B. Dit soort gasten bedoel ik!quote:Op woensdag 8 december 2004 23:54 schreef Bluesdude het volgende:
Prima..dat we door gaan.
Ik wil wel eens weten wat jij bedoelt met zijn soort klappen geven...het soort van SCH.
Je bedoelt alle linksdenkenden ?
Zeker en in tijd van oorlog is het ook makkelijk om jezelf te verrijken. Maar dat is gewoon 1 van de voordelen van de vele nadelen. Liever heb ik een burgeroolog natuurlijk ook niet. Maar als het niet anders kan dan... tja....quote:Op woensdag 8 december 2004 23:55 schreef GewoneMan het volgende:
nou ja vind het wel jammer dat het blijkbaar zo moet, maar wat moet dat moet. als de regering het niet aanpakt dan moet het volk in opstand komen! en dat zal dus een burgeroorlog worden...
maar ook dat heeft voordelen, na een oorlog bloeit de economie en dat kunnen we wel gebruiken, om maar te zwijgen over de geldkranen naar die barbaarse landen. want die kunnen dan mooi dicht
Hoveel doden moeten er nog vallen voordat men eens snel logische actie onderneemt, zonder eerst te wachten op allerlei overbodige debat- en overlegorganen.quote:Op woensdag 8 december 2004 13:20 schreef SCH het volgende:
Ja logisch toch, moet Weisglas nu als een hondje voor Wilders kruipen ofzo? Is toch logisch dat Weisglas op het advies van de beveiligingsmensen afgaat, die gaan erover.
Dat suggereer ik niet, ik suggereer dat ze de dood van Wilders niet zo erg zullen vinden en dat het ze heel goed zou uitkomen.quote:Nee, het is walgelijk dat je suggereert dat andere politici hem dood willen hebben.
Hij mag zijn mening niet hebben...?quote:Op woensdag 8 december 2004 23:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk niet de doorsnee linksdenker, maar dat is SCH niet. SCH neemt het op voor pedofielen, voor volkert van der G en voor de privacy van Mohammed B. Dit soort gasten bedoel ik!
Heb jij een boekje met "Debateren voor beginnende linksextremisten" of zo?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:02 schreef Bluesdude het volgende:
Hij mag zijn mening niet hebben...?
Dan ben je toch een fascistoide tiepje..
Oja, de advocaat van Mohammed B wil je dus ook in elkaar slaan ?
Neehoor hem hoef ik niet te slaan, hem scheld ik wel uit. Ik ben zeker niet facistisch. Ik ben gewoon anti-jihad. Hun cultuur kent woeste mensen, onze cultuur kent woeste mensen en omdat we niet uitdezelfde cultuur komen, dan botst dat.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Oja, de advocaat van Mohammed B wil je dus ook in elkaar slaan ?
Jij denkt absurd in wij/zij...quote:Op donderdag 9 december 2004 00:05 schreef JohnDope het volgende:
Neehoor hem hoef ik niet te slaan, hem scheld ik wel uit. Ik ben zeker niet facistisch. Ik ben gewoon anti-jihad. Hun cultuur kent woeste mensen, onze cultuur kent woeste mensen en omdat we niet uitdezelfde cultuur komen, dan botst dat.
Als we beiden in dezelfde cultuur waren opgegroeid dan hadden we samen voor ons doel gestreden, maar het lot heeft eenmaal anders bespaald.
Die gasten kom je vanzelf tegen, wij gaan de straat op, zij gaan de straat op en dat wordt vechten, wie weet tot de dood er op volgt.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij denkt aburd in wij/zij...
Jij zit te gemoederen op te hitsen tegen zij..
Omdat enkele indviduen misdaden begaan vind je het okee om anderen van de zij-groep in elkaar te slaan of te terroriseren.
Dat is die burgeroorlog die je voorstaat..
Als je terroristen in elkaar wilt slaan dan moet je eerst verdomd zeker weten dat ie terrorist is en aan jou redenatie te zien vind je het veel makkelijker om zomaar iemand van die zijgroep te gaan terroriseren..
En dan ben jezelf schofterig bezig ..
Althans...in de virtuele wereld..lekker veilig thuis geweld prediken.
Als je iemand geen eigen mening gunt en deze persoon met geweld ergens vanwege zijn mening wenst te weren dan ben je inderdaad niet van fascistoïde trekken vrij. Waar vroeger het bijvoegelijke kafkaësk nog stond voor vreemd, krijgt het tegenwoordig steeds meer de betekenis van bekrompen omdat het aan een clubje zelfbenoemde maatschappelijke bevoogders wordt gerelateerd...quote:Op donderdag 9 december 2004 00:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[quote]tuurlijk wel. We leven in een vrij land...
[quote]
Een opzichtige poging om iemand een ban aan te smeren of slechts de methode Andries Knevel gehanteerd?quote:Oja, de advocaat van Mohammed B wil je dus ook in elkaar slaan ?
we houden gewoon onze democratie in stand. dat is namelijk wat ze ons willen ontnemen, en we pikken het niet meer en dat zullen ze weten ookquote:Op donderdag 9 december 2004 00:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij denkt absurd in wij/zij...
Jij zit te gemoederen op te hitsen tegen zij..
Omdat enkele indviduen misdaden begaan vind je het okee om anderen van de zij-groep in elkaar te slaan of te terroriseren.
Dat is die burgeroorlog die je voorstaat..
Als je terroristen in elkaar wilt slaan dan moet je eerst verdomd zeker weten dat ie terrorist is en aan jou redenatie te zien vind je het veel makkelijker om zomaar iemand van die zijgroep te gaan terroriseren..
En dan ben jezelf schofterig bezig ..
Althans...in de virtuele wereld..lekker veilig thuis geweld prediken.
quote:Op woensdag 8 december schreef JohnDope oa hetvolgende:
Weet je mensen wat nou zo mooi is.....
JohnD riep de vijanden van GeertWilders al tijden voor de moord op Theo van G op om aub Geert wilders niet te vermoorden, omdat ik dan me best zou gaan doen om een eventuele burgeroorlog te laten ontketenen.
Ik wil hier mee zeggen, dat als GeertWilders wordt dood gemaakt, dat ik dan me best ga doen om een burgeroorlog te laten ontketenen en er zijn er genoeg die mee willen doen, dus als we een bruut kartel weten op te zetten, zijn we niet meer te verslaan. Hoe meer zielen hoe beter!!
quote:Ik ben zo goed in de sfeer opfokken(real life gezien) Als het ergens dreigt goed te gaan en ik ben in de buurt dan zorg ik er wel voor dat het ******-zooitje uit de klauwen loopt.
quote:Het geen wat in engeland is gebeurd een tijdje geleden is een lachtertje wat er gaat gebeuren wanneer ik hetgeen kan realiseren wat ik nu in mijn brein heb circuleren
Daar kunnen die punkers over mee praten, die we in elkaar geslagen hadden in een weekend nadat verdonk was bespoten met ketchup door krakers.
Het mooie was, de groep met wie ik was, die kende ik niet eens, ik fokte ze alleen op tegen die krakers
Klappen als dagen in het jaar kregen die rode rakkers
verklaar je is nader... Ik heb nog nooit iets gedaan, waar ik me niet kan uit lullen bij God.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:15 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik bedoel dit niet beledigend, maar serieus raadpleeg eens een arts svp.
Goed bedoelt advies ookal zul je het mogelijk anders opvatten.
Er zouden kamervragen kunnen worden gesteld over het functioneren van Weisglas als kamervoorzitter, gezien de gevoelens van onveiligheid die twee volksvertegenwoordigers van verschillende politieke partijen zich genoopt voelen verstek te laten gaan vanmwege veiligheidsredenen. De man lijkt deze zaak niet kordaat op te pakken maar slechtspubliek te bagataliseren. Zo kun je maar moeilijk functioneren als samenbindende kracht in de kamer.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik geef Wilders groot gelijk. Binnen dat gebouw zijn genoeg mogelijkheden om iemand wat aan te doen. Smokkelen van wapens kan, maar hoeft niet eens. Loop het restaurant/keuken in en ziedaar een keuze aan messen. Loop daarna de TK in alsof je een stagair bent en tsjakka. Ik vind dat Weisglas zich zeer passief opstelt. Hij is op de hoogte van de angstgevoelens en toch laat hij het over aan zo'n veiligheidsambtenaartje die geen flikker doet. Geef dan een opdracht en eis dat er binnen een week een rapport verschijnt.
Ik vind de agressie welke je in je hebt verontrustend.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:16 schreef JohnDope het volgende:
verklaar je is nader... Ik heb nog nooit iets gedaan, waar ik me niet kan uit lullen bij God.
Wie het mandaat op geweld niet laat aan de staat (tenzij uit zelfverdediging) verdient evenals andere geweldplegers logies op staatskosten. De vrijheid van meningsuiting verhoudt zich overigens zeer slecht met gebruik van fysiek geweld.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:13 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
we houden gewoon onze democratie in stand. dat is namelijk wat ze ons willen ontnemen, en we pikken het niet meer en dat zullen ze weten ook![]()
![]()
![]()
Lijkt mij wel het minste, of laat Weisglas glashard verklaren dat de kamer veilig is. Hij stelt zich nu echter te passief op. Hij is ook de eerste die er op aangesproken moet worden, als voorzitter. Hij moet niet wachten tot een veiligheidsambtenaartje uit zijn holletje komt, maar zelf een opdracht tot analyse geven.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:16 schreef Bela het volgende:
[..]
Er zouden kamervragen kunnen worden gesteld over het functioneren van Weisglas als kamervoorzitter, gezien de gevoelens van onveiligheid die twee volksvertegenwoordigers van verschillende politieke partijen zich genoopt voelen verstek te laten gaan vanmwege veiligheidsredenen. De man lijkt deze zaak niet kordaat op te pakken maar slechtspubliek te bagataliseren. Zo kun je maar moeilijk functioneren als samenbindende kracht in de kamer.
Mwaw ikke niet, ik zal nooit iets doen waar God niet achter staat. Maar ik begrijp je reactie wel hoor.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:20 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Ik vind de agressie welke je in je hebt verontrustend.
Tot op heden gaat het nog slechts om verbale agressie van een digitale entiteit die zich mogelijk achter zijn toetsenbord een rolberoerte lacht...quote:Op donderdag 9 december 2004 00:20 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Een ander die minder genuanceerd is en eventueel tegengeweld niet schuwt, neemt het gewoon over. volgens mij zijn we dan verder van huis...quote:Op donderdag 9 december 2004 00:21 schreef scanman01 het volgende:
Laat Wilders maar goed onderduiken... of zelfs naar het buitenland gaan. Als hij geen politieke partijkan oprichten is dat bijzonder goed nieuws. De reden waarom is triest natuurlijk, maar verder lijkt dit land me toch beter af zonder LGW (variant op LPF).
Dat is het ook en ik kan me niet voorstellen dat zelfs iemand als Geert Wilders op dat soort fanatiekelingen zit te wachten. Ik zie in ieder geval weinig verschil met de Mohammed B aanhangers. Beide zijn bereid om zeer fanatiek hun eigen cultuur te verdedigen.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:20 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Staat Wilders niet op, dan offer ik me over een jaar of 10 wel op door de politiek in te gaan. Mij krijgen ze niet klein. Ik zal vechten met het vuur waarmee ik bestreden word. (ik moet dan wel geen kinderen hebben, want dat is in zo`n positie een zwakke schakel).quote:Op donderdag 9 december 2004 00:21 schreef scanman01 het volgende:
Laat Wilders maar goed onderduiken... of zelfs naar het buitenland gaan. Als hij geen politieke partijkan oprichten is dat bijzonder goed nieuws. De reden waarom is triest natuurlijk, maar verder lijkt dit land me toch beter af zonder LGW (variant op LPF).
Jij geeft daarmee het faillissement van democratie aan.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:21 schreef scanman01 het volgende:
Dat moet ik eerst nog zien, maar als dat het geval is.... tja, dan zijn we nog verder van huis ja. Maar misschien gaat het zooitje fanatieke Nederlanders dan eens nadenken.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:24 schreef Bela het volgende:
[..]
Een ander die minder genuanceerd is en eventueel tegengeweld niet schuwt, neemt het gewoon over. volgens mij zijn we dan verder van huis...
Ok, ik hoop het.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:21 schreef JohnDope het volgende:
Mwaw ikke niet, ik zal nooit iets doen waar God niet achter staat. Maar ik begrijp je reactie wel hoor.
Nadenken? dat we ons moeten gaan onderwerpen aan middeleeuwse achterlijke ideeen?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:25 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat moet ik eerst nog zien, maar als dat het geval is.... tja, dan zijn we nog verder van huis ja. Maar misschien gaat het zooitje fanatieke Nederlanders dan eens nadenken.
Ik weet het wel zeker, mijn geweten is zeer groot.quote:
Jij kunt beter gaan emigreren naar de VS. Daar kun je je naar hartelust uitleven. Hier niet, gelukkig.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Staat Wilders niet op, dan offer ik me over een jaar of 10 wel op door de politiek in te gaan. Mij krijgen ze niet klein. Ik zal vechten met het vuur waarmee ik bestreden word. (ik moet dan wel geen kinderen hebben, want dat is in zo`n positie een zwakke schakel).
Heeft God je persoonlijk gezegd dat je buitenlanders en bep. linksen in elkaar mag slaan.?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Mwaw ikke niet, ik zal nooit iets doen waar God niet achter staat. Maar ik begrijp je reactie wel hoor.
het IS zelfverdediging!!! want als we nu niet ingrijpen gaat ons hele land naar de klote!quote:Op donderdag 9 december 2004 00:20 schreef Bela het volgende:
[..]
Wie het mandaat op geweld niet laat aan de staat (tenzij uit zelfverdediging) verdient evenals andere geweldplegers logies op staatskosten. De vrijheid van meningsuiting verhoudt zich overigens zeer slecht met gebruik van fysiek geweld.
Ik weet het, maar soms moet je toch wat. Een land met een bevolking dat vanwege een paar extremisten massaal gaat stemmen op een mannetje die precies roept wat ze willen horen en verder totaal geen plannen heeft of bekend maakt, is ook niet echt jofel. En ik zeg niet dat de partij verboden moet worden, ik zeg alleen dat ik het niet jammer zou vinden als hij opzout. Dat is even een nuance verschil lijkt me zo.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jij geeft daarmee het faillissement van democratie aan.
Heeft God jou al eens verteld dat je niet zoveel azijn moet zeiken?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heeft God je persoonlijk gezegd dat je buitenlanders en bep. linksen in elkaar mag slaan.?
Heeft God je persoonlijk gezegd dat je een gewelddadige burgeroolog mag voeren met als doel ethnische zuiveringen..?
quote:Op donderdag 9 december 2004 00:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heeft God je persoonlijk gezegd dat je buitenlanders en bep. linksen in elkaar mag slaan.?
Heeft God je persoonlijk gezegd dat je een gewelddadige burgeroolog mag voeren met als doel ethnische zuiveringen..?
haha grapjas, ik zal nooit emigreren. Liever dood dan geemigreerd. Wij zweren trouw aan de kleuren rood wit blauw. Amen.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:26 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Jij kunt beter gaan emigreren naar de VS. Daar kun je je naar hartelust uitleven. Hier niet, gelukkig.
Jij mag dat best vinden, maar niet met deze methode van wegpesten/terroriseren. Dan ben je als democratie chantabel.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:28 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik weet het, maar soms moet je toch wat. Een land met een bevolking dat vanwege een paar extremisten massaal gaat stemmen op een mannetje die precies roept wat ze willen horen en verder totaal geen plannen heeft of bekend maakt, is ook niet echt jofel. En ik zeg niet dat de partij verboden moet worden, ik zeg alleen dat ik het niet jammer zou vinden als hij opzout. Dat is even een nuance verschil lijkt me zo.
God zegt mij te strijden tegen diegene die tegen mij strijden. Komen mijn opponenten met woorden, dan kom ik met betere woorden, komen mijn opponenten met wapens, dan kom ik met betere wapens.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je ziet spoken die er niet zijn, maar daar hebben op zit moment wel meer mensen last van. Ik denke erder dat alle rechtste figuren nu eindelijk kunnen roepen wat ze al zo lang willen, namelijk dat de buitenlanders op moeten rotten. Dit voorval met Mohammed B wordt gewoon als excuus gebruikt.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:28 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het IS zelfverdediging!!! want als we nu niet ingrijpen gaat ons hele land naar de klote!
Triest...quote:Op donderdag 9 december 2004 00:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
haha grapjas, ik zal nooit emigreren. Liever dood dan geemigreerd. Wij zweren trouw aan de kleuren rood wit blauw. Amen.
Ah dan ben je een fundamentalist ..en eentje met fascistoide neigingen...quote:Op donderdag 9 december 2004 00:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
God zegt mij te strijden tegen diegene die tegen mij strijden. Komen mijn opponenten met woorden, dan kom ik met betere woorden, komen mijn opponenten met wapens, dan kom ik met betere wapens.
Hij kan het niet vaak genoeg zeggen wat mij betreft...quote:Op donderdag 9 december 2004 00:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Heeft God jou al eens verteld dat je niet zoveel azijn moet zeiken?
Ach ja, de waarheid is hard he. Hebben er ook wel meer last van. Vooral als je met vergelijkingen uit de tweede wereldoorlog komt. Dat mag opeens niet, terwijl ieder boerenlul kan merken dat het daar wel heel erg op lijkt.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Heeft God jou al eens verteld dat je niet zoveel azijn moet zeiken?
God o god o god, hoevaak heb ik dat gezegd, als mijn vijanden in mijn cultuur waren opgegroeid, dan hadden we samen gestreden tegen onze opponenten!!quote:Op donderdag 9 december 2004 00:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ah dan ben je een fundamentalist ..en eentje met fascistoide neigingen...
Verrek... je lijkt veel op je vijanden
Ook daarover heb ik al gezegd dat ik dat triest vind en dus niet goed te keuren. Ik zei alleen dat ik het niet jammer vind als hij opzout, alleen de manier waarop is jammer ja.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jij mag dat best vinden, maar niet met deze methode van wegpesten/terroriseren. Dan ben je als democratie chantabel.
Wat is hier triest aan?quote:
onzin, ALLE allochtonen die reintegreren en in een democratie kunnen leven zijn wat mij betreft welkom. BEHALVE als ze deel uitmaken van de islam, die sekte duld ik nietquote:Op donderdag 9 december 2004 00:30 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Je ziet spoken die er niet zijn, maar daar hebben op zit moment wel meer mensen last van. Ik denke erder dat alle rechtste figuren nu eindelijk kunnen roepen wat ze al zo lang willen, namelijk dat de buitenlanders op moeten rotten. Dit voorval met Mohammed B wordt gewoon als excuus gebruikt.
Dat zei ik ook al. Exact hetzelfde. Dat soort mensen moeten geweerd worden in dit land.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ah dan ben je een fundamentalist ..en eentje met fascistoide neigingen...
Verrek... je lijkt veel op je vijanden
sinds wanneer is nationalisme slecht?quote:
Dan moet jij je er dus buiten houden, lijkt me duidelijk. Jij past niet in dit land. Die opvattingen die jij erop nahoudt zijn onnederlands. Zoals gezegd pas je wel erg goed in de VS aan de zijde van die andere oorlogsmisdadiger.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:33 schreef JohnDope het volgende:
Hou je er gewoon buiten, dit zijn zaken voor de echte mannen!
Sprakeloos... Geen woorden voor. Onvoorstelbaar dat dit soort uitspraken kunnen in dit land. Dáár zou de 2e kamer ook eens iets aan moeten doen, ipv zich alleen maar richten op Moslims.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
onzin, ALLE allochtonen die reintegreren en in een democratie kunnen leven zijn wat mij betreft welkom. BEHALVE als ze deel uitmaken van de islam, die sekte duld ik niet
Sinds een jaartje of 65quote:Op donderdag 9 december 2004 00:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
sinds wanneer is nationalisme slecht?
On-Nederlands?? Haha dan zijn er wel veel AntiNederlanders in het land. Je zou bijna denken dat je in de minderheid bentquote:Op donderdag 9 december 2004 00:37 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dan moet jij je er dus buiten houden, lijkt me duidelijk. Jij past niet in dit land. Die opvattingen die jij erop nahoudt zijn onnederlands. Zoals gezegd pas je wel erg goed in de VS aan de zijde van die andere oorlogsmisdadiger.
Dan mag je er dus niet democratisch voor ijveren dat Nederland jouw kant op gaat?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:37 schreef scanman01 het volgende:
Jij past niet in dit land. Die opvattingen die jij erop nahoudt zijn onnederlands.
wen er maar vast aan kerel, want dat denkt de meerderheid!quote:Op donderdag 9 december 2004 00:38 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Sprakeloos... Geen woorden voor. Onvoorstelbaar dat dit soort uitspraken kunnen in dit land. Dáár zou de 2e kamer ook eens iets aan moeten doen, ipv zich alleen maar richten op Moslims.
Erg he, die vrije meningsuiting.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:38 schreef scanman01 het volgende:
Sprakeloos... Geen woorden voor. Onvoorstelbaar dat dit soort uitspraken kunnen in dit land. Dáár zou de 2e kamer ook eens iets aan moeten doen, ipv zich alleen maar richten op Moslims.
Een echte man lult niet zo slap.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
God o god o god, hoevaak heb ik dat gezegd, als mijn vijanden in mijn cultuur waren opgegroeid, dan hadden we samen gestreden tegen onze opponenten!!
Ben jij even wijs met je conclusies, mijn goeie god.
Hou je er gewoon buiten, dit zijn zaken voor de echte mannen!
Dat is je reactie? Klasse bedachtquote:Op donderdag 9 december 2004 00:39 schreef JohnDope het volgende:
Ik hoor hier en als er iemand het land van ons 2 uit gaat dan ben jij het. Feit.
Wat is dan Nederlands volgens jou?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dan mag je er dus niet democratisch voor ijveren dat Nederland jouw kant op gaat?
Mijn opvattingen zijn ook onnederlands en ik zal me er voor in blijven zetten dat nederland die kant op gaat.
Net wat ik al zei pikkie, bemoei je met je eigen zaken, nu is het tijd geworden voor de echte mannen.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een echte man lult niet zo slap.
Een echte man stuurt niet aan op massaal geweld tegen wie niet nederlands genoeg uitziet.
Een echte man weet dat dit schofterig is..
Je erkent dat je net zo erg ben als je 'vijanden' , dan heb je ook geen reden meer om je te beroepen op 'de waarheid' ..
Waarom moet hij het land uit?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:39 schreef JohnDope het volgende:
On-Nederlands?? Haha dan zijn er wel veel AntiNederlanders in het land. Je zou bijna denken dat je in de minderheid bent
Ik hoor hier en als er iemand het land van ons 2 uit gaat dan ben jij het. Feit.
Kerel niet klasse bedacht, het is gewoon een feit.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:43 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat is je reactie? Klasse bedacht. Past wel goed bij Wilders en Bush.
skele hij zegt dat ik naar amerika moet rotten. Dan zeg ik, als er iemand van ons 2 het land uit gaat, dan is hij het wel.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waarom moet hij het land uit?
En waarom is het een feit?
Je leeft in een droom. Dat zal nooit of te nimmer de meerderheid worden. Helaas zullen ze wel een paar zeteltjes krijgen, maar een meerderheid in geen 100 jaar. Mocht dat wel gebeuren ga ik inderdaad emigreren. Kunnen jullie elkaar lekker afmaken in die zo gewenste burgeroorlog.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:40 schreef GewoneMan het volgende:
wen er maar vast aan kerel, want dat denkt de meerderheid!
Een echte man doet er alles aan om geweld te vermijden en gaat zeker niet dromen over buitenlanders de kling over te jagen.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Net wat ik al zei pikkie, bemoei je met je eigen zaken, nu is het tijd geworden voor de echte mannen.
Denk je dat het buitenland staat te wachten op onze subsidieparasieten?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:45 schreef scanman01 het volgende:
Je leeft in een droom. Dat zal nooit of te nimmer de meerderheid worden. Helaas zullen ze wel een paar zeteltjes krijgen, maar een meerderheid in geen 100 jaar. Mocht dat wel gebeuren ga ik inderdaad emigreren. Kunnen jullie elkaar lekker afmaken in die zo gewenste burgeroorlog.
Tja, die zijn ook zo gigantisch door de mand gevallen en dat zal met Wilders ook gebeuren. Racisme wordt godzijdank nog steeds niet getolereerd in dit land. De mensen die zich daaraan schuldig maken, allochtonen én autochtonen, moeten keihard aangepakt worden.quote:
Dat is geen vrije meningsuiting meer, dat is aanzetten tot haat en hopelijk weet je dat dat in dit land niet is toegestaan. Dus opzouten met je vrije meningsuiting. Racisme behoort daat NIET bij!quote:Op donderdag 9 december 2004 00:40 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Erg he, die vrije meningsuiting.
haha dat zeggen schuimpies. Echte mannen pakken het eerst verbaal goed aan en als die tegenstanders dan met wapens aan komen scheiten dan pakken echte mannen nog betere wapens en scheiten daar mee op hun opponenten.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een echte man doet er alles aan om geweld te vermijden en gaat zeker niet dromen over buitenlanders de kling over te jagen.
Dat is nog geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
skele hij zegt dat ik naar amerika moet rotten. Dan zeg ik, als er iemand van ons 2 het land uit gaat, dan is hij het wel.
Dat is een feit die we niet kunnen ontkennen met ons allen
Goede redenatie.... scherp ook. Jij stemt vast Wilders?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:40 schreef alsem het volgende:
[..]
jij houd dus niet van verandering, dus je bent conservatief, dus je bent rechts![]()
quote:Op donderdag 9 december 2004 00:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Denk je dat het buitenland staat te wachten op onze subsidieparasieten?
quote:Op donderdag 9 december 2004 00:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Denk je dat het buitenland staat te wachten op onze subsidieparasieten?
Dat is geen aanzetten tot haat. Hij zegt niet "gaat heen en dood de gelovigen", iets wat imams redelijk vaak schijnen te doen. Hij geeft slechts zijn mening, en dat mag.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:48 schreef scanman01 het volgende:
Dat is geen vrije meningsuiting meer, dat is aanzetten tot haat en hopelijk weet je dat dat in dit land niet is toegestaan. Dus opzouten met je vrije meningsuiting. Racisme behoort daat NIET bij!
Het is moeilijk praten tegen iemand met een gigantische plaat voor z'n hoofd. Dat wordt in topics als deze wel enorm duidelijk. Maar het blijft het proberen waard.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een echte man lult niet zo slap.
Een echte man stuurt niet aan op massaal geweld tegen wie niet nederlands genoeg uitziet.
Een echte man weet dat dit schofterig is..
Je erkent dat je net zo erg ben als je 'vijanden' , dan heb je ook geen reden meer om je te beroepen op 'de waarheid' ..
Het heet: Vrijheid van meningsuiting. Een van de verworvenheden van de democratie is dat ook abjecte meningen gehoord kunnen worden. In plaats van aan symptoombestrijding te doen door mensen de mond te snoeren lijkt het me beter te bezien waar de wortels van dergelijke onverdraagzaamheid hun voedsel vandaan halen. Dat betekent domweg beginnen met erkennnen en benoemen van maatschappelijke misstanden. Dat betekent domweg een anderssoortig beleid als het lamawaaien zolang er niemand het taboe op benoeming van misstanden doorbreekt. Beleid dat met een mooi woord verkocht is als gedogen... terwijl ongesnoeide eigengereidheid tot een overvloedige oogst van de vruchten ervan aks onverdraagzaamheid kon voortwoekeren.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:38 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik studeer en woon in een wijk waar menig nederland van droomt en ik ben geen racist want ik ken genoeg mensen met andere huidskleuren. Sterker nog ik val op vrouwen met een anti-blanke-huidskleur(galgje)quote:Op donderdag 9 december 2004 00:49 schreef du_ke het volgende:
[..]Nou de mensen die problemen hebben met discriminatie en racisme zijn meestal niet de mensen met de laagste opleiding en inkomen
.
En wanneer een type als Wilders daadwerkelijk aan de macht komt is emigreren idd een aardig idee.
ik hou je niet tegenquote:Op donderdag 9 december 2004 00:49 schreef du_ke het volgende:
[..]Nou de mensen die problemen hebben met discriminatie en racisme zijn meestal niet de mensen met de laagste opleiding en inkomen
.
En wanneer een type als Wilders daadwerkelijk aan de macht komt is emigreren idd een aardig idee.
Mijn voormalige achterbuurt in Eindhoven had het hoogste percentage GL-stemmers in de hele stad. Dus dat lijkt mij onzin.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:49 schreef du_ke het volgende:Nou de mensen die problemen hebben met discriminatie en racisme zijn meestal niet de mensen met de laagste opleiding en inkomen
.
juist vandaar dat we in die 30 jaar geen steek zijn opgeschotenquote:Op donderdag 9 december 2004 00:49 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Het is moeilijk praten tegen iemand met een gigantische plaat voor z'n hoofd. Dat wordt in topics als deze wel enorm duidelijk. Maar het blijft het proberen waard.
Je gaat wel erg ver in je toeschrijvingen door Geert Wilders impliciet van racisme te beschuldigen. Of begrijp ik je mogelijk verkeerd?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:47 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Tja, die zijn ook zo gigantisch door de mand gevallen en dat zal met Wilders ook gebeuren. Racisme wordt godzijdank nog steeds niet getolereerd in dit land. De mensen die zich daaraan schuldig maken, allochtonen én autochtonen, moeten keihard aangepakt worden.
Nu je mij niet meer kan hebben, ga je je frustraties maar bot vieren op GewoneManquote:Op donderdag 9 december 2004 00:52 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Je buigt net als een Moslim joh
Dat is zelfs al onderzocht. Mensen die stemmen op dit soort partijen zijn over het algemeen niet al te slim. Dat was tenminste zo tijdens de LPF tijd en zal nu met Wilders weer zo zijn. Verbaast me ook niets trouwens.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:49 schreef du_ke het volgende:
.
van mij mag het hoorquote:Op donderdag 9 december 2004 00:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nu je mij niet meer kan hebben, ga je je frustraties maar bot vieren op GewoneMan
Nee ...dat heet fascistoide meningsuiting.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:50 schreef sjun het volgende:
[..]
Het heet: Vrijheid van meningsuiting. Een van de verworvenheden van de democratie is dat ook abjecte meningen gehoord kunnen worden.
En je gelooft jezelf vast ook nogquote:Op donderdag 9 december 2004 00:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat is geen aanzetten tot haat. Hij zegt niet "gaat heen en dood de gelovigen", iets wat imams redelijk vaak schijnen te doen. Hij geeft slechts zijn mening, en dat mag.
Kom maar eens met een genuanceerde, objectieve bron, mannetje.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:54 schreef scanman01 het volgende:
Dat is zelfs al onderzocht. Mensen die stemmen op dit soort partijen zijn over het algemeen niet al te slim. Dat was tenminste zo tijdens de LPF tijd en zal nu met Wilders weer zo zijn. Verbaast me ook niets trouwens.
Zo stoer zeg, lekker mattenquote:Op donderdag 9 december 2004 00:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die gasten kom je vanzelf tegen, wij gaan de straat op, zij gaan de straat op en dat wordt vechten, wie weet tot de dood er op volgt.
Hou je er gewoon buiten.
Mag staan ook? Is dit een zwaktebod omdat je 'beargumentering' met 1 tegenargument onderuit te halen valt of heb je altijd een boek van Paul van Loon bij je?quote:En geloof me als je voor me neus had gezeten in de anti-virtuele-wereld, dan had je allang niks meer durven zeggen.
Discussieren in de echte wereld is een stuk relaxter dan op internet, moet ik je eerlijk toegeven.
Moest er nog bijkomen ook. Maar dat mogen andersdenkenden van jou gelukkig nog wel zelf bepalen dus. Thanksquote:
iets wat bij de GW stemmers niet aan de orde is, was een pol over laatstquote:Op donderdag 9 december 2004 00:54 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat is zelfs al onderzocht. Mensen die stemmen op dit soort partijen zijn over het algemeen niet al te slim. Dat was tenminste zo tijdens de LPF tijd en zal nu met Wilders weer zo zijn. Verbaast me ook niets trouwens.
Ja...zo erg is het al..quote:Op donderdag 9 december 2004 00:54 schreef scanman01 het volgende:
[..]
En je gelooft jezelf vast ook nog
Zeker te Weten!!!quote:Op donderdag 9 december 2004 00:54 schreef PJORourke het volgende:
Maar de te volgen strategie is duidelijk. Als een groot succes van Wilders betekent dat linkse stemmers gaan emigreren, is een stem voor Wilders erg aantrekkelijk.
Drogreden van de eeuw. "De vrije meningsuiting schaadt de democratie dus moet de vrije meningsuiting beperkt worden".quote:Op donderdag 9 december 2004 00:54 schreef Bluesdude het volgende:
Nee ...dat heet fascistoide meningsuiting.
En blij toe met die democratie, maar dit soort meningen leidt tot uitholling van de democratie.
Net wat ik al zei schuimpie, die vanuit het boerenland preekt, wij wonen klasse in de randstad en wij studeren, dus zeg niks over mijn niveauquote:Op donderdag 9 december 2004 00:55 schreef du_ke het volgende:
Klopt stond laatst wel in de krant. Het zijn de armere en lager opgeleide medelanders.
Hoewel hij een tikje hoger in het spectrum zit dan pimmetje.
't stond naar ik meen in het NRC.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Kom maar eens met een genuanceerde, objectieve bron, mannetje.
De man fulmineert tot op heden slechts tegen tribalistische invloeden die hij koppelt aan een wettische invulling van een oosterse godsdienst. Voor zover mij bekend heeft hij zich niet over rassen uitgelaten. Kun jij wat bronverwijzingen geven voor jouw toeschrijvingen van racisme aan Geert Wilders?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:53 schreef du_ke het volgende:
Je wou ontkennen dat de heer Wilders wel erg duidelijk racistische trekjes heeft Sjun?
Omdat je mensen kent met andere huidskleur ben je geen racist?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik studeer en woon in een wijk waar menig nederland van droomt en ik ben geen racist want ik ken genoeg mensen met andere huidskleuren.
Ik aanvaard het idee van de gedachtenpolitie, waar jullie zo op lijken te kicken, niet. Ik sta dus liever abjecte meningen toe. De mening van DeGewoneMan is overigens niet etnisch van aard, maar religieus.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:55 schreef Bluesdude het volgende:
Ja...zo erg is het al..
Fascistoide meningen, ethnische haat wordt genoemd 'slechts een mening'.
Lees wat ik al zei nerdje. Ik val op anti-blanke-vrouwen!quote:Op donderdag 9 december 2004 00:57 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Omdat je mensen kent met andere huidskleur ben je geen racist?![]()
Goede uitspraak weer
quote:Op donderdag 9 december 2004 00:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Net wat ik al zei schuimpie, die vanuit het boerenland preekt, wij wonen klasse in de randstad en wij studeren, dus zeg niks over mijn niveau
De zin moet zijn fascistoide meningen schaadt de democratie, dus moeten fascistoide meningen beperkt worden.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Drogreden van de eeuw. "De vrije meningsuiting schaadt de democratie dus moet de vrije meningsuiting beperkt worden".
Lekker objectief dus.quote:
Krijgen we die flauwigheid weerquote:Op donderdag 9 december 2004 00:57 schreef sjun het volgende:
[..]
De man fulmineert tot op heden slechts tegen tribalistische invloeden die hij koppelt aan een wettische invulling van een oosterse godsdienst. Voor zover mij bekend heeft hij zich niet over rassen uitgelaten. Kun jij wat bronverwijzingen geven voor jouw toeschrijvingen van racisme aan Geert Wilders?
Wat zeg je?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nu je mij niet meer kan hebben, ga je je frustraties maar bot vieren op GewoneMan
Waarom zou je je eager voordoen tot het vangen van iemand op woorden om deze vervolgens met een etiketje te bestempelen?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:57 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Omdat je mensen kent met andere huidskleur ben je geen racist?![]()
Goede uitspraak weer
Is er dan wel een objectieve krant/ tijdschrift in NL volgens jou?quote:
Nee. Het idee van de vrije meningsuiting zegt zelf niks over de kwaliteit van die mening. Die wordt alleen gekeurd door een soort gedachtenpolitie.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:59 schreef Bluesdude het volgende:
De zin moet zijn fascistoide meningen schaadt de democratie, dus moeten fascistoide meningen beperkt worden.
Jouw idee dat fascistoide meningen 'slechts een mening' is leidt tot rechtvaardigingen van die meningen, maskeren van de ware gewelddadige aard ervan.
Waarom zou je iemand neerbuigend te woord gaan staan die een wat andere menign heeft dan jij?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Lees wat ik al zei nerdje. Ik val op anti-blanke-vrouwen!
Ik geef het Financiele Dagblad voorlopig het voordeel van de twijfel. Verder is het idd vreselijk armoedig.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:01 schreef du_ke het volgende:
Is er dan wel een objectieve krant/ tijdschrift in NL volgens jou?
Hij moet goed lezen, hij beschuldigt me van racisme terwijl mijn opa een gerespecteerde verzetstrijder is en ik val op anti-blanke-vrouwen, dat pik ik niet! Zou jij ook niet pikken!quote:Op donderdag 9 december 2004 01:01 schreef sjun het volgende:
[..]
Waarom zou je iemand neerbuigend te woord gaan staan die een wat andere menign heeft dan jij?
Mag ik vragen welke academische opleiding jij geniet?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Net wat ik al zei schuimpie, die vanuit het boerenland preekt, wij wonen klasse in de randstad en wij studeren, dus zeg niks over mijn niveau
Noem eens objectieve bronnen.quote:
Exact, maar probeer dat maar eens te laten doordringen. Lukt helaas niet.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee ...dat heet fascistoide meningsuiting.
En blij toe met die democratie, maar dit soort meningen leidt tot uitholling van de democratie.
Zelfstandig. Weet ik zeker.quote:
Achterlijk dit vooroordeel.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:59 schreef du_ke het volgende:
[..]ik moest hier tussen de junks doorslalommen om bij m'n kamer te komen.
En het gaat ook niet direct over jouw niveau hoewel ik daar ook wel wat twijfels bij heb. Maar om het gemiddelde niveau van de wilders/ pim aanhanger.
Ach.... ik heb een mening die jou niet aanstaat en dan ga je slachtoffertje spelen met 'gedachtenpolitie'quote:Op donderdag 9 december 2004 00:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik aanvaard het idee van de gedachtenpolitie, waar jullie zo op lijken te kicken, niet. Ik sta dus liever abjecte meningen toe. De mening van DeGewoneMan is overigens niet etnisch van aard, maar religieus.
Ga je me vertellen dat je dat niet eens weet? Tijdens de opkomst van de LPF is daar een heel onderzoek naar gedaan en is uitgebreid op radio en tv besproken. Heb je gemist dus? was je toen even oostindisch doof?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Kom maar eens met een genuanceerde, objectieve bron, mannetje.
Nee, jullie argumenten zijn gewoon niet overtuigend. De democratie in nederland heeft nog nooit censuur nodig gehad.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:03 schreef scanman01 het volgende:
Exact, maar probeer dat maar eens te laten doordringen. Lukt helaas niet.
Racisme is wat anders dan onverdraagzaamheid die wordt aangewakkerd door (latente) angst voor wat vreemd en bedreigend over komt. Wat mij betreft blijven we gewoon dat onderscheid maken om niet in etiketjesplakkerij te verzanden.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Krijgen we die flauwigheid weer! Ik had meer van je verwacht Sjun. Maar wat mij betreft valt discrimineren op grond van geloof ook gewoon onder racisme. Want dat ze een ander kleurtje hebben komt vaak wel erg goed uit
.
Er werd niks gezegd over intelligentie of IQ. En bij Wilders ligt de zaak sowieso anders.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:05 schreef scanman01 het volgende:
Ga je me vertellen dat je dat niet eens weet? Tijdens de opkomst van de LPF is daar een heel onderzoek naar gedaan en is uitgebreid op radio en tv besproken. Heb je gemist dus? was je toen even oostindisch doof?
Gezien de opvattingen is dat ook niet zo verbazingwekkend. Het had me verbaasd als het over het algemeen slimme mensen waren geweest.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:55 schreef du_ke het volgende:
Klopt stond laatst wel in de krant. Het zijn de armere en lager opgeleide medelanders.
Hoewel hij een tikje hoger in het spectrum zit dan pimmetje.
Ik ben niet julllie.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, jullie argumenten zijn gewoon niet overtuigend. De democratie in nederland heeft nog nooit censuur nodig gehad.
Wilders en Fortuyn is één pot nat, dus dat verschil lijkt me niet aanwezig.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:55 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
iets wat bij de GW stemmers niet aan de orde is, was een pol over laatst![]()
Kijk, zo'n post zegt me dan al weer genoeg.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zeker te Weten!!!
<spreekkoor_mode>
GeertWilders, GeertWilders (Joesjtsjenko,Joesjtsjenko)
<\spreekkoor_mode>
Het is geen "geweldsmening".quote:Op donderdag 9 december 2004 01:04 schreef Bluesdude het volgende:
Ach.... ik heb een mening die jou niet aanstaat en dan ga je slachtoffertje spelen met 'gedachtenpolitie'
De vraag is helemaal niet of de rechter of wie dan ook gewelddadige meningen moet verbieden.
De vraag is.. wat is moreel juist en wat is moreel niet juist..
Door geweldsmeningen "slechts een mening" te noemen maskeer je de gewelddadige inhoud en door opponenten van die mening als "onderdrukker van de democratie" af te schilderen ben je nog veel lulliger bezig..
Je bent de wegbereider van dit soort gewelddadige ethnische haat.
Het blijkt ook diverse peilingenquote:Op donderdag 9 december 2004 01:04 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Achterlijk dit vooroordeel.
Doet me denken aan de VS
"De intellectuelen die stemmen Kerry, de dommen stemmen Bush".
Nee, het schaadt heel veel mensen die zich van geen kwaad bewust zijn.... DAT moet beperkt worden. Wil je het niet begrijpen of ben je echt zo'n standaard Wilders stemmer?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Drogreden van de eeuw. "De vrije meningsuiting schaadt de democratie dus moet de vrije meningsuiting beperkt worden".
Ik ben het met je eens Sjun..behalve dat je het sec over angst hebt..quote:Op donderdag 9 december 2004 01:05 schreef sjun het volgende:
[..]
Racisme is wat anders dan onverdraagzaamheid die wordt aangewakkerd door (latente) angst voor wat vreemd en bedreigend over komt. Wat mij betreft blijven we gewoon dat onderscheid maken om niet in etiketjesplakkerij te verzanden.
De Volkskrant had er twee weken geleden een groot stuk over. Wilders trekt een heel ander electoraat, meer middenklassers. Dus blaat niet als je het niet weet.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:07 schreef scanman01 het volgende:
Wilders en Fortuyn is één pot nat, dus dat verschil lijkt me niet aanwezig.
Sinds wanneer heeft studeren iets met niveau te maken? Ook mensen die wel goed kunnen leren hebben soms een zeer laag IQ. Goed kunnen "stampen" heeft niets met niveau te maken kerel.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
In dat geval doe je jouw zaak het best door iemand helder van repliek te dienen zonder dat je hem munitie aanbiedt om van het hoofdonderwerp af te dwalen. Waarom zou je meegaan in een traditie van kleineren of ridiculiseren als enige tijd door Ad Melkert, Jaques Wallage, Thijs Wöltgens en Job Cohen gepraktiseerd werd?quote:Op donderdag 9 december 2004 01:03 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hij moet goed lezen, hij beschuldigt me van racisme terwijl mijn opa een gerespecteerde verzetstrijder is en ik val op anti-blanke-vrouwen, dat pik ik niet! Zou jij ook niet pikken!
Probeer je me nu te intimideren door etiketjes te plakken? Wel erg zielig.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:08 schreef scanman01 het volgende:
Nee, het schaadt heel veel mensen die zich van geen kwaad bewust zijn.... DAT moet beperkt worden. Wil je het niet begrijpen of ben je echt zo'n standaard Wilders stemmer?
Als gevolg waarvan werd JD geprovoceerd tot zo'n uitspraak?quote:Op donderdag 9 december 2004 01:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ben niet julllie.
Maar John Dope wilt wel censuur op grote schaal organiseren, door bep. buitenlanders en bep linksen te terroriseren.
Quote:quote:Op donderdag 9 december 2004 00:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Lees wat ik al zei nerdje. Ik val op anti-blanke-vrouwen!
Ga toch lekker naar Alice in Wonderland toe, daar is het gezellig zullen we maar zeggen.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het blijkt ook diverse peilingen.
Was geen mening van iemand hoor. Was een onderzoek. Jammer hequote:
Wat nou..ik had het over de meningen van John Dope.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is geen "geweldsmening".
De vrije meningsuiting keurt dus niet wat "moreel" juist of onjuist is. Dat wil jij dus doen, en daar heb je een soort gedachtenpolitie voor nodig.
snakpit waarin je snel gezien wordt als links of rechts.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:11 schreef sjun het volgende:
[..]
Als gevolg waarvan werd JD geprovoceerd tot zo'n uitspraak?
Interessant is het dan:quote:Op donderdag 9 december 2004 01:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens Sjun..behalve dat je het sec over angst hebt..
Het is angst, maar ook haat..
Voor ieder weldenkend mens zullen argumenten overbodig zijn. Dat spreekt toch vanzelf.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:00 schreef sjun het volgende:
Kom gewoon met argumenten waarom jij vreest dat een in de praktijk toegepaste rigide opstelling als digitaal in dez draad gepresenteerd, zal leiden tot maatschappelijke chaos, een geweldsspiraal of erger.
Ja, en de familieleden van Hitler zijn ook slecht natuurlijkquote:Op donderdag 9 december 2004 01:03 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hij moet goed lezen, hij beschuldigt me van racisme terwijl mijn opa een gerespecteerde verzetstrijder is
Zeker weten, maar als je je excuses even aanbiedt dan zie ik het door de vingers. Ik ben tenslotte ook niet de moeilijkstequote:Op donderdag 9 december 2004 01:12 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Quote:
"en ik ben geen racist want ik ken genoeg mensen met andere huidskleuren"
Stom van me dat ik dat verkeerd heb opgevat
Nou eigenlijk niet. Ik heb niet zoveel met ze op maar ook geen hekel aan zequote:Op donderdag 9 december 2004 01:15 schreef zoalshetis het volgende:
niemand in nl heeft een hekel aan moslims, iedereen heeft een hekel aan de riffers.
Bedoel je toevallig die tabel met IQ / State en de resultaten van de verkiezingen? Dat was namelijk gewoon een internet hoax.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het blijkt ook diverse peilingen.
nee juist niet. ik wacht op het tegendeel.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:15 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Voor ieder weldenkend mens zullen argumenten overbodig zijn. Dat spreekt toch vanzelf.
Ik had het zelf over een commentaar van Scanman op een eerdere mening van DeGewoneMan.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:14 schreef Bluesdude het volgende:
Wat nou..ik had het over de meningen van John Dope.
Heb je dat niet begrepen dan ?
"de vrije meningsuiting" is geen persoonlijkheid die iets kan keuren,
Het is geen mens, die kan niks overwegen.
De vraag is of een bepaalde mening moreel of niet moreel juist is.
Ik vind het dus erg kwalijk van je dat die vraag die ter discussie staat afdoet als antidemocratisch.
Het gaat hier om een fascistoide mening die je indirect verdedigt.
Exact! Ik wist dat er nog een keer een juiste constatering zou komenquote:Op donderdag 9 december 2004 01:04 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Achterlijk dit vooroordeel.
Doet me denken aan de VS
"De intellectuelen die stemmen Kerry, de dommen stemmen Bush".
Zelfs dat niet. Je zou hooguit kunnen generaliseren tot zich misdragende riffers. Degenen die het nodig vinden oude mensen op straat lastig te vallen en hen het leven te verzuren, vernielingen aan te rrichten in het openbaar vervoer, kinderen en meisjes te jennen, middenstanders te bestelen... Het betreft niet enkel Riffers die zich hieraan te buiten gaan.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:15 schreef zoalshetis het volgende:
niemand in nl heeft een hekel aan moslims, iedereen heeft een hekel aan de riffers.
Behalve als het aanhangers van de Islam betreft?quote:Op donderdag 9 december 2004 01:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, jullie argumenten zijn gewoon niet overtuigend. De democratie in nederland heeft nog nooit censuur nodig gehad.
Juist waar iets vanzelfsprekend lijkt, zijn goede argumenten vaak het meest nodig.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:15 schreef scanman01 het volgende:
Voor ieder weldenkend mens zullen argumenten overbodig zijn. Dat spreekt toch vanzelf.
Ook niet.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:19 schreef scanman01 het volgende:
Behalve als het aanhangers van de Islam betreft?
alleen met intellecutelen kom je er niet, dit bewijst het wel weerquote:Op donderdag 9 december 2004 01:18 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Exact! Ik wist dat er nog een keer een juiste constatering zou komen
Nee joh gewoon een tabel in een gedrukte krantquote:Op donderdag 9 december 2004 01:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bedoel je toevallig die tabel met IQ / State en de resultaten van de verkiezingen? Dat was namelijk gewoon een internet hoax.
Wat versta je onder weldenkend? Waarom zou je niet wat bevraagd kunnen/willen worden inzake verheldering van je standpunt?quote:Op donderdag 9 december 2004 01:15 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Jazeker wel. Dan heb jij dat hele onderzoek dus niet meegekregen. Van alle partijen had de LPF de meeste werkloze en ongeschoolde aanhangers. Dat is een feit. Nu zal dat weer zo zijn met die Wilders partij (die er nooit komt denk ik)quote:Op donderdag 9 december 2004 01:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Er werd niks gezegd over intelligentie of IQ. En bij Wilders ligt de zaak sowieso anders.
Die migratiedreiging van Dustreepjeke stimuleert mij juist om op Wilders te drukken.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:20 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou nooit op wilders stemmen, maar er zijn sommige sujetten (sch) die mij bijna doen geloven dat het misschien beter is.
Ja maar wat wil je daar mee zeggen?quote:Op donderdag 9 december 2004 01:21 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Jazeker wel. Dan heb jij dat hele onderzoek dus niet meegekregen. Van alle partijen had de LPF de meeste werkloze en ongeschoolde aanhangers. Dat is een feit. Nu zal dat weer zo zijn met die Wilders partij (die er nooit komt denk ik)
Die tabel die ik bedoelde verscheen ook in the economist, toch niet het bepaald een anti-bush propaganda blaadje. Ze moesten deze echter rectificeren toen bleek dat het onzin was.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee joh gewoon een tabel in een gedrukte krant. het is misschien lastig om te geloven maar het zijn vaak gewoon niet de slimsten die op dergelijke partijen/ hypes stemmen
.
Dus werklozen en laaggeschoolden zijn voor jou de minder intelligenten? Dat noem ik kwetsend en generaliserend.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:21 schreef scanman01 het volgende:
Jazeker wel. Dan heb jij dat hele onderzoek dus niet meegekregen. Van alle partijen had de LPF de meeste werkloze en ongeschoolde aanhangers. Dat is een feit. Nu zal dat weer zo zijn met die Wilders partij (die er nooit komt denk ik)
Net als jij net deed over dat onderzoek naar LPF stemmers bedoel jequote:Op donderdag 9 december 2004 01:09 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De Volkskrant had er twee weken geleden een groot stuk over. Wilders trekt een heel ander electoraat, meer middenklassers. Dus blaat niet als je het niet weet.
die rat van een cosma ook.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Die migratiedreiging van Dustreepjeke stimuleert mij juist om op Wilders te drukken.
Het juridisch of moreel recht tot uiting staat niet ter discussie.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:18 schreef PJORourke het volgende:
.
Ik verdediger dus puur het recht om die mening te uitten.
Dat onderzoek weet jij nog steeds niet met naam en toenaam te benoemen, noch nauwkeurig te citeren.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:23 schreef scanman01 het volgende:
Net als jij net deed over dat onderzoek naar LPF stemmers bedoel je.... Verwijt aub niet anderen wat je zelf ook doet okee?
Zo'n methodiek van etiketteren werd nogal eens gebruikt onder communistische regimes. Mensen met een andere mening werden dom of onevenwichtig genoemd en al dan niet voor hun eigen bestwil opgeborgen in een inrichting.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee joh gewoon een tabel in een gedrukte krant. het is misschien lastig om te geloven maar het zijn vaak gewoon niet de slimsten die op dergelijke partijen/ hypes stemmen
.
Ik denk inderdaad dat er in de hersenen van de Wilders stemmers iets niet helemaal goed is ja. Anders stem je, net als destijds de toen nog onbekende LPF, niet op een man of partij waar je eigenlijk maar heel weinig van weet. Doe je dat wel, dan spoort er iets niet helemaal. Dat ismijn mening.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Probeer je me nu te intimideren door etiketjes te plakken? Wel erg zielig.
Jij neemt aan dat mensen niet zelf kunnen denken over dit soort zaken en daar zelf geen rationele afweging over kunnen maken. Jij denkt dat mensen een bruinhemd zoeken om achteraan te hobbelen.
Ik denk dat mensen verstandig genoeg zijn om hun eigen afwegingen te maken en dat zij nu uit eigen overtuiging voor Wilders lijken te kiezen.
Hmm dan ga ik maar op Duyvendak stemmen.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Die migratiedreiging van Dustreepjeke stimuleert mij juist om op Wilders te drukken.
Weer zo'n zeer goede reactiequote:Op donderdag 9 december 2004 01:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ga toch lekker naar Alice in Wonderland toe, daar is het gezellig zullen we maar zeggen.
Wat is er mis mee om te weten uit welke lagen van de bevolking de aanhang van een partij bestaat?quote:Op donderdag 9 december 2004 01:25 schreef sjun het volgende:
[..]
Zo'n methodiek van etiketteren werd nogal eens gebruikt onder communistische regimes. Mensen met een andere mening werden dom of onevenwichtig genoemd en al dan niet voor hun eigen bestwil opgeborgen in een inrichting.
Een wat moderne veriant van dit idee is het ridiculiseren van een politieke tegenstander door deze uit de tent te lokken en deze daarop van een etiketje te voorzien.
Waarom zouden we op deze gebaande paden voortgaan?
Ik bedoelde eigenlijk die Hagenees van de PvdA.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:26 schreef du_ke het volgende:
Hmm dan ga ik maar op Duyvendak stemmen.
Sorry, maar als je dat denk leef je in een droomwereld. Lees de topics op FOK er maar eens op na dan.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:15 schreef zoalshetis het volgende:
Beter dan jij, jij vindt ongeschoolde aanhangers minderwaardige mensen. Ik beschouw tenminste iedereen gelijk of ze nou vijand zijn of niet. Sterker nog ik zei zelfs dat wanneer ik ook in die achterlijke cultuur was opgegroeid dat ik ook een volger zou zijn van een achterlijke radicale imam.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:26 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Weer zo'n zeer goede reactie... Kon je het niet meer weerleggen misschien?
Misschien heb je totaal geen vertrouwen meer in de reeds bekende gevestigde partijen en vind je de gok de moeite waard? Onder het motto "slechter kan het toch niet worden"?quote:Op donderdag 9 december 2004 01:25 schreef scanman01 het volgende:
Ik denk inderdaad dat er in de hersenen van de Wilders stemmers iets niet helemaal goed is ja. Anders stem je, net als destijds de toen nog onbekende LPF, niet op een man of partij waar je eigenlijk maar heel weinig van weet. Doe je dat wel, dan spoort er iets niet helemaal. Dat ismijn mening.
Nou de PvdA zal het niet zo snel wordenquote:Op donderdag 9 december 2004 01:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk die Hagenees van de PvdA.
de tijd zal het leren vrind.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:27 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Sorry, maar als je dat denk leef je in een droomwereld. Lees de topics op FOK er maar eens op na dan.
Marcel van Dam komt op mij nogal rigide over. Niet in geringe mate dragen zijn verkondigde ietwat abjecte meningen aan mijn beeldvorming daaromtrent bij. De man heeft naar mijn idee een ziekelijke neiging niet ot verheldering te komen maar te polarisatie ten eigen voordele in te zetten. Zolang mensen geloven dat Marcel van Dam in staat is hun verbaal onderuit te halen beleeft deze oude man gelukzalige momenten. Hij zal ze wel nodig hebben voor zijn zelfbeeld.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja maar wat wil je daar mee zeggen?
Dat we nu de ongeschoolde aanhangers ook op transport moeten zetten omdat het minderwaardige mensen zijn(Zoals de intelligente Marcel van Dam dat zo mooi weet te forumuleren)?
Kijk haar nou uit de hoogte doen.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
maar truste allen ik ga morgen weer onderwijs volgen aan een of andere linkse instelling.
Ik wil er niets mee zeggen. Het is enkel en alleen een constatering. Zal best hard aankomen voor de LPF/Wilders aanhangers, maar het is niet anders. Die zijn nou eenmaal gemiddeld genomen niet al te nozel.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja maar wat wil je daar mee zeggen?
Dat we nu de ongeschoolde aanhangers ook op transport moeten zetten omdat het minderwaardige mensen zijn(Zoals de intelligente Marcel van Dam dat zo mooi weet te forumuleren)?
dus niet rigide hoop ik.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:31 schreef sjun het volgende:
[..]
Marcel van Dam komt op mij nogal rigide over. Niet in geringe mate dragen zijn verkondigde ietwat abjecte meningen aan mijn beeldvorming daaromtrent bij. De man heeft naar mijn idee een ziekelijke neiging niet ot verheldering te komen maar te polarisatie ten eigen voordele in te zetten. Zolang mensen geloven dat Marcel van Dam in staat is hun verbaal onderuit te halen beleeft deze oude man gelukzalige momenten. Hij zal ze wel nodig hebben voor zijn zelfbeeld.
Marcel lijkt me geen man van wie veel gevraagd kan worden. Meer dan oversimplificatie van geschillen heb ik hem niet zien doen. Misschien maak ik het nog eens mee...?
.
Er is van alles mis met het schaamteloos extrapoleren van onderzoeksresultaten.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat is er mis mee om te weten uit welke lagen van de bevolking de aanhang van een partij bestaat?
pffff je wilt er niks mee zeggen? Dat je je moer in de maling kan nemen, dat betekent nog niet dat we allemaal gek zijn.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:32 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik wil er niets mee zeggen. Het is enkel en alleen een constatering. Zal best hard aankomen voor de LPF/Wilders aanhangers, maar het is niet anders. Die zijn nou eenmaal gemiddeld genomen niet al te nozel.
Zoals ik zelf al eerder schreef in een post zegt de opleiding van iemand inderdaad niets over zijn of haar IQ. Maar het is wel een kleine indicatie natuurlijkquote:Op donderdag 9 december 2004 01:23 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dus werklozen en laaggeschoolden zijn voor jou de minder intelligenten? Dat noem ik kwetsend en generaliserend.
Hoe hoog is jouw IQ, in welke talen kan je allemaal programmeren?quote:Op donderdag 9 december 2004 01:33 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Zoals ik zelf al eerder schreef in een post zegt de opleiding van iemand inderdaad niets over zijn of haar IQ. Maar het is wel een kleine indicatie natuurlijk
Het is gewoon larie dat jij de aanhangers van Wilders en de LPF op een hoop veegt. GL en SP trekken toch ook ander publiek?quote:Op donderdag 9 december 2004 01:32 schreef scanman01 het volgende:
Ik wil er niets mee zeggen. Het is enkel en alleen een constatering. Zal best hard aankomen voor de LPF/Wilders aanhangers, maar het is niet anders. Die zijn nou eenmaal gemiddeld genomen niet al te nozel.
Dat onderzoek is vele jaren geleden. Geen idee waar dat te vinden is. Maar ik dacht dat dat algemeen bekend was trouwens. Blijkbaar niet dusquote:Op donderdag 9 december 2004 01:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat onderzoek weet jij nog steeds niet met naam en toenaam te benoemen, noch nauwkeurig te citeren.
werkloosheid onder de allochtonen is hoger dan onder de autochtonen. die lijn kan je regelrecht doortrekken naar scholing.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:32 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat heb ik nou de hele tijd al willen zeggen, maar wist me nog in te houden. Mengele is trouwens niet helemaal het goede voorbeeld, maar die baas van hem klopt beter. Oh wacht, dat mag ik weer niet zeggen natuurlijk, want die vergelijking slaat vanzelfsprekend weer nergens op. Zolang jullie dat jezelf maar wijs blijven maken en niemand jullie van het tegendeel overtuigt, blijf je dit soort onzin schrijven en hele bevolkinsgroepen de schuld van alle ellende geven. Wie deed hetzelfde toch, lang geleden?quote:Op donderdag 9 december 2004 01:29 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Misschien heb je totaal geen vertrouwen meer in de reeds bekende gevestigde partijen en vind je de gok de moeite waard? Onder het motto "slechter kan het toch niet worden"?
Verder vind ik dit een redenering die me aan Dr Mengele doet denken. Sorry, maar helaas.
GEMIDDELD!!quote:Op donderdag 9 december 2004 01:34 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is gewoon larie dat jij de aanhangers van Wilders en de LPF op een hoop veegt. GL en SP trekken toch ook ander publiek?
Feit is dat discriminatie daar ook zeer veel mee te maken heeft, maar ook dat zul je stellig ontkennen schat ik.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:38 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
werkloosheid onder de allochtonen is hoger dan onder de autochtonen. die lijn kan je regelrecht doortrekken naar scholing.![]()
Klasse reactie weer. Je doet je avatar wel eer aanquote:Op donderdag 9 december 2004 01:40 schreef JohnDope het volgende:
Het gaat toch nergens over dat ubermensch-scanman01 zich verheven voelt boven de onschoolde-aanhangers, terwijl misschien een onschoolde-aanhanger wel een brute kickboxer kan zijn en alle hoeken van de stad aan scanman01 laat zien, dan heb je toch vrij weinig aan je intelligentie.
Ik wil hier mee zeggen dat zo iedereen ze talenten heeft.
Een mens kan programmeren in vele talen denk ik. Geen idee hoeveel eigenlijk.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:34 schreef JohnDope het volgende:
in welke talen kan je allemaal programmeren?
Het was dus eigenlijk een indoctrinerende mediacratische boodschap die zijn constatering nog moest gaan vervullen, in plaats van een valide onderzoek.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:37 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat onderzoek is vele jaren geleden. Geen idee waar dat te vinden is. Maar ik dacht dat dat algemeen bekend was trouwens. Blijkbaar niet dus
Dat onderzoek heeft misschien de LPF wel stemmen gekost trouwens, want toen het eenmaalbekend werd, riepen opeens opvallend minder mensen dat ze LPF gingen stemmen. Het heeft gewerkt dus. Net zoals de kreet dat roken asociaal is heeft gewerkt. Nu nog de volgende kreet dat Wilders stemmers niet al te slim zijn en misschien gaat ook dat werken.
Klopt, maar ongelijk geven kan je me niet.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:47 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Klasse reactie weer. Je doet je avatar wel eer aan
Het was wel degelijk een valide onderzoek... en dat de consequentie van dat onderzoek was dat de LPF opeens minder stemmen kreeg was een bonus jaquote:Op donderdag 9 december 2004 01:49 schreef sjun het volgende:
Het was dus eigenlijk een indoctrinerende mediacratische boodschap die zijn constatering nog moest gaan vervullen, in plaats van een valide onderzoek.
Gozer ik wil je best geloven, maar je moet niet zogenaamd slimmer dan de rest willen overkomen, doordat je ongeschoolde arbeiders discrimineert.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:49 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Een mens kan programmeren in vele talen denk ik. Geen idee hoeveel eigenlijk.
Ik heb nergens gezegd dat mensen met weinig of geen opleiding minderwaardige mensen zijn. Dat heb je er onbewust zelf van gemaakt ben ik bang. Ik heb alleen het onderzoek vermeld dat gemiddeld genomen de LPF stemmers destijds niet als al te slim konden worden betiteld.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Klopt, maar ongelijk geven kan je me niet.
Zie mijn reactie hierboven. Dat ik die mensen discrimineer maak jij er toch echt zelf van. Misschien omdat je zelf geen al te hoge pet van ze op hebt?quote:Op donderdag 9 december 2004 01:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Gozer ik wil je best geloven, maar je moet niet zogenaamd slimmer dan de rest willen overkomen, doordat je ongeschoolde arbeiders discrimineert.![]()
tuurlijk, ligt het niet aan de viool dan ligt het wel aan de strijkstokquote:Op donderdag 9 december 2004 01:46 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Feit is dat discriminatie daar ook zeer veel mee te maken heeft, maar ook dat zul je stellig ontkennen schat ik.
Kom op jongen, laten we eerlijk zijn, tussen de regels door laat jij je denerigrerend uit over ongeschoolde-aanhangers.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:53 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat mensen met weinig of geen opleiding minderwaardige mensen zijn. Dat heb je er onbewust zelf van gemaakt ben ik bang. Ik heb alleen het onderzoek vermeld dat gemiddeld genomen de LPF stemmers destijds niet als al te slim konden worden betiteld.
[..]
Zie mijn reactie hierboven. Dat ik die mensen discrimineer maak jij er toch echt zelf van. Misschien omdat je zelf geen al te hoge pet van ze op hebt?
ik hoop het wel!quote:Op donderdag 9 december 2004 01:55 schreef Cosma-Shiva het volgende:
De vraag is wanneer Wilders weer opduikt, en, of hij middels de media zijn 'ongezouten mening' blijft verkondigen.
Lijkt me niet al te slim, aangezien ik zelf ook weinig school heb gevolgd.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kom op jongen, laten we eerlijk zij;, tussen de regels door laat jij je denerigrerend uit over ongeschoolde-aanhangers.
Dan moet je al helemaal niet je grote mond opentrekken over ongeschoolde-aanhangersquote:Op donderdag 9 december 2004 01:57 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Lijkt me niet al te slim, aangezien ik zelf ook weinig school heb gevolgd.
en we weten allemaal waarom je dat meerdere malen moest posten héquote:Op donderdag 9 december 2004 01:53 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat mensen met weinig of geen opleiding minderwaardige mensen zijn. Dat heb je er onbewust zelf van gemaakt ben ik bang. Ik heb alleen het onderzoek vermeld dat gemiddeld genomen de LPF stemmers destijds niet als al te slim konden worden betiteld.
[..]
Zie mijn reactie hierboven. Dat ik die mensen discrimineer maak jij er toch echt zelf van. Misschien omdat je zelf geen al te hoge pet van ze op hebt?
quote:Op donderdag 9 december 2004 01:57 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Lijkt me niet al te slim, aangezien ik zelf ook weinig school heb gevolgd.
quote:
Nogmaals, dat doe ik dus niet. Dat maak jij er zelf van. Ik kwam alleen met het onderzoek dat gemiddeld genomen de LPF stemmers niet al te slim zijn. Dat is geen denigrerende opmerking, maar alleen een weergave van de feiten. Dat jij er nu van maakt dat ik een grote mond opentrek over ongeschoolde aanhangers is jouw probleem. Jij ziet ze blijkbaar als minderwaardig, aangezien je je daar zo over loopt op te winden.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan moet je al helemaal niet je grote mond opentrekken over ongeschoolde-aanhangers![]()
lage opleiding wil NIET zeggen dat je niet slim bent (of kunt zijn)quote:Op donderdag 9 december 2004 02:00 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Nogmaals, dat doe ik dus niet. Dat maak jij er zelf van. Ik kwam alleen met het onderzoek dat gemiddeld genomen de LPF stemmers niet al te slim zijn. Dat is geen denigrerende opmerking, maar alleen een weergave van de feiten. Dat jij er nu van maakt dat ik een grote mond opentrek over ongeschoolde aanhangers is jouw probleem. Jij ziet ze blijkbaar als minderwaardig, aangezien je je daar zo over loopt op te winden.
Jep, dat heb ik dus ook al een paar keer aangegeven. Gemist?quote:Op donderdag 9 december 2004 02:03 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
lage opleiding wil NIET zeggen dat je niet slim bent (of kunt zijn)
goed mogelijk, topic gaat vrij rapquote:Op donderdag 9 december 2004 02:04 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Jep, dat heb ik dus ook al een paar keer aangegeven. Gemist?
Dat is zeker waar ja. Het is moeilijk bij te houden. Godzijdank hebben we de quote functie, anders was het helemaal niet meer te doen.quote:Op donderdag 9 december 2004 02:05 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
goed mogelijk, topic gaat vrij rap![]()
Vervang gewoon "LPF" door "Wilders".... maakt niet al te veel uit denk ik.quote:Op donderdag 9 december 2004 02:07 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Wilders raakt helemaal ondergesneeuwd door die LPF-stemmers discussie.![]()
maare als je dat dan geroepen hebt, spreek je jezelf wel een beetje tegen. je typte namelijk zelf:quote:Op donderdag 9 december 2004 02:06 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat is zeker waar ja. Het is moeilijk bij te houden. Godzijdank hebben we de quote functie, anders was het helemaal niet meer te doen.
quote:Ik kwam alleen met het onderzoek dat gemiddeld genomen de LPF stemmers niet al te slim zijn.
En dat terwijl iedereen zo zat te zeuren over het lang wegblijven van Ayaan. Nu Wilders ook onderduikt en zelfs overweegt om naat het buitenland te vertrekken zullen die kritieken ook wel verstommen.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:55 schreef Cosma-Shiva het volgende:
De vraag is wanneer Wilders weer opduikt, en, of hij middels de media zijn 'ongezouten mening' blijft verkondigen.
Moet je even een beetje beter terug lezen, ik heb al veel te veel energie in dit topic gestoken. Ik ga lekker slapen, mzzl.quote:Op donderdag 9 december 2004 02:00 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Nogmaals, dat doe ik dus niet. Dat maak jij er zelf van. Ik kwam alleen met het onderzoek dat gemiddeld genomen de LPF stemmers niet al te slim zijn. Dat is geen denigrerende opmerking, maar alleen een weergave van de feiten. Dat jij er nu van maakt dat ik een grote mond opentrek over ongeschoolde aanhangers is jouw probleem. Jij ziet ze blijkbaar als minderwaardig, aangezien je je daar zo over loopt op te winden.
zekers wel, ik had NOOIT op LPF gestemd. maar ik overweeg zeker op wilders te stemmen. (ligt wel een beetje aan de rest van zijn programma) en zo zijn er velen. daarom zei ik al dat je ze niet kon vergelijken.quote:Op donderdag 9 december 2004 02:07 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Vervang gewoon "LPF" door "Wilders".... maakt niet al te veel uit denk ik.
ja, dat is lekker makkelijk. Nogmaals: Ik heb niets tegen mensen met weinig of geen opleiding. Pas als die mensen vanwege in mijn ogen slecht onderbouwde motieven op een partij als LPF of nu die van Wilders gaan stemmen, begint er iets te jeuken.quote:Op donderdag 9 december 2004 02:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Moet je even een beetje beter terug lezen, ik heb al veel te veel energie in dit topic gestoken. Ik ga lekker slapen, mzzl.
dat hebben ze wilders aangeraden hé, het is niet dat hij ermee kwam ofzo. maare ik ga ook slapen morgen weer werkuhhhquote:Op donderdag 9 december 2004 02:09 schreef scanman01 het volgende:
[..]
En dat terwijl iedereen zo zat te zeuren over het lang wegblijven van Ayaan. Nu Wilders ook onderduikt en zelfs overweegt om naat het buitenland te vertrekken zullen die kritieken ook wel verstommen.
Tuurlijk zijn er ook mensen die wel afgestudeerd zijn en op Wilders stemmen. Dat geldt ook voor LPF destijds. Maar gemiddeld genomen hadden de LPF stemmers minder opleiding genoten dan de rest. En ik ben er bijna van overtuigd dat dat nu met Wilders weer zo is. Dat bevestigt alleen maar mijn vermoeden dat je enigszins simpel moet zijn om op een partij als de LPF of Wilders te gaan stemmen. Dat is verder geen kritiek, maar slechts een constatering.quote:Op donderdag 9 december 2004 02:10 schreef GewoneMan het volgende:
er zijn namelijk ook heel wat hoog opgeleide mensen die op wilders willen stemmen, iets dat je van de LPF niet kon zeggen. dit was eens op FOK in een pol te lezen. ik kon hem iig niet meer vinden. daarnaast heeft wilders wel politieke ervaring en dat had fortuin niet![]()
Dus wel een grote indicatie, naast het milieu.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:33 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Zoals ik zelf al eerder schreef in een post zegt de opleiding van iemand inderdaad niets over zijn of haar IQ. Maar het is wel een kleine indicatie natuurlijk
Klopt, en een lage opleiding wil ook NIET zeggen dat je een groene koelkast in de tuin hebt staan.quote:Op donderdag 9 december 2004 02:03 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
lage opleiding wil NIET zeggen dat je niet slim bent (of kunt zijn)
Daar is wel wat mis mee idd. Maar het lijkt me niet dat dit hier erg het geval was.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:33 schreef sjun het volgende:
[..]
Er is van alles mis met het schaamteloos extrapoleren van onderzoeksresultaten.
Hoe dan ook, je lult uit je nek. Je hebt noch cijfers noch citaten om je betoog te onderbouwen. Ik moet het maar aannemen. Dat doe ik dus niet, omdat ik een onderbouwd betoog heb gezien dat het tegenovergestelde lijkt te bewijzen.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:45 schreef scanman01 het volgende:
GEMIDDELD!!
Ik heb eerder een heel betoog gehouden over de vrijheid van meningsuiting. Dus waaruit kan je afleiden dat je dit van mij niet mag zeggen?quote:Op donderdag 9 december 2004 01:42 schreef scanman01 het volgende:
Dat heb ik nou de hele tijd al willen zeggen, maar wist me nog in te houden. Mengele is trouwens niet helemaal het goede voorbeeld, maar die baas van hem klopt beter. Oh wacht, dat mag ik weer niet zeggen natuurlijk, want die vergelijking slaat vanzelfsprekend weer nergens op. Zolang jullie dat jezelf maar wijs blijven maken en niemand jullie van het tegendeel overtuigt, blijf je dit soort onzin schrijven en hele bevolkinsgroepen de schuld van alle ellende geven. Wie deed hetzelfde toch, lang geleden?
Jawel. Een onderzoek in de Volkskrant heeft het tegendeel aangetoond.quote:Op donderdag 9 december 2004 11:05 schreef du_ke het volgende:
Daar is wel wat mis mee idd. Maar het lijkt me niet dat dit hier erg het geval was.
ja, maar zoals deel 1van dit topic werd geopend door Cosma, het is niet erg want het is Wilders maar.quote:Op donderdag 9 december 2004 11:48 schreef schatje het volgende:
Triest dat volksvertegenwoordigers zodanig belemmerd worden in hun doen en laten dat zij moeten onderduiken. Het is werkelijk te triest voor woorden![]()
![]()
.
Daar stond toch ook gewoon in wat voor volk op Fortuyn stemde en op Wilders zou stemmen? Met wilders een tikje meer middenklasse maar niet veel.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:24 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jawel. Een onderzoek in de Volkskrant heeft het tegendeel aangetoond.
Triest ja, ook triest dat het volksvertegenwoordigers vrij staat opruiende taal uit te kramen met als doel een specifieke groep ontevreden bugers achter zich te scharen.quote:Op donderdag 9 december 2004 11:48 schreef schatje het volgende:
Triest dat volksvertegenwoordigers zodanig belemmerd worden in hun doen en laten dat zij moeten onderduiken. Het is werkelijk te triest voor woorden![]()
![]()
.
quote:Wilders krijgt andere plek in Kamer
DEN HAAG(ANP) - Onafhankelijk Tweede-Kamerlid Geert Wilders krijgt een andere plek in de plenaire zaal van de Tweede Kamer. Hij verhuist drie rijen naar voren. Wilders had dinsdag gezegd dat zijn plek, direct onder de publieke tribune, gevaarlijk was.
Kamervoorzitter Weisglas besloot donderdag tot de wijziging op advies van de leiding van de DKDB (Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging). Weisglas had eerder gezegd dat de klacht van Wilders bij hem bekend was, maar dat de top van de beveiligingsdiensten AIVD en DKDB oordeelden dat Wilders niet naar een andere plek hoefde. Weisglas zei toen wel Wilders onmiddellijk te zullen verhuizen als de diensten dat zouden adviseren.
Wilders krijgt de plek van PvdA-Kamerlid Eijsink. De drie Kamerleden die nu nog recht voor Wilders zitten, schuiven allemaal een stoel naar achteren.
kortom, een volksvertegenwoordiger mag van jou niet meer zeggen wat ie vind.quote:Op donderdag 9 december 2004 19:40 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Triest ja, ook triest dat het volksvertegenwoordigers vrij staat opruiende taal uit te kramen met als doel een specifieke groep ontevreden bugers achter zich te scharen.![]()
![]()
![]()
Absoluut. Ik vind ook dat Wilders inspeelt op de onderbuikgevoelens door populistische kreten te roepen. Echter geen reden om hem op wat manier dan ook te bedreigen.quote:Op donderdag 9 december 2004 19:40 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Triest ja, ook triest dat het volksvertegenwoordigers vrij staat opruiende taal uit te kramen met als doel een specifieke groep ontevreden bugers achter zich te scharen.![]()
![]()
![]()
nee we moeten vrolijk doorgaan zoals we het al 30 jaar doen, nee dat lost lekker veel opquote:Op donderdag 9 december 2004 21:29 schreef schatje het volgende:
[..]
Absoluut. Ik vind ook dat Wilders inspeelt op de onderbuikgevoelens door populistische kreten te roepen. Echter geen reden om hem op wat manier dan ook te bedreigen.
Was dat al begonnen dan? Ik dacht dat ze dat nu wilden invoeren. En denk je dat dat dan voor niets is. Je gaat toch niet proberen te ontkennen dat een allochtoon nog altijd vanwege zijn afkomst wordt afgewezen hoop ik?quote:Op donderdag 9 december 2004 22:22 schreef GewoneMan het volgende:werkloosheid: torenhoog in vergelijking tot de autochtonen ondanks het positieve dicrimineren
er is helaas een bepaalde groep allochtonen in nederland dat zoveel kruit heeft verschoten dat ik vrees dat het nooit meer helemaal goed komt, hopelijk over een paar decennia. voor de rest van de allochtonen zie ik geen enkele reden om wederom positieve discriminatie toe te passen, die doen al volledig mee met de arbeidsmarkt. tuurlijk kunnen ze geen directeur worden van ahold zonder daarvoor de referenties te hebben, maar ze zijn idd geval niet te arrogant om net als iedereen onderaan te beginnen.quote:Op donderdag 9 december 2004 22:44 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Was dat al begonnen dan? Ik dacht dat ze dat nu wilden invoeren. En denk je dat dat dan voor niets is. Je gaat toch niet proberen te ontkennen dat een allochtoon nog altijd vanwege zijn afkomst wordt afgewezen hoop ik?
dat soort positieve dicriminatie is NIET nieuw hoor. dus dan weet je dat ook vast.quote:Op donderdag 9 december 2004 22:44 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Was dat al begonnen dan? Ik dacht dat ze dat nu wilden invoeren. En denk je dat dat dan voor niets is. Je gaat toch niet proberen te ontkennen dat een allochtoon nog altijd vanwege zijn afkomst wordt afgewezen hoop ik?
Dan heeft het dus blijkbaar geen zak geholpen aangezien het een feit is dat allochtonen nog steeds bij sollicitaties worden gediscrimineerd.quote:Op donderdag 9 december 2004 22:51 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat soort positieve dicriminatie is NIET nieuw hoor. dus dan weet je dat ook vast.
De rest waren allemaal feiten geloof ik, dus weinig tegenin te brengen. Alleen ben ik het natuurlijk niet eens met je conclusie.quote:wel fijn dat je het over de rest eens bent![]()
de allochtoon wordt niet afgewezen, de marokkaan wel.quote:Op donderdag 9 december 2004 22:54 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dan heeft het dus blijkbaar geen zak geholpen aangezien het een feit is dat allochtonen nog steeds bij sollicitaties worden gediscrimineerd.
[..]
De rest waren allemaal feiten geloof ik, dus weinig tegenin te brengen. Alleen ben ik het natuurlijk niet eens met je conclusie.
laat me raden, we moeten ze blijven knuffelen en de subsidie kraan nog verder opendraaien. oh en nog meer positief discriminerenquote:Op donderdag 9 december 2004 22:54 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dan heeft het dus blijkbaar geen zak geholpen aangezien het een feit is dat allochtonen nog steeds bij sollicitaties worden gediscrimineerd.
[..]
De rest waren allemaal feiten geloof ik, dus weinig tegenin te brengen. Alleen ben ik het natuurlijk niet eens met je conclusie.
terrecht ook in alle zaken op het lijstje staan ze bovenaan, behalve misdaad daar scoren ze "slechts" de 2e plaats.quote:Op donderdag 9 december 2004 22:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de allochtoon wordt niet afgewezen, de marokkaan wel.
Met zulke icoontjes erachter gaik maar niet reageren.quote:Op donderdag 9 december 2004 23:00 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
laat me raden, we moeten ze blijven knuffelen en de subsidie kraan nog verder opendraaien. oh en nog meer positief discrimineren![]()
![]()
Je bent goed in generaliseren he? Eng gewoon.quote:Op donderdag 9 december 2004 23:02 schreef GewoneMan het volgende:
dat soort gasten zou ik ook niet aannemen als ik een bedrijf had NOOIT van mijn leven
ok zonder icoontjes wat wou jij eraan doen dan ???quote:Op donderdag 9 december 2004 23:21 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Met zulke icoontjes erachter gaik maar niet reageren.
Voor sommigen blijkbaar wel een reden om hem te bedreigen, hoe afkeurenswaardig ook.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:29 schreef schatje het volgende:
Absoluut. Ik vind ook dat Wilders inspeelt op de onderbuikgevoelens door populistische kreten te roepen. Echter geen reden om hem op wat manier dan ook te bedreigen.
quote:Op donderdag 9 december 2004 22:22 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nee we moeten vrolijk doorgaan zoals we het al 30 jaar doen, nee dat lost lekker veel op![]()
reintegratie, is ALLES behalve wat het moet zijn werkloosheid: torenhoog in vergelijking tot de autochtonen ondanks het positieve dicrimineren AIVD zei dat er 50.000 moslims zijn met extremistische gedachten, die overigens makkelijk overgaan op daden zie Mohammed B 150 extremistische moslims die door de AIVD in de gaten gehouden en was het genoeg ? nee 10 tot 25 extremistische moskeeen 21.000 extremistische sites gehost door een moslim met nederlandse nationaliteit moord op Theo van Gogh blijf van mijn lijf huizen 60% allochtoon, terwijl ze wel degelijk de minderheid zijn qua bevolking en daar steekt de islam dan weer met kop en schouders bovenuit misdaad staan ze ook bovenaan (antilianen en marokkanen) moord op conrector hans van wieren door Murat Hirshi Ali en Geert Wilders met de dood bedreigd en al tijden ondergedoken door die moslims PKK trainingskamp in nederland
enz. enz. enz.
en dan vind je het gek dat er na 30 jaar eindelijk iemand zijn bek opentrekt? en dan nog doen alsof het fout is ook![]()
Jawel hoor maar op een kamerlid-waardige manier svp, maar hoe zou jij het vinden indien Balkende over stakende huisartsen zou zeggen: "Dit zijn achterlijke figuren die maar lekker thuis bij hun wijven de mongool moeten gaan uithangen en de hele avond met hun bek aan de jeneverfles zitten".quote:Op donderdag 9 december 2004 20:27 schreef evert het volgende:
kortom, een volksvertegenwoordiger mag van jou niet meer zeggen wat ie vind.
Niet gezien, maar ik sta ervoor open verbaal afgemaakt te worden, leef je uit zou ik zeggen.quote:En om nog even terug te komen op je allereerste post in dit topic. Ik hoop dat je gisteravond B&W hebt gezien. Daar zat een journalist die hetzelfde beweerde als jij in de opening (die Rutger die ook bij Goedemorgen Nederland zit). Deze man werd door Femke Halsema 'verbaal' afgemaakt op een geweldige wijze en van zijn redenatie en motivatie bleef helemaal niets over.
het verhaal van Femke Halsema tegen Rutger nog wat was in grote lijnen als volgt:quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:08 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Niet gezien, maar ik sta ervoor open verbaal afgemaakt te worden, leef je uit zou ik zeggen.
als balkenende dat wil, moet ie dat vooral doen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:08 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Jawel hoor maar op een kamerlid-waardige manier svp, maar hoe zou jij het vinden indien Balkende over stakende huisartsen zou zeggen: "Dit zijn achterlijke figuren die maar lekker thuis bij hun wijven de mongool moeten gaan uithangen en de hele avond met hun bek aan de jeneverfles zitten".
[..]
dus je vindt het wel afkeurenswaardig! Waarom heb je dat niet gemeld in je openingspost?quote:Op donderdag 9 december 2004 23:52 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Voor sommigen blijkbaar wel een reden om hem te bedreigen, hoe afkeurenswaardig ook.
Femke is mijn heldinquote:Op vrijdag 10 december 2004 00:32 schreef evert het volgende:
[..]
het verhaal van Femke Halsema tegen Rutger nog wat was in grote lijnen als volgt:
Waar haal je het lef vandaan om te oordelen over iemand terwijl jij nooit van je leven bedreigd bent. Nog nooit ervaren hebt hoe is het te leven met 24 uur per dag lijfwachten om je heen. Dat je niet naar je eigen huis kan. Maar continu ergens anders moet overnachten.
Hoe kun jij inschatten wat er dan met je gebeurt. En wie ben jij om, zonder die ervaring, dit soort uitspraken te doen.
Hoe durf je dan te zeggen dat het publicitair uitgenut wordt. Het is schandalig om zo een aanmatigende toon aan te nemen. Niet gebaseerd op feiten maar op je eigen, afwijkende, politieke overtuiging.
En meer van dat soort dingen.
dank jequote:
en waarom stemde ze tegen het 'godslastering voorstel' van Lousewies?quote:
Spreekt dat niet voor zich dan?quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:37 schreef evert het volgende:
[..]
dus je vindt het wel afkeurenswaardig! Waarom heb je dat niet gemeld in je openingspost?
Denkt calvobbes er ook zo over?quote:
Ik weet het niet zeker hoor, maar ik denk omdat ze/GL het er niet mee eens was.quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:49 schreef evert het volgende:
[..]
en waarom stemde ze tegen het 'godslastering voorstel' van Lousewies?
Hoe wilde je dit linken aan mijn openingspost in deel I van dit topic?quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:32 schreef evert het volgende:
het verhaal van Femke Halsema tegen Rutger nog wat was in grote lijnen als volgt:
Waar haal je het lef vandaan om te oordelen over iemand terwijl jij nooit van je leven bedreigd bent. Nog nooit ervaren hebt hoe is het te leven met 24 uur per dag lijfwachten om je heen. Dat je niet naar je eigen huis kan. Maar continu ergens anders moet overnachten.
Hoe kun jij inschatten wat er dan met je gebeurt. En wie ben jij om, zonder die ervaring, dit soort uitspraken te doen.
Hoe durf je dan te zeggen dat het publicitair uitgenut wordt. Het is schandalig om zo een aanmatigende toon aan te nemen. Niet gebaseerd op feiten maar op je eigen, afwijkende, politieke overtuiging.
In mijn openingspost ging ik in op de tegenstrijdige gedragingen/beweringen van Wilders.quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:37 schreef evert het volgende:
dus je vindt het wel afkeurenswaardig! Waarom heb je dat niet gemeld in je openingspost?
er is één heel belangrijk verschil: hij heeft door het uitdragen van zijn opinie nu geen 'leven' meer.quote:Op vrijdag 10 december 2004 01:19 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Hoe wilde je dit linken aan mijn openingspost in deel I van dit topic?
Ze zou haar preekje ook zo tegen Wilders kunnen afsteken:
Waar haal je het lef vandaan om te oordelen over iemand terwijl jij nooit van je leven honger hebt geleden. Nog nooit ervaren hebt hoe is om te leven met oorlog om je heen. Dat je niet naar je eigen huis kan omdat het aan puin geschoten is.
Hoe kun jij inschatten wat er dan met je gebeurt. En wie ben jij om, zonder die ervaring, uitspraken te doen als "Minder geld voor ontwikkelingssamenwerking" of bv "Rassenrellen niet bij voorbaat negatief".
Het is schandalig om zo een aanmatigende toon aan te nemen door zaken als"Thuis lopen ze maar met hoofddoekjes en slachten ze hun schapen" uit te kramen. En dat alles in een sneue poging kiezers aan je te binden en dan ook nog eens beweren van een hoger beschavingsniveau te zijn.
hou toch op zeg! deze posting van je:quote:Op vrijdag 10 december 2004 01:29 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
In mijn openingspost ging ik in op de tegenstrijdige gedragingen/beweringen van Wilders.
Topictitel: "Wilders duikt nu geheel onder" (terwijl hij onlangs nog heeft aangegeven dat NIETS hem ervan zou kunnen weerhouden zijn werk uit te oefenen)
De intentie van dit topic was niet de meningen aangaande de bedreigingen te peilen.
Dat was de openingspost waaraan je refereerde, en ja ik ben van mening dat hij verlegen zit om aandacht (zie onderbouwing), reden dat ik dat ook post is om een discussie uit te lokken.quote:Op vrijdag 10 december 2004 01:32 schreef evert het volgende:
hou toch op zeg! deze posting van je:
----
Wat zit deze man toch verlegen om aandacht zeg, nu zegt hij weer dat de dreiging nog jaren zal aanhouden en het hem onmogelijk is een partij op te richten, aan de andere kant is hij druk geld aan het inzamelen juist om die partij op te richten, nu duikt hij weer geheel onder, 2 weken geleden zei hij nog dat niets hem kon weerhouden zijn werk uit te oefenen en slaakte hij nog zijn vaste kreet "zich nimmer de mond te laten snoeren".
------
en dan met name de eerste zin. Ook jij beschuldigt hem hier expliciet dat hij dit alleen maar doet om aandacht te zoeken.
Je hebt het meermaals over mijn openingspost gehad, dus kom nu niet met andere posts aanzetten, dan kunnen we wel aan de gang blijven.quote:en later postte je dit:
Waar Femke over spreekt is precies de kern van het probleem.quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:32 schreef evert het volgende:
[..]
Goed plan van Rouvoet.quote:'Laat bedreigde Kamerleden stemmen bij volmacht'
DEN HAAG - De fractievoorzitter van de ChristenUnie, Rouvoet, wil dat het bestuur van de Tweede Kamer de mogelijkheden onderzoekt om Kamerleden die wegens bedreiging afwezig zijn te laten stemmen bij volmacht.
Bij afwezigheid zijn Kamerleden nu uitgesloten van stemming. De wetgeving dreigt daardoor beïnvloed te worden. Vaak gaat het om krappe meerderheden bij stemmingen en de afwezigheid van de eenmansfractie Wilders kan dus gewicht in de schaal leggen. Meestal stemt de Tweede Kamer per fractie, maar bij een hoofdelijke stemming kan ook de afwezigheid van VVD-Kamerlid Hirsi Ali de stemverhouding beïnvloeden, aldus Rouvoet.
Hij denkt dat de Tweede Kamer met het eigen reglement van orde het stemmen bij volmacht kan regelen. Het bestuur van de Kamer zal zich ook moeten buigen over de manier waarop, telefonisch of anders.
ANP
Bron: LC
Inderdaad, maar vreemd dat zoiets anno 2004 aangekaart wordt terwijl het toch een vanzelfsprekende zaak hoort te zijn.quote:
Denk het niet. Daar zijn ook de gebeurtenissen te chaotisch en verborgen voor. Hetzelfde geld voor Hirsi Ali overigens.quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:45 schreef SCH het volgende:
Ben benieuwd of daar nog duidelijkheid over komt.
Wat ik wel gek vind is dat Wilders zo uit de school klapt over de beveiliging - hij zou wel wat terughoudender kunnen zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Denk het niet. Daar zijn ook de gebeurtenissen te chaotisch en verborgen voor. Hetzelfde geld voor Hirsi Ali overigens.
Zodat iedereen over hem heen valt en gaat zeuren dat hij zich aanstelt en maar leuk vakantie aan het vieren is? Hij zag wat er met Hirsi Ali is gebeurde en daar past hij wijselijk voor.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat ik wel gek vind is dat Wilders zo uit de school klapt over de beveiliging - hij zou wel wat terughoudender kunnen zijn.
Ik hoorde alleen haar zogenaamde vrienden met de verwijten komen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Zodat iedereen over hem heen valt en gaat zeuren dat hij zich aanstelt en maar leuk vakantie aan het vieren is? Hij zag wat er met Hirsi Ali is gebeurde en daar past hij wijselijk voor.
Niet richting Hirsi Ali.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:05 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik hoorde alleen haar zogenaamde vrienden met de verwijten komen.
quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Zodat iedereen over hem heen valt en gaat zeuren dat hij zich aanstelt en maar leuk vakantie aan het vieren is? Hij zag wat er met Hirsi Ali is gebeurde en daar past hij wijselijk voor.
Hij heeft niets verteld dat hem in gevaar kan brengen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:14 schreef SCH het volgende:
[..]Je snapt niet wat ik bedoel. Hij klapt nogal uit de school over de beveiliging. Dat is niet goed voor hem en verder ook niet zo wijs.
Tja, als het waar is wat hij verteld heeft hij alle recht flink pissig te zijn. De situatie stil te houden leidt niet tot verandering. Problemen gaan ook in dit geval niet weg door ze te negeren. En dit te kwalificeren als een spelletje vind ik weer beneden alle peil.quote:Bovendien beschuldigt hij ieder interview wel weer wat mensen, vind ik ook nogal heftig. HOe hij nu over Donner praat vind ik echt beneden alle peil. Hij moet er natuurlijk geen spelletje van maken.
Ik denk dat bij haar hetzelfde gebeurt als bij Wilders. Het zal ongetijfeld gebeuren uit goede bedoelingen, maar het effect is hetzelfde als wanneer dat niet zou zijn.quote:Wat gebeurde er trouwens met Hirsi Ali, geloof je nog in die complotten dan?
Het is gebruikelijk om niks over de beveiliging naar buiten te brengen. Hij doet dat wel en dat is tegen de afspraken. Sommige politici zijn er erg pissed over.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Hij heeft niets verteld dat hem in gevaar kan brengen.
Waarom die opmerkingen over pantoffels en andijvie en dat denigrerende over Donner. Hij wil toch graag gesteund worden? Hij moet de situatie niet aangrijpen om zo om zich heen te slaan.quote:Tja, als het waar is wat hij verteld heeft hij alle recht flink pissig te zijn. De situatie stil te houden leidt niet tot verandering. Problemen gaan ook in dit geval niet weg door ze te negeren. En dit te kwalificeren als een spelletje vind ik weer beneden alle peil.
Wat is er dan gebeurd? Giga-kosten aan beveiliging bedoel je?quote:Ik denk dat bij haar hetzelfde gebeurt als bij Wilders. Het zal ongetijfeld gebeuren uit goede bedoelingen, maar het effect is hetzelfde als wanneer dat niet zou zijn.
Maar als hij een partij op wil richten zullen zijn partijgenoten ook automatisch beveiligd moeten worden. Dat weigert Donner. Bovendien zouden er mensen van de AIVD actief mensen hebben benaderd om te voorkomen dat ze zich bij Wilders aanmelden en zou de hoofd van de beveiliging niet om een andere zetel hebben verzocht. En als Donner dan ook nogeens doet alsof een persoonlijke beveiliging een soort statussymbool is.... tja, ik kan me er wel iets bij voorstellen eigenlijk.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind dat hij helemaal geen recht heeft om pissig te zijn. Hij wordt op en top beveiligd
Nogmaals, hij heeft niets naar buiten gebracht dat hem of anderen in gevaar kan brengen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is gebruikelijk om niks over de beveiliging naar buiten te brengen. Hij doet dat wel en dat is tegen de afspraken. Sommige politici zijn er erg pissed over.
Waarom die lullige opmerking van Donner dat persoonsbeveiling niet moet dienen als statussymbool?quote:Waarom die opmerkingen over pantoffels en andijvie en dat denigrerende over Donner. Hij wil toch graag gesteund worden? Hij moet de situatie niet aangrijpen om zo om zich heen te slaan.
Hij word in bepaalde gevallen op een Nederlandse manier (lees: kinderlijk naief) beveiligd. De voorbeelden heeft Wilders zelf gegeven.quote:Ik vind dat hij helemaal geen recht heeft om pissig te zijn. Hij wordt op en top beveiligd - en dat hij dan een nog hardere toon aan te gaan slaan, vind ik echt schrijnend.
quote:Wat is er dan gebeurd? Giga-kosten aan beveiliging bedoel je?
Ik vind dat je je rot moet schamen als je zo goed beveiligd wordt en er alleen maar een grote bek over hebt. Ongelooflijk eigenlijk.
Het begint er op te lijken dat hij de situatie misbruikt voor eigen gewin en en dat is kwalijk.
Hoezo?quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:51 schreef sizzler het volgende:
[..]
Maar als hij een partij op wil richten zullen zijn partijgenoten ook automatisch beveiligd moeten worden.
Niet waar.quote:Dat weigert Donner
Louter het woord van Wilders tegenover vele anderen.quote:Bovendien zouden er mensen van de AIVD actief mensen hebben benaderd om te voorkomen dat ze zich bij Wilders aanmelden en zou de hoofd van de beveiliging niet om een andere zetel hebben verzocht.
Geen slimme opmerking maar ook niet geheel vreemd toch???? Het begint er ook een beetje op te lijken.quote:En als Donner dan ook nogeens doet alsof een persoonlijke beveiliging een soort statussymbool is.... tja, ik kan me er wel iets bij voorstellen eigenlijk.
Om de reden die Eerdmans goed verwoordde: Hirsi Ali is niet gepakt omdat die goed beveiligd is, dus is uitgeweken naar een makkelijker slachtoffer: Van Gogh. Als je Wilders wilt pakken, maar daar kom je niet bij in de buurt, dan zou een terrorist toch een partijgenoot kunnen pakken?quote:
Wel waar.quote:Niet waar.
quote:Louter het woord van Wilders tegenover vele anderen.
http://archief.nrc.nl/?modus=l&text=wilders&hit=9&set=1quote:Na de garanties van Donner besloot Wilders te blijven. Maar vorige week namen de dreigementen opnieuw toe. Wilders kreeg te horen dat het voorlopig zo zal blijven. Het NOS-Journaal meldde woensdagavond 1 december dat alle medewerkers en aspirant-Kamerleden die hij werft voor zijn nieuwe partij ,,een vergelijkbaar veiligheidsrisico'' lopen als hij zelf. Bronnen bij inlichtingendiensten zouden dat bevestigen.
De AIVD ontkent via een woordvoerder de bron te zijn. Maar Wilders hoort van verschillende kanten andere geluiden en is woedend. ,,Men toetert naar de media, en vertelt mij dat niet eerst.'' Hij krijgt bovendien bevestigd dat een collega-Kamerlid ,,actief gebeld [is] door de AIVD met het verzoek alles te melden wat hij met mij zou ondernemen''. Een sympathisant (namen mag Wilders niet noemen) wordt door een veiligheidsfunctionaris van Binnenlandse Zaken ook min of meer ontraden met hem in zee te gaan.
Hoezo?quote:Geen slimme opmerking maar ook niet geheel vreemd toch???? Het begint er ook een beetje op te lijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |