en waarom stemde ze tegen het 'godslastering voorstel' van Lousewies?quote:
Spreekt dat niet voor zich dan?quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:37 schreef evert het volgende:
[..]
dus je vindt het wel afkeurenswaardig! Waarom heb je dat niet gemeld in je openingspost?
Denkt calvobbes er ook zo over?quote:
Ik weet het niet zeker hoor, maar ik denk omdat ze/GL het er niet mee eens was.quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:49 schreef evert het volgende:
[..]
en waarom stemde ze tegen het 'godslastering voorstel' van Lousewies?
Hoe wilde je dit linken aan mijn openingspost in deel I van dit topic?quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:32 schreef evert het volgende:
het verhaal van Femke Halsema tegen Rutger nog wat was in grote lijnen als volgt:
Waar haal je het lef vandaan om te oordelen over iemand terwijl jij nooit van je leven bedreigd bent. Nog nooit ervaren hebt hoe is het te leven met 24 uur per dag lijfwachten om je heen. Dat je niet naar je eigen huis kan. Maar continu ergens anders moet overnachten.
Hoe kun jij inschatten wat er dan met je gebeurt. En wie ben jij om, zonder die ervaring, dit soort uitspraken te doen.
Hoe durf je dan te zeggen dat het publicitair uitgenut wordt. Het is schandalig om zo een aanmatigende toon aan te nemen. Niet gebaseerd op feiten maar op je eigen, afwijkende, politieke overtuiging.
En meer van dat soort dingen.
In mijn openingspost ging ik in op de tegenstrijdige gedragingen/beweringen van Wilders.quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:37 schreef evert het volgende:
dus je vindt het wel afkeurenswaardig! Waarom heb je dat niet gemeld in je openingspost?
er is één heel belangrijk verschil: hij heeft door het uitdragen van zijn opinie nu geen 'leven' meer.quote:Op vrijdag 10 december 2004 01:19 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Hoe wilde je dit linken aan mijn openingspost in deel I van dit topic?
Ze zou haar preekje ook zo tegen Wilders kunnen afsteken:
Waar haal je het lef vandaan om te oordelen over iemand terwijl jij nooit van je leven honger hebt geleden. Nog nooit ervaren hebt hoe is om te leven met oorlog om je heen. Dat je niet naar je eigen huis kan omdat het aan puin geschoten is.
Hoe kun jij inschatten wat er dan met je gebeurt. En wie ben jij om, zonder die ervaring, uitspraken te doen als "Minder geld voor ontwikkelingssamenwerking" of bv "Rassenrellen niet bij voorbaat negatief".
Het is schandalig om zo een aanmatigende toon aan te nemen door zaken als"Thuis lopen ze maar met hoofddoekjes en slachten ze hun schapen" uit te kramen. En dat alles in een sneue poging kiezers aan je te binden en dan ook nog eens beweren van een hoger beschavingsniveau te zijn.
hou toch op zeg! deze posting van je:quote:Op vrijdag 10 december 2004 01:29 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
In mijn openingspost ging ik in op de tegenstrijdige gedragingen/beweringen van Wilders.
Topictitel: "Wilders duikt nu geheel onder" (terwijl hij onlangs nog heeft aangegeven dat NIETS hem ervan zou kunnen weerhouden zijn werk uit te oefenen)
De intentie van dit topic was niet de meningen aangaande de bedreigingen te peilen.
Dat was de openingspost waaraan je refereerde, en ja ik ben van mening dat hij verlegen zit om aandacht (zie onderbouwing), reden dat ik dat ook post is om een discussie uit te lokken.quote:Op vrijdag 10 december 2004 01:32 schreef evert het volgende:
hou toch op zeg! deze posting van je:
----
Wat zit deze man toch verlegen om aandacht zeg, nu zegt hij weer dat de dreiging nog jaren zal aanhouden en het hem onmogelijk is een partij op te richten, aan de andere kant is hij druk geld aan het inzamelen juist om die partij op te richten, nu duikt hij weer geheel onder, 2 weken geleden zei hij nog dat niets hem kon weerhouden zijn werk uit te oefenen en slaakte hij nog zijn vaste kreet "zich nimmer de mond te laten snoeren".
------
en dan met name de eerste zin. Ook jij beschuldigt hem hier expliciet dat hij dit alleen maar doet om aandacht te zoeken.
Je hebt het meermaals over mijn openingspost gehad, dus kom nu niet met andere posts aanzetten, dan kunnen we wel aan de gang blijven.quote:en later postte je dit:
Waar Femke over spreekt is precies de kern van het probleem.quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:32 schreef evert het volgende:
[..]
het verhaal van Femke Halsema tegen Rutger nog wat was in grote lijnen als volgt:
Waar haal je het lef vandaan om te oordelen over iemand terwijl jij nooit van je leven bedreigd bent. Nog nooit ervaren hebt hoe is het te leven met 24 uur per dag lijfwachten om je heen. Dat je niet naar je eigen huis kan. Maar continu ergens anders moet overnachten.
Hoe kun jij inschatten wat er dan met je gebeurt. En wie ben jij om, zonder die ervaring, dit soort uitspraken te doen.
Hoe durf je dan te zeggen dat het publicitair uitgenut wordt. Het is schandalig om zo een aanmatigende toon aan te nemen. Niet gebaseerd op feiten maar op je eigen, afwijkende, politieke overtuiging.
Goed plan van Rouvoet.quote:'Laat bedreigde Kamerleden stemmen bij volmacht'
DEN HAAG - De fractievoorzitter van de ChristenUnie, Rouvoet, wil dat het bestuur van de Tweede Kamer de mogelijkheden onderzoekt om Kamerleden die wegens bedreiging afwezig zijn te laten stemmen bij volmacht.
Bij afwezigheid zijn Kamerleden nu uitgesloten van stemming. De wetgeving dreigt daardoor beïnvloed te worden. Vaak gaat het om krappe meerderheden bij stemmingen en de afwezigheid van de eenmansfractie Wilders kan dus gewicht in de schaal leggen. Meestal stemt de Tweede Kamer per fractie, maar bij een hoofdelijke stemming kan ook de afwezigheid van VVD-Kamerlid Hirsi Ali de stemverhouding beïnvloeden, aldus Rouvoet.
Hij denkt dat de Tweede Kamer met het eigen reglement van orde het stemmen bij volmacht kan regelen. Het bestuur van de Kamer zal zich ook moeten buigen over de manier waarop, telefonisch of anders.
ANP
Bron: LC
Inderdaad, maar vreemd dat zoiets anno 2004 aangekaart wordt terwijl het toch een vanzelfsprekende zaak hoort te zijn.quote:
Denk het niet. Daar zijn ook de gebeurtenissen te chaotisch en verborgen voor. Hetzelfde geld voor Hirsi Ali overigens.quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:45 schreef SCH het volgende:
Ben benieuwd of daar nog duidelijkheid over komt.
Wat ik wel gek vind is dat Wilders zo uit de school klapt over de beveiliging - hij zou wel wat terughoudender kunnen zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Denk het niet. Daar zijn ook de gebeurtenissen te chaotisch en verborgen voor. Hetzelfde geld voor Hirsi Ali overigens.
Zodat iedereen over hem heen valt en gaat zeuren dat hij zich aanstelt en maar leuk vakantie aan het vieren is? Hij zag wat er met Hirsi Ali is gebeurde en daar past hij wijselijk voor.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat ik wel gek vind is dat Wilders zo uit de school klapt over de beveiliging - hij zou wel wat terughoudender kunnen zijn.
Ik hoorde alleen haar zogenaamde vrienden met de verwijten komen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Zodat iedereen over hem heen valt en gaat zeuren dat hij zich aanstelt en maar leuk vakantie aan het vieren is? Hij zag wat er met Hirsi Ali is gebeurde en daar past hij wijselijk voor.
Niet richting Hirsi Ali.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:05 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik hoorde alleen haar zogenaamde vrienden met de verwijten komen.
quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Zodat iedereen over hem heen valt en gaat zeuren dat hij zich aanstelt en maar leuk vakantie aan het vieren is? Hij zag wat er met Hirsi Ali is gebeurde en daar past hij wijselijk voor.
Hij heeft niets verteld dat hem in gevaar kan brengen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:14 schreef SCH het volgende:
[..]Je snapt niet wat ik bedoel. Hij klapt nogal uit de school over de beveiliging. Dat is niet goed voor hem en verder ook niet zo wijs.
Tja, als het waar is wat hij verteld heeft hij alle recht flink pissig te zijn. De situatie stil te houden leidt niet tot verandering. Problemen gaan ook in dit geval niet weg door ze te negeren. En dit te kwalificeren als een spelletje vind ik weer beneden alle peil.quote:Bovendien beschuldigt hij ieder interview wel weer wat mensen, vind ik ook nogal heftig. HOe hij nu over Donner praat vind ik echt beneden alle peil. Hij moet er natuurlijk geen spelletje van maken.
Ik denk dat bij haar hetzelfde gebeurt als bij Wilders. Het zal ongetijfeld gebeuren uit goede bedoelingen, maar het effect is hetzelfde als wanneer dat niet zou zijn.quote:Wat gebeurde er trouwens met Hirsi Ali, geloof je nog in die complotten dan?
Het is gebruikelijk om niks over de beveiliging naar buiten te brengen. Hij doet dat wel en dat is tegen de afspraken. Sommige politici zijn er erg pissed over.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Hij heeft niets verteld dat hem in gevaar kan brengen.
Waarom die opmerkingen over pantoffels en andijvie en dat denigrerende over Donner. Hij wil toch graag gesteund worden? Hij moet de situatie niet aangrijpen om zo om zich heen te slaan.quote:Tja, als het waar is wat hij verteld heeft hij alle recht flink pissig te zijn. De situatie stil te houden leidt niet tot verandering. Problemen gaan ook in dit geval niet weg door ze te negeren. En dit te kwalificeren als een spelletje vind ik weer beneden alle peil.
Wat is er dan gebeurd? Giga-kosten aan beveiliging bedoel je?quote:Ik denk dat bij haar hetzelfde gebeurt als bij Wilders. Het zal ongetijfeld gebeuren uit goede bedoelingen, maar het effect is hetzelfde als wanneer dat niet zou zijn.
Maar als hij een partij op wil richten zullen zijn partijgenoten ook automatisch beveiligd moeten worden. Dat weigert Donner. Bovendien zouden er mensen van de AIVD actief mensen hebben benaderd om te voorkomen dat ze zich bij Wilders aanmelden en zou de hoofd van de beveiliging niet om een andere zetel hebben verzocht. En als Donner dan ook nogeens doet alsof een persoonlijke beveiliging een soort statussymbool is.... tja, ik kan me er wel iets bij voorstellen eigenlijk.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind dat hij helemaal geen recht heeft om pissig te zijn. Hij wordt op en top beveiligd
Nogmaals, hij heeft niets naar buiten gebracht dat hem of anderen in gevaar kan brengen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is gebruikelijk om niks over de beveiliging naar buiten te brengen. Hij doet dat wel en dat is tegen de afspraken. Sommige politici zijn er erg pissed over.
Waarom die lullige opmerking van Donner dat persoonsbeveiling niet moet dienen als statussymbool?quote:Waarom die opmerkingen over pantoffels en andijvie en dat denigrerende over Donner. Hij wil toch graag gesteund worden? Hij moet de situatie niet aangrijpen om zo om zich heen te slaan.
Hij word in bepaalde gevallen op een Nederlandse manier (lees: kinderlijk naief) beveiligd. De voorbeelden heeft Wilders zelf gegeven.quote:Ik vind dat hij helemaal geen recht heeft om pissig te zijn. Hij wordt op en top beveiligd - en dat hij dan een nog hardere toon aan te gaan slaan, vind ik echt schrijnend.
quote:Wat is er dan gebeurd? Giga-kosten aan beveiliging bedoel je?
Ik vind dat je je rot moet schamen als je zo goed beveiligd wordt en er alleen maar een grote bek over hebt. Ongelooflijk eigenlijk.
Het begint er op te lijken dat hij de situatie misbruikt voor eigen gewin en en dat is kwalijk.
Hoezo?quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:51 schreef sizzler het volgende:
[..]
Maar als hij een partij op wil richten zullen zijn partijgenoten ook automatisch beveiligd moeten worden.
Niet waar.quote:Dat weigert Donner
Louter het woord van Wilders tegenover vele anderen.quote:Bovendien zouden er mensen van de AIVD actief mensen hebben benaderd om te voorkomen dat ze zich bij Wilders aanmelden en zou de hoofd van de beveiliging niet om een andere zetel hebben verzocht.
Geen slimme opmerking maar ook niet geheel vreemd toch???? Het begint er ook een beetje op te lijken.quote:En als Donner dan ook nogeens doet alsof een persoonlijke beveiliging een soort statussymbool is.... tja, ik kan me er wel iets bij voorstellen eigenlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |